Bedoel je het vervangen van de Technic pin met daarover een 1x1 Liftarm Thick door een Technic pin with towball? Die fix maakte het voor mij niet heel veel beter en heb het zelf anders opgelost.
Het was al laat toen ik nog aan het bouwen was. Ik was niet geheel scherp meer, hetzelfde geldt voor de foto's

Mogelijk heb ik ook het wiel opnieuw uitgevonden of bedacht wat al op het internet staat maar ik wilde niet een hele nacht aan de hobby (lees: zoeken in een berg Lego) zonder verslag te maken.
Origineel, geheel is te dik waardoor de bovenste (verticale) grijze liftarm niet ver genoeg recht boven de grijze "Axle and Pin Connector Perpendicular" eronder komt. Geheel is topzwaar waardoor de zwaartekracht wint.
De genoemde fix, de pin with ball:
Het scheelt iets in de dikte maar nog steeds niet genoeg om de bovenste liftarm genoeg naar achteren te krijgen. Oftewel, het moet dunner. Eerste wat ik kon verzinnen, bush er af en alleen een pin. Dat maakt een groter verschil. Axle pin gaf hier echter net een stabieler resultaat dan de ronde zwarte.
Maar... kan het dunner? Dunste wat mijn Lego voorraad biedt is een "3L Bar", voor de zichtbaarheid op de foto's een groen exemplaar gepakt. 1/2 bush aan de andere kant in de lift arm, kant van de kijker de 3L Bar. Echter komt de bovenste lift arm dan te ver naar achter waardoor de klep niet meer dicht gaat... Er is dus een grens
Lego wist zelf ook dat de klep niet stabiel was. In de handleiding van de Daytona staat achterin een foto met de achterklep open. Echter is niet alles conform de handleiding.
:strip_exif()/f/image/FnqIqu1SRe5SJ70QGFayUF3r.jpg?f=fotoalbum_large)
- Groen: volgens de handleiding hoort de oranje Pin 3L and Stop Bush in het tweede hole van boven, in de bovenste zit namelijk een rode 1/2 pin.
- Paars: een pin met 1x1 Liftarm Thick er op is net zo breed als een Liftarm Thick. Op de foto is duidelijk veschil in breedte te zien. Oftewel, Lego heeft de 1x1 verwijderd.
Ik heb het model nog niet af dus mogelijk moet er in de laatste stappen nog wat aan worden gepast zodat het wel klopt met de foto maar als ik foto's/reviews bekijk lijkt dat niet zo.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.