Lekker bezig!Jakkus schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:28:
[Afbeelding]
De afgelopen weken heb ik weer een paar gebouwen herbouwd: de Café Havana van Brickative en de Palace CinemaDit hoekje van de stad gaat er zo ook steeds mooier uitzien!
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De Café Havana is een gebouw dat is bedacht/ontworpen door Brickative. Wat ik altijd zo leuk aan dit gebouw vind is dat het zo kleurrijk en speels is. Aan de binnen- en buitenkant is er veel aandacht voor detail. Mozaïeken op de muren, leuk gebruik van onderdelen (zoals tennisrackets als rugleuning). Hier en daar een klein foutje in de handleiding, iets dat op papier kan maar in het echt niet, zoals een techniek voor de trapleuning die niet klopt. Maar het is echt een leuk gebouw om te bouwen en neer te zetten in de stad!
De rode auto is ook ontworpen door Brickative
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
De Palace Cinema is behoorlijk tegenovergesteld aan de Café Havana: groot, vierkant en weinig details aan de binnenkant. Toch vond ik dit ook een leuk gebouw om weer te bouwen! De bouw is verrassender dan je op het eerste gezicht denkt, het zit erg doordacht in elkaar. Ik vind het erg leuk dat het uithangbord brickbuilt is, dat mis ik een beetje bij de nieuwe jazzclub. En van binnen heb je toch alles wat een bioscoop hoort te hebben. Het hoort nog een beetje bij modulaire gebouwen uit die periode dat er weinig details aan de binnenkant zijn, dat is vanaf de modular ná de Palace Cinema (Parisian Restaurant) helemaal goedgekomen! Daarnaast vind ik het persoonlijk ook echt een mooi gebouw om in de stad te zetten. Het heeft iets eigens.
Voor zover ik weet is dit trouwens de enige modular met stickers: de posters voor de films zijn stickers. De auto die erbij hoort is niet heel bijzonder. Maar de minifigs zijn erg leuk gekozen
Jammer is dat ik merkte dat een paar onderdelen barstjes beginnen te vertonen of afbrokkelen, vooral dark red of dark tan.
En vrolijke kleurstelling van die Café Havana. Zonder dat het te kinderlijk (ha) of goedkoop gaat ogen.
Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.
:strip_exif()/f/image/OFrUj7i9diBEW4FOs3o2kqWi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4YOxVHmrM6pbLyBTh4OeJcTC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ibbpay2ACyZBLSdjU3tRkTeJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ktqGoZfZruWZU8zzpoyYrWwo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LJfImAKM8JQtpNr9AvYNOWKe.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WebPzpptKEBNbhpcT9coKnDp.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ofULJUlVDYw6JYsa0QleJuKn.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/K6IIXB6L2XQPAn4ardEWrlIZ.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/y43TnUVlKxmYoRZqdgHLyf6g.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UZsusazNCWxyv6Z6hNxjgEJq.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hdhKv25BZfIXsQMkoUQ7XL0j.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/BmxwzqaIPIqBkd0kqJElF4yx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z7mFLlCFxZBjP2u3QU9dueh1.jpg?f=fotoalbum_large)