Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 314 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.494 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:55

spok9

Groen...

QuattroNL schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:18:
[...]

Ik weet niet hoe het met jou of anderen zit maar ik vind 150,- winst op een set heel behoorlijk. Tuurlijk hangt het af van de aankoopprijs dus procentueel rekenen is dan beter.
Natuurlijk is dat flinke winst en geen klein bedrag, ik bedoel meer dat een keer 150 winst nog geen interessant businessmodel maakt. Om echt inkomen te genereren of vermogen op te bouwen heb je een stuk meer sets nodig, daar doelde ik op. Hoewel ik jouw aanpak zeker begrijp, maar dan is het meer een zichzelf financierende hobby :)
johnb52 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:47:
[...]

voor mij behoorlijk, maar ligt ook voor n groot deel aan mijn inkomen. ik ben 100% afgekeurd, dus ik heb al de pensioensleeftijd bereikt 8)

ik investeer die 150 euro weer in nieuwe LEGO/bezoekjes aan lego stores, (nog meer)ladekasten etc...

Het is voor mij een van de weinige hobbys die ik zelfstandig kan uitvoeren
Precies, hobby :) Groot gelijk.

Bij investeren en/of inkomen denk ik aan andere bedragen en dat wordt het snel veel gedoe. Hoewel ik trouwens ook heel goed begrijp dat velen het vooral ook gewoon erg leuk vinden om met Lego te handelen als onderdeel van de hobby.

Zelf moet ik eerlijk toegeven dat ik de Brick Moulding Machine nog heb staan van bezoek aan LEGO House vorig jaar en dat deze nu een waarde bereikt waarbij het ook wel pijn gaat doen om 'm te bouwen :+ Zelfde geldt voor de Great Fishing Boat...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• yoerin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-10 19:02
Ik ben in mijn nopjes :D
Net bij postnl punt 21310 opgehaald die ik via marktplaats gekocht had!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AL6qeF9oLe1_DgzUFtv2qClmGNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfiojwWPwfDiebHKtZU6G68Y.jpg?f=fotoalbum_large

Zo vet! Hij staat nu in elkaar, zo werd hij verscheept, maar ik ga van achter naar voren afbouwen en dan tellen via https://www.lego-checklist.com/?set=21310-1 of echt alles er bij zit (ik kan er niet tegen als ik bouw en wat mis want dan moet ik lang wachten voor ik door kan).

Echt een gaaf ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

yoerin schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:15:

[Afbeelding]

Zo vet! Hij staat nu in elkaar, zo werd hij verscheept, maar ik ga van achter naar voren afbouwen en dan tellen via https://www.lego-checklist.com/?set=21310-1 of echt alles er bij zit (ik kan er niet tegen als ik bouw en wat mis want dan moet ik lang wachten voor ik door kan).

Echt een gaaf ding.
Heel gaaf, is wel een van m’n favorieten. :) Ga maar goed tellen, want er zit zoveel aan losse frutsels bij dat ik het meeste niet in de set heb gezet.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:00

QuattroNL

It is I.

ThaRoof schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:19:
[...]
Maar dan heb je 20 van die doosjes in huis staan en verdien je er in totaal €300/400,- op in 1-2 jaar doorlooptijd?
Ik hoef er niet van te leven dus het is puur hobbygeld waar ik weer andere mooie sets van kan kopen.
Idd een zichzelf financierende hobby (want onder de streep hou ik er echt niks aan over, integendeel) :9

Als ik zo per jaar zeg 800,- kan verdienen dan vind ik dat niet erg :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• spok9

spok9

Groen...

yoerin schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:15:

[Afbeelding]

Echt een gaaf ding.
Nice! Diep voor in de buidel moeten tasten? Als ik vragen mag? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoerin
  • Laatst online: 18-10 19:02
spok9 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:43:
[...]

Nice! Diep voor in de buidel moeten tasten? Als ik vragen mag? :D
Meer dan de lego adviesprijs destijds maar minder dan de huidige gemiddelde prijs op bricklink.
Enkel de doos zat er niet bij, daar ben ik nog naar op zoek.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:02

rammes

koekebakker 1e klas

iBOOD heeft LEGO,

oa, spookhuis voor 229.

https://bouwsteentjes.info/ibood-lego-flash-sale/

Ik zou het doen!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:39
spok9 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:55:

[...]
Zelf moet ik eerlijk toegeven dat ik de Brick Moulding Machine nog heb staan van bezoek aan LEGO House vorig jaar en dat deze nu een waarde bereikt waarbij het ook wel pijn gaat doen om 'm te bouwen :+ Zelfde geldt voor de Great Fishing Boat...
Precies de reden waarom ik nooit naar prijzen kijk als ik een set open 😅

dus...

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:11

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hij is af. https://rebrickable.com/m...-alternate-build/#details Het is echt ongelofelijk wat ontwerpers kunnen met het gelimiteerde aanbod van steentjes uit een bestaande set. Er is 1 ding wat me stoort aan het model, als je hem oppakt, is dat het natuurlijkst onder de deuren, maar de constructie van de dorpels is niet echt stabiel en dan heb je 1 tot 4 plates in je hand. Lastig. Bovendien vind ik de voorkant en de deuren niet echt geslaagd.

Ik kon hem overduidelijk niet naast de Daytona zetten, dus moest de Sian maar dienst doen als vergelijk. Vaak zijn die MOCs duidelijk kleiner (meestal smaller) dan het origineel, maar deze is groot. Al vind in de proporties niet helemaal kloppen, lijkt alsof hij net wat te kort is (2 of 3 studs meer wielbasis zou mooier zijn denk ik).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TZbkuI15HmKcdsKukosRNbrrJU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vz1656gYik067UWAbwE9MoGi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWlCqp3aveBlpI_BTyK4fnsl7A4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m69OvSnfWkznulYBzHwJpnfL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3sa-bwFGcyOXj-ojTapOBP-ANA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FgJHR1DgVZH6xBb3WgH1KBlt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGTCK3zd_pF5qLBG9lsSG8iH0sw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mWSdqIXDDyA3RTIIdhIqxdaJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcajOCNDeRc7HCJ4zIAKbXlbYkw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6ROEClq0lnqkpfsIt65R2JOb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HprRQfapmsYHBnZWGmREcadRS9A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MpsVingguX3iRCj6cKDyehOH.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Bardu
  • Laatst online: 22:37
Toch apart dat sommige nieuwe sets geen QR code op de instructies hebben. Begin nu net met 40649, de grote minifig, maar geen QR.

Gelukkig minder irritant dan de instructies die geen set nummer hebben. Heb al mijn instructies gesorteerd op nummer, maar dat is een rot klus met de sets die je dus eerst moet opzoeken op brickset om het nummer te vinden. Gelukkig nu het grootste deel gesorteerd.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:35

L23

Bardu schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:32:
Gelukkig minder irritant dan de instructies die geen set nummer hebben. Heb al mijn instructies gesorteerd op nummer, maar dat is een rot klus met de sets die je dus eerst moet opzoeken op brickset om het nummer te vinden. Gelukkig nu het grootste deel gesorteerd.
Welke instructies hebben geen set nummer dan?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kH5h3ojiy58QtgOoSer-T61z7ko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vpcpheSiqQjBUw8AEvwvv2wi.png?f=fotoalbum_large
Ik heb je allemaal (gehad) :)

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 17-08-2023 19:19 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bardu
  • Laatst online: 22:37
L23 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:14:
[...]

Welke instructies hebben geen set nummer dan?
Om er een paar (recente) te noemen:
21333 (Van Gogh), 21336 (Vuurtoren), 21338 (A-Frame), 40516 (Everyone is Awesome), 42125 (Ferrari 488 GTE), 76405 (Hogwarts Express), 76391 (Hogwarts), 76218 (Sanctum Sanctorum) en zo nog meer. Daarnaast ook nog oude setjes, oa de pods van Lego racers die niet altijd het setnummer op het instructieblaadje hebben staan. Vaak wel andere nummers en met googlen vind je dan de set wel, maar soms echt even zoeken.

• L23

L23

Bardu schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 19:37:
[...]

Om er een paar (recente) te noemen:
21333 (Van Gogh), 21336 (Vuurtoren), 21338 (A-Frame), 40516 (Everyone is Awesome), 42125 (Ferrari 488 GTE), 76405 (Hogwarts Express), 76391 (Hogwarts), 76218 (Sanctum Sanctorum) en zo nog meer. Daarnaast ook nog oude setjes, oa de pods van Lego racers die niet altijd het setnummer op het instructieblaadje hebben staan. Vaak wel andere nummers en met googlen vind je dan de set wel, maar soms echt even zoeken.
Ik had het bij mijn jaren 80/90 Lego niet gezien. Maar blader door de instructies van de vuurtoren en die heeft inderdaad nergens een nummer staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31

Superkiwi

Hoi doei

Heel mooie machine 8)
Je mening vwb de voorkant ben ik het mee eens.

Is er een specifieke reden dat het ene oranje knipperlicht (aan de achterkant) horizontaal staat en de andere verticaal?

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 17-08-2023 20:28 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:43

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Pazo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:00:
[...]

Weet niet hoeveel tijd hij er in steekt. Valt denk ik wel iets mee. Je houd af en toe bepaalde sites in de gaten wat de prijzen doen, als een set veel waard begint te worden zet je het in de verkoop.
Wel een complete kamer in huis opgeofferd waar alles in ligt :)
Amazon fba ;)

Usenet handleidingen

• spok9

spok9

Groen...

Met hoe Amazon je bestelde spulletjes aflevert wil je hen toch absoluut niet je Lego investeringen laten handlen 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:11

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Superkiwi schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 20:26:
Is er een specifieke reden dat het ene oranje knipperlicht (aan de achterkant) horizontaal staat en de andere verticaal?
Ik denk dat dat maar zo lijkt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

zonoskar schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:48:
[...]

Ik denk dat dat maar zo lijkt.
Sterk staaltje gezichtsbedrog :o

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Superkiwi schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:10:
[...]

Sterk staaltje gezichtsbedrog :o
Als je het betreffende onderdeel kent dan weet je hoe die gevormd is en dat de plaatsing achterop dus klopt.
Gezichtsbedrog: check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen het eerste mini figure uit '78 en die van nu? Is dat alleen de gezichtsuitdrukking of is er nog meer?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Yukkie schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:47:
[...]

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen het eerste mini figure uit '78 en die van nu? Is dat alleen de gezichtsuitdrukking of is er nog meer?
ze waren simpeler toen, maar in essentie zijn ze niet veel veranderd (dont change a winning team).
Destijds had je alleen 1 gezicht en petjes.. geen mannenhaar, alleen 1 vrouwenhaar stijl.. nu heb je duizenden varianten, met soms 2 gezichten etc..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-10 15:20
de eerste minifigs, zonder armen en gezichtje, de early figs waren ooit bedoeld als baby voor die buildable figs, de family figs.

[ Voor 13% gewijzigd door johnb52 op 18-08-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:37
Zit daar ook het verschil tussen holle dop of volle dop op het hoofd tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Laatst online: 18-10 15:20
Part 3626b Minifigure, Head (Plain) - Blocked Open Stud
Part 3626c Minifigure, Head (Plain) - Hollow Stud
Part 28621 Minifigure, Head (Plain) - Vented Stud
Part 3626a Minifigure, Head (Plain) - Solid Stud

Deze 4 variaties heb je volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
johnb52 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:09:
Part 3626b Minifigure, Head (Plain) - Blocked Open Stud
Part 3626c Minifigure, Head (Plain) - Hollow Stud
Part 28621 Minifigure, Head (Plain) - Vented Stud
Part 3626a Minifigure, Head (Plain) - Solid Stud

Deze 4 variaties heb je volgens mij
Juist ja, dat ging ik bijna de mist mee in met het samenstellen van Classic Spacemen. Ik vind het wel erg leuk om over dat soort subtiele verschillen te leren, maar het is wel voor de geduldige mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

HelloIamAldo schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:13:
[...]

Juist ja, dat ging ik bijna de mist mee in met het samenstellen van Classic Spacemen. Ik vind het wel erg leuk om over dat soort subtiele verschillen te leren, maar het is wel voor de geduldige mens.
Welke heb je dan besteld voor je Classic Spaceman? Gezien er oude en moderne minifiguren van zijn. Ik had een tijdje terug de Hollow Stud gekocht voor de paarse minifigure.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 14:13
Na 10 dagen wachten en hopen eindelijk mijn Bricklink bestelling uit Duitsland binnengekregen! Ik had mijn oog op deze transparante voetplaatjes, maar de winkels met grote hoeveelheden zaten altijd in Amerika. Deze gaan goed van pas komen in mijn komende moc 🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5Z8tGKuQ0Lco-M_LxVSZaRN5aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuTiBDQ8KNAOEmg6hDlKWdqZ.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben jullie nog Bricklink bestellingen uitstaan waar je naar uitkijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Br00d schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:25:
Na 10 dagen wachten en hopen eindelijk mijn Bricklink bestelling uit Duitsland binnengekregen! Ik had mijn oog op deze transparante voetplaatjes, maar de winkels met grote hoeveelheden zaten altijd in Amerika. Deze gaan goed van pas komen in mijn komende moc 🙂

[Afbeelding]

Ben benieuwd naar je MOC :D Kende die transparante voetplaatjes nog niet.

Ik bestel af en toe via Bricklink, maar alleen binnen Nederland. Toevallig deze week twee extra Bruine astronaut en ruimtebaby besteld, komt morgen binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelloIamAldo
L23 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:03:
[...]

Welke heb je dan besteld voor je Classic Spaceman? Gezien er oude en moderne minifiguren van zijn. Ik had een tijdje terug de Hollow Stud gekocht voor de paarse minifigure.
Ik heb een lading Lego uit de jaren 70, 80 en 90 gekregen van familie gekregen. Ik heb met het uitsorteren naar setjes geen rekening gehouden met dit detail, dus ik kon van de week nog een keer alle koppies nalopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

L23 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:42:
[...]
Toevallig deze week twee extra Bruine astronaut en ruimtebaby besteld, komt morgen binnen.
We waren in Duitsland op vakantie en in de plaatselijke speelgoedwinkel 2 bruine spacemannetjes gescoord; er lag een heel schap met CMF24 zakjes dus ik met m'n zoon ze allemaal gevoeld et voila.
Eens zien wat die dingen in de toekomst gaan doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

QuattroNL schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:47:
[...]

We waren in Duitsland op vakantie en in de plaatselijke speelgoedwinkel 2 bruine spacemannetjes gescoord; er lag een heel schap met CMF24 zakjes dus ik met m'n zoon ze allemaal gevoeld et voila.
Eens zien wat die dingen in de toekomst gaan doen :+
Ik wil zelf in ieder geval een legertje aan spacemannetjes hebben. 1 bruine vond ik wat weinig :P En ook wel een keer leuk om een aan mijn neefje kado te doen.
Zou eigenlijk ook wel meer van oranje willen, maar dat is geen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06
L23 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 00:10:
[...]

Ik wil zelf in ieder geval een legertje aan spacemannetjes hebben. 1 bruine vond ik wat weinig :P En ook wel een keer leuk om een aan mijn neefje kado te doen.
Zou eigenlijk ook wel meer van oranje willen, maar dat is geen doen.
Naar aanleiding van jouw comment heb ik wegens nieuwsgierigheid eens gekeken naar de prijzen voor de oranje classic space minifig op bricklink.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zO1b8amu_10uM8zNwL132iNVmvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I28aPdPFM0ANifmL02eJlJsw.png?f=fotoalbum_large

Voor die prijzen kan je al net zo goed eens rondsnuffelen naar een koopje op het boek+minfig zelf. 8)7

Indien je aan army building wil doen met andere kleuren kan je misschien eens kijken naar 70841 Benny's Space Squad? De prijzen daarvan lijken iets 'redelijker' t.o.v. de oranje fig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLS-sxjix3StxY4y3OLNOR6oO2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vtILdrtXRrvsjaWx8dL6HQHl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 19-08-2023 08:54 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jemoetwathe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11-2024
Lego relapser hier.
Na jaren een verzameling 2e hands Lego gekocht, helaas zonder boekjes.
Dus nu wordt het uizoeken.
Dacht via de brickit app het ea te vinden, maar dat zijn eigen ontewerpen.
Wat is jullie methode om sets in verzamelingen te vinden?
Op minifigs zoeken, of aparte onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:18
jemoetwathe schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:02:
Lego relapser hier.
Ik weet niet of brickit wel een complete lijst met onderdelen produceert van wat er wordt gedetecteerd, maar je zou ook ReBrickNet kunnen proberen (beperkte herkenning van steentjes). Als je die lijsten met onderdelen in rebrickable laad en via de minifigs gaat kijken in welke sets ze zaten, dan kan je zien of je alle onderdelen hebt van een set (of hoeveel en wat er ontbreekt). Het enige wat ik niet weet is hoe je die onderdelen weer makkelijk van je rebrickable lijstje afhaalt zodat je opzoek kan naar de volgende set...

Ik kom regelmatig ook tegen dat bepaalde sets unieke of redelijk zeldzame onderdelen hebben, als je die tussen de collectie vind, wordt het al heel wat makkelijker. Maar imho zijn minifigs gewoon makkelijker herkenbaar. Maar het kan ook zo zijn dat men hoofdjes/beentjes is gaan wisselen over de jaren (in de speelset), dus wellicht als eerste kijken welke minifigs je exact je allemaal hebt en of ze juist zijn samengesteld...

Bron:
https://rebrickable.com/rebricknet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
jemoetwathe schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:02:
Lego relapser hier.
Kijk of je gekke stukjes ziet, zoals met opdruk of in een vorm die je niet vaak ziet. Zoek de naam van het stukje op middels Google Lens of door de categorie te doorzoeken. Zoek daarna in welke sets die voor komt en kijk of je het dan bij elkaar kan vinden. Het scheelt gigantisch als je weet of
1. Uit welke jaren het spul komt
2. Of iemand grote sets had, of eerder kleintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jemoetwathe
HelloIamAldo schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:32:
[...]

Kijk of je gekke stukjes ziet, zoals met opdruk of in een vorm die je niet vaak ziet. Zoek de naam van het stukje op middels Google Lens of door de categorie te doorzoeken. Zoek daarna in welke sets die voor komt en kijk of je het dan bij elkaar kan vinden. Het scheelt gigantisch als je weet of
1. Uit welke jaren het spul komt
2. Of iemand grote sets had, of eerder kleintjes
Deze even als vorbeeld, Rebrickable komt er niet uit.
Die grote flag kan ik daar ook niet handmatig vinden, of ik kijk er overheen. (is playmobiel)
Zal google lens een proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oI3JPjcAy8V9uJZXjAL9oOINvso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKt3UWTjVGJohkOX5axLgMQi.jpg?f=fotoalbum_large

Denk vooral jaren 80 en 90. Wat city, space en ridders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 15:07
jemoetwathe schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:36:
[...]

Die grote flag kan ik daar ook niet handmatig vinden, of ik kijk er overheen. (is playmobiel)

[Afbeelding]

Cargo brick:
https://www.bricklink.com...age?P=3622pb008&idColor=3

HOTEL is blauw kwijt:
https://www.bricklink.com...talogitem.page?P=3067pb10

Kasteel toren:
https://www.bricklink.com....page?P=30246#T=S&C=10&O={%22color%22:%2210%22,%22iconly%22:0}

Tile met gauges:
https://www.bricklink.com...px19&idColor=9#T=S&C=9&O={%22color%22:9,%22iconly%22:0}

Tile met hoofd:
https://www.bricklink.com...em.page?P=3068px19#T=S&O={%22iconly%22:0}

Torso 1:
https://www.bricklink.com...=973pb0037c01#T=S&C=10&O={%22color%22:10,%22iconly%22:0}

Torso 2 (niet 100% zeker):
https://www.bricklink.com...01&idColor=10#T=S&C=10&O={%22color%22:10,%22iconly%22:0}

Torso 3:
https://www.bricklink.com...page?id=58705#T=S&C=85&O={%22color%22:85,%22iconly%22:0}

Vlag is Playmobil ( :X ):
https://www.playmobilspar...83?variant=42459363770537

[ Voor 31% gewijzigd door MarkH NL op 19-08-2023 12:02 ]

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

jemoetwathe schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:36:
[...]

[Afbeelding]

Wat bedoel je met Rebrickable komt er niet uit? Is daar een app van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jemoetwathe
Nee ik heb die foto geupload en dan vind hij hele andere stukjes!
Hier een overzicht voor de geintreseerden, is ongeveer de helft van de verzameling.
Ben al wat aan het schiften.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0LRu3aL2f6Mrunn2P-jOUU_KX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPCQN5g2b9vmTpNRtJ2c92Aa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Weer een fraai mini-monster compleet :)
Hele mooie kleur grijs en een aantal leuke details. Deze heeft net als een aantal anderen voorbedrukte koplampen, wat ik toch apart vind gezien al het andere gestickerd dient te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHNTArMOOOJ-WZT7mWwKFghfNFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4DrSmiMWi7ITNHJNbTxuMRd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDETWmzHe__0xgBhTT_h7THrXK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m6CbzPDZK2pxcyVpzztc23Fy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYmm5UbvRM-IeBWJvBi9-aEjj3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBUE40R8sL669XsHdA2l8Pr3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsJB4kr7K6lb7FrORzcnAJlVIkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUSXiRZ6M0W8MzADtO1Q2GAp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0iYH8AZzt1hwwNsBV9GtywDw2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ldz5tENxR8FNQ10qZ8qziIy0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Superkiwi op 19-08-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:53
jemoetwathe schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:07:
Nee ik heb die foto geupload en dan vind hij hele andere stukjes!
Hier een overzicht voor de geintreseerden, is ongeveer de helft van de verzameling.
Ben al wat aan het schiften.

[Afbeelding]
Zie al aardig wat unieke stukjes die niet vaak gebruikt zijn, als je die zoekt in rebrickable dan geeft ie aan in welke set deze zit. Daarmee kun je wellicht ook langzaam maar zeker verder komen, dat is hoe ik het gedaan heb (al had ik minder onbekende sets).

Die lichtgroene schotel in de stapel met de knexwiel zit in de volgende sets: https://rebrickable.com/p...bbed-anti-studs-at-90/42/

Bricklink gebruik ik alleen voor lego bestelen :)

[ Voor 9% gewijzigd door timmie271 op 19-08-2023 12:40 ]

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:29
timmie271 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:32:
[...]

Bricklink gebruik ik alleen voor lego bestelen :)
Hoe doe je dat ? :+

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Lijst van rebrickable importeren naar bricklink en dan bestellen. Verder nog weinig gedaan met bricklink :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 22:29
timmie271 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:40:
[...]

Lijst van rebrickable importeren naar bricklink en dan bestellen. Verder nog weinig gedaan met bricklink :)
Die was een beetje lullig van mij, je maakte een typo dus ik kon het niet laten :)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
mir4dor schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:45:
[...]

Die was een beetje lullig van mij, je maakte een typo dus ik kon het niet laten :)
Typo was me nog niet opgevallen _O- :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 21:56
Iemand ervaring met de 42103?

Wou die vandaag bouwen, maar kreeg 1 band maar niet over de velg.
Dacht wat is dat nou.

Blijkt dat er een verkeerde velg bij zit.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/87RXY8pW/PXL-20230819-120545230-MP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HV7hQcF6/PXL-20230819-120600067-MP.jpg

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:12
De Horizon Forbidden West: Tallneck 76989 kunnen bemachtigen via Bol voor 50 euro (55 - 5 euro korting). Goede deal voor 1222 steentjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxKPgrK-qFAJsYSJ3idU-pEtlao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyHyQ3YoH2aFPis6TUMwl1qB.jpg?f=fotoalbum_large

Heel leuk om te bouwen. Twee nadelen die ik opmerkte: teveel stickers die dan ook nog eens belabberde kwaliteit zijn, al begrijp ik dat de steentjes printen niet rendabel is; de witte blokjes die verschillen in kleur. Voor de rest kan ik de set wel aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Lijkt het maar zo of staat de kop niet waterpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Hij helt naar voren, maar hij is wel goed verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Als de kop naar voren helt moet je even aan de pootjes rommelen ;)
Hier had ik hetzelfde 'probleem', nu staat de kop mooi plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:03

Amphiebietje

In de blubber

zonoskar schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:34:
Hij is af. https://rebrickable.com/m...-alternate-build/#details Het is echt ongelofelijk wat ontwerpers kunnen met het gelimiteerde aanbod van steentjes uit een bestaande set. Er is 1 ding wat me stoort aan het model, als je hem oppakt, is dat het natuurlijkst onder de deuren, maar de constructie van de dorpels is niet echt stabiel en dan heb je 1 tot 4 plates in je hand. Lastig. Bovendien vind ik de voorkant en de deuren niet echt geslaagd.

Ik kon hem overduidelijk niet naast de Daytona zetten, dus moest de Sian maar dienst doen als vergelijk. Vaak zijn die MOCs duidelijk kleiner (meestal smaller) dan het origineel, maar deze is groot. Al vind in de proporties niet helemaal kloppen, lijkt alsof hij net wat te kort is (2 of 3 studs meer wielbasis zou mooier zijn denk ik).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In vergelijking met mijn diecast 1/18 model lijkt de F40 te smal te zijn t.o.v. zijn lengte, alhoewel ik voornamelijk vermoed dat het komt omdat de voorzijde een verkeerde vorm heeft (lampen/bumper te hoog geplaatst + foute voorruit) en de achterruit te ver naar achteren lijkt te zitten.

Vergelijk het zij-aanzicht maar eens met een foto van een echte (de F40 is echt een platte en brede wedge-shape)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 19:11
Amphiebietje schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:55:
In vergelijking met mijn diecast 1/18 model lijkt de F40 te smal te zijn t.o.v. zijn lengte, alhoewel ik voornamelijk vermoed dat het komt omdat de voorzijde een verkeerde vorm heeft (lampen/bumper te hoog geplaatst + foute voorruit) en de achterruit te ver naar achteren lijkt te zitten.

Vergelijk het zij-aanzicht maar eens met een foto van een echte (de F40 is echt een platte en brede wedge-shape)
De (officiële) Creator Expert 10248 Ferrari F40 is dan juist weer te kort t.o.v. z'n lengte, maar gelukkig bestaat er een MOD (op Rebrickable) aanpassing op die set waarmee je de auto iets langer maakt en de verhouding dan juist beter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 21:56
Zojuist mijn eerste MOC handleiding gekocht.
Is er een manier om de parts list op een makkelijke manier te exporteren ofzo om de Lego te kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Superkiwi schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:29:
Als de kop naar voren helt moet je even aan de pootjes rommelen ;)
Hier had ik hetzelfde 'probleem', nu staat de kop mooi plat
Ik krijg het niet veel beter dan wat het is. Of het is iets te hoog of iets te laag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 12:21
Van de week de Optimus Prime gehaald omdat het een erg mooie aanbieding was ;) wist nog dat ik vroeger 2 jaar lang met kerst/verjaardag/Sinterklaas om de G1 Optimus heb zitten zeuren maar nooit heb gekregen omdat ie toendertijd toch best wel duur was, dus erg nostalgisch toen ze een Lego versie van hadden gemaakt, stond dus al een lange tijd op de wishlist.

In opbouw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f11ZhbJSdrlwhmefu2ctxK-ykTY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vBq4UjXagoef2SyVapGhC5Xz.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 19:28
Br00d schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:25:

[Afbeelding]

Geen Bricklink bestelling meer, die is al binnen. Ik heb nog wel een bestelling bij Lego zelf uit staan. Ik vond het lastig om grote hoeveelheden bij elkaar te krijgen bij Bricklink en bij Lego was het geen probleem om 200 van 1 steentje te kopen (2x2 light bluish grey tile voor de stoepen in de stad).

Mijn verslaving is inmiddels zover :+ het begon allemaal met 1 set, maar daar is het niet bij gebleven. (Jullie schuld!)

De bricklink bestelling vond ik naar verhouding nog steeds vrij prijzig, ik moet denk ik goed opletten wat ik wel en niet koop. Ook de 'used' onderdelen waren soms bijna onbruikbaar. Maar daar leer ik weer van, het was voor mij de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 19:28
NeutraleTeun schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:20:
Zojuist mijn eerste MOC handleiding gekocht.
Is er een manier om de parts list op een makkelijke manier te exporteren ofzo om de Lego te kunnen kopen?
Afgelopen week heb ik ook mijn eerste MOC gekocht en daar zat een txt file bij met een part list. Die kun je importeren in bricklink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Laatst online: 19:41
Ik ben aan het twijfelen over "Lusachtbaan 10303". De set ziet er best leuk en doordacht uit alleen de prijs natuurlijk.

Het gekke is dat de prijs sinds de release (juni '22) eigenlijk gewoon stabiel is... Hebben jullie ervaring met een dergelijk prijs verloop?
Zou zo'n set ooit echt afgeprijsd zijn of zijn deze zo dun bezaaid dat dit nooit gaat gebeuren?
Ik weet het een hoop speculaties maar misschien heeft iemand van jullie meer ervaring en een verklaring?

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-10 20:51
Vogels60 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:10:
Ik ben aan het twijfelen over "Lusachtbaan 10303". De set ziet er best leuk en doordacht uit alleen de prijs natuurlijk.

Het gekke is dat de prijs sinds de release (juni '22) eigenlijk gewoon stabiel is... Hebben jullie ervaring met een dergelijk prijs verloop?
Zou zo'n set ooit echt afgeprijsd zijn of zijn deze zo dun bezaaid dat dit nooit gaat gebeuren?
Ik weet het een hoop speculaties maar misschien heeft iemand van jullie meer ervaring en een verklaring?
Vorig jaar is deze bij Lego zelf in de aanbieding geweest met Black Friday voor €320. Mijn maximumprijs was €300 dus uiteindelijk niet aangeschaft. Achteraf had ik dat misschien toch moeten doen aangezien ik vrees dat er geen volgende aanbieding komt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:58

Moofnor

King of my castle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lzMzkk8sfKW_oYin6t-CvuzzA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yZ2zt2tDo4Vp0WKg9pneIMD.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren in de buurt van een Lego store, dus naast een bucket ook gelijk maar de laatste minifigure meegenomen.
Vind het erg leuk display modellen, maar na 4x is het bouwen er van niet erg interessant meer.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
pukvg schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:27:
[...]

Vorig jaar is deze bij Lego zelf in de aanbieding geweest met Black Friday voor €320. Mijn maximumprijs was €300 dus uiteindelijk niet aangeschaft. Achteraf had ik dat misschien toch moeten doen aangezien ik vrees dat er geen volgende aanbieding komt.
Hoh, dat is niet mis en kon ik ook zo snel nergens terug vinden.
Ergens wel sterk van je om vast te houden aan je eigen prijs.
Of er nog een aanbieding komt hangt denk ik af van of er veel van die sets overal op de planken liggen dan gaat er vanzelf iemand stunten maar je weet niet hoeveel er uitgegeven zijn dus dat is koffiedik kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:03
Vogels60 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:18:
[...]

Hoh, dat is niet mis en kon ik ook zo snel nergens terug vinden.
Het was ook geen korting als zodanig. Je moest voor een symbolisch aantal VIP punten een voucher kopen voor korting. Maar daardoor is ie in brickwatch nooit overgenomen als korting of laagste prijs.

Als ik zo kijk naar de sets die destijds die vouchers hadden, zitten er best wat sets tussen die later nog via lego korting hebben gezien (Atari, Camaro, Black Panther).
Als je geen haast hebt zou ik dus de aanbiedingen rondom black friday en VIP weekend afwachten, best kans dat ie opnieuw meedoet.

[ Voor 28% gewijzigd door ThaRoof op 20-08-2023 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-10 20:38
Een tijdje niets meer met Lego gedaan en dit jaar ook nog geen enkele Lego set gekocht maar zag dat Lego 43230 Walt Disney eerbetoon - Camera en Lego 76419 Hogwarts Castle (in kleiner formaat) uitkomen in september en kan die toch niet aan me voorbij laten gaan. *O*

Walt Disney camera besteld bij Misterbricks voor €83,95 en Hogwarts besteld bij amazon.nl voor €130,60 (met de APP75 kortingscode). Leken me allebei goede deals tegenover de adviesprijs dus de keuze was snel gemaakt.

Tweede week van september heb ik vrij dus dan kan ik mooi aan de slag :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:31
Volgens mij heb ik de Hocus Pocus hier nog niet voorbij zien komen, met uitzondering van de aankondiging. Toch best een leuke set om te bouwen als je van huisjes houdt.

De film heb ik nog nooit gezien maar zocht al een tijdje voor een leuke set naast het spookhuis. Dacht nog aan de ‘The Nightmare before Christmas’ set die is ingezonden voor Ideas, al weet ik zo niet meer of ie is goedgekeurd. Maar opeens kwam deze set en die vind ik perfect.

Hij is bijna af en probeer binnenkort een scene te maken met een kleine set van Scooby Doo. Op Rebrickable ben ik nog aan het kijken welke bomen of bos een beetje gaat passen om ertussen te doen. En van die lange doorzichtige stengels waardoor het lijkt alsof de heksen aan het vliegen zijn. Scooby Doo gang ga ik niet compleet krijgen, Velma is helaas superduur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m98AnqACg2d8kejdstoy01841a4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QoUKnkjr5oF2lMjeByvBemsL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Laatst online: 18-10 12:21
En hijs klaar! Wat me opvalt is dat het middenstuk best fragiel is ondanks de kruis stang die erdoorheen loopt (als een soort van ruggengraat).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPtlGqQetc3IcWQYJvmWUvAXWSU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaC0imoNqSpuu1e7yZboC13F.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6xFTmuUmRlVIXiidDsC1gjocO0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrZxjk23voWsXg6fffMQ1mcL.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Helox-in-a-box schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:28:
En hijs klaar! Wat me opvalt is dat het middenstuk best fragiel is ondanks de kruis stang die erdoorheen loopt (als een soort van ruggengraat).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ik die toch net zomaar per ongeluk ook besteld :X :+
Stond al een tijdje op mijn verlanglijstje, maar aangezien Lego er 180 euro voor vraagt en Bol momenteel 109 kon ik de jeuk in mijn vinger niet weerstaan :P

Heb nog redelijk wat in de backlog staan, maar dit is een showcase ding, dus die ga ik echt wel bouwen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017

Amphiebietje

In de blubber

Haay schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:19:
[...]

De (officiële) Creator Expert 10248 Ferrari F40 is dan juist weer te kort t.o.v. z'n lengte, maar gelukkig bestaat er een MOD (op Rebrickable) aanpassing op die set waarmee je de auto iets langer maakt en de verhouding dan juist beter maakt.
Als je het commentaar bij die MOC leest, dan is dat precies een van de dingen waarom er bij het maken van modelkits tegenwoordig liefst iemand van de fabrikant een echt exemplaar van alle kanten gaat bekijken, fotograferen en vooral opmeten. Een model bouwen op basis van de gebruikelijke driekwart foto's van auto's leidt vaak tot bepaalde afwijkingen: te kort, foute verhoudingen dak/ramen/voorstijlen/achterstijlen (meestal een te steile voorruit en te platte achterruit), rondingen neus/kont fout, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:07
Vanmiddag bij vrienden op bezoek geweest en daar nog een leuk, 'verlaat' verjaardagscadeau mogen ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMywA--vzlkY4_iEeZ1yRct9daI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHKoUCYcVTgIIv1iNIYDh7E2.jpg?f=fotoalbum_large

Heb laatst van een leerling, op de laatste schooldag, de Batman-variant (40386) gekregen, dus dat vult elkaar mooi aan. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTi6mGG1qJZLsFpbdNgLiN7wdKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1jre9OxnKqALmUOAetAPKxI.jpg?f=fotoalbum_large

Dan nog de Chevrolet Camaro Z28 (10304):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmzND5K56ox3iiR3NQ9dJtw71YQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGsHVWBuMzLoEBmIZdp10L6h.jpg?f=fotoalbum_large

Die is ein-de-lijk af, mede dankzij mijn vrouw, want wat een ?!$%*&-build was dat zeg! Zéér gevoelig / fragiel en frustrerend om te bouwen. :( Kan zich, wat mij betreft, totaal niet meten met de Ford Mustang (10265) en het is een set die ik niet zo snel aan zal raden ...

Maar goed, snel vergeten en hem ergens een plekje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
ThaRoof schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:21:
[...]

Het was ook geen korting als zodanig. Je moest voor een symbolisch aantal VIP punten een voucher kopen voor korting. Maar daardoor is ie in brickwatch nooit overgenomen als korting of laagste prijs.

Als ik zo kijk naar de sets die destijds die vouchers hadden, zitten er best wat sets tussen die later nog via lego korting hebben gezien (Atari, Camaro, Black Panther).
Als je geen haast hebt zou ik dus de aanbiedingen rondom black friday en VIP weekend afwachten, best kans dat ie opnieuw meedoet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit iets op de Lego site zelf besteld heb aangezien wat mij interesseert daar altijd duurder is en ik het vaak niet perse vanaf de release wil hebben.
Er zit nu wel iets in de pen wat ik graag op de release wil hebben maar ik denk dat ik daar niet genoeg VIP punten mee krijg.
Mocht je niet genoeg VIP punten hebben hoe werkt het dan met zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:38
Vogels60 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:55:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit iets op de Lego site zelf besteld heb aangezien wat mij interesseert daar altijd duurder is en ik het vaak niet perse vanaf de release wil hebben.
Er zit nu wel iets in de pen wat ik graag op de release wil hebben maar ik denk dat ik daar niet genoeg VIP punten mee krijg.
Die VIP punten had je volgens mij van tevoren al nodig voordat je tot aankoop over ging. Als je überhaupt geen VIP punten hebt word dat dus lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

[...]

Volgens mij viel het aantal VIP punten dat je nodig had om specifiek voor die sets een korting/voucher te krijgen wel mee. Maar uiteraard moet je gewoon genoeg VIP punten hebben om ze ergens voor te kunnen gebruiken. Voor algemene kortingen heb je via de website minstens 750 punten nodig om 5 euro korting te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Kapoen schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 08:51:
[...]

Naar aanleiding van jouw comment heb ik wegens nieuwsgierigheid eens gekeken naar de prijzen voor de oranje classic space minifig op bricklink.

[Afbeelding]

Voor die prijzen kan je al net zo goed eens rondsnuffelen naar een koopje op het boek+minfig zelf. 8)7

Indien je aan army building wil doen met andere kleuren kan je misschien eens kijken naar 70841 Benny's Space Squad? De prijzen daarvan lijken iets 'redelijker' t.o.v. de oranje fig:

[Afbeelding]
Het boek met de oranje space man is nog wel eens scherp geprijsd, even in de gaten houden :)

Heb ‘m zelf voor €9 bij Amazon vandaan. En hij kwam zonder bescherming in een veel te grote doos, waardoor alle hoeken van het boek beschadigd waren (wat voor zo’n boek écht zonde is). Na klagen kreeg ik m’n geld terug en mocht ik het boek houden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:06
Yonix schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:15:

Dan nog de Chevrolet Camaro Z28 (10304):
[Afbeelding]

Die is ein-de-lijk af, mede dankzij mijn vrouw, want wat een ?!$%*&-build was dat zeg! Zéér gevoelig / fragiel en frustrerend om te bouwen. :( Kan zich, wat mij betreft, totaal niet meten met de Ford Mustang (10265) en het is een set die ik niet zo snel aan zal raden ...

Maar goed, snel vergeten en hem ergens een plekje geven.
Ik heb deze een jaar geleden ook gebouwd (was mijn eerste set na mijn dark ages) en vond het juist leuk om te bouwen. Sommige stappen waren inderdaad wel lastig (zoals de achterruit, IIRC), maar dat vond ik een leuke uitdaging. En het resultaat mag er zijn, ik vind het een zeer geslaagd model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
[...]
Je moest VIP punten inwisselen voor een kortingscode. Die code kon vervolgens gebruikt worden op elk account, dus ook als je geen VIP punten had. Ik had zelf de bon voor de Camaro gekocht maar niet gebruikt. Later door een vriend gebruikt.

Het ging om 100 punten vorig jaar, dat vertegenwoordigt een aankoopwaarde van €13,50 ongeveer.

Dus of de gok nemen en alvast wat dingetjes via lego zelf kopen, of tzt hier vragen of iemand je 100 punten wil doneren in de vorm van de vouchercode ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRoof
Yonix schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:15:
Nog blijer dat ik die heb laten schieten. Ik had dit ook al met de VW T2 Camper, dat was ook een draak om te bouwen en leverde meer frustratie dan plezier op. Die heb ik uit frustratie maar verkocht :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
spok9 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:15:
[...]

Het boek met de oranje space man is nog wel eens scherp geprijsd, even in de gaten houden :)

Heb ‘m zelf voor €9 bij Amazon vandaan. En hij kwam zonder bescherming in een veel te grote doos, waardoor alle hoeken van het boek beschadigd waren (wat voor zo’n boek écht zonde is). Na klagen kreeg ik m’n geld terug en mocht ik het boek houden :+
Inderdaad, vandaar mijn semi-serieuze* suggestie ivm prijzen van het boek in de gaten houden.
Ik heb vroeger ook al dikke kortingen gevonden op vele leuke boeken, sommige van de Engelstalige DK ideeën boeken heb ik zo opgepikt voor €5 8)7

* serieus in die zin dat het boek + fig inderdaad kan gekocht worden voor lagere prijzen dan op bricklink,
iets minder serieus in die zin dat een hoop boeken aanschaffen om een minifig te verkrijgen misschien ook niet efficiënt is :P (raak die boeken achteraf maar eens kwijt).

Over Classic Space minifig gesproken, ik heb deze blijkbaar nog op mijn wishlist staan op brickset:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/5002812-1.jpg?201406230652
Waarschijnlijk er op gezet omdat ik de andere twee classic minifigs in dezelfde serie wel in mijn collectie heb:
- 5003082 Classic Pirate
- 5004419 Classic Knights

Gezien de prijzen van deze set op bricklink en met de Benny's Space Squad set die ik wel heb, denk ik dat ik deze maar van mijn lijstje zal schrappen ;) Deze minifig is trouwens niet eens correct, de helm is te modern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:18
Kapoen schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:43:
Gezien de prijzen van deze set op bricklink en met de Benny's Space Squad set die ik wel heb, denk ik dat ik deze maar van mijn lijstje zal schrappen ;) Deze minifig is trouwens niet eens correct, de helm is te modern.
De witte Space Man heb je toch ook gewoon uit de moderne Galaxy Explorer? Of is de helm daar ook te modern van? Het robotje moet toch makkelijk van onderdelen te produceren zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Cergorach schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:36:
[...]

De witte Space Man heb je toch ook gewoon uit de moderne Galaxy Explorer? Of is de helm daar ook te modern van? Het robotje moet toch makkelijk van onderdelen te produceren zijn...
Klopt, die minifig zit ook in de nieuwere Galaxy Explorer set, en is vziw identiek aan die uit Benny's Space Squad.
(ik heb 5x die Benny's set, en 1x de Galaxy Explorer, dus qua witte minifigs heb ik er genoeg :9 ).
De reden waarom ik deze doos eventueel nog erbij wil is om de verzameling met de andere twee minfigs compleet te maken.

Ik had misschien duidelijker moeten zijn in mijn beschrijving, de minifig in de GWP set heeft gewoon het verkeerde model helm. Die helm was 'modern' in de jaren '80 (ik voel mij oud). Het robotje kan ik idd zelf bij elkaar sprokkelen, maar de GWP set bevat natuurlijk ook nog dat souvenir boekje en mooie luxe verpakking ;)

Jammer dat er maar 3 van die setjes gemaakt zijn, voor een GWP waren ze best aardig qua verzamelwaarde en prijs/drempel.

[ Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 21-08-2023 10:55 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:47
Ik ben mijn oude sets uit mijn kindertijd aan het sorteren en nalopen als voorbereiding op verkoop. Maar ik ga ze allemaal nog een laatste keer opbouwen voor de nostalgie en ben begonnen met de 6898 Ice-Sat V, wat een toffe herinneringen komen er meteen weer naar boven zeg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rE-R0Jz6c6v_bEgRABg5SbMxpPQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f83WpbK0EW3PiQBGPYAIz9Wc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EffUOKd3vmSEAWBJIick7UTQfFY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWwdgn0yqladmFUjtUGYhSeJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVyhTICmNVtG3FpwP7ogozR6YVc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BMAMvAtEAsrRnoy028T9Ueuy.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Laatst online: 16:42
pukvg schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:27:
[...]

Voor mij hetzelfde, ik ben ook aan het wachten op een mooie korting, ik dacht aan 280 - 300 te kopen, maar aangezien die zelden met korting te kopen valt zou ik nu ook toehappen op 320.

Ben zo aan het wachten op de vuurtoren (wil ik 200 max voor geven) en Rivendell (wil ik 350 max voor geven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Laatst online: 23:17
tsjarlie schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:24:
[...]

Voor mij hetzelfde, ik ben ook aan het wachten op een mooie korting, ik dacht aan 280 - 300 te kopen, maar aangezien die zelden met korting te kopen valt zou ik nu ook toehappen op 320.

Ben zo aan het wachten op de vuurtoren (wil ik 200 max voor geven) en Rivendell (wil ik 350 max voor geven).
Ik heb de lusachtbaan destijds gekocht en niet veel later weer verkocht voor hetzelfde bedrag. Persoonlijk zou ik hem alleen aanschaffen als je weet dat je er de ruimte voor hebt. In het begin laat je het karretje nog wel een paar keer gaan, maar daarna was het voor mij echt een sta-in-de-weg.

De vuurtoren daarentegen is echt een pronkstuk. Zowel de looks als het bouwen vond ik echt ge-wel-dig om te doen. Samen met BlackSmtih staat deze set voor mij op nummer 1. Alle details en kneuterige dingen. Voor 300,- vind ik hem ook teveel, maar als je hem leuk weet te scoren dan zeker halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:05
Iemand al gekeken of die qr codes werken met insider points? En moet dat dan in de Builder app? Ik heb dat nog niet eerder gebruikt namelijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:22
Afgelopen weekend een behoorlijk deel van de UCS X-wing gebouwd. Aangezien zoonlief van 7 het meeste wilt bouwen gaat het niet zo snel. Vind het een leuke build!

Wat me wel opvalt is dat de UCS echt significant groter is dan de speelversie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SntCc_Nx4SMj-rkSRBBeFkmq_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0WbZDNfH6IX1auACVowlpES.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk deze week afbouwen :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
pixels66 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:45:
Iemand al gekeken of die qr codes werken met insider points? En moet dat dan in de Builder app? Ik heb dat nog niet eerder gebruikt namelijk.
De link die gebruikt moet worden: https://www.lego.com/treasure-hunt (volgens TheBrickFan artikel) geeft bij mij nog een 404 foutmelding. Nog niet actief dus denk ik?

Bij de Lego webwinkel zie ik bij mij ook nog alleen de 'oude' VIP omgeving met VIP punten e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door Haay op 21-08-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Haay schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:10:
[...]
Bij de Lego webwinkel zie ik bij mij ook nog alleen de 'oude' VIP omgeving met VIP punten e.d.
Bij mij doet de VIP afdeling het niet (meer) en linkt nu naar https://www.lego.com/nl-nl/insiders/rewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:32

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Transformeren is herbouwen... Hij is best flimsy.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:37:
[...]

Transformeren is herbouwen... Hij is best flimsy.
Valt wel mee toch? Niet super stevig maar transformeren gaat toch zonder herbouwen hier (alleen één plaatje wisselen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 19:32
Meer in de zin dat er nog weleens wat losgaat bij het transformeren. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jup, vind hem best wel zwak, vooral het verbindingstuck benen, lichaam.

En ik ben niet helemaal tevreden over de verhouding, in robotvorm, iets klopt niet voor mijn gevoel.
Maar alsnog ben ik wel blij dat ik hem toendertijd gekocht heb.

Afgelopen weekend eindelijk de Lambo MOC van de porsche inelkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iriap0LQ9zUkEdZsATY1a6TIRhw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wedwAdZIgmkaKgQvX7qoKQkE.jpg?f=fotoalbum_medium

Vond het erg leuke build, wel vond ik de kleuren in de PDF niet altijd even duidelijk, dus op het laatst moest ik voorkant een stukje uit elkaar halen omdat ik kennelijk een verkeerde kleur van een onderdeel had gebruikt waardoor ik qua kleuren niet uitkwam.

Motordeel voelt beetje zwak aan, maar verder prima en zeer bij mee :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:39
Zojuist met de builder app eens een QR code gescand. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik punten wilde verdienen en nu staan er 20 bij in mijn account.

Het is een bewerkelijk proces:
- scan QR code
- bevestig dat je punten wil
- los de rekensom op
- registreer je product

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVAa3Gdq77bGggOwAXls4dNGriw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGeOY2lmyb4tONMjbNM92VeY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door PTish op 21-08-2023 15:24 ]

YASH! - Yet Another Smart Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
PTish schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:21:
Zojuist met de builder app eens een QR code gescand. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik punten wilde verdienen en nu staan er 20 bij in mijn account.

- scan QR code
- los de rekensom op
- registreer je product
Ach, serie er bij aan en scannen maar denk ik zo :P
En moet je per keer die rekensom doen? Lijkt me wel een beetje omslachtig inderdaad.

Edit: Het gaat ook alleen om sets ná 2018, dat scheelt in elk geval al ;)

Edit2: Dan is natuurlijk nu de kunst om uit te vogelen welke sets na 2018 waren en welke niet :+

[ Voor 13% gewijzigd door RubjeMazter op 21-08-2023 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:39
RubjeMazter schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:43:
[...]

Ach, serie er bij aan en scannen maar denk ik zo :P
En moet je per keer die rekensom doen? Lijkt me wel een beetje omslachtig inderdaad.

Edit: Het gaat ook alleen om sets ná 2018, dat scheelt in elk geval al ;)

Edit2: Dan is natuurlijk nu de kunst om uit te vogelen welke sets na 2018 waren en welke niet :+
Ja iedere keer moet je de rekensom doen. Het zijn rekensommen zoals 1 x 7, 4 x 8, 5 x 5 en 40 / 5. Prima te doen, maar ze hadden van mij wel de wat makkelijkere versies mogen doen zoals 2 + 3 ;)

Welke sets wel en niet is een kwestie van de voorkant van het boekje bekijken >:)

YASH! - Yet Another Smart Home

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haay
PTish schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:21:

- scan QR code
- los de rekensom op
- registreer je product
Builder app ? Rekensom ? Dat had ik niet nodig.
Heb op mijn telefoon eerst in de (Chrome) browser op Lego.com ingelogd met mijn account, en vervolgens met Google Lens de QR code gescanned en de Weblink geopend. Kreeg vervolgens netjes de pagina met de set te zien en na drukken op het knopje om de 20 punten toe te voegen werden die direct toegevoegd. Niks rekensom hoeven maken. Niks aparte app hoeven installeren.

Zojuist 4 sets achter elkaar gescanned en de punten toegevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 21-08-2023 16:08 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aW5ha43FCyeThAkSHLrsPCHg494=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNBKtptuiYWhvgWcpTSRjUZb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb vandaag deze MOC van Brickative gemaakt, van twee keer de Noodleshop. Erg leuk om te maken, en het verrast me ook hoeveel van de stenen gebruikt worden. Ik had maar een klein zakje over, met vooral grote platen die niet gebruikt zijn. Van een paar onderdelen heb ik nog een plantenbak en een zitplek buiten gemaakt.
Het enige wat 'wringt' is een - volgens mij - illegale bouwtechniek voor het dak. 1x2 bricks worden daar met de bovenkant in 1x2 technic bricks met twee gaten gestoken. Volgens mij komt daar dan eigenlijk wat teveel spanning op. Maar ik heb het maar gewoon gedaan ;)

Ik ben er blij mee! En ik vind hem ook mooi. Vooral leuk om nu een hoekgebouw te hebben op een plaat van 16x32 studs, dat geeft nieuwe mogelijkheden :)
Nu is het alleen wachten op wat donkergrijze 2x2-tiles om de stoep af te maken.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-10 23:20

GeeBee

Oddball

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:05
Er zijn in elk geval zat nieuwe sets die geen QR code hebben. Zoals de brickheadz van Harry Potter, sommigen van star wars, en het mini Disney castle. Oudere sets zoals de empire State building weer wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Laatst online: 15:16
Haay schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:07:
[...]

Builder app ? Rekensom ? Dat had ik niet nodig.
Heb op mijn telefoon eerst in de (Chrome) browser op Lego.com ingelogd met mijn account, en vervolgens met Google Lens de QR code gescanned en de Weblink geopend. Kreeg vervolgens netjes de pagina met de set te zien en na drukken op het knopje om de 20 punten toe te voegen werden die direct toegevoegd. Niks rekensom hoeven maken. Niks aparte app hoeven installeren.

Zojuist 4 sets achter elkaar gescanned en de punten toegevoegd.
Dit werkt het makkelijkst inderdaad. Maar hoervoor moest ik wel de builder app van mjn tel. halen. Ander wilde hij elke keel de link via de app openen en kwam hij dus weer met een rekensom als beveiliging.

Niet elke qr code deed het bij mij. Bij het scannen van de qr codes op de voorkant van sommige recente city set boekjes krijg ik de melding dat ik de qr code op de voorkant van het boekje moet scannen....... maar goed het zijn er maar 3 op de 35 die ik heb gescand.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 18:41
Rene schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:52:
Afgelopen weekend een behoorlijk deel van de UCS X-wing gebouwd. Aangezien zoonlief van 7 het meeste wilt bouwen gaat het niet zo snel. Vind het een leuke build!

Wat me wel opvalt is dat de UCS echt significant groter is dan de speelversie:

[Afbeelding]

Hopelijk deze week afbouwen :)
Ik heb hem laatst gebouwd, vond hem ook vermakelijk. Had op plekken wel gedetailleerder gemogen als je kijkt naar de speel variant. Maar neemt niet weg dat ik het leuk vond.

De canopy was alleen flink bekrast aangekomen bij mij. Lego heeft 3x een vervanger gestuurd waarbij de laatste dus het minste bekrast was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AKe7MkVl-J_-oE_KR_wAeSetoE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5LZGFHmCBQLgjPzv5xhq9kG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:47
pixels66 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:21:
Er zijn in elk geval zat nieuwe sets die geen QR code hebben. Zoals de brickheadz van Harry Potter, sommigen van star wars, en het mini Disney castle. Oudere sets zoals de empire State building weer wel.
Mjah ik betwijfel of het alle sets na 2018.
Lego 75252 ucs imperial star destroyer met release Sept 2019 is geen QR code op te vinden terwijl het een van mijn duurste sets is :(
Een klein ding van 10 euro heeft dan weer wel een qr code.
Pagina: 1 ... 314 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .