Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 321 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.374.038 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:08
PdeBie schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:12:
[Afbeelding]

Lego tafel op de kamer van mijn dochter (5jr).

Waarschijnlijk zag mijn Lego tafel er vroeger ook zo uit, maar als ik dit nu zie denk ik “aaaaaarrggghhh!!!”.
Dit kan mijn brein niet verwerken. Alles waar we samen urenlang aan gebouwd hebben en dergelijke gesloopt of compleet door elkaar.

Naja, het hoort bij Lego, maar ik merk dat ik tegenwoordig meer van de instructies volgen ben in plaats van eigen fantasie :+
wat grappig, ik heb juist het tegenovergestelde. Ik vind het leuk als mijn dochter (5) het bouwt, het in elkaar laat zitten, maar ik vind het fantastisch als ze dingen afbreekt en, adhv haar eigen fantasie, iets anders bouwt. Tja, het gaat door elkaar, ik had (en heb) niet de illusie dat dat de komende 10 jaar gesorteerd blijft ;).

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

jordy89 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:30:
Weet iemand welke kleur grijs (light gray of light bluish gray) de lion castle is?
Light bluish grey is de moderne lichtgrijs van lego, de andere de oude. En ze noemen het zelf niet zo geloof ik. Maar moderne sets: light bluish grey.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ond
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

[Afbeelding]

Waarschijnlijk zag mijn Lego tafel er vroeger ook zo uit, maar als ik dit nu zie denk ik “aaaaaarrggghhh!!!”.
Dit kan mijn brein niet verwerken. Alles waar we samen urenlang aan gebouwd hebben en dergelijke gesloopt of compleet door elkaar.

Naja, het hoort bij Lego, maar ik merk dat ik tegenwoordig meer van de instructies volgen ben in plaats van eigen fantasie :+
Dit vind je al door elkaar? :+ Dit is nog niks hoor, :+

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]

Precies hierom heb ik dus de bak onder het bed van mijn zoontje ontdaan van het matras dat r in zat. Kan daar lekker zijn lego in, heeft ie nog een soort van grondplaat voor een stad ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:10
Haha ik snap ook wel dat het er helemaal bij hoort. Was vroeger net zo erg.

Alleen als je weet hoeveel uur er alleen al in het winkelcentrum zit. Deze foto is van eerder vanmiddag. Inmiddels ligt hij helemaal uit elkaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:32
Ond schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:34:
[...]

Light bluish grey is de moderne lichtgrijs van lego, de andere de oude. En ze noemen het zelf niet zo geloof ik. Maar moderne sets: light bluish grey.
En ook klopt het niet altijd. Heb de train engine shed (10027) die offficieel light gray en dark gray is. Heb zelf de bluish stenen erbij zitten en moet zeggen dat ik dat ook mooier vind oOo

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:19
Nou ik ben eens aan het zoeken geslagen hoor. Accountje gemaakt op rebrickable, lang zoeken naar de onderdelen die ik heb, onderdeelnummer gevonden, kleur selecteren, dan kijken welke sets ze in zitten en of die me bekend voorkomen. En zoja: instructies erbij zoeken.

Zodoende heb ik nu compleet kunnen maken of vanaf nul weer opnieuw opgebouwd (op de foto)
6581 Dig 'n' Dump (gele dumptruck + kraantje)
6433 Coast Watch (politieboot)
8216 Turbo 1 (F1 auto)
6341 Gas 'n' Go Flyer (vliegtuig met tankauto)
6889 Recon Robot (zwarte robot)
6517 Water Jet (jetski)
6518 Baja Buggy (quad)
6115 Shark Scout (duikbootje)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0w1Rx2486-MbZzQAiLYsOS6Bgog=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qddHgINJZRrxTSqsAAi01SJO.jpg?f=fotoalbum_medium

Incomplete sets
6512 Landscape Loader (1 asje afgebroken, andere as krom, en mist 2 onderdelen)
1821 Rally Racers (mist 1 onderdelen)
1762 Go-Cart (mist 2 onderdelen)
6567 Speed Splasher (mist 1 onderdeel)

En dan heb ik nog een handjevol onderdelen waarvan ik gewoon niet meer weet wat het geweest is en kan er ook maar weinig van vinden.

[ Voor 97% gewijzigd door FastFred op 15-09-2023 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:56

Reinier

\o/

timmie271 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:50:
[...]

En ook klopt het niet altijd. Heb de train engine shed (10027) die offficieel light gray en dark gray is. Heb zelf de bluish stenen erbij zitten en moet zeggen dat ik dat ook mooier vind oOo
Dat klopt dus wel, de Bricklink-kleur is light bluish gray en LEGO noemt dat light gray.

Overigens is het oude dark gray echt een vieze kleur als je de blauwige grijstinten gewend bent :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:44
Maarten051 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:48:
Hoi allemaal,

Ik ben net klaar met het bouwen van Rivendel. Prachtige set en staat erg mooi in de woonkamer.

Bij het checken van de ‘extra steentjes’ aan de hand van de lijst op BrickLink (https://www.bricklink.com...20of%20the%20Rings%5D#T=I) kwam ik tot de conclusie dat ik niet alle extra steentjes heb. Ik wil de set wel graag compleet hebben in verband met een eventuele verkoop in de verre toekomst.

Ik kan mij niet herinneren dat ik iets ben kwijtgeraakt of heb laten vallen en twijfel daarom nu of de lijst op BrickLink wel klopt. Mijn vraag aan jullie is of er ook iemand is die Rivendel ook heeft gebouwd en misschien eens wil kijken hoeveel keer die de onderstaande steentjes als extra steentjes heeft. Het gaat om:

-Bright Green Carrot Top / Twig
[Afbeelding]

-Flat Silver Barb / Claw/ Horn / Tooth - Small
[Afbeelding]

Alvast bedankt!
Huh? Heb je het nou over die extra steentjes die Lego voor de zekerheid meegeeft om de kans op nazendingen te voorkomen?

Want zover ik weet geeft Lego geen informatie over welke en hoeveel extra steentjes ze meeleveren. Het is ook niet iets waar je recht op hebt, dus je kan überhaupt niet zeggen dat ze "missen". Ze staan bijv niet op de inventarisatielijst die achterin de boekjes staat, maar ik ben ook nog nooit ergens op de doos of in het boekje tegengekomen dat er extra steentjes bij horen te zitten. Die inventarisatielijst moet compleet zijn en daar heb je recht op. Dat wat extra is, is mooi meegenomen, maar het hoort eigenlijk niet in de doos te zitten dus het kan ook niet "ontbreken".

Ik vraag me overigens af waar die extra steentjes lijst op gebaseerd zou moeten zijn. Lego zelf zegt er niks over, en omdat het gaat om de kleinste steentjes waarbij telfouten/weegfouten (1 teveel of te weinig) sneller voorkomen, zou het prima kunnen dat niet iedereen dezelfde hoeveelheid extra steentjes krijgt. Wat nou juist de hele reden is waarom ze die extra steentjes erbij doen... Dus ook op info uit de community kan je niet 100% vertrouwen lijkt mij, straks denkt men nog een extra steentje te missen omdat er ooit 1 iemand was die er per ongeluk 1 teveel had. :P

Lijkt me ook een neerwaartse spiraal dit denken;
- Je koopt van iets 100 exemplaren, er is er 1 stuk, moet vervangen worden, fabrikant denkt "weet je wat, voortaan lever ik er 101, dan hebben ze eentje extra en is vervanging niet nodig".
- Iemand koopt 100 en krijgt 101 stuks, maar weer 1 exemplaar defect. Fabriek vervangt en denkt, sod it, voortaan lever ik er 110, dan ben ik echt van die vervanging af....
- Iemand koopt 100 en krijgt 110 stuks, maar weer 1 exemplaar defect.... guess what. :+

Kortom: de inventarisatielijst moet compleet zijn, de rest is mooi meegenomen. Dat lijkt mij ook voor 2e hands etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 29-05 22:04
jordy89 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 16:30:
Weet iemand welke kleur grijs (light gray of light bluish gray) de lion castle is?
Zoek in de builder app naar het castle, check de laatste pagina’s voor de onderdelen en zoek 1 van de grijze steen nummers (eventueel 2 of 3 als je echt zeker wilt zijn) op op de pick-a-brick pagina’s van Lego.com en dan weet je precies hoe die kleur heet.
Herhaal dat op bricklink en je weet dat je de juiste hebt?

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:32
Reinier schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:10:
[...]

Dat klopt dus wel, de Bricklink-kleur is light bluish gray en LEGO noemt dat light gray.

Overigens is het oude dark gray echt een vieze kleur als je de blauwige grijstinten gewend bent :)
Al dat ingewikkelde gedoe ook -O-

Verder volkomen met je eens wat betreft de kleuren. Zeker als een half gebouw eruit bestaat dan valt het goed op en heb ik liever de nieuwe dark grey.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten051
  • Laatst online: 14-03 01:16
davidov schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:14:
[...]

Huh? Heb je het nou over die extra steentjes die Lego voor de zekerheid meegeeft om de kans op nazendingen te voorkomen?

Want zover ik weet geeft Lego geen informatie over welke en hoeveel extra steentjes ze meeleveren. Het is ook niet iets waar je recht op hebt, dus je kan überhaupt niet zeggen dat ze "missen". Ze staan bijv niet op de inventarisatielijst die achterin de boekjes staat, maar ik ben ook nog nooit ergens op de doos of in het boekje tegengekomen dat er extra steentjes bij horen te zitten. Die inventarisatielijst moet compleet zijn en daar heb je recht op. Dat wat extra is, is mooi meegenomen, maar het hoort eigenlijk niet in de doos te zitten dus het kan ook niet "ontbreken".

Ik vraag me overigens af waar die extra steentjes lijst op gebaseerd zou moeten zijn. Lego zelf zegt er niks over, en omdat het gaat om de kleinste steentjes waarbij telfouten/weegfouten (1 teveel of te weinig) sneller voorkomen, zou het prima kunnen dat niet iedereen dezelfde hoeveelheid extra steentjes krijgt. Wat nou juist de hele reden is waarom ze die extra steentjes erbij doen... Dus ook op info uit de community kan je niet 100% vertrouwen lijkt mij, straks denkt men nog een extra steentje te missen omdat er ooit 1 iemand was die er per ongeluk 1 teveel had. :P

Lijkt me ook een neerwaartse spiraal dit denken;
- Je koopt van iets 100 exemplaren, er is er 1 stuk, moet vervangen worden, fabrikant denkt "weet je wat, voortaan lever ik er 101, dan hebben ze eentje extra en is vervanging niet nodig".
- Iemand koopt 100 en krijgt 101 stuks, maar weer 1 exemplaar defect. Fabriek vervangt en denkt, sod it, voortaan lever ik er 110, dan ben ik echt van die vervanging af....
- Iemand koopt 100 en krijgt 110 stuks, maar weer 1 exemplaar defect.... guess what. :+

Kortom: de inventarisatielijst moet compleet zijn, de rest is mooi meegenomen. Dat lijkt mij ook voor 2e hands etc.
Bedankt voor je reactie! Naar mijn weten is het zo dat elke set precies dezelfde ‘extra’ steentjes meegeleverd krijgt. BrickLink heeft daarom voor elke set een lijst van steentjes die als ‘extra’ worden toegevoegd bij de desbetreffende set. Als wij allebei Rivendel kopen dan hebben we allebei dezelfde ‘extra’ steentjes. Tot nu toe klopt de lijst van BrickLink ook altijd, maar in dit geval dus niet.

Misschien wel goed om te zeggen dat het mij absoluut niet om de extra steentjes gaat. Niet hebberig of gierig, maar oprecht benieuwd. En mocht ik de set nog eens van de hand doen, dan wil ik de set wel compleet leveren. En compleet is voor mij dan ook inclusief extra steentjes, omdat die per set dus vaststaan. Dus in die zin ook onderdeel van de set. Voor nu blijft Rivendel mooi in de kast staan en ga ik er lekker van genieten.

Mocht iemand anders nog eens willen kijken en antwoord willen geven op mijn oorspronkelijke vraag: dat wordt dat zeer gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:49
Maarten051 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:26:
Mocht iemand anders nog eens willen kijken en antwoord willen geven op mijn oorspronkelijke vraag: dat wordt dat zeer gewaardeerd.
Voordat je bij Lego aanklopt (wat je moet doen als er onderdelen ontbreken), zou ik eerst eens extreem goed checken of je toevallig niets heb toegevoegd in de build op een plek waar het niet hoort. Het zal bij mij niet de eerste keer zijn dat ik me kapot zoek naar een onderdeeltje en dan blijkt dat ik iets verkeerds heb gedaan. Zeker als je ietwat moe/gaar bent na een lange dag. Denk aan iets symmetrisch plaatsen terwijl de build dat helemaal niet vraagt.

Wat zou kunnen is dat de samenstelling van de lijst is veranderd, je ziet bij verschillende sets verschillende versies qua onderdelen lijsten. Bij Rivendell is dat momenteel nog niet het geval, maar het zou zomaar kunnen dat jij een nieuwe versie hebt die afwijkt van de v1 samenstelling... Nu is de set nog niet zo lang uit, maar hij lijkt me populair genoeg dat grote fans deze vaak genoeg hebben gebouwd en dat Rebrickable users ondertussen wel een verschil hebben gevonden als dat vaker voor kwam.

Stuff happens, ik check niet de extra onderdeeltjes van een set, als daar wat uit ontbreekt doe ik daar niet moeilijk over. Zolang ik de build(s) kan maken die ik ermee zou moeten kunnen maken, de rest is bonus. Dat niet iedereen er zo insteekt, begrijpen we natuurlijk geheel, maar dat betekend niet dat we het eens zijn in je conclusie. Bij het gros van de sets gaan de onderdelen die ik over heb in een grote extra onderdelen pot (een Lego storage hoofdje)...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-05 16:09
Zojuist de Lego Insect Collection gebouwd.

Wat een leuke set is dat, leuk om te bouwen en ook mooie display set.

Past top bij de bloemen allemaal 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten051
  • Laatst online: 14-03 01:16
Cergorach schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:39:
[...]

Voordat je bij Lego aanklopt (wat je moet doen als er onderdelen ontbreken), zou ik eerst eens extreem goed checken of je toevallig niets heb toegevoegd in de build op een plek waar het niet hoort. Het zal bij mij niet de eerste keer zijn dat ik me kapot zoek naar een onderdeeltje en dan blijkt dat ik iets verkeerds heb gedaan. Zeker als je ietwat moe/gaar bent na een lange dag. Denk aan iets symmetrisch plaatsen terwijl de build dat helemaal niet vraagt.

Wat zou kunnen is dat de samenstelling van de lijst is veranderd, je ziet bij verschillende sets verschillende versies qua onderdelen lijsten. Bij Rivendell is dat momenteel nog niet het geval, maar het zou zomaar kunnen dat jij een nieuwe versie hebt die afwijkt van de v1 samenstelling... Nu is de set nog niet zo lang uit, maar hij lijkt me populair genoeg dat grote fans deze vaak genoeg hebben gebouwd en dat Rebrickable users ondertussen wel een verschil hebben gevonden als dat vaker voor kwam.

Stuff happens, ik check niet de extra onderdeeltjes van een set, als daar wat uit ontbreekt doe ik daar niet moeilijk over. Zolang ik de build(s) kan maken die ik ermee zou moeten kunnen maken, de rest is bonus. Dat niet iedereen er zo insteekt, begrijpen we natuurlijk geheel, maar dat betekend niet dat we het eens zijn in je conclusie. Bij het gros van de sets gaan de onderdelen die ik over heb in een grote extra onderdelen pot (een Lego storage hoofdje)...
Ik ga het geheel morgen bij daglicht nog eens bij langs. Ben benieuwd. Aankloppen bij LEGO ga ik sowieso niet doen, mocht het uiteindelijk wel missen dan bestel ik ze erbij wanneer ik weer losse steentjes ga bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:49
timmie271 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:20:
[...]

Al dat ingewikkelde gedoe ook -O-

Verder volkomen met je eens wat betreft de kleuren. Zeker als een half gebouw eruit bestaat dan valt het goed op en heb ik liever de nieuwe dark grey.
Light bluish grey op bricklink is hetzelfde als medium stone grey op bij lego.com.
Dark bluish grey is dark stone grey.

Dark grey en light grey op bricklink zijn de twee oude grijze kleuren.

[ Voor 12% gewijzigd door Schildje op 15-09-2023 23:34 ]

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-05 03:35
Maarten051 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:26:
[...]

En mocht ik de set nog eens van de hand doen, dan wil ik de set wel compleet leveren. En compleet is voor mij dan ook inclusief extra steentjes, omdat die per set dus vaststaan. Dus in die zin ook onderdeel van de set. Voor nu blijft Rivendel mooi in de kast staan en ga ik er lekker van genieten.

Vergeet ook je brick separator niet🙂

Vaak zijn de 1x1 tiles en plates eentje (per zak) extra, de toverstaf van hp 1 x extra en de bloemetjes. En de technic kleine pinnetjes ook 1 extra. En de kleine claw ook eentje extra. Vaak zijn die elementen 0,5 gram ofzo.

Als je t echt wil weten mag je alle sets in bricklink opzoeken en dan bij extra parts alle elementen uitzoeken. Monnikenwerk, dus daar begin ik (voorlopig) niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-05 03:35
Br00d schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 19:01:
Er zijn twee drie soorten jumpers in deze wereld...

[Afbeelding]

Ik ben op het punt gekomen dat ik 1x2 jumper types aan het scheiden ben. Wie weet ga ik ooit nog eens op kleur scheiden 🙂
heb dat zojuist gedaan. Eerst op kleur dan op old/new. Scheelt je 1x extra sorteren. Sommige kleuren hebben maar 1 type, andere 2 of 3

Bron: YouTube : just a brick in the bucket

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:49
Nu ben ik benieuwd, ik krijg net van Brickwatch een berichtje dat 'Himeji Castle' nu weer €114 kost van €90, maar ik heb helemaal geen bericht gekregen dat deze €90 was...

Ik krijg wel bericht van sets welke een paar cent in prijs schelen (soms wel een paar keer per dag), maar van deze aanbieding helemaal niets?

https://www.brickwatch.ne.../21060/Himeji-Castle.html

• Hermessz
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:41
Cergorach schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:40:
Nu ben ik benieuwd, ik krijg net van Brickwatch een berichtje dat 'Himeji Castle' nu weer €114 kost van €90, maar ik heb helemaal geen bericht gekregen dat deze €90 was...

Ik krijg wel bericht van sets welke een paar cent in prijs schelen (soms wel een paar keer per dag), maar van deze aanbieding helemaal niets?

https://www.brickwatch.ne.../21060/Himeji-Castle.html
Volgens mij stuurt brickwatch geen notificaties bij Amazonprijswijzigingen, dus dat zou het kunnen verklaren.
Als je teveel mailtjes krijgt, kun je in de instellingen aanpassen dat je alleen een mailtje krijgt bij grote wijzigingen. :)

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:46
Hermessz schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:48:
[...]
Volgens mij stuurt brickwatch geen notificaties bij Amazonprijswijzigingen, dus dat zou het kunnen verklaren.
Als je teveel mailtjes krijgt, kun je in de instellingen aanpassen dat je alleen een mailtje krijgt bij grote wijzigingen. :)
Ja, helemaal correct, Het was een Amazon DE aanbieding, en die was tijdens het "Amazon top picks" moment alweer uitverkocht. Helaas

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Optimus Prime klaar. Gave build. Werd met name heel enthousiast van het hoofd, serieus gaaf gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7zD3RvwOVzKlZvkVg2lTEUMfgM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMFR59t5u2aNmzPOCy10GHmM.jpg?f=fotoalbum_large

Staat op een vrij hoge plank in de woonkamer. Als Mrs Eagle hey er niet mee eens is kan ze er niet bij :P

Is nog jammer dat ik het origineel niet ook nog heb. Wel Ultra Magnus G1 (wat in weze een volledig witte Optimus is), maar dat ziet er niet echt uit ben ik bang.

Is er trouwens ergens een moc voor de trailer van Optimus Prime? Zou wel gaaf zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:42
The Eagle schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:24:
Optimus Prime klaar. Gave build. Werd met name heel enthousiast van het hoofd, serieus gaaf gedaan.

[Afbeelding]

Staat op een vrij hoge plank in de woonkamer. Als Mrs Eagle hey er niet mee eens is kan ze er niet bij :P

Is nog jammer dat ik het origineel niet ook nog heb. Wel Ultra Magnus G1 (wat in weze een volledig witte Optimus is), maar dat ziet er niet echt uit ben ik bang.

Is er trouwens ergens een moc voor de trailer van Optimus Prime? Zou wel gaaf zijn :)
https://rebrickable.com/s...s+trailer&search_type=all
Kies maar uit :P

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:56

Reinier

\o/

Ik ben nu bezig met een TGV Atlantique. Die is op onderdelen anders dan een Sud Est (o.a. kleur en dak).
Nog niet helemaal tevreden, neus blijft lastig. Dak ook. En nog wat dingen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJc6K7FyVqkexcT6eRuBcrGYesg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZPO8RbRQylQzCevOHKy9oKe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjZeqwYngK0bZe-oE1cVlvPii1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjxwJobceMpp5O4e86w6gTPk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BqVaAr_aNW37uOnrWhypLyZj4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxVC4g8sN8y9W5AdMrJyvd48.jpg?f=fotoalbum_large

En dat gaatje van een halve plate moet nog dicht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 15:57

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Sander0105 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:26:
Na eerst begonnen te zijn met de lijsten van MinifigureDisplay, zocht ik toch naar wat leukers (en iets groters :+ ) Een keer via printables.com een lego Hexagon display tegen gekomen om zelf te printen. Na de eerste test was ik niet tevreden over het formaat en de manier waarop de modules in elkaar grijpen. Dus uiteindelijk maar een eigen versie gemaakt waar een 4x4 plate in kan. Heb je net wat meer ruimte voor de wat grotere minifigures met extra elementen eromheen.

Inmiddels halverwege met printen :9

[Afbeelding]
Ik heb deze dus ook een kleine aantal van geprint alhoewel ik de originele gebruikt heb. Ik maak nog 1 rij onder de half lege zeskanten en daarna ga ik er nog een stuk of 10 van elk printen om langs de trap ook deze op te hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xu6SlOgWD98zduOc12dDQv1lc5A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oKjhfy6WxywHtFdjIh166TcS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPFwPbiWMJd6PaFo0b0dMp_KsWo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5SJhbEmsgnxxMwHHuLg5pRlj.png?f=fotoalbum_large

En toevallig vandaag heb ik nog een mount geprint voor de Saturn raket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hc3FUmecJBBDhWcHigNPVEY2CoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2GIz2eFExb7ImFhSygkV4sLG.png?f=fotoalbum_large

-Te huur

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dennis combineerde mijn MOC (een upgrade van een Lego Ideas set van iemand anders) met set
Supergrote LEGO® minifiguur

Zie hier het super gave resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0ZHm1qPVg2iDQyIGQUBf-CYeEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KGyujx74gCNmP9BMiR93Vlb.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
@djwice
Mooie MOC! Vanwaar de keuze om een tweede MOC te registreren, ipv de eerste te updaten naar versie 2?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Br00d schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:25:
@djwice
Mooie MOC! Vanwaar de keuze om een tweede MOC te registreren, ipv de eerste te updaten naar versie 2?
Als je een MOC update gaat er geen mailing uit, komt ie niet op de front page, niet op de socials etc. dus zal (bijna) niemand de wijziging opmerken.
En dat is zonde, want ik wil juist dat zo veel mogelijk mensen genieten van het bouwen en interacteren met de MOC.
Reacties met foto zoals die van Dennis vindt ik echt super, daar doe je het voor.

Bij kleine wijzigingen die je nauwelijks merkt qua stabiliteit of interactie of op het zicht, wijzig ik vaak alleen de pdf bij de bestaande MOC.
Vaak is het dan een makkelijkere bouwinstructie of kleur wijziging binnen in het model die het bouwen makkelijker maakt.

Als de wijziging significanter is, zoals bijvoorbeeld bij het schilderij en de telramen (totaal andere steentjes of look) maak ik een nieuwe MOC aan.

In het geval van de Emergency Box is de hamer erg veranderd, de eerste MOC was alleen door mij getest. De tweede nadat mijn zoontje er heel veel mee gespeeld had 😃, dus fixes voor dingen die het spelen in de weg zaten.
Ik denk dat het leerzaam voor anderen kan zijn welke dingen ik wijzig en dat ze kunnen ervaren wat het verschil tussen de twee is.

Ik leer zelf altijd veel van probeer en verbeter acties van anderen, zeker als er bij staat waarom.

[ Voor 51% gewijzigd door djwice op 17-09-2023 13:20 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KEgC8wqB5qvtG8DsQdg4c0oqFuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jCKbZKQXthn7XLDsYWL4zqxz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8VdmHtKNCEA77_HxY1w3_eYwa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k5fVAk39tsUmYtw7M4dfEqdy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOdY8MJ94xmHY6qZkXE7h40RSak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YtYPM4kAbxR2wVDudm2ymee.jpg?f=fotoalbum_large

De Concorde is af!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-05 22:41
Haha jij bent van de kleine setjes zie ik :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:52

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
Dat word weer een tripje naar de ikea :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Nu online
De Concorde is af!
Hier ook al een paar dagen. Iedere keer draai ik hier in de woonkamer toch m'n hoofd om er even van te genieten. :)

Op een of andere manier leek het me wel mooier als er ook zo'n doorzichtig rond geel steentje op het voorste landingsgestel had gezeten, daar zit nu dat pinnetje net of er nog iets op moet... of ben ik de enige die zo denkt.

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vogels60 schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:06:
[...]

Hier ook al een paar dagen. Iedere keer draai ik hier in de woonkamer toch m'n hoofd om er even van te genieten. :)

Op een of andere manier leek het me wel mooier als er ook zo'n doorzichtig rond geel steentje op het voorste landingsgestel had gezeten, daar zit nu dat pinnetje net of er nog iets op moet... of ben ik de enige die zo denkt.
Daar hoort zo'n rond geel lampje op. Zit vast nog bij je reserve onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
Vogels60 schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:06:
[...]

Wat doe jij met die oranje "tijdelijke" blokjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Nu online
HerZon schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:17:
[...]

Daar hoort zo'n rond geel lampje op. Zit vast nog bij je reserve onderdelen.
Boven bij het scharnier wel maar onder bij het wiel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vogels60
  • Nu online
cherrycoke schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:33:
[...]

Ik heb ze maar terug in een zakje in de doos gedaan. Deze hebben verder geen functie zover ik kan zien.

Misschien iets voor een MOC maar dat oranje moet je maar net kwijt kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Vogels60 op 17-09-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:15

L23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
L23 schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:05:
[...]

Sindsdien eten jullie voor de tv?
Er zit geen jullie bij, dus dat komt mooi uit. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:15

L23

cherrycoke schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:20:
[...]

Er zit geen jullie bij, dus dat komt mooi uit. :P
Dan moet alleen de Concorde een plek krijgen en dan is er weer een hoekje aan de eettafel vrij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Eigenlijk moet je een paar 1/3 hexagons printen waarmee je de zijkanten van de hokjes aan de buitenrand mee kan afdekken. Dan ben je van die strips en geultjes aan de zijkant af en heb je overal een even dikke wand.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
cherrycoke schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:33:
[...]

Wij hebben bij de action hele kleine ronde plastic bakjes met deksel gekocht, per set gaan daar de reserve en tijdelijke onderdelen in, incl. setnummer op een briefje.
Voor het geval we een steentje nodig hebben ☺️

Maar IKEA hersluitbare zakjes (of vergelijkbaar van een andere winkel) werkt ook.

[ Voor 19% gewijzigd door djwice op 17-09-2023 21:45 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier ook de Concorde in elkaar gezet. Kon hem vandaag niet laten staan, dat krijg je als de Lego store hem in de etalage zet…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4VflLcXwZo_3IOIhO3q0-yrO4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q1t3HyBGEWsAN5c7aUIfm1Jq.jpg?f=fotoalbum_large

Er staan leuke stukjes tekst bij. Ook her en der door de build heen over bijvoorbeeld de speciale verf en het wisselen van tankinhoud t.b.v. evenwicht in het echte vliegtuig.

Voor nu staat hij even op het kookeiland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baWNpfed_gAU7xQG1LpABEYSoJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9pSRsjLDmZLvO2en4wPJXMF.jpg?f=fotoalbum_large

Vrij groot ding! Morgen gaat hij op een kast in de werkkamer waar hij goddank past. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2hXYMYTGKnKMkDE14RnggKKNmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRNLjjmIlKsBhmkwfMlmTkjC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Thomas op 17-09-2023 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 08:53
Yagermeister schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:07:
[...]

Ik heb deze dus ook een kleine aantal van geprint alhoewel ik de originele gebruikt heb. Ik maak nog 1 rij onder de half lege zeskanten en daarna ga ik er nog een stuk of 10 van elk printen om langs de trap ook deze op te hangen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En toevallig vandaag heb ik nog een mount geprint voor de Saturn raket.

[Afbeelding]
Kan je linkjes delen naar beide prints? heel mooi zo.

Water-Escape

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:31
Zegato schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:31:
[...]

Volgens mij wel! 4000 m2 mag je wel een "beurs" noemen, toch? Mocht je gaan: maak foto's! Ik ben benieuwd :)
U vraagt, wij draaien! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbBKY3mAO6Z7ljrvv76-lgIJgK4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TNrPsZk31vYghLRCu4JV2k6t.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIPa2tc_x9noUHbnWY8fEaXYNSQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dVp8heNSVZOxsvMpHMlhHUHx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02T-KWvCtrgk4JyEDxvedsei114=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e1VqKU7WOU8T07SE96oNq5kw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUyY8TxgnnLHu4onOb9f3lpe2EU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vOwKB7qufIsQQBq81RxhwjXL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duDR9YHxK8t7qla8pW1_UafMXSU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8jPXn3RAPuvgQIwtx9U5b9UK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXJMocQivgRaUdnIDISiqjqcdFY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pefWuZ87KMnoq6cd4mGVAnJP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4Uj_uPkXQRvsJnfI2MDGKir2tw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pgt6JCW2UlAzG10giqvvABWn.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsuFzqH1l3y0xxiMVgly_QmXQIw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gZfqRLsLB5kKZjcyGEmfCOPJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tliJ3ynwWrhUoXHHDVuV9VCiNl0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TK3GmFYROfkXTOqCLa4e3HOi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktFu5p2szhHjHwq-0-IstTBZ4LA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wovl4kabplEEhP1XcokRyS87.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Jia0XnybGg_U1TIy5LQq6fJ28E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6Plh9jZDoduBW20UvOr2VqP4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Q9JrkZgnt6Fpq3kl7w86s0oBAM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zRHdovyRb4FgX62MDX1d6Dkr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_n-u3JRnrJ2Q9ppY9XY839EHB8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vFCq4RvIg953GB2uVa5VcRz9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lr8rB4HegA8dct_sVngZZPHQ8aU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XijeSJZymBrcx4LNGqb2Owoa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqyrxkAsFzoGs1ZPvdUlyvvX7Z8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ALc207huzInH2TPS0juufYDG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3b5y4WhHYV9hVYlWiEnFaAOtjiw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KGamhtMXQSAEpFZUYKDZVIHF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3zcNX7e0ZAzzMCJQLKckdCIFlA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fvcQJy3XH4uKB7ZsXhUVfbeB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGrqXSAN8XOWdcI1--LJQGViNEk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f7jcKdNy53TKnROQ3PFM3uIi.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 17:45

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ziet er een beetje uit als een jaren '80 beurs zoals die destijds vaak in sporthallen gehouden werden.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vogels60 schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:43:
[...]

Boven bij het scharnier wel maar onder bij het wiel niet.
In mijn hoofd hoorde die er dus op - net de foto's bekeken, maar zit er bij mij ook niet op. 8)7

Update - nu wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cO0ZbVJayZPq5NJXVlMvNVx4JEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cY6enqAJR7VpkFofnjoQppm3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door HerZon op 18-09-2023 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Nu online
Juist, dat bedoel ik dus😉👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 15:57

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

-Te huur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-05 21:34
Er is weer een nieuwe update met nu een hele toffe brug

https://youtu.be/roiScP9uRoo?si=cOKhzKJ3WeTFfnBG

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 22:46
HerZon schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:07:
[...]

In mijn hoofd hoorde die er dus op - net de foto's bekeken, maar zit er bij mij ook niet op. 8)7

Update - nu wel.

[Afbeelding]
Er hoort daar onder inderdaad geen geel steentje (wat een landing- of taxi-light moet voorstellen) te zitten, maar als het voor jouw hoofd beter is zo.... ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPFBTmHtE9h2PCcO5wGj-oorlHI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YjCnhuzsfPZbCC2OQWLvkCSI.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThVhDOgKA1Ngke1XhikbHf4IX2E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BMl1w0GYv166OZSqYVLw9oeP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Archer_VC10 op 19-09-2023 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 10:33

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Eerste beelden van de Alpine lodge (winter dorp) waren meen ik al gedeeld, maar nu dan ook een link naar de LEGO shop. 1 oktober voor insiders.

https://www.lego.com/nl-nl/product/alpine-lodge-10325

Deze set valt (bij mij) beter in de smaak dan de set van vorig jaar, al is Santa's Visit dan nog steeds de favouriet van die drie. De toevoeging van zo'n bruggetje, bevroren meertje en skater is geinig gedaan. Details en extra's die wat kunnen toevoegen aan het "verhaal" en sfeer. Het gaat natuurlijk om het idee, maar het had niet misstaan wanneer ze het meertje (en bruggetje) net iets meer body hadden gegeven. Een paar extra plates bedekt met transparante tiles. Maar ja, dat kan men er altijd nog zelf van maken 8)

[ Voor 58% gewijzigd door Gim op 19-09-2023 15:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:00
Gim schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:36:
De toevoeging van zo'n bruggetje
Steiger*?

Maar zeker leuke set! Bonuspunten voor het schijthuisje erbij :)

[ Voor 10% gewijzigd door AppieNL op 19-09-2023 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:04
Meh, ik vind hem niet echt een kerstgevoel geven. En echt iets bijzonders ontbreekt er (zoals vorig jaar met de Tram / dorpstraat)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 12:26
ShadLink schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:48:
Meh, ik vind hem niet echt een kerstgevoel geven. En echt iets bijzonders ontbreekt er (zoals vorig jaar met de Tram / dorpstraat)
Smaak, want ik vind hem juist ge-wel-dig heel erg leuk die Ski vibes

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• vijv
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:54
Project Legokamer:

Er moet zoveel mogelijk bewegen. Hiervoor heb ik voor de originele serie tchnic supercars een interactieve lijst gemaakt.

Het systeem kan worden aangezet vanaf dezelfde monitor als alle andere bewegende dingen in de kast. Met grote ronde knoppen kunnen de motoren in de auto's naar believen aangezet worden in de gewenste richting. Per wagen is gekozen voor een motor uit het juiste tijdperk, alleen de 8880 heeft een large PF motor gekregen omdat daar teveel weerstand in zit om een oudere motor te gebruiken.

De meeste manuele functies werken ook nog gewoon, alleen is bij een aantal auto's de versnellingsbak vastgezet op de motoren niet te slopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.vijv.dds.nl/lk/9-19_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vijv.dds.nl/lk/9-19_2.jpg

De ontwikkeling in Technic is zo mooi weergegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door vijv op 19-09-2023 18:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQbEBeMbb5ttdOKuy4mHw9GBqjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJuTbwVJgkiulgGo8gRQ2TCS.jpg?f=fotoalbum_large

Paarse zuurstof tank voor je paarse astronaut.

Gekocht op bricklink voor 1.14 per stuk. Nederlandse verkoper.

Dus voor degenen die het nog zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Wie gaan allemaal de nieuwe bricklink MOC's kopen?
Vind de prijzen behoorlijk aan de hoge kant, zitten wel leuke setjes tussen.

https://www.bricklink.com/v3/moc-pop-up-store/main.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:33
dr86 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:13:
Wie gaan allemaal de nieuwe bricklink MOC's kopen?
Vind de prijzen behoorlijk aan de hoge kant, zitten wel leuke setjes tussen.

https://www.bricklink.com/v3/moc-pop-up-store/main.page
dit is niet van 't designer program toch? Bij deze koop je alleen de instructies en de losse steentjes op BrickLink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Laatst online: 29-05 22:34

spok9

Groen...

Loader schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:32:
[Afbeelding]

Binnenkort komt ook die Hallowoon VIP add-on met paarse helm, hoop dat die dan ook een wat lagere prijs krijgt :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Laatst online: 01-04 07:28
Leuke nieuwe kerst set! Gaat er zeker komen.
Ik dacht zojuist met deze diepzee wezen blokjes toch wel een krabverkoop kerstkraampje te kunnen maken...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxWoODchcTd8aoRaXHCO3IVSbcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2ij6INQ3CCNnNbIDDxPvPWx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@vijv hoe heb je de motorisering van de rode testcar gerealiseerd? Er is in dat model niet heel veel plaats weet ik uit ervaring :)

Overigens staat de versnellingsbak van dat ding half in zijn vrij nu. Palletje even naar rechts zetten en iets losser, wordt ie niet meer door de as meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Frantic schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:31:
[...]

dit is niet van 't designer program toch? Bij deze koop je alleen de instructies en de losse steentjes op BrickLink?
Ja dit is weer wat anders, maar dacht dat die steentjes wel via lego zelf kwamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vijv
The Eagle schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:06:
@vijv hoe heb je de motorisering van de rode testcar gerealiseerd? Er is in dat model niet heel veel plaats weet ik uit ervaring :)

Overigens staat de versnellingsbak van dat ding half in zijn vrij nu. Palletje even naar rechts zetten en iets losser, wordt ie niet meer door de as meegenomen :)
Onder het motorblok hangt een V1 9V motor die vanaf onder de versnellingsbak aandrijft. Normaal niet mogelijk omdat dan de wielen de vloer niet meer raken, maar in dit geval staan alle auto's verhoogd en is er plek zat.

De pook was naar beneden gezakt tijdens het ophangen, het motorblok draaide ook niet meer mee zag ik net. Opgelost door de pook in de derde versnelling te blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 10:24
Loader schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:32:
[Afbeelding]

wat wel bijzonder is om te zien dat sommige meer dan 100 stuks hebben.
zal wel batch bij lego hebben ingekocht?
maar dank voor tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:04
dr86 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:16:
[...]

Ja dit is weer wat anders, maar dacht dat die steentjes wel via lego zelf kwamen.
Gedeeltelijk, je kan een gedeelte van de steentjes via Pick a Brick (online) kopen, de rest (of volledig) via Bricklink verkopers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:59
leosand schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:17:
[...]

maar dank voor tip
Het is een nieuw onderdeel en hoort bij de set 80111. Nieuwe onderdelen komen na half jaar na uitgave van de set voor eerst te koop bij pick and brick van lego zelf. Maar voor die tijd waren er al mensen die veel sets van 80111 hadden gekocht voor hun eigen winkel op bricklink. Ze halen de set uit elkaar en verkopen alles per onderdeel.

Dit onderdeel was duur, ik geloof dat ze toen 11 euro vroegen of meer. En toen het te koop was bij pick and brick dachten velen, daar zit geld in. Dus kochten sommige kopers honderden. Alleen wat hier gebeurd is, de prijs gaat omlaag. Omdat er zoveel aanbieders zijn.

Dus dat is mooi voor ons. Ik had zelf geen zin in om 80111 te kopen en 1.14 + 1.01 verzendkosten + verwerkingskosten erbij, dan heb je er al 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
Vraagje over het insidersprogramma. Ik heb ongeveer 6600 punten. Kan ik 2x 3000 punten inleveren en zo 2x €20 korting inleveren op 1 set? Of kan je maar 1x tegelijkertijd een kortingscode inleveren? Hier staat me nameljjk ieta van bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:14
DCNY schreef op woensdag 20 september 2023 @ 06:49:
Vraagje over het insidersprogramma. Ik heb ongeveer 6600 punten. Kan ik 2x 3000 punten inleveren en zo 2x €20 korting inleveren op 1 set? Of kan je maar 1x tegelijkertijd een kortingscode inleveren? Hier staat me nameljjk ieta van bij.
In de winkel kan je alle punten gewoon inleveren zonder te hannesen met die codes, dus ik raad aan om bij een Lego store me slag te slaan.

• spok9
  • Laatst online: 29-05 22:34

spok9

Groen...

leosand schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:17:
[...]

maar dank voor tip
Geldt voor wel meer gekke onderdelen, die schildjes of bv. paardendekens uit het kasteel verschenen ook ineens in honderdtallen bij sommige winkels. Mogelijk idd inkoop via pick a brick, maar dan lijkt de marge me zo klein… hoop moeite voor weinig marge. Ik denk altijd: die lui weten iets dat wij niet weten ;)

Edit: paarse air tanks zijn bij Lego pick a brick nu 0.24ct.

[ Voor 5% gewijzigd door spok9 op 20-09-2023 08:20 ]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:28
DCNY schreef op woensdag 20 september 2023 @ 06:49:
Codes van tegoedbonnen kun je zo goed als onbeperkt inwisselen. 2x €20,- is geen enkel issue. Codes voor cadeau’s of setjes aangekocht met Insiders punten maar 1 per order.

Dus scan nog even 8 manuals en je hebt €20+€20+€5 korting ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:12
HelloIamAldo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:52:
[...]

In de winkel kan je alle punten gewoon inleveren zonder te hannesen met die codes, dus ik raad aan om bij een Lego store me slag te slaan.
Ik kan dat bevestigen. Gisteren in de Lego Store bij Disneyland Parijs de Titanic met 10% korting (Disneyland jaarkaart geeft 10% korting ook bij de Lego store!) en in punten betaald. Gewoon precies het aantal punten voor het bedrag, geen bonnen nodig.

• DCNY
ThaRoof schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:14:
[...]

Codes van tegoedbonnen kun je zo goed als onbeperkt inwisselen. 2x €20,- is geen enkel issue. Codes voor cadeau’s of setjes aangekocht met Insiders punten maar 1 per order.

Dus scan nog even 8 manuals en je hebt €20+€20+€5 korting ;-)
En dan kom ik op €54,95. Betaal ik dan wel verzendkosten? Normaal gesproken niet maar aangezien de webshop van Lego uit de jaren 90 komt weet je t daar maar nooit ;)

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:02
DCNY schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:42:
[...]

En dan kom ik op €54,95. Betaal ik dan wel verzendkosten? Normaal gesproken niet maar aangezien de webshop van Lego uit de jaren 90 komt weet je t daar maar nooit ;)
Ja dan betaal je helaas verzendkosten...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:28
Leuk om te zien! Ik krijg de neiging om leeftijd te gaan raden 😄

Dit is mijn collectie, wel zo'n 98% correct denk ik.
https://brickset.com/sets/ownedby-k4rp

• Gim
  • Niet online
DCNY schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:42:
[...]

En dan is het een kwestie van een goedkoop iets erbij kopen. Eventueel een minifiguurtje à 3,99. Je besteedt meer, maar spaart €5,95 uit aan verzendkosten, dus sowieso €2 gewonnen. Verkoop het minifiguurtje door met enig verlies (als ie minder populair blijkt) en je hebt al behoorlijk bespaard op de verzendkosten.

• Gim
  • Niet online
Vandaag eens op zoek naar QR codes in instructieboekjes. Ik heb nog een paar punten nodig voor een extra €5 aan korting. Goed om te weten dat je met de Insiders kortingscodes kunt stapelen per bestellen (i.t.t. de actiecodes). Mij staat bij dat het met de oudere VIP punten niet kon; het stapelen na inwisselen voor korting.

De nieuwe winterdorp set (lodge) zie ik nog wel bij een Intertoys komen te liggen, net zoals de vorige sets. En dan is het gewoon wachten op een of andere kortingsactie van Intertoys op hun assortiment. Met de IDEAS insecten set verwacht ik eigenlijk half dat het een LEGO exclusive set blijft. Daar wil ik de korting waarschijnlijk voor gaan gebruiken, zodat de punten ook besteed zijn voordat ze verlopen. Je moest toch 1x per jaar of anderhalf jaar iets bestellen bij LEGO zodat je punten blijven bestaan?

[EDIT]Ik had niet verwacht dat ik toch de nodige boekjes met zo'n QR code heb. Eigenlijk bizar weinig significante sets gekocht, maar al die kleine setjes van bij de Kruidvat die tikken ook lekker aan ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Gim op 20-09-2023 09:49 ]

• DCNY
SlayaStone schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:43:
[...]

Ja dan betaal je helaas verzendkosten...
Was ik al bang voor. Rare constructie daar bij Lego.

• Gim
  • Niet online
Weet iemand toevallig binnen hoeveel tijd je een kortingscode (na inwisselen punten) moet besteden?

Is dat 30 dagen? 60 dagen? Ik zie het niet zo snel terug bij LEGO m.b.t. het Insiders programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 17:01
Voor een beloning:

"Voor dit item krijg je een promotiecode, die je bij de volgende aankoop op LEGO.com kunt inwisselen. De code is 60 dagen geldig en moet tijdens het afrekenen worden ingevoerd in het veld 'Promotiecode invoeren'. Er kunnen verzendkosten in rekening worden gebracht. Je kunt per bestelling slechts één promotiecode gebruiken. De beschikbaarheid van deze promotie is beperkt en alleen geldig zolang de voorraad strekt."

Voor korting:

"De LEGO® Insiders-korting is 60 dagen geldig vanaf het moment van inwisselen."

[ Voor 79% gewijzigd door Burning_Tyre op 20-09-2023 11:31 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:33
Is er hier iemand die een van deze sleutelhangers heeft? Ik heb momenteel een superwoman sleutelhanger maar die is een beetje aan het vergaan :X ik durf geen foto te maken maar het gezicht is eraf gesleten, ze mist een been en een hand. Ik zou deze graag vervangen maar weet niet zo goed of dit iets is en of dit misschien langer meegaat dan een minifiguur als sleutelhanger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhG4oZ3IrN3zAcmQ2hp5oZjwWRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jNrg71zGpN88Ow2q6wV8Repm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
RubjeMazter schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:17:
Is er hier iemand die een van deze sleutelhangers heeft? Ik heb momenteel een superwoman sleutelhanger maar die is een beetje aan het vergaan :X ik durf geen foto te maken maar het gezicht is eraf gesleten, ze mist een been en een hand. Ik zou deze graag vervangen maar weet niet zo goed of dit iets is en of dit misschien langer meegaat dan een minifiguur als sleutelhanger.

[Afbeelding]
Ik heb een metalen LEGO sleutelhanger van het moment toen de Creator Expert Mustang uitkwam. Die ziet er bij mij nog wel redelijk uit. M'n ervaringen met minifiguur sleutelhangers sluiten aan bij jouw ervaringen. Geen armpjes of zo die eraf zijn, maar wel dat het bedrukte kunsstof erg slijtage gevoelig is.

Ik denk wel dat die "gouden" metalen sleutelhanger die je toont wel eerder slijtage gaat laten zien. Het is neem ik aan gewoon een metalen sleutelhanger met een kleur coating. Liefst zo min mogelijk verf of lak erop :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 20-09-2023 13:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:46
RubjeMazter schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:17:
Ik zou deze graag vervangen maar weet niet zo goed of dit iets is en of dit misschien langer meegaat dan een minifiguur als sleutelhanger.
Na heel veel minifigs etc als sleutelhanger te hebben versleten, nu deze als sleutelhanger. Verslijt niet zichtbaar ;jAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsMTQU7w43nbOBzZqCrJu7aCJzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETiVhwSONgARfACK5T7pgAyT.jpg?f=fotoalbum_large

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Thomas schreef op zondag 17 september 2023 @ 22:49:
Hier ook de Concorde in elkaar gezet. Kon hem vandaag niet laten staan, dat krijg je als de Lego store hem in de etalage zet…

[Afbeelding]

Er staan leuke stukjes tekst bij. Ook her en der door de build heen over bijvoorbeeld de speciale verf en het wisselen van tankinhoud t.b.v. evenwicht in het echte vliegtuig.

Voor nu staat hij even op het kookeiland.

[Afbeelding]

Vrij groot ding! Morgen gaat hij op een kast in de werkkamer waar hij goddank past. [Afbeelding]
Ik dacht dat het door de marketingfoto's kwam, maar ik zie het nu ook in jouw build: vind je het niet jammer dat de neus toch een beetje "te recht" lijkt ondanks het mechanisme er wel voor zorgt dat de neus naar beneden toe wijst? Ik vind het puntje van de neus zo recht uitzien. Ik had em ietsje meer gekromd naar beneden verwacht.

Zeer toffe build verder. Als ik meer plaats had zou ik em graag willen hebben!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:38
Alweer even geleden dat ik een setje heb gebouwd, maar nu het weer slechter aan het worden is een paar setjes gekocht. Kan er weer ff tegenaan! 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-F4D-4eJKahGiYyJ9f_UC3pCLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6C9Iw50ZxWglc4Pj3Y2rs9a.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:14
Vissa66 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:15:
Alweer even geleden dat ik een setje heb gebouwd, maar nu het weer slechter aan het worden is een paar setjes gekocht. Kan er weer ff tegenaan! 😄

[Afbeelding]
Jouw definitie van 'setje' wijkt iets af van de mijne :D

Mooie oogst voor de rest hoor, veel plezier ermee _/-\o_

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

[Afbeelding]
Sow dat zijn niet de kleinste/goedkoopste setjes. #jaloers :) Have phun dude!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:35

[Afbeelding]
En nu alle steentjes in één grote bak en bouwen maar. Ben je wel even zoet mee.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:28
Winter is coming ofzoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 22:46
Deathchant schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:45:
[...]

Ik dacht dat het door de marketingfoto's kwam, maar ik zie het nu ook in jouw build: vind je het niet jammer dat de neus toch een beetje "te recht" lijkt ondanks het mechanisme er wel voor zorgt dat de neus naar beneden toe wijst? Ik vind het puntje van de neus zo recht uitzien. Ik had em ietsje meer gekromd naar beneden verwacht.

Zeer toffe build verder. Als ik meer plaats had zou ik em graag willen hebben!
De neus hoort zo'n 12,5 graden naar beneden te scharnieren (zie hier: http://www.concordesst.com/nose.html) en mijn ruwe gok zou zijn dat de Lego versie zo'n 15 graden zakt. Ik weet niet wat je dan niet vind kloppen hieraan. Het blijft natuurlijk een Lego 'weergave' van het echte apparaat en kan niet alle vormen precies volgen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:35
Gisteren binnen gewandeld bij de LEGO Store van Barcelona. Mooie bouwwerken daar, waaronder een stukje Sagrada Familia. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0rNAE91N7bLj7-C0nMMswcr1NA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDqu66lkdd45VAwdfxTKSInN.jpg?f=fotoalbum_large
218.388 bricks. 502kg. 1223 uur bouwtijd. Ik schat zo’n 2,5 hoog.

Overigens ook de Concorde bekeken. Hoewel het vliegtuig erg mooi is (al haalt ie het nog niet bij de SR71), lijkt me het qua build erg saai. Vanzelfsprekend doordat het twee identieke vleugels zijn, maar ook de bovenkant. Gelijk aan de Saturnus V. Iemand die een beetje objectief kan aangeven hoeveel herhaling in deze build zit? Model vind ik namelijk wel mooi, maar het bouwen moet leuk zijn.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 16:03
Cass Casey schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:28:
Gisteren binnen gewandeld bij de LEGO Store van Barcelona. Mooie bouwwerken daar, waaronder een stukje Sagrada Familia. [Afbeelding]

Overigens ook de Concorde bekeken. Hoewel het vliegtuig erg mooi is (al haalt ie het nog niet bij de SR71), lijkt me het qua build erg saai. Vanzelfsprekend doordat het twee identieke vleugels zijn, maar ook de bovenkant. Gelijk aan de Saturnus V. Iemand die een beetje objectief kan aangeven hoeveel herhaling in deze build zit? Model vind ik namelijk wel mooi, maar het bouwen moet leuk zijn.
Heel gaaf!

Weet je misschien hoe worden bouw uren berekend? is dat 1 bouwer 1223 of waren het meerdere bouwers en intotaal 1223 uur of totale project 1223 uur met meerdere bouwers?

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-05 16:09
korenpc schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:07:
[...]

Heel gaaf!

Weet je misschien hoe worden bouw uren berekend? is dat 1 bouwer 1223 of waren het meerdere bouwers en intotaal 1223 uur of totale project 1223 uur met meerdere bouwers?
Meestal als je met 5 bouwers bezig bent, hebben ze zo een 245 uur per persoon eraan gebouwd. Totale aantal uren dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-05 00:10
Cass Casey schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:28:
Gisteren binnen gewandeld bij de LEGO Store van Barcelona. Mooie bouwwerken daar, waaronder een stukje Sagrada Familia. [Afbeelding]

Ik vond de Concorde juist erg leuk om te bouwen. Het is wel deels repetitief uiteraard, maar met de gebruikte technieken vind ik het juist één van de gaafste sets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:44
Ik ben normaal niet zo van linken naar Youtube, maar Tiago had vd week een korte review (6 min).
YouTube: I wasn't ready for the LEGO Concorde (Review)
En waar hij nou verreweg het meest enthousiast over was waren:
- 0 stickers
- interessante nieuwe parts
- en de meest interessante/afwisselende en vernieuwende bouwtechnieken die hij in tijden heeft gezien (iig dit jaar). Genoeg afwisseling ook begreep ik. Maar ja, er blijven altijd die 2 vleugels, daar kom je niet onderuit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Laatst online: 01-04 07:28
Met het oog op de nieuwe kerst set toch ook maar de 31080 goedkoop op de kop getikt via Marktplaats. Gaan mooi samen, al helemaal voor een tientje. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5W7LpJpoAZr61YWL0_nLtgOsGDE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d4XNd4jOxewVVeKuR3CjMbGZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRy-O8QqDvzKmyqt-g344S4zjQ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H8vvvr4E48nCeDeX76zkwM2s.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ridddick
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-03 19:01
Karp schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:46:
[...]

[...]

Leuk om te zien! Ik krijg de neiging om leeftijd te gaan raden 😄

Dit is mijn collectie, wel zo'n 98% correct denk ik.
https://brickset.com/sets/ownedby-k4rp
Mooie collectie! Vooral die Legends!🤗

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:38
Kapoen schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:17:
[...]

Jouw definitie van 'setje' wijkt iets af van de mijne :D

Mooie oogst voor de rest hoor, veel plezier ermee _/-\o_
Thanks, moet zeker goed gaan komen! :)
Cass Casey schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:41:
[...]

En nu alle steentjes in één grote bak en bouwen maar. Ben je wel even zoet mee.
Goede! Dan ben ik zeker weten de aankomende winter wel zoet. 😆
Deathchant schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:30:
[...]

Sow dat zijn niet de kleinste/goedkoopste setjes. #jaloers :) Have phun dude!
Heb voor elke set de ,,goedkoopste'' die ik kon vinden opgezocht die nog wel gesealed en met omdoos was. Scheelt toch echt een berg geld vergeleken met de LEGO store. De Liebherr bijvoorbeeld kun je vinden voor 450, ipv de 680 die LEGO vraagt.

De Ford GT is alweer af, moet niet in dit tempo zo doorgaan anders moet ik weer opzoek naar nieuwe setjes. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2h0RK6BJRvPX29d_3rR88ee1l2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4AFsn8u8vphaSbhsBgo2cm1d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLhO8K4UNrR4QHIQ5grxGzLAtrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ky7W454FmijXg05Cg1PSvB03.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CH3Q6F8NNHgyMgvK-Uw5gIQk4r0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWlrKdJfXsoG1VzT355Yzasb.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• vijv
Project Legokamer:

Vandaag gaan we de hoogte in.

De muren in de legokamer zijn drie meter hoog, maar daar boven loopt de kap nog 4 meter door. Het huis is gebouwd als een omgekeerd schip, vol met mooie oude balkconstructies.

Best een contrast met alle kleuren in het lager gedeelte van de ruimte, en dat moest veranderen. Voor evenementen heb ik lang Lego storage boxen in gebruik gehad, maar met Covid stonden die niets te doen. De hoogte in met die boxen! Totaal hangen er 24 boxen in de kap.

Afbeeldingslocatie: http://www.vijv.dds.nl/lk/9-20_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vijv.dds.nl/lk/9-20_3.jpg

De oude lichtbak hing al in mijn vorige woning, maar komt hier beter tot zijn recht. TL balken zijn verwijderd en vervangen voor led strips. Het Znap vliegtuig op de achtergrond is een winkel display model. Nooit plek gehad om dat ding op te hangen, maar hier is het een stipje aan de hemel.

Afbeeldingslocatie: http://www.vijv.dds.nl/lk/9-20_4.jpg

De verlichting hebben we meegenomen in het thema, we vonden van Kartell de FLY lamp die tweedehands goed betaalbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://www.vijv.dds.nl/lk/9-20_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vijv.dds.nl/lk/9-20_6.jpg

Vlinders. Al jaren hangen deze vlinders in het oude Legoland hotel in Billund en ik heb altijd het idee gehad om deze na te maken als er ooit een geschikte ruimte voor kwam.
De vlinders hangen aan het plafond, alsof ze uit de schouw fladderen. Een vriendin van ons heeft een opzet gemaakt voor een bewegend model, en die worden na Legoworld bij de rest geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://www.vijv.dds.nl/lk/9-19_3.jpg
Pagina: 1 ... 321 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .