Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 320 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.373.512 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 16:01
cordonbleu schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:25:
[...]

Nu maak je het weer spannend. Ben nog op werk :9~
Maar geen afleveringsbericht nog...
Had jij hem al, die van mij komt vandaag, heb neerzettoestemming gegeven, we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-05 22:57
cherrycoke schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:19:
[...]

Had jij hem al, die van mij komt vandaag, heb neerzettoestemming gegeven, we gaan het zien.
Nope... Zaterdag kwam hij aan in Berkel en Rodenrijs. En nu van vanochtend staat er 'Order information has been transmitted to DPD'. Had wel de hoop dat hij vandaag zou komen. Maar geen idee wat deze laatste mededeling betekent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 17:04
Wailing_Banshee schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:10:
Wij hebben hetzelfde als @Haay schrijft en ook het probleem van waar laat je het... Mijn cave begint aardig vol te worden en die van m'n partner ook... Morgen komt de A-frame waarschijnlijk af, moet nog bedenken waar die geplaatst moet worden. De Titanic moet ook nog een vaste plek krijgen....
De Titanic was voor mij juist een van de gemakkelijkste sets om een mooie plek te geven. Past perfect bovenop de boekenkast in de huiskamer. Daarmee is het ook een mooie blikvanger van gasten die we op bezoek krijgen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:26
Die grotere Ninjago sets hebben ook wel een groot verzamelpotentieel. Blij dat ik daar (nog) niet aan begonnen ben. Ben nu wel langzaam alle modulars die ik nog niet heb aan 't verzamelen via marktplaats..
cordonbleu schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:38:
[...]

Nope... Zaterdag kwam hij aan in Berkel en Rodenrijs. En nu van vanochtend staat er 'Order information has been transmitted to DPD'. Had wel de hoop dat hij vandaag zou komen. Maar geen idee wat deze laatste mededeling betekent.
Gringotts werd bij mij ook in 2 pakketten geleverd (vanwege de GWP's) terwijl ik maar 1 track & trace had waarover ik afleveropties kon invullen. Laat dat nou n et het doosje met GWP's zijn wat op dag 1 geleverd werd.

Dag 2 kon ik niks aan geven, kreeg ik wel een mailtje van zo en zo laat zijn we er, maar niks over 'afgeleverd' of wat dan ook.

'Gelukkig' heeft de DPD chauffeur mijn 06 :+ dus die appte of ie 't neer mocht zetten.
Haay schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:43:
[...]

De Titanic was voor mij juist een van de gemakkelijkste sets om een mooie plek te geven. Past perfect bovenop de boekenkast in de huiskamer. Daarmee is het ook een mooie blikvanger van gasten die we op bezoek krijgen. :)
Daar staat mijn titanic dan ook, maar dan in mn studeerkamer. Geen lego in de woonkamer.

[ Voor 28% gewijzigd door Frantic op 11-09-2023 12:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:47

QuattroNL

It is I.

cherrycoke schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:19:
[...]
:O
cordonbleu schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:38:
[...]
:O
Lui, come on, het is niet zo moeilijk hoor!
QuattroNL schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:18:
Leuk al die nieuwe bestellingen maar daar hebben we toch echt het Lego bestel topic voor :Y d:)b

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:36
Helemaal niks? Ook niet stiekem een klein setje ergens verstopt? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
  • Nu online
De woonkamer valt best te trotseren tegenwoordig!

https://www.lego.com/en-n...come/botanical-collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
RubjeMazter schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:56:
[...]

Helemaal niks? Ook niet stiekem een klein setje ergens verstopt? :P
Helemaal niks :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt geen kinderen zeker?
* The Eagle mag dagelijks / wekelijks het eea aan opgebouwde Lego opruimen in de woonkamer

En inmiddels staat er ook een doos van Optimus Prime op de plank (Optimus zelf zit in de bouwfase, komt er bij te staan.). Alleen was Mrs Eagle het er nog niet mee eens dat die situatie permanent is. Gelukkig is Mrs Eagle niet zo groot en die vrij plank hoog :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frantic
The Eagle schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:54:
[...]

Je hebt geen kinderen zeker?
Niet dat ik weet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cherrycoke
Qua weer gaan we uitstekend bouw weer tegemoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-05 16:55
Ik heb de volgende Technic sets gebouwd staan (app-controlled);
- Cat D11 (42131)
- Volvo 6x6 (42114)

En ben/ga de volgende Technic sets nog bouwen (remote-controlled);
- Volvo L350F (42030)
- Emmerwiel graafmachine (42055)

Nu lijkt het mij het 'leukst' als ik alles via de app zou kunnen bedienen. Dus voor die laatste 2 sets losse onderdelen kopen, zodat die ook via app gaan werken.

Wat ik mij nu afvraag;
- Kan ik iets van de motoren hergebruiken of zou ik elke motor moeten vervangen?
- Zijn de onderdelen (remote of app controlled) redelijk vergelijkbaar qua grootte?
- Denken julllie dat dit überhaupt de moeite waard is om te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
Je zal ook de motoren moeten vervangen want de stekkers passen niet, maar verder is het gewoon Lego waarmee je alles kan maken. Die L350F knapt erg op van een fatsoenlijke servormotor op de stuurinrichting, dat andere ding kan toch alleen stationair rondjes draaien?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 18:05
Als preview van de legokamer hebben we vandaag eendjes!

Bezoekers mogen, als ze dat leuk vinden, een eendje bouwen en die een plekje in de kast geven. Dit is een levend ruilsysteem.

Afbeeldingslocatie: http://www.vijv.dds.nl/lk/9-11_1.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-05 17:38

IkWilbert

Het is mij!

IkWilbert schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:26:
De oudste is vandaag 12 jaar. Groot lego fan, en ja dan sla ik soms een beetje door :D .

Het kasteel was "gratis" via de gespaarde punten van Intertoys.

Nu is het genoeg geweest voor dit jaar.

Nou ja, nog één hele grote verassing maar die is voor kerst ;)

[Afbeelding]
De Porsche heeft ie al klaar, ik snap niet hoe ie dat zo snel doet :D

Kasteel moet nog maar even wachten ivm ruimtegebrek tijdelijke woning.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0Zmlk8TkupIcAp-WOUKBHI_2Vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qy68aD7vsoIsfxpy5RfV9gNP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KbF_X0s0O9ooJZvJRHcYVaLCGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rc9JxCLjSj6NdFmikEnqaJck.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18M6UlXHb9hNYL8N9RJDvkefWZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVPyfizbK0izTNB0EFUFnHom.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gy5Xtm0X5RKEqpq1OCFIphSZw3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKx3gUOOfgf41EJ38vi8Y0CR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door IkWilbert op 11-09-2023 19:01 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:47
IkWilbert schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:58:
[...]

De Porsche heeft ie al klaar, ik snap niet hoe ie dat zo snel doet :D
Kinderen zijn zo snel. Maar de wielen steken wel erg veel naar buiten! Dat is niet volgens het boekje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:48

FeaR

In GoT we trust

Bardu schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:17:
[...]
Maar de wielen steken wel erg veel naar buiten! Dat is niet volgens het boekje.
Hoe dan? Grijze bush zit wel netjes vlak aan het einde van de as. Enige wat ik zou kunnen bedenken is bijvoorbeeld een as van 5 lang en geen 3. Maar die wordt niet geleverd bij de Porsche 🤔

Edit:
Het kan zo simpel zijn, velgen omgedraaid gemonteerd.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 11-09-2023 19:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:30
FeaR schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:35:
[...]

Hoe dan? Grijze bush zit wel netjes vlak aan het einde van de as. Enige wat ik zou kunnen bedenken is bijvoorbeeld een as van 5 lang en geen 3. Maar die wordt niet geleverd bij de Porsche 🤔
Waarschijnlijk omgedraaid? Het sterwiel patroon hoort aan de buitenkant volgens mij.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 07:31
Voor het eerst papieren zakjes bij een set aangetroffen: Minecraft panda huis. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_cP0mGuRwOe5UCYfUY2bKxTirE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yyrArazdGsnXCmBXIaPBZuLl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door HelloIamAldo op 11-09-2023 23:08 . Reden: bedankt voorspellend toetsenbord van telefoon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

FeaR schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:35:
[...]

Edit:
Het kan zo simpel zijn, velgen omgedraaid gemonteerd.
Ik zal het hem doorgeven :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:25

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind het wel dik staan eigenlijk. Beetje 'old school Dakar rally-achtig'. Wellicht heeft hij het wel expres zo gedaan... :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 11-09-2023 20:17 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Fiber schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:15:
[...]

Ik vind het wel dik staan eigenlijk. Beetje Dakar rally-achtig. Wellicht heeft hij het wel expres zo gedaan... :Y
Haha inderdaad. Hij was op de hoogte maar vond dit dikker (exact zijn woorden) staan ;)

Prima!

[ Voor 3% gewijzigd door IkWilbert op 11-09-2023 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:47
IkWilbert schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:17:
[...]

Haha inderdaad. Hij was op de hoogte maar vond dit dikker (exact zijn woorden) staan ;)

Prima!
Geweldig! Vooral doen dan. Daarom houden we van LEGO

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cherrycoke
<knip> Bestel-updates moeten ergens anders.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 11-09-2023 22:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 16:26

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Ik zie op de laatste pagina weer de nodige bestel-updates voorbij komen. Svp plaatsen waar deze horen: Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 07:48

Wailing_Banshee

You're Next

Frantic schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:46:

Daar staat mijn titanic dan ook, maar dan in mn studeerkamer. Geen lego in de woonkamer.
Wij hebben geen grote boekenkast waar de Titanic op past (alleen op maat gemaakte boekenkast in de lounge, maar de langste plank is te kort voor de Titanic.

En wij doen ook niet aan Lego in de woonkamer!

alleen de Space Shuttle, de ISS, de Apollo lander, de Ulyssess space probe, de Paradijsvogelplant, twee grote bossen bloemen, een bosje met kleine bloemen (zoals een roosje, tulpen en zonnebloemen), een bloemenpot, een vogelnestje, een bruine beer en een paar vogeltjes...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ond schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:17:
Ze zijn vaak leuk die winter sets. Althans de meeste, deze iig zeker. :)

Maar net als modulars krijg ik daar verzamel neigingen van, dus heb ze afgezworen. :P
Aangezien je vast niet het geld wil neerleggen voor alle oude winter sets, worden verzamel neigingen toch getemperd. Ontzeg je de leukste sets niet. Net zoals het setje van 2 jaar terug, Santa's Visit. Die staat standalone al zo prima :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-05 21:42

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kleine update over mijn zoektocht naar Venator-goedkeuring. (Mocht je het niet boeiend vinden kan je gelijk door).

Ik gooi het balletje op, zij "Als je de set graag wil bestel je hem toch?"
Vervolgens ziet ze het plaatje: "Wat kost dat?"
ze ziet de verwachte prijs: "Ben je niet goed ofzo? Wat een geld voor wat Lego blokjes"

To be continued...

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mad-Matt schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:43:
Kleine update over mijn zoektocht naar Venator-goedkeuring. (Mocht je het niet boeiend vinden kan je gelijk door).

ze ziet de verwachte prijs: "Ben je niet goed ofzo? Wat een geld voor wat Lego blokjes"

To be continued...
Ai, de echte prijs laten zien van je hobby. Rookie mistake. :P

Iemand enig idee wanneer de kerstset voor dit jaar in de Lego-shop komt trouwens? Mijn vrouw en ik hebben 2 tradities met kerst. Ieder jaar komt er een nieuwe kerstbal in de boom (Swarovski jaarlijkse editie) en de Lego kerstset. Maar waar de Swarovski kerstbal begin augustus al besteld kan worden, doet Lego weer 's rustig aan... Het is niet dat ik ongeduldig ben, maar ik wil weten wat de set wordt. en ik ben ongeduldig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gaius schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:54:
[...]

Iemand enig idee wanneer de kerstset voor dit jaar in de Lego-shop komt trouwens? Mijn vrouw en ik hebben 2 tradities met kerst. Ieder jaar komt er een nieuwe kerstbal in de boom (Swarovski jaarlijkse editie) en de Lego kerstset. Maar waar de Swarovski kerstbal begin augustus al besteld kan worden, doet Lego weer 's rustig aan... Het is niet dat ik ongeduldig ben, maar ik wil weten wat de set wordt. en ik ben ongeduldig :P
Ze is helaas slim genoeg en helaas verstandig genoeg geworden dat ze weet dat Lego niet goedkoop is en toen ze de doos zag wist ze dat dit geen 200 euro ging kosten O-)

Kerstset schijnt volgende maand uit te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:02
Je bent niet ad rem genoeg:
Lego steentjes zijn niet goedkoop, maar een tevreden partner is onbetaalbaar... ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:26

RBH

“Het is niet duur, het is veel geld.” ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

To be continued...
Als het je eigen geld is..? Als het nodig is voor huishouden of kinderen kan ik de reactie snappen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gisae schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:07:
[...]

Als het je eigen geld is..? Als het nodig is voor huishouden of kinderen kan ik de reactie snappen.
Gefeliciteerd!!

Maar gedeeltelijk mee eens, grotere uitgaven van 500+ vind ik wel dat in goed overleg moeten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:08
Mad-Matt schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:16:
[...]

Gefeliciteerd!!

Maar gedeeltelijk mee eens, grotere uitgaven van 500+ vind ik wel dat in goed overleg moeten.
Gewoon de LEGO advies prijs laten zien nu, en als hij een keer elders met 30% korting komt, kan je zeggen "Hij kost nu nog MAAR .... bedrag.. Het is echt een goede aanbieding nu, dus wat zeg je er van ??"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

iketot schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:20:
[...]

Gewoon de LEGO advies prijs laten zien nu, en als hij een keer elders met 30% korting komt, kan je zeggen "Hij kost nu nog MAAR .... bedrag.. Het is echt een goede aanbieding nu, dus wat zeg je er van ??"
Kijk, jij hebt vaker met dit bijltje gehakt. Dat is wel mijn plan, ze is erg gevoelig voor korting O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Lego sets behouden meestal ten minste hun waarde. Dat is hoe ik mezelf vaak overtuig 🙂

[ Voor 12% gewijzigd door Br00d op 12-09-2023 11:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Br00d schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:33:
Lego sets behouden meestal ten minste hun waarde. Dat is hoe ik mezelf vaak overtuig 🙂
Dit icm met korting heeft er voor gezorgd dat ik nu te veel lego heb staan… 🤔

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
Gaius schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:54:
[...]

Winter Village set wordt meestal na 20 september officieel aangekondigd, en vanaf begin oktober leverbaar.

De eerste (duidelijke) afbeelding van 10325 (Winter Lodge) is ieder geval al uitgelekt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tf4dVabfvlHGaXjn7TFlsfrrSl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzcMSRrgc2zwQ03Tb61DuLuU.jpg?f=fotoalbum_large

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
Tc99m schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:09:
[...]

Winter Village set wordt meestal na 20 september officieel aangekondigd, en vanaf begin oktober leverbaar.

De eerste (duidelijke) afbeelding van 10325 (Winter Lodge) is ieder geval al uitgelekt:

[Afbeelding]
Die was al gelekt hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
Ah, had nog niet gezien dat die hier al was gedeeld (en er was natuurlijk al weken lang een vage versie van dit plaatje online te vinden).

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

To be continued...
Maar ze begint dus door te zeggen "Als je de set graag wil bestel je hem toch?".

Als het goed is is alles wat kort daarna gebeurde een waas geweest. Alle geluiden om je heen verdwenen, je benen die richting smartphone en bankpas liepen zonder dat je je er op dat moment bewust van was, je handen die naar de webshop navigeerden... *blur* *blur* *blur*.... en langzaam kwam het besef terug en had je al een bestelbevestiging in je mailbox. :+ Tja, toen was het te laat. Je mocht toch bestellen?

Was het niet gewoon een stemmetje in je hoofd die nee zei? Wil je de aankoop wel echt? ;)

Geintje natuurlijk. Goed overleg is zeker niet verkeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Gim op 12-09-2023 14:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gim schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:27:
[...]

Maar ze begint dus door te zeggen "Als je de set graag wil bestel je hem toch?".

Als het goed is is alles wat kort daarna gebeurde een waas geweest. Alle geluiden om je heen verdwenen, je benen die richting smartphone en bankpas liepen zonder dat je je er op dat moment bewust van was, je handen die naar de webshop navigeerden... *blur* *blur* *blur*.... en langzaam kwam het besef terug en had je al een bestelbevestiging in je mailbox. :+ Tja, toen was het te laat. Je mocht toch bestellen?
Ach, zo heb ik de Titanic besteld, hij gaf een nagelrandje :p (natuurlijk wist ik dat hij het ook wel wilde, maar we zeiden beiden dat het "te duur" was... niet omdat we het geld niet hadden, maar omdat we altijd een goede reden moeten hebben, voor onszelf, om zo'n bedrag uit te geven :p) Uiteindelijk allebei heel veel plezier gehad aan het bouwen ervan.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-05 23:22
Mad-Matt schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 10:38:
[...]

Kijk, jij hebt vaker met dit bijltje gehakt. Dat is wel mijn plan, ze is erg gevoelig voor korting O-)
Ze heeft zelf niet ergens een hobby of schoenenverslaving ofzo waar mee te chanteren valt? Mijn man die is van de gitaar en pc spullen. Tuurlijk is lego duur, maar dat ook :) Zolang we het kunnen betalen en de gewone huishoudkosten hier niet onder lijden, is er niks aan de hand..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:44
Inmiddels officieel:
Venator-class Republic Attack Cruiser
https://www.lego.com/nl-b...blic-attack-cruiser-75367

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lSLOnhegXxje6_KPEgvjIY47aU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UdlsiquwPxFUUBpeN6uPbZkX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 24-05 17:04
Wel apart dat op de doos en web-shop staat: Venator-class Republic Attack Cruiser maar op het info plakaatje staat: Venator-class Star Destroyer 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0HR1huusfk5YOyDm_wJgK4cx8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G1Gi8CDHxVjnjI06mDq2jLlx.png?f=fotoalbum_large

Is het nou een Cruiser of een Destroyer? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 12-09-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-05 21:03
Haay schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:55:
[...]

Wel apart dat op de doos en web-shop staat: Venator-class Republic Attack Cruiser maar op het info plakaatje staat: Venator-class Star Destroyer 8)7
[Afbeelding]

Is het nou een Cruiser of een Destroyer? :P
Beide namen zijn goed, voorganger van de Imperial Star Destroyer :)

Kan niet wachten tot ie uitkomt oOo

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
Ik las hier diagonaal even over budgetten en partners, zolang jullie hier niet aanbelanden hoeven jullie je nergens zorgen over te maken denk ik :o

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:44:
Ik las hier diagonaal even over budgetten en partners, zolang jullie hier niet aanbelanden hoeven jullie je nergens zorgen over te maken denk ik :o

[YouTube: Massive LEGO Collection with 8,200 Sets & 15,000 Minifigs! @DuckBricks]
Als je dat allemaal verkoopt heb je ook een aardig budget _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:30

Reinier

\o/

Kapoen schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:44:

[YouTube: Massive LEGO Collection with 8,200 Sets & 15,000 Minifigs! @DuckBricks]
Zulke video's negeer ik altijd. Net als die Bricksie o.i.d., ontzettende show-offs, vooral als ze niets bijzonders te showen hebben, dus geen eigen ideeën e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52

TLDW: Blokjes zijn best stevig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cergorach
Many bricks were hurt in the making of this video... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Nu online
Over collecties gesproken... zijn er mensen die alles ingevoerd hebben op brickset.com en dit willen delen? 😬

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:49
Aha, als je meer dan 25.000 kilo weegt en je stapt op een Lego blokje dan heeft het blokje pijn ipv je voet.
Altijd handig om te weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:47

QuattroNL

It is I.

Karp schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:44:
Over collecties gesproken... zijn er mensen die alles ingevoerd hebben op brickset.com en dit willen delen? 😬
Ben ooit wel eens begonnen met alles wat ik toen had in te voeren op Brickeconomy maar loop inmiddels wel wat jaartjes achter. Dus nee, geen actueel overzicht online behalve m'n personal Excellijst maar die hou ik ook zo :9

Buiten dat laat ik wel eens wat foto's zien van enkele sets omdat we het daar op dat moment over hebben maar een erg grote show-off ben ik nou ook weer niet.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 17:20
Ik kwam net deze site tegen. Misschien leuk om toe te voegen aan de TS? :)
https://www.tipsandbricks...BtBIWWQdsOAofYgO_HR4_gSx4

[ Voor 41% gewijzigd door Jakkus op 12-09-2023 21:56 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
*rinkelt spaarvarken*

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Cergorach schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:38:
[...]

Many bricks were hurt in the making of this video... O-)
Schade tijdens mijn afgelopen 2 MOC's

1 2L wormwiel vernageld
2 1L wormwielen met lichte schade
1 24T gear vernageld
2 36T gears met lichte schade
2 40T gears met lichte schade
Een stel 2L en 3L pinnen vernageld (gebogen)
1 2L axle connector vernageld

De 2L axle connector is van "Lego net iets verder buigen dan wenselijk, maar geen zin de halve MOC af te breken". De pinnetjes hebben ook ergens gebogen gezeten, want waren ingedeukt, waarschijnlijk door hetzelfde als de 2L axle connector.

De schade aan de gears is door Lego zwaarder te laten te tillen dan dat het leuk vindt en is nog een gedeelte dat ik bij 1 van de 2 MOC's niet heb opgelost (vandaar dat die hier nog niet staat en de tweede is WIP).

Normaal sloop ik eigenlijk nooit wat bij het bouwen van MOC's, de pinnetjes en axle connector was een verrassing ook eigenlijk. Bij de gears wist ik dat ik helaas grenzen aan het opzoeken was.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ja, om een nieuw huis te kopen.... Dat ding is enorm! Ben blij dat ik niet zo van de Star Wars ben (heb maar 1 setje, de Degobah, blijf ik een van de mooiste scenes uit de Star Wars film vinden)

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-05 20:57
Iemand tips hoe je het beste aankopen kan doen via Bricklink? Ik heb een wanted lijst gemaakt.

Is de goedkoopste optie dan auto-select/autobuy drukken? Of zijn hier betere (goedkopere) manieren voor?

Schrik af en toe vooral van de handling kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelloIamAldo
jordy89 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:33:
Iemand tips hoe je het beste aankopen kan doen via Bricklink? Ik heb een wanted lijst gemaakt.

Is de goedkoopste optie dan auto-select/autobuy drukken? Of zijn hier betere (goedkopere) manieren voor?

Is het veel? Ik was laatste keer veel tijd kwijt met de shops te zoeken die de meeste van mijn lijst in 1x hadden, om te voorkomen dat ik allemaal losse pakketjes van 1 stukje zou aanmaken (of veel bij moest bestellen om min. buy orders te halen). Dat vond ik zonde van het geld en alle suboptimale vervoeracties. Maar dat ging over 20 stukjes, als je jezelf een uurloon voorrekent dan is het misschien beter om de autobuy in te zetten en van de tijdsbesparing te genieten.

• jordy89
HelloIamAldo schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:24:
[...]

Is het veel? Ik was laatste keer veel tijd kwijt met de shops te zoeken die de meeste van mijn lijst in 1x hadden, om te voorkomen dat ik allemaal losse pakketjes van 1 stukje zou aanmaken (of veel bij moest bestellen om min. buy orders te halen). Dat vond ik zonde van het geld en alle suboptimale vervoeracties. Maar dat ging over 20 stukjes, als je jezelf een uurloon voorrekent dan is het misschien beter om de autobuy in te zetten en van de tijdsbesparing te genieten.
Ja het gaat om best veel stenen. Om en nabij de 2500 (40 verschillende). Wat is dan beter?

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-05 23:19
Lego maakt het me allemaal wel erg moeilijk om eens een tijdje geen onenigheid met de vrouw te hebben. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de 10497 MOC Cosmic Cruiser af. Het moet een moderne versie zijn van de Lego set 6890:

Afbeeldingslocatie: https://promoklocki.pl/media/6890/lego-6890.jpg

Op zich lijkt het best goed. Je hebt ook een speeder die uit het spaceship kan en waarmee je rond kan zoefen. Alleen moet je bij de remake wel eerst de minifig verwijderen, want deze past niet door de opening. En daarbij moet je heel voorzichtig zijn, want het cockpit raam zit nogal (!) wiebelig vast. Als in, bijna niet omhoog te zetten zonder dat het hele model uit elkaar valt. Geen speelset dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpT_E81etjMWdUGXY1gztabUxpc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OLcyZ2H9ON1pqBFitb9QPbfi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_gD4GUiNhcsrQUKbnGSUl_OeiKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rnW6sE73fBj2qwESqcIx7u8k.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lejFd7CmofzKSA0_Cytj-yqFsug=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CAkWCP0mvGRL5VjtfZl6dPXq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jWpjgWVumpo8N5EBVOh3kTRpdk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R8en2CU5dESNthDaK7WX4k3Y.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHDAYnYc6ZjZ1Xa20teZpRg3aKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NFQXs7qyBw2Y2ZEADFHtIhUy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DdAXdJWs-IQ6EJRSM1mKaAKZNBo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JGKybr6Fzup3LYyaUGP4BnRL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2vFTW6K-jSYTsepV0FS35nt6_U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/djMEv5v7nre8doLcb7J38M3P.jpg?f=user_large

Na een nachtje staan zien de blasters aan de zijkant er zo uit, puur door de zwaartekracht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioM4yncrZERna2nX53mJcb9utXQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hhqGnOt98pkLIx3zleL5OpO2.jpg?f=user_large

Deze MOC gaat zo snel mogelijk weer uit elkaar om iets anders te bouwen. Je hoeft er maar naar te kijken, of de blasters aan de zijkant vallen er af, of de lasers aan de voorkant, of de antennes aan de achterkant. Als je de cockipt open wilt zetten scharniert alles om elkaar heen en/of valt er af. En er zijn nog honderden onderdelen over om dit mee te fixen. Ik heb gekeken of ik in ieder geval de blasters aan de zijkant kan fixen, maar ik krijg dat niet voor elkaar zonder de looks echt drastisch te veranderen. Jammer dus.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
jordy89 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:59:
[...]

Ja het gaat om best veel stenen. Om en nabij de 2500 (40 verschillende). Wat is dan beter?
Kijk van welke parts je veel nodig hebt, kies daarbij de goedkoopste (en goede feedback) verkoper. Kijk dan naar welke andere onderdelen die shop nog heeft, vergelijk de prijs met de gemiddelde prijs op bricklink (te vinden in de price guide per onderdeel). Filter ook zeldzame onderdelen uit je wanted list. Ga na of die alleen bij minimum buy winkels beschikbaar zijn, zo ja, bestel daar ook wat van je andere onderdelen die je wilt hebben. Ga er voor 40 verschillende onderdelen vanuit dat je bij 2-5 shops zal moeten bestellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cergorach
jordy89 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:59:
Ik zou even heel erg opletten op niet de goedkoopste, maar kijk waar het vandaan komt, verzendkosten, handling fees, etc. In verschillende gevallen kan het gewoon goedkoper zijn op iets duurde te kopen bij iemand omdat je totaal dan minder veel geld kwijt bent aan verzenden. Of nog erger, btw/invoerrechten. Niet iedereen rekent handling fees of alleen maar tot bedrag X...

Ik kwam er laatst achter dat ik heel veel 2x2 (gladde) light blueish grey tiles nodig heb voor een build en degene die ze in die hoeveelheden kan leveren rekende 7ct/steentje, plus verzenden. Terwijl, blijkt, je ook bij Lego zelf ze kan bestellen voor 7ct/steentje en als je meer dan €55 besteld je geen verzendkosten hebt, daarnaast krijg je ook nog VIP punten, meer zekerheid, etc. In weer andere gevallen zijn bepaalde sets kopen waar dat steentje vaak inzit een degelijke investering (voor heel weinig de overige steentjes)... Het 'juiste' antwoord ligt imho heel erg aan het steentje, de kleur, de hoeveelheid en de gewenste 'staat' van het steentje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Vandaag de A-frame afgemaakt! Was een erg gave build om te doen.

Nu zit de legopop in de doos, en dat is wel heel erg wennen qua kleur, na al dat bruin van de A-frame nu alleen rood, geel en blauw :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 22:04

spok9

Groen...

jordy89 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:33:

Ik zou gewoon auto-select proberen in twee schermen, eentje alleen NL winkels en de ander EU. Veel efficiënter dan dat is meteen veel werk, zeker met jouw 2500 stenen.

Let vooral op dat je van elk steentje even overweegt een paar extra te nemen… En probeer te voorkomen dat je iemand z’n hele stack van een type steen koopt, als iemand z’n inventaris niet klopt wil je niet met een steentje te weinig zitten :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• RBH

RBH

Lego House bezoek was geslaagd. :P

Afbeeldingslocatie: https://imageupload.io/ib/HSNHqcjMbmLqOuh_1694613626.jpeg

• jordy89
spok9 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:10:
[...]

Ik zou gewoon auto-select proberen in twee schermen, eentje alleen NL winkels en de ander EU. Veel efficiënter dan dat is meteen veel werk, zeker met jouw 2500 stenen.

Let vooral op dat je van elk steentje even overweegt een paar extra te nemen… En probeer te voorkomen dat je iemand z’n hele stack van een type steen koopt, als iemand z’n inventaris niet klopt wil je niet met een steentje te weinig zitten :)
Ik heb sowieso de aantallen die ik wat wil hebben wat ruimer genomen. Dus dat komt goed. Dank voor de tip!

Acties:
  • +83 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-05 15:49

D75

Mijn nieuwe MOC... the Mount Clutchmore Beer Brewery!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FrBGO9jEhi5wDgjjgWjhW61crs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74qmkINVsy6QZbLWmoRQPgFa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2V61UpOEbm0OIVieWfwNMYrcVEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vi51ImmiKIytMyzwz4rZFWIa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RLS3nOaM4ghBXFrn1zcwm-6oPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPc06hyujkJ1nhyALC8xX4H8.jpg?f=fotoalbum_large

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
D75 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:12:
Mijn neuwe MOC... the Mount Clutchmore Beer Brewery!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig! Mijn enige feedback zou zijn om buiten nog een houten bankje te plaatsen. Echt heel gaaf!

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-05 22:15

Mappy

Piramide van Austerlitz

BillSpaarbank schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:15:
[...]

Prachtig! Mijn enige feedback zou zijn om buiten nog een houten bankje te plaatsen. Echt heel gaaf!
Biertafels!

En een "drink & drive" drive-thru om kratten af te halen natuurlijk :Y)

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelloIamAldo
Cool! Doen je deuren het goed? Lijkt erg goed op een echte oude schuurdeur!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-05 15:49

D75

HelloIamAldo schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:41:
Cool! Doen je deuren het goed? Lijkt erg goed op een echte oude schuurdeur!
Nee deuren kunnen helaas niet open.
Zo begon ik dit project.. had deze deuren veel in Limburg bij een weekendje weg gezien.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 10:42

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Mijn collectie

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Geen nr2 limited edition?

• RBH

RBH

Was er niet meer helaas. :-(

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Welke is dat dan? De gietmachine? (dat is tenminste degene die ik in het mini heb).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier kun je die van mij vinden :)

T.net gallery | V&A ads

• RBH

RBH

Wailing_Banshee schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:18:
[...]

Welke is dat dan? De gietmachine? (dat is tenminste degene die ik in het mini heb).
Klopt ja, de gietmachine. In de Lego store vertelden ze me dat ze die uit productie hadden gehaald om ruimte te maken voor nummer 4, de piraat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
Het is officieel: dit jaar zijn drie modulaire gebouwen EOL. Assembly Square, Book Shop en Police Station.
Ik las ergens een gerucht dat het nieuwe modulaire gebouw in januari erg groot gaat worden: 4015 onderdelen (ter vergelijking: Assembly Square had 4002 onderdelen). Ik ben benieuwd of dat waar is! En wat het dan voor gebouw gaat worden :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Aankomend weekend is er IDS Brickworld net over de grens in Duitsland.

Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2023/09/IDS_Berlin_MOC.jpg

Maar 5 euro entree voor volwassenen. Nu woon ik in de Randstad, maar misschien voor één van jullie een leuk uitje! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zegato op 14-09-2023 13:37 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
Jakkus schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:13:
Het is officieel: dit jaar zijn drie modulaire gebouwen EOL. Assembly Square, Book Shop en Police Station.
Ik las ergens een gerucht dat het nieuwe modulaire gebouw in januari erg groot gaat worden: 4015 onderdelen (ter vergelijking: Assembly Square had 4002 onderdelen). Ik ben benieuwd of dat waar is! En wat het dan voor gebouw gaat worden :)
Grappig, volgens mijn Brickset overzicht is de Assembly Square nog steeds de duurste (en dat zelfs vóór de prijsverhoging) en de grootste set qua piece count in mijn collectie :P

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe modular, qua stijl is 10243 Parisian Restaurant nog steeds mijn favoriet. Of om verder te fantaseren, misschien 2 of 3 16x32 gebouwen in de stijl van 10218 Pet Shop / Bookshop?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@Kapoen Naar wat ik las zou de nieuwe set 299 dollar gaan kosten.
Zelf vind ik de Parisian Restaurant ook echt een hele leuke. Ik heb die pas met zoveel plezier weer opgebouwd! Ik kijk er ook erg naar uit om de Detective's Office weer op te bouwen, die twee staan voor mij bovenaan.
Stiekem zou ik het misschien wel leuk vinden als de nieuwe modular weer door Jamie Berard zou worden ontworpen. Hij ontwierp de Parisian Restaurant, en ook de Assembly Square, die allebei heel lang te koop zijn geweest. Nu het Assembly Square eruit gaat, wie weet... :)

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Zegato schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:36:
Aankomend weekend is er IDS Brickworld net over de grens in Duitsland.

[Afbeelding]

Maar 5 euro entree voor volwassenen. Nu woon ik in de Randstad, maar misschien voor één van jullie een leuk uitje! :)
Hey! Dat is leuk! Ik zocht nog wat leuks om met de kleine te doen Zondag! Het is dus een soort Lego tentoonstelling en beurs? :) Ik woon in Twente, nog geen uurtje rijden voor me!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Danielson schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:27:
[...]

Hey! Dat is leuk! Ik zocht nog wat leuks om met de kleine te doen Zondag! Het is dus een soort Lego tentoonstelling en beurs? :) Ik woon in Twente, nog geen uurtje rijden voor me!
Volgens mij wel! 4000 m2 mag je wel een "beurs" noemen, toch? Mocht je gaan: maak foto's! Ik ben benieuwd :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zonoskar schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:43:
Ik heb de 10497 MOC Cosmic Cruiser af. Het moet een moderne versie zijn van de Lego set 6890:

[Afbeelding]

Op zich lijkt het best goed. Je hebt ook een speeder die uit het spaceship kan en waarmee je rond kan zoefen. Alleen moet je bij de remake wel eerst de minifig verwijderen, want deze past niet door de opening. En daarbij moet je heel voorzichtig zijn, want het cockpit raam zit nogal (!) wiebelig vast. Als in, bijna niet omhoog te zetten zonder dat het hele model uit elkaar valt. Geen speelset dus.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na een nachtje staan zien de blasters aan de zijkant er zo uit, puur door de zwaartekracht.
[Afbeelding]

Deze MOC gaat zo snel mogelijk weer uit elkaar om iets anders te bouwen. Je hoeft er maar naar te kijken, of de blasters aan de zijkant vallen er af, of de lasers aan de voorkant, of de antennes aan de achterkant. Als je de cockipt open wilt zetten scharniert alles om elkaar heen en/of valt er af. En er zijn nog honderden onderdelen over om dit mee te fixen. Ik heb gekeken of ik in ieder geval de blasters aan de zijkant kan fixen, maar ik krijg dat niet voor elkaar zonder de looks echt drastisch te veranderen. Jammer dus.
Die blasters aan de zijkant zijn wel te fixen denk ik.
Pak twee grijze antennes (zie plaatje 6890 bovenop) en jaar die door de blasters heen. Dat past als het goed is door en door tot in de "neuskegel".
Alternatief zijn die penen die ook her en der gebruikt worden. Dat moet passen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@The Eagle Het zijn deze onderdelen:

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/86/17485.png

Daar zit geen gat van boven naar beneden, alleen in de zijkant en die wordt gebruikt om de brick op een nop te klikken.

Jij denkt aan dit onderdeel:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/86/3941.png

Maar dan weet ik weer niet hoe je die aan de zijkant van de vleugel vastmaakt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:13:
Het werd eens tijd. Assembly Square die loopt echt al een flinke tijd mee :) Maar het is nu pas officieel? Dacht dat het vorig jaar al besloten was...

En toch die piece count; 13 onderdelen meer maakt het m.i. nog niet echt gelijk een grotere set ;) Wie komt er wel een viswinkel in de nieuwe modular en zitten er een paar aquariums in die tot de nok toe gevuld zijn met van die blauw transparante rondjes; die we ook zagen bij Ship in a Bottle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
spok9 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:10:
[...]

Hebben jullie ook ervaringen met shops uit de US? Voor 1 steen (die ik het meeste nodig heb) is de deal incl S&H goedkoper tov kopen binnen de EU. Zitten hier nog nadelen aan? Ik heb nooit iets buiten de EU aangekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
jordy89 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:00:
[...]

Hebben jullie ook ervaringen met shops uit de US? Voor 1 steen (die ik het meeste nodig heb) is de deal incl S&H goedkoper tov kopen binnen de EU. Zitten hier nog nadelen aan? Ik heb nooit iets buiten de EU aangekocht.
Bij de douane mag je dan nog ff wat aftikken maar dat is afhankelijk van de waarde die de douane er aan koppelt (tenzij dit bij de prijs in zit bij je bestelling, dan niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
jordy89 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:00:
Vergeet geen 21% BTW (ook op de verzendkosten) en een handling fee van de transporteur (de laaste keer was dat €13, kan nu nog meer zijn). En waarschijnlijk 4,7% import heffing op Lego (9503 00 35 00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Cergorach schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:29:
[...]

Vergeet geen 21% BTW (ook op de verzendkosten) en een handling fee van de transporteur (de laaste keer was dat €13, kan nu nog meer zijn). En waarschijnlijk 4,7% import heffing op Lego (9503 00 35 00).
Dat maakt het wel minder interessant als er nog € 13 + 25,7% (btw en import heffing) bijkomt. Dank voor de toelichting.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb dit er van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aBzBdrvHEwezOEPmC7zEfk7dtI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/coXwErmYyyQFsqsYATMItZib.jpg?f=user_large

Ik heb een mix gemaakt van de 2 onderdelen, de voorste zit met een bar op de koplamp bricks. Het geheel zit nu met 2 studs aan het model en kan niet makkelijk verdraaien. Het is alsnog een fragiel stukje, maar dat krijg je met al die uitstekende delen die met 1 stud vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten051
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14-03 01:16
Hoi allemaal,

Ik ben net klaar met het bouwen van Rivendel. Prachtige set en staat erg mooi in de woonkamer.

Bij het checken van de ‘extra steentjes’ aan de hand van de lijst op BrickLink (https://www.bricklink.com...20of%20the%20Rings%5D#T=I) kwam ik tot de conclusie dat ik niet alle extra steentjes heb. Ik wil de set wel graag compleet hebben in verband met een eventuele verkoop in de verre toekomst.

Ik kan mij niet herinneren dat ik iets ben kwijtgeraakt of heb laten vallen en twijfel daarom nu of de lijst op BrickLink wel klopt. Mijn vraag aan jullie is of er ook iemand is die Rivendel ook heeft gebouwd en misschien eens wil kijken hoeveel keer die de onderstaande steentjes als extra steentjes heeft. Het gaat om:

-Bright Green Carrot Top / Twig
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AO37Bxb8Paguicm-snnUmldeKUU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i1xGDegCimsTBmWaBNEJiyfQ.jpg?f=user_large

-Flat Silver Barb / Claw/ Horn / Tooth - Small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsHQQ8abl1vJc5C467RW6NcE6VM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CNvnomYc2PgQBCWym5JnhTJx.jpg?f=user_large

Alvast bedankt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 22:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xyh_l15P3mzx9OoiUs6YW5U9gTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UCpKWkZAs9gmNXvWHQjOOWE.jpg?f=fotoalbum_large

Lego tafel op de kamer van mijn dochter (5jr).

Waarschijnlijk zag mijn Lego tafel er vroeger ook zo uit, maar als ik dit nu zie denk ik “aaaaaarrggghhh!!!”.
Dit kan mijn brein niet verwerken. Alles waar we samen urenlang aan gebouwd hebben en dergelijke gesloopt of compleet door elkaar.

Naja, het hoort bij Lego, maar ik merk dat ik tegenwoordig meer van de instructies volgen ben in plaats van eigen fantasie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:44
<knip> In verkeerde topic geplaatst.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 25-09-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Laatst online: 11:24
PdeBie schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:12:
[Afbeelding]

Lego tafel op de kamer van mijn dochter (5jr).

Waarschijnlijk zag mijn Lego tafel er vroeger ook zo uit, maar als ik dit nu zie denk ik “aaaaaarrggghhh!!!”.
Dit kan mijn brein niet verwerken. Alles waar we samen urenlang aan gebouwd hebben en dergelijke gesloopt of compleet door elkaar.

Naja, het hoort bij Lego, maar ik merk dat ik tegenwoordig met van de instructies volgen ben in plaats van eigen fantasie :+
Ik vind dat ook lastig wanneer mijn zoontje met zijn lego speelt, ben je net lekker aan het bouwen is het een dag later weer een ravage. Mijn moeder gaf gelukkig aan dat ik vroeger ook zo speelde, dus ja het hoort er bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Weet iemand welke kleur grijs (light gray of light bluish gray) de lion castle is?
Pagina: 1 ... 320 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .