Natuurlijk is dat flinke winst en geen klein bedrag, ik bedoel meer dat een keer 150 winst nog geen interessant businessmodel maakt. Om echt inkomen te genereren of vermogen op te bouwen heb je een stuk meer sets nodig, daar doelde ik op. Hoewel ik jouw aanpak zeker begrijp, maar dan is het meer een zichzelf financierende hobbyQuattroNL schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:18:
[...]
Ik weet niet hoe het met jou of anderen zit maar ik vind 150,- winst op een set heel behoorlijk. Tuurlijk hangt het af van de aankoopprijs dus procentueel rekenen is dan beter.
Precies, hobbyjohnb52 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:47:
[...]
voor mij behoorlijk, maar ligt ook voor n groot deel aan mijn inkomen. ik ben 100% afgekeurd, dus ik heb al de pensioensleeftijd bereikt![]()
ik investeer die 150 euro weer in nieuwe LEGO/bezoekjes aan lego stores, (nog meer)ladekasten etc...
Het is voor mij een van de weinige hobbys die ik zelfstandig kan uitvoeren
Bij investeren en/of inkomen denk ik aan andere bedragen en dat wordt het snel veel gedoe. Hoewel ik trouwens ook heel goed begrijp dat velen het vooral ook gewoon erg leuk vinden om met Lego te handelen als onderdeel van de hobby.
Zelf moet ik eerlijk toegeven dat ik de Brick Moulding Machine nog heb staan van bezoek aan LEGO House vorig jaar en dat deze nu een waarde bereikt waarbij het ook wel pijn gaat doen om 'm te bouwen
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?