Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 339 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.376.262 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Rene schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:09:
Heeft iemand meer info over dat kleine grijze kasteel? Ik kan nergens meer info vinden (doos, aantal delen etc)... vindt 2400 points nog aardig wat voor 8x7 formaat kasteeltje ;)
https://brickset.com/sets/5008074-1/Buildable-Grey-Castle

Leuk setje voor de punten, zeker als je met double of triple aan punten bent gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:21
hemiparo schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:12:
[...]

https://brickset.com/sets/5008074-1/Buildable-Grey-Castle

Leuk setje voor de punten, zeker als je met double of triple aan punten bent gekomen.
Ja precies, ik heb nog ca. 8500 punten. Wellicht maar gewoon bestellen!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Wat een zelfbeheersing, de Back to the Future auto terug zien keren als BF aanbieding voor €140 bij Bol en hem wederom tóch niet bestellen. Qua nostalgie hou ik het maar bij Ghostbusters, ook al vond ik de BttF films stuk voor stuk om te genieten. Ik hou maar even vast aan m'n kostenbesparende argument dat ik niet zo gecharmeerd ben van "grijze" sets :P Maar wel een mooie aanbieding voor mensen die er nog steeds op lagen te azen :)

En daarbij, ik was vooral bezig met kijken waar ik m'n Insider punten aan kon besteden. De nieuwe Winter Village Lodge oogt aantrekkelijk, maar om daar nu Insider punten aan uit te geven, terwijl die set vast volgend jaar bij de Intertoys te krijgen is met 20% korting? ;)

Maar Winter Village... ofschoon ik wilde minderen, vanwege ruimte issue, begint het toch steeds weer te kriebelen zodra de temperatuur buiten gaat zakken. Kerst en sneeuw heeft gewoon wat :) Derhalve toch maar overstag gegaan en gekozen voor de 40499 Arrenslee _/-\o_ Een set waarvoor je toch al snel bij LEGO zelf moet zijn. En met al die Insider punten en 75% korting op vouchers voel je het amper in je portemonnee :)

M'n dorp is normaliter al een arrenslee rijk vanwege de slee met brick-build rendieren uit Santa's Workshop, maar eerlijk is eerlijk.... ofschoon het leuk is om zelf te dieren te bouwen, zien de nieuwe rendieren er wel goed uit en past het geheel goed bij Elf's Clubhouse en Santa's Visit. Dit jaar wordt het dus gewoon een kleinere opzet van het winterdorp, waarbij ik een paar sets (waaronder Santa's Workshop) even achterwege laat. Ook leuk, wat variëren en afwisselen :Y

Geen idee trouwens of de arrenslee dit jaar EOL gaat of dat dat alleen voor de krans geldt.

[ Voor 84% gewijzigd door Gim op 24-11-2023 10:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:12

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe kunnen die digitale vouchers voor 75% korting nu al op zijn? Wat een wassenneus.

@Rene: Dat kasteeltje 'koop' je voor 2400 insider punten. Je koopt het niet echt, je krijgt een voucher code die je bij een andere aankoop moet inwisselen en dan krijg je dat kasteeltje erbij.

[ Voor 53% gewijzigd door zonoskar op 24-11-2023 09:46 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:02
zonoskar schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:44:
Hoe kunnen die digitale vouchers voor 75% korting nu al op zijn? Wat een wassenneus.
Ook echt, serieus... dat die sets wat sneller zouden gaan oké, maar die vouchers binnen 10 uur op? Voor een 'event' van meerdere dagen? Hoeveel van die codes hebben ze dan? Ze weten toch wat hun userbase is en welke van hun userbase 'actief' is door niet verlopen Insiders punten? 8)7
Was van plan vanavond wat te bestellen, vannacht werkte de website uitermate langzaam en ben ik maar gaan slapen :P

Denk dat ik dan maar niks bestel, de batmobile stond op m'n lijstje maar die is 'temporarily out of stock', ga ervanuit dat deze ook niet terugkomt voor maandag

[ Voor 11% gewijzigd door RubjeMazter op 24-11-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:45
Rene schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:09:
Heeft iemand meer info over dat kleine grijze kasteel? Ik kan nergens meer info vinden (doos, aantal delen etc)... vindt 2400 points nog aardig wat voor 8x7 formaat kasteeltje ;)
Behalve deze link:
https://www.lego.com/nl-nl/product/5008074

Geen aantallen, maar als je naar het plaatje kijkt verwacht ik geen honderden onderdelen, dat is jammer voor zo een relatief dure set. Maar ik heb hem wel besteld...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Nog even over het wel/niet mogen posten van bestellingen die binnen zijn gekomen, daar hebben wij als moderatie geen problemen mee (onder het mom van een showpost). Het 'ik heb xxx besteld en hoe lang duurt het voordat ik 'm binnen heb', kunnen prima in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:22

@Rene: Dat kasteeltje 'koop' je voor 2400 insider punten. Je koopt het niet echt, je krijgt een voucher code die je bij een andere aankoop moet inwisselen en dan krijg je dat kasteeltje erbij.
Het is elk jaar weer hetzelfde. Het is wel vroeg dit jaar, maar vorig jaar rond 11:00 waren ze ook op. Toen mocht je er nog wel 4 per account kopen.

Ik had vannacht het geluk van wakker worden door een rommelend kind, meteen die bonnetjes gekocht en weer terug het bed in (kind ook weer in slaap gekregen, hoor, maak je geen zorgen).
De deceptie van de aanbiedingen kwam gelukkig vanochtend nog wel, toen ik zag dat de Amerikaanse aanbiedingen de oversteek van de plas niet hebben gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door ThaRoof op 24-11-2023 09:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Die nieuwe geluksdraak ziet er toch wel heel erg goed uit hoor. Die gaat toch maar op het verlanglijstje.

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltf468495d3d0fa34f/80112.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=600&height=600&dpr=1

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt3bdd33f0621997c3/80112_alt1.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=600&height=600&dpr=1

https://www.lego.com/nl-nl/product/auspicious-dragon-80112

Ook die 2024 festivalkalender is wel een leuk setje eigenlijk, mogelijk dat ik die ook meepak in Januari

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt7313b131b122beb4/40678.png?format=webply&fit=bounds&quality=75&width=600&height=600&dpr=1

https://www.lego.com/nl-nl/product/festival-calendar-40678

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Mij viel wel op dat je er nog maar maximaal 3 kon kopen. Ik had ergens gehoopt op 4, omdat mede Tweakers zeiden dat het andere jaren max 4 vouchers waren. Maar ik heb in elk geval geen seconde getwijfeld en gelijk die 3 vouchers gekocht. Nu ik jouw verhaal hoor ben ik blij dat ik eens niet getwijfeld heb en nog enigszins tijdig heb toegehapt.

Deed me even terugdenken aan die korting voor LEGO World, waarbij je ook "blij" gemaakt werd met max 4 vouchers, waarbij ik er vervolgens maar 3 kon selecteren. Even los ervan dat de codes vervolgens niet toe te passen waren en ze even later ook uitverkocht waren bij LEGO.

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 24-11-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:20
Tsja.. die codes van €5 zijn natuurlijk ook wel heel goedkoop nu. Dit was te verwachten en het is naïef om te denken dat die aanbieding er heel lang is.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik heb een onderdeel gevonden waarvan ik niet weet wat het is (en dus ook niet weet uit welke set het komt)... Wie kan me helpen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBye_QYlonsN6QmfW-uytIsWu24=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2aBThJq1a7EnDDH6l6PDFfZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZcgRwvG4Q4tQYskIop4bwahdok=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqNKO9xo4V6jN41V9QlLhc8Q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cAeuFiQDz4kIcRkUFUpygL9Rk4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGLpN3V1xEV35YuedwMRQTAl.jpg?f=fotoalbum_tile

--
Google Lens heeft me geholpen: https://www.bricklink.com...23422&idColor=85#T=C&C=85

[ Voor 30% gewijzigd door Helsie op 24-11-2023 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
LuPo schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:05:
Tsja.. die codes van €5 zijn natuurlijk ook wel heel goedkoop nu. Dit was te verwachten en het is naïef om te denken dat die aanbieding er heel lang is.
Dat is ook weer zo, maar goed het is natuurlijk wel erg jammer omdat de vouchers al op zijn voordat mensen goed en wel hun ontbijt achter de kiezen hebben :P

Maar LEGO wil natuurlijk van tevoren weten hoeveel ze aan winst mislopen. Een gelimiteerde actie, zoals elke winkel te werk gaat met bevoorrading van actie artikelen. De limiet is blijkbaar al meerdere keren 4 vouchers geweest. Nu heb ik er nog 3 kunnen bemachtigen en daar was ik nog steeds blij mee. Wat nou als iedereen er maar max 3 had kunnen bemachtigen?
LEGO zal er neem ik aan wel over na hebben gedacht wat een goed aantal is om zoveel mogelijk mensen een bestelling te laten plaatsen. Als iedereen maar 1 voucher met korting had mogen kopen, dan hadden meer mensen een voucher kunnen bemachtigen, maar had LEGO onder de streep misschien ook wel minder verkocht omdat 1 voucher niet aantrekkelijk genoeg is.

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 24-11-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:23
Ik kom altijd even kijken in die VIP shop, en zie dan dat alle leuke dingen weg zijn (ook prints of collectibles). Keer-op-keer-op-keer. Dat motiveert me niet meer echt nog vaker binnen te kijken. Nu de 5€ kortingsvouchers ook alweer gemist, terwijl het vrijdag ochtend is.

Heb als troost maar toegeslagen bij bol.com, daar krijg ik netjes notificaties voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:37
Helsie schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:15:
Ik heb een onderdeel gevonden waarvan ik niet weet wat het is (en dus ook niet weet uit welke set het komt)... Wie kan me helpen?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Volgens bricklink is het part nummer 23422.

En die heeft in 8 sets gezeten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
Helsie schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:15:
Hij zit iig in de brandweer set 77944, daarmee kan je brandweerpoppetje van de brandweerpaal af glijden.

Edit: Toepasselijk, als spuit 11 net te laat

[ Voor 5% gewijzigd door JPDeckers op 24-11-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
JPDeckers schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:21:
[...]

Hij zit iig in de brandweer set 77944, daarmee kan je brandweerpoppetje van de brandweerpaal af glijden.
Check, bedankt! Mijn zoontje heeft die set inderdaad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-06 13:40
Het feit dat er met een "voorraad" wordt gewerkt is natuurlijk belachelijk. Die dan gewoon één of twee codes per account, als je de hoeveelheid korting wilt beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Heeft iemand anders al zijn of haar "Majisto’s Magical Workshop: (40601) gebouwd? Ik heb deze gisteravond gebouwd, en hoewel de tweede helft van de build en het eind resultaat absoluut leuk zijn, bestaat het eerste deel van de build uit onder andere 2x 6066 en 2x 6082. Dat zijn redelijk enorme brokstukken lego, waarvan ik me goed kan voorstellen dat dit handig is in een verhoogde base voor bv. een kasteel of een berg maken, gebruik in een relatief klein gebouw vind ik een beetje vals spelen...

De "Winter Market Stall" (40602) is een leukere build dan dat ik had verwacht (ik vond het in de eerste instantie maar een saaie set).

De "Buildable Cassette Player" (6471611) ook erg leuk gedaan met de cassette en de ejectbutton!

Bricks:
https://rebrickable.com/p...-turret-top-4-x-8-x-2-13/
https://rebrickable.com/p...ular-4-x-10-x-6-aka-burp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:00
Geen idee of het al gemeld is, maar ik was net in de winkel in the Mall of the Netherlands en blijkbaar hebben ze in de winkel extra aanbiedingen die niet online gelden.

Ik heb net Het Krijsende Krot voor 62,99 meegenomen ipv 89,99. Op dezelfde tafel stonden nog meer sets, maar weet niet precies meer welke en voor welke prijs. Iig een grote Chewbacca en klim- en skicentrum.

Op de hele tafel zaten afgeprijsd labels dus vermoed dat alle sets op die tafel een korting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 14:20
Was 10305 leeuwenkasteel niet met 100 euro korting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
ErikT738 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:42:
[...]

Het feit dat er met een "voorraad" wordt gewerkt is natuurlijk belachelijk. Die dan gewoon één of twee codes per account, als je de hoeveelheid korting wilt beperken.
Ben ik het niet mee eens. Dan hebben mensen gewoon 5 accounts waardoor ze ook binnen lopen. Met zulk soort acties moet je gewoon snel zijn. Ik heb pas 's ochtends besteld en ook nog een Lego bordje voor 900 punten.. ik heb de wekker niet hoeven zetten en er was nog voorraad.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
Gim schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:17:
[...]

Wat nou als iedereen er maar max 3 had kunnen bemachtigen?
Dat was ook het geval ;-)
ErikT738 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:42:
[...]

Volgend jaar zullen het er ongetwijfeld twee zijn. Aangezien het in 2022 op 4 was gelimiteerd en binnen no-time weg was, dit jaar op 3 en binnen no-time weg.

En dan zijn we collectief boos dat het maar 2 bonnen per account waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
cherrycoke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:48:
Was 10305 leeuwenkasteel niet met 100 euro korting?
Nee, wel met 100 USD; https://www.lego.com/en-us/product/lion-knights-castle-10305
End vliegen wel voor die korting.

[ Voor 11% gewijzigd door ThaRoof op 24-11-2023 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 14:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06 15:33

Sméagol

Master of Mayhem

Ik vergeet trouwens regelmatig de store acties te checken.
Blijkbaar heb je een sneeuwpop gwp bij besteding van € 40,- in de winkels, maar alleen vandaag, Ik ga vandaag niet meer naar Den Haag helaas!
https://www.lego.com/nl-n.../snowman-instore-gwp-2023

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Sméagol schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:33:
Ik vergeet trouwens regelmatig de store acties te checken.
Blijkbaar heb je een sneeuwpop gwp bij besteding van € 40,- in de winkels, maar alleen vandaag, Ik ga vandaag niet meer naar Den Haag helaas!
https://www.lego.com/nl-n.../snowman-instore-gwp-2023
Dan bestel je die gewoon hier voor 3,99
https://www.brickshop.nl/...45-sneeuwman-polybag.html

En met 6 euro aan bezorgkosten hem je hem voor een tientje :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:25

QuattroNL

It is I.

Geen idee of het al breed bekend is maar ik zag het pas net: je kan gratis meedoen met het winnen van 1000000 Insider punten. Ik dacht dat je eenmalig mee kon doen (zoals vaak met dat soort acties) maar het kan dus dagelijks (met nu nog 3 dagen te gaan).

Doe er je voordeel mee (of niet).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06 15:33

Sméagol

Master of Mayhem

RaZ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:41:
[...]

Dan bestel je die gewoon hier voor 3,99
https://www.brickshop.nl/...45-sneeuwman-polybag.html

En met 6 euro aan bezorgkosten hem je hem voor een tientje :P
Dan fiets ik liever nog naar Den Haag, haha.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 14:25
Hoera! Voor mijn verjaardag de Rivendell-set gekregen van mijn zoons! Hij is inmiddels voor 80% gebouwd. Ik heb in de BF-aanbieding verlichting gekocht bij Lightmybricks:

https://www.lightmybricks...os=1&_sid=38f9a0004&_ss=r

Niet goedkoop, maar deze set verdient het!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:06
Twijfel, twijfel. Home Alone voor 220 bij Bol. Ik zou niks meer kopen maar dit is toch wel verleidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:00
kleautviool schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:47:
Geen idee of het al gemeld is, maar ik was net in de winkel in the Mall of the Netherlands en blijkbaar hebben ze in de winkel extra aanbiedingen die niet online gelden.

Ik heb net Het Krijsende Krot voor 62,99 meegenomen ipv 89,99. Op dezelfde tafel stonden nog meer sets, maar weet niet precies meer welke en voor welke prijs. Iig een grote Chewbacca en klim- en skicentrum.

Op de hele tafel zaten afgeprijsd labels dus vermoed dat alle sets op die tafel een korting hebben.
Geinig, ik heb het krijsende krot in de Mall net ook meegenomen, met 3x 5 euro korting van die puntenactie.. past mooi in mn kerstdorp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Kan ik een code voor een sleutelhanger & een code voor de cassettespeler combineren met bestellen? Wil niet een van twee kopen om er in 't bestelproces erachter te komen dat dit niet gecombineerd kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
pixels66 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:31:
[...]

Geinig, ik heb het krijsende krot in de Mall net ook meegenomen, met 3x 5 euro korting van die puntenactie.. past mooi in mn kerstdorp!
Die waren toch uitverkocht? :| :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Vanmorgen om 0900 nog niet 😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
RubjeMazter schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:31:
Kan ik een code voor een sleutelhanger & een code voor de cassettespeler combineren met bestellen? Wil niet een van twee kopen om er in 't bestelproces erachter te komen dat dit niet gecombineerd kan worden :)
Nee, helaas.
Insider codes kunnen 1 per order, helaas.
Contante korting kan wel onbeperkt en ook daarmee gecombineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Vraag me ook af hoe dit dan werkt, die moeten ze ook digitaal aan kunnen vragen lijkt me? Of updaten ze gewoon je puntenbalans en doen ze op de kassa -15,00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Laatst online: 16:00
pixels66 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:31:
[...]

Daarom heb ik hem ook maar meegenomen inderdaad, kwam eigenlijk alleen voor de skihut en een adventskalender.

[ Voor 5% gewijzigd door kleautviool op 24-11-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
RubjeMazter schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:38:
[...]

Vraag me ook af hoe dit dan werkt, die moeten ze ook digitaal aan kunnen vragen lijkt me? Of updaten ze gewoon je puntenbalans en doen ze op de kassa -15,00?
Ik denk dat ik je niet begrijp. Ik heb vanmorgen drie van die 5 euro codes besteld voor 187 punten per stuk(75% korting per code). Die codes komen in je account. Bij het afrekenen en scannen van mijn Lego pas zag hij die kortingen staan en ging er 15 euro van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-06 21:23
Snowhite0901 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:04:
[...]

Helaas de world map niet bij ons
Maar wel voor € 185,99 bij Bol.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Legoland is een geslaagde dag uit gebleken, denk dat we zondag nog even terug gaan. Morgen LEGO house

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/va3jHOjF7HRfRK0vOKdHsmko-KU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaDpiTFBakrYxIF6eIMDFIC3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20_Mz2MytHwcTlmZEif-77ux674=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rjLeRGQMzYXN2fTpj602yQri.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Od5JyWQjqhZtg9DtSxrIkslDRMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/siRaNAfz1MfcdZA5bUc0c2jO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhPP4VygToUsD77PzL5ZEJkGPEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDyErJ7Q42ohdJdbX1eXxBv6.jpg?f=fotoalbum_large

Met de season pass kreeg je 25% korting op alles; eerste set van jaar gekocht, home alone

Er was 1 van de 6 parkeer plaatsen open; “leeg” park, menig attractie zijn we 2-3x in geweest. Erg positief verrast. Het is geen Efteling qua style/sfeer, maar komt er erg dicht bij in de buurt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhExP538DLGLKrseOzBh1UZrXDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ic8jYnnlppKKOI69UN8zsRe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOBO0uZFlkKsVJHs4e_0nZcG5lg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73OCF33sSbpeeAVVNtQr7Zlb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzAhQfucVkm17vxygrx5NovS_To=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TngtB98dZsPB8Q2t7OWwm9Dl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDQsyXCuynYS5WTTUCmg3cJpJrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avA6d6LeBgpLvoaSjtX2QNQu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmrLdfzb4XW-sF9-l07AY6sRLWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YaIR5LMwT6fBzqq6YO0kX50p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mQ6rERpQELLp2ZU2ZlWT27pXFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KaBOs0nnLB0WtdpQ6PQvkY7B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQCwVYFpurD-1RR0sQi1XEQALQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3w3zqDL6ym3FgywCVElBL42W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCPi_q1p89oot7Uk_60uNqIiluc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/47w0shz37T7JcVjIgHBruG1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHvww82kIupSyNiNErQvwsL6oEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPT8igg689NonLmN7CjZzXeF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvTAwxw89HDq3ZnpgA34DXK7_AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbMrZOwX3pbIEaKUkLDujgZ5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door himlims_ op 24-11-2023 20:06 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:00
Ryen schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:51:
Hoera! Voor mijn verjaardag de Rivendell-set gekregen van mijn zoons! Hij is inmiddels voor 80% gebouwd. Ik heb in de BF-aanbieding verlichting gekocht bij Lightmybricks:

Ik kende de website niet, maar ik heb niet voor een paar honderd euro aan lampjes gekocht :) Ik heb ook Rivendell en veel HP sets, de verlichting lijkt mij heel gaaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 07:57
Ik had me voorgenomen niks meer te kopen na vorige week.. maar die aanbiedingen met de Landrover en Home Alone doen me toch ernstig mezelf proberen tegen te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
Het moet niet gekker worden daar bij LEGO 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oLcaVJOA_wMSyl24QL1i8gOdXg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZ0YOk1fHVx7VsUEOEH6UGLd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
pixels66 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:59:
[...]

Ik denk dat ik je niet begrijp. Ik heb vanmorgen drie van die 5 euro codes besteld voor 187 punten per stuk(75% korting per code). Die codes komen in je account. Bij het afrekenen en scannen van mijn Lego pas zag hij die kortingen staan en ging er 15 euro van af.
Ah, dus je hebt je digitale vouchers ingeleverd, ik las hem als 'ik ben fysiek heen gegaan en fysiek korting gekregen', dit verklaard het helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:58
Ryen schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:51:

Gefeliciteerd met die mooie set en dank je voor de link. Hier al vaker voorbij gekomen maar zelf nooit iets mee gedaan, tot nu :)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:56
Ik wil ook even ranten ;)

Blijkbaar was ik dus naïef om te denken dat digitale codes voor €5 korting wel gewoon 's avonds na het werk nog beschikbaar waren, beter moeten opletten vorig jaar blijkbaar. Toen heb ik ze niet gehaald, want ik hoefde niks, maar nu hoopte ik er dat Bowser autootje mee te kopen dat 1 januari uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-06 09:14
Vanochtend rond 6 uur kon ik nog 3x €5 korting claimen (i.p.v. 4 wat ik had verwacht)

Dit hele jaar eigenlijk geen Lego gekocht, maar de schade is toch wel aardig groot deze paar weken :X :
- 100 jaar Disney Camera 43230
- Patronus 76414
- Diagon Alley 75978
- A-frame cabin 21338

Een voorraadje voor deze donkere dagen O-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:21
Vandaag kwam mijn bestelde Lego aan in Noorwegen:

- AT-TE
- Kerst Diorama
- 2 kerstkalenders
- Kerstkraam (GWP)
- Majisto (GWP)

Op marktplaats de GWP’s van het Star Wars weekend besteld voor 40 euro dus die is eindelijk binnen.

Ook vanmorgen de waardebonnen en het kleine kasteel besteld!

Als klap op de vuurpijl kreeg ik nog een mail van Lego. Wellicht dat sommige herinneren dat mijn bestelde Star Wars GWP’s nooit waren aangekomen. Ik had toen al 1500 VIP punten en een brickheads (obi wan - darth Vader) als compensatie gekregen. Nu kreeg ik vandaag een mail dat ze nog eens 3000 punten hadden toegevoegd: case closed 👌👌👌. Prima service en nu weer bijna 10.000 punten beschikbaar :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5rPcwdinpQWLCJ0dk0zvY7guWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1qoipDkpheB11eQIWoHaVz1.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pixels66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bL6_eTMhC92FMTL5SWXL4ArBm2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VXAmXmQaEsbGfTYFSIJx1gW.jpg?f=fotoalbum_large

Voor het allereerst dat ik papieren zakjes tegenkom. De logica ontbreekt me nog, want de nieuwste sets hebben ze nog niet, dit is de Harry Potter Shrieking Shack uit 2022…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Orangelights23 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:45:
[...]

Ik kende de website niet, maar ik heb niet voor een paar honderd euro aan lampjes gekocht :) Ik heb ook Rivendell en veel HP sets, de verlichting lijkt mij heel gaaf!
Ik blijf het wel veel geld vinden, tot nu toe ben niet overtuigd van meerwaarde tozv aliexpress lampjes voor 20€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:19
pixels66 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:25:
[Afbeelding]

Voor het allereerst dat ik papieren zakjes tegenkom. De logica ontbreekt me nog, want de nieuwste sets hebben ze nog niet, dit is de Harry Potter Shrieking Shack uit 2022…
Het lijkt niet set-specifiek te zijn; er zijn reviews die laten zien dat deze set met plastic zakken geleverd werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:00
himlims_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:27:
[...]

Ik blijf het wel veel geld vinden, tot nu toe ben niet overtuigd van meerwaarde tozv aliexpress lampjes voor 20€
Is ook, maar er staan verschillende Lego sets op centrale plekken en aangezien ik in Zweden woon en het nu al om 4 uur pikkedonker is, is dit wel mooi voor de 6 donkere maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
  • Laatst online: 04-05 19:31

LocoShady

blaap..

Toch maar m’n bestelling van Lego niet aangenomen net bij de deur(home alone) de dagdeal vandaag was met 80 euro verschil wel de moeite waard om de GWPs op een andere manier te regelen..

[ Voor 3% gewijzigd door LocoShady op 24-11-2023 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47
@himlims_ Onze dochter wilde dit jaar weer naar Denemarken, maar we zijn naar Legoland Duitsland geweest voor de verandering.
Die bananen minifig knuffel wilde mijn vrouw graag, maar dat gooien was iedere keer die laatste bal niet. En toch wel een aantal keer extra mogen gooien, maar dat hoort er ook bij. Uiteindelijk niet die knuffel gewonnen en kopen was ook geen optie kwamen we al vrij snel achter. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

QuattroNL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:41:
Geen idee of het al breed bekend is maar ik zag het pas net: je kan gratis meedoen met het winnen van 1000000 Insider punten. Ik dacht dat je eenmalig mee kon doen (zoals vaak met dat soort acties) maar het kan dus dagelijks (met nu nog 3 dagen te gaan).

Doe er je voordeel mee (of niet).
Vandaag aangeklikt, was mijn insiders punten aan het checken na aanschaf Modulair museum. Morgen maar opnieuw maar eens inloggen en klikken :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Vanavond ook maar begonnen aan de Alpine Lodge, ofwel de skihut. Blijkt het complete stickervel te ontbreken. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Balen, nu LEGO maar gemaild en hopen dat ik een velletje toegezonden krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Arunia schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:42:
@himlims_ Onze dochter wilde dit jaar weer naar Denemarken, maar we zijn naar Legoland Duitsland geweest voor de verandering.
Die bananen minifig knuffel wilde mijn vrouw graag, maar dat gooien was iedere keer die laatste bal niet. En toch wel een aantal keer extra mogen gooien, maar dat hoort er ook bij. Uiteindelijk niet die knuffel gewonnen en kopen was ook geen optie kwamen we al vrij snel achter. :D
Ik denk dat wij ook de enige zijn geweest bij de “ballen tent” die dag; gast super behulpzaam, en eigenlijk had ik m niet gewonnen. Maar nog nog 3x gooien :)

Hoe verhoudt de Duitse LEGO land tot die in Denemarken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47
himlims_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat wij ook de enige zijn geweest bij de “ballen tent” die dag; gast super behulpzaam, en eigenlijk had ik m niet gewonnen. Maar nog nog 3x gooien :)

Hoe verhoudt de Duitse LEGO land tot die in Denemarken?
De Deense versie heeft toch meer charme. Die in Duitsland is nieuwer. We zaten in Duitsland een nacht in een Kasteel kamer in het hoofd gebouw van dat deel. Super mooi eigenlijk.
In Denemarken zaten we in Lalandia wat heel dichtbij is en erg mooi met alle voorzieningen die ze daar hebben. De hotels van Legoland hebben we niet gedaan.
Qua park vond mijn vrouw Duitsland zelf minder, maar er zijn wel andere attracties. Dus absoluut geen kopie van de Deense variant.
Als ik moet kiezen zou ik zelf weer Denemarken kiezen, maar het land trekt me ook meer.
Lang verhaal waar je weinig aan hebt denk ik. Vond ze uiteindelijk beide leuk op hun eigen manier. Zeker geen straf om de Duitse variant ook te doen.
Er is geen Lego house, ze hebben daar wel een Lego factory met de mogelijkheid om allerlei onderdelen te kopen, maar setjes van bijvoorbeeld katten, honden of babies. Te veel om op te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:57
SvenVis schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:21:
[...]

Maar wel voor € 185,99 bij Bol.
Thx...is helaas al weg

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froid
  • Registratie: Oktober 2004
pixels66 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:10:
Vanavond ook maar begonnen aan de Alpine Lodge, ofwel de skihut. Blijkt het complete stickervel te ontbreken. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Balen, nu LEGO maar gemaild en hopen dat ik een velletje toegezonden krijg.
Ik had dat ook bij de vuurtoren, totdat ik de doos op ging bergen na het bouwen, de flappen loshaalde en daar opeens een stickervel vond. Misschien daar nog even goed kijken?
Ik had het nieuw bestelde vel trouwens snel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Die waardebonnen he, die kosten toch 187 met korting? Dus 561 voor 3 voor 15 euro

Normaal is het 750 voor 5 euro, dus 561 is dan 3.74 waard.

Dan is het verschil toch maar 11.24? Of mis ik iets? Dat matched voor mijn gevoel niet met de vele verbazing / frustratie die ik hier lijk te lezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-06 11:15
Arunia schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:42:
Gelukkig is die gewoon te koop op de lego website. Sterker nog, hij staat tussen de aanbiedingen In het kader van black friday.

Gevonden ?!

https://www.lego.com/nl-nl/product/banana-guy-plush-5007566

[ Voor 5% gewijzigd door HBSVDK op 25-11-2023 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:53:
Die waardebonnen he, die kosten toch 187 met korting? Dus 561 voor 3 voor 15 euro

Normaal is het 750 voor 5 euro, dus 561 is dan 3.74 waard.

Dan is het verschil toch maar 11.24? Of mis ik iets? Dat matched voor mijn gevoel niet met de vele verbazing / frustratie die ik hier lijk te lezen
De meeste verbazing was over hoe snel het uitverkocht was, maar die getallen kloppen toch?
3*561 korting + 3*187 = 3*748 punten,
In euros
Totaal verschil van 11,24 is ongeveer 75% van 15euro, scheelt en cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:35
pixels66 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:10:
Weet je zeker dat hij niet ergens random in het instructie boekje zit? Ik dacht ook dat hij er niet bij zit, maar bleek daar te zitten. Is een heel klein velletje met 4 stickers volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordy89
Arunia schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 22:28:
[...]

De Deense versie heeft toch meer charme. Die in Duitsland is nieuwer. We zaten in Duitsland een nacht in een Kasteel kamer in het hoofd gebouw van dat deel. Super mooi eigenlijk.
In Denemarken zaten we in Lalandia wat heel dichtbij is en erg mooi met alle voorzieningen die ze daar hebben. De hotels van Legoland hebben we niet gedaan.
Qua park vond mijn vrouw Duitsland zelf minder, maar er zijn wel andere attracties. Dus absoluut geen kopie van de Deense variant.
Als ik moet kiezen zou ik zelf weer Denemarken kiezen, maar het land trekt me ook meer.
Lang verhaal waar je weinig aan hebt denk ik. Vond ze uiteindelijk beide leuk op hun eigen manier. Zeker geen straf om de Duitse variant ook te doen.
Er is geen Lego house, ze hebben daar wel een Lego factory met de mogelijkheid om allerlei onderdelen te kopen, maar setjes van bijvoorbeeld katten, honden of babies. Te veel om op te noemen.
Ik vond het Lalandia park met kinderen echt geweldig. Goeie faciliteiten en leuke activiteiten om te doen. Zwembad is ook erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 15:49

spok9

Groen...

jordy89 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:48:
[...]

Ik vond het Lalandia park met kinderen echt geweldig. Goeie faciliteiten en leuke activiteiten om te doen. Zwembad is ook erg leuk.
Ik heb het tot twee keer niet gedaan, met bijna €300 per nacht vind ik het echt ontzettend duur vergeleken met de leuke kleinschalige opties rond Billund (https://www.booking.com/Share-3Vq6n0). Zwembad is leuk natuurlijk, maar zoveel tijd hebben wij nooit over in Billund :)

[ Voor 4% gewijzigd door spok9 op 25-11-2023 09:32 ]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
spok9 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:28:
[...]

Ik heb het tot twee keer niet gedaan, met bijna €300 per nacht vind ik het echt ontzettend duur vergeleken met de leuke kleinschalige opties rond Billund (https://www.booking.com/Share-3Vq6n0). Zwembad is leuk natuurlijk, maar zoveel tijd hebben wij nooit over in Billund :)
Ik kan me niet precies meer herinneren wat de prijs was, maar wij waren wel buiten het seizoen. Dus dat kan behoorlijk schelen in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005

masauri

aka qwybyte

Vraagje voor de mensen die ook al eens een lightkit geïnstalleerd hebben.
Plaats je deze best na de build of bouw je die best gelijk mee op?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:11

Rhapsody

In Metal We Trust

masauri schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:46:
Hier kun je diverse instructies zien voor die lightkits. https://support.lightmybr...e/coqc9gib8u-instructions

Volgens mij wordt er altijd vanuit gegaan dat je de build al hebt afgerond.

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 13:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Daarna. In theorie zou je het zeker tijdens kunnen doen, maar omdat de bedradingen allemaal door het project heen moeten lopen, wordt het bouwen veel complexer en veel minder leuk.
Lightkits installeren is trouwens ook niet leuk, ik heb er een hoop in modular buildings gedaan (volgens mij x13) , een hoop kerstsetjes en de UCS MF, en het is eigenlijk altijd een gerotzooi. De enige die echt goed te doen was, was die van mijn Daily Bugle, dat was omdat deze per verdieping was, en vervolgens contactpunten tussen de verdiepingen had. Maar zelfs dan zou ik het liever overslaan.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• buurman3
  • Laatst online: 22:25
Tip voor de zak/boom:

YouTube: Space Book!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cq-5TUhDgwar6vK76012jf68bBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpwU5UqfZh1uaTc7pyCqUH8k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
Achteraf en je vergist je er standaard in hoeveel tijd het kost. Bij de Home alone set ben ik er ongeveer 3 a 4 uur mee bezig geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:07
Zojuist de Monkie Kid The City of Lanterns binnen gekregen, en voor het eerst in m'n leven ontbreken er onderdelen.
En normaal gesproken zou ik dat niet heel gek vinden, want 1 á 2 ontbrekende onderdelen zo nu en dan kan ik wel begrijpen, maar bij mij ontbreekt er iets meer.
In de grote genummerde zakjes zitten altijd nog wat kleinere zakjes met kleine onderdelen, en bij mij ontbreekt 1 zo'n zakje. Hier zou o.a. het hoofd van Monkey kid en Pigsy in moeten zitten.
Ik heb ook alle andere genummerde zakjes gecontroleerd en daar kan ik de ontbrekende onderdelen ook niet in vinden.
Bij het openen van zakje 1 vond ik al dat deze minder vol zat dan wat je normaal gesproken gewend bent van zakje 1 van een grote set.
Voor de zekerheid heb ik ook alles op/onder het bureau gecontroleerd en ook daar kan ik het zakje niet vinden.
Zojuist maar even een mail naar Lego gestuurd in de hoop dat ze mij verder kunnen helpen.

Dit zat er allemaal in zakje 1 van m'n set:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoz9Mx644TpYBgpNEvU2dLtzzKE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9URSF7NCob23PegXud4kQF4c.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:07
Zojuist zakje 1 afgerond, (zonder de minifigs met accessoires te bouwen) en met aanvulling met wat onderdelen uit m'n eigen collectie.
En ik houdt 2 "Light Bluish Gray Plate 6 x 12" over. Tijdens het bouwen heb ik er 2 gebruikt, en volgens de inventaris uit het boekje zouden er maar 2 bij moeten zitten.
Dus ik vermoed dat er daar iets mis is gegaan qua wegen van zakje 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

jordy89 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:27:
[...]

Achteraf en je vergist je er standaard in hoeveel tijd het kost. Bij de Home alone set ben ik er ongeveer 3 a 4 uur mee bezig geweest.
Ik heb de Himeji kit gekocht, ben nog in opbouw fase van zakje 12 nu. Daarna de light kit dan. ✨️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
masauri schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:24:
[...]

Ik heb de Himeji kit gekocht, ben nog in opbouw fase van zakje 12 nu. Daarna de light kit dan. ✨️
Welke verlichting gebruik je daarvoor als ik vragen mag?
Ik heb het kasteel ook staan en daar mag best verlichting in :)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

net terug van LEGO house, was best indrukwekkend. Oprecht mooie bouwwerken, en aardig wat interactieve elementen (voor de kids)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfKYOagfHjXsnh_gsEYQxCVO5kY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNlA9kakgakZkt8Fuvu4WvNa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Riwd_N8stliZblpKi8Zh6-JNALI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAW64WVx9IaHZCufh9fVjC95.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBZIyEAdB6Z7yfc4Xb0nqwu0Txo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1JMUdP4x9abatChNTmTIzmCf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAzPOVUkIkcvBaWK-5rFyBGTqWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DSBKuzfjwuJa9kX34MqfoTQS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2x-KvcLKG8yRvNOXMLTdnS9dC1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEcniznL8jahCZZLSEWbipfK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jg93VFQ8yS1yAx9KTOlHvlxIs3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNizivNJJCmhQ46GbXpopHZt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsIMoP_IkgaQmdvhucTN5oVW_TU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IbKQnqYTwOKJgCnLBFL6DSaG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuvU4Ym9LOvbGkmKwZ6lFrTxeJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1I8AYFVcu1Rzgkd6Ty5oms4t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMycARsoDqPzRQJSXnpxXN91gsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/648itn8UJlSbYSPCD649nsgi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Coop91WHIOOZ2ngHk7MycKojOBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NKcOkLD6ywnlPSjmSCrN9c1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YSfDYT61jFjfZ63EHsPso47jdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24MFpQSXY1ALaQw40rcK7dor.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICsGT-P3EjueAyjPmyOgYSdZv5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rT8gPkmHPy6aMhuNSEQx4wRu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WF19-UbrKKS0aKbv3WOmKQGdfzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Kauy4w87GsJcY7mcTV5ORBd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aC2wtbda44W2HLwhfAa-bXgxjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCFkETeNKeYV43KBkC7nx4NC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cqo4iCs0QWAh_Tpow27OF8s1Xk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SF6etsGfV1Biz8cOkH0sJvKZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHlGyU_zq0Y2dMJ1yEuVkbOVHx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHlPCBQVBnKmHfinS4q7Z92s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SS8P0MZOaLpinGdve37rA4TQEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLq57E0bplsOOEkbnItjzZqO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqZ9VtzbC-mBd0gfz41aRMM_TU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmaLTmlBmiFt9Uu0txIwz3oi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTBVOaATYzBNZmjmTzZwyLggTcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48itdUvONt3TfDgOPfhPAPAU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhqgFoGaSvbrd4yqsY0upZ6gn10=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbk7JuYrYXusnzaEfOljRjea.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mylj_iYaYou3zl-ifOFZNydJ1SY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsZSnyjHn21CvY7cxGsNns3z.jpg?f=fotoalbum_large

De “red beard” exclusive is meegegaan, en had nog een bak aan muntjes en kronen, los gegaan op de figures

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udupc6_cAeTYLS1Fpnbcm18m3CA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7znYYfYf4nZdnRKM9idTKQgK.jpg?f=fotoalbum_large

//edit; is kleine greep uit de collectie foto’s. Mocht behoefte zijn, kan nog een rondje foto’s delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:16

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

himlims_ schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:21:
net terug van LEGO house, was best indrukwekkend. Oprecht mooie bouwwerken, en aardig wat interactieve elementen (voor de kids)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De “red beard” exclusive is meegegaan, en had nog een bak aan muntjes en kronen, los gegaan op de figures

[Afbeelding]
in 1 woord: wauw :o

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

//edit; is kleine greep uit de collectie foto’s. Mocht behoefte zijn, kan nog een rondje foto’s delen
Ook in de kelder geweest? Met de hele geschiedenis en alle sets ooit?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

mir4dor schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:26:
[...]

Welke verlichting gebruik je daarvoor als ik vragen mag?
Ik heb het kasteel ook staan en daar mag best verlichting in :)
https://www.lightailing.c...it-for-lego-himeji-castle

Je hebt 2 mogelijkheden, 1 klaargemaakte en 1 set die je zelf nog in elkaar zet. Deze moet je zelf nog in elkaar zetten die ik gelinkt heb. Schijnt wel beter resultaat te geven.

[ Voor 21% gewijzigd door masauri op 25-11-2023 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ymnia schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 08:16:
[...]

De meeste verbazing was over hoe snel het uitverkocht was, maar die getallen kloppen toch?
3*561 korting + 3*187 = 3*748 punten,
In euros
Totaal verschil van 11,24 is ongeveer 75% van 15euro, scheelt en cent
Ik vind sommigen wat heftig reageren voor 11 euro, vandaar dat ik begon te twijfelen aan mijn rekenskills.

Dank voor de bevestiging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

Reinier

\o/

TepelStreeltje schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:56:
[...]

Dat vond ik zelf het tofst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51

Reinier

\o/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYSqngA8tVCyrHs3XP9p0lGKIDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABqjLukp0AEm2X66X63d6WC0.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje jammer LEGO-designers, octagonale sneeuwkristallen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:18

Bedankt voor de foto's! Wauw wat een indrukwekkende gebouwen en figuren staan hier tussen. Ik en mijn vriendin hebben met bewondering zitten kijken naar de foto's Als je er nog meer hebt laat maar komen wat mij betreft haha.

Jammer dat dit niet 123 naast de deur ligt.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Brutuss schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 20:01:
[...]

Bedankt voor de foto's! Wauw wat een indrukwekkende gebouwen en figuren staan hier tussen. Ik en mijn vriendin hebben met bewondering zitten kijken naar de foto's Als je er nog meer hebt laat maar komen wat mij betreft haha.

Jammer dat dit niet 123 naast de deur ligt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qOneeNwfAVFam4tik0SwVROMxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PuHB0jXFk8vxnUBmweOZwZna.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MzrDq-JNdsXiK1s_3uZMQtGcF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7iAptHflEzLDs0hibG9vKeX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uczf82fx6D6dVF5NMrfUhBLv31U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxpVzAoXkZhhxW2xWPNfWOzE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/777BUDMUUGbWtkN8qUto4dsvT_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wSLvtnsezYmyK5aAOkngpCLZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dKqBO8ezx7W7XDldWPRKmesiqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGzRaw8Lr7BigCcY95rvwl9L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h40rlxaqgIYQ4Pf33pkkt5jH4NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrZUt5vmBSaQKsJNGIdO0oWm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSF7AOlm2FxTPLeChUEqlwKdaD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxKgMsA30fXIy9iI39e3EO3y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sr6PjJCyv5Iszl-nIlcAHUlUYsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wmNE1Cl3b2Tp8IEnpib6aNt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVUfQ6_nKG40X8y_4aAYacjokcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqkdobR608ExLMyYWloQ3beA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5JUZMAantg8kyc2pJf_oF9zW-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGwfJpqiaM9NNbaqjepzNaqp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIRpIuVLj5Cv3dJru6iM8u-qA4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDofmGmLNwMGT0UL9mWWFBij.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89PzSLFWL3jVj4kklD0CRcSa7Rg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ruVdJv6O076Q8iPNDsga4GL7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwkUfmyHIrzHqTqHqAUV-O1uwC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NO9Fp5hbou956VLgBEaSVtoW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFi7a9A_pAB3C5EddtYhMklu9uI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiaXuJaJluzrIUWcVYiu27sa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNYopuz7O5oGsXcLehNVRczoAKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jfij98M4v7g4rVQo287nyK4E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHKm_7lIkRgMsSr-uaQsXsRdxZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xd3xkpEtY5IKCw7j9O5mkTej.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQT7W75Jadas51urV013ZBMEOrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIhQZxUWMUj1a6mSOOyzWFFV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0blLOLJERsK1VwnPzydodboSMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGLlrMgg3AkSePzp6DPlb7Dw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YD3BrAilzzC6Hy1OP3VxiNuw6rI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZVtIpYCh4PyAWodn19AhdN8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uun9cCidFEbUknpMchQBGG6jC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vf0I5eAVqaaJYr8Sbb9GQ0Sb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxlFh6BDLDrAJKUMiBhpfWE61G0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLApzOqxJTrbiejlhQ0C4lVG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4adl2ka0kdew_Xacg9TJnCP9SI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2CAXryA1z2MlF2nLXae3U7uG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Xhqsc9NiQBrBxwQHb02q6YrWFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brmOOkLw3NwH7nazLEeJBdrQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkIOpJ1HKVsff8PTFKDlusXXHmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNJbno1BrLTPlPyvzh6fwiP6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3thgs0fIkA2XsgqgpzGIaiKdKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNIAyTXakAeUIvp3Qnt8luEN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85lCNKYVFEXPIf4zNSE0UTKzKs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYhkXqKSZnhgXwwORBjmIJBx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ql6vtbK0J19f7QhUEyFQpaMNlgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDQRt42EIatbsT7wFO3xGAPk.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zag ook wel op tegen de rit, 9/10x vliegen we overal heen. Maar dat bleek deze periode puur vliegen voor 2personen meer dan 400€ te zijn. En achteraf gezien is hebben van auto op locatie wel fijn.

De trip heb 7uur over gedaan, met 2 stops. Cruise control op 150 en Duitsland door :+

Vriendin vrouw twijfelde om te gaan naar lego house, maar zeker geen spijt van gehad. Bezoek duurde ongeveer 3-4uur (we hebben geen kids, anders duurt zeker langer :+)

//edit; morgen nog dagje park, als terug in Nld ben, zal filmpje(s) uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

TepelStreeltje schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:56:
[...]

Zeker; basement begonnen, daarna ligt naar de 2e verdieping, en zo langzaam naar beneden doorlopen.

Even weten eten bij bakkerij (tipte mede Tweaker hier eerder), daarna nog even terug geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harminator
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:08
Een tijde terug uit impuls de Lego Rivendell set gekocht. Nu de vraag: heeft iemand ervaringen met het neerzetten van deze mooie set? Met name de diepte (50 centimeter) is een probleem als het gaat om een (zwevende) wandplank. De standaard diepte lijkt overal iets van maximaal 30 centimeter te zijn.

P.s. ik heb twee linkerhanden. Al gaat het bouwen van de set denk ik wel lukken :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jordy89
Ik ben van plan om komend jaar te beginnen aan medieval/ridder moc dorp. Ik heb nog niet echt bedacht wat ik allemaal wil maken. Ik heb het lion knight kasteel al en ook de blacksmit. Nu zie ik dat op de lego website er 35 euro korting is op blacksmit. Daarnaast heb ik nog best veel insider punten, dus ik kan hem relatief goedkoop scoren. Ik wil hem eventueel kopen om daar zelf huizen etc mee te bouwen. Is het voordeliger qua prijs per steen om sets dubbel te kopen zoals blacksmit of het kasteel en daar dan mee te bouwen aangevuld met losse bricklink bestellingen? Of gewoon via bricklink stenen te bestellen?

Ik snap dat het een algemene vraag is, maar wellicht mensen die hier ervaringen mee hebben. Ik verwacht geen hele zeldzame stenen in mijn stad te gaan gebruiken. Zal vooral veel licht en donker grijs zijn etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:45
jordy89 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:48:
Ik ben van plan om komend jaar te beginnen aan medieval/ridder moc dorp. Ik heb nog niet echt bedacht wat ik allemaal wil maken. Ik heb het lion knight kasteel al en ook de blacksmit. Nu zie ik dat op de lego website er 35 euro korting is op blacksmit. Daarnaast heb ik nog best veel insider punten, dus ik kan hem relatief goedkoop scoren. Ik wil hem eventueel kopen om daar zelf huizen etc mee te bouwen. Is het voordeliger qua prijs per steen om sets dubbel te kopen zoals blacksmit of het kasteel en daar dan mee te bouwen aangevuld met losse bricklink bestellingen? Of gewoon via bricklink stenen te bestellen?

Ik snap dat het een algemene vraag is, maar wellicht mensen die hier ervaringen mee hebben. Ik verwacht geen hele zeldzame stenen in mijn stad te gaan gebruiken. Zal vooral veel licht en donker grijs zijn etc.
Op rebrickable zijn er best wat moc’s/alternates van de blacksmith te vinden, die samen een mooi begin van een dorpje kunnen zijn.
Als je dan gaat kijken wat die kosten als je de stenen los aanschaft, dan ga je vlot over die blacksmith met korting heen.
Naar mijn mening dus zeker interessant om die nogmaals aan te schaffen ( hetzij 2dehands of via Lego.com met korting)

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Onverwacht toch nog een erg geslaagde black friday voormij. Het viel allemaal best tegen eerlijk gezegd, en de voorgaande dagen was er nergens iets wat mijn aandacht trok. Tot dat bol aftgelopen vrijdag met nieuwe aanbiedingen kwam. De Yamaha en Defender stonden allebei al even op de wishlist en met deze aanbiedingen kon ik ze niet laten schieten. Ik had ook nog 30 euro aan cadeaubonnen van bol. dus dat kwam ook nog eens perfect uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pbXXnR9/1.jpg

Bestelling vroeg in de ochtend gedaan en vervolgens aan het werk gegaan. Na het werk toch nog eens even alle aanbiedingen overal voor een laatste keer nagelopen en uiteindelijk toch weer bij bol terecht gekomen. Twee sets gekocht die niet op de wishlish stonden maar ik voor deze prijs beide wel graag wilde hebben.

Blij dat ik nog een keer heb gekeken want ik had er in eerste instantie helemaal overheen gekeken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m6PMtkw/IMG-20231126-091354.jpg

Dus ja toch uiteindelijk erg geslaagd :D

hoi

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:45
Tijdens het zoeken naar een huis kwam ik deze foto tegen, wie van jullie is dit? :o

https://www.funda.nl/koop...eerkoetstraat-29/#foto-24

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
Even klagen over een luxeprobleem :P

Ik was van plan om de hele Black Friday gekte aan mij voorbij te laten gaan, tot ik gisteren boodschappen ging doen in een Carrefour hypermarkt. In de Sinterklaasdisplay stond deze promotie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xbx88TfP0mE2O2KqjJSylgP1eRU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uyMc1yVy2gIZARMoJHSYPonI.png?f=fotoalbum_large

Een tweede exemplaar van het Vogelhuisje stond al even op mijn 'misschien, maar alleen met grote korting' lijstje. Ik wil uitzonderlijk ook eens het B-model van een Creator doos maken (de eekhoorn op het bankje).
De prijs van de doos was met €19,49 ook nog eens de laagste volgens Brickwatch, dus in een vlaag van hebberigheid verdween de doos in m'n boodschappentas :P

Ik was eigenlijk al heel blij met de korting op deze set, en toen had ik ff een kortsluiting. 'Moet' ik nu een tweede doos meenemen die ik eigenlijk niet nodig heb? Het zou stom zijn om extra Lego stenen niet mee te nemen, maar anderzijds wil ik ook graag 'overconsumptie' vermijden. Ik ben al een tijdje aan het denken om mijn collectie van ongeopende dozen te downsizen, dus een extra doos meenemen leek me niet opportuun.
Het concept van 'partspacks' heb ik al lang laten varen (weeral, wegens overconsumptie).

Heb ik verdorie een aantal minuten staan twijfelen en analyseren :(
Uiteindelijk realiseerde ik mij dat ik in de Sinterklaasdisplay stond en dat mijn petekind misschien dat kattenhotel (ook afgeprijsd naar €19,49) wel leuk vindt O+
De promotie klopte ook echt, het vogelhuisje kostte €19,49 en dat kattenhotel (zelfde waarde) was 'gratis'.
Ik begrijp het verdienmodel achter deze promotie niet echt om eerlijk te zijn, er was zelfs geen klantenkaart mee gemoeid...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
  • Laatst online: 04-05 19:31

LocoShady

blaap..

Kan iemand mij vertellen of de spaceshuttle eenvoudig om te bouwen is, zodat je er ook minifigs in kunnen? Dit zodat er achteraf mee gespeeld kan worden door mijn zoon van 6? :) of is dat echt niet te doen met die set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42

GeeBee

Oddball

“De” Spaceshuttle?
Welke bedoel je?

Nr 10283 is niet op minifig schaal. Dat zijn ze geen van alle overigens.
Minifig schaal is ongeveer 1:42 en dan zou de Space Shuttle 88 cm lang en 57 cm breed worden.
De grootste Space Shuttle is bij mijn weten de Technic 8480 uit ‘99 en die is bijna op minifig schaal.

Hier vond ik een filmpje van een Space Shuttle wél op minifig schaal :D
YouTube: It's Big! LEGO Space Shuttle Orbiter at Minifig Scale.

[ Voor 117% gewijzigd door GeeBee op 26-11-2023 15:29 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
spok9 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:28:
[...]

Als je er wat langer wil blijven, niet de prijzen van Lalandia wil betalen en toch een eigen huis wil hebben; Kvie Sø. Prima uitvalsbasis voor Billund, Givskud Zoo, maar ook een dagtripje naar Vejers strand of Rømø strand is goed te doen, beetje zand omploegen met je auto met de nieuw aangekochte lego achterin ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ThaRoof schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:28:
[...]

Als je er wat langer wil blijven, niet de prijzen van Lalandia wil betalen en toch een eigen huis wil hebben; Kvie Sø. Prima uitvalsbasis voor Billund, Givskud Zoo, maar ook een dagtripje naar Vejers strand of Rømø strand is goed te doen, beetje zand omploegen met je auto met de nieuw aangekochte lego achterin ;)
Wij verblijven hier:
https://www.tripadvisor.c...outh_Jutland_Jutland.html

Super vriendelijke en behulpzame mensen, locatie ideaal. 10min tot LEGO land, en niet de hoofdprijzen van in billund zelf verblijven.

Vandaag was erg teleurstellend in LEGO land; helft van de attracties waren gesloten vanwege t weer (regen/hagel)

Dat het gevroren heeft, maakte de miniatuur stad wel wat charmanter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZfHkWeCxXy3A7mwFZ3SN1Cqpdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbLE9p2sD1BCy4ooKL1McYLm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TPJM8e_lUJ_N0Fhmm5Z9Y_GFdKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSbEctS9O12xJI1NcGDJaNod.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kydo4jC1VPS9G4_Zq4ytpuc_y0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DosbUsmio0un10enI58ZidqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSJnjCdDgq_hnqjkqGLpNJ8m8b0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/slzvLyNodUoxJEdzoIeK1dBI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRudZaPJcD16zVeSgBw_59rfCwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6He2dZWp1b5PQ9cScSLTcSB5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14mLMLPa_M4FZrF_FQT0Dv4w7l4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xy5Yu9Ffh81gdFUqVT3OoN3E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wHVViU95qv_SQOuPj8tXqlah74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMpSED9oH3aJP52vKL52WF1a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZQxxK-m4gvFqIc861izCOxiffk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifsQ86JtXVVNcjhZ0SUJT1EK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdbMm6PbDGWt36p9OXsYYjyyYN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1EV1r7MKEqya9oNdbqmZIt3Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbKIaA_50g4hkc1jlO0mGqxcjDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FuE2qP2tHTgE6MhrK7m78PU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:47
Lange tijd zag het eruit alsof het een goedkope BF zou worden wat betreft Lego maar toch een paar aardige deals kunnen scoren

- Daily Bugle 227,49
- A frame Cabin 133,99
- Disney 100 Camera 65,99
- Winnie de Poeh 79,99

Was van plan om de Avengers Tower te bestellen maar de tegenvallende GWP heeft mij (nog) niet over de streep getrokken.

En het is tijd om weer eens wat te bouwen. Nu 40+ dichte sets op de plank variërende van grote sets als de UCS Star Destroyer tot kleine als de Speed Champions.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5s3TIrlhgcVCGrJgFUEYoQOAwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzU0dFlNPUZHlGUQBdVRI7V1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

schumi1986 schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:55:
Lange tijd zag het eruit alsof het een goedkope BF zou worden wat betreft Lego maar toch een paar aardige deals kunnen scoren

- Daily Bugle 227,49
- A frame Cabin 133,99
- Disney 100 Camera 65,99
- Winnie de Poeh 79,99

Was van plan om de Avengers Tower te bestellen maar de tegenvallende GWP heeft mij (nog) niet over de streep getrokken.

En het is tijd om weer eens wat te bouwen. Nu 40+ dichte sets op de plank variërende van grote sets als de UCS Star Destroyer tot kleine als de Speed Champions.

[Afbeelding]
Het verzamelen van dichte dozen is een bekend fenomeen. Toch grappig want 13 jaar oude ik had ze direct geopend :+

Zelf alleen het boetiekhotel na wat twijfelen gescoord die staat samen met het politiebureau nog dicht ..

[ Voor 16% gewijzigd door Brilsmurfffje op 26-11-2023 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
Brilsmurfffje schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:32:
Het verzamelen van dichte dozen is een bekend fenomeen. Toch grappig want 13 jaar oude ik had ze direct geopend :+

Zelf alleen het boetiekhotel na wat twijfelen gescoord die staat samen met het politiebureau nog dicht ..
Het Lego equivalent van de grey pile of shame (onbeschilderde plastic miniaturen)... ;)

Ik heb de afgelopen paar maanden ook een serieuze collectie dichte dozen opgebouwd, als kleine uk had ik het zeker geprobeerd, maar zelfs als grote slungel kan ik echt niet zo snel bouwen als dat ik op deze leeftijd kan aanschaffen.

BF en het Insiders weekend zijn dure Lego weken geweest. Ik zal tot het einde van het jaar nog wat EOL sets verzamelen en dan is het voorlopig wel effe welletjes! Er zijn nog zat sets waar ik ogen naar heb, maar die zijn volgend jaar ook gewoon nog beschikbaar...
Pagina: 1 ... 339 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .