Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 313 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.489 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:41
SomerenV schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:22:
Afgelopen week zijn er wat onderdelen binnengekomen om de Space Police II Solar Snooper en Rebel Hunter af te maken die ik incompleet had gekocht op Bricklink. Ook zijn er onderdelen binnengekomen om de Blacktron II Spectral Starguider te kunnen maken én er kwamen vier setjes binnen uit de Classic Space lijn voor bij de Galaxy Explorer. Happy days! _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van die drie lijnen, en misschien ook M-Tron, gaan er nog wel meer sets komen in de toekomst gok ik zo. Toffe stijltjes, en toch ook wel een beetje jeugdsentiment. Zeker Space Police II en Blacktron II heb ik me vaak aan zitten vergapen in mijn jongere jaren, maar ik had alleen wat kleine setjes :+ Overigens heb ik ook nog wat sets van Ice Planet 2002, Spyrius, UFO en Exploriens, maar die liggen op zolder ergens in een donker hoekje.
OMG dit is voor mij pure nostalgie! Ik herken gewoon een aantal van de setjes die ik gehad heb toen ik klein was.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 19:28
Br00d schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:31:
Vandaag King Leo's Castle gebouwd. De set zat in een grote bak met allerlei Lego van Marktplaats. Het heeft veel tijd gekost om alles schoon te maken (met tandenborstel), sorteren, inventariseren, bijkopen. Uiteindelijk is het me nu misschien meer waard om de set zelf te houden 🙂

[Afbeelding]
Jeugdherinneringen! Deze set had ik ook en daar heb ik me uren mee vermaakt. Ik denk dat die set hier ook nog ergens in een doos zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-10 11:42

Eurionair

Senior Destructor

Iemand nog tips hoe je de rubberen banden weer mooi zwart kunt krijgen ?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:17

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Eurionair schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:00:
Dit bijvoorbeeld? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eurionair schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 22:00:
In principe zou ik zeggen gewoon wassen met water en zeep.
Rubber banden verkleuren nauwelijks. Blijft wel stof aan plakken na verloop van tijd.

Bandenzwart kan uiteraard, maar is wat chemisch en zou ik op Lego spul niet uitproberen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
The Eagle schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:01:
[...]

In principe zou ik zeggen gewoon wassen met water en zeep.
Rubber banden verkleuren nauwelijks. Blijft wel stof aan plakken na verloop van tijd.

Bandenzwart kan uiteraard, maar is wat chemisch en zou ik op Lego spul niet uitproberen :)
Hier nu ook bezig met alle legosets compleet te maken en kwam er achter dat de banden ineens knijterhard waren geworden... met een schaar van de velgen af mogen knippen...

Waren allemaal de voorloper van de 60700/87697 band, 6015, dus maar even 160 nieuwe bandjes gekocht..

Wel weer leuk om er mee bezig te zijn in ieder geval oOo

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:37
Zenomyscus schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:01:
Weet iemand of Jan's Steen uit Woerden nog steeds een brick wall heeft? Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met lego (een stad bouwen zoals velen) en mis uiteraard een hoop steentjes. Nu is Woerden voor mij redelijk goed te bereiken, dus ik dacht daar eens langs te gaan om te kijken wat voor steentjes ik kan oppikken.

Echter zijn er maar een paar pick a brick walls volgens deze site:
https://www.pabfinder.com/stores/nl

Weet iemand of ik nog zelf steentjes kan uitzoeken bij Jan Steen, of is dat tegenwoordig niet meer mogelijk? Ik zie op de site een hoop sets staan, maar alles over de brick wall komt uit 2020.
Jan heeft nog een PAB, echter afgesloten en alleen onder toezicht ivm met veel jatwerk schijnbaar.
Suggestie van playtoday in Gouda is een goede optie en als je een bepaald steentje wilt hebben, zijn ze ook nog bereid om achter in de voorraad te kijken.
En inderdaad, ze vernieuwen regelmatig het assortiment :)

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-10 22:05
Vandaag met de nineties ruimte Lego de 7140 X-Wing nagebouwd, met wat smokkelen her en der:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihiwzbRBL0Djeqe844mPr8PFJco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbkdTJCU9G58OaOr4ZoDoxh4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@IkWilbert leuke fotos! sinds lego-masters zie je zowaar 5stud blokjes op een beurs :+ :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06
himlims_ schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:21:
@IkWilbert leuke fotos! sinds lego-masters zie je zowaar 5stud blokjes op een beurs :+ :)
Ik snap over welke meme je het hebt, maar de 1x5 bestaat echt tegenwoordig :D

plate 1x5
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/product-assets/element.img.lod5photo.192x192/6413109.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 14-08-2023 08:38 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kapoen schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

Ik weet wat je bedoelt, maar de 1x5 bestaat echt tegenwoordig :D

plate 1x5
[Afbeelding]
heel mijn beleef wereld ingestort

Afbeeldingslocatie: https://cdn11.bigcommerce.com/s-5g95y2/images/stencil/1280x1280/products/334/4984/new-04__54953.1558298873__28419.1589744755.png?c=2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:26
MvdD schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:09:
[...]

Ik heb eenzelfde klus voor de boeg en 2 grote kisten met al mijn oude sets. Ik was benieuwd hoe je dit uiteindelijk aan hebt gepakt en of je tips/tricks hebt.
Ik denk dat je voor je zelf moet beoordelen wat je zelf fijn vindt om later mee te bouwen.

Ik ben zelf begonnen met alles op kleur te sorteren, maar kwam er achter al heel snel achter dat op kleur voor mij toch niet zo praktisch is. Vind maar eens een specifiek (klein) blokje in een berg blokjes van dezelfde kleur.

Dus ik ben over gegaan op vorm sorteren. dus plates / tiles / bricks / slopes / afwijkend, etc bij elkaar (excuses voor de engelse termen, ik gebruik nu meestal bricklink als ik iets opzoek).
Verder alle poppetjes + accessoires in 1 zak/bak, technic lego in een ander (er zat relatief weinig technic tussen), etc.
Als je dan later op zoek bent naar een rode brick van 1x4 is dat (voor mij) makkelijk zoeken tussen de andere kleuren bricks.

Het heeft een flink aantal uren gekost, maar zoals al eerder werd genoemd, het is redelijk hersenloos werk dat je kan doen terwijl je voor de tv/tablet zit met een serie/film aan.
Voordeel van sorteren op vorm is dat je niet eens hoeft te kijken naar wat je in je handen hebt :*)

ik ben uiteindelijk geeindigd met iets van 10 verschillende categorien. ik had er eerst minder, maar ik merkte dat ik weer langer aan het zoeken was, als ik daadwerkelijk begon te bouwen.

succes in elk geval!

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Stappieterug schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:50:
Ik had laatst van mijn schoonfamilie de oude lego van mijn schoonbroer gekregen (nav mijn aanschaf van het nieuwe kasteel). Had er niet veel van verwacht, en kreeg dan ook een grote doos met 12-13 kilo aan losse stukjes die de afgelopen 25 jaar in een hoek had gestaan.

Maar zag dit weekend toen ik er wat in ging neuzen dat er ook nog een serie boekjes bij zaten en tot mijn verrassing blijkt dat het veel piraten, ridders en oude space items zijn.
Hoogtepunten zijn de Caribbean Clipper (6274), Black Seas Barracuda (6285), en Knights castle (6073 - black falcons).
Dus ik ben een paar uur bezig geweest om die kilo's te sorteren zodat ik kan gaan bouwen en zien hoe compleet de sets zijn.

ik kan in elk geval weer vooruit.
alles op een grote hoop; vervolgens die hoop opsplitsen;
- plates
- brick
- poppetjes
- voertuigen
- iets anders

daarna die individuele hopen verder specificeren;
- brick scheiden in 1x2 1x3 1x4 etc.
- brick scheidin in basic blocks
etc. etc.

leuk? nee niet bepaald, ik had het willen uitbesteden, maar dat blijkt niet zo handig :)

tijdroven voora; periode van paar weken, iedere avond 1-2uur sorteren.

alles in bakjes met labels gedaan, zie hier:
https://drive.google.com/...lPUAQ/view?usp=drive_link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:05

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

IkWilbert schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 21:20:
Vandaag ook in Nijverdal geweest, is om de hoek dus dat kwam goed uit. Hier wat foto's die ik snel even heb gemaakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke foto's! Jammer dat ik hier net even 2 dagen te laat achter kom... ik woon in Nijverdal :'(

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-10 15:20
https://www.lidl.nl/p/parkside-opbergmagazijn/p100365198

Opbergers voor de LEGO elementen, van 14,99 voor 9.99!

exclusief 4,95 verzendkosten, ongeacht aantal dat je koopt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xwV_fFfPvHYS-12xnefCGykvYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKWvZGe9MKjSFe8FLIQnFdNY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
himlims_ schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:55:
[...]

alles op een grote hoop; vervolgens die hoop opsplitsen;
- plates
- brick
- poppetjes
- voertuigen
- iets anders

daarna die individuele hopen verder specificeren;
- brick scheiden in 1x2 1x3 1x4 etc.
- brick scheidin in basic blocks
etc. etc.

leuk? nee niet bepaald, ik had het willen uitbesteden, maar dat blijkt niet zo handig :)

tijdroven voora; periode van paar weken, iedere avond 1-2uur sorteren.

alles in bakjes met labels gedaan, zie hier:
https://drive.google.com/...lPUAQ/view?usp=drive_link
je google is stuk :-(

zo te zien heb je nog niet genoeg LEGO, want je doet de standaard blokken/platen/dakjes nog niet op kleur :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

johnb52 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:49:
[...]

je google is stuk :-(

zo te zien heb je nog niet genoeg LEGO, want je doet de standaard blokken/platen/dakjes nog niet op kleur :P
dat is vervolg; eerst op type/shape, dat kan uiteindelijk op kleur.

maar klopt, ik heb nog niet genoeg lego :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:13
himlims_ schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:10:
Wat is genoeg Lego? Wil je er in zwemen als Dagobert Duck? Er daadwerkelijk een nieuw huis van kunnen bouwen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Cergorach schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:21:
[...]

Wat is genoeg Lego? Wil je er in zwemen als Dagobert Duck? Er daadwerkelijk een nieuw huis van kunnen bouwen? ;)
geen idee @johnb52 weet schijnbaar precies hoe het er bij mij thuis aan toe gaat :+ vandaar deze lichtelijk sarcastische opmerking :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cx260MQK8dwv4HTDgjZK-ijyjZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/smRe66Ho5OcB0N9Gr9DowJu8.png?f=fotoalbum_large

Zoiets is wel voldoende voor mij (per element dan hè)

@himlims_ daarom zet ik er ook smilies bij :-)

[ Voor 6% gewijzigd door johnb52 op 14-08-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:16

L23

himlims_ schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:10:
[...]

dat is vervolg; eerst op type/shape, dat kan uiteindelijk op kleur.

Ik dacht eerder gelezen te hebben dat je veel van je Lego sets ging verkopen en het tijd was voor een andere hobby? Aan de andere kant lijk je als ik je laatste berichten lees een enorme Lego fan :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

L23 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:48:
[...]

Ik dacht eerder gelezen te hebben dat je veel van je Lego sets ging verkopen en het tijd was voor een andere hobby? Aan de andere kant lijk je als ik je laatste berichten lees een enorme Lego fan :P
verkoopt niet zo hard, maar dit jaar 0 lego gekocht (los van een 12euro narcissen bloem doosje voor vriendin)

ben zeker groot fan van lego, alleen de huidige weg ligt me niet zo. prijzen vind ik buitensporig.

airsoft ingestapt deze maand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:16

L23

himlims_ schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:52:
[...]

verkoopt niet zo hard, maar dit jaar 0 lego gekocht (los van een 12euro narcissen bloem doosje voor vriendin)

ben zeker groot fan van lego, alleen de huidige weg ligt me niet zo. prijzen vind ik buitensporig.

airsoft ingestapt deze maand
Ok, maar zo te zien blijf je voorlopig nog wel Lego fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
johnb52 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:46:
https://www.lidl.nl/p/parkside-opbergmagazijn/p100365198

Opbergers voor de LEGO elementen, van 14,99 voor 9.99!

exclusief 4,95 verzendkosten, ongeacht aantal dat je koopt

[Afbeelding]
Heeft iemand ervaring met deze opbergkasten? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:14
TestDummie schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:55:
[...]

Ik heb er een aantal en ga er ook meer bestellen.
Vind ze prima, zeker voor die prijs. Er zijn vast betere te vinden die wat steviger zijn, maar niet voor deze prijs.

De grotere van bv HBM zijn ook goed en vergelijkbaar (ook qua prijs).

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:05
Lego VIP gaat wijzigen: https://www.lego.com/nl-nl/insiders/rewards-center/welcome

Mooie bonus, alle boekjes die je hebt en van een QR code zijn voorzien, kun je scannen en daar krijg je 20 insiders points(vip punten) voor per set! Toch lekker dat ik altijd alles bewaarde…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
dus binnenkort massaal QR codes delen! 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

johnb52 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 19:10:
dus binnenkort massaal QR codes delen! 8) 8) 8)
Het lijkt er op dat elk boekje z'n eigen unieke code heeft. Dus die vlieger gaat niet op.
Zie ook het artikel op Brickset.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:05
Dus op marktplaats de qr codes van je boekjes afschermen. Ik voorzie al weer een hoop mensen die heel marktplaats scannen op qr codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:46

QuattroNL

It is I.

pixels66 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 19:36:
Dus op marktplaats de qr codes van je boekjes afschermen. Ik voorzie al weer een hoop mensen die heel marktplaats scannen op qr codes.
Als ik al boekjes op MP zie dan is dat alleen de voorkant, en daar staan geen QR's op, die staan (vziw) op de achterkant.
De hele oude boekjes zullen nog geen QR hebben; enig idee per wanneer Lego daarmee begonnen is?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnb52
2018 ongeveer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Er staan ook QR codes in de downloadable bouwinstructies.

Ik heb net de Bloempot GWP van marktplaats gescoord en gebouwd. Wel grappige build, weer heel anders dan de boeketten of de Orchidee die ik eerder gebouwd heb. Vrouwlief zag hem gisteren langskomen via Facebook oid, en ik kon hem voor niet al te veel op MP vinden. Gelijk maar de koe bij de horens gevat en haar verrast met een nieuw Lego bloemetje *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

gwystyl schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:35:
Er staan ook QR codes in de downloadable bouwinstructies.
Idd ja. Hoe gaan ze daar mee om dan?
Excluden ze die voor de VIP punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 19:11
QuattroNL schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 23:17:
Idd ja. Hoe gaan ze daar mee om dan?
Excluden ze die voor de VIP punten?
Als elke QR code uniek is en maar een keer gebruikt kan worden dan is het eenvoudig om die in de digitale online handleidingen als 'reeds gebruikt' te registreren.

Gelukkig heb ik al m'n boekjes sinds 2018 bewaard dus ik ga een hoop extra punten scoren! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:11

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ben benieuwd hoeveel punten je dan krijgt, en wat die dan weer waard zijn, sinds 2018 heb ik toch wel een paar duizend euro aan plastic gekocht, zou grappig zijn als ik daar dan nog een extratje voor krijg

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:29
Haay schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 00:17:
[...]

Als elke QR code uniek is en maar een keer gebruikt kan worden dan is het eenvoudig om die in de digitale online handleidingen als 'reeds gebruikt' te registreren.

Gelukkig heb ik al m'n boekjes sinds 2018 bewaard dus ik ga een hoop extra punten scoren! :D
Ik denk dat ze de moeite niet eens hoeven nemen. Nu heeft de eerste die 'm probeert geluk en de rest pech.

Wat is de conversie rate met de Lego points uit de jaren negentig? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2BQmv21G_KUzd1xbgz7ZbeZbSc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/VNX1eqGqeVdHcm4vt3wENXpp.png?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
TestDummie schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:55:
[...]

Ik gebruik een aantal van de Aldi equivalenten, en ik kan alleen maar zeggen dat ik het rechtse type verkies (met alleen kleine bakjes) t.o.v. de linkse met de open bakjes.

Een en ander hangt natuurlijk af van het type onderdelen dat je wil sorteren, maar mijn ervaring met de open bakjes is dat ze niet volledig kunnen gevuld worden want er vallen snel elementen uit.
Al helemaal wanneer je er in wil graaien :)

Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf bekijken natuurlijk, we hebben allemaal onze eigen manieren van sorteren en bewaren _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:26

RBH

vectormatic schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:31:
Ben benieuwd hoeveel punten je dan krijgt, en wat die dan weer waard zijn, sinds 2018 heb ik toch wel een paar duizend euro aan plastic gekocht, zou grappig zijn als ik daar dan nog een extratje voor krijg
20 punten per code, dus niet echt een vetpot, maar toch aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Als 750 punten nog steeds 5 euro blijft dan zul je dus 38 sets moeten kopen en QR's scannen voor die 5 euro korting. Wat mij betreft niet echt de moeite waard. De meeste mensen hebben überhaupt niet eens zoveel Lego sets.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

ReVision. schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:53:
Als 750 punten nog steeds 5 euro blijft dan zul je dus 38 sets moeten kopen en QR's scannen voor die 5 euro korting. Wat mij betreft niet echt de moeite waard. De meeste mensen hebben überhaupt niet eens zoveel Lego sets.
Als het inderdaad die zelfde wisselkoers blijft heeft het idd geen zin, zeker omdat die 5 euro korting van msrp afgaat, het is voor zo ongeveer elke set boven de 30 euro triviaal om een betere deal te vinden

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
vectormatic schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:10:
...het is voor zo ongeveer elke set boven de 30 euro triviaal om een betere deal te vinden
Met een aantal uitzonderingen en juist die koop je dan toch via Lego.com... Bepaalde 'exclusives' en bepaalde aanbiedingen kan (op dat moment) een andere winkel niet aan tippen. Zeker niet in combinatie met andere Lego aanbiedingen zoals bv. de GWP exclusives...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cergorach schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:48:
[...]

Met een aantal uitzonderingen en juist die koop je dan toch via Lego.com... Bepaalde 'exclusives' en bepaalde aanbiedingen kan (op dat moment) een andere winkel niet aan tippen. Zeker niet in combinatie met andere Lego aanbiedingen zoals bv. de GWP exclusives...
Mja, ik ben zelf behoorlijk allergisch voor verkooptruuks zoals exclusives, die koop ik dus uit principe al niet, zelfde geldt ook voor GWPs, als zon ding niet iets is waar ik los ook het geld aan zou uitgeven reken ik em ook niet mee in de bang/buck balans.

No offence richting mensen die hier wel blij van worden, ieder zn ding, ik gewoon een tikje cynisch :X

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsZ8Sdx9DEAiviKbK_eulBuyD-U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fEJbT4z20IuG52YH8JIPxf3H.png?f=user_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:54
Deze kwam ik net tegen op YouTube, erg leuk gemaakt! :)

(@JoeZuCK Ik zie nu dat je deze al een keer had gedeeld, sorry ;) ).

Afgelopen week heb ik me erg vermaakt met het weer opnieuw opbouwen van het Parisian Restaurant. Wat een mooie set! Ik ben er weer helemaal van onder de indruk geraakt hoe leuk het was om deze te bouwen. Een prachtig gebouw met veel leuke details, maar ook vol interessante bouwtechnieken zoals het dak, of de voorgevel op de middelste verdieping.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfqHevQ8N4zEqep6Qnp9CwrjHw4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CjGF5fvvvCiHFjoqnuQiYVGi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SJt4LTdRrkJBUGBgv5lfEAVDF0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebWXJ9rAU1pwafiecrv8THTE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ek0kFmOvM0k8JzewhQGlgSiYsvc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCpON1hjj6jYuHFm42mmQO5A.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvB0gE5G2GN1YrTDZNaeIfoyD1s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/03jdjQD1tbxysb8JUDfxqfxu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuFM-Oq8220xyXYV6Msw3eWBqE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXmcPi0uDjUth5wVuL0XzW1H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uC2MB36p_aCOMaIIdiGEuf5qpSc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltWymKzs3FumHk7FyZPkoe9V.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrQ2_i-gMNh9Y8k9jN4AYfazX14=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AD3Yzgcy3eH697us54VgcnIb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTCh1XSwTgrvyAkUn-V67HIwYqc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BX7y6vsAaboHFpb9GWaTvczr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdRwMuGUSZcp-P3dLtlZcyS2DYg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFbLVaAZxiHNYPGp1UEAkL8v.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 92% gewijzigd door Jakkus op 17-08-2023 08:53 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:33
Nieuwe LEGO Ideas set (4 september, 80 euro, 1111 stukjes): https://ideas.lego.com/bl...91-4734-abc7-b74a101723ad

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/a452e814-c71c-4e82-91ce-6bddcb95caa4/resize:1600:900/legacy

Gemaakt door hachiroku24. Heeft ook veel mooi ander werk op YouTube en Instagram.

Dit was zijn IDEAS inzending:
https://ideas.lego.com/pr...3d-481b-b157-8f586082761e

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/a6ecd40b-3af0-408e-ad98-e4dafdae5ab3/resize:1600:900/webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

pixels66 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:46:
Lego VIP gaat wijzigen: https://www.lego.com/nl-nl/insiders/rewards-center/welcome

Mooie bonus, alle boekjes die je hebt en van een QR code zijn voorzien, kun je scannen en daar krijg je 20 insiders points(vip punten) voor per set! Toch lekker dat ik altijd alles bewaarde…
Maar krijg je straks nog wel punten bij aankoop?
Of alleen bij het bouwen van de set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

JBplap schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 18:01:
[...]

Maar krijg je straks nog wel punten bij aankoop?
Of alleen bij het bouwen van de set?
Zie de link. Het is een extra manier om punten te scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
Van de sets die met pensioen gaan zijn er een aantal die ik nog wil, maar teveel om tegelijk geld aan uit te (willen) geven. Voor zij die ervaring hebben met de sets, kunnen jullie ze rangschikken van leukst naar minst leuk?
  • 10255 Assembly Square
  • 10270 Bookshop
  • 10273 Haunted House
  • 10278 Police Station
Misschien dat ik er nog eentje krijg met kerst en dat ik er nog eentje koop. Twee zullen moeten afvallen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Hoewel ik bij de Speed Champions duo-packs er vaak maar één écht mooi vind komt deze Valkyrie toch aardig goed uit de verf :)
Hij is wel opvallend lang vergeleken met de anderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmP-G9zzZwzyKzULC2OAR6XA2oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khkA23iFvgxuv76koMv9e7TE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IS02OhoYnhb3FZacOjv-ctMuC98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgFGigyBJ05M3quAl47TROgv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSC_sYFkZ7zF_Srk_kiblAgxPnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t2U0tPrAkQDXHOOOZdo2Z0Ng.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8VAmQWjB1kN_V9bWLeYEryLbJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o1WjEZJ1FORpu58O1KO14T3V.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk hoe de complete voorkant in de rest van het chassis klikt. Bij elk autootje word ik weer verrast door andere technieken.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:38
Flying schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:21:
Van de sets die met pensioen gaan zijn er een aantal die ik nog wil, maar teveel om tegelijk geld aan uit te (willen) geven. Voor zij die ervaring hebben met de sets, kunnen jullie ze rangschikken van leukst naar minst leuk?
  • 10255 Assembly Square
  • 10270 Bookshop
  • 10273 Haunted House
  • 10278 Police Station
Misschien dat ik er nog eentje krijg met kerst en dat ik er nog eentje koop. Twee zullen moeten afvallen...
Ik mis de bookshop, maar mijn lijstje:
  1. Haunted House
  2. Assembly Square
  3. Police Station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:12
Ik vond vooral de toren van haunted house saai om te bouwen. En daarbij komt nog dat de 1x1 blokjes teveel klemmen en dus snel kapot gaan. Vandaar deze set op plaats 4. Jouw nummer 2 en 3 heb ik op 1 en 2, dus
1) Assembly square
2) Police station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 14:13
Wat ik van de laatste DuckBricks video begreep is dat het scannen van een handboek maar een paar cent opleverd en het dus niet waard is. Hoe denken jullie hier over?

[ Voor 21% gewijzigd door Br00d op 15-08-2023 20:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:55

spok9

Groen...

Voor de vakantie waren de Bricklink orders voor deze lokale trots binnen gekomen, zonet maar eens gebouwd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Yy1M4ExP5gBLUnXut_t_11V3Xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNZywb9GKuxCMopsz7fncC1d.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de puristische stadsgenoten: die haan op de top klopt niet nee, maar er is geen Sint Joris en de draak steentje :+ ;)

Grappig trouwens dat de steentjes bij verschijnen van de bouwinstructies (juni 2022) nog €70 kosten, maar dat de prijs sindsdien gehalveerd is.

Giswerk, maar zou het verschijnen van het Leeuwenridderskasteel de prijs van grijze stenen hebben doen kelderen? :) In mijn herinnering was grijs vroeger altijd een vrij schaarse kleur, maar dat is momenteel met het kasteel in de handel mogelijk heel anders.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • 10255 Assembly Square
  • 10270 Bookshop
  • 10273 Haunted House
  • 10278 Police Station
Voor mij:
1: Assembly Square
2: Police Station
3: Book shop
4: Haunted House (maar dat is niet mijn ding, dus ik weet niet of je op mij moet afgaan ;) )

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Br00d schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:13:
Wat ik van de laatste DuckBricks video begreep is dat het scannen van een handboek maar een paar cent opleverd en het dus niet waard is. Hoe denken jullie hier over?

[YouTube: I am Stupid, LEGO is Galaxy-Brained]
Als de "750 punten is 5 euro korting" klopt, zijn de 20 punten voor een handboek dus 13,3 cent waard. Daar ga ik inderdaad niet voor scannen, aangenomen dat ik doorgaans geen s@h exclusives koop, en dus sowieso nooit iets voor msrp koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
Ligt er een beetje aan hoe dat 'scannen' gaat. Als dat via een app gaat die een beetje vlot is, dan kan je vrij snel een berg codes inscannen. Zelfs als dat via foto's gebeurd die je moet uploaden, zolang dat in flinke batches gaat, niets aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:20

GeeBee

Oddball

Br00d schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:13:

[YouTube: I am Stupid, LEGO is Galaxy-Brained]
Ik vond vooral de aanname van hem dat het een manier van LEGO was om een profiel te bouwen wel aardig. Voor weinig cent een berg aan info binnenharken, ook LEGO doet mee aan big-data…

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
  • 10255 Assembly Square
  • 10270 Bookshop
  • 10273 Haunted House
  • 10278 Police Station
Mijn volgorde:
  • 10255 Assembly Square
  • 10270 Bookshop
  • 10273 Haunted House
  • 10278 Police Station
Hier zelfs twee Assembly Squares (eentje in spiegelbeeld gebouwd tegen de andere) 8)7 Die set is awesome :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

De Bookshop is van buiten best wel ok maar van binnen vond ik 'm flink tegenvallen, veels te leeg.
Ik heb 'm dus zelf maar wat aangepast en gevuld met meer boekenkasten.

Ik heb ze alle 4 en mijn lijst zou zijn:
1. AS
2. PS
3. HH
4. BS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • 10255 Assembly Square
  • 10270 Bookshop
  • 10273 Haunted House
  • 10278 Police Station
En welke sets vind je zelf het mooiste? Het heeft weinig zin zaken aan te schaffen op advies van mede tweakers als je de set zelf misschien niet mooi vindt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
Ik heb ze alle vier op mijn verlanglijstje staan. In dat opzicht is het moeilijk kiezen. Vandaar de vraag. Ik zou ze ook kunnen kopen, maar een beetje zelfbeheersing is prima. Hoef niet alles te hebben.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben weer wat verder met de F40 MOC van timtimgo. De handleiding is super duidelijk, geen klachten daar. Ook het model is erg stabiel, niks zit maar met 1 pin of nop vast (op de C-stijl na dan, maar die zit verder ingeklemd tussen andere onderdelen). Verder lijkt de achterkant vrij goed, ook al worden Technic onderdelen gebruikt voor de lampen, wat een beetje vreemd uitziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DAl-xvQeCKx22YM7lhzVCDdA-Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n1ixK7I6MQrxHki9utD7DhCV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biwJJqOK5lBE33aUE3Kh-GwJQVQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rTLZjDrh4BCBjgQ8RIZS5LDU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0adZr3ZYmbbxVi4j77tDsln6ixY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PxpO9aCbMsO9EXC3eHQ3wASi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YltlW5X-DF4UUhw4_bieXBF3TKk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z1yFr2mTGh4Ktzk5T136WPkP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJPQzyU2IL3PkgWgwMxWkR3tA0g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/El0pusZUKlyyWbgKsEnNjglB.jpg?f=user_large

Nadeel van het bouwen op basis van een al aangepast origineel is dat je nooit weet of je een onderdeel in de juiste kleur moet hebben, of eentje in een aangepaste kleur. Zo had ik een aantal blauwe 2L pin connectors vervangen, dus ik heb daar in deze F40 zwarte voor gebruikt, maar ik kwam er dus achter dat ik grijze had moeten gebruiken omdat de zwarte op waren toen ik aan de achterklep begon. Oh well, dat wordt dan weer een bricklink order. Ook die pin connector with axle in de deur heb ik nu even donker grijs gebruikt omdat ik blijkbaar ergens een zwarte elders gebruikt heb. Ik kon alleen niet vinden waar.

Dus nu moet de voorkant nog en dan is het model klaar. Hij is imposant groot en tot nu toe ben ik niets geks tegen gekomen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
@Flying
Misschien een idee om de set te nemen die nu het duurste uitkomt op Brickwatch? Ik neem aan dat ze allemaal alleen maar duurder worden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
  • 10255 Assembly Square
  • 10270 Bookshop
  • 10273 Haunted House
  • 10278 Police Station
Policy Station
Haunted House
Assembly Square
Bookshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
pixels66 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:46:

Members can now also earn points by registering previously purchased sets via the unique QR code in the building instructions
Die QR code is toch helemaal niet uniek per set die je koopt?
Hoe gaan ze hier misbruik tegenhouden? Ik zie de foto sites met QR codes als levendige handel ontstaan. Niemand die bevestigd controleerd of je de set ook daadwerkelijk zelf hebt.
Houdt wel in dat ik enkele verzegelde dozen moet gaan openen -die op zich nog klaar staan om te bouwen- om de boekjes eruit te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Flying schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:21:
Ik heb ze alle vier op mijn verlanglijstje staan. In dat opzicht is het moeilijk kiezen. Vandaar de vraag. Ik zou ze ook kunnen kopen, maar een beetje zelfbeheersing is prima. Hoef niet alles te hebben.
In principe hoort de Haunted House niet tot de collectie modulars, dus misschien is het een idee om die alvast te schrappen op basis van dit detail? Ik heb uiteraard geen idee of dit een geldig criterium is voor jou :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
[b][

Gemaakt door hachiroku24.
Helaas? geinspireerd door hem, niet gemaakt door hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:45
Flying schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:21:
De Haunted House is vrij hoog dus ook een lastige om ergens neer te zetten. Misschien helpt dat een beetje in het maken van een keuze :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
SunnieNL schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:37:
[...]

[...]

Hoe gaan ze hier misbruik tegenhouden? Ik zie de foto sites met QR codes als levendige handel ontstaan. Niemand die bevestigd controleerd of je de set ook daadwerkelijk zelf hebt.
Houdt wel in dat ik enkele verzegelde dozen moet gaan openen -die op zich nog klaar staan om te bouwen- om de boekjes eruit te halen.
er zal het een en ander zich nog moeten bewijzen in de praktijk, maar wat ik ervan lees, is de code uniek per gekochte set.

in mijn opinie, is juist het openen van sets een onderdeel van dit hele verhaal. Er zijn op dit moment zo veel scalpers en verzamelaars (ik, met backlog bv.) die hele stellingen met dozen ergens bewaren in de hoop dat het meer waard wordt. Over 15 jaar verwacht ik dat Lego ook hierin een nieuw systeem heeft, en de verzamelde QR-codes dus niks meer doen. Zo hebben heel veel mensen nog de 'hoekjes' in de jaren 90 beschrijvingen waar ook punten op zitten. Leuke nostalgica, maar nu niks meer waard behalve dat je je hoekje niet mist.

Ik denk dus dat dit een motivator wordt om dozen en enveloppen open te maken, en de punten te scoren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

D. Ninjai schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:18:
[...]
De Haunted House is vrij hoog dus ook een lastige om ergens neer te zetten. Misschien helpt dat een beetje in het maken van een keuze :p
Dat klopt zeker, het HH is een heel stuk hoger dan de modulars. Is bij mij wel een dingetje.
En als ik plaatsgebrek ga krijgen omdat Lego maar gave modulars blijft uitbrengen dan is het HH de eerste die weg gaat (omdat het geen modular is).

Een wat oudere foto ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IR4v5Ac-lgnE1nRk8NqSttLtwZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7Hhj44dBJBihfAPxCN3pgyT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cergorach schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:30:
Ligt er een beetje aan hoe dat 'scannen' gaat. Als dat via een app gaat die een beetje vlot is, dan kan je vrij snel een berg codes inscannen. Zelfs als dat via foto's gebeurd die je moet uploaden, zolang dat in flinke batches gaat, niets aan de hand.
Klopt, als je een nette stapel hebt en de app een beetje OK werkt, dan is dat je tijd nog wel waard. Ik zelf zou toch wel ff moeten zoeken om al mijn manuals sinds 2018 er bij te hebben. Daarnaast is het dus ook zo dat je pas bij 38 manuals die 750 punten haalt. Nu gok ik dat ik daar zelf nog wel aan kom, maar zeker geen twee keer.

Bij de aankondiging had ik in eerste instantie gehoopt dat die manual-scan feature nog enigszins naar rato van de set prijs zou zijn, dat je nu dus voor een star wars microfighter van 10 euro net zo veel punten krijgt als voor een UCS set van 850 euro (of in mijn geval, de Ferrari daytona van €450 msrp), vind ik dan ook best een put-off

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
SunnieNL schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:37:
[...]

[...]

Jawel.

Die vraag heb ik op de vorige pagina ook gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
vectormatic schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:01:
[...]

...

Bij de aankondiging had ik in eerste instantie gehoopt dat die manual-scan feature nog enigszins naar rato van de set prijs zou zijn, dat je nu dus voor een star wars microfighter van 10 euro net zo veel punten krijgt als voor een UCS set van 850 euro (of in mijn geval, de Ferrari daytona van €450 msrp), vind ik dan ook best een put-off
kan altijd in de app toevoegd worden, ik ga ervan uit dat ze wel bijhouden welke QRcode er op welke manual staat

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:37
Je hebt wel een geniale alt build van de Haunted House naar een modular. Die gast die het heeft gemaakt heeft ook echt nagedacht over wat Lego modulars zo leuk maakt: er zit een heel verhaal in de set.

gratis te downloaden https://rebrickable.com/m...ar-haunted-house/#details

Kijk ook zeker de uitleg van de maker (in het Duits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:09

KRAI.7

Bwoah...

Dag allen, ik ga zometeen een Lego 40581 Bionicle (GWP) set ophalen, gekocht via Marktplaats. De doos is nog gesealed en ik zat me af te vragen: is het handig om hem ook in de seal te laten zitten? Heeft dit potentie om ooit nog veel waard te worden?

Meestal worden GWP sets wel voor een redelijk bedrag verkocht op Marktplaats, evenals sets die uit de handel zijn. Maar als het niks waard gaat worden kan ik hem net zo goed bouwen :p

Ik begrijp dat jullie ook geen glazen bol hebben, maar ben wel benieuwd naar jullie perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Ik denk niet dat je een goudmijn hebt.

https://www.brickeconomy....o-bionicle-tahu-and-takua

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:43

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Br00d schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:26:
@Flying
Misschien een idee om de set te nemen die nu het duurste uitkomt op Brickwatch? Ik neem aan dat ze allemaal alleen maar duurder worden later.
Dat gaat niet op. Grote sets worden niet snel duurder. Juist sets rond de 80 a 100 stijgen sneller. Kijk maar de garage modular.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azure
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-10 21:09
KRAI.7 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:17:
Dag allen, ik ga zometeen een Lego 40581 Bionicle (GWP) set ophalen, gekocht via Marktplaats. De doos is nog gesealed en ik zat me af te vragen: is het handig om hem ook in de seal te laten zitten? Heeft dit potentie om ooit nog veel waard te worden?

Meestal worden GWP sets wel voor een redelijk bedrag verkocht op Marktplaats, evenals sets die uit de handel zijn. Maar als het niks waard gaat worden kan ik hem net zo goed bouwen :p

Ik begrijp dat jullie ook geen glazen bol hebben, maar ben wel benieuwd naar jullie perspectief.
Je leest vaak alleen de succes verhalen. Begrijp mij niet verkeerd, er zijn genoeg sets die meerdere keren over de kop gaan op dit moment. Je moet jezelf alleen afvragen of je zolang op je geld wil wachten en zelfs dan is het rendement vaak te verwaarlozen tegenover het plezier wat je ervan had kunnen hebben. Je hebt enkele vuistregels die je zou kunnen toepassen, maar écht geld verdienen is nog maar de vraag. Het is vooral veel geluk hebben, slim inkopen en wachten op een hype.

Vuistregels:
  • Minimaal 20% onder retail inkopen
  • Gerelateerd aan een film
  • Gaat dit jaar met pensioen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een gwp van een paar tientjes ga je nooit dik op verdienen. De vraag is of het de moeite waard is. Koop het om ervan te genieten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
@KRAI.7 Ik denk dat je meer heb aan deze link:
https://www.brickeconomy.com/sets/theme/bionicle

De Binocle sets kan flink op verdiend worden, maar de vraag is of dat ook met deze GWP gedaan kan worden. Ik zie een aantal oude promo sets die amper in prijs zijn gestegen en andere zijn flink in prijs gestegen. De kans is aanwezig dat het meer rendement oplevert dan je geld op de bank zetten. Maar... Het neemt ook relatief veel ruimte in beslag, het risico dat het beschadigd, vernietigd of gestolen wordt, etc. De vraag is ook, ben je een Bionicle fan? If so, koop een setje voor de heb en een setje voor de handel, mits natuurlijk je de (veilige) ruimte er voor hebt.

Persoonlijk heb ik al issues met ruimte te maken voor al die mooie Lego sets, laat staan dat ik ruimte heb voor de 'handel'... Een huis (in Nederland) met voldoende ruimte voor 'handel' opslag is imho behoorlijk aan prijs, de vraag is of je die dure ruimte wil benutten voor Lego opslag in de hoop dat het later veel geld waard wordt. Als het een Star Wars promo was, dan zou ik zeggen bewaren, mits je geen SW fan bent! Maar Bionicle... Tja, ik heb het in mijn jongere jaren altijd als bargain-bin niet-Lego gezien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:46
Iemand had al berekend dat je per gescande code voor 13 cent aan VIP punten krijgt. Lego gebruikt dit om data over je te verzamelen. Ze willen bij Lego graag weten welke sets je hebt, zodat ze je gericht marketing berichten kunnen tonen/sturen. En er is veel meer data te verzamelen: welke sets heb je wel in bezit, maar niet gekocht via lego.com, sets uit welke periode van het jaar verkopen beter, etc.
Voor die paar centen gaat een handelaar echt niet het seal van zijn dozen verbreken, zit een heel ander idee achter deze wijziging in VIP.
ymnia schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:26:
[...]

er zal het een en ander zich nog moeten bewijzen in de praktijk, maar wat ik ervan lees, is de code uniek per gekochte set.

in mijn opinie, is juist het openen van sets een onderdeel van dit hele verhaal. Er zijn op dit moment zo veel scalpers en verzamelaars (ik, met backlog bv.) die hele stellingen met dozen ergens bewaren in de hoop dat het meer waard wordt. Over 15 jaar verwacht ik dat Lego ook hierin een nieuw systeem heeft, en de verzamelde QR-codes dus niks meer doen. Zo hebben heel veel mensen nog de 'hoekjes' in de jaren 90 beschrijvingen waar ook punten op zitten. Leuke nostalgica, maar nu niks meer waard behalve dat je je hoekje niet mist.

Ik denk dus dat dit een motivator wordt om dozen en enveloppen open te maken, en de punten te scoren.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
Vandaag had ik beter niet de speelgoedwinkel in kunnen lopen….

Ik kon de combinatie UCS X-wing en 25% korting niet weerstaan. Had het idee om deze via Lego met een leuke GWP te kopen maar voor omgerekend (woon in Noorwegen) 160 euro is het volgens mij een mooie deal :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YHp7Y8cEhY-V4ac6AHWSbRDwO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luAjSDC4AnBzxKl7QnYgm13P.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Cergorach schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 20:27:
De kans is aanwezig dat het meer rendement oplevert dan je geld op de bank zetten. Maar... Het neemt ook relatief veel ruimte in beslag, het risico dat het beschadigd, vernietigd of gestolen wordt, etc. De vraag is ook, ben je een Bionicle fan? If so, koop een setje voor de heb en een setje voor de handel, mits natuurlijk je de (veilige) ruimte er voor hebt.

Persoonlijk heb ik al issues met ruimte te maken voor al die mooie Lego sets, laat staan dat ik ruimte heb voor de 'handel'... Een huis (in Nederland) met voldoende ruimte voor 'handel' opslag is imho behoorlijk aan prijs, de vraag is of je die dure ruimte wil benutten voor Lego opslag in de hoop dat het later veel geld waard wordt. Als het een Star Wars promo was, dan zou ik zeggen bewaren, mits je geen SW fan bent! Maar Bionicle... Tja, ik heb het in mijn jongere jaren altijd als bargain-bin niet-Lego gezien... ;)
Kennis van me doet dit (fanatiek/serieus); sets kopen ter investering in de hoop deze stijgen in waarde; en lastigste van dat alles, vinden van koper.

Zijn meeste succes behaald hij als volgt;
- idea sets, die stijgen vaak vrij snel en veel
- grote sets (Titanic, dat StarWars millennium falcon ding, hogwards, grote technische auto’s, en Modular’s)

Eigenlijk krijg je praktisch altijd meer voor terug dan je initiële aankoop, en als je geluk hebt dubbel of meer. Hij stapelt de sets niet, verzegeld/sealt ze zelf, en geduld en ruimte hebben.

Na kleine 10-15jr heb ik sterk de indruk dat dit lonend is. Beter dan bank, betrouwbaarder dan crypto.

• Br00d
Edit: nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door Br00d op 17-08-2023 00:59 ]

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39
himlims_ schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:58:
[...]
Na kleine 10-15jr heb ik sterk de indruk dat dit lonend is. Beter dan bank, betrouwbaarder dan crypto.
Beter rendement dan bank, mogelijk zelfs beter dan beleggen, betrouwbaarder dan crypto.

Maar, er kleven ook nadelen aan:
  • je hebt veel ruimte nodig om de dozen op te slaan
  • het is minder liquide dan beleggen (m.a.w. je moet eerst een koper zien te vinden voor je het om kan zetten in geld)
  • wat als er brand uit breekt en je hebt het niet goed gedocumenteerd/gefotografeerd

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:54

Pazo

Mroaw?

himlims_ schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 23:58:
Dit is zeker lonend. Mijn broer doet het ook al jaren, en verkoopt ze altijd met (behoorlijke) winst. Maar je moet inderdaad wel geduld hebben. Sommige sets liggen er 2 jaar voordat ze weer de verkoop in gaan.
Heeft een kamer helemaal vol liggen, echt een walhalla als je daar binnen komt, dan jeuken mijn handen om niet te willen bouwen :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb inmiddels een aantal hagelnieuwe sets op de releasedate gekocht, kleine en grote, maar nog nergens papieren zakjes gezien ondanks dat ik al meer dan een jaar hier steeds over hoor.

Hebben jullie deze al wel gezien of blijft Lego lekker met plastic doorgaan?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Verwijderd

Komen er nog nieuwe speed champions?

• Cergorach
Mad-Matt schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:45:
Ik heb inmiddels een aantal hagelnieuwe sets op de releasedate gekocht, kleine en grote, maar nog nergens papieren zakjes gezien ondanks dat ik al meer dan een jaar hier steeds over hoor.

Hebben jullie deze al wel gezien of blijft Lego lekker met plastic doorgaan?
De nieuwe baseplates (volgens mij alleen een ander nummer voor hetzelfde item) hebben een papieren verpakking ipv. plastic. Alle baseplates die ik via Bol.com heb gekocht (grijs/blauw/groen) hebben ene papieren verpakking ipv. plastic. Intertoys heeft de oude artikelnummers in de uitverkoop gedaan (nu alleen nog te krijgen bij bepaalde fysieke winkels), maar bij de vier Intertoys waar ik ben geweest hadden ze alleen de nieuwe liggen...

M'n Optimus Prime (een set uit april 2022) kwam met een foldertje dat ze bezig waren om over te stappen naar papier, kennelijk gaat dat niet zo makkelijk als zij (en wij) dachten...

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik heb gehoord dat er om de nieuwe papieren zakjes stevig te houden er een plastic coating overheen zit waardoor ze als nog niet te recyclen zijn. Natuurlijk het is beter dan volledig plastic maar ik vond het toch wel wat teleurstellend om te horen.

[ Voor 4% gewijzigd door ReVision. op 17-08-2023 09:14 ]

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
ReVision. schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:13:
Ik heb gehoord dat er om de nieuwe papieren zakjes stevig te houden er een plastic coating overheen zit waardoor ze als nog niet te recyclen zijn. Natuurlijk het is beter dan volledig plastic maar ik vond het toch wel wat teleurstellend om te horen.
Dat zou dan een behoorlijke achteruitgang zijn. De huidige plastic zakjes kun je gewoon in het PMD afval gooien en dat wordt gerecycled. Plastic/karton mix gaat bij het restafval en zo de oven in.

• spok9

spok9

Groen...

Den_S85 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:29:
[...]

Dat zou dan een behoorlijke achteruitgang zijn. De huidige plastic zakjes kun je gewoon in het PMD afval gooien en dat wordt gerecycled. Plastic/karton mix gaat bij het restafval en zo de oven in.
Bij ons wel ja, vraag me af of dit op globale schaal relevant is :)
Pazo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 08:29:
[...]

Dit is zeker lonend. Mijn broer doet het ook al jaren, en verkoopt ze altijd met (behoorlijke) winst. Maar je moet inderdaad wel geduld hebben. Sommige sets liggen er 2 jaar voordat ze weer de verkoop in gaan.
Heeft een kamer helemaal vol liggen, echt een walhalla als je daar binnen komt, dan jeuken mijn handen om niet te willen bouwen :)
Ik vraag me af of het echt zo lonend is ten opzichte van de tijd en moeite die je erin steekt. Nu is het ook wel hobbymatig vermoed ik, maar toch. Los daarvan is er zeker mee te verdienen.

De Galaxy Explorer is ook een set die het denk ik nog wel goed kan doen na retirement eind dit jaar.

• Pazo

Pazo

Mroaw?

spok9 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:49:

Ik vraag me af of het echt zo lonend is ten opzichte van de tijd en moeite die je erin steekt. Nu is het ook wel hobbymatig vermoed ik, maar toch. Los daarvan is er zeker mee te verdienen.
Ik weet de details niet, maar ik hoor wel eens van hem dat hij setjes voor het dubbele bedrag verkoopt.
Op duurdere sets van €300+ soms wel €150-200 winst. Vind ik best wat :)

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Pazo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:53:
[...]

Ik weet de details niet, maar ik hoor wel eens van hem dat hij setjes voor het dubbele bedrag verkoopt.
Op duurdere sets van €300+ soms wel €150-200 winst. Vind ik best wat :)
Tuurlijk, maar hoe interessant is het om €150 te verdienen? Hoeveel sets moet je verhandelen om het echt interessant te maken en hoeveel tijd en ruimte kost dat dan? :)

Ik kom ook wel eens in de verleiding hoor, kopen om te handelen, maar uiteindelijk is een paar sets verhandelen gewoon niet zo interessant denk ik :)

Wat ik wel doe trouwens is sets die ik gebouwd heb en daarna van de hand wil doen, pas verkopen na retirement.

[ Voor 21% gewijzigd door spok9 op 17-08-2023 09:57 ]

• Pazo

Pazo

Mroaw?

spok9 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:56:
[...]

Tuurlijk, maar hoe interessant is het om €150 te verdienen? Hoeveel sets moet je verhandelen om het echt interessant te maken en hoeveel tijd en ruimte kost dat dan? :)
Weet niet hoeveel tijd hij er in steekt. Valt denk ik wel iets mee. Je houd af en toe bepaalde sites in de gaten wat de prijzen doen, als een set veel waard begint te worden zet je het in de verkoop.
Wel een complete kamer in huis opgeofferd waar alles in ligt :)

• Cergorach

Ik kom ook wel eens in de verleiding hoor, kopen om te handelen, maar uiteindelijk is een paar sets verhandelen gewoon niet zo interessant denk ik :)
Ik heb vorige week de Ninjago Stadstuinen gekocht voor €300 bij Intertoys, die doos is enorm, ruim 46 liter! In een kamer van 3x4 kan je met goede stellingen misschien 400 van die dozen kwijt. Dat is echter €120.000 aan Lego, in een kamertje, voor 2+ jaar...

En €300 was niet de laagste prijs (€187) voor deze set, daarnaast zijn er ook interessante deals (gratis lego, extra kortingsbonnen, etc. bij bv. Intertoys)...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:50
ReVision. schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:13:
Den_S85 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:29:
[...]

Van de site van TLG:
Onze nieuwe papieren zakjes zijn gemaakt van papier uit door de Forest Stewardship Council® gecertificeerde bossen en FSC-gecontroleerd hout en zijn geverifieerd als recyclebaar in de Europese Unie, de Verenigde Staten en Canada.
https://www.lego.com/nl-nl/sustainability/recycle

Er zit inderdaad een dun plastic laagje op, maar een klein beetje plastic op of tussen het oud papier mag. Vensterenveloppen of papier waar plakband op zit mag je bijv. ook gewoon bij het oud papier gooien. Dat wordt in het recycleproces gescheiden van de papierpulp.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

[...]
Ik weet niet hoe het met jou of anderen zit maar ik vind 150,- winst op een set heel behoorlijk. Tuurlijk hangt het af van de aankoopprijs dus procentueel rekenen is dan beter.

Als ik een set voor een leuke prijs kan kopen dan koop ik er meestal 2. 1 om te bouwen en 1 om na EOL voor wat meer te verkopen om zo de hobby betaalbaar te houden. En ja, daar zitten soms leuke uitschieters bij zoals de Tie Fighter pilot helm en de 1989 Batmobile.

Speedchampions doen het ook altijd goed qua rendement, meestal haal ik daar toch wel 100% op (mits je ze natuurlijk met een goede aanbieding gekocht hebt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:03
QuattroNL schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:18:
[...]
Speedchampions doen het ook altijd goed qua rendement, meestal haal ik daar toch wel 100% op (mits je ze natuurlijk met een goede aanbieding gekocht hebt).
Maar dan heb je 20 van die doosjes in huis staan en verdien je er in totaal €300/400,- op in 1-2 jaar doorlooptijd?

Ik heb in het verleden een paar sets als investering gekocht, de bricklink designer program sets bijvoorbeeld. Die heb ik vrij kort na release verkocht, en daar zat zeker gezonde winst op, maar daar heb ik nog best lang mee moeten leuren voordat ik die kwijt was. Ik haalde er ook totaal geen plezier uit.
Voor mij reden om me niet meer bezig te houden met lego als investering. Als een set die ik heb gebouwd het over 2-3 jaar toevallig erg goed doet, wellicht verkoop ik hem dan alsnog.

[ Voor 16% gewijzigd door ThaRoof op 17-08-2023 12:22 ]

• johnb52
[...]

Tuurlijk, maar hoe interessant is het om €150 te verdienen?
voor mij behoorlijk, maar ligt ook voor n groot deel aan mijn inkomen. ik ben 100% afgekeurd, dus ik heb al de pensioensleeftijd bereikt 8)

ik investeer die 150 euro weer in nieuwe LEGO/bezoekjes aan lego stores, (nog meer)ladekasten etc...

Het is voor mij een van de weinige hobbys die ik zelfstandig kan uitvoeren
Pagina: 1 ... 313 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .