Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 346 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.380.721 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:15

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 10:18
Mooi, precies de reden dat ik het museum nog niet gekocht had!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:00
Ontzettend knap gedaan zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
Lego mooi spul daar niet van kost ook wat, prijzen wel opletten en groot verschil speciale lego shops van lego zelfs links laten liggen daar betaal je de hoofdprijs scheelt wel bijna 50% op de prijs die online te koop worden aangeboden.
Zag laatst in zon lego shop een titanic 10294 van lego altijd leuk om even binnen te neuzen prijs €679 😲 gekeken online voor de zelfde set €349 bij bol een aanzienlijk verschil in prijs ook andere sets bekeken 250 a 300 euro prijsverschil op dat moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:26

QuattroNL

It is I.

J.E. Weinor schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:25:
Lego mooi spul daar niet van kost ook wat, prijzen wel opletten en groot verschil speciale lego shops van lego zelfs links laten liggen daar betaal je de hoofdprijs scheelt wel bijna 50% op de prijs die online te koop worden aangeboden.
Zag laatst in zon lego shop een titanic 10294 van lego altijd leuk om even binnen te neuzen prijs €679 😲 gekeken online voor de zelfde set €349 bij bol een aanzienlijk verschil in prijs ook andere sets bekeken 250 a 300 euro prijsverschil op dat moment.
Online zijn sets, zeker in de aanbieding, altijd wel voor een mooie prijs te vinden.
Ik koop ook zelden bij Lego zelf.
GWP's zijn leuk maar je betaalt er uiteindelijk wel fiks voor.

349,- voor de Titanic is wel heel erg goedkoop. Was het wel echte Lego?
(wss zoiets als dit)

[ Voor 15% gewijzigd door QuattroNL op 23-12-2023 12:45 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:58
J.E. Weinor schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:25:
Klinkt als non-LEGO. Er zijn soms wel goede aanbiedingen maar de Titanic is volgens mij nog niet onder de 600 euro verkrijgbaar geweest. Heb je een linkje naar deze Titanic van 349? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Sorry, dubbel

[ Voor 114% gewijzigd door QuattroNL op 23-12-2023 12:39 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:57
caspervc schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:30:
Kerstvakantie!
Zoontje (7) is begonnen aan zijn zelfgespaarde technic set.

[Afbeelding]
Goed en nog geen dag later... Zonder hulp. O-) _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oe-blXXjvtYIfcWows87QDfD-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1QgC5Doq71kgsVetcfX0PGc.jpg?f=fotoalbum_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
QuattroNL schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:33:
[...]

Online zijn sets, zeker in de aanbieding, altijd wel voor een mooie prijs te vinden.
Ik koop ook zelden bij Lego zelf.
GWP's zijn leuk maar je betaalt er uiteindelijk wel fiks voor.

349,- voor de Titanic is wel heel erg goedkoop. Was het wel echte Lego?
Jazeker was van echte Lego en geen nep varianten.die in omloop zijn en zelfs gratis bezorgen via de blauwe bol.
De link van je titanic bij de bol is zeker de nepper de aanbieding die ik zag was 2 weken terug en staat er niet meer op daar werd zelfs de orginele lego doos als voorbeeld weergegeven, kan zijn dat op dat moment een super actie is geweest durf ik niet te zeggen maar vond het prijsverschil wel groot.met het orgineel.

[ Voor 24% gewijzigd door J.E. Weinor op 23-12-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:10

kaanmijo

Picobello B.V.

Wat vet! Heb je hier instructies voor of iets dergelijks? Denk dat 'ie hier ook wel in de smaak zou vallen thuis!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Echt heel grappig. Mijn vader had eindelijk mijn lego van vroeger gevonden van toen ik nog een klein manneke was, oftewel kleine 30 jaar geleden. Er zitten meerdere sets door elkaar heen gebouwd en ik ben bang dat niet alles compleet meer is maar toch vol goede hoop begonnen. En de eerste set is compleet en gelukt (al is het wit niet heel wit meer).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWMgrqpxug3kLSxp94gm2MjIK-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o17CGIpZPbyinkPeVuhYIIvU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:08
Begonnen en de world map! Erg leuk samen met gezin.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gaaf gezicht al die kerst setups. Lampjes maken zoiets wel af ja.

Wij hebben er wat minder ruimte voor en ik heb ook niet zoveel kerstsets.
Ondanks dat toch wel het eea leuk neer kunnen zetten. Slingertje lampjes erover en er is opeens sfeer in het durpje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kidsTN-cHA4xxwpcNkJ9c0XaVwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYvpjFOxV6DyNOgQSHUWJ3H8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 06:45
Terwijl ik al maanden op zoek ben naar dé grote set om te bouwen nadat ik er al diverse heb gemaakt kwam ik opeens de 42150 Monster Mutt tegen voor €15,- bij de Kruidvat.

Daar heb ik een bovengemiddeld leuk uurtje bouwen aan besteed. 😋 Of dat hem nu zat in überhaupt weer eens bouwen of dat kleinere (kinder)sets ook gewoon leuk zijn ben ik nog niet over uit. Maar dit ga ik vaker doen.

Oh, en de kids mogen hier wèl mee spelen. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
J.E. Weinor schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:46:
[...]

Jazeker was van echte Lego en geen nep varianten.die in omloop zijn en zelfs gratis bezorgen via de blauwe bol.
De link van je titanic bij de bol is zeker de nepper de aanbieding die ik zag was 2 weken terug en staat er niet meer op daar werd zelfs de orginele lego doos als voorbeeld weergegeven, kan zijn dat op dat moment een super actie is geweest durf ik niet te zeggen maar vond het prijsverschil wel groot.met het orgineel.
Waarschijnlijk een of andere bol plaza cowboy. Kleine kans dat je daadwerkelijk een nieuwe gesealde had gekregen als je had besteld. Hoogstens een nepper, of zoals hierboven al stond zonder doos o.i.d.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

J.E. Weinor schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:46:
[...]

Vind dat heel onwaarschijnlijk. Een foto tonen van een Lego doos, maakt het nog geen echte lego. 350 eur i.p.v. 600 is er 1 in de categorie "te mooi om waar te zijn".

Signature van nature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MMulder13
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:19
Pazo schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 22:59:
[...]

Ja idd. Neemt een hoop ruimte in en je moet ook wel wat geld hebben liggen. Speed Champions is nog wel betaalbaar, maar hij heeft rustig sets van €300-€400 liggen, en dan 2 of 3 ervan.
Bijhouden in excel wanneer gekocht en voor hoeveel. In de gaten houden wat de prijzen doen en dan op het juiste moment proberen te verkopen. Schijnt aardig goed te lukken, al heeft hij ook wel eens missers gehad, dat ze niet aan de straatstenen kwijt te raken waren. Maar onder de streep houdt hij er leuk zakcentje aan over.
Een hoop moeite voor wat tientjes werk, of als je een keer een goede set hebt 100e. Nou succes _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

MMulder13 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:38:
[...]

Een hoop moeite voor wat tientjes werk, of als je een keer een goede set hebt 100e. Nou succes _/-\o_
Daarom heeft ie ook niet 1 SC staan maar een stuk of tig.
Als die in de aanbieding gekocht zjjn (zeg 13,-) dan kan je 100% winst pakken, zeker als je 2 jaar wacht.
13,- x 40 stuks is zomaar ruim 500,-

Maar niet iedereen zal 500,- de moeite vinden. Ik wel :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Pazo

Mroaw?

MMulder13 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:38:
[...]

Nou, ik kan je verzekeren dat de winst van 2022 dik in de 4 cijfers was. Spreek 'm met kerst weer, zal eens vragen hoe het er voor 2023 voor staat.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:49

Flabergasted

Prepare to die !

Pazo schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:27:
[...]

Nou, ik kan je verzekeren dat de winst van 2022 dik in de 4 cijfers was. Spreek 'm met kerst weer, zal eens vragen hoe het er voor 2023 voor staat.
Ja doe 8)7 Ik vind die scalper praktijken in het Lego forum altijd zo inspirerend ... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Flabergasted schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:39:
[...]

Ja doe 8)7 Ik vind die scalper praktijken in het Lego forum altijd zo inspirerend ... O-)
Ieder zijn ding. De een doet het met aandelen, de ander met lego.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Winterdorp 2 jaar geleden:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMIsBMHhnLqcRzwuKrR21LZ-F2o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qH6zvmC9AHk132W6Chp9FPHO.jpg?f=user_large

I.v.m. grijpgrage 2-jarige kinderhandjes nu alleen de nieuwe sets op een veilige hoogte geplaatst :+ :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCE7e78qukhi89oYvFrU3ZPHY4Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HYDeSySWUXb8rQ1MowJ4uB3Y.jpg?f=user_large

Volgend jaar maar eens proberen om er weer één dorp van te maken, begint wel aardig wat ruimte nodig te hebben :o

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:20
Flabergasted schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 23:39:
Dit zijn geen scalper praktijken. Een scalper is iemand die bij beperkt aanbod de beschikbare voorraad opkoopt om door de ontstane tekorten ze met meer winst te verkopen. Voorbeeld: de PlayStation 5 bij release. Scalpers kochten de kleine beschikbare hoeveelheid op om ze met woekerwinsten te verkopen. Heel verwerpelijk!

Wanneer iemand tijdens de normale beschikbaarheid van een Lego set die set meervoudig aankoopt zonder andere kopers daarmee in de weg te zitten, met de intentie om ze te verkopen wanneer de productie van die set die Lego gestopt is, en voor die moeite een aardige marge verdient, dan is dat gewoon handel gecombineerd met beleggen. Het is zelfs een dienst, want als dit soort handelaren er niet waren dan kon niemand nog bepaalde Lego sets kopen nadat ze eenmaal uit productie zijn gegaan. Gewilde sets die niet meer geproduceerd worden door Lego zullen dankzij de normale marktwerking van vraag en aanbod in prijs stijgen.

Dat sommigen liever hun geld in Lego sets stoppen dan in goud of Bitcoin is een keuze. En wanneer je op zoek bent naar een set die niet meer gemaakt wordt en daar de premium prijs voor over hebt, dan is het erg fijn dat die handelaren bestaan. Ik heb ook wel eens een Lego set gekocht die niet meer gemaakt werd en daar de meerprijs voor betaald, omdat ik die set gewoon erg graag wilde hebben en daar sentimentele waarde aan hechtte. Dan maak je op dat moment de afweging of je die prijs het waard vindt. En dat doen kopers van sets bij die Lego handelaren idem.

Acties:
  • +65 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:22

IkWilbert

Het is mij!

Fijne kerstdagen iedereen!

Na een zwaar jaar.

Dit is toch goud! <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfE45K6k8qLV3lswTLYyuakkxnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJCuFbmgXxa4PTtSskozQ4az.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALj3BJUzs1kyXHXA4FqgREzWr4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Nm8xyKa6GpMBmXmNi7I3N0U.jpg?f=fotoalbum_large

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:31
IkWilbert schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:40:

Na een zwaar jaar.

Dit is toch goud! <3

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi dat je dit kan doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

Na een zwaar jaar.

Dit is toch goud! <3

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je zou het niet zeggen met die prijs, maar het is toch echt plastic 😄

(goed bezig. Volgens mij is er iemand heel blij gemaakt!)

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001

Flabergasted

Prepare to die !

Haay schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:13:
[...]
....

Wanneer iemand tijdens de normale beschikbaarheid van een Lego set die set meervoudig aankoopt zonder andere kopers daarmee in de weg te zitten, met de intentie om ze te verkopen wanneer de productie van die set die Lego gestopt is, en voor die moeite een aardige marge verdient, dan is dat gewoon handel gecombineerd met beleggen. Het is zelfs een dienst, want als dit soort handelaren er niet waren dan kon niemand nog bepaalde Lego sets kopen nadat ze eenmaal uit productie zijn gegaan. Gewilde sets die niet meer geproduceerd worden door Lego zullen dankzij de normale marktwerking van vraag en aanbod in prijs stijgen.
Dat begrijp ik allemaal best, maar ik zie persoonlijk liever ervaringen en foto's zoals hierboven gepost, dan mensen die melden hoeveel winst ze maken over de ruggen van Lego liefhebbers.

Dat het gebeurt prima, maar ik hoef dat hier niet in detail terug te lezen, daar heb je o.a. Brickpicker voor.
Maar goed je kunt niet alles hebben he }:O

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:19
Wij zijn op vakantie en hadden voor kleine man een leuk setje meegenomen om te bouwen, zie hier de ‘kerst-pinguïn’ (40498):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HL8h2UmXmdniK1XJJWFUysUfB2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnS6m0wgicmz663A630UL7zw.jpg?f=fotoalbum_large

:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Yonix schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:28:
Wij zijn op vakantie en hadden voor kleine man een leuk setje meegenomen om te bouwen, zie hier de ‘kerst-pinguin’ (40498):

[Afbeelding]

:)
Noot Noot!

Pingu :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen

Na een zwaar jaar.

Dit is toch goud! <3

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto's, ik ben oprecht blij voor de bouwer van dit cadeau.

Dit filmpje toont wat er zich echt afspeeld in zo'n AT-AT ;) :

De andere SW filmpjes van dat kanaal zijn ook de moeite, zeker één van de beste fan fictie/humor kanalen over dit topic: playlist op joetjuub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:27

D75

kaanmijo schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 12:46:
[...]

Wat vet! Heb je hier instructies voor of iets dergelijks? Denk dat 'ie hier ook wel in de smaak zou vallen thuis!
Dankjewel..

Nee geen instructies, alleen de fotos ;)

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 19:58
Ik heb me tijdens de BF periode niet in kunnen houden, maar daar heb ik nu profijt van ;)

Ik vermaak me wel deze vakantie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaUo889LEQXH3qh-OpXTy_O17-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57eiILaPwZMtPubhINl5N5FI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99mMHvvfyC-49sAd-2of8eRaqb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnXEXmT1TnMCLiJ4NhlTkGaE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAw1OPyHPt_ZzAgA3-WnrR9iF30=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/orAT3F5VpvOr3Mwu6FtXo4qh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFEp8KLiEYH66N3g_4yzOjBt8L4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97KMedImxQLAVgWGLYZWiP8o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:34
Bod op huis afgewezen, dan maar weer LEGO kopen :)

Van de huidige Speed Champions sets wil nu alleen nog de Jesko en de Supra. Ik wil ook nog de Lambo set (76899), maar ik ga die prijzen niet betalen...
En de sets van 2024 vind ik niet zoveel aan, die vallen wat tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVLwzd2Nf0zqwhjM_c1FEeXroKg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dH1fYbrXcNt7HXWOSqfnXREK.jpg?f=user_large

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 12:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4H7N67Bj6hcYA-7zOaHHoEl2oik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jP8ZsFnXHNe9pi3v5RkD1gQA.jpg?f=fotoalbum_large

begint het al ergens op te lijken? o<:)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 22:28

Reintji

(2 x dad)²

Ook maar even de lokale winter village showen. Erg fraaie creaties voorbij zien komen. Had dit jaar alleen tijd voor uitstallen, volgend jaar beter (heb natuurlijk nog een heel jaar o<:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5DEOV2BKIR3lKNyd2sexWJCzZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvs0lgiyEz90YVzA7UmWHeGb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2T3evWQK3fGBzQcpj7pPwWq5bI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjuENsjrBiguL7zJIIsGb94m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbjcMu9DgVK2C_0UsNDqUvtf0_4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0bk7QTfpPYcqEAecVRML96TN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kOGKJTt1Uap19NCoNs5yJuW1b0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9gVzExGU8h9OYZi3L3e4kH3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9DcPSaKRvoZQk9RJ5RDSQF33PQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGrsN6MOFSNh8l9QzXTIG7fL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeJWkwsb_hbLPXw0gAKZJpM82Yg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2sYsAwQunZ7hhRKVYtx4O13.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpNa4wbML7BJf4DhXjQT6Gf0a8g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x50v2cwPX7s6815VeH445kEK.jpg?f=fotoalbum_tile

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• D75
  • Laatst online: 11:27

D75

Hier ook het kerstdorp 2023 al een tijdje af.... Een combinatie van eigen bouwsels en sets.. inclusief verlichting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqB8fpcAG7_hJaGmyaKTG2R3BFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9opN7QjUW9CNTdO4OTa9txe0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPc1i3E5Hz5dgwxrRG5M3zpeZ5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HimsDOhMEvLxxbHglIQ2sCez.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuWYL514pwLPbzhpM9-axDx0GJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJZ4VRQPzuua8aB3g9zKt9lb.jpg?f=fotoalbum_large

Lego store toegevoegd aan main street

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-pDR3tfOsPla63riV1GFXVga8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dg5cjg26UYJTRGXyGxOfHa91.jpg?f=fotoalbum_large

Een Duitse kerstmarkt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3ts6mZQ6rOCT_X1OMCpvq3F8cs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxoKnEaFMLmWkw2kRP8EX2jh.jpg?f=fotoalbum_large

Skihelling met ski-lift (MOD van een friends set)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJIJYy-5zPtknGWRHscVUUWDTsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbaVYBnQ4asPav5zguAUeMWD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door D75 op 25-12-2023 13:22 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Ik loop een beetje voor qua seizoenen denk ik, maar ik wou graag het B-model van 31143 Birdhouse in elkaar zetten en naast het A-model zetten :+

In de achtergrond de 'kleine' verrassing van m'n ouders. Ik wist dat de insecten set onder de kerstboom zou liggen (want zelf gekocht :P ), maar stiekem kreeg deze set gezelschap van de A-Frame Cabin O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPb1doJvORo9PO_fY1eYEVyXfXM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2nQEWsAYfMj8d5DvsuHY1BP5.jpg?f=fotoalbum_tile

Sorry voor de lage kwaliteit van de (gsm) foto, m'n DSLR maakt er een punt van om telkens een lege batterij te hebben wanneer ik deze nodig heb :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:17
Hoe werkt dat met die kerstdorpen, breek je ze weer af? En maak je dan 1 zakje per build of ‘reverse engineer’ je de instructies en maak je de aparte zakjes? En zijn het uberhaupt officiële Lego builds of zelf ontworpen?

Ik vraag het namens een vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-09 23:29
Ik breek niks af van de grote bouwsels, maar doe ze zo zover mogelijk heel in een grote doos, maar de kleine sets en de adventskalenders doe ik in een doos met de bouwinstructies erin. Heeft mijn dochter ook wat te doen met kerstvakantie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Orangelights23 schreef op maandag 25 december 2023 @ 17:48:
Hoe werkt dat met die kerstdorpen, breek je ze weer af? En maak je dan 1 zakje per build of ‘reverse engineer’ je de instructies en maak je de aparte zakjes? En zijn het uberhaupt officiële Lego builds of zelf ontworpen?
De vraag is eerder gesteld en wat mij duidelijk is geworden dat iedereen een eigen voorkeur heeft. Ik vind het zelf leuk om ze helemaal af te breken en in elk huisje in een grote ziplock zak te doen. Het opnieuw bouwen van de setjes is een leuke voorbereiding op de kerst.

Een probleem daarbij is alleen dat ik steeds eerder moet beginnen met bouwen omdat er bijna elk jaar een nieuw huisje bijkomt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:36

Ik zet ze gewoon opgebouwd in een opbergbox op zolder.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:31

Ik zet ze zoveel mogelijk in elkaar in een grote ikea bak. Als ik ze uit de bak haal kost het vaak 10 min om wat losse stukken te corrigeren etc.

Ik twijfel of ik de mils platen die ik gemaakt heb dit jaar ook als geheel ga opbergen of uit elkaar ga halen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:18

Neelon

FOR PONY!!!

Als er hier interesse is voor Lego Transformers, ik heb 2 kleine moc's op rebrickable geplaatst voor de Ratbat en Ravage cassette bots. Ik heb ze zelf voor bij mijn YWobb Transformers (zie kleine bouwsteentjes topic), en misschien wil iemand wel een spionnetje voor op z'n buro ofzo. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hhsEQPH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tLPL38U.jpg

Ik ga ze zelf na oud en nieuw bouwen, moet er steentjes voor bestellen, die komen samen met andere die ik nodig heb voor andere projecten.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ow damn, kijk eens wat ik heb gekregen!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzfoDO3Nb3EaQgik5_moa6pKG_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ssD4iia6Xn7KQcXrS20e6k5z.jpg?f=fotoalbum_large
*O*

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:12
Karp schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:45:
[...]

Je zou het niet zeggen met die prijs, maar het is toch echt plastic 😄

(goed bezig. Volgens mij is er iemand heel blij gemaakt!)
Ik dacht hoe duur kan het zijn na lezen van je reactie... Maar toen ik het opzocht viel ik bijna achterover :o
Lego is duurder dan goud :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Bij ons is het pas vanavond pakjesavond.
Ik zie al wat groots onder de boom liggen dus kan niet wachten (groter is beter, toch?)!

Spannend! :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

QuattroNL schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:20:
Ik zie al wat groots onder de boom liggen dus kan niet wachten (groter is beter, toch?)!

Doosje van 2 tientjes met een hele grote omdoos :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 12:58
toch maar set 75300 gekocht, tie fighter voordat deze helemaal belachelijk duur is, ik probeer ook 75301 te snipen, deze gaan eruit op 1 januari.

Gelijk maar tie interceptor in het mandje omdat deze nu in de offerta is. :+

[ Voor 21% gewijzigd door cherrycoke op 26-12-2023 17:41 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

QuattroNL schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 13:20:

De UCS Tie Fighter en UCS Snowspeeder krijgen dan eindelijk (na de 2 eerdere versies gemist te hebben) gezelschap van de UCS X-Wing *O*
Heel blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdwDYj24v2Z4fzOFo7qOeyVrJek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWUuNQ98yDpnAOJBr6zVFw3u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:10
Neelon schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 08:46:
Als er hier interesse is voor Lego Transformers, ik heb 2 kleine moc's op rebrickable geplaatst voor de Ratbat en Ravage cassette bots. Ik heb ze zelf voor bij mijn YWobb Transformers (zie kleine bouwsteentjes topic), en misschien wil iemand wel een spionnetje voor op z'n buro ofzo. :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ga ze zelf na oud en nieuw bouwen, moet er steentjes voor bestellen, die komen samen met andere die ik nodig heb voor andere projecten.
hoe heb je er voor gezorgd dat die onderste niet door zijn pootjes zakt?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:44
Die Bowser... Tijdens het hele bouwproces belooft hij het gezin dat hij echt geen slechterik is. Maar meneer zit in elkaar, ik draai mij even om en...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rzctxfkk3B0_0UH1maAcB5qnBFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTFjGxH5TvChCyyeFxU8oRME.jpg?f=fotoalbum_large

Superleuke build overigens! Gedurende de hele build interessante technieken (zoals hoe de delen van de benen in elkaar worden "gelocked"), en genoeg playability om te kunnen verkopen dat hij voor de kids is. Goed idee van de Sint om dit als cadeau voor het hele gezin te geven. Mijn kids (6 en 9) hebben er ook een flink stuk aan meegebouwd.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

HelloIamAldo schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:53:
[...]
hoe heb je er voor gezorgd dat die onderste niet door zijn pootjes zakt?
Ik heb ze nog niet kunnen bouwen, is nog puur ontwerp op pc. Volgens stud.io zou het moeten kunnen, en anders kunnen de bovenbenen de onderbenen ondersteunen door de hoek iets scherper te maken, maar vanwege het geringe aantal stenen verwacht ik geen problemen.

Het is de eerste keer dat iki zoiets doe, dus het is ook nog wat experimenteren hier.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik heb eindelijk mijn eerste Porsche in bezit... *O*

De Lego 42056 dus. :+

Nieuw zijn ze niet meer te betalen, maar 2ehands worden ze best veel aangeboden. Voor 200 euro een paar jaar geleden gekocht en zolang in huis laten staan. Ik wist niet of ik hem wilde of toch aan de kids wilde geven.
Duidelijk dat die nu dus voor mij is. :)

Ik vind het een mooie set, leuke techniek en lekker veel stukjes. Ik ben er 1,5 dag mee bezig geweest, waarvan 1 voor de techniek en een halve dag voor de rest. De boxer motor is mooi, maar ik vind het jammer dat die zo verstopt zit en dat je er niet echt naar kan kijken. De achterklep kan open, maar dan zitten er nog twee platen voor. Dat vind ik bij de Defender echt beter gedaan, maar die motor is met een 6 cilinder lijn wat minder spannennd.
Verder begrijp ik de constructie bij het stuur niet. Daar zit het dashboard met elastiekjes vast, waardoor het schuin staat. Het zit aangesloten aan haakse, gele tandwieltjes (zie foto 2) en dan verder naar 2 grijze versnellingsbak schuifjes. Iemand een idee wat je hiermee kan?

Verder is die een stuk groter dan de Defender. Wat een bakbeest. Nu even een plaatsje in huis geven. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_wBmIrycN7GwVATm4Gy-RUK6Hw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5GC2NIK4vz7jUaQj9sYv7gH8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVNK1IhaQ4l1HsOQnDTa96Sv9xA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxQDo92SYiXKOZdhMU1IYwsY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMxqJDuO8fyeIwGsFdVuY0sTbGI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bfj7FH4Wa6MksDwGYNH7qWnn.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnYOJcryKijzpix0VvflkvrqBkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZ1ywILHdb96Vgnt8qfpNKkA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jolke schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:14:

Verder begrijp ik de constructie bij het stuur niet. Daar zit het dashboard met elastiekjes vast, waardoor het schuin staat. Het zit aangesloten aan haakse, gele tandwieltjes (zie foto 2) en dan verder naar 2 grijze versnellingsbak schuifjes. Iemand een idee wat je hiermee kan?
Dat zijn paddle shifters, dus je kunt hiermee schakelen. :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Ah, thanks, dat verklaart eea. Maar een groot verschil met aandrijving merk ik niet. Dat merkte ik bij de Defender ook niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

Jolke schreef op woensdag 27 december 2023 @ 09:14:
Ik heb eindelijk mijn eerste Porsche in bezit... *O*

De Lego 42056 dus. :+

Nieuw zijn ze niet meer te betalen, maar 2ehands worden ze best veel aangeboden.
Ik heb deze nog nieuw in doos staan maar als ik deze zo ziet staan, dan kriebelt het mij wel om hem toch op te bouwen. Aan de andere kant, voor het geld koop je wel weer 1, 2 of 3 andere - niet meer leverbare - sets die op mijn verlanglijstje staan.

Zo staat o.a. de Star Wars Tantive IV 75244 op het lijstje, even afwachten hoe de 2024 mini-versie er uit komt te zien...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Pazo schreef op zondag 24 december 2023 @ 07:53:
[...]

Ieder zijn ding. De een doet het met aandelen, de ander met lego.
En ook aandelen worden hier niet besproken. Dus investeren met Lego hoort hier niet thuis.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Neelon schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 08:46:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hhsEQPH.jpg

leuk man! Als TF fan heb ik alle G1 cassette's in huis, ook Ratbat en Ravage. Met name Ratbat is onwijs cool. Je hebt ze met chrome en gold wapens. Het origineel mist vaak zijn oortjes of klauwen. De mijne is gelukkig prefect O+

Afbeeldingslocatie: https://toys.tfw2005.com/wp-content/uploads/sites/12/2009/10/Ratbat-2_1257023024.jpg
(niet de mijne)

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTJ0-7dptD2rrYkJ1Ot_eWCeNjYHig83b4irWjhJwR1I1nFJYNV_RHc67N3y67N2dAyayE&usqp=CAU
Ravage is ook mooi :)

Afbeeldingslocatie: https://www2.unicron.com/images/igallery/resized/10401-10500/DSC00127-10483-1300-1300-90-wm-left_top-100-Unicroncomwatermarkpng.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-12-2023 16:33 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jolke schreef op woensdag 27 december 2023 @ 10:07:
Ah, thanks, dat verklaart eea. Maar een groot verschil met aandrijving merk ik niet. Dat merkte ik bij de Defender ook niet trouwens.
Enige dat je hiervan merkt is dat de cilinders in de motor sneller/langzamer bewegen als je de auto duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 18:01
Iemand nog een geniaal idee om dit zwarte ding in het midden los te krijgen? Zit met rode pins vast, en die rode pins kan ik niet verwijderen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2KMqX56XHZtq3sE_OpC-HWQffQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRhsOuBoAYAOy2Wv3jfvNZSU.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste optie wordt om hem gewoon open te zagen, maar misschien heeft iemand een ander idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Goofyduck384 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:18:
Iemand nog een geniaal idee om dit zwarte ding in het midden los te krijgen? Zit met rode pins vast, en die rode pins kan ik niet verwijderen…

[Afbeelding]

Laatste optie wordt om hem gewoon open te zagen, maar misschien heeft iemand een ander idee?
Grote vishaak, of misschien een tang met dunne bek (needlenose plier)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:25

[Afbeelding]

Mogelijk heb je hier iets aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Goofyduck384
Gelukt met bovenstaande tips 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:33
ook mijn dank, ben nu de AT-AT USC set uit elkaar aan het bouwen, en daar schijnen ook een paar leuke uitdagingen in te zetten als je vooral bij de poten komt :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Vakantie, dus de backlog maar eens aangesproken.
De met kerst gekregen UCS X-wing moet nog even wachten tot ik er een plek voor gecreëerd heb.
Voor een autootje heb ik nog wel plek (ok, plankje ophangen want ik heb nog ergens een stukje lege muur gevonden) dus de 42156 Peugeot 9X8 maar opengemaakt.
Met een zakje (incl subzakjes) per dag ben ik daar weer 5 dagen mee zoet :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFordhu7AiDRqsn_H71m-DklbAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqChUL7rb0jXkTnVcyBUmD2z.jpg?f=fotoalbum_large

Dit keer maar eens bouwen met de digitale instructies. Blijft het boekje netjes.
Nog even geen idee of ik geen, enkele of alle stickers ga plakken. Normaal neig ik naar geen maar op een racewagen horen ze eigenlijk wel.
Ach, probleem voor later, eerst lekker bouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door QuattroNL op 27-12-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:28
Wat trouwens wel opvallend is, die krengen zijn tegenwoordig € 10,- duurder dan een jaar of 2 / 3 geleden terwijl het om dezelfde instructies gaat als toen. Had ik toentertijd maar wat meer GBC instructies gekocht 8)7

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben de Tiny Plants (10329) in elkaar aan het zetten. Blijkt een bug in te zitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srHtVVs1Pa6fv7R_LEIyGWj69l8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxBSHuClEAiJSBlffWzH8KzI.jpg?f=fotoalbum_large

O+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Angeloonie schreef op woensdag 27 december 2023 @ 13:39:
[...]

Enige dat je hiervan merkt is dat de cilinders in de motor sneller/langzamer bewegen als je de auto duwt.
Ja, maar die cilinders zie je nauwelijk. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jolke schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:11:
[...]

Ja, maar die cilinders zie je nauwelijk. :/
Dat was voor mij ook de reden om de Sian en de Daytona weer weg te doen. Leuk om 1x te bouwen, maar verder kun je er niets mee. Motor zie je niet. Versnellingsbak is gaaf om te bouwen maar doe je niets mee.
Dan blijven enkel de deurtjes over.. Wow.. :P

Ik focus liever op sets die wat kunnen nu :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:55
Angeloonie schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:14:
[...]

Dat was voor mij ook de reden om de Sian en de Daytona weer weg te doen. Leuk om 1x te bouwen, maar verder kun je er niets mee. Motor zie je niet. Versnellingsbak is gaaf om te bouwen maar doe je niets mee.
Dan blijven enkel de deurtjes over.. Wow.. :P

Ik focus liever op sets die wat kunnen nu :Y)
Zoals? (Ben nieuwsgierig 😊)

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

martin484 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:18:
[...]

Zoals? (Ben nieuwsgierig 😊)
Zowat alle Technic sets die geen sportauto's zijn :)

Bijv.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbRwLFH_yXR8zW1RK1GebjEs3yk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KSQwR57eiLM8ci9WrYuQZVNl.webp?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_Wbny1t01zH1HBSgVFaNfzbTnI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1lH5ub8o2EusvRQoV2x6tdtf.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zl0tLSnM_S-E2To-Uteo69ywMU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Uylid3qWFydarfPAhDudKXq.jpg?f=fotoalbum_large

Zie ook Angeloonie in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 15:28
Ons winterdorp is bijna af! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_q1qF5UOLY_a9vaTQqk0K5Ken4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KK5HuM8JeyQBnJCl4i9dKBo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPJJxDUvOQdR4Lye9HyhrE8NfJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhq01qwScjM7XQazPHJo6VmL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iNgexte1nx7zeeeGVa4VGxfJ1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKuGYyHj3Gp6WSfcUq5ub4JC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V92CwcQc_SudOOQBNJFZJ24BG90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ug3pN4R0HJM7sZgL9hqELFrj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKGK0mtFBlVq80qcgr9RyDgdyUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/404ri74ShLODZd0p1ZHCLJr1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:55
Deze zijn inderdaad leuk! Thnx!

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Deze kerst een MOC op basis van de 10295 gemaakt. Dit keer geen MOC van Firas, maar eentje van Jeka_Jackson. Best een geslaagd model, al valt er vaak wel een stuk af, niet heel erg geschikt om mee te spelen dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IO2XfH7ggLmQWGZRA43wzmMoTHM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cFXXwCrfv69sWNNP88kbUVWj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmSvLOEa7yRyA2hkwycsdBhL0q8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4RIzkMNvGoeycOScFfkwxRSJ.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

[Afbeelding]

Is deze constructie in een set? De "impossible Lego" uit de genoemde voeten van de AT-AT UCS kende ik, maar deze constructie met de turntable heb ik nog niet voorbij zien komen. Foei Lego (sowieso voor de AT-AT UCS constructie).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Apart :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Goofyduck384
AppieNL schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:41:
[...]

Is deze constructie in een set? De "impossible Lego" uit de genoemde voeten van de AT-AT UCS kende ik, maar deze constructie met de turntable heb ik nog niet voorbij zien komen. Foei Lego (sowieso voor de AT-AT UCS constructie).
Haha, nee deze constructie is “self-made-kleutergedrag” O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
Een poos geleden postte ik een link naar een digitale Lego stad project: Digital Lego City: The Alley | Episode 1 (link naar joetjuub).

Ondertussen is deel twee verschenen:

Indrukwekkend, ik kan er niet meer over zeggen :o De auteur heeft een goed oog voor details.

Ook fijn om te zien dat sommige bedrijven die Lego custom parts verkopen
dit ook voorzien in Lego studio met de nodige bestanden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:46
Mijn winter kerst sets waren al een tijdje klaar, had onderin nog een plekje voor een set, laat lego nu net de lunar new year parade in de aanbieding hebben, past prima bij mijn andere Chinese nieuw jaar set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXBIr5XvYdIZfRH14GgXYmgNOYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWqwrUdZbkeRWVEuIF78om2F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgiGWzqmrhWzpcHAr-Zaf-oWe3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/egrpBcF0NnosZDlg2qETLN6V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 00:03
Andere tijden, de gull wing door auto uit het 8889 idee boek (1984) gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kEGhnuT5nl_ytXrMsK8TNv3-x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1psKPXFgWLGkEk0c5YSJBoSr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:19
Beste Mister G.J

Wat een werk maar het ziet er prachtig uit mijn complimenten !!!

Ik heb nog een andere vraag : ik twijfel tussen de aanschaf van het Museum 10326 en de Orient trein 21344
beide een prijs van 299 euro
Maar ik zie wel dat de 10326 aanzienlijk meer stenen heeft 4014 en de trein 2540
Wat is wijs

Mvg Hans

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01
Iemand nog een handige manier om de instructieboekjes te bewaren?

Vroegah deed ik ze netjes in een map, toen waren de boekjes plat genoeg en kon je er heel veel kwijt in een grote map maar met die boeken van nu is dat niet te doen.

Ik heb nu een grote opbergkist waar ze allemaal in verdwijnen echter ligt dat compleet door elkaar en door de verschillende formaten vallen ze ook altijd door elkaar bij het zoeken.
Niet echt werkbaar en mijn kist zit eigenlijk al zo goed als vol 8)

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Marsman83 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:50:
Iemand nog een handige manier om de instructieboekjes te bewaren?

Vroegah deed ik ze netjes in een map, toen waren de boekjes plat genoeg en kon je er heel veel kwijt in een grote map maar met die boeken van nu is dat niet te doen.

Ik heb nu een grote opbergkist waar ze allemaal in verdwijnen echter ligt dat compleet door elkaar en door de verschillende formaten vallen ze ook altijd door elkaar bij het zoeken.
Niet echt werkbaar en mijn kist zit eigenlijk al zo goed als vol 8)
Ik bewaar ze ook maar vraag me eigenlijk af waarom. Digitaal heb ik ze ook en dat scheelt echt in ruimte. Nu in papieren dozen van IKEA.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

robhuls schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:06:
Andere tijden, de gull wing door auto uit het 8889 idee boek (1984) gebouwd.

[Afbeelding]
woeps.... verkeerd gekeken... dit is de pneumatic variant }:O

[ Voor 11% gewijzigd door Sircuri op 28-12-2023 16:11 . Reden: domme gans ]

Signature van nature

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01
hemiparo schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:03:
[...]

Ik bewaar ze ook maar vraag me eigenlijk af waarom. Digitaal heb ik ze ook en dat scheelt echt in ruimte. Nu in papieren dozen van IKEA.
Ik bouw het liefst met de boekjes, als ik dat digitaal doe zit ik 'weer' achter een scherm en dat probeer ik juist te voorkomen met Lego bouwen ;)

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Marsman83 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:19:
[...]

Ik bouw het liefst met de boekjes, als ik dat digitaal doe zit ik 'weer' achter een scherm en dat probeer ik juist te voorkomen met Lego bouwen ;)
Das waar! Maar met de digitale versie zijn de laatste foutjes er uit en kan ik inzoomen als ik het niet goed kan zien of twijfel over de kleur. In de geprinte versie wordt dat lastig. En het scherm is offline dus geen storingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Lego MOC Challenge
De maand is weer bijna voorbij dus er kan weer gestemd worden op de gepinde posts :)

Ook een idee voor de volgende challenge? Graag even melden in het discussie topic.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hansw1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:23:
Beste Mister G.J

Wat een werk maar het ziet er prachtig uit mijn complimenten !!!

Ik heb nog een andere vraag : ik twijfel tussen de aanschaf van het Museum 10326 en de Orient trein 21344
Maar ik zie wel dat de 10326 aanzienlijk meer stenen heeft 4014 en de trein 2540
Wat is wijs

Mvg Hans
Ik ben GJ niet maar ik heb beide en zou voor het museum gaan. De Orient trein valt me wel tegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:50
http://www.miniatuurorgan...folio-page/winter-bricks/

Toevallig iemand die hier wat meer van weet? Morgen ben ik een dagje vrij en misschien wel leuk om met m’n zoontje van bijna 3 even te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:22

IkWilbert

Het is mij!

me_mrtn schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:10:

Toevallig iemand die hier wat meer van weet? Morgen ben ik een dagje vrij en misschien wel leuk om met m’n zoontje van bijna 3 even te kijken.
Ik ben hier afgelopen zomer geweest, summer bricks. Zeker wel leuk om even rond te lopen. Heb toen nog wel foto's gepost hier.

IkWilbert in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

[ Voor 7% gewijzigd door IkWilbert op 28-12-2023 18:30 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 09:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7qLgDFGDI_lqxTRJXlKiCw1H6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8eOY81T3YhW9NqX4gMGk6ci.jpg?f=fotoalbum_large

Onze 7 jarige zoon en Star wars fan is weer klaar met bouwen :).

Hij heeft zijn AT verzameling volgens hem compleet. Een AT-AT AT-ST en AT-TE (voor de kerst gekregen)!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Zo! Een tijdje geleden heb ik ook weer wat Lego Technic sets bij mijn ouders opgescharreld en het kriebelde al een tijdje dus vandaag maar even aan het sorteren geslagen. Het zijn meerdere sets zo door elkaar heen in dozen gegooid waaronder andere,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtsufLkh2ArWeT0JKw1XvvTM4_I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GjSqy0xp86bNuM9NV9LPStGW.jpg?f=user_large

Maar begonnen met de 8880. Dat was toentertijd echt een droom voor me. De formule 1 auto stond nog deels in elkaar dus die als eerste uit elkaar gehaald en de onderdelen gesorteerd. Lijst met onderdelen van Bricklink gedownload en het feestje kan beginnen!

Bijna compleet,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mauzlQywuTurmS9ObfZDtwKkAx0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l8swlUtcKtE1bVQfrNNf9V5l.jpg?f=user_large

Uiteindelijk miste ik maar 2 onderdeeltjes, waarvan 1 heel belangrijke. Het tandwiel met vrijloop voor de versnellingsbak (6542) en een blokje voor de koplamp (4070) Morgen verder met uitzoeken. Misschien dat ik ze nog tegen kom maar 10 tegen 1 dat ik meer onderdelen mis dus eerst maar even kijken wat en of ik precies mis en dan maar gaan shoppen. :) Deze sets moeten natuurlijk wel compleet zijn! :Y

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:19
Teknix1982 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:10:
[...]

Ik ben GJ niet maar ik heb beide en zou voor het museum gaan. De Orient trein valt me wel tegen!
Beste , dank je voor je advies
Ik laat de trein afvallen
Mvg Hans

• johnb52
pjot1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:26:

Bijna compleet,

Uiteindelijk miste ik maar 2 onderdeeltjes, waarvan 1 heel belangrijke. Het tandwiel met vrijloop voor de versnellingsbak (6542) 10 tegen 1 dat ik meer onderdelen mis dus eerst maar even kijken wat en of ik precies mis en dan maar gaan shoppen. :) Deze sets moeten natuurlijk wel compleet zijn! :Y
Volgens mij mis je ook deze:

https://www.bricklink.com...?P=6543&idColor=1#T=C&C=1

Of ik heb niet lang genoeg naar je plaatje gekeken...

Ik mis 6549 en 8880stk01 en 3041pb001 voor de rest compleet🙂

[ Voor 5% gewijzigd door johnb52 op 28-12-2023 22:34 ]

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
johnb52 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:26:
[...]

Volgens mij mis je ook deze:

https://www.bricklink.com...?P=6543&idColor=1#T=C&C=1

Of ik heb niet lang genoeg naar je plaatje gekeken...

Ik mis 6549 en 8880stk01 en 3041pb001 voor de rest compleet🙂
Het onderdeel van je link ben ik tegengekomen en netjes opgeborgen! ;)

De pook staat zeker op de foto! 8880stk01 staat inderdaad niet op de foto. Overigens wel gevonden! De stickersheet heb ik al gebruikt en zit op de onderdelen en ook dat is aanwezig! :)

Heb de lijst op Bricklink uitgeprint en alles geteld. En afgevinkt. Het gaat echt om de 2 onderdeeltjes.

[ Voor 14% gewijzigd door pjot1 op 28-12-2023 22:43 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
pjot1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 22:40:
[...]

Het onderdeel van je link ben ik tegengekomen en netjes opgeborgen! ;)

De pook staat zeker op de foto! 8880stk01 staat inderdaad niet op de foto. Overigens wel gevonden! De stickersheet heb ik al gebruikt en zit op de onderdelen en ook dat is aanwezig! :)

Heb de lijst op Bricklink uitgeprint en alles geteld. En afgevinkt. Het gaat echt om de 2 onderdeeltjes.
die pook stickervel en koplamp mis ik bij mijn set. Bijna compleet dus. Stickers zitten soms wel en soms niet geplakt, dus dan maar n nieuw stickervel. Maar heb geen haast (en zeker geen ruimte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-08 00:03
me_mrtn schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:10:

Dank voor de tip. Vandaag langs geweest, ik vond het wel leuk om even over heen te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:07
Hansw1 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:23:

Net als iemand anders raad ik ook het museum aan, al heb ik nog die niet :) , ik weet dat die sets altijd leuke bouwtechnieken heeft!
Ik heb de trein, als treinliefhebber trok die mij direct aan en om die reden valt die mij niet tegen nu het af is, maar bij het bouwen had ik zelden een brede grijns op mijn gezicht vanwege iets verrassends, ik zou het bijna zelf verzonnen kunnen hebben ;) ;)
Een los rijtuig is erg fraai om te (laten) zien, maar daar blijft het nu wel bij.

Ik kijk uit naar het museum, na 1 januari mag ik die kopen van mezelf, kwam verrassend een maand eerder, dat had ik niet gebudgetteerd… ;) Lego zou wat dat betreft met een meerjarenplan naar buiten moeten komen, dan kan ik beter budgetteren… ;) :)
Pagina: 1 ... 346 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .