Makes sense! 😉Dannisi schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:16:
Ik heb geen van de modulars, maar volgens de fotos wel. Hij heeft ook technic pinnen aan de zijkant, zoals de modulars
Ik woon in China
Ik vind hem zo mooi.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Makes sense! 😉Dannisi schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:16:
Ik heb geen van de modulars, maar volgens de fotos wel. Hij heeft ook technic pinnen aan de zijkant, zoals de modulars
Ik woon in China
Ja, half uur tot uur. Bij 3% oplossing maakt het ook niet uit als je het wat langer in laat liggen. Lampen kunnen aardig duur zijn dus om wat sets ff wit te maken kan je het beste even wachten op de zomer.PurpleBlue schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:46:
[...]
is de 3% dan genoeg voor een "half uurtje" in de zon in de zomer?
Ik heb juist nu mooi de tijd om mijn modelteam collectie op te frissen
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 5% gewijzigd door MarkH NL op 10-02-2021 12:06 ]
Xbox Live: MarkH
Wat versta je onder duur? Wat voor soort lamp gebruik jij bijvoorbeeld?almightyarjen schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:52:
[...]
Ja, half uur tot uur. Bij 3% oplossing maakt het ook niet uit als je het wat langer in laat liggen. Lampen kunnen aardig duur zijn dus om wat sets ff wit te maken kan je het beste even wachten op de zomer.
[ Voor 3% gewijzigd door PurpleBlue op 10-02-2021 12:06 ]
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
[ Voor 3% gewijzigd door Versaevel op 10-02-2021 12:14 ]
magic_nl schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:06:
https://fb.watch/3ztTly6bmB/
Hoe krijg je het verzonnen en werkend.
Vorige week was hij sinds lange tijd weer te koop op de Lego site. Heb ‘m toen gekocht Jolly_Jumper in "Het Grote Lego Topic - Deel 7" en hij is gister binnengekomen.iAR schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:11:
[...]
Waar heb je die gevonden? Ik zie hem overal uitverkocht... I want it so bad!
[ Voor 32% gewijzigd door Jolly_Jumper op 10-02-2021 12:23 ]
Dit is echt wel next next levelhimlims_ schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:16:
[...]
[YouTube: Lego Wrapping Factory]
om weg te blijven bij FB
Jammer dat ik die Ox er niet bij kreeg bij mijn online bestelling. Die moet nog wel voor de verzamelingJolly_Jumper schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:22:
[...]
Vorige week was hij sinds lange tijd weer te koop op de Lego site. Heb ‘m toen gekocht Jolly_Jumper in "Het Grote Lego Topic - Deel 7" en hij is gister binnengekomen.[Afbeelding]
There is no place like 127.0.0.1
Met de hand gaat het wel sneller. Dus het hangt er van af of de uitzenkracht goedkoper is dan alle stukjes voor het bouwen van de machine...himlims_ schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:16:
[...]
[YouTube: Lego Wrapping Factory]
om weg te blijven bij FB
Hij was op 2 februari heel eventjes beschikbaar om te bestellen. Ik heb er toen ook direct een besteld voor mijn collectie. Vind hem zo mooi! Past perfect als "Chinese tuin" in een Lego stad!iAR schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:11:
Waar heb je die gevonden? Ik zie hem overal uitverkocht... I want it so bad!
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Normaliter ook bij de gewone winkels. In DE is deze al 20 euro goedkoper. Dat maakt een winkel als Amazon.de extra interessant. Maar ja, hoe het nu (tijdens Corona) gaat, is onbekend. Het is geen Ideas set, maar zo is de Crocodile (10277) alleen bij Lego en Intertoys te koop. Waarom deze exclusiviteit is mij onbekend.Bart-Willem schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:48:
Ik ben toch sterk geneigd om die Medieval-set te bestellen, maar komen die Ideas-dozen ook bij andere webshops terecht of enkel bij Lego.com zelf?
[ Voor 71% gewijzigd door himlims_ op 10-02-2021 15:42 ]
Gewoon even https://www.brickwatch.ne.../Medieval-Blacksmith.html en een alert op zetten.Bart-Willem schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:48:
Ik ben toch sterk geneigd om die Medieval-set te bestellen, maar komen die Ideas-dozen ook bij andere webshops terecht of enkel bij Lego.com zelf?
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
20himlims_ schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:00:
https://www.fun.be/wedstrijd/lego-city/
iemand deze al gezien?
[ Voor 97% gewijzigd door djwice op 11-02-2021 01:05 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Of voor Nederlanders is de gratis city poster ook bij Intertoys te krijgen:
[ Voor 5% gewijzigd door Mappy op 10-02-2021 15:32 ]
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Net nog een keer gecheckt. Zonder zonlicht en contrast op max is het overigens net te doen. Maar dan lijkt zwart weer heel donkergroen en donkergroen normaal groen.Arunia schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:40:
@meesje Ik heb dat meestal met donkergrijs en zwart.
Moet daar iedere keer weer helemaal in komen welke van de twee het is.
Maar voor zover is het in het boekje niet anders met alle sets.
En al helemaal met die nieuwe boekjes met zwarte achtergronden.
10277 is toch ook bij o.a. Brickshop te koop? Voorradig zelf. Je betaalt wel €120 tenzij je een verjaardagscoupon hebt ten waarde van €5. Probleem met de Crocodile is sowieso de voorradigheid. Als je kijkt bij Brickwatch dan heeft die status uitverkocht, dus je krijgt hem volgens BW bij geen enkele winkel meer. Dus is wellicht eerder bevoorrading probleem dan exclusiviteit?meesje schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:54:
[...]
Normaliter ook bij de gewone winkels. In DE is deze al 20 euro goedkoper. Dat maakt een winkel als Amazon.de extra interessant. Maar ja, hoe het nu (tijdens Corona) gaat, is onbekend. Het is geen Ideas set, maar zo is de Crocodile (10277) alleen bij Lego en Intertoys te koop. Waarom deze exclusiviteit is mij onbekend.
[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 10-02-2021 16:54 ]
Oh? Dat zou best kunnen. Wordt in ieder geval niet meegenomen in BW. Normaliter sets van brickshop wel.Gim schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:53:
[...]
10277 is toch ook bij o.a. Brickshop te koop? Voorradig zelf. Je betaalt wel €120 tenzij je een verjaardagscoupon hebt ten waarde van €5.
Dat het niet mee genomen wordt door Brickwatch heeft ook te maken met het feit dat heel veel webwinkels Brickwatch verzocht hebben om hun uit de lijst te halen. Ook vanwege de beperkte voorraad en ook omdat ze door Birckwatch vaak in 1 x al hun lego kwijt zijn en dat ze dan aan reguliere klanten niets meer kunnen verkopen en ze krijgen ook maar heel weinig van Lego zelf, dat toch al met bevoorradingsproblemen te kampen hebben.meesje schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:56:
[...]
Oh? Dat zou best kunnen. Wordt in ieder geval niet meegenomen in BW. Normaliter sets van brickshop wel.
Dat had ik ook vernomen, maar nu betreft het een artikel dat niet meegenomen wordt. Dat is nieuw voor mij.Loader schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:16:
[...]
Dat het niet mee genomen wordt door Brickwatch heeft ook te maken met het feit dat heel veel webwinkels Brickwatch verzocht hebben om hun uit de lijst te halen. Ook vanwege de beperkte voorraad en ook omdat ze door Birckwatch vaak in 1 x al hun lego kwijt zijn en dat ze dan aan reguliere klanten niets meer kunnen verkopen en ze krijgen ook maar heel weinig van Lego zelf, dat toch al met bevoorradingsproblemen te kampen hebben.
JP Deckers had hier in deze topic een stuk geschreven hierover.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Hij is t.o.v. de oude kastelenreeks wel uit de kluiten gewassen. Daar zat ik zelf aan te denken bij mijn oude valkenridderskasteel 6074. Erg mooi gebouw, dat is zeker.Jakkus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:25:
De Blacksmith is af! Ik heb hem meteen een plekje gegeven in de stad. Wat een ontzettend leuk en mooi gebouw om te bouwen! Een van de leukste en mooiste sets tot nu toe, vind ik. Veel leuke details, afwisselend om te bouwen, en het resultaat is echt prachtig, vind ik.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Zojuist is BW bijgewerkt en wordt de 10277 bij brickshop wel vermeld. Ik heb zo’n idee dat Brickshop deze net binnen heeft gekregen en/of gegevens heeft doorgegeven aan BW.Gim schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:53:
[...]
10277 is toch ook bij o.a. Brickshop te koop? Voorradig zelf. Je betaalt wel €120 tenzij je een verjaardagscoupon hebt ten waarde van €5. Probleem met de Crocodile is sowieso de voorradigheid. Als je kijkt bij Brickwatch dan heeft die status uitverkocht, dus je krijgt hem volgens BW bij geen enkele winkel meer. Dus is wellicht eerder bevoorrading probleem dan exclusiviteit?
super stadJakkus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:25:
De Blacksmith is af! Ik heb hem meteen een plekje gegeven in de stad. Wat een ontzettend leuk en mooi gebouw om te bouwen! Een van de leukste en mooiste sets tot nu toe, vind ik. Veel leuke details, afwisselend om te bouwen, en het resultaat is echt prachtig, vind ik.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
200 fish found!
Bij brickfever staat ie al met korting te koop vanaf mei.djwice schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:12:
[...]
Gewoon even https://www.brickwatch.ne.../Medieval-Blacksmith.html en een alert op zetten.
Over een paar maanden is hij 20% goedkoper
Mooie ideeën inderdaad, ik heb je post in mijn collectie bookmarks gestokenZeehond schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:12:
Vind onderstaande video wel een interessante manier van gebruik van de nieuwe wegplaten. Alleen wel een relatief dure methode voor een grotere stad ben ik bang.
[YouTube: Using New LEGO Road Plates With Baseplates & Modulars - Easy, Cost Effective, Looks Good 60304 🚗🚛🛣🏙🏹]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
wat is Lego veranderdNoTimeRemains schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:32:
[Afbeelding]
ik had em al in het HK gepost maar mn eerste in 25 jaar. Ik zou de Millenium Falcon UCS wel heel erg graag willen maar die prijs![]()
Stiekum is de Razer Crest ook al besteld maar gelukkig duurt die levering nog even...
This is the Way.
ik ben er helemaal fan van, begonnen met 3 setjes, moet er eigenlijk nog een paar bij hebbenKapoen schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:46:
[...]
Mooie ideeën inderdaad, ik heb je post in mijn collectie bookmarks gestoken
Ik vraag me af of Lego ooit officieel heeft bevestigd dat ze met het oude systeem stoppen?
De voorraad van de oude road/baseplates is natuurlijk aan het opdrogen, maar wie weet komen er
nieuwe soorten? (misschien wishful thinking)
Al bij al lijkt deze overgang naar het nieuwe systeem toch een serieuze pad in de korf te worden
voor veel AFOLs.
Haha, dat kasteel is mijn eerste grote Legoset. Heb ik als kind lang voor gespaard!Afas schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:11:
[...]
super stad![]()
En van dat kasteel word ik heel hebberig
Dat kasteel heb ik ook, ooit als kind gekregen voor mijn verjaardag. Nog steeds een van de beste verjaardagscadeaus ooitJakkus schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:17:
[...]
Haha, dat kasteel is mijn eerste grote Legoset. Heb ik als kind lang voor gespaard!
volgens mij had ik ook 3%; kruidvat of etos heb ik t gehaald, want moest -nu- (toen 30gr/volle bak zon). amazon is grotere inhoud te krijgenPurpleBlue schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:46:
[...]
is de 3% dan genoeg voor een "half uurtje" in de zon in de zomer?
Ik heb juist nu mooi de tijd om mijn modelteam collectie op te frissen
Welkom bij de club van volwassen Lego liefhebbers!NoTimeRemains schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:47:
wat is Lego veranderdGisteravond zakje 1 gedaan. Rustig aan, want ik wil alles goed bekijken maar wat een enorm vette build to nu toe! Ik ben weer 10 jaar, heb weer haar en zit met mn koppie warme choco te bouwen! Heerlijk
Net andersom, de kastelen zijn relatief klein gemaakt. Moet ook wel, anders eindig je met een grondoppervlak van >60x60 en een hoogte van een meterDagg schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:38:
[...]
Hij is t.o.v. de oude kastelenreeks wel uit de kluiten gewassen. Daar zat ik zelf aan te denken bij mijn oude valkenridderskasteel 6074. Erg mooi gebouw, dat is zeker.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Jakkus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:25:
The S in IOT stands for security.
Ik ze doen!The Eagle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:42:
[...]
Net andersom, de kastelen zijn relatief klein gemaakt. Moet ook wel, anders eindig je met een grondoppervlak van >60x60 en een hoogte van een meter
Een set per maand? Ik denk niet dat ik nog lang getrouwd zou zijnHaay schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:04:
[...]
Welkom bij de club van volwassen Lego liefhebbers!Die UCS A-Wing heb ik hier ook nog in mijn back-log staan. Ikzelf beperk me bewust tot één (grotere) set per maand, anders staat in no-time m'n hele huis vol met Lego sets
Ben al weer een aantal jaartjes bezig met deze geweldige hobby.
Kijk nu heel erg uit naar volgende maand, want dan vier ik een bijzondere verjaardag en krijg ik eindelijk de 10255 Assembly Square.Heb die doos al een paar jaar ongeopend staan, speciaal bewaard voor deze verjaardag. Ga ik in maart echt van genieten!
Je kan het Disneykasteel wat 'ont-Disneyen' en als regulier kasteel inzetten.Jakkus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:17:
Ja, hij is zeker groot! Tijd dat Lego ook een mooi nieuw kasteel uitbrengt
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
We krijgen sowieso een Creator kasteel set in de zomer (of misschien lente al?) als ik mij niet vergis.Jakkus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:17:
Ja, hij is zeker groot! Tijd dat Lego ook een mooi nieuw kasteel uitbrengt
Ach, met zo'n klein setje is het nog wel leuk om zelf te ontdekken hoe je het kunt bouwen.Ninjetsu NL schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:32:
Als fan van Lego en Transformers vond ik deze toch wel echt heel cool![]()
[YouTube: LEGO Optimus Prime (Tutorial)]
De parts list kan je alleen toegang toe krijgen als je je abonneren zou op zijn channel, maar de video frame voor frame kijken kan wellicht ook
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Die is wel coolNinjetsu NL schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:32:
Als fan van Lego en Transformers vond ik deze toch wel echt heel cool![]()
[YouTube: LEGO Optimus Prime (Tutorial)]
De parts list kan je alleen toegang toe krijgen als je je abonneren zou op zijn channel, maar de video frame voor frame kijken kan wellicht ook
Heb je hier dan de instructies van?chrisO schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:02:
[...]
Die is wel cool. Transformers nabouwen is iets wat ik veel deed in mijn jeugd, maar toen waren er nauwelijks hinge-bricks en transformeren konden mijn transformers dan ook nauwelijks
![]()
Ik had een tijdje geleden deze gevonden en dmv een build-video in LDD na-gemaakt, om ooit eens met echt Lego te kunnen bouwen.... maar al die chrome parts![]()
[Afbeelding]
Gewoon grijs gebruiken? De tekenfilms hadden ook gewoon grijs.chrisO schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:02:
[...]
Die is wel cool. Transformers nabouwen is iets wat ik veel deed in mijn jeugd, maar toen waren er nauwelijks hinge-bricks en transformeren konden mijn transformers dan ook nauwelijks
![]()
Ik had een tijdje geleden deze gevonden en dmv een build-video in LDD na-gemaakt, om ooit eens met echt Lego te kunnen bouwen.... maar al die chrome parts![]()
[Afbeelding]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
[ Voor 60% gewijzigd door Canis Lupus op 11-02-2021 15:35 ]
Kan kloppen, ik zag een plaatje hiervan in Het kleine 'Bouwsteentjes' topic en toen ben ik gaan zoeken naar een handleiding (niet gevonden).Canis Lupus schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:33:
Die Optimus is een set die via AliExpress te verkrijgen is. Ik heb hem hier ook 2700 pieces en een flink boekwerk als instructies
(Voor zover ik weet een origineel design, niet gestolen en daarmee dus legaal)
Wel slecht te verkrijgen inmiddels, en qua prijs ook aardig gestegen (heb hem half jaar geleden nog voor €75 kunnen kopen)
[ Voor 40% gewijzigd door Amphiebietje op 11-02-2021 17:25 ]
Chinees B merk set van dat niveau = Altijd een gestolen moc of met toestemming van een afol ontwerper geproduceerd maar nooit van een ontwerper die ze zelf in loondienst hebben.Canis Lupus schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:33:Optimus is een set die via AliExpress te verkrijgen is.[/url] Ik heb hem hier ook 2700 pieces en een flink boekwerk als instructies
Wel slecht te verkrijgen inmiddels, en qua prijs ook aardig gestegen (heb hem half jaar geleden nog voor €75 kunnen kopen)
Eens, maar dat is lastig te achterhalen natuurlijk. Ik ga maar uit van "met toestemming van een afol ontwerper".Sato schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:46:
[...]
Chinees B merk set van dat niveau = Altijd een gestolen moc of met toestemming van een afol ontwerper geproduceerd maar nooit van een ontwerper die ze zelf in loondienst hebben.
Ik zou ooit ook wel de falcon willen bouwen / hebben alleen geen plek voor dat ding dus ben ik voor de water kleinere UCS sets X-wing y-wing A-wing en een tie daar kan ik nog wel plek vinden op een plank. De falcon hoe geweldig en mooi dat ding ook is gewoon te groot voor de ruimte die ik heb. Maar het is niet eens een dure set voor wat je krijgt maar in een keer is het een smak geld. Plus ik wil meer dan alleen star wars. Ben ook bezig met wat HP wat ook leuk spul is. Wil alleen nog de boeken hebben dan maar even kijken waar ik alles netjes laat. Wil ook nog een mini city setup maken maar goed echt veel ruimte is daar ook niet voor.NoTimeRemains schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:32:
[Afbeelding]
ik had em al in het HK gepost maar mn eerste in 25 jaar. Ik zou de Millenium Falcon UCS wel heel erg graag willen maar die prijs![]()
Stiekum is de Razer Crest ook al besteld maar gelukkig duurt die levering nog even...
Zeker geïnteresseerd in de resultaten wanneer je hier een keer iets mee gebouwd hebtKapoen schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 07:46:
[...]
Mooie ideeën inderdaad, ik heb je post in mijn collectie bookmarks gestoken
Ik vraag me af of Lego ooit officieel heeft bevestigd dat ze met het oude systeem stoppen?
De voorraad van de oude road/baseplates is natuurlijk aan het opdrogen, maar wie weet komen er
nieuwe soorten? (misschien wishful thinking)
Al bij al lijkt deze overgang naar het nieuwe systeem toch een serieuze pad in de korf te worden
voor veel AFOLs.
200 fish found!
[ Voor 28% gewijzigd door Amphiebietje op 11-02-2021 18:20 ]
Waarom die nou niet verschijnt als ik op 4.5 V zoek...
[ Voor 13% gewijzigd door Amphiebietje op 11-02-2021 18:32 ]
Want Hasbro heeft geen merkrecht op de Transformers?Canis Lupus schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:33:
Die Optimus is een set die via AliExpress te verkrijgen is. Ik heb hem hier ook 2700 pieces en een flink boekwerk als instructies
Daily driver; MB R171 SLK280
Het tag systeem van Brickset is niet 100% waterdicht, het hangt af van data/input die door gebruikers geleverd wordt als ik mij niet vergis. Zo is er bv. ook een overlap tussen Seasonal/Gift With Purchase/... waardoor sets waarvan je zou verwachten dat ze onder GWP staan alleen onder Seasonal (of Christmas/Easter/...) te vinden zijn en vice versa.Amphiebietje schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:27:
[...]
Waarom die nou niet verschijnt als ik op 4.5 V zoek...
Maar sommige GWPs zijn ook als seasonal verkocht in bijvoorbeeld Lego House, dus is die overlap logisch (en zou het eigenlijk een tag moeten zijn die een set dubbel kan hebben)Kapoen schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 07:42:
[...]
Het tag systeem van Brickset is niet 100% waterdicht, het hangt af van data/input die door gebruikers geleverd wordt als ik mij niet vergis. Zo is er bv. ook een overlap tussen Seasonal/Gift With Purchase/... waardoor sets waarvan je zou verwachten dat ze onder GWP staan alleen onder Seasonal (of Christmas/Easter/...) te vinden zijn en vice versa.
die is wel heel gaaf gelukt, heb je verwijzing naar de re-brickable? ik zou deze graag aan de huidige f1 collectie toevoegenmir4dor schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:35:
Toen ik een jaar of twee geleden langs een speelgoedwinkel liep viel mijn oog op #75884.
Daarna niets... Tot corona en daar was mijn eerste "grote set", en toen ontdekte ik dit geweldige forumen Rebrickable ! Geïnspireerd door ene perbonde kwam ik iets leuks tegen maar gaf er een eigen draai aan;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb zojuist ontdekt, "wie het kleine niet eert etc"
En sommige van hun statistieken worden fout uitgerekend. Ik kwam een set tegen met 40 steentjes volgens Brickset, en 39 volgens Lego, waarbij werd getoond dat de lijst op Brickset 97,5% compleet was. Eh, nee, je moet dan 40/39 doen, niet 39/40...Kapoen schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 07:42:
[...]
Het tag systeem van Brickset is niet 100% waterdicht, het hangt af van data/input die door gebruikers geleverd wordt als ik mij niet vergis. Zo is er bv. ook een overlap tussen Seasonal/Gift With Purchase/... waardoor sets waarvan je zou verwachten dat ze onder GWP staan alleen onder Seasonal (of Christmas/Easter/...) te vinden zijn en vice versa.
[ Voor 7% gewijzigd door Amphiebietje op 12-02-2021 09:01 ]
Een minifig is gemiddeld 43mm, met een schaal van 1:43 is dat 1.85 meter in het echt. Als je dan het muiderslot pakt (32x35 meter) zou je op 74x81cm grondoppervlakte uit komenThe Eagle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:42:
[...]
Net andersom, de kastelen zijn relatief klein gemaakt. Moet ook wel, anders eindig je met een grondoppervlak van >60x60 en een hoogte van een meter
De wijzen komen uit het Oosten!
Haha dank je. Zoeken op de naam "perbonde" dan zou je er moeten komen of setnummerhimlims_ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:48:
[...]
die is wel heel gaaf gelukt, heb je verwijzing naar de re-brickable? ik zou deze graag aan de huidige f1 collectie toevoegen
https://rebrickable.com/m...884-lotus-f1-car/#detailsmir4dor schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:18:
[...]
Haha dank je. Zoeken op de naam "perbonde" dan zou je er moeten komen of setnummer
Die perbonde heeft heel wat F1 moc's gemaakt:
Zerobricks hebben deze flink gemod, en bijna alle problemen zijn aangepakt. Er zit zelfs een V6 motortje inNoepZor schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:01:
Afijn ik ben nu bezig met de 42122 Jeep Wrangler, gekocht voor 33 euro. Voor dat geld tot nu toe prima, maar de genoemde punten in reviews (voorvering en stuuruitslag) vallen inderdaad wat tegen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dit was toch al eerder door @Gim gepost? En nu nog een handleiding en xml voor bricklink.zonoskar schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:11:
[...]
Zerobricks hebben deze flink gemod, en bijna alle problemen zijn aangepakt. Er zit zelfs een V6 motortje in
[YouTube: Lego Technic 42122 Jeep® Wrangler upgraded with 4x4, V6 engine and more]
[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 12-02-2021 10:37 ]
Ik kom er een stuk of 3 te kortHMaster_II schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:09:
Heeft er iemand nog 400k LEGO blokjes los liggen??
Volkswagen T1
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als je zelfs de vuile vaat in lego blokjes maakt heb je er zelf teveelHMaster_II schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:09:
Volkswagen T1
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
bij https://www.lowlug.nl/ heb je misschien kansHMaster_II schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:09:
Volkswagen T1
Klopt, het artikel zelf heeft het ook over een T2.
op marktplaats worden veel van deze 'wagons' individueel aangeboden, ben geen fan van MP, maar misschien dat interresant ismeesje schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:26:
Weer een MOC toegevoegd aan mijn to do lijstje. De 60197 ziet er zo super uit!
[Afbeelding]
Er is inderdaad veel handel in het verkopen van de 60197 set in losse delen en/of eigen bouwsels. Maar zo mooi als deze nog niet gevonden. Op mijn lijstje stond sowieso al het kopen van een tweede 60197 set (wanneer er weer een scherpe aanbieding voorbij komt). Het PU deel kan ik wel voor een andere (MOC) trein gebruiken. Samen met wat steentjes kopen via bricklink ben ik denk ik goedkoper uit dan via handelaren op MP. Zij moeten er ook wat aan verdienen.himlims_ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:31:
[...]
op marktplaats worden veel van deze 'wagons' individueel aangeboden, ben geen fan van MP, maar misschien dat interresant is
imho de boot/trein gemist; afgelopen jaren zijn de treintjes voro de feestdagen structureel in de actie geweest. maar zal vast nog wel een aanbieding komen bij eoa webshop (brickwatch ftwmeesje schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:45:
[...]
Er is inderdaad veel handel in het verkopen van de 60197 set in losse delen en/of eigen bouwsels. Maar zo mooi als deze nog niet gevonden. Op mijn lijstje stond sowieso al het kopen van een tweede 60197 set (wanneer er weer een scherpe aanbieding voorbij komt).
In sep 2019 de 60197 voor 75 euro gekocht bij Intertoys. Als de prijs weer een keertje een beetje in de buurt daarvan komt, koop ik een tweede set. Voor de PU onderdelen ben je op MP ongeveer 40 euro kwijt (maar die hou ik dus zelf voor een andere trein). Dan ben je 35 euro kwijt voor de wagons. Daar kun je niet tegenop bricklinken.himlims_ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:50:
[...]
imho de boot/trein gemist; afgelopen jaren zijn de treintjes voro de feestdagen structureel in de actie geweest. maar zal vast nog wel een aanbieding komen bij eoa webshop (brickwatch ftw)
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 12-02-2021 16:01 ]
Water-Escape
ali setjewater_escape schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:04:
Poeh, welke kies je dan...prijs verschil is wel enorm:
https://www.lightmybricks...bank-10251-lego-light-kit
https://gameofbricks.eu/p...os=1&_sid=85bca273a&_ss=r
De grootte van een ColosseumThe Eagle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:42:
[...]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik ben in principe geen liefhebber van Lego treinen omdat ik HO ROCO digitale modelspoortreinen mooier vindt , maar deze doet qua uitvoering niet onder voor mijn HO ROCO exemplaarmeesje schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:26:
Weer een MOC toegevoegd aan mijn to do lijstje. De 60197 ziet er zo super uit!
[Afbeelding]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Oh wat gaaf !Angeloonie schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:45:
Hé wat valt daar nu op mijn deurmat?
Oh, het is mijn eerste serie onderdelen van een 1700+ stukjes tellende Rebrickable MOC die ik ga bouwen.![]()
[Afbeelding]
2e pakje met een Servo en een L-motor is ook bijna onderweg.
Ga zo de komende maanden rustig alles bij elkaar bricklinken, en vooral hopen dat de lange pin in het zwart voor een leuke prijs voorbij komt in het aantal dat ik nodig heb (100+)
Je bent toch niet 9 dagen bezig geweest die rode kraan uit elkaar te halen? Dat moet in een uurtje of 3 wel kunnen. De Bugatti ging ook in 2 uur uit elkaar.sig69 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:22:
[...]
9 dagen later... Dikke laag eelt op m'n vingertoppen. Zit geen enkel gevoel meer in
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq