Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Ik heb deze ook gehad en een tijd geleden weer opgebouwd, samen met al mijn andere classic space sets, het nostalgische wat daarbij naar voren kwam is onbeschrijfelijk!MvdD schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:03:
Ik ben mijn oude sets uit mijn kindertijd aan het sorteren en nalopen als voorbereiding op verkoop. Maar ik ga ze allemaal nog een laatste keer opbouwen voor de nostalgie en ben begonnen met de 6898 Ice-Sat V, wat een toffe herinneringen komen er meteen weer naar boven zeg!
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Heel tof! Ik heb vanwege die MOC ook 2x de Noodle Shop aangeschaft, maar vanwege ruimtegebrek nog niet aan begonnen. Maar het begint nu wel echt te kriebelen hoorJakkus schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:33:
[Afbeelding]
Ik heb vandaag deze MOC van Brickative gemaakt, van twee keer de Noodleshop. Erg leuk om te maken, en het verrast me ook hoeveel van de stenen gebruikt worden. Ik had maar een klein zakje over, met vooral grote platen die niet gebruikt zijn. Van een paar onderdelen heb ik nog een plantenbak en een zitplek buiten gemaakt.
Het enige wat 'wringt' is een - volgens mij - illegale bouwtechniek voor het dak. 1x2 bricks worden daar met de bovenkant in 1x2 technic bricks met twee gaten gestoken. Volgens mij komt daar dan eigenlijk wat teveel spanning op. Maar ik heb het maar gewoon gedaan
Ik ben er blij mee! En ik vind hem ook mooi. Vooral leuk om nu een hoekgebouw te hebben op een plaat van 16x32 studs, dat geeft nieuwe mogelijkheden
Nu is het alleen wachten op wat donkergrijze 2x2-tiles om de stoep af te maken.
Bedoel je deze ; LEGO Ideas boomhut 21318 ?gizmokat schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:59:
hopelijk hebben ze het boomhuis nog voor de prijs die die nu is in september als je de kortings bonnen kan gebruiken.
Vergeet niet dat je bij de actie in september slechts 20 euro aan korting kan inzetten per 100 euro aan lego die je koopt..
Ik hoop dat je er meerdere mag in zetten als het om 1 set gaat, maar dan zou je de boomhut voor 210-40 kunnen aanschaffen.
Jammer dat je de korting niet kan stapelen.. Verder wel een leuke actie. Dankzij een tweeling die helemaal gek zij op lego, en best wat geld hebben ontvangen voor hun verjaardag + papa die ook wel van Lego houdt heb ik het 3-1 kasteel gratis meegekregen + 4 van die kortingsbonnen en we hebben nog wat puntjes over.. Heb ook wat van de Dreamzzz serie gekocht mede door de goede korting + GWP.
Ja de ideas boomhut is het ja, ik weet dat je 1 bon per 100 euro kan gebruiken, denk dat het ook wel geld op 1 grote set, ik hoop dat alleen dat ie dan nog 210 euro is, met 40 euro eraf word het een leuke prijs en goedkoper dan ik hem ergens anders kan vinden, maar goed het kan ook zo maar zijn dat ze alle sets in september gewoon weer naar de lego advies prijs zetten, dan koop ik hem wel ergens anders en gebruik ik de bonnen ergens anders voor.iketot schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:34:
[...]
Bedoel je deze ; LEGO Ideas boomhut 21318 ?
Vergeet niet dat je bij de actie in september slechts 20 euro aan korting kan inzetten per 100 euro aan lego die je koopt..
Ik hoop dat je er meerdere mag in zetten als het om 1 set gaat, maar dan zou je de boomhut voor 210-40 kunnen aanschaffen.
Jammer dat je de korting niet kan stapelen.. Verder wel een leuke actie. Dankzij een tweeling die helemaal gek zij op lego, en best wat geld hebben ontvangen voor hun verjaardag + papa die ook wel van Lego houdt heb ik het 3-1 kasteel gratis meegekregen + 4 van die kortingsbonnen en we hebben nog wat puntjes over.. Heb ook wat van de Dreamzzz serie gekocht mede door de goede korting + GWP.
1 bon wil mijn vrouw voor de kerst tram set die is 100 euro en nergens heb ik die goedkoper gezien.
dank voor de tip! net ook de eerste 10 sets geregistreerd. lego.com openen in browser en inloggen. qr code scannen met qr reader en naar de url gaan. opnieuw inloggen en knopje drukken voor de punten. terug naar qr scanner en herhalen. gaat best snel zo!Haay schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:07:
[...]
Builder app ? Rekensom ? Dat had ik niet nodig.
Heb op mijn telefoon eerst in de (Chrome) browser op Lego.com ingelogd met mijn account, en vervolgens met Google Lens de QR code gescanned en de Weblink geopend. Kreeg vervolgens netjes de pagina met de set te zien en na drukken op het knopje om de 20 punten toe te voegen werden die direct toegevoegd. Niks rekensom hoeven maken. Niks aparte app hoeven installeren.
Zojuist 4 sets achter elkaar gescanned en de punten toegevoegd.
Ik was vandaag in de Intertoys en ik vroeg of je zo'n €20 bon krijgt per 15 punten of maar 1x bij de inruil van punten. Ze wist het eigenlijk ook niet zeker, maar neigde naar 1x. Ik heb nog niks ingewisseld. Door de aankoop (UCS Hulkbuster waar ik deze van ga maken) van vandaag heb ik 46 punten en die wil ik eigenlijk gebruiken voor de 30 punten set en 1 van de 15 punten setjes. Uit jouw verhaal maak ik op dat je toch gewoon per 15 punten een €20 bon krijgt?gizmokat schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:59:
heb nu ook 60€ aan waardebonnen en al voor 90€ Aan gratis sets meegenomen.
[ Voor 15% gewijzigd door AppieNL op 22-08-2023 14:43 ]
Dat ligt er aan, sommige geven 1 bon per item, anderen 1 bon per €15 aan waarde... Ligt denk ik heel erg aan de medewerker/vestiging...AppieNL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:37:
[...]
Ik was vandaag in de Intertoys en ik vroeg of je zo'n €20 bon krijgt per 15 punten of maar 1x bij de inruil van punten. Ze wist het eigenlijk ook niet zeker, maar neigde naar 1x. Ik heb nog niks ingewisseld. Door de aankoop (UCS Hulkbuster waar ik deze van ga maken) van vandaag heb ik 46 punten en die wil ik eigenlijk gebruiken voor de 30 punten set en 1 van de 15 punten setjes. Uit jou verhaal maak ik op dat je toch gewoon per 15 punten een €20 bon krijgt?
Hier krijg ik een 1 bon per set, dus 1 bij een 15 punten set, maar ook een 1 bon bij een 30 punten set.AppieNL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:37:
[...]
Ik was vandaag in de Intertoys en ik vroeg of je zo'n €20 bon krijgt per 15 punten of maar 1x bij de inruil van punten. Ze wist het eigenlijk ook niet zeker, maar neigde naar 1x. Ik heb nog niks ingewisseld. Door de aankoop (UCS Hulkbuster waar ik deze van ga maken) van vandaag heb ik 46 punten en die wil ik eigenlijk gebruiken voor de 30 punten set en 1 van de 15 punten setjes. Uit jouw verhaal maak ik op dat je toch gewoon per 15 punten een €20 bon krijgt?
Ik heb zelf 2 kleine sets van 15 punten genomen, en er een van 30 punten die creator bus stand set.
Oh ja, wiskunde is lastiggizmokat schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:58:
[...]
Hier krijg ik een 1 bon per set, dus 1 bij een 15 punten set, maar ook een 1 bon bij een 30 punten set.
Ik heb zelf 2 kleine sets van 15 punten genomen, en er een van 30 punten die creator bus stand set.
Dat busje met die twee strandhutjes bedoel je, set 31138. Die is een aanrader, erg leuke creator set en niet zo duur ookAppieNL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:37:
[...]
Oh ja, wiskunde is lastig€90 gratis sets en €60 aan bonnen is 3 bonnen terug niet 4, wat het zou met 1 bon per 15 punten XD Maar goed, dat is altijd nog beter dan de indruk die ik kreeg van die dame en nu ik zo de site met voorwaarden doorlees, lijkt me dit ook wel hoe het hoort. Dat VW(-achtige) busje op het strand lijkt me ook erg leuk. Sowieso is Creator 3-1 het beste thema, maar goed dat heb ik wel eens vaker gezegd
hoi
Ik had 60 punten ingeleverd voor het kasteel, en kreeg 4 bonnen van 20 euro kado.. Voor elke 15 ingewisselde punten dus een kortingsbon.AppieNL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:37:
[...]
Ik was vandaag in de Intertoys en ik vroeg of je zo'n €20 bon krijgt per 15 punten of maar 1x bij de inruil van punten. Ze wist het eigenlijk ook niet zeker, maar neigde naar 1x. Ik heb nog niks ingewisseld. Door de aankoop (UCS Hulkbuster waar ik deze van ga maken) van vandaag heb ik 46 punten en die wil ik eigenlijk gebruiken voor de 30 punten set en 1 van de 15 punten setjes. Uit jouw verhaal maak ik op dat je toch gewoon per 15 punten een €20 bon krijgt?
Dan heb je mazzel gehad, dat is dus niet zoals het hoort en de voorwaarden zijn, je had dus maar recht op 1 bon van 20 euro, ik had het nog gevraagd, en kreeg ook maar een bon bij 30 punten vandaar dat ik gekozen heb voor 2 kleine sets 15 punten en die van 30 punten, en zelf vind ik het kasteel ook niet zo boeiend en wou meer kortings bonnen dan 1.iketot schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:04:
[...]
Ik had 60 punten ingeleverd voor het kasteel, en kreeg 4 bonnen van 20 euro kado.. Voor elke 15 ingewisselde punten dus een kortingsbon.
Maar goed het is denk maar net welk filiaal je gaat.
[ Voor 32% gewijzigd door gizmokat op 22-08-2023 16:57 ]
Gesigneerde eendBaZnGaNL schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 21:18:
[Afbeelding]
Zo mijn buit vanuit het LEGO House. Leuke ervaring vooral voor de kids met de Mini Chef.
Mini Chef zeker leuk. Wij waren op een dinsdag in LEGO House en Mini Chef was de hele di/wo/do volgeboekt.
Ik heb de hele ochtend zitten F5'en totdat er één slot rond lunchtijd vrij kwam
Sja mazzel.. mazzel.. nu moet ik 400 euro uitgeven om alle korting te gebruiken.. want korting weggooien is zondegizmokat schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:38:
[...]
Dan heb je mazzel gehad, dat is dus niet zoals het hoort en de voorwaarden zijn, je had dus maar recht op 1 bon van 20 euro, ik had het nog gevraagd, en kreeg ook maar een bon bij 30 punten vandaar dat ik gekozen heb voor 2 kleine sets 15 punten en die van 30 punten, en zelf vind ik het kasteel ook niet zo boeiend en wou meer kortings bonnen dan 1.
Maar goed het is denk maar net welk filiaal je gaat.
Mijn oog viel op de Space Shuttle Creator Expert 3in1
Vrij nieuw denk ik want ik ben m hier nog niet tegengekomen.
Ziet er grappig uit dus maar meegenomen
Daily driver; MB R171 SLK280
Jazeker! Gesigneerde eend! Was de laatste in de schappen wat ik zo zag.Reinier schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:53:
[...]
Gesigneerde eend
Mini Chef zeker leuk. Wij waren op een dinsdag in LEGO House en Mini Chef was de hele di/wo/do volgeboekt.
Ik heb de hele ochtend zitten F5'en totdat er één slot rond lunchtijd vrij kwam
Wij hadden Mini Chef al 3 maand geleden gereserveerd. Gelukkig maar, want idd zit helemaal volgeboekt!
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Dat dat loont is voor de hand liggend, maar dat het verschil zó groot zou zijn, had ik niet verwacht: zonder te stacken zou ik alleen die grijze 4x4 plates mee hebben kunnen nemen, met stapelen dit:
:strip_exif()/f/image/5qKcBxOCR9x2WOeJ6kYPXCSd.jpg?f=fotoalbum_large)
Om het in Euro’s uit te drukken, zo’n beker vullen kost €17,24
Totale waarde zonder stacken:
Minimumprijs BrickLink: €1,05
Gemiddelde prijs BrickLink: €13,65
Totale waarde mèt stacken:
Minimumprijs BrickLink: €22,96
Gemiddelde prijs BrickLink: €114,53
[ Voor 15% gewijzigd door Zegato op 22-08-2023 19:53 ]
Het had Lego wel gesierd als ze de reeds geregistreerde sets in de builder app hadden meegenomen. Op deze manier alles inscannen is...niet super efficiënt.Edgenumber schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:34:
[...]
Dit werkt het makkelijkst inderdaad. Maar hoervoor moest ik wel de builder app van mjn tel. halen. Ander wilde hij elke keel de link via de app openen en kwam hij dus weer met een rekensom als beveiliging.
Niet elke qr code deed het bij mij. Bij het scannen van de qr codes op de voorkant van sommige recente city set boekjes krijg ik de melding dat ik de qr code op de voorkant van het boekje moet scannen....... maar goed het zijn er maar 3 op de 35 die ik heb gescand.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ja! Had het ook niet verwachtCergorach schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:33:
@Zegato Past dat allemaal in een grote beker? En hoeveel kost zo een beker?
Update: Nevermind! De post is al updated met prijzen!
Foto hoe het uit de beker is gekomen:
:strip_exif()/f/image/3gFYgLyVxM82IYpl6dj2abqh.jpg?f=fotoalbum_large)
Breakdown van de onderdelen en BrickLink-kosten:
:strip_exif()/f/image/JfF9Z17p65KFTpgf2rsEbYb6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Zegato op 22-08-2023 21:45 ]
Nice!Zegato schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:41:
[...]
Ja! Had het ook niet verwacht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoeveel weegt t?
100 gram kost je 9.95 bij Fabrik Outlet (legoland Duitsland)
Daar heb ik ontzettend veel leaves ingeslagen, omdat daar ander soort plastic voor word gebruikt.
Maar hele zware dingen kan je beter via bricklink, PaB of PaB op lego.nl
edit: je minimum prijzen klop(pen) niet. 3031 in lbg kost EUR 0.0184, en dan heb je er maar eentje
[ Voor 4% gewijzigd door johnb52 op 22-08-2023 23:44 ]
Heb je al een idee waar je de onderdelen voor gaat gebruiken?
Ik heb zelf vaak dat ik onderdelen wil in een bepaalde kleur. Met Pick-a-Brick ben je beperkt met welke kleur beschikbaar is.
Misschien is het ook interessant om de PaB site van Lego en een site als ToyPro in de spreadsheet op te nemen. Ik ben benieuwd naar het prijsverschil 😄
Het totaal weegt 495gr.johnb52 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:34:
[...]
Nice!
Hoeveel weegt t?
100 gram kost je 9.95 bij Fabrik Outlet (legoland Duitsland)
Daar heb ik ontzettend veel leaves ingeslagen, omdat daar ander soort plastic voor word gebruikt.
Maar hele zware dingen kan je beter via bricklink, PaB of PaB op lego.nl
edit: je minimum prijzen klop(pen) niet. 3031 in lbg kost EUR 0.0184, en dan heb je er maar eentje
Ik heb het even geprobeerd, je kan (gecombineerd) ongeveer 100 4x3 leaves + 100 6x5 leaves in een beker kwijt + nog een hele hoop andere zaken om de zijkanten te vullen. 4x3 leaves wegen +/- een halve gram, 6x5 leaves iets meer dan een gram. Als je de beker dus zou vullen kom je op 150 gram aan leaves uit + andere bricks. Als je van die andere bricks óók 4x3 leaves maakt, kunnen er nog grofweg tussen de 50 en 75 stuks extra bij.
Wat de prijzen betreft: je hebt gelijk, het is een beetje off. Ik heb vluchtig naar de bovenzijde van de kolom gekeken.
Zie beneden: ik heb het zo goed als mogelijk geüpdatet, maar voor sommige componenten (het trans-yellow minigig-hoofdje en het stoeltje bijvoorbeeld) is het moeilijk om een faire minimumprijs te bepalen gezien ze bijna nooit verkocht worden. Daarnaast ben ik bij de minimumprijzen nu gegaan voor een aanbod >10.
Br00d schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 02:57:
@Zegato
Heb je al een idee waar je de onderdelen voor gaat gebruiken?
Ik heb zelf vaak dat ik onderdelen wil in een bepaalde kleur. Met Pick-a-Brick ben je beperkt met welke kleur beschikbaar is.
- Plate 4 x 4 --> MILS-plates
- Plate 3 x 3 --> MILS-plates
- Plate 2 x 8 --> Connector tussen twee straatdelen van het nieuwe type
- Plate 1 x 5 --> Bankjes op de straat
- Plant Leaves 6 x 5 --> Aankleding
- Plant Leaves 4 x 3 --> Heggen
- Plant Flower with Bar and Small Pin Hole --> Aankleding
- Minifigure, Head (Plain) - Blocked Open Stud --> Lantaarnpalen
- Minifigure, Utensil Seat / Chair 2 x 2 --> (nog) geen idee, waarschijnlijk ook bankjes
- Tap 1 x 1 without Hole in Nozzle End --> geen flauw idee, die pasten mooi in de beker
De MILS-plates voor modulars en andere delen van de stad ga ik proberen zo te maken en de straten op deze manier
Inderdaad interessant! Bij deze:Misschien is het ook interessant om de PaB site van Lego en een site als ToyPro in de spreadsheet op te nemen. Ik ben benieuwd naar het prijsverschil 😄
/f/image/e90306PGbRHWqWUKNbiXCWXb.png?f=fotoalbum_large)
[edit]
Zonder de "prijsextremen" van de stoeltjes en de minifighoofdjes kom je hier op uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Zegato op 23-08-2023 08:32 ]
Ik kwam net ook deze presentatie tegen van Jamie Berard over illegale bouwtechnieken:
http://bramlambrecht.com/...M8Mn7wUXnQX9fp1tvKCLGXmmo
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
heb je ook een foto van hoe het in de beker zat?Zegato schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:41:
[...]
Ja! Had het ook niet verwacht
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Memories of yesterday, will grow, but never die
De hoge waarde van je PaB cup wordt voornamelijk bepaald door de 30 minifiguurhoofdjes (De Minifigure, head(plain) - Blocked Open Stud (3626b))Zegato schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 07:44:
[...]
Inderdaad interessant! Bij deze:
[Afbeelding]
[edit]
Zonder de "prijsextremen" van de stoeltjes en de minifighoofdjes kom je hier op uit.
Maar daar heb je het verkeerde onderdeelnummer voor gebruikt; het moet namelijk partno: 28621 zijn. (3626b wordt al sinds 2016 niet meer gemaakt).
De prijs van 28621 ligt een stuk lager dan die van 3626b); namelijk tussen de 7 en 15 cent
Dan worden de totalen uit je spreadsheet gelijk een heel stuk lager namelijk:
74.97 - (1.59 - 0.15) * 30 = € 31.77
114,53 - (1.65 - 0.15) * 30 = € 69.53
Daarnaast klopt ook je prijs voor het bruine stoeltje niet. Waarschijnlijk is het partnummer 4079b en niet 4079. En dan kan je er genoeg vinden voor minder dan 10 cent/stuk.
En zelfs al is het nummer 4079, dan is de (onrealistische) avg prijs op Brinklink 32 cent en geen € 1.91/stuk
Dus van die € 69.53 kan je nog ~ €14.00 afhalen.
Klopt: zie ook m'n edit van +- 8:30u! Dankjewel voor.de verbeterde nummers: ik heb de sheet inmiddels geüpdatetchrisO schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:03:
[...]
De hoge waarde van je PaB cup wordt voornamelijk bepaald door de 30 minifiguurhoofdjes (De Minifigure, head(plain) - Blocked Open Stud (3626b))
Maar daar heb je het verkeerde onderdeelnummer voor gebruikt; het moet namelijk partno: 28621 zijn. (3626b wordt al sinds 2016 niet meer gemaakt).
De prijs van 28621 ligt een stuk lager dan die van 3626b); namelijk tussen de 7 en 15 cent
Dan worden de totalen uit je spreadsheet gelijk een heel stuk lager namelijk:
74.97 - (1.59 - 0.15) * 30 = € 31.77
114,53 - (1.65 - 0.15) * 30 = € 69.53
Daarnaast klopt ook je prijs voor het bruine stoeltje niet. Waarschijnlijk is het partnummer 4079b en niet 4079. En dan kan je er genoeg vinden voor minder dan 10 cent/stuk.
En zelfs al is het nummer 4079, dan is de (onrealistische) avg prijs op Brinklink 32 cent en geen € 1.91/stuk
Dus van die € 69.53 kan je nog ~ €14.00 afhalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Zegato op 23-08-2023 11:32 ]
Toch een 40 euro winst wat je zou kunnen maken als je het op BL zou verkopen.. minus je tijd en kosten om bij de PaB-wall te komen.Zegato schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:25:
[...]
Klopt: zie ook m'n edit van +- 8:30u! Dankjewel voor.de verbeterde nummers: ik heb de sheet inmiddels geüpdatet
Zo, Lego weet nu precies wat ik heb. Graag gedaan Lego
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
sets die vervroegd beschikbaar zijn voor vip-leden: werkt dat ook in de fysieke stores?
concreet: de insecten-set vanaf 4 september
Dus dat je vanaf 4/9 kan binnenlopen, zeggen van ik ben vip met emailadres bla@bla, geef me aub de set mee?
Op 5 september kom ik er sowieso wel achter, maar het zou handig zijn dat op voorhand te weten:
dan neem ik een grote zak mee naar het werk die wat bescherming biedt tijdens het reizen

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Yes! Exact zoals je het zegtroeleboel schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:56:
Vraag:
sets die vervroegd beschikbaar zijn voor vip-leden: werkt dat ook in de fysieke stores?
concreet: de insecten-set vanaf 4 september
Dus dat je vanaf 4/9 kan binnenlopen, zeggen van ik ben vip met emailadres bla@bla, geef me aub de set mee?
Op 5 september kom ik er sowieso wel achter, maar het zou handig zijn dat op voorhand te weten:
dan neem ik een grote zak mee naar het werk die wat bescherming biedt tijdens het reizen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ixPFmsWLtkQCBMFNr0h5e1nf.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eoQB5fIAgQTdYRplDZL4JGVk.jpg?f=user_large)
Zijn beide dan wel echt Lego of is een nep?
Ik verwacht dat ze beide echt zijn, alleen twee verschillende mallen/generaties:NaxxiusX schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:45:
Zijn beide dan wel echt Lego of is een nep?
https://www.bricklink.com...58247&idColor=11#T=C&C=11
https://www.brickowl.com/...g-gun-short-blaster-58247
https://rebrickable.com/p...laster-short-star-wars/0/
Aah oke, dat klinkt opzich wel logisch.Cergorach schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:55:
[...]
Ik verwacht dat ze beide echt zijn, alleen twee verschillende mallen/generaties:
https://www.bricklink.com...58247&idColor=11#T=C&C=11
https://www.brickowl.com/...g-gun-short-blaster-58247
https://rebrickable.com/p...laster-short-star-wars/0/
Bij deze:Bint schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:13:
[...]
heb je ook een foto van hoe het in de beker zat?Ik ga er misschien ook maar eens naartoe dan.
:strip_exif()/f/image/Pyu5YRRxBANhoIvJ14xWu84P.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aL8MJNwULvvhzsS6mTfnYnwX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wUmazOj30qU3X7C6re8HSalv.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de inhoud van de meest linkse beker
Gewricht van de inhoud voor @johnb52 (van links naar rechts in grammen):
1. 516
2. 521
3. 497
4. 469
5. 318
6. 492
- Hoe vaak wisselt het aanbod per winkel?
- Is er een goed overzicht van wat er waar/wanneer beschikbaar is, wat ik heb kunnen vinden is: https://www.pabfinder.com/stores/nl
- Zijn er ook andere winkels die dit aanbieden op deze manier?
Het is heel afwisselend. Pabfinder is redelijk betrouwbaar, echter wel goed kijken wanneer de laatste update is geweest.Cergorach schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:32:
Het begint toch wel een beetje te kriebelen om naar zo een Lego winkel te gaan. Nu ben ik benieuwd:
- Is er een goed overzicht van wat er waar/wanneer beschikbaar is, wat ik heb kunnen vinden is: https://www.pabfinder.com/stores/nl
Voor mijn gevoel vinden er wekelijks een paar mutaties in het aanbod plaats. Het aanbod kan over de weken/maanden redelijk vergelijkbaar zijn. Dat vind ik zelf wel jammer.
https://www.bricklink.com...rogram/series-2/main.page
Ziet er tof uit, dus nog even wachten tot juni 2024.TestDummie schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:39:
De winnaars van de Bricklink Designer Program - Series 2 zijn bekend!
https://www.bricklink.com...rogram/series-2/main.page
spoiler:Vooral het trainstation vind ik goed geslaagd, zal leuk staan tussen de modulars https://www.bricklink.com...Brick-Cross-Train-Station
Gelet op dat we toch wat leuks willen doen had mijn vrouw laatst een set LEGO besteld;
:strip_exif()/f/image/CQL7U0CTj8r5JeWLZNLLBtB2.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik een andere set besteld die we beide leuk vinden, dit als verassing. Of ze het gaat waarderen is nog even de vraag… prijzige bedoeling; LEGO Lord of the Rings - Rivendell (10316)
Voor €439,- en veruit de duurste set LEGO die ik ooit heb besteld(!). Naast de (grote) Millennium Falcon de enige grote set die mij écht aanspreekt, maar dat is niet iets dat 1; ik leuk kan neerzetten en 2; mijn vrouw heeft er weinig mee. Deze LotR set sprak haar wel aan m.u.v. de prijs.
Zodra de set in elkaar zit, er vanuitgaande dat hij niet retour gaat(..), post ik hier natuurlijk een foto
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
:strip_exif()/f/image/wfAvpNW73tW5UZJxkFrPhgvk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ce9sbX47C9B8aWpSQAHf7Ral.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bNBb0gw5e69dAM9k7ApHRKGQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Oeh, die typewriter heb ik toevallig ook een paar weken geleden in elkaar gezet, leukste set die ik ooit gebouwd heb.Thalaron schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 00:12:
Zo… vakantie en van onze plannen komt uiteindelijk niet veel terecht. Iets met dat alles flink op afstand is en we eigenlijk weinig zin hebben om b.v. ruim 2 uur enkel te reizen voor een dagje strand.
Gelet op dat we toch wat leuks willen doen had mijn vrouw laatst een set LEGO besteld;
[Afbeelding]
Nu heb ik een andere set besteld die we beide leuk vinden, dit als verassing. Of ze het gaat waarderen is nog even de vraag… prijzige bedoeling; LEGO Lord of the Rings - Rivendell (10316)
Voor €439,- en veruit de duurste set LEGO die ik ooit heb besteld(!). Naast de (grote) Millennium Falcon de enige grote set die mij écht aanspreekt, maar dat is niet iets dat 1; ik leuk kan neerzetten en 2; mijn vrouw heeft er weinig mee. Deze LotR set sprak haar wel aan m.u.v. de prijs.
Zodra de set in elkaar zit, er vanuitgaande dat hij niet retour gaat(..), post ik hier natuurlijk een foto
Iemand tips voor welke set een soortgelijke of nog leukere bouwervaring geeft? Het gaat me echt om het bouwen, displayen is even leuk, maar na een tijdje moeten de sets weer ruimte maken voor andere sets.
Leeuwenridderskasteel ligt met Kerst onder de boom, verder staan Bowser, de Nes en de Legohouse Piraat nog in de backlog, het wordt een leuke winter
Het aanbod wisselt als er een bak (bijna) leeg is. De winkels weten van te voren nooit wat ze krijgen, ze krijgen een bestellijst waar ze aankunnen geven wat ze willen ontvangen (ik dacht dat de medewerker zei eens per kwartaal, maar weet het niet meer zeker), maar van te voren weten ze niet wat ze van die lijst binnen krijgen. Er worden gewoon vanuit Lego dozen opgestuurd en die kunnen ze in de PAB-wall gebruiken.Cergorach schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:32:
Het begint toch wel een beetje te kriebelen om naar zo een Lego winkel te gaan. Nu ben ik benieuwd:
En als je net zoals hier boven een flinke tijd bezig bent met stapelen van bricks komen er meestal wel wat medewerkers langs om een praatje te maken.
Laatst vroegen ze mij of ik op zoek was naar iets specifieks, want dan kunnen ze namelijk achter ook nog kijken voor je wat ze hebben staan en kan je daar ook e.e.a. van krijgen.
De PlayToday winkel in Gouda heeft hun eigen PAB-wall, zie hier onder.
De wall is goed uitgerust met 144 verschillende bakken, heel veel variatie. Alleen hun bekers vind ik iets te klein/duur..
Ik ben benieuwd of er evenveel/meer in past dan in de bekers.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ach ze hebben het ook al bijna een jaar over papieren zakjes en die moet ik ook nog voor 't eerst tegenkomenKapoen schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:30:
En niet te vergeten dat de bekende pick a brick bekers zullen uitgefaseerd worden, we gaan in de toekomst doosjes vullen: A look at the Pick a Brick cardboard boxes.
Dat is al door Brickset uitgezocht: https://brickset.com/arti...20assume,plain%20to%20see.Kapoen schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:30:
En niet te vergeten dat de bekende pick a brick bekers zullen uitgefaseerd worden, we gaan in de toekomst doosjes vullen: A look at the Pick a Brick cardboard boxes.
TLDR: De inhoud is iets kleiner, maar omdat het een doosje met rechte hoeken ipv een beker is past er effectief meer in (afhankelijk van het onderdeel natuurlijk, bijv. bij windshields zul je loze ruimte overhouden, maar dat geldt natuurlijk nu ook al voor de bekers).
[ Voor 9% gewijzigd door Tc99m op 24-08-2023 10:18 ]
scintillating
Vergeet niet dat je ook nog tijd kwijt bent aan sorteren, inventariseren, aanbieden, contacteren, verzenden. Wat ik van Bricklink verkopers op YouTube begrijp is dat je het vooral als hobby mag zien naast het financiren van de Lego hobby.iketot schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:44:
[...]
Toch een 40 euro winst wat je zou kunnen maken als je het op BL zou verkopen.. minus je tijd en kosten om bij de PaB-wall te komen.
Ja dat is waar..Br00d schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:08:
[...]
Vergeet niet dat je ook nog tijd kwijt bent aan sorteren, inventariseren, aanbieden, contacteren, verzenden. Wat ik van Bricklink verkopers op YouTube begrijp is dat je het vooral als hobby mag zien naast het financiren van de Lego hobby.
Ik volg een aantal Bricklick sellers op Youtube en toch verbaas ik me er dan over dat er genoeg zijn die gewoon personeel hebben rondlopen. Of fase A en fase B sorteerders hebben, dat het sorteerproces wordt uitbesteed. Bijzonder, want volgens mij moet je aardig wat verkopen wil je er van kunnen leven, laat staan andere mensen betalen die er dan ook van leven..
Toen ik er zonet werk van wou maken en al zat te denken aan een feature request, kwam ik erachter dat dit al een bestaande instelling is, te vinden onder je eigen profiel. Mooi dat dit al bestaat, chapeau aan de maker, die volgens mij sporadisch ook op dit forum voorbij komt!
Ik weet niet meer precies waar ik het ooit heb gelezen, maar in Nederland zijn er bedrijven die LEGO sorteren die als sociale werkplaats zijn ingericht, dan kom je als werkgever in aanmerking voor loonkostensubsidie.iketot schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:39:
[...]
Ja dat is waar..
Ik volg een aantal Bricklick sellers op Youtube en toch verbaas ik me er dan over dat er genoeg zijn die gewoon personeel hebben rondlopen. Of fase A en fase B sorteerders hebben, dat het sorteerproces wordt uitbesteed. Bijzonder, want volgens mij moet je aardig wat verkopen wil je er van kunnen leven, laat staan andere mensen betalen die er dan ook van leven..
scintillating
Met dank voor deze pointerTestDummie schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:14:
Om leuke aanbiedingen te volgen ben ik al een paar jaar een gebruiker van Brickwatch, ideaal om er als eerste bij te zijn bij een goede prijsdaling! Alleen werd ik de afgelopen maanden wat geïrriteerd van alle mailtjes met een prijsdaling van een paar cent tot een euro.
Toen ik er zonet werk van wou maken en al zat te denken aan een feature request, kwam ik erachter dat dit al een bestaande instelling is, te vinden onder je eigen profiel. Mooi dat dit al bestaat, chapeau aan de maker, die volgen smij sporadisch ook op dit forum voorbij komt!
Bla Bla Bla
"Sporadisch" jaTestDummie schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:14:
Toen ik er zonet werk van wou maken en al zat te denken aan een feature request, kwam ik erachter dat dit al een bestaande instelling is, te vinden onder je eigen profiel. Mooi dat dit al bestaat, chapeau aan de maker, die volgen smij sporadisch ook op dit forum voorbij komt!
Wat wel verrassend is, is dat deze geen standaard basis heeft waar je de meeste SC's mee begint:
:strip_exif()/f/image/BBz6oXOaFab62ofeMn60BSyS.jpg?f=fotoalbum_large)
In plaats daarvan bouw je het onderstel helemaal vanaf scratch:
:strip_exif()/f/image/sHTaKR4vbh9W9ZDbs4Uq0tHq.jpg?f=fotoalbum_large)
Een tweede ding wat opvalt is dat hier geen standaard stuurtje in zit maar een 'echt' McLaren stuur. Een stickertje had het helemaal afgemaakt.
:strip_exif()/f/image/1CasOUszKkMSPtlIgGjfuE2Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar hoe je het ook went of keert, dit blijft een lelijk bouwsel. Sommige delen zitten ook vrij fragiel in elkaar.
:strip_exif()/f/image/mnBt5O55iXroEtujk3NgUb41.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jz3f3tO0Xa1QvppneQi38xba.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/koUxtGWYaNm8InMlwJ5StFjV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/66aNUvjk1co3m7mmPWohsoZD.jpg?f=fotoalbum_large)
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
De staart tussen de cockpit en de vleugel is ook heel leuk gedaan bijvoorbeeld. Ik vind alleen het resultaat tegenvallen; hij misstaat een beetje tussen de rest.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Lijkt meer op een stuurtje waar je een duikboot mee bestuurtSuperkiwi schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:12:
Een tweede ding wat opvalt is dat hier geen standaard stuurtje in zit maar een 'echt' McLaren stuur. Een stickertje had het helemaal afgemaakt.
Ik vind deze eigenlijk stiekem best cool, moet de nieuwe reeks ook maar eens aanschaffen, straks loop ik ze mis.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
:strip_exif()/f/image/JyPqFbXWcqEYOig6Vm3HxP1s.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind ik dus ook van de PorscheSuperkiwi schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:40:
Oh dat wel
De staart tussen de cockpit en de vleugel is ook heel leuk gedaan bijvoorbeeld. Ik vind alleen het resultaat tegenvallen; hij misstaat een beetje tussen de rest.
De 2 McLarens zijn de laatste die ik nog moet, maar ben beetje terughoudend omdat ik ze niet zo mooi vind... De Porsche was wel leuk om te bouwen though...
Ik wacht nog maar op een goede aanbieding van de mclarens...
Battle.net Spud#2543
You're doomedgizmokat schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:29:
....ben bang dat er nu meer gaan volgen.
Oftewel: welcome to the club
Leuke set! Ik heb daarna ook de grote Lego Creator variant gehaald (een kopie weliswaar), leuk om die naast elkaar te hebben staan.gizmokat schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:29:
Ik ben er toch ingetrapt, had me zelf voorgenomen dat ik niet aan de speed Champions zou beginnen, kwam de 007 Aston Martin tegen voor 13,50 bij de prijsmepper, ben bang dat er nu meer gaan volgen.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Canis Lupus op 24-08-2023 16:38 . Reden: Link toegevoegd ]
Het is eens per halfjaar volgens de medewerker van Legoiketot schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 09:26:
[...]
Het aanbod wisselt als er een bak (bijna) leeg is. De winkels weten van te voren nooit wat ze krijgen, ze krijgen een bestellijst waar ze aankunnen geven wat ze willen ontvangen (ik dacht dat de medewerker zei eens per kwartaal, maar weet het niet meer zeker), maar van te voren weten ze niet wat ze van die lijst binnen krijgen.
Dankjewel voor de tip! Ben vandaag meteen langsgegaan en het was echt heel erg tof/gezellig. Toen ik wat 4x4 plaatjes aan het stapelen was, gaf de medewerker (die gast bij de PaB Wall in het filmpje) aan dat ik ze ook gewoon per stuk kon kopen, zodat ik niet eindeloos hoefde te stapelen.Er worden gewoon vanuit Lego dozen opgestuurd en die kunnen ze in de PAB-wall gebruiken.
[…]
De PlayToday winkel in Gouda heeft hun eigen PAB-wall, zie hier onder.
De wall is goed uitgerust met 144 verschillende bakken, heel veel variatie. Alleen hun bekers vind ik iets te klein/duur..
[YouTube: grootste LEGO Brick Wall (blokjesmuur) van Nederland!]
En ja, het is iets duurder dan de Lego-store, maar het aanbod is ook wel gevarieerder en wisselt vaker en het is leuk(er) om in een onafhankelijke Lego-winkel te komen imho: support your “locals”
Misschien een beetje suf, maar ik mis het kleine A-Tembo-winkeltje in Delft bijvoorbeeld: eeuwig zonde dat ze de handdoek in de ring hebben moeten gooien.
Anyhow,
Ik heb voor jullie vluchtig wat foto’s gemaakt van het aanbod:
PaB Gouda | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Hier, in dit topic.Tc99m schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:22:
[...]
Ik weet niet meer precies waar ik het ooit heb gelezen, maar in Nederland zijn er bedrijven die LEGO sorteren die als sociale werkplaats zijn ingericht, dan kom je als werkgever in aanmerking voor loonkostensubsidie.
Ik werk/begeleid mensen in een dagbesteding in Vlissingen, waar mensen moeten betalen voor de dagbesteding (enkele euro per dagdeel, afhankelijk van hoe gehandicapt ze zijn. Wij zijn sorteerders voor een (online)winkel in Goes. En in die dagbesteding werken ook mensen met achterstand op de arbeidsmarkt.
Genoeg geld verdienen door oa bricklink store te openen, en zoveel mensen in dienst te hebben, met een minimum salaris, (€12 ongeveer) is zo goed als onmogelijk.
QuattroNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:42:
[...]
Ik heb het (voorlopig) maar even op 2 sets gehouden maar het kriebelt wel...
:strip_exif()/f/image/uRVm7nAvPT7ALroYBnAKxt8s.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat kriebelen hield 5 maanden aan en ging toen over in heftige jeuk dus op MP de 3e Porsche gekocht want die Lambo's mochten echt niet uit elkaar maar die 911 is zo gaaf!

Iemand bood alleen de turbo-versie aan (dus zonder zakje 10) voor een erg mooie prijs. Dikke prima want de targa boeit me weinig, turbo it is!
Eerst uit elkaar gehaald en nu lekker bouwen.
:strip_exif()/f/image/4M359vEqn0hUgO1rTaw70fF1.jpg?f=fotoalbum_large)
O ja, een plek om 'm neer te zetten....uitdaging. Ach, zorg voor later
Ik ben al n hele tijd bezig om mijn eigen bricklink winkeltje op te starten, dat lukt aardig, maar ik heb nog jullie advies nodig met betrekking op het gebied van spullen die ik nodig heb voor het soepel verloop van de bestellingen, en andere zaken waar ik geen rekening heb gehouden.
Ik heb t volgende al vast gekocht:
LEGO
DYMO LetraTag LT-200B
Om mijn bakjes te stickeren met het partnumber van de elementen
My Weigh CTS-600 600gr x 0,01gr
Om het sorteer proces te vergemakkelijken
Voldoende bakjes en ladekasten waarin ik de LEGO sorteer
Grip zakjes om de minifigs in te doen
Nu heb ik nog n goede verpakking nodig waarin de LEGO verstuurd wordt: brievenbuspakjes en bubbeleveloppen? Waar bestel ik die?
Nog iets anders vergeten? Vast wel! Kom maar op met de tips!
pukvg schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 14:27:
[...]
Vorig jaar is deze bij Lego zelf in de aanbieding geweest met Black Friday voor €320. Mijn maximumprijs was €300 dus uiteindelijk niet aangeschaft. Achteraf had ik dat misschien toch moeten doen aangezien ik vrees dat er geen volgende aanbieding komt.
Weet dat dit eigenlijk in t aanbiedingentopic thuis hoort, maar deze heads-up kon ik niet laten gaan:tsjarlie schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:24:
[...]
Voor mij hetzelfde, ik ben ook aan het wachten op een mooie korting, ik dacht aan 280 - 300 te kopen, maar aangezien die zelden met korting te kopen valt zou ik nu ook toehappen op 320.
Ben zo aan het wachten op de vuurtoren (wil ik 200 max voor geven) en Rivendell (wil ik 350 max voor geven).
https://www.intertoys.nl/...rator&utm_campaign=208743
€280
Edit: zo, de oude coaster kan op MP
Ik heb hem ook net gespot en dacht ik zal eens even melden maar je bent me voorDCNY schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 05:44:
[...]
[...]
Weet dat dit eigenlijk in t aanbiedingentopic thuis hoort, maar deze heads-up kon ik niet laten gaan:
€280
Edit: Inmiddels ook al opgehaald

[ Voor 3% gewijzigd door Vogels60 op 25-08-2023 10:05 ]
7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB
Lego is een super dure hobby, niet eens zo zeer de Lego zelf, maar dat grotere huis dat je er voor moet aanschaffen... ;pQuattroNL schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:34:
O ja, een plek om 'm neer te zetten....uitdaging. Ach, zorg voor later
Helaas kan ik niet laten leveren in België bij intertoysDCNY schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 05:44:
[...]
[...]
Weet dat dit eigenlijk in t aanbiedingentopic thuis hoort, maar deze heads-up kon ik niet laten gaan:
€280
Mijn tuin is niet erg groot dus de enige optie is een verdieping op de woning bouwen of een kelder onder de woning of tuinCergorach schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:16:
[...]
Lego is een super dure hobby, niet eens zo zeer de Lego zelf, maar dat grotere huis dat je er voor moet aanschaffen... ;p
Zeker eens hoor, en ze hebben ook vaak sets die lego exclusief zijn of nog niet ergens anders worden verkocht.Zegato schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:15:
[...]
Het is eens per halfjaar volgens de medewerker van Lego
[...]
Dankjewel voor de tip! Ben vandaag meteen langsgegaan en het was echt heel erg tof/gezellig. Toen ik wat 4x4 plaatjes aan het stapelen was, gaf de medewerker (die gast bij de PaB Wall in het filmpje) aan dat ik ze ook gewoon per stuk kon kopen, zodat ik niet eindeloos hoefde te stapelen.
En ja, het is iets duurder dan de Lego-store, maar het aanbod is ook wel gevarieerder en wisselt vaker en het is leuk(er) om in een onafhankelijke Lego-winkel te komen imho: support your “locals”
Misschien een beetje suf, maar ik mis het kleine A-Tembo-winkeltje in Delft bijvoorbeeld: eeuwig zonde dat ze de handdoek in de ring hebben moeten gooien.
Anyhow,
Ik heb voor jullie vluchtig wat foto’s gemaakt van het aanbod:
Toen ik daar was de laatste keer hadden ze bv de set van Dobby te koop, die was op dat moment nog alleen bij de Lego store te verkrijgen. Dus meteen meegenomen, vlgs mij nog onder de Lego.com prijs ook.
Hele aardige mensen, leuke PAB-wall en ook voor kids leuk want ze kunnen achter in de winkel lekker bouwen..
Was het per stuk kopen interessant geprijsd? Of zou je goedkoper/beter uit zijn als je zou stapelen?
Voor je supplies: Probeer het eens bij Officecenterjohnb52 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 02:24:
Hallo,
Ik ben al n hele tijd bezig om mijn eigen bricklink winkeltje op te starten, dat lukt aardig, maar ik heb nog jullie advies nodig met betrekking op het gebied van spullen die ik nodig heb voor het soepel verloop van de bestellingen, en andere zaken waar ik geen rekening heb gehouden.
LEGO
DYMO LetraTag LT-200B
Nu heb ik nog n goede verpakking nodig waarin de LEGO verstuurd wordt: brievenbuspakjes en bubbeleveloppen? Waar bestel ik die?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Gripzakjes heb ik het goedkoopst gevonden bij https://blokpackaging.com/johnb52 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 02:24:
Hallo,
LEGO
DYMO LetraTag LT-200B
Doe vooral alles in gripzakjes en de mini figs apart. Je gaat heel snel door de mini fig-size gripzakjes heen (iig relatief ten opzichte van de andere formaten)
PS. er is niets mis met hergebruiken van dozen en bubbelenveloppen die je toevallig nog rond hebt slingeren. Dit kan je ook in je Bricklink shipping terms zetten. Als je ook in je shipping de kosten van dozen en enveloppen moet stoppen, dan verlies je wellicht kopers.
Niet helemaal ideaal, maar wellicht een Speed Champions setje?RubjeMazter schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:39:
Iemand nog suggesties voor een leuke LEGO set á 20,01?de loop coaster besteld maar moet ik vanmiddag aftikken, ik dacht als ik gelijk iets anders er bij doe voor 20,01 (of meer) dan kan ik de 30 zegels halen voor de campeerset
Die heb ik allemaal alDennisZ88 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:50:
[...]
Niet helemaal ideaal, maar wellicht een Speed Champions setje?
Koop de mooiste van nu en verkoop deze over 3-5 jaar met 10 euro winst
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
3-in-1 setjes, internet staat tot de nok toe gevuld met mensen die er allerhande alt-builds van maken, dus je kan helemaal los om er jouw favoriete dier/robot/stad van te maken.RubjeMazter schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:39:
Iemand nog suggesties voor een leuke LEGO set á 20,01?de loop coaster besteld maar moet ik vanmiddag aftikken, ik dacht als ik gelijk iets anders er bij doe voor 20,01 (of meer) dan kan ik de 30 zegels halen voor de campeerset
We hebben momenteel een T-rex verbouwd tot een olifant, en de haai is nu een futurische architecture skyline. Zie bijv. https://www.youtube.com/@legoalternativebuild
Oeh dat is een hele goede. Ik ga vanmiddag kijken of ze de 3 in 1 papegaai (31136) hebben, volgens mij vond mijn vrouw die leukHelloIamAldo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:47:
[...]
3-in-1 setjes, internet staat tot de nok toe gevuld met mensen die er allerhande alt-builds van maken, dus je kan helemaal los om er jouw favoriete dier/robot/stad van te maken.
10,- is wel erg minimaal. Na 1 tot 2 jaar kan je echt wel wat meer winst maken.zonoskar schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:28:
[...]
Koop de mooiste van nu en verkoop deze over 3-5 jaar met 10 euro winst
Maar ok, een vetpot is het natuurlijk niet, dan zou je 50 sets moeten verkopen, dan wordt het pas een beetje leuk
nieuws: Amazon Duitsland verhoogt bezorgkosten voor Nederlandse bestellingen ...
Dat dus niet. Want brickwatch hanteert voor prijsontwikkelingen de prijs zonder verzenden.Br00d schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:21:
We zullen het wel terugzien op Brickwatch.
Verzendkosten staan er bij. Alleen de mailtjes kloppen dan inderdaad niet.meesje schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:11:
[...]
Dat dus niet. Want brickwatch hanteert voor prijsontwikkelingen de prijs zonder verzenden.
Ik ontwijk bewust het aanbiedingen topic om impulsieve aankopen te vermijden, zie ik jouw bericht in dit topic, meteen besteld, bedankt heDCNY schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 05:44:
[...]
[...]
€280
Geitje natuurlijk, goeie tip, ik had deze al langer op het oog voor mij en mijn zoon.
Over zwak gesproken, hoor ik daar geitjes? Ik wil ook!Marsman83 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:09:
[...]
...
Geitje natuurlijk, goeie tip, ik had deze al langer op het oog voor mij en mijn zoon.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Op basis van de build via https://bouwsteentjes.inf...incess-junes-siege-tower/
Ruimschoots (begin deze maand)vijv schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:10:
Ik ben binnenkort van plan nog een eend in het Lego House in Billund aan te schaffen. Weet iemand die recent nog is geweest of die nog op voorraad zijn?
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Drie weken geleden waren die er nog volop. Ik heb er zelf een meegenomen.vijv schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:10:
Ik ben binnenkort van plan nog een eend in het Lego House in Billund aan te schaffen. Weet iemand die recent nog is geweest of die nog op voorraad zijn?
/f/image/JgGYEkhVuz9aiIF0vCdh5jvS.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/oFauC94d47BBoQMps4JiiTTG.webp?f=fotoalbum_large)
Die zijn duur hoorMarsman83 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:09:
[...]
Die is leuk! Zou je de bouw instructie pdf kunnen delen? Die staat niet meer onlineFiretrooper schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:45:
Mijn Lion Knights' Castle heeft ongewenst bezoek.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Op basis van de build via https://bouwsteentjes.inf...incess-junes-siege-tower/
Paar weken terug stonden er 100. De gesigneerde zullen nu wel op zijn.vijv schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:10:
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked