If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Hopelijk is deze promotie dan stapelbaar met deze GWP: LEGO 40611 Year of the Dragon verschijnt in januari 2024 als cadeau bij aankoop (GWP)Jakkus schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:38:
Hè hè, eindelijk wat meer nieuws over de Food Truck GWP
https://www.bricktastic.n...s-cadeau-bij-aankoop-gwp/
https://bouwsteentjes.inf...s-40681-retro-food-truck/
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Mooi, precies de reden dat ik het museum nog niet gekocht had!Jakkus schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 09:38:
Hè hè, eindelijk wat meer nieuws over de Food Truck GWP
https://www.bricktastic.n...s-cadeau-bij-aankoop-gwp/
https://bouwsteentjes.inf...s-40681-retro-food-truck/
Ontzettend knap gedaan zeg!D75 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:48:
Een kerststal gemaakt!!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zag laatst in zon lego shop een titanic 10294 van lego altijd leuk om even binnen te neuzen prijs €679 😲 gekeken online voor de zelfde set €349 bij bol een aanzienlijk verschil in prijs ook andere sets bekeken 250 a 300 euro prijsverschil op dat moment.
Online zijn sets, zeker in de aanbieding, altijd wel voor een mooie prijs te vinden.J.E. Weinor schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:25:
Lego mooi spul daar niet van kost ook wat, prijzen wel opletten en groot verschil speciale lego shops van lego zelfs links laten liggen daar betaal je de hoofdprijs scheelt wel bijna 50% op de prijs die online te koop worden aangeboden.
Zag laatst in zon lego shop een titanic 10294 van lego altijd leuk om even binnen te neuzen prijs €679 😲 gekeken online voor de zelfde set €349 bij bol een aanzienlijk verschil in prijs ook andere sets bekeken 250 a 300 euro prijsverschil op dat moment.
Ik koop ook zelden bij Lego zelf.
GWP's zijn leuk maar je betaalt er uiteindelijk wel fiks voor.
349,- voor de Titanic is wel heel erg goedkoop. Was het wel echte Lego?
(wss zoiets als dit)
[ Voor 15% gewijzigd door QuattroNL op 23-12-2023 12:45 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Klinkt als non-LEGO. Er zijn soms wel goede aanbiedingen maar de Titanic is volgens mij nog niet onder de 600 euro verkrijgbaar geweest. Heb je een linkje naar deze Titanic van 349?J.E. Weinor schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:25:
[ Voor 114% gewijzigd door QuattroNL op 23-12-2023 12:39 ]
Goed en nog geen dag later... Zonder hulp.caspervc schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:30:
Kerstvakantie!
Zoontje (7) is begonnen aan zijn zelfgespaarde technic set.
[Afbeelding]

:strip_exif()/f/image/L1QgC5Doq71kgsVetcfX0PGc.jpg?f=fotoalbum_large)
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Jazeker was van echte Lego en geen nep varianten.die in omloop zijn en zelfs gratis bezorgen via de blauwe bol.QuattroNL schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:33:
[...]
Online zijn sets, zeker in de aanbieding, altijd wel voor een mooie prijs te vinden.
Ik koop ook zelden bij Lego zelf.
GWP's zijn leuk maar je betaalt er uiteindelijk wel fiks voor.
349,- voor de Titanic is wel heel erg goedkoop. Was het wel echte Lego?
De link van je titanic bij de bol is zeker de nepper de aanbieding die ik zag was 2 weken terug en staat er niet meer op daar werd zelfs de orginele lego doos als voorbeeld weergegeven, kan zijn dat op dat moment een super actie is geweest durf ik niet te zeggen maar vond het prijsverschil wel groot.met het orgineel.
[ Voor 24% gewijzigd door J.E. Weinor op 23-12-2023 12:53 ]
Wat vet! Heb je hier instructies voor of iets dergelijks? Denk dat 'ie hier ook wel in de smaak zou vallen thuis!D75 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:48:
Een kerststal gemaakt!!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/o17CGIpZPbyinkPeVuhYIIvU.jpg?f=fotoalbum_large)
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Wij hebben er wat minder ruimte voor en ik heb ook niet zoveel kerstsets.
Ondanks dat toch wel het eea leuk neer kunnen zetten. Slingertje lampjes erover en er is opeens sfeer in het durpje.
:strip_exif()/f/image/hYvpjFOxV6DyNOgQSHUWJ3H8.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar heb ik een bovengemiddeld leuk uurtje bouwen aan besteed. 😋 Of dat hem nu zat in überhaupt weer eens bouwen of dat kleinere (kinder)sets ook gewoon leuk zijn ben ik nog niet over uit. Maar dit ga ik vaker doen.
Oh, en de kids mogen hier wèl mee spelen.
Waarschijnlijk een of andere bol plaza cowboy. Kleine kans dat je daadwerkelijk een nieuwe gesealde had gekregen als je had besteld. Hoogstens een nepper, of zoals hierboven al stond zonder doos o.i.d.J.E. Weinor schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:46:
[...]
Jazeker was van echte Lego en geen nep varianten.die in omloop zijn en zelfs gratis bezorgen via de blauwe bol.
De link van je titanic bij de bol is zeker de nepper de aanbieding die ik zag was 2 weken terug en staat er niet meer op daar werd zelfs de orginele lego doos als voorbeeld weergegeven, kan zijn dat op dat moment een super actie is geweest durf ik niet te zeggen maar vond het prijsverschil wel groot.met het orgineel.
Vind dat heel onwaarschijnlijk. Een foto tonen van een Lego doos, maakt het nog geen echte lego. 350 eur i.p.v. 600 is er 1 in de categorie "te mooi om waar te zijn".J.E. Weinor schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:46:
[...]
Jazeker was van echte Lego en geen nep varianten.die in omloop zijn en zelfs gratis bezorgen via de blauwe bol.
Signature van nature
Een hoop moeite voor wat tientjes werk, of als je een keer een goede set hebt 100e. Nou succesPazo schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:59:
[...]
Ja idd. Neemt een hoop ruimte in en je moet ook wel wat geld hebben liggen. Speed Champions is nog wel betaalbaar, maar hij heeft rustig sets van €300-€400 liggen, en dan 2 of 3 ervan.
Bijhouden in excel wanneer gekocht en voor hoeveel. In de gaten houden wat de prijzen doen en dan op het juiste moment proberen te verkopen. Schijnt aardig goed te lukken, al heeft hij ook wel eens missers gehad, dat ze niet aan de straatstenen kwijt te raken waren. Maar onder de streep houdt hij er leuk zakcentje aan over.
Daarom heeft ie ook niet 1 SC staan maar een stuk of tig.MMulder13 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:38:
[...]
Een hoop moeite voor wat tientjes werk, of als je een keer een goede set hebt 100e. Nou succes
Als die in de aanbieding gekocht zjjn (zeg 13,-) dan kan je 100% winst pakken, zeker als je 2 jaar wacht.
13,- x 40 stuks is zomaar ruim 500,-
Maar niet iedereen zal 500,- de moeite vinden. Ik wel

Nou, ik kan je verzekeren dat de winst van 2022 dik in de 4 cijfers was. Spreek 'm met kerst weer, zal eens vragen hoe het er voor 2023 voor staat.MMulder13 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:38:
[...]
Een hoop moeite voor wat tientjes werk, of als je een keer een goede set hebt 100e. Nou succes
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Ja doePazo schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:27:
[...]
Nou, ik kan je verzekeren dat de winst van 2022 dik in de 4 cijfers was. Spreek 'm met kerst weer, zal eens vragen hoe het er voor 2023 voor staat.

Ieder zijn ding. De een doet het met aandelen, de ander met lego.Flabergasted schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:39:
[...]
Ja doeIk vind die scalper praktijken in het Lego forum altijd zo inspirerend ...
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qH6zvmC9AHk132W6Chp9FPHO.jpg?f=user_large)
I.v.m. grijpgrage 2-jarige kinderhandjes nu alleen de nieuwe sets op een veilige hoogte geplaatst
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HYDeSySWUXb8rQ1MowJ4uB3Y.jpg?f=user_large)
Volgend jaar maar eens proberen om er weer één dorp van te maken, begint wel aardig wat ruimte nodig te hebben
Dit zijn geen scalper praktijken. Een scalper is iemand die bij beperkt aanbod de beschikbare voorraad opkoopt om door de ontstane tekorten ze met meer winst te verkopen. Voorbeeld: de PlayStation 5 bij release. Scalpers kochten de kleine beschikbare hoeveelheid op om ze met woekerwinsten te verkopen. Heel verwerpelijk!Flabergasted schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:39:
Ja doeIk vind die scalper praktijken in het Lego forum altijd zo inspirerend ...
Wanneer iemand tijdens de normale beschikbaarheid van een Lego set die set meervoudig aankoopt zonder andere kopers daarmee in de weg te zitten, met de intentie om ze te verkopen wanneer de productie van die set die Lego gestopt is, en voor die moeite een aardige marge verdient, dan is dat gewoon handel gecombineerd met beleggen. Het is zelfs een dienst, want als dit soort handelaren er niet waren dan kon niemand nog bepaalde Lego sets kopen nadat ze eenmaal uit productie zijn gegaan. Gewilde sets die niet meer geproduceerd worden door Lego zullen dankzij de normale marktwerking van vraag en aanbod in prijs stijgen.
Dat sommigen liever hun geld in Lego sets stoppen dan in goud of Bitcoin is een keuze. En wanneer je op zoek bent naar een set die niet meer gemaakt wordt en daar de premium prijs voor over hebt, dan is het erg fijn dat die handelaren bestaan. Ik heb ook wel eens een Lego set gekocht die niet meer gemaakt werd en daar de meerprijs voor betaald, omdat ik die set gewoon erg graag wilde hebben en daar sentimentele waarde aan hechtte. Dan maak je op dat moment de afweging of je die prijs het waard vindt. En dat doen kopers van sets bij die Lego handelaren idem.
Mooi dat je dit kan doen!IkWilbert schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:40:
Fijne kerstdagen iedereen!
Na een zwaar jaar.
Dit is toch goud!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je zou het niet zeggen met die prijs, maar het is toch echt plastic 😄IkWilbert schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:40:
Na een zwaar jaar.
Dit is toch goud!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(goed bezig. Volgens mij is er iemand heel blij gemaakt!)
Dat begrijp ik allemaal best, maar ik zie persoonlijk liever ervaringen en foto's zoals hierboven gepost, dan mensen die melden hoeveel winst ze maken over de ruggen van Lego liefhebbers.Haay schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:13:
[...]
....
Wanneer iemand tijdens de normale beschikbaarheid van een Lego set die set meervoudig aankoopt zonder andere kopers daarmee in de weg te zitten, met de intentie om ze te verkopen wanneer de productie van die set die Lego gestopt is, en voor die moeite een aardige marge verdient, dan is dat gewoon handel gecombineerd met beleggen. Het is zelfs een dienst, want als dit soort handelaren er niet waren dan kon niemand nog bepaalde Lego sets kopen nadat ze eenmaal uit productie zijn gegaan. Gewilde sets die niet meer geproduceerd worden door Lego zullen dankzij de normale marktwerking van vraag en aanbod in prijs stijgen.
Dat het gebeurt prima, maar ik hoef dat hier niet in detail terug te lezen, daar heb je o.a. Brickpicker voor.
Maar goed je kunt niet alles hebben he
Noot Noot!Yonix schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:28:
Wij zijn op vakantie en hadden voor kleine man een leuk setje meegenomen om te bouwen, zie hier de ‘kerst-pinguin’ (40498):
[Afbeelding]
Pingu
Mooie foto's, ik ben oprecht blij voor de bouwer van dit cadeau.IkWilbert schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:40:
Na een zwaar jaar.
Dit is toch goud!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit filmpje toont wat er zich echt afspeeld in zo'n AT-AT
De andere SW filmpjes van dat kanaal zijn ook de moeite, zeker één van de beste fan fictie/humor kanalen over dit topic: playlist op joetjuub
Dankjewel..kaanmijo schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:46:
[...]
Wat vet! Heb je hier instructies voor of iets dergelijks? Denk dat 'ie hier ook wel in de smaak zou vallen thuis!
Nee geen instructies, alleen de fotos
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Van de huidige Speed Champions sets wil nu alleen nog de Jesko en de Supra. Ik wil ook nog de Lambo set (76899), maar ik ga die prijzen niet betalen...
En de sets van 2024 vind ik niet zoveel aan, die vallen wat tegen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dH1fYbrXcNt7HXWOSqfnXREK.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/9opN7QjUW9CNTdO4OTa9txe0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HimsDOhMEvLxxbHglIQ2sCez.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LJZ4VRQPzuua8aB3g9zKt9lb.jpg?f=fotoalbum_large)
Lego store toegevoegd aan main street
:strip_exif()/f/image/Dg5cjg26UYJTRGXyGxOfHa91.jpg?f=fotoalbum_large)
Een Duitse kerstmarkt
:strip_exif()/f/image/CxoKnEaFMLmWkw2kRP8EX2jh.jpg?f=fotoalbum_large)
Skihelling met ski-lift (MOD van een friends set)
:strip_exif()/f/image/YbaVYBnQ4asPav5zguAUeMWD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door D75 op 25-12-2023 13:22 ]
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
In de achtergrond de 'kleine' verrassing van m'n ouders. Ik wist dat de insecten set onder de kerstboom zou liggen (want zelf gekocht
![]() |
Sorry voor de lage kwaliteit van de (gsm) foto, m'n DSLR maakt er een punt van om telkens een lege batterij te hebben wanneer ik deze nodig heb
Ik vraag het namens een vriend
De vraag is eerder gesteld en wat mij duidelijk is geworden dat iedereen een eigen voorkeur heeft. Ik vind het zelf leuk om ze helemaal af te breken en in elk huisje in een grote ziplock zak te doen. Het opnieuw bouwen van de setjes is een leuke voorbereiding op de kerst.Orangelights23 schreef op maandag 25 december 2023 @ 17:48:
Hoe werkt dat met die kerstdorpen, breek je ze weer af? En maak je dan 1 zakje per build of ‘reverse engineer’ je de instructies en maak je de aparte zakjes? En zijn het uberhaupt officiële Lego builds of zelf ontworpen?
Een probleem daarbij is alleen dat ik steeds eerder moet beginnen met bouwen omdat er bijna elk jaar een nieuw huisje bijkomt
Ik zet ze gewoon opgebouwd in een opbergbox op zolder.Orangelights23 schreef op maandag 25 december 2023 @ 17:48:
Hoe werkt dat met die kerstdorpen, breek je ze weer af? En maak je dan 1 zakje per build of ‘reverse engineer’ je de instructies en maak je de aparte zakjes? En zijn het uberhaupt officiële Lego builds of zelf ontworpen?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik zet ze zoveel mogelijk in elkaar in een grote ikea bak. Als ik ze uit de bak haal kost het vaak 10 min om wat losse stukken te corrigeren etc.Orangelights23 schreef op maandag 25 december 2023 @ 17:48:
Ik twijfel of ik de mils platen die ik gemaakt heb dit jaar ook als geheel ga opbergen of uit elkaar ga halen.

Ik ga ze zelf na oud en nieuw bouwen, moet er steentjes voor bestellen, die komen samen met andere die ik nodig heb voor andere projecten.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Ik dacht hoe duur kan het zijn na lezen van je reactie... Maar toen ik het opzocht viel ik bijna achteroverKarp schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:45:
[...]
Je zou het niet zeggen met die prijs, maar het is toch echt plastic 😄
(goed bezig. Volgens mij is er iemand heel blij gemaakt!)
Lego is duurder dan goud
Ik zie al wat groots onder de boom liggen dus kan niet wachten (groter is beter, toch?)!
Spannend!
Doosje van 2 tientjes met een hele grote omdoosQuattroNL schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:20:
Bij ons is het pas vanavond pakjesavond.
Ik zie al wat groots onder de boom liggen dus kan niet wachten (groter is beter, toch?)!
Spannend!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Gelijk maar tie interceptor in het mandje omdat deze nu in de offerta is.
[ Voor 21% gewijzigd door cherrycoke op 26-12-2023 17:41 ]
De UCS Tie Fighter en UCS Snowspeeder krijgen dan eindelijk (na de 2 eerdere versies gemist te hebben) gezelschap van de UCS X-WingQuattroNL schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:20:
Bij ons is het pas vanavond pakjesavond.
Spannend!

Heel blij mee!
:strip_exif()/f/image/zWUuNQ98yDpnAOJBr6zVFw3u.jpg?f=fotoalbum_large)
hoe heb je er voor gezorgd dat die onderste niet door zijn pootjes zakt?Neelon schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 08:46:
Als er hier interesse is voor Lego Transformers, ik heb 2 kleine moc's op rebrickable geplaatst voor de Ratbat en Ravage cassette bots. Ik heb ze zelf voor bij mijn YWobb Transformers (zie kleine bouwsteentjes topic), en misschien wil iemand wel een spionnetje voor op z'n buro ofzo.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ga ze zelf na oud en nieuw bouwen, moet er steentjes voor bestellen, die komen samen met andere die ik nodig heb voor andere projecten.
:strip_exif()/f/image/WTFjGxH5TvChCyyeFxU8oRME.jpg?f=fotoalbum_large)
Superleuke build overigens! Gedurende de hele build interessante technieken (zoals hoe de delen van de benen in elkaar worden "gelocked"), en genoeg playability om te kunnen verkopen dat hij voor de kids is. Goed idee van de Sint om dit als cadeau voor het hele gezin te geven. Mijn kids (6 en 9) hebben er ook een flink stuk aan meegebouwd.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik heb ze nog niet kunnen bouwen, is nog puur ontwerp op pc. Volgens stud.io zou het moeten kunnen, en anders kunnen de bovenbenen de onderbenen ondersteunen door de hoek iets scherper te maken, maar vanwege het geringe aantal stenen verwacht ik geen problemen.HelloIamAldo schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:53:
[...]
hoe heb je er voor gezorgd dat die onderste niet door zijn pootjes zakt?
Het is de eerste keer dat iki zoiets doe, dus het is ook nog wat experimenteren hier.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

De Lego 42056 dus.
Nieuw zijn ze niet meer te betalen, maar 2ehands worden ze best veel aangeboden. Voor 200 euro een paar jaar geleden gekocht en zolang in huis laten staan. Ik wist niet of ik hem wilde of toch aan de kids wilde geven.
Duidelijk dat die nu dus voor mij is.
Ik vind het een mooie set, leuke techniek en lekker veel stukjes. Ik ben er 1,5 dag mee bezig geweest, waarvan 1 voor de techniek en een halve dag voor de rest. De boxer motor is mooi, maar ik vind het jammer dat die zo verstopt zit en dat je er niet echt naar kan kijken. De achterklep kan open, maar dan zitten er nog twee platen voor. Dat vind ik bij de Defender echt beter gedaan, maar die motor is met een 6 cilinder lijn wat minder spannennd.
Verder begrijp ik de constructie bij het stuur niet. Daar zit het dashboard met elastiekjes vast, waardoor het schuin staat. Het zit aangesloten aan haakse, gele tandwieltjes (zie foto 2) en dan verder naar 2 grijze versnellingsbak schuifjes. Iemand een idee wat je hiermee kan?
Verder is die een stuk groter dan de Defender. Wat een bakbeest. Nu even een plaatsje in huis geven.
![]() | ![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/OZ1ywILHdb96Vgnt8qfpNKkA.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat zijn paddle shifters, dus je kunt hiermee schakelen.Jolke schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:14:
Verder begrijp ik de constructie bij het stuur niet. Daar zit het dashboard met elastiekjes vast, waardoor het schuin staat. Het zit aangesloten aan haakse, gele tandwieltjes (zie foto 2) en dan verder naar 2 grijze versnellingsbak schuifjes. Iemand een idee wat je hiermee kan?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb deze nog nieuw in doos staan maar als ik deze zo ziet staan, dan kriebelt het mij wel om hem toch op te bouwen. Aan de andere kant, voor het geld koop je wel weer 1, 2 of 3 andere - niet meer leverbare - sets die op mijn verlanglijstje staan.Jolke schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:14:
Ik heb eindelijk mijn eerste Porsche in bezit...
De Lego 42056 dus.
Nieuw zijn ze niet meer te betalen, maar 2ehands worden ze best veel aangeboden.
Zo staat o.a. de Star Wars Tantive IV 75244 op het lijstje, even afwachten hoe de 2024 mini-versie er uit komt te zien...
En ook aandelen worden hier niet besproken. Dus investeren met Lego hoort hier niet thuis.Pazo schreef op zondag 24 december 2023 @ 07:53:
[...]
Ieder zijn ding. De een doet het met aandelen, de ander met lego.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
leuk man! Als TF fan heb ik alle G1 cassette's in huis, ook Ratbat en Ravage. Met name Ratbat is onwijs cool. Je hebt ze met chrome en gold wapens. Het origineel mist vaak zijn oortjes of klauwen. De mijne is gelukkig prefectNeelon schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 08:46:
Als er hier interesse is voor Lego Transformers, ik heb 2 kleine moc's op rebrickable geplaatst voor de Ratbat en Ravage cassette bots. Ik heb ze zelf voor bij mijn YWobb Transformers (zie kleine bouwsteentjes topic), en misschien wil iemand wel een spionnetje voor op z'n buro ofzo.

(niet de mijne)
Ravage is ook mooi

[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-12-2023 16:33 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Enige dat je hiervan merkt is dat de cilinders in de motor sneller/langzamer bewegen als je de auto duwt.Jolke schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:07:
Ah, thanks, dat verklaart eea. Maar een groot verschil met aandrijving merk ik niet. Dat merkte ik bij de Defender ook niet trouwens.
Grote vishaak, of misschien een tang met dunne bek (needlenose plier)?Goofyduck384 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:18:
Iemand nog een geniaal idee om dit zwarte ding in het midden los te krijgen? Zit met rode pins vast, en die rode pins kan ik niet verwijderen…
[Afbeelding]
Laatste optie wordt om hem gewoon open te zagen, maar misschien heeft iemand een ander idee?
Mogelijk heb je hier iets aan.Goofyduck384 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:18:
Iemand nog een geniaal idee om dit zwarte ding in het midden los te krijgen? Zit met rode pins vast, en die rode pins kan ik niet verwijderen…
[Afbeelding]
Laatste optie wordt om hem gewoon open te zagen, maar misschien heeft iemand een ander idee?
ook mijn dank, ben nu de AT-AT USC set uit elkaar aan het bouwen, en daar schijnen ook een paar leuke uitdagingen in te zetten als je vooral bij de poten komtChicken88 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:26:
[...]
Mogelijk heb je hier iets aan.
[YouTube: Stuck LEGO part]

De met kerst gekregen UCS X-wing moet nog even wachten tot ik er een plek voor gecreëerd heb.
Voor een autootje heb ik nog wel plek (ok, plankje ophangen want ik heb nog ergens een stukje lege muur gevonden) dus de 42156 Peugeot 9X8 maar opengemaakt.
Met een zakje (incl subzakjes) per dag ben ik daar weer 5 dagen mee zoet
:strip_exif()/f/image/tqChUL7rb0jXkTnVcyBUmD2z.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit keer maar eens bouwen met de digitale instructies. Blijft het boekje netjes.
Nog even geen idee of ik geen, enkele of alle stickers ga plakken. Normaal neig ik naar geen maar op een racewagen horen ze eigenlijk wel.
Ach, probleem voor later, eerst lekker bouwen.
[ Voor 4% gewijzigd door QuattroNL op 27-12-2023 16:58 ]
Wat trouwens wel opvallend is, die krengen zijn tegenwoordig € 10,- duurder dan een jaar of 2 / 3 geleden terwijl het om dezelfde instructies gaat als toen. Had ik toentertijd maar wat meer GBC instructies gekocht

Ja, maar die cilinders zie je nauwelijk.Angeloonie schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:39:
[...]
Enige dat je hiervan merkt is dat de cilinders in de motor sneller/langzamer bewegen als je de auto duwt.

Dat was voor mij ook de reden om de Sian en de Daytona weer weg te doen. Leuk om 1x te bouwen, maar verder kun je er niets mee. Motor zie je niet. Versnellingsbak is gaaf om te bouwen maar doe je niets mee.
Dan blijven enkel de deurtjes over.. Wow..
Ik focus liever op sets die wat kunnen nu
Zoals? (Ben nieuwsgierig 😊)Angeloonie schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:14:
[...]
Dat was voor mij ook de reden om de Sian en de Daytona weer weg te doen. Leuk om 1x te bouwen, maar verder kun je er niets mee. Motor zie je niet. Versnellingsbak is gaaf om te bouwen maar doe je niets mee.
Dan blijven enkel de deurtjes over.. Wow..
Ik focus liever op sets die wat kunnen nu
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Zowat alle Technic sets die geen sportauto's zijn
Bijv.
/f/image/KSQwR57eiLM8ci9WrYuQZVNl.webp?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1lH5ub8o2EusvRQoV2x6tdtf.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/6Uylid3qWFydarfPAhDudKXq.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie ook Angeloonie in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Deze zijn inderdaad leuk! Thnx!Angeloonie schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:26:
[...]
Zowat alle Technic sets die geen sportauto's zijn
Bijv.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie ook Angeloonie in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cFXXwCrfv69sWNNP88kbUVWj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4RIzkMNvGoeycOScFfkwxRSJ.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Is deze constructie in een set? De "impossible Lego" uit de genoemde voeten van de AT-AT UCS kende ik, maar deze constructie met de turntable heb ik nog niet voorbij zien komen. Foei Lego (sowieso voor de AT-AT UCS constructie).Goofyduck384 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:18:
[Afbeelding]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Haha, nee deze constructie is “self-made-kleutergedrag”AppieNL schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:41:
[...]
Is deze constructie in een set? De "impossible Lego" uit de genoemde voeten van de AT-AT UCS kende ik, maar deze constructie met de turntable heb ik nog niet voorbij zien komen. Foei Lego (sowieso voor de AT-AT UCS constructie).

Ondertussen is deel twee verschenen:
Indrukwekkend, ik kan er niet meer over zeggen
Ook fijn om te zien dat sommige bedrijven die Lego custom parts verkopen
dit ook voorzien in Lego studio met de nodige bestanden.
Wat een werk maar het ziet er prachtig uit mijn complimenten !!!
Ik heb nog een andere vraag : ik twijfel tussen de aanschaf van het Museum 10326 en de Orient trein 21344
beide een prijs van 299 euro
Maar ik zie wel dat de 10326 aanzienlijk meer stenen heeft 4014 en de trein 2540
Wat is wijs
Mvg Hans
Vroegah deed ik ze netjes in een map, toen waren de boekjes plat genoeg en kon je er heel veel kwijt in een grote map maar met die boeken van nu is dat niet te doen.
Ik heb nu een grote opbergkist waar ze allemaal in verdwijnen echter ligt dat compleet door elkaar en door de verschillende formaten vallen ze ook altijd door elkaar bij het zoeken.
Niet echt werkbaar en mijn kist zit eigenlijk al zo goed als vol
Ik bewaar ze ook maar vraag me eigenlijk af waarom. Digitaal heb ik ze ook en dat scheelt echt in ruimte. Nu in papieren dozen van IKEA.Marsman83 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:50:
Iemand nog een handige manier om de instructieboekjes te bewaren?
Vroegah deed ik ze netjes in een map, toen waren de boekjes plat genoeg en kon je er heel veel kwijt in een grote map maar met die boeken van nu is dat niet te doen.
Ik heb nu een grote opbergkist waar ze allemaal in verdwijnen echter ligt dat compleet door elkaar en door de verschillende formaten vallen ze ook altijd door elkaar bij het zoeken.
Niet echt werkbaar en mijn kist zit eigenlijk al zo goed als vol
woeps.... verkeerd gekeken... dit is de pneumatic variantrobhuls schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:06:
Andere tijden, de gull wing door auto uit het 8889 idee boek (1984) gebouwd.
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Sircuri op 28-12-2023 16:11 . Reden: domme gans ]
Signature van nature
Ik bouw het liefst met de boekjes, als ik dat digitaal doe zit ik 'weer' achter een scherm en dat probeer ik juist te voorkomen met Lego bouwenhemiparo schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:03:
[...]
Ik bewaar ze ook maar vraag me eigenlijk af waarom. Digitaal heb ik ze ook en dat scheelt echt in ruimte. Nu in papieren dozen van IKEA.
Das waar! Maar met de digitale versie zijn de laatste foutjes er uit en kan ik inzoomen als ik het niet goed kan zien of twijfel over de kleur. In de geprinte versie wordt dat lastig. En het scherm is offline dus geen storingen.Marsman83 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:19:
[...]
Ik bouw het liefst met de boekjes, als ik dat digitaal doe zit ik 'weer' achter een scherm en dat probeer ik juist te voorkomen met Lego bouwen
Lego MOC Challenge
De maand is weer bijna voorbij dus er kan weer gestemd worden op de gepinde postsOok een idee voor de volgende challenge? Graag even melden in het discussie topic.
Ik ben GJ niet maar ik heb beide en zou voor het museum gaan. De Orient trein valt me wel tegen!Hansw1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:23:
Beste Mister G.J
Wat een werk maar het ziet er prachtig uit mijn complimenten !!!
Ik heb nog een andere vraag : ik twijfel tussen de aanschaf van het Museum 10326 en de Orient trein 21344
Maar ik zie wel dat de 10326 aanzienlijk meer stenen heeft 4014 en de trein 2540
Wat is wijs
Mvg Hans
Toevallig iemand die hier wat meer van weet? Morgen ben ik een dagje vrij en misschien wel leuk om met m’n zoontje van bijna 3 even te kijken.
Ik ben hier afgelopen zomer geweest, summer bricks. Zeker wel leuk om even rond te lopen. Heb toen nog wel foto's gepost hier.me_mrtn schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:10:
http://www.miniatuurorgan...folio-page/winter-bricks/
Toevallig iemand die hier wat meer van weet? Morgen ben ik een dagje vrij en misschien wel leuk om met m’n zoontje van bijna 3 even te kijken.
IkWilbert in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
[ Voor 7% gewijzigd door IkWilbert op 28-12-2023 18:30 ]
I intend to live forever. So far, so good.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GjSqy0xp86bNuM9NV9LPStGW.jpg?f=user_large)
Maar begonnen met de 8880. Dat was toentertijd echt een droom voor me. De formule 1 auto stond nog deels in elkaar dus die als eerste uit elkaar gehaald en de onderdelen gesorteerd. Lijst met onderdelen van Bricklink gedownload en het feestje kan beginnen!
Bijna compleet,
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l8swlUtcKtE1bVQfrNNf9V5l.jpg?f=user_large)
Uiteindelijk miste ik maar 2 onderdeeltjes, waarvan 1 heel belangrijke. Het tandwiel met vrijloop voor de versnellingsbak (6542) en een blokje voor de koplamp (4070) Morgen verder met uitzoeken. Misschien dat ik ze nog tegen kom maar 10 tegen 1 dat ik meer onderdelen mis dus eerst maar even kijken wat en of ik precies mis en dan maar gaan shoppen.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Beste , dank je voor je adviesTeknix1982 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:10:
[...]
Ik ben GJ niet maar ik heb beide en zou voor het museum gaan. De Orient trein valt me wel tegen!
Ik laat de trein afvallen
Mvg Hans
Volgens mij mis je ook deze:pjot1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:26:
Bijna compleet,
Uiteindelijk miste ik maar 2 onderdeeltjes, waarvan 1 heel belangrijke. Het tandwiel met vrijloop voor de versnellingsbak (6542) 10 tegen 1 dat ik meer onderdelen mis dus eerst maar even kijken wat en of ik precies mis en dan maar gaan shoppen.Deze sets moeten natuurlijk wel compleet zijn!
https://www.bricklink.com...?P=6543&idColor=1#T=C&C=1
Of ik heb niet lang genoeg naar je plaatje gekeken...
Ik mis 6549 en 8880stk01 en 3041pb001 voor de rest compleet🙂
[ Voor 5% gewijzigd door johnb52 op 28-12-2023 22:34 ]
Het onderdeel van je link ben ik tegengekomen en netjes opgeborgen!johnb52 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:26:
[...]
Volgens mij mis je ook deze:
https://www.bricklink.com...?P=6543&idColor=1#T=C&C=1
Of ik heb niet lang genoeg naar je plaatje gekeken...
Ik mis 6549 en 8880stk01 en 3041pb001 voor de rest compleet🙂
De pook staat zeker op de foto! 8880stk01 staat inderdaad niet op de foto. Overigens wel gevonden! De stickersheet heb ik al gebruikt en zit op de onderdelen en ook dat is aanwezig!
Heb de lijst op Bricklink uitgeprint en alles geteld. En afgevinkt. Het gaat echt om de 2 onderdeeltjes.
[ Voor 14% gewijzigd door pjot1 op 28-12-2023 22:43 ]
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
die pook stickervel en koplamp mis ik bij mijn set. Bijna compleet dus. Stickers zitten soms wel en soms niet geplakt, dus dan maar n nieuw stickervel. Maar heb geen haast (en zeker geen ruimte)pjot1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:40:
[...]
Het onderdeel van je link ben ik tegengekomen en netjes opgeborgen!
De pook staat zeker op de foto! 8880stk01 staat inderdaad niet op de foto. Overigens wel gevonden! De stickersheet heb ik al gebruikt en zit op de onderdelen en ook dat is aanwezig!
Heb de lijst op Bricklink uitgeprint en alles geteld. En afgevinkt. Het gaat echt om de 2 onderdeeltjes.
Dank voor de tip. Vandaag langs geweest, ik vond het wel leuk om even over heen te lopen.me_mrtn schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:10:
http://www.miniatuurorgan...folio-page/winter-bricks/
Net als iemand anders raad ik ook het museum aan, al heb ik nog die nietHansw1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:23:
Ik heb de trein, als treinliefhebber trok die mij direct aan en om die reden valt die mij niet tegen nu het af is, maar bij het bouwen had ik zelden een brede grijns op mijn gezicht vanwege iets verrassends, ik zou het bijna zelf verzonnen kunnen hebben
Een los rijtuig is erg fraai om te (laten) zien, maar daar blijft het nu wel bij.
Ik kijk uit naar het museum, na 1 januari mag ik die kopen van mezelf, kwam verrassend een maand eerder, dat had ik niet gebudgetteerd…
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked