Ja, dat blijf ik onhandig vinden, dat automatisch niet de goedkoopste is. En dat verzendkosten niet meegenomen worden.himlims_ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:25:
[...]
heb wel gemerkt dat de 'automatische selectie' niet altijd de goedkoopste optie is, maar goed, je hebt een shitload aan steentjes nodigmaak ik zelf een selectie door handmatig shops te kiezen kom ik soms goedkoper uit (maar ook niet altijd) gezien volume zal t wel weinig uitmaken
Dat lijkt uit set 7898 te komen. De sticker was voor mij de grootste aanwijzing hierin (Google search)water_escape schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:25:
Ik heb nog wat gevonden in een doos, maar waarvan geen idee, hier iemand die het kan herkennen?
[Afbeelding]
Ik had zelfs de comic, maar die ben ik al een jaar of 30 kwijt.Mastergo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:30:
[...]
Gaaf! Heb je verder alles uit deze serie? Ik heb als enige dit blauwe schip niet. Het grote schip heb ik wel maar de vlaggen mis ik helaas.
Toen de redcoats kwamen, ben ik gelijk afgehaakt. Dat was zo'n breuk in de serie die toen pas ~2 jaar liep. Vervolgens ook de verre van neutrale zeilen, terwijl gestreept prima was als de soldaten het schip hadden veroverd.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Nee niet meer, maar je kan hem wel nog hier en daar tegen fatsoenlijk, onder adviesprijzen, kopenGim schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:04:
[...]
Is de hele serie überhaupt nog te koop dan? Vandaag wel gezien dat ik nog aan de vuurtoren kan komen voor €35. Met wat aanpassingen past die prima bij het oude vissershuisje van IDEAS. Maar wat al gezegd werd, die zekere grimmigheid die uit gaat van bepaalde sets is echt een plus.
De paranormale bus hebben we hier ook al staan, maar ik denk dat ie een keer de deur uitgaat.
Hidden Side zou het ook prima doen bij mensen die Scooby Doo sparen
Ik bouw altijd via de digitale instructies. Wanneer worden deze normaal gesproken beschikbaar?
Lucky! Die van mij komt vanmiddag, maar ik moet eerst nog de NES afmakenBaumans schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:57:
Ik heb vandaag de 71741 Ninjago City Gardens binnen gekregen.
Ik bouw altijd via de digitale instructies. Wanneer worden deze normaal gesproken beschikbaar?
*zucht* Need to have or nice to have?Lexxx schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:09:
Ik zoek alvast een plekje waar ik de blacksmith neer kan gaan zetten.
Het is alleen zo jammer dat die in Duitsland €149,99 en hier €169,99 is. LEGO is al duur genoeg zonder dit soort ongeinLexxx schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:09:
Die d10 en d20 op tafel ook in die foto's... Ze weten dondersgoed welk publiek ze aanspreken met deze release.Lexxx schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:09:
De prijs is wel iets hoger dan ik in eerste instantie had verwacht, als ik 'm vergelijk met mijn laatste grote Lego aankoop (Barracuda Bay).
What the fuck?Clumsybumsy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:27:
[...]
Het is alleen zo jammer dat die in Duitsland €149,99 en hier €169,99 is. LEGO is al duur genoeg zonder dit soort ongein
Waarom dat dan? Het BTW verschil van 2%?
Als we zo gaan doen dan bestel ik 'm wel op Amazon.de of iets in die richting uiteindelijk...
Net nog even gecontroleerd en Barracuda Bay is wel gewoon even duur bij onze Oosterburen...
[ Voor 31% gewijzigd door ErikT738 op 19-01-2021 13:49 ]
Hij ziet er idd qua build erg gaaf uit, alleen vind ik het wel veel geld voor het formaat van het huisje.himlims_ schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:14:
[...]
*zucht* Need to have or nice to have?hmmmz vind m super gaaf, maar denk niet dat er nog veel ruimte voor heb of past in huidige sets. Maar damn wat zit ie leuk in elkaar
Een beetje modulair is groter (meer stenen) en minimaal niet duurder (Bookstore, Corner Garage, Diner, Politie buro). Voor mij zou de keus voor dit bedrag zeker uit gaan naar een modulair (en dan dus de Police Station).
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
wat is een d10/d20?ErikT738 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:27:
[...]
Die d10 en d20 op tafel ook in die foto's... Ze weten dondersgoed welk publiek ze aanspreken met deze release.
Dobbelstenen met 10 of 20 zijden in plaats van de gebruikelijke 6. Ze worden gebruikt in role playing games zoals Dungeons & Dragons, en het zou me niet verbazen als D&D spelers nou net de mensen zijn die dit soort Lego sets wel kunnen waarderen. Ik ben er zelf één van in ieder geval.
Dan zouden ze eigenlijk nog een iets ouder iemand op die foto's moeten hebben staan.. Deze gast is nog te jong daarvoorErikT738 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:38:
[...]
Dobbelstenen met 10 of 20 zijden in plaats van de gebruikelijke 6. Ze worden gebruikt in role playing games zoals Dungeons & Dragons, en het zou me niet verbazen als D&D spelers nou net de mensen zijn die dit soort Lego sets wel kunnen waarderen. Ik ben er zelf één van in ieder geval.
Te jong om D&D te spelen?Frank_79 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:51:
[...]
Dan zouden ze eigenlijk nog een iets ouder iemand op die foto's moeten hebben staan.. Deze gast is nog te jong daarvoor

Voor het origineel misschien wel, maar de huidige editie is behoorlijk populair onder de jongere generatie. Toen je het ook nog in de plaatselijke spellenwinkel kon spelen bestond het publiek vooral uit twintigers en dertigers.
Check. Ben niet zo goed op de hoogte. Ik heb er nooit meegespeeld, maar mensen om me heen wel. Maar dat is pak en beet, gok ik, 25 jaar geledenErikT738 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:59:
[...]
Te jong om D&D te spelen?
Voor het origineel misschien wel, maar de huidige editie is behoorlijk populair onder de jongere generatie. Toen je het ook nog in de plaatselijke spellenwinkel kon spelen bestond het publiek vooral uit twintigers en dertigers.
De Blacksmith is 27 cm hoog. Dat is heel erg vergelijkbaar met de Old Fishing Store (32 cm hoog) en de Modular Detective's Office (27 cm hoog).QuattroNL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:29:
Hij ziet er idd qua build erg gaaf uit, alleen vind ik het wel veel geld voor het formaat van het huisje.
Een beetje modulair is groter (meer stenen) en minimaal niet duurder (Bookstore, Corner Garage, Diner, Politie buro). Voor mij zou de keus voor dit bedrag zeker uit gaan naar een modulair (en dan dus de Police Station).
Wat aantal onderdelen betreft:
Blacksmith: 2164
Old Fishing Store: 2049
Detective's Office: 2262
Zit dus heel erg in dezelfde orde als Modulars. Alleen die belachelijke prijs voor NE/BE vergeleken met de prijs in Duitsland! WTF !
Ik ben geneigd ze te mailen om aan te geven dat ze een foutje hebben gemaakt in de prijs.Haay schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:09:
[...]
De Blacksmith is 27 cm hoog. Dat is heel erg vergelijkbaar met de Old Fishing Store (32 cm hoog) en de Modular Detective's Office (27 cm hoog).
Zit dus heel erg in dezelfde orde als Modulars. Alleen die belachelijke prijs voor NE/BE vergeleken met de prijs in Duitsland! WTF !
Ik heb nog wat andere landen in Europa gekeken en alleen Noorwegen lijkt duurder dan Nederland.
Alle Scandinavische landen (en Zwitserland) zijn vrijwel altijd duurder dan Nederland en ook dit keer:ErikT738 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:14:
[...]
Ik ben geneigd ze te mailen om aan te geven dat ze een foutje hebben gemaakt in de prijs.![]()
Ik heb nog wat andere landen in Europa gekeken en alleen Noorwegen lijkt duurder dan Nederland.
Denemarken: ~ €175
Zwitserland: ~ €175
Finland: €180
Zweden: ~ €188
Vergeleken met:
Ierland: €147,55
Duitsland, Oostenrijk, Italië: €150
Polen: €154
Slowakije: €155
Spanje, Portugal, Frankrijk, Griekenland: €160
Ik denk erover om mijn oude kastelen weer op te bouwen, en een middeleeuws hoekje te maken in mijn stad. Volgens mij moet dat nog net passen
Dat prijsverschil tussen Nederland en Duitsland is wel enorm! Kun je hem ook in Duitsland bestellen en in Nederland laten bezorgen?
PS: Grappig, die blauwe brick separator
[ Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 19-01-2021 14:57 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Nee dat kan helaas niet.Jakkus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:56:
Dat prijsverschil tussen Nederland en Duitsland is wel enorm! Kun je hem ook in Duitsland bestellen en in Nederland laten bezorgen?
Of wachten tot hij ergens goedkoper te krijgen is.
Ik vind hem dan wel relatief duur in Nederland, voor wat je krijgt. De Police Station heeft voor 10 euro meer 1000 steentjes extra. En die 'Light brick' hoeft van mij ook echt niet zo nodig, eerlijk gezegd.. Verder lijkt het me een erg mooi en gedetailleerd gebouw.
PS: Zijn er meer mensen die dat dierenvel op de bovenverdieping een beetje op een olievlek vinden lijken?
Het dak zit dan wel weer tof in elkaar!
[ Voor 65% gewijzigd door Jakkus op 19-01-2021 15:47 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
en amazon.de ? Die kan in NL leveren.
Water-Escape
Ja die wel maar hij heeft het volgens mij over lego shop DE.water_escape schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:41:
[...]
Ik weet niet hoe lang het duurt voordat Lego Ideas sets op Amazon komen. Als dat een paar maanden is dan wil ik best nog wel even wachten voor € 20,- of meer korting. Echt idioot dit verschil.water_escape schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:41:
[...]
Meestal 3 maanden. Maar als het snel opraakt bij lego en het staat op naleveren of niet tijdelijk op voorraad dan kan het langer duren voordat het bij andere winkels te koop is.ErikT738 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:47:
[...]
Ik weet niet hoe lang het duurt voordat Lego Ideas sets op Amazon komen. Als dat een paar maanden is dan wil ik best nog wel even wachten voor € 20,- of meer korting. Echt idioot dit verschil.
Ik vind de vorm van het berenvel geniaal, maar ik denk dat dark brown een betere kleur zou zijn geweest.Jakkus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:40:
PS: Zijn er meer mensen die dat dierenvel op de bovenverdieping een beetje op een olievlek vinden lijken?Ik denk dat het komt doordat hij zo glad is.
Of je wacht tot er een GWP bij zit die je wellicht kunt doorverkopen. Afgelopen tijd genoeg voorbij zien komen zoals het Harry Potter monster boek, die blauwe steen, de romeinse colosseum strijder, de schaatsbaan en het Dickens setje welke met gemak voor €20+ verkocht werden. Dan kun je hem gewoon bij de NL Lego store bestellen en krijg je er nog VIP punten voor.ErikT738 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:47:
[...]
Ik weet niet hoe lang het duurt voordat Lego Ideas sets op Amazon komen. Als dat een paar maanden is dan wil ik best nog wel even wachten voor € 20,- of meer korting. Echt idioot dit verschil.
Meerdere wegen die naar een acceptabele deal leiden
Niet altijd, zo staan de Bonsai Tree en Flower Bouquet bij de Lego shop al sinds dag 1 op "Out of Stock", maar zijn ze sinds vandaag wel met korting bij Amazon te verkrijgen.Loader schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:48:
[...]
Meestal 3 maanden. Maar als het snel opraakt bij lego en het staat op naleveren of niet tijdelijk op voorraad dan kan het langer duren voordat het bij andere winkels te koop is.
Jij bent een held! Zo, nu heb ik het verjaardagscadeau voor mijn vrouw ook alweer binnenchrisO schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:02:
[...]
Niet altijd, zo staan de Bonsai Tree en Flower Bouquet bij de Lego shop al sinds dag 1 op "Out of Stock", maar zijn ze sinds vandaag wel met korting bij Amazon te verkrijgen.
Dat zijn geen lego ideas. Andere sets zoals door jou genoemd en die niet zo duur zijn komen wel voor andere wi kel beschikbaar.chrisO schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:02:
[...]
Niet altijd, zo staan de Bonsai Tree en Flower Bouquet bij de Lego shop al sinds dag 1 op "Out of Stock", maar zijn ze sinds vandaag wel met korting bij Amazon te verkrijgen.
Daarnaast, de ghostbusters auto was ook te bestellen bij amazon maar toen heeft amazon geannuleerd want ze konden niet leveren.
Dus het gaat er ook om of ze wel geleverd krijgen van lego.
Misschien dat het ook gewoon een beetje door de foto/belichting komt. En dat als je hem in het echt ziet, het toch anders lijkt. Dan glanst hij waarschijnlijk wat minder dan op de foto. De vorm is inderdaad wel erg leuk!
En het mozaïek op het bed ook
[ Voor 13% gewijzigd door Jakkus op 19-01-2021 16:51 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oqrmHCaXO0lDGE3CezYhibAr.jpg?f=user_large)
Nu nog op zoek naar de laatste minifig en het bouwen van de auto's en een helikopter.
en we hebben ergens een "imposter" zo te zien
[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 19-01-2021 16:56 ]
Rond/op/na de officiële release datum, Welke in dit geval 1 Februari is.Baumans schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:57:
Ik heb vandaag de 71741 Ninjago City Gardens binnen gekregen.
(ViP voorverkoop is niet de officiële release)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik presenteer een Limburgs politiestation danThe Eagle schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:05:
@vhal dan zeg je toch tegen je dochter dat het een Limburgs politiestation is? Die mergel wordt vanzelf geel
:strip_exif()/f/image/QIGSzdIgugEB3g2XTxhDQZ7L.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat prijsverschil is wel vreemd, het colosseum is bv in Italië net zo duur als hier, terwijl je bij die set zou verwachten dat ie in Italië goedkoper is.Haay schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:30:
[...]
Alle Scandinavische landen (en Zwitserland) zijn vrijwel altijd duurder dan Nederland en ook dit keer:
Denemarken: ~ €175
Zwitserland: ~ €175
Finland: €180
Zweden: ~ €188
Vergeleken met:
Ierland: €147,55
Duitsland, Oostenrijk, Italië: €150
Polen: €154
Slowakije: €155
Spanje, Portugal, Frankrijk, Griekenland: €160
Overigens is de BTW in Italie 22% dus daar kan het niet aan liggen.
Misschien maar een keertje een weekendje Duitsland als het weer mag met een verlanglijstje op zak. Ik ga m in iedergeval nog niet kopen als ie uitkomt, vind het prijsverschil te groot.
[ Voor 4% gewijzigd door dr86 op 19-01-2021 19:06 ]
En misschien ben ik hier de enige, brand het dan gerust lekker af (inclusief bovenstaand stukje, want ik antwoord er wel op), maar ik word moe van alle posts die zeiken op de adviesprijs (niveau bestelling update zeg maar). Is het te duur? Wacht op een aanbieding. Is het nog te duur? Koop het niet. Geef je mening met je portemonnee of in een mail aan Lego ipv hier je gal te spuwen. Met 1 van de eerste 2 opties kom je vast wat verder dan hier.
Mwa het is hier een forum om te discussiëren, en ik krijg nu van jou een antwoord op “waarom” dus dat is prima toch als antwoord op mijn “gal spuwen”?AppieNL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:07:
Wat betreft het prijsverschil tussen Duitsland en Nederland. Ik heb me ooit laten vertellen dat dit komt omdat ze in Duitsland armer zijn en "wij Nederlanders" meer over hebben voor ons Lego. Kortom, gewoon marktonderzoek. Dit is uit een tijdperk dat Lego standaard bij de Intertoys 3-10 euro bovenop de (hogere) adviesprijs kreeg, maar Lego doet het dus nog steeds, maar voor mijn gevoel wel minder dan vroeger (2+ jaar geleden).
En misschien ben ik hier de enige, brand het dan gerust lekker af (inclusief bovenstaand stukje, want ik antwoord er wel op), maar ik word moe van alle posts die zeiken op de adviesprijs (niveau bestelling update zeg maar). Is het te duur? Wacht op een aanbieding. Is het nog te duur? Koop het niet. Geef je mening met je portemonnee of in een mail aan Lego ipv hier je gal te spuwen. Met 1 van de eerste 2 opties kom je vast wat verder dan hier.
Dit is een topic over Lego, en hoewel de prijzen van Lego natuurlijk belangrijk zijn voor je Lego beleving, verander je uiteindelijk niks aan de prijzen door er hier over te praten.
Je mening geven met je portemonnee heeft nog nooit gewerkt, zeker omdat het in dit geval eerder het signaal zou geven dat mensen geen Castle sets willen i.p.v. dat ze boos zijn over het prijsverschil. Een mail sturen naar Lego is precies wat ik heb gedaan.AppieNL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:07:
Wat betreft het prijsverschil tussen Duitsland en Nederland. Ik heb me ooit laten vertellen dat dit komt omdat ze in Duitsland armer zijn en "wij Nederlanders" meer over hebben voor ons Lego. Kortom, gewoon marktonderzoek. Dit is uit een tijdperk dat Lego standaard bij de Intertoys 3-10 euro bovenop de (hogere) adviesprijs kreeg, maar Lego doet het dus nog steeds, maar voor mijn gevoel wel minder dan vroeger (2+ jaar geleden).
Verder is het een prima onderwerp voor discussie en ook iets waar we best boos over mogen zijn, zeker als de prijs tot stand is gekomen op basis van marktonderzoek. Het is een beetje vergelijkbaar met een webshop die de prijzen zou verhogen voor bestellingen uit 't Gooi omdat de mensen het daar toch wel kunnen betalen...
Zou best kunnen dat het eerder voorbij gekomen is, maar neem aan dat je snapt dat niet iedereen het ieder bericht in een groot topic volgt. En mailen naar lego was inderdaad ook een optie maar dan krijg je twee weken later pas bericht terug.AppieNL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:20:
Naast dat het een antwoord is dat ik wel eens eerder heb gegeven in het verleden, is het ook een antwoord dat mensen wel eens terug kregen als ze Lego er over mailen, dus met 1 van de 2 genoemde opties had je er ook gekomen.
Dit is een topic over Lego, en hoewel de prijzen van Lego natuurlijk belangrijk zijn voor je Lego beleving, verander je uiteindelijk niks aan de prijzen door er hier over te praten.
Zolang het in dit topic over lego en randzaken gaat moet het kunnen vind Ik. Het is ook weer niet zo dat een heel topic dagenlang gekaapt wordt over lego prijzen.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Nu de 42055 weer slopen voor wat nieuws.
[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 19-01-2021 20:59 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Leuk! Ik kijk er naar uit om tzt mooie MOC’s van de 42082 te bouwen. Wel jammer dat er in het ontwerp geen rekening is gehouden met de toegankelijkheid van de batterijen. Mijn voorkeur gaat overigens uit naar de rode tractor. In dit topic heb ik nog niet gelezen dat iemand die MOC heeft gebouwd.Bastien schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:42:
Heb er een MOC van de 42082 af, dit keer een heftruck. Best een ingewikkelde om te bouwen, veel assen en tandwielen. Maar alles werkt, alleen gaat ie niet heel soepel omhoog. Maar mogelijk zijn de batterijen wat zwak inmiddels, dat is een nadeel want daar kom je niet meer bij in de build.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Nu de 42055 weer slopen voor wat nieuws.
Ja hoor en zelfs met zoekfunctie had je het niet gevonden denk ik, want het was 2 topic delen terug of zo.dr86 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:39:
[...]
Zou best kunnen dat het eerder voorbij gekomen is, maar neem aan dat je snapt dat niet iedereen het ieder bericht in een groot topic volgt.
Ik loop helaas al wat jaartjes mee in dit topic en ben dus inmiddels een oude zeikerd, maar dit onderwerp komt zo'n beetje elke 3-6 maanden voorbij en dan ook vaak voor 2-3 bladzijdes lang.Zolang het in dit topic over lego en randzaken gaat moet het kunnen vind Ik. Het is ook weer niet zo dat een heel topic dagenlang gekaapt wordt over lego prijzen.
Die staat wel in mijn bookmarks om een keer te bouwen. Maar daar staan er nog 5 of 6. Dus ooit...meesje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:23:
[...]
Leuk! Ik kijk er naar uit om tzt mooie MOC’s van de 42082 te bouwen. Wel jammer dat er in het ontwerp geen rekening is gehouden met de toegankelijkheid van de batterijen. Mijn voorkeur gaat overigens uit naar de rode tractor. In dit topic heb ik nog niet gelezen dat iemand die MOC heeft gebouwd.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Mooi, maar wel iets te hoog als ik eerlijk mag zijn. Maar een verdieping eraf is denk ik ook weer te veel van het goedeChicken88 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:38:
Klaar!
Toch groter dan ik dacht.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Het enige nadeel vind ik dat er geen bochten te koop zijn, dus je hebt al gauw een Amerikaanse straten layout voor je stad.himlims_ schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:55:
[Afbeelding]
Ik ben om; vooraf bij introductie niet zo enthousiast over nieuwe straten systeem. Toch kitje besteld; ge-wel-dig, veel mogelijkheden en minder ruimte (en moeite om de modules te verbouwen naar oude plaat) zojuist nog 3 doosjes 60304 besteld
En qua breedte, ook genoeg voor de 8 studs wagens als ik vragen mag?himlims_ schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:55:
[Afbeelding]
Ik ben om; vooraf bij introductie niet zo enthousiast over nieuwe straten systeem. Toch kitje besteld; ge-wel-dig, veel mogelijkheden en minder ruimte (en moeite om de modules te verbouwen naar oude plaat) zojuist nog 3 doosjes 60304 besteld
Per toeval heeft Jang onlangs een filmpje gepost waarin hij alle City setsalmightyarjen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:08:
[...]
Het enige nadeel vind ik dat er geen bochten te koop zijn, dus je hebt al gauw een Amerikaanse straten layout voor je stad.
met nieuwe straatplaten samenbrengt:
Het is nog even wennen denk ik
Oh, yeah. Oooh, ahhh, that's how it always starts. Then later there's running and screaming.almightyarjen schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 00:12:
[Afbeelding]
Life will find a way... I. Malcolm, 1993
Dr. Ian Malcolm
[ Voor 31% gewijzigd door Kapoen op 20-01-2021 07:34 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
In het filmpje van Jang wat Kapoen hieronder post worden 6-stud brede auto's gebruikt.Versaevel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 02:34:
[...]
En qua breedte, ook genoeg voor de 8 studs wagens als ik vragen mag?
Dan wordt het met de nieuwe 8-stud auto's wel erg krap (als in: past niet mooi).
Dat, en dat er geen bochten zijn, vind ik nou niet echt fijn.
Maar een stad layout bouwen ga ik toch niet meer doen. Voor m'n zoontje van bijna 12 hoeft het ook niet meer.
Voor de mensen die al een flinke layout hebben is het ook niet leuk meer om die volledig te vervangen met de nieuwe wegen. Was het niet zo dat dit soort baseplates een stuk lastiger te produceren zijn en daarom redelijk aan de prijs waren? Helaas is de nieuwe oplossing niet heel veel goedkoper.QuattroNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:38:
[...]
Maar een stad layout bouwen ga ik toch niet meer doen. Voor m'n zoontje van bijna 12 hoeft het ook niet meer.
Ik moet de meerdere functies mod van de rode kraan nog doen, maar heb net de Claas Xerion MOC gekocht. Het zal nog wel even duren voor ik de tijd vind/maak om de kraan uit elkaar te halen en deze te bouwen, maar het ziet er inderdaad wel heel gaaf uit, zeker met al die attachments.meesje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:23:
[...]
Leuk! Ik kijk er naar uit om tzt mooie MOC’s van de 42082 te bouwen. Wel jammer dat er in het ontwerp geen rekening is gehouden met de toegankelijkheid van de batterijen. Mijn voorkeur gaat overigens uit naar de rode tractor. In dit topic heb ik nog niet gelezen dat iemand die MOC heeft gebouwd.
Ik ben heel benieuwd of de instructies een beetje te volgen zijn. Het mag best iets ingewikkelder dan de 1-3 stukjes per pagina die Lego zelf aanhoudt, maar ik noem mezelf nog niet echt een experienced builder zoals in de MOC beschrijving genoemd wordt
6-stud brede auto’s vind ik eerlijk gezegd ook al best krap. En om modulars mooi te laten aansluiten moet je deze ontdoen van de baseplates en zetten op twee lagen met gewone plates. Dan pas wordt de stoep iets hoger.QuattroNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:38:
[...]
In het filmpje van Jang wat Kapoen hieronder post worden 6-stud brede auto's gebruikt.
Dan wordt het met de nieuwe 8-stud auto's wel erg krap (als in: past niet mooi).
nope - dat past niet netjes. Heb de 8studs in aparte vitrine staan; die vallen buiten proporties voor in de stad. Gemiddeld 8 stud auto, is bijna net zo breed als modularVersaevel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 02:34:
[...]
En qua breedte, ook genoeg voor de 8 studs wagens als ik vragen mag?
ik heb voor de nieuwe wegen gekozen omdat ze stuk minder oppervlakte vereisen (jah kunt helft ervan 'verbouwen' tot stoep, maar de ruimte heb ik niet om deze mooi te laten passen met de modulars.
[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 20-01-2021 09:14 ]
Je kan vanaf Amazon.de bestellen voor de Duitse prijzen, daar komt 90% van mijn Lego vandaan. Vaak gaat Amazon.nl ook mee met de Duitse prijzen. Los van de prijs is het m.i. nog steeds de beste webwinkel, alleen verzenden duurt wat langer. Bij verzenden naar NL rekenen ze wel de hogere Nederlandse btw.Haay schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:09:
De Blacksmith is 27 cm hoog. Dat is heel erg vergelijkbaar met de Old Fishing Store (32 cm hoog) en de Modular Detective's Office (27 cm hoog).
Duitsland is net zoals de VS een veel grotere markt en daar liggen de prijzen door schaalvoordeel en meer concurrentie meestal lager. Veel andere producten zijn ook goedkoper in Duitsland.
Verdieping eraf is zoals je het uit de fabriek krijgt:almightyarjen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:51:
Mooi, maar wel iets te hoog als ik eerlijk mag zijn. Maar een verdieping eraf is denk ik ook weer te veel van het goede

Met die extra verdieping erop geMOCed vind ik het persoonlijk niet meer proportioneel. Maar ieder z'n smaak.
Ik heb ook maar een setje besteld. Ik ga niet alle oude road baseplates (nu) vervangen, maar hem een zijstraatje gemaakt met de nieuwe road plates. Op die manier kan ik hopelijk een leuke doorkijk maken die wat smaller is, tussen modulars door.himlims_ schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:55:
[Afbeelding]
WIP:
:strip_exif()/f/image/HCDst91795HLjgW7geOecQMS.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Ik ga ook zelf voor de nieuwe wegen omdat het gewoon smaller is en ik heb geen tijd om een lego steentjes gemaakte weg te maken dit is een prima oplossing. Plus het is altijd nog mogelijk om de weg met 1 stud aan beide kanten te verbreden (lijkt ook het idee van lego) omdat ze die 2x4 plate gebruiken om te verbinden aan huis of iets dus van een paar 1x4 plates gebruiken om het te verbreden. Bochten zijn alleen jammer die zijn zeker niet mooi zo helaas. Maar met een round plate zoals deze:himlims_ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:13:
[...]
nope - dat past niet netjes. Heb de 8studs in aparte vitrine staan; die vallen buiten proporties voor in de stad. Gemiddeld 8 stud auto, is bijna net zo breed als modular(lichtelijk overdreven) en met die nieuwe straten nemen ze meer dan halve wegdek in
ik heb voor de nieuwe wegen gekozen omdat ze stuk minder oppervlakte vereisen (jah kunt helft ervan 'verbouwen' tot stoep, maar de ruimte heb ik niet om deze mooi te laten passen met de modulars.

Nog niet echt perfect en je kan een 2x2 versie voor de binnenhoek nemen.
Ik heb er nu 3 setjes van gekocht dat is voorlopig zat omdat ik alleen maar een paar city sets (kid sets) heb en meer focus op Harry potter. En hoewel ik de modulars geweldig mooi vind vind ik ook dat alle city layouts van mensen alleen maar bestaan uit modulars. En mijn intresse gaat meer naar treinen en monorail. Dus ben durk aan het kijken wat ik op een plank kan mogelijk maken zonder veel werk. Dus heb ook niet mega diepte dus ben heel blij met de nieuwe roads omdat ze gewoon lekker compact zijn dus voor mij is het road en dan een paar standaard city builds (die ik wel groter en uitgebreider maakt. Plus een HP plank met diagon alley misschien aansluiten aan de city voor de muggle world. Alleen dan heb je nog de gele hoofden vs hp roze...
Heb ik eerder gedaan met de garnalenboot (zie vele post terug:
D75 in "Het Grote Lego Topic - Deel 6" )
Hierbij de HS schoolbus gemodificeerd tot een normale schoolbus.
Origineel: https://brickset.com/sets...normal-Intercept-Bus-3000
:strip_exif()/f/image/JtsIr9su0uE9yQv2yLBdYgJ5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3jXaX1KzZqfHbsZ9SqcMW3QY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MTeMo3kE4TR8e78BmZshEwNQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yo6ELQWPsFGDRkkbCpxZ89wc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NcOGy0AuhtnAbEUJ27doXJyR.jpg?f=fotoalbum_large)
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Ik vind sommige ideeën ook wel leuk, maar heb zelf ook niet zo veel met de Hidden Side kant. Jouw bus ziet er wel prima uit, maar ik denk nog beter als de "dikke" achterwielen er niet op zouden zitten. Dat gaat natuurlijk niet met de stukjes die bij die set zitten, dat begrijp ik wel.D75 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:02:
Nog even wat betreft hidden side.. ik vind de sets toch wel leuk als je ze ontdoet van alle lasers.
Ik heb een paar vragen:
1. Klopt het dat er vier ‘normale’ versnellingen zijn? De draaiknop kan ik drie keer een slagje draaien.
2. Ik ben geen autotechnicus, maar hoe meer ik de versnelling naar min (-) draai, hoe zachter de zuigers op en neer gaan. Klopt dit? Je zou toch andersom verwachten? Hoe hoger de versnelling (dus plus) hoe minder de zuigers bewegen.
3. Wanneer in de laagste versnelling (dus helemaal naar de plus stand), gaan de zuigers flink op en neer, in zowel hi als lo gearing. Ik voel dan veel weerstand. En als ik doorduw, gaat er wel e.e.a. kraken. Is dit normaal? Dit toch niet DE kraak? De befaamde u-joints zijn gelijk aan elkaar.
Qua bouw vond ik zakjes 1 en 2 het leukst om te doen. Zakjes 3 en 4 was meer de buitenkant.
Verder vind ik het een zeer geslaagde auto. Ook tegen de adviesprijs vind ik dat je veel waar voor je geld krijgt.
[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 20-01-2021 15:06 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Dus eigenlijk had het stickertje andersom gemoeten?vectormatic schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:06:
@meesje Punt 2 klopt, en is ook een bekende "fout" in de defender.
Inderdaad. Ik kan je alleen maar de 'Pimped' versie aanraden. Zelf had ik ook last van gekraak. Van de week begonnen met de pimped versie en nu draait het allemaal soepeltjesmeesje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:10:
[...]
Dus eigenlijk had het stickertje andersom gemoeten?
Verder heb je helemaal gelijk: qua waar voor je geld is dit echt een fantastische set!
Ik heb ook een half jaar later de Pimped versie gebouwd en was het zeker waard, paar goede verbeteringen!Lee245 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:22:
[...]
Inderdaad. Ik kan je alleen maar de 'Pimped' versie aanraden. Zelf had ik ook last van gekraak. Van de week begonnen met de pimped versie en nu draait het allemaal soepeltjes.
Verder heb je helemaal gelijk: qua waar voor je geld is dit echt een fantastische set!
Daarnaast ook de te zachte vering aan de voorkant (rood/grijs -> rood/rood) vervangen, zeker aan te raden!
Even een n00b-vraag die ik niet zo snel makkelijk kan vinden: Het is niet zo dat je die 166 parts kan aanschaffen en alleen een gedeelte van de Defender uit elkaar hoeft te slopen? Ik neem aan dat je hem helemaal uit elkaar moet halen en dan met die 166 extra parts hem met die nieuwe digitale MOC beschrijving weer in elkaar zet?Lee245 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:22:
[...]
Inderdaad. Ik kan je alleen maar de 'Pimped' versie aanraden. Zelf had ik ook last van gekraak. Van de week begonnen met de pimped versie en nu draait het allemaal soepeltjes.
Klopt. Delen van het chassis kun je hergebruiken, maar idd de drivetrain enz. gaat helemaal op de schop, omdat ook tandwielverhoudingen enz. worden aangepast. Ik vond het een leuke klus, het werd daarmee een soort 'puzzel'RBH schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:10:
[...]
Even een n00b-vraag die ik niet zo snel makkelijk kan vinden: Het is niet zo dat je die 166 parts kan aanschaffen en alleen een gedeelte van de Defender uit elkaar hoeft te slopen? Ik neem aan dat je hem helemaal uit elkaar moet halen en dan met die 166 extra parts hem met die nieuwe digitale MOC beschrijving weer in elkaar zet?
Klopt. Hij moet wel helemaal uit elkaar, omdat er diep van binnen best het een en ander wijzigt. Je kan hierbij wel grote brokken intact laten (zeker van de carrosserie), als je goed let op kleine wijzigingen bij de herbouw.RBH schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:10:
[...]
Even een n00b-vraag die ik niet zo snel makkelijk kan vinden: Het is niet zo dat je die 166 parts kan aanschaffen en alleen een gedeelte van de Defender uit elkaar hoeft te slopen? Ik neem aan dat je hem helemaal uit elkaar moet halen en dan met die 166 extra parts hem met die nieuwe digitale MOC beschrijving weer in elkaar zet?
Edit: @Canis Lupus was me al voor

Canis Lupus schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:18:
[...]
Klopt. Delen van het chassis kun je hergebruiken, maar idd de drivetrain enz. gaat helemaal op de schop, omdat ook tandwielverhoudingen enz. worden aangepast. Ik vond het een leuke klus, het werd daarmee een soort 'puzzel'
Thanks voor de reacties, duidelijk! Ga ik ook maar doen dan.Lee245 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:19:
[...]
Klopt. Hij moet wel helemaal uit elkaar, omdat er diep van binnen best het een en ander wijzigt. Je kan hierbij wel grote brokken intact laten (zeker van de carrosserie), als je goed let op kleine wijzigingen bij de herbouw.
@Canis Lupus was me al voor
De pimped staat op mijn lijstje, net als voor de Bugatti en Lamborghini. Deze moeten beide nog gebouwd worden. De eerstvolgende set wordt waarschijnlijk de rode hijskraan.Lee245 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:22:
[...]
Ik vind het bijzonder dat in dit topic de ervaringen met de Defender redelijk wisselend zijn. Bij de een werkt ie zonder problemen (of rijden deze alleen in neutraal?
In de eerste en tweede versnelling voel ik vrij snel wat weerstand, wat lijkt op te lopen en uiteindelijk resulteert in een kraak.
Ik dacht dat dat hele ding een MOC was, had hem niet herkend als de police modularHaay schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:46:
[...]
Verdieping eraf is zoals je het uit de fabriek krijgt:
[Afbeelding]
Met die extra verdieping erop geMOCed vind ik het persoonlijk niet meer proportioneel. Maar ieder z'n smaak.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Gebruikte MOCs:
- Pimp My Landrover: Leuke MOC die de moeite en het geld zeker waard is. Wist eerst niet wat ik van de removable body moest vinden maar vind het wel mooi gevonden. Zal het niet vaak gebruiken maar handig is het wel.
- Offroad Trailer: Tja, kost wat aan steentjes maar voor mij maakte dit het plaatje compleet. Ben er erg blij mee. En zo vaak koop ik ook geen Lego, dus maar eens gek gedaan.
- Big Boo-Bar: Gewoon leuk. Ik zag pas later dat hij ook wat met de koplampen heeft gedaan (voor mensen die geen stickers plakken) maar daar heb ik de steentjes niet voor. Komt nog wel een keer.
- V6: Van @AppieNL, zeer leuke toevoeging.
- Hood Bracket:Ziet er leuk uit maar zit zo los dat je er eigenlijk helemaal niets aan hebt. Kijken of ik dat een keer anders kan oplossen.
Edit: Blijkbaar had ik nog net genoeg steentjes om 1 deur mbv deze MOC te voorzien van een werkend deurmechanisme. Werkt top!
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

'k Vind hem zelf veel leuker dan de originele 🗽set van LEGO.
[ Voor 23% gewijzigd door djwice op 20-01-2021 18:02 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
De big boo bar met de lichten wilde ik ook nog sowieso doen. Lijkt me een toffe toevoeging.ma9ma schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:40:
Heb zojuist de pimped versie afgerond van de 42110 met nog enkele andere MOCS
Gebruikte MOCs:Zaken die ik nog een keer wil oppakken zijn de deuren, zoals hier, hier of hier beschreven staat. En heel misschien in de verre toekomst een verlengde versie. Maar daar heb je eigenlijk een tweede set voor nodig én nog extra steentjes als ik het goed begrepen heb.
- Pimp My Landrover: Leuke MOC die de moeite en het geld zeker waard is. Wist eerst niet wat ik van de removable body moest vinden maar vind het wel mooi gevonden. Zal het niet vaak gebruiken maar handig is het wel.
- Offroad Trailer: Tja, kost wat aan steentjes maar voor mij maakte dit het plaatje compleet. Ben er erg blij mee. En zo vaak koop ik ook geen Lego, dus maar eens gek gedaan.
- Big Boo-Bar: Gewoon leuk. Ik zag pas later dat hij ook wat met de koplampen heeft gedaan (voor mensen die geen stickers plakken) maar daar heb ik de steentjes niet voor. Komt nog wel een keer.
- Hood Bracket:Ziet er leuk uit maar zit zo los dat je er eigenlijk helemaal niets aan hebt. Kijken of ik dat een keer anders kan oplossen.
Heb je voor de trailer een tweede set aangeschaft?
Nee, Losse steentjes. Was niet helemaal zeker of een tweede set dekkend was en te ongeduldig om het uit te zoeken.Gim schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:23:
[...]
De big boo bar met de lichten wilde ik ook nog sowieso doen. Lijkt me een toffe toevoeging.
Heb je voor de trailer een tweede set aangeschaft?
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Gelukkig hoef je daar niet heel veel tijd aan kwijt te zijn 🙂 Rebrickable heeft hier een handige functie voor.ma9ma schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:35:
[...]
Nee, Losse steentjes. Was niet helemaal zeker of een tweede set dekkend was en te ongeduldig om het uit te zoeken.
In dit geval kan je de overlap hier zien:
https://rebrickable.com/s...t=MOC-47025&2-set=42110-1
Mijn inziens is het dus niet heel nuttig om een 2e rover te halen voor de trailer gezien het geringe aantal onderdelen dat overlapt (maar de koste analyse mag iemand anders uitvoeren

En de daad bij het woord gevoegd, de 10181:JPDeckers schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:35:
[...]
Bedankt! Bedenk hierdoor opeens dat ik die nog nieuw op zolder heb liggen, heb 1 'tentoonstel' plekje in huis, en wilde daar het nieuwe politiebureau op gaan zetten, maar net gemeten, en de 50x50 grondplaten afmetingen past echt net precies op die kast qua diepte.
Mijn vrouw keek minder blij zojuist toen ik erbij vertelde dat ie 108cm hoog wordt
:strip_exif()/f/image/ExhepXwJzmdsScLDXvzRfmO5.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet de meest enerverende build, maar wel mooie hoogte bouw.

en hier een kleine onoplettendheid, de 4 blauwe pinnetjes op de hoeken steken hier nog 1 stud (noem je dat zo?) uit, terwijl dat niet moest.

ik kwam er alleen achter toen dit stuk al lang en breed gemonteerd was aan het frame en ik de onderzijde checkte voor iets anders

en ook net zoals m'n bovenbuurman de 42100 binnen gekregen vandaag

komende weken hoef ik geen hond uit te laten
En gevonden. Zaten een paar studs verkeerd om bij de spatborden die daardoor uitstaken en aanliepen aan de wielen. Komt waarschijnlijk door de slechte ogen van m'n maat. Of de biertjes. Of de combinatie van beidensig69 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 16:46:
[...]
Hmm dan zit ergens iets niet helemaal lekker denk ik. Maakt niet veel uit, als ie klaar is takelen we even wat op en dan gaat ie toch marktplaats op.
Dan is het leukste deel gedaan. Heb je goed opgelet dat Lego bewust verschillende kleuren gebruikt om de bouw te vergemakkelijken?Shanquish schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:27:
inmiddels al halverwege met de kraan.
[Afbeelding]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Wij zijn net zover. Vrijdag verder bouwen denk ik, hopelijk komt ie dan af. Paar kleine foutjes gemaakt ook, maar daar kwamen we gelukkig op tijd achter en waren redelijk eenvoudig te herstellen.Shanquish schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:27:
inmiddels al halverwege met de kraan.
[Afbeelding]
...
Bij de Liebherr moesten we de halve arm uit elkaar trekken vanwege één onderdeel dat 40 stappen terug verkeerd om gemonteerd zat. Echt een wonder dat we dat op hebben kunnen lossen zonder alles stap voor stap weer af te breken

Dat doet lego idd goed, groen voor de achtertrein en oranje voor de voorzijde bijv.djwice schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:47:
[...]
Dan is het leukste deel gedaan. Heb je goed opgelet dat Lego bewust verschillende kleuren gebruikt om de bouw te vergemakkelijken?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Na eerst wat kleine Lego modelletjes gemaakt te hebben wilde hij graag een 'iets groter' model gaan maken.
Begonnen met de Lego die we hebben kwamen we al snel 'wat blokjes' te kort.
Dus al snel Bricklinck aangeslingerd en nu na 3 bestellingen later zijn we hier aanbeland:
:strip_exif()/f/image/lyg9UIoVXKF6optCO0bG9LFq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7DTTHpgtned6vAovZ2qXTgqG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aXsJWbHC18NJCDWdFzPg3JE7.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is nog WIP (work in progress) en het gevaarte zit nog losjes in elkaar maar de basis is er.
Nu volgt de aankleding (volgende BL order staat al klaar): masten, reddingsboten, luchtinlaten op het dek, bankjes etc.
Om het af te maken komen er nog een ziljoen 1x1 plates&tiles (l-blauw, d-blauw, wit, transparant etc.) om de golven te maken.
Voor de beeldvorming: hij is 1,50m lang en staat/ligt op 7 32x32 baseplates.
Gevonden! wel iets boven adviesprijs van Lego, maar nog wel nieuw in de doos. Zo heb je niets, en zo heb je 2 modulars
Dit weekend maar beginnen met de Assembly Square nu we toch geen kant meer opkunnen.
Gaaf zeg!QuattroNL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:19:
Mijn zoontje van 11 is op de een of andere manier nogal gek van de Titanic.
Dan zal hij dit jaar wel deze willen:QuattroNL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:19:
Mijn zoontje van 11 is op de een of andere manier nogal gek van de Titanic.
Na eerst wat kleine Lego modelletjes gemaakt te hebben wilde hij graag een 'iets groter' model gaan maken.
Begonnen met de Lego die we hebben kwamen we al snel 'wat blokjes' te kort.
Dus al snel Bricklinck aangeslingerd en nu na 3 bestellingen later zijn we hier aanbeland:
Het is nog WIP (work in progress) en het gevaarte zit nog losjes in elkaar maar de basis is er.
Nu volgt de aankleding (volgende BL order staat al klaar): masten, reddingsboten, luchtinlaten op het dek, bankjes etc.
Om het af te maken komen er nog een ziljoen 1x1 plates&tiles (l-blauw, d-blauw, wit, transparant etc.) om de golven te maken.
Voor de beeldvorming: hij is 1,50m lang en staat/ligt op 7 32x32 baseplates.
Zag die video ook net. Ik ben er bang voorPhysx schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:35:
[...]
Dan zal hij dit jaar wel deze willen:
[YouTube: HUGE LEGO Creator Expert Titanic Set COMING 2021!]
Ik moet nog beginnen aan de land rover, en dit zou mooi zijn om mee te nemen meteen.
ma9ma schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:40:
Heb zojuist de pimped versie afgerond van de 42110 met nog enkele andere MOCS
Gebruikte MOCs:Zaken die ik nog een keer wil oppakken zijn de deuren, zoals hier, hier of hier beschreven staat. En heel misschien in de verre toekomst een verlengde versie. Maar daar heb je eigenlijk een tweede set voor nodig én nog extra steentjes als ik het goed begrepen heb.
Edit: Blijkbaar had ik nog net genoeg steentjes om 1 deur mbv deze MOC te voorzien van een werkend deurmechanisme. Werkt top!
Water-Escape
Hier zat ik ook mee. Ik heb die compare functie gebruikt en die onderdeeltjes toegevoegd aan een eigen lijst op Rebrickable. Daarna de lijst geëxporteerd en geïmporteerd naar Bricklink.water_escape schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:47:
Dit is gaaf. Misschien begrijp ik nog niet helemaal hoe, maar hoe krijgen ik deze opties in mijn bricklink list om te bestellen?
Ik moet nog beginnen aan de land rover, en dit zou mooi zijn om mee te nemen meteen.
[...]
En we krijgen naar verluid ook nog een set die te maken heeft met Amelia Earhart. We gaan terug naar het pionierstijdperk met Lego lijkt het zoPhysx schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:35:
[...]
Dan zal hij dit jaar wel deze willen:
[YouTube: HUGE LEGO Creator Expert Titanic Set COMING 2021!]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
ZuchtKapoen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:53:
[...]
En we krijgen naar verluid ook nog een set die te maken heeft met Amelia Earhart. We gaan terug naar het pionierstijdperk met Lego lijkt het zo
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked