Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 350 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.925 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-09 14:41
QuattroNL schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 20:06:
Kwam er net achter dat, als je de QR van een instructieboekje scant en je set registreert, Lego 3 dingen van je wil weten:
[Afbeelding]
Beetje lang screenshot maar ze willen echt wel het eea weten.
Tja...meer data is beter zullen ze wel gedacht hebben :?
Uiteraard, data is big business.
Deze vragen kreeg je overigens in het begin ook al als je de boekjes in de builder app scande, op de website was deze stap er niet bij. Je kunt het trouwens overslaan, helemaal onderaan de pagina, maar het is wel weer een irritante extra stap die er voor heeft gezorgd dat ik mijn boekjes allemaal niet heb gescand toen ik de zolder aan het opruimen was ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
FeaR schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:29:
[...]
Mocht je nieuwe sticker zoeken, https://www.brickstickershop.com/all-sets. Haal ik alle stickers vandaan als ik oude Lego opbouw.

Jouw 8880 bekijkende moet ik mijn interieur (en velgen) van de zomer toch eens in de peroxide gaan leggen. Een bruin interieur is nog te verkopen als extra optie :P en misstaat niet eens, maar de bruine velgen zijn geen gezicht.
thanks, zal eens kijken naar die stickers (y)

Ja wat betreft de vergeling: ook mijn witte stenen en wielen waren enorm vergeeld. Ik heb zo'n 2 jaar geleden ALLE lego die ik had gesorteerd, schoongemaakt en geretro-brite. Sindsdien ( ze hebben in een doos gezeten), zijn ze toch weer een stuk geler geworden. Na het retroibriten waren ze weer spierwit namelijk.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
Ik heb ooit begrepen (misschien van iemand hier) dat de vergeling komt door een specifiek stofje in het ABS plastic. Met het in de zon leggen met peroxide haal je alleen dat bovenste laagje weg van dat stofje, maar er zit meer in het steentje dat ook naar boven kan komen en dus je steentje weer vergeeld.

Dit is ook de reden dat ik vergeling maar laat zitten als ik het heb (gelukkig nog niet veel). Daarnaast worden de steentjes er ook zachter van begreep ik.

Ik noem vergeling al jaren liefkozend: "Lego-patina" ;)
Het hoort er gewoon een beetje bij wat mij betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 13-01-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Het ziet er wel mooi uit wanneer de stenen weer helemaal wit zijn, voor de tijd dat het duurt :)

[ Voor 0% gewijzigd door Br00d op 13-01-2024 12:31 . Reden: komma ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:24
ReVision. schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:41:
Krijg een notifcatie van Brickwatch dat Eldorado Fortress in de aanbieding nu is voor 179,99 euro *O*
Dus ik gelijk kijken, blijkt het om CDiscount te zijn waar ook nog een 12,99 euro verzendkosten bij komt.
Maar als je vervolgens naar de website gaan is de prijs zelfs 279 euro ex verzendkosten. -O- -O-
Hij staat er nu wel voor 179 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

einz schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Hij staat er nu wel voor 179 op.
Met 20 euro verzendkosten? Maar de vraag ook hoe ze het verzenden. Shop zelf krijgt niet echt hoge score ook bij brickwatch.
Heb deze set al lang op het oog, twijfel nu wel weer :p (€215 bij Bol btw)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07:55
Denk dat ik een favoriete nieuwe set heb, echt prachtig deze. Geen stickers, en maar €25 bij Intertoys! Zeer blij mee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/139CDyIhu4APhdf8ryFPBn-Aflg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sFVxl2ls6vMNbk9aLLRvBLQ3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vU1bPNiMd7BQnfAOTUstB4P4YmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOvHU3jiyJEgG6BgkhNMNgpu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpLNBht-qe6hLl3JdYLxi1nW-zE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9unWvQrauAMzs85Dg8D8FrgP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:24
TepelStreeltje schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:30:
[...]

Met 20 euro verzendkosten? Maar de vraag ook hoe ze het verzenden. Shop zelf krijgt niet echt hoge score ook bij brickwatch.
Nee, 8 euro zag ik zo snel. Zit ook enorm te twijfelen over deze set. Xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:08
ReVision. schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 15:41:
Krijg een notifcatie van Brickwatch dat Eldorado Fortress in de aanbieding nu is voor 179,99 euro *O*
Dus ik gelijk kijken, blijkt het om CDiscount te zijn waar ook nog een 12,99 euro verzendkosten bij komt.
Maar als je vervolgens naar de website gaan is de prijs zelfs 279 euro ex verzendkosten. -O- -O-
[...]

Ik ben zelf ook aan 't twijfelen over deze set, en ik heb naar aanleiding van deze posts even gekeken op brickwatch. Gelet op de verzendkosten zoals jullie aangeven en de weinige aanbieders van deze set zou ik eerder opteren voor een dubbele VIP punten promotie bij Lego zelf, zeker als er nog een interessante GWP bij zou zitten...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
[...]

Ik raakte ook enthousiast van die €180,-, en heb op zich prima ervaring met CDiscount, maar als het dan toch weer €193,- inclusief shipping is wordt het verschil me eigenlijk te klein. Met dubbele VIP en een leuke GWP bespaar je meer.

€215,- is de adviesprijs van Lego, dus daarvoor zou ik bij bol ook niet direct happen. Ding komt nog wel in de aanbieding. €180,- bij bol, dan hap ik wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:27

Pazo

Mroaw?

Ik zat net in de nieuwe lego catalogus (jan-jun 2024) te kijken, en daar staat o.a. 76430 Kasteel Zweinstein: Uilenvleugel, waarbij vermeld wordt het om een modulaire build gaat waar de komende tijd meerdere delen voor uit komen.
Online op Lego.com staat bij de beschrijving 'dit is de eerste in een nieuwe serie modulaire sets (apart verkrijgbaar) die met elkaar kunnen worden verbonden om het meest gedetailleerde LEGO® Zweinstein™ kasteel ooit te bouwen'

In de catalogus staan ook 76426 Het boothuis en 76428 Hagrids huisje op die pagina. Het is echt niet helemaal duidelijk of deze ook bij die serie horen. Ze zijn dezelfde grootte. Bij Het Boothuis staat ook dezelfde tekst, dat het 'de eerste in een nieuwe modulaire serie' is. Lijkt me een copy-past foutje.

We hebben altijd wel oren naar het grote Zweinstein kasteel (71043) gehad, maar nog niet gekocht. Dus ik ben nu wel benieuwd naar deze modulaire serie, want misschien is het wel gaaf om deze helemaal te verzamelen / te bouwen als het een gigantisch geheel gaat worden. Ik heb zitten zoeken maar kan nog niet vinden wat er mogelijk nog meer in de toekomst bij gaat komen. Iemand wellicht een idee?

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:04
[b]Pazo in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
We hebben altijd wel oren naar het grote Zweinstein kasteel (71043) gehad, maar nog niet gekocht. Dus ik ben nu wel benieuwd naar deze modulaire serie, want misschien is het wel gaaf om deze helemaal te verzamelen / te bouwen als het een gigantisch geheel gaat worden. Ik heb zitten zoeken maar kan nog niet vinden wat er mogelijk nog meer in de toekomst bij gaat komen. Iemand wellicht een idee?
Nee nog niet, Hagrids Huisje zal er inderdaad niet bij horen. Maar de vorige modulaire serie staat hier en heeft een aardig speelbaar Zweinstein opgeleverd. Deze zal wel weer die kant op gaan.
Het boothuisje hoort er trouwens wel bij, want daar zie je aan de achterkant de 2 technicstuds uitsteken waarmee je kunt verbinden aan de andere sets.

[ Voor 9% gewijzigd door Prosac op 13-01-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:27

Pazo

Mroaw?

Prosac schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:03:
Maar de vorige modulaire serie staat hier en heeft een aardig speelbaar Zweinstein opgeleverd.
Welke zijn dat geweest? Kan ik een beetje inschatten wat het dan wordt.
Al kriebelt het ook nog steeds naar het grote kasteel namelijk.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 00:03
Uit de categorie gekkigheid, vandaag een minifig gebakken 🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYzSXUXmQDZFDUB0Uj0x16C-4IQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWA7w7T0lNLCK2f5ksnn4j87.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:04
Pazo schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 18:30:
[...]

Welke zijn dat geweest? Kan ik een beetje inschatten wat het dan wordt.
Al kriebelt het ook nog steeds naar het grote kasteel namelijk.
76386 Hogwarts: Polyjuice Potion Mistake
76389 Hogwarts Chamber of Secrets voor
76398 Hogwarts Hospital Wing voor
76401 Hogwarts Courtyard: Sirius’s Rescue (deze is uit de handel)
76402 Hogwarts: Dumbledore’s Office
76413 Hogwarts: Room of Requirement
76415 The Battle of Hogwarts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:55
Popcorna schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:57:
Denk dat ik een favoriete nieuwe set heb, echt prachtig deze. Geen stickers, en maar €25 bij Intertoys! Zeer blij mee

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is de Bowser dezelfde build als die in Peach's castle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
korenpc schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:51:
[...]

Is de Bowser dezelfde build als die in Peach's castle?
Nee, bij deze auto zit de vernieuwde/verbeterde versie. Kijk maar naar de handen, en hoe het schild vastzit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:24

almightyarjen

When does the hurting stop?

AppieNL schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:46:
Ik heb ooit begrepen (misschien van iemand hier) dat de vergeling komt door een specifiek stofje in het ABS plastic. Met het in de zon leggen met peroxide haal je alleen dat bovenste laagje weg van dat stofje, maar er zit meer in het steentje dat ook naar boven kan komen en dus je steentje weer vergeeld.

Dit is ook de reden dat ik vergeling maar laat zitten als ik het heb (gelukkig nog niet veel). Daarnaast worden de steentjes er ook zachter van begreep ik.
Dat klopt. De vrije bromides die in de brandvertragende stof zit zorgt voor verdeling en kruipen langzaam naar het oppervlak. Ik heb ook het idee dat met peroxide behandelde onderdelen ook weer sneller geel worden, ik heb daar een meerjarentest voor lopen.

Tijdens het inpakken van mijn Lego collectie voor de verhuizing kwam ik sets tegen die ik in geen 8 jaar heb gezien, sommigen begonnen wat vergeling te vertonen, ondanks dat ze 8 jaar geleden als nieuw in een donkere kast zijn gezet. Dus alleen UV blokkeren lijkt niet genoeg, vergeling hoort er helaas een beetje bij (al kan ik er zelf moeilijk mee omgaan :P )

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
Voor mijn verjaardag vandaag (42 autsj) een Speed Champion van mijn dochter (5jr) cadeau gekregen! <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hSxYEumtYkP1bq7eac3maM-cI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xC15K3Gz3bZgIUoHkt1QxHEf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1C3KLHnIVczWeSfRfluafEKzoqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tEjE3SsC5RFDPINGpoXdc0gR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• melst90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:52
Spaceman!
Ik vind hem gaaf, ook omdat die "zweeft".
Alleen, de Astronaut heeft per hand maar 4 vingers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqQERIxXwxeaIqBuo7Tv0BOJKvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEAwlzbHq9cPKR7nqmdVpjhJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:25

Mappy

Piramide van Austerlitz

melst90 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 00:08:
Spaceman!
Ik vind hem gaaf, ook omdat die "zweeft".

[Afbeelding]
Da's al twee keer zo veel als een gemiddelde minifig!

Als ik het design zo zie, moet de hele astronaut 33% groter worden om er een extra vinger bij te krijgen, dus het kan een afweging zijn geweest met de beoogde grootte/prijs van het model in gedachte. Of wellicht hebben ze een standaard cartoonfiguurhand met 4 vingers als basis genomen, omdat dat er het leukst uitziet.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Mappy schreef op zondag 14 januari 2024 @ 02:04:
[...]
Als ik het design zo zie, moet de hele astronaut 33% groter worden om er een extra vinger bij te krijgen, dus het kan een afweging zijn geweest met de beoogde grootte/prijs van het model in gedachte. Of wellicht hebben ze een standaard cartoonfiguurhand met 4 vingers als basis genomen, omdat dat er het leukst uitziet.
Of Lego wil niet dat er straks overal Lego astronauten staan die je de vinger geven...

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 14-01-2024 06:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
melst90 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 00:08:

Wellicht krijgt ie een gastrol in de Simpsons?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

zonoskar schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:40:
Er is ook een aanpassing om de achterklep beter open te laten staan, wat ook erg goed werkt.
Bedoel je het vervangen van de Technic pin met daarover een 1x1 Liftarm Thick door een Technic pin with towball? Die fix maakte het voor mij niet heel veel beter en heb het zelf anders opgelost.

Het was al laat toen ik nog aan het bouwen was. Ik was niet geheel scherp meer, hetzelfde geldt voor de foto's ;) Mogelijk heb ik ook het wiel opnieuw uitgevonden of bedacht wat al op het internet staat maar ik wilde niet een hele nacht aan de hobby (lees: zoeken in een berg Lego) zonder verslag te maken.

Origineel, geheel is te dik waardoor de bovenste (verticale) grijze liftarm niet ver genoeg recht boven de grijze "Axle and Pin Connector Perpendicular" eronder komt. Geheel is topzwaar waardoor de zwaartekracht wint.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KE4QiXM8kLosom4TIzWGECGXkto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NV03tkjisp7VYneLLGnKXpC4.jpg?f=fotoalbum_large

De genoemde fix, de pin with ball:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEKynFlJ1noXUTuFPxfiyB9QYvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwrnfIJaWiuWdo4UyUnyjchk.jpg?f=fotoalbum_large

Het scheelt iets in de dikte maar nog steeds niet genoeg om de bovenste liftarm genoeg naar achteren te krijgen. Oftewel, het moet dunner. Eerste wat ik kon verzinnen, bush er af en alleen een pin. Dat maakt een groter verschil. Axle pin gaf hier echter net een stabieler resultaat dan de ronde zwarte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBHPR0SEz8cyAYmruVbucayffGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nGj3dLiiuPuFg6wB0o1s7hID.jpg?f=fotoalbum_large

Maar... kan het dunner? Dunste wat mijn Lego voorraad biedt is een "3L Bar", voor de zichtbaarheid op de foto's een groen exemplaar gepakt. 1/2 bush aan de andere kant in de lift arm, kant van de kijker de 3L Bar. Echter komt de bovenste lift arm dan te ver naar achter waardoor de klep niet meer dicht gaat... Er is dus een grens :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxTZZJ_0e9TYz52lzpctNDSlMIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/peYz0LIb5oAsTyHUKrxUOnjC.jpg?f=fotoalbum_large

Lego wist zelf ook dat de klep niet stabiel was. In de handleiding van de Daytona staat achterin een foto met de achterklep open. Echter is niet alles conform de handleiding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9oYBwPsguQv6lXtTzbwYoAwxIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnqIqu1SRe5SJ70QGFayUF3r.jpg?f=fotoalbum_large
  • Groen: volgens de handleiding hoort de oranje Pin 3L and Stop Bush in het tweede hole van boven, in de bovenste zit namelijk een rode 1/2 pin.
  • Paars: een pin met 1x1 Liftarm Thick er op is net zo breed als een Liftarm Thick. Op de foto is duidelijk veschil in breedte te zien. Oftewel, Lego heeft de 1x1 verwijderd.
Ik heb het model nog niet af dus mogelijk moet er in de laatste stappen nog wat aan worden gepast zodat het wel klopt met de foto maar als ik foto's/reviews bekijk lijkt dat niet zo.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:51

Cheezus

Luiaard

PdeBie schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:41:
Voor mijn verjaardag vandaag (42 autsj) een Speed Champion van mijn dochter (5jr) cadeau gekregen! <3

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd maar euh, bij je spoiler rechts achter is iets niet helemaal goed gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 22:13
Cheezus schreef op zondag 14 januari 2024 @ 09:25:
[...]

Gefeliciteerd maar euh, bij je spoiler rechts achter is iets niet helemaal goed gegaan ;)
Ow lol, die zit verkeerd om inderdaad.

—edit—
Nu niet meer ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 14-01-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door wouter3 op 14-01-2024 09:41 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Project 2 binnen gekomen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEPg9_06wSec7ShwtIkdVLgTEqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1fSXYgFvASRjrVG8RvInHNw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6Tajot6CX5zLz69WZYKbGehGhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hbifl2Yycezyi2epwSR2Jt0.jpg?f=fotoalbum_large

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:36

QuattroNL

It is I.

Vandaag de 76918 Speedchampions McLaren duoset in elkaar gezet.
Naar de F1 was ik heel benieuwd en het resultaat is idd heel gaaf (zoals je ook in eigenlijk alle reviews leest).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GI9EZRUot02gBqsiS5Co-C-LfTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HkhK0zuHnyW37Pif0jG0Y4W.jpg?f=fotoalbum_large

Interessante bouwtechnieken ook, heel ingenieus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zmcrQeBuKh82a8vqP6Gf5YBpC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Xwjhc9r3h3RB8zG8kdtDBBq.jpg?f=fotoalbum_large
de 8 streepjes zijn opdruk en het geheel is mooi strak/glad afgewerkt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTy_c05Rj93ucjldpgtcNHaZmtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SbVa8iVt3OcX1wT2RtdBOZXj.jpg?f=fotoalbum_large
de neus wordt hier ook weer heel slim aan het chassis bevestigd.

De Solus trok me het minst, hij ziet er niet heel gaaf/cool uit. Komt denk ik vnl door de wit/oranje kleursetting.
Toch maar gebouwd en o man wat een gave bouwtechnieken! Dat ding zit echt heel knap in elkaar!
Het begint al met de basis. Geen standaard bodemplaat met wat wielen eraan maar helemaal los opgebouwd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9X-4UCeVupZFQkkPCIgT_gcNa2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wQys0UCsXL0q7rUSxMJY3o8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEkDYP77tcUak25oaxFRbbEpBhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FC3H3fjdgatUSKxg3QqO5cuQ.jpg?f=fotoalbum_large

De verdere opbouw is ook verre van standaard; de neus, de witte zijpanelen, de motorkap.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YP4B-UlXmyAkGeK0_aWUZR2bvFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UapuYZiktXq1DW8h6i5wS0dm.jpg?f=fotoalbum_large

Het resultaat mag er uiteindelijk toch zeker wezen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8nFgwpwZ3L-UXcqLMtP6Wn6Zhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTwDo9ZjfyssU5RUEJs1y9lf.jpg?f=fotoalbum_large

Mogelijk zal ik nog eens een poging gaan doen het wit en oranje te vervangen voor iets beters (stoerder).

Bijzonder is wel dat deze Solus 9 studs breed is. Als dat maar past in de vitrinekast :|
edit: past!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/De8anng_7vTWkNufVfdSUCahs-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDDPnLMfyhnFVvX4C1G1ua4v.jpg?f=fotoalbum_large
de groene Valkyrie was bijna een grotere uitdaging omdat deze heel lang is, past zo schuin maar net.

Die ruimte in de vitrinekast wordt sowieso een uitdaging met de aankomende nieuwe SC's (naar verluidt 9 stuks dit jaar :o ).

[ Voor 6% gewijzigd door QuattroNL op 14-01-2024 18:22 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Neelon

FOR PONY!!!

QuattroNL schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:04:
Naar de F1 was ik heel benieuwd en het resultaat is idd heel gaaf (zoals je ook in eigenlijk alle reviews leest).
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De Solus trok me het minst, hij ziet er niet heel gaaf/cool uit. Komt denk ik vnl door de wit/oranje kleursetting.
Toch maar gebouwd en o man wat een gave bouwtechnieken! Dat ding zit echt heel knap in elkaar!
Het begint al met de basis. Geen standaard bodemplaat met wat wielen eraan maar helemaal los opgebouwd.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De verdere opbouw is ook verre van standaard; de neus, de witte zijpanelen, de motorkap.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mogelijk zal ik nog eens een poging gaan doen het wit en oranje te vervangen voor iets beters (stoerder).

Bijzonder is wel dat deze Solus 9 studs breed is. Als dat maar past in de vitrinekast :|
[Afbeelding]
de groene Valkyrie was bijna een grotere uitdaging omdat deze heel lang is, past zo schuin maar net.

Die ruimte in de vitrinekast wordt sowieso een uitdaging met de aankomende nieuwe SC's (naar verluidt 9 stuks dit jaar :o ).
Negen? Ik weet van 5. BMW double pack, de Audi S1 (Hoonitron), de Ford Mustang en als het goed is een F1. Ik heb nergens iets gezien van 9 stuks...

En mijn weekend projectje ook af. Was nog van Sinterklaas, maar de YWOBB Transformers waren sneller geleverd dan verwacht, dus is het wat verlaat.

Het motorblok met achterassen, en een deel van de verstelbare achterspoiler.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Ge3zxA.jpg

Het chassis met voorassen, en het interieur.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Ge3zxA.jpg

Begint al zijn kenmerkende uiterlijk te krijgen met het bodywork.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TSSz5Mc.jpg

En alles zit er op.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PFvVb9Y.jpg

Het deur-mechanisme is erg leuk gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G200aFz.jpg

Dit is niet hoe de set uiteindelijk zal blijven, ik heb al een 2-tal mocs op het oog. Een Toyota Supra en Milan's eigen, onofficiele b-model, de Ford GT Mk IV 1967. Maar dat gaat nog een poosje duren.

Begin ook een beetje verslaafd te raken aan stud.io, ben een Muppets Theater aan het maken (visueel gebaseerd op verschillende mocs van rebrickable), nu vooral kleine dingen aan het aanpassen naar eigen wensen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UAsBa1m.png

Loop er alleen tegenaan dat stud.io sinds een paar dagen weigert te starten als ik mn vpn aan heb staan, daarvoor nooit last van gehad. Kan er ook nergens iets over vinden, geen idee wat het is ineens.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Popcorna
Vandaag deze opgebouwd. Hoop dat het een serie gaat worden. Was erg fijn om te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJZPt0cKg-ZGGtue89nempA4m1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxKkYX7WF8GRCaT5U54NzPal.jpg?f=fotoalbum_large

Qua Speed Champions komen er 9 of 10 uit dit jaar. Op 1 maart, en in juni als het goed is. Veel duopacks, dus een dure grap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05
Hebben andere eigenaren van de mcLaren F1 42141 ook last dat de vering doorzakt en de achtergrond de grond raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
Helox-in-a-box schreef op maandag 15 januari 2024 @ 00:07:
Hebben andere eigenaren van de mcLaren F1 42141 ook last dat de vering doorzakt en de achtergrond de grond raakt?
Inmiddels de voorgrond ook :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
Neelon schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:01:
[...]

Negen? Ik weet van 5. BMW double pack, de Audi S1 (Hoonitron), de Ford Mustang en als het goed is een F1. Ik heb nergens iets gezien van 9 stuks...
Zomer release zal ons een Lamborghini single pack en een Mercedes en Aston Martin double pack geven. Dus +5 auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:01
QuattroNL schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb vorige week de 76916 Porsche 963 in elkaar gezet, en daar was ik net zo blij verrast door als jij met de Solus lijkt te zijn. Geen standaard (grote) baseplate, wel een kleinere dan normaal, en verder een best leuke build. Ik vind het model in het echt ook veel leuk dan op de plaatjes, dus hij staat nu mooi op mijn bureau te pronken :). Ik heb de McLaren set hier ook nog liggen, het jeukt nu wel op die ook eens te gaan openen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAvZ008GqRHijm0JeaMF5nTTKNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZozrj4k2JLhYQ0OBbEJ4Y5f.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er erg naar uitgekeken om deze te gaan bouwen! And so it begins... :)

Edit: even een foto van een leuk detail voor het onder de vloer verdwijnt (als je het niet wil zien moet je niet op de spoiler klikken!)

spoiler:
Onder de vloer van het museum ligt een fossiel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SajfPvX88qifmK-wWHf8VK6Q50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iDS7R4oSibtRyO0VJ7z1BnAW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Jakkus op 15-01-2024 14:11 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNmMYHk9MUsgCTQg02W0nfI1TBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Va6x1rlGTIKcM5Rab2ZnV2M.jpg?f=fotoalbum_large
Sneeuw!

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Helox-in-a-box schreef op maandag 15 januari 2024 @ 00:07:
Ja, is een bekend probleem. De mijn zakt ook door.

/edit: Gisteren in de Lego store in Leidschendam geweest. Bijzondere ervaring, het was niet heel druk, maar er waren genoeg mensen binnen. De PaB wall doet me niet zo veel, ik begrijp nog steeds niet het concept daar achter. Random steentjes kopen en dan? De BAM hoek was wel lekker druk met veel kinderen, dus dat heb ik maar over geslagen. Misschien een keertje doen als ik specifieke minifigs nodig heb. Er lag een hoop in de bakken, maar speciale Star Wars figs kon ik niet zo gauw vinden bij het over de schouders van de kinderen meekijkend. En iets bouwen naar je eigen gelijkenis was ook een beetje lastig, je moet maar net de juiste torso/kop vinden. Anyways, leuke ervaring, maar ik ga er niet meer speciaal ca 300 Km (en 2x laden) voor rijden. Wel nog de kleine Defender (in de enig juiste kleur) en de 30 euro City spaceset (60431) mee genomen. Ik kon toch niet met lege handen teruggaan, toch?

[ Voor 61% gewijzigd door zonoskar op 15-01-2024 13:57 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
zonoskar schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:51:
[...]

De BAM hoek was wel lekker druk met veel kinderen, dus dat heb ik maar over geslagen. Misschien een keertje doen als ik specifieke minifigs nodig heb. Er lag een hoop in de bakken, maar speciale Star Wars figs kon ik niet zo gauw vinden bij het over de schouders van de kinderen meekijkend. En iets bouwen naar je eigen gelijkenis was ook een beetje lastig, je moet maar net de juiste torso/kop vinden.
Als ik mij niet vergis zal je in de BaM alleen maar 'standaard' Lego en enkele CMF elementen (met alternatieve kleur) terugvinden, alles wat gekoppeld is aan franchises (Marvel, DC, Star Wars, Disney,...) zal je er nooit in aantreffen. Dus als army builder voor een SW scene bv. kan je er niet terecht jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:43
[...]

/edit: Gisteren in de Lego store in Leidschendam geweest. Bijzondere ervaring, het was niet heel druk, maar er waren genoeg mensen binnen. De PaB wall doet me niet zo veel, ik begrijp nog steeds niet het concept daar achter. Random steentjes kopen en dan? De BAM hoek was wel lekker druk met veel kinderen, dus dat heb ik maar over geslagen. Misschien een keertje doen als ik specifieke minifigs nodig heb. Er lag een hoop in de bakken, maar speciale Star Wars figs kon ik niet zo gauw vinden bij het over de schouders van de kinderen meekijkend. En iets bouwen naar je eigen gelijkenis was ook een beetje lastig, je moet maar net de juiste torso/kop vinden. Anyways, leuke ervaring, maar ik ga er niet meer speciaal ca 300 Km (en 2x laden) voor rijden. Wel nog de kleine Defender (in de enig juiste kleur) en de 30 euro City spaceset (60431) mee genomen. Ik kon toch niet met lege handen teruggaan, toch?
de PaB wall is interessant als je veel onderdelen wilt hebben om dingen te bouwen. Voor onze dochter denk ik dat we sinds Legoland 3 bekers gevuld hebben. Gaat bij haar in een grote stoffen ton en dan bouwt ze ermee. Maar volwassenen hebben er ook veel aan, maar dat ligt dan echt aan wat je er mee wilt doen.

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5BLdHTnnuo-H8f2LtrNXfiAloI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zAeFLjwdUi7xGn8g26lmNuH.jpg?f=fotoalbum_large
Sneeuw }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

praktisch nut van PaB is sterk afhankelijk van persoon. Zelf sla ik op redelijke schaal blokjes in, zijn soms ook goedkoper dan via bricklink(!!)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik heb mogelijk een stomme vraag voor Rebrickable, ik wil een MOC bouwen op basis van Cody Helm, wat moet ik doen om enkel de onderdelen te laten zien die ik additioneel nodig heb?

Nevermind, ben al sets aan het toevoegen aan mijn collectie in Rebrickable.

[ Voor 13% gewijzigd door Xqlus1ve op 15-01-2024 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Xqlus1ve schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:30:
Ik heb mogelijk een stomme vraag voor Rebrickable, ik wil een MOC bouwen op basis van Cody Helm, wat moet ik doen om enkel de onderdelen te laten zien die ik additioneel nodig heb?
Dat kan op 2 manieren.
1. Op de MOC pagina kun je de MOC vergelijken met een andere set. Op het tabje "Inventory" klik je "Compare MOC" aan en dan vul je in de volgende pagina het setnummer van de set die je hebt. Onderaan de pagina krijg je daarna een lijst van welke onderdelen uniek zijn voor elke set, bij de MOC kies je dan export parts en die kun je in Bricklink kopen.

2. Op de MOC pagina klik je "Build this MOC". Dan krijg je standaard de bricks die je niet hebt, maar hij gebruikt daar je hele Lego collectie voor, dus je zal dan bij elke (veel) set een paar blokjes moeten weghalen. Je kan ook op "Find my parts for this build" klikken en op de volgende pagina weer op find parts, dan kun je kiezen welke set(s) je wilt gebruiken. Hoe meer sets je aanklikt, hoe minder onderdelen je hoeft bij te kopen, dus je kan kiezen welke sets je "op offert" om de MOC te bouwen. De overgebleven bricks kun je weer exporteren en kopen in bricklink ofzo.

@himlims_ Ik zag zo gauw alleen blokjes met felle kleuren, dus IMHO niet echt geschikt om iets Star Wars-achtigs mee te bouwen. Maar als er blokjes bij zitten die je wel wilt hebben is het natuurlijk makkelijk om ze daar te kopen. Alleen moet je dan maar net in de buurt wonen, want zelfs met elektrisch rijden was ik 20 euro kwijt voor de 'brandstof'. Met diesel had me dat bijna 30 euro gekost.

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 15-01-2024 14:45 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

compleet in lijn der verwachting, en hier al meermaals voorspeld; lego stopt met het Avatar-themawereld.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +59 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yMHGWH6bwBgNmNKq3hkntAZDU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUeLlrpD0lRgH1x1OccSyszz.jpg?f=fotoalbum_large
Het is goed gekomen! Hij is weer thuis *;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:07
Mappy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:27:
[Afbeelding]
Het is goed gekomen! Hij is weer thuis *;
Heerlijk dit. Simpel maar zeer doeltreffend _O-
Thanks!

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:51

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Dat was even zoeken :D
Pistenbully 60222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Rhapsody schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:49:
[...]
je kunt de qr code scannen. Heb ergens hier op GoT daar een post van gezien.

Hier heeft ook iemand het uitgezocht.
Die wist ik niet, bedankt ga ik eens proberen op een gekocht doosje hier :).
L23 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:52:
[...]

Ik begrijp dat die geit het populairst is. Ook duurder dan de andere minifigures van series 25 op Bricklink.
Verbaasd mij niet, de geit is toch een zeldzaam onderdeel.

200 fish found!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Popcorna
Heb de Lego Speed Champions Ferrari f8 Tributo - 76895 voor maar een tientje kunnen kopen op marktplaats :D Heb deze al, maar ga er wat anders van bouwen.

Namelijk bezig met een mooiere versie van de Ferrari 812, zonder stickers en zonder zwarte kleur, spacers op de wielen, wacht alleen nog op een aantal stukjes. Moest het raampje van de Tributo hebben voor deze build, rood zonder gele lijn.

Nergens los te koop, daarom bovenstaande via marktplaats gekocht eigenlijk, die F1 auto is mooi meegenomen _O_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05
Toch nog even aan de slag gegaan met de achterwiel ophanging van de mcLaren 42141, heb het oranje blokje 1 element omhoog gezet bij stap 24 van de handleiding.

Zou dus eigenlijk op het rode crossbeam moeten zitten maar het het vastgemaakt aan de grijze erboven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBY43hnSJhPN5quwolCjCCRoH5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rI8FsmrfVEWiIaICkoropWc5.jpg?f=fotoalbum_large

En de clearance ziet er nu zo uit, ook geen zorgen meer als de kids met de wagen aan het rond rijden zijn :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T62rUae7weMsZ04PfIbmHx1uiSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbdHckEdRUtiDZtqVLZ6nlXj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de kleine Landrover Defender (set 40650) gemaakt. Achteraf is het nog niet de juiste kleur voor de Camel Trophy variant van de auto. Maar het is toch al dichter in de buurt dan de groene Icons set. Het bright orange zou eigenlijk vervangen moeten zijn door sand yellow. Maar goed, dan vervang je dus vrijwel 80% van de set, dus ik vind dit ook wel oke. Best wel veel details in zo'n klein setje, hij is kleiner dan een 8 stud speed champion. Maar wel perfect formaat voor in een Lego city. Er zijn maar een paar dingen die ik anders zou willen, bijv de wielen zijn nogal kaal zo zonder covers, je kijkt rechtstreeks op de remschijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLCdNlY4wo0GxJX17jYeb191Rzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpTyThohxHnyUxbhiPm66Nts.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnOSWxuxsxSyVjyrBkmWR6pzZow=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FWf3OUqazMUJMrnlHqw1SDpR.jpg?f=user_large

De enige sticker (de grille) heb ik toch maar geplakt, hij was zo kaal zonder :)

@Helox-in-a-box Goed idee, dat ga ik ook doen!

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 16-01-2024 11:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01:03
De Ideas Rode Londense telefooncel is nu officieel aangekondigd:

https://www.lego.com/nl-n...ondon-telephone-box-21347

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRhSnlLMu6mHwOC1tYQHn5yCbwk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eFw6NE8LBcuau4BokaM4kxhh.png?f=fotoalbum_large

Komt 3 februari (1 februari voor Insiders) uit, kost € 114,99 voor 1460 stenen. €0,0787.. per steentje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pab Brussel 2024-01-16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_tvwLAfkkjOJykbe49qgsJC3ZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZOHd5LtUlo1GaVPaIj1f2cA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Laatst een paar van die series 25 minifigs meebesteld bij wat andere sets. Het is toch een beetje gokken wat je krijgt, en enerzijds is dat ook wel een beetje de lol. Anderzijds heb ik bijna nooit mazzel met dat soort dingen.

Ik bedoel, de triceratops guy zat erbij, die wilde ik graag. Maar ik hoopte vooral op die vampire knight en harpy. Helaas, volgende keer beter. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:13:
Ik heb de kleine Landrover Defender (set 40650) gemaakt. Achteraf is het nog niet de juiste kleur voor de Camel Trophy variant van de auto. Maar het is toch al dichter in de buurt dan de groene Icons set. Het bright orange zou eigenlijk vervangen moeten zijn door sand yellow. Maar goed, dan vervang je dus vrijwel 80% van de set, dus ik vind dit ook wel oke. Best wel veel details in zo'n klein setje, hij is kleiner dan een 8 stud speed champion. Maar wel perfect formaat voor in een Lego city. Er zijn maar een paar dingen die ik anders zou willen, bijv de wielen zijn nogal kaal zo zonder covers, je kijkt rechtstreeks op de remschijven.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De enige sticker (de grille) heb ik toch maar geplakt, hij was zo kaal zonder :)

@Helox-in-a-box Goed idee, dat ga ik ook doen!
Zeker een leuk setje! Laatst aan mijn zoon van drie (bijna vier) gegeven die hem zo in elkaar zette :o (dat worden dure jaren de komende 20 jaar :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:25
Dit is al eerder gemeld, je kunt bij de huidige nieuwe lijn de QR code achterop scannen en erachter komen wat er in je doosje zit.
Gaius schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:14:
Laatst een paar van die series 25 minifigs meebesteld bij wat andere sets. Het is toch een beetje gokken wat je krijgt, en enerzijds is dat ook wel een beetje de lol. Anderzijds heb ik bijna nooit mazzel met dat soort dingen.

Ik bedoel, de triceratops guy zat erbij, die wilde ik graag. Maar ik hoopte vooral op die vampire knight en harpy. Helaas, volgende keer beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:55
ShadLink schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:43:
De Ideas Rode Londense telefooncel is nu officieel aangekondigd:

https://www.lego.com/nl-n...ondon-telephone-box-21347

[Afbeelding]

Komt 3 februari (1 februari voor Insiders) uit, kost € 114,99 voor 1460 stenen. €0,0787.. per steentje
Knap gemaakt, maar iets te niche voor mij. Maar ik kan me voorstellen dat Engeland-fans (die misschien niet eens zo in LEGO zijn geïnteresseerd) deze set wel gaan aanschaffen.

Wel jammer dat er zoveel stickers in zitten; dat is toch een trend in recente IDEAS-releases waar ik wat minder enthousiast over ben.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CKSotos schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:59:
Dit is al eerder gemeld, je kunt bij de huidige nieuwe lijn de QR code achterop scannen en erachter komen wat er in je doosje zit.

[...]
I know, maar het is lastig QR codes scannen als je via internet besteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:25
Ja! Daar heb je gelijk in!
Maar dan koop je ze daarna bij de intertoys en ruil je om wat je wilt houden en breng je je doosjes terug en vraag je je geld terug :P
Gaius schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:08:
[...]

I know, maar het is lastig QR codes scannen als je via internet besteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:50
Of je loopt even langs de Kruidvat :)

Water-Escape

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Er komt een dubbele VIP punten promotie aan binnen enkele dagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLsRJcc2J9v9TKgSwFk1pxHL8LY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EXbFv6SoNaEPUW9PsEyj2rGX.png?f=fotoalbum_large

Waarschijnlijk zal deze promotie ook samenvallen met de 40611 Year of the Dragon actie (besteding €80 of €85 dacht ik).
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/AdditionalImages/40611-1/40611_box1_v39.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Popcorna schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:50:
Heb de Lego Speed Champions Ferrari f8 Tributo - 76895 voor maar een tientje kunnen kopen op marktplaats :D Heb deze al, maar ga er wat anders van bouwen.

[YouTube: 76895 Red Formula Racer - Lego Speed Champions Alternate MOC Tutorial]

Namelijk bezig met een mooiere versie van de Ferrari 812, zonder stickers en zonder zwarte kleur, spacers op de wielen, wacht alleen nog op een aantal stukjes. Moest het raampje van de Tributo hebben voor deze build, rood zonder gele lijn.

Nergens los te koop, daarom bovenstaande via marktplaats gekocht eigenlijk, die F1 auto is mooi meegenomen _O_
Die F1 is best leuk. Ik mis eerlijk gezegd wel de nodige stickers om 'm echt op een F1 auto te laten lijken. Maar die zijn vast ergens te koop of te laten maken.

Ben benieuwd naar je 812 MOC!

Voor de meesten al wel bekend geloof ik maar we hebben het hier over MOC's van SC Ferrari's en dan gooi ik mijn witte F8 Tributo MOC er ook maar weer even in. Dit op basis van de witte Countach want het voornaamste is toch steeds dat raam :9
Puur ter inspiratie :+ :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HxY9jvCL0GNQkQw-NKqW_IktCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdZhpplRxiMdytgVfAlTKOy1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 00:41
Kapoen schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:15:
Er komt een dubbele VIP punten promotie aan binnen enkele dagen:
[Afbeelding]

Waarschijnlijk zal deze promotie ook samenvallen met de 40611 Year of the Dragon actie (besteding €80 of €85 dacht ik).
[Afbeelding]
Wow wat een toffe draak. Ik zat nog op een goed moment te wachten voor de Dune Ornithopter. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:49

Wailing_Banshee

You're Next

Niet iedereen woont vlakbij een kruidvat en de dichtsbijzijnde kruitvat bij ons is maar klein en heeft maar heel weinig lego...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Popcorna
Als goed is komen van het weekend de steentjes voor de Ferrari 812

Net even geklooid met die moc, maar die zat zo waardeloos in elkaar dat ik sommige dingen zelf veranderd heb. Resultaat ben ik zeer tevreden mee.

Even samen met de originele

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poJz0qFzR1d4Z1YyJA_0Ao_LgCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztbYsjOkRGWInQUtYz3TiLbW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZfxtSJ_Su10gGwjgcX0i9lR0Xs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLTGjjzTB5DlecWFL10nq6wk.jpg?f=fotoalbum_large

Hier met de velgen van de Mercedes F1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-EdjJ-Py0hDmARfBPChFOoRBD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZcbN2v77Czf1MHIoVZsitDr.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee waar ik deze velgjes los kan kopen? :)

Heb ook alle stickers laten zitten, alleen eentje omgedraaid (logo voorkant), kan ik nog altijd terug bouwen naar origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Popcorna schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:51:
Iemand een idee waar ik deze velgjes los kan kopen? :)
Ongetwijfeld op Bricklink.

De wheelcovers (met het Pirelli-logo) is deze.
Apart genoeg bij geen enkele NL-shop te vinden :|

[ Voor 34% gewijzigd door QuattroNL op 17-01-2024 15:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Jobius schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:11:
[...]

Wow wat een toffe draak. Ik zat nog op een goed moment te wachten voor de Dune Ornithopter. _/-\o_
Ik ook, maar de vraagprijs bij Lego is 165 euro terwijl hij bij diverse andere verkopers al voor 125-135 euro te krijgen is. Dan vind ik die draak en dubbele vip-punten toch wat magertjes voor 35-40 euro prijsverschil.

Nomen nescio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Voor wie er weleens wat kocht...

FUN be is uitgespeeld!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt598fc06f7a4a6e18/31150_alt7.png?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=792&height=792&dpr=3

Indrukwekkend set zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verklaard waarom ze 30% korting op alles hebben lopen wat nog in voorraad is. Ik was te laat voor de Sian. Uiteindelijk als nog geslaagd bij Bol voor 245 met waardebonnen via wissel voor 232 euro. Mis ik alleen nog de Bugatti Chiron maar die is uit productie inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:56
Joosie200 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:48:
[...]

Verklaard waarom ze 30% korting op alles hebben lopen wat nog in voorraad is. Ik was te laat voor de Sian. Uiteindelijk als nog geslaagd bij Bol voor 245 met waardebonnen via wissel voor 232 euro. Mis ik alleen nog de Bugatti Chiron maar die is uit productie inmiddels.
Weet niet of je zo rouwig moet zijn om het niet kunnen bestellen. Ik wacht nu al anderhalve week op de Ninjago set voor onze zoon zijn bday aankomende zondag. Vraag me af of die ooit nog gaat komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Franciscus7000 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:56:
[...]

Weet niet of je zo rouwig moet zijn om het niet kunnen bestellen. Ik wacht nu al anderhalve week op de Ninjago set voor onze zoon zijn bday aankomende zondag. Vraag me af of die ooit nog gaat komen...
Dat is balen.
Ik hoop dat je dan betaald hebt met een creditcard. Kun je nog een charge back doen in geval van faillissement en niet uitleveren.

Enfin, inmiddels de 42056, 42115 en 42143 in huis. Laatste twee nieuw in seal, de Porsche tweedehands in open doos maar zakjes nog dicht. Die Bugatti heeft voorlopig nog geen haast maar zou het wel mooi afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 07:05
Joosie200 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 00:06:
[...]

Dat is balen.
Ik hoop dat je dan betaald hebt met een creditcard. Kun je nog een charge back doen in geval van faillissement en niet uitleveren.

Enfin, inmiddels de 42056, 42115 en 42143 in huis. Laatste twee nieuw in seal, de Porsche tweedehands in open doos maar zakjes nog dicht. Die Bugatti heeft voorlopig nog geen haast maar zou het wel mooi afmaken.
Heb je de Porsche recent gekocht? Ben oprecht benieuwd welke prijs je hebt betaald, dichte dozen gaan voor flinke hoge bedragen over de toonbank...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
Franciscus7000 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:56:
[...]
Dat is balen, en ik weet dat winkelreviews hier niet mogen, maar ik heb gisteren een Bruder auto voor mijn zoon besteld en die komt GLS vandaag al (in NL) brengen, dus houd hoop!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
zunrob schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:12:
[...]

Heb je de Porsche recent gekocht? Ben oprecht benieuwd welke prijs je hebt betaald, dichte dozen gaan voor flinke hoge bedragen over de toonbank...
Vorig jaar. De doos zelf heeft een beter leven gekend, maar alle lego steentjes zaten nog dicht in elke verpakking. Ik heb die voor 400 euro kunnen kopen. Zag veel al reeds gebouwd, opnieuw afgebroken te koop staan voor dat bedrag. Soms zonder doos en instructieboekje. Volledig nieuw in seal ging richting 700-800 euro. Dit vond ik de tussenoplossing.

Boven de adviesprijs betaald maar dan wel een nieuw zelf te bouwen gevoel alsof je een geseald exemplaar zou kopen. Dus het is mijn duurste set, gelukkig heb ik dat te weten middelen door juist de Ferrari en Lamborghini beneden de adviesprijs en richting goedkoopste prijs ooit te kunnen kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:20

L23

Ook wel een leuk setje voor 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Omdat mijn vader met pensioen is gegaan hebben we hem een kleine set lego gegeven. En stiekem heeft dit mijn interesse ook aangewakkerd.

Ik zie veel volwassen sets in hele uitlopende prijsklassen. Nu ben ik zelf op zoek naar een set zo tegen de honderd euro om eens mee te starten, het liefst een voertuig.

Ik heb zelf al gezocht maar kom vrijwel altijd uit op sets voor zestien jaar en ouder. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Ik hoop dat jullie mij hierbij op weg kunnen helpen.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 20:15
barktus schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:13:
Omdat mijn vader met pensioen is gegaan hebben we hem een kleine set lego gegeven. En stiekem heeft dit mijn interesse ook aangewakkerd.

Ik zie veel volwassen sets in hele uitlopende prijsklassen. Nu ben ik zelf op zoek naar een set zo tegen de honderd euro om eens mee te starten, het liefst een voertuig.

Ik heb zelf al gezocht maar kom vrijwel altijd uit op sets voor zestien jaar en ouder. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Ik hoop dat jullie mij hierbij op weg kunnen helpen.
Rond de €100 dacht ik spontaan aan de LEGO Creator Expert 10497 Galaxy Explorer, zeer leuke build.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiesvts
  • Laatst online: 01-09 15:38

Bij bol is nu de Peugeot 9x8 in de aanbieding voor 109 euro..best nette prijs.
https://www.bol.com/nl/nl...YwRJHywIlRpwaApMxEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 18:28
Beste , als ik zo de berichten lees over Fun heb ik geluk gehad Ik kreeg eerst een melding dat de levering langer ging duren , maar van de week werd de doos bezorgd vanuit Traffic .com
Met de inlevering van een verjaardag bon van 15 % de Liebherr kraan 42146 voor 350 euro .

Mvg Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:56
Hansw1 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:39:
Beste , als ik zo de berichten lees over Fun heb ik geluk gehad Ik kreeg eerst een melding dat de levering langer ging duren , maar van de week werd de doos bezorgd vanuit Traffic .com
Met de inlevering van een verjaardag bon van 15 % de Liebherr kraan 42146 voor 350 euro .

Mvg Hans
Kijk goede berichten, toch wat meer hoop nu :-)

(en voortaan alle kleine bedragen ook maar met de creditcard betalen, doet dat meestal pas vanaf een paar honderd Euro)

[ Voor 11% gewijzigd door Franciscus7000 op 18-01-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:00

De Ford GT wellicht wat?
https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/42154/2022-Ford-GT.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:55

https://www.brickwatch.ne.../theme/141/Adults-Welcome

Hier zie je de sets die het "Adults Welcome" label hebben gekregen van LEGO, dus meer gericht op volwassenen.

De thema's die het meest interessant zijn voor volwassenen zijn Technic, Icons (voorheen Creator Expert) en Ideas, maar als je specifiek op zoek bent naar voertuigen kun je bijv. op Brickwatch ook op de tag 'voertuigen' zoeken (https://www.brickwatch.net/nl-NL/sets/theme/14/Voertuigen), of wat specifieker naar Speed Champions (https://www.brickwatch.ne.../theme/68/Speed-Champions).
Sommige Creator en Creator 3-in-1 sets zijn ook populair bij volwassenen omdat ze het 'ouderwetse' LEGO bouwen erg benaderen.

Overigens dacht ik dat LEGO geen 16+ als leeftijdsaanduiding hanteert (ik kan alleen 13+ en 18+ vinden), maar ik zou me niet al te blind staren op de leeftijdsaanduiding. Die is vooral bedoeld om opa's en oma's en ooms en tantes te helpen bij het selecteren van een geschikt cadeautje voor een kleinkind, neefje of nichtje.
Als je iets voor jezelf uitzoekt, moet je vooral kiezen wat jou qua onderwerp aanspreekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 18-01-2024 15:30 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 14-09 16:22

ThunderNet

Flits!

Met de hoeveelheid sneeuw die er nu ligt, heb ik eigenlijk zin om op basis van een technic set met wat motors iets leuks te bouwen. Maar.... rupsbanden, is er een leuke set die ik kan gebruiken als donor hiervoor? Kan momenteel eigenlijk alleen de hele grote kraan vinden, of sets met hele dunne (en weinig) tracks. Iemand een tip?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:21

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

ThunderNet schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 18:12:
Met de hoeveelheid sneeuw die er nu ligt, heb ik eigenlijk zin om op basis van een technic set met wat motors iets leuks te bouwen. Maar.... rupsbanden, is er een leuke set die ik kan gebruiken als donor hiervoor? Kan momenteel eigenlijk alleen de hele grote kraan vinden, of sets met hele dunne (en weinig) tracks. Iemand een tip?
Heb je een heuvel in de buurt? Slee maken met een afstandsbestuurbaar roer erop. Geen motoren voor aandrijving nodig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

42069? Is niet meer in productie, maar moet 2dehands nog wel te vinden zijn voor niet teveel. De tracks zelf zijn iets van 10ct per stuk, maar je hebt er snel 100-200 van nodig voor een beetje rupsband.

[ Voor 15% gewijzigd door zonoskar op 18-01-2024 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-09 21:15
42140?
42148?
42163?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• D75
  • Laatst online: 08:43

D75

Een nieuwe MOC met de CMF's van Disney's Robin Hood!

PRINCE JOHN'S CARRIAGE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1P3xbFBby8NORpbjjsBxfn8PpX8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Fyi4vJPv8iYHAhYxiMvOz6IR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEeH_Z10Wxrj6gWK4YQC8LyxhJo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iqsy3WFD4yQnSnBJQpe9cInC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiTKgz3wCsaj4CCgRaXPYgtcwAo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ch2omr93RQU7dfTGIh8cwm3b.jpg?f=user_large

Meer foto's in dit Flickr album: https://www.flickr.com/ph...albums/72177720314128596/

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

https://www.nu.nl/buitenl...enden-euros-aan-lego.html

Lego, het nieuwe witwasproduct.
:9

(bijzonder dat men Lego bijna gelijk stelt aan dure horloges....)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
QuattroNL schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:57:

Maar jee... Gaat dus gewoon om een AFOL die in serieuze geldproblemen terecht is gekomen door zijn almaar duurder wordende LEGO hobby en daardoor in het criminele circuit terecht is gekomen.

[ Voor 28% gewijzigd door Gim op 19-01-2024 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:49

Op zich is de vergelijking best logisch. Net als bij veel te dure horloges kun je jezelf afvragen waarom mensen voor sommige kartonnen dozen vol met plastic blokjes zoveel geld over hebben. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Neelon

FOR PONY!!!

Vanochtend een van de speedchampions omgebouwd. Het is de Ferrari 812 (die er echt niet uitzien naar mijn mening), die een aantal maanden geleden al was omgebouwd naar een Ferrari 458.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/joXVRJk.jpg

Dit was al een hele grote verbetering, zeker met een dak zonder die gele streep (enige extra deel wat ik er voor gehaald had).

Nu is deze omgebouwd naar een Pagani Zonda, ook een moc van ilyabuilder724.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8yBgJOU.jpg

Net zoals veel mocs is dit ook weer puutr een display model, veel enkele studs verbindingen, maar dat is niet te verhelpen zonder delen te gebruiken die niet in de set zitten. Er zijn nog een hoop variaties van deze set te vinden die van zijn hand komen, dus deze gaat nog wel vaker van vorm veranderen.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KN3W_OcciYQ3Z0SnIGf9r0IffiY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6IolWlzRW4cJ4MbLfA280lH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZPtB3gwd7FkYEJct3t67A6HJOU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XG6obJ4Q5LH3IhclPsThLVc8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNOlx2MUdKgsVRVyhHWMqyWF3iA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvO9A6yANbYRnP58HrXVn3rw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkC1YlIB002Ywse5-YCTMauw8l8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3PmUsgSAzNDCKJWb68BRYtPy.jpg?f=fotoalbum_tile

De bouw van het museum vordert gestaag! De benedenverdieping is nu klaar.

Ik vind dat het thema heel consistent is doorgevoerd, dat heeft de ontwerper echt goed gedaan. Hier en daar zie ik wat bouwtechnieken van het Police Station terugkomen, daar kun je aan merken dat het dezelfde ontwerper is.

De dinosaurus vond ik ook heel leuk om te maken, knap hoe die in elkaar zit! En erg grappig hoe hij nu boven de benedenverdieping uit piept :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:39

Volgens mij is het als dekmantel/verstopmiddel. Verstop wat coke in wat zakjes lego, stuur dat op, niemand die daar naar kraait. Niet zozeer om mee te pochen, zoals de rolexen :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:19

vhal

ಠ_ಠ

Wat andere hebben met Speed Champions heb ik in mindere mate nu met de oudere Star Wars Interceptors etc.

Zo heb ik onderstaande Interceptors 75038 + 9494 al weer gekocht voor een leuke prijs, helaas is de 9494 niet compleet (Nute minifig ontbreekt maar die koop ik nog wel een keer los) maar voor de rest is het allemaal in prima staat. Nu nog de Obi-wan Interceptor en de blauwe met die hyperdrive.

Verder had ik nog simpele displaystands gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeKZx5RYc9pD5WKrRKMRZgOpAGg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S19f8tPmxr5DKgC6kWJvlO5Z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIGA05pDL4uGjQ50_N9hHJmGIS0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1RzYSrrUM3TQyjWljZMJt0vi.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Popcorna
Heb toch maar de ijsvogel gepreordered bij bol voor €42,99. Vind het hoofdje niet helemaal super, maar qua prijs en formaat is het wel een goede deal, 5 cent per steentje.
Afbeeldingslocatie: https://bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2023/10/LEGO-Icons-10331-Kingfisher-Bird-1.jpg
Pagina: 1 ... 350 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .