Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 319 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.373.375 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:03

Superkiwi

Hoi doei

zunrob schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:56:
[...]
Ik twijfel nog over het kopen van de set Aston Martins. Wat vond je van de bouw en het resultaat?
Ik vind ze allebei heel tof. Over de Valkyrie had ik voor aanschaf initieel mijn twijfels maar die is heel goed uit de verf gekomen en doet niet veel onder voor de LeMans Porsche. De andere AM uit dit pack behoort tot één van mijn favorieten, die vind ik heel fraai geworden.
Qua bouw vond ik alle SC wagens wel leuk, vooral omdat ze bij zowat elk wagentje weer iets nieuws verzinnen om dingen in elkaar te zetten. Die afwisseling houdt het ook fris :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05 16:01
timmie271 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:03:
[...]

Vanmorgen een mailtje gehad dat de bestelling het magazijn heeft beteikt nadat ie daar al 3 dagen op staat.
Bij mij ook al drie dagen in magazijn

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 15:44
Vandaag de Dreamzzz boomhut afgebouwd, erg leuke set om te bouwen, en lekker kleurrijk past goed bij mij Ninjago stadstuinen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvGa03ygvGj46EF4Z3HxwSI3aqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpT1SQT6BAOfk1oH0tmOuSd8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61e2zH638CT4HHmfQLKiYYmvfNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYcEJ4BHAq5tqRDOfEnYsGL9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dkKApG-W0pYbsnjxKGp2ZJLuJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qzl7vmeF5TwPNC0q3l7j3Uon.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0AoV8DPByYJhsp5FLHJLDa3CHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BIiySU4pl3HPlh1kNXU91GlH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik vind die Dreamz sets maar vage shizzle. Doet me een beetje denken aan de Time Cruisers set:

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SL/1853-1.png

Dat leek ook een bij elkaar geraapt zooitje :Y

@gizmokat nofi hoor, maar ieder zo zijn ding :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:47

L23

almightyarjen schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:13:
Ik vind die Dreamz sets maar vage shizzle. Doet me een beetje denken aan de Time Cruisers set:

[Afbeelding]

Deze heb ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvC6oLffew3SR1Iq2Imy8WNLwwQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W5jVteyOf7lg2ZzyWCJGNk1q.jpg?f=user_large

Inderdaad wat vaag :P Maar mijn grootste fout was destijds kiezen voor een Lego Znap set.

Maar het Lego Dreamz schildpadbusje vind ik wel tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Zonet zag ik toevallig op Bricklink dat er een MOC Pop-Up Store geopend is! Je kan verschillende moc's bestellen, de prijzen zijn zeer hoog en variabel, hoe meer mensen het kopen hoe duurder het wordt.

In de FAQ kan je er wat meer over lezen, het zijn afgekeurde Designer Program Series 1 & 2 sets. Je krijgt digitale instructies icm Pick a Brick en Bricklink Marketplace steentjes. Eigenlijk is het een makkelijker overzicht waar je eerst een model kiest en daarna de winkel(s) selecteert waar je de steentjes wilt kopen. Je krijgt geen minifiguren/stickers erbij en het was voor mij ook niet duidelijk of de geselecteerde steentjes nieuw zijn.

Er zijn grote (modular) gebouwen, voertuigen en een paar dieren, misschien dat er nog voor iemand wat leuks tussen zit?

https://www.bricklink.com/v3/moc-pop-up-store/main.page

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZNvPzEnKuvT2Ql1MWImMpIuZxE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KtbiIQVcW03UZNaAjzxUQefy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door TestDummie op 07-09-2023 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-05 15:13
TestDummie schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:22:
Zonet zag ik toevallig op Bricklink dat er een MOC Pop-Up Store geopend is! Je kan verschillende moc's bestellen, de prijzen zijn zeer hoog en variabel, hoe meer mensen het kopen hoe duurder het wordt.

In de FAQ kan je er wat meer over lezen, het zijn afgekeurde Designer Program Series 1 & 2 sets. Je krijgt digitale instructies icm Pick a Brick en Bricklink Marketplace steentjes. Eigenlijk is het een makkelijker overzicht waar je eerst een model kiest en daarna de winkel(s) selecteert waar je de steentjes wilt kopen. Je krijgt geen minifiguren/stickers erbij en het was voor mij ook niet duidelijk of de geselecteerde steentjes nieuw zijn.

Er zijn grote (modular) gebouwen, voertuigen en een paar dieren, misschien dat er nog voor iemand wat leuks tussen zit?

https://www.bricklink.com/v3/moc-pop-up-store/main.page

[Afbeelding]
Leuk idee, wel duur zeg..

Je vraag staat er ook gewoon bij overigens.
Will the parts sold and received as part of the MOC Pop-Up Store be new or used?

Parts sold by BrickLink Marketplace sellers will be in new or like-new condition, unfortunately for the pilot it will not be possible to include used parts. Parts sold by Pick a Brick will be new.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 15:44
almightyarjen schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:13:

[Afbeelding]

Ik snap dat niet iedereen het leuk vind, ik hou wel van vage lego sets, vind zelf ook nog steeds jammer dat lego geen hidden side meer maakt vond ik ook een leuke serie, en mijn dochter van 5 vind deze set geweldig om mee te spelen.

Zelf heb ik dan weer niets met technic lego, de 1/8 supercars vind ik zelf spuug lelijk en totaal niet mijn ding en zijn genoeg sets die ik zie voorbijkomen die sommige helemaal geweldig vinden waar ik geen moer aan vind, gelukkig smaken verschillen anders werd het wel heel saai en ook hele dure hobby als ik alle lego sets leuk zou vinden.

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-05 15:13
gizmokat schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:03:
[...]

Ik snap dat niet iedereen het leuk vind, ik hou wel van vage lego sets, vind zelf ook nog steeds jammer dat lego geen hidden side meer maakt vond ik ook een leuke serie, en mijn dochter van 5 vind deze set geweldig om mee te spelen.

Zelf heb ik dan weer niets met technic lego, de 1/8 supercars vind ik zelf spuug lelijk en totaal niet mijn ding en zijn genoeg sets die ik zie voorbijkomen die sommige helemaal geweldig vinden waar ik geen moer aan vind, gelukkig smaken verschillen anders werd het wel heel saai en ook hele dure hobby als ik alle lego sets leuk zou vinden.
Eens, vind de Dreamzzz set juist erg leuk, vooral omdat het ook meerdere bouw opties heeft, en het lijkt vaak juist of iets wat kleine kids zelf kunnen maken/bedenken.

Hiddenside ook erg cool, en ik vind deze ook wel leuk : https://www.lego.com/en-gb/themes/monkie-kid
De draken is iets te veel Ninjago, maar de gebouwen zijn wel erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Hoewel ik nog geen Dreamzzz heb, vind ik de macaroni onderdelen en minifiguren (microfiguren?) die items onder hun armen dragen leuk gevonden. Ik ben minder fan van de lange vlam onderdelen, maar wel knap hoe ze die in de sets weten te verwerken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:40
Ik heb de hele Dreamzzz set gehaald (mis alleen nog het Lego exclusive dorp setje) en heb alles, behalve de boomhut, boerderij en het sharkship in elkaar gezet (en alweer uit elkaar gehaald). Het zijn best leuke builds, maar na de drie walkers, die allemaal een variant zijn van dezelfde bouwtechniek, had ik het daarmee wel een beetje gehad. De raceauto/krokodil was veel leuker dan dat ik had gedacht om te bouwen (primair het autogedeelte). En het schildpad VW busje een absoluut genot. Als ik niet al een berg 3-in-1 dieren sets had gebouwd dan had ik de zwarte eenhoorn wellicht ook veel leuker gevonden om te bouwen. Het ruimteschip/schoolbus was best leuk, maar ik heb nog niet zo heel lang geleden de Galaxy Explorer gebouwd en die vond ik veel interessanter om te bouwen (wellicht door de Technic chassis, waar je vervolgens op verder bouwt).

Het is best schattig, maar dan weer niet zo schattig als bv. een aantal van de Lego Disney setjes. Ik denk echter dat het heel erg geschikt is voor jongere kinderen, 7+ klinkt heel correct. Ik denk zelfs dat het ook wat meer aantrekkingskracht zal hebben voor meisjes dan bv. veel van Ninjago (hoewel daar natuurlijk ook meisjes mee spelen)...

Maar als ik heel eerlijk ben, verwacht ik dat ik meer plezier zal halen uit mijn 5x Galaxy Explorer, dan de complete set Dreamzzz, ook al heb ik voor beide evenveel betaald. Ik moet natuurlijk nog de coolste set uit de hele Dreamzzz serie bouwen: het sharkship... ;)

Ik kan me aan de ene kant wel een beetje vinden in wat @almightyarjen zegt, het is een beetje bij elkaar geraapt zootje, maar dat is wel het thema: Dromen, wat ook vaak een bij elkaar zootje is. Wat ik mensen dan ook aan zou raden is om in ieder geval wat te kijken van de Lego Dreamzz TV serie op Netflix, het geeft een veel beter idee van de setting. Ik krijg een beetje hetzelfde incoherente gevoel bij bv. Ninjago, maar daar heb ik de TV series dan ook nog niet van bekeken...

Ik verwacht dat ik de grotere/complexere Lego sets leuker zal vinden dan de kleine/simpelere sets. Ben wel benieuwd of Dreamzzz zo een 'oneshot' serie zal zijn of dat we om de zoveel tijd nieuwe sets kunnen blijven verwachten... M'n collectors drift zal er dan wel voor zorgen dat ik de serie compleet houd.

@iketot Er zijn verschillende sets in de serie van Monkie Kid die ik ook heel erg leuk vind, zeker ook de draken en verschillende Mecha, maar voornamelijk veel van de gebouwen. De serie lijkt heel erg slecht verkrijgbaar in Nederland. Vandaar dat ik de kat (of de monkie) even uit de boom kijk qua Lego acties van de Lego store zelf, Black Friday of zo... Verschillende sets van Ninjago zijn ook heel erg leuk, zo heb ik de Stads Tuinen op de kop getikt (staat in de build queue), maar ook de Stads Markt lijkt me erg leuk (maar nieuwer en kan nog wel even wachten).

Mijn grootste probleem als nieuwe/oude Lego fan/verzamelaar is dat als je er nu inspringt er gewoon veel te veel keuze is (me wallet is already crying!). En teveel te snel uit de handel wordt genomen en daarna veel te snel, veel te duur wordt. Het Lego uit mijn tijd is al niet echt meer te betalen, zelfs niet gebruikt/2e hands (tenzij je blind hele bakken koopt via MP en een hoop mazzel hebt). Maar als ik heel eerlijk ben, vind ik veel van de nieuwere sets veel leuker en 'kietelen' in veel gevallen genoeg nostalgie triggers om het gewoon primair bij moderne Lego te houden. De nieuwe Galaxy Explorer vind ik bv. veel leuker dan de oude (waar ik mee ben opgegroeid) en ga me dan ook veel bezig houden met MOCs bouwen van Lego Space.

De Lego dozen nemen heel veel ruimte in beslag en moet eerst even door bouwen/sorteren voordat er nog meer Lego binnenkomt...

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-04 07:28
Is er wel eens een item, column, reportage, interview geweest over de stickers die lego gebruikt ? LEGO ken ik als lang houdbaar product, dat zijn waarde behoud omdat het simpelweg van sterk plastic is.
Ik vind het zo jammer als er 1 sticker wordt gebruikt, laat staan een heel stickervel zoals hierboven genoemde schildpad Volkswagen.
Ik ben vooral benieuwd, hoeveel duurder wordt een set als het een geprinte steen heeft ipv sticker steen. Ik zou best 5 euro meer willen betalen zonder al die stickers, maar misschien gaat het wel over meer geld. Heb er nu weinig begrip voor in elk geval.

• AppieNL
  • Laatst online: 22:04
Cergorach schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:16:
Er zijn verschillende sets in de serie van Monkie Kid die ik ook heel erg leuk vind, zeker ook de draken en verschillende Mecha, maar voornamelijk veel van de gebouwen. De serie lijkt heel erg slecht verkrijgbaar in Nederland. Vandaar dat ik de kat (of de monkie) even uit de boom kijk qua Lego acties van de Lego store zelf
Gebaseerd op mijn eigen observaties sinds de eerste Monkie Kid Mech (80012), is Monkie Kid dusver eigenlijk exclusief bij Lego zelf. Er zijn enkele winkels erbuiten die de sets wel eens hebben, maar nagenoeg nooit met een aanbieding (adviesprijs van Lego of hoger als die uit productie is). Toevallig was een maand of 2 terug de (tweede) Monkie Kid Mech (80045) met 15 of 20% korting bij Lego zelf, maar dat is ook eigenlijk de eerst keer dat ik iets van Monkie Kid in de aanbieding zag.

Ik heb het thema ook nog niet in de Lego Store in Utrecht zien liggen (ik geloof wel in Amsterdam).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
Donatelloo schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:34:
Is er wel eens een item, column, reportage, interview geweest over de stickers die lego gebruikt ? LEGO ken ik als lang houdbaar product, dat zijn waarde behoud omdat het simpelweg van sterk plastic is.
Ik vind het zo jammer als er 1 sticker wordt gebruikt, laat staan een heel stickervel zoals hierboven genoemde schildpad Volkswagen.
Ik ben vooral benieuwd, hoeveel duurder wordt een set als het een geprinte steen heeft ipv sticker steen. Ik zou best 5 euro meer willen betalen zonder al die stickers, maar misschien gaat het wel over meer geld. Heb er nu weinig begrip voor in elk geval.
Dit is op basis van wat ik me herinner aan interviews met designers en misschien zo'n youtube filmpje met een bezoek aan een Lego fabriek: elk "printed" onderdeel is zijn eigen bak in de opslag. Lego moet dus zo'n extra bak kunnen verantwoorden voor een printed onderdeel. En hoe groter een (printed) onderdeel, hoe duurder het wordt. Daarnaast hebben designers beperkingen hoeveel nieuwe onderdelen (waar printend in principe dus ook onder valt) erbij mogen komen per nieuwe set. Voor flagship sets ligt dat tussen de 5 a 10 nieuwe onderdelen geloof ik. Voor een stel printed onderdelen zit je dus al snel aan die 10.

De regel van het maximum aantal nieuwe onderdelen per set is ooit ingevoerd nadat ze bijna failliet waren in 2003 toen er voor elke poep en scheet wel een nieuw onderdeel kwam of in een nieuwe kleur. Lego had toen iets van 13.000 verschillende onderdelen, wat werd teruggebracht naar zo'n 6500 soorten.

[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 08-09-2023 00:04 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:33
Mijn ouders zijn de zolder aan het opruimen ter voorbereiding van een verhuizing naar wat kleiners. Dus dat betekent oude Lego sets opduikelen :P :D

Van de meeste sets mis ik de doosjes en instructies, ik heb hooguit een grote bak met onderdelen en sets met missende onderdelen. Met wat Google werk heb ik al een aantal sets geidentificeerd, online de instructies gevonden en weer compleet kunnen krijgen met de onderdelen die ik nog had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNbvT-ytkHQNUxPhSnjk0KpD0PA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Ely238UkzsLHBij8s8LTInV.jpg?f=fotoalbum_medium

Tot nu toe geidentificeerd en compleet gekregen
Lego 6581, gele dumptruck met kraantje
Lego 6433, politieboot
Lego 8216, F1 auto met boekje
Lego 6341, vliegtuig met tankauto
Lego 6567, hovercraft met doosje

Lego 6889, zwarte robot, moet nog kijken of die nog compleet is
Lego 6517, jetski, mist nog e.e.a.
Lego 8202, bungee chopper

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 08-09-2023 15:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 10:16
Donatelloo schreef op donderdag 7 september 2023 @ 23:34:
Het nadeel van stickers is dat die verpieteren na verloop van tijd. Zie bv. dit Lego setje (75099 Rey's Speeder) welke ik eind 2015 rond The Force Awakens bioscoop release had gekocht en gebouwd, en welke sindsdien alleen op display gestaan heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSgfKpFRps5p3g2GipmC993jxfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6cbyLGvR0MvqcNuvmSyYFTw.jpg?f=fotoalbum_large
De stickers krullen om, kruimelen af van broosheid...

Helaas is alles printen veel te duur voor Lego, zoals hierboven ook al is aangegeven. Voor bijzondere (adult) sets zal een deel of zelfs alles wel geprint worden, maar voor speel sets zoals ook dit soort kleine Star Wars setjes is dat economisch niet haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:27
Haay schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:23:
[...]

Het nadeel van stickers is dat die verpieteren na verloop van tijd. Zie bv. dit Lego setje (75099 Rey's Speeder) welke ik eind 2015 rond The Force Awakens bioscoop release had gekocht en gebouwd, en welke sindsdien alleen op display gestaan heeft:
[Afbeelding]

Helaas is alles printen veel te duur voor Lego, zoals hierboven ook al is aangegeven. Voor bijzondere (adult) sets zal een deel of zelfs alles wel geprint worden, maar voor speel sets zoals ook dit soort kleine Star Wars setjes is dat economisch niet haalbaar.
Hier hebben we een grote Ferrari truck waarvan het niet meer te zien is dat het er eentje is. Alle stickers er maar afgehaald omdat ze er nog een stuk slechter uitzagen dan bij die van jou. Blijft wel zonde en nieuwe stickers kopen is te duur :|

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik ben klein en zij zijn groot en da's niet eerlijk, oooh nee :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOxpnRBFynB_eWmm_gmFNy2vGCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwqoM92jKudIcuU3a65DI7Bl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ak6of61UITtwdg993NQD50UMlas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HmMl5I7imBPHVopl0E6QM5xm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_lEMMOzANesFxt7hpCzsW-aqXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtOGqxmboJXqD8S1phh30JDz.jpg?f=fotoalbum_large

Om begrijpelijke redenen kon ik natuurlijk niet de nummer 44 stickers plakken. Daarom moest ook het gele dingetje erop achter de cockpit. Jammer dat ze daar dit steentje voor gebruikt hebben ipv een gladde.
Verder zeer te spreken over dit model :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 20:10

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zonoskar schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:12:
Het is gewoon een MOC gebouwd met niet lego bricks. Je ziet geen verschil, het is alleen het idee dat het nep lego is.
had je nou stil gehouden want zodra het non-Lego is, is de rest van je boodschap voor de fanboys ineens irrelevant hier. :X

natuurlijk maakt het geen dr*l uit of het met Lego of andere stenen gebouwd is, het gaat om de MOC.

on-topic
Nou weet ik zelf even niet welke-welke is? Welke vind jij nou de betere, de linker of de rechter?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:17

Eurionair

Senior Destructor

Alfa Novanta schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:51:
[...]

had je nou stil gehouden want zodra het non-Lego is, is de rest van je boodschap voor de fanboys ineens irrelevant hier. :X
Wat een onnodige polariserende opmerking , zeg dan gewoon niks.

PV Output

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFcketshAedx-RKJvFcQsEP1Gos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LGE5aleabe5iJd3Y5pEauzYm.jpg?f=user_large
Ik heb ook nep Lego. Spot de nepper(s).

Ter compensatie heb ik nog een doos of 20 aan echte lego om te bouwen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

[...]

[Afbeelding]

Ik heb dat met de 75532 Scout Trooper & Speeder Bike (en dan nog erger). Had het daar toevallig pas over bij Play2Day in Gouda. Ging een bestelling ophalen en toen hadden we het toevallig over stickers. Hij raadde me aan om Lego te bellen, gaf me ook een telefoonnummer.. Moet ik alleen nog doen, als dat werkt laat ik het je weten.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Laatst online: 22-05 13:24
[b]Haay schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:23:

Dan wel is de keuze gemaakt dat ze niet op de marge willen inleveren. Bij sommige sets/series is alles print en bij andere juist weer niet terwijl de marge er wel naar is.
Je ziet toch bij andere producenten dat het mogelijk is dus is dit gewoon een economische keuze. En kennelijk maakt het niets uit voor de verkoopcijfers dus vanuit die optiek snap ik ze ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:22

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[Afbeelding]
Ik heb dat setje ook en bij mij zijn de stickers nog perfect. Maar eerdere sets hadden hetzelfde probleem, met name de F1 auto's uit begin 2000 (Williams, Ferrari). Met de 8297 had ik het probleem ook, maar in mindere mate.

@Alfa Novanta De linkse is de 'lelijke' F40, rechts is de Loxlego F40.

/edit: post is verplaatst door een MOD. Kijk in het bouwsteentjes topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 08-09-2023 11:49 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• timmie271
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Si4RSQuM7KdPVDurdyzpKiapv0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mn7KYEqe181I90FXXzN6wbc4.jpg?f=fotoalbum_large

Whoop whoop! Nu eerst nog plek vinden waar ie kan staan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

timmie271 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:10:
[Afbeelding]
Nice d:)b
Hier helaas geen plek voor kunnen vinden. Erg jammer want ik vind het echt een tof ding!
Ik ben dan ook heel benieuwd naar jouw (en andermans) foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Stormtrooper schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:27:
Ik heb dat met de 75532 Scout Trooper & Speeder Bike (en dan nog erger). Had het daar toevallig pas over bij Play2Day in Gouda. Ging een bestelling ophalen en toen hadden we het toevallig over stickers. Hij raadde me aan om Lego te bellen, gaf me ook een telefoonnummer.. Moet ik alleen nog doen, als dat werkt laat ik het je weten.
Ja, die set heb ik hier ook staan en ook daar beginnen stickers aan de randjes los te laten. Is bij mij nog niet zo erg als bij die Rey's Speederbike waar het echt begon af te brokkelen, maar die laatste heb ik dan ook al langer staan. Je ziet het trouwens ook het meeste bij gekromde oppervlakken waar die stickers dan op geplakt zitten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
[Afbeelding]

I like the way you think. Eerst kopen, daarna daar pas over nadenken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 15:10
Superkiwi schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:38:

[...]

Om begrijpelijke redenen kon ik natuurlijk niet de nummer 44 stickers plakken. Daarom moest ook het gele dingetje erop achter de cockpit. Jammer dat ze daar dit steentje voor gebruikt hebben ipv een gladde.
Verder zeer te spreken over dit model :)
Als je #44 geplakt had, dan had er ook een mopperend mini-figuurtje in moeten zitten. Nu lacht hij teveel. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het autootje met #44 rijdt ervoor, tranen met tuiten huilend, daarom rijdt deze op full wets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:53

Een normaal mens doet dat eerst :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
Superkiwi schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:20:
[...]

Nice d:)b
Hier helaas geen plek voor kunnen vinden. Erg jammer want ik vind het echt een tof ding!
Ik ben dan ook heel benieuwd naar jouw (en andermans) foto's :)
Hier ook nog geen passend plekje gevonden dus voorlopig maar hier gezet.
Wat een gigantisch ding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C97exBP_bpvsyTul40-ajyajyWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgD2J6iDO4i6uLsyWt6ulilH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/253OzUUfqCqJ-bHpZzOnfvuqrEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9ysierMvLDoMWWOq0xqAzOZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkBr9xTUwAx41Mpdt5WzntLP8CY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKWftRhm3o6DhL82ZiXleusF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:57

QuattroNL

It is I.

sandpatt schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:53:
[...]
Hier een mooi passend plekje gevonden dus hij staat hier prima.
FTFY :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-05 13:01
Hier ook binnen. Nooit een mail gehad dat die verzonden is. Maar ik klaag niet haha Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kwk6sZyiSzaO_28-JV8oiKgQTZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGqnq8AAufytD0jck5239Cn9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Laatst online: 22-05 13:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsW2RMSq5p8iISHZ0MzF_XrS7MI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVcdIzA6Lyv1A5f38FxL21zA.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie set, leuk gemaakt en het idee van Walt in zijn studio is mooi bedacht.
Maar het is wel allemaal wiebelig, die camera is logischerwijs topzwaar vergeleken met de driepoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 19:29
Hmm, bijzonder dat jullie de Concorde al hebben. Erg fijn voor jullie natuurlijk. Bij mij staat hij nog op 'in magazijn'. Ik had hem gelijk 4 september besteld. Met welke pakketdienst werd hij bij jullie bezorgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
vangoghnl schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:22:
Hier ook binnen. Nooit een mail gehad dat die verzonden is. Maar ik klaag niet haha [Afbeelding]
Via Lego.com? Hier is nog niets gearriveerd - afgelopen maandag besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-05 13:01
HerZon schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:09:
[...]

Via Lego.com? Hier is nog niets gearriveerd - afgelopen maandag besteld.
Ja maandag besteld via lego.com.
Op lego.com staat hij echter nu nog steeds op in magazijn. Maar opeens stond de DPD dus voor de deur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Er wordt nog veel gebouwd met de hitte. :)

Ik had me deze week in de lego store ingehouden met de gunship en ghost. (Ik koop geen dingen die niet in de aanbieding, met gwp of dubbele punten zijn daar, of hooguit als ze wat schaarser of exclusief zijn)

En terecht , de intertoys knalt er gelijk een flinke aanbieding in zag ik vanochtend. :) ik had zelfs de adventkalender beter daar kunnen halen.

Em ik ga er ook maar gewoon aan beginnen. :9~ gewoon bouwen.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:29

RBH

Ik zag net op de Intertoys site dat er een 25% korting is op diverse Lego thema’s. Onder andere Star Wars.

Nu heb ik wellicht in een semi-impulsieve bui de UCS Millenium Falcon gekocht. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
cordonbleu schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:07:
Hmm, bijzonder dat jullie de Concorde al hebben. Erg fijn voor jullie natuurlijk. Bij mij staat hij nog op 'in magazijn'. Ik had hem gelijk 4 september besteld. Met welke pakketdienst werd hij bij jullie bezorgd?
Yups 1:02 als besteltijd ongeveer. En met DPD zoals eerder genoemd, standaardbezorgdienst van Lego.com volgens de website :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Achteraf toch spijt dat ik geen snelle bezorging heb gekozen. Ga begin volgende week op vakantie voor 2,5 week. Zal je straks zien dat hij tijdens mijn vakantie wordt bezorgd bij een pakket punt en dan na een week daar gelegen te hebben weer retour naar Lego gaat :-(
Iemand een suggestie wat ik het beste kan doen in zo'n situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
cordonbleu schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:52:
Achteraf toch spijt dat ik geen snelle bezorging heb gekozen. Ga begin volgende week op vakantie voor 2,5 week. Zal je straks zien dat hij tijdens mijn vakantie wordt bezorgd bij een pakket punt en dan na een week daar gelegen te hebben weer retour naar Lego gaat :-(
Iemand een suggestie wat ik het beste kan doen in zo'n situatie?
Burenbezorging?

Hier zou ik hem zo bij de buren hebben laten bezorgen zonder problemen, moet je natuurlijk wel goede vrienden zijn met ze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
timmie271 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:54:
[...]

Burenbezorging?

Hier zou ik hem zo bij de buren hebben laten bezorgen zonder problemen, moet je natuurlijk wel goede vrienden zijn met ze :+
Ik heb hier ook prima buren die er geen problemen mee hebben het aan te nemen, maar het gebeurt wel eens dat de bezorger niet eens bij de buren probeert te bezorgen. Meestal als het geen Postnl is, maar bijvoorbeeld dus DPD, doen ze niet eens een poging om het bij buren te bezorgen. Dat komt denk ik omdat Postnl hier altijd wel pakketjes heeft voor anderen in het appartementencomplex en mijn pakket dan dus ook gelijk kwijt kan, maar bezorgers als DPD bezorgen hier niet zo vaak. En als mijn pakket dan het enige pakket is wat hij hier in het complex moet bezorgen, nemen ze het meestal weer mee.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Heb je de concorde besteld? Zo ja, dan moet je je username wel even wijzigen naar concordonbleu he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Haha, zal er een modje voor schoppen. _O-

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:30
Als goede buur zou ik hem zelfs al voor je bouwen 😈

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Every spacefig is awesome :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nosfDkVJ4sUCe4U3x6p00K1APQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ViYfvNgOlWgpqRenNhuCdqmW.jpg?f=fotoalbum_large

Yes I know, er zijn nog meer kleuren maar daar ben ik niet actief naar op zoek (en ik ga geen 25,- voor die bijzondere betalen).
Dit is wat ik heb en het is even snel op de bestaande display gezet, gewoon omdat het kan :9

[ Voor 5% gewijzigd door QuattroNL op 08-09-2023 21:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:47

L23

@QuattroNL Wel de Porsche 911 in alle kleuren, maar een paar Classic Space minifiguren is weer teveel van het goede :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

L23 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:11:
@QuattroNL Wel de Porsche 911 in alle kleuren, maar een paar Classic Space minifiguren is weer teveel van het goede :P
Life is all about priorities :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
cordonbleu schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:07:
Ik had hem 5 september rond 11u besteld en gekozen voor snelle levering.
24u later werd hij al afgeleverd via DPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
sandpatt schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:43:
[...]

Ik had hem 5 september rond 11u besteld en gekozen voor snelle levering.
24u later werd hij al afgeleverd via DPD.
Oke, dat is wel en stuk sneller dan standaard levering. Maar even onthouden voor de volgende keer als ik iets bestel met vakantie voor de deur. :+

Kreeg overigens net een mailtje dat hij verstuurd is. Pakket staat nu in Vilvoorde ( B ), maar in mijn ervaring kan het dan alsnog een aantal dagen duren voor hij daadwerkelijk bezorgd wordt? Of zou ik hem dan morgen of maandag al kunnen verwachten?

Bouwen zal nog wel even op zich laten wachten denk ik. Dat wordt na de vakantie. Dan kan ik er goed uitgerust tegenaan haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
cordonbleu schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:52:
[...]

Oke, dat is wel en stuk sneller dan standaard levering. Maar even onthouden voor de volgende keer als ik iets bestel met vakantie voor de deur. :+

Kreeg overigens net een mailtje dat hij verstuurd is. Pakket staat nu in Vilvoorde ( B ), maar in mijn ervaring kan het dan alsnog een aantal dagen duren voor hij daadwerkelijk bezorgd wordt? Of zou ik hem dan morgen of maandag al kunnen verwachten?

Bouwen zal nog wel even op zich laten wachten denk ik. Dat wordt na de vakantie. Dan kan ik er goed uitgerust tegenaan haha.
Hier gisteren mailtje en vandaag bezorgd. Dus denk wel morgen of maandag dan normaal gesproken.

Blijft hier ook nog even in de doos zitten, eerst alle andere kisten vol lego de woonkamer uit :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Leuk al die nieuwe bestellingen maar daar hebben we toch echt het Lego bestel topic voor :Y d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

cordonbleu schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:52:
[...]

Volgens mij bezorgt dpd niet op zaterdag.

Acties:
  • +53 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:08
Na eerst begonnen te zijn met de lijsten van MinifigureDisplay, zocht ik toch naar wat leukers (en iets groters :+ ) Een keer via printables.com een lego Hexagon display tegen gekomen om zelf te printen. Na de eerste test was ik niet tevreden over het formaat en de manier waarop de modules in elkaar grijpen. Dus uiteindelijk maar een eigen versie gemaakt waar een 4x4 plate in kan. Heb je net wat meer ruimte voor de wat grotere minifigures met extra elementen eromheen.

Inmiddels halverwege met printen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTOFBipGJl1oCbSAjPmedf2yylU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUaSsquCpgbS3RUcDzzh1Iak.jpg?f=fotoalbum_medium

tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 21:23
Sander0105 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:26:
Na eerst begonnen te zijn met de lijsten van MinifigureDisplay, zocht ik toch naar wat leukers (en iets groters :+ ) Een keer via printables.com een lego Hexagon display tegen gekomen om zelf te printen. Na de eerste test was ik niet tevreden over het formaat en de manier waarop de modules in elkaar grijpen. Dus uiteindelijk maar een eigen versie gemaakt waar een 4x4 plate in kan. Heb je net wat meer ruimte voor de wat grotere minifigures met extra elementen eromheen.

[Afbeelding]
Gaaf tegen die muur ook 👍🏿

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

[Afbeelding]
Ziet er leuk uit, is het model ergens te downloaden? :>

Nothing to see here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:26

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]
Superleuk!!! _/-\o_ d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
itsme schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:41:
[...]

Thnx. Ik zal ze van de week even op printables gooien.

Montage is nu met Tesa powerstrips achter de dichte vakken. Werkt als een tierlier!

tja...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:57
Koopje 2 sets voor minder dan €54 incl. verzenden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUkOMnKK03cC5Re6zlaMcWPurW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GttSCh4QIZdLwqwAZnIWZEJd.jpg?f=fotoalbum_large

De 42151 & 42153

Dit ; WiLLoW_TieN in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic"

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04

IkWilbert

Het is mij!

De oudste is vandaag 12 jaar. Groot lego fan, en ja dan sla ik soms een beetje door :D .

Het kasteel was "gratis" via de gespaarde punten van Intertoys.

Nu is het genoeg geweest voor dit jaar.

Nou ja, nog één hele grote verassing maar die is voor kerst ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1rKQiFxtLfq1oTx0r-L7R_LIbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4zfKQRzPn8FoxAdu19Gs7vQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door IkWilbert op 09-09-2023 14:28 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ond schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:39:
[...]

Dat lijkt er op inderdaad. Hij ligt nu in Berkel en Rodenrijs, maar verder geen voortgang.

Krijgen we bij de Concorde eigenlijk nog een GWP? Zag er geen bij staan met bestellen, dus dan zal het wel niet. Dacht dat dat bij de wat grotere sets bij Lego wel redelijk gangbaar was.

Zijn de oranje hulp stukken die je overhoudt bij de Concorde eigenlijk meegenomen in de part count? Want geloof dat ze ook niet bij de parts list achterin de handleiding zijn opgenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ond schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:39:
[...]

Hier wel. 🥳

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cherrycoke
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRO9KgzXJOBxq3COZjNe0H4glhk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2aqbrhgnMl8ZlslxIDuuHlKp.png?f=fotoalbum_large

Venator is gelekt, ik vind hem heel dik hoor, maar ik weet even niet waar ik deze moet laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cordonbleu
Nu maak je het weer spannend. Ben nog op werk :9~
Maar geen afleveringsbericht nog...

[ Voor 8% gewijzigd door cordonbleu op 09-09-2023 17:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Twee maanden terug had ik het Simpsons House tweedehands overgenomen via Marktplaats. Er was gespeeld met de set en een aantal onderdelen miste. De moeder/verkoper van de set heeft heel netjes alles gesorteerd per genummerd zakje en de missende onderdelen aangemerkt in het instructieboek.
Helaas was één van de missende onderdelen de Lisa tegel. Ik wilde niet de hoofdprijs betalen via Bricklink en besloot om https://bedrukjeblokje.nl uit te proberen.
De eerste druk had een inktvlek. Vervanging was geen probleem, dit staat ook op de site als het gaat over een misdruk. De tweede druk kreeg ik de volgende dag alweer bezorgd.
Heel erg blij met het resultaat! Nu kan ik mn set afbouwen! Mocht ik de set ooit van de hand doen zal ik uiteraard vermelden dat deze ene tegel een goede namaak is 🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAuRhY-TCAuVGC-aR2lfjS_HEv8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrFX5mVTI6jydkkB1cSfWrdE.jpg?f=fotoalbum_large
johnb52 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:03:
[...]

Hoe kom je dan aan het printje van het blokje? gewoon van bricklink halen?

Ik wil mijn Wall-E graag compleet maken, maar de geprinte tile met "wall" is kwijtgeraakt bij PostNL :'(
Ik weet niet of je nog opzoek bent. Ik heb de tegel terug gevonden in stud.io, vervolgens vergroot en er een screenshot van gemaakt. Screenshot bijgesneden (in Gimp). Ik verwacht dat het technisch beter kan omdat het model al gedownload is door stud.io, maar dit was sneller voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:20
Intertoys gevonden die Hogwarts Castle & Grounds had, kom ik daar aan, winkel gesloten ivm een verbouwing :'(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

cherrycoke schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:22:
spoiler:

Venator is gelekt, ik vind hem heel dik hoor, maar ik weet even niet waar ik deze moet laten.
Gewoon bij de rest van de backlog :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:19
TinusXIII schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:30:
Intertoys gevonden die Hogwarts Castle & Grounds had, kom ik daar aan, winkel gesloten ivm een verbouwing :'(
Kan je niet bestellen en fysiek afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:20
RubjeMazter schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:54:
[...]

Kan je niet bestellen en fysiek afhalen?
Helaas niet (meer) bij een vestiging in de buurt. Alleen waar ze op voorraad zijn zo te zien en dat is niet in de omgeving van Haarlem.

Edit: misschien dat het volgende week anders is als er nieuwe voorraden geleverd zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door TinusXIII op 09-09-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

The Eagle schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 18:41:
[...]

Gewoon bij de rest van de backlog :+
Misschien zit zijn opslag voor zijn backlog ook vol :X

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:30

Zyron

BWRAAAAP

Zojuist 76419 geopend. Ik moet nog wat achterstand inhalen qua scannen van QR-codes (zeg maar alles) m.b.t. het vernieuwde LEGO Insiders.
Nu heb ik de QR op de handleiding gescand, zowel via de reguliere camera-app (levert link op naar de Builder-app die vervolgens crasht), als vanuit de Builder-app, maar geen opties om de punten toe te voegen. Iemand enig idee toevallig?

Edit: de Builder-app verwijderen hielp. :')

[ Voor 5% gewijzigd door Zyron op 09-09-2023 20:59 ]

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
Zyron schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:58:
Zojuist 76419 geopend. Ik moet nog wat achterstand inhalen qua scannen van QR-codes (zeg maar alles) m.b.t. het vernieuwde LEGO Insiders.
Nu heb ik de QR op de handleiding gescand, zowel via de reguliere camera-app (levert link op naar de Builder-app die vervolgens crasht), als vanuit de Builder-app, maar geen opties om de punten toe te voegen. Iemand enig idee toevallig?

Edit: de Builder-app verwijderen hielp. :')
bedankt, ik zit hier ook mee te klooien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

cordonbleu schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:25:
[...]

Nu maak je het weer spannend. Ben nog op werk :9~
Maar geen afleveringsbericht nog...
Tussen de Millennium Falcon en de Star Destroyer natuurlijk. :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
cherrycoke schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 17:22:
spoiler:

En bedankt hè, die staat al heel lang op de wensenlijst dat ie zou uitkomen.

Nu komt ie uit en moet ik hem hebben ook :9~

Voor de concorde heb ik nu een plek gevonden, weliswaar nog in de doos maar toch, voor deze zie ik dan wel weer :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ond

Ond

Oeh, dit is echt een aanrader die gunship en hij gaat goed als kerst vehikel dienen (als ik er over nadenk is het natuurlijk hilarisch dat er überhaupt kersttrui lego poppetjes bestaan, echt enorm gelinkt aan kerst haha :+ ). Ik ga denk ik iets neerzetten met deze en de kerst x-wing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4WBE6WlmhAWNT7QvItuLHC_1yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epkgs6IJAIgwrPjFX0M7VWcY.jpg?f=fotoalbum_large

Erg leuk om te bouwen. :) De vorm is ook erg goed gedaan. Enorm stevig, al zou de vleugel bevestiging vrij makkelijk nog wat te verstevigen zijn. Het zit niet los oid, maar de montage is met een technic as aan één zijde geborgd. De iets oudere x-wings hebben dat ook, maar sommige borgen dat dan aan twee zijden geloof ik. Misschien laat ik het wel zo, want dan is hij net als de kerst x-wing makkelijk op te bergen.

Echt een nadeel, ook wel bekend uit de reviews, is dat je niet makkelijk een redelijk aantal minifigures er in kwijt kan. Je kan er niet bij en de ruimte lijkt meer dan het is. Ik vind het verder het compactere design groot zat en ben ondanks dat ik die tekenfilms niet ken wel fan van de afwijkende kleur (ik probeer overwegend witte lego te vermijden vanwege het vergelen). Minfigures zijn ook geweldig. Er zijn puristen niet zo’n fan van de clones geloof ik, voor mij zijn ze goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:58
Ik zat gewoon wat rond te kijken en het valt me vaker op dat een set een kleurstijl heeft maar dan toch ineens een standaardkleur steentje gebruikt wordt. Hier bv, heeft iemand een idee waarom hier in de runningboards 1x blauw gebruikt maar verder oranje pinnen? (op de doos in de achtergrond is ook te zien dat het volgens het boekje is)

Afbeeldingslocatie: https://images.marktplaats.com/api/v1/listing-mp-p/images/ec/ec2193c5-d4e3-447f-8b3e-3c4fc5fd7a88?rule=ecg_mp_eps$_86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
itsme schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:41:
[...]

Hij staat online op Printables

Zal de komende week nog even wat andere configuraties toevoegen

tja...

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:11
En hij is af:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCU6P9fh0IWIZLdmIgIcxjzrDkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lulR29nM7AYEMTzwjLUXDkd4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gx-mtoX5ETBh0Ir0N5lgYWjpmU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JiEzwZHyh6HuwpZnF2lwMvYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Echt een onwijs leuke build, ondanks dat er ook veel repetitieve stukken inzitten (kan geen raam meer zien!). :*)

Het leukste aan de build vond ik het bouwen van het interieur; met erg leuke details! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRdSM7BMgD6VDyqOm8yFmuT7vxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cmix0TQJV4pkxHHsoNEzbc0q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4Q2HD8qeyof3PTdzayACrPyjJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NydMgf0futHGJKs2QwH5ZMP0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOhPBVnTyFEmCcwO8LCDCLIM6CA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fXDdctD95vkHuF6Nja2kOxF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyAFtyA1U22GIiUu885bzE7gfsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToEwnyHYD2HRgXbKgDCcslzE.jpg?f=fotoalbum_large

Kortom: aanrader! (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TisiwmuQGqPfbc-xntI-kK4Z8Ns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WYrmMhGpJITxrpQXqTXQFYUb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvJSQoDKvBcaIEGlKkySdBRpoYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaPUcghKQw8KGelHfs3Ky4Ar.jpg?f=fotoalbum_large

En hij staat mooi. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 10-09-2023 17:27 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:16
LEGO Icons 10325 Winter Lodge. Gaat er zeker komen. Moet die van vorig jaar (tram) nog kopen en de twee daarvoor moet ik nog bouwen. :)
100 euro voor 1500 steentjes vind ik een goede prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msaJOJldNd1zdhi4Id3OAMCkWAo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nyn65KmzYF5KDLLYariLWorM.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
meesje schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:39:
LEGO Icons 10325 Winter Lodge. Gaat er zeker komen. Moet die van vorig jaar (tram) nog kopen en de twee daarvoor moet ik nog bouwen. :)
100 euro voor 1500 steentjes vind ik een goede prijs.

[Afbeelding]
Leuk gedaan met het houten uiterlijk. Dat hokje ernaast, zou dat een buiten toilet zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 07:31
Gim schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:57:
[...]

Leuk gedaan met het houten uiterlijk. Dat hokje ernaast, zou dat een buiten toilet zijn? ;)
Ik geef het een grote kans dat er nog een bruin drolletje in ligt ook, want bij Lego laten ze geen kans onbenut om dat stukje toe te voegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ond

Ond

Ze zijn vaak leuk die winter sets. Althans de meeste, deze iig zeker. :)

Maar net als modulars krijg ik daar verzamel neigingen van, dus heb ze afgezworen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Laatst online: 21-05 13:36
meesje schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:39:
LEGO Icons 10325 Winter Lodge. Gaat er zeker komen. .

[Afbeelding]
Bij mij ook. Evenals de modular building.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 18:05
Het wordt tijd om ook eens te delen waar ik mee bezig ben.

Drie jaar geleden hebben we een nieuwe woning gekocht met voldoende ruimte voor alle Lego.
De zolder van het achterhuis, 7 meter hoog met oude balken halverwege, zou de nieuwe legokamer worden. De ruimte nodigde uit om hier iets aparts mee te doen, en vooral geen normale legokamer te herbergen.

Drie jaar verder, na eerst sloopwerk, bouwwerk, het in elkaar zetten van de hele collectie (die in Rotterdam was afgebroken voor de verhuizing), maken van de mafste plannen en het realiseren hiervan, is de legokamer nu bijna klaar.
De opzet is niet een normale kamer vol stellingkasten, maar meer een doe-museum achtig geheel, vol met beweging en overal verrassingen. Daarnaast moest er voldoende ruimte zijn om met meerder mensen te kunnen werken, bijvoorbeeld voor vergaderingen of workshops.

Eigenlijk hebben we de ruimte al een half jaar in gebruik en hebben we al diverse meetings en designsessies gehad, maar vooral het inrichten van de kasten heeft nog een klein beetje tijd nodig. Het plan is om, als alles zeer binnenkort helemaal af is, een video te maken van het totaal.

Ik ben van plan hier regelmatig sneak previews geven en vandaag is een Maxicar aan de beurt.

De Maxicars waren een serie van gerobotiseerde voertuigen die een aantal jaren op evenementen hebben rondgereden, wellicht dat Tweakers die de afgelopen edities op Legoworld zijn geweest ze hebben zien rijden. Daarnaast hebben ze heel wat kilometers op andere evenementen afgelegd, van Costa-Rica tot Hongarije. Ze zijn inmiddels met pensioen, maar twee zijn er bewaard gebleven en staan ter display in een geautomatiseerde kast.
Het meeste Mindstorms spul is verwijderd en EV3 bricks zijn vervangen door een enkele MicroBit!. De MicroBit stuurt de enkele Mindstorms servo's aan die nog in de Maxicar zitten en heeft als voordeel dat bij het onder spanning zetten direct het programma wordt afgedraaid. Voor hoe de Maxicar nu geintergreerd is in de geautomatiseerde kast is dit noodzakelijk, en hiervoor kan ik helaas geen Mindstorms voor gebruiken. De Maxicar kan niet meer zelfstandig rijden en werkt alleen een sequentie van bewegingen van de wielen af.

Afbeeldingslocatie: http://www.vijv.dds.nl/lk/9-9_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vijv.dds.nl/lk/9-9_1.jpg

Om gelijk te lopen met een draadje dat ik op het forum op Lowlug heb lopen heb ik vandaag ook een tweede preview.

We gebruiken al jaren Lego foam bricks om workshops en evenementen aan te kleden, en die moesten natuurlijk ook in de legokamer terug komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.vijv.dds.nl/lk/9-10_1.jpg

We hebben 1000 noppen uit de 3D printer getoverd en die zitten nu netjes op twee platen multiplex geschroefd en gelijmd. De afmetingen zijn ongeveer 220 bij 50 centimeter (x2) en vullen een mooi gat op boven de ramen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:10
Ik ben in dubio of ik de Daily Bugle wil.. Aangezien dat ook een soort modular is.. En ik de sanctum sanctorum wel heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

sjorsjuhmaniac schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:39:
Ik zat gewoon wat rond te kijken en het valt me vaker op dat een set een kleurstijl heeft maar dan toch ineens een standaardkleur steentje gebruikt wordt. Hier bv, heeft iemand een idee waarom hier in de runningboards 1x blauw gebruikt maar verder oranje pinnen? (op de doos in de achtergrond is ook te zien dat het volgens het boekje is)

[Afbeelding]
Die blauwe is een 3L pin, die oranje zijn 3L pin with stop bush. Ik heb op mijn model beide vervangen door zwarte varianten, veel mooier. Oja, waarom Lego hier deze kleuren gebruikt weet niemand behalve de managers bij Lego. Waarschijnlijk zijn alle 3L pins with stop bush oranje in die set, da's lekker gemakkelijk voor de inventaris.

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 10-09-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
zonoskar schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:12:
[...]
Oja, waarom Lego hier deze kleuren gebruikt weet niemand behalve de managers bij Lego. Waarschijnlijk zijn alle 3L pins with stop bush oranje in die set, da's lekker gemakkelijk voor de inventaris.
Voor de inventaris, maar ook de colour coding. Waar ze de afgelopen jaren nog een stapje verder mee zijn gegaan. Zoals soms oneven nummer assen in geel of grijs en even nummer assen in rood of zwart. Allemaal om het makkelijker te maken voor de jongste bouwers of nieuwe AFOLs.

Ik gebruik eigenlijk alleen rood en geel als het esthetisch goed uit komt. Of misschien als ik ooit eens Jeroen Ottens na wil doen die elke functie in zijn DB11 auto een eigen kleurcode gaf, zodat je hem door het hele model kon volgen. Dat vind ik nog steeds een briljant idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 18:09

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb tips nodig.

Hoe kan ik de Venator kopen zonder dat ik een week op de bank of in de schuur moet slapen?? :X

PS. ook heel blij dat het erop lijkt dat ze niet met de oude clone-wars minifig hoofdjes verder gaan, man wat waren die lelijk

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Mad-Matt schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:39:
Hoe kan ik de Venator kopen zonder dat ik een week op de bank of in de schuur moet slapen?? :X
Even afwachten totdat je weet wat de parts list is en kijken wat je exact mist, als dat niet veel is, die onderdelen bestellen. Los de instructies bestellen of alleen de pdf gebruiken van de Lego site...

Het alternatief is de bank EN de schuur verkopen en daar de Venator van kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb tips nodig.

PS. ook heel blij dat het erop lijkt dat ze niet met de oude clone-wars minifig hoofdjes verder gaan, man wat waren die lelijk
Wat is het probleem? Geld of partner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 18:09

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Cergorach schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:44:
[...]

Even afwachten totdat je weet wat de parts list is en kijken wat je exact mist, als dat niet veel is, die onderdelen bestellen. Los de instructies bestellen of alleen de pdf gebruiken van de Lego site...

Het alternatief is de bank EN de schuur verkopen en daar de Venator van kopen. ;)
haha, die eerste gaat het sowieso niet worden.
Laatste kan ik eens over nadenken, al denk ik dan dat de pl**ris echt uitbreekt :o
zonoskar schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:53:
[...]

Wat is het probleem? Geld of partner?
Partner (als is ze echt niet moeilijk, maar dit gaat haar zeker te ver)

[ Voor 17% gewijzigd door Mad-Matt op 11-09-2023 09:56 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 13:37

Wailing_Banshee

You're Next

Mad-Matt schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:53:
[...]
Gelukkig hebben wij een beetje dezelfde smaak. Zelfs de Titanic ging er uiteindelijk heel makkelijk door (zodra hij maar iets twijfelt, is hij te laat :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Mad-Matt schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:53:
[...]
Aan jou de keus wie of wat je belangrijker vindt: de partner of de Venator?
Of omgedraaid: Van wie of wat zou je het erger vinden als (d)ie er niet was: de partner of de Venator?

keuzes keuzes... :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb tips nodig.

Om vergeving vragen is makkelijker dan om toestemming, Dus gewoon kopen zou ik zeggen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
Mijn vrouw en ik hebben, naast onze gezamenlijke rekening waar we het huishouden en vakanties e.d. van betalen, ieder een eigen rekening waarop we maandelijks uit de gezamenlijke rekening "zakgeld" krijgen. Met het geld op onze eigen rekening mag ieder 100% zelf beslissen wat die daar mee doet. Dus als ik van mijn eigen rekening bv. de Star Wars UCS Venator wil kopen, dan mag ik dat helemaal zelf beslissen.

Wat wel een probleem is ... Waar laat je zo'n grote set! En voor het plaatsen van Lego sets in huis heeft mijn vrouw wel inspraak, ha ha ha. Daarom staat het meeste ook op zolder en alleen een selectie van goedgekeurde modellen in de huiskamer. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
Haay schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:29:
Wat wel een probleem is ... Waar laat je zo'n grote set! En voor het plaatsen van Lego sets in huis heeft mijn vrouw wel inspraak, ha ha ha. Daarom staat het meeste ook op zolder en alleen een selectie van goedgekeurde modellen in de huiskamer. ;)
Wellicht ieder een eigen hobbykamer/kantoor waar ieder ook precies zelf mag beslissen wat daar instaat? Ieder een eigen (wo)mancave... ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORNldfKDqGFvcDxnPLzdNYwhKhs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TukzmfGWZlyTWEAGZwh2yCFF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DRsD9eBIqNWkahnyG8rHUxqCDg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SY1IWImxgelwsxylgtGj7xfp.jpg?f=fotoalbum_tile

Afgelopen dagen heb ik de Grand Emporium weer gebouwd. Om te bouwen wat repetitief, maar het resultaat is erg mooi!
En de man zonder broek is ook weer back in town :p

[ Voor 10% gewijzigd door Jakkus op 11-09-2023 12:12 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 13:37

Wailing_Banshee

You're Next

Cergorach schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:48:
[...]

Wellicht ieder een eigen hobbykamer/kantoor waar ieder ook precies zelf mag beslissen wat daar instaat? Ieder een eigen (wo)mancave... ;)
Wij hebben hetzelfde als @Haay schrijft en ook het probleem van waar laat je het... Mijn cave begint aardig vol te worden en die van m'n partner ook... Morgen komt de A-frame waarschijnlijk af, moet nog bedenken waar die geplaatst moet worden. De Titanic moet ook nog een vaste plek krijgen....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Pagina: 1 ... 319 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .