Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 340 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.245 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:35
Stappieterug schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 23:16:
[...]

Op rebrickable zijn er best wat moc’s/alternates van de blacksmith te vinden, die samen een mooi begin van een dorpje kunnen zijn.
Als je dan gaat kijken wat die kosten als je de stenen los aanschaft, dan ga je vlot over die blacksmith met korting heen.
Naar mijn mening dus zeker interessant om die nogmaals aan te schaffen ( hetzij 2dehands of via Lego.com met korting)
Ik heb zojuist nog een tweede blacksmith besteld. Kreeg er ook een kerststal (mijn derde) bij, die ga ik verkopen voor wat extra korting.

Iemand anders nog tips voor het opbouwen voor een goede mocs stenen collectie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:43
jordy89 schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:36:
De Creator sets met x duizend of x honderd stenen. Als je de aanbiedingen in de gaten houd, dan kan je (afhankelijk van de set) zo rond de 3,5 cent per steentje zitten. Sommige andere aanbiedingen zijn steentjes efficiënter, zoals bv: https://www.lego.com/nl-n...ter-rabbits-display-40523 2,7 cent per steentje. Het nadeel is dat je verzameling steentjes/kleurtjes breed is maar ondiep. Wil je het op deze manier dieper krijgen, dan zal je veel van die sets op de juiste momenten moeten aanschaffen. Zeker handig voor de grotere steentjes!

Daarnaast heb je ook nog de brickwalls in de stores, het lijkt er op dat er nog wel wat verschil zit in wat welke winkel heeft en wanneer. Hier is, hoe kleiner het steentje, hoe goedkoper, want je koopt immers per beker/doos... Het probleem hiervan weer is dat je collectie diep is, maar niet erg breed. En je bent absoluut overgeleverd aan wat men op dat moment heeft...

Imho is een combinatie van beide een heel goed idee.

Daarnaast natuurlijk nog Bricklink, maar vergeet de Lego site ook niet met Pick-A-Brick. Afhankelijk van de populariteit van het item, krijg je ook nog Insiderpoints en GWPs. En soms even duur of zelfs goedkoper dan Bricklink... Een voorbeeldje de (licht) grijze 2x2 tegeltjes, ik had daar honderden van nodig (voor een MOC), die zelf uit setjes halen is onbegonnen werk! Bricklink 7ct+/steentje voor nieuwe steentjes + verzenden, fees, etc. Bij Lego ook 7ct/steentje, GWPs, Insider points, gratis verzenden (als je maar genoeg besteld in 1x).

Als 2e hands geen issue is, dan zou je nog kunnen overwegen om 2e hands collecties op te kopen, maar je moet goed opletten, er zitten veel handelaren tussen en je weet nooit echt exact wat je krijgt en wat de staat is...

Ik ga persoonlijk alleen maar voor 'nieuw' momenteel. En het liefst recent (2018+) ivm. issues voorheen met bepaalde steentjes (bruin is een bekend verhaal)...

Hou er ook rekening mee dat de prijs per steentje niet heilig is, kijk naar de minifigs, accessories, etc. Zeker voor de medieval sets kan het pittig worden als je specifieke accessories wil hebben. Vaak zijn er ook alternatieven die wellicht niet exact hetzelfde zijn, maar er goed genoeg op lijken zonder de hoofdprijs te kosten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:22
Den_S85 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:26:
[...]

Met een schroefduim kun je de auto's strak aan de muur bevestigen. Gewoon het pennetje in een van de openingen prikken.

[Afbeelding]

Zo gaat hier binnenkort de McLaren F1 aan de muur 8)
Heb je de McLaren ook al aan de muur hangen? Ik wil deze 2 wellicht ook naast elkaar hangen en ben wel benieuwd of ze allebei gemakkelijk hangen met zo'n schroefduim :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:33
Joster schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:31:
[...]

Heb je de McLaren ook al aan de muur hangen? Ik wil deze 2 wellicht ook naast elkaar hangen en ben wel benieuwd of ze allebei gemakkelijk hangen met zo'n schroefduim :)
Nog niet, ben al een flinke tijd bezig de hele zolder te verbouwen, dat is bijna klaar dus binnenkort gaat de McLaren dan eindelijk aan de muur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mompel, de Black Friday vreugde toch een beetje teniet gedaan door Cyber Monday bij LEGO :/

Vrijdag de Arrenslee aangeschaft voor weinig Euro's door gebruik te maken van 75% korting op vouchers en Insider punten, allang blij dat ie nog voorradig was en zo toch een stuk goedkoper gekregen, om vervolgens vandaag te zien dat LEGO hem in de aanbieding gooit. Daarmee had ik hem gewoon gratis gehad :P

Had ik de post van @ReVision. en @geekeep maar niet gezien ;) Nah ja, ik heb hem in ieder geval :+

[ Voor 65% gewijzigd door Gim op 27-11-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-03 09:39
Gim schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:36:
Mompel, de Black Friday vreugde toch een beetje teniet gedaan door Cyber Monday bij LEGO :/

Vrijdag de Arrenslee aangeschaft voor weinig Euro's door gebruik te maken van 75% korting op vouchers en Insider punten, allang blij dat ie nog voorradig was en zo toch een stuk goedkoper gekregen, om vervolgens vandaag te zien dat LEGO hem in de aanbieding gooit. Daarmee had ik hem gewoon gratis gehad :P

Had ik de post van @ReVision. en @geekeep maar niet gezien ;) Nah ja, ik heb hem in ieder geval :+
Ik zou een mailtje wagen aan Lego! Wellicht zijn ze coulant en krijg je het verschil terug in punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik heb nu een aantal MOCs ontwikkeld. Mijn ervaring is dat het vooral van belang is dat je zoveel mogelijk type stenen bezit. Voor mij werkt het om een heel aantal kleinere sets te bezitten van Creator 3 in 1, Classic, Technic, Friends, en City, omdat het niet erg is wanneer deze niet in elkaar zitten of incompleet zijn aan het eind van de rit. Nog beter als de set goedkoper te vinden is op Marktplaats.

Wanneer je eenmaal een prototype hebt kun je deze namaken in stud.io met de kleur naar wens.

Mocht je een MOC willen bouwen zoals die bedoeld is, kan je de onderdelen in de juiste kleur bestellen via bijvoorbeeld Bricklink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42

GeeBee

Oddball

Cergorach schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:00:
[...], als kleine uk had ik het zeker geprobeerd, maar zelfs als grote slungel kan ik echt niet zo snel bouwen als dat ik op deze leeftijd kan aanschaffen.
Dat heeft (lijkt me) meer met je beschikbare budget te maken, dan met je lichaamslengte... ;)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

[...]
Disclaimer, zo werk ik bij Technic, niet bij Creator/City/Modulars.

Ik zoek vaak naar kleine sets waar veel van de onderdelen in zitten die ik zoek.
Klik op een MOC
Kijk wat je mist
Zoek van een onderdeel op in welke sets ze (veel) zitten
Probeer die goedkoop on de kop te tikken.

Voorbeeld: de oranje Porsche is qua set tweedehands niet meer te betalen, en de onderdelen zijn via BrickLink soms schrikbarend duur. De grote oranje panelen kosten ruim een tientje per stuk. Maar die zitten ook in een kleine crossmotor die voor een tientje op MP te vinden is. Dat is dan een tientje per 2 (links en rechts) en dan ook nog wat extra onderdelen voor de voorraad.
Zo komt de set langzaam binnen handbereik.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeBee op 27-11-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Hulpvraag.

Weet iemand hoe dit element heet? Kan geen cijfer vinden/lezen op het blokje. En browsen op bricklink levert me ook nog niks op. En tenslotte weet ik niet uit welke set ie komt :-)

Ik wil er wat extra bestellen om Santa’s slee 🛷 te laten “vliegen”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZuTH4fI8_fmmqFHdF0R7NwC7C4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/amXyquSyfcJYKya2lH3gyBQG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31
Frank_79 schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:28:
Hulpvraag.

Weet iemand hoe dit element heet? Kan geen cijfer vinden/lezen op het blokje. En browsen op bricklink levert me ook nog niks op. En tenslotte weet ik niet uit welke set ie komt :-)

[Afbeelding]
5 hoog toch?

https://www.bricklink.com...talogitem.page?P=2454#T=C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:20
Frank_79 schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:28:
Hulpvraag.

[Afbeelding]
brick 1x2x5

En net te laat zie ik ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
Dank! Het verbaast me dat ik deze niet kreeg bij het browsen door de onderdelenlijst. Had juist gekeken bij de bricks. Anyway, dank is groot! Ook aan jou @kapoen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-06 11:50
Ik heb de komende tijd wel even wat te doen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cXh-1ojiqjZsGUdDZgz2_ByAtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Hju4CxdyhNLXzl02qSVMSQK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou met 20% korting kon ik de Liebherr niet meer laten staan. Potverdomme LEGO :'( :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:25

QuattroNL

It is I.

Chip. schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:50:
Nou met 20% korting kon ik de Liebherr niet meer laten staan. Potverdomme LEGO :'( :'(
Je hoeft lego.com niet te openen he?
(want je weet inmiddels waartoe dat kan leiden).

* QuattroNL heeft de afgelopen dagen ook weer voor bijna 300,- aan plastic ingeslagen 8)7

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:25
Had je de aanbieding van Bol.com van Black friday gemist of zo? Toen was die met ~40% korting te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:52

Wailing_Banshee

You're Next

QuattroNL schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:56:
[...]

Je hoeft lego.com niet te openen he?
(want je weet inmiddels waartoe dat kan leiden).

* QuattroNL heeft de afgelopen dagen ook weer voor bijna 300,- aan plastic ingeslagen 8)7
Ik heb me weten in te houden! Ik heb alleen de bos bloemen gekocht, en niet eens voor mezelf!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:12
Ondanks 20% korting is het als nog een bijzonder slechte aanbieding.. Deze set is de afgelopen maanden al meerdere keren voor 410-430 te koop geweest. Paar dagen geleden nog voor ~412 bij bol.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
schumi1986 schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:14:
[...]

Ondanks 20% korting is het als nog een bijzonder slechte aanbieding.. Deze set is de afgelopen maanden al meerdere keren voor 410-430 te koop geweest. Paar dagen geleden nog voor ~412 bij bol.com
Sommigen prefereren kopen bij Lego zelf. Dan is 20% een mooie korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Heeft iemand ervaring met Bricklink marketplace?
Is het betrouwbaar tov marktplaats oid? Veel goedkoop spul bijv. Vanuit China.... (Lepin fake?)

De linited editions van Brincink zien er ook gaaf uit. Die chocoladefabriek :p...
Zijn ze makkelijk te krijgen als ze in kickstart gaan? Of moet je om 1200 snel uitchecken?

[ Voor 16% gewijzigd door Squishie op 27-11-2023 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 09:17
Squishie schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:28:
Is het betrouwbaar tov marktplaats oid? Veel goedkoop spul bijv. Vanuit China.... (Lepin fake?)
Persoonlijk vind ik Bricklink betrouwbaarder dan Marktplaats als het om Lego gaat. Ik ben er nog geen fakes tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 19:27
meesje schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:15:
[...]

Sommigen prefereren kopen bij Lego zelf. Dan is 20% een mooie korting.
Los van de GWP's en punten zie ik niet waarom er een preferentie zou zijn om bij Lego te bestellen (in dit geval 130 euro duurder dan bol.com op vrijdag). Duurt meestal pokkelang voor je de doos binnen hebt en wordt bezorgd door een ondermaatse bezorger (die zet het pakket bij mij gewoon voor de deur in de regen neer als je pech hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Laatst online: 10-06 11:19

Neelon

FOR PONY!!!

De linited editions van Brincink zien er ook gaaf uit. Die chocoladefabriek :p...
Zijn ze makkelijk te krijgen als ze in kickstart gaan? Of moet je om 1200 snel uitchecken?
Ik gebruik Bricklink voornamelijk om missende steentjes enzo te vervangen, of om een "kale" optie voor een bestickerd deel te krijgen voor moc's. En binnenkort ook om een speedchampion size Subaru STi te hebben voor bij m'n Cada Tofu Shop. En tevens de 2 missende insecten van de nieuwe Insects set.
Blik1984 schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:54:
[...]

Los van de GWP's en punten zie ik niet waarom er een preferentie zou zijn om bij Lego te bestellen (in dit geval 130 euro duurder dan bol.com op vrijdag). Duurt meestal pokkelang voor je de doos binnen hebt en wordt bezorgd door een ondermaatse bezorger (die zet het pakket bij mij gewoon voor de deur in de regen neer als je pech hebt).
Nou, Bol.com is ook niet meer zo fantastich qua verpakken hoor. Mijn laatste paar zendingen allemaal omdoos met minstens 50% lucht en niks opgevuld, en noch slecht dichtgeplakt ook nog.

Ging in mijn geval "slechts" om de Ford GT en het Bonsai boompje, maar toch.

[ Voor 33% gewijzigd door Neelon op 27-11-2023 17:05 ]

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

ShadLink schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:41:
[...]

Persoonlijk vind ik Bricklink betrouwbaarder dan Marktplaats als het om Lego gaat. Ik ben er nog geen fakes tegengekomen.
Ok thanks. Vraag waarom wordt er zoveel lego goedkoop vanuit China aangeboden? Is er kwaliteits-of waardeverschil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Squishie schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:08:
[...]
Vraag waarom wordt er zoveel lego goedkoop vanuit China aangeboden? Is er kwaliteits-of waardeverschil?
Korte versie: Ja én (geen of) ja.
Die eerste Ja verschilt per merk.
Die 2e Ja is zeker waar!

Verder kan je het eea het beste navragen in het grote bouwsteentjes topic. Heb geen directe link want ik kom daar nooit....heb van horen zeggen dat dat topic bestaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

[...]
...Duurt meestal pokkelang voor je de doos binnen hebt en wordt bezorgd door een ondermaatse bezorger (die zet het pakket bij mij gewoon voor de deur in de regen neer als je pech hebt).
Tegenwoordig zijn de levertijden zeer acceptabel (bij mij de laatste tijd gewoon 1-2 dagen). Al weet ik niet of dit een uitzondering is met BF waarbij men in kan spelen op de te verwachten drukte.

DPD is idd niet de meest ideale vervoerder, al zal het van de bezorger zelf afhangen hoe die het pakket aflevert (maar dat is eigenlijk bij elke vervoerder zo, dus ook PostNL).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
[...]

Mee eens hoor. Echter wat ik uit dit topic opmaak, is mijn opmerking nu eenmaal het geval.
Heel incidenteel overweeg ik dit ook. Het maakt de Lego hobby dan wel wat duurder maar wel een stuk minder onrustig. Je hoeft alleen maar de Lego website in de gaten te houden. Soms word ik helemaal kriegel van de tig ‘laagste ooit’ opmerkingen (bv pepper). Voor mij is de Lego hobby overigens ook meer incidenteel. De jaarlijkse set met Kerst is structureel, maar voor de rest gewoon af en toe een setje kopen. Menig set ziet er echt fantastisch uit, maar ik heb laten varen dat ik sommige sets perse moet hebben. Flink met Lego aan de slag gaan, past op dit moment ook niet binnen het gezin. Druk genoeg met andere dingen. Dat maakt beslissingen makkelijker. :)
Dit neemt niet weg dat ik dit topic met veel plezier volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:22

Het Bricklink Designer Program van 2021/2022 was meestal vrij snel uitverkocht. De laatste ronde was vorig jaar volgens mij met 4-5 uurtjes weg.

Hoe dat met deze nieuwe serie zal gaan is afwachten. Ik heb uit rondes 1 en 2 niks wat ik wil hebben. Ronde 3 is wel meer mijn ding, maar die crowdfunding start pas in oktober 2024. Dan heb ik in elk geval kunnen leren van de snelheid van de eerste twee ronden _O-

Ronde 1 gaat ergens in februari open. Zal mij benieuwen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Wauw, deze is wel heel erg gaaf!
Via steindrucker kun je het panel met space logo bestellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z01zPJ_5K5606y-es0RIENocz80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vczToK0oKMHoXuTyexW75XCu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Na jarenlang geen lego te hebben gekocht kon ik de verleiding ook niet weerstaan. Heb er echt zin in om weer eens iets met lego te doen. Ben wel benieuwd of dat besturen met een app een beetje werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ja prima. Het is even puzzelen, maar als je de koppeling tussen Rebrickable en Bricklink voor elkaar hebt, werkt het supersnel.
Niet alle winkels hebben alles, dus hou rekening met de shipping/handling en verzendkosten en je moet even schuiven met de zoek-instellingen.

En Bricklink is tegenwoordig onderdeel van de LEGO group, dus fakes zul je er niet tegenkomen. Het is zelfs zo streng, dan verchroomde onderdelen er niet meer te koop mogen worden aangeboden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 14:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDD_oUkxdjkqWYBZR_SRT76kiGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHmWEVo6JSRNETM9xGlHAsPc.jpg?f=fotoalbum_large

waarom nou niet in de NL store ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

GeeBee schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:58:
[...]

Ja prima. Het is even puzzelen, maar als je de koppeling tussen Rebrickable en Bricklink voor elkaar hebt, werkt het supersnel.
Niet alle winkels hebben alles, dus hou rekening met de shipping/handling en verzendkosten en je moet even schuiven met de zoek-instellingen.

En Bricklink is tegenwoordig onderdeel van de LEGO group, dus fakes zul je er niet tegenkomen. Het is zelfs zo streng, dan verchroomde onderdelen er niet meer te koop mogen worden aangeboden...
Ah dat is wel nice, mssn inderdaad dan een betere optie dan marktplaats :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 16:34
de crest nog te koop bij proshop voor 425 https://www.brickwatch.ne...est.html?utm_source=email

heb er 2 gekocht vorige week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

NLMarcel194 schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:47:
[...]

de crest nog te koop bij proshop voor 425 https://www.brickwatch.ne...est.html?utm_source=email

heb er 2 gekocht vorige week
Nee, als je door klikt, dan zie je dat het actie product uitverkocht is... helaas, prijs is nu €549,-

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 27-11-2023 21:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 16:34
_Dune_ schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:53:
[...]

Nee, als je door klikt, dan zie je dat het actie product uitverkocht is... helaas, prijs is nu €549,-
even in de gaten houden was die vande week ook en vanmiddag nog gezien dat die voor 425 er nog was
ze blijven met de prijs spelen lijkt het ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10

Pazo

Mroaw?

Lego MOC Challenge - Stemmen maar!
De maand november loopt op zijn einde, en zo ook de bijbehorende MOC challenge.
Vanaf heden kan er gestemd worden op de gepinde posts. Stemmen kan tot donderdag 30-11 21:00, daarna zal de winnaar bekend gemaakt worden.

Ook een idee voor de challenge van december? Verzamel u allen in het Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09

Bricklink is alleen officiële Lego. China/Hing Kong etc lijkt goedkoop, maar er komen nog verzendkosten, invoerrechten, BTW, handlingskosten en betalingskosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Eli3l schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:20:
[...]

Bricklink is alleen officiële Lego. China/Hing Kong etc lijkt goedkoop, maar er komen nog verzendkosten, invoerrechten, BTW, handlingskosten en betalingskosten bij.
Invoerrechten is alleen boven de 150 euro. En de rest zit gewoon duidelijk in de prijs verwerkt bij de veel gebruikte aanbieders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Brilsmurfffje schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:32:
[...]

Het verzamelen van dichte dozen is een bekend fenomeen. Toch grappig want 13 jaar oude ik had ze direct geopend :+

Zelf alleen het boetiekhotel na wat twijfelen gescoord die staat samen met het politiebureau nog dicht ..
de 13jarige jij had geen gebrek aan ruimte :+ menig set werd weer afgebroken en 3x herbouwd in iets anders… om vervolgens in een grote curved bak te eindigen samen met een paar kg aan blokjes. Of heb ik het nu ‘helemaal’ verkeerd 😑

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:13

rammes

koekebakker 1e klas

Ik ben op duik vakantie dus alles even gemist totdat ik heel toevallig op laatste moment mij mail check en zie dat er ook nog een cybermonday is bij LEGO, heck zelfs de Haunted Castle is voor 200e! En die stond al een tijde op mijn verlanglijst en gaat er dit jaar ook uit. dus de verleiding niet kunnen weerstaan en besteld. Zie nu ook dat hij uitverkocht is. nu maar hopen dat ze hem niet al te snel leveren. vorige keer had ik mijn pakket niet snelgenoeg opgehaald en werd het weer teruggestuurd.
anyway erg blij met deze set, er zit zoveel storytelling in.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Squishie schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:39:
[...]

Ah dat is wel nice, mssn inderdaad dan een betere optie dan marktplaats :).
Marktplaats is prima voor (in-)complete sets. Voor losse onderdelen moet je naar LEGO, Bricklink of winkels die gespecialiseerd zijn in losse onderdelen zoals ToyPro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Br00d
GeeBee schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 07:28:
[...]

Marktplaats is prima voor (in-)complete sets. Voor losse onderdelen moet je naar LEGO, Bricklink of winkels die gespecialiseerd zijn in losse onderdelen zoals ToyPro.
ToyPro is onder een andere naam ook actief op Bricklink, dus dan hoef je zelf niet apart te vergelijken :) . "AFOL Supply" heet de Bricklink winkel dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:28

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Squishie @QuattroNL

hier alles NON-Lego bouwsteentjes Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

De link staat in de topicwarning onder dit topic :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:23
42erik schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:23:
[...]

Invoerrechten is alleen boven de 150 euro. En de rest zit gewoon duidelijk in de prijs verwerkt bij de veel gebruikte aanbieders
Volgens mij moet je altijd invoerrechten/belasting betalen als het van buiten de EU komt onafhankelijk van de waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:14
RubjeMazter schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:28:
[...]

Volgens mij moet je altijd invoerrechten/belasting betalen als het van buiten de EU komt onafhankelijk van de waarde.
BTW tegenwoordig altijd, ook bij waarde onder de 22 euro. Invoerrechten is iets anders dan BTW en hangt van de categorie goederen af die je invoert.

Daarnaast is er een Europese drempel waarboven grotere webshops/platformen zelf de BTW dienen te innen bij de klant in de EU. Die is 150 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
@Wally2002 @RubjeMazter

Dit is het:

Dit zijn de extra kosten als u bestelt buiten de EU

btw
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%.
invoerrechten
Is uw aankoopbedrag € 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 17% invoerrechten.
inklaringskosten
Dit zijn kosten die uw pakketdienst maakt om aangifte te doen bij de Douane. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen.

De grote regelen zelf de BTW al voor je dus daar krijg je onder de 150 sowieso geen extra kosten. Boven de 150 weet ik dat niet zeker, ik twijfel of ze invoerrechten ook al regelen. Ook nooit echt naar gekeken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:40
Was deze hier al langsgekomen? Zo te zien krijgen we eindelijk weer een "echt" Space thema in plaats van de Nasa-esque sets van de afgelopen jaren. Gek genoeg blijft het wel een City subthema.

Bron is "het internet", dus neem het weer met een korreltje zout.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YNUdHYEobZFSNe7xleM8TN7QyU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BlBdWSNWLSM7oVZJWBNolLYb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
Ik heb geen idee hoe de organisatie bij Lego is. Ik kan me voorstellen dat er een Lego City team is wat deze Space set heeft ontwikkeld, waardoor het als subthema van City wordt bestempeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Wie heeft er een tip voor het heel simpel en goedkoop verlichten van een aantal Icons Winter sets (Gingerbread House, Santa's Visit en Elf Club House) maar dan zonder te moeten klooien met allemaal draadjes door de hele set heen zoals al die light kits.

[ Voor 6% gewijzigd door ReVision. op 28-11-2023 11:23 ]

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ReVision. schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:22:
Wie heeft er een tip voor het heel simpel en goedkoop verlichten van een aantal Icons Winter sets (Gingerbread House, Santa's Visit en Elf Club House) maar dan zonder te moeten klooien met allemaal draadjes door de hele set heen zoals al die light kits.
Ik heb voor in de huisjes theelichtjes op batterijen met timer. Makkelijker dan elke avond aan en uitzetten. Destijds bij Aldi gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:31
Hiervoor heb ik eens (Light) Stax gekocht, maar volgens mij is dit merk aan het verdwijnen, bij bekende verkopers zie ik het niet meer (of als 'niet op voorraad' staan).

Je hebt speciale lantaarnpaaltjes, die zet je op een batterij-blok (4x4 en 3 hoog, met mogelijkheid via USB op te laden). Ik heb nu nog 4 werkende batterij-blokken (en 3 die niet meer zijn op te laden), dus wat ik doe is 3 lantaarnpaaltjes buiten en de laatste via doorlussen wat losse verlichtingsstenen (2 x 2 en 3 hoog) binnenin de gebouwen (gewoon 1 centraal lichtje dus in een gebouw).

Het kostte toen wel wat, maar het is universeel en werkt daarom perfect, ook prima om de kinderen mee te laten spelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09
Zonder draadjes denk ik alleen aan de spoel inductie, zoals bij draadloos opladen. Er is ooit een kickstarter geweest i-brix die met deze techniek mooie lego verlichtingssetjes wilde maken. Er zijn op deze techniek wel diverse hobby setjes te koop.

Of steentjes met batterijen erin.
https://gameofbricks.eu/p...ks-for-lego-customization

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:40
Nog meer low-res Space.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDIv-JutoL_v-Z8idWqHnN7Gz7A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SHaNd8Rh332hindLpSQHCq9e.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:39
Meer Space Lego is altijd goed! Wel jammer van de trans-clear cockpits. Zou liever meer trans-yellow of een ander kleurtje zien en een echte opvolger van thema's als Classic Space / Futuron / Blacktron / M:Tron. Maargoed, als onderdeel van City is de insteek waarschijnlijk dat het 'realistisch' moet ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:19

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cool, meer space lego, meer beter

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Review van de Oriënt Express.
https://bouwsteentjes.inf...eas-21344-orient-express/
Ik had al zo’n vermoeden, maar nu helaas bevestigd: deze trein kan niet achteraf zoals de Crocodile of Emerald eenvoudig middels een instructie van Lego gemotoriseerd worden.
Ongetwijfeld zullen er straks op rebrickable wel aanpassingen verschijnen, maar in mijn ogen wel een beetje jammer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:37
meesje schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:30:
Review van de Oriënt Express.
https://bouwsteentjes.inf...eas-21344-orient-express/
Ik had al zo’n vermoeden, maar nu helaas bevestigd: deze trein kan niet achteraf zoals de Crocodile of Emerald eenvoudig middels een instructie van Lego gemotoriseerd worden.
Ongetwijfeld zullen er straks op rebrickable wel aanpassingen verschijnen, maar in mijn ogen wel een beetje jammer.
RacingBrick is het daar niet mee eens.

YouTube: LEGO said that the Orient Express cannot be motorized. They were wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je Lego bij FNAC België of Frankrijk bestelt, in welke taal is dan het boekje? Frankrijk, België en Nederland delen met veel spullen nogal eens dezelfde hoes/doos/labels.

Ben voor de feestdagen namelijk op zoek naar
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
die bijna nergens meer te krijgen zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:40
Die gele sticker is wel hilarisch gecombineerd met het feit dat er dus een foto van is gemaakt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:21
Jorgen schreef op woensdag 29 november 2023 @ 00:52:
Als je Lego bij FNAC België of Frankrijk bestelt, in welke taal is dan het boekje? ...
Er staan toch nauwelijks woorden in de instructieboekjes? Hoofdzakelijk plaatjes, dus voor het bouwen lijkt mij geen punt waar het setje vandaan komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:52

Wailing_Banshee

You're Next

Arosa schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:41:
[...]

Er staan toch nauwelijks woorden in de instructieboekjes? Hoofdzakelijk plaatjes, dus voor het bouwen lijkt mij geen punt waar het setje vandaan komt.
En als je de teksten (die er soms wel in staan) alsnog wilt lezen, kun je de handleiding altijd nog downloaden...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Arosa schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:41:
[...]

Bij bijzondere sets van films en series, zoals bijv Jurassic Park wel. Info over de franchise; info over welke details erin zitten, enz

Daarom koop ik liever een doos die Engels of Nederlands is. Hier kom ik hem echter niet meer voor normale prijzen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:14
Jorgen schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:13:
[...]

Bij bijzondere sets van films en series, zoals bijv Jurassic Park wel. Info over de franchise; info over welke details erin zitten, enz

Daarom koop ik liever een doos die Engels of Nederlands is. Hier kom ik hem echter niet meer voor normale prijzen tegen.
Zijn de bijzondere sets überhaupt specifiek voor bepaalde talen/landen binnen Europa? Ik weet dat er wel verschil is tussen noord-Amerika en Europa maar meen dat de extra info toch in het Engels is?

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• ID5
  • Laatst online: 13-06 15:08

ID5

Al een hele tijd geen builds meer gepost geloof ik, laat ik dan maar wat recent werk delen (van oktober en november):

The wizard's workshop:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53265711284_a409ce5e6e_b.jpg

Orc warlord:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53289447124_cfa4d331b2_b.jpg

Pumpkin Harvest:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53294412186_2c38fed122_b.jpg

Ice Planet - Nova Frost V11:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53341559836_5e3665274e_b.jpg

Maomao, van de anime "The Apothecary Diaries":
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53341902823_b1108a566a_b.jpg

Smith's & co. steamworks:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53361449401_65ca5569ec_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53361576166_8c329526bf_b.jpg

ps. plaatjes zijn klikbaar voor meer detail (en een omschrijving) op flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:22
Vandaag de 2e etage van het museum afgebouwd. Nu mis ik de vlaggen. Ze zitten niet in de dozen en nergens anders bij in. Meer mensen hier last van?
Mijn instructieboek was ook helemaal gescheurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:22
ID5 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:21:
Al een hele tijd geen builds meer gepost geloof ik, laat ik dan maar wat recent werk delen (van oktober en november):

The wizard's workshop:
[Afbeelding]

Orc warlord:
[Afbeelding]

Pumpkin Harvest:
[Afbeelding]

Ice Planet - Nova Frost V11:
[Afbeelding]

Maomao, van de anime "The Apothecary Diaries":
[Afbeelding]

Smith's & co. steamworks:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

ps. plaatjes zijn klikbaar voor meer detail (en een omschrijving) op flickr.
Die laatste is echt heel gaaf gedaan. _/-\o_

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
In de buurt van Grantham, UK, staat Belvoir Castle en hiernaast heb je 'The Engine Yard', een klein groepje winkels in de oude gebouwen van het estate. Het restaurant, genaamd 'the fuel tank' zit in een gebouw waar dit me meteen aan deed denken. Als ik de foto's terugkijk is het ook totaal anders... maar toch... Als ik het goed herinner, vroeger was dit gebouw een workshop en zaten er de machines in om electriciteit, water e.d. voor het kasteel te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID5
  • Laatst online: 13-06 15:08

ID5

Archer_VC10 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:43:
[...]

In de buurt van Grantham, UK, staat Belvoir Castle en hiernaast heb je 'The Engine Yard', een klein groepje winkels in de oude gebouwen van het estate. Het restaurant, genaamd 'the fuel tank' zit in een gebouw waar dit me meteen aan deed denken. Als ik de foto's terugkijk is het ook totaal anders... maar toch... Als ik het goed herinner, vroeger was dit gebouw een workshop en zaten er de machines in om electriciteit, water e.d. voor het kasteel te leveren.
Leuk, ik heb niet echt een specifiek gebouw geprobeerd na te maken, maar idd de Britse inspiratie is er zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:26

L23

hemiparo schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:57:
[...]

Ik heb voor in de huisjes theelichtjes op batterijen met timer. Makkelijker dan elke avond aan en uitzetten. Destijds bij Aldi gekocht.
Dat heb ik ook, destijds bij de Ikea gekocht. Maar kan nu nergens meer theelichtjes met timer vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:22
L23 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:49:
[...]

Dat heb ik ook, destijds bij de Ikea gekocht. Maar kan nu nergens meer theelichtjes met timer vinden.
Nog beter, met afstandbediening:
https://www.kabelshop.nl/...1-SwHaEAQYAyABEgJ6KPD_BwE

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Laatst online: 26-05 23:07
Sorry als ik dit hier niet mag vragen maar wist niet waar ik het anders moest doen.

Ik ben van plan de Oriënt Express te kopen op 1 december. Dit is een set van 300 euro. Hoe kom ik er achter welke acties/promo's er van toepassing zijn op deze aankoop zodat ik ze niet misloop? Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
B00st3r schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:38:
Sorry als ik dit hier niet mag vragen maar wist niet waar ik het anders moest doen.

Ik ben van plan de Oriënt Express te kopen op 1 december. Dit is een set van 300 euro. Hoe kom ik er achter welke acties/promo's er van toepassing zijn op deze aankoop zodat ik ze niet misloop? Dank.
Even een reactie in het juiste topic. :)
Per 1 december zijn de volgende GWP beschikbaar.
https://www.bricktastic.n...-christmas-decor-set-gwp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kan volgens mij gewoon in het Lego topic, toch? Lego kennende zullen de GWPs wel precies 1 dag van te voren afgelopen zijn. Maar als je een set besteld komen volgens mij alle beschikbare GWPs er automatisch bij, dus je merkt het vanzelf.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Laatst online: 26-05 23:07
zonoskar schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:53:
[...]

Kan volgens mij gewoon in het Lego topic, toch? Lego kennende zullen de GWPs wel precies 1 dag van te voren afgelopen zijn. Maar als je een set besteld komen volgens mij alle beschikbare GWPs er automatisch bij, dus je merkt het vanzelf.
Bedankt. Vorige keer moest ik handmatig iets invoeren voor de zeilboot of die verhuisbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wally2002 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:14:
[...]

Zijn de bijzondere sets überhaupt specifiek voor bepaalde talen/landen binnen Europa? Ik weet dat er wel verschil is tussen noord-Amerika en Europa maar meen dat de extra info toch in het Engels is?
Dat weet ik niet. Misschien aangepaste stickers?

Als hij niet meer in NL is haal ik hem wel uit Frankrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank_79

Zie ook: https://www.bricktastic.n...-christmas-decor-set-gwp/

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Afgelopen weekend begonnen met deze El Dorado moc van Rebrickble.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Twqlx-qwA90LFE4UBTWT6vzLwj8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/otSQ5cb8BEbfUkbppRaaebEY.png?f=fotoalbum_large
https://rebrickable.com/m...-fortress-remake/#details

Het duurde even voordat ik het meeste uit eigen collectie bij elkaar had gezocht en een groot deel op bricklink had bij gekocht.

Wilde expres niet elk exacte onderdeel kopen omdat dit volgens bricklink richting de 600,- zou gaan.

Heb dus eerst uitgezocht welke stenen echt zichtbaar zijn en welke niet.

Dat scheelde al een paar honderd euro aan steentjes bij kopen.

Als voorbeeld de azure blauwe grondplaten.
Hier zaten er 8 van in geloof ik. Heb er nu 4 gebruikt uit de barracuda bay set. De rest opgevuld met tan in het midden.
En het grond gedeelte wat kleiner gemaakt. De bouw zelf blijft wel gelijk qua grootte.

Verder een hoop dark grey weggelaten en vervangen voor andere kleuren. De basis voor de fundering zijn nu gewoon witte 2x4 ipv 64 1x6 dark grey.

Maakte het bouwen wel wat lastiger omdat de handleiding nu niet meer exact klopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03DS3xOfghzPevuEmdBADq_J_kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBPKzAF3ySNiEWYU8Gra0p3F.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, het beginnetje is er nu. Het torentje en de trap/ramp omhoog staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqVqrrFrgHnPptACviivEMj7DSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CW7yZcnSXB6V9GNBn6rgqcNr.jpg?f=fotoalbum_large

Gebruikte sets:
De Barracuda Bay voor oa de grondplaten en de bruin kleurige steentjes en plates.

Een paar oude jaren 90 pirates setjes waar bv de grote rotsstukken in zitten.

Extra kosten tot nu toe
€200,- aan bricklink onderdelen.
€16,- voor de handleiding
€20,- enkele Bluecoat mini figs via marktplaats

Tijd
Aan uitzoek werk in eigen collectie en alles bricklinken inmiddels al een dik avondje of 3.

Het bouwen van het eerste gedeelte een uurtje of 2.

Denk dat de volgende bouw avondjes in de kersvakantie zullen zijn, foto’s volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:46:
[...]

Dat weet ik niet. Misschien aangepaste stickers?

Als hij niet meer in NL is haal ik hem wel uit Frankrijk.
FNAC gooit me er steeds uit aan het einde van het betaalproces, ondanks dat hij wel op voorraad is. Ik verhuis mijn vraag even naar het besteltopic

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
De tweede kerst GWP is mooi! Hebbuh! 😁
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltc7bd26446f62b7d4/40603_alt1.png?format=webply&fit=bounds&quality=55&width=528&height=528&dpr=3

https://www.lego.com/en-n...rtime-carriage-ride-40603

Beschikbaar vanaf 1 december. Drempel... €150

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:11
Wait, dat is 1 euro per stukje. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jolke schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:23:
Wait, dat is 1 euro per stukje. 8)7
:N Nee, die krijg je gratis als je voor meer dan 150 bij Lego.com koopt ;) Prijs van die set is 22,99 8)

Ey!! Macarena \o/

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:08:
[Afbeelding]

Score, dit is mijn ticket naar de El Dorado Fortress. :P
Mijn vrouw is verzot op kerst-lego, en eigenlijk vindt ze dat ik al teveel lego heb. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:11
RaZ schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:29:
[...]

:N Nee, die krijg je gratis als je voor meer dan 150 bij Lego.com koopt ;) Prijs van die set is 22,99 8)
Hah, lezen hoe ging dat ook alweer? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
RaZ schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:29:
[...]

Dat is niet 100% correct. De set heeft (volgens Lego) een waarde van € 22,99, maar dat is niet de prijs v/d set, want je kunt de set niet los kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
[Afbeelding]

En er is ook nog deze GWP, drempel onbekend (of heb ik nog niet gelezen :)):
40604 Christmas Decor Set
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/40604-1.jpg?202311200853

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
Kapoen schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:10:
[...]

En er is ook nog deze GWP, drempel onbekend (of heb ik nog niet gelezen :)):
40604 Christmas Decor Set
[Afbeelding]
De drempel voor de LEGO 40604 Christmas Decor set schijnt € 70 te worden (bron: Bouwsteentjes.nl)

• Kapoen
€70 en €150 zijn toch weer pittige drempels na al de overige promoties van de afgelopen maanden :p

*edit* voor de lol heb ik even mijn historiek van bestellingen bekeken, damn Lego is goed in de GWP brainwashing :+
- 2x halloween VIP pack
- 1x piraten VIP pack
- 1x kerst VIP pack
- Galileo GWP
- Pirateneiland GWP

[ Voor 52% gewijzigd door Kapoen op 30-11-2023 10:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
Kapoen schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:42:
€70 en €150 zijn toch weer pittige drempels na al de overige promoties van de afgelopen maanden :p
Ja idd, hoe ga ik dit nou weer ongezien naar zolder brengen. >:) :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
[Afbeelding]

Dan vind ik de kerstballen helaas toch geslaagder. De koets oogt wel erg kolossaal t.o.v. het paard. Geneigd om er dan een minifiguurtje van dierenbescherming bij te zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Nu online
Gim schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:48:
Dan vind ik de kerstballen helaas toch geslaagder. De koets oogt wel erg kolossaal t.o.v. het paard. Geneigd om er dan een minifiguurtje van dierenbescherming bij te zetten :)
Zelfde vreemde verhouding als met de kerst arrenslee (40499) waarbij de slee ook niet in verhouding is tot het Santa minifiguurtje. :P

In ieder geval denk ik dat ik voor deze promo's maar de A-Frame Cabin ga aanschaffen. Krijg ik beide promo's en heb ik voor de donkere decembermaand weer wat leuks om te bouwen. :9

[ Voor 17% gewijzigd door Haay op 30-11-2023 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:48:
[...]

Ten opzichte van de oudere versie van deze GWP hebben ze de zweep al achterwege gelaten :p

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/3300014-1.jpg?201211140608

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
LuPo schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:47:
[...]

voor de GWP niet zo'n issue, maar de Concorde/Orient Express.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

LuPo schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:47:
[...]

De sint komt via de schoorsteen, dus een tussenstop op zolder lijkt me niet zo moeilijk O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
roeleboel schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:03:
[...]

De sint komt via de schoorsteen, dus een tussenstop op zolder lijkt me niet zo moeilijk O-)
Wij AFOLs zijn toch net kinderen soms :P

*edit* 't is wel grappig om te zien hoezeer argumenten om nieuw speelgoed aan te kopen gelijkaardig zijn aan mijn andere hobby (muziek/elektrische gitaren). Excuses om een nieuw instrument, effectenpedaal,... te kopen/smokkelen voorbij een significante andere, net hetzelfde 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Kapoen op 30-11-2023 11:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er schijnt in maart een nieuwe Formule 1 auto uit te komen, dit keer een Mercedes. 1600 onderdelen, dus nog duurder dan de McLaren. Hopelijk is het geen zwarte auto.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:25:
Er schijnt in maart een nieuwe Formule 1 auto uit te komen, dit keer een Mercedes. 1600 onderdelen, dus nog duurder dan de McLaren. Hopelijk is het geen zwarte auto.
Jup, zie ook het artikel van Bricktastic

https://www.bricktastic.n...naf-1-maart-2024-te-koop/

hoi

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:30

Mad-Matt

TheDoctor#2181

zonoskar schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:25:
Als anti-Mercedes-F1 persoon gaat die er niet komen. :+
(Toto Wolff minifig met een kapot bureau zou wel leuk zijn)
De Mclaren is er wel al en ik ga ook de (niet lego) Alfa Romeo aanschaffen, die is te gaaf om niet tussen het Lego te zetten.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Neelon
  • Laatst online: 10-06 11:19

Neelon

FOR PONY!!!

Mad-Matt schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:13:
[...]

Als anti-Mercedes-F1 persoon gaat die er niet komen. :+
(Toto Wolff minifig met een kapot bureau zou wel leuk zijn)
De Mclaren is er wel al en ik ga ook de (niet lego) Alfa Romeo aanschaffen, die is te gaaf om niet tussen het Lego te zetten.
O, 220 euro voor maar 1600 stenen? Haha, ammanooitnie. Die prijs is me een beetje te scheef. Zelfs de speed champions prijzen beginnen voor me richting "te scheef" te gaan, maar daar heb ik alle 8 studs van staan, dus daar zal ik aanbiedingen voor af moeten gaan wachten gok ik.

En die Alfa heb ik gezien ja, die is dan weer wel interessant.

[ Voor 4% gewijzigd door Neelon op 30-11-2023 13:04 ]

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Pagina: 1 ... 340 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .