Prima hoorQuattroNL schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:04:
[...]
Haha, daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben![]()
Sorry voor de valselijke beschuldiging @Gim !
zonoskar schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:38:
Niet eens een vliegtuigje bij die Twin Towers Ideas set...

Niet echt gepast lijkt me
Too soon?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Wat vrij logisch is, want het is de 1979 versie van de TT. Toen stond nog niet alles en was men net begonnen met de bouw van 3 WTC (het Marriott Hotel). Zie Wikipedia: World Trade Center (1973-2001)zonoskar schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:38:
Niet eens een vliegtuigje bij die Twin Towers Ideas set...
Dus vliegtuigje hoort er zeker niet bij. Die hijskraan wel. Maar das het enige dat het een beetje speelbaar maakt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik denk ook eigenlijk dat de Ideas set er alleen hiervoor al niet door de selectie heen komt. Komen alleen maar smakeloze MODs van met vliegtuigjes.42erik schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:44:
[...]
Vind ik wel... En dat zal deze ook blijven in mijn ogen
Daarnaast vraag ik me af hoeveel van de 10k stemmen buiten de VS afkomstig zijn, want dit zijn toch wel 2 van de meest saaie grijze gebouwen om neer te zetten dat de enige reden die ik kan verzinnen dat er op gestemd is vanwege 9/11 is en die stemmen zullen toch vooral uit de VS komen lijkt me om dit als tribute in huis te kunnen zetten.
Heb je haar ook met Lego ten huwelijk gevraagd?himlims_ schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:03:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De gasten een mini figure laten bouwen was groot succes
@vangoghnl wat wil je weten?
Iets teveel Interstellar Spaceship reviews gekeken, kom ik net dit filmpje tegen 
Geen game, maar iemand die een eigen projectje bouwt in Unreal Engine.
Geen game, maar iemand die een eigen projectje bouwt in Unreal Engine.
De nieuwe lichting IDEA's entries voor de review list, maakt mijn portomonee blij
.
Er zit niets tussen dat mij meteen doet denken "oh, yes, die wil ik hebben".
Overigens ook niet van de IDEA's die nu in ontwikkeling zijn.
Wellicht dat die aangekondigde medieval marketplace mij kan verleiden tot een eerste 2024 aankoop, maar dat zullen we wel zien.
In februari wordt volgens mij de crowdfunding actie van het eerste Bricklink programma geopend, wellicht dat ik me daar voor inteken. Afhankelijk van hoe het kasteel en de snackshack door de design fase zijn gekomen.
Nu de zomervakantie plannen duidelijk zijn geworden en Denemarken van de shortlist is verdwenen, zit ik te kijken naar dat legohouse pirate minifigure build te kijken op marktplaats.
Maar wat een prijzen voor die set. 100-150e vraagprijs. Voor welk bedrag is dat ding in Billund te krijgen?
ik zou denken tussen de 50e-80e?
Er zit niets tussen dat mij meteen doet denken "oh, yes, die wil ik hebben".
Overigens ook niet van de IDEA's die nu in ontwikkeling zijn.
Wellicht dat die aangekondigde medieval marketplace mij kan verleiden tot een eerste 2024 aankoop, maar dat zullen we wel zien.
In februari wordt volgens mij de crowdfunding actie van het eerste Bricklink programma geopend, wellicht dat ik me daar voor inteken. Afhankelijk van hoe het kasteel en de snackshack door de design fase zijn gekomen.
Nu de zomervakantie plannen duidelijk zijn geworden en Denemarken van de shortlist is verdwenen, zit ik te kijken naar dat legohouse pirate minifigure build te kijken op marktplaats.
Maar wat een prijzen voor die set. 100-150e vraagprijs. Voor welk bedrag is dat ding in Billund te krijgen?
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Ik heb er omgerekend iets van €80/85 voor betaald.Stappieterug schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:43:
599 DKK, dus rond de €85,-Stappieterug schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:43:
Voor welk bedrag is dat ding in Billund te krijgen?
Ik heb mijn additionele exemplaar ook (binnen no-time) voor €100,- verkocht, vond mezelf eigenlijk best redelijk

offtopicvangoghnl schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:22:
[...]
Heb je haar ook met Lego ten huwelijk gevraagd?
totaal niet, beetje 'ongewoon' maar ... ring zat in een doosje van de albert-heijn (vriendin is hongaars/oekraiens, was zeker in begin positief verrast over de albert-heijn) dus ik had een doosje van de albertheijn geregeld, stikkers erop "betaald" met de ring daarin.
bij deze een persoonlijke openbaring na 20jr tweakers; ik heet klomp met achternaam, vriendin had een kamer in utrecht geboekt; https://www.mitland.nl/kamer/holland-design-suite/ nadat ik wist dat we hier gingen verblijven, leek mij dat een ideaal moment voor aanzoek.
Haha dat is wel briljant ja.himlims_ schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:22:
[...]
offtopic
totaal niet, beetje 'ongewoon' maar ... ring zat in een doosje van de albert-heijn (vriendin is hongaars/oekraiens, was zeker in begin positief verrast over de albert-heijn) dus ik had een doosje van de albertheijn geregeld, stikkers erop "betaald" met de ring daarin.
bij deze een persoonlijke openbaring na 20jr tweakers; ik heet klomp met achternaam, vriendin had een kamer in utrecht geboekt; https://www.mitland.nl/kamer/holland-design-suite/ nadat ik wist dat we hier gingen verblijven, leek mij dat een ideaal moment voor aanzoek.
Iemand een idee hoe snel je er bij de volgende Bricklink bestelronde bij moet zijn? Is dit stipt 7 februari 1700 uur met crashende servers en andere chaos, of lukt dit dezelfde dag een paar uur later over het algemeen ook nog wel?
Met al die hype rond de City Space sets moest ik er natuurlijk ook een hebben. Ook meteen de Rocket figuur gekocht, was in de aanbieding (op de eerste dag?) en ik vind het wel een leuke display set. Ik wil Groot ook nog wel, maar dan niet voor de volle prijs.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wBl2by7ZBNLNi02y6K05UcaH.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
tip; ben er vanaf moment / launch bij. anders ben je te laat. ik had vorige ronden voornemen om 1-2 sets te kopen. na 1uur was ik al te laatBrammos85 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:31:
Iemand een idee hoe snel je er bij de volgende Bricklink bestelronde bij moet zijn? Is dit stipt 7 februari 1700 uur met crashende servers en andere chaos, of lukt dit dezelfde dag een paar uur later over het algemeen ook nog wel?
Ik was net even bij de Lego winkel, voor wie het wil weten:
- De nieuwe BAM minifigs zijn nog niet binnen
- Ze experimenteren met de QR codes op de doosjes van de CMF om te achterhalen wat erin zit, maar zijn nog niet zeker genoeg om daadwerkelijk klanten zo te helpen
- Ze experimenteren met de QR codes op de doosjes van de CMF om te achterhalen wat erin zit, maar zijn nog niet zeker genoeg om daadwerkelijk klanten zo te helpen
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Tot nu toe heeft onderstaande methode bij mij 100% gewerkt:spok9 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:22:
https://www.instagram.com/jayong28/p/C1tD6Yap7qt
Ja precies, ik zat zelf zo rond de 100-115 wat ik er voor over zou hebben, maar wist niet of ik ver naast de aanschafprijs zat.ThaRoof schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:09:
[...]
599 DKK, dus rond de €85,-
Ik heb mijn additionele exemplaar ook (binnen no-time) voor €100,- verkocht, vond mezelf eigenlijk best redelijk
nu heb ik in elk geval een idee, en kan beter inschatten of er inderdaad maximaal gecashed wordt.
ik zag net dat de prijzen bekend zijn geworden voor het bricklink programma.
https://www.bricklink.com...rogram/series-1/main.page
Schappelijke prijs voor de Snackshack, het mountain fortress valt me iets tegen.
Hopelijk komt er nog een update van hoe de definitieve versies er uit komen te zien (als die afwijken van de originele inzending).
Volgens mij is er ook een aanpassing geweest van het totale aantal dat maximaal geproduceerd zou worden van 10.000/20.000 stuks naar 30.000 stuks.
het lijkt er dus in elk geval op dat er 2-4x zo veel zal worden geproduceerd van alle winnaars die meer dan 3000 inschrijvingen krijgen (in vergelijking met vorige rondes).
Denk echter dat je er toch zoals @himlims_ zegt, snel bij moet zijn.
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Ik heb eindelijk weer eens tijd gevonden om mijn oude Technic sets uit te zoeken en in elkaar te zetten. (bij het teruglezen zie ik dat ik niet de enige was
)
Deze dikke bak is nog altijd een erg vette build. De instructies waren vroeger overigens wat minder vergevend haha, soms was het even zoeken waar de benodigde stenen geplaatst moesten worden. De hele build heeft maar 36 stappen.
wonder boven wonder had ik alle gedrukte en bestickerde steentjes nog, behalve die van de spiegels. En ja, ik was vroeger veel minder kritisch op het recht plakken van de stickers.
:strip_exif()/f/image/DyD4NbH5x0bZFtkt71yeQkHr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vKTgORDs872ldYJttSulgkTE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/39RwzC577IpEf3VpIy7LWKek.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze dikke bak is nog altijd een erg vette build. De instructies waren vroeger overigens wat minder vergevend haha, soms was het even zoeken waar de benodigde stenen geplaatst moesten worden. De hele build heeft maar 36 stappen.
wonder boven wonder had ik alle gedrukte en bestickerde steentjes nog, behalve die van de spiegels. En ja, ik was vroeger veel minder kritisch op het recht plakken van de stickers.
:strip_exif()/f/image/DyD4NbH5x0bZFtkt71yeQkHr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vKTgORDs872ldYJttSulgkTE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/39RwzC577IpEf3VpIy7LWKek.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sQ3kHz9cC3YQpnoqJIfLKUgj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 09-01-2024 15:45 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Sinds de Christmas Holiday Main Street uit is gekomen, ben ik vrijwel direct eigen huisjes gaan verzinnen voor erbij. Dit vooral rond eind 2022, afgelopen jaar heb ik wat minder inspiratie & motivatie gehad. Ik gebruik hierbij soms leuke bouw- en elementtechnieken van Lego sets en andere MOCs om ze wat aantrekkelijker te maken. Wat is de algemene mening hierover en tot in hoeverre mag je key-elements en bouwtechnieken kopieren van andere Lego sets of MOCs voor je eigen Premium MOC? (Betalen voor instructies).
Als voorbeeld zie je rechts mijn MOC met als key-element de voorgevel van set 10246. De voorgevel bij vond ik super sfeervol bij de detective set, maar daar kwam deze niet tot zijn recht in mijn ogen. Ik vond de secundaire kleuren bij het detectivekantoor niet mooi (ieder zijn smaak).
Als voorbeeld zie je rechts mijn MOC met als key-element de voorgevel van set 10246. De voorgevel bij vond ik super sfeervol bij de detective set, maar daar kwam deze niet tot zijn recht in mijn ogen. Ik vond de secundaire kleuren bij het detectivekantoor niet mooi (ieder zijn smaak).
/f/image/Ov6igmVuD6HBgwdtzwNXsSCT.png?f=fotoalbum_large)
Kopen jullie wel eens minifigures los? Mijn stadje wordt langzaam groter en veel minifigures zitten in de gebouwen, ik vind het ook leuk dat daar 'leven' is. Het nadeel is dat de buitenliggende stukken zoals de stoep, een stukje natuur en de weg redelijk kaal is. Uiteraard rijdt er vanalles rond. Maar wat betreft voetgangers kom ik figuren tekort. Hoe lossen jullie dat op?
figures tekort?Zenomyscus schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:28:
Kopen jullie wel eens minifigures los? Mijn stadje wordt langzaam groter en veel minifigures zitten in de gebouwen, ik vind het ook leuk dat daar 'leven' is. Het nadeel is dat de buitenliggende stukken zoals de stoep, een stukje natuur en de weg redelijk kaal is. Uiteraard rijdt er vanalles rond. Maar wat betreft voetgangers kom ik figuren tekort. Hoe lossen jullie dat op?
:strip_exif()/f/image/uYnFp81byHM0nhd0NLiO6p8B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SJiiuUfZWZuNE01iQ6JeIyEM.jpg?f=fotoalbum_large)
haal ze uit de grabbel ton. adventcalendars (laatste is NU het moment om deze te kopen)
@Zenomyscus via bricklink kun je goedkoop minifigures vinden. Zeker de wat oudere (standaard) figures
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 09-01-2024 19:56 ]
Ik heb geen stadje, maar op bricklink wel eens losse minifigs gekocht. Daar zijn ze meestal gecategoriseerd, dus als je city zoekt kun je daar makkelijk op filteren.Zenomyscus schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:28:
Daarnaast heb je ook diverse '2e hands' lego winkels waar je zelf kunt uitzoeken.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Is Build-a-Minifigure bij de LEGO store dan geen optie voor je? Drie minifigs die je zelf kunt samenstellen voor € 6,99.Zenomyscus schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:28:
En anders losse minifigs (of minifig-onderdelen) bestellen bij Bricklink.
scintillating
Ah! Ik bestel wel eens wat bij Lego zelf, maar het samenstellen van figuren had ik nog niet gezien. Dat lijkt me best een leuke optie! Al is Brinklink denk ik goedkoper. Maar een hoop minifigures (mrt name de wat saaie oudere) vind ik niet zo goed passen. Ik zou ook wel graag wat kinderen of een kinderwagen met baby willen hebben. Kleinere minifigures als kind zijn er wel, maar dat laatste weet ik niet. Bedankt voor alle tips.Tc99m schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:49:
[...]
Is Build-a-Minifigure bij de LEGO store dan geen optie voor je? Drie minifigs die je zelf kunt samenstellen voor € 6,99.
En anders losse minifigs (of minifig-onderdelen) bestellen bij Bricklink.
En voor iedereen die te lui is om handmatig codes te vergelijken kan je https://figscanner.com gebruiken om te zien wat er in de minifiguren boxen zit.CMilena schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:35:
[...]
Tot nu toe heeft onderstaande methode bij mij 100% gewerkt:
https://www.instagram.com/jayong28/p/C1tD6Yap7qt
Er zijn zeker babies, die hebben zelfs alweer nieuwe babies gekregenZenomyscus schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:02:
[...]
Ah! Ik bestel wel eens wat bij Lego zelf, maar het samenstellen van figuren had ik nog niet gezien. Dat lijkt me best een leuke optie! Al is Brinklink denk ik goedkoper. Maar een hoop minifigures (mrt name de wat saaie oudere) vind ik niet zo goed passen. Ik zou ook wel graag wat kinderen of een kinderwagen met baby willen hebben. Kleinere minifigures als kind zijn er wel, maar dat laatste weet ik niet. Bedankt voor alle tips.

Je was zeker niet de enige! Deze vorige week ook weer in elkaar gezet! Erg leuk! Ook de versnellingsbak vind ik echt geweldig hoe dat werkt!Geronimous schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:28:
Ik heb eindelijk weer eens tijd gevonden om mijn oude Technic sets uit te zoeken en in elkaar te zetten. (bij het teruglezen zie ik dat ik niet de enige was)
wonder boven wonder had ik alle gedrukte en bestickerde steentjes nog, behalve die van de spiegels. En ja, ik was vroeger veel minder kritisch op het recht plakken van de stickers.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Kwam ook nog een folder tegen van deze build. Toen deze build net uitkwam was er een wedstrijd in de Rai en was deze auto op 'ware' grootte gebouwd, van Lego uiteraard.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PgYrgSmaZfEsjAPSWsJhy03M.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yOt48kxzCZ52sQEE9r41ASRD.jpg?f=user_large)
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Heeft iemand een goeie video, duidelijke uitleg mbt hoe je de oude trail rails uit elkaar haalt?
https://questforbricks.wo...-1980s-lego-train-tracks/
Ik heb dit gevonden, alleen het lukt mij niet echt/begrijp niet wat ik fout doe en zou graag liever eventjes een video zien wat 't laat zien....
https://questforbricks.wo...-1980s-lego-train-tracks/
Ik heb dit gevonden, alleen het lukt mij niet echt/begrijp niet wat ik fout doe en zou graag liever eventjes een video zien wat 't laat zien....
Handig!milo526 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:25:
[...]
En voor iedereen die te lui is om handmatig codes te vergelijken kan je https://figscanner.com gebruiken om te zien wat er in de minifiguren boxen zit.
In mijn geval werkt het voor geen meter omdat m'n telefoon (iPhone 13) op werkelijk alles scherpstelt behalve de QR code.
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_iosThaRoof schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:33:
[...]
Danku! Rebrickable had ik overgeslagen in mijn google search![]()
Ik kom bij bricklink op €23,- ex shipping, vanuit 2 NL shops. Dat vind ik een stuk schappelijker dan een nieuwe Gaalxy Explorer!
[...]
Ik heb die 2 sets letterlijk naast elkaar in de kast staan en nooit eens bedacht ze te combineren ...
Als het kerstdorp weer in dozen gaat ga ik deze combi maken! Superleuk!
Gelukkig heb ik vrouw en kinderen vanochtend de deur uit gezet voor een nachtje logeren (jullie weten ook wel dat ze mij juist hebben achtergelaten ...), maar ik heb me uitstekend vermaakt!
[Afbeelding]
Vrpr 65 euro, bieden vanaf 50 euro.
Geen dank
Met zijn eigen moeder nog wel!42erik schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:27:
[...]
Er zijn zeker babies, die hebben zelfs alweer nieuwe babies gekregen
[Afbeelding]
Een prachtige build, maar 50 euro is weer stevig aan de prijs.Pino112 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:33:
Prachtige ijsvogel als nieuwste aanwinst in de Botanical-serie:
[Afbeelding]
50 euro, vanaf 1 februari.
Toch maar even aan de Brickwatch toegevoegd, mocht hij rond de 40 euro komen, dan haal ik hem.
Ik vind de ijsvogel vrij slecht gelukt eerlijk gezegd.
Dat hoofd lijkt wel echt een stap terug qua finesse bij lego.

Ik stoor me vooral aan het oog dat veel te hoog zit. IJsvogel is een van mijn favoriete vogels, dus ik was heel benieuwd naar deze zet. Maar ik vind hem niet goed gelukt helaasOnd schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:11:
Ik vind de ijsvogel vrij slecht gelukt eerlijk gezegd.Dat hoofd lijkt wel echt een stap terug qua finesse bij lego.
Idem mijn mening, maar mogelijk is dat wel naar beneden te modden, hoop ik. Als dat zo is dan komt ie in huis, anders moet ik er echt nog even over nadenken.Sjurm schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:37:
[...]
Ik stoor me vooral aan het oog dat veel te hoog zit. IJsvogel is een van mijn favoriete vogels, dus ik was heel benieuwd naar deze zet. Maar ik vind hem niet goed gelukt helaas
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Voor de Ninjago fans: New collection of GWPs revealed!

Het artikel speculeert over de bestedingsdrempels (vergelijkbaar aan houses of the world), en het echte bronartikel geeft aan dat het mogelijk om insider rewards gaat (dus voor VIP punten).

Het artikel speculeert over de bestedingsdrempels (vergelijkbaar aan houses of the world), en het echte bronartikel geeft aan dat het mogelijk om insider rewards gaat (dus voor VIP punten).
[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 10-01-2024 10:58 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
'Boat does not float'Kapoen schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:56:
Voor de Ninjago fans: New collection of GWPs revealed!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het artikel speculeert over de bestedingsdrempels (vergelijkbaar aan houses of the world), en het echte bronartikel geeft aan dat om insider rewards gaat (dus voor VIP punten).
Nou, laat dan maar
Gister van mn vrouw de mini Hogwarts gerkregen voor m'n verjaardag. Erg toffe set, vanavond eens beginnen met bouwen.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Bestaat er een community pagina achtig iets (discord, tweakers subforum, etc etc) voor Nederlandse MOC makers?
Ja dat zinnetje is al een meme geworden als ik de commentaren op brickset lees
Bij Het Deens Steentje in de voorverkoop voor 39,75.XFlame schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:13:
[...]
Een prachtige build, maar 50 euro is weer stevig aan de prijs.
Toch maar even aan de Brickwatch toegevoegd, mocht hij rond de 40 euro komen, dan haal ik hem.
/geen-reclame-want-ik-ken-ze-verder-niet
Nomen nescio
Gisteren dus de 60430 space ship in elkaar gezet. Was een eenvoudige build met niet veel verrassingen. Het eind resultaat ziet er goed uit en heeft een leuke functie. Plus dat er geen enkele sticker bij zit, alles is bedrukt. De minifig heeft een coole, nieuwe helm die volgens mij dual-moulded is, het witte aan de achterkant is niet gedrukt, maar wit plastic. Het visier is een los onderdeel, maar kan niet open, maar dat is wel realistisch lijkt me, je gaat het visier niet open zetten als je in space bent. Verder een paar nieuwe kleuren gespot, heel donker oranje en een soort pearl-paars.
Onderdelen ik kleuren die eigenlijk niet nodig zijn. Wel grappig dat die technic pin in het geel is. Gelukkig zie je vrijwel niets meer van die kleuren, dus dat is nice.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ALKgqrbLDQqiaaiwaVjPkODM.jpg?f=user_large)
Mijn telefoon kan niet zo goed kleuren vastleggen in de avond
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/axdgmFtXNokyPRx2GVbgI9bD.jpg?f=user_large)
Coole prints.
Onderdelen ik kleuren die eigenlijk niet nodig zijn. Wel grappig dat die technic pin in het geel is. Gelukkig zie je vrijwel niets meer van die kleuren, dus dat is nice.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ALKgqrbLDQqiaaiwaVjPkODM.jpg?f=user_large)
Mijn telefoon kan niet zo goed kleuren vastleggen in de avond
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/axdgmFtXNokyPRx2GVbgI9bD.jpg?f=user_large)
Coole prints.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2XpZzcq2Kg1GyCCF7nF7T7G0.jpg?f=user_large)
Lijkt me sterk dat die ijsvogel in de botanical serie zit, is toch geen plant
Klopt, 't is eentje in de "Icons" serie.Reinier schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:59:
XFlame schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:13:
[...]
Een prachtige build, maar 50 euro is weer stevig aan de prijs.

heb zon vermoedne dat die aanbieding dichtbij is
//edit; niet mijn foto
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 10-01-2024 13:05 ]
Helaas is die Walmart hier niet om de hoek...himlims_ schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:02:
[...]
[Afbeelding]
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
vond het bizar die prijzen daar soms - half NYC doorgelopen op lego-hunt. dat soort prijsvershcillen zien wij in EU nauwelijksNeelon schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:03:
[...]
Helaas is die Walmart hier niet om de hoek...
Want een Amerikaanse prijs voor een ruimteschip heeft invloed op de Nederlandse prijs van een ijsvogel? Dat heeft vrij weinig met elkaar te maken toch?himlims_ schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:02:
[...]
[Afbeelding]
//edit; niet mijn foto
En dan vervolgens het prijsverschil alsnog kwijt zijn aan de extra bagagekostenhimlims_ schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:05:
[...]
vond het bizar die prijzen daar soms - half NYC doorgelopen op lego-hunt. dat soort prijsvershcillen zien wij in EU nauwelijks
Nomen nescio
https://www.lowlug.com/forum/Tijll schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:02:
Bestaat er een community pagina achtig iets (discord, tweakers subforum, etc etc) voor Nederlandse MOC makers?
Zakken van je jas vullen met de losse steentjesBra-Jo schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:29:
[...]
En dan vervolgens het prijsverschil alsnog kwijt zijn aan de extra bagagekosten
Reinier schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:59:
Ah ja, Fauna wordt een los thema. Ik las het dat het binnen de Botanical serie zou vallen, maar dat is vreemd inderdad.RubjeMazter schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:06:
[...]
Klopt, 't is eentje in de "Icons" serie.
Ik zou zo graag het gezicht willen zien van de douane wanneer ze je zakken fouillerenmat.hi.as schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:51:
[...]
Zakken van je jas vullen met de losse steentjes
going offtopic here,Kapoen schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:25:
[...]
Ik zou zo graag het gezicht willen zien van de douane wanneer ze je zakken fouilleren
D: Meneer, heeft u nog iets op of in uw lichaam aan te geven?
Y: Nee, alleen maar wat te doen voor onderweg bij me.
Krijg een notifcatie van Brickwatch dat Eldorado Fortress in de aanbieding nu is voor 179,99 euro
Dus ik gelijk kijken, blijkt het om CDiscount te zijn waar ook nog een 12,99 euro verzendkosten bij komt.
Maar als je vervolgens naar de website gaan is de prijs zelfs 279 euro ex verzendkosten.

Dus ik gelijk kijken, blijkt het om CDiscount te zijn waar ook nog een 12,99 euro verzendkosten bij komt.
Maar als je vervolgens naar de website gaan is de prijs zelfs 279 euro ex verzendkosten.

hoi
Heb daar al eens gekocht, gewoon een legitiem bedrijf en netjes verpakt ook.Bra-Jo schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:38:
[...]
Bij Het Deens Steentje in de voorverkoop voor 39,75.
/geen-reclame-want-ik-ken-ze-verder-niet
Mommy issues...
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Weer wat bouwwerken om te delen:
Een microscale fantasie kasteel:
A'slion Dorthore - 'The moonlit castle'
Een Japans geïnspireerde tempel aan het water:
Mizugami no jinsha - Shrine of the water god
Temple and torii gate - close up
Een microscale fantasie kasteel:

A'slion Dorthore - 'The moonlit castle'
Een Japans geïnspireerde tempel aan het water:

Mizugami no jinsha - Shrine of the water god

Temple and torii gate - close up
Voor de Startrek liefhebbers, op FB ben ik een Enterprise-D MOC tegengekomen.

De ontwerper heeft de brug van de Enterprise klaar en gaat verder met andere iconische onderdelen van de welbekende NCC-1701-D. Ik heb de eerste stenen besteld en ga deze bouwen. Om de kosten te drukken, heeft de ontwerper ervoor gekozen zoveel mogelijk standaard stenen te gebruiken.
Meer info over de MOC: https://rebrickable.com/m...se-d-main-bridge/#details
Op https://stickybrickit.com/collections/trek is er een stickerset te verkrijgen om de MOC en de figs nog echter te maken.

De ontwerper heeft de brug van de Enterprise klaar en gaat verder met andere iconische onderdelen van de welbekende NCC-1701-D. Ik heb de eerste stenen besteld en ga deze bouwen. Om de kosten te drukken, heeft de ontwerper ervoor gekozen zoveel mogelijk standaard stenen te gebruiken.
Op https://stickybrickit.com/collections/trek is er een stickerset te verkrijgen om de MOC en de figs nog echter te maken.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik heb afgelopen dagen de Bookshop gebouwd. Alleen de boekwinkel, niet het huis, want ik had een gebouw nodig van 16 studs breed om straks het museum naast te zetten.
Wat ik nooit zo mooi vind aan de boekwinkel is de 6 witte raampjes op de bovenste verdieping, die vind ik altijd erg aanwezig. Daarom heb ik er twee raampjes van weggehaald, en het opgevuld door de lijn met grijze tiles door te trekken naar boven.
Welke van deze twee opties vinden jullie mooier?
Wat ik nooit zo mooi vind aan de boekwinkel is de 6 witte raampjes op de bovenste verdieping, die vind ik altijd erg aanwezig. Daarom heb ik er twee raampjes van weggehaald, en het opgevuld door de lijn met grijze tiles door te trekken naar boven.
![]() | ![]() |
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Leuk, een vind de verschillen opgave, maar er is geen verschil? Het origineel van Lego bekeken en ik vind jouw oplossing mooier ;-)Jakkus schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:26:
Ik heb afgelopen dagen de Bookshop gebouwd. Alleen de boekwinkel, niet het huis, want ik had een gebouw nodig van 16 studs breed om straks het museum naast te zetten.
Bedankt!Quantor schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:31:
[...]
Leuk, een vind de verschillen opgave, maar er is geen verschil? Het origineel van Lego bekeken en ik vind jouw oplossing mooier ;-)
Het is ook een klein verschil: het verschil zit hem in de 1x1-tiles: bij de ene foto zijn ze een halve cirkel, bij de andere een kwart cirkel naar de buitenkant toe.
:strip_exif()/f/image/dcPAnsZwQnvIRYSHAXu1A3Yz.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is het origineel:
:strip_exif()/f/image/u5OHUax5iSvKlJ7TWia1xUhi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Jakkus op 11-01-2024 14:42 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
De halve cirkels vind ik van deze twee het mooiste, maar ik ben ook wel benieuwd hoe het zou staan als je 'gewoon' de lichtbruine stenen naast de ramen hebt, en je het ornament niet naar boven doortrekt.Jakkus schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:26:
[Afbeelding] [Afbeelding]
scintillating
Je bent ook bekend met het Bluebrixx assortiment? De TNG shuttle kan ik iedereen aanraden.Arno schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:14:
Voor de Startrek liefhebbers, op FB ben ik een Enterprise-D MOC tegengekomen.
[Afbeelding]

Ja ja, het is geen echte Lego maar het is prima te gebruiken als inspiratie voor een MOC.
Ik heb ook nog zitten twijfelen aan een dergelijke stickerset voor de crew van deze shuttle en de Runabout uit DS9, maar ik vind de ontwerpen voor de minifigs niet echt mooi. Het is alsof de schaal niet helemaal klopt ofzo.
Ik zou zelf nog wel eens een keer een MOC willen van Battlestar Galactica. Maar dat duurt nog wel ff voor ik dat kwijt kan.
De warpgondels lijken niet helemaal in verhouding te zijn met de rest van de shuttle, verder inderdaad een mooi model.ErikT738 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:07:
[...]
Je bent ook bekend met het Bluebrixx assortiment? De TNG shuttle kan ik iedereen aanraden.
[Afbeelding]
Ja ja, het is geen echte Lego maar het is prima te gebruiken als inspiratie voor een MOC.
Ik heb ook nog zitten twijfelen aan een dergelijke stickerset voor de crew van deze shuttle en de Runabout uit DS9, maar ik vind de ontwerpen voor de minifigs niet echt mooi. Het is alsof de schaal niet helemaal klopt ofzo.
De runabout die ze hebben vind ik daarentegen echt perfect, enige wat me daarbij tegen houdt is dat ik gewoon geen plek heb om die nog neer te zetten.
scintillating
Ja dat ben ik wel met je eens, maar ik weet niet echt of je het netjes op zou kunnen lossen.Tc99m schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:23:
[...]
De warpgondels lijken niet helemaal in verhouding te zijn met de rest van de shuttle, verder inderdaad een mooi model.
De runabout die ze hebben vind ik daarentegen echt perfect, enige wat me daarbij tegen houdt is dat ik gewoon geen plek heb om die nog neer te zetten.

De Runabout is op het oog inderdaad perfect, maar in de praktijk wat lomp en een stuk minder stevig dan de shuttle (dus niet "swooshable").
Ik vind dan juist de linkse optie, met de kwart tiles, mooier, omdat hier de twee lijnen een beetje in elkaar overgaan en verbonden zijn. Bij de rechtse optie zijn voor mij de verticale lijnen een beetje 'loos', ze zitten niet aan de rest van de versiering vast lijkt het, waardoor er meer een soort katapult rondom dat raam zit.Jakkus schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:26:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Volgens mij staan er 2 foutjes op deze pagina (blauwe fiat 500 set). :strip_exif()/f/image/VVN0shH8AUhZO5W1MIcxV5hC.jpg?f=fotoalbum_large)
2 ronde 1x1 tiles "nodig" in de stappen, maar ik zie er maar 1 geplaatst worden. Die ook nog eens alleen in de mini-build staat. In het boekje zie ik hem pas op het model zo'n 60 pagina's later (bladzijde 115). Gek genoeg heb ik er ook 2 over bij de restjes van zakje 1. Dus of ik heb zowaar eens 2 over waar ik normaal 1 verwacht of ook dat is fout. Nog terug gebladerd, maar zie niet dat ik hem ergens gemist heb.
Ik heb eigenlijk geen idee of dit ook fout zat bij mijn gele fiat 500. Ik heb op het moment geen zin die handleiding uit een samla box te graven
Edit:
Google is sneller dan graven, reddit topic gevonden. Blijkbaar staat het wel goed in de gele fiat 500.:strip_exif()/f/image/mzUUlRnDKxsIyW0p4xlwtygw.jpg?f=fotoalbum_large)
Met ook de locatie van de tweede tile.
:strip_exif()/f/image/VVN0shH8AUhZO5W1MIcxV5hC.jpg?f=fotoalbum_large)
2 ronde 1x1 tiles "nodig" in de stappen, maar ik zie er maar 1 geplaatst worden. Die ook nog eens alleen in de mini-build staat. In het boekje zie ik hem pas op het model zo'n 60 pagina's later (bladzijde 115). Gek genoeg heb ik er ook 2 over bij de restjes van zakje 1. Dus of ik heb zowaar eens 2 over waar ik normaal 1 verwacht of ook dat is fout. Nog terug gebladerd, maar zie niet dat ik hem ergens gemist heb.
Ik heb eigenlijk geen idee of dit ook fout zat bij mijn gele fiat 500. Ik heb op het moment geen zin die handleiding uit een samla box te graven
Edit:
Google is sneller dan graven, reddit topic gevonden. Blijkbaar staat het wel goed in de gele fiat 500.
:strip_exif()/f/image/mzUUlRnDKxsIyW0p4xlwtygw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door AppieNL op 11-01-2024 16:59 ]
Wel jammer dat die nieuwe minifigure serie 25 in doosjes zit, maakt het een stuk lastiger om de geit te vinden.
200 fish found!
je kunt de qr code scannen. Heb ergens hier op GoT daar een post van gezien.Zeehond schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:43:
Wel jammer dat die nieuwe minifigure serie 25 in doosjes zit, maakt het een stuk lastiger om de geit te vinden.
Hier heeft ook iemand het uitgezocht.
[ Voor 22% gewijzigd door Rhapsody op 11-01-2024 17:51 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ik begrijp dat die geit het populairst is. Ook duurder dan de andere minifigures van series 25 op Bricklink.Zeehond schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:43:
Wat een bizarre fout eigenlijk, de blauwe versie kwam toch later uit?AppieNL schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:52:
Edit:
Google is sneller dan graven, reddit topic gevonden. Blijkbaar staat het wel goed in de gele fiat 500. [Afbeelding]
Ik had verwacht dat ze met een simpele tool alles wat eerder geel was gewoon blauw kleuren, evt voor elke tint geel/blauw opnieuw doen en klaar.
En gezien in het originele boekje de fout niet zat, kom ik voorzichtig tot de conclusie dat ze instructies telkens opnieuw maken?!? Of op z'n minst gedeeltelijk opnieuw waardoor er een nieuwe fout in kan glippen die er eerst niet in zat.
of.... de fout zat ook in het gele boekje maar is later digitaal aangepast, en dat hebben ze niet op tijd gedaan voor het printen van de blauwe boekjes.... dat kan ook nog.
Hoe dan ook dit soort dingen vind ik uitermate intrigerend, thnx!
En nu zijn ze met zijn tweetjes 
:strip_exif()/f/image/kxoEG4rTcnl9WWOgHC4sgb79.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zaten nog 2 andere foutjes in de handleiding, nog een 1x1 zwarte round tile die niet op de main build zichtbaar was en ik had een andere soort 1x1 round tile als snelheidsmeter op het dashboard dan dat in de instructies stond (mijn gele heeft wel degene die in de instructie staat). Het verschil is minimaal, LBG ipv soort flat silver (oid) en onder het metertje mist een balkje. Ik kan het verwisselen met eigen voorraad, maar ik laat het zo, zijn ze nog een beetje meer verschillend buiten de kleur om
@davidov allicht is het boekje ooit geüpdatet, iig digitaal. Volgens mij is mijn gele van de eerste golf, dus wellicht dat mijn boekje ook het foutje heeft, maar ik ga er nog steeds niet voor graven
:strip_exif()/f/image/kxoEG4rTcnl9WWOgHC4sgb79.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zaten nog 2 andere foutjes in de handleiding, nog een 1x1 zwarte round tile die niet op de main build zichtbaar was en ik had een andere soort 1x1 round tile als snelheidsmeter op het dashboard dan dat in de instructies stond (mijn gele heeft wel degene die in de instructie staat). Het verschil is minimaal, LBG ipv soort flat silver (oid) en onder het metertje mist een balkje. Ik kan het verwisselen met eigen voorraad, maar ik laat het zo, zijn ze nog een beetje meer verschillend buiten de kleur om
@davidov allicht is het boekje ooit geüpdatet, iig digitaal. Volgens mij is mijn gele van de eerste golf, dus wellicht dat mijn boekje ook het foutje heeft, maar ik ga er nog steeds niet voor graven
[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 11-01-2024 19:24 ]
Op het moment van je post heb ik in de intertoys doosjes staan scannen. Doe er normaal nooit aan, maar vond het interessant genoeg om voor de geit (en treinboy) te scannen ipv te bricklinken.Zeehond schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:43:
Zaten 25 doosjes in de box. Heb er ongeveer 15 moeten scannen totdat ik de treinboy tegenkwam en 22 totdat ik de goatherd tegenkwam. Dat waren ook de enige uit de doos, de rest waren anderen. Vroeg aan ze wanneer de doos was neergezet, bleek gisteren te zijn.
Voelde me gelijk schuldig om precies die eruit te pikken, maar blijkbaar ben ik niet de enige. Schijnbaar waren er al meer mensen aan de balie geweest om te scannen

De geit die bij deze CMF zit, die week qua looks toch af van de geit die belachelijk duur is?L23 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:52:
[...]
Ik begrijp dat die geit het populairst is. Ook duurder dan de andere minifigures van series 25 op Bricklink.
Maar met de blinde gedachte van kopers "geit! Geit! GEITTTTT!" proberen de verkopers er toch nog wat extra geld mee binnen te harken?
Mjah, dat het snel gaat is bekend. Zeker wanneer de filialen de dozen aangeleverd krijgen en de figuurtjes met elke doos op eenzelfde plek te vinden zijn. In het verleden wel eens gehad dat je haast blind een zakje kon pakken uit een redelijk volle, nieuwe doos, wetende dat je gelijk de goede te pakken had. Was het niet zo dat LEGO aan filialen de adviserende instructie gaf om de doosjes/zakjes eruit te halen en ze door elkaar te mixen?Tijll schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:05:
Op het moment van je post heb ik in de intertoys doosjes staan scannen. Doe er normaal nooit aan, maar vond het interessant genoeg om voor de geit (en treinboy) te scannen ipv te bricklinken.
Zaten 25 doosjes in de box. Heb er ongeveer 15 moeten scannen totdat ik de treinboy tegenkwam en 22 totdat ik de goatherd tegenkwam. Dat waren ook de enige uit de doos, de rest waren anderen. Vroeg aan ze wanneer de doos was neergezet, bleek gisteren te zijn.
Voelde me gelijk schuldig om precies die eruit te pikken, maar blijkbaar ben ik niet de enige. Schijnbaar waren er al meer mensen aan de balie geweest om te scannen
Niet schuldig voelen. Voorheen deden mensen voelen om de speciale CMF binnen te halen en nu scannen ze. Eigenlijk heeft LEGO het ze zo makkelijk gemaakt.
Vind het wel jammer met die doosjes. Dat voelen had ook wel weer iets leuks. En af en toe dan toch nog misgrijpen
[ Voor 29% gewijzigd door Gim op 12-01-2024 08:45 ]
ik heb de nieuwe nog niet in handen gehad, maar qua vorm zijn ze nagenoeg gelijk, alleen de belachelijk dure heeft nog extra bedrukking in de vorm van bruine vlekken. Dat maakt voorlopig deze nieuwe geit ook weer uniek.Gim schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:32:
[...]
De geit die bij deze CMF zit, die week qua looks toch af van de geit die belachelijk duur is?
Maar met de blinde gedachte van kopers "geit! Geit! GEITTTTT!" proberen de verkopers er toch nog wat extra geld mee binnen te harken?
Hopelijk komt deze ook in de Pick-a-Brick, om de prijs wat te verzachten
Het zou me ook niet verwonderen moesten er nog andere versies in goedkopere sets komen.ymnia schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:02:
[...]
ik heb de nieuwe nog niet in handen gehad, maar qua vorm zijn ze nagenoeg gelijk, alleen de belachelijk dure heeft nog extra bedrukking in de vorm van bruine vlekken. Dat maakt voorlopig deze nieuwe geit ook weer uniek.
Hopelijk komt deze ook in de Pick-a-Brick, om de prijs wat te verzachten
Twee jaar geleden hebben ze zo ook een CMF beestje in een andere kleur
in een advent kalender gestoken:

:fill(white):strip_exif()/f/image/bPpKhrx7KwLJMZszbFFbBrU1.png?f=user_large)
Ik heb niet zoveel ervaring met pick a brick, maar als je een onderdeel obv setnummer zoekt en het komt niet tevoorschijn, dan biedt lego het niet aan?
Ik zat te zoeken naar de groene classic space helm uit set 80054, maar zo te zien kun je die vooralsnog dan niet los kopen.
Ik zat te zoeken naar de groene classic space helm uit set 80054, maar zo te zien kun je die vooralsnog dan niet los kopen.
Verschilt inderdaad, niet alles is los te koop op die manier.Ond schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:07:
Ik heb niet zoveel ervaring met pick a brick, maar als je een onderdeel obv setnummer zoekt en het komt niet tevoorschijn, dan biedt lego het niet aan?
Als je op helmet zoekt vind je er ook maar een paar helaas
Ond schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:07:
Zou het ook niet kunnen dat niet elk nieuw onderdeel meteen op PaB verschijnt? Misschien is het binnen een maand of zo wel te krijgen? Gewoon een gokje van mijn kant natuurlijk.dr86 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:10:
[...]
Verschilt inderdaad, niet alles is los te koop op die manier.
Als je op helmet zoekt vind je er ook maar een paar helaas
Vorige keer duurde het wel wat langer en waren er veel minder sets, nu worden er 30000 gemaakt ipv 5000 uit ronde 1himlims_ schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:52:
[...]
tip; ben er vanaf moment / launch bij. anders ben je te laat. ik had vorige ronden voornemen om 1-2 sets te kopen. na 1uur was ik al te laat
Moet zeggen dat ik het kasteel wel gaaf vind, maar echt veel te duur. Denk dat ik dit keer enkel voor het kleine setje ga, en wat geld apart leg voor ronde 3 met dat chocolade huisje, die zal ook wel aan de prijs zijn gok ik
Toevallig had ik het daar laatst met een vriendin over. Dat de instructies zo gigantisch dik zijn geworden. Ik ben nu de Ferrari Daytona SP3 (42143) aan het bouwen, de twee handleidingen zijn niet normaal meer qua gewicht.Geronimous schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:28:
De instructies waren vroeger overigens wat minder vergevend haha, soms was het even zoeken waar de benodigde stenen geplaatst moesten worden. De hele build heeft maar 36 stappen.
Anyhow, vriendin (althans, vriend van..) vond dat het niet lastiger was. Voorbeeldje opgezocht met iets wat al jaren in Lego zit en haast niet verandert is: aan elkaar koppelen van de Technic cilinder. Bij de hedendaagse set, Ferrari Daytona SP3, is het één pagina
:strip_exif()/f/image/LopcOaMDare9nrTX48mVY1Ss.jpg?f=fotoalbum_large)
De 8880 Super Car uit 1994, hetzelfde idee maar in één afbeelding in één stap. Scheelt ook dat de hierboven genoemde stap van de Ferrari centraal op één pagina staat, 8880 had nog drie stappen op dezelfde pagina. Naast versimpeling is er dus ook een aandeel "meer focus"(?) wat voor meer pagina's totaal zorgt.
:strip_exif()/f/image/NAFRzmAaU6Ge8hNgsXAecN1V.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht je nieuwe sticker zoeken, https://www.brickstickershop.com/all-sets. Haal ik alle stickers vandaan als ik oude Lego opbouw.wonder boven wonder had ik alle gedrukte en bestickerde steentjes nog, behalve die van de spiegels. En ja, ik was vroeger veel minder kritisch op het recht plakken van de stickers.
Jouw 8880 bekijkende moet ik mijn interieur (en velgen) van de zomer toch eens in de peroxide gaan leggen. Een bruin interieur is nog te verkopen als extra optie
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Nieuwe BAM minifigs zijn inmiddels binnenspok9 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 14:22:
En je kan ook gewoon naar specifieke minifigs uit de CMF 25 serie vragen. 1 geitenhoeder p.p.
@KW25 Utrecht!
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Welke Lego winkel os dit? Amsterdam?spok9 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 16:17:
[...]
Nieuwe BAM minifigs zijn inmiddels binnen
En je kan ook gewoon naar specifieke minifigs uit de CMF 25 serie vragen. 1 geitenhoeder p.p.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
De moeite genomen om die Optimus van mij eens vast te leggen op video
Nog wat foto's
20240112_100342 by Appie NL, on Flickr
20240112_100357 by Appie NL, on Flickr
20240112_100546 by Appie NL, on Flickr
20240112_100619 by Appie NL, on Flickr
Ik heb hier gezegd dat ik eerst een ander mechaniek wilde proberen voor de benen voordat ik een video zou maken, maar daar komt het voorlopig toch niet van, dus dan maar zo. Hij is niet perfect, dat die zichzelf niet kan optillen jeukt en de klikjes ook, maar dat fix ik "ooit" nog wel eens
Nog wat foto's

Ik heb hier gezegd dat ik eerst een ander mechaniek wilde proberen voor de benen voordat ik een video zou maken, maar daar komt het voorlopig toch niet van, dus dan maar zo. Hij is niet perfect, dat die zichzelf niet kan optillen jeukt en de klikjes ook, maar dat fix ik "ooit" nog wel eens
Kwam er net achter dat, als je de QR van een instructieboekje scant en je set registreert, Lego 3 dingen van je wil weten:
:strip_exif()/f/image/1xU8a5jHc6y3IraIPmIWTOkm.jpg?f=fotoalbum_large)
Beetje lang screenshot maar ze willen echt wel het eea weten.
Tja...meer data is beter zullen ze wel gedacht hebben
:strip_exif()/f/image/1xU8a5jHc6y3IraIPmIWTOkm.jpg?f=fotoalbum_large)
Beetje lang screenshot maar ze willen echt wel het eea weten.
Tja...meer data is beter zullen ze wel gedacht hebben
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
iemand nog interesse om een serie 25 doos te delen? zitten als goed is 3 complete sets in
Ik zou het doen!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked