Toren is wel goed overwoekerdFlying schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:20:
Eldorado Fortress afgewerkt zonet. Heel tevreden van, leuke build.
[Afbeelding]
Ai ... pijnlijk ... dan maar een goeie GWP of dubbele VIP ofzo afwachten, of gewoon een aanbieding uiteindelijkiketot schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 03:58:
[...]
Employee winkel van Lego. Dus tenzij je voor Lego werkt kan je beter niet in Billund kopen, want duurder dan NL..
Als ze die set nog maken dan wel...Marsman83 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:22:
[...]
Kleine foute tip: je kan bij lego aangeven dat de stickervel miste/niet goed was en ze sturen kosteloos een nieuwe![]()
De gele staat hier ook als volgende op de planning![]()
Die zwarte velgen zijn erg vet, dat ga ik ook eens proberen op een paar!
Huh, geinig... Die polybag gaf Intertoys vorige week weg bij alle aankopen.
Oh... die heb ik gemist! Nu nog? En nog restricties?HelloIamAldo schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 07:52:
Huh, geinig... Die polybag gaf Intertoys vorige week weg bij alle aankopen.
ik zat toevallig van de week te denken of Augustus misschien de maand zou zijn waar de GWP's of acties de aanschaf van het Eldorado fort rechtvaardigen...
oh well
hopelijk wordt september/oktober beter
oh well

"I would like to cancel my subscription to your problems"
Rond Black Friday/Thanksgiving/Halloween en in december zijn er meestal wel betere GWPs, gecombineerd met dubbele VIP punten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er in de tussentijd nog fijne acties kunnen volgen.Stappieterug schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:12:
ik zat toevallig van de week te denken of Augustus misschien de maand zou zijn waar de GWP's of acties de aanschaf van het Eldorado fort rechtvaardigen...
oh well![]()
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik kreeg die GWP ook bij de Intertoys bij aankoop van een set van €9,95hemiparo schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:01:
[...]
Oh... die heb ik gemist! Nu nog? En nog restricties?

yes, i know... maar toch, het kriebelt. Ik zag die set laatst gebouwd en hij ziet er toch wel heel gaaf uit.Kapoen schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:53:
[...]
Rond Black Friday/Thanksgiving en in december zijn er meestal wel betere GWPs, gecombineerd met dubbele VIP punten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat er in de tussentijd nog fijne acties kunnen volgen.
ik moet me alleen beheersen, ik vind 215e gewoon veel geld, en ik kan die aanschaf alleen rationaliseren als ik er interessante GWP bij krijg, of dubbele VIP punten.
Geduld is echter niet mijn sterkste punt
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Ik kwam dit lijstje tegen van alle sets die dit jaar uit de handel gaan: https://bouwsteentjes.inf...nkort-uit-de-handel-2023/
Hmm... hou je nickname in het achterhoofd?Stappieterug schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:00:
[...]
Geduld is echter niet mijn sterkste punt
Hier ook zoiets. Zal wel zijn zolang de voorraad strekt en als ze zoo makkelijk worden meegegeven zullen ze wel op zijn.Zegato schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:56:
[...]
Ik kreeg die GWP ook bij de Intertoys bij aankoop van een set van €9,95
Je kan natuurlijk even bellen naar de lokale winkel om te horen of ze nog hebben.
Het gerucht op dit moment is dat er rond black friday een GWP komt met Majisto uit de oude castle reeks. Daar wacht ik zelf op icm Eldorado. Black friday weekend heeft ook altijd weel dubbele VIP punten meen ik.Stappieterug schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:12:
oh well![]()
Traditioneel gezien komt er tijdens het Black Friday weekend altijd een GWP uit met een Kerst/feestdagen thema. Het zou leuk zijn indien dat gerucht ivm Majisto dus zou kloppen, dan zijn er GWPs te stapelenSgtCaffran schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:45:
[...]
Het gerucht op dit moment is dat er rond black friday een GWP komt met Majisto uit de oude castle reeks. Daar wacht ik zelf op icm Eldorado. Black friday weekend heeft ook altijd weel dubbele VIP punten meen ik.
Ik zit op 2 sets te azen die beide in deze lijst staan. Is er iets te zeggen over de prijzen? Wordt er verwacht dat de prijzen stijgen naarmate de einddatum nadert, en is het verstandiger om sneller toe te slaan?zunrob schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:20:
Ik kwam dit lijstje tegen van alle sets die dit jaar uit de handel gaan: https://bouwsteentjes.inf...nkort-uit-de-handel-2023/
Ik zat destijds op de Helicarrier te loeren, maar die is er ook niet bepaald goedkoper op geworden. Wil nu dus niet dezelfde fout maken.
Als de sets nog in stock zijn bij Lego zal de prijs allezinds niet stijgen op hun webwinkel of in de fysieke stores.XFlame schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:20:
[...]
Ik zit op 2 sets te azen die beide in deze lijst staan. Is er iets te zeggen over de prijzen? Wordt er verwacht dat de prijzen stijgen naarmate de einddatum nadert, en is het verstandiger om sneller toe te slaan?
Ik zat destijds op de Helicarrier te loeren, maar die is er ook niet bepaald goedkoper op geworden. Wil nu dus niet dezelfde fout maken.
Wat er wel zou kunnen gebeuren is dat als de set tegen oktober/november 'out of stock' gaat je dan al achter het net vist -> dit wordt meestal wel weergegeven op hun site met 'retiring soon' label.
[ Voor 4% gewijzigd door Kapoen op 10-08-2023 10:31 ]
Ik heb diezelfde vraag eerder dit jaar gesteld. Toen was imo de consensus om beter niet te lang te wachten, de set zou er ook eerder uit kunnen gaan. Heb daarom zojuist zelf ook nog 2 sets besteld.XFlame schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:20:
[...]
Ik zit op 2 sets te azen die beide in deze lijst staan. Is er iets te zeggen over de prijzen? Wordt er verwacht dat de prijzen stijgen naarmate de einddatum nadert, en is het verstandiger om sneller toe te slaan?
Edit: wat @Kapoen dus ook zegt.
@Xflame je kunt via Brickwatch kijken hoeveel de sets momenteel kosten (en waar). Er staat ook bij, wat ooit de laagste prijs was. Dan kun je eenvoudig achterhalen wat je wilt gaan doen; of wachten of direct tot aanschaf overgaan.
Een alternatief is Bricklink of Marktplaats (MISB sets uiteraard).
Een alternatief is Bricklink of Marktplaats (MISB sets uiteraard).
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Yep, Brickwatch hield ik inderdaad al in de gaten. Het gaat om de 42096: https://www.brickwatch.ne...2096/Porsche-911-RSR.html
Het goedkoopst bij bol.com, waar ik nog een bon van 75 euro voor heb liggen. Alleen is het plan om deze in mijn vakantie in september in elkaar te zetten, dus wilde ik nog even wachten met de aankoop. Maar nu begint het toch te kriebelen...
Het goedkoopst bij bol.com, waar ik nog een bon van 75 euro voor heb liggen. Alleen is het plan om deze in mijn vakantie in september in elkaar te zetten, dus wilde ik nog even wachten met de aankoop. Maar nu begint het toch te kriebelen...
Of je hem via MP weten te bemachtigen. De RSR heeft qua trend niet heel veel korting meer gehad, eerder dat de prijs steeds verder omhoog kruipt.XFlame schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:06:
Yep, Brickwatch hield ik inderdaad al in de gaten. Het gaat om de 42096: https://www.brickwatch.ne...2096/Porsche-911-RSR.html
Zit zelf nog een beetje scharrelen voor Assembly Square voor mijn schoonmoeder. Maar deze set is ook al een poos niet meer echt in de aanbieding.
Lego Concorde (10318) is officieel aangekondigd
https://bouwsteentjes.info/lego-icons-10318-concorde/
https://www.lego.com/nl-nl/product/concorde-10318
Hij ziet er heel gaaf uit, ook echt enorm groot als ik de foto's zo zie.
Daar moet ik echt ruimte voor gaan maken want die gaat er hier wel komen!

[ Voor 20% gewijzigd door ReVision. op 10-08-2023 16:22 ]
hoi
Ziet er wel mooi uit! 200 euro is ook nog wel ok voor 2000+ steentjes. Waar ik heel benieuwd naar ben is of het bedrukte steentjes zijn. Ik heb ingezoomd op de foto’s maar kan het niet zo snel zien. Soms zie je al duidelijk dat het er stickers zijn.
Damn, dat huisje (40594) is echt leuk. Maar er is verder niets wat ik zou willen aanschaffen, laat staan ter waarde van €250 of meer. Dan ben ik waarschijnlijk aangewezen op marktplaats e.d. in het oog houden en wachten/hopen dat het daar verschijnt? En dan liefst nog voor een beetje een normale prijs.
Afgelopen jaren enkel de Volvo Technic dozen gekocht, omdat dit combineert met mijn andere hobby. Maar daar is er momenteel niks nieuw van uit.
Afgelopen jaren enkel de Volvo Technic dozen gekocht, omdat dit combineert met mijn andere hobby. Maar daar is er momenteel niks nieuw van uit.
Vergelijkbaar formaat als de NASA Apollo Saturn V 92176. Weliswaar een aantal jaar later, maar ook een stuk duurder. Ruimte lijkt me geen probleem, gewoon ophangen aan het plafond.ReVision. schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:21:
[Afbeelding]
Weet iemand vanuit het verleden wat we in september aan acties zouden kunnen verwachten bij Lego? Ik doel dan op GWP’s en dubbele VIP punten..
Weet het niet meer zo goed, maar volgens mij zit hem daar ook in. Was allemaal maar makjes en niet echt de hoge aankopp prijzen waard
Ik heb de NASA Space shuttle hier staan maar volgens mij is die concorde nog echt een stukje langer en breder.L23 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:19:
Vergelijkbaar formaat als de NASA Apollo Saturn V 92176. Weliswaar een aantal jaar later, maar ook een stuk duurder. Ruimte lijkt me geen probleem, gewoon ophangen aan het plafond.
Afmetingen van de concorde zijn:
H: 6" (15cm) B: 17" (43cm) D: 42" (105cm)
NASA Space Shuttle
H: 9" (21cm) B: 14" (34cm) D: 22" (54cm)
hoi
Dat is een andere set? De Saturn V is een meter hoog en 1969 stenen. Volgens mij aardig vergelijkbaar qua grootte en stenen ten opzichte van de Concorde.ReVision. schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:06:
[...]
Ik heb de NASA Space shuttle hier staan maar volgens mij is die concorde nog echt een stukje langer en breder.
Afmetingen van de concorde zijn:
H: 6" (15cm) B: 17" (43cm) D: 42" (105cm)
NASA Space Shuttle
H: 9" (21cm) B: 14" (34cm) D: 22" (54cm)
Oeps verkeerd gelezen en gequote, dacht dat je de shuttle bedoelde. The Saturn is inderdaad ongeveer even lang maar geen 54cm breed.
Aan het plafond hangen is zeker een optie maar vind ik persoonlijk bij de Concorde denk niet zo mooi. Zet hem zelf liever ergens op als display aangezien hij ook nog een paar functies heeft die je kan zien in her Lego filmpje.
Aan het plafond hangen is zeker een optie maar vind ik persoonlijk bij de Concorde denk niet zo mooi. Zet hem zelf liever ergens op als display aangezien hij ook nog een paar functies heeft die je kan zien in her Lego filmpje.
hoi
De Saturn was toen al enorm veel waar voor je geld. Soms had je van die uitschieters die prijstechnisch bij release heel scherp zijn. Idem voor bv Technic Land Rover, maar ook de Ideas Central Perk.L23 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:14:
[...]
Dat is een andere set? De Saturn V is een meter hoog en 1969 stenen. Volgens mij aardig vergelijkbaar qua grootte en stenen ten opzichte van de Concorde.
Misschien komend najaar/winter maar eens de Saturn gaan bouwen.
Jij hebt een Lego backlog? Toen ik weer met Lego begon had ik net de set gemist. Toen met de heruitgave vrij snel gekocht. Later nog een tweede set gekocht. Leek me wel tof om als projectje dan een SpaceX Falcon 9 van te maken. Maar goed, veel ideeën en dan komt het er niet vanmeesje schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:23:
[...]
De Saturn was toen al enorm veel waar voor je geld. Soms had je van die uitschieters die prijstechnisch bij release heel scherp zijn. Idem voor bv Technic Land Rover, maar ook de Ideas Central Perk.
Misschien komend najaar/winter maar eens de Saturn gaan bouwen.
Maar idd waar voor het geld, voornamelijk omdat het 1 meter hoog is. En met de prijsverhoging van Lego in het algemeen helemaal een mooie set. Maar tweedehands betaal je er nu ook al gauw 200 euro voor volgens mij.
Iemand heeft de nieuwe gunship set al weten te bemachtigen en gereviewed:
[
Ik ga hier denk ik vip punten op stuk slaan. Ik vind de ghost ook erg leuk, maar deze trekt het meest en beide is me nu te veel.
YouTube: I LOVE this Set! | LEGO Coruscant Guard Gunship REVIEW
[
Ik ga hier denk ik vip punten op stuk slaan. Ik vind de ghost ook erg leuk, maar deze trekt het meest en beide is me nu te veel.
YouTube: I LOVE this Set! | LEGO Coruscant Guard Gunship REVIEW
[ Voor 46% gewijzigd door Ond op 10-08-2023 18:34 ]
Ik zit ook te dubben over die dreamzzz sets, zien er geinig uit maar ergens ook over the top, wat het ook weer leuk maaktRBH schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:26:
Ik ben toch gezwicht voor de Intertoys actie en de Turtle Bus besteld.
Gaat hier ook al mis, vanavond het schildpadbusje besteld. Maar daar blijft het ook bij. Ik weet sowieso niet waar ik al dat Lego kwijt moet. Het busje past nog enigszins naast de Speed Champion sets die ik hebRubjeMazter schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:56:
[...]
Ik zit ook te dubben over die dreamzzz sets, zien er geinig uit maar ergens ook over the top, wat het ook weer leuk maaktnachtje over slapen denk ik en morgen na werk ophalen, uuhm ik bedoel misschien ophalen
Vanavond heb ik de Icons Corvette afgebouwd. Ik ben het niet helemaal eens met de kritiek op dit model. Er zitten leuke details in en sommige bouwtechniek ben ik nog niet tegen gekomen.
Wel is het model tijdens de bouw soms wat fragiel waardoor stukken snel losraken.
Helaas ook een drukfout op een steentje, dus dat wordt contact opnemen met LEGO.
Dit is niet te vergelijken met bijvoorbeeld de Mustang, maar ondanks dat best leuk om even te bouwen.
:strip_exif()/f/image/NvwhuHKLMiDfWofres8Md7dO.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel is het model tijdens de bouw soms wat fragiel waardoor stukken snel losraken.
Helaas ook een drukfout op een steentje, dus dat wordt contact opnemen met LEGO.
Dit is niet te vergelijken met bijvoorbeeld de Mustang, maar ondanks dat best leuk om even te bouwen.
:strip_exif()/f/image/NvwhuHKLMiDfWofres8Md7dO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dCH8ERWpCYYqXj6osv267lFu.jpg?f=fotoalbum_large)
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Hopelijk maken de Chinezen er weer een 'schilderij mount' voor. De shuttle is eigenlijk ook te groot om op een plank te zetten.ReVision. schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 18:20:
Oeps verkeerd gelezen en gequote, dacht dat je de shuttle bedoelde. The Saturn is inderdaad ongeveer even lang maar geen 54cm breed.
:strip_exif()/f/image/q0whyUIhk61LKkyBMQ597cbD.jpg?f=fotoalbum_large)
There is no place like 127.0.0.1
Super gaaf om de set zo als display op te hangen, waar heb je die vandaan? Ali?
Over the top vind ik ook leuk, wat dat betreft kwam de eerste Lego film indertijd (2014) op een goed moment om mij definitief in deze hobby te trekken.RubjeMazter schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:56:
[...]
Ik zit ook te dubben over die dreamzzz sets, zien er geinig uit maar ergens ook over the top, wat het ook weer leuk maaktnachtje over slapen denk ik en morgen na werk ophalen, uuhm ik bedoel misschien ophalen
Het 2-in-1 concept van sommige sets was goed gevonden van Lego... crazy build aan één kant, maar toch ook om te vormen naar een normale build.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 11-08-2023 08:42 ]
Nou vooruit, crosspost uit het motortopic
Heb de Yamaha af, leuker en mooier model dan de BMW moet ik zeggen ondanks 400 onderdelen minder ofzo

De BMW is in mijn ogen wat cleaner, maar voordeel van deze is dat er hopelijk ook nog een tenere 700 komtFastFred schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:44:
Nou vooruit, crosspost uit het motortopicHeb de Yamaha af, leuker en mooier model dan de BMW moet ik zeggen ondanks 400 onderdelen minder ofzo
[Afbeelding]
De BMW lijkt van voren net een 1200GS zo hoog, en al die flipjes en flapjes en spoilers erop vind ik echt helemaal niks. En de versnellingsbak van die BMW is echt prut, de Yamaha versnellingsbak is geheel anders ontworpen en werkt echt foutloos in het model.kneusteun schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:47:
[...]
De BMW is in mijn ogen wat cleaner, maar voordeel van deze is dat er hopelijk ook nog een tenere 700 komt
Ik moet nog even een foto maken van de Yamaha en BMW naast elkaar denk ik. De BMW is echt veel groter en zwaarder.
[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 11-08-2023 08:53 ]
Check even of dat elastiek goed zit, ik heb geen issues met de versnellingsbak. (niet dat ik schakel met dat ding, staat in de kast) maar eerste keer had ik ook wat moeite en bleek een foutje van mij te zijn.FastFred schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:48:
[...]
De BMW lijkt van voren net een 1200GS zo hoog, en al die flipjes en flapjes en spoilers erop vind ik echt helemaal niks. En de versnellingsbak van die BMW is echt prut, de Yamaha versnellingsbak is geheel anders ontworpen en werkt echt foutloos in het model.
De 1200GS heb ik ook, baal ervan dat die dan weer net als de duc een verkeerde schaal is...

Welke van de 2?kneusteun schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:54:
[...]
Check even of dat elastiek goed zit, ik heb geen issues met de versnellingsbak. (niet dat ik schakel met dat ding, staat in de kast) maar eerste keer had ik ook wat moeite en bleek een foutje van mij te zijn.
Ik heb die BMW versnellingsbak al 2x opnieuw gedaan. Schakelen wil nu gewoon niet meer, krijg 'm niet in neutraal en hij loopt enorm zwaar
[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 11-08-2023 09:09 ]
Uit mijn hoofd weet ik het zo niet meer, maar ik dacht dat je hem juist ergens wel of niet achterlangs moest halen om terwijl de afbeelding het heel anders liet zien. Hij ging eerst heel stroef en moeizaam, daarna alleen 1 kant op.FastFred schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:08:
[...]
Welke van de 2?
Ik heb die BMW versnellingsbak al 2x opnieuw gedaan. Schakelen wil nu gewoon niet meer, krijg 'm niet in neutraal en hij loopt enorm zwaar
Maar ben toen wat gaan klooien en gaat nu prima omhoog en omlaag.
Ik ben een heel eind met de Ferrari F40 MOC van timtimgo. De handleiding is opgesplitst in een hoofd handleiding en meerdere side builds zoals de voor- en achterklep. Leuk verzonnen. De handleiding is super eenvoudig te volgen en ik heb nog geen fout ontdekt tot nu toe. Wel zelf een foutje gemaakt, een tandwiel vergeten waardoor de helft van de versnellingen het maar deed. Gelukkig was dat in dit stadium nog eenvoudig te verhelpen. De versnellingsbak is ook totaal anders dan ik ooit gebouwd heb. Het zijn 3 rijen van tandwielen die middels een schuivende pook (dat rode ding in de foto) geschakeld kunnen worden voor 6 versnellingen (incl 1 achteruit).
Ik bouw deze F40 vanuit mijn ontkleurde Daytona, dus niet veel kleurtjes. (ik gebruik ook een paar Gobricks onderdelen in zwart die Lego alleen in het oranje of blauw maakt). En voor de nieuwe lichtblauwe tandwielen die Lego verzonnen heeft in deze set gebruik ik gewoon de oude zwarte variant.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vh500dlfduSItxRxGZGlkNub.jpg?f=user_large)
De versnellingsbak zit onder deze onderdelen verstopt, dus je ziet er vrijwel niets van.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4YaA0wO1d6iK9RNbf9z8wgAH.jpg?f=user_large)
Ophanging lijkt een beetje op de Daytona, maar is anders bevestigd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SxWjhKW1VeJ0frumKaPGsZMd.jpg?f=user_large)
Daarna bouw je de achteras en motor als aparte build:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XlRsq9iJGnAWfLO5pp2FBt9B.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lskdBSdxInMqDsmzgI6ilSno.jpg?f=user_large)
Ik bouw deze F40 vanuit mijn ontkleurde Daytona, dus niet veel kleurtjes. (ik gebruik ook een paar Gobricks onderdelen in zwart die Lego alleen in het oranje of blauw maakt). En voor de nieuwe lichtblauwe tandwielen die Lego verzonnen heeft in deze set gebruik ik gewoon de oude zwarte variant.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vh500dlfduSItxRxGZGlkNub.jpg?f=user_large)
De versnellingsbak zit onder deze onderdelen verstopt, dus je ziet er vrijwel niets van.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4YaA0wO1d6iK9RNbf9z8wgAH.jpg?f=user_large)
Ophanging lijkt een beetje op de Daytona, maar is anders bevestigd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SxWjhKW1VeJ0frumKaPGsZMd.jpg?f=user_large)
Daarna bouw je de achteras en motor als aparte build:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XlRsq9iJGnAWfLO5pp2FBt9B.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lskdBSdxInMqDsmzgI6ilSno.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aOmTp0TK3Cl0PLqTkoeX43L1.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat ziet er idd ook cool uit, lijkt wel op een reverse 2 in 1 (d.w.z. eigenlijke build in het klein rechtsonderin en de alternatieve build als cover), normaliter is het andersom heb ik 't idee. Dan is de coverbuild 'het origineel' en zijn de andere alternatief. Waarom kom je hier nou pas mee?Kapoen schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:40:
[...]
Over the top vind ik ook leuk, wat dat betreft kwam de eerste Lego film indertijd (2014) op een goed moment om mij definitief in deze hobby te trekken.
Het 2-in-1 concept van sommige sets was goed gevonden van Lego... crazy build aan één kant, maar toch ook om te vormen naar een normale build.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Taobao, maar ik woon in China.yoerin schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 07:20:
[...]
Super gaaf om de set zo als display op te hangen, waar heb je die vandaan? Ali?
Er staat nergens een Lego merk op, maar wel NASA, dus geen idee of ze dat buiten China kunnen verkopen zonder gezeik.
There is no place like 127.0.0.1
Aah dat is jammer, als ik via google zoek op `picture frame lego 10283` oid. dan komt er niet zoiets moois uit.Dannisi schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:20:
[...]
Taobao, maar ik woon in China.
Er staat nergens een Lego merk op, maar wel NASA, dus geen idee of ze dat buiten China kunnen verkopen zonder gezeik.
Misschien tzt zelf iets maken
'16 Peugeot 308 GTI270 By Peugeot Sport | '16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | '19 Hymer MLT 620 MB V6 | Design junkie
Hij staat al gewoon op de Lego.nl siteCsotranme schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:27:
Lego Concorde komt er aan
https://www.luchtvaartnie...vr.it&utm_medium=linkedin
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Bricklink vraagje, waar kan ik mijn bestellingen terugvinden? Ik denk van 2 jaar geleden en dan wil ik graag de factuur inzien (bij wie en wat)
Water-Escape
Eerder deze week had ik het al gemeld dat ik mogelijk een hulpzame tool heb, gebaseerd op deze gist, als je sets bij elkaar zoekt of wilt controleren of je alles hebt.
Bedankt spok9, Karp, Cergorach, roeleboel en HelloIamAldo voor de eerdere thumbsup waardoor ik dit projectje verder in werking gezet heb.
Op lego-checklist.com staat de tool. Deze is geschreven voor mezelf en werkt vooralsnog prima, er zullen vast vragen, opmerkingen en verbetering mogelijk zijn alsook extra wensen. Via github kunnen die aangevraagd genoteerd worden door een issue aan te maken.
Alles moet gebeuren in mijn beperkte vrije tijd dus hou daar aub. rekening mee
Als je op https://www.lego-checklist.com/ komt zal er als 'demo' een set al gekozen zijn. Mocht je per toeval niet deze bij elkaar zoeken dan kan je door ?set= 75895-1 achter de link te zetten je set opzoeken. 75895 is dan je setnummer. Let op dat -1 er achter moet blijven staan voor nu.
Hopelijk is dit voor andere ook behulpzaam.
Bedankt spok9, Karp, Cergorach, roeleboel en HelloIamAldo voor de eerdere thumbsup waardoor ik dit projectje verder in werking gezet heb.
Op lego-checklist.com staat de tool. Deze is geschreven voor mezelf en werkt vooralsnog prima, er zullen vast vragen, opmerkingen en verbetering mogelijk zijn alsook extra wensen. Via github kunnen die aangevraagd genoteerd worden door een issue aan te maken.
Als je op https://www.lego-checklist.com/ komt zal er als 'demo' een set al gekozen zijn. Mocht je per toeval niet deze bij elkaar zoeken dan kan je door ?set= 75895-1 achter de link te zetten je set opzoeken. 75895 is dan je setnummer. Let op dat -1 er achter moet blijven staan voor nu.
Erg gaaf. Ben ik trouwens de enige die blij is als Lego een grote/dure set aankondigt en het blijkt er dan één te zijn waar je geen interesse in hebt?ReVision. schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:21:
[Afbeelding]
Ik vind het een coole set, en de Concorde is een iconisch toestel natuurlijk, maar ik heb er verder niks mee, dus ik voel niet de behoefte om 'm te kopen. Ben wel benieuwd naar de foto's van mede-tweakers die 'm gaan bouwen.
Wel de behoefte hem te kopen.. ook geen binding mee behalve dat ik het een vet toestel vind..Gaius schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:45:
[...]
Erg gaaf. Ben ik trouwens de enige die blij is als Lego een grote/dure set aankondigt en het blijkt er dan één te zijn waar je geen interesse in hebt?
Ik vind het een coole set, en de Concorde is een iconisch toestel natuurlijk, maar ik heb er verder niks mee, dus ik voel niet de behoefte om 'm te kopen. Ben wel benieuwd naar de foto's van mede-tweakers die 'm gaan bouwen.
Alleen, waar laat ik het ding. Alles staat al bijna vol en om nou nog meer boekenkasten te gaan uitruimen en er lego kast van te gaan maken
Dus grote kans dat ik hem koop en nog ff dicht laat zitten. Binnenkort maar wat Ikea plankjes gaan kopen als uitbreiding. Maar hou mijn hart vast als ik ooit bedenk te moeten verhuizen of als er iemand intrekt bij me
Zeker niet!Gaius schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:45:
[...]
Erg gaaf. Ben ik trouwens de enige die blij is als Lego een grote/dure set aankondigt en het blijkt er dan één te zijn waar je geen interesse in hebt?
Karp schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:51:
Ik heb geen interesse in star wars, of Jurassic park, of Indiana Jones, en zo verder. Ik ben nu aan het kijken wat voor oudere sets ik wil. Tweedehands spreekt me nu meer aan dan veel van het nieuwe.
(Het idee van een stad bouwen met dochter van 6 is ook iets concreter geworden. Dat helpt ook)
https://www.nasa.gov/audi...handising_Guidelines.html Ik geloof dat het best makkelijk is te regelen. Ik zie geen melding van kosten, alleen dat je akkoord moet hebben van NASA zelf.Dannisi schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:20:
[...]
Nee hoor, heb t zelfde. Genieten van/voor anderen.Gaius schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:45:
[...]
:strip_exif()/f/image/xVtBY1qfeeyhDyQS7pr6Hbk6.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog kleine 2 wk, bovenstaande gaat op de Lego-stijl taart
Echter heb ik een groen en geen zwart pak… dus last-minute wil ik een custom minifig in het groen/bedrukt met pak.
Lego store Amsterdam gesproken; tof idee, gefeliciteerd blablablabla, maar ze printen alleen op witte torso.
ook na overleg met store manager, blijkt zelf groene torso meebrengen en daarop de outlines van een tuxedo printen niet mogelijk
Dus …. Iemand tips/suggesties waar ik een custom figuurtje zou kunnen (laten) maken, die voor 25-08 in bezit kan hebben?
Ik ken een webshop in UK, maar vrees dat qua shipping niet op tijd gaat arriveren
Zijn er alternatieven? (En nee, zelf tekenen is geen optie
Eergisteren en gisteren in Legoland Duitsland geweest.
Gisteren super druk, maar eergisteren nagenoeg alles kunnen doen.
Uit het hotel een legoblokje met opdruk gekregen en uit de Lego fabriek ook.
Wel grappig.
Onze dochter heeft een setje fat kitties gekocht en mijn vrouw een kleine zwarte motor. Ikzelf een setje baby minifigs zodat ik die alvast heb voor de kerststal moc ooit.
Daarnaast een doos dreamzzz met het konijn, Gabby's speelhuis, kleine bloemen voor een vriendin van mijn vrouw, Lego minifig (groot model) en de Yamaha.
Blut uiteraard en niets verder voor mijzelf. Alles kan ik thuis ook kopen voor minder.
De volgende dag is mijn vrouw nog even terug de winkel in gegaan omdat we de poly niet hadden gekregen van Dreamzzz en zelf wisten ze niet of de rest ook voor de z-blob plush meededen, maar dat maar gelaten.
Gisteren super druk, maar eergisteren nagenoeg alles kunnen doen.
Uit het hotel een legoblokje met opdruk gekregen en uit de Lego fabriek ook.
Wel grappig.
Onze dochter heeft een setje fat kitties gekocht en mijn vrouw een kleine zwarte motor. Ikzelf een setje baby minifigs zodat ik die alvast heb voor de kerststal moc ooit.
Daarnaast een doos dreamzzz met het konijn, Gabby's speelhuis, kleine bloemen voor een vriendin van mijn vrouw, Lego minifig (groot model) en de Yamaha.
Blut uiteraard en niets verder voor mijzelf. Alles kan ik thuis ook kopen voor minder.
De volgende dag is mijn vrouw nog even terug de winkel in gegaan omdat we de poly niet hadden gekregen van Dreamzzz en zelf wisten ze niet of de rest ook voor de z-blob plush meededen, maar dat maar gelaten.
Zoek naar Mister Burns van de Simpsons.himlims_ schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:41:
[Afbeelding]
Echter heb ik een groen en geen zwart pak… dus last-minute wil ik een custom minifig in het groen/bedrukt met pak.
Lego store Amsterdam gesproken; tof idee, gefeliciteerd blablablabla, maar ze printen alleen op witte torso.
ook na overleg met store manager, blijkt zelf groene torso meebrengen en daarop de outlines van een tuxedo printen niet mogelijk
Dus …. Iemand tips/suggesties waar ik een custom figuurtje zou kunnen (laten) maken, die voor 25-08 in bezit kan hebben?
Ik ken een webshop in UK, maar vrees dat qua shipping niet op tijd gaat arriveren
Zijn er alternatieven? (En nee, zelf tekenen is geen optie)
Ik zag wel ff snel deze dan:
https://www.marktplaats.n...the-simpsons-lego-minifig
Bricklink heeft em onder deze:Andries155 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:22:
[...]
Zoek naar Mister Burns van de Simpsons.
https://www.bricklink.com...:%22-1%22,%22iconly%22:0}
geen Nederlandse seller vandaag..
edit, ook alleen de torso niet met een NL verkoper
[ Voor 3% gewijzigd door ymnia op 11-08-2023 16:43 . Reden: extra check ]
@himlims_ je kan ook deze overwegen https://www.bricklink.com...0&#T=S&O={%22iconly%22:0}
Deze is iets minder business dan Burns
(ik zou trouwens enkel de lego erop plaatsen, niet de bavaria erachter)
Deze is iets minder business dan Burns
(ik zou trouwens enkel de lego erop plaatsen, niet de bavaria erachter)
[ Voor 17% gewijzigd door Soggney op 11-08-2023 16:55 ]
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Probeer www.brickprint.nlhimlims_ schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:41:
[Afbeelding]
Zijn er alternatieven? (En nee, zelf tekenen is geen optie)
Deze hebben mijn fotostukjes ook geprint naar wens.
My BL > Orders.water_escape schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:41:
Bricklink vraagje, waar kan ik mijn bestellingen terugvinden? Ik denk van 2 jaar geleden en dan wil ik graag de factuur inzien (bij wie en wat)
Echter orders ouder dan 6 maanden worden door BL verwijderd. Dit wordt als het goed is ook op meerdere plekken aangegeven waaronder in de orderbevestiging. Wellicht heb je de invoice nog in je mailbox zitten.
Ik vind daar voornamelijk trein onderdelenVersaevel schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:59:
[...]
Probeer www.brickprint.nl
Deze hebben mijn fotostukjes ook geprint naar wens.
Custom figures zie ik in de shop of op de FrontPage niet terug
Lijkt me een prima optie, qua opmaak en stijl is het een redelijke match.Andries155 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:22:
[...]
Zoek naar Mister Burns van de Simpsons.
De marktplaats verkoper heeft nog niet gereageerd
Morgen maar eens een paar Lego retailers bellen, of ze “mr burns” hebben liggen
Ow super!! Deze had ik nog niet gevonden. Die van simpsons spreekt me meeste aan, maar jouw bijdragen is een prima alternatief. Dank je
Ik zit voor werk in de US en verveel me behoorlijk 's avonds, zit dus te kijken om een redelijk grote Lego Technic set te kopen. Heb namelijk genoeg ruimte in de koffer om een gebouwd model mee terug te nemen.
Weet iemand een goed prijsvergelijksite zoals we hier Brickwatch en dergelijke hebben? Zit al een tijdje te zoeken maar kan niet echt iets vinden. Prijzen bij de grote ketens lijken ook niet echt scherp.
Weet iemand een goed prijsvergelijksite zoals we hier Brickwatch en dergelijke hebben? Zit al een tijdje te zoeken maar kan niet echt iets vinden. Prijzen bij de grote ketens lijken ook niet echt scherp.
ftfyPaT schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:46:
Helaas Gelukkig ook een drukfout op een steentje dat waarschijnlijk superzeldzaam wordt, maar om het model wel te maken zoals die bedoeld is toch contact opnemen met LEGO, maar het steentje hou ik/verkoop ik voor dikke knaken over een paar jaar.
Hebben ze in het motortopic ook benoemd dat het profiel van de voorband verkeerd om zit? Lees het net toevallig in het Eurobricks topic van deze set (ik ben een motor leek). In race settings is blijkbaar het V-patroon omgekeerd gunstiger voor betere tractie in de bochten. In het boekje staat de Yamaha met het omgekeerde V-patroon, maar de BMW niet. BMW meer een motor voor de normale weg dan de Yamaha?FastFred schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:44:
Nou vooruit, crosspost uit het motortopicHeb de Yamaha af, leuker en mooier model dan de BMW moet ik zeggen ondanks 400 onderdelen minder ofzo
[Afbeelding]
Volgens mij wel. Komt omdat het NASA logo niet beschermd is omdat dat van de overheid is. Je ziet het logo ook heel veel bij kledingstukken.Dannisi schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:20:
[...]
Op bricklink is er een Nederlandse shop die ‘m heeft.himlims_ schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 00:00:
Lijkt me een prima optie, qua opmaak en stijl is het een redelijke match.
De marktplaats verkoper heeft nog niet gereageerd
Morgen maar eens een paar Lego retailers bellen, of ze “mr burns” hebben liggen
Verder ook hier en hier nog best wat optie van winkels binnen de EU. Verschil tussen deze twee listings is dat de een mét alle bijbehorende items is en de andere alleen het minifig.
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Ik heb eenzelfde klus voor de boeg en 2 grote kisten met al mijn oude sets. Ik was benieuwd hoe je dit uiteindelijk aan hebt gepakt en of je tips/tricks hebt.Stappieterug schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:50:
Ik had laatst van mijn schoonfamilie de oude lego van mijn schoonbroer gekregen (nav mijn aanschaf van het nieuwe kasteel). Had er niet veel van verwacht, en kreeg dan ook een grote doos met 12-13 kilo aan losse stukjes die de afgelopen 25 jaar in een hoek had gestaan.
Maar zag dit weekend toen ik er wat in ging neuzen dat er ook nog een serie boekjes bij zaten en tot mijn verrassing blijkt dat het veel piraten, ridders en oude space items zijn.
Hoogtepunten zijn de Caribbean Clipper (6274), Black Seas Barracuda (6285), en Knights castle (6073 - black falcons).
Dus ik ben een paar uur bezig geweest om die kilo's te sorteren zodat ik kan gaan bouwen en zien hoe compleet de sets zijn.
ik kan in elk geval weer vooruit.
Zie mijn eerdere bericht, hopelijk helpt die toolMvdD schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:09:
[...]
Ik heb eenzelfde klus voor de boeg en 2 grote kisten met al mijn oude sets. Ik was benieuwd hoe je dit uiteindelijk aan hebt gepakt en of je tips/tricks hebt.
yoerin schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:44:
Eerder deze week had ik het al gemeld dat ik mogelijk een hulpzame tool heb, gebaseerd op deze gist, als je sets bij elkaar zoekt of wilt controleren of je alles hebt.
[ Voor 10% gewijzigd door yoerin op 12-08-2023 10:23 ]
Die tool ziet er inderdaad superhandig uit en ga ik zeker gebruiken, maar dat lijkt me vooral heel fijn om erachter te komen hoe compleet uiteindelijke elke set nog is. Er zitten alleen 25+ sets in mijn kisten en ik ben nog vooral aan het bedenken wat daar een handig sorteerproces in gaat zijn.yoerin schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:20:
[...]
Zie mijn eerdere bericht, hopelijk helpt die tool
[...]
Er is wel een reddit pagina (r legodeal) niet echt prijsvergelijking, maar komen soms wel mooie deals langs, wellicht kan je die gebruikenJazzy schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 01:03:
Ik zit voor werk in de US en verveel me behoorlijk 's avonds, zit dus te kijken om een redelijk grote Lego Technic set te kopen. Heb namelijk genoeg ruimte in de koffer om een gebouwd model mee terug te nemen.
Als je weet welke sets er in zitten kan je de tool er bij houden om de onderdelen bij elkaar te zoeken toch. Dan hoef je het niet eerst voor te sorteren.MvdD schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:41:
[...]
Die tool ziet er inderdaad superhandig uit en ga ik zeker gebruiken, maar dat lijkt me vooral heel fijn om erachter te komen hoe compleet uiteindelijke elke set nog is. Er zitten alleen 25+ sets in mijn kisten en ik ben nog vooral aan het bedenken wat daar een handig sorteerproces in gaat zijn.
Weet iemand of Jan's Steen uit Woerden nog steeds een brick wall heeft? Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met lego (een stad bouwen zoals velen) en mis uiteraard een hoop steentjes. Nu is Woerden voor mij redelijk goed te bereiken, dus ik dacht daar eens langs te gaan om te kijken wat voor steentjes ik kan oppikken.
Echter zijn er maar een paar pick a brick walls volgens deze site:
https://www.pabfinder.com/stores/nl
Weet iemand of ik nog zelf steentjes kan uitzoeken bij Jan Steen, of is dat tegenwoordig niet meer mogelijk? Ik zie op de site een hoop sets staan, maar alles over de brick wall komt uit 2020.
Echter zijn er maar een paar pick a brick walls volgens deze site:
https://www.pabfinder.com/stores/nl
Weet iemand of ik nog zelf steentjes kan uitzoeken bij Jan Steen, of is dat tegenwoordig niet meer mogelijk? Ik zie op de site een hoop sets staan, maar alles over de brick wall komt uit 2020.
Ja dat hebben ze hahah, het wiel zit er inmiddels ook al andersom in.AppieNL schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 01:33:
Hebben ze in het motortopic ook benoemd dat het profiel van de voorband verkeerd om zit? Lees het net toevallig in het Eurobricks topic van deze set (ik ben een motor leek). In race settings is blijkbaar het V-patroon omgekeerd gunstiger voor betere tractie in de bochten. In het boekje staat de Yamaha met het omgekeerde V-patroon, maar de BMW niet. BMW meer een motor voor de normale weg dan de Yamaha?
Ik vermoed dat je het beste eerst op kleur kan sorteren om het geheel behapbaarder te maken, dan hoef je niet steeds naar een onderdelen lijst te kijken. De lijsten onder de sets op Rebrickable maakt het daarna vrij simpel om per kleur (daar is het ook gesorteerd op kleur) je onderdeeltjes per set er uit te vissen. Het ligt er echter aan wat voor sets dat zijn, zijn dat een paar honderd steentjes per set of een paar duizend? Als het teveel steentjes zijn zal je dan eerst weer een tussenstap moeten maken.yoerin schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:58:
Als je weet welke sets er in zitten kan je de tool er bij houden om de onderdelen bij elkaar te zoeken toch. Dan hoef je het niet eerst voor te sorteren.
Imho is het steeds kijken op lijstjes enorm tijdrovend, terwijl je bijna mindless Lego steentjes op kleur/functie kan sorteren...
Ik ben gisteravond 11022 (1700 steentjes) op kleur gesorteerd, dat gaat best rap als je dan ook een serie aan het kijken bent tijdens het sorteren. Best wel zen...
Ja dat is waar inderdaadCergorach schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:09:
[...]
Ik vermoed dat je het beste eerst op kleur kan sorteren om het geheel behapbaarder te maken, dan hoef je niet steeds naar een onderdelen lijst te kijken. De lijsten onder de sets op Rebrickable maakt het daarna vrij simpel om per kleur (daar is het ook gesorteerd op kleur) je onderdeeltjes per set er uit te vissen. Het ligt er echter aan wat voor sets dat zijn, zijn dat een paar honderd steentjes per set of een paar duizend? Als het teveel steentjes zijn zal je dan eerst weer een tussenstap moeten maken.
Imho is het steeds kijken op lijstjes enorm tijdrovend, terwijl je bijna mindless Lego steentjes op kleur/functie kan sorteren...
Ik ben gisteravond 11022 (1700 steentjes) op kleur gesorteerd, dat gaat best rap als je dan ook een serie aan het kijken bent tijdens het sorteren. Best wel zen...Ik moet er nu nog een paar van diezelfde sets sorteren (Intertoys bonuspunten for the win!)...
Durf ik niet te zeggen, maar wellicht is PlayToday in Gouda dan ook goed aan te rijden, paar afslagen op de A12 verder.Zenomyscus schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:01:
Weet iemand of Jan's Steen uit Woerden nog steeds een brick wall heeft? Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met lego (een stad bouwen zoals velen) en mis uiteraard een hoop steentjes. Nu is Woerden voor mij redelijk goed te bereiken, dus ik dacht daar eens langs te gaan om te kijken wat voor steentjes ik kan oppikken.
…….
Gister nog geweest en ze hadden een mooie selectie stenen en vernieuwen deze regelmatig.
Maar die is eigenlijk alleen voor noord amerika en AS toch?PureLOOD schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:45:
[...]
Er is wel een reddit pagina (r legodeal) niet echt prijsvergelijking, maar komen soms wel mooie deals langs, wellicht kan je die gebruiken
Top, die winkel is ook redelijk dichtbij inderdaad. Wellicht ga ik daar eens kijken, thanks!Thothaa schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:21:
[...]
Durf ik niet te zeggen, maar wellicht is PlayToday in Gouda dan ook goed aan te rijden, paar afslagen op de A12 verder.![]()
Gister nog geweest en ze hadden een mooie selectie stenen en vernieuwen deze regelmatig.
Ondertussen heb ik ook mijn eerste order op Bricklink geplaatst. Ik denk dat mijn vrouw inmiddels doorheeft wat mijn nieuwe verslaving is
Gisteren weer een hele toffe Speed Champion gebouwd: de Pagani.
De wagen heeft een hele fraaie grijze kleur (stuk donkerder dan op de foto's overkomt) en de kleur van het dakje komt zowaar redelijk goed overeen. Nu is het op de foto lastig te zien maar de aflopende driekhoeken achter de cockpit hebben een soort metallic grijze kleur. Ik had heel graag de gehele auto in deze kleur willen zien!
Ze hebben hele leuke oplossingen bedacht voor de neus (2 grijpertjes) en de typische achterkant (4 deurtjes). Het is ook één van de weinige met een cockpitsticker, dat mis ik bij de andere autootjes vaak.
Het enige wat ik mis is een platte gladde vierkante tegel om de lederen stoel aan de passagierskant af te maken. Nu heeft die stoel geen zitting en dat ziet er wat raar uit. Waarschijnlijk hebben ze dat zo gelaten omdat er anders geen poppetje in kan, dan gaat het dak niet meer dicht.
:strip_exif()/f/image/rMGmQ5DMQON1NAgFK3rAX9eU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/htzlagPwdpBBH1mzNxXZEstM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1FOrCtAqdGdmJfS8LbG2Nknn.jpg?f=fotoalbum_large)
De wagen heeft een hele fraaie grijze kleur (stuk donkerder dan op de foto's overkomt) en de kleur van het dakje komt zowaar redelijk goed overeen. Nu is het op de foto lastig te zien maar de aflopende driekhoeken achter de cockpit hebben een soort metallic grijze kleur. Ik had heel graag de gehele auto in deze kleur willen zien!
Ze hebben hele leuke oplossingen bedacht voor de neus (2 grijpertjes) en de typische achterkant (4 deurtjes). Het is ook één van de weinige met een cockpitsticker, dat mis ik bij de andere autootjes vaak.
Het enige wat ik mis is een platte gladde vierkante tegel om de lederen stoel aan de passagierskant af te maken. Nu heeft die stoel geen zitting en dat ziet er wat raar uit. Waarschijnlijk hebben ze dat zo gelaten omdat er anders geen poppetje in kan, dan gaat het dak niet meer dicht.
:strip_exif()/f/image/rMGmQ5DMQON1NAgFK3rAX9eU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/htzlagPwdpBBH1mzNxXZEstM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1FOrCtAqdGdmJfS8LbG2Nknn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F4m4zp8K8dVHxCNr137gNMCT.jpg?f=fotoalbum_large)
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
@Superkiwi
Welke kleur is die ronde tile van de uitlaat? Het lijkt nogal wit op de foto, maar is het stiekem metallic silver? Het lijkt wel zilverkleurig/chroom op de echte Pagani, dus zou wel logisch zijn, die rand rond de uitlaten is wel veel dikker in het Lego model, toch jammer. Maar ja, natuurlijk gewoon de standaard maat sticker of standaard maat voor een printed onderdeel (al je stickers zitten zo superstrak op de onderdelen dat ik het verschil hier niet zie
).
Welke kleur is die ronde tile van de uitlaat? Het lijkt nogal wit op de foto, maar is het stiekem metallic silver? Het lijkt wel zilverkleurig/chroom op de echte Pagani, dus zou wel logisch zijn, die rand rond de uitlaten is wel veel dikker in het Lego model, toch jammer. Maar ja, natuurlijk gewoon de standaard maat sticker of standaard maat voor een printed onderdeel (al je stickers zitten zo superstrak op de onderdelen dat ik het verschil hier niet zie
Het is inderdaad metallic silver met voorbedrukte print. De koplampen en het kleine steentje onder de uitlaten zijn eveneens voorbedrukt.
Met slechts 9 stickers een vrij stickerloos model dit
Met slechts 9 stickers een vrij stickerloos model dit
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hahaha, nou dat zal wel meevallen toch, het zilveren lijntje is simpelweg beschadigd, dat zal weinig unieks zijn in de toekomst.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Afgelopen week zijn er wat onderdelen binnengekomen om de Space Police II Solar Snooper en Rebel Hunter af te maken die ik incompleet had gekocht op Bricklink. Ook zijn er onderdelen binnengekomen om de Blacktron II Spectral Starguider te kunnen maken én er kwamen vier setjes binnen uit de Classic Space lijn voor bij de Galaxy Explorer. Happy days!
:strip_exif()/f/image/CifvZ8j8NgSJBIfu0Mpu2KEL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S9yQintxp6bWbDMcHsnYbRBj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4TFVxRaUttWyXGOrGA1fTwoB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VldO8yHSlBwAF8wGHSoFTcL7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RDCLBbxYEpodPXBDG33LlDzH.jpg?f=fotoalbum_large)
Van die drie lijnen, en misschien ook M-Tron, gaan er nog wel meer sets komen in de toekomst gok ik zo. Toffe stijltjes, en toch ook wel een beetje jeugdsentiment. Zeker Space Police II en Blacktron II heb ik me vaak aan zitten vergapen in mijn jongere jaren, maar ik had alleen wat kleine setjes
Overigens heb ik ook nog wat sets van Ice Planet 2002, Spyrius, UFO en Exploriens, maar die liggen op zolder ergens in een donker hoekje.
:strip_exif()/f/image/CifvZ8j8NgSJBIfu0Mpu2KEL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S9yQintxp6bWbDMcHsnYbRBj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4TFVxRaUttWyXGOrGA1fTwoB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VldO8yHSlBwAF8wGHSoFTcL7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RDCLBbxYEpodPXBDG33LlDzH.jpg?f=fotoalbum_large)
Van die drie lijnen, en misschien ook M-Tron, gaan er nog wel meer sets komen in de toekomst gok ik zo. Toffe stijltjes, en toch ook wel een beetje jeugdsentiment. Zeker Space Police II en Blacktron II heb ik me vaak aan zitten vergapen in mijn jongere jaren, maar ik had alleen wat kleine setjes
Dat was ook precies mijn vraag, ik zit momenteel in de US.johnb52 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:38:
[...]
Maar die is eigenlijk alleen voor noord amerika en AS toch?
Als je in NL of B woont heb je er vrij weinig aan helaas...
Bij Walmarkt of Target heb je echt van die mega aanbiedingen, die vind je hier bijna niet
Bij Walmarkt of Target heb je echt van die mega aanbiedingen, die vind je hier bijna niet
Die heb ik hier ook staan! Dat was als kind mijn eerste echt grote set die ik voor mijn verjaardag kreeg. Zoveel mee gespeeld destijds!Br00d schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:31:
Vandaag King Leo's Castle gebouwd. De set zat in een grote bak met allerlei Lego van Marktplaats. Het heeft veel tijd gekost om alles schoon te maken (met tandenborstel), sorteren, inventariseren, bijkopen. Uiteindelijk is het me nu misschien meer waard om de set zelf te houden 🙂
[Afbeelding]
Hij is bij mij ook nagenoeg compleet, alleen zit er helaas een lelijke vouw in dat achterdoek en zijn de zwaarden wat afgebladderd. Wel een toffe set en een mooie baseplate. Viel me bij het opbouwen nog op hoe weinig onderdelen de set eigenlijk bevat vergeleken met de huidige sets
@Sjurm
Je ontkomt er bijna niet aan met een gebruikte set. Het doek was helaas één van de onderdelen die miste in mijn bak. Degene die ik van een Nederlander kocht was zo'n 20 euro en daar zaten ook lichtbruine plekken op zag ik bij ontvangst. Blij dat de set tenminste compleet is nu 🙂
Je ontkomt er bijna niet aan met een gebruikte set. Het doek was helaas één van de onderdelen die miste in mijn bak. Degene die ik van een Nederlander kocht was zo'n 20 euro en daar zaten ook lichtbruine plekken op zag ik bij ontvangst. Blij dat de set tenminste compleet is nu 🙂
Heb je meer foto's?😉Danielson schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:30:
Mocht iemand zich morgen nog vervelen, in het mooie Nijverdal was vandaag en is morgen Zomer Bricks, ik kon zelf uit Nijverdal en dacht dat het niet veel voor zou stellen, maar dat had ik mis!
Voor de Lego liefhebber een hele dikke aanrader!
[Afbeelding]
Als iemand nog vragen heeft, dan hoor ik het wel!
Ik moet bekennen dat ik er vanochtend alleen was voor de zwemles voor de kleine en ik alleen even snel om de hoek heb gekeken, morgen ga ik er even de tijd voor nemen!

Maar ik zag iig de grootste Lego kraan van Nederland
https://www.tubantia.nl/h...mijn-levenswerk~afa96b64/
En een empire state building van een meter of 3 hoog en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dan heb ik het nog niet over de shitload Lego die er te koop is, ook gigantisch veel sets die niet meer te koop zijn en de wereld aan minifigs!
Zin in morgen!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked