Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 348 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.055 views

Onderwerpen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Catawiki is een vreslijk "virus" op marktplaats en zou verbannen moeten worden. Er zijn plug-ins https://chromewebstore.go...hligfonjmaodh?hl=nl&pli=1 om die advertenties er uit te filteren.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:21

Amphiebietje

In de blubber

almightyarjen schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 13:53:
[...]

Ja, kleur van het spoor. Is min of meer uitwisselbaar met elkaar (dwarsliggers zijn anders).
Mijn grijze era dwarsliggers zijn slecht aan het worden kwa plastic, die breken gewoon spontaan. ;( Je kan echter ook gewoon 8x2 plates gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:54
Ruud.k schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:21:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Catawiki?
Op marktplaats staat het vol met hun advertenties jammerlijk genoeg. (Was voor een setje aan het struinen)
Heb het tijdje in de gaten gehouden en soms doe ik het nogmaals, maar zie werkelijk nooit een set onder verkoopprijs eruit gaan. Begrijp niet waarom mensen zo veel bieden voor een set die je op Marktplaats ook gewoon kunt aanschaffen en soms zelfs in de Lego store onder de Catawiki prijs. Ook verkopers begrijp ik niet, want Catawiki vraagt behoorlijk wat geld, waardoor jouw doos dus automatisch minder op geboden wordt. Maar ook verzendkosten, soms vanuit Oostenrijk of Spanje, zijn krankzinnig hoog. Dus een setje in de Lego store van €80 gaat bij Catawiki voor €85 en dan nog €8 voor Catawiki en €25 verzendkosten. Ik begrijp er werkelijk niets van.

Alleen kun je wat vaker unieke lots vinden, zoals in een keer alle Star Wars helmets bijvoorbeeld.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:36
Op marktplaats staat het vol met hun advertenties jammerlijk genoeg. (Was voor een setje aan het struinen)

Maar nu zie ik daar bij Catawiki een set onder de hamer gaan voor veel meer dan de huidige retailprijs, daar krijg ik toch gefronste wenkbrauwen van.

[Afbeelding]
Je moet geluk hebben, ik heb wel eens wat leuke setjes kunnen kopen voor minder dan wat ik het online nieuw kon vinden.

Altijd goed kijken naar de Catawiki kosten en verzendkosten. Soms ook interessant om te kijken naar wat de verkoper nog meer aanbied want soms is het mogelijk om alles in 1 keer te verzenden voor 1 keer verzendkosten.

Maar deze duurt nog 22 uur, zoals bij veilingen gebruikelijk gaan ze op t laatst pas bieden vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:10:
[...]

Heb het tijdje in de gaten gehouden en soms doe ik het nogmaals, maar zie werkelijk nooit een set onder verkoopprijs eruit gaan. Begrijp niet waarom mensen zo veel bieden voor een set die je op Marktplaats ook gewoon kunt aanschaffen en soms zelfs in de Lego store onder de Catawiki prijs. Ook verkopers begrijp ik niet, want Catawiki vraagt behoorlijk wat geld, waardoor jouw doos dus automatisch minder op geboden wordt. Maar ook verzendkosten, soms vanuit Oostenrijk of Spanje, zijn krankzinnig hoog. Dus een setje in de Lego store van €80 gaat bij Catawiki voor €85 en dan nog €8 voor Catawiki en €25 verzendkosten. Ik begrijp er werkelijk niets van.

Alleen kun je wat vaker unieke lots vinden, zoals in een keer alle Star Wars helmets bijvoorbeeld.
En zo zijn er ook heeeel veeeel mensen die alleen op Bol bestellen terwijl het vaak op veel plekken goedkoper is.

Er zijn echt heel veel mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is.

Kosten Catawiki vallen wel mee aantal % + 3 euro.

Verzendkosten worden door de verkoper ingesteld en die zetten ze vaak heel hoog om kosten van de set te dekken (in geval er een laag bod wint), echter, in de verkopers voorwaarden staat dat je niet meer verzendkosten mag belasten dan daadwerkelijk gemaakte kosten.

Dus als je uit Italië een Lego zou "winnen" en het kost 45 euro te verzenden, kan je best bewijs op vragen om te kijken of het wel echt zo veel kost..

Catawiki is geen verkeerde plek, goed zoeken, goed kijken en soms toeslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

iketot schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:20:
[...]

En zo zijn er ook heeeel veeeel mensen die alleen op Bol bestellen terwijl het vaak op veel plekken goedkoper is.

Er zijn echt heel veel mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is.

Kosten Catawiki vallen wel mee aantal % + 3 euro.

Verzendkosten worden door de verkoper ingesteld en die zetten ze vaak heel hoog om kosten van de set te dekken (in geval er een laag bod wint), echter, in de verkopers voorwaarden staat dat je niet meer verzendkosten mag belasten dan daadwerkelijk gemaakte kosten.

Dus als je uit Italië een Lego zou "winnen" en het kost 45 euro te verzenden, kan je best bewijs op vragen om te kijken of het wel echt zo veel kost..

Catawiki is geen verkeerde plek, goed zoeken, goed kijken en soms toeslaan.
Als verkoper gebruik ik Catawiki niet meer. Het is helemaal gericht op kopersbescherming, wat ik volledig begrijp, echter werkt het ook fraude in de hand. Hier meermaals problemen mee gehad, en dan heb je als verkoper echt geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Secsytime schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:25:
[...]

Als verkoper gebruik ik Catawiki niet meer. Het is helemaal gericht op kopersbescherming, wat ik volledig begrijp, echter werkt het ook fraude in de hand. Hier meermaals problemen mee gehad, en dan heb je als verkoper echt geen poot om op te staan.
Ja dat is lastig, maar volgens mij zijn alle platformen gericht op kopers bescherming..

Marktplaats, eBay, Catawiki, Bol. Overal staat klant (ver) boven verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik had een Lego BrickHeadz Starwars set voor mijn zwager cadeau gedaan met kerst. Voor 20 euro gekocht in de Lego winkel. Achteraf kreeg ik het idee dat m'n zus dacht dat ik er meer voor betaald had. Bij Bol verkopen ze dezelfde set voor 30 euro schijnbaar.

Hoe dan ook was het een passend cadeau dat ik graag wilde geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:26

Maar nu zie ik daar bij Catawiki een set onder de hamer gaan voor veel meer dan de huidige retailprijs, daar krijg ik toch gefronste wenkbrauwen van.

[Afbeelding]
Dit zelfde fenomeen zag je op een gegeven moment op BVA accauctions, prijzen verboven retail en zeker als je veilingskosten etc ging mee rekenen.

ik kan aantal hypothesen formuleren:

Misschien komt dit door het tegen elkaar opbieden, dat men over de prijs heen gaat.

Verder is catawiki internationaal en niet alle legosets zijn overal op dat moment beschikbaar voor dezelfde prijs. dus als voorbeeld kan best zijn dat iemand in Spanje nu graag die set wil hebben ( kado voor iemand dierbaar) en wil er best een paar tientjes meer voor betalen, omdat hij die set nu kan krijgen en niet weet wanneer iets bij hem beschikbaar komt.....

Als laatst denk ik dat veel mensen op veilingsites die spullen ook kopen omdat ze denken dat er meer intresieke waarde aanzit (te komen) van sets die duurder geveild worden en dus dit puur speculatief doen om later winst te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:19
iketot schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:39:
[...]

Veel geld voor een telefooncel maar het is wel 1460 pieces, dus gemiddelde price per piece is 0.078 euro, ofwel 8 cent. Volgens mij niet zo heel gek dus de prijs ..
Als ik de foto's goed bekijk kun je over die gemiddelde prijs wel discussieren. Want die parts count schiet omhoog met die tiles op de bodem en alle bloemen die erin zitten. Eens snel tellen van de foto van de voorkant levert ~80 zichtbare bloemetjes op. Gok dat er zo een 100 inzitten.

Dat gemiddelde is toch altijd heel erg afhankelijk van wat voor stenen er precies inzitten. Benieuwd naar de laatste bladzijde van het boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Brammos85 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 19:16:
[...]

Echt, het is al te vaak gezegd, maar wat een prijzen zeg, pfff
115/1460 = 0.788 euro per steen

Dat is eigenlijk best heel netjes als ik eerlijk ben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Veel geld voor een telefooncel maar het is wel 1460 pieces, dus gemiddelde price per piece is 0.078 euro, ofwel 8 cent. Volgens mij niet zo heel gek dus de prijs ..
Eh ja, dat dus. Ik ben beetje spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Nu online
iketot schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:54:
[...]

Als je de parts lists bekijkt zijn alle stukjes identiek, behalve de grote bladeren.

Item : 6346399 in de 40646
Item : 6478100 in de 40747

Wellicht hebben ze het verbeterd en is hebben ze het als nieuwe set uitgebracht met het nieuwe item zodat als je de set koopt je weet "dit is de versie 2.0".
En de prijs is €2,- (+/- 15%) omhoog, ook niet onbelangrijk :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Nu online
[...]

Leuk, die piece count als maatstaf, maar is de piece count nou zo heilig als het ook in 800 pieces had gekund om hetzelfde resultaat te krijgen?
Ik zie niet helemaal waarom dit ding 1.460 pieces moet zijn, als ik heel eerlijk ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Br00d
Ik vraag me af hoe nuttig de verhouding eurocent pet steen eigenlijk is. De Mario piranha plant set introduceerde bijvoorbeeld een heel aantal onderdelen in andere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:28
Ik ben nu ook bezig met die Milennium Falcon (75192, die grote). Er is een stap (waarschijnlijk nog wel een paar) waar je als je op die manier rekent, 5 euro uitgeeft. Onder ieder rondje zit namelijk een zwik aan 1x2 grille stukjes. Ziet er mooi uit, maar soms voelt het inderdaad wel alsof ze hiermee de prijs willen ophogen.

[ Voor 3% gewijzigd door mat.hi.as op 05-01-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
ThaRoof schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:08:
[...]

En de prijs is €2,- (+/- 15%) omhoog, ook niet onbelangrijk :X
Dat is niet waar (voor zo ver ik kan zien op de Lego site).

Nieuw : https://www.lego.com/nl-nl/product/daffodils-40747 -- 14,99
Oud : https://www.lego.com/nl-nl/product/daffodils-40646 -- 14,99

Wellicht dat de oude bij andere retailers voor 12,99 beschikbaar was, maar dat zal dan met de nieuwe waarschijnlijk ook gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
ThaRoof schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Leuk, die piece count als maatstaf, maar is de piece count nou zo heilig als het ook in 800 pieces had gekund om hetzelfde resultaat te krijgen?
Ik zie niet helemaal waarom dit ding 1.460 pieces moet zijn, als ik heel eerlijk ben.
Tsja, het is nou eenmaal een manier om een beetje te kijken of een set redelijk geprijsd is, zeker een set die geen licenties heeft of hele bijzondere nieuwe stukjes of kleuren heeft.

Of deze site in (veel) minder dan 1460 pieces had gekund, vast wel, maar dat zie je deze tijd nou eenmaal veel vaker bij Lego sets..

Zijn veel theorieën die rondgaan over waarom Lego soms bv 2 blokjes van 1 x 2 gebruikt ipv 1 van 2 x 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:05
ThaRoof schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:09:
[...]

Ik denk dat je met 800 onderdelen absoluut niet hetzelfde resultaat zal krijgen. Het zal er hooguit enigszins op lijken, maar dan super versimpeld.

Door het gebruik van vele hele kleine onderdelen kan je veel beter detail aanbrengen. Maar goed, het is lego. Niemand weerhoud je ervan om 800 steentjes te pakken en het exact zo na te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Nu online
iketot schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:51:
[...]

Dat is niet waar (voor zo ver ik kan zien op de Lego site).

Nieuw : https://www.lego.com/nl-nl/product/daffodils-40747 -- 14,99
Oud : https://www.lego.com/nl-nl/product/daffodils-40646 -- 14,99

Wellicht dat de oude bij andere retailers voor 12,99 beschikbaar was, maar dat zal dan met de nieuwe waarschijnlijk ook gebeuren.
Nou, dit zijn Lego exclusive setjes, die komen vaak niet voor minder beschikaar, zo ook niet deze 40646, zie https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/40646/Daffodils.html

Ik weet niet waarom hij op de site nu naar 14.99 is gegaan, maar ik heb ze op lego.com gewoon voor 12.99 besteld begin vorig jaar, en volgens brickwatch zijn deze bloempjes ook nooit boven de €12.99 bij lego geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door ThaRoof op 05-01-2024 10:27 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

QuattroNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:43:
Typisch.
Een jaar geleden bracht Lego een set van 4 narcissen uit, nr. 40646.
Die set is nu, na net een jaar, EOL.

Vervolgens is net set 40747 uitgekomen. Jawel, een set van 4 narcissen. Natuurlijk net iets anders dan die vorige set maar waarom?
Ikke niet begrijpen 8)7
Rozen verwelken, schepen vergaan, maar die fsking narcissen blijven maar staan :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Nu online
iketot schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:53:
[...]

Tsja, het is nou eenmaal een manier om een beetje te kijken of een set redelijk geprijsd is, zeker een set die geen licenties heeft of hele bijzondere nieuwe stukjes of kleuren heeft.

Of deze site in (veel) minder dan 1460 pieces had gekund, vast wel, maar dat zie je deze tijd nou eenmaal veel vaker bij Lego sets..

Zijn veel theorieën die rondgaan over waarom Lego soms bv 2 blokjes van 1 x 2 gebruikt ipv 1 van 2 x 2.
Het is zeker een manier, maar het is een manier waar ik me niet volledig blind op staar. License fees, uberhaupt overall formaat, populariteit, gebruik van exclusieve stukjes, het telt allemaal mee
Het wordt nu neergezet als een set met een price per piece van rond de €0,08, en dus is het een prima prijs. Dus; "als je dit te duur vindt, dan vind je alle lego gewoon te duur!"
En ik vind €115,- voor deze set erg veel geld, ook al is de objectieve metric van price per piece prima in balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Nu online
Hey, die waren vroeger ook €12.99!
Al die blommen zijn dus €14.99 geworden ...
OK, niks gezegd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Met Valentijnsdag in aantocht vind ik die bos rozen (10328) goed bedacht.
Die 2 rozen (40460) waren mooi maar het waren er maar 2.
Die bos rozen komt er hier wel, voor de Mrs. :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

ThaRoof schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Hey, die waren vroeger ook €12.99!
Al die blommen zijn dus €14.99 geworden ...
OK, niks gezegd dan.
Zo te zien heeft Lego idd de adviesprijs voor die kleine bloemensetjes per 01-01-2024 met 2,- verhoogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notlupus
  • Laatst online: 05-09 09:53
QuattroNL schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:30:
[...]

Met Valentijnsdag in aantocht vind ik die bos rozen (10328) goed bedacht.
Die 2 rozen (40460) waren mooi maar het waren er maar 2.
Die bos rozen komt er hier wel, voor de Mrs. :9
Ik zit er ook aan te denken maar aangezien het hele huis al vol ligt... Misschien maar echte rozen, die zijn na een kleine twee weken al weer dood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Ik denk dat dit wel de samenvatting is van de oorzaak van prijzen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Neelon

FOR PONY!!!

Holzschuh schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:18:
[...]

Waarom denkt er nu niemand aan die arme aandeelhouders? 8)7

Dit is ook de voornaamste reden dat de Lego Shop zelf zo ongeveer de laatste plek is waar ik voor een nieuwe set ga kijken, en dan eigenlijk ook alleen als er een flinke korting op zit, of het een exclusive is, of een set die ik heel graag wil die al fatsoenlijk geprijst is.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 18:55
Ik ben inmiddels halverwege de LIEBHERR LR 13000 douw.
Boekje 1 is doorlopen. Wat een bakbeest wordt het.
Wel irritant die wijzigingen in de afbeeldingen in het boekje. Meermaals het onderstel in de afbeeldingen omdraaien. Zit je te kijken of je iets fout doet,

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:05
Holzschuh schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:18:
[...]

Tja, uiteindelijk is het gewoon 1 grote bak aan plastic. Van een paar cent per gram. Dat het bedrijf Lego daar geld aan wil verdienen is hun goed recht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:03

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HMaster_II schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:24:
Ik ben inmiddels halverwege de LIEBHERR LR 13000 douw.
Boekje 1 is doorlopen. Wat een bakbeest wordt het.
Wel irritant die wijzigingen in de afbeeldingen in het boekje. Meermaals het onderstel in de afbeeldingen omdraaien. Zit je te kijken of je iets fout doet,
mist er een stuk tekst in je post?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 18:55
Fraggert schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:51:
[...]

mist er een stuk tekst in je post?
Euh nee.. Ik ben soms kort van stof en tekst. :/

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
ShadLink schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:28:
[...]

Tja, uiteindelijk is het gewoon 1 grote bak aan plastic. Van een paar cent per gram. Dat het bedrijf Lego daar geld aan wil verdienen is hun goed recht.
Dat ontken ik ook nergens, iedereen heeft zijn goed recht om geld te willen verdienen.
Uiteindelijk is het de markt die bepaald wat werkt of zoals mijn vader altijd zegt "het is wat de gek ervoor geeft".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Notlupus schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:55:
[...]
Ik zit er ook aan te denken maar aangezien het hele huis al vol ligt... Misschien maar echte rozen, die zijn na een kleine twee weken al weer dood
Echte rozen zijn wellicht leuker/fijner om te krijgen (vanuit een romantisch (vrouwelijk?) oogpunt bekeken... al realiseer ik me dat dit heel erg stereotiep kan klinken maar ik bedoel er zeker niks negatiefs mee).

'Plastic' rozen zijn dan wel wat duurzamer :9 (al kan je daar ook hele discussies over voeren, doen we in dit topic over plastic blokjes maar even niet).
Zelfde discussie kan je hebben over een nep-kerstboom of een echte. Hier is het de nep-versie geworden (wel een mooie dan). Dus die discussie hoef ik in huize QuattroNL niet meer te voeren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:55

krietjur

Where am I?

QuattroNL schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:07:
[...]

Echte rozen zijn wellicht leuker/fijner om te krijgen (vanuit een romantisch (vrouwelijk?) oogpunt bekeken... al realiseer ik me dat dit heel erg stereotiep kan klinken maar ik bedoel er zeker niks negatiefs mee).

'Plastic' rozen zijn dan wel wat duurzamer :9 (al kan je daar ook hele discussies over voeren, doen we in dit topic over plastic blokjes maar even niet).
Zelfde discussie kan je hebben over een nep-kerstboom of een echte. Hier is het de nep-versie geworden (wel een mooie dan). Dus die discussie hoef ik in huize QuattroNL niet meer te voeren :+
Inderdaad, hangt maar net van de ontvanger af. Ik hoef bij m'n vrouw echt niet aan te komen met een bos Lego rozen, dat gaat ze echt niet waarderen. Echte rozen wel. Andersom mag ze mij best een bos Lego rozen geven, mits ongebouwd :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nu nog een MOC versie in het blauw voor de DrWho fans ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

ToolkiT schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:52:
[...]

nu nog een MOC versie in het blauw voor de DrWho fans ;)
Die hadden we al lang :P Incl 2 Doctors!

https://brickset.com/sets/21304-1/Doctor-Who

offtopic:
ben jij de ToolkiT van POF? ik ben Kitten!

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:03

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HMaster_II schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Euh nee.. Ik ben soms kort van stof en tekst. :/
Ok, helder, je stopte met een komma en ik kon er verder weinig kaas van maken :p

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27
QuattroNL schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:07:

Tja, over de milieuvervuiling en energiekosten van een bos bloemen heeft Arjen Lubach zich ook een keer flink opgewonden. >:) Mooie argumenten dus voor het kiezen van LEGO rozen! ;)

Wat de kunststof kerstboom betreft, wij hebben zo'n 18-20 jaar geleden een mooie kunststof kerstboom gekocht die we nog steeds elk jaar in elkaar zetten. Daar hebben we de jaarlijkse aanschaf van een echte boom er dus al lang mee uit. Plus geen last van uitvallende naalden, en het weer moeten afvoeren van de half kale uitgedroogde kerstboom.

Wat Lego betreft... (back on topic :P ) ... Nieuwe jaar is begonnen dus weer eens een Lego doos geopend. Ben nu de up-scaled Lego minifugure (40649) aan het maken. Erg leuke bouwtechnieken weer, met zijwaarts en ondersteboven bouwen en dat vervolgens in elkaar voegen. Aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

En zakjes 2 zitten er op. Ik ben hem aan het opbouwen zonder stickers, ik beslis later wel of ik die aanbreng of niet. En als ik dat doe, iig niet de stickers voor de wielen, die vallen voor mij echt uit de toon om de een of andere reden.

De voorkant krijgt vorm.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9J1BEWf.jpg

En samengevoegd met het achter chassis. Begint al erg groot te worden, uitkijken dus met omdraaien dat ik niet vanalles omkegel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1N5NPxo.jpg

En eens zien of ik goedkoop bredere wielen kan vinden voor de achterkant, dat vind ik nog de grootste makke van deze set.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25
[Afbeelding]

En eens zien of ik goedkoop bredere wielen kan vinden voor de achterkant, dat vind ik nog de grootste makke van deze set.
[/quote]
Ik heb er zelf wielen van een rc auto onder gezet is ook iets waar je naar kan kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0D4hjCXtxohB2bnwe25ww0jObU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rASQKKcl3MRrO4TEMkRCmYzy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/15HUKyaZKcxd95CTdQK1Z_HcBrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxZDFGAekdWrLPz0naU5TulA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AnFssc_hfuI5GRFppiLdUftoQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgCniUZkhXum8U9z8wDIx7Eb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dcq-XB6MGquihuKAvA7STgoeMtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRCAdou2ZRpOe2K5peQZDuUQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

gizmokat schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:51:
Ik heb er zelf wielen van een rc auto onder gezet is ook iets waar je naar kan kijken.
Bedankt voor de suggestie, na wat zoeken denk ik dat ik die banden gevonden heb (Louise E-Rockets?), en ik ben ook wat gaan zoeken op bricklink. Er zijn 34mm brede wielen te koop voor 1-2 euro per stuk (niet nieuw maar de McLaren gaat toch de weg niet op) dus dat is ook nog een optie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• melst90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nA5nzzWvCT8GKR-koRzT1A7H6v4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a7k4ZvgI8bChM59xc2dey5es.jpg?f=fotoalbum_large

Best leuke aanbieding bij Intertoys! De Astronaut voor 41euro en de dino kreeg je er gratis bij!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
Fantastisch model de BMW M1000RR!

Zojuist afgekregen, paar tricky stukjes soms, maar zo de moeite waard. Tijdje geleden overigens ook de Ducati Panigale V4R gebouwd.

Binnenkort komt de Kawasaki binnen, pre-order.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9B0VC71uqE5iisVjNWlSu_mUZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwN5UbsG9Ovlx4M5FDMkkxQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y9fxWi7VzuLmFF1-TZhibX2pOXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nI5QKoDzmto48UzPGmdKeFU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAy_VFg4Kq0pcoWpz7nR_uRqvXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKka9npr3gyBpOytqh0Vkn9t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WaiyEL9tCjQGmbDVSuyxK0gS3Fo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXqAGAeAv15QCPVbRMhmGPab.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seJ-k_zL7aXCfev-gMIRqGcASjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRQ8D2qzw8RXZUjqvN4DmkM6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BveEFP50HBFwBfQRxNDfYtDXI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zuFqZ9vnam9sAfNL2C5wMAx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25
Neelon schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:01:
[...]

Bedankt voor de suggestie, na wat zoeken denk ik dat ik die banden gevonden heb (Louise E-Rockets?), en ik ben ook wat gaan zoeken op bricklink. Er zijn 34mm brede wielen te koop voor 1-2 euro per stuk (niet nieuw maar de McLaren gaat toch de weg niet op) dus dat is ook nog een optie.
De Louise E- rocket 1/10 schaal banden zijn het, mijn andere hobby is ook heb het bouwen en rijden van rc auto's, ik had de banden met velgen nog liggen, ik heb wel aanpassingen moeten op ze er op te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
flugelisoke schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:11:

Zojuist afgekregen, paar tricky stukjes soms, maar zo de moeite waard. Tijdje geleden overigens ook de Ducati Panigale V4R gebouwd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke foto's zo, nette compositie, ook niet teveel

Nice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melst90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:07
flugelisoke schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:11:

Coole fotos!

Ben zelf als Kawasaki rijder erg benieuwd naar de H2R.

Er is ook nog een Yamaha MT10 set ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

gizmokat schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 07:41:
[...]

De Louise E- rocket 1/10 schaal banden zijn het, mijn andere hobby is ook heb het bouwen en rijden van rc auto's, ik had de banden met velgen nog liggen, ik heb wel aanpassingen moeten op ze er op te krijgen.
Ik houd het in mn achterhoofd, al ga ik denk ik eerst kijken voor deze banden met bijbehorende velgen, dan komt het wiel voor meer in lijn met de proporties (de wagen is ergens tussen 1/8 en 1/9), en de breedte van de wielen achter is al in goede proporties (ik dacht eerst dat achter veel te smal was).

En we hebben zakjes 3 er ook op zitten inmiddels. Tevens besloten om de stickers er op te zetten, de enige moc die ik kan vinden is een aanpassing van de McLaren, dus dan maakt het toch niks uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lJRtdMQ.jpg

Het blijft toch een beetje sneu dat een bedrijf met de middelen als Lego het niet voor elkaar kan krijgen om de kleur van de stickers beter overeen kan laten komen met de kleur van het plastic. Het blauw is goed te doen, alleen het oranje is duidelijk een andere tint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:46
Neelon schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:20:
En zakjes 2 zitten er op. Ik ben hem aan het opbouwen zonder stickers, ik beslis later wel of ik die aanbreng of niet. En als ik dat doe, iig niet de stickers voor de wielen, die vallen voor mij echt uit de toon om de een of andere reden.

De voorkant krijgt vorm.

[Afbeelding]

En samengevoegd met het achter chassis. Begint al erg groot te worden, uitkijken dus met omdraaien dat ik niet vanalles omkegel.

[Afbeelding]

Ik vond de banden bij de McLaren set ook echt verschrikkelijk inderdaad. Deed echt afbreuk aan de set.
Ik heb toen deze 3D geprinte band/wiel combinatie besteld op Ebay.
Op de foto zitten ze onder m'n RB, maar ze passen ook op de originele Lego McLaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2j-gS17QD2YLVNa-WAakBZ-iz4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFd17mtfC9jRvGCAveKxwx3o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 20:41

GeeBee

Oddball

Neelon schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:30:
[...]de enige moc die ik kan vinden is een aanpassing van de McLaren, dus dan maakt het toch niks uit.
[…]
Er zijn 2 versies van de McLaren (met minieme verschillen) misschien keek je bij de andere.

MOCs van de First Edition.

[ Voor 20% gewijzigd door GeeBee op 06-01-2024 13:18 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

cordonbleu schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Ik vond de banden bij de McLaren set ook echt verschrikkelijk inderdaad. Deed echt afbreuk aan de set.
Ik heb toen deze 3D geprinte band/wiel combinatie besteld op Ebay.
Op de foto zitten ze onder m'n RB, maar ze passen ook op de originele Lego McLaren.

[Afbeelding]
Ok, nog een optie, al is die ook vrij prijzig zo te zien (50 euro ex verzend), maar een optie is een optie.
GeeBee schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:13:
[...]

Er zijn 2 versies van de McLaren (met minieme verschillen) misschien keek je bij de andere.

MOCs van de First Edition.
Ik heb ze gezien, en eigenlijk geen van allen die me interessant lijken. Heel misschien de Prodrive, maar dat zien we later wel.

edit.

O, hier vind ik een paar mooie opties. Wielen/banden van de Land Rover Defender zijn ook een optie, en brickbuilt wheel discs.

[ Voor 14% gewijzigd door Neelon op 06-01-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 07:55
Ben benieuwd welke sets van de Speed Champions allemaal uitkomen dit jaar. Wil niks spoileren, maar naast de 4 in maart komen er als het goed is nog 5 auto's aan in de zomer. (https://www.youtube.com/watch?v=jAgTuRmxn9g / https://www.youtube.com/watch?v=qNRyyMFmegE)

Heb bijna alle auto's die ik wil (spaar alleen de 8 wides, 28 stuks nu), wil eens eentje proberen alternatief te bouwen, volgens een gratis MOC. Ben aan het twijfelen tussen de Ferrari 812 of de Countach, deze zijn het godkoopste bij bol, allebei €19 per stuk. Heb geen interesse om huidig exemplaar af te breken hiervoor :D

[ Voor 4% gewijzigd door Popcorna op 06-01-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Popcorna schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:43:
Ben benieuwd welke sets van de Speed Champions allemaal uitkomen dit jaar. Wil niks spoileren, maar naast de 4 in maart komen er als het goed is nog 5 auto's aan in de zomer. (https://www.youtube.com/watch?v=jAgTuRmxn9g / https://www.youtube.com/watch?v=qNRyyMFmegE)
Dan zouden er dit jaar 9 uitkomen?
Lijkt me een onwaarschijnlijk aantal.
Heb bijna alle auto's die ik wil (spaar alleen de 8 wides, 28 stuks nu), wil eens eentje proberen alternatief te bouwen, volgens een gratis MOC. Ben aan het twijfelen tussen de Ferrari 812 of de Countach, deze zijn het godkoopste bij bol, allebei €19 per stuk. Heb geen interesse om huidig exemplaar af te breken hiervoor :D
Je wil een auto in de SC schaal/stijl bouwen die iemand zelf bedacht heeft, niet op basis van een bestaande set?
Op Rebrickable is vast wel wat te vinden (heb zo even geen voorbeeld).

Ik heb de Ferrari F8 en de Countach in elkaars kleur gemaakt (kon veel parts uitwisselen, met name het raam).
Ook de Supra omgebouwd tot de Mustang Boss 302.
Maargoed, die zijn allen op basis van bestaande sets.

[ Voor 8% gewijzigd door QuattroNL op 06-01-2024 22:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 13:32
Afgelopen dagen bezig geweest met de viking village set. Erg leuke set tot nu toe met leuke bouwtechniek. Het zijn ook relatief kleine zakjes. Dat vind ik altijd prettig omdat je ook makkelijk tussendoor even een zakje kan bouwen. Volgens mij klopt het nog niet helemaal hoe ik de 2 onderdelen aan elkaar heb gezet, maar daar kijk ik later nog even naar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6G_LgdOelreNVcFAXRtlRff7GAM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/il3elUxIu3KfZj6y7w4M4HEv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_o7gKzbHwvxoK75CVHClOnKdxHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NnRlCtMzuE3URGnGheiK5h2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0-hrHPrYZpchVNxHSEjCfaLEbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6m17MUFO6odthlPuUqKO1vwQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door jordy89 op 06-01-2024 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:12

SomerenV

It's something!

Popcorna schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:43:

Van de McLaren F1-wagen die in maart uit moet gaan komen is nog niks bekend. Daar zit ik wel echt op te wachten. De rest doet me tot dusver niks. De McLaren MP4/4 (Icons?) ben ik ook héél benieuwd naar. Maar da's geen Speed Champions :+

@almightyarjen Is er voor reguliere 6-wide treinen een andere optie dan de Train Base Plate om als basis te gebruiken? Ik heb wat proberen te fabriceren, maar dat lijkt echt een onmogelijk opgave als je het relatief plat en clean wilt houden. En dan komt nog het issue dat het stukje waar de lampjes op zitten aan de voorkant er alleen is in Dark Bluish Gray. Als ik dat ook moet vervangen voor de oudere variant die er in Light Gray is dan zit ik weer met het probleem dat de lampjes niet meer functioneel zijn, en de rood-wit-blauwe lijn loopt dan niet meer door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riv9P02DFvU23AEE9PkNjylxDPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vK0r5xzOYJ2FsVJNLGVsHaO.jpg?f=fotoalbum_large

Dan ziet de huidige versie er toch net wat gelikter uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQMo_SokQ0OtYdDiLQMdHdVnfpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4D0mgTlwOwnzjWaXByfcOKAD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 07-01-2024 02:40 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 07:55
QuattroNL schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:42:
[...]

Dan zouden er dit jaar 9 uitkomen?
Lijkt me een onwaarschijnlijk aantal.

[...]

Je wil een auto in de SC schaal/stijl bouwen die iemand zelf bedacht heeft, niet op basis van een bestaande set?
Op Rebrickable is vast wel wat te vinden (heb zo even geen voorbeeld).

Ik heb de Ferrari F8 en de Countach in elkaars kleur gemaakt (kon veel parts uitwisselen, met name het raam).
Ook de Supra omgebouwd tot de Mustang Boss 302.
Maargoed, die zijn allen op basis van bestaande sets.
10 zelfs, zie bovenstaande post, was die McLaren vergeten.

Het idee was meer zoiets te bouwen van een van die twee sets, voor de fun.

Geheel te bouwen uit die bestaande sets, zonder extra stukjes te hoeven kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
melst90 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:13:
[Afbeelding]

Best leuke aanbieding bij Intertoys! De Astronaut voor 41euro en de dino kreeg je er gratis bij!
He leuke tip. Heb die combo ook besteld. Toch mooi 10 euro goedkoper en nog een gratis setje voor de kids erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:05

almightyarjen

When does the hurting stop?

SomerenV schreef op zondag 7 januari 2024 @ 02:36:
[...]

Van de McLaren F1-wagen die in maart uit moet gaan komen is nog niks bekend. Daar zit ik wel echt op te wachten. De rest doet me tot dusver niks. De McLaren MP4/4 (Icons?) ben ik ook héél benieuwd naar. Maar da's geen Speed Champions :+

@almightyarjen Is er voor reguliere 6-wide treinen een andere optie dan de Train Base Plate om als basis te gebruiken? Ik heb wat proberen te fabriceren, maar dat lijkt echt een onmogelijk opgave als je het relatief plat en clean wilt houden. En dan komt nog het issue dat het stukje waar de lampjes op zitten aan de voorkant er alleen is in Dark Bluish Gray. Als ik dat ook moet vervangen voor de oudere variant die er in Light Gray is dan zit ik weer met het probleem dat de lampjes niet meer functioneel zijn, en de rood-wit-blauwe lijn loopt dan niet meer door.

[Afbeelding]

Dan ziet de huidige versie er toch net wat gelikter uit.

[Afbeelding]
Ik denk dat ik er even aan moest wennen, maar ik moet zeggen dat die DBG onderkant ook wel mooi staat eigenlijk :D Ik zou daarmee doorgaan, anders kom je idd zoals je aangeeft allerlei moeilijk op te lossen uitdagingen tegen. Ga je hem ook daadwerkelijk bouwen?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

O leuk, ik hou wel van dat soort B-modellen.
Ik ga trouwens deze MOC eens proberen:
YouTube: Adding Scissor Doors to Lego set 76908: Lamborghini Countach
(alhoewel de kenmerkende naca air duct aan de zijkant dan wel weg is :-( ).

[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 07-01-2024 12:04 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:21
Mijn "botanische" setjes die ik in elkaar heb gezet ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cze75FBoV-EJHRXmk0AjlNPNbyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0OiSObs6HUgnkzMj3iPe7e1P.jpg?f=fotoalbum_large
Leuke builds, maar ik ben niet echt te spreken over de scharnieren. Groot kan niet op 1 been staan zoals de foto op de doos (nou ja, allicht met de perfecte balans en er nooit langs lopen) en bij de piranha plant kan het hoofd recht omhoog (in balans) of rustend tegen de steel. Hoofd kantelen werkt wel prima. De steel kan eigenlijk maar in 2 posities, helemaal naar voren of naar achteren stand en bij naar voren merk je dat het potje bijna omvalt, ook niet ideaal.

Doet me beetje denken aan het originele scharnier bij het Wall-E hoofd. Ik ben nog even aan het brainstormen hoe ik dit ga fixen bij beide sets. Als ik het al ga fixen eigenlijk, want bij de piranha plant vind ik het niet zo erg, want die wilde ik zoals op de foto toch neerzetten, maar bij Groot jeukt de beperkte bewegingsvrijheid in de benen wel een beetje.

Ik heb ook het konijn van Dreamz in elkaar gezet (leuk hebbedingetje) en de scharnieren in de benen van die set zijn de betere (die ook gebruikt werden voor de Wall-E fix geloof ik).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWHt4w-V8CUxUNK1m8X9K31s7fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEiToZPD2FyppWMVCvyOEmbh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Kapoen deze friends ook wel interessant

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
Zo jammer dat hier geen normale serie van is met een normale stijlvolle kleurstelling.

Zou hem best kopen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:18
NoTimeRemains schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:19:
[...]

Zou je willen delen waar je dat plexiglas koopt? Ik zou wel een display willen voor de MF.
Ik bestel normaal 3mm gegoten (beter voor de laser engraver) bij plexiglasstunter.nl
Ik lijm ze met Acrifix 192 lijm, dit is een oploslijm voor plexiglas.
Verzending is helaas duur..
Ohja, vraag ook of ze wat restjes meesturen zodat je kan oefenen, kost je niets extra. Die heb ik gebruikt om mijn kleine laser in te stellen en testen hoe ik het beste kon lijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:41
Bedankt voor de link, ik had deze set nog niet gezien _/-\o_

De auteur verwijst ook naar die andere populaire Friends set, de Botanische Tuin en de aankomende ideas set die er waarschijnlijk op zal lijken.
Zoals velen was ik ook van plan om meerdere dozen aan te schaffen van de tuin set om er een grote mod van te maken, maar ik ben wat aan 't twijfelen geslagen. De ideas set zal natuurlijk nog niet dit jaar verschijnen, en we weten ook nog niet of het een minifig set zal zijn, maar toch... ik ga nooit zo goed kunnen modden als een officiële set van Lego zelf...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:35

L23

Ik moet nog even wennen aan de kleuren ten opzichte van Classic Space, maar vindt de nieuwe Space sets erg geslaagd. Dit setje kost 20 euro, leuke prijs. Denk niet dat ik meerdere Space sets ga kopen, maar deze komt wel in huis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:18
meesje schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:23:
Sinds lange tijd weer eens een Lego set gebouwd: de 10295 Porsche. Mijn allereerste creator expert/icons auto.
Erg leuk om te bouwen. Nu even ter display ergens neergezet. Over een tijdje de targa versie bouwen. Weer even ergens neerzetten. En daarna in de verkoop.

[Afbeelding]
Bijna drie maanden later eindelijk de targa versie gebouwd. Vind ik persoonlijk mooier dan de turbo versie.
Na een paar maanden gaat ie in de verkoop. Leuk om een keer gebouwd te hebben, maar merk dat ik van deze serie niet echt het yes gevoel kreeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSOTxAJLQeip4W_N-Oe0atfNlWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTbGuExkz5oIN8nSrENAuLBj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 20:53

gws24

Thinking is hard!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKKhQx_8P3NpQ0Rh3XFWNupHN6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nz3YKaLgcNCyriHsMitM5rBu.jpg?f=fotoalbum_large

Past verdomme net niet maar wel een gaaf model :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

gws24 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:18:
[Afbeelding]

Ook niet als je 'm schuin zet, met de punt van de neus helemaal links vooraan?

Ik vind het een leuk model maar ik heb er gewoon echt geen plek voor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

gws24 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:18:
[Afbeelding]

Cockpit laten zakken? Maar dan ziet ie er wel iets minder gestroomlijnd uit. Al met al, zeer gaaf model met in dit geval een miniem luxeprobleem. d:)b

En ook ik ben weer klaar met m'n project, voorlopig dan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5cfGgs6.jpg

De wielen krijgen nog een aanpassing (smaller aan de voorkant en de google sponsor wieldoppen) en uiteindelijk ook een herbouw naar de aanpassingen van Eric Munsters op Rebrickable. Nu nog een goede maand wachten voor de Alfa F1 van Cada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

QuattroNL schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:32:
[...]

Ook niet als je 'm schuin zet, met de punt van de neus helemaal links vooraan?

Ik vind het een leuk model maar ik heb er gewoon echt geen plek voor...
Hij staat al zo schuin als kan, de rechter vleugel komt tegen de achterkant van de kast aan; nog schuiner en dan komt de voorkant (verder) buiten de kast terecht. Heb hem ook op de standaard geprobeerd en dan past het net wel maar komt de cockpit weer bijna tegen de bovenkant aan en dat ziet er ook niet uit. Voorlopig laat ik hem even zo staan.

Edit: enige oplossing die ik zie is de standaard aanpassen zodat die minder hoog is. Even gaan uitvogelen hoe en kijken of ik daar stenen voor heb.

[ Voor 10% gewijzigd door gws24 op 07-01-2024 19:56 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Neelon schreef op zondag 7 januari 2024 @ 19:33:
[...]

Cockpit laten zakken? Maar dan ziet ie er wel iets minder gestroomlijnd uit. Al met al, zeer gaaf model met in dit geval een miniem luxeprobleem. d:)b
Dat levert niet genoeg 'verkorting' op helaas. Is inderdaad een luxe probleem :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Virox
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:29
Afgelopen zomer mijn eerste MOC "Imperial Outpost" gemaakt in Pirates thema.
Verder ook wat zitten spelen met de renderfuncties in Stud.io, dit is het resultaat geworden.

In ieder geval de smaak te pakken en al bezig met een uitbreidings-MOC voor https://www.lego.com/nl-b...ilophosaurus-ambush-76958

Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-09 23:51
Vraagje. Een vriend wil zijn vriendin ten huwelijk vragen. Ze zijn beide gek van Lego dus hij wil wat met Lego doen. Zijn hier mensen met geniale ideeën?

Zelf heeft hij al bedacht wat te bouwen en daar een minifig met de ring in te doen die een minifig ten huwelijk vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 20:41

GeeBee

Oddball

L23 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:42:
[YouTube: LEGO Interstellar Spaceship 60430 review! Unique, fun, durable, elegant, classy, cheap!]

Ik moet nog even wennen aan de kleuren ten opzichte van Classic Space, maar vindt de nieuwe Space sets erg geslaagd. Dit setje kost 20 euro, leuke prijs. Denk niet dat ik meerdere Space sets ga kopen, maar deze komt wel in huis.
Die hele Space-serie ziet er geweldig uit, hoewel het geen doorzetting is van Classic Space ;) Er is lang over gezeurd bij LEGO. Ook leuk dat het door verschillende thema's loopt, zoals City en Technic. Mooie kleurstelling, geweldige modellen. En een opvallende afwezigheid van lasers aan de voorkant van de schepen. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door GeeBee op 07-01-2024 22:45 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
AppieNL schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:36:
Mijn "botanische" setjes die ik in elkaar heb gezet ;)
[Afbeelding]
Leuke builds, maar ik ben niet echt te spreken over de scharnieren. Groot kan niet op 1 been staan zoals de foto op de doos (nou ja, allicht met de perfecte balans en er nooit langs lopen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCcZ7sivIy6-ilIlVqQqNhlksU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHJEefPySnmC68oWf1FXHYK2.jpg?f=fotoalbum_large
Ehm, jawel hoor ;)

Dit was minder dan een minuut pielen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
vangoghnl schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:36:
Vraagje. Een vriend wil zijn vriendin ten huwelijk vragen. Ze zijn beide gek van Lego dus hij wil wat met Lego doen. Zijn hier mensen met geniale ideeën?

Zelf heeft hij al bedacht wat te bouwen en daar een minifig met de ring in te doen die een minifig ten huwelijk vraagt.
in andere steentjes bestaat dit ontwerp, zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nk2az-N53PcDV4JqLJsY2hzXTc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CnQon3A1muJVS4TERqR0yIdL.png?f=user_large

zelfde techniek volgens mij als deze denk ik:
Afbeeldingslocatie: https://uniekebricks.nl/wp-content/uploads/2020/09/LEGO_21315_INT_1.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:12

SomerenV

It's something!

almightyarjen schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:38:
[...]

Ik denk dat ik er even aan moest wennen, maar ik moet zeggen dat die DBG onderkant ook wel mooi staat eigenlijk :D Ik zou daarmee doorgaan, anders kom je idd zoals je aangeeft allerlei moeilijk op te lossen uitdagingen tegen. Ga je hem ook daadwerkelijk bouwen?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik in eerste instantie ook geen fan was van de donkere onderkant, maar naarmate het ontwerp meer vorm kreeg klikte het gelukkig. Van een nood een deugd maken zeg maar :+ Daadwerkelijk bouwen is wel het plan ja, maar nog geen idee wanneer. Moet sowieso steentjes bestellen, dus ook even kijken wanneer het financieel uitkomt.

In een nostalgische bui heb ik vandaag overigens besloten om nieuwe oldskool voertuigen te ontwerpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYPlU8yW3lyKjmz4HVS0WeJxb90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UUIqSQ3hM9P7UKBkMhdsDvIr.jpg?f=fotoalbum_large

Geïnspireerd door sets uit de late 80's en vroege 90's, maar met hier en daar wat nieuwere steentjes om mezelf net wat meer opties te geven qua design, details en afwerking. Qua overall stijl ben ik wel zoveel mogelijk trouw gebleven aan de sets van toen. Het was nog best een uitdaging om zoveel detail in zo weinig ruimte te proppen, maar dat maakte het ook wel weer heel tof om te doen. En hoewel ik normaal geen fan ben van striping verwerkt in de steentjes vind ik het hier wel lekker werken, maar geen idee of jullie het daar mee eens zijn :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

GeeBee schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:44:
[...]
Die hele Space-serie ziet er geweldig uit, hoewel het geen doorzetting is van Classic Space ;) Er is lang over gezeurd bij LEGO. Ook leuk dat het door verschillende thema's loopt, zoals City en Technic. Mooie kleurstelling, geweldige modellen. En een opvallende afwezigheid van lasers aan de voorkant van de schepen. O-)
Wel of geen doorzetting van Classic Space, de sets ogen wel een stuk leuker dan die van 2022. Kan het niet helemaal omschrijven, maar geweldige modellen die mij toch weer doen denken aan Jaren 80/90 sets. Zal ook wel komen omdat ik vroeger alleen maar de kleine Space setjes had en ze nu ook een aantal uitstekende betaalbare setjes hebben. Inderdaad tof dat het door andere thema's loopt, ook Duplo, Friends en Dreamzzz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:22

Je kunt steentjes bij diverse webshops laten bedrukken, dus als hij een doosje maakt kan hij daar bedrukte steentjes in verwerken met de tekst “wil je met me trouwen” o.i.d., of minifiguren laten bedrukken met “Mr. & Mrs.” ofzo.

Het is misschien ook leuk om haar zelf iets te laten bouwen. Je kunt ook afbeeldingen op steentjes/tiles laten drukken; je kunt er dan een soort puzzel van maken die je samen bouwt waar dan op de een of andere manier “wil je met me trouwen” zichtbaar op wordt als je hem helemaal hebt gebouwd.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23

L23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:26

vectormatic

Warlock of the doorlock

[YouTube: LEGO Interstellar Spaceship 60430 review! Unique, fun, durable, elegant, classy, cheap!]

Ik zie in deze lijn ook niet de zelfde "classic"-nes als in classic space (alsin, ik denk niet dat er over 20-30 jaar mensen op een forum over deze sets net zo enthousiast zijn als wij nu over CS, Blacktron etc...)

Maar ik ben altijd te vinden voor een cool ruimtescheepje, en zeker voor deze prijs. Normaal gezien moet ik het doen met de lager geprijsde star wars sets, maar zonder de license fees krijg je stukken meer ruimteschip voor je euro. Deze set, en vermoedelijk de space-mech komen er zeker weten, en ik zou er best blij van worden als lego nog een paar grotere scheepjes er bij bedenkt

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29

Zoiets heb ik nu gehad met de Buzz Lightyear space ship .hij staat bij mij in de vensterbank.

https://www.bricklink.com...tem.page?S=76832-1#T=S&O={%22iconly%22:0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Br00d
@vangoghnl @42erik
Het zou mij niet verbazen als het een kopie is van deze: https://rebrickable.com/m...art-and-ring-box/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Als ik het mij goed herinner heeft @Gim hier wel wat ervaring mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
QuattroNL schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:08:
[...]

Als ik het mij goed herinner heeft @Gim hier wel wat ervaring mee :*)
Ik denk dat je iemand anders bedoeld ;) Of misschien bedoelde je me wel, maar dan heb je de verkeerde :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:34
Dan doe ik een poging, ik meende dat het @himlims_ was die een LEGO thema op z'n trouwerij had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ja, mij ook niet nu ik ze zo naast elkaar zie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
42 inzendingen voor ideas Q3 2023 :
42 projects qualify for 3rd 2023 Ideas review

Nog interessanter (misschien ;) is wat er verder ook in het artikel staat:
Here's a reminder of the projects that have been approved but not yet revealed:

Review result winners:

British telephone box and The Nightmare Before Christmas, approved in February 2023
Jaws and Cat, approved in May 2023
Botanical Garden and Twilight, approved in December 2023

Competition winners:

Dragon's Keep: Journey's End (January 2023)
Reading, Reading, Reading (July 2023)
Disney Magic (August 2023)
Er zit dus nog redelijk wat in de pijpleiding, benieuwd wat er dit jaar nog zal verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:09
Kapoen schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:57:
42 inzendingen voor ideas Q3 2023 :
42 projects qualify for 3rd 2023 Ideas review

Nog interessanter (misschien ;) is wat er verder ook in het artikel staat:

[...]

Er zit dus nog redelijk wat in de pijpleiding, benieuwd wat er dit jaar nog zal verschijnen.
Die galei ziet er nog wel cool uit, maar eigenlijk wordt ik niet enthousiast van de meeste inzendingen. Het zijn gewoon weer veel vrij basic builds waar een bekende franchise aan hangt.

Die Dragon's Keep heeft ook m'n interesse, maar ik ben bang dat die ver buiten mijn budget gaat liggen tenzij ze het ontwerp behoorlijk hebben aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

RubjeMazter schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:17:
Dan doe ik een poging, ik meende dat het @himlims_ was die een LEGO thema op z'n trouwerij had.
Haha, daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben 8)
Sorry voor de valselijke beschuldiging @Gim ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:34
Die anatomy set is leuk bedacht :D en die A-Team set spreekt mij wel aan :) (vroeger veel gekeken :P)
Ik vind het alleen wel altijd veel gebouwen bevatten qua inzendingen, is die markt zo groot voor ze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Reinier

\o/

RubjeMazter schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:33:
[...]

Die anatomy set is leuk bedacht :D
Maar hoe kan zijn mond bóven zijn bovenkaak zitten :P
Ik vind het alleen wel altijd veel gebouwen bevatten qua inzendingen, is die markt zo groot voor ze?
Al die soort-van-modulars mogen ze wat mij betreft direct diskwalificeren. Dat zijn toch absoluut geen bijzondere ideeën :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
[...]

Die anatomy set is leuk bedacht :D en die A-Team set spreekt mij wel aan :) (vroeger veel gekeken :P)
Dit is leuk naast de Lego House Piraat inderdaad.

Maar deze zijn voor mij ook no-brainers

Schildpad : https://ideas.lego.com/pr...6e-4a47-853d-0c7e0fa0cf55
Rainforest Frogs : https://ideas.lego.com/pr...5a-498e-83f8-46d0d9de5ae7
Good Ogel Garden : https://ideas.lego.com/pr...50-48da-b2ed-9294fcd0833a

Allen mooie (display) sets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:21
42erik schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:54:
[...]

[Afbeelding]
Ehm, jawel hoor ;)

Dit was minder dan een minuut pielen
Ok d:)b maar is dit een gevalletje perfecte balans zoals ik verwachtte of viel dat ook wel mee?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9_Y8C-emu58Hs8f08IMOHIWsL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVtBY1qfeeyhDyQS7pr6Hbk6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uP2zht_SHW77e5Rn6vGy3HJwXNs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0lP39g8rRGcgKdBj2Wwxdjg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKVbXN1F9CvX9f3nMbDXonCIUiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vtbfecuHBRULM3kqGe3aYkP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KX7_TBlCkGlicUNBUJqsmoWW9uY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHtMDd7BZz1evvqBDR3smslb.jpg?f=fotoalbum_large

De gasten een mini figure laten bouwen was groot succes

@vangoghnl wat wil je weten?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-09 23:51
himlims_ schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:03:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De gasten een mini figure laten bouwen was groot succes
Nice gedaan! Als ik weer zou trouwen ga ik dat ook doen haha.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Niet eens een vliegtuigje bij die Twin Towers Ideas set... :X

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

Goede vraag eigenlijk. Ik had altijd het idee dat ze redelijk conservatief zijn met het toelaten van gebouwen,
maar als ik naar de lijst van alle ideas sets (wikipedia) kijk dan zie ik toch redelijk wat gebouwen:

- Old Fishing Store (2017)
- Tree House (2019) --> ok deze is misschien geen echt gebouw/modular, maar toch een grote structuur
- 123 Sesame Street (2020)
- Blacksmith (2021)
- Home Alone (2021)
- Lighthouse (2022) -> idem als Tree House
- A-Frame Cabin (2023)
- Hocus Pocus, The Sandersons Sisters Cottage (2023)

Nog te verschijnen
- Dragon's Keep
- The Nightmare before Christmas
- The Botanical Garden

Ik heb de indruk dat echte modular kopieën eigenlijk geen kans maken, maar dat er wel plaats is voor gebouwen in de ideas lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:25:
[...]

Ok d:)b maar is dit een gevalletje perfecte balans zoals ik verwachtte of viel dat ook wel mee?
Nee, viel heel erg mee. De voeten zijn best groot dus je hebt best marge
Pagina: 1 ... 348 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .