Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 324 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.375.471 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
Jakkus schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:28:
[Afbeelding]

De afgelopen weken heb ik weer een paar gebouwen herbouwd: de Café Havana van Brickative en de Palace Cinema :) Dit hoekje van de stad gaat er zo ook steeds mooier uitzien!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De Café Havana is een gebouw dat is bedacht/ontworpen door Brickative. Wat ik altijd zo leuk aan dit gebouw vind is dat het zo kleurrijk en speels is. Aan de binnen- en buitenkant is er veel aandacht voor detail. Mozaïeken op de muren, leuk gebruik van onderdelen (zoals tennisrackets als rugleuning). Hier en daar een klein foutje in de handleiding, iets dat op papier kan maar in het echt niet, zoals een techniek voor de trapleuning die niet klopt. Maar het is echt een leuk gebouw om te bouwen en neer te zetten in de stad!
De rode auto is ook ontworpen door Brickative :)

[Afbeelding]

De Palace Cinema is behoorlijk tegenovergesteld aan de Café Havana: groot, vierkant en weinig details aan de binnenkant. Toch vond ik dit ook een leuk gebouw om weer te bouwen! De bouw is verrassender dan je op het eerste gezicht denkt, het zit erg doordacht in elkaar. Ik vind het erg leuk dat het uithangbord brickbuilt is, dat mis ik een beetje bij de nieuwe jazzclub. En van binnen heb je toch alles wat een bioscoop hoort te hebben. Het hoort nog een beetje bij modulaire gebouwen uit die periode dat er weinig details aan de binnenkant zijn, dat is vanaf de modular ná de Palace Cinema (Parisian Restaurant) helemaal goedgekomen! Daarnaast vind ik het persoonlijk ook echt een mooi gebouw om in de stad te zetten. Het heeft iets eigens.
Voor zover ik weet is dit trouwens de enige modular met stickers: de posters voor de films zijn stickers. De auto die erbij hoort is niet heel bijzonder. Maar de minifigs zijn erg leuk gekozen :)
Jammer is dat ik merkte dat een paar onderdelen barstjes beginnen te vertonen of afbrokkelen, vooral dark red of dark tan.
Lekker bezig!

En vrolijke kleurstelling van die Café Havana. Zonder dat het te kinderlijk (ha) of goedkoop gaat ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 15:40
Karp schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:53:
[...]

Lijkt me een logische aanpak.

Winkel A geeft 10 euro korting. Lego geeft een GWP. Zou ik die GWP kopen als hij 10 euro was? Nee? Dan winkel A!
Precies, alleen toehappen als het je het waard is, en dan koop ik eigenlijk alsnog alleen lego exclusives. Maar de zeilboot, forest hideout an nu de maze spreken tot mijn verbeelding, daar heb ik op toegehapt.

Overigens tellen PaB aankopen ook gewoon mee in de grens voor de GWP. Ik had allemaal standaard spul nodig dat (nieuw) per saldo bij lego zelf goedkoper is dan via bricklink, zeker als je de shipping en handling van bricklink meeneemt.

En soms is een GWP handig om de netto investering wat te drukken ;-)
Eiffels appartement GWP heb ik uiteindelijk voor €50,- verkocht. Ik zal niet zeggen dat het het betaalbaar houdt, maar iets minder prijzig in elk geval wel _O-

[ Voor 14% gewijzigd door ThaRoof op 03-10-2023 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-04 07:28
Met deze polybag ga ik dan wel weer blij zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPVWzvI5RggqPTi_9a1pa8qfvr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFrUj7i9diBEW4FOs3o2kqWi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:38
Donatelloo schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:42:
Met deze polybag ga ik dan wel weer blij zijn.[Afbeelding]
Niet al die zakjes worden verdeeld als GWPs, vziw waren er ook al die je moest aankopen met VIP insider punten. Dus hou zeker de VIP insider rewards in de gaten de komende maanden, om te vermijden dat je achter het net vist.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
De Palace Cinema is behoorlijk tegenovergesteld aan de Café Havana: groot, vierkant en weinig details aan de binnenkant. Toch vond ik dit ook een leuk gebouw om weer te bouwen! De bouw is verrassender dan je op het eerste gezicht denkt, het zit erg doordacht in elkaar. Ik vind het erg leuk dat het uithangbord brickbuilt is, dat mis ik een beetje bij de nieuwe jazzclub. En van binnen heb je toch alles wat een bioscoop hoort te hebben. Het hoort nog een beetje bij modulaire gebouwen uit die periode dat er weinig details aan de binnenkant zijn, dat is vanaf de modular ná de Palace Cinema (Parisian Restaurant) helemaal goedgekomen! Daarnaast vind ik het persoonlijk ook echt een mooi gebouw om in de stad te zetten. Het heeft iets eigens.
Voor zover ik weet is dit trouwens de enige modular met stickers: de posters voor de films zijn stickers. De auto die erbij hoort is niet heel bijzonder. Maar de minifigs zijn erg leuk gekozen :)
Jammer is dat ik merkte dat een paar onderdelen barstjes beginnen te vertonen of afbrokkelen, vooral dark red of dark tan.
Palace Cinema heb ik hier ook staan. Qua interieur steekt hij inderdaad behoorlijk af ten op zichte van wat nieuwere modulars, maar het is precies wat je zegt. Het gebouw heeft gewoon wat :)

Voor wat betreft die posters heb ik destijds (jááááren terug) zelfs wat ruiten bijbesteld om vervolgens elders custom stickers te bestellen van o.a. Star Wars (original trilogy) en de Back to the Future reeks. Altijd leuk ;)

Je opmerking over die barstjes kan ik alleen niet op prijs stellen, want nu begin ik me ook zorgen te maken. Straks maar eens rustig doorademen en kijken hoe stevig mijn Palace Cinema nog in elkaar zit :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-06 23:02
Ik ga eigenlijk ook altijd voor de aanbiedingen.

Maar in dit geval.. Ik vind de maze, halloween en pirates wel aardig en kon daar voor mij een goede koop aan koppelen (The Book Store, 10270). Huidige prijs ligt vrij hoog (weinig korting), product gaat eruit en dus zijn andere aanbiedingen niet zo waarschijnlijk en dan 199 + 3 GWP's + 1500 insider punten (en verlengen van houdbaarheid daarvan), vind ik dan een aardige deal :)

[ Voor 8% gewijzigd door DennisZ88 op 03-10-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:34

RBH

DennisZ88 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:57:
Ik ga eigenlijk ook altijd voor de aanbiedingen.

Maar in dit geval.. Ik vind de maze, halloween en pirates wel aardig en kon daar voor mij een goede koop aan koppelen (The Book Store, 10270). Huidige prijs ligt vrij hoog (weinig korting), product gaat eruit en dus zijn andere aanbiedingen niet zo waarschijnlijk en dan 199 + 3 GWP's + 1500 insider punten (en verlengen van houdbaarheid daarvan), vind ik dan een aardige deal :)
Als je nog een weekje wacht, dan heb je ook een aantal GWP's + dubbele punten. Volgens mij is dat nog een leukere deal. Tenzij je de Maze graag wilt hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:02
[Afbeelding]

De afgelopen weken heb ik weer een paar gebouwen herbouwd: de Café Havana van Brickative en de Palace Cinema :) Dit hoekje van de stad gaat er zo ook steeds mooier uitzien!

De Café Havana is een gebouw dat is bedacht/ontworpen door Brickative. Wat ik altijd zo leuk aan dit gebouw vind is dat het zo kleurrijk en speels is. Aan de binnen- en buitenkant is er veel aandacht voor detail. Mozaïeken op de muren, leuk gebruik van onderdelen (zoals tennisrackets als rugleuning). Hier en daar een klein foutje in de handleiding, iets dat op papier kan maar in het echt niet, zoals een techniek voor de trapleuning die niet klopt. Maar het is echt een leuk gebouw om te bouwen en neer te zetten in de stad!
De rode auto is ook ontworpen door Brickative :)

[Afbeelding]

Café Havana, ik ben hem nog steeds bij elkaar aan het sprokkelen. Ik kan niet wachten om hem zelf in mijn stad te hebben staan :D

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:13
Gim schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:45:
[...]
Je opmerking over die barstjes kan ik alleen niet op prijs stellen, want nu begin ik me ook zorgen te maken. Straks maar eens rustig doorademen en kijken hoe stevig mijn Palace Cinema nog in elkaar zit :X
Als ik je gerust mag stellen: de onderdelen waar het voor geldt zijn allemaal onderdelen die niet zeldzaam zijn en erg goedkoop om bij te bestellen als dat nodig is :) Voor de Fire Brigade moest ik ook al eens een paar dark red tiles bijbestellen.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:20
Gim schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:45:
De Palace Cinema komt uit 2013, dus dat is midden in de "brittle brown" periode (2009 t/m 2016 ongeveer). Ik weet niet hoe dit zit bij tan en dark tan, maar reddish brown en dark red zijn bekende probleemgevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:56:
[...]

Als ik je gerust mag stellen: de onderdelen waar het voor geldt zijn allemaal onderdelen die niet zeldzaam zijn en erg goedkoop om bij te bestellen als dat nodig is :) Voor de Fire Brigade moest ik ook al eens een paar dark red tiles bijbestellen.
Dat is ook zo. Het is meer dat ik me genoodzaakt voel om echt alle modellen na te lopen op dit soort 'ongein'. Met IDEAS Ship in a Bottle, IDEAS Doctor Who en nog een tweetal setjes kwam ik al toevallig uit bij afgebroken of verzwakte onderdelen, dus erg benieuwd hoe het dan zit met de andere sets. Sets zoals Ghostbusters HQ, Ninjago Destiny Bounty, Parisian Restaurant of Old Fishing House. Of wat te denken van de diverse Winter setjes; daar zit ook e.e.a. aan brownish onderdelen in. Toch maar eens doen en dan een vraag inschieten bij LEGO. Vooral iets wat even tijd gaat kosten :+

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 03-10-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ReVision. schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:13:
Ik snap sowieso die hele heisa om GWP's niet, ik heb echt nog nooit iets bij Lego besteld speciaal voor een GWP. Doe mij maar lekker flinke korting via een 3e partij :)

Maargoed volgens mij ben ik hier meer een uitzondering in als ik dit topic zo doorlees ;)
ditto - waarom zou ik x-percentage meer betalen voor dezelfde blokjes? vaak is een set via amazon of andere dozenschuiver aanzienlijk goedkoper te bemachtigen. voor dat prijsverschil kun je aardig wat 'gwp' kopen.

heb nauwelijks nog lego sets gekocht dit jaar. bricklink tegenwoordig een 'bulk'. laatste is toren van pisa ~30euro blokjes. maar dat is meestal bij 'vervallen' sets interessant.

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 03-10-2023 12:09 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:19
ReVision. schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:36:
Ik bekijk het ook in de zin van, zou ik deze set los kopen als het geen GWP was en hij gewoon los in de winkel te krijgen was. Dan is voor mij het antwoord 9 van de 10 keer nee en dat is voor mij dan voldoende reden om er niet achteraan te gaan. Ondanks dat er inderdaad soms wel wat leuke dingen tussen zitten.
Regelmatig heb ik ook geen zin om veel geld uit te geven aan Lego (er staat nu wel weer genoeg in de backlog) om perse een GWP te krijgen, terwijl ik die binnen x weken ook wel voor een paar euro op marktplaats kan kopen.
Ik wilde heel graag die Ray Castaway en het Blacktron Ruimteschip heb ik voor rond de 20/25 euro uiteindelijk via MP opgepikt.
Sowieso koop ik bij voorkeur via Lego alleen de exclusives of als ik perse snel iets wil hebben. Transformer bijvoorbeeld, terwijl ik met geduld die 40/50 euro goedkoper had kunnen halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Prosac op 03-10-2023 12:20 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:27
himlims_ schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:07:
[...]
heb nauwelijks nog lego sets gekocht dit jaar.
himlims_ schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:52:
[...]
maar dit jaar 0 lego gekocht
himlims_ schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:45:
[...]
aankopen lego nog steeds 0 dit jaar
himlims_ schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:15:
[...]
* himlims_ heeft sinds november 0 lego gekocht
Ik denk dat voor ons de boodschap helder is, laat je het Lego ook ff weten? :+ ;)

-------------------------------------------------------

Voor mij is juist het jaarlijkse moment van "ga ik wel of niet een grote aankoop doen zodat ik mezelf met de kerst kan verwennen" aangebroken. Ervaring leert me dat ik het nu nog te duur en zonde van het geld vind, maar als het kerst is dat ik weer baal dat ik niks heb gehaald.
Denk de laatste 2 winter village setjes maar ga aanschaffen, dan heb ik er 3 en begint het ook daadwerkelijk op een klein dorpje te lijken O+
Vooruit, een kleine advent kalender kan er ook wel bij.... maar dan moet de hand weer op de knip van mezelf. (ik ben m'n eigen ergste partner denk ik soms)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:12

TheDudez

Usenet stofzuiger!

himlims_ schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:07:
[...]

ditto - waarom zou ik x-percentage meer betalen voor dezelfde blokjes? vaak is een set via amazon of andere dozenschuiver aanzienlijk goedkoper te bemachtigen. voor dat prijsverschil kun je aardig wat 'gwp' kopen.

heb nauwelijks nog lego sets gekocht dit jaar. bricklink tegenwoordig een 'bulk'. laatste is toren van pisa ~30euro blokjes. maar dat is meestal bij 'vervallen' sets interessant.
Alleen voor de exclusieve lego.com sets moet je wel en dan kan je wel beter kijken of er een goede gwp is.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

davidov schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:33:
Ik denk dat voor ons de boodschap helder is, laat je het Lego ook ff weten? :+ ;)
Uiteraard, leuk gesprek gehad bij lego scheveningen en (on officiele) lego store nijmegen; personeel en enkele klanten beleven dit ook zo. Prijsstelling is 'niet leuk meer' :+ menig koopt meer via marktplaats of 'oudere' sets en gaat zelf aan de slag (moc). Medewerker gaf ook aan gestopt te zijn met modulars, die vind de prijsstellign ook niet meer in verhouding staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:27
himlims_ schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Uiteraard, leuk gesprek gehad bij lego scheveningen en (on officiele) lego store nijmegen; personeel en enkele klanten beleven dit ook zo. Prijsstelling is 'niet leuk meer' :+ menig koopt meer via marktplaats of 'oudere' sets en gaat zelf aan de slag (moc). Medewerker gaf ook aan gestopt te zijn met modulars, die vind de prijsstellign ook niet meer in verhouding staan.
Ha, interessant om te horen dat personeel dat ook meekrijgt en zelf zo ervaart. Dan zal het het ook wel doorsijpelen naar het hoofdkantoor. Wie weet dat over enige tijd Lego een iets andere strategie kiest, denk dat we allemaal wel iets voordeliger uit willen zijn. Vrees wel voor wishful thinking.

Hoe kijk je tegen de Concorde aan eigenlijk? Van wat ik begreep is dat relatief een voordelige deal, en zeker een interessante build. Moet wel net in je straatje liggen natuurlijk....en de ruimte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:15
TheDudez schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:39:
[...]

Alleen voor de exclusieve lego.com sets moet je wel en dan kan je wel beter kijken of er een goede gwp is.
Exact dit, de Kerstsets worden eigenlijk alleen via lego.com verkocht dus dan kun je maar beter kijken of er nog een leuke GWP bijzit. Als het kan in hetzelfde thema zodat je het kan combineren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Blik1984 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:52:
[...]

Exact dit, de Kerstsets worden eigenlijk alleen via lego.com verkocht dus dan kun je maar beter kijken of er nog een leuke GWP bijzit. Als het kan in hetzelfde thema zodat je het kan combineren
Kerstsets als zijnde kerstkrans, arreslee, ballen voor in de boom? Winter Village sets zijn namelijk wel gewoon in de andere winkels verkrijgbaar. Je krijgt hooguit te maken met een wachttijd; LEGO die het eerst zelf aanbiedt voordat andere retailers ermee aan de haal mogen gaan. Vooral een vraag dan of je erop wil gaan wachten.

Zelf heb ik diverse IDEAS sets bij LEGO gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Gim schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:27:
[...]

Kerstsets als zijnde kerstkrans, arreslee, ballen voor in de boom? Winter Village sets zijn namelijk wel gewoon in de andere winkels verkrijgbaar. Je krijgt hooguit te maken met een wachttijd; LEGO die het eerst zelf aanbiedt voordat andere retailers ermee aan de haal mogen gaan. Vooral een vraag dan of je erop wil gaan wachten.

Zelf heb ik diverse IDEAS sets bij LEGO gekocht.
Ik kon vorig jaar de kerstsets eigenlijk enkel en alleen bij lego.com zelf kopen. Kon hem niet vinden bij een bol.com of een andere online winkel voor een fatsoenlijke prijs. Als die bij een dergelijke winkel wel te vinden is, is het vaak een reseller die de prijs flink omhoog pompt.

De Alpine Lodge staat bij bol.com bijvoorbeeld wel online op dit moment, maar wel voor €125 (Bij Amazon is die €170...)
https://www.bol.com/nl/nl...BFBw.2_15.16.ProductTitle

[ Voor 21% gewijzigd door Blik1984 op 03-10-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
Blik1984 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Ik kon vorig jaar de kerstsets eigenlijk enkel en alleen bij lego.com zelf kopen. Kon hem niet vinden bij een bol.com of een andere online winkel voor een fatsoenlijke prijs. Als die bij een dergelijke winkel wel te vinden is, is het vaak een reseller die de prijs flink omhoog pompt
Die sets zijn tegenwoordig eerst een jaar (denk ik?) Lego Exclusive. Inmiddels is Holiday Main Street (10308) wel bij andere retailers te koop, maar nog altijd niet met gigantisch voordeel. Max €10,- besparen, geen GWP ( ;) ) en een jaar moeten wachten trekt mij niet over de streep, dus ik heb de skilodge inmiddels gewoon weer besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
ThaRoof schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:37:
[...]

Die sets zijn tegenwoordig eerst een jaar (denk ik?) Lego Exclusive. Inmiddels is Holiday Main Street (10308) wel bij andere retailers te koop, maar nog altijd niet met gigantisch voordeel. Max €10,- besparen, geen GWP ( ;) ) en een jaar moeten wachten trekt mij niet over de streep, dus ik heb de skilodge inmiddels gewoon weer besteld
Ik zie dat die inderdaad ook beschikbaar is bij Intertoys, maar dan heb je het ook wel een beetje gehad. En dan betaal je (nu in ieder geval) dezelfde prijs als bij lego.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Blik1984 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Ik kon vorig jaar de kerstsets eigenlijk enkel en alleen bij lego.com zelf kopen. Kon hem niet vinden bij een bol.com of een andere online winkel voor een fatsoenlijke prijs. Als die bij een dergelijke winkel wel te vinden is, is het vaak een reseller die de prijs flink omhoog pompt.

De Alpine Lodge staat bij bol.com bijvoorbeeld wel online op dit moment, maar wel voor €125 (Bij Amazon is die €170...)
https://www.bol.com/nl/nl...BFBw.2_15.16.ProductTitle
Intertoys. Vorig jaar stond daar gewoon dat Elf Club house en ook Santa's Visit. Dit jaar staat Santa's Visit én die Main Street gewoon keurig te koop. Een paar weken terug nog gezien. Vraagprijs was gewoon conform. Santa's Workshop heb ik jaren gelden ook gewoon bij de Intertoys gekocht voor een compleet normale prijs.

Wat ik net ook al zei, met de nieuwste sets is er vaker sprake van een wachttijd. Als je hem dan toch bij een retailer vind, dan is het inderdaad tegen een hogere prijs. Je hebt het dan over mensen of bedrijven die de set gewoon tegen de volle prijs bij LEGO kopen en hem dan nog duurder gaan verkopen om er nog iets aan over te houden.

Dus het is gewoon even geduld hebben bij de nieuwste sets.

Zo heb ik nu een IDEAS insecten set gekocht bij LEGO. Die zie ik nog niet bij een Intertoys o.i.d. liggen. Ook dat zou zomaar een set kunnen zijn die na een X periode wél gewoon bij Intertoys ligt. Ook met IDEAS sets heb ik tegenwoordig het idee dat deze (deels) bij retailers zoals de grotere Intertoy filialen terechtkomen. Ik had echter geen zin om te wachten en de VIP/Insider punten gingen richting THT datum :+

Sowieso.... als je dan toch Bol of zo doet gebruiken als een voorbeeld, beperk je dan alleen tot Bol als verkoper. De 3e partijen die via Bol hun LEGO goederen aanbieden die vragen vrijwel altijd hogere bedragen tot het absurde aan toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 03-10-2023 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-06 23:02
RBH schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:59:
[...]

Als je nog een weekje wacht, dan heb je ook een aantal GWP's + dubbele punten. Volgens mij is dat nog een leukere deal. Tenzij je de Maze graag wilt hebben. :)
Bedankt voor de suggestie, is inderdaad interessant :) Maar niet zonder risico, want wat als die book store dan niet meer leverbaar is :P of 1 of meerdere gwp's (die pirates boeit me dan het minste). Wellicht dat ik volgende week nog eens spiek of hetzelfde nog mogelijk is en dan contact opneem met lego m.b.t die punten, maar al met al vind ik dit al een aardige deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:55:
[...]
Zo heb ik nu een IDEAS insecten set gekocht bij LEGO. Die zie ik nog niet bij een Intertoys o.i.d. liggen. Ook dat zou zomaar een set kunnen zijn die na een X periode wél gewoon bij Intertoys ligt. Ook met IDEAS sets heb ik tegenwoordig het idee dat deze (deels) bij retailers zoals de grotere Intertoy filialen terechtkomen. Ik had echter geen zin om te wachten en de VIP/Insider punten gingen richting THT datum :+
Ik heb ook de ideas insecten set gekocht bij lego.com, en ook omdat deze (althans volgens brickwatch) nog niet beschikbaar is bij een andere winkel. Omdat ik mijn eigen kerstcadeau mocht kiezen van mijn ouders en ik geen stockbreuk wou riskeren heb ik al toegehapt qua GWPs, ik ben tevreden met de twee VIP partspacks.

De andere GWPs in de komende maanden kan ik nog altijd opvissen via Bricklink vermoed ik.
Al denk ik volgende week misschien toch eindelijk eens naar de winkel in Brussel te trekken en hun PaB muur van dichtbij te bekijken O-)
@roeleboel weet jij soms of ze al zijn overgeschakeld naar het PaB doosjes systeem, of gebruiken ze nog de typische bekers in dat filiaal?

[ Voor 5% gewijzigd door Kapoen op 03-10-2023 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:16:
Ik heb ook de ideas insecten set gekocht bij lego.com, en ook omdat deze (althans volgens brickwatch) nog niet beschikbaar is bij een andere winkel. Omdat ik mijn eigen kerstcadeau mocht kiezen van mijn ouders en ik geen stockbreuk wou riskeren heb ik al toegehapt qua GWPs, ik ben tevreden met de twee VIP partspacks.
Precies en zodoende heb je een mooie deal. En zo had ik zelf dus nog zo'n €20 aan punten, waarmee ik voor mijn gevoel een erg geslaagde set heb voor weinig geld. Of ik iets heb aan de halloween add-on weet ik nog niet, maar de piraten add-on verwerk ik mooi in het 3-in-1 piratenschip.

En vanochtend had ik het dan nog wel over een mogelijke kerst set, maar neuh.. moet ook nog wat geld overhouden voor de kids bij LEGO World; toch "traditie" dat ze er iets leuks mogen uitzoeken :P Iedereen tevree zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 03-10-2023 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Kapoen schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:16:
[...]
@roeleboel weet jij soms of ze al zijn overgeschakeld naar het PaB doosjes systeem, of gebruiken ze nog de typische bekers in dat filiaal?
Ik heb nu even vakantie, maar +- anderhalve week geleden waren het nog de ronde plastic bekers als ik het me goed herinner.
Dinsdag 10/10 nieuwe update, en ik zal dan even op de bekers letten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:33:
[...]

Precies en zodoende heb je een mooie deal. En zo had ik zelf dus nog zo'n €20 aan punten, waarmee ik voor mijn gevoel een erg geslaagde set heb voor weinig geld. Of ik iets heb aan de halloween add-on weet ik nog niet, maar de piraten add-on verwerk ik mooi in het 3-in-1 piratenschip.
Dat Creator piratenschip is één van mijn favoriete sets van de afgelopen jaren, een toonbeeld van wat Lego kan met een 'eenvoudige' creator set die niet verbonden is aan een licentie. Leuke technieken, mooi resultaat, zeer speelbaar,... alleen zoals je al terecht aangaf, waarom Lego zo krenterig was met die kanonnen begrijp ik ook niet.

Wat betreft het halloween add-on zakje, er zitten twee paarse 'classic' helmen in, dus wie weet is dat ooit nog wat waard. En dan zwijg ik nog over de 'glow-in-the-dark' wortels! >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:32
ReVision. schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:13:
Ik snap sowieso die hele heisa om GWP's niet, ik heb echt nog nooit iets bij Lego besteld speciaal voor een GWP. Doe mij maar lekker flinke korting via een 3e partij :)

Maargoed volgens mij ben ik hier meer een uitzondering in als ik dit topic zo doorlees ;)
Ik wil de Eldorado set nog wel kopen, maar die is echt nergens goedkoper te vinden. Dan maar even wachten op een mooie combi met die GWP's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:11
Ik sluit me aan bij de crew die kijkt naar de prijzen van S@H Lego en als die -in combinatie met (voor mij) interessante GWP's- niet meer dan 30e hoger zijn dan elders, dan ben ik wel geneigd om bij S@H te bestellen.

Maar ik ga niet bij Lego kopen voor het loyaliteitsgevoel. Daar zijn de prijzen simpelweg te hoog voor.

Momenteel kijk ik naar 2 sets die minder breed verkrijgbaar zijn: viking village en Eldorado fortress.
Ik begreep uit Brickwatch dat Viking village ook elders te krijgen is (~15e goedkoper).

Maar met zijn prijs van 140e kwalificeert hij voor interessante GWP's tijdens het 2x VIP punten weekend. Dus dat maakt het voor mij redelijk makkelijk om in dat weekend het viking village te bestellen.

ElDorado koop ik dan wel een andere keer. Met zijn prijs van 215 is het dan wellicht rond kerst interessanter om te kwalificeren voor dan geldende GWP's (in combinatie met korting via inleveren van de verdiende VIPpunten volgend weekend).

2de hands ben ik nog op het jagen van de bookstore. ja ik heb de aankondiging voor het 'modular weekend' gezien, maar aangezien het mij puur gaat voor gebruik voor de MOC icm Pirates of Barracuda Bay, hoef ik die niet voor de hoofdprijs te kopen.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:27
Stappieterug schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:52:
Maar ik ga niet bij Lego kopen voor het loyaliteitsgevoel. Daar zijn de prijzen simpelweg te hoog voor.
Hier sluit ik me ook geheel bij aan! Uiteindelijk scheelt het duizenden euro's als je maar genoeg van koopt. Van de week met 55%-50% nieuwe Lego gekocht bij een bekende winkel. Of de recente Intertoys actie waarbij je naast directe korting ook spaarde voor 'gratis' Lego, daar heb ik behoorlijk wat steentjes aan overgehouden (net pas klaar met op kleur sorteren), naast natuurlijk de kortingsbonnen. Intertoys, Bol.com, Kruidvat, Amazon.nl en de legio specialistische Lego shops is waar ik primair mijn Lego koop. Wie heeft wat en voor hoeveel?

Maar Lego.com is zo nu en dan goed voor heel specifieke sets die ergens anders niet te krijgen zijn en/of te krijgen zijn met amper korting, aanbiedingen en GWPs. Ik gebruik voornamelijk Brickheadz om orders te 'padden' voor gratis verzenden of GWPs, die zijn vaak amper te krijgen en al helemaal amper korting. In de afgelopen 2.5 maanden 3x besteld bij Lego.com, de laatste keer eigenlijk voor de Disney 100 GWP, alleen maar Disney Brickheadz, die ik eigenlijk toch wel wilde hebben. Ik vind de Brickheadz die ik tot op heden heb gebouwd namelijk kleine, zeer relaxte projectjes die je gewoon even tussendoor kan doen, dus daar wat extra van vind ik geen probleem. 2e hands GWPs kopen, zeker populaire GWPs, is niet goedkoop, hopen dat je het van een betrouwbare persoon koopt, plus verzenden (natuurlijk kan je ophalen, maar dat is nog duurder!)...

Dit jaar wil ik nog de "Chinees Nieuwjaar parade" (80111) hebben, aangezien die eruit gaat. Maar ook bv. "Eldorado Fort" (10320), "Leeuwenridders kasteel" (10305) en de Monkiekid serie, maar die zijn imho niet tijdgevoelig. We gaan de Black Friday deals afwachten.

Ik denk dat het gros van ons veel meer Lego leuk vind dan dat we daadwerkelijk kopen, dat kan puur een geld kwestie zijn, maar ik begin ook te merken dat steentjes best veel plaats in beslag nemen (ook niet uitgesteld). En dat, wil je Lego leuk houden, het ook geen productie werk moet worden...

Zo heb ik verschillende sets genomen omdat er veel en leuke MOCs voor zijn en dat mijn eigen fantasy er door getriggerd wordt zodat je uiteindelijk zelf dingen gaat verzinnen/bouwen. Galaxy Explorer (voor Classic Space), 3-in-1 Kasteel (voor Classic Medieval), 3-in-1 Piratenschip (voor Classic Pirates), 3-in-1 Vikingschip, etc.

Wellicht dat ik in de toekomst niet eens meer nieuwe sets koop, maar gewoon met de digitale handleiding kan bouwen met mijn bestaande brick collectie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Ik was vandaag even in Utrecht (slecht idee vandaag overigens met de treinen) voor het star wars setje 40658 met het millennium falcon kerst diorama.

Die stond er vol op, ik gok dat er niet veel belangstelling voor is eigenlijk en deze nog wel eens in de aanbieding kon komen. :)

Ik had er wel wat bij gedaan om aan de twee promo zakjes te komen, dit is geen gekke maand om bij lego zelf te kopen.

Die soort pinball gwp stond er opgebouwd, maar ik vond dat echt een vrij matig ogend ding eerlijk gezegd. :/

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:08
Gaat er iemand nog naar LEGO World 2023 in de jaarbeurs van 18 Tm 24 oktober? Ik heb gister kaartjes gekocht voor mij en mijn kleine man van 5, we kijken er beiden naar uit! :)

Maar iemand enig idee of Lego daar nog een beetje goed te scoren is? Ben bang voor de advies verkoop prijzen van Lego?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:33
Ik ga dit jaar ook, wel erg leuk dagje voor de kinderen 😄.

Voor corona ben ik ga ook een aantal keer geweest, en er staat eigenlijk altijd een stand van de sponsor, vroeger was dat Intertoys, de laatste jaren is dat toychamp. Er zijn meestal wel een aantal sets in de aanbieding, maar ik zou er niet teveel van verwachten.

Daarnaast zijn er nog wat kleine stands met wat bricks, minifigs, merchandise, maar dat zijn inderdaad vaak adviesprijzen die gehanteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Schildje schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:22:
Ik ga dit jaar ook, wel erg leuk dagje voor de kinderen 😄.

Voor corona ben ik ga ook een aantal keer geweest, en er staat eigenlijk altijd een stand van de sponsor, vroeger was dat Intertoys, de laatste jaren is dat toychamp. Er zijn meestal wel een aantal sets in de aanbieding, maar ik zou er niet teveel van verwachten.

Daarnaast zijn er nog wat kleine stands met wat bricks, minifigs, merchandise, maar dat zijn inderdaad vaak adviesprijzen die gehanteerd worden.
De laatste jaren worden vooral gekenmerkt door géén LEGO World vanwege Corona :P In 2019 was het ToyChamp (en dit jaar ook. Ik ontdek nu ook pas dat je via ToyChamp korting kon krijgen op je ticket |:( )

Maar wat je zegt inderdaad. Ook geen 2e hands stands o.i.d.

In het enthousiasme wat zo'n dag mee kan brengen (met de kids) koop je wellicht wat (sommigen kopen echt bizar veel; zien kopen is doen kopen? :X ). Met een "aanbieding" betaal je in elk geval niet de adviesprijs, maar als je op zoek bent naar een goedkoopste Brickwatch prijs, dan kun je het vergeten.

Maar was het niet zo dat ze op de LEGO beurs een 10% beurskorting hanteren?

Toychamp werkt nl. met een spaarkaart (zie hun site) waarmee je 5% of 10% korting kunt krijgen op een volgende aankoop. Ze zeggen erbij dat die ook werkt als er reeds een korting gaande is. Dan neem ik aan dat je die korting ook kunt toepassen bij ToyChamp in de LEGO World stand?
https://www.toychamp.nl/lego-world/spaarkaart

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 04-10-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

Ik zie net dat het eerste star wars diorama setje al de ‘uitverkocht’ status heeft bij lego (dagobah jedi training). Dat gaat snel, had ik eigenlijk pas richting de Black Friday dingen verwacht. :)

Ik hoop eigenlijk wel dat ze die lijn doorzetten van film dioramas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
ja kon me vaag iets herinneren dat je een kleine korting kreeg inderdaad, maar dat was op de adviesprijs, dus volgens mij was het niet heel interessant.

Weet niet of het al is gemeld in dit topic, maar mocht er nog iemand tickets willen kopen, als je een lego vip/insiders account hebt, kan je bij de 'beloningen' gratis 10% kortingscode(s) krijgen voor legoworld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:43

QuattroNL

It is I.

Ond schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:17:
Ik zie net dat het eerste star wars diorama setje al de ‘uitverkocht’ status heeft bij lego (dagobah jedi training). Dat gaat snel, had ik eigenlijk pas richting de Black Friday dingen verwacht. :)

Da's idd vrij snel.
Hij was vanmorgen nog heel even bij Bol voor 52,49 te krijgen.
Ben benieuwd wat zo'n diorama qua prijs gaat doen nu hij retired is (en net 1,5 jaar in productie is geweest).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond

Ond

QuattroNL schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:22:
[...]

Da's idd vrij snel.
Hij was vanmorgen nog heel even bij Bol voor 52,49 te krijgen.
Ben benieuwd wat zo'n diorama qua prijs gaat doen nu hij retired is (en net 1,5 jaar in productie is geweest).
Die flashdeal had ik gezien, maar werkte gisteravond al/tijdelijk niet iig.

Ik gok dat die wel waardevol wordt, net als die helmen (daar heb ik me eigenlijk over verbaasd, maar blijkbaar vinden veel mensen die leuk).

Ik hoop de trash compacter nog op te pikken met dat soort korting, die vind ik zelf het leukste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-04 07:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7Y-oKOioduV-qtrWFR67AxUCxM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4YOxVHmrM6pbLyBTh4OeJcTC.jpg?f=fotoalbum_large

Nu toch ook mijn eerste papieren lego zakje getroffen, en dan nog wel eentje van Friends zonder een dochter/zoon te hebben. Wel ideaal om een sushi kraam van te maken voor het winterdorp icm de Chinese New years polybag :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 17:24
Ond schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:17:

Oh, toevallig net vorige week die Dagobah Jedi Training diorama gebouwd!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nx72xdztQc8IT8fYqM1E9SiYy9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ibbpay2ACyZBLSdjU3tRkTeJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKaTdyFdf_w8xZ0Wmsd7cpKr2nc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktqGoZfZruWZU8zzpoyYrWwo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vond het eerste deel met de onderplaat en het moeras behoorlijk saai, maar het bouwen van het hutje van Yoda was erg leuk met veel zijwaartse stukjes in elkaar zetten en dan aan het bouwwerk toevoegen. En als display modelletje vind ik het wel geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Schildje schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:18:
ja kon me vaag iets herinneren dat je een kleine korting kreeg inderdaad, maar dat was op de adviesprijs, dus volgens mij was het niet heel interessant.

Weet niet of het al is gemeld in dit topic, maar mocht er nog iemand tickets willen kopen, als je een lego vip/insiders account hebt, kan je bij de 'beloningen' gratis 10% kortingscode(s) krijgen voor legoworld.
Mjah, alleen hoe gaat die in zijn werk?

Er stond bij Insiders dat je voor max 4 man die korting kon krijgen, maar ik kreeg slechts een dropdown box voor 1 of 2. Geen 4 dus?! Dus heb ik gekozen voor 2, waarna ik 2 codes kreeg. Vervolgens wordt gezegd dat je een link moet klikken waarmee je bij ticket masters uitkomt. Alleen wat dan? Die codes die je kreeg zijn LEGO codes, geen Ticketmaster codes.

Ik was het uiteindelijk beu en heb gewoon tickets besteld. Had ik maar Early bird moeten kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:12

TheDudez

Usenet stofzuiger!

ThaRoof schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:37:
[...]

Dat niet alleen bij Lego.com kan je ook nog gebruik maken van cachback.nl Het is niet veel maar toch weer een klein beetje van de prijs aff.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:24:
Is nog jammer dat ik het origineel niet ook nog heb. Wel Ultra Magnus G1 (wat in weze een volledig witte Optimus is), maar dat ziet er niet echt uit ben ik bang.
Ja, en bedankt nog. Ik heb destijds al m'n Transformers weggedaan, en eigenlijk altijd spijt van gehad, dus werd door je post weer getriggerd. Anyway, volgend jaar komt er een re-release van Optimus Prime, die ik dus maar gepreordered heb nu. :+

Ben benieuwd hoe die straks staat naast de Lego-versie. Zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
Gim schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

Mjah, alleen hoe gaat die in zijn werk?

Er stond bij Insiders dat je voor max 4 man die korting kon krijgen, maar ik kreeg slechts een dropdown box voor 1 of 2. Geen 4 dus?! Dus heb ik gekozen voor 2, waarna ik 2 codes kreeg. Vervolgens wordt gezegd dat je een link moet klikken waarmee je bij ticket masters uitkomt. Alleen wat dan? Die codes die je kreeg zijn LEGO codes, geen Ticketmaster codes.

Ik was het uiteindelijk beu en heb gewoon tickets besteld. Had ik maar Early bird moeten kopen :+
Hoe het precies werkt weet ik ook niet, ik had de early bird tickets gekocht en zag deze actiecodes pas later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:22
Ik was vorige week in Berlijn, uiteraard ook even in de LEGO store bij de Kurfürstendamm geweest en een souvenir laten maken bij de Minifig Factory.

Wat mij verbaasde was dat ik mijn aankoop (€ 11,99) volledig met mijn Insiders punten kon afrekenen (dus niet 2 x 5 euro korting, en 1,95 bijbetalen). Was dat met de VIP punten ook al mogelijk?

In ieder geval goed om te weten dat dit zo kan en voor mij ook wel weer een reden om wat vaker naar fysieke stores te gaan.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Tc99m schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:35:
Ik was vorige week in Berlijn, uiteraard ook even in de LEGO store bij de Kurfürstendamm geweest en een souvenir laten maken bij de Minifig Factory.

Wat mij verbaasde was dat ik mijn aankoop (€ 11,99) volledig met mijn Insiders punten kon afrekenen (dus niet 2 x 5 euro korting, en 1,95 bijbetalen). Was dat met de VIP punten ook al mogelijk?

In ieder geval goed om te weten dat dit zo kan en voor mij ook wel weer een reden om wat vaker naar fysieke stores te gaan.
Dat lijkt me inderdaad een nieuwe optie, voorheen was dat niet het geval.

maar belangrijker; hoe ziet jouw custom figure eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Bij LEGO House vroeg ik destijds of ik VIP punten kon gebruiken, waarna ze zeiden dat ik gelet op mijn punten X korting kon krijgen. Het kwam echter niet neer op een korting van €5 of €10 euro, maar meer iets van €7,50. Kort wat vraagtekens bij gehad, nog gepoogd het te verklaren met de koers van de Deense munteenheid, maar verder niet meer bij stilgestaan :+

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 04-10-2023 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:59

rammes

koekebakker 1e klas

Misschien had iemand het al gezien maar er zitten TWEE paarse helmen in de Halloween VIP Add-on pack

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 16:50
rammes schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:15:
Misschien had iemand het al gezien maar er zitten TWEE paarse helmen in de Halloween VIP Add-on pack
Dumb question: und?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Geen domme vraag :9
De paarse helm is 1 van de parts van de zeldzame paarse Spacefig.
Die minifigure is dus erg gewild en dus ook de losse parts (en dan met name de body met spacelogo, airtank en helm). Veel mensen zoeken dan ook de losse onderdelen. Een complete paarse fig kost al snel 20-25,-

Naast de paarse is er ook nog de redelijk zeldzame oranje Spacefig. Hievoor geldt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:28

In London vroegen ze mij inderdaad ook of ik al mijn punten wilde inzetten voor korting op mijn aankoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

QuattroNL schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:31:
[...]

Die minifigure is dus erg gewild en dus ook de losse parts (en dan met name de body met spacelogo, airtank en helm). Veel mensen zoeken dan ook de losse onderdelen. Een complete paarse fig kost al snel 20-25,-

Naast de paarse is er ook nog de redelijk zeldzame oranje Spacefig. Hievoor geldt hetzelfde.
zie; https://www.lego.com/en-nl/product/a-visual-history-5006811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:20
rammes schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:15:
Die is ook onderweg naar mij. Ik ga met die helmen NIKS doen.
Ik zoek wel wat andere steentjes ! Bv de zij-standaard van de 42063 ( part 87083 )
En een ( technic ) pin waarmee de motor vastzit aan een 75218 ( part 2780 )
Dus.... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-10-2023 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schildje
iketot schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

In London vroegen ze mij inderdaad ook of ik al mijn punten wilde inzetten voor korting op mijn aankoop..
Dit kon al toen het nog VIP punten waren. Wel alleen in fysieke winkels inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
[...]

Dus dadelijk staat MP vol met paarse helmpjes à €5-10? :+

Die oranje spacefig, zat die niet bij dat boek? Was dat boek gelimiteerd of zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
[...]

*Kleurenblinde hier!

Heb ik nou de blauwe of de paarse? :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0g-qOp6wGooao9KOYGf-s6RrEU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJfImAKM8JQtpNr9AvYNOWKe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Danielson schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

*Kleurenblinde hier!

[Afbeelding]
Blauw op mijn monitor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
Thx! :) Maar had liever gehoord dat je paars zei! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:34

RBH

[...]

*Kleurenblinde hier!

[Afbeelding]
Lijkt hier iig blauw. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Geel op mijn scherm hier ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
Danielson schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:40:
[...]

Thx! :) Maar had liever gehoord dat je paars zei! ;)
Je kunt altijd hopen dat ie een hele slechte monitor heeft, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
[...]

*Kleurenblinde hier!

Huh...de 3de van links is toch groen :+

Zie net dat ik de set 70841 ook nog 2x dicht heb liggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:45:
[...]

Huh...de 3de van links is toch groen :+

Zie net dat ik de set 70841 ook nog 2x dicht heb liggen :X
Wat moet je ervoor hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Danielson schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

Wat moet je ervoor hebben? :)
Handelen mag niet in topic 🫡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:54

spok9

Groen...

[...]

Ik heb vandaag de onderdelen besteld voor de paarse:

Alien uit CMF22 voor €7
Paars bovenlichaam €0,97
Paars onderlichaam 0,58
Air tanks: €1,14

Helm uit de VIP add-on. Voor ca. €10 totaal dus.

De paarse helm zal los ook wel in prijs dalen nu lijkt me? Anders kan je beter zo’n add on pack scoren voor, voor €7,50 moet je die toch wel kunnen krijgen :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
spok9 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:21:
[...]

Ik heb vandaag de onderdelen besteld voor de paarse:

Alien uit CMF22 voor €7
Paars bovenlichaam €0,97
Paars onderlichaam 0,58
Air tanks: €1,14

Helm uit de VIP add-on. Voor ca. €10 totaal dus.

De paarse helm zal los ook wel in prijs dalen nu lijkt me? Anders kan je beter zo’n add on pack scoren voor, voor €7,50 moet je die toch wel kunnen krijgen :)
De paarse helm zit ook in deze set : 80111 Lunar New Year Parade. Ik heb echter geen idee of deze dan ook automatisch via pick-a-brick te krijgen is...
*edit* net even gekeken, jammer genoeg niet dus :(

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 04-10-2023 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

verkeerd topic

[ Voor 90% gewijzigd door rammes op 04-10-2023 15:32 ]

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Kapoen schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:23:
[...]

De paarse helm zit ook in deze set : 80111 Lunar New Year Parade. Ik heb echter geen idee of deze dan ook automatisch via pick-a-brick te krijgen is...
*edit* net even gekeken, jammer genoeg niet dus :(
Klopt, alleen via Bricklink en doordat ie maar in 1 set zit vrij duur. Was nooit echt interessant, maar nu kreeg ik ‘m in m’n schoot geworpen en heb ik de rest er maar bij gekocht :P

Edit: Inmiddels bij Bricklink al voor een paar euro te krijgen :)

[ Voor 5% gewijzigd door spok9 op 04-10-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:06
rammes schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:29:
Heeft iemand toevallig een Shell laadpaal en verwarm je wel eens voor? loopt de stroom via je de Shell -recharge of gaat dat van je eigen kosten af.
Verkeerd topic denk ik of heb ik wat gemist? :P net te laat :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

RubjeMazter schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:32:
[...]

Verkeerd topic denk ik of heb ik wat gemist? :P net te laat :+
Mijn LEGO minifigs rijden ook elektrisch :+

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:06
rammes schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:33:
[...]
Mijn LEGO minifigs rijden ook elektrisch :+
Is die set wat dan? :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dumjqVGR26SMJMkkraT9q9T_OK4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XdkIeByy1gDnJPlog14FWNAQ.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Los van de vorige reacties, vind ik dit overigens een erg leuke City set. Helaas heeft de oudste (nu al) geen tot weinig interesse in Lego en de jongste is nog te jong. Anders wel gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

zeg heb net een grote bestelling binnen, begin jij weer over andere leuke sets :X

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 17:23
meesje schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:42:
[...]

Los van de vorige reacties, vind ik dit overigens een erg leuke City set. Helaas heeft de oudste (nu al) geen tot weinig interesse in Lego en de jongste is nog te jong. Anders wel gekocht.
Gewoon alvast bestellen 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Thx! _/-\o_
Heb nog wel wat Insider punten (tig boekjes gescand) dus dit is interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

QuattroNL schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:16:
[...]

Thx! _/-\o_
Deze staat ook op brickwatch, houd even de prijzen in de gaten. Ik kocht ‘m vorig jaar voor €9 bij Amazon…

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRg__3lWsB9uURCWdO6lP5Hdm_o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WebPzpptKEBNbhpcT9coKnDp.jpg?f=user_large

Hier is vandaag de winterset aangekomen. Was alweer begonnen met de kersthuisjes, Santa’s visit zit alweer in elkaar en het elfhuis voor 1/3e. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrvTmLDNV51jVZQeJ3PCWgrzhf4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n71OGj8I2tDR5xu9JuHtt82h.jpg?f=user_large

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:42
Weer wat leuks mogen ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNWBJbs_sYpcIe5U86wZwnyWgBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofULJUlVDYw6JYsa0QleJuKn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Yonix op 04-10-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:22
Schildje schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

Dit kon al toen het nog VIP punten waren. Wel alleen in fysieke winkels inderdaad.
Ja, maar ook voor een willekeurig bedrag? Ik kon inderdaad mijn punten inwisselen voor korting, maar altijd voor een veelvoud van de kortingsbonnen die je ook via de webshop kon krijgen, niet eerder voor het exacte bedrag van mijn aankoop.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 22:48
Tc99m schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:43:
[...]

Ja, maar ook voor een willekeurig bedrag? Ik kon inderdaad mijn punten inwisselen voor korting, maar altijd voor een veelvoud van de kortingsbonnen die je ook via de webshop kon krijgen, niet eerder voor het exacte bedrag van mijn aankoop.
Dat kon inderdaad al in de vip punten tijd. Ik deed dit altijd al..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 19:44

Maximus

There is no substitute

Ophidian schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:58:
[Afbeelding]

Hier is vandaag de winterset aangekomen. Was alweer begonnen met de kersthuisjes, Santa’s visit zit alweer in elkaar en het elfhuis voor 1/3e. :+

[Afbeelding]
Hier de lodge ook binnen. Erg leuke set om te bouwen! Heb de set van vorig jaar ook gekocht. Geweldig. Echt een klein dorpje. Vond die van 2021 wat minder. Meer een huis.

PhD i.o.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gaius schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Ja, en bedankt nog. Ik heb destijds al m'n Transformers weggedaan, en eigenlijk altijd spijt van gehad, dus werd door je post weer getriggerd. Anyway, volgend jaar komt er een re-release van Optimus Prime, die ik dus maar gepreordered heb nu. :+

Ben benieuwd hoe die straks staat naast de Lego-versie. Zin in. :)
Klein :+

Als ik er aan denk zal ik de trekker van Ultra Magnus er wel eens langs zetten, kun je het verschil zien.
Maar dat moet ik even plannen, want als de kids het zien ben ik mijn originele jaren 80 Transformers voorgoed kwijt :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
Tc99m schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:43:
[...]

Ik heb vaker inderdaad voor het exacte aankoop bedrag in kunnen wisselen bij de lego store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jekke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12-2024
Nu is de grote vraag welke 2 figures je hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 10:29
spok9 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:49:
[...]

Deze staat ook op brickwatch, houd even de prijzen in de gaten. Ik kocht ‘m vorig jaar voor €9 bij Amazon…
Incl. minifig? Zo laag heb ik hem nog niet gezien!
QuattroNL schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:16:
[...]

Thx! _/-\o_
https://www.lego.com/nl-n...d/pick-a-brick?query=3838

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7A_GY-GIUyIrb0da7ItshL78p0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K6IIXB6L2XQPAn4ardEWrlIZ.png?f=user_large

De paarse airtank is nu ook te bestellen bij PaB. Ik zou deze ook graag willen maar heb geen andere parts om aan de drempel te komen, anders wordt het wel duur.

Is er nog iemand die een bestelling van standaard parts wil plaatsen zodat we wat airtanks in het paars kunnen meebestellen?

[ Voor 10% gewijzigd door SgtCaffran op 05-10-2023 11:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zouden die paarse onderdelen niet massaal op bricklink komen binnenkort?

Ik heb gisteren toch maar de Mustang Icons set gekocht, 2de hands voor een nette prijs. Nu moet de Porsche er natuurlijk ook komen. ook meteen maar 2 MOCs gekocht van Firas (zijn overigens in de aanbieding, zie ander topic). De tiles hebben wel wat geleden, maar dat krijg je met 2dehands, helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzsrUt6sQw63lF728yVx7uyCmXg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SK1LSQMJ8b3DlEQT6jnTd13c.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:01

Wailing_Banshee

You're Next

meesje schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:42:
[...]

Los van de vorige reacties, vind ik dit overigens een erg leuke City set. Helaas heeft de oudste (nu al) geen tot weinig interesse in Lego en de jongste is nog te jong.
Ja, en? Waarom zou dat je tegen houden? Als wij dat soort "excuses" hadden gemaakt, hadden wij nooit lego kunnen kopen!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 08:29
SgtCaffran schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:32:
[...]

[...]

[Afbeelding]

De paarse airtank is nu ook te bestellen bij PaB. Ik zou deze ook graag willen maar heb geen andere parts om aan de drempel te komen, anders wordt het wel duur.

Is er nog iemand die een bestelling van standaard parts wil plaatsen zodat we wat airtanks in het paars kunnen meebestellen?
heb net via bricklink paar besteld voor 1,15 stuk, mag je wel 1 van overnemen, als je in drenthe woont of x komt miss nog goedkoper :) wil ook wel opsturen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:42
Jekke schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:24:
[...]

Nu is de grote vraag welke 2 figures je hebt!
Storm en Hawkeye. Had eerder al Wolverine en Echo. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:21
Yonix schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:34:
[...]

Storm en Hawkeye. Had eerder al Wolverine en Echo. (y)
Gelukkig had je allemaal verschillende, vind het wel balen dat je nu niet meer kan voelen, laatst had ik er 4 gekocht, en 3 daarvan waren hetzelfde, Beast , vond ik wel jammer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

Lego heeft zojuist aangekondigd dat ze Animal Crossing minifiguren gaan uitbrengen. Ik vind ze wel tof, waarschijnlijk de nostalgie met Fabuland :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTA-8lqKVaB2NRU0w1-09KroON4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y43TnUVlKxmYoRZqdgHLyf6g.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.instagram.com.../?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

https://jaysbrickblog.com...ing-officially-announced/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Overigens, de nieuwe Porsche 24h LeMans Speedchampions set ziet er zo uit zonder stickers (zoals een goede als kleuren en sticker hater betaamd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oLjCTNyHjl1SoMbFpcdM_zfrno=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UZsusazNCWxyv6Z6hNxjgEJq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSm7tvegV5Y14gzyi5UneV2W4gs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hdhKv25BZfIXsQMkoUQ7XL0j.jpg?f=user_large

Het was al mijn minst favoriete SC van dit jaar, maar ook zonder stickers kan hij me niet bekoren. Deze komt in het bakje samen met de Lambo Urus, de Jaguar set, de Bronco, de Aston Martin Valkyrie, etc. Om de serie compleet te hebben. Ik moet alleen de McLaren dubbel pack nog voor dit jaar.

Overigens weet ik nu waar Lego de noodzaak voor al die kleuren vandaan haalt. Racing Brick zei letterlijk dat alle zwarte onderdelen in de nieuwe CaDA AMG One set hem frustreerde bij het bouwen. Toch een van de meest vooraanstaande kanalen als het om Lego reviews gaat geloof ik. Zou HdS hem dan bedoelen als hij op Lego fanboys afgeeft :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:30
zonoskar schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:32:

Overigens weet ik nu waar Lego de noodzaak voor al die kleuren vandaan haalt. Racing Brick zei letterlijk dat alle zwarte onderdelen in de nieuwe CaDA AMG One set hem frustreerde bij het bouwen.
Gelukkig, blijk ik niet de enige. Zo heb ik één keer uitstapje willen maken naar Cada, maar ik vond er geen fluit aan al die stenen in zelfde kleur. Ik ben dan ook gestopt met bouwen, verkocht voor habbekrats en snel weer teruggerend naar Lego. Dan is het maar wat kleurrijker onder de motorkap (of waar dan ook onder) maar het geeft mij wel veel meer bouw plezier. Daarnaast: als ik een model echt zo fraai mogelijk wil, koop ik geen Lego maar een echt schaalmodel (zo heb ik als treinenliefhebber geen Lego treinen ter display, wel aantal andere modelspoormerken)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 17:41

SomerenV

It's something!

L23 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 15:27:
Lego heeft zojuist aangekondigd dat ze Animal Crossing minifiguren gaan uitbrengen. Ik vind ze wel tof, waarschijnlijk de nostalgie met Fabuland :P

[Afbeelding]

https://www.instagram.com.../?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

https://jaysbrickblog.com...ing-officially-announced/
Ik moest ook echt direct aan Fabuland denken, en puur om die reden ben ik wel benieuwd naar deze Animal Crossing lijn. Verder heb ik niks met die franchise namelijk.

Voor wie niet weet wat Fabuland is, het was een thema in de 80s waarin dieren centraal stonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJcQjDN4skAZwyqxRRUwOM3O7UE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmxwzqaIPIqBkd0kqJElF4yx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C18bkfKLSIDxhAxiciRsUf6QjZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7mFLlCFxZBjP2u3QU9dueh1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
SomerenV schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:10:
[...]

Ik moest ook echt direct aan Fabuland denken, en puur om die reden ben ik wel benieuwd naar deze Animal Crossing lijn. Verder heb ik niks met die franchise namelijk.

Voor wie niet weet wat Fabuland is, het was een thema in de 80s waarin dieren centraal stonden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was Fabuland een thema dat een crossover van Duplo naar 'system' moest begeleiden? :)
Ik kan mij niet herinneren dat ik Fabuland of Duplo sets had in de jaren '80, ik heb vziw altijd met system gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 17:41

SomerenV

It's something!

Kapoen schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:14:
[...]

Was Fabuland een thema dat een crossover van Duplo naar 'system' moest begeleiden? :)
Ik kan mij niet herinneren dat ik Fabuland of Duplo sets had in de jaren '80, ik heb vziw altijd met system gespeeld.
Geen idee of het bedoeld was als tussenstap tussen Duplo en LEGO. Dat thema is van voor mijn tijd maar heb er wel een paar sets van. Vroeger een meer gekregen van familie ofzo. Het is wel gewone normale LEGO, maar met een focus op wat grotere steentjes en speciale grote onderdelen. Ik denk dat het het beste te vergelijken met de 4+ sets van nu. Wel gewone LEGO maar iets meer prefab zodat het makkelijker bouwen is.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

SgtCaffran schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:32:
[...]

[...]

[Afbeelding]

Incl. minifig inderdaad!

Heb begin deze week een bestelling bij Lego gedaan incl PaB (wel bestsellers), toen waren de airtanks er niet meer helaas. Heb ze inmiddels via Bricklink besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Fabuland was volgens mij een poging meer meisjes naar Lego te lokken. Ik heb hier een hoop Fabuland liggen van mijn zusje. Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit mee gespeeld heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
zonoskar schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:39:
Fabuland was volgens mij een poging meer meisjes naar Lego te lokken. Ik heb hier een hoop Fabuland liggen van mijn zusje. Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit mee gespeeld heb.
Copy/paste van de fabuland wiki.
Fabuland was gericht op kinderen in de leeftijd van twee tot zes jaar en was bedoeld om het gat op te vullen tussen Duplo voor peuters en de gewone Lego-sets voor grotere kinderen. Deze lijn richtte zich op de belevingswereld van zowel jongens als meisjes en moedigt het bedenken van verhaallijnen aan. De figuurtjes waren duidelijk van elkaar te onderscheiden. Het waren verschillende dieren, die allemaal een naam en eigen functie hadden. Zoals bijvoorbeeld, Edward Olifant en Dokter Hond. Er werden verschillende boeken uitgegeven waarin de figuren avonturen met elkaar beleven.

In ieder geval erg leuk dat Lego AC minifigs bevat!
Pagina: 1 ... 324 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .