Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.047 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:51:
Omdat ik de 150k subscibers op Youtube gepasseerd ben, heb ik een Q&A video gemaakt. Pak een bak popcorn, want het is een lange video geworden :D

YouTube: AlmightyArjen 150k subscribers Q&A
Waren dr zoveel mensen die je niet snappen dan? :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:18
BRO-JWE schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:16:
Even een vraag aan Kever-bezitter (10252). Hebben jullie er ook last van dat deze set wel heel erg breekbaar is? Zodra ik hem aanraak knapt er wel iets: ik ben de set nu met een vochtig doekje aan het schoonmaken, en weer breekt er van alles af... Met name haakjes (zoals de kiel van de surfplank, haak van de motorkap (achterop). Vreemd is dat ik dit met geen enkele andere set heb, ik blijf zo onderdelen nabestellen bij LEGO. Kost dan wel niets, maar zeer irritant..
Ik heb de kever niet, maar ik heb precies hetzelfde met het Boomhuis (21318): haakjes die niet goed vastgrijpen of helemaal afbreken. Best vervelend vind ik dat, ik vraag me af of het misschien zou helpen om het te melden bij de klantenservice. Ik denk het wel, vaak zijn ze erg behulpzaam.

Ik moet trouwens eerlijk bekennen: afgelopen week dacht ik een onderdeel te missen, het hoofdje van een minifig. Ik heb hem na laten sturen door Lego. Alleen een paar dagen later kwam hij toch ineens voorbij rollen toen ik tegen een stoel stootte :+ Ik dacht écht dat hij er niet bij zat, want ik had hem niet horen rollen en ik kon hem ook echt niet vinden. Op de een of andere manier moet ik nu een beetje denken aan de minifig uit de Lego movie 2 die jaren onder een koelkast lag :p

Trouwens nog een compliment voor Lego: ze hebben geluisterd naar de klachten over de donkere handleiding! Zo lijkt het ik elk geval wel. De handleiding van de Blacksmith heeft aan de binnenkant weer gewoon lichte pagina's. Dat werkt een stuk prettiger!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObegOp0ob6zsLlMZUwnjU_qSDpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4jPR5vf70QF1IjddgytzFkt.jpg?f=fotoalbum_large

Op internet las ik trouwens dat mensen klagen over de boom bij de Blacksmith. Zelf vind ik hem er leuk uitzien, en ook echt geen probleem om te bouwen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWUlNAOXep7Jx6pqDw7TJTicmDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y10bIpuAJXv1ST7vuoi9ubMm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Jakkus op 07-02-2021 12:36 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:38

Amphiebietje

In de blubber

Is het huidige plastic van Lego nou zoveel glanzender dan wat ze vroeger (± 1980-2005) gebruikten, of lijkt dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43

almightyarjen

When does the hurting stop?

Afas schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:18:
[...]

Meer dan 100k views is toch niet slecht voor je jaren 80 layout. Jammer dat je de kosten er niet uit haalt maar voor mij was het echt een trip down memory lane :*)
100k views deed ik bijna bij elke video in het eerste weekend, dus dan valt het wel een beetje tegen als dat niet gebeurt bij een video waar 1,5 jaar aan gewerkt is ;)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
almightyarjen schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:28:
[...]

100k views deed ik bijna bij elke video in het eerste weekend, dus dan valt het wel een beetje tegen als dat niet gebeurt bij een video waar 1,5 jaar aan gewerkt is ;)
Ik kan me voorstellen dat het dan tegen valt. Hoeveel kijkers heb je ongeveer nodig om uit de kosten te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
De Caterham is hier de fragielste. Bij oppakken ligt bijkans de neus eraf en de voorwielkasten gaan alle kanten op.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mortael
  • Laatst online: 24-04-2024
Vanmorgen met mijn dochter één van de goedkopere Technic 2021 sets in elkaar gezet. De 42116 Mini-graver
Zij zocht de parts, en ik zette het in elkaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFq-G6-SqkMnCbj7WytB4_HTpC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4JVQpWrBQa04lYiPrYcAgWm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hou wel van dit soort kleine setjes :)
Het hoeft niet altijd groots en prijzig te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door mortael op 07-02-2021 14:27 ]

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
mortael schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:24:
Vanmorgen met mijn dochter één van de goedkopere Technic 2021 sets in elkaar gezet. De 42116 Mini-graver

[Afbeelding]

Klopt helemaal! De leukste van deze kleine setjes vind ik de mini CLAAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

meesje schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:29:
[...]

Klopt helemaal! De leukste van deze kleine setjes vind ik de mini CLAAS.
Die heeft mijn zoontje van 5 ook. Was zo trots als een aap met 7 lullen dat ie zijn eerste technic kreeg :+ . Hij de helft in elkaar gezet, en papa de rest :P
Die mini CLAAS is wel behoorlijk hufterproof kan ik melden. Gaat nog niet stuk al zou je willen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Laatst online: 24-04-2024
Er zijn ook superveel (118) (MOCs voor de Mini Claas :)

Edit: directe link naar de moc tab werkt niet

[ Voor 24% gewijzigd door mortael op 07-02-2021 14:54 ]

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
mortael schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:44:
Er zijn ook superveel MOCs voor de Mini Claas :)
Onderstaande drie vind ik vrij mooi. Staat nog op mijn to do lijst om voor de laatste twee te controleren hoeveel Claasjes (incl. aanvulling via bricklink) ik nodig heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDOXRrwUOGtIRfL76MMgi_yyxgM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mAIVdE3xja9gzmhUbjQahHgQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_PIeA4W5ZDFaLMH4sB0PwZFtyk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8hirnH8s59mRo427GtzfHzCs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHX6UaUTe-q7hhAz7ICOlDyOU8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PgeI8xw2mn5HVGMlmgSNc4Gc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Afas schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:49:
[...]

Ik kan me voorstellen dat het dan tegen valt. Hoeveel kijkers heb je ongeveer nodig om uit de kosten te komen?
Beetje afhankelijk van de tijd van het jaar, maar zo'n 3 a 4 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Iemand nog tips voor hand zalf?
Ik heb corona maar eens aangegrepen om de Lego op te ruimen. Ik heb 30.000 onderdelen per set verpakt. Nog 12.000 onderdelen moeten nog maar zijn nog als art in elkaar.

Ik heb een hele bak onderdelen over. Dat moet ik nog eens onderzoeken. Ik heb al 4 kleine sets kunnen determineren.
De lijst met missing pieces is 85 euro. Zo’n 183 onderdelen.
Alles is waarschijnlijk niet zo precies gegaan... met zoveel onderdelen maak je nog wel eens een foutje. In het zakje, met het tellen of met organiseren van ontbrekende delen.
Zo. Dat moest ik even delen! Nu weer kijken welke set ik nog wil kopen :)

Iemand nog een tip hoe ik goedkoop en handig allerlei soorten parts koop in weinig klikken? Er was ooit zo’n site die dat allemaal uitrekende. Maar welke?

[ Voor 11% gewijzigd door iAR op 07-02-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:19:
Is het huidige plastic van Lego nou zoveel glanzender dan wat ze vroeger (± 1980-2005) gebruikten, of lijkt dat zo?
Mijn constatering:
kendo schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:22:
Ik heb de afgelopen week mijn 2 pirates of barracudabay sets en het piratenschip weer opgebouwd, het lag al weken/maanden, compleet gedemonteerd, in assortimentsdozen. Maar wat me opviel was dat er nogal wat steentjes gescheurd zijn. En dan vooral 1x1 steentjes en tonnetjes. Ik heb er nu 15 geteld met een scheur in de lengte richting van het steentje(moeilijk op de foto te krijgen). Mijn 35 jaar oude Lego heeft dat helemaal niet, behalve de paar stenen die ik als kind moedwillig heb gesloopt :P .
Nu ik ook wat meer met de oude Lego heb gebouwd, moet ik zeggen dat het er ook wat "anders" uitziet en aanvoelt. De nieuwe Lego "lijkt" veel glaziger, en harder. "Lijkt" omdat er natuurlijk 35 jaar verschil tussen zit, en het misschien wel helemaal niet zo is ;) , maar het viel me op.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 08:41
Ik hoop dat ik dit mag delen maar iemand van mijn thuisgemeente heeft ons tramhuisje voor elkaar gekregen:
https://www.facebook.com/QuaintIceklaw020/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:22
Dit weekend de Medieval Blacksmith gebouwd. Wat een leuke en gedetailleerde build!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zv4sykRWn6tlezur7sbFuHEnng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqtbG6IxmaA6LGzJgk82uXcU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:06
almightyarjen schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:51:
Omdat ik de 150k subscibers op Youtube gepasseerd ben, heb ik een Q&A video gemaakt. Pak een bak popcorn, want het is een lange video geworden :D

YouTube: AlmightyArjen 150k subscribers Q&A
Yay, mijn vraag zit ook in het filmpje _/-\o_ Zoals ik al zei in een privé bericht: en nu op naar een miljoen subscribers :)
mortael schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:24:
Ik heb onlangs eens rustig gekeken naar mijn 'post-dark ages' collectie in Brickset, en ik heb een hoop sets zoals modulars, creator voertuigen, barracuda bay,... dus heel veel grote dozen. Toch kan ik bij het maken van een 'top 10 van favoriete sets' zo direct 5 kleine(re) setjes zetten denk ik.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 16:05
Señor Sjon schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:21:
De Caterham is hier de fragielste. Bij oppakken ligt bijkans de neus eraf en de voorwielkasten gaan alle kanten op.
Ja, daar kan ik me wel bij aansluiten. Heel duidelijk te merken dat dit een set is die niet oorspronkelijk door Lego zelf ontworpen is, maar een set van een fan-designer die zich minder aan Lego design regels hoeft te houden en dus ook duidelijk niet bedoeld is om mee te spelen.

Moest m'n Caterham 7 laatst even naar een andere plank in de vitrine verplaatsen. En direct lagen er onderdelen vanaf. Zo fragiel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Sjurm schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:05:
Dit weekend de Medieval Blacksmith gebouwd. Wat een leuke en gedetailleerde build!

[Afbeelding]
Ik heb hem ook deze week gebouwd. Erg leuke set en inderdaad heel veel details. Ontzettend leuk om te bouwen.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:14
Haay schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:19:
[...]

Ja, daar kan ik me wel bij aansluiten. Heel duidelijk te merken dat dit een set is die niet oorspronkelijk door Lego zelf ontworpen is, maar een set van een fan-designer die zich minder aan Lego design regels hoeft te houden en dus ook duidelijk niet bedoeld is om mee te spelen.

Moest m'n Caterham 7 laatst even naar een andere plank in de vitrine verplaatsen. En direct lagen er onderdelen vanaf. Zo fragiel!
Kan je vertellen dat de Lego dinoset anders ook niet echt te verplaatsen is. Hoevaak die dino’s al uit elkaar hebben gelegen, geen wonder dat ze uitgestorven zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Metal Mark schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:59:
[...]

Kan je vertellen dat de Lego dinoset anders ook niet echt te verplaatsen is. Hoevaak die dino’s al uit elkaar hebben gelegen, geen wonder dat ze uitgestorven zijn :+
Je bedoelt de skeletten? Of de enorme trex?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 19:02
Sjurm schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:05:

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Zou die tussen m'n modulars passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Metal Mark schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:59:
[...]

Dat is ook een Ideas set. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
kendo schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:22:
Ik heb de afgelopen week mijn 2 pirates of barracudabay sets en het piratenschip weer opgebouwd, het lag al weken/maanden, compleet gedemonteerd, in assortimentsdozen. Maar wat me opviel was dat er nogal wat steentjes gescheurd zijn. En dan vooral 1x1 steentjes en tonnetjes. Ik heb er nu 15 geteld met een scheur in de lengte richting van het steentje(moeilijk op de foto te krijgen). Mijn 35 jaar oude Lego heeft dat helemaal niet, behalve de paar stenen die ik als kind moedwillig heb gesloopt :P .
Nu ik ook wat meer met de oude Lego heb gebouwd, moet ik zeggen dat het er ook wat "anders" uitziet en aanvoelt. De nieuwe Lego "lijkt" veel glaziger, en harder. "Lijkt" omdat er natuurlijk 35 jaar verschil tussen zit, en het misschien wel helemaal niet zo is ;) , maar het viel me op.
Ik merk het idd ook bij nieuwere set, de bruine lego plates van de laatste paar pirate sets zijn bijna allemaal kapot/vervangen inmiddels.

Maar ook veel donkergrijze 1*2 tiles uit pirates of the carribean sets die allemaal gebroken zijn.

En van willekeurige andere setjes ook veel vaker barstjes vergeleken met mn lego van de jaren 80/90.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Jakkus
Verschillende minifigs hebben al een coronakapsel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqmsv9-X7rWwC-VFRMhMvvldTEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltCXeUXeSFC9yWkxKvEpE1Ol.jpg?f=fotoalbum_large

De kapper kan niet wachten tot hij weer open mag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7m0Fja_AiA8rgYdNMcpdRwws4-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crFlBn8va0CjISiz9W2VNMnC.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen de kans is klein dat het snel gebeurt, de IC-capaciteit in Steendam is niet heel groot..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUewaNfG_6ll-hf-X10l8NlmfIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maXKAUOstPkVvRkJXNflGyeO.jpg?f=fotoalbum_large

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:32

Mappy

Piramide van Austerlitz

Jakkus schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:19:
Verschillende minifigs hebben al een coronakapsel.
Alleen de kans is klein dat het snel gebeurt, de IC-capaciteit in Steendam is niet heel groot..
Heerlijk zulke verhaaltjes d:)b

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Laatst online: 20:38

Amphiebietje

In de blubber

dr86 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:49:
[...]

Ik merk het idd ook bij nieuwere set, de bruine lego plates van de laatste paar pirate sets zijn bijna allemaal kapot/vervangen inmiddels.

Maar ook veel donkergrijze 1*2 tiles uit pirates of the carribean sets die allemaal gebroken zijn.

En van willekeurige andere setjes ook veel vaker barstjes vergeleken met mn lego van de jaren 80/90.
Dan vermoed ik dat Lego eens naar het plastic moet kijken dat ze voor hun steentjes gebruiken, want dat is een bekend euvel bij sommige plastickleuren die in ander speelgoed worden gebruikt. Nou net bruin heeft er vaker dan gemiddeld last van, en bij sommige kleuren bruin vergruizeld het plastic gewoon na enige tijd :X . Dit gebeurt vaak ook met goud, evenals plastics die van een metallic tintje zijn voorzien door metallic poeder door het plastic te mengen, en een specifieke tint donkerblauw.

Achtergrond: ik heb ander speelgoed verzameld waar dit soort problemen er voor zorgde dat bepaalde figuren quasi onvindbaar waren in ongeschonden staat. Zelf figuren die nieuw in doos waren kwamen kapot uit de doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:36:
[...]

Dan vermoed ik dat Lego eens naar het plastic moet kijken dat ze voor hun steentjes gebruiken, want dat is een bekend euvel bij sommige plastickleuren die in ander speelgoed worden gebruikt. Nou net bruin heeft er vaker dan gemiddeld last van, en bij sommige kleuren bruin vergruizeld het plastic gewoon na enige tijd :X . Dit gebeurt vaak ook met goud, evenals plastics die van een metallic tintje zijn voorzien door metallic poeder door het plastic te mengen, en een specifieke tint donkerblauw.

Achtergrond: ik heb ander speelgoed verzameld waar dit soort problemen er voor zorgde dat bepaalde figuren quasi onvindbaar waren in ongeschonden staat. Zelf figuren die nieuw in doos waren kwamen kapot uit de doos.
Wellicht heeft het te maken met de groenere milieuvriendelijke weg die lego wilt inslaan. Alleen lijkt mij die niet zo groen als je na verloop van tijd onderdelen moet gaan vervangen en deze naar tig klanten mort versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
dr86 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:49:
[...]

Ik dacht dat het probleem met die bruine kleur verholpen was? Zo heb ik nog vervangende onderdelen voor de shop in a bottle gekregen (eerste release) omdat de zeilen letterlijk omlaag kwamen doordat de bruine onderdelen t gewoon begaven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Eens wat geëxperimenteerd met wat nieuwe wegplaten en een treinbrug. Moet zeggen dat de brug achteraf toch wat hoger had gemogen :P

Ook nog eens een pilaar voor bij het station samen met wat zandgroene steentjes bestellen :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NU-kvl1BIcFhCNLG2WT0gp-kK7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMkJHYfymnuvHggAOgVDne4T.jpg?f=fotoalbum_large

De rest van mijn stad behoudt wel fijn het oude wegensysteem.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Gim schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:09:
[...]

Ik dacht dat het probleem met die bruine kleur verholpen was? Zo heb ik nog vervangende onderdelen voor de shop in a bottle gekregen (eerste release) omdat de zeilen letterlijk omlaag kwamen doordat de bruine onderdelen t gewoon begaven.
Ja de setjes met bruine onderdelen waar ik het over had zijn de pirates set uit 2015 die zijn bijna allemaal kapot gegaan, die van pirates of the caribbean zijn de sets uit 2017.

Bij nieuwere sets heb ik nog geen problemen gezien met specifiek bruin, maar wel met willekeurig andere idd kleinere onderdelen waar snel barstjes in komen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

Ook eens met stud.io aan de slag gegaan, mijn oudste zoon wilde graag een Cooligan in zijn eigen gemaakte (Lego Mario) set verwerken in een soort glijbaan. Als je eenmaal de slag te pakken hebt is het erg leuk om te doen, bijna zo leuk als 'the real thing'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYhc40cDo7cevXjMP_jE17xVuP4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OPucfzTr05aXUEZ0Dvu48J0k.png?f=fotoalbum_large

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 00:07
Bugatti F1 moc klaar;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4j6AwB1hozZWskRH4sC0x9wuOXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCqCAwdA7ugrO448wnFe8R6h.jpg?f=fotoalbum_large

Best wel een compacte build. Mooi gedaan.
Niet alles was even duidelijk maar toch mooi gelukt.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03
mir4dor schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:59:
Bugatti F1 moc klaar;

[Afbeelding]

Best wel een compacte build. Mooi gedaan.
Niet alles was even duidelijk maar toch mooi gelukt.
Ik snap overigens niet dat er geen licentie is met de F1 of een van de teams. Een doelgroep met honderden miljoenen kijkers en vaak ook nog mensen die erg geïnteresseerd zijn in dit soort man toys. Op Reddit zie ik die F1-builds ook geregeld hoge posities bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 00:07
NotSoSteady schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:02:
[...]

Ik snap overigens niet dat er geen licentie is met de F1 of een van de teams. Een doelgroep met honderden miljoenen kijkers en vaak ook nog mensen die erg geïnteresseerd zijn in dit soort man toys. Op Reddit zie ik die F1-builds ook geregeld hoge posities bereiken.
Goeie! Ik kan wel wat builds verzinnen op F1 gebied. Modern maar zeker ook vintage cars, sigaartjes late '60s :9

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:02:
[...]

Wellicht vraagt de f1 te veel aan licentiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
dr86 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 00:27:
[...]

Wellicht vraagt de f1 te veel aan licentiekosten.
Zou kunnen. Misschien wil LEGO zijn vingers ook niet branden aan die tobacco merken, zoals BAT en Philip Morris.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29
Jakkus schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:19:

[Afbeelding]]
Gezien de fraaie rode bolide die de kapper voor zijn zaak heeft staan, lijkt de noodzaak voor hem toch minder groot te zijn :+

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 19:51

vectormatic

Warlock of the doorlock

NotSoSteady schreef op maandag 8 februari 2021 @ 00:30:
[...]

Zou kunnen. Misschien wil LEGO zijn vingers ook niet branden aan die tobacco merken, zoals BAT en Philip Morris.
Die zijn al eeuwen exit in de F1, tenzij je de McLaren MP4-4 of een andere klassieker will maken heb je daar geen last van. Drank sponsors mogen nog wel in de F1

Het zal wel een gevalletje te hoge licentie kosten zijn, F1 is alles behalve goedkoop

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
vectormatic schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:18:
[...]

Die zijn al eeuwen exit in de F1, tenzij je de McLaren MP4-4 of een andere klassieker will maken heb je daar geen last van. Drank sponsors mogen nog wel in de F1

Het zal wel een gevalletje te hoge licentie kosten zijn, F1 is alles behalve goedkoop
BAT en Philips Morris zitten nog steeds in de F1 bij McLaren en Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 19:51

vectormatic

Warlock of the doorlock

NotSoSteady schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:29:
[...]

BAT en Philips Morris zitten nog steeds in de F1 bij McLaren en Ferrari.
Misschien nog als financiele partner, maar er is 0,niks van te zien op de auto, zelfs de marlboro barcode is al weer een eeuw van de ferrari verdwenen

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
vectormatic schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:35:
[...]

Misschien nog als financiele partner, maar er is 0,niks van te zien op de auto, zelfs de marlboro barcode is al weer een eeuw van de ferrari verdwenen
Niks van te zien, maar toch moeten beide teams continu hun livery's aanpassen. :+ Maar goed, ik stop deze discussie ook aangezien het nogal offtopic gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 08-02-2021 09:52 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:40

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Wat een prachtig Lego product idea, moet ik zeggen. Leuke kleine details in verstopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XvTe8oYO-Vf6Yr12T_vj-2O-I0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bvcVBQrblk5Cwxk95gvxL8Bf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axWB8Rj_2EnReVPKf6KycrUGpOQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sg28gUahRP7Xdlpy8Q19qr7s.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gqpn0bXD1p2HFUXPWXXomyoF3DY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IKziLmFkiBxPIcDr3iJXyPtC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IL0lpQVQmbeKM6YWnm83MzXaq6o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M4dQuCq0bgWHxpQoqiTiaUOu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNh8qNKV0nhoYodiRqTdxVL6jjo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GUvEwOC9nElNwmcJxDLGL46i.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
Op Rebrickable staat een mooie MOC van de Treehouse, waarvan je de instructies gratis kunt downloaden:
https://rebrickable.com/m...mill-on-the-hill/#details

@Nemean Volgens mij was die eerder al als modular ingestuurd. Ik kan me wel voorstellen dat de ontwerper het op deze manier probeert, dan heeft hij misschien meer kans, omdat modulaire gebouwen eigenlijk nooit worden uitgebracht als Ideas-set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:22
Nemean schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:09:
Wat een prachtig Lego product idea, moet ik zeggen. Leuke kleine details in verstopt.
Ik ben na de uitslag van de vorige ronde eigenlijk een beetje het vertrouwen in Lego Ideas verloren. Ik snap ook wel dat ze niet alles kunnen maken en dat de "Gib me dis franchise plox" ideeën het niet halen, maar op deze manier voelt zelfs het stemmen en commenten al aan als tijdverspilling. Voor de daadwerkelijke makers moet dat nog veel erger zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

ErikT738 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:27:
[...]

Ik ben na de uitslag van de vorige ronde eigenlijk een beetje het vertrouwen in Lego Ideas verloren. Ik snap ook wel dat ze niet alles kunnen maken en dat de "Gib me dis franchise plox" ideeën het niet halen, maar op deze manier voelt zelfs het stemmen en commenten al aan als tijdverspilling. Voor de daadwerkelijke makers moet dat nog veel erger zijn.
Eens, lijkt mij voor de maker pure ellende. Maar ik zou dan middels (digitale) instructies de 'set' alsnog proberen te verkopen.

Maar inderdaad, 9 van de 10 inzendingen bij ideas trekken mij echt totaal niet en dat zullen bij andere net zo zijn. Ik vond dit idea bijvoorbeeld ook prachtig, maar dat zullen anderen waarschijnlijk weer niet vinden. Vooral de bouwtechniek ziet er interessant uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoCrFJhuqZI9IiN4nr3mdygMlM0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tiQEuwajaSgUIF9UlTo5BlcU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
Nemean schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:36:
[...]

Eens, lijkt mij voor de maker pure ellende. Maar ik zou dan middels (digitale) instructies de 'set' alsnog proberen te verkopen.

Maar inderdaad, 9 van de 10 inzendingen bij ideas trekken mij echt totaal niet en dat zullen bij andere net zo zijn. Ik vond dit idea bijvoorbeeld ook prachtig, maar dat zullen anderen waarschijnlijk weer niet vinden. Vooral de bouwtechniek ziet er interessant uit.

[Afbeelding]
Ik vind hem erg mooi eruit zien maar zou 'm zelf niet kopen. Maar goed ik vind daarentegen de Vincent van Gogh niet mooi en zou 'm dus al helemaal niet kopen!

Probleem bij de Ideas is denk ik ook dat er veel sets tussenzitten die heel erg kunstig zijn gemaakt met ingewikkelde technieken die wel heel erg de limieten op zoeken qua Lego mbt stevigheid en hoe goed je het kunt 'uitleggen'. Ook de hoeveelheid steentjes om detail aan te brengen gaat denk ik de pet een beetje te boven. Ik verbaas mij wat dat betreft al over een aantal sets die via Ideas op de markt zijn gekomen.

Wat voor de meeste ontwerpers denk ik het probleem is van zelf het ontwerp verkopen is dat de afzetmarkt zo gigantisch klein is. Je moet al mensen weten te vinden die ervoor willen betalen, dan nog voor een redelijke prijs en dan moeten die mensen ook nog de juiste steentjes erbij bricklinken of iets dergelijks. Dan moet je het ontwerp wel echt heel erg mooi vinden. De totaalprijs is dan vaak ook gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
la_fusion schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:41:
[...]

Ik vind hem erg mooi eruit zien maar zou 'm zelf niet kopen. Maar goed ik vind daarentegen de Vincent van Gogh niet mooi en zou 'm dus al helemaal niet kopen!

Probleem bij de Ideas is denk ik ook dat er veel sets tussenzitten die heel erg kunstig zijn gemaakt met ingewikkelde technieken die wel heel erg de limieten op zoeken qua Lego mbt stevigheid en hoe goed je het kunt 'uitleggen'. Ook de hoeveelheid steentjes om detail aan te brengen gaat denk ik de pet een beetje te boven. Ik verbaas mij wat dat betreft al over een aantal sets die via Ideas op de markt zijn gekomen.

Wat voor de meeste ontwerpers denk ik het probleem is van zelf het ontwerp verkopen is dat de afzetmarkt zo gigantisch klein is. Je moet al mensen weten te vinden die ervoor willen betalen, dan nog voor een redelijke prijs en dan moeten die mensen ook nog de juiste steentjes erbij bricklinken of iets dergelijks. Dan moet je het ontwerp wel echt heel erg mooi vinden. De totaalprijs is dan vaak ook gewoon te duur.
Het probleem wat met IDEAS ook kan ontstaan is dat het te populair wordt en dat er teveel inzendingen komen en teveel stemmen. LEGO kan dan gaan stoppen met andere sets, omdat ze hun handen vol hebben aan alle IDEAS inzendingen met 10.000 stemmen die uitgebracht zouden moeten worden (volgens de menigte).

Stel dat er nu een IDEAS' set 10.000 stemmen haalt en het is een geweldige set, maar er zijn nog 10 andere IDEAS' sets die eveneens 10.000 stemmen halen en die zijn ook even geweldig. Heb je dan als maker kans dat jouw set niet wordt gebouwd omdat je verliest van een andere geweldige set? Want dan moet je ook maar net geluk hebben met het moment waarop je je inzending doet en je 10.000 stemmen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

la_fusion schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:41:
[...]

Inderdaad, precies wat ik dus ook heb. Van alle ideas sets zou ik maar enkele van willen hebben. Daarnaast zijn er echt te veel ideas met echte merken (bijv. TV- series, films en cartoons), wat qua rechten wellicht ook niet echt meehelpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi gedaan. Ik mis alleen een verlengd DHL busje voor de deur met een ongeinteresseerde bezorger (met smartphone in zijn hand en koptelefoon op zijn kop) in de auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Twee exemplaren van het Technic tangetje erbij besteld. Mocht er eentje slijten (qua rubber) dan heb ik er nog eentje reserve. Dat of ik doe iemand anders een plezier ermee.

Dat LEGO niet zelf met zoiets komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Grappig, voor mij is het juist precies andersom: ik bedacht me gisteren nog dat ik de Lego Ideas-sets die ik heb écht mooi vind, nog mooier dan de meeste modulars, en steeds weer erg verrassend ook te bouwen, omdat het elke keer weer echt iets nieuws is. Ik ben nu de Blacksmith aan het bouwen, dat is ook echt een parel. Zoveel mooie details, zoveel kleur, zoveel verrassende bouwtechnieken. En het schilderij van Vincent van Gogh lijkt me ook heel mooi. Dus wat mij betreft vind ik de Ideas-serie erg geslaagd! Maar ja, smaken kunnen verschillen.

De Police Station vond ik ook mooi, en zou ik niet willen missen, maar dat voelt op een duur toch een beetje als meer van hetzelfde.

[ Voor 20% gewijzigd door Jakkus op 08-02-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

Dit weekend de 42108 kraan gemaakt, die in de zomer goedkoop bij Bol.com was.

Wel leuke build, en met het studless design heeft dit soort moderne technic ook wat meer design dan vroeger. Ik heb ook een kraan uit vroegere tijden (8460) en die vond ik qua techniek toch interessanter met zijn pneumatiek. Ook de kraan wat destijds nog echt van metaal.

Wel leuke vergelijking van de twee sets: https://brickset.com/arti...nic-cranes-25-years-apart

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Denk dat in de voorwaarden om mee te doen staat dat. je de instructies niet mag verkopen of openbaar mag maken, anders zouden deze al lang te vinden zijn.

Nu heb ik bij de meeste ideas inzendingen dat het echt wel er mooie setjes zijn, maar vind ze dan niet echt passen in het idea's thema. Of omdat ze te groot zijn of omdat het modulars zijn of omdat het gewoon rare ontwerpen zijn die opeens 10k stemmen hebben (dat mexicaanse minutos bv)

Voor mij moet een ideas set vooral origineel zijn en bij geen ander huidig thema passen. Die seasons in time vond ik bv echt een mooie hiervoor.
Gim schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:51:
[...]

Het probleem wat met IDEAS ook kan ontstaan is dat het te populair wordt en dat er teveel inzendingen komen en teveel stemmen. LEGO kan dan gaan stoppen met andere sets, omdat ze hun handen vol hebben aan alle IDEAS inzendingen met 10.000 stemmen die uitgebracht zouden moeten worden (volgens de menigte).

Stel dat er nu een IDEAS' set 10.000 stemmen haalt en het is een geweldige set, maar er zijn nog 10 andere IDEAS' sets die eveneens 10.000 stemmen halen en die zijn ook even geweldig. Heb je dan als maker kans dat jouw set niet wordt gebouwd omdat je verliest van een andere geweldige set? Want dan moet je ook maar net geluk hebben met het moment waarop je je inzending doet en je 10.000 stemmen haalt.
Wat lego zou kunnen doen is het aantal stemmen omhoog doen, of een tweede ronde doen van alle 10K sets mogen er maximaal 5 door voor een review bij Lego.

[ Voor 25% gewijzigd door dr86 op 08-02-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

dr86 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Denk dat in de voorwaarden om mee te doen staat dat. je de instructies niet mag verkopen of openbaar mag maken, anders zouden deze al lang te vinden zijn.
Zelfs als het ingestuurde Idea niet gewonnen heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Nemean schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:43:
[...]

Zelfs als het ingestuurde Idea niet gewonnen heeft? :?
Geen idee wat er exact in staat, maar denk dat die kans best groot is

[ Voor 78% gewijzigd door dr86 op 08-02-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 07:00
[...]

[Afbeelding]
Deze had ik graag willen hebben maar helaas. Had een start gemaakt met uitzoeken hoe deze in elkaar zit om zelf te gaan bouwen voor bij de oude viswinkel. Ik heb er vanaf gezien omdat ik te ongeduldig werd omdat het mij wat te lang duurde..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Dagg schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:47:
[...]

Deze had ik graag willen hebben maar helaas. Had een start gemaakt met uitzoeken hoe deze in elkaar zit om zelf te gaan bouwen voor bij de oude viswinkel. Ik heb er vanaf gezien omdat ik te ongeduldig werd omdat het mij wat te lang duurde..
Ik heb er ook naar gekeken, heb zelfs op internet gezocht naar de instructies, helaas niet kunnen vinden.

Ik ben nu zelf druk bezig met de kotter. En ik denk dat ik wel ongeveer een idee heb hoe hij dit gebouwd heeft. Al moet de mijne flink afwijken van het Ideas schip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f88M6W9HQtztEswzmMN10UFnpMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2Bl7edNBUI7ZSC9gEPJiTKc.jpg?f=fotoalbum_large

Let maar niet op de missende stenen en de warboel aan kleuren. Mijnbricklinkorderisnognietbinnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Nemean schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:52:
[...]

Ik heb er ook naar gekeken, heb zelfs op internet gezocht naar de instructies, helaas niet kunnen vinden.

Ik ben nu zelf druk bezig met de kotter. En ik denk dat ik wel ongeveer een idee heb hoe hij dit gebouwd heeft. Al moet de mijne flink afwijken van het Ideas schip.

[Afbeelding]

Let maar niet op de missende stenen en de warboel aan kleuren. Mijnbricklinkorderisnognietbinnengekomen.
Netjes, klopt het dat jouw boot twee keer zo breed is als het origineel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Dagg schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:58:
[...]

Netjes, klopt het dat jouw boot twee keer zo breed is als het origineel?
Je bedoelt dan het Ideas schip? Dat kan aardig kloppen inderdaad.

Maar qua het gene wat ik wil gaan bouwen komen de afmetingen aardig overeen, echter is de kop wel anders dan wat ik nu gebouwd heb, dus daar moet ik nog even flink mee aan de slag. :D

De kotter had de volgende afmetingen in het echt:

Lengte over alles: 23 meter
Lengte loodlijnen: 20,10 meter
Breedte gemald: 6,00 meter
Holte: 2,50 m
Diepgang achter: 2,25 meter
Diepgang kiel gelijklastig: 2 meter

Ik heb besloten om de kotter te bouwen op schaal 1:30.

Edit: Dit is overigens de eerste keer dat ik een schip bouw van Lego. :+ Het uit eindelijke resultaat komt ongeveer op onderstaande foto uit, hoe ik de boeg zo netjes krijgt is nog even puzzelwerk voor mij. :D Tips uiteraard altijd welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMIRwpH99rjHbpVtWEl_h1pZa_Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fYFKFIWyhFRaWQ6oYok4jWkf.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Nemean op 08-02-2021 14:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hertogjan_666
  • Laatst online: 19:59
Gisteren een nieuw project aangeschaft. https://rebrickable.com/m...ruck-mc68mc-3100/#details

de moc voor de 10265 (Ford Mustang) je krijgt voor 20 dollar 2 modellen. Ik ga deze maken nadat ik mijn Liebherr kraan gereed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@Nemean Gaaf project!
Ik heb even gekeken: als je op Rebrickable zoekt naar Trawler kom je wel een paar vissersschepen tegen. Al zijn die wel een stuk kleiner dan jij voor ogen hebt volgens mij ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:33

QuattroNL

It is I.

Hertogjan_666 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:31:
Gisteren een nieuw project aangeschaft. https://rebrickable.com/m...ruck-mc68mc-3100/#details

de moc voor de 10265 (Ford Mustang) je krijgt voor 20 dollar 2 modellen. Ik ga deze maken nadat ik mijn Liebherr kraan gereed heb.
Gaaf.
Ik vind zelf deze MOC van de Mustang zeer gaaf (en mijn zoontje ook):
https://rebrickable.com/m...by-gt500-b-model/#details
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFZu3BoyuFnDKl4juFqFEobpBOM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m2X3bbJ4qzYxrLp6uwxSUcb5.jpg?f=user_large

Eerst de normale Mustang maar eens bouwen, staat al veel te lang op de backlog (maar is eigenlijk een verrassing voor mijn zoontje).

[ Voor 13% gewijzigd door QuattroNL op 08-02-2021 17:02 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
QuattroNL schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:00:
[...]

Gaaf.
[Afbeelding]

Eerst de normale Mustang maar eens bouwen, staat al veel te lang op de backlog (maar is eigenlijk een verrassing voor mijn zoontje).
Ik ben nu ook aan het normale model bezig maar daarna wil ik deze zeker ook bouwen!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:04
Vandaag even gekeken wat ik nog aan kleine sets had liggen om even snel te bouwen. De 60222 was ik dus totaal vergeten dat ik die had. Met dit weer kon die niet blijven liggen.

Een half uur later, dit resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUAO53KX9ugws0zvn8L59nykHsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9XwCRdV74zS73GAFsfjFTBv.jpg?f=fotoalbum_large
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Savalizz schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:07:
Vandaag even gekeken wat ik nog aan kleine sets had liggen om even snel te bouwen. De 60222 was ik dus totaal vergeten dat ik die had. Met dit weer kon die niet blijven liggen.

Een half uur later, dit resultaat.
[Afbeelding]
:+
Neeee!!! Vandaag met exact hetzelfde ook dergelijke foto’s gemaakt. Zojuist maar verwijderd. :)
De 60222 en minifig op ski lagen al op zolder bij de Kerst spullen.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 08-02-2021 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar is de black and white cat? ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik was er al bang voor..
We are really sorry that this has not yet been dispatched. LEGO Technic: Land Rover Defender Collector's Model Car (42110) is on special order for you with our supplier, we expect your order to be dispatched on or before week commencing 01/03/2021.

You can check the status of your order at any time by logging into your account and following the prompts. Once your order has been sent you will receive an e-mail to tell you it is on its way.

If there is anything else that we can do, then please do not hesitate to get in touch and a member of our team will be happy to help.

Kind regards,

IWOOT Customer Service
Goedkoop is vaak lang wachten.. -O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ik heb het Colosseum cadeau gekregen en ik ben rustig begonnen aan de bouw ervan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCZze2es0oKXZyPRIfVIuLfOhUQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oQjpn4uweTIvg0riRgHkjfBt.png?f=user_large

Begonnen aan doos1 (van de 4) en stand tot nu toe (CD doosje voor schaal).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HG_sYtSm2nf1YcsmiXIhrZhmxjc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O1ILiyDlU0mu7Y0m3ula0OfW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxgzdXUip6GDOQlfpugCVcQtSLM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dpbWl5ZiS5kufS54rEAqb46L.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLbvi3Eyk7okO8UVRSP9WlwaktI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X6wXoPbEsNKFZepr828IIEJB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFeENtgHUkNbvc4RoA_K5MrO-1U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hb78LQWa1YgxE1XyGqNm1W99.jpg?f=user_large

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KonanL
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-10 01:57
QuattroNL schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:00:
[...]

Gaaf.
[Afbeelding]

Net ook nog een extra exemplaar van deze set aangekocht om deze MOC te kunnen maken.
Wordt weer een mooi zoon/vader projectje! :)
Thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:54

RBH

Gisteren de Kever MOC afgerond van de GT3 RS. Conclusie: erg gaaf om te zien hoe iemand zoiets kan bedenken, maar er zit ergens een fout in; hij kan niet rijden nu. Hehe. De verhoudingen zijn wel erg goed gedaan, maar ik denk dat ik hem snel weer afbreek en dan de RS weer ga bouwen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

aReaRe schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:48:
Ik heb het Colosseum cadeau gekregen en ik ben rustig begonnen aan de bouw ervan.

[Afbeelding]

Begonnen aan doos1 (van de 4) en stand tot nu toe (CD doosje voor schaal).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ding is echt huge :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ook zwaar en stevig.
Ik ben reeds in doos 2 (van de 4) aangeland en ben ergens halverwege. Het idee om dit te bouwen (kostte mij niks want cadeau) maar er zit wel veel herhaling in de bouwinstructies, alleen al wat ik hier gepost heb. Ben je met de helft van de basis klaar, staat er in de instructies maal 2.

Ik maak hem af maar deze build gaat eerder op V&A dan de Diner.

Morgen meer foto's , kleine preview :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdG8yq1Z4hlsxclAaebDYgIAqQc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dzlQB7bZOj6tCcH0qhljjFhU.jpg?f=user_large

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

aReaRe schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:30:
[...]

Ook zwaar en stevig.
Ik ben reeds in doos 2 (van de 4) aangeland en ben ergens halverwege. Het idee om dit te bouwen (kostte mij niks want cadeau) maar er zit wel veel herhaling in de bouwinstructies, alleen al wat ik hier gepost heb. Ben je met de helft van de basis klaar, staat er in de instructies maal 2.

Ik maak hem af maar deze build gaat eerder op V&A dan de Diner.

Morgen meer foto's , kleine preview :+

[Afbeelding]
Bij zo'n set ligt herhaling wel op de loer ja. Bij de Super Star Destroyer was dat ook het geval. En net als deze set zat de kleurvariatie aan de binnenkant.

Wellicht wordt het straks leuk als je met al die hele kleine steentjes aan de slag moet. Vanwege dat kleine grut bevat de set zo veel stukjes.
Ik zie 'm wel verschijnen op V&A, wellicht een leuke set om met mijn vriendin te bouwen als ze er weer is :+

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Nyarlathotep schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:11:
[...]
Ik zie 'm wel verschijnen op V&A, wellicht een leuke set om met mijn vriendin te bouwen als ze er weer is :+
Ik ben nu ruim 14 dagen bezig, het is geen vluggertje van 90 seconden :+

/dirtymind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ErikT738 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:27:
[...]

Welke is de "Gib me dis franchise plox"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 01:38:
[...]
De constructie van djwice met bevelgears die maar half elkaar raken is gebouwd op de afgeronde kanten van de bevelgears en dat is hun zwakke plek zonder bracing om dat op zijn plek te houden. Het schuifje dat die voor die 'reverse' gaat maken zal dus aardig goed moeten zijn als die er een motortje aanhangt (maar gelukkig hoeft die niet snel te draaien zie ik).
Ik heb een kleine update gemaakt inmiddels:

Afbeeldingslocatie: https://bricksafe.com/files/BrickDesigner/easy-push-to-reverse-gear/v3/Automatically%20neutral%20switching%20gearbox%20by%20BrickDesignerNL%20-%20direct%20drive%20position.png/800x640.jpg

een extra 1/2 bush tussen de 12-tands en 24-tands gears, reden is dat als je de zwarte as draait het eerdere model dan niet kon switchen naar de andere versnelling, probeerde je dat wel, dan blokkeerde die, omdat hij beide tandwielen die elk een andere richting om gaan, raakte.

Met dit model is direct ook het door jou aangekaarte probleem duidelijk. Dit model heeft nu een "neutraal" of "vrij", en zodra er ook maar iets van rotatie kracht op de lange as gezet wordt, beweegt de rode as zodanig dat de 12T gear in z'n vrij komt te staan.

Er is dus een laterale kracht die de dual bevel gears van elkaar af duwd.

Een leuke functie dus als je een switch nodig hebt die onder druk schakelt (draait) en zodra de druk weg valt in z'n vrij gaat lopen. Uiteraard schakeld hij ook automatisch onder een hoek. Hoe groot die hoek moet zijn hangt af van de snelheid waarmee de lange as wordt gedraait (middelpunt vliegende kracht).

Voor wie wil:
PDF bouwinstructies staan klaar op rebrickable.

[ Voor 9% gewijzigd door djwice op 09-02-2021 08:55 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:07
Ik zie niet hoe deze constructie per se beter is dan de vorige behalve dat je dan het dubbel-engaged hebt opgelost en nu valt mij ook pas op dat die middelste bevelgear bovenop maar aan 1 kant bracing heeft. Dus halve bevelgear engaged en 1 kant braced is voor mijn gevoel een kans dat het goed gaat werken van 20%. Heb je deze constructie al in real-life getest? Daarnaast zit je met een 5L breed mechaniek pijnlijk dichtbij de ruimte nodig voor een normale Lego oplossing met gearbox onderdelen en fully engaged en braced gears (6 breed).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
  • Laatst online: 19:22
Chip. schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:56:
[...]

Welke is de "Gib me dis franchise plox"
Elke ronde komen er weer wat sets op 10.000 die dat alléén redden omdat er een op dat moment populaire franchise aan verbonden is. Recente voorbeelden zijn Among Us en Fall Guys. Vaak is de ingezonden set zelf niet zo bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 01:27:
Ik zie niet hoe deze constructie per se beter is dan de vorige behalve dat je dan het dubbel-engaged hebt opgelost en nu valt mij ook pas op dat die middelste bevelgear bovenop maar aan 1 kant bracing heeft. Dus halve bevelgear engaged en 1 kant braced is voor mijn gevoel een kans dat het goed gaat werken van 20%. Heb je deze constructie al in real-life getest? Daarnaast zit je met een 5L breed mechaniek pijnlijk dichtbij de ruimte nodig voor een normale Lego oplossing met gearbox onderdelen en fully engaged en braced gears (6 breed).
Zeker, ik bouw eerst in het echt en daarna maak ik hem in Studio.
Normaal is hij toch 5 gears breed + constructie? Nu is hij 3 gear breed + constructie.

In het eerste model had ik de bovenste gear aan een axle pin (zonder frictie), Rasikaa op eurobricks adviseerde me op die pin te vervangen door een axle met stop en een bush om te voorkomen dat ie door speling er af gaat.

Ik heb de indruk dat juist doordat hij half grijpt er laterale krachten op spelen die hem netjes op z'n plekje duwt.

Zelf vind ik de eerste leuker om mee te spelen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door djwice op 09-02-2021 09:05 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:07
djwice schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:58:
[...]

Zeker, ik bouw eerst in het echt en daarna maak ik hem in Studio.
Normaal is hij toch 5 gears breed + constructie? Nu is hij 3 gear breed + constructie.
Met 3L selector ben je idd 5 studs kwijt, maar kan je wel wegkomen door die thin liftarm 'driehoekjes' te gebruiken voor de bracing, maakt 6L of je gebruikt de oude 2L gear selector en zet volle liftarms aan de uiteinden, alsnog 6L.
In het eerste model had ik de bovenste gear aan een axle pin (zonder frictie), Rasikaa op eurobricks adviseerde me op die pin te vervangen door een axle met stop en een bush om te voorkomen dat ie door speling er af gaat.
Die gear moet aan de andere kant bracing hebben, dus in het midden van je constructie. Dit is in mijn optiek zelfs erger dan de axle pin zonder frictie, omdat het tandwiel nu verder van het kantelpunt zit en dus een kleinere hoek nodig heeft om te slippen.

De tandwielen kunnen door het draaien steviger in elkaar grijpen ja, maar het probleem is dat die constructie dan maar 1 kant op werkt en je hebt 3 tandwielen, de ene wordt dus aangetrokken zeg maar terwijl de andere wordt weggeduwd met slippen tot gevolg.

Maar nu ik er zo over nadenk, als er een motor in komt, komt er ook een batterijdoos. Waarom daar niet gewoon de schakelaar in reverse zetten? Of moet dat automatisch los er in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 15:48
mir4dor schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:47:
Nou, daar moet ik maar eens voor gaan zitten dan.
Goh die heb ik hier nog in de kast liggen. Toch maar weer eens bouwen en kijken of ie nog compleet is. Net als de truck en de jeep. Daarna maar iemand anders blij mee maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
AppieNL schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:34:
[...]

Met 3L selector ben je idd 5 studs kwijt, maar kan je wel wegkomen door die thin liftarm 'driehoekjes' te gebruiken voor de bracing, maakt 6L of je gebruikt de oude 2L gear selector en zet volle liftarms aan de uiteinden, alsnog 6L.

[...]

Die gear moet aan de andere kant bracing hebben, dus in het midden van je constructie. Dit is in mijn optiek zelfs erger dan de axle pin zonder frictie, omdat het tandwiel nu verder van het kantelpunt zit en dus een kleinere hoek nodig heeft om te slippen.

De tandwielen kunnen door het draaien steviger in elkaar grijpen ja, maar het probleem is dat die constructie dan maar 1 kant op werkt en je hebt 3 tandwielen, de ene wordt dus aangetrokken zeg maar terwijl de andere wordt weggeduwd met slippen tot gevolg.

Maar nu ik er zo over nadenk, als er een motor in komt, komt er ook een batterijdoos. Waarom daar niet gewoon de schakelaar in reverse zetten? Of moet dat automatisch los er in zitten?
Klopt, het gaat er om dat er continue het patroon heen en weer wordt afgespeeld, in een hele kleine ruimte :-)

De synth is 14 stenen breed, waarvan 2 de zijkant inneemt. En ongeveer 3 tot 5 stenen ruimte in de diepte. En die ruimte moet gebruikt worden om meerdere dingen aparte patronen (meerdere objecten die om en om kantelen, draaien en schuiven) te geven. En die patronen moeten steeds heen en terug gaan.

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:09

Eurionair

Senior Destructor

Na een kleine 3 weken in rustig tempo doorbouwen is de bevalling dan toch achter de rug en ik kan rustig zeggen dat het een flinke jongen is geworden. Hij bereikt een totale hoogte van ruim 130cm :+

Het gaat dan ook om deze MOC die voor zichzelf al bestaat uit 7706 onderdelen en de raket ook nog eens 1969 onderdelen dus we praten hier over een slordige 9.6K aan bouwsteentjes. Van die 7706 bouwsteentjes voor de MOC waren er ca 2900 connector pins in verschillende variaties nodig. Dat gaat dus richting de 40% en dat vind ik best veel alhoewel ik er bij andere MOC's niet op heb gelet. Maar het viel me nu tijdens het bouwen al op. Kortom , werk aan de winkel :)

Er zit wel wat herhaling in deze MOC , dat kun je eigenlijk ook al wel zien zonder dat je het gebouwd hebt. Het onderstel bestaat uit twee nagenoeg identieke delen. Het plateau is ook relatief veel van hetzelfde. Met name hier steek je je een ongeluk aan connector pinnetjes. De toren is ook grotendeels modulair opgezet behalve de top met de kraan. Qua techniek zijn er genoeg andere MOC's of set die op dat gebied veel uitdagender zijn.

Daarentegen heb ik wel degelijk plezier beleefd aan het bouwen. Voor mij 2 redenen , ten eerste beetje de kick van het bouwen van zoiets groots en ten tweede vind ik deze MOC gewoon erg mooi om te zien. Je kunt eerst alle grote onderdelen apart bouwen en daarna de complete assemblage doen maar ik heb elk groot onderdeel direct geassembleerd. Als kers op de taart natuurlijk de Saturn V raket zelf want die maakt het plaatje af en is wat mij betreft onontbeerlijk als je deze MOC wil bouwen.

Er zijn ook nog een aantal gemotoriseerde functies. Het gehele platform kan rijden met natuurlijk een zeer sloom tempo. De lift kan omhoog/omlaag en de kraan op de top is ook motorisch te bedienen.

Persoonlijk hoop ik dat er nog meer designers een MOC ontwerpen die gebaseerd is op een combi van sets. Te vaak zie ik concessies die gedaan moeten worden omdat de onderdelen van één set zijn beperkingen heeft. Nou lost het combineren van sets dit zeker niet altijd op want uiteindelijk is het ook dan een keer op met de mogelijkheden.

Dan rest er enkel nog wat fotootjes. Bij één ervan heb ik de Defender erbij gezet voor de schaal.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnf0HzibKcMfk-fmumuzW1GSdX0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1TTiEmd0GWYTSJPoPThyXc7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6XkKJ6VU-JndDM8xKJyQalVLTc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WWftkSbAGyohXHZbQGqcjFl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZvXq51T92-k374NMrQP4-8IEyU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLII4lfTrCzE61mFv9yXAtWC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kB8ksFxrdysJN31YIGGeFTIL5yc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7D6P2q8eJA4FMAFoyzWdKu4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8EgvjV3qrTrEr8tfZD60ZKFUKns=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ku2ogCj3C6J396mzproYzAx6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYUa2D8uDeqcjjotYlTtuvPxGSc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJIPhEgtaVyEKa24oNzuzJUD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAVgpb4OAGis5IToroQ52X0SCvg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8uLuFNNnCelCEHTNjYpbbypE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcj3c84nUdub6Fp5igsYAElV2_E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YF6JFJtZzeLRwyD1yCxcRYrW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIH8vTO-bdJHDJY3Q6FlppFyNLs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Bse1mjqwhICIZkYPABoq3bt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sv_FXp60a-LEVWLok-TOB_akf4w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZrwE7n1wcwmHU9QVp5NOK7G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jh7CmAXlAGKsIM6UnSOLB8eLkzI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjxPOuZPnt2JPCQc4UUkjd6Q.jpg?f=fotoalbum_tile

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
Eurionair schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:30:
Na een kleine 3 weken in rustig tempo doorbouwen is de bevalling dan toch achter de rug en ik kan rustig zeggen dat het een flinke jongen is geworden. Hij bereikt een totale hoogte van ruim 130cm :+

Het gaat dan ook om deze MOC die voor zichzelf al bestaat uit 7706 onderdelen en de raket ook nog eens 1969 onderdelen dus we praten hier over een slordige 9.6K aan bouwsteentjes. Van die 7706 bouwsteentjes voor de MOC waren er ca 2900 connector pins in verschillende variaties nodig. Dat gaat dus richting de 40% en dat vind ik best veel alhoewel ik er bij andere MOC's niet op heb gelet. Maar het viel me nu tijdens het bouwen al op. Kortom , werk aan de winkel :)

Er zit wel wat herhaling in deze MOC , dat kun je eigenlijk ook al wel zien zonder dat je het gebouwd hebt. Het onderstel bestaat uit twee nagenoeg identieke delen. Het plateau is ook relatief veel van hetzelfde. Met name hier steek je je een ongeluk aan connector pinnetjes. De toren is ook grotendeels modulair opgezet behalve de top met de kraan. Qua techniek zijn er genoeg andere MOC's of set die op dat gebied veel uitdagender zijn.

Daarentegen heb ik wel degelijk plezier beleefd aan het bouwen. Voor mij 2 redenen , ten eerste beetje de kick van het bouwen van zoiets groots en ten tweede vind ik deze MOC gewoon erg mooi om te zien. Je kunt eerst alle grote onderdelen apart bouwen en daarna de complete assemblage doen maar ik heb elk groot onderdeel direct geassembleerd. Als kers op de taart natuurlijk de Saturn V raket zelf want die maakt het plaatje af en is wat mij betreft onontbeerlijk als je deze MOC wil bouwen.

Er zijn ook nog een aantal gemotoriseerde functies. Het gehele platform kan rijden met natuurlijk een zeer sloom tempo. De lift kan omhoog/omlaag en de kraan op de top is ook motorisch te bedienen.

Persoonlijk hoop ik dat er nog meer designers een MOC ontwerpen die gebaseerd is op een combi van sets. Te vaak zie ik concessies die gedaan moeten worden omdat de onderdelen van één set zijn beperkingen heeft. Nou lost het combineren van sets dit zeker niet altijd op want uiteindelijk is het ook dan een keer op met de mogelijkheden.

Dan rest er enkel nog wat fotootjes. Bij één ervan heb ik de Defender erbij gezet voor de schaal.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik had hem hier in het forum gepost en was toen al fan maar mis de wheel-bucket en heb moeite met een tweedehands aanschaf van Lego. Nu ik die van jou zie kriebelt het toch om het te doen. Mooi hoor _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:33

QuattroNL

It is I.

De Saturn staat nog op mijn wanted list dus dit is een hele gave MOC om dan te bouwen _/-\o_
Maarja, dan had ik mijn BWE dus nooit moeten verkopen :o
O well.....

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:58
Wat gaaf om te zien! Deze staat bij mij ook op de lijst om te bouwen (een beetje samen met mijn zoons)
Had al 3 van de 4 sets behalve de autotransporter 42098. Deze dus laatst aangeschaft.
We gaan eerst de autotransporter bouwen en daarna alles uit elkaar en gaan we deze bouwen.

Lijkt me ook enorm indrukwekkend als het af is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ErikT738 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:14:
[...]

Elke ronde komen er weer wat sets op 10.000 die dat alléén redden omdat er een op dat moment populaire franchise aan verbonden is. Recente voorbeelden zijn Among Us en Fall Guys. Vaak is de ingezonden set zelf niet zo bijzonder.
oh op die fiets bedoelde je 👍

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 03:22
De Chinees nieuwjaar traditie blijft in tact.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pfFCuIM.jpg
Set is wel een stuk groter dan dat ik dacht. Past helaas niet op de plank naast de andere China sets.
Nou kijken hoelang het prutsen gaat duren om alle verlichting erin te krijgen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 19:02
Dannisi schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:39:
[Afbeelding]
Set is wel een stuk groter dan dat ik dacht. Past helaas niet op de plank naast de andere China sets.
Nice! Past ie dan tussen de modulars?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRbPoHT8smQRQuZl_MZuPIrg8Mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCtzavfWJlFgxexI4yX5EkMK.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is binnen *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Zojuist in ons dorp voor 15 euro afgehaald. Nieuw in doos. Leuk dat het op loopafstand was.
Kan mijn zoontje straks in de vakantie weer eventjes bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNXuTnCEabwpseKjx9eIjWEsqSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/halHUqDYop1kMGVQODO4IrE3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
[Afbeelding]
Van de website van het Brabants dagblad

[ Voor 11% gewijzigd door Afas op 10-02-2021 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb even een vraagje over het wit maken van vergeelde(witte) blokjes.

Onlangs heb ik 2 liter waterstofperoxide (3%) aangeschaft, en een blacklight in de buurt opgepikt. (7Watt)
Dit lijkt wel te werken na +- 8 uur in een bakje met de lamp erboven, maar gaat in kleine oplage.

Als ik een grote bak pak waar ik een baseplate vol in kan neerleggen, moet ik dan ook een grotere lamp hebben voor het zelfde resultaat? of duurt het dan langer?

Ik zag dat @almightyarjen een grote bak gebruikt, met 2 sterke lampen erboven?
Hoelang laat jij het onder de lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Dannisi schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:39:
[Afbeelding]
Waar heb je die gevonden? Ik zie hem overal uitverkocht... I want it so bad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 03:22
janvanmil schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:10:
[...]

Ik heb geen van de modulars, maar volgens de fotos wel. Hij heeft ook technic pinnen aan de zijkant, zoals de modulars
iAR schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Ik woon in China ;)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:09
janvanmil schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:10:
[...]

https://brickset.com/arti...-into-your-modular-street

Hij past, maar de stoep sluit niet helemaal netjes aan (maar in het echte leven komt dat ook wel eens voor ;) )

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:53
iAR schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Voorlopig is die alleen te koop bij lego zelf. Dus even wachten tot er weer voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

PurpleBlue schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:08:
Ik heb even een vraagje over het wit maken van vergeelde(witte) blokjes.

Onlangs heb ik 2 liter waterstofperoxide (3%) aangeschaft, en een blacklight in de buurt opgepikt. (7Watt)
Dit lijkt wel te werken na +- 8 uur in een bakje met de lamp erboven, maar gaat in kleine oplage.

Als ik een grote bak pak waar ik een baseplate vol in kan neerleggen, moet ik dan ook een grotere lamp hebben voor het zelfde resultaat? of duurt het dan langer?

Ik zag dat @almightyarjen een grote bak gebruikt, met 2 sterke lampen erboven?
Hoelang laat jij het onder de lamp?
ik zou je adviseren te wachten tot de zon weer op volle kracht schijnt; het is echt de intensiteit van de zon (uv?) die het verschil maakt, zomer ~half uurtje per batch, water meerdere keren te gebruiken. in middagje een bak semi-witte blokjes weer echt wit gekregen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:35:
[...]

ik zou je adviseren te wachten tot de zon weer op volle kracht schijnt; het is echt de intensiteit van de zon (uv?) die het verschil maakt, zomer ~half uurtje per batch, water meerdere keren te gebruiken. in middagje een bak semi-witte blokjes weer echt wit gekregen.
is de 3% dan genoeg voor een "half uurtje" in de zon in de zomer?

Ik heb juist nu mooi de tijd om mijn modelteam collectie op te frissen :P
Pagina: 1 ... 51 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .