Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 347 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.817 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-09 14:36
Vanmorgen heb ik het B-model van de 10497 Galaxy Explorer afgemaakt. Leuke set, erg leuk om te zien dat het gewoon dezelfde bouwstijl is als de "volwaardige" Galaxy Explorer.
Er blijven wel extreem veel stukjes over, stiekem veel meer dan ik had verwacht, en ik wil eigenlijk gewoon het C-model er ook bij hebben. Ik weet dat dit niet lukt met de stukjes die ik nu over heb, maar ik vind het ook weer wat overdreven om een 3e Galaxy Explorer te kopen, zeker als ik zie wat hier al van over blijft.

Nou weet ik wel dat er ergens op reddit of bricklink een excel rond ging met de extra stukjes die je nodig hebt om van 1x de 10497 zowel het B- als het C-model te kunnen maken, maar ik kan hem niet meer vinden. Heeft iemand hier een beter geheugen, betere google skills of die lijst wellicht opgeslagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:13

QuattroNL

It is I.

ThaRoof schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:38:
Vanmorgen heb ik het B-model van de 10497 Galaxy Explorer afgemaakt. Leuke set, erg leuk om te zien dat het gewoon dezelfde bouwstijl is als de "volwaardige" Galaxy Explorer.
Er blijven wel extreem veel stukjes over, stiekem veel meer dan ik had verwacht, en ik wil eigenlijk gewoon het C-model er ook bij hebben. Ik weet dat dit niet lukt met de stukjes die ik nu over heb, maar ik vind het ook weer wat overdreven om een 3e Galaxy Explorer te kopen, zeker als ik zie wat hier al van over blijft.

Nou weet ik wel dat er ergens op reddit of bricklink een excel rond ging met de extra stukjes die je nodig hebt om van 1x de 10497 zowel het B- als het C-model te kunnen maken, maar ik kan hem niet meer vinden. Heeft iemand hier een beter geheugen, betere google skills of die lijst wellicht opgeslagen?
Volgens mij staat zo'n lijst hier.
Ik zie althans wat losse xml-files, heb het zelf nog niet geprobeerd maar ben dat nog wel een keer van plan.

Ik vond de link via de comments van het C-model op Rebrickable :9

[ Voor 6% gewijzigd door QuattroNL op 30-12-2023 13:01 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Goosebirdy schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:10:
[...]
Ik kijk uit naar het museum, na 1 januari mag ik die kopen van mezelf, kwam verrassend een maand eerder, dat had ik niet gebudgetteerd… ;) Lego zou wat dat betreft met een meerjarenplan naar buiten moeten komen, dan kan ik beter budgetteren… ;) :)
Sowieso heb je er goed aan gedaan om even te wachten, er komt immers een passende GWP beschikbaar binnenkort.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11
Gisteren begonnen met de insecten collectie, wat is die gaaf zeg! Morgen de kever nog even bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7TqE66OtoJrP0EHU0l0kCAYlcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lMmMt3bTvMGqrAPTjEafT1k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uFe501R63oEv9RDFUaxnTf0_lM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrhOoB5DcQLAOlVkxKy2LXFU.jpg?f=fotoalbum_large

Nu wil graag meer van dit soort sets of dieren van vergelijkbare grootte of groter… hebben jullie nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:22
Ik heb zojuist bij het bouwen van de Mustang voor het eerst gehad dat er 2 onderdelen ontbraken in een set. Dus maar even via Lego bijbesteld en afwachten.

Omdat ik echter pas net was begonnen met bouwen, heb ik het maar als excuus gebruikt om de Eldorado set open te maken.

Elk nadeel hep z'n voordeel.. O-)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
crimby schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:39:
Nu wil graag meer van dit soort sets of dieren van vergelijkbare grootte of groter… hebben jullie nog tips?
Niet zo elegant of gedetailleerd afgewerkt als de insecten set, maar deze Creator sets zijn ook charmant:
- 31136 Exotic Parrot (en alternatieve versie).
- 31143 Birdhouse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Kapoen schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:15:
[...]

Niet zo elegant of gedetailleerd afgewerkt als de insecten set, maar deze Creator sets zijn ook charmant:
- 31143 Birdhouse
De papagaai staat inmiddels op mijn lijstje. Thanks!

Vogelhuisje wordt momenteel afgerond door mijn vrouw.

Zag die grotere tijger ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
crimby schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:09:
[...]

De papagaai staat inmiddels op mijn lijstje. Thanks!

Vogelhuisje wordt momenteel afgerond door mijn vrouw.

Zag die grotere tijger ook nog.
Oh ja de tijger, even vergeten. Deze staat nochtans mooi te blinken in m’n Ikea kast ;)
Zeker een aanrader qua bouwervaring en resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn X-wing Starfighter 75355 is klaar. Ik begin nu toch echt een gebrek aan ruimte te krijgen om ze neer te zetten.

Ik ga eens kijken of ik een standaard kan maken zodat ik hem met de neus naar boven gericht tegen de muur kan zetten.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 07:17
Kapoen schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 17:15:
[...]

- 31143 Birdhouse
Ook leuk in combinatie met set 40504
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYCbzZfpPegZZ0I6DIIPVenTXaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MP3CzRuoDFeEgMcrtCZjzVpA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:44

Pazo

Mroaw?

MOC Challenge - De uitslag
De uitslag van Tweakers Lego MOC Challenge 25 – december 2023 is bekend!
Gefeliciteerd @djwice en @vhal *O*

🥇@Pazo 🥈@djwice 🥉@vhal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/JijHjEA4VCkXoLpVTjXH8Tk0.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Av1vAYcfL8TFWXAyQ6luxOoC.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/K1HV3asMyHNSOHRHB0zRHClx.jpg

Er is nog geen nieuwe challenge voor januari. Mocht jullie ideeën hebben, meld het even in Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

KrusT schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 20:47:
[...]

Ook leuk in combinatie met set 40504
[Afbeelding]
goed idee! heb ze beide in huis, dus die gaat gecombineerd worden :D

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:58
Kapoen schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 18:16:
[...]

Oh ja de tijger, even vergeten. Deze staat nochtans mooi te blinken in m’n Ikea kast ;)
Zeker een aanrader qua bouwervaring en resultaat.
De tijger is echt een van de mooiste (kleinere) 3in1 sets momenteel. Heb hem hier al een tijdje staan en gaat niet vervelen als display model. De verschillende poses waarin je hem neer kan zetten zijn heel natuurgetrouw!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-09 14:36
QuattroNL schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 12:58:
[...]Volgens mij staat zo'n lijst hier.
Ik zie althans wat losse xml-files, heb het zelf nog niet geprobeerd maar ben dat nog wel een keer van plan.

Ik vond de link via de comments van het C-model op Rebrickable :9
Danku! Rebrickable had ik overgeslagen in mijn google search 8)7
Ik kom bij bricklink op €23,- ex shipping, vanuit 2 NL shops. Dat vind ik een stuk schappelijker dan een nieuwe Gaalxy Explorer!
KrusT schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 20:47:
[...]Ook leuk in combinatie met set 40504
[Afbeelding]
Ik heb die 2 sets letterlijk naast elkaar in de kast staan en nooit eens bedacht ze te combineren ...
Als het kerstdorp weer in dozen gaat ga ik deze combi maken! Superleuk!

Gelukkig heb ik vrouw en kinderen vanochtend de deur uit gezet voor een nachtje logeren (jullie weten ook wel dat ze mij juist hebben achtergelaten ...), maar ik heb me uitstekend vermaakt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKNgj8VUVVrh_nNzngSqE2D2taE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iyqHFrqtvkRPdGOiPMC2DeZl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Neelon

FOR PONY!!!

crimby schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 16:39:
Gisteren begonnen met de insecten collectie, wat is die gaaf zeg! Morgen de kever nog even bouwen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze 2 voor mij iig (de ontbrekende 2 uit de Ideas inzending). Ben er alleen nog niet uit of ik de 3 imkers er bij ga plaatsen. Het lieveheersbeestje gaat waarschijnlijk met een magneet oid tegen de muur.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f8i9Srq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2GaEMaJ.png

Stenen bestellen waarschijnlijk volgende maand.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Neelon schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:06:
[...]

Deze 2 voor mij iig (de ontbrekende 2 uit de Ideas inzending). Ben er alleen nog niet uit of ik de 3 imkers er bij ga plaatsen. Het lieveheersbeestje gaat waarschijnlijk met een magneet oid tegen de muur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stenen bestellen waarschijnlijk volgende maand.
Ooh die tweede is wel heel vet! Heb je een linkje? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

crimby schreef op zondag 31 december 2023 @ 13:27:
[...]

Ooh die tweede is wel heel vet! Heb je een linkje? :-)
YouTube: LEGO Insect Collection - IT'S ON LEGO IDEAS!!!! Check the descriptio...

Ik heb m nagemaakt in stud.io aan de hand van de video.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 12:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osUbpaMnUsc928fRTTWirEwiApk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdWDP0ReS7iRjG94ulUOG1wt.jpg?f=fotoalbum_large

Het begint nu echt ergens op te lijken _/-\o_

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 15:28
Het winterdorp is weer af voor dit jaar. Ideeën voor volgend jaar liggen ook alweer klaar! :-)
Uiteindelijk begonnen eind oktober met het opbouwen van de skipiste en vervolgens het herstellen van alle opgeborgen huizen.
Dit jaar 10 gebroken bruine bricks. Daar moet ik Lego nog een mail over sturen.

We hebben een kleine uitbreiding kunnen doen van 6 baseplates, zodat er ruimte kwam voor iets meer woningen en een groter park. Hopelijk volgend jaar nog 8 baseplates zodat er ruimte komt voor een kerk met bijbehorend kerststalletje. Ook wil ik nog iets meer woningen, want de 350 minifigures kunnen maar op een paar plaatsen slapen.

Het zijn nu circa 45000 stenen. Ik heb nog veel in bakken liggen om volgend jaar te verwerken. :)

Ik heb de foto's en het filmpje van de lift in een quote gedaan tegen het scrollen. Als er vraag is naar een langer filmpje, zal ik de vaste hand van mijn vriendin vragen.

Als er nog mensen tips hebben, dan horen wij die graag!

Fijne jaarwisseling!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:32
Mister_GJ schreef op zondag 31 december 2023 @ 19:01:
Het winterdorp is weer af voor dit jaar. Ideeën voor volgend jaar liggen ook alweer klaar! :-)
Uiteindelijk begonnen eind oktober met het opbouwen van de skipiste en vervolgens het herstellen van alle opgeborgen huizen.
Dit jaar 10 gebroken bruine bricks. Daar moet ik Lego nog een mail over sturen.

We hebben een kleine uitbreiding kunnen doen van 6 baseplates, zodat er ruimte kwam voor iets meer woningen en een groter park. Hopelijk volgend jaar nog 8 baseplates zodat er ruimte komt voor een kerk met bijbehorend kerststalletje. Ook wil ik nog iets meer woningen, want de 350 minifigures kunnen maar op een paar plaatsen slapen.

Het zijn nu circa 45000 stenen. Ik heb nog veel in bakken liggen om volgend jaar te verwerken. :)

Ik heb de foto's en het filmpje van de lift in een quote gedaan tegen het scrollen. Als er vraag is naar een langer filmpje, zal ik de vaste hand van mijn vriendin vragen.

Als er nog mensen tips hebben, dan horen wij die graag!

Fijne jaarwisseling!

[...]
Dit is geen dorp meer te noemen. Heel mooi, maar mijn tip zou zijn: less is more😉.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle wenst iedereen alvast een goed 2024 en @Mister_GJ alvast succes met opruimen volgende week :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
pjot1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:26:
Zo! Een tijdje geleden heb ik ook weer wat Lego Technic sets bij mijn ouders opgescharreld en het kriebelde al een tijdje dus vandaag maar even aan het sorteren geslagen. Het zijn meerdere sets zo door elkaar heen in dozen gegooid waaronder andere,

[Afbeelding]

Maar begonnen met de 8880. Dat was toentertijd echt een droom voor me. De formule 1 auto stond nog deels in elkaar dus die als eerste uit elkaar gehaald en de onderdelen gesorteerd. Lijst met onderdelen van Bricklink gedownload en het feestje kan beginnen!

Bijna compleet,

[Afbeelding]

Uiteindelijk miste ik maar 2 onderdeeltjes, waarvan 1 heel belangrijke. Het tandwiel met vrijloop voor de versnellingsbak (6542) en een blokje voor de koplamp (4070) Morgen verder met uitzoeken. Misschien dat ik ze nog tegen kom maar 10 tegen 1 dat ik meer onderdelen mis dus eerst maar even kijken wat en of ik precies mis en dan maar gaan shoppen. :) Deze sets moeten natuurlijk wel compleet zijn! :Y
Even mezelf quoten. :)

Om even iets anders te doen dan onderdelen uitzoeken, vandaag de 8868 in elkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVHKVpyOFKuW1-E02e1fYyUS2X0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vzRzWjzu2LHhZa9tbWaIibjn.jpg?f=user_large

Wat zat het toen al mooi in elkaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kn4SEHOLL7G4xSOcVnhzzEignOM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/py40Kh3oXzxvtBrAiPyzrBMb.jpg?f=user_large

En natuurlijk het eindresultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6D2vBuDr1NaYR8lA8railyPtVA4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iJgmUQBeYx107BDpN0ywzh6s.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMkNTBijVUSmNQz9emm1qQFtO6g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h5QIO9iY0mGWerZAL0z77JAz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZaLu6UmwrhQ1wIMyxUyYOfvEIE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/huwGDSOEyQekjWfbEMZQ5oye.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7T404KY2KdvOgdCM6zA3v30Qvg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mhkwRsah0zPDcFrGeV4dzJml.jpg?f=user_large

En wat is het mooi dat na al die tijd in dozen gezeten te hebben alles het gewoon nog doet. Nieuwe batterijen erin en gaan!

Achteraf de achterwielen nog even omgedraaid... O-)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb van het weekend deze 2 klassiekers afgestoft, gechecked en netjes uit elkaar gehaald zodat mijn neefje ze weer in elkaar kan zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwsMn-eEa927CQF94H0_Am02hxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ECUpBWU0sOcnV3noO2BCPQJ.jpg?f=fotoalbum_large

De zwakke onderdelen van de 8880 zijn de 1/2 bushes met tanden; een aantal daarvan waren gebarsten en er misten er een paar, dus die heb ik tijdelijk aangevuld met de nieuwere versie zonder tanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyZ5UfqCimWeTkwo26CsMZ0Eeyo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyBrUzR5G7EiydWnFsJxsFK7.jpg?f=fotoalbum_tile

Van de 8448 zijn dit de zwakke parts; de binnenste rand van de zwarte caps wordt broos en breekt af waardoor de veer zijn functie verliest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lHIOMnL4nqyUYV9sI9BpwoSlOo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/riUHiwCryU4WMRwyjBKGHsrW.jpg?f=fotoalbum_tile

Maar gelukkig zijn er mensen die daar al eerder een oplossing voor hebben verzonnen, en heb ik een broertje met een 3d-printer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_KLkgcZ8wtlNutoXzgzmrpnWlQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSBuA1GEBYptuy7mPDkMvFDG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat mijn neefje er net zoveel plezier aan heeft als ik toen ik deze sets nieuw had gekocht. Ik denk dat vooral de 8880 wel een uitdaging voor hem zal zijn; de hele build is in slechts 36 stappen uitgebeeld (plus een paar sub-assemblies) :p

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017

Amphiebietje

In de blubber

crisp schreef op zondag 31 december 2023 @ 22:36:

Van de 8448 zijn dit de zwakke parts; de binnenste rand van de zwarte caps wordt broos en breekt af waardoor de veer zijn functie verliest:

[Afbeelding]

Maar gelukkig zijn er mensen die daar al eerder een oplossing voor hebben verzonnen, en heb ik een broertje met een 3d-printer :)

[Afbeelding]
Ja, die onderdelen waren oorspronkelijk al prut. Die van mij in de 6-wielige truck met grijper begaf het een paar weken nadat ik de set had gekocht. Ik geloof dat Lego zelfs een omruil-actie heeft gehad i.v.m. het aantal van die cylinders die snel stuk gingen...

[ Voor 9% gewijzigd door Amphiebietje op 31-12-2023 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:18
Aangezien mijn zoontje een groot fan van Mario is heb ik onlangs de ?-block (71395) aan onszelf cadeau gedaan.

Hele toffe build door de continue herkenning en oog voor details van de diverse werelden uit Mario64. Heb me meermaals verbaasd hoe ze het voor elkaar hebben gekregen dat deze ook nog eens ingeklapt kan worden.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16
pjot1 schreef op zondag 31 december 2023 @ 22:10:
[...]

Even mezelf quoten. :)

Om even iets anders te doen dan onderdelen uitzoeken, vandaag de 8868 in elkaar gezet.

[Afbeelding]

Wat zat het toen al mooi in elkaar!

[Afbeelding]

En natuurlijk het eindresultaat!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En wat is het mooi dat na al die tijd in dozen gezeten te hebben alles het gewoon nog doet. Nieuwe batterijen erin en gaan!

Achteraf de achterwielen nog even omgedraaid... O-)
Cool deze heb ik ook, ligt ergens in stukken op zolder. F1 auto uit die tijd heb ik ook en die staat wel in elkaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:44

Pazo

Mroaw?

Lego MOC Challenge
De nieuwe challenge staat ook online :)
Tweakers Lego MOC Challenge 26 – januari 2024

Een nieuwe set, te weten Truck met helikopter (31146)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/5ZQDf5DB8wiXF5ACDxEkcqec.png

Nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Allemaal meedoen :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
crisp schreef op zondag 31 december 2023 @ 22:36:

De zwakke onderdelen van de 8880 zijn de 1/2 bushes met tanden; een aantal daarvan waren gebarsten en er misten er een paar, dus die heb ik tijdelijk aangevuld met de nieuwere versie zonder tanden.

[Afbeelding]
Tijdens de onderdelen sorteren kwam ik dit onderdeel natuurlijk ook tegen, in veelvoud zelfs maar het viel me op dat er een aantal is zoals op de afbeelding maar ook deze met een kruisje erin. Deze lijken ook strakker te zitten. Iemand een idee of dit echt 2 verschillende onderdelen zijn of dat de 1 een rebrand is van de andere? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

pjot1 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:29:
[...]

Tijdens de onderdelen sorteren kwam ik dit onderdeel natuurlijk ook tegen, in veelvoud zelfs maar het viel me op dat er een aantal is zoals op de afbeelding maar ook deze met een kruisje erin. Deze lijken ook strakker te zitten. Iemand een idee of dit echt 2 verschillende onderdelen zijn of dat de 1 een rebrand is van de andere? :?
Er zijn inderdaad 2 varianten; de 4265a en 4265b

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
crisp schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:39:
[...]

Er zijn inderdaad 2 varianten; de 4265a en 4265b
Die bedoelde ik inderdaad! Ik weet alleen nog niet welke waar bij hoort maar ik zie dat de a variant ouder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

pjot1 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 13:42:
[...]

Die bedoelde ik inderdaad! Ik weet alleen nog niet welke waar bij hoort maar ik zie dat de a variant ouder is.
Rechts bovenin op die pagina heb je een link "Item appears in" welke je een overzicht geeft van de sets waar het onderdeel in voorkomt :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017

Amphiebietje

In de blubber

Die met het kruisje is een oudere versie.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kapoen
Op kosten van m'n werkgever (betaalde werkuren) naar een Lego store mogen gaan... zo'n kans krijg ik niet vaak, dus vandaag heb ik deze genomen :o

Ik moest kiezen tussen op restaurant gaan met de collega's (nieuwjaarstraditie) of een vrije namiddag.
Aangezien we onlangs al een teambuilding hadden gedaan en ik echt eens wou stoppen met copieus eten heb ik dan maar gekozen om eindelijk eens af te zakken naar de Lego store in Brussel die eigenlijk vlakbij m'n werkplaats ligt.

Het is een gelijkaardige winkel als die in Antwerpen, misschien een iets grotere schoendoos qua formaat.
Niet heel spannend dus aangezien de layout identiek is.

Ik was niet van plan een grote aankoop te doen, het was ook geen fijn weer om met grote dozen
door een winkelstraat/treinstation te lopen. Ik heb toch nog een klein geitje kleinigheidje meegenomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNopRGr6sl7vuNwoK8UHknJptUk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6AJiL7xXrBneqvbzpOv4o5xj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jb12I24ilozWaLC7V__G0nz-SII=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/juuajn5rjIjtkwXJa7vR8i6r.jpg?f=fotoalbum_tile

Het was voor mij de eerste keer dat ik zo'n PaB doosje kocht (ipv het oude bekersysteem).
Mijn reflex om zo efficiënt mogelijk te stapelen werd automatisch getriggerd, maar helaas werd ik dat snel beu O-) De winkel was redelijk druk, en met reeds half doorweekte kleren was het niet aangenaam graaien.

Hopelijk beter weer bij een volgende gelegenheid, maar ik heb hoe dan ook een keertje betaald een Lego shop mogen bezoeken. Dat nemen ze niet meer af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:24

L23

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Laatst online: 17:42
Niet alles is officieel lego (en ja, ik mis de oranje Porsche), maar het begint een mooie collectie te worden!

LMP1 (lego)
Ferrari 488 (lego)
Porsche RSR (lego)
Astin Martin GT3 (mould king)
Koenigsegg Gemera (mould king, display moet ik nog maken)
Ferrari Daytona (lego)
McLaren 720s (mould king)
Lambo Sian (lego)
Bugatti Chiron (lego)
McLaren F1 (lego, 1st edition)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Or-2OvloeoRozb9if93TNPO-94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nVgLPrjUJ1DZ0ZoSujtfoQ1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jV0hhOV222VuN8WfQN6Ovx1NKYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaYpk2bdya0AnBF7nl8RiNgo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

badnews.nl schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:29:
Niet alles is officieel lego (en ja, ik mis de oranje Porsche), maar het begint een mooie collectie te worden!

LMP1 (lego)
Ferrari 488 (lego)
Porsche RSR (lego)
Astin Martin GT3 (mould king)
Koenigsegg Gemera (mould king, display moet ik nog maken)
Ferrari Daytona (lego)
McLaren 720s (mould king)
Lambo Sian (lego)
Bugatti Chiron (lego)
McLaren F1 (lego, 1st edition)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maak je die displays zelf? Ziet er prima uit!
Mooi ook die logo's en namen erin gegraveerd (neem ik aan)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Laatst online: 17:42
QuattroNL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:50:
[...]

Maak je die displays zelf? Ziet er prima uit!
Mooi ook die logo's en namen erin gegraveerd (neem ik aan)!
Yups, de displays koop ik plexiglas op maat, en de logos zet ik er dan op met een laser engraver (rood papier eronder, zodat de kleur mooier wordt). De losse platen lijm ik dan met speciale lijm.
Een display kost ongeveer 20 euro op maat gemaakt aan materiaal.
De onderplaten zijn 3d geprinte platen als puzzelstukjes, met kleuren die bij de auto passen.

De silhouetten op de zijkant van de kast met de autos snij ik met mijn snijmachine (cricut) op vinyl.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Terwijl hier velen heel benieuwd zijn naar hun oude Lego bij hun ouders, heb ik mijn Lego al jaren bij mezelf staan, maar nog steeds in een doos en ergens in een hoekje. Nu komt er een verhuizing in zicht en ondertussen kan ik de ruimte eigenlijk wel gebruiken voor mijn Bricklink winkel. Desalniettemin vroeg mijn vrouw naar mijn oude super car en dus moet ik mijn oude Lego even uitgraven.

Ach, wat kan ik zeggen :9 [8880 - Super Car]...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQby4wG-3pLP_Kd9RNqg62USPE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6BOavO9cjCaonXBS585MKik.jpg?f=fotoalbum_large

En deze 8) [8868 - Air Tech Claw Rig]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGJYk2VjI_34aPk57Sd2FGqvuFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKdiq8f1II8pBdji6fqax9cE.jpg?f=fotoalbum_large
Batterijen erin gedaan, deed het niet, maar wel herrie. Bleek het elastiekje vergaan te zijn, dus deze vervangen voor een random exemplaar. Taadaa, alle pneumatics doen het nog (sommige na wat aandringen, want het heeft toch 25+ jaar niets gedaan). _/-\o_

PS. let niet op de stoffigheid van de Lego ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-09 15:29
FReaKaNDeLL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:52:

zo herkenbaar! ;)

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:47
Stof is idd wel een beetje probleem met Lego. Helemaal schoonmaken is een behoorlijke uitdaging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ShadLink schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:38:
Stof is idd wel een beetje probleem met Lego. Helemaal schoonmaken is een behoorlijke uitdaging.
met dit weer gewoon even buiten zetten; afdoen met doekje en klaar :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09 15:49
Beetje perslucht?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38

almightyarjen

When does the hurting stop?

Terwijl hier velen heel benieuwd zijn naar hun oude Lego bij hun ouders, heb ik mijn Lego al jaren bij mezelf staan, maar nog steeds in een doos en ergens in een hoekje. Nu komt er een verhuizing in zicht en ondertussen kan ik de ruimte eigenlijk wel gebruiken voor mijn Bricklink winkel. Desalniettemin vroeg mijn vrouw naar mijn oude super car en dus moet ik mijn oude Lego even uitgraven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Batterijen erin gedaan, deed het niet, maar wel herrie. Bleek het elastiekje vergaan te zijn, dus deze vervangen voor een random exemplaar. Taadaa, alle pneumatics doen het nog (sommige na wat aandringen, want het heeft toch 25+ jaar niets gedaan). _/-\o_

Hoah, dit waren ook mijn laatste Technic modellen! Hoe vaak ik wel niet heb lopen stofzuigen en badkamer poetsen om deze sets te kunnen kopen, maar ik was er zo trots op! Nog steeds eigenlijk wel. Studless biedt veel meer mogelijkheden maar studded zit bij mij diep in het hart :D De enige set waarvan ik voel dat ik die gemist heb door mijn dark ages is de Technic space shuttle, die een jaar later oid uitkwam. Die moet er eigenlijk nog wel een keer komen :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:07
Ik doe ze onder de lauwe/koude kraan. Gaat prima. Zal vast niet alles weghalen, maar wel alle zichtbare delen. En dan geldt: wat je niet ziet, is niet vies :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Laatst online: 17-07 16:39

neanderthaler

Are friends electric?

Rene schreef op donderdag 28 december 2023 @ 20:09:
[Afbeelding]

Onze 7 jarige zoon en Star wars fan is weer klaar met bouwen :).

Hij heeft zijn AT verzameling volgens hem compleet. Een AT-AT AT-ST en AT-TE (voor de kerst gekregen)!
De First Order walker ontbreekt nog, maar die is ook minder mooi.

Volgende uitdaging de Republic Dropship with AT-OT 10195? Wel eerst even de loterij winnen 😉

Of een van de Rebrickable dropships bouwen

https://rebrickable.com/m...ropship-and-at-te/#photos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Laatst online: 17-07 16:39

neanderthaler

Are friends electric?

ThaRoof schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:33:
[...]

Danku! Rebrickable had ik overgeslagen in mijn google search 8)7
Ik kom bij bricklink op €23,- ex shipping, vanuit 2 NL shops. Dat vind ik een stuk schappelijker dan een nieuwe Gaalxy Explorer!
Ach, met een beetje geduld kan je op marktplaats een complete 2ehands vinden voor 65 euro aangezien een nieuwe in de winkel al voor 90 te vinden is. Ietsje duurder, maar meteen veel meer spare parts 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
almightyarjen schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Hoah, dit waren ook mijn laatste Technic modellen! Hoe vaak ik wel niet heb lopen stofzuigen en badkamer poetsen om deze sets te kunnen kopen, maar ik was er zo trots op! Nog steeds eigenlijk wel. Studless biedt veel meer mogelijkheden maar studded zit bij mij diep in het hart :D De enige set waarvan ik voel dat ik die gemist heb door mijn dark ages is de Technic space shuttle, die een jaar later oid uitkwam. Die moet er eigenlijk nog wel een keer komen :Y
Dat heb ik met de 8865, heb ik toen ik jong was voor gespaard. Vind ik nog steeds een mooie set. Wat ik wel merkte de laatste keer dat ik die bouwde is dat een aantal tandwielen de stress in de versnellingsbak motor combinatie niet goed meer kon verdragen. Als dat niet perfect zit, loopt het niet goed.

En: Hoe gaat het met de container terminal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:54
Make-Up kwastjes van de action, werkt prima!

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:47
himlims_ schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:55:
[...]

met dit weer gewoon even buiten zetten; afdoen met doekje en klaar :+
Goed idee, maar met harde wind lijkt me dat niet handig. :+
Ja, dat is idd een goede oplossing. Kom je beter in de kleinere hoekjes.
Bint schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:17:
[...]

Make-Up kwastjes van de action, werkt prima!
Dat is ook een goed idee.
XFlame schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:01:
[...]

Ik doe ze onder de lauwe/koude kraan. Gaat prima. Zal vast niet alles weghalen, maar wel alle zichtbare delen. En dan geldt: wat je niet ziet, is niet vies :)
Dat is vergelijkbaar met wat ik nu doe, maar dan meer met een vochtige en een droge doek. Maar dat heeft niet altijd het gewenste effect.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Afas schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:13:
[...]

Die staat even op hold. Nieuw huis gekocht, nieuwe Lego room zal rond mei oid "operationeel" zijn en dan ga ik er weer mee verder :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tcc9Q0Tt5TBThmXdDwbyEg6TrDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JozmCHjQvPvMcQH7qHdrjX4c.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren de mega drukte in de Lego store Utrecht getrotseerd voor dit nieuwe boeket. Er zitten 3 keer 4 rozen in, dus 3 soorten. En bloesempjes. Best leuk om te bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die 8880 heb ik na wat zoeken ook weer compleet dus die gaat eerdaags ook weer in elkaar!

Bij de space shuttle mis ik wel een paar onderdeeltjes en ik ben ook wat draadjes tegengekomen waarbij de mantel zo goed als compleet vergaan is... :X

Dus dit wordt ook even shoppen op Bricklink. Geen idee hoe dat eigenlijk werkt. :$ Is wel internationaal zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55

Arno

PF5A

Bricklink kun je ook prima NL shops kiezen. Het meeste wat ik daar bestel is gewoon vanuit Nederland :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

badnews.nl schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:58:
Je moet een handeltje beginnen. Die displays gaan voor rond de 150 euro voor zo'n supercar, lekker verdienen als het materiaal 20 euro kost :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33

NoTimeRemains

I know

badnews.nl schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:58:
[...]

Yups, de displays koop ik plexiglas op maat, en de logos zet ik er dan op met een laser engraver (rood papier eronder, zodat de kleur mooier wordt). De losse platen lijm ik dan met speciale lijm.
De onderplaten zijn 3d geprinte platen als puzzelstukjes, met kleuren die bij de auto passen.

De silhouetten op de zijkant van de kast met de autos snij ik met mijn snijmachine (cricut) op vinyl.
Zou je willen delen waar je dat plexiglas koopt? Ik zou wel een display willen voor de MF.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:22
Ik ben nu bezig met het Eldorado fort. En hoewel dat zeker flink wat nostalgische gevoelens los maakt en wat inventieve dingen bevat heb ik ook wat bedenkingen bij het bouwen. Er zitten naar mijn idee een aantal stukjes met een afwijkende kleur in wat geen enkel doel dient omdat deze verder niet zichtbaar zijn. Ook heb ik nu een paar keer gehad dat ik een aantal kleinere onderdelen moest gebruiken waar ook eenvoudig een enkel groter onderdeel had gekund. Alsof de parts count moest worden opgedreven. Ook een technic balk welke verder geen doel dient.

De set is nog steeds leuk om te bouwen, maar ik merk wel dat dit soort zaken me een beetje storen. Maar wellicht licht dat aan mij.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Malfunctions schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:33:
Er zitten naar mijn idee een aantal stukjes met een afwijkende kleur in wat geen enkel doel dient omdat deze verder niet zichtbaar zijn.
Dat is Lego's idee om het bouwen makkelijker te maken. Voor de rest heet dit kleurenkots. De Technic modellen hebben er ook meer en meer last van.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-09 19:55
De UCS Venator heeft dit ook aan de binnenkant voor het 'skelet'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
De Millennium Falcon hetzelfde. Op zich nog best prima gedaan, aangezien dezelfde kleurtjes wel op dezelfde plek zitten of dezelfde functie hebben als op andere plekken in de set. Ik stoor me er eigenlijk niet al te veel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:24

L23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
zonoskar schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:17:
[...]

Je moet een handeltje beginnen. Die displays gaan voor rond de 150 euro voor zo'n supercar, lekker verdienen als het materiaal 20 euro kost :)
Daar komt natuurlijk uitzoekwerk, vervoer, arbeid, marketing, etc. bovenop.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 00:03
Afas schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:13:
[...]

Dat heb ik met de 8865, heb ik toen ik jong was voor gespaard. Vind ik nog steeds een mooie set. Wat ik wel merkte de laatste keer dat ik die bouwde is dat een aantal tandwielen de stress in de versnellingsbak motor combinatie niet goed meer kon verdragen. Als dat niet perfect zit, loopt het niet goed.

Ik ben net 8865 aan het bouwen. Een tijdje terug op MP gekocht, was destijds wat al te prijzig. Hierna of de Arctic sets van destijds ombouwen naar B-model of de net gekochte space shuttle (de moderne) bouwen. Die laatste is mijn eerste moderne legoset :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3acP5ETeg45V9sJAL2Wki4lHOK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ObIhjwsmVjHUrpGvsiF3XN6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

pi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDP4hXA_c1eixvnk0_rdUn2kX6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5c95BNTGpea3tEBhiuJOeGo.jpg?f=fotoalbum_large
Nog eentje dan... De afgelopen periode tijd gehad om Hogsmeade Visit (76388) om te bowen naar een "Main Street Modular". Erg leuk om mee te puzzelen en door de hoeveelheid onderdelen veel beter te doen dan de Toy Shop. Hier beschikbaar gesteld op Rebrickable:
https://rebrickable.com/m...t-magic-candy-shop-76388/

Over niet al te lange tijd zal het geheel weer opgeruimd worden, maar erg veel plezier aan beleefd dit jaar!

[ Voor 24% gewijzigd door pi! op 03-01-2024 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:37
zonoskar schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:58:
[...]

Dat is Lego's idee om het bouwen makkelijker te maken. Voor de rest heet dit kleurenkots. De Technic modellen hebben er ook meer en meer last van.
Ik vind het juist fijn en vooral bij de Technic kan ik beter het technisch gedeelte zien dan dat alles uit een kleur zou bestaan. Blijkbaar ben ik de uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:04
@pi! Mooi gedaan zeg! :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ingelogd schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 18:53:
[...]

Ik vind het juist fijn en vooral bij de Technic kan ik beter het technisch gedeelte zien dan dat alles uit een kleur zou bestaan. Blijkbaar ben ik de uitzondering.
Ik kan je daar deels gelijk geven. Maar vaak is de technische functie dan in lime green, azuur, blauw, EN oranje. Doe dan alles van de technische functie in 1 kleur, dan steekt die mooi af van de rest van het model.

Ik snap ook wel waarom Lego dit doet, het bouwen wordt echt veel makkelijker als alle 3L pins blauw zijn de 3L pin met 1L axle rood en 3L pin met 2L axle in wit, in plaats van dat je 3 verschillende 3L pins hebt die allemaal zwart zijn (en soms doen ze het omdat dan alle 2x16 plates donker grijs en alle 2x14 plates blauw, dit is handig bij het bouwen en vereenvoudigd de inventaris), ik vind het alleen niet mooi. Maar dit is dan meteen een uitdaging voor mij om de set te verbeteren (in mijn ogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43
Ik ben niet helemaal bekend met de werking van Brickwatch, maar ik hou de Lego Spider-Man 31209 set in de gaten.

Die staat daar voor 115 euro bij Amazon.co.uk. Ga ik vervolgens via die link naar amazon (co.uk) dan is hij helemaal niet te bestellen.

Is dat een fout in brickwatch of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
pixels66 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:13:
Ik ben niet helemaal bekend met de werking van Brickwatch, maar ik hou de Lego Spider-Man 31209 set in de gaten.

Die staat daar voor 115 euro bij Amazon.co.uk. Ga ik vervolgens via die link naar amazon (co.uk) dan is hij helemaal niet te bestellen.

Is dat een fout in brickwatch of mis ik iets?
Dan is deze set bij Amazon.co.uk ondertussen uitverkocht. BW heeft geen continue verbinding met de webwinkels. Deze gegeven worden met een bepaalde frequentie bijgewerkt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RovloSQL
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:14
In het nieuwe jaar ook maar eens wat posten hier i.p.v. alleen meelezen. Na de kerst de tiny plants gebouwd en 2 januari gelijk de Geluksdraak gehaald. Normaal rek ik het wat qua bouwen maar nu gisteren in 1x gedaan. Geen geweldige foto qua belichting helaas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ngf945fNiE0BLF7dWJ8-ABUXdyU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BbSn4K2ZMEp7JJ2YkQ0oXusv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:50
En zeker bij Amazon zijn er wat problemen. Vroeger werden die vaker ge-updated (en kreeg je meerdere keren per dag een mail met de nieuwste prijs) maar een tijd geleden mochten ze dat niet meer van Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:46
yoerin schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:44:
Eerder deze week had ik het al gemeld dat ik mogelijk een hulpzame tool heb, gebaseerd op deze gist, als je sets bij elkaar zoekt of wilt controleren of je alles hebt.

Bedankt spok9, Karp, Cergorach, roeleboel en HelloIamAldo voor de eerdere thumbsup waardoor ik dit projectje verder in werking gezet heb.

Op lego-checklist.com staat de tool. Deze is geschreven voor mezelf en werkt vooralsnog prima, er zullen vast vragen, opmerkingen en verbetering mogelijk zijn alsook extra wensen. Via github kunnen die aangevraagd genoteerd worden door een issue aan te maken.

Alles moet gebeuren in mijn beperkte vrije tijd dus hou daar aub. rekening mee :)

Als je op https://www.lego-checklist.com/ komt zal er als 'demo' een set al gekozen zijn. Mocht je per toeval niet deze bij elkaar zoeken dan kan je door ?set= 75895-1 achter de link te zetten je set opzoeken. 75895 is dan je setnummer. Let op dat -1 er achter moet blijven staan voor nu.

Hopelijk is dit voor andere ook behulpzaam.
Had 'm sinds dit bericht gebookmarked met het idee dat het vast wel eens van pas zou komen en vandaag was het dan zo ver.

Heb een begin gemaakt om me 3 kersthuisjes weer af te breken, en heb met behulp van jou tool precies kunnen bijhouden of ik alles van de set had om deze netjes in een zak te doen voor volgend jaar.

Wat is de Alpine Lodge toch een ^^#*#^%* set om te controleren als kleurenblinde |:(

Kom ik dus meteen op het volgende ; wat mij overigens wel makkelijker leek was om de onderdelen op onderdeel te kunnen sorteren ipv op kleur.
Maar dat kan met mijn kleurenblindheid te maken hebben. Omdat ik tijdens het afbreken beter op onderdeel kan sorteren dan op kleur, en als ik dan alle 1 x 1 tiles bij elkaar heb, lukt het met een grote lamp vaak wel om verschillende kleuren te onderscheiden, en als ik dan de aantallen zie staan kom ik er wel uit. Nu moest ik vaak bij de kleuren gaan zoeken om wat voor aantallen het ging en of ik dan inderdaad het juiste aantal had.

Geen idee of het mogelijk is, sort by color // sort by type. Maar mij maak je er dan erg blij mee en met mij misschien wel meerdere mensen :)

In ieder geval, hoe dan ook bedankt voor de tool!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 15:36
pixels66 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:13:
Fijn, dit is zo'n uitzondering set, In de APi staat deze als beschikbaar, echter, online is deze niet te bestellen met levering naar NL (of ander land buiten de UK). Nadeel is dat dit nergens te vinden is in de API response...
Meestal gaat het goed, maar heel soms heeft ook Amazon local delivery only sets.
Togi schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:09:
En zeker bij Amazon zijn er wat problemen. Vroeger werden die vaker ge-updated (en kreeg je meerdere keren per dag een mail met de nieuwste prijs) maar een tijd geleden mochten ze dat niet meer van Amazon.
Nou, de prijzen worden wel nog "continue" nagelopen en aangepast waar nodig, alleen de mailtjes mogen niet meer instant worden verzonden. Op de site zijn de prijzen live (elke twee uur-ish gecheckt), niet-beschikbaarheid zit wel altijd een vertraging op voordat dat zichtbaar is op Brickwatch zelf.

[ Voor 31% gewijzigd door JPDeckers op 04-01-2024 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Eergisteren de 42168 JD Forage Harvester opgehaald bij de Intertoys en daar kwam de vraag bij of ik interesse had in de 42163 Bulldozer. Nou graag! De laatste even snel opgebouwd, best een leuk setje. Wel heel erg jammer dat er geen B-model meer aanwezig is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je kan nu je Venator maken zoals hij had moeten zijn, met hangar deuren die open kunnen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

SomerenV

It's something!

Ik heb al best een tijdje dat ik graag een LEGO-trein wil. Ooit is dat begonnen als kind, maar omdat ik andere sets/thema's vaak nét wat vetter vond en de treinen toch wel wat aan de dure kant waren over het algemeen is het er eigenlijk nooit van gekomen. Fast forward naar nu, en nu zit ik met het probleem dat de huidige trein gewoon een spuuglelijk ding is. De trein die hiervoor kwam is wat minder lelijk, maar valt ook genoeg op aan te merken, zoals het ontbreken van deuren...

De set die mij echter altijd bij is gebleven is de Metroliner uit '91, maar daar betaal je al snel rond de 400 euro voor en da's me wat te gortig voor tweedehands :+ Dan zou ik die vervolgens nog wat willen moderniseren, dus het 9V-systeem omwisselen voor Powered Up, maar dan kun je er nog makkelijk een paar tientjes bij optellen. Als het dan toch geld gaat kosten, dan maar de MOC-route nemen. Dus ik heb een gemoderniseerde Metroliner ontworpen die niet de charme is verloren van het origineel (vind ik in ieder geval). Dus alle compartimenten zijn qua invulling hetzelfde, de deuren kunnen open en de daken kunnen verwijderd worden. Er is ruimte voor een Powered Up Hub, en ook die kan eenvoudig verwijderd worden zodat batterijen verwisseld kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKajs92uoAMO_KiJ3YsXPjB2gl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NP1NFDAWfKnv1n1f1Tw0Qicz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQMIji6PaQL-NJ45BE_tLrJWSoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqCrvVhXYdeD3Rn0C7d0zDIl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb overigens wel gekozen voor brick-built ramen en deuren omdat er niet echt moderne varianten zijn van wat de Metroliner oorspronkelijk gebruikte. De ramen zijn er niet in Light Bluish Gray bijvoorbeeld.

De Club Car heb ik ook gemaakt, maar die was wat lastiger met z'n panoramadak. Daar ben ik ook nog het minst tevreden over. De totale vorm is goed, maar het panoramagedeelte voelt niet juist. Helaas is er daarmee niet heel veel mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3IdF9WVhqVEgNyzImDfQ7CPbUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pC0sIvEpxIUAowDFsoGsWwqX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vk_jOAOA_33WRDWm7BAGXikmsN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5hE0RCYIjvmTivWuUnHjde0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pOdb9lXmxRPo1a2lf--miVf_kU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fx85p0oY37hrv27L2QGGKouk.jpg?f=fotoalbum_large
Malfunctions schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:33:
Ik ben nu bezig met het Eldorado fort. En hoewel dat zeker flink wat nostalgische gevoelens los maakt en wat inventieve dingen bevat heb ik ook wat bedenkingen bij het bouwen. Er zitten naar mijn idee een aantal stukjes met een afwijkende kleur in wat geen enkel doel dient omdat deze verder niet zichtbaar zijn. Ook heb ik nu een paar keer gehad dat ik een aantal kleinere onderdelen moest gebruiken waar ook eenvoudig een enkel groter onderdeel had gekund. Alsof de parts count moest worden opgedreven. Ook een technic balk welke verder geen doel dient.

De set is nog steeds leuk om te bouwen, maar ik merk wel dat dit soort zaken me een beetje storen. Maar wellicht licht dat aan mij.
Volgens mij gebruikt LEGO ook maar net de onderdelen die ze in overvloed hebben. Stel een 1x4 plate hebben ze enorm veel liggen, maar 1x8 niet, dan nemen ze twee maal die 1x4. Daarmee besparen ze dus kosten, maar tegelijkertijd kunnen ze er meer geld voor vangen omdat de set meer onderdelen bevat. Win win (voor LEGO). Ik ben er zelf ook geen fan van, maar zolang je het niet ziet kan ik me er niet heel druk om maken.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 00:03
SomerenV schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:13:
De set die mij echter altijd bij is gebleven is de Metroliner uit '91, maar daar betaal je al snel rond de 400 euro voor en da's me wat te gortig voor tweedehands :+
Tof! Ik zat laatst ook een beetje te kijken naar oude treinen (mijn jeugd had 7745), maar de tweedehands prijzen zijn wel erg fors (rond de E200). Maar ik leer van jou dat je (uiteraard) ook alleen een aandrijfblok kunt aanschaffen en dan de trein er zelf op kunt bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

SomerenV schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:13:
Ik heb al best een tijdje dat ik graag een LEGO-trein wil. Ooit is dat begonnen als kind, maar omdat ik andere sets/thema's vaak nét wat vetter vond en de treinen toch wel wat aan de dure kant waren over het algemeen is het er eigenlijk nooit van gekomen. Fast forward naar nu, en nu zit ik met het probleem dat de huidige trein gewoon een spuuglelijk ding is. De trein die hiervoor kwam is wat minder lelijk, maar valt ook genoeg op aan te merken, zoals het ontbreken van deuren...

De set die mij echter altijd bij is gebleven is de Metroliner uit '91, maar daar betaal je al snel rond de 400 euro voor en da's me wat te gortig voor tweedehands :+ Dan zou ik die vervolgens nog wat willen moderniseren, dus het 9V-systeem omwisselen voor Powered Up, maar dan kun je er nog makkelijk een paar tientjes bij optellen. Als het dan toch geld gaat kosten, dan maar de MOC-route nemen. Dus ik heb een gemoderniseerde Metroliner ontworpen die niet de charme is verloren van het origineel (vind ik in ieder geval). Dus alle compartimenten zijn qua invulling hetzelfde, de deuren kunnen open en de daken kunnen verwijderd worden. Er is ruimte voor een Powered Up Hub, en ook die kan eenvoudig verwijderd worden zodat batterijen verwisseld kunnen worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb overigens wel gekozen voor brick-built ramen en deuren omdat er niet echt moderne varianten zijn van wat de Metroliner oorspronkelijk gebruikte. De ramen zijn er niet in Light Bluish Gray bijvoorbeeld.

De Club Car heb ik ook gemaakt, maar die was wat lastiger met z'n panoramadak. Daar ben ik ook nog het minst tevreden over. De totale vorm is goed, maar het panoramagedeelte voelt niet juist. Helaas is er daarmee niet heel veel mogelijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Volgens mij gebruikt LEGO ook maar net de onderdelen die ze in overvloed hebben. Stel een 1x4 plate hebben ze enorm veel liggen, maar 1x8 niet, dan nemen ze twee maal die 1x4. Daarmee besparen ze dus kosten, maar tegelijkertijd kunnen ze er meer geld voor vangen omdat de set meer onderdelen bevat. Win win (voor LEGO). Ik ben er zelf ook geen fan van, maar zolang je het niet ziet kan ik me er niet heel druk om maken.
Leuk ontwerp! De dark bluish gray onderste helft ben ik niet helemaal fan van, wat waren je beweegredenen om dit te doen? Beschikbare onderdelen in die kleur? Voor de rest, mooi ontwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je kan ook eens het YouTube kanaal van https://www.youtube.com/@legotechnictrains8999 bekijken. Dat zijn pas treinen. Gaat wel flink geld kosten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:59

SomerenV

It's something!

almightyarjen schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:42:
[...]

Leuk ontwerp! De dark bluish gray onderste helft ben ik niet helemaal fan van, wat waren je beweegredenen om dit te doen? Beschikbare onderdelen in die kleur? Voor de rest, mooi ontwerp!
Thanks! De donkere onderkant is ook meer noodzaak dan persoonlijke voorkeur hoor. De plaat waar alles op gebouwd is is er niet ik Light Blueish Gray helaas. Wel in normaal grijs maar dan krijg je weer het issue dat wellicht niet alle onderdelen in die (oude) kleur verkrijgbaar zijn. Of ik moet een custom onderstel maken, maar dat drijft het aantal steentjes fors op.

Edit @almightyarjen ik zal vanavond eens kijken of het prijstechnisch veel uitmaakt als je de basis uit losse steentjes/plaatjes laat bestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door SomerenV op 04-01-2024 13:39 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aVbpVon_460swp.webp

:+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Goedemiddag,

Ik wist al een tijdje van het bestaan van dit topic, en heb het bewust altijd genegeerd. Maar dochterlief (vier-en-een-half) heeft met sinterklaas haar eerste setjes 10698 en 60287 gekregen. Erg leuk, en ze is erg enthousiast.

Nu ben ik gister bij mijn ouders langs geweest om nog wat simpele bouwstenen en basisplaten uit mijn oude collectie te vissen, voor wat simpel bouw-werk, en al struinende ben ik zelf ook weer enthousiast geworden.

Al googlend naar wat setjes die ik wel zou herkennen kwam ik onder andere LEGO 6085 Black Monarch's Castle en LEGO 6285 Black Seas Barracuda tegen, en herinneringen kwamen weer boven. Prachtig.

Nu toch maar eens kijken of ik, als de verbouwing af is, alles mijn kant op kan laten komen. Het piratenschip staat zelfs nog in elkaar op een kast zag ik toevallig.

Wat ik me verder nog herinner is dat er ook een trein bij moet zitten die van mijn zussen was/is. Dat moet deze zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8h8EXiyRLlQhBR9RE1JT6oDFVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fioxzz1wRhOSliM8AFyq6x9s.jpg?f=fotoalbum_largeVolgens mij kreeg ik die niet meer knap rijden omdat de rubber bandjes die om de aandrijfwielen zaten niet meer verkrijgbaar waren, maar dat moet nu met het www toch wel te doen zijn, of iets van een alternatief.

Zin in de toekomst, want ik wil zoveel mogelijk weer opbouwen. En dat is, al zeg ik het zelf, best aardig wat.

Edit: ook nogal wat technisch lego, waaronder de Lego Technic 8853 Excavator, Lego Technic 8824 Hovercraft en Lego Technic 8843 heftruck waren mijn trotse bezit

edit2: Oeh, en de Lego m-tron 6956 stellar recon voyager space _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door robkrekel op 04-01-2024 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

robkrekel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:57:
Wat ik me verder nog herinner is dat er ook een trein bij moet zitten die van mijn zussen was/is. Dat moet deze zijn.
[Afbeelding]Volgens mij kreeg ik die niet meer knap rijden omdat de rubber bandjes die om de aandrijfwielen zaten niet meer verkrijgbaar waren, maar dat moet nu met het www toch wel te doen zijn, of iets van een alternatief.

Zin in de toekomst, want ik wil zoveel mogelijk weer opbouwen. En dat is, al zeg ik het zelf, best aardig wat.

Edit: ook nogal wat technisch lego, waaronder de Lego Technic 8853 Excavator, Lego Technic 8824 Hovercraft en Lego Technic 8843 heftruck waren mijn trotse bezit
@almightyarjen is de treintjes expert, die zal hier vast wel ervaring mee hebben :)

via bricklink en/of brickowl kun je vaak (oude) onderdelen los kopen.

bij chineese shops soms immitatie, of alternatief (lampjes, doekjes, touwtjes etc.)
(voorbeeld; https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld)

[ Voor 10% gewijzigd door himlims_ op 04-01-2024 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

@robkrekel Ik heb zelf geen ervaring met de treinen uit de "blue era", wel met de "gray era" met het grijze spoor maar het principe is hetzelfde. Op Marktplaats kan je rubbertjes vinden voor de wielen van de gray era treinen, maar die zullen ook op de blue era treinen passen. Ik zie trouwens dat je op Bricklink voor hetzelfde geld de originele zwarte rubbers kan halen.

Als de trein nog niet goed rijdt dan ligt het aan de overdracht van stroom, oftewel het contact tussen het motorblok en de middengeleider. Die zou je kunnen oppoetsen met een hoog percentage alcohol (goed hard poetsen) of middels railgum wat veel bij modeltreinen wordt gebruikt, zelf erg goede ervaringen mee (je wordt minder moe van het poetsen dan met alcohol :D )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

robhuls schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:24:
[...]

Ik ben net 8865 aan het bouwen. Een tijdje terug op MP gekocht, was destijds wat al te prijzig. Hierna of de Arctic sets van destijds ombouwen naar B-model of de net gekochte space shuttle (de moderne) bouwen. Die laatste is mijn eerste moderne legoset :)

[Afbeelding]
Ah, die moet ik eigenlijk ook weer eens in zijn oude glorie herstellen ja. Zit momenteel nog voor een stuk of 10 brandweerkazernes en space dozen aan extra rode platen en raketonderdelen op :+

Protip: als je de motor gaat bouwen, let even op waar je de axl's in de tandwielen steekt. Dat moet dus in het gaatje met het kruisje, niet met het rondje. Doe je dat verkeerd draait de motor niet en kan de helft uit elkaar :X
* The Eagle was 12 toen ie hem bouwde (inmiddels 46) maar die vergeet ik nooit maar dan ook nooit meer :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 12-09 12:04
almightyarjen schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:38:
@robkrekel Ik heb zelf geen ervaring met de treinen uit de "blue era", wel met de "gray era" met het grijze spoor maar het principe is hetzelfde. Op Marktplaats kan je rubbertjes vinden voor de wielen van de gray era treinen, maar die zullen ook op de blue era treinen passen. Ik zie trouwens dat je op Bricklink voor hetzelfde geld de originele zwarte rubbers kan halen.

Als de trein nog niet goed rijdt dan ligt het aan de overdracht van stroom, oftewel het contact tussen het motorblok en de middengeleider. Die zou je kunnen oppoetsen met een hoog percentage alcohol (goed hard poetsen) of middels railgum wat veel bij modeltreinen wordt gebruikt, zelf erg goede ervaringen mee (je wordt minder moe van het poetsen dan met alcohol :D )
Haha, dat poetsen van de rails herken ik nog van vroegah |:(
Als ik echt zover ben ga ik me er eens in verdiepen. Weet niet eens of de adapter er nog bij zit bijvoorbeeld. Kan best eens zijn dat ik die eens doorgebrand heb met een of ander experiment 8)

Blue en grey, daar bedoel je de kleur spoor mee? Er zit bij alles zowel blauw als grijze rails maar dan zal grijs wel een uitbreiding geweest zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door robkrekel op 04-01-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

robkrekel schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:44:
[...]
Haha, dat poetsen van de rails herken ik nog van vroegah |:(
Als ik echt zover ben ga ik me er eens in verdiepen. Weet niet eens of de adapter er nog bij zit bijvoorbeeld. Kan best eens zijn dat ik die eens doorgebrand heb met een of ander experiment 8)

Blue en grey, daar bedoel je de kleur spoor mee? Er zit bij alles zowel blauw als grijze rails maar dan zal grijs wel een uitbreiding geweest zijn.
Ja, kleur van het spoor. Is min of meer uitwisselbaar met elkaar (dwarsliggers zijn anders).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Een onverwacht project. In m'n handen "geduwd" gekregen tijdens oud en nieuw bij vrienden. Ze hadden deze schijnbaar al voor mn verjaardag gehaald begin dit jaar, maar dat is er vanwege van alles en nog wat niet van gekomen. Ik klaag niet, maar iets van dit formaat had ik never nooit niet verwacht.

Het eerste zakje zit er op, morgen zakje nummer 2.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/00XXV4l.jpg

En wat is nou het frappante? Vorige week een dag op de hond van m'n zus wezen passen, en m'n zwager had zijn McLaren uit elkaar gehaald zodat ik wat te doen had tijdens het oppassen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDhv-NvKyuxjUbw39nLhX-8lsh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Xv7dT4dEq92sSe6fNL3mXA8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de afgelopen weken deze set gebouwd. Ik kon hem voor een mooie prijs kopen op Marktplaats. Hij is een stuk groter dan ik had gedacht! Maar erg leuk om in elkaar te zetten. Ik denk dat het afbreken ooit wel een klus gaat worden ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

Hier is de AT-AT klaar, ik verbaas mij er altijd over hoe snel hij als 12 jarige zoiets in elkaar zet.
Paar keer mogen helpen met iets aandrukken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXwM5saDf8kqfWi9vIazcoexTfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0zom37IxY90DkI7m3Q4SJTM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lneeCiZ1C5YM32qRWETD40bOLjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIycNAaJUQcLuTbDmh0J185k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4N-yspAytJmjm5ybI2pohr8r2Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3ft86knO7KtBKjj4concfmT.jpg?f=fotoalbum_large

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-09 13:10
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2023/02/RED-LONDON-TELEPHONE-BOX-1.webp

Waarschijnlijk te koop vanaf 1 februari

https://www.bricktastic.n...-1-februari-2024-te-koop/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 11-09 15:40
Echt, het is al te vaak gezegd, maar wat een prijzen zeg, pfff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 22:34

Maximus

There is no substitute

Brammos85 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:16:
[...]

Mijn gedachte. 115 piek. Die gaat wel op Brickwatch en wachten op een deal rond de 60-75 euro.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Brammos85 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:16:
[...]

Veel geld voor een telefooncel maar het is wel 1460 pieces, dus gemiddelde price per piece is 0.078 euro, ofwel 8 cent. Volgens mij niet zo heel gek dus de prijs ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Typisch.
Een jaar geleden bracht Lego een set van 4 narcissen uit, nr. 40646.
Die set is nu, na net een jaar, EOL.

Vervolgens is net set 40747 uitgekomen. Jawel, een set van 4 narcissen. Natuurlijk net iets anders dan die vorige set maar waarom?
Ikke niet begrijpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
QuattroNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:43:
Typisch.
Een jaar geleden bracht Lego een set van 4 narcissen uit, nr. 40646.
Die set is nu, na net een jaar, EOL.

Vervolgens is net set 40747 uitgekomen. Jawel, een set van 4 narcissen. Natuurlijk net iets anders dan die vorige set maar waarom?
Ikke niet begrijpen 8)7
Als je de parts lists bekijkt zijn alle stukjes identiek, behalve de grote bladeren.

Item : 6346399 in de 40646
Item : 6478100 in de 40747

Wellicht hebben ze het verbeterd en is hebben ze het als nieuwe set uitgebracht met het nieuwe item zodat als je de set koopt je weet "dit is de versie 2.0".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

iketot schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:54:
[...]

Als je de parts lists bekijkt zijn alle stukjes identiek, behalve de grote bladeren.

Item : 6346399 in de 40646
Item : 6478100 in de 40747

Wellicht hebben ze het verbeterd en is hebben ze het als nieuwe set uitgebracht met het nieuwe item zodat als je de set koopt je weet "dit is de versie 2.0".
Klopt, de bladeren zijn anders maar dan nog vind ik het apart om een bijna identieke set uit te brengen.

Ik was blij dat ik nog net een setje narcissen (v1.0) kon bemachtigen, komen ze met een 'verbeterde' (?) versie.
Ach, als daarmee v1.0 vet zeldzaam wordt vind ik het ook best. Ik laat 'm nog even dicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 15:29
Zijn er mensen die ervaring hebben met Catawiki?
Op marktplaats staat het vol met hun advertenties jammerlijk genoeg. (Was voor een setje aan het struinen)

Maar nu zie ik daar bij Catawiki een set onder de hamer gaan voor veel meer dan de huidige retailprijs, daar krijg ik toch gefronste wenkbrauwen van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t07Iqo1X9bWmvGwZBKRVaaCB9Lo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jl79QLbB8fsDWBba8XHdWrFO.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 347 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .