Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 318 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.562 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:23
meesje schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:44:
De adviesprijs van de 2024 Speed Champions sets (single pack) gaat 2 euro omhoog. 27 euro ipv 25. En de 2 pack krijgt een prijsstijging van 5 euro. 50 euro ipv 45.
https://www.stonewars.de/...lego-speed-champions-2024
Zou dit betekenen dat de prijzen van de huidige Speed Champions ook meestijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:24
zunrob schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:18:
[...]

Zou dit betekenen dat de prijzen van de huidige Speed Champions ook meestijgen?
Dat was bij de vorige prijsverhoging (van 20 naar 25 euro) niet het geval. De oude bleven toen op 20 euro zitten, ook bij Lego zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 02-09-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
gizmokat schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:12:
[...]

Het ziet er zeker uit als of het een leuke build is vind het ook een gave set, ik heb hem zelf ook nog in mijn backlog zitten, alleen moet ik nog de zolder opruimen en verbouwen, heb nu nog geen ruimte om hem neer te zetten al mijn vitrine kasten zijn vol.
Hier is de backlog ook gigantisch, maar ik kwam hem tegen op de website van Intertoys en ik kon het niet laten. Uiteindelijk is het een mooie set voor de kleine man om mee te spelen, want daar schreeuwt de set om. :)

Oh, en bijkomend voordeel: de grondplaat van de set past op precies op de opbergbox. (y)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:47

Superkiwi

Hoi doei

Iéts te veel tijd aan besteed de afgelopen 3 dagen maar het was het waard; wat een unit :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRlyCQuJL3_VGhG76kUX1VOA314=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWodJHyPZ96V5zv0Vg1C21zd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppfaFefZLQ5ajCKSQQ762N6iGa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cX6s9key53WYSMi13yj7q0KB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stMPWO_n70tJofocCjRz_PxwaPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ux5EAyvqHGjsT96ur0af2r0u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_8ZEcds4gRYm4B9cQjiKqKmojQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsV5bCxhhMJWBLeQAMQ5kXHM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_wt05RuQUUABJbe71igbUY7dMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sayCrIno1INq64tmRumsPuEv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMbqdSp5zzXMIxq2IXS4EQPUgGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtJWimiDDzpBnEPSQY5ffrKk.jpg?f=fotoalbum_large

Zonder bandencovers vind ik hem mooier dan met. Die staan dan ook heel subtiel niét op de foto :+
Wat opvalt is dat het stuur scheef staat als de banden recht staan (hoort zo volgens het boekje).

Het enige wat ik echt jammer vind is dat de 'Darktrace' sticker (die op de spoiler) op het stickervel helemaal compleet is maar dat er een kleine middenstrook achter blijft op het stickervel. Liefst had ik de helften precies zien aansluiten en nauwkeurig tegen elkaar aangeplakt.
Ter verduidelijking, hier zat de hele tekst (compleet) op het stickervel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaE_fqD_4ABcRB7UOSEeIRRYXVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QEsa5rlGRo4dRfZuN0g1bVZ.jpg?f=fotoalbum_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-10 10:56
Dat ging vlug. Als ik het goed zie is de 40598 set van Harry Potter online al niet meer verkrijgbaar als GWP bij Lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:05
Superkiwi schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:32:
Het enige wat ik echt jammer vind is dat de 'Darktrace' sticker (die op de spoiler) op het stickervel helemaal compleet is maar dat er een kleine middenstrook achter blijft op het stickervel. Liefst had ik de helften precies zien aansluiten en nauwkeurig tegen elkaar aangeplakt.
Ter verduidelijking, hier zat de hele tekst (compleet) op het stickervel:
[Afbeelding]
Vroegah kreeg je de hele sticker en was 't je eigen probleem als je 'm weer uit elkaar moest halen. M'n vader sneed de stickers dan op de naad tussen de blokjes in. Zo is het wel jammer inderdaad :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Laatst online: 11:35

QuattroNL

It is I.

Wat ik gedaan zou hebben is dat restant stukje sticker uitgeknipt en er toch op 1 van de technic parts bij had geplakt.
Je ziet dit wel vaker, best jammer.

Maar het is idd wel een flinke machine.
Ben best een F1 fan maar twijfel 'm te bouwen, juist ook vanwege de omvang; waar laat ik 'm! :o

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:13
ThaRoof schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:53:
[...]

Ah, dank, dan ben ik dus niet gek geworden. Vanmorgen om 11:00 dacht ik helemaal niet te hebben gezien dat er een uitsluiting voor online stond.
Ik heb me er zelf niet druk om gemaakt want ik wilde het Vikingschip, de nieuwe Disney camera en 2 baseplates. Dat ging mooi over 2 orders met 2 bonnen en resulteerde in 16 spaarpunten. Morgen maar even fysiek in de winkel langs om die nieuwe bon op te halen.

In ander nieuws; ik was al een tijd op zoek naar een oplossing voor mijn Speed Champions. Ze begonnen een beetje rommelig te staan in mijn kast, en aangezien ik heel tevreden ben over de tv-sets in een Ikea Sannahed lijstje (zie bijv. Seinfeld), wilde ik daar eens mee rommelen.

Ik heb een grote Sannahed gekocht (50x50cm) en daar 4 baseplates in geplaatst na er 1 stud vanaf te hebben gesneden (kennelijk is lego 25x25 anders dan Ikea 25x25 ...) en daar de SC's op geplaatst:

[Afbeelding]

Moet zeggen dat ik er best happy mee ben. Dom's Charger is eigenlijk net wat te hoog, dus de plexiglas plaat staat wat bol. Ik heb gelukkig nog genoeg SCs liggen om een 2e lijst mee te vullen dus ik ga even proberen of ik er iets meer hoogte in kan krijgen. For now, happy!
Behalve dan dat ik m'n muur heb beschadigd :X
Goed om te zien dat er opvolgers van de Ikea Kasseby te krijgen zijn. Wellicht niet zo'n handige afmetingen maar vooral fijn dat ze wat meer diepte bieden. Die 8 cm bij de Kasseby is lastig om wat van te maken. Nu is dat bij mij wel gelukt met een MOC incl speed champions maar wil er graag nog eentje maken, bijv zoals die van Seinfeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 12:05
Hier ook bijna alle boekjes gescanned voor de Insiders puntjes. Tijdens F1 kijken wil dat best :P
Een set lijkt de QR code niet goed geprint te zijn, de onderste rij mist en de QR code is daarmee niet te scannen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Eerder vandaag weer (centi)meters gemaakt met de Daily Bugle:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yl8aPJq7D9E9xcT4QulfOA5BpUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGrHowmwy2oHLiNiIWTPkfvE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0YWzALTQrIItRpl4B_I-A9RZnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7FRc4f7BJJ6Ur1YNekFQXZU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JgjvSMh0lG-d7s2OI26J8EhQy60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yj28wCDP0kEekvUZlG4zJpfE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViY79MtZjzQEItuvthpdf8cZQCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ny6CMxhvhsl6WpxHcOIPDxHS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKz8vS3ZqzREuBnHw5yustf9kuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyZrO0tqyqddeOYIgHrm3Oct.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jZbP6ZQpgBnyqbWfFq6bd_CMuU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2c7K1eHYGSDf4jEVRt6BfZF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mk1CM0Jt-YA8rCIY8XTGzNfFo20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNtscCTUxCX2Ax6OGrpYO5x5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08rdAMmNMp8icKtxbBTuVQN1gTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RvaK7AswjlNpsbEixbwYl8BK.jpg?f=fotoalbum_large

Nogmaals: ik word gewoon héél vrolijk van deze set. De details, de inventiviteit en speelbaarheid - mijn zoontje speelt met de set terwijl ik hem bouw - echt top allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-10 20:51
Is er heel toevallig iemand die een screenshot heeft van de dreamland website met daarop de data van de spaaractie? Hierop stond namelijk dat je je spaarkaart tot 30 september kon inleveren. Dit blijkt nu echter 31 augustus te zijn en de website is niet meer te vinden. Via Google zoekresultaten staat het nog wel heel kort vermeld, maar niet de hele site. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QV3059LY8PRK0u_wr6uLrvTHRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y89egyqqTb3iyoi4sgkhfZV2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:17

Secsytime

Automagisch

pukvg schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:27:
Is er heel toevallig iemand die een screenshot heeft van de dreamland website met daarop de data van de spaaractie? Hierop stond namelijk dat je je spaarkaart tot 30 september kon inleveren. Dit blijkt nu echter 31 augustus te zijn en de website is niet meer te vinden. Via Google zoekresultaten staat het nog wel heel kort vermeld, maar niet de hele site. [Afbeelding]
Waybackmachine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-10 13:09
Yonix schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:25:
Eerder vandaag weer (centi)meters gemaakt met de Daily Bugle:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nogmaals: ik word gewoon héél vrolijk van deze set. De details, de inventiviteit en speelbaarheid - mijn zoontje speelt met de set terwijl ik hem bouw - echt top allemaal! :)
Hoeveel stickers zitten er eigenlijk bij? Alles geprint zal wel niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
DennisZ88 schreef op zondag 3 september 2023 @ 23:14:
[...]

Hoeveel stickers zitten er eigenlijk bij? Alles geprint zal wel niet?
In totaal 38 stuks. Echter, er zitten ook aardig wat 'bricks met een print' in de zakjes, zoals de Daily Bugle-kranten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_n2QcLEblbELP638rjFvYcowNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KCdQT3hwM0tMB9Ttj0nH4NT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Laatst online: 12:32
Wat opvalt is dat het stuur scheef staat als de banden recht staan (hoort zo volgens het boekje).
Hmmm, door deze opmerking zit ik eens in dat boekje te kijken, is op zich ook wel een rare constructie met die 2x 8T tandwieltjes. Gek genoeg vind ik hier niet al een bestaande MOD voor. Die oranje 5x7 frames maken een oplossing ook niet per se makkelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
Ik weet niet of jullie deze al hebben gezien, maar een absoluut genot om naar te kijken (het ultieme Lego 'tweaken'): YouTube: I TURN LEGO C-3PO into 18K C-3PGOLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Cergorach schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:34:
Ik weet niet of jullie deze al hebben gezien, maar een absoluut genot om naar te kijken (het ultieme Lego 'tweaken'): YouTube: I TURN LEGO C-3PO into 18K C-3PGOLD
Idd gaaf gedaan! Video zelf is ook leuk in elkaar gezet.
Was in het begin benieuwd wat hij met de print op de torso ging doen maar dat lasergraveren was wel gaaf. Tsja...als je alle tools hebt dan lukt zoiets wel ja.
Op het laatst ging hij nog even alle losse parts ultrasoon reiningen?

Alle losse parts klikten op het eind niet meer zo strak in elkaar als dat Lego het ontworpen had (met name goed te zien bij het hoofdje).

Prijzige minifigure zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-10 21:40
Kreeg net een mailtje van LEGO over de Concorde, dus ik dacht dan is hij vast te bestellen. Maar dat is nog niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
cordonbleu schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:00:
Kreeg net een mailtje van LEGO over de Concorde, dus ik dacht dan is hij vast te bestellen. Maar dat is nog niet zo?
Hij is te bestellen als je VIP bent bij LEGO. Of tja, VIP heet Insiders tegenwoordig. VIP/Insiders kun je aangeven bij aanmelden meen ik dat je dat wil zijn als klant zijnde. En dan is hij gewoon (vervroegd) vanaf vandaag te bestellen. Ben je nog niet gekenmerkt als VIP/Insiders dan zal er "binnenkort" staan.

Dus als je een account hebt bij de shop van LEGO dan is het meen ik gewoon een kwestie van aangeven dat je deel wil uitmaken van VIP (gratis en voor niks) en dan ben je klaar om je portemonnee leeg te schudden. Althans zo ging het destijds bij mij zover ik me nog een volle portemonnee kan herinneren :+

[ Voor 22% gewijzigd door Gim op 04-09-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Gim schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:11:
[...]

Hij is te bestellen als je VIP bent bij LEGO. Of tja, VIP heet Insiders tegenwoordig. VIP/Insiders kun je aangeven bij aanmelden meen ik dat je dat wil zijn als klant zijnde. En dan is hij gewoon (vervroegd) vanaf vandaag te bestellen. Ben je nog niet gekenmerkt als VIP/Insiders dan zal er "binnenkort" staan.

Dus als je een account hebt bij de shop van LEGO dan is het meen ik gewoon een kwestie van aangeven dat je deel wil uitmaken van VIP (gratis en voor niks) en dan ben je klaar om je portemonnee leeg te schudden. Althans zo ging het destijds bij mij zover ik me nog een volle portemonnee kan herinneren :+
Ah, ik moest nog even inloggen inderdaad. Kan hem nu bestellen. Bedankt!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
cordonbleu schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:15:
[...]

Ah, ik moest nog even inloggen inderdaad. Kan hem nu bestellen. Bedankt!
Kleine moeite. Ik help graag andere mensen geld uitgeven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
Gim schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:17:
[...]

Kleine moeite. Ik help graag andere mensen geld uitgeven :P
Dat is je gelukt dan, hij is besteld haha. Ik had ook nog wat insider korting, scheelt toch weer.

[ Voor 4% gewijzigd door cordonbleu op 06-09-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Liefhebbers van de nieuwe IDEAS 21342 insecten set van LEGO?

Ik vind hem wel geslaagd eruit zien. Ik had er ook een stukje over gelezen hoe het origineel uit 5 insecten bestond en hoe het is teruggebracht naar 3 insecten, maar dan wel met een stukje leefomgeving erbij en 2 insecten als mini (of micro) build erbij. Klinkt als een prima wijziging. Een wesp of lieveheersbeestje op eenzelfde formaat was wel schitterend geweest, maar met toegevoegde leefomgeving was de set dan wel erg duur geworden.

Ik weet alleen niet of ik hem net zo graag wil als de dino fossielen set, maar hij is ook pas net uit :P

Bij Kruidvat lagen polybags waaronder 30644 Oldtimer. In 't verleden heb ik ook weleens zo'n polybag gehad met een gele jeep o.i.d. We kennen ondertussen als de Technic Jeep Wrangler. Is het aannemelijk dat LEGO met een echte oldtimer als Creator Expert/Icons auto gaat komen?

[ Voor 32% gewijzigd door Gim op 04-09-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:14
Gim schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:29:
Liefhebbers van de nieuwe IDEAS insecten set van LEGO?

Ik vind hem wel geslaagd eruit zien. Ik had er ook een stukje over gelezen hoe het origineel uit 5 insecten bestond en hoe het is teruggebracht naar 3 insecten, maar dan wel met een stukje leefomgeving erbij en 2 insecten als mini (of micro) build erbij. Klinkt als een prima wijziging. Een wesp of lieveheersbeestje op eenzelfde formaat was wel schitterend geweest, maar met toegevoegde leefomgeving was de set dan wel erg duur geworden.

Ik weet alleen niet of ik hem net zo graag wil als de dino fossielen set, maar hij is ook pas net uit :P
Hij bestaat nog steeds uit 5 insecten, als je de bij (bij de vlinder) en het lieveheersbeestje (bij de bidsprinkhaan) mee telt ;) (maar dat is eigenlijk maar 1 steentje)

Ik ben wel heel erg benieuwd naar deze set. Hij past perfect tussen onze terraria, hoewel er in deze (eerste?) set nog geen vogelspin zit. Maar wellicht dat die ooit nog in een vervolg hierop komt?

At the end of each great post, there is a disappointing signature

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-10 11:02
Eindelijk weer eens een nieuwe set;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXDJT-tvaBIIC5dN8Z0QVZdKfb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0oVx0Pz1mqUc0TvPH7q0b5B.jpg?f=fotoalbum_large

Het grote kasteel is mij een stuk te duur, dus toen ze deze aankondigden moest ik 'm wel halen.
En met 2660 onderdelen kan ik 'm ook niet echt "klein" noemen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:12
Was vandaag naar Intertoys geweest want ik was die punten helemaal vergeten en je kon t/m 3 september de punten verzilveren.

Ik dacht, toch even proberen en ze zeiden in de winkel dat je nog tot 5 september de punten kon verzilveren, gelukje dus. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:11
Ik heb vorige maand de Walt Disney eerbetoon – camera al in pre-oder besteld bij Lego.nl en hij staat nog steeds op magazijn. Het is de eerste keer dat ik pre-oder, maar had wel verwacht dat hij direct zou binnenkomen op 1 september en nu staat de status nog steeds op 'Magazijn'. Vind het wel een gemiste kans. Wil gewoon bouwen en dan heb je toch helemaal geen tijd om te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:47
Metal Mark schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:12:
Ik heb vorige maand de Walt Disney eerbetoon – camera al in pre-oder besteld bij Lego.nl en hij staat nog steeds op magazijn. Het is de eerste keer dat ik pre-oder, maar had wel verwacht dat hij direct zou binnenkomen op 1 september en nu staat de status nog steeds op 'Magazijn'. Vind het wel een gemiste kans. Wil gewoon bouwen en dan heb je toch helemaal geen tijd om te wachten.
Ik heb die ook besteld toen, kreeg op 2 september een email dat ze het heel druk hadden met bestellingen en veiligheidschecks (??) dus het kon even duren.

Het is bij Lego helaas niet zoals bij een gamerelease waar ze je de fysieke schijf op de dag van uitgifte bij je bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Laatst online: 13:11
Holzschuh schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:21:
[...]

Ik heb die ook besteld toen, kreeg op 2 september een email dat ze het heel druk hadden met bestellingen en veiligheidschecks (??) dus het kon even duren.
Dat is bijzonder. Ik heb geen mail daarover gehad, dus het zal wel lekker druk met order zijn. En wat je zegt, helaas geen release date. Je mag wel iets meer verwachten want ik zie dat deze set nu ook voor bijna 2 tientjes goedkoper is te krijgen bij een Bol. Dat maakt het toch allemaal minder aantrekkelijk om bij Lego te kopen.

Maarja, die ellendige GWP ook iedere keer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27
Metal Mark schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:23:
Dat is bijzonder. Ik heb geen mail daarover gehad, dus het zal wel lekker druk met order zijn. En wat je zegt, helaas geen release date. Je mag wel iets meer verwachten want ik zie dat deze set nu ook voor bijna 2 tientjes goedkoper is te krijgen bij een Bol. Dat maakt het toch allemaal minder aantrekkelijk om bij Lego te kopen.

Ik had die Walt Disney Tribute Camera ook in de pre-order besteld, om in aanmerking te komen voor die Disney 100 Years Celebration GWP. Had die GWP al lang binnen, samen met nog een Donald Duck sleutelhanger :P dus zit ook al een tijdje te wachten op die Camera. Lijkt me een erg leuke build dus ben benieuwd. Maar kan nog wel een paar dagen extra wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Tja, als je liever de voorkeur geeft aan de voorraad en prijs van Bol i.p.v. de GWP, dan kun je altijd nog bij Bol nu bestellen en de LEGO order retourneren (of annuleren indien mogelijk). Althans mij staat bij dat je gewoon mag retourneren. Even checken in de voorwaarden mocht je het overwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 04-09-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-10 18:03
cordonbleu schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:26:
[...]

Dat is je gelukt dan, hij is besteld haha. Ik had nog €20 insider korting, dus dat scheelt toch weer 10%.
Hier vannacht besteld, nu rustig geduld hebben oOo

Eerste set weer sinds jaren.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-10 17:06
Er gaan 49 inzendingen naar de volgende ideas ronde (2023 Q2).
Er zit niet meteen iets tussen tussen dat ik echt zou willen, maar ik ben dan ook een beetje onverschillig geworden ivm het ideas selectieproces. Ik laat me liever verrassen wanneer het eindresultaat er is (zoals die recente insecten set, die is knap).

Grappig om te zien dat Taylor Swift blijkbaar heel populair is, vier keer hetzelfde idee werd aangerijkt, plus nog een 5e andere set 8)7

Deze sets/GWPs staan nog op het menu in de komende maanden/volgend jaar?
Review result winners:

Orient Express and Polaroid camera, approved in September 2022
British telephone box and The Nightmare Before Christmas, approved in February this year
Jaws and Cat, approved in May this year

Competition winners:

Tribute to Galileo (June 2022)
Your Family Tree (December 2022)
Dragon's Keep: Journey's End (January 2023)
Reading, Reading, Reading (July 2023)
Disney Magic (August 2023)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:00
Hier de volgende aflevering van Brick_Crafts

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De Concorde komt ook bij mijn verzameling erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-10 22:11
Hier ook de concorde besteld. Wel 2 a 3 werkdagen wachten. Ben te gierig om €6.99 extra te betalen voor snelle verzending :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Gim schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:50:
[...]

Tja, als je liever de voorkeur geeft aan de voorraad en prijs van Bol i.p.v. de GWP, dan kun je altijd nog bij Bol nu bestellen en de LEGO order retourneren (of annuleren indien mogelijk). Althans mij staat bij dat je gewoon mag retourneren. Even checken in de voorwaarden mocht je het overwegen.
Je kan ook de bol set in huis halen en als die van lego komt die naar bol retourneren. Dan kan je bouwen en houd je de gwp. Niet heel sjiek, maar kan.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Laatst online: 11:06
00:59 "tbd-Icons-Science-&-Tech-2023 V29" oftewel de Concorde in de tas, 01:03 bestelbevestiging in de mail. Met de virtuele slaapzak voor de deur haha. De kleine kon z'n slaap niet vatten dus was wakker.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Vogels60 schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:52:
00:59 "tbd-Icons-Science-&-Tech-2023 V29" oftewel de Concorde in de tas, 01:03 bestelbevestiging in de mail. Met de virtuele slaapzak voor de deur haha. De kleine kon z'n slaap niet vatten dus was wakker.
Goede smoes. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-10 21:10
Ik ga binnekort starten met het opnieuw opbouwen van mijn kerstdorp inclusief wat MOCs. Ik ben op zoek naar minifigures om het dorp te vullen. Ik zag de lunar new year parade waar 18 minifiguren bij zitten. Hebben jullie nog tips voor sets waar ook relatief veel minifiguren inzitten? Andere tips zijn ook welkom.

https://www.lego.com/nl-n...P-RN-PMAX_MEDIUM_PRIORITY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

jordy89 schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:32:
Ik ga binnekort starten met het opnieuw opbouwen van mijn kerstdorp inclusief wat MOCs. Ik ben op zoek naar minifigures om het dorp te vullen. Ik zag de lunar new year parade waar 18 minifiguren bij zitten. Hebben jullie nog tips voor sets waar ook relatief veel minifiguren inzitten? Andere tips zijn ook welkom.

https://www.lego.com/nl-n...P-RN-PMAX_MEDIUM_PRIORITY
Minifigures set 23 (?) zat geloof ik een sneeuwman in en een notenkraker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Secsytime schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:34:
[...]

Minifigures set 23 (?) zat geloof ik een sneeuwman in en een notenkraker.
Die heb ik inderdaad al gekocht vorig jaar. Ben meer op zoek naar normale minifiguren om het dorp te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-10 22:13
Al iets bekend over een eventuele nieuwe kerstset? Mn moeder wil haar dorp uitbreiden haha! Kan zo snel even niet terugvinden wanneer die oude zijn aangekondigd en wanneer ze in de winkel lagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
DCNY schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:49:
Al iets bekend over een eventuele nieuwe kerstset? Mn moeder wil haar dorp uitbreiden haha! Kan zo snel even niet terugvinden wanneer die oude zijn aangekondigd en wanneer ze in de winkel lagen.
Vorig jaar volgens mij half september aangekondigd en begin oktober uitgekomen. Op YouTube zijn wat vage foto's te vinden over de mogelijke nieuwe set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
jordy89 schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:39:
[...]

Die heb ik inderdaad al gekocht vorig jaar. Ben meer op zoek naar normale minifiguren om het dorp te vullen.
Je kunt ook normale minifiguren pakken, eventueel een paar mutsen, sjaals, skilatten of winterse of kerst torso's bijkopen via bricklink en gewone minifiguren naar t seizoen kleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

jordy89 schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:39:
[...]

Bij de nieuwe Harry Potter sets zitten veel minifiguren, kun je een Hogsmeade maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Gim schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:52:
[...]

Je kunt ook normale minifiguren pakken, eventueel een paar mutsen, sjaals, skilatten of winterse of kerst torso's bijkopen via bricklink en gewone minifiguren naar t seizoen kleden.
Ik zal sowieso even wat sjaals bijkopen en eventueel wat torso's.. Ik ben pas een jaar bezig met lego en heb vooral ridder achtige sets, dus weinig normale minifiguren.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-10 20:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/946FTB-Hc18dSbvs8NBAVsQAhE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UTN9Xd6QeUURQintwFaC143l.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond en vanavond een paar uur besteed aan de nieuwe Walt Disney set. Ik vond het een erg leuke build en het resultaat mag er zeker wezen.

Vandaag ook de Lego hogwarts castle and grounds binnen gekregen van Amazon en moet zeggen dat deze heel netjes verpakt was in een Amazon doos met daarin de lego verzenddoos, dus chapeau Amazon. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkRSsfpVQhLOk1cYMIbVkBLbmIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zel826QJpXaSDyv1drwZT6w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Kapoen schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:22:
Er zit niet meteen iets tussen tussen dat ik echt zou willen, maar ik ben dan ook een beetje onverschillig geworden ivm het ideas selectieproces. Ik laat me liever verrassen wanneer het eindresultaat er is (zoals die recente insecten set, die is knap).

Grappig om te zien dat Taylor Swift blijkbaar heel populair is, vier keer hetzelfde idee werd aangerijkt, plus nog een 5e andere set 8)7

Deze sets/GWPs staan nog op het menu in de komende maanden/volgend jaar?

[...]
ik wacht tegenwoordig ook maar af wat ervan gemaakt wordt, sommigen ging de hele sfeer opeens anders (treehouse, barracuda bay).

Nu "moet" ik als wekelijkse dnd-er eigenlijk wel die dragon's keep hebben misschien...? ;)

Deze ronde vind ik deze wel erg interessantAfbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/139e451d-3ea3-45f8-824e-3ce3451efb2c/resize:950:633/webp
Ook leuk al die thema's die erin verwerkt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 14:13
jordy89 schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:03:
[...]

Ik zal sowieso even wat sjaals bijkopen en eventueel wat torso's.. Ik ben pas een jaar bezig met lego en heb vooral ridder achtige sets, dus weinig normale minifiguren.
Misschien leuk om één van je kastelen te bedekken met witte blokjes als sneeuw, en andere kerst elementen 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:43

Wailing_Banshee

You're Next

Kapoen schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:22:
Er zit er in ieder geval 1 in die een gegarandeerde buy zal zijn in ons huishouden: de Nasa rakket. Hoort natuurlijk naast de Saturnus. Daarnaast die Marine Life 2, ik ga de insecten ook nog kopen. En de Landscape Photographer, want die past perfect bij de A-frame :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:08
Gaaf hè, als je zo kan bouwen! Heel leuk om te zien!

Zelf heb ik dit weekend het Assembly Square en de Pet Shop (af)gebouwd. De Pet Shop vond ik ook leuk om te bouwen. Hij is vrij klassiek, ook qua onderdelen, en stiekem vind ik dat altijd wel lekker bouwen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdwG0TofzXp2A32TliaL7-xa9cg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKZqCFSSxSl6kK6Wkqg9Yf94.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Jakkus op 05-09-2023 09:05 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cergorach
Jakkus schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:57:
Maar wel een lugubere/geweldadige Lego build, drugs en een onthoofd/drijvend hoofd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Cergorach schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:04:
[...]

Maar wel een lugubere/geweldadige Lego build, drugs en een onthoofd/drijvend hoofd... ;)
Dat drijvende hoofd is toch gewoon iemand die zwemt? :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Laatst online: 11:59

Soggney

Zeekomkommer

Heeft iemand tegen de lantaarnpaal bij assembly square gereden?

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
Jakkus schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:06:
Dat drijvende hoofd is toch gewoon iemand die zwemt? :)
Dat is maar hoe je het interpreteert... Ook die cliffjumper zou je heel anders kunnen opvatten... :+

Maar ik vond het voornamelijk erg leuk om te zien hoe verschillende Lego bouwers verschillende Lego Cities maken. Ik heb tot op heden voornamelijk Bricksie bekeken en dit is toch heel anders, het ziet er veel meer zelfgemaakt uit.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jakkus
Soggney schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:10:
[...]

Heeft iemand tegen de lantaarnpaal bij assembly square gereden?
Nu wel :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-0_1EYRJGmuSzWcXpxupcmUbvI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKsqgfJ8UqN5we3VJ6Eeq7ui.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-10 23:17
haha, de hummer won het van de paal

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:47
[...]

Die GWP is voor mij ook de enige reden geweest, had ik maar geen Disney fan moeten zijn.
Krijg net wel mailtje dat DPD onderweg is dus ergens valt het me nog mee. 4 dagen later.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MiaBella
  • Laatst online: 21-10 17:02
Voor de liefhebber: De Senaat uit Star Wars nagebouwd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pab Brussel 2023-09-05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ByOcluLN6QHJHzYlf3nQzw1ipQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlqRgEeO7rXcwl2iK24giUZv.jpg?f=fotoalbum_large

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:00
Jakkus schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:57:
[...]

Zelf heb ik dit weekend het Assembly Square en de Pet Shop (af)gebouwd. De Pet Shop vond ik ook leuk om te bouwen. Hij is vrij klassiek, ook qua onderdelen, en stiekem vind ik dat altijd wel lekker bouwen :)

[Afbeelding]
Nou inderdaad, tikkeltje jaloers! Maar dat van jou ziet er ook enorm gaaf uit! :)

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ik kan nog een extra mini figure tribute meenemen mocht iemand geïnteresseerd zijn en in de buurt van Groningen wonen (tegen msrp).

Edit: vergeven

[ Voor 6% gewijzigd door Secsytime op 05-09-2023 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:23
DCNY schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:49:
Dit is er vooralsnog geleakt

YouTube: LEAKED Lego Winter Lodge 2023!!! Analysis + Thoughts ???

Ben sinds vorig jaar ook aan de lego kerstsets begonnen, dus voor mij ook een mustbuy

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ond
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Ik was net even in de lego store om de Star Wars adventkalender te halen. Inmiddels belachelijk duur, maar die kerst minifigures heb ik van elk jaar inmiddels.

Wat wel leuk was, is dat je dus in de winkel je vip saldo kan gebruiken hoe je wilt. Je hoeft dus niet bonnen voor ronde bedragen te hebben. Ik heb gewoon precies de benodigde vip punten voor het aankoopbedrag kunnen gebruiken. :)

Ze hadden nog niet veel gebouwd van die Star Wars sets eigenlijk. :)

Wel de concorde. Wat is die machtig mooi zeg ! _/-\o_ Wel groot. En er liepen twintigers/dertigers bij waarvan eentje geen idee had wat het was……. ;( dan voel je je oud. :F

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20-10 20:26
De eerste review van het Viking Village is gepost:

https://brickset.com/arti...view-21343-viking-village
Reviewer showt ook goed de verschillende bouwtechnieken / gebruik van bricks.

ziet er mooi uit, al vond ik de iteratie van de bedenker er op sommige punten (voornamelijk de blacksmith / hut combinatie) mooier uit zien dan in het uiteindelijke resultaat.

En met dat prijskaartje is dat er ook zeker een die er komend jaar gaat komen.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ook een review van Thiago van de Viking VIllage:

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Laatst online: 19-10 12:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lRndUdEoNppQ97vPKwrNh57K1U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aHw2d7vejC7rCX2IL9RuC51m.png?f=user_large

yessss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ben de Jeep aan het bouwen. Is er een bepaalde manier hoe je dit touwtje vast hoort te maken? Gewoon een knoopje? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w5tv-g5R41HGb5e5-YAhnJWwJ6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pAUXFecruKRjPzzbLNgn5Mxr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 00:57
Ik zat hier ook al jaren mee te prutsen, maar in de handleiding van de nieuwe Liebherr kraan staat een heel mooi knoopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
ShadLink schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:36:
Eindelijk weer eens een nieuwe set;

[Afbeelding]

Het grote kasteel is mij een stuk te duur, dus toen ze deze aankondigden moest ik 'm wel halen.
En met 2660 onderdelen kan ik 'm ook niet echt "klein" noemen :+
De set geeft me een positieve Architecture vibe :) Ik vind de toevoeging van het schip en de vliegende koets ook top. Los van prijs is ie door compactere omvang ook makkelijker te plaatsen.

Zitten er eigenlijk stickers in deze set? Met het grote kasteel vond ik het minder dat er ondanks het grote formaat toch bepaalde stickers nodig waren om duidelijk te maken wat er gaande was in bepaalde kamers.

Wat ik vernomen heb van deze nieuwe set is dat je bijvoorbeeld wel een rijtje technic holes gaat zien op één van de torens of zo (achterzijde). Kleine stukjes afwerking wat waarschijnlijk zo is gekomen door beschikbare steentjes en compactere omvang. Al lijkt het me dat je daar altijd nog wel iets op kunt vinden om zoiets weg te werken.

Kijken of er nog mooie retail aanbiedingen van deze gaan komen :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:30
Gim schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:40:
[...]

De set geeft me een positieve Architecture vibe :) Ik vind de toevoeging van het schip en de vliegende koets ook top. Los van prijs is ie door compactere omvang ook makkelijker te plaatsen.

Zitten er eigenlijk stickers in deze set? Met het grote kasteel vond ik het minder dat er ondanks het grote formaat toch bepaalde stickers nodig waren om duidelijk te maken wat er gaande was in bepaalde kamers.

Wat ik vernomen heb van deze nieuwe set is dat je bijvoorbeeld wel een rijtje technic holes gaat zien op één van de torens of zo (achterzijde). Kleine stukjes afwerking wat waarschijnlijk zo is gekomen door beschikbare steentjes en compactere omvang. Al lijkt het me dat je daar altijd nog wel iets op kunt vinden om zoiets weg te werken.

Nee, geen stickers. En voor architecture liefhebbers (zoals ik) is deze set erg satisfying!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZckWBy_6lB1bEUGTtzOwwp_Rslc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQCB80bczzMiuGE9KXwbhDyH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zingo
  • Laatst online: 20-10 20:00
Eens, ik ben nu bij de laatste vier zakjes van de Hogwarts Grounds sets aanbeland en de build is echt heel statisfying vind ik. De opbouw is echt van onder naar boven, de halve tijd werk je aan het mooie landschap om vervolgens het kasteel te zien ontstaan. Echt een van mijn favoriete sets die ik tot nu toe heb mogen bouwen, zowel de bouwervaring als displaypiece.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
pixels66 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:57:
[...]

Nee, geen stickers. En voor architecture liefhebbers (zoals ik) is deze set erg satisfying!

[Afbeelding]
Goed te horen van de stickers. Ofschoon ik (nog) niet veel van Architecture heb ben ik er wel een liefhebber van. Kan goed zijn dat we hier thuis de (meeste) HP 'speel' sets gaan verkopen en dat zo'n set ervoor in de plaats komt. Zoveel werd er toch al niet mee gespeeld. Zo'n architecture set i.c.m. met de CMF minifiguren (en nog wat) geeft dan toch een mooi resultaat :)

We zijn de boeken na lange tijd weer eens aan het lezen; blijft leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 06-09-2023 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:30
Gim schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:06:
[...]

Goed te horen van de stickers. Ofschoon ik (nog) niet veel van Architecture heb ben ik er wel een liefhebber van. Kan goed zijn dat we hier thuis de (meeste) HP 'speel' sets gaan verkopen en dat zo'n set ervoor in de plaats komt. Zoveel werd er toch al niet mee gespeeld. Zo'n architecture set i.c.m. met de CMF minifiguren (en nog wat) geeft dan toch een mooi resultaat :)

We zijn de boeken na lange tijd weer eens aan het lezen; blijft leuk.
Grappig, dat hebben wij dus ook gedaan, de “modular” hogwarts er allemaal uit en deze er voor terug. Doet het beter qua display ook..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Om er maar even een stickermodel in te gooien dan: Speed Champions 2F2F Skyline GT-R.
De neus is geslaagd, dat hebben ze slim gedaan zo, al zit het GT-R embleem wat ver naar binnen. De achterkant vind ik minder geslaagd, net als beide zijden van de motorkap. Ook mist er nog een blauw driekhoekig stickertje vóór de voorbanden, die had de vorm van de bumper gelijk wat accurater gemaakt.
Het interieur met de NOS tankjes, de metertjes en de rolkooi hebben ze dan wel weer leuk gedaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNkhOH61x5LVcRXwJNvmwbK_nzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMmmo01YiME8A1uYLMe5rCbG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/me4-DzA-E6K6FxGmSv5skeiZcB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHDbbFDvHhHt140nqZr1Kyby.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ygHGGlje8Nj846hTBhasvdvTo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KrhAyrR9F8E332pybjLjojcO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-f9eluq2ivLVD8H2LAC6GJ4bw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vICDbGDj6qfzfKIDI0dVEehz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ykO2ljUOTOfC_0OKkj8vlM3EtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wSyNQQO0TjJIRF0XxFsHJ0py.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
vijv schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:37:
Ik zat hier ook al jaren mee te prutsen, maar in de handleiding van de nieuwe Liebherr kraan staat een heel mooi knoopje.
Heb je een pagina/nummer? :)

Edit: Bedoel je deze? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJKTRPnqIOPNLElbD2vQdsOk8nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0Ye1GXT7XlerpAfCxrB5QOu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door zunrob op 06-09-2023 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Superkiwi schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:35:
Om er maar even een stickermodel in te gooien dan: Speed Champions 2F2F Skyline GT-R.
De neus is geslaagd, dat hebben ze slim gedaan zo, al zit het GT-R embleem wat ver naar binnen. De achterkant vind ik minder geslaagd, net als beide zijden van de motorkap. Ook mist er nog een blauw driekhoekig stickertje vóór de voorbanden, die had de vorm van de bumper gelijk wat accurater gemaakt.
Het interieur met de NOS tankjes, de metertjes en de rolkooi hebben ze dan wel weer leuk gedaan :)
Eens. En idd teveel studs op de motorkap. Maarja, hoe ze dat hadden willen fiksen...
GT-R logo zit idd teveel naar binnen maar da's nog wel te fiksen lijkt me.

Heb weinig met dit soort tuning cars maar hij hoort gewoon in mijn SC collectie (en staat leuk naast Dom's Charger).
[Ant fuck modus on]: het stickertje binnenin met de 3 metertjes zit verkeerd om :9 (zie achterkant van de doos).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nadat ik de X-wing galaxy explorer gebouwd had (van 2x set 10497), spotte ik nog een remake van een oude space set, de Galaxy cruiser van ReBrick.me. De set leek me niet te groot, dus ik had gehoopt deze te kunnen bouwen met de onderdelen die over gebleven waren van de X-wing, maar helaas gaat dat niet lukken, ik loop nu al tegen ontbrekende blokjes aan.

De bouw lijkt op de originele Lego 10497 set, wedges met plates en het onderstel is ook vrijwel gelijk. Maar je ziet al hoeveel onderdelen ik nu al mis. De afdekking aan de zijkant had een mega spleet, gelukkig was er iemand in de commentaren op rebrickable die een oplossing had. Die is alleen helaas nog niet doorgevoerd in de handleiding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btU9Ah_d5Ca0t-l4T8eaKDQeB2k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/apLy4AQQHLlXcp5NcyhMe4lO.jpg?f=user_large

Ik heb ook wat verbeteringen toegevoegd. Die 2x6 tiles zitten in de handleiding elk slechts met 1 nop vast. De 1x2 technic brick heb ik zelf toegevoegd met een halve pin, origineel was daar een normale 1x2 brick voorzien. Maar zo zit het veel steviger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gC_P2956z9IOLEwu0HTLPUVI7dA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zD0G9QvZrqU6XtntXrWWyOED.jpg?f=user_large

Die sprieten vallen er steeds af. Hmm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMz5JXm5A__pztrLF09CvQC0kpA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LYMtd5dMNp9K2jB0oxXVjmqD.jpg?f=user_large

En deze blasters? zijn ook vreselijk fragiel. Alles zit met slechts 1 nop, vaak ook nog eens in een technic gat. De voor- en achterkant zitten niet eens aan elkaar. Dat vraagt om een redesign :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdddmHWHDuJHNRaEwYPPp6F9guM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sPZzH5hV5k5tCQIkot7JWgBn.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGw4nH-ZNYZrE556il28kDIjYAw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8G3DhULrZLmMajj2S7aqUjGp.jpg?f=user_large
(dit keer met echte Lego stenen)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-10 11:02
Gim schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:40:
[...]

Idd, het is meer de Archtecture stijl. En hij is nog steeds best groot. 35cm breed.
Er zitten geen stickers in, wel een aantal hele kleine print pieces. Dus dat is een plus.
Ik ben nog niet zo ver, maar zo ver heb ik daar nog niets van gezien. De set is wel erg leuk te bouwen.
Ik heb 'm bij bol.com gekocht. Verschilt een stuk qua prijs met de officiële prijs:
https://www.bol.com/nl/nl...-76419/9300000147185737/b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Kende ik nog niet! Vinnik als X-wing liefhebber wel gaaf, alhoewel hij wel erg lomp oogt. De blauwe body is te dik/hoog en de vleugels zijn te kort. En dan zijn daar 2 GE's in gegaan :?

Maar he, ik doe het ze niet na dus sowieso petje af voor het werk _/-\o_
Ik ga die MOC ook maar eens overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:09

L23

zonoskar schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:55:
Nadat ik de X-wing galaxy explorer gebouwd had (van 2x set 10497), spotte ik nog een remake van een oude space set, de Galaxy cruiser van ReBrick.me. De set leek me niet te groot, dus ik had gehoopt deze te kunnen bouwen met de onderdelen die over gebleven waren van de X-wing, maar helaas gaat dat niet lukken, ik loop nu al tegen ontbrekende blokjes aan.

De bouw lijkt op de originele Lego 10497 set, wedges met plates en het onderstel is ook vrijwel gelijk. Maar je ziet al hoeveel onderdelen ik nu al mis. De afdekking aan de zijkant had een mega spleet, gelukkig was er iemand in de commentaren op rebrickable die een oplossing had. Die is alleen helaas nog niet doorgevoerd in de handleiding.
[Afbeelding]

Ik heb ook wat verbeteringen toegevoegd. Die 2x6 tiles zitten in de handleiding elk slechts met 1 nop vast. De 1x2 technic brick heb ik zelf toegevoegd met een halve pin, origineel was daar een normale 1x2 brick voorzien. Maar zo zit het veel steviger.
[Afbeelding]

Die sprieten vallen er steeds af. Hmm.
[Afbeelding]

En deze blasters? zijn ook vreselijk fragiel. Alles zit met slechts 1 nop, vaak ook nog eens in een technic gat. De voor- en achterkant zitten niet eens aan elkaar. Dat vraagt om een redesign :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
(dit keer met echte Lego stenen)
Van de X-wing galaxy explorer had je nog geen foto's gedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:57
zunrob schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:20:
[...]

Edit: Bedoel je deze? [Afbeelding]
Dergelijke knoopjes zijn mijn vingers te groot en te lomp voor. Wil ik dat doen, dan komt de knoop ongeveer in het midden van het koordje uit, ipv netjes aan het einde.. :X

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 00:57
zunrob schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:20:
[...]

Edit: Bedoel je deze? [Afbeelding]
Die bedoel ik ja 🙂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

L23 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:10:
Van de X-wing galaxy explorer had je nog geen foto's gedeeld?
Nee, ik geloof het niet. Ik heb wel een video gemaakt:

@QuattroNL Er waren inderdaad nogal wat onderdelen over, maar je kan het niet bouwen met slechts 1x 10497. Maar ik geloof dat je iets van 40 euro bij moet kopen, dus het is wel effectiever om een 10497 erbij te kopen, dan heb je voor ca 80 euro veel meer onderdelen erbij (plus dat je een aantal MOCs kunt bouwen die 2x 10497 nodig hebben).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:09

L23

Zal eens kijken. Leuke build? Ik heb inmiddels ook een tweede set van de Galaxy Explorer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

L23 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:52:
L23 in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Leuke build? Ik heb inmiddels ook een tweede set van de Galaxy Explorer.
De build was nogal frustrerend :) En de onderste X-wing gebruikt een illegale build techniek waardoor het allemaal niet echt netjes in elkaar zit. De wings zijn ook een beetje wiebelig, voor mij is dit geen blijvertje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cergorach
Even een tip voor andere kijkers, zonoskar heeft ook een nog bijna 20 jaar oude video (2004) waarin deze laat zien dat een gevaar op de weg ook mogelijk is met een mountainbike... Congrats, ik wist niet dat dit mogelijk was! ;)
@QuattroNL Er waren inderdaad nogal wat onderdelen over, maar je kan het niet bouwen met slechts 1x 10497. Maar ik geloof dat je iets van 40 euro bij moet kopen, dus het is wel effectiever om een 10497 erbij te kopen, dan heb je voor ca 80 euro veel meer onderdelen erbij (plus dat je een aantal MOCs kunt bouwen die 2x 10497 nodig hebben).
De Galaxy Explorer is een super set, heel veel MOCs van beschikbaar, zeker ook met meerdere kits (de grootste die ik tegenkwam gebruikte de set x3). En van de figuurtjes wil je er eigenlijk ook wel lekker veel van hebben... Ik heb er uiteindelijk vijf van besteld, samen met vier grote grijze grondplaten en nog wat te bestellen steentjes* maak ik daar een hele leuke speel set van!

*Ik wil deze erbij bouwen:
https://rebrickable.com/m...ew-10497-galaxy-explorer/
https://rebrickable.com/m...ew-10497-galaxy-explorer/

Ben wellicht een beetje boel nuts gegaan met de Intertoys actie qua Lego en ben nu nog druk bezig met een aantal sets uit te pakken en te sorteren. Dus nog niet begonnen met andere Lego Space builds...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Cergorach schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:35:
Even een tip voor andere kijkers, zonoskar heeft ook een nog bijna 20 jaar oude video (2004) waarin deze laat zien dat een gevaar op de weg ook mogelijk is met een mountainbike... Congrats, ik wist niet dat dit mogelijk was! ;)
Ja, toen kon ik nog fietsen :) Is trouwens opgenomen met een zelfgemaakte actioncam (aka aardappel), want GoPro bestond nog niet (het bestond al wel geloof ik, maar ik had er nog nooit van gehoord). Ik krijg ook nog elke maand wel een berichtje over mijn achterlicht filmpje. Dat was tot voor kort mijn meest bekeken filmpje, tot ik de Lego 41999 postte.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

TGV PSE MOC WIP :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cu97AXOvvq_TbdFH-L89nZUvNyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjjJDXTcP2jr1v1T5jlfVotR.jpg?f=fotoalbum_large

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:36
zonoskar schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:01:
[...]

Ja, toen kon ik nog fietsen :) Is trouwens opgenomen met een zelfgemaakte actioncam (aka aardappel), want GoPro bestond nog niet (het bestond al wel geloof ik, maar ik had er nog nooit van gehoord). Ik krijg ook nog elke maand wel een berichtje over mijn achterlicht filmpje. Dat was tot voor kort mijn meest bekeken filmpje, tot ik de Lego 41999 postte.
Haha mooi filmpje. Maar hoezo kun je niet meer fietsen? Teveel aardappelen gegeten?
Misschien moet je anders maar een gevaar op de racefiets uithangen. Dat kan met een beste aardappel ook nog prima:)

• vangoghnl
Iemand hier de concorde al binnen? Staat hier nog steeds op in magazijn.

Zie dat als je hem nu besteld hij na 15 september geleverd zal worden.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-10 18:03
vangoghnl schreef op donderdag 7 september 2023 @ 07:21:
Iemand hier de concorde al binnen? Staat hier nog steeds op in magazijn.

Zie dat als je hem nu besteld hij na 15 september geleverd zal worden.
Vanmorgen een mailtje gehad dat de bestelling het magazijn heeft beteikt nadat ie daar al 3 dagen op staat.

Gamertag: timmie271

• vangoghnl
timmie271 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:03:
[...]

Vanmorgen een mailtje gehad dat de bestelling het magazijn heeft beteikt nadat ie daar al 3 dagen op staat.
Ja die kreeg ik hier ook net toevallig. Hopelijk gaat die nu snel mee met de pakketdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Laatst online: 21-10 10:56
Hier ook na aantal dagen magazijn vanochtend dat mailtje. (Nieuwe HP kasteel). Gaan binnen NL op vakantie zaterdag dus dat wordt wijzigen naar DPD punt en daar bouwen haha.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Nummertje 15 in de rij en zeker één van de mooiste; maakt niet uit vanuit welke hoek je hem bekijkt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eJrJaRpMLihy-ED3avmqq1ULl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erlB3Trh7Lm4jQPlwUcX7NVN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEUAbnGf_1QzPvmY5tfL6Ok0zq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rxx2sWSwG6Gkqo3r4Q46vUt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZD9uEi-qsRhL0bq2SM2k6pgKcbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97ajDXRX420aBrBZdbkNI6Lr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KRWHmTOvNJufNnscHDLOKjrNQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6iQkuNj4oP5TuOy2eYDmPBU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmOHvHurtRwRjf4phU6tYs7UmYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rpXg4p2n6a2X7MYwGYXIDslR.jpg?f=fotoalbum_large

@QuattroNL omdat jij zo goed bent in verkeerde stickertjes spotten: wat klopt er niet aan mijn plakwerk op deze Mercedes? (geen strikvraag, er zitten er daadwerkelijk enkele verkeerd)

Nu rest alleen de Mercedes F1 nog (de andere wagen uit dit hele fraaie duopack) maar de ruimte is op :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lv0gvZEsgtPVuAnsmhLblvzTrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBv5BOimGGejUNOgTLFHyneL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 07-09-2023 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:39

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Superkiwi schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:40:
@QuattroNL omdat jij zo goed bent in verkeerde stickertjes spotten: wat klopt er niet aan mijn plakwerk op deze Mercedes? (geen strikvraag, er zitten er daadwerkelijk enkele verkeerd)
spoiler:
Deze zijn verwisseld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfkK5HzQwu9yk60OuGtJUSsh1Wg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JOycjIl0hS0S7nRhVtthcTet.png?f=fotoalbum_large

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• zunrob
Superkiwi schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:40:
Nummertje 15 in de rij en zeker één van de mooiste; maakt niet uit vanuit welke hoek je hem bekijkt :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu rest alleen de Mercedes F1 nog (de andere wagen uit dit hele fraaie duopack) maar de ruimte is op :+
[Afbeelding]
Ik twijfel nog over het kopen van de set Aston Martins. Wat vond je van de bouw en het resultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat heeft u goed gezien d:)b
spoiler:
De twee aansluitende stickertjes ook trouwens. Daar zit heel miniem een aflopende lijn in.

Pagina: 1 ... 318 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .