Oh goede vraag, wij hebben dat setje ook (heb m'n partner uitgedaagd om de dingen in elkaar te zetten zonder boekje, dus alleen op basis van de plaatjes! het is alleen lastig om de achterkanten goed te doen, maar voor d erest doet hij het best aardigwater_escape schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:04:
Mijn jongste zit 40593 te maken. Een 12 in 1.
Nu moet je alleen items weer uit elkaar halen, maar hij wil ze alle 12 in elkaar hebben staan. Is er ergens duidelijk te zien welke blokjes er bij besteld moeten worden om ze alle 12 te kunnen bouwen?
[ Voor 3% gewijzigd door Wailing_Banshee op 29-09-2023 11:28 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Het is alleen niet meer de wetmatigheid die dit ooit was. Genoeg sets die zullen liggen te verstoffen zonder dat ze *2 gaan.XFlame schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:18:
[...]
En sommige nog wel meer
https://www.brickwatch.ne...6/Porsche-911-GT3-RS.html
Je ziet dit toch vooral bij series gebeuren en dat de FOMO van het "compleet" hebben de prijs opdrijft. De modulars zijn misschien nog wel het beste voorbeeld. Mijn Coffee Corner ging 6* over de kop toen ik die verkocht. En dat was jaren geleden, wil niet weten wat mensen er nu misschien wel voor over hebben.
Heb met die Porsche toen geluk gehad bij de Real in D; 200,-.
Kan zo snel geen mooi overzicht vinden maar je kan dit zelf ook wel maken.water_escape schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:04:
Mijn jongste zit 40593 te maken. Een 12 in 1.
Nu moet je alleen items weer uit elkaar halen, maar hij wil ze alle 12 in elkaar hebben staan. Is er ergens duidelijk te zien welke blokjes er bij besteld moeten worden om ze alle 12 te kunnen bouwen?
Wat je kan doen:
- ga naar Bricklink, zoek de set op en laat alle parts in een print-vriendelijke versie zien (directe link)
- voor de Windows mensen: Ctrl-A (select all), Ctrl-C
- open een nieuwe sheet in Excel en klik Ctrl-V
- voeg per bouwsel een kolom toe en vink af welke part je voor elk bouwsel nodig hebt. Is even wat handwerk maar dan zie je wel hoeveel je in totaal nodig hebt v.s. wat er standaard in de set zit.
- koop de missing parts op BL of koop een aantal complete doosjes extra zodat je qua hoeveelheid alle parts hebt (bonus: je hebt dan opeens heel veel extra parts voor nóg meer creatief bouwplezier!)
[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 29-09-2023 11:52 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
De constructie van de versnellingsbak in de MT10 vind ik een stuk beter dan hoe dit bij de BMW is gemaakt. De BMW schakelt nogal mwa terwijl dit bij de MT10 erg goed werkt. Funfact: De constructie zoals in de MT10 zit een stuk dichter bij hoe het in de werkelijkheid werkt.Vissa66 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:02:
Yamaha ☑️
Flink deja vu gehalte met de BMW. Al is de BMW alweer een flinke tijd geleden heb ik wel het idee dat het grotendeels hetzelfde is in een ander jasje. Niet dat het verder uitmaakt, de build was leuk en het resultaat is gaaf!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Is er spraken van een Lego sets bubbel? 🤔
lego heeft een initatief waar ze lego versies van MRI scanners aan ziekenhuizen geven om zo uit te leggen wat er gebeurt
/f/image/igcfFjdvERUzIS28L72xf9xa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Ud2F5IsKvVbJ8sINn0v6soua.png?f=fotoalbum_large)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Vorig jaar heb ik de 8680: Arctic Rescue Base weer eens in elkaar gezet en dat werkte nog boven verwachting goed na 30+ jaarGim schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:34:
[...]
Motortjes hebben ook wel wat, maar het is ook fijn om met technisch LEGO aan de bak te gaan waarbij je niet afhankelijk bent van batterijen of zelfs smartphones voor aansturing en besturing.
Zelf onlangs nog de 8851 Excavator opnieuw opgebouwd; een oude pneumatische set uit de jaren 80. De slangetjes waren nog goed, maar de switches/valves vertoonden kuren, waardoor de werking helaas suboptimaal was. Ik vermoed dat er dan toch intern iets uitgedroogd is of zo.
Ik vraag me nu vooral af wat ik eraan had kunnen doen; ook voor wanneer ik onderdelen ga vervangen of met nieuwe sets in de weer ga. Luchtdicht in het donker bewaren en niet blootstellen aan hoge, lage temperaturen of temperatuurwisselingen? Wel zo tof als ik na m'n pensioen (in een verre toekomst) nog steeds een werkende LEGO set heb
Het is sowieso allemaal subjectief.Br00d schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:56:
Er zijn bedrijven die Lego tegels bedrukken, er zijn bedrijven die Lego compatibel stenen produceren, en er zijn bedrijven die stickers produceren. De instructies van een set zijn online te vinden. Wat uiteindelijk de meerwaarde van een gesealde set maakt, lijkt volledig subjectief.
Is er spraken van een Lego sets bubbel? 🤔
Zelfs zonder alle bedrijven die tegels bedrukken, stenen produceren en/of stickers produceren, men kan ook een set tweedehands gebouwd in topstaat kopen. En dan de vraag waarom het in topstaat moet zijn? Heeft dat meerwaarde? Maakt een krasje of een beetje verkleuring echt uit voor het bouwproces?
Maar dat het gesealed moet zijn en liefst in mint conditie dat zie je toch bij elk verzamelaars product? Of het nou LEGO is of een of ander action figure figuurtje? Liefst dan ook nog eentje die uiteindelijk een afwijking heeft en nooit in massa productie is genomen, want dan heb je pas echt waarde....

Als de LEGO bubbel barst, dan blijven we met onze LEGO sets zitten? Er zijn ergere dingen, tenzij je ze gekocht hebt zonder er iets mee te willen doen
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 29-09-2023 12:20 ]
Ik heb wel gevonden dat er volgend jaar 200 openingsdagen zijn, maar meer dan dat helaas niet.
En gelukkig heeft de MT10 veel minder stickers dan de BMW.. Heb ze beiden, ik vind persoonlijk de BMW wel mooier. Maar beiden wel leuke builds om te maken.M14 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:53:
[...]
De constructie van de versnellingsbak in de MT10 vind ik een stuk beter dan hoe dit bij de BMW is gemaakt. De BMW schakelt nogal mwa terwijl dit bij de MT10 erg goed werkt. Funfact: De constructie zoals in de MT10 zit een stuk dichter bij hoe het in de werkelijkheid werkt.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Dit is te vinden op Google.Arosa schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:18:
Gekke vraag misschien, maar weet iemand wanneer de openingsdagen van Legoland Billund voor 2024 bekend worden. We zijn een tripje naar Denemarken aan het plannen voor 2024 en zou heel verdrietig worden als we voor een dichte poort staan.
Ik heb wel gevonden dat er volgend jaar 200 openingsdagen zijn, maar meer dan dat helaas niet.
Openingstijden LEGOLAND in het kort
✓Buiten het hoogseizoen (juni, juli en augustus) is LEGOLAND niet alle dagen geopend
✓LEGOLAND's seizoen: Pasen t/m de herfstvakantie
en :
Alleen in juni, juli en augustus is LEGOLAND elke dag geopend. Vanaf januari tot april is LEGOLAND gesloten.
Ik was zelf in maart in Billund voor werk, en toen was het inderdaad gesloten.
Het lijkt dus vanaf april en in mei af en aan open/dicht te zijn.
Ik was er eerste week september, en toen was Legoland alleen vr/za/zo/ma open. Dat zal dus wel voor de niet-hoogseizoenweken gelden. De openingstijden zijn dan ingekort, maar omdat het ook rustig is kan dat prima.iketot schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:04:
[...]
Dit is te vinden op Google.
✓Buiten het hoogseizoen (juni, juli en augustus) is LEGOLAND niet alle dagen geopend
en :
Alleen in juni, juli en augustus is LEGOLAND elke dag geopend. Vanaf januari tot april is LEGOLAND gesloten.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Nu zijn de batterijen al op naar een paar dagen spelen. Jammer dat er geen accupakket inzit die je kan opladen middels usb.
Kan/mag je de trein handmatig duwen, is dit slecht voor de motor??
En welke batterijen/ oplaadbare zijn het beste geschikt??
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Bijna twee jaar geleden. ;-)ToolkiT schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:02:
https://www.lego.com/en-u...o-foundation-donation-mri
lego heeft een initatief waar ze lego versies van MRI scanners aan ziekenhuizen geven om zo uit te leggen wat er gebeurt
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar ik wel er zelf graag nog eentje hebben...
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Dergelijke informatie had ik ook gevonden, had ook al elders gelezen dat Legoland meestal tijdens de Nederlandse Mei-vakantie open is, maar zou graag wat meer zekerheid willen. In verband met werk dachten we ergens midden in de week in Billund te zijn, misschien moeten we juist sturen om in het weekend bij Legoland te zijn, dan is het vrijwel zeker open.iketot schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:04:
[...]
Dit is te vinden op Google.
en :
Ik vraag mij wel eens af wat de toekomst brengt voor Lego als de 3D-printers steeds geavanceerder en goedkoper worden. Zou het dan mogelijk zijn dat Lego zelf kunststofcartrigdes zal verkopen en instructies voor het zelf printen? Anders gaan derden in dit gat springen denk ik. Een beetje handige liefhebbers zouden zo zelf ontworpen bricks kunnen maken of in een niet-verkrijgbare kleur.Gim schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:16:
[...]
Het is sowieso allemaal subjectief.
Zelfs zonder alle bedrijven die tegels bedrukken, stenen produceren en/of stickers produceren, men kan ook een set tweedehands gebouwd in topstaat kopen. En dan de vraag waarom het in topstaat moet zijn? Heeft dat meerwaarde? Maakt een krasje of een beetje verkleuring echt uit voor het bouwproces?
Maar dat het gesealed moet zijn en liefst in mint conditie dat zie je toch bij elk verzamelaars product? Of het nou LEGO is of een of ander action figure figuurtje? Liefst dan ook nog eentje die uiteindelijk een afwijking heeft en nooit in massa productie is genomen, want dan heb je pas echt waarde....
Als de LEGO bubbel barst, dan blijven we met onze LEGO sets zitten? Er zijn ergere dingen, tenzij je ze gekocht hebt zonder er iets mee te willen doen
Anoniem: 1814876
Als het geen Lego logo hoeft te hebben wordt je hier op je wenken bedientneanderthaler schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:33:
[...]
Een beetje handige liefhebbers zouden zo zelf ontworpen bricks kunnen maken of in een niet-verkrijgbare kleur.
Het kleine 'Bouwsteentjes' topic
Ikea Ladda batterijen of Eneloop (Ikea's zijn ook Eneloop maar dan goedkoper) zijn goede oplaadbare batterijen.Nickrsd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:47:
Mijn zoontje heeft voor N verjaardag de goederentrein 60198 gekregen.
Nu zijn de batterijen al op naar een paar dagen spelen. Jammer dat er geen accupakket inzit die je kan opladen middels usb.
Kan/mag je de trein handmatig duwen, is dit slecht voor de motor??
En welke batterijen/ oplaadbare zijn het beste geschikt??
Of het motortje er stuk van kan? Lijkt me niet, maar wenselijk lijkt het me ook niet, aangezien het meer moeite kost het vooruit te duwen, dan kan je net zo goed een motorloos onderstel erop doen (maar dat moet je dan wel hebben liggen natuurlijk XD).
Ik heb niet een extra ondestel nee. Maar pak die wel ff van een wagon dan.AppieNL schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:43:
[...]
Ikea Ladda batterijen of Eneloop (Ikea's zijn ook Eneloop maar dan goedkoper) zijn goede oplaadbare batterijen.
Of het motortje er stuk van kan? Lijkt me niet, maar wenselijk lijkt het me ook niet, aangezien het meer moeite kost het vooruit te duwen, dan kan je net zo goed een motorloos onderstel erop doen (maar dat moet je dan wel hebben liggen natuurlijk XD).
Over de ikea ladd batterijen.. zie dat er verschillende mAh zijn.. van 750 mAh tot 2450mAh.. wat is aanbevolen dan? Hoe hoger hoe beter???
Ik zie het verschil al .. 750 zijn aaa , die andere de aa batterijen🤪
[ Voor 5% gewijzigd door Nickrsd op 29-09-2023 19:16 ]
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Hoe hoger hoe meer capaciteit oftewel, in theorie, hoe langer deze meegaatNickrsd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:10:
[...]
Over de ikea ladd batterijen.. zie dat er verschillende mAh zijn.. van 750 mAh tot 2450mAh.. wat is aanbevolen dan? Hoe hoger hoe beter???
Er zijn Ikea Ladda AA's van 1900 en 2450 mAh (en Panasonic Eneloop/Eneloop Pro's met vergelijkbare capaciteit).Nickrsd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:10:
[...]
Ik heb niet een extra ondestel nee. Maar pak die wel ff van een wagon dan.
Ik zie het verschil al .. 750 zijn aaa , die andere de aa batterijen🤪
Hoewel die van 2450 langer meegaan tussen laadsessies, kun je die van 1900 vaker opladen. Bovendien gaan de Ladda 2450/Eneloop Pro's vrij makkelijk kapot, zelfs met de juiste oplader.
Ik zou die van 1900 aanraden.
Op mijn printer krijg ik geen clutch power bij anti-studs en erg veel bij de noppen bovenop. Mogelijk is het met een hars printer beter te doen. Laatst een paar onderdelen zelf ontworpen en geprint om wat electronica in een lego huisje te stoppen. Prima om in een muurtje te bouwen, maar ik kan niet vertrouwen op de clutch power van de onderdelen zelf. Heb nog niets technic geprint.neanderthaler schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:33:
[...]
Ik vraag mij wel eens af wat de toekomst brengt voor Lego als de 3D-printers steeds geavanceerder en goedkoper worden. Zou het dan mogelijk zijn dat Lego zelf kunststofcartrigdes zal verkopen en instructies voor het zelf printen? Anders gaan derden in dit gat springen denk ik. Een beetje handige liefhebbers zouden zo zelf ontworpen bricks kunnen maken of in een niet-verkrijgbare kleur.
Op dit moment is het dus nog vrij moeilijk om vergelijkbare kwaliteit als Lego te printen. Het zal afhangen van je printer en de settings. Daarnaast duurt het dagen voor alle onderdelen van een middelgrote set geprint zijn, weken voor een grote set. Dan zullen de meesten toch naar de winkel of online bestellen. Is makkelijker en veel minder arbeidsintensief.
Lego gooit al hun handleidingen al gratis online, dus ze moeten hun geld verdienen met fysieke dingen. Ze kunnen natuurlijk wel filament gaan verkopen in de Lego ® kleuren. Maar dan wel met een dikke disclaimer erbij dat Lego ® kwaliteit niet gegarandeerd is.
Ik ben al wel een bedrijf tegen gekomen dat custom lego treinrails maakt met 3D printers. Ik weet niet hoe winstgevend het bedrijf is en de kwaliteit is nog niet uniform.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Lego levert geen plastic, maar een product en service. Ik zou me er geen zorgen over maken.

Ik ben deze al een behoorlijke tijd aan het willen zeg maar, en ik heb em zelf nog niet goedkoper dan 169 euro gezien. Ze had em ook nog in de aanbieding gekocht voor 149 euro! Is het vreemd dat ik het een nóg mooier cadeau vind wetende dat ze deze zo goedkoop heeft kunnen krijgen?
She knows me so well

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB
Haha dat zou ik ook hebben, misschien iets NederlandsDeathchant schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:31:
Mijn vrouw en ik waren gister 25 jaar bij elkaar, jubileum dusEn kijk eens wat ik van haar heb gekregen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben deze al een behoorlijke tijd aan het willen zeg maar, en ik heb em zelf nog niet goedkoper dan 169 euro gezien. Ze had em ook nog in de aanbieding gekocht voor 149 euro! Is het vreemd dat ik het een nóg mooier cadeau vind wetende dat ze deze zo goedkoop heeft kunnen krijgen?
She knows me so well
Precies, waar kunnen we ons wensenlijstje doorgeven?Vogels60 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:23:
@Deathchant Je hebt een scherpe verkenner rondlopen dus😜
Misschien heeft ze zijn Brickwatch watchlist gezien?daantjuh68 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:53:
Precies, waar kunnen we ons wensenlijstje doorgeven?
Om hier aan toe te voegen: Lego toleranties zijn 0,01mm voor de onderdelen. Dus dat duurt nog wel even voor 3D printers?millerman_sf schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:35:
Zelfs namaak-Lego van fabrikanten die professionele machines voor hebben, klemt nog niet zo goed en uniform als Lego zelf. Met een 3D-printer zijn de toleranties bij lange na niet klein genoeg voorlopig.
Uitslag LEGO MOC Challenge september
De uitslag is bekend!🥇@Phontana | 🥈@Zeehond | 🥉@Virox |
![]() | ![]() | ![]() |
Gefeliciteerd @Phontana, @Zeehond en @Virox

En nieuwe staat inmiddels online:
Tweakers Lego MOC Challenge 23 – oktober 2023
In het teken van Halloween: Halloween kat en muis (40570)!

Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Gelijk begonnen met de lambo omdat ik van mijn vrouw pas vanaf maandag met de camera aan de slag mag!
Maar het is tot nu toe een leuke build, ik ben halverwege zakje 1.
Ben een blij man
Het is niet alleen de accuraatheid, het is ook het materiaal, zelfs als je ABS pakt is het niet hetzelfde als het Lego ABS en al helemaal niet structureel in elkaar gezet zoals een Lego blokje. Er zijn trouwens al gasten die lego 'compatibel' STLs produceren, train tracks, dungeon bricks, etc.AppieNL schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:28:
Lego toleranties zijn 0,01mm voor de onderdelen. Dus dat duurt nog wel even voor 3D printers?
Daarnaast moet je jezelf ook afvragen hoe rendabel het is. Een 2x4 brick weegt 2.32g, dat is 431 bricks per kilo. Als je nieuw bricks in bepaalde sets kan kopen voor 3.5 cent per stuk, dan kun je je zelf afvragen hoe goed een 1kg rol van ABS voor €15 zal zijn... Daarnaast nog eens je tijd, stroom, 3d printer, onderhoud, etc.
Ik wil zeker wel proberen om wat lego (achtige) bricks te printen op m'n FDM printer, maar dat is meer uit interesse hoe goed dat zal gaan en wat je er wel/niet mee kan. 3D printen is imho uitstekend voor de dingen die niet bestaan, maar kopiëren wat al bestaat is over het algemeen niet super (in kwaliteit en/of materiaal).
Lego gebruikt trouwens een hele range aan verschillende plastics nu en over de jaren, niet alles blijkt geschikt te zijn voor ABS...
Nou de aankoopdrempel is €150 euro. Het GWP setje krijgt een adviesprijs van €30.Kapoen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:33:
Op brickset.com staat er een review van een partspackGWP die mogelijk dit najaar nog verschijnt en redelijk uniek is: Review: 40596 Magic Maze
Een functionele GWP, een soort van speelbaar labyrint waarbij je een balletje dient te jongleren tussen een aantal obstakels.
(meer foto's in het artikel)
[Afbeelding]
Ik ben benieuwd naar de aankoopdrempel en verschijningsdatum. Als bonus tijdens Black Friday zou leuk zijn allezinds
Maar niet getreurd voor zij die minder besteden. Momenteel krijg je bij minder grote uitgaven twee kleinere GWP's erbij, nl. een helloween add-on en nog een piraten uitbreiding setje. Ook leuk!
Niet gecheckt of t hetzelfde piraten setje (zakje) als vorig jaar is. Zo ja, dan heb ik eindelijk een 4e kanon erbij voor t piratenschip
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 01-10-2023 00:18 ]
PhD i.o.
GWPs krijg je wel voor het originele bedrag, VIP punten alleen voor het bedrag dat je betaald. Als het goed is zie je de GWP ook in je mandje.DCNY schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:01:
Als je insiders-punten inlevert en je komt weer onder de 150,-. Krijg je dan nog steeds de doolhof-gwp? Weet iemand dit?
De Halloween add-on is er nog niet, alleen Pirates. Deze werd overigens ook niet aan m’n mandje toegevoegd gek genoeg…
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Halloween is er al wel; heb voor 199,98 gekocht en kreeg de Maze, de Halloween add-on en de Pirates add-on.spok9 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:44:
[...]
GWPs krijg je wel voor het originele bedrag, VIP punten alleen voor het bedrag dat je betaald. Als het goed is zie je de GWP ook in je mandje.
De Halloween add-on is er nog niet, alleen Pirates. Deze werd overigens ook niet aan m’n mandje toegevoegd gek genoeg…
PhD i.o.
Bedankt voor de informatieGim schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 00:14:
[...]
Nou de aankoopdrempel is €150 euro. Het GWP setje krijgt een adviesprijs van €30.
Maar niet getreurd voor zij die minder besteden. Momenteel krijg je bij minder grote uitgaven twee kleinere GWP's erbij, nl. een helloween add-on en nog een piraten uitbreiding setje. Ook leuk!
Niet gecheckt of t hetzelfde piraten setje (zakje) als vorig jaar is. Zo ja, dan heb ik eindelijk een 4e kanon erbij voor t piratenschip
Het zakje met onderdelen van het piratenthema is inderdaad een heruitgave van vorig jaar.
Dat andere zakje met halloweenthema is een nieuwe uitgave.
*edit* wel grappig om te merken hoezeer ik aan het puzzelen ging met GWPs:
- dat labyrint heeft mijn interesse gewekt, daar ga ik niet flauw over doen, maarr...
- er komt waarschijnlijk ook nog een piraten eiland gwp vanaf 13 oktober
- rond Black Friday en Sint/Kerst komen er mogeljk ook nog interessante GWPs
- en misschien verschijnt deze ook nog : Tribute to Galileo Galilei verschijnt in 2023 als cadeau bij aankoop (GWP)
Natuurlijk allemaal voorbarig/misschien/mogelijk/... Nooit gedacht dat een Lego aankoop kon leiden tot een 4 dimensionaal Monopoly spel
*edit2* ik weet ook wel dat het meestal efficiënter is om interessante GWPs gewoon los te kopen via bricklink/ebay/... of nog beter de 'fomo' loslaten en bekijken of je de GWP echt nodig hebt/wil
In dit geval mocht ik van m'n ouders mijn eigen kerstcadeau kiezen en dat betreft vziw een exclusieve set die mogelijk dit najaar out of stock gaat, dus puzzelen en fomo mag
[ Voor 45% gewijzigd door Kapoen op 01-10-2023 11:30 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Als ik nu iets wil bestellen van meer dan 200€ krijg ik alleen de maze er bij. De piraten en Halloween add-on zitten niet mee in mijn winkelmandje.Maximus schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:46:
[...]
Halloween is er al wel; heb voor 199,98 gekocht en kreeg de Maze, de Halloween add-on en de Pirates add-on.
Ook na een refresh? Want ik heb ze er in zitten en de bestelling is ook al ‘in warehouse’.felder schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:51:
[...]
Als ik nu iets wil bestellen van meer dan 200€ krijg ik alleen de maze er bij. De piraten en Halloween add-on zitten niet mee in mijn winkelmandje.
PhD i.o.
Edit: wacht, is natuurlijk voor VIPs, inloggen dus
[ Voor 39% gewijzigd door spok9 op 01-10-2023 13:56 ]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier
Ja, Pick-A-Brick telt ook mee om aankoopdrempels te halen bij de GWP promoties.Cergorach schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:17:
Even checken, krijg je ook de GWPs als je Pick a Brick steentjes besteld via de Lego site? In Lego winkels ook bij de Brick wall?
Ik heb bij wijze van test even een grote set in mijn virtuele mandje gelegd en ik krijg nog steeds 3 GWPs.felder schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:51:
[...]
Als ik nu iets wil bestellen van meer dan 200€ krijg ik alleen de maze er bij. De piraten en Halloween add-on zitten niet mee in mijn winkelmandje.
Ik weet niet of het een verschil maakt dat ik via de Belgische winkel koop, maar dat zou in principe niet het geval mogen zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door Kapoen op 01-10-2023 14:42 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
https://www.lego.com/nl-nl/product/lego-house-21037
[ Voor 15% gewijzigd door wlchris op 01-10-2023 15:05 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bbN1eEg8NqCxqDK3YgEsSaUk.jpg?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 01-10-2023 15:24 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik had niet gezien dat ik uitgelogd was. Met in te loggen had ik de 3 gwp's.Kapoen schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:20:
[...]
Ja, Pick-A-Brick telt ook mee om aankoopdrempels te halen bij de GWP promoties.
[...]
Ik heb bij wijze van test even een grote set in mijn virtuele mandje gelegd en ik krijg nog steeds 3 GWPs.
Ik weet niet of het een verschil maakt dat ik via de Belgische winkel koop, maar dat zou in principe niet het geval mogen zijn.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mOBnUGUBStD6Atqe2qlEqquT.jpg?f=user_large)
https://rebrickable.com/m.../mechanical-frog/#details
Moet ik dan nog wat doen of wordt dit gewoon geleverd als er nog voorraad is?
[edit] ik krijg net een mail ter bevestiging, de drie GWP's staan erbij. Gaat dus wel goedkomen
[ Voor 18% gewijzigd door mir4dor op 01-10-2023 16:43 ]
Daily driver; MB R171 SLK280
Vogels60 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:23:
@Deathchant Je hebt een scherpe verkenner rondlopen dus😜
AppieNL schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:28:
[...]
Misschien heeft ze zijn Brickwatch watchlist gezien?
Haha, nee die heb ik nietdaantjuh68 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:53:
Precies, waar kunnen we ons wensenlijstje doorgeven?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Je wist niet van de bruine?himlims_ schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:07:
Bezoekje aan nijmegen… standaard even langs de Lego zaak; Blokkenpiloot
Wat blijkt, er is een nieuwe (bruine) astronaut berschikbaar, 29min zakjes voelen … geen succes. Uiteindelijk “los” gekocht voor 10€ (zeg maar niets)
[Afbeelding]
Alleen de groene ontbreekt nog. (Toch?)
Je kan ook een paarse maken, die zie ik neit toch? De helm en tank zaten in de chinees nieuwjaar set. Die zijn ook los redelijk vindbaar inmiddels geloof ik. De trui zat op een alien uit een paar cmf series terug. Met de broek en handjes van bijvoorbeeld everyone is awesome heb je dan paars.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2Wqf58UE0eVLL8aASifTDuwO.jpg?f=user_large)
En nog even controleren of de houder (waarmee het plateau aan de muur vastgezet kan worden) ook wel goed gaat
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2Y7GGLw08SNVK8fLJxotDXof.jpg?f=user_large)
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
altijd leuk zo'n verzameling, maar met "bruin"..bedoel jij die minifig op de voorgrond? Die is hier op mijn werkscherm haast oranje.himlims_ schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:07:
Wat blijkt, er is een nieuwe (bruine) astronaut berschikbaar, 29min zakjes voelen … geen succes. Uiteindelijk “los” gekocht voor 10€ (zeg maar niets)
[Afbeelding]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Nee, hij bedoelt de minifig achteraan in het midden met de walkie...Fraggert schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:03:
[...]
altijd leuk zo'n verzameling, maar met "bruin"..bedoel jij die minifig op de voorgrond? Die is hier op mijn werkscherm haast oranje.
En deze scene heet De Brokkenpiloot?himlims_ schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:07:
Buiten de groene zou je eventueel ook nog kunnen gaan voor een blauwe minifig zonder beschadigd/Benny logo, maar dat is eerder muggenzifterij van mijn kant.
Ik denk dat dit slechts een kwestie van tijd is. Techniek verbetert constant. En een flinke set zelf printen is nu niet rendabel en het fysieke printwerk verre van Lego-kwaliteit, maar geef het 10 jaar en wie weet wat de mogelijkheden dan zijn.J2S schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:15:
[...]
Op mijn printer krijg ik geen clutch power bij anti-studs en erg veel bij de noppen bovenop. Mogelijk is het met een hars printer beter te doen. Laatst een paar onderdelen zelf ontworpen en geprint om wat electronica in een lego huisje te stoppen. Prima om in een muurtje te bouwen, maar ik kan niet vertrouwen op de clutch power van de onderdelen zelf. Heb nog niets technic geprint.
Op dit moment is het dus nog vrij moeilijk om vergelijkbare kwaliteit als Lego te printen. Het zal afhangen van je printer en de settings. Daarnaast duurt het dagen voor alle onderdelen van een middelgrote set geprint zijn, weken voor een grote set. Dan zullen de meesten toch naar de winkel of online bestellen. Is makkelijker en veel minder arbeidsintensief.
Lego gooit al hun handleidingen al gratis online, dus ze moeten hun geld verdienen met fysieke dingen. Ze kunnen natuurlijk wel filament gaan verkopen in de Lego ® kleuren. Maar dan wel met een dikke disclaimer erbij dat Lego ® kwaliteit niet gegarandeerd is.
Ik ben al wel een bedrijf tegen gekomen dat custom lego treinrails maakt met 3D printers. Ik weet niet hoe winstgevend het bedrijf is en de kwaliteit is nog niet uniform.
En als de techniek het op een moment toe laat zelf in dezelfde kwaliteit te printen, kan men dus ook mooie modellen van anderen (bijvoorbeeld via Rebrickable) printen zodat Lego helemaal niet meer aan te pas komt.
[ Voor 6% gewijzigd door neanderthaler op 02-10-2023 08:35 ]
Ah thanksbvsteyn schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:21:
[...]
Nee, hij bedoelt de minifig achteraan in het midden met de walkie...

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Leuk hoor dat pirateneiland, maar ik ga er geen dure set voor bestellen. Als deze gewoon bij de Kruidvat lag zou ik 'm zo meenemen.Kapoen schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:50:
- er komt waarschijnlijk ook nog een piraten eiland gwp vanaf 13 oktober
Zou er niet ook nog een Majisto de tovenaar GWP komen? Ik wil qua grote Lego sets alleen nog de Viking Village momenteel, maar ik wacht ermee totdat die GWP er is.
Inmiddels is die gewoon antiek hoorhimlims_ schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:07:
Wat blijkt, er is een nieuwe (bruine) astronaut berschikbaar
https://www.marktplaats.n...ba-fett-cloud-city-sw0107
Ik dacht dat het een grap of typefout was maar op bricklink bleken dergelijke prijzen ook gangbaar te zijn voor deze minifig.
https://brickset.com/minifigs/sw0107

Dit blijkt dus een van de meest kostbare minifigs te zijn. Althans, van de minifigs die in een regulier verkrigbare set verkocht zijn en niet speciaal gemaakt voor een of andere evenement (Comic Con enzo)
Mogelijk rond 18 november, volgens dit artikel : LEGO Black Friday deals 2023 GWPs rumouredErikT738 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:03:
[...]
Zou er niet ook nog een Majisto de tovenaar GWP komen? Ik wil qua grote Lego sets alleen nog de Viking Village momenteel, maar ik wacht ermee totdat die GWP er is.
The rumoured LEGO Majisto GWP is now reportedly going to be one of the annual Black Friday deals with 365 pieces from November 18 to 19. While not much more is known, a Majisto figure similar to what we saw in 40657 Forest Hideout seems plausible.
Waarom zijn deze zo waardevol? (triggerwarning!) Het gaat toch alleen om wat plastic met stickers?neanderthaler schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:15:
Dit blijkt dus een van de meest kostbare minifigs te zijn. Althans, van de minifigs die in een regulier verkrigbare set verkocht zijn en niet speciaal gemaakt voor een of andere evenement (Comic Con enzo)
Deze zat 'gewoon' in een set, of zijn er maar een paar van deze set gemaakt o.i.d.? Ik ben wel benieuwd
Volgens mij is de set (cloud city) alleen bij Lego zelf te koop geweest en vrij snel al weer afgevoerd waardoor de (unieke) figuren behoorlijk zeldzaam zijn.RubjeMazter schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:30:
[...]
Waarom zijn deze zo waardevol? (triggerwarning!) Het gaat toch alleen om wat plastic met stickers?
Deze zat 'gewoon' in een set, of zijn er maar een paar van deze set gemaakt o.i.d.? Ik ben wel benieuwd
Welke STL heb je hiervoor gebruikt?Wailing_Banshee schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:58:
Over 3D printers gesproken, we hebben vrijdag onze maxi figuur afgemaakt. Maar die moet natuurlijk ook nog ergens op staan!
[Afbeelding: Een plateautje]
En nog even controleren of de houder (waarmee het plateau aan de muur vastgezet kan worden) ook wel goed gaat
[Afbeelding: En nog een houder]
Tja, zo kwam ik van de week afgelopen week achterin een lade een minifig tegen van een basketballer. Die maar eens opgezocht voor de grap, gaat ook voor minimaal 40,-.. Laatst had ik de limited edition van Lego Star Wars gekocht (het spel). Was 65,- geloof ik.. Spel uitgespeeld en verkocht voor 35 of 40,-, en de minifig die erbij zat voor 55,-RubjeMazter schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:30:
[...]
Waarom zijn deze zo waardevol? (triggerwarning!) Het gaat toch alleen om wat plastic met stickers?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Die cloud city set (10123) gaat ook voor 5000+ euro NISB.Prosac schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:36:
[...]
Volgens mij is de set (cloud city) alleen bij Lego zelf te koop geweest en vrij snel al weer afgevoerd waardoor de (unieke) figuren behoorlijk zeldzaam zijn.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Het is een aangepaste versie van deze: (we wilden een rond plateau hebben)
https://www.thingiverse.com/thing:1765509
De ronde lijkt goed gelukt. Wil je jouw file delen?Wailing_Banshee schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:38:
[...]
Het is een aangepaste versie van deze: (we wilden een rond plateau hebben)
https://www.thingiverse.com/thing:1765509
Deze specifieke Boba Fett was de eerste minifig met arm printing, het thema Star wars was nog maar een paar jaar oud en werd dus niet zo verkocht als nu , plus het feit dat de set waar deze in zat ( cloud city 10123 ) alleen in de Lego Store te koop was.RubjeMazter schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:30:
[...]
Ja, ik wacht zelf tot 1 december. Dan is er vaak wel een GWP te scoren in de thema van Kerst.Blik1984 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:14:
De alpine hut is te bestellen op Lego.com. Is de verwachting dat er nog meer feestdagen-specifieke gwp’s komen? Dat zou voor mij een reden zijn om later te bestellen
Vorige week begonnen aan de Ferarri Daytona SP3. En ik ben echt onder indruk
In dit artikel op brickfanatics zie je wat er mogelijk op ons afkomt in de komende maanden: LEGO Black Friday deals 2023 GWPs rumouredBlik1984 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:14:
De alpine hut is te bestellen op Lego.com. Is de verwachting dat er nog meer feestdagen-specifieke gwp’s komen? Dat zou voor mij een reden zijn om later te bestellen
Het is een artikel geschreven in juli, maar hun voorspelling ivm het labyrint GWP klopt alvast (wel vernoemd als 'game'). De twee VIP partspacks gaven ze dan weer niet aan, en de mid oktober creator die ze tonen in het artikel is mogelijk die piraten GWP ipv Halloween thema... dus, altijd voorzichtig zijn met dit soort geruchten.
/f/image/onbqfhkCDk0XQLQKvUpF9sIO.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Kapoen op 02-10-2023 15:46 ]
Grappig, ik ben begonnen met de pimped versie van de Daytona SP3. Ik gebruik wel een aantal Gobricks stenen om de idiote kleuren van Lego te vervangen zoals de rode 16T tandwielen, de oranje changeover clutches, bruine assen met stop en een aantal modified liftarms met pins eraan (die heeft Lego alleen in grijs). De rest van de kleuren vervang ik door Lego onderdelen die wel in zwart te krijgen zijn, zoals de blauwe en tan tandwielen, rode en gele assen en blauwe 3L pins. Ook heb ik een aantal liftarms vervangen door anders gekleurde die beter bij de rest passen, zo heb ik (vrijwel) alles van het chassis zwart en de voor- en achteras in het grijs.Metal Mark schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:24:
Vorige week begonnen aan de Ferarri Daytona SP3. En ik ben echt onder indruk.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2MytDm6UpkmgCznNRm8y0LsQ.jpg?f=user_large)
(dit is nog de niet pimped versie zonder gobricks, want ze zijn hier allergisch voor gobricks geloof ik, maar het idee is hetzelfde)
Lego moet echt aan de bak, want de nieuwe Cada AMG One set is wat ik van Lego verwacht als het gaat om de nieuwe supercar van volgend jaar. Ik heb niet weer zin om voor 100 euro extra onderdelen te kopen om het model te maken zoals het al had moeten zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 02-10-2023 15:50 ]
Ik zie LEGO niet zo snel de "idiote" kleuren eruit halenzonoskar schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:39:
Lego moet echt aan de bak, want de nieuwe Cada AMG One set is wat ik van Lego verwacht als het gaat om de nieuwe supercar van volgend jaar. Ik heb niet weer zin om voor 100 euro extra onderdelen te kopen om het model te maken zoals het al had moeten zijn.
Los ervan dat jij het zo beter vind, wat verder ook helemaal prima is.... maar welk percentage van de Supercar kopers zou zich enerzijds serieus storen aan de kleuren en er anderzijds €100 aan uitgeven om ze te vervangen?
Een serieuze vraag; ik heb geen idee hoe groot het 'probleem' is...
[ Voor 25% gewijzigd door Gim op 02-10-2023 15:55 ]
Lego en niet Lego in 1 set.... Heretic!zonoskar schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:39:
Grappig, ik ben begonnen met de pimped versie van de Daytona SP3. Ik gebruik wel een aantal Gobricks stenen om de idiote kleuren van Lego te vervangen zoals de rode 16T tandwielen, de oranje changeover clutches, bruine assen met stop en een aantal modified liftarms met pins eraan (die heeft Lego alleen in grijs).
hoi
Voor iedereen is dit anders. De ene stoort zich niet aan al die kleuren. Ik vind het niet zo heel erg, als ik er maar niets van zie (zoals bij de meeste Speed Champions setjes). En dat schort er helaas vaak aan. Van schuinboven zie je vaak niets van de kleuren, maar als je de set vanuit een andere hoek bekijkt, wordt het ineens anders. Daarnaast worden deze grote sets voor 18+ aangeprezen. Je mag van een volwassene toch wel verwachten dat ie/ze het vermogen heeft onderscheid te maken tussen bijv een 5L as en een 6L as, ook al zijn deze beide zwart. Het is inderdaad makkelijker om de 6L rode as te pakken/vinden ipv de 5L grijze...Gim schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:51:
[...]
Ik zie LEGO niet zo snel de "idiote" kleuren eruit halen
Los ervan dat jij het zo beter vind, wat verder ook helemaal prima is.... maar welk percentage van de Supercar kopers zou zich enerzijds serieus storen aan de kleuren en er anderzijds €100 aan uitgeven om ze te vervangen?
Een serieuze vraag; ik heb geen idee hoe groot het 'probleem' is...
Als je bijv mijn Time Machine vergelijkt met de standaard Lego variant kun je toch niet ontkennen dat wat ik er van gemaakt heb beter uitziet. (de grijze 2L connectors zijn inmiddels ook vervangen door zwarte). Dit is overigens 100% Lego.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SKEsLOXh3L4Q1wOMksVNIyxp.jpg?f=user_large)
Of om bij de Daytona te blijven, het is een display model, dus zorg er dan ook voor dat het er goed uitziet. Je trekt de klep aan de voorkant open en je ziet dit:

in plaats van dit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/azhfjaq5fDgARYWk5XNp5eFd.jpg?f=user_large)
Daarbij promoot(te) Lego dat je van sets iets anders kunt bouwen, maar als een set voor 50% uit vreemde kleuren bestaat, zie er dan nog maar eens wat leuks van te bouwen. Nou snap ik ook dat 90% van de 18+ sets nooit omgebouwd gaan worden. Maar dan blijft het argument dat je de set niet van een andere kant kunt bekijken dan van boven. Mede daarom koop ik steeds vaker niet-Lego merken zoals Cada. Hun Alfa Formule 1 auto is ook 100x beter dan de McLaren die Lego uitgebracht heeft. Ik begrijp nog steeds niet hoe dit model (van Lego) door de kwaliteitskeuring is gekomen. Niks klopt aan dat model en al helemaal de wielen/banden niet. En dat van een merk wat 'kwaliteit' hoog in het vaandel heeft volgens hun eigen marketing.
/edit: Misschien stoor ik me wel meer aan de kleuren omdat daaruit blijkt dat Lego blijkbaar denkt dat ik te dom ben of te weinig geduld heb om verschil te zien tussen een zwarte 6L en 5L as. En omdat ik weet hoe het vroeger (pre 2002 toen de axle 1L with pin uitkwam, het begin van de kleurenkots).
@ReVision. Het is makkelijk uit elkaar te houden. De niet-Lego bestaat in de Lego variant niet in die kleur. Bovendien ben ik niet van plan de sets te verkopen
[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 02-10-2023 16:38 ]
De "kleurenkots" van axles en andere soortgelijke steentjes vind ik persoonlijk niet storen maar ieder zijn voorkeur uiteraard.zonoskar schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:10:
[...]
Voor iedereen is dit anders. De ene stoort zich niet aan al die kleuren. Ik vind het niet zo heel erg, als ik er maar niets van zie (zoals bij de meeste Speed Champions setjes). En dat schort er helaas vaak aan. Van schuinboven zie je vaak niets van de kleuren, maar als je de set vanuit een andere hoek bekijkt, wordt het ineens anders. Daarnaast worden deze grote sets voor 18+ aangeprezen. Je mag van een volwassene toch wel verwachten dat ie/ze het vermogen heeft onderscheid te maken tussen bijv een 5L as en een 6L as, ook al zijn deze beide zwart. Het is inderdaad makkelijker om de 6L rode as te pakken/vinden ipv de 5L grijze...
Als je bijv mijn Time Machine vergelijkt met de standaard Lego variant kun je toch niet ontkennen dat wat ik er van gemaakt heb beter uitziet. (de grijze 2L connectors zijn inmiddels ook vervangen door zwarte). Dit is overigens 100% Lego.
[Afbeelding]
Of om bij de Daytona te blijven, het is een display model, dus zorg er dan ook voor dat het er goed uitziet. Je trekt de klep aan de voorkant open en je ziet dit:
[Afbeelding]
in plaats van dit:
[Afbeelding]
Daarbij promoot(te) Lego dat je van sets iets anders kunt bouwen, maar als een set voor 50% uit vreemde kleuren bestaat, zie er dan nog maar eens wat leuks van te bouwen. Nou snap ik ook dat 90% van de 18+ sets nooit omgebouwd gaan worden. Maar dan blijft het argument dat je de set niet van een andere kant kunt bekijken dan van boven. Mede daarom koop ik steeds vaker niet-Lego merken zoals Cada. Hun Alfa Formule 1 auto is ook 100x beter dan de McLaren die Lego uitgebracht heeft. Ik begrijp nog steeds niet hoe dit model (van Lego) door de kwaliteitskeuring is gekomen. Niks klopt aan dat model en al helemaal de wielen/banden niet. En dat van een merk wat 'kwaliteit' hoog in het vaandel heeft volgens hun eigen marketing.
/edit: Misschien stoor ik me wel meer aan de kleuren omdat daaruit blijkt dat Lego blijkbaar denkt dat ik te dom ben of te weinig geduld heb om verschil te zien tussen een zwarte 6L en 5L as. En omdat ik weet hoe het vroeger (pre 2002 toen de axle 1L with pin uitkwam, het begin van de kleurenkots).
@ReVision. Het is makkelijk uit elkaar te houden. De niet-Lego bestaat in de Lego variant niet in die kleur. Bovendien ben ik niet van plan de sets te verkopen
Ik zou het eerder vervelend vinden als de hoofdkleuren onderling verschillen, iets wat je ook ziet bij de Sian, de gele Fiat 500 en de blauwe scooter. Ook lijkt het ene wit de andere wit niet te zijn, daar lijkt onderling ook wel eens een verschil in te zitten. Verder heb je soms van die spuitpuntjes in plates die soms wel erg opzichtig zijn. Verder heb ik ooit de Ford Mustang set gehad waarbij de witte striping aan de zijkant wel erg scheef zat. Dit werd wel netjes opgelost door de levering van nieuwe steentjes.
Is dat een specifiek model, of zelf bedacht? Erg leuk in ieder geval!Andreas92 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:34:
[Afbeelding]
Sneller dan een echte taart bakken. En zo krijgen we de liefde voor lego er wel in.
Zitten nog extra stickers en vlaggetje bij.
Memories of yesterday, will grow, but never die
weet niet zeker of nu blij moet zijn met jouw reactie (JK). Dank voor mee denken, ik heb er even uit gelegen bij tweakers (ban). Daardoor niet helemaal bij met alle ins-en-outs… zo’n paarse is natuurlijk wel weer interessant 🤔 denk dat ik dit maar via bricklink moet gaan avonturenOnd schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:18:
[...]
Je wist niet van de bruine?
Je kan ook een paarse maken, die zie ik neit toch? De helm en tank zaten in de chinees nieuwjaar set. Die zijn ook los redelijk vindbaar inmiddels geloof ik. De trui zat op een alien uit een paar cmf series terug. Met de broek en handjes van bijvoorbeeld everyone is awesome heb je dan paars.
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 02-10-2023 21:52 ]
Haha. Net geprobeerd en ik kom op 14 euro. Dat is goedkoper dan de oranje.himlims_ schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:51:
[...]
weet niet zeker of nu blij moet zijn met jouw reactie (JK). Dank voor mee denken, ik heb er even uit gelegen bij tweakers (ban). Daardoor niet helemaal bij met alle ins-en-outs… zo’n paarse is natuurlijk wel weer interessant 🤔 denk dat ik dit maar via bricklink moet gaan avonturen
Lego verjaardagsset nummer 40382, voorBint schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:15:
[...]
Is dat een specifiek model, of zelf bedacht? Erg leuk in ieder geval!
Specifiek model. Lego verjaardagsset nummer 40382, voor 13 euro te koop.Bint schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:15:
[...]
Is dat een specifiek model, of zelf bedacht? Erg leuk in ieder geval!
himlims_ schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:51:
[...]
weet niet zeker of nu blij moet zijn met jouw reactie (JK). Dank voor mee denken, ik heb er even uit gelegen bij tweakers (ban). Daardoor niet helemaal bij met alle ins-en-outs… zo’n paarse is natuurlijk wel weer interessant 🤔 denk dat ik dit maar via bricklink moet gaan avonturen
:strip_exif()/f/image/2KQXDQIyIIgISBYZVv78J9ob.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, ik zal het zéker niet ontkennenzonoskar schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:10:
@Kapoen en anderen: ik weet niet of deze al gedeeld is hier, maar het geeft in ieder geval een overzicht van de promoties die er binnenkort aan zitten te komen met de voorwaarden en datums:
Promoties en Aanbiedingen Oktober 2023
De Magic Witch, de Disney boot en het mini Pirateneiland 3-in-1 vereisen allemaal €100 besteding, waarbij je voor de Disney boot, hoe kon het ook anders, moet besteden aan Star Wars, Marvel en/of Disney
[ Voor 33% gewijzigd door Gim op 03-10-2023 08:04 ]
Gim schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:59:
[...]
Oh, ik zal het zéker niet ontkennenDaarom ook helemaal top dat je het doet voor een beter resultaat!
Ik vroeg me alleen iets af en sprak m'n twijfel uit dat LEGO er iets aan gaat doen
@Kapoen en anderen: ik weet niet of deze al gedeeld is hier, maar het geeft in ieder geval een overzicht van de promoties die er binnenkort aan zitten te komen met de voorwaarden en datums:
Promoties en Aanbiedingen Oktober 2023
De Magic Witch, de Disney boot en het mini Pirateneiland 3-in-1 vereisen allemaal €100 besteding, waarbij je voor de Disney boot, hoe kon het ook anders, moet besteden aan Star Wars, Marvel en/of Disney
ff muggenziften (mijn excuses hiervoor), voor de witch staat er een drempel genoteerd van €130 in dat artikel
Grappig om te zien dat de verhuiswagen nu al een tweede come-back maakt, blijkbaar een weinig populaire GWP waar ze niet van af geraken?
[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 03-10-2023 08:21 ]
Ik heb slechts een buikgevoel hierover, maar ik vermoed dat de hogere aankoopdrempels ook meespelen.la_fusion schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:44:
Heb sowieso het idee dat de GWP minder hard gaan(of meer geproduceerd) dan voorheen waardoor het ook niet zo nodig is om direct bij de release direct te bestellen.
Dit artikel (januari 2023) op jay's brick blog gaat daar ook op in : LEGO GWPs (gift with purchase) are getting more expensive, proven by graphs and data
Maargoed volgens mij ben ik hier meer een uitzondering in als ik dit topic zo doorlees
hoi
Het hele idee van de GWP is primair FOMO, gezien de GWP sets niet los verkocht worden, en zeer zelden herhaald worden als een GWP set. Dus voor verzamelaars kan het heel vervelend zijn.ReVision. schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:13:
Ik snap sowieso die hele heisa om GWP's niet, ik heb echt nog nooit iets bij Lego besteld speciaal voor een GWP. Doe mij maar lekker flinke korting via een 3e partij
Niet helemaal, ik koop regelmatig sets bij andere verkooppunten als deze daar 30-50 euro goedkoper zijn.Maargoed volgens mij ben ik hier meer een uitzondering in als ik dit topic zo doorlees
Gewoon even om te zien of iemand ook daadwerkelijk nog het artikel zou gaan lezenKapoen schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:17:
ff muggenziften (mijn excuses hiervoor), voor de witch staat er een drempel genoteerd van €130 in dat artikel
€100 is in ieder geval nog wel redelijk haalbaar, bijvoorbeeld de Winter Village set i.c.m. een afgeprijsd lego minifiguurtje of zo. Als je het dan ook nog combineert met de 2x Insider points.
Zelf ben ik er nog niet aan uit met Winter Village. Ik weet niet of deze set zo lekker past bij de andere sets. Ik wilde het sowieso deels laten bij wat ik had, maar wie weet. Misschien de Fire Station of zo verruilen voor deze.
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 03-10-2023 09:22 ]
:strip_exif()/f/image/DzMKiNrJaP4BWXZCfYxLXgVp.jpg?f=fotoalbum_large)
De afgelopen weken heb ik weer een paar gebouwen herbouwd: de Café Havana van Brickative en de Palace Cinema
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
De Café Havana is een gebouw dat is bedacht/ontworpen door Brickative. Wat ik altijd zo leuk aan dit gebouw vind is dat het zo kleurrijk en speels is. Aan de binnen- en buitenkant is er veel aandacht voor detail. Mozaïeken op de muren, leuk gebruik van onderdelen (zoals tennisrackets als rugleuning). Hier en daar een klein foutje in de handleiding, iets dat op papier kan maar in het echt niet, zoals een techniek voor de trapleuning die niet klopt. Maar het is echt een leuk gebouw om te bouwen en neer te zetten in de stad!
De rode auto is ook ontworpen door Brickative
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
De Palace Cinema is behoorlijk tegenovergesteld aan de Café Havana: groot, vierkant en weinig details aan de binnenkant. Toch vond ik dit ook een leuk gebouw om weer te bouwen! De bouw is verrassender dan je op het eerste gezicht denkt, het zit erg doordacht in elkaar. Ik vind het erg leuk dat het uithangbord brickbuilt is, dat mis ik een beetje bij de nieuwe jazzclub. En van binnen heb je toch alles wat een bioscoop hoort te hebben. Het hoort nog een beetje bij modulaire gebouwen uit die periode dat er weinig details aan de binnenkant zijn, dat is vanaf de modular ná de Palace Cinema (Parisian Restaurant) helemaal goedgekomen! Daarnaast vind ik het persoonlijk ook echt een mooi gebouw om in de stad te zetten. Het heeft iets eigens.
Voor zover ik weet is dit trouwens de enige modular met stickers: de posters voor de films zijn stickers. De auto die erbij hoort is niet heel bijzonder. Maar de minifigs zijn erg leuk gekozen
Jammer is dat ik merkte dat een paar onderdelen barstjes beginnen te vertonen of afbrokkelen, vooral dark red of dark tan.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ligt ook wel een beetje aan de set imho. Een lego city set die elders voor 50% gaat... die ga ik niet op lego.com kopen.ReVision. schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:13:
Ik snap sowieso die hele heisa om GWP's niet, ik heb echt nog nooit iets bij Lego besteld speciaal voor een GWP. Doe mij maar lekker flinke korting via een 3e partij
Maargoed volgens mij ben ik hier meer een uitzondering in als ik dit topic zo doorlees
Maar als er een set is die (vrijwel) alleen via lego.com te koop is. Dan kijk ik even of er een leuke GWP is en/of dubbele VIP-punten.
Ik vond dit bijvoorbeeld een leuke set op zich zelf:
https://brickset.com/sets/40487-1/Sailboat-Adventure
En deze had ook echt wel toegevoegde waarde:
https://brickset.com/sets/40567-1/Forest-Hideout
En deze zou ik ook best willen:
https://brickset.com/sets/40566-1/Ray-the-Castaway
Het is net echte Lego: de ene set spreekt je meer aan dan de ander!
hoi
De laatste jaren steeds minder via Lego gekocht. (en anders via andere websites of andere merken). Meeste GWP die ik heb waren toeval. Hoewel de kleine mini & london bus achteraf gezien wel heel leuk erbij zijn.ReVision. schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:13:
Bij sommige sets denk ik eerder dat Lego die ook los zou kunnen gaan verkopen want dat zijn soms hele leuke echt Lego sets waarvan ik er wel meer zou willen zien. Maar dat hindert mogelijk weer de FOMO trigger en verkopen helaas.
Lijkt me een logische aanpak.ReVision. schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:36:
Ik bekijk het ook in de zin van, zou ik deze set los kopen als het geen GWP was en hij gewoon los in de winkel te krijgen was. Dan is voor mij het antwoord 9 van de 10 keer nee en dat is voor mij dan voldoende reden om er niet achteraan te gaan. Ondanks dat er inderdaad soms wel wat leuke dingen tussen zitten.
Winkel A geeft 10 euro korting. Lego geeft een GWP. Zou ik die GWP kopen als hij 10 euro was? Nee? Dan winkel A!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked