Even klagen over een luxeprobleem
Ik was van plan om de hele Black Friday gekte aan mij voorbij te laten gaan, tot ik gisteren boodschappen ging doen in een Carrefour hypermarkt. In de Sinterklaasdisplay stond deze promotie:
Een tweede exemplaar van het
Vogelhuisje stond al even op mijn 'misschien, maar alleen met grote korting' lijstje. Ik wil uitzonderlijk ook eens het B-model van een Creator doos maken (de eekhoorn op het bankje).
De prijs van de doos was met €19,49 ook nog eens de laagste volgens Brickwatch, dus in een vlaag van hebberigheid verdween de doos in m'n boodschappentas
Ik was eigenlijk al heel blij met de korting op deze set, en toen had ik ff een kortsluiting. 'Moet' ik nu een tweede doos meenemen die ik eigenlijk niet nodig heb? Het zou stom zijn om extra Lego stenen niet mee te nemen, maar anderzijds wil ik ook graag 'overconsumptie' vermijden. Ik ben al een tijdje aan het denken om mijn collectie van ongeopende dozen te downsizen, dus een extra doos meenemen leek me niet opportuun.
Het concept van 'partspacks' heb ik al lang laten varen (weeral, wegens overconsumptie).
Heb ik verdorie een aantal minuten staan twijfelen en analyseren

Uiteindelijk realiseerde ik mij dat ik in de Sinterklaasdisplay stond en dat mijn petekind misschien dat
kattenhotel (ook afgeprijsd naar €19,49) wel leuk vindt

De promotie klopte ook echt, het vogelhuisje kostte €19,49 en dat kattenhotel (zelfde waarde) was 'gratis'.
Ik begrijp het verdienmodel achter deze promotie niet echt om eerlijk te zijn, er was zelfs geen klantenkaart mee gemoeid...