Dat wordt geen kamer maar een attractie zo!
Dat is de bedoeling
. Legokamers vol stellingkasten die gepakt staan met modellen zijn er voldoende. Deze ruimte vroeg om iets anders en dit wordt de, voor mij, ultieme Lego kamer.
@vijv beetje offtopic, maar is dat dak geïsoleerd? Zo nee wordt het in de winter een kostbare zaak om warm te stoken, maar nog kostbaarder om te houden lijkt me. Potentieel effect: ik heb een enorme lego kamer maar kan hem de helft van de tijd niet gebruiken omdat het er te koud is.
Just checking
Just checking
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hoe vind je zoiets voor die prijs?Donatelloo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:54:
Met het oog op de nieuwe kerst set toch ook maar de 31080 goedkoop op de kop getikt via Marktplaats. Gaan mooi samen, al helemaal voor een tientje. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie 'm vanaf €30,-, maar ook voor €55. Da's een heel verschil.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Wat vaak op MP werkt is zoeken op naam set of bv Lego Schans in te typen ipv het setnummer. Veel verzamelaars zoeken of hebben alerts op het nummer.magic_nl schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:47:
[...]
Hoe vind je zoiets voor die prijs?
Zo heb ik de Lego NES 71374 (of zoals de advertentie schreef "nintendo van lego" eenmaal gebouwd maar doos en boek als nieuw weten te scoren voor €100
Niet verder vertellen
En soms moet je ook gewoon geluk hebbenDCNY schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:28:
[...]
Wat vaak op MP werkt is zoeken op naam set of bv Lego Schans in te typen ipv het setnummer. Veel verzamelaars zoeken of hebben alerts op het nummer.
Zo heb ik de Lego NES 71374 (of zoals de advertentie schreef "nintendo van lego" eenmaal gebouwd maar doos en boek als nieuw weten te scoren voor €100
Niet verder vertellen
Maar het klopt wel wat je zegt. Gisteren toevallig nog vele pagina's LEGO op MP bekeken en als je ziet hoe sommige mensen hun LEGO te koop aanbieden. Zowel qua toto presentatie, advertentie titels en prijzen is het heel divers.
@vijv ben jaloers op de ruimte die jij hebt om jou LEGO hobby te beoefenen
Soms ook een beetje scherp bieden. 9 van de 10 irriteren zich aan je bod en de tiende wil er graag voor die prijs van af want staat in de weg omdat kids er niet meer mee spelen. Had nu geluk met een aanbieder voor 20 die met 10 akkoord ging.magic_nl schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:47:
[...]
Hoe vind je zoiets voor die prijs?
ik zou in die blokken aan het plafond ook ledverlichting stoppen.vijv schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:27:
Dat is de bedoeling. Legokamers vol stellingkasten die gepakt staan met modellen zijn er voldoende. Deze ruimte vroeg om iets anders en dit wordt de, voor mij, ultieme Lego kamer.
Water-Escape
https://www.lego.com/nl-nl/product/piranha-plant-71426DCNY schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:39:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hehe eindelijk weer een normale Nintendo set

Het is een beetje geisoleerd toen het dak in de jaren 70 is vervangen. Voldoende om geen broeikas te worden in de zomer, en als ik de ruimte in de winter wil gebruiken stook ik eerst een paar uur een petroleumkachel op. Wel 1 die geen roet geeft. Sowieso heeft de rest van het pand hetzelfde probleem en stoken we voorlopig op hout en peut, tot we over een aantal jaar alles beter geisoleerd hebben. Heeft ook wel wat, bewust met je warmte omgaan en alleen stoken waar nodig.The Eagle schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:32:
@vijv beetje offtopic, maar is dat dak geïsoleerd? Zo nee wordt het in de winter een kostbare zaak om warm te stoken, maar nog kostbaarder om te houden lijkt me. Potentieel effect: ik heb een enorme lego kamer maar kan hem de helft van de tijd niet gebruiken omdat het er te koud is.
Just checking
Dat heb ik overwogen, maar die boxen zijn niet mooi als ze van binnen worden uitgelicht door dikte verschil van het materiaal.water_escape schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:03:
[...]
ik zou in die blokken aan het plafond ook ledverlichting stoppen.
Tijd voor de volgende Maxicar, broertje van de eerste post die ik over de kamer maakte en de tweede auto die nog over is. De Maxicars waren een 10 op 1 schaalmodel van kleinere Lego modellen, in dit geval is mijn model geinspireerd op setje 40190.
Zelfde verhaal, EV3 bricks vervangen door 1 Microbit en de wielen bewegen en sturen in een sequentie. Mooi plekje gevonden voor de schoorsteen waar de kast minder diep is.
Onder de ophangplaat zit led verlichting weggewerkt.

[ Voor 39% gewijzigd door vijv op 21-09-2023 20:41 ]
Ziet er niet verkeerd uit! Die gaat er wel komen, staat vast leuk tussen Bowser, de NES en het ?-block.
Die bouw je dan ook niet voor de bouwervaring van een groene buis (4 kwarten) 2 identieke blaadjes en 2 bekhelften voor 65,-. Die muntjes is een leuke extra. Jammer dat ze niks gedaan hebben met een mechaniek voor beweging of dat die vuurballen spuugt. Geeft toch wat meer bouwervaring,
Dan had ie niet voor €65,- weggegaan. Vind t wel leuk een keer een wat eenvoudigere set voor een wat lagere prijsHolzschuh schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:22:
[...]
Die bouw je dan ook niet voor de bouwervaring van een groene buis (4 kwarten) 2 identieke blaadjes en 2 bekhelften voor 65,-. Die muntjes is een leuke extra. Jammer dat ze niks gedaan hebben met een mechaniek voor beweging of dat die vuurballen spuugt. Geeft toch wat meer bouwervaring,
Gaat bij mij ook naast de Nes, Bowser en ?-block.
Nadeel, ik krijg last van fomo, dus alles wat ze van Nintendo gaan uitbrengen móet ik kopen dan. Dat is de reden dat ik nooit aan de modulars ben begonnen haha.
Deel je gevoel. Mijn vrouw liet hem gisteren zien. Mijn opmerking:"Shut up and take my money".DCNY schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:26:
[...]
Dan had ie niet voor €65,- weggegaan. Vind t wel leuk een keer een wat eenvoudigere set voor een wat lagere prijs![]()
Nadeel, ik krijg last van fomo, dus alles wat ze van Nintendo gaan uitbrengen móet ik kopen dan. Dat is de reden dat ik nooit aan de modulars ben begonnen haha.
Dus deze gaat er zeker ook komen voor naast de anderen.
Wat je zegt, ik heb dat met de Winter Village. Fomo ten top terwijl ik eigenlijk alleen de laatste plus de trein neer zet ieder jaar. Wil ze uiteraard allemaal neerzetten, maar kost ontzettend veel tijd.
Hoop stiekem dat ze een keer stoppen.
Sterker nog, ik denk eraan om ze te verkopen en via rebrickable die mini setjes die door iemand hier gemaakt worden. Miniaturen van de grote varianten. Zal vast geen geld schelen, maar wel plaats. De bak waar alles in onderdelen zit, is echt stampens vol.
[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 22-09-2023 11:20 ]
Wijs om daar keuzes in te maken, anders is het einde zoek inderdaad. Ik heb dat ook een beetje, en probeer me daarom te beperken tot thema's die ik echt de moeite waard vind (in mijn geval wel de Modularsets, en kasteel- of piratensets). Lastig soms om sets links te laten liggen, maar ook goedDCNY schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:26:
[...]
Dan had ie niet voor €65,- weggegaan. Vind t wel leuk een keer een wat eenvoudigere set voor een wat lagere prijs![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 22-09-2023 11:21 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Geef mij ff een seintje als je darkride en achtbaan klaar isvijv schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:27:
Dat is de bedoeling. Legokamers vol stellingkasten die gepakt staan met modellen zijn er voldoende. Deze ruimte vroeg om iets anders en dit wordt de, voor mij, ultieme Lego kamer.
Maar gaaf hoor, leuk dat je ook de ruimte hebt om het zo in te richten
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mxEkAgopowKhrsoW5EcY8Xo2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dIlcvJLhkAHFqZF2Rm5yBUz9.jpg?f=user_large)
Kon deze set 75369 Boba Fett niet laten liggen, voornamelijk om de minifig. Best leuke mech trouwens.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Nou nou nou, wat een zure reacties onder het tweakers artikel ook pfff

Dit is toch gewoon hartstikke schattig! En tis tenminste een plant die niet giftig is voor onze katten! Dus ik wil em hebben!!
Voor mij mogen ze een 500-1000 pcs build uitbrengen van elk mario-karakter hoor. Goomba, de vuurbloem, I want it all
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Veel prints op het figuurtje zeg, leukzonoskar schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kon deze set 75369 Boba Fett niet laten liggen, voornamelijk om de minifig. Best leuke mech trouwens.
Moet ik ook nog aanschaffen... Vind de Mech zelf echt verschrikkelijk, maar dat komt omdat ik een Star Wars purist ben en die Mech's niks met Star Wars te maken hebben.zonoskar schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar de Boba figuur zelf vind ik erg goed
Gister de nieuwe 76224 Batmobile mini gekregen (iets met een jaarlijks leeftijdding) dus die moest 's avonds gelijk gebouwd worden.
:strip_exif()/f/image/UAXrtUCRbcY2zw7ST7FxgBXS.jpg?f=fotoalbum_large)
Biertje erbij en gaan!
:strip_exif()/f/image/WrujM8CVfrUlQ7GE0vDEmY74.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuke build met wat nieuwe parts.
Het eindresultaat mag er zijn.
En hij staat natuurlijk perfect tussen de mini-Tumbler en mini-Batwing
:strip_exif()/f/image/BVkszgmotIXW1JggIpTmV1UE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ok, het blijven de mini-versies van de grote exemplaren maar die grote jongens zijn me wat te prijzig, zeker voor een thema die ik stiekum wel gaaf vind maar gewoon niet ook nog erbij kan hebben want geen plek meer.
Keuzes keuzes...
:strip_exif()/f/image/UAXrtUCRbcY2zw7ST7FxgBXS.jpg?f=fotoalbum_large)
Biertje erbij en gaan!
:strip_exif()/f/image/WrujM8CVfrUlQ7GE0vDEmY74.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuke build met wat nieuwe parts.
Het eindresultaat mag er zijn.
En hij staat natuurlijk perfect tussen de mini-Tumbler en mini-Batwing
:strip_exif()/f/image/BVkszgmotIXW1JggIpTmV1UE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ok, het blijven de mini-versies van de grote exemplaren maar die grote jongens zijn me wat te prijzig, zeker voor een thema die ik stiekum wel gaaf vind maar gewoon niet ook nog erbij kan hebben want geen plek meer.
Keuzes keuzes...
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Vandaag eindelijk maar eens begonnen aan de LEGO NASA Space Shuttle Discovery (10283).Yonix schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:57:
Niet een backlog, maar een 'bricklog':
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/7JE3O8Czd4ReoASnggKiIWhk.jpg?f=fotoalbum_large)
De Hubble-telescoop was al een erg leuk begin!
:strip_exif()/f/image/J3jAjVdkriskDKOx9QWjbzaT.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij zit ook in de Microfighter Slave 1, die is een stukje goedkoper.Boingo schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:54:
[...]
Moet ik ook nog aanschaffen... Vind de Mech zelf echt verschrikkelijk, maar dat komt omdat ik een Star Wars purist ben en die Mech's niks met Star Wars te maken hebben.
Maar de Boba figuur zelf vind ik erg goed
Die heeft een andere minder exclusive print, ik denk dat het Zonoskar daarom vooral te doen isXqlus1ve schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:35:
Hij zit ook in de Microfighter Slave 1, die is een stukje goedkoper.
Ik vind de print van Boba Fett die bij de Mech zit ook echt veel mooier
[ Voor 9% gewijzigd door ReVision. op 22-09-2023 18:49 ]
hoi
succes met de stickers !Yonix schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:44:
[...]
Vandaag eindelijk maar eens begonnen aan de LEGO NASA Space Shuttle Discovery (10283).
[Afbeelding]
De Hubble-telescoop was al een erg leuk begin!
[Afbeelding]
Ik heb het niet eens geprobeerd
Leuke build verder wel.
Die achtbanen staan er al, helaas op minifigschaalvhal schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:21:
[...]
Geef mij ff een seintje als je darkride en achtbaan klaar is
Maar gaaf hoor, leuk dat je ook de ruimte hebt om het zo in te richten
Vandaag maken we een uitstapje naar de Lego voorkamer. Dit was een lelijk halletje met een kleine slaapkamer die we hebben opengebroken. Geen ruimte met een echte functie, dus een mooie plek om wat sets mooi neer te zetten.
De doorloop van de hal naar de Legokamer lag lager dan de rest van de verdieping en hier hebben we een klein podium achtige verhoging gemaakt om trapje-af-trapje-op te elimineren. De muur aan deze zijde leent zich goed voor de architecture serie. Per skyline model is er een omlijsting op maat gemaakt die te verplaatsten is op de houten rail. De grotere modellen hangen op houten borden bovenin en het overige spul paste precies achter de openslaande deur.

Het is een andere figuur. Ik heb ze beide even op de foto gezet. Links Boba uit de microfighter en rechts uit de mech.Xqlus1ve schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:35:
[...]
Hij zit ook in de Microfighter Slave 1, die is een stukje goedkoper.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MDN9eOJ10p8njxZUjzAhloFO.jpg?f=user_large)
Ik heb trouwens ook de Ford GT af. Helaas was ik vergeten om extra zwarte 2L asjes te kopen, dus dat moet ik nog eens fixen. Ik had gelukkig wel nog genoeg voorraad om alle van buitenaf zichtbare te vervangen. Ook alle blauwe pins en gele assen vervangen natuurlijk.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rcXdAHpbDmfyA9DfBYSHJVfp.jpg?f=user_large)
Het is alleen de rally uitvoering geloof ik, veel veerweg. Eens kijken of dat te fixen is.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Mee eens, met die gedachte heb ik er ook nog eentje liggen. Dus wie er nog eentje zoekt in het Noorden.Metal Mark schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:24:
Ik hoop dat andere mede Tweakers dit vaker mogen doen voor elkaar.

Klein maar fijn zou ik zeggen. Ik heb de grote broertjes, maar de kleintjes ook gekocht. De kleintjes vind ik eigenlijk leuker.QuattroNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:04:
Keuzes keuzes...
Dan is de Mech inderdaad de goedkoopste optiezonoskar schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:35:
[...]
Het is een andere figuur. Ik heb ze beide even op de foto gezet. Links Boba uit de microfighter en rechts uit de mech.
Je wist dat er ook een mini 2023 Batwing is? Persoonlijk iets mooier dan de andere versie.QuattroNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:04:
En hij staat natuurlijk perfect tussen de mini-Tumbler en mini-Batwing![]()
[Afbeelding]
Keuzes keuzes...
https://www.lego.com/nl-n...batman-vs-the-joker-76265
Ja weet ik, thx.hemiparo schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:14:
[...]
Je wist dat er ook een mini 2023 Batwing is? Persoonlijk iets mooier dan de andere versie.
https://www.lego.com/nl-n...batman-vs-the-joker-76265
De mijne had ik toevallig nog, is een oudje uit set 6863.
Die nieuwe is zeker mooier dus die zal er ook wel gaan komen

[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 23-09-2023 11:21 ]
LEGO zelf heeft het over mild afwasmiddel voor het schoonmaken. Zou een druppel vaat afwasmiddel dan goed zijn? Of is dat al te sterk?
Nee kan prima.. ik deed het met Dreft, en meer dan een druppel, zeg een klein scheutje. En ze zagen er voor die tijd net zo krasloos uit, beter nog doordat ze schoon waren zonder oude roet/teerresten van de vorige eigenaar.zunrob schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:05:
LEGO zelf heeft het over mild afwasmiddel voor het schoonmaken. Zou een druppel vaat afwasmiddel dan goed zijn? Of is dat al te sterk?
Er zijn ook die het in de vaatwasser of wasmachine stoppen. Dan krijg je wel krassen, de kleuren worden er geloof ik niet anders van.
Ik bedacht me net dat ik het eindresultaat nooit heb gedeeld. De kinderen (4-5) vinden het erg leuk, je zag wel dat een kindje van 4 al veel bouwde (en geen hulp nodig had) en anderen meer.Bint schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:44:
Wat doe je als je dochter 5 wordt, gek is van Paw Patrol én van Lego bouwen (samen met papa), dan ga je met je kinderfeestje paw patrol in lego nabouwen! Op rebrickable zijn erg goede paw patrol brickheadz te vinden, voor maar $1, een schijntje. Ik ben onder de indruk van de manier waarop deze ontwerper ze heeft ontworpen, én de instructies zijn erg toegankelijk voor kinderen.
Momenteel ben ik 5 setjes aan het samenstellen voor de kinderen die komen (ik had gelukkig bijna alles op voorraad, heb voor een goede 10,- bij moeten bestellen), en heb één setje proefgebouwd, ik had er gewoon zelfs erg veel lol in. Ik ben benieuwd wat de kinderen en mijn dochter er volgende week van vinden!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier het eindresultaat:
:strip_exif()/f/image/Loh10dPaYqpKlktvJBIAvAi7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2M8YKyzzOEf3iI9FLl5XVgv6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5xCyKLuNSRkh8rB4F0D1kLmu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ftxu4rQjTNUES0m7RhSiCCgV.jpg?f=fotoalbum_large)
Memories of yesterday, will grow, but never die
Mooi om te lezen dat de build beviel, heb deze ook gehaald voor ons vriendenweekendje weg naar Friesland volgende weekVissa66 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:37:
En door, de Peugeot is ook af. De Ford GT was een mwehhh, waar deze echt veel leuker was om te bouwen. Bijzonder dat ik na zoveel sets toch elke keer weer nieuwe onderdelen tegen blijf komen.![]()
Op naar de Yamaha MT10!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Traditie getrouw gaat er dan altijd een nieuwe set mee om te bouwen 's avonds onder het genot van een Fries biertje
@Vissa66 Nice, mooie plaatjes ook.
Wat vond je trouwens mweh aan de ford GT? Ik heb de GT met veel plezier gebouwd, en wil juist de 9x8 laten gaan omdat ie het dubbele kost en kwa features eigenlijk hetzelfde biedt (als je de vooras met een dif en een ronddraaiend blokje even vergeet) als de GT, beetje meer form over features zeg maar
Wat vond je trouwens mweh aan de ford GT? Ik heb de GT met veel plezier gebouwd, en wil juist de 9x8 laten gaan omdat ie het dubbele kost en kwa features eigenlijk hetzelfde biedt (als je de vooras met een dif en een ronddraaiend blokje even vergeet) als de GT, beetje meer form over features zeg maar
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Hét grote minpunt van de Ford, in mijn ogen, is de schaal. Tuurlijk, de prijs is er naar maar ik had de serieuze hoop dat ie even groot als de Ferrari 488GTE zou zijn.vectormatic schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:05:
@Vissa66 Nice, mooie plaatjes ook.
Hij is echter dezelfde schaal als Dom's Charger wat ik erg jammer vind (want ook 2 totaal verschillende auto's).
Daarom vind ik de Peugeot gaver, en zeker ook vanwege de kleur.
Een Le Mans racer, met bijbehorende stickers, vind ik dan weer jammer maar soit.
Hij staat bij mij nog ingepakt te wachten, moet echt eerst plek hebben
Klopt, de schaal van de GT is weer een tussen-innetje, tussen de 1:10 en 1:14 modellen in, niet ideaal, wat dat betreft had ik ook liever een 1:10 ford GT gezien, maar als dat een prijskaartje van €200 had betekent...QuattroNL schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:11:
[...]
Hét grote minpunt van de Ford, in mijn ogen, is de schaal. Tuurlijk, de prijs is er naar maar ik had de serieuze hoop dat ie even groot als de Ferrari 488GTE zou zijn.
Hij is echter dezelfde schaal als Dom's Charger wat ik erg jammer vind (want ook 2 totaal verschillende auto's).
Daarom vind ik de Peugeot gaver, en zeker ook vanwege de kleur.
Een Le Mans racer, met bijbehorende stickers, vind ik dan weer jammer maar soit.
Hij staat bij mij nog ingepakt te wachten, moet echt eerst plek hebben
De kleur van de Peugeot is erg gaaf idd, het feit dat ie technisch niet heel spannend is, en de echte le mans peugeot nogal een misser was weerhouden mij er dan weer van
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik vond dat de deuren van de Ford GT niet authentiek genoeg open gingen. Ze moeten veel hoger en minder ver naar de zijkant openen, zoals in deze foto:

Na wat prutsen is het dit geworden, maar de deur zit nu wel erg fragiel vast en de deur zit iets te hoog aan de voorkant, dus daar moet ik nog eens goed over nadenken. Misschien toch eens met LDD of Stud.io aan de gang...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OiRsk07ycbfy14hAihNLax3h.jpg?f=user_large)
(links origineel, rechts gemodificeerd)
Ik heb hem ook verlaagd. Aan de achterkant is dat iets teveel gebeurd, dus ook daar moet ik nog eens wat aandacht aan schenken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TjmY5TuJ7mDoVuzYLSVvHxzl.jpg?f=user_large)
Vervolgens nog de stoelen wit gemaakt, alleen had ik de verkeerde angled pin connector besteld, dus deze heb ik nog in zwart (ik moest #5 hebben, niet #4, weer niet goed genoeg opgelet bij het maken van de wanted list). Ik wou de stoelen eerst in rood maken, maar de 1x2 lftarm met axle hole waren 3 euro per stuk in het rood en ik had er 12 nodig.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fzwJyTSZXa6gTHF6q4eIfndQ.jpg?f=user_large)
Oh, en ik had nog 2 speed champions setjes gescoord
Op de Ferrari heb ik toch maar wat stickers geplakt, hij was anders zo kaal. De Pagani vond ik zonder stickers ook wel te pruimen. Bovendien is het grijs op de stickers totaal anders dan de bricks.

Na wat prutsen is het dit geworden, maar de deur zit nu wel erg fragiel vast en de deur zit iets te hoog aan de voorkant, dus daar moet ik nog eens goed over nadenken. Misschien toch eens met LDD of Stud.io aan de gang...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OiRsk07ycbfy14hAihNLax3h.jpg?f=user_large)
(links origineel, rechts gemodificeerd)
Ik heb hem ook verlaagd. Aan de achterkant is dat iets teveel gebeurd, dus ook daar moet ik nog eens wat aandacht aan schenken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TjmY5TuJ7mDoVuzYLSVvHxzl.jpg?f=user_large)
Vervolgens nog de stoelen wit gemaakt, alleen had ik de verkeerde angled pin connector besteld, dus deze heb ik nog in zwart (ik moest #5 hebben, niet #4, weer niet goed genoeg opgelet bij het maken van de wanted list). Ik wou de stoelen eerst in rood maken, maar de 1x2 lftarm met axle hole waren 3 euro per stuk in het rood en ik had er 12 nodig.

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fzwJyTSZXa6gTHF6q4eIfndQ.jpg?f=user_large)
Oh, en ik had nog 2 speed champions setjes gescoord
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VBYlZuF4hNJG7ih1HHCx33Ov.jpg?f=user_large)
Die Pagani was naar mijn mening een van de leukste speed champions modellen om te bouwen.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Interessant artikel op vrt.be : Lego stapt af van gerecycleerde petflessen om blokjes van te maken: "Hogere CO2-uitstoot"
Enkele relevante citaten, er is ook een doorverwijzing naar een artikel op ft.com, maar dat zit achter een paywall.
Enkele relevante citaten, er is ook een doorverwijzing naar een artikel op ft.com, maar dat zit achter een paywall.
Speelgoedfabrikant Lego heeft een project stopgezet om zijn bekende blokjes of bouwstenen te maken op basis van gerecycleerde petflessen. Het materiaal leidt tot een hogere CO2-uitstoot, zegt topman Niels Christiansen aan de Financial Times.
*knip*
Lego had in 2021 aangekondigd te onderzoeken of petflessen (rPET) gebruikt zouden kunnen worden voor de productie van de jaarlijks miljarden bouwsteentjes. Na twee jaar onderzoek is dat plan van de baan. Werken met rPET zou leiden tot een hogere CO2-uitstoot, omdat nieuwe apparatuur nodig is.
Ik ben benieuwd welke andere pistes Lego nog gaat bewandelen in de zoektocht naar mileuvriendelijkheid.De weg naar duurzaamheid heeft ook een prijskaartje. Lego wil voor de omschakeling tegen 2025 elk jaar 2,8 miljard uittrekken, maar zou dat niet doorrekenen aan de klant. Topman Christiansen vreest voor een impact op de winstmarges.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Gefeliciteerd !QuattroNL schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:04:
Gister de nieuwe 76224 Batmobile mini gekregen (iets met een jaarlijks leeftijdding) dus die moest 's avonds gelijk gebouwd worden.
Google even ; Lego 76188
Recyclen is sowieso niet een millieuvriendelijke oplossing. Dit is al redelijk algemeen bekent.Kapoen schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:05:
Ik ben benieuwd welke andere pistes Lego nog gaat bewandelen in de zoektocht naar mileuvriendelijkheid.
Het is dan ook reuse, reduce, recycle.
reuse is bij Lego denk ik de belangrijste slag.
En dat staat dan ook in het artikel:
Ik zie het wel zitten dat je bv oude sets aan Lego zou kunnen terugverkopen.Ander plan voor de duurzaamheid bij Lego is het Replay-programma dat in de VS en Canada loopt. Daarbij schenken mensen hun speelgoedblokjes, worden ze vervolgens gesorteerd en schoongemaakt en gaan naar goede doelen. "Hergebruiken is beter dan recycleren", zegt Brooks.
[Bo Burnham]Welcome to the Internet[/Bo Burnham]Deathchant schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:27:
[...]
Nou nou nou, wat een zure reacties onder het tweakers artikel ook pfff
Ik lees comments al niet eens meer.......in de krant niet.....youtube niet......nergens niet meer.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
You are not the Lego Technic I used to know...
:strip_exif()/f/image/7Qcstu1aKcxS8Cp5etx7QTxt.jpg?f=fotoalbum_large)
Twee weken geleden heb ik de Lego Technic Heavy Duty Tow Truck (42128) gekocht en ben vorige week zaterdag begonnen met bouwen, na de helft te hebben gebouwd was ik enigszins teleurgesteld. Dit was niet de Lego Technic zoals ik die herinnerde (~35 jaar gelden), heel weinig Technic bricks (middelste) en allemaal van die gladde balken met gaten (de onderste). Technic what happened to you!?!?
:strip_exif()/f/image/UMGPcP6xtrB2TuWLeK6SPQqd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een tijdje geleden de Galaxy Explorer gebouwd en dat was echt super! Deel daarvan was dat het voornamelijk de Technic onderdelen gebruikte zoals ik ze kende (met wat nieuwe variatie, waaronder twee gladde balken). Dus ik wilde meer Technic proberen en ik wist dat de gladde balken veel werden gebruikt voor de buitenkant van modellen, maar was uiteindelijk verrast (wat ik achteraf gezien niet had moeten zijn) dat dit ook het geval was voor de interne constructie. De Heavy Duty Tow Truck stond op mijn wens lijstje en toen die in de aanbieding kwam voor €105 bij Bol.com, kon ik die niet langer laten liggen.
Don't get me wrong, de bouw experience is uitstekend, maar het voelt niet echt aan als Lego meer (voor mij). Meer als een ander stukje speelgoed. Ik zat te denken aan Meccano, Fischertechnik of K'Nex, maar als je gaat zoeken lijkt het wel verdomde veel op Philiform... Ik heb het bouwen dus een week de ijskast ingezet en gister de kit afgebouwd. Een absoluut toffe build, de tweede helft gebruikt iets meer 'lego' onderdelen dan de eerste helft. Wat zijn de pneumatics verbeterd tov. die van vroeger!
Ik moet wel zeggen dat de build complex is, de build instructies niet altijd even duidelijk en als er dan wat fout gaat en je daar pas veel later achterkomt, is het fixen ervan echt een PITA! Dat komt door alle verbindingspegs. Maar met wat creativiteit en gepiel toch nog weten te fixen (tandwieltje voor uitklap voeten). En waar Lego voorheen alles netjes in behapbare hoeveelheden onderdeeltjes verpakte, is dat met deze set wat lastig: 2000+ onderdelen in effectief 4 stappen (per stap een hoop zakjes). Imho niet echt problematisch met uitzoeken, maar ik had issues met ruimte (or lack there of).
Veel van de fun die ik vroeger had met bouwen was het combineren van Lego Technic met gewone Lego om zelf dingen mee te bouwen. Wat ik zo zie van deze set is deze relatief lastig te combineren met gewone Lego ivm. het ontbreken van redelijke hoeveelheden Technic bricks (Technic met nopjes). Ik heb nog op m'n lijstje staan (voor dit jaar) de Material Handler (42144) en mogelijk de D11 (42131), naast natuurlijk de Liebherr (maar die is dit jaar niet EOL). Maar zit er nu over te twijfelen...
Wellicht ben ik een ouwe l*l, maar de teleurstelling zorgde voor een periode (week) van 'effe geen lego'. Die periode had ik kennelijk even nodig om de teleurstelling naast me neer te leggen, tot de acceptatie te komen dat Lego Technic tegenwoordig anders is dan vroeger en dat dit niet gelijk liep met mijn verwachtingen. Dat maakt het huidige Technic niet 'minder', alleen anders en ik moet er nog even mee 'spelen'
om te kijken hoe ik het nieuwe Technic met reguliere Lego ga combineren. Na wat zoekwerk zie ik veel meer onderdelen die de transitie kunnen maken van Technic naar brick. Ik vraag me af of ook anderen van die periodes hebben van 'nu effe geen lego' of zware teleurstelling in setjes of series.
Bron:
https://www.brightontoymu...dex/Category:Lego_Technic
:strip_exif()/f/image/7Qcstu1aKcxS8Cp5etx7QTxt.jpg?f=fotoalbum_large)
Twee weken geleden heb ik de Lego Technic Heavy Duty Tow Truck (42128) gekocht en ben vorige week zaterdag begonnen met bouwen, na de helft te hebben gebouwd was ik enigszins teleurgesteld. Dit was niet de Lego Technic zoals ik die herinnerde (~35 jaar gelden), heel weinig Technic bricks (middelste) en allemaal van die gladde balken met gaten (de onderste). Technic what happened to you!?!?
:strip_exif()/f/image/UMGPcP6xtrB2TuWLeK6SPQqd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een tijdje geleden de Galaxy Explorer gebouwd en dat was echt super! Deel daarvan was dat het voornamelijk de Technic onderdelen gebruikte zoals ik ze kende (met wat nieuwe variatie, waaronder twee gladde balken). Dus ik wilde meer Technic proberen en ik wist dat de gladde balken veel werden gebruikt voor de buitenkant van modellen, maar was uiteindelijk verrast (wat ik achteraf gezien niet had moeten zijn) dat dit ook het geval was voor de interne constructie. De Heavy Duty Tow Truck stond op mijn wens lijstje en toen die in de aanbieding kwam voor €105 bij Bol.com, kon ik die niet langer laten liggen.
Don't get me wrong, de bouw experience is uitstekend, maar het voelt niet echt aan als Lego meer (voor mij). Meer als een ander stukje speelgoed. Ik zat te denken aan Meccano, Fischertechnik of K'Nex, maar als je gaat zoeken lijkt het wel verdomde veel op Philiform... Ik heb het bouwen dus een week de ijskast ingezet en gister de kit afgebouwd. Een absoluut toffe build, de tweede helft gebruikt iets meer 'lego' onderdelen dan de eerste helft. Wat zijn de pneumatics verbeterd tov. die van vroeger!
Ik moet wel zeggen dat de build complex is, de build instructies niet altijd even duidelijk en als er dan wat fout gaat en je daar pas veel later achterkomt, is het fixen ervan echt een PITA! Dat komt door alle verbindingspegs. Maar met wat creativiteit en gepiel toch nog weten te fixen (tandwieltje voor uitklap voeten). En waar Lego voorheen alles netjes in behapbare hoeveelheden onderdeeltjes verpakte, is dat met deze set wat lastig: 2000+ onderdelen in effectief 4 stappen (per stap een hoop zakjes). Imho niet echt problematisch met uitzoeken, maar ik had issues met ruimte (or lack there of).
Veel van de fun die ik vroeger had met bouwen was het combineren van Lego Technic met gewone Lego om zelf dingen mee te bouwen. Wat ik zo zie van deze set is deze relatief lastig te combineren met gewone Lego ivm. het ontbreken van redelijke hoeveelheden Technic bricks (Technic met nopjes). Ik heb nog op m'n lijstje staan (voor dit jaar) de Material Handler (42144) en mogelijk de D11 (42131), naast natuurlijk de Liebherr (maar die is dit jaar niet EOL). Maar zit er nu over te twijfelen...
Wellicht ben ik een ouwe l*l, maar de teleurstelling zorgde voor een periode (week) van 'effe geen lego'. Die periode had ik kennelijk even nodig om de teleurstelling naast me neer te leggen, tot de acceptatie te komen dat Lego Technic tegenwoordig anders is dan vroeger en dat dit niet gelijk liep met mijn verwachtingen. Dat maakt het huidige Technic niet 'minder', alleen anders en ik moet er nog even mee 'spelen'
Bron:
[ Voor 10% gewijzigd door Cergorach op 25-09-2023 12:33 ]
Alpine Lodge review van Thiago
Erg leuke set, misschien dat ik dan toch een tweede kerst set erbij koop ondanks dat ik dit eigenlijk niet van plan was.
Erg leuke set, misschien dat ik dan toch een tweede kerst set erbij koop ondanks dat ik dit eigenlijk niet van plan was.
[ Voor 21% gewijzigd door ReVision. op 25-09-2023 12:52 ]
hoi
Dat Replay-programma is in dit geval geen reduce, maar increase. Het wordt namelijk weggeven aan mensen die arm zijn en geen Lego kunnen betalen. Hiermee haal je effectief Lego van de 2e hands markt. Sets gaan niet verder de familie in en/of worden verkocht aan anderen (die het wel kunnen betalen). Hierdoor heeft Lego meer mogelijkheden om meer nieuw Lego aan jou te verkopen, dat Lego moet gemaakt worden, wat niet milieu vriendelijk is...ShadLink schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:42:
Recyclen is sowieso niet een millieuvriendelijke oplossing. Dit is al redelijk algemeen bekent.
Het is dan ook reuse, reduce, recycle.
reuse is bij Lego denk ik de belangrijste slag.
En dat staat dan ook in het artikel:
<snip> Replay-programma </snip>
Ik zie het wel zitten dat je bv oude sets aan Lego zou kunnen terugverkopen.
Ik vind het een goede zet dat Lego het weggeven van Lego aan minderbedeelden faciliteert, maar... Kijk ook absoluut naar de business case, wat de neven effecten zijn voor Lego, naast de publiciteit en de goodwill (en mogelijk toekomstige Lego verslaafden).
Meer papier verpakking, zoals de doosjes voor de nieuwe Marvel minifig set en papier zakjes ipv. plastic zakjes zal al een enorme verbetering/impact hebben.
Reusue is al iets dat heel, heel veel gebeurd bij Lego. Ik zie haast nooit dat men Lego weggooit, het wordt bewaard (voor de volgende generatie), weggegeven of verkocht. Gaat er wel eens wat stuk? Sure! Maar Lego heeft ook een uitgebreide parts service en faciliteert via Bricklink ook een 2e hands markt. Hierdoor kan je vaak incomplete sets weer compleet maken. En omdat Lego tegenwoordig zelfs de bouwboekjes gratis beschikbaar maakt op de site/app, zou je met je bestaande sets en een relatief kleine selectie extra onderdelen, nieuwe sets kunnen bouwen.
Recyclen is niet inherent niet milieu vriendelijk, net als productie dat niet hoeft te zijn, het ligt er aan hoe je dat doet. Overal zijn oplossingen voor, het issue is kosten en ik denk dat daar de grootste stappen in te behalen zijn.
Yup, ken die set wel maar is toch weer uit een heel andere tijd (qua films) dan de Batman sets die ik heb en leuk vind.WiLLoW_TieN schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:12:
[...]
Gefeliciteerd !
Google even ; Lego 76188
En ook weer vanwege dat ruimtegebrek beperk ik mezelf heel erg in dit thema.
het is geen reduce, het is reuse. En reuse staat boven reduce.Cergorach schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:05:
[...]
Dat Replay-programma is in dit geval geen reduce, maar increase. Het wordt namelijk weggeven aan mensen die arm zijn en geen Lego kunnen betalen. Hiermee haal je effectief Lego van de 2e hands markt. Sets gaan niet verder de familie in en/of worden verkocht aan anderen (die het wel kunnen betalen). Hierdoor heeft Lego meer mogelijkheden om meer nieuw Lego aan jou te verkopen, dat Lego moet gemaakt worden, wat niet milieu vriendelijk is...
Hoewel je het zou kunnen bestempelen als hergebruiken, het wordt niet (her)gebruikt door mensen die normaal het zouden gebruiken. Effectief gooi je dus Lego weg van de markt, vergroot je de vraag en daarmee de productie van (nieuwe) Lego.ShadLink schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:54:
het is geen reduce, het is reuse. En reuse staat boven reduce.
Laat ik een extremer voorbeeld geven: Je hergebruikt smartphones, die geef je echter aan Aboriginals, die normaal helemaal geen smartphone hebben. Je haalt dus bruikbare smartphones van de markt, waardoor er weer meer smartphones nodig zijn.
Zo ook voor Lego. Lego's grootste concurrent is de 2e hands markt. Ze hebben niet voor niets Bricklink overgenomen! Zo kunnen ze nog wat verdienen aan 2e hands Lego. Als ze die 2e hands markt kunnen verkleinen en/of de prijzen op de 2e hands markt kunnen verhogen, zullen ze dat doen, want op die manier koopt men meer nieuwe Lego. Daar zit natuurlijk een limiet aan, vandaar dat er ook regelmatig nieuwe onderdelen worden gemaakt. Bestaande onderdelen met nieuwe prints of in nieuwe kleuren. Dit is de reden waarom iemand toch de Boba Fett Mech koopt, want weer een unieke print, zo hebben we ondertussen al 20 verschillende Boba Fett's... Waarom de BF Cloud City versie uit 2003 niet reprinten? Want deze levert nu €1250+ op, op de 2e hands markt...
Dergelijke zaken zie je niet alleen bij Lego, ook bij andere hobby brands (zoals bij bv. Games Workshop). Men moet immers over een periode van decennia en steeds meer product op de 2e hands markt, nieuwe producten blijven verkopen. Dat is helemaal lastig met iets modulairs als Lego, waarmee je van alles kan bouwen, inclusief nieuwe producten.
Ik heb vaak gedacht dat Lego z'n eigen 'ersatz product' is om die reden die je aangeeftCergorach schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:47:
[...]
Dergelijke zaken zie je niet alleen bij Lego, ook bij andere hobby brands (zoals bij bv. Games Workshop). Men moet immers over een periode van decennia en steeds meer product op de 2e hands markt, nieuwe producten blijven verkopen. Dat is helemaal lastig met iets modulairs als Lego, waarmee je van alles kan bouwen, inclusief nieuwe producten.
Dat weerhoudt er mij gelukkig ook van om dure oudere sets aan te schaffen.
Over duur en 'oud' gesproken, naar aanleiding van een zoveelste joetjuub filmpje heb ik eens gekeken naar de 'last chance to buy' categorie op Lego's S@H. Er staan niet minder dan 323 producten op
Ik weet niet of dat andere jaren ook was in deze periode, maar allezinds zou ik toch willen aanraden dat men de eindejaarslijstjes al begint te plannen
Even geen LEGO heb ik wel eens gehad, maar zo ook met andere zaken. Alles met mate, ookal is het je hobby. Overdrijven is ook een vak. Af en toe wat anders of rust doet veel goed.Cergorach schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wellicht ben ik een ouwe l*l, maar de teleurstelling zorgde voor een periode (week) van 'effe geen lego'. Die periode had ik kennelijk even nodig om de teleurstelling naast me neer te leggen, tot de acceptatie te komen dat Lego Technic tegenwoordig anders is dan vroeger en dat dit niet gelijk liep met mijn verwachtingen. Dat maakt het huidige Technic niet 'minder', alleen anders en ik moet er nog even mee 'spelen'om te kijken hoe ik het nieuwe Technic met reguliere Lego ga combineren. Na wat zoekwerk zie ik veel meer onderdelen die de transitie kunnen maken van Technic naar brick. Ik vraag me af of ook anderen van die periodes hebben van 'nu effe geen lego' of zware teleurstelling in setjes of series.
Bron:
Ik was de oude Technic ook gewend maar kwam uit mijn dark ages door een moderne Technic set (MB Arocs). Ik vind de nieuwe Technic juist een verademing en ook al zie je minder Technic met noppen, het is er gewoon nog steeds. De gladde Technic en verdere onderdelen die in de loop der jaren zijn toegevoegd bieden juist veel meer mogelijkheden.
En als je zelf iets wil maken, waarbij je perse een mix van Technic en bricks wil, niks weerhoudt je om wat losse Technic bricks bij te bestellen zodat je helemaal los kunt gaan ;-)
It evolvedCergorach schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:30:
Technic what happened to you!?!?
Wat betreft "even geen Lego na teleurstellende sets of series" Zo kwam ik juist in mijn "dark ages"
Flagship 1998 (de 8462): de meest holle, suffe sleepwagen moest de geweldige Barcode truck uit 1997 en de geweldige Space Shuttle uit 1996 opvolgen, imo it failed, hard. Ik heb vervolgens (op een enkel Star Wars Technic setje rond 2000 na) geen Lego meer gebouwd tot 2013. Sindsdien ook vaak genoeg gehad dat ik geen Lego heb aangeraakt voor een paar maanden, omdat ik de net uitgekomen sets gewoon suf vind of omdat ideeën voor MOCs nog even moeten broeden voordat ik echt ga bouwen.
Er zijn verhalen van "studless" (het moderne Technic) MOC bouwers die op beurzen door andere bouwers gezien worden als "dat is geen Lego" en in een verdomhoekje worden gezet. Die verhalen zijn inmiddels al weer wat jaartjes terug dat ik ze gehoord heb, maar die opvatting is dus niet nieuw.Don't get me wrong, de bouw experience is uitstekend, maar het voelt niet echt aan als Lego meer (voor mij). Meer als een ander stukje speelgoed.
De 42128 Tow Truck is 1 van de betere Technic sets van de laatste tijd, volgepropt met functies. Er zijn helaas ook Technic sets die nog al simpele functies hebben en veel dead space. En zoals met Technic, altijd testen tijdens het bouwen, scheelt weer afbreken laterIk moet wel zeggen dat de build complex is, de build instructies niet altijd even duidelijk en als er dan wat fout gaat en je daar pas veel later achterkomt, is het fixen ervan echt een PITA!
Het is prima te combineren, maar je ziet het niet echt terug in de sets die nu verkrijgbaar zijn. Er zijn ook MOCers die een Technic chassis bouwen met daaroverheen een brick build body (de Model Team look zeg maar). Dus het kan heel goed.Veel van de fun die ik vroeger had met bouwen was het combineren van Lego Technic met gewone Lego om zelf dingen mee te bouwen. Wat ik zo zie van deze set is deze relatief lastig te combineren met gewone Lego ivm. het ontbreken van redelijke hoeveelheden Technic bricks (Technic met nopjes).
Alles kan met Lego toch?
Ik gebruikte de MOC van RoscoPC als basis om er zelf een draai aan te geven. Basis is "gewoon" Lego, daarna afgemaakt met technic panels en de neus vond ik ook wel geslaagd. Deze staat hier nog steeds
Ik gebruikte de MOC van RoscoPC als basis om er zelf een draai aan te geven. Basis is "gewoon" Lego, daarna afgemaakt met technic panels en de neus vond ik ook wel geslaagd. Deze staat hier nog steeds
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Daily driver; MB R171 SLK280
Heeft iemand ervaring met de https://www.wickedbrick.c...er-s-x-wing-fighter-75301
Heb interesse om deze te kopen, maar de set inclusief verzendkosten is meer dan de set zelf waard is.
Zijn er eventueel alternatieven? ( heb ook een aantal MOC lego gezien, die zijn ook optioneel )
Heb interesse om deze te kopen, maar de set inclusief verzendkosten is meer dan de set zelf waard is.
Zijn er eventueel alternatieven? ( heb ook een aantal MOC lego gezien, die zijn ook optioneel )
Ik heb eerst onderstaande van amazon besteld. Was een prima stand. Hij staat dan ook iets schuin.corporalnl schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:09:
Heeft iemand ervaring met de https://www.wickedbrick.c...er-s-x-wing-fighter-75301
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o08_s00?ie=UTF8&psc=1
Later toch die van Wickedbrick gekocht omdat die toch iets mooier staat. Toen een aantal stands gekocht voor mijn sets. Zijn kwalitatief erg goed maar is inderdaad wel prijzig.
[ Voor 6% gewijzigd door jamiednb op 26-09-2023 11:17 ]
Lego studs en lego technic zijn nog steeds super te combineren echter moet je op zoek naar de juiste stukjes die dit met elkaar verbinden. Daarin moet jij ook weer investeren om dat te snappen en te herkennen, de mogelijkheden zijn wel groter geworden dus dat is de wortel die je wordt voorgehouden.Cergorach schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wellicht ben ik een ouwe l*l, maar de teleurstelling zorgde voor een periode (week) van 'effe geen lego'. Die periode had ik kennelijk even nodig om de teleurstelling naast me neer te leggen, tot de acceptatie te komen dat Lego Technic tegenwoordig anders is dan vroeger en dat dit niet gelijk liep met mijn verwachtingen. Dat maakt het huidige Technic niet 'minder', alleen anders en ik moet er nog even mee 'spelen'om te kijken hoe ik het nieuwe Technic met reguliere Lego ga combineren. Na wat zoekwerk zie ik veel meer onderdelen die de transitie kunnen maken van Technic naar brick. Ik vraag me af of ook anderen van die periodes hebben van 'nu effe geen lego' of zware teleurstelling in setjes of series.
Bron:
Lego zelf heeft wel een beetje een twee kampen principe als je kijkt naar technic en studs, er is niet een hele duidelijke middenweg waar beide actief worden gebruikt door elkaar heen. Hooguit als je naar wat meer complexe (grote) sets kijkt waar technic echt als onderliggende constructie wordt gebruikt.
Normaal gesproken bij nieuwe sets gooi ik 1 zakje in een bakje en volg da de instructies. Via MP heb ik een aantal oudere kerstsets gekocht. Ik ben daarom op zoek nog een grotere bak met meerdere vakjes waar ik op type onderdeel kan sorteren. Iemand hier nog tips?
Hoe doen jullie dat bij sets waar verschillende stenen door elkaar heen zitten. Wat voor bakjes gebruiken jullie voor de sortering?
Hoe doen jullie dat bij sets waar verschillende stenen door elkaar heen zitten. Wat voor bakjes gebruiken jullie voor de sortering?
heel veel chinees etenjordy89 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:43:
Normaal gesproken bij nieuwe sets gooi ik 1 zakje in een bakje en volg da de instructies. Via MP heb ik een aantal oudere kerstsets gekocht. Ik ben daarom op zoek nog een grotere bak met meerdere vakjes waar ik op type onderdeel kan sorteren. Iemand hier nog tips?
Ik zou het doen!
Wat @rammes zegt.jordy89 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:43:
Vier bakjes is genoeg (voor mij) Plates en andere grote stukken/ beams en blokjes/ gears, assen/ de 2x2 en 1x1 stukken
Daily driver; MB R171 SLK280
Geen. Ik gooi altijd alles al in 1 grote bakjordy89 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 21:43:
Ik heb wel 2 van dit soort koffers gekocht, waarvan ik soms een bakje gebruik wanneer ik 1 specifiek onderdeel nodig heb en alleen soortgelijke maar net niet stukjes kan vinden...
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Heeft iemand al iets vernomen over de minifigs serie 25?
Ik zou het doen!
Ja ik deed voorheen ook alles in 1 grote. Maar als je dan de helft van de set in 1 bak hebt zitten en veel kleine onderdelen nodig hebt zoals bij wintersets, blijf je maar zoeken. Dus vandaar dag ik op zoek ben naar een alternatief.Wailing_Banshee schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:19:
[...]
Geen. Ik gooi altijd alles al in 1 grote bak
Ik heb wel 2 van dit soort koffers gekocht, waarvan ik soms een bakje gebruik wanneer ik 1 specifiek onderdeel nodig heb en alleen soortgelijke maar net niet stukjes kan vinden...
Daar heb ik er ooit gewoon 100 van gekocht in de winkel. Sneller en beter voor de lijn
Die heb ik gewoon zien staan in de lokale Top1Toys volgens mij. Zijn online ook toch gewoon te bestellen?rammes schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:28:
Heeft iemand al iets vernomen over de minifigs serie 25?
komen toch pas in januari? vergis je niet met de nieuwe marvel 2?Arosa schreef op woensdag 27 september 2023 @ 09:07:
[...]
Die heb ik gewoon zien staan in de lokale Top1Toys volgens mij. Zijn online ook toch gewoon te bestellen?
@leosand Je heb gelijk, werd door Google in de war gebracht. Ik had gegoogle'd op Minifig serie 25 en dan zijn de eerste resultaten van de huidige serie minifigs.
En daarmee ook een set die nog steeds op m'n wishlist staat. Veel functies en geen motoren vereist is ook fijn. Het zou daarmee de eerste Technic set weer worden ná de Defender. Alle "lege" race wagens die voorbij komen die laat ik mooi voorbij gaan; veel panels ter display, te weinig inhoud.AppieNL schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:37:
De 42128 Tow Truck is 1 van de betere Technic sets van de laatste tijd, volgepropt met functies. Er zijn helaas ook Technic sets die nog al simpele functies hebben en veel dead space. En zoals met Technic, altijd testen tijdens het bouwen, scheelt weer afbreken later
Binnenkort maar eens besluiten waar m'n herfst budget naartoe gaat
[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 28-09-2023 09:17 ]
LEGO MOC Challenge
De MOC challenge van september loopt op zijn einde. Er zijn best veel inzendingen gedaan, en vanaf heden kunnen jullie stemmen op de gepinde posts (door middel van een duimpje te geven[ Voor 7% gewijzigd door Pazo op 28-09-2023 09:25 ]
Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
Dan zou ik wel opschieten, later dit jaar is deze set EOL.Gim schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:12:
En daarmee ook een set die nog steeds op m'n wishlist staat. Veel functies en geen motoren vereist is ook fijn. Het zou daarmee de eerste Technic set weer worden ná de Defender.
Ik herinner me nog de Lego Pneumatics van vroeger en dacht dat er best veel Lego Pneumatics sets waren, maar dat valt eigenlijk vies tegen. Tegenwoordig misschien 1 set per jaar, in de afgelopen 10 jaar 6 sets. In totaal 32 over een periode van 40 jaar.
Bron:
https://brickset.com/sets/tag-Pneumatic/theme-Technic
Worden bestellingen bij Amazon netjes in een goede doos geleverd?
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Mijn bestellingen zijn tot nu toe altijd netjes in een amazon verpakkingsdoos geleverd.Slappyjoez schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:51:
Worden bestellingen bij Amazon netjes in een goede doos geleverd?
Maar dat is geen garantie.
Toch maar de gok wagen bij Amazon. Altijd hele goede ervaringen gehad met aftercare en lees ook in het ervaringentopic dat beschadigingen netjes worden opgelost.
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Op brickset.com staat er een review van een partspack
GWP die mogelijk dit najaar nog verschijnt en redelijk uniek is: Review: 40596 Magic Maze
Een functionele GWP, een soort van speelbaar labyrint waarbij je een balletje dient te jongleren tussen een aantal obstakels.
(meer foto's in het artikel)

Ik ben benieuwd naar de aankoopdrempel en verschijningsdatum. Als bonus tijdens Black Friday zou leuk zijn allezinds
Een functionele GWP, een soort van speelbaar labyrint waarbij je een balletje dient te jongleren tussen een aantal obstakels.
Ik ben benieuwd naar de aankoopdrempel en verschijningsdatum. Als bonus tijdens Black Friday zou leuk zijn allezinds
Ik heb nog een code die ik voor eind oktober moet gebruiken, ik hoop dat deze dus voor eind oktober uit komt!Kapoen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:33:
Op brickset.com staat er een review van een partspackGWP die mogelijk dit najaar nog verschijnt en redelijk uniek is: Review: 40596 Magic Maze
Een functionele GWP, een soort van speelbaar labyrinth waarbij je een balletje dient te jongleren tussen een aantal obstakels.
[Afbeelding]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Mijn ervaringen met amazon (in algemeen) is positief (als klant dan, maatschappelijk is het een ander verhaalSlappyjoez schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:03:
Toch maar de gok wagen bij Amazon. Altijd hele goede ervaringen gehad met aftercare en lees ook in het ervaringentopic dat beschadigingen netjes worden opgelost.
Ze hebben een goed systeem van standaard verpakkingen en vulmiddelen dus het zou me verbazen als je lego beschadigd aankomt..
En hun aftercare is prima.. paar keer zelfs product niet terug hoeven sturen en wel geld terug gehad..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Vragen over webwinkels (zoals oa Amazon) -> Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops
[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 28-09-2023 12:57 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik zag deze Magic Maze een paar maal genoemd worden in feeds i.c.m. 1 oktober. Verder ook nog iets van een of ander mini piraten eiland creator GWP setje die rond 13 oktober als GWP zou komen. Deze laatste is misschien wel leuk te combineren met het 3-in-1 creator piratenschip. Of het deze datums gaan worden, geen idee, maar elke strohalm is houvastKapoen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:33:
Op brickset.com staat er een review van een partspackGWP die mogelijk dit najaar nog verschijnt en redelijk uniek is: Review: 40596 Magic Maze
Een functionele GWP, een soort van speelbaar labyrinth waarbij je een balletje dient te jongleren tussen een aantal obstakels.
[Afbeelding]
M'n kortingsvoucher gaat nog zo'n 50 dagen mee, dus wat tijd betreft zit ik goed. Het is alleen te hopen dat het minimum bestedingsbedrag niet te hoog is en dat er ook geen sprake is van aankopen van bepaalde thema's. Dus hopelijk blijft het schappelijk met een besteding van €75 of zo i.p.v. €150-200.
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 28-09-2023 13:45 ]
Bedankt voor de gouden tip, dat van die piraten GWP wist ik nog niet. Ik heb dan ook ff gegoegeld en kwam op deze pagina uit : LEGO Creator 40597 Mini Pirate Island GWP – Coming October 13, 2023Gim schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:43:
[...]
Ik zag deze Magic Maze een paar maal genoemd worden in feeds i.c.m. 1 oktober. Verder ook nog iets van een of ander mini piraten eiland creator GWP setje die rond 13 oktober als GWP zou komen. Deze laatste is misschien wel leuk te combineren met het 3-in-1 creator piratenschip. Of het deze datums gaan worden, geen idee, maar elke strohalm is houvast![]()
M'n kortingsvoucher gaat nog zo'n 50 dagen mee, dus wat tijd betreft zit ik goed. Het is alleen te hopen dat het minimum bestedingsbedrag niet te hoog is en dat er ook geen sprake is van aankopen van bepaalde thema's. Dus hopelijk blijft het schappelijk met een besteding van €75 of zo i.p.v. €150-200.
Uit het artikel van bricktastic geplukt:

Interessante plot twist als je het mij vraagt, het zou fijn zijn indien deze GWP kan gecombineerd worden met dat labyrint
Plot twist wanneer de 1e GWP door z'n voorraad gaat en de 2e GWP aankoop voorwaarden krijgt die niet passen bij wat je oorspronkelijk wilde aanschaffenKapoen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:50:
Interessante plot twist als je het mij vraagt, het zou fijn zijn indien deze GWP kan gecombineerd worden met dat labyrint
En als we dan toch bezig zijn...
Mini Steamboat Willie GWP coming in October
Kun je een combo van 3 maken
[ Voor 25% gewijzigd door Gim op 28-09-2023 15:37 ]
Helaas niet meer beschikbaarspok9 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:13:
[...]
Geldt voor wel meer gekke onderdelen, die schildjes of bv. paardendekens uit het kasteel verschenen ook ineens in honderdtallen bij sommige winkels. Mogelijk idd inkoop via pick a brick, maar dan lijkt de marge me zo klein… hoop moeite voor weinig marge. Ik denk altijd: die lui weten iets dat wij niet weten
Edit: paarse air tanks zijn bij Lego pick a brick nu 0.24ct.
In de context van 'bestel je eigen Kerstcadeau' staat de insecten ideas set nog op m'n wishlist,Gim schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:34:
[...]
Plot twist wanneer de 1e GWP door z'n voorraad gaat en de 2e GWP aankoop voorwaarden krijgt die niet passen bij wat je oorspronkelijk wilde aanschaffen
En als we dan toch bezig zijn...
Mini Steamboat Willie GWP coming in October
Kun je een combo van 3 makenIets met Wishful thinking...
en heel misschien komt de Eldorado Fortress er ook nog bij (maar ik ben nog niet helemaal overtuigd om de één of andere reden). Dus qua drempelwaardes hoop ik uiteraard op zo laag mogelijk.
En om bij de wishful thinking nog wat toe te voegen, de thema GWP van Black Friday/feestdagen voor 4x combo
Theoretisch is het mogelijk, ik heb zo x jaren geleden in de winkel te Antwerpen een keertje alle GWPs meegekregen van de Black Friday en Kerstperiode tezamen. Het betrof overgebleven stock in de laatste week van het jaar (ik dacht 2017 of 2018).
Hoe zat dat nu met die kortingsbonnen van de Intertoys, betekent 1 per €100 ook dat je minimaal €100 uit moet geven?
Nevermind, staat in de voorwaarden, ik las er er overheen.
Nevermind, staat in de voorwaarden, ik las er er overheen.
[ Voor 22% gewijzigd door spok9 op 28-09-2023 18:21 ]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Ik heb onlangs met mijn dochter haar Lego tafel stofvrij gemaakt en een beetje opgeruimd. Iets minder setjes, iets meer mogelijkheden om te spelen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ClYX0JyhFisqi3JrY4ULuzL5.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ATNzzLydoBYvAUFNDrM1u9hq.jpg?f=user_large)
Echt alleen er mee spelen valt nog steeds een beetje tegen (ze is ruim 7), maar samen is wel hartstikke leuk.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ClYX0JyhFisqi3JrY4ULuzL5.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ATNzzLydoBYvAUFNDrM1u9hq.jpg?f=user_large)
Echt alleen er mee spelen valt nog steeds een beetje tegen (ze is ruim 7), maar samen is wel hartstikke leuk.
Ik moet het Lego modelletje hier ook nog steeds in elkaar gaan zetten maar dat wordt waarschijnlijk pas een klusje voor tijdens de donkere winterdagenVissa66 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:02:
Yamaha ☑️
Flink deja vu gehalte met de BMW. Al is de BMW alweer een flinke tijd geleden heb ik wel het idee dat het grotendeels hetzelfde is in een ander jasje. Niet dat het verder uitmaakt, de build was leuk en het resultaat is gaaf!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Onderstaande moet het hier tot die tijd nog maar even blijven doen voor me
:strip_exif()/f/image/jIUGc87P8NvPa7KqT22V2G5C.jpg?f=fotoalbum_large)
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik ben met een pneumatic setje bezig: 8854. Ik moet alle stukjes terugvinden en heb alleen een pdf van de handleiding, maar tot nu toe gaat het goed. De spullen zijn waarschijnlijk 25 jaar niet aangeraakt, maar de rubberen buisjes zijn soepel, de pompjes sluiten nog goed en er is maar eentje die een beetje aanslag heeft. Ik ben van ná die tijd, maar ik vind dit echt zoveel cooler dan alle lego met motortjes. Het is alleen die oude technic look die ik niet mooi vind en het spul neemt natuurlijk veel ruimte in. Misschien bewaar ik het voor als mijn zoon geduld heeft voor de complexere handleidingen uit de Jaren Stillekes.Cergorach schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:43:
[...]
Dan zou ik wel opschieten, later dit jaar is deze set EOL.
Ik herinner me nog de Lego Pneumatics van vroeger en dacht dat er best veel Lego Pneumatics sets waren, maar dat valt eigenlijk vies tegen. Tegenwoordig misschien 1 set per jaar, in de afgelopen 10 jaar 6 sets. In totaal 32 over een periode van 40 jaar.
Bron:
https://brickset.com/sets/tag-Pneumatic/theme-Technic
:strip_exif()/f/image/OFFOaPIhXXTUv0lIKmEhrtcX.jpg?f=fotoalbum_large)
Motortjes hebben ook wel wat, maar het is ook fijn om met technisch LEGO aan de bak te gaan waarbij je niet afhankelijk bent van batterijen of zelfs smartphones voor aansturing en besturing.HelloIamAldo schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:58:
[...]
Ik ben met een pneumatic setje bezig: 8854. Ik moet alle stukjes terugvinden en heb alleen een pdf van de handleiding, maar tot nu toe gaat het goed. De spullen zijn waarschijnlijk 25 jaar niet aangeraakt, maar de rubberen buisjes zijn soepel, de pompjes sluiten nog goed en er is maar eentje die een beetje aanslag heeft. Ik ben van ná die tijd, maar ik vind dit echt zoveel cooler dan alle lego met motortjes. Het is alleen die oude technic look die ik niet mooi vind en het spul neemt natuurlijk veel ruimte in. Misschien bewaar ik het voor als mijn zoon geduld heeft voor de complexere handleidingen uit de Jaren Stillekes.[Afbeelding]
Zelf onlangs nog de 8851 Excavator opnieuw opgebouwd; een oude pneumatische set uit de jaren 80. De slangetjes waren nog goed, maar de switches/valves vertoonden kuren, waardoor de werking helaas suboptimaal was. Ik vermoed dat er dan toch intern iets uitgedroogd is of zo.
Ik vraag me nu vooral af wat ik eraan had kunnen doen; ook voor wanneer ik onderdelen ga vervangen of met nieuwe sets in de weer ga. Luchtdicht in het donker bewaren en niet blootstellen aan hoge, lage temperaturen of temperatuurwisselingen? Wel zo tof als ik na m'n pensioen (in een verre toekomst) nog steeds een werkende LEGO set heb
[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 29-09-2023 09:37 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/xktPKoQFNkz03pJf1UakHNEC.png?f=user_large)
wel toepasselijk in dit topic
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Mijn jongste zit 40593 te maken. Een 12 in 1.
Nu moet je alleen items weer uit elkaar halen, maar hij wil ze alle 12 in elkaar hebben staan
. Is er ergens duidelijk te zien welke blokjes er bij besteld moeten worden om ze alle 12 te kunnen bouwen?
Nu moet je alleen items weer uit elkaar halen, maar hij wil ze alle 12 in elkaar hebben staan
Water-Escape
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked