Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Haha stiekem baal ik ook wel eens dat ik Brickwatch destijd heb ontdektMarsman83 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:09:
[...]
Ik ontwijk bewust het aanbiedingen topic om impulsieve aankopen te vermijden, zie ik jouw bericht in dit topic, meteen besteld, bedankt he![]()
Geitje natuurlijk, goeie tip, ik had deze al langer op het oog voor mij en mijn zoon.
:strip_exif()/f/image/d3uGhyfJChPJVmjLyhaS9KTe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eikN5r8bfaZNYzskSVAVg1eD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/APSrln50dQPlRTGX9uEBMYhu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/awwW3bg7ZJCHuxPXN3MHfueJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb voor iedere 3in1 set die ik heb aparte bakjes. Als ik onderdelen over hou na een build blijven die daarin tot de volgende build.RubjeMazter schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:42:
Als jullie een 2e of 3e build van de creator 3in1 sets bouwen, waar laten jullie dan de overige bricks? Heb daar momenteel nog niks voor. Wat is wel/niet handig?
Het zijn van die transparante bakjes met deksel van de Action.
Een aantal 3in1 sets heb ik dubbel of zelfs 3-4x voor die extra grote MOCS, die zitten Dan samen in 1 bak.
Een hersluitbaar plastic zakje.
Bij de rest van mijn Lego voor persoonlijk gebruik. Gescheiden van mijn Lego voor bricklink/marktplaats enzRubjeMazter schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:42:
Als jullie een 2e of 3e build van de creator 3in1 sets bouwen, waar laten jullie dan de overige bricks? Heb daar momenteel nog niks voor. Wat is wel/niet handig?
Ik heb zoveel sets en daardoor zoveel extra parts dat het ondoenlijk was om dat in bakjes te doen.
Naar aanleiding van jouw positie post ook deze set gekocht. Inderdaad fantastisch setje! Helaas kwam ik er bij de bouw van wagen nr 2 achter dat het grijze 2x1 met Aston Martin opdruk ontbreekt. Was helaas niet op voorraad bij Lego, dus mijn vermoeden is dat dit vaker ontbreekt.QuattroNL schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:11:
Sommige SC setjes kunnen je idd verbazen!
Zo ben ik nu bezig met de 76910 Aston Martin set.
[Afbeelding]
Gisteravond de Valkyrie (dat gifgroene ding) gebouwd en wow, die zit echt vernuftig in elkaar zeg! Niks geen standaard opbouw van een auto maar losse elementen die aan elkaar geklikt worden. De gebogen vormen zijn ook heel slim gemaakt. Echt petje af voor dit model!![]()
Benieuwd hoe de Vantage GT3 in elkaar steekt.
Was de set bij jou wel helemaal compleet?
Balen! Gelukkig doet Lego er niet moeilijk over alleen je kan nu even niet verder. Je hebt 'm niet verwisseld met een andere 1x2? Vooral de opdruk aan de zijkant van steentjes wil nog wel eens niet opvallen (eigen ervaring)naizzen schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:45:
[...]
Naar aanleiding van jouw positie post ook deze set gekocht. Inderdaad fantastisch setje! Helaas kwam ik er bij de bouw van wagen nr 2 achter dat het grijze 2x1 met Aston Martin opdruk ontbreekt. Was helaas niet op voorraad bij Lego, dus mijn vermoeden is dat dit vaker ontbreekt.
Was de set bij jou wel helemaal compleet?
Mijn set was gelukkig compleet.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik ben ook eerst uitgegaan van een eigen fout, aangezien dit de 1e keer is dat er een onderdeel mist. Maar helaas zaten er tot dit punt geen identieke delen, en was er ook niet een onbedrukt deel over. Heb hem weer richting Bol.com gestuurd. Even wachten op retour goed ontvangen en dan bestel ik hem opnieuw. En mag ik opnieuw van de leuke built genieten.QuattroNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:20:
[...]
Balen! Gelukkig doet Lego er niet moeilijk over alleen je kan nu even niet verder. Je hebt 'm niet verwisseld met een andere 1x2? Vooral de opdruk aan de zijkant van steentjes wil nog wel eens niet opvallen (eigen ervaring)
Mijn set was gelukkig compleet.
Ow je hebt de hele set retour gestuurd?naizzen schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:30:
[...]
Ik ben ook eerst uitgegaan van een eigen fout, aangezien dit de 1e keer is dat er een onderdeel mist. Maar helaas zaten er tot dit punt geen identieke delen, en was er ook niet een onbedrukt deel over. Heb hem weer richting Bol.com gestuurd. Even wachten op retour goed ontvangen en dan bestel ik hem opnieuw. En mag ik opnieuw van de leuke built genieten.
Geen zin om te wachten tot Lego het onderdeeltje opstuurt? (had ik persoonlijk wel gedaan).
Nu we weer terug zijn van ons weekendje weg, maar eens kijken hoe ik m'n 4 €20 kortingsbonnen het best kan besteden, en ik ben een beetje in de war:Remy!!!! schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:46:
We zijn een weekendje in Maastricht om te shoppen, en ik kon het niet laten om even langs de Intertoys te gaan. Eenmaal binnen viel m’n oog al op de Daily Bugle, en toen die eenmaal in m’n mandje zat (wat net paste) ben ik maar los gegaan. Ik heb in 1x voldoende gehaald om het creator kasteel gratis te krijgen![]()
[Afbeelding]
1. Op de voucher staat maximaal 1 voucher per €100 aan Lego sets. Met dat idee kan ik dus 1 voucher gebruiken voor een set van €50, en 2 vouchers bij een set van €110?
2. Maar als ik vervolgens op de site van Intertoys kijk dan staat er:
De Lego kortingsbon t.w.v. €20,- kan vanaf 01-09-2023 t/m 01-10-2023 worden verzilverd bij besteding van minimaal €100,- Maximaal 1 kortingsbon per €100 aan Lego sets.
Het lijkt mij dat de site als leidraad wordt gebruikt, en het vooraf staat geprogrammeerd in hun kassa.
En niet dat een kassamedewerker het kan bepalen, toch?
Want als het optie 1 is, dan weet ik nog wel een paar leuke sets te scoren, maar als het optie 2 is, dan moet ik maar eens kijken wat ik met de bonnen doe, misschien verkopen?
Hoe ik het lees is dat je 1 bon kan gebruiken als je 1 of meerdere sets met een totale waarde van ten minste 100,- koopt.Remy!!!! schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:58:
[...]
Nu we weer terug zijn van ons weekendje weg, maar eens kijken hoe ik m'n 4 €20 kortingsbonnen het best kan besteden, en ik ben een beetje in de war:
1. Op de voucher staat maximaal 1 voucher per €100 aan Lego sets. Met dat idee kan ik dus 1 voucher gebruiken voor een set van €50, en 2 vouchers bij een set van €110?
2. Maar als ik vervolgens op de site van Intertoys kijk dan staat er:
De Lego kortingsbon t.w.v. €20,- kan vanaf 01-09-2023 t/m 01-10-2023 worden verzilverd bij besteding van minimaal €100,- Maximaal 1 kortingsbon per €100 aan Lego sets.
Het lijkt mij dat de site als leidraad wordt gebruikt, en het vooraf staat geprogrammeerd in hun kassa.
En niet dat een kassamedewerker het kan bepalen, toch?
Want als het optie 1 is, dan weet ik nog wel een paar leuke sets te scoren, maar als het optie 2 is, dan moet ik maar eens kijken wat ik met de bonnen doe, misschien verkopen?
Het is mij wel onduidelijk of je bonnen kan stapelen. Oftewel: je koopt een aantal sets van in totaal 200,-, kan je dan 2 bonnen inwisselen (met in totaal 40,- korting)? Ik vermoed van wel.
Ach, en als je van een bon af wil ...
Ik gooi alles in een schoenendoos. Door elkaar. Complete chaos.RubjeMazter schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:42:
Ooit ga ik die doos verdelen over bakjes per kleur. Ik gebruik ook steentjes uit andere sets om sets te verbeteren (als ik dat mooier vind).
Ik ben vooral benieuwd naar een bon inleveren icm de zegels. Vanaf 1 september kun je een bon inleveren per € 100,- en tm 3 september krijg je zegels.QuattroNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:13:
[...]
Hoe ik het lees is dat je 1 bon kan gebruiken als je 1 of meerdere sets met een totale waarde van ten minste 100,- koopt.
Het is mij wel onduidelijk of je bonnen kan stapelen. Oftewel: je koopt een aantal sets van in totaal 200,-, kan je dan 2 bonnen inwisselen (met in totaal 40,- korting)? Ik vermoed van wel.
Als ik tussen 1 - 3 september nou een set van € 180 euro koop, hiervoor een bon inleveren en dus € 160 betaal. Zal ik dan ook nog 16 zegels krijgen zodat ik een 'gratis' setje van € 20 euro erbij krijg en een nieuwe cadeaubon?
Of zul je dit niet kunnen combineren?
En de cadeaubon geldt niet icm acties? Dus gaan ze dan van de originele prijs uit? Of hoe doen ze dat?
Bij de vorige actie kon dat idd wel maar of dat nu nog zo is...Jekke schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:16:
[...]
Ik ben vooral benieuwd naar een bon inleveren icm de zegels. Vanaf 1 september kun je een bon inleveren per € 100,- en tm 3 september krijg je zegels.
Als ik tussen 1 - 3 september nou een set van € 180 euro koop, hiervoor een bon inleveren en dus € 160 betaal. Zal ik dan ook nog 16 zegels krijgen zodat ik een 'gratis' setje van € 20 euro erbij krijg en een nieuwe cadeaubon?
Of zul je dit niet kunnen combineren?
De normale Intertoys prijs lijkt me.En de cadeaubon geldt niet icm acties? Dus gaan ze dan van de originele prijs uit? Of hoe doen ze dat?
Maar vraag het anders gewoon bij hen na, ik ben ook niet alwetend
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Aangezien Lego het niet op voorraad had, en ik het nog een beperkte tijd kon retourneren voor dat laatste gekozen.QuattroNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:35:
[...]
Ow je hebt de hele set retour gestuurd?![]()
Geen zin om te wachten tot Lego het onderdeeltje opstuurt? (had ik persoonlijk wel gedaan).
Hmmm, dan heb je denk ik wel een vrij zeldzaam geval. Ik dacht dat ze altijd wel wat onderdelen apart hielden voor "Missing Pieces". Aangezien dat prioriteit heeft t.o.v. mensen die het gewoon los kopen. Soms wil bellen ook nog wel eens helpen (bij parts gewoon kopen iig), ze kunnen dan net iets meer zien (wat er in de pijplijn zit bijvoorbeeld voor wanneer).naizzen schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:31:
[...]
Aangezien Lego het niet op voorraad had, en ik het nog een beperkte tijd kon retourneren voor dat laatste gekozen.
Zie https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/ punt 6QuattroNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:13:
[...]
Hoe ik het lees is dat je 1 bon kan gebruiken als je 1 of meerdere sets met een totale waarde van ten minste 100,- koopt.
[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 29-08-2023 11:41 ]
Hij wordt nog 1 plate hoger ondat de donkergrijze baan (luchtroosters en ramen) nu te snal is.
De neus is nog vrij lastig. Ik heb wat andere TGV-ontwerpen gevonden maar die hebben niet per se veel betere voorkanten. Iemand nog een suggestie?
Ik probeer kenmerkende details in te bouwen. Boegdeuren, roostertje tussen de frontseinen, air dam c.q. baanschuiver, etc. En de vorm en verhoudingen moeten natuurlijk grofweg kloppen.
:strip_exif()/f/image/eVSNv33S10cwRWmK5BUAyJE3.jpg?f=fotoalbum_large)
Wellicht dat dit ontwerp je verder kan helpen/kan inspireren?Reinier schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:24:
Ik ben bezig met een MOC van een 4 studs brede TGV Sud-Est in de oorspronkelijke jaren '70-livery. Niet op de kleurenkots letten
Hij wordt nog 1 plate hoger ondat de donkergrijze baan (luchtroosters en ramen) nu te snal is.
De neus is nog vrij lastig. Ik heb wat andere TGV-ontwerpen gevonden maar die hebben niet per se veel betere voorkanten. Iemand nog een suggestie?
Ik probeer kenmerkende details in te bouwen. Boegdeuren, roostertje tussen de frontseinen, air dam c.q. baanschuiver, etc. En de vorm en verhoudingen moeten natuurlijk grofweg kloppen.
[Afbeelding]
Een ander voordeel van de stijgende waarde van Lego is ook dat je het kan kopen, en niet zo bang hoeft te zijn geld te verliezen als je er niks mee doet.
Ik zag de aanbiedingen bij Intertoys. Ik twijfel best wel over de Daily Bugle. (Is het nou wel of niet een leuke build?) Ik heb hem toch gekocht. Als ik de knoop doorhak en hem wil bouwen, dan heb ik hem. Als ik hem toch niet wil? Dan kan ik hem makkelijk weer verkopen.
Je hebt er nu niks aan en je hebt het al anders opgelost, maar ik heb toevallig vorige week maandag een stickersheet (met wel 2 hele stickersnaizzen schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:31:
[...]
Aangezien Lego het niet op voorraad had, en ik het nog een beperkte tijd kon retourneren voor dat laatste gekozen.

Het zegt dus niet altijd wat. Ik had er zelf geen haast mee, maar als je dat wel hebt kun je ze altijd even bellen. Hun helpdesk is over het algemeen zeer behulpzaam en denkt goed mee.
Jep, die ken ik! Maar met 6 studs breedte is het al een stuk eenvoudiger. Niet dat dat een simpel ontwerp is natuurlijk.Zegato schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:45:
[...]
Wellicht dat dit ontwerp je verder kan helpen/kan inspireren?
Ik had hier aardige voorbeelden gevonden: https://www.eurobricks.co.../184475-trains-in-4-wide/
Ik hoor graag hoe je hem vondKarp schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:47:
Aansluitend op FOMO bij aanbiedingen en het wel/niet verkopen van Lego.
Een ander voordeel van de stijgende waarde van Lego is ook dat je het kan kopen, en niet zo bang hoeft te zijn geld te verliezen als je er niks mee doet.
Ik zag de aanbiedingen bij Intertoys. Ik twijfel best wel over de Daily Bugle. (Is het nou wel of niet een leuke build?) Ik heb hem toch gekocht. Als ik de knoop doorhak en hem wil bouwen, dan heb ik hem. Als ik hem toch niet wil? Dan kan ik hem makkelijk weer verkopen.
Ik heb er ook over getwijfeld en heb het niet gedaan. Wilde dan Loop Coaster, Daily Bugle en Assembly Square combineren, zodat ik castle ook kreeg + 3x 20 kortingsbon). Vrijdags niet willen bestellen ivm levering op zaterdag, waar ik wist niet thuis te zijn en op zaterdag was de loop coaster al weg, die mij het leukst leek (maar ik over twijfelde ivm ruimte). Nu dus flink geld bespaard

Erg indrukwekkend

Tweakers Lego MOC Challenge 21 – juli / augustus 2023
Er kan weer gestemd worden op de mooiste inzendingen!Helaas wat minder inzendingen dan anders, ondanks er deze ronde 2 maanden de tijd was. Misschien komt het toch door de vakanties, of dat het een te dure set was. Maar desondanks toch 4 mooie inzendingen. Dus iedereen mag nu zijn duimpjes geven op de gepinde posts. Dit kan tot donderdag 31-8 ca 21.00.
Happy voting!
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Grappig dat 2 personen de 41999 hebben gekozen als basis. Beide erg goed gedaan moet ik zeggen. Ik had er ook al eentje op rebrickable gespot.Xtuv schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:58:
Eurobricks organiseerde een contest met als opdracht om een bestaande Technics-set te verkleinen. De winnaars en 23 inzendingen zijn hier te zien: https://www.eurobricks.co...hrinking-contest-results/
Erg indrukwekkend![]()
[Afbeelding]
@Pazo Gezien de resultaten (no offence) was dit misschien een niet zo geschikte set voor de challenge
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Jep, waarschijnlijk iets te duur en door vakanties. Maar goed, kan niet altijd feest zijn.zonoskar schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:25:
@Pazo Gezien de resultaten (no offence) was dit misschien een niet zo geschikte set voor de challenge
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Echt tof om te zien!Xtuv schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:58:
Eurobricks organiseerde een contest met als opdracht om een bestaande Technics-set te verkleinen. De winnaars en 23 inzendingen zijn hier te zien: https://www.eurobricks.co...hrinking-contest-results/
Erg indrukwekkend![]()
[Afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door Gim op 28-08-2023 16:15 ]
Ik heb zelf een boorarm vervangen voor een hand, binnenkort nog wat mooier maken. Tevens wil ik ervoor zorgen dat de armen wat stroever omhoog/omlaag gaan. Door het gewicht hangen ze nu standaard op de laagste positie.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Ik heb zonet na lang wachten op een goede prijs eindelijk de Wooden Minifigure besteld, in de aanbieding bij Proshop voor €69
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
YouTube: LEGO Harry Potter Gringotts Wizarding Bank REVIEW | Set 76417
Mooie details en leuke verrassingen!
Zag ik ook... ook leveren vanaf 6-9-2023? Is het te vertrouwen, set is toch al EOL?spok9 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:38:
Heel cool @Reinier!
Ik heb zonet na lang wachten op een goede prijs eindelijk de Wooden Minifigure besteld, in de aanbieding bij Proshop voor €69
Heel vet! Ik heb de Galaxy Explorer net gekocht en weer afgebroken. Achteruit afgebouwd en in 8 IKEA Istad zakjes gedaan. Nu wil ik deze bouwen. Bedankt voor de link.Remy!!!! schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:01:
Men koopt de Galaxy Explorer, zet hem in elkaar, haalt hem direct daarna uit elkaar, koopt de instructie voor MOC - Galaxy Mech Miner, bouwt de MOC, en dan krijg je dit resultaat![]()
Ik heb zelf een boorarm vervangen voor een hand, binnenkort nog wat mooier maken. Tevens wil ik ervoor zorgen dat de armen wat stroever omhoog/omlaag gaan. Door het gewicht hangen ze nu standaard op de laagste positie.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Heb je ook zijn Flickr pagina gezien? https://www.flickr.com/ph...7785776/with/27369720915/Reinier schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:10:
[...]
Jep, die ken ik! Maar met 6 studs breedte is het al een stuk eenvoudiger. Niet dat dat een simpel ontwerp is natuurlijk.
Ik had hier aardige voorbeelden gevonden: https://www.eurobricks.co.../184475-trains-in-4-wide/
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Oef nee bedankt. Zoveeeeeeel stickers. Jees. Zelfs de ramen zijn stickers.Timx2 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:01:
Ben toch wel onder de indruk geraakt van de Lego Harry Potter Gringotts wizarding bank (76417):
YouTube: LEGO Harry Potter Gringotts Wizarding Bank REVIEW | Set 76417
Mooie details en leuke verrassingen!
Jazeker! Dank voor de tip though.The Eagle schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:10:
[...]
Heb je ook zijn Flickr pagina gezien? https://www.flickr.com/ph...7785776/with/27369720915/
Hij was inderdaad uit de handel, maar is al een tijdje weer te koop. Ook bij Lego zelf.hemiparo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:22:
[...]
Zag ik ook... ook leveren vanaf 6-9-2023? Is het te vertrouwen, set is toch al EOL?
Proshop is een prima winkel, meerdere Tweakers hebben er goede ervaring mee
Op Wikipedia: TGV Sud-Est staat een mooie foto van de neus die je kunt uitvergroten als je wilt.
Overigens mag ie ook helemaal in geel. Een van die stellen is namelijk als posttrein door het leven gegaan (zie wiki)
Echt zonde van de stickers inderdaad. Waarom moet dat nou bij zo’n dure 18+ set.Chip. schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:14:
[...]
Oef nee bedankt. Zoveeeeeeel stickers. Jees. Zelfs de ramen zijn stickers.
Ook echt “Gringot ts bank”, dat irriteert nog het meeste
[ Voor 9% gewijzigd door TinusXIII op 28-08-2023 21:40 ]
Hm nu je het zegt… ik heb geen moeite met (veel) stickers, maar die ramen hadden mogelijk beter gekund. Desalniettemin nog steeds fraai. Ben benieuwd naar andere reviews.Chip. schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:14:
[...]
Niet alleen stickers, maar ook slechte stickers. Ik knapte hier op af: Gringot TS BankChip. schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:14:
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nBmg9Aa38b9BotHlWG88Sn1u.jpg?f=user_large)
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Klopt, en in totaal waren er 3,5 poststellenThe Eagle schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:29:
[...]
Op Wikipedia: TGV Sud-Est staat een mooie foto van de neus die je kunt uitvergroten als je wilt.
Overigens mag ie ook helemaal in geel. Een van die stellen is namelijk als posttrein door het leven gegaan (zie wiki)
Ik ben van plan een aantal varianten te maken inclusief een gele La Poste-versie. Maar niet de complete lengte (Atlantique is 12 rijtuigen).
Je zou even naar de details van de nieuwe Concorde set kunnen kijken btw. Raampjes aan de voorkant komen wel redelijk overeen met wat je zoekt volgens mij. Zou me niks verbazen als er in de neus technieken zitten die je kunt gebruiken. Ik neig er sterk naar om de neus van je TGV rechtopstaand te modelleren / bouwen en dan horizontaal te plaatsen, net als met de (ronde) neus van de Concorde.Reinier schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:03:
[...]
Klopt, en in totaal waren er 3,5 poststellen
Ik ben van plan een aantal varianten te maken inclusief een gele La Poste-versie. Maar niet de complete lengte (Atlantique is 12 rijtuigen).
Ja die is wel lelijk, maar dat kan worden opgelost:Mog schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:56:
[...]
Niet alleen stickers, maar ook slechte stickers. Ik knapte hier op af: Gringot TS Bank
[Afbeelding]
YouTube: LEGO Gringotts Comparison! 2002 - 2011 - 2023
Leuke tip, tnx!The Eagle schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:19:
[...]
Je zou even naar de details van de nieuwe Concorde set kunnen kijken btw. Raampjes aan de voorkant komen wel redelijk overeen met wat je zoekt volgens mij. Zou me niks verbazen als er in de neus technieken zitten die je kunt gebruiken. Ik neig er sterk naar om de neus van je TGV rechtopstaand te modelleren / bouwen en dan horizontaal te plaatsen, net als met de (ronde) neus van de Concorde.
Ik heb al allerlei SNOT-achtige technieken voor de neus geprobeerd. En met clips, scharnieren, etc. Dit bijv.:
:strip_exif()/f/image/uLxg0e9WZOb7YQCQtTfd6uFY.jpg?f=fotoalbum_large)
Het houdt je van de straat
Oh en die skateboardwieltjes worden nog door iets fraaiers vervangen. Deze doet mijn zoontje er steeds op want hij wil van alle 42 miljoen kilo lego die we hebben alleen maar met papa's jokemetjief jijden

Lekker klusje in de avond zo. Ik denk dat ik bij de volgende telg niet meer alles in één bak laat gooien.
Hier krijg ik onder begin met bouwen een knop registreer set. Dan moet ik even een sommetje oplossen en dan wordt ik doorverwezen naar een website, en daar kan ik dan de set echt registreren.. En dan 20 VIP punten erbij..Ond schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:03:
Hoe doen jullie die registratie van sets? Ik probeer dat net en ik begrijp niet waar het zit?![]()
Als ik scan, via camera of de app kan ik alleen kiezen voor ‘begin met bouwen’…..
Volgens mij is die set/QR code al door iemand anders geregistreerdOnd schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:03:
Hoe doen jullie die registratie van sets? Ik probeer dat net en ik begrijp niet waar het zit?![]()
Als ik scan, via camera of de app kan ik alleen kiezen voor ‘begin met bouwen’…..
Is het toevallig een onlangs gekochte 2e hands set?
Nope, zijn de sets van mn dochter, allemaal nieuw in huis gehaald ooit en ik pak een jong genoeg exemplaar. App is ook up to date.QuattroNL schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:20:
[...]
Volgens mij is die set/QR code al door iemand anders geregistreerd![]()
Is het toevallig een onlangs gekochte 2e hands set?
Ik probeerde m'n Tallneck te scannen, hij gaf aan dat het m'n vogelhuisje was. Moet de rest nog doen...Ond schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:03:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Wel teleurstellend en opvallend dat deze setjes ook geen QR code hebben. En ze zijn toch echt recent (2022). Er staan wel QR codes op, maar de een gaat naar de product feedback pagina en de ander (van het doosje) naar de pagina over de papieren zakjes die (ooit) gaan komen.
Ik hoop dat ze vanaf nu toch echt elke nieuwe set van QR code gaan voorzien, anders is dat scannen een frustrerende bezigheid.
:strip_exif()/f/image/NOVoNCeHbgY4UZqW81mSGeis.jpg?f=fotoalbum_large)
Legostad Steendam begint langzaam aan weer te verrijzen
De tafel is niet meer groot genoeg om de kastelen apart op kwijt te kunnen, de ridders moeten het nu doen met een tweede park/bos.
Verder heb ik wat kleine creator 3-in-1-gebouwen gemaakt, en gisteren ben ik begonnen met het bouwen van de Assembly Square. Daar is de begane grond nu van klaar. De Noodleshop is ook helemaal klaar nu
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 29-08-2023 11:25 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Desondanks wel jammer dat een set die € 429 kost stickers heeft die je niet netjes kunt uitlijnen zonder er zelf een stuk vanaf te knippen.Timx2 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:20:
[...]
Ja die is wel lelijk, maar dat kan worden opgelost:
YouTube: LEGO Gringotts Comparison! 2002 - 2011 - 2023
First world problems, maar toch.
scintillating
Heel mooi, hoe houd je dit zo goed vrij van stof? Ik heb een auto in onze servieskast staan, maar die moet ik toch echt eens per jaar poetsen. ik snap alleen de link met Steendam niet zo goed, ik ken dat als een redelijk onbekend dorpje aan het water dus het is vast geen gelijkenis. Toekomstvisie van het dorp lijkt mij ook niet gezien het stadhuis met 1891 op de gevel, dus dan gok ik dat je daar woont/woonde?Jakkus schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:24:
[Afbeelding]
Legostad Steendam begint langzaam aan weer te verrijzenAfgelopen weken heb ik een stratenplan gemaakt, en meer voertuigen en minifigs een plekje gegeven. Nu mag ik nog zo'n 10-11 modulaire gebouwen bouwen. Een hele klus, maar ook leuk om te doen!
De tafel is niet meer groot genoeg om de kastelen apart op kwijt te kunnen, de ridders moeten het nu doen met een tweede park/bos.
Verder heb ik wat kleine creator 3-in-1-gebouwen gemaakt, en gisteren ben ik begonnen met het bouwen van de Assembly Square. Daar is de begane grond nu van klaar. De Noodleshop is ook helemaal klaar nu
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Misschien is het wel gewoon een fictieve stad met een willekeurig gekozen leuke naam en dat alle mogelijke naamsovereenkomsten met een echt dorp of stad berusten op toeval?Tehh schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:36:
[...]
Heel mooi, hoe houd je dit zo goed vrij van stof? Ik heb een auto in onze servieskast staan, maar die moet ik toch echt eens per jaar poetsen. ik snap alleen de link met Steendam niet zo goed, ik ken dat als een redelijk onbekend dorpje aan het water dus het is vast geen gelijkenis. Toekomstvisie van het dorp lijkt mij ook niet gezien het stadhuis met 1891 op de gevel, dus dan gok ik dat je daar woont/woonde?
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 29-08-2023 13:48 ]
Ond schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:22:
[...]
Nope, zijn de sets van mn dochter, allemaal nieuw in huis gehaald ooit en ik pak een jong genoeg exemplaar. App is ook up to date.
Hoe ik het doe:
- ik log op m'n telefoon in op lego.com
- Ik start de QR-code scannen functie (niet de app maar de functie die standaard op m'n telefoon zit)
- Ik scan de QR, die geeft een url (naar lego.com), daar klik ik op en de openstaande Lego-site in m'n browser komt naar voren en ik kan de set registreren. Ik hoef hiervoor geen puzzel/som op te lossen.
Dit ging met m'n eigen sets allemaal goed.
Ik heb het, voor de gein, getest met wat advertenties op MP waar het boekje + QR goed te lezen was. Bij sommige kon ik de set ook niet registreren dus ik ging er vanuit dat die al door 'iemand anders' geclaimd was.
Wat is het voordeel van het registreren van een Lego set?QuattroNL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:46:
[...]
![]()
Hoe ik het doe:
- ik log op m'n telefoon in op lego.com
- Ik start de QR-code scannen functie (niet de app maar de functie die standaard op m'n telefoon zit)
- Ik scan de QR, die geeft een url (naar lego.com), daar klik ik op en de openstaande Lego-site in m'n browser komt naar voren en ik kan de set registreren. Ik hoef hiervoor geen puzzel/som op te lossen.
Dit ging met m'n eigen sets allemaal goed.
Ik heb het, voor de gein, getest met wat advertenties op MP waar het boekje + QR goed te lezen was. Bij sommige kon ik de set ook niet registreren dus ik ging er vanuit dat die al door 'iemand anders' geclaimd was.
Je krijgt omgerekend wel 13 Eurocent (!) aan Lego vippunten (20 stuks) per gescande oftewel geregistreerde QR-code van een instructieboekje van een set. Echter alleen de (meeste) boekjes na 2018 hebben zo'n QR code en het maakt niet uit of het om de Lego Titanic gaat of een klein Lego City setje zoals de Otter battlepack.almightyarjen schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:52:
[...]
Wat is het voordeel van het registreren van een Lego set?
Tevens is het vanuit Lego een slimme zet om aankoopgedrag van Lego fans te volgen
[ Voor 4% gewijzigd door TestDummie op 29-08-2023 15:06 ]
Het lijkt me leuk om samen met mijn dochtertje te gaan bouwen aan een auto.
Nu heb ik de "LEGO Technic 42156 PEUGEOT 9X8 24H Le Mans Hybrid Hypercar" op het oog. In de aanbieding bij Proshop en daarom voor mij interessant om eens aan te gaan beginnen.
Is dit een leuk item om mee te starten? of zijn er mooiere alternatieven in zo'n beetje dezelfde prijscategorie?
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Dus als je theorie klopt dan kan de koper die de set echt in zijn bezit heeft geen punten meer claimen, ik mag hopen dat dit niet zo werkt.QuattroNL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:46:
[...]
![]()
Stofvrij houden blijft een uitdaging, ik weet ook niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaanTehh schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:36:
[...]
Heel mooi, hoe houd je dit zo goed vrij van stof? Ik heb een auto in onze servieskast staan, maar die moet ik toch echt eens per jaar poetsen. ik snap alleen de link met Steendam niet zo goed, ik ken dat als een redelijk onbekend dorpje aan het water dus het is vast geen gelijkenis. Toekomstvisie van het dorp lijkt mij ook niet gezien het stadhuis met 1891 op de gevel, dus dan gok ik dat je daar woont/woonde?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Denk dat heel belangrijk is om te weten hoe oud je dochter is..martin484 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:07:
ik ben een beetje aan het rondkijken voor een eerste groot Lego bouwproject (voor mij groot :-) )
Het lijkt me leuk om samen met mijn dochtertje te gaan bouwen aan een auto.
Nu heb ik de "LEGO Technic 42156 PEUGEOT 9X8 24H Le Mans Hybrid Hypercar" op het oog. In de aanbieding bij Proshop en daarom voor mij interessant om eens aan te gaan beginnen.
Is dit een leuk item om mee te starten? of zijn er mooiere alternatieven in zo'n beetje dezelfde prijscategorie?
Merk dat Technic vaak iets moeilijker is voor kleine kinderen. Mijn kids hebben de Monster Jam trucks, (5/6 jaar toen ze die kregen) maar ze konden niet altijd alle verbindingen zelf. Zeker van die langere stenen waar je in 1 keer 4 of 5 pins in moet doen was alleen niet te doen.
Maar goed als je samen gaat bouwen dan komt dat vast wel goed ..
Ik zie niet echt een andere optie....Eurionair schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:10:
[...]
Dus als je theorie klopt dan kan de koper die de set echt in zijn bezit heeft geen punten meer claimen, ik mag hopen dat dit niet zo werkt.
De punten zijn een piepklein extra'tje vanuit Lego omdat je iets koopt waar ze geld aan verdienen.
Bij een 2e hands doorverkoop vangt Lego geen centjes, dus waarom zouden ze dat belonen met extra puntjes? (ook al gaat het maar om 13 ct).
Bovendien is het nu niet mogelijk om een site te beginnen waar iedereen z'n QR codes deelt; dan zou men praktisch oneindig punten kunnen bijschrijven...
Ik ben er bang voor...Eurionair schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:10:
[...]
Dus als je theorie klopt dan kan de koper die de set echt in zijn bezit heeft geen punten meer claimen, ik mag hopen dat dit niet zo werkt.
Wat @davidov ook al meldde: Lego gaat hier niet teveel tijd aan besteden want met 2e hands verdienen ze niks. 1 iemand heeft geluk met z'n 20 extra VIP puntjes, bij doorverkoop heeft de ander pech (als diegene al weet heeft dat ie een set kan registreren).
Het is een leuk extraatje, meer niet. Al heb ik er inmiddels wel ruim 1800 extra punten bij gesprokkeld
Bedankt voor je antwoord!iketot schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:57:
[...]
Denk dat heel belangrijk is om te weten hoe oud je dochter is..
Merk dat Technic vaak iets moeilijker is voor kleine kinderen. Mijn kids hebben de Monster Jam trucks, (5/6 jaar toen ze die kregen) maar ze konden niet altijd alle verbindingen zelf. Zeker van die langere stenen waar je in 1 keer 4 of 5 pins in moet doen was alleen niet te doen.
Maar goed als je samen gaat bouwen dan komt dat vast wel goed ..
Ze is bijna 7 en te jong om zoiets zelf te bouwen. Ze bouwt nu voor het eerst zelf aan het nieuwe DreamZzz (turtle van) en dat vind ze hartstikke leuk. Lego Technic is zeker heel iets anders!
Om nu samen iets te doen lijkt me de Peugeot dus wel leuk en moet dat inderdaad wel goedkomen :-)
Voor een dergelijk moeilijke auto is ze nog echt veel te jong!martin484 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:33:
[...]
Bedankt voor je antwoord!
Ze is bijna 7 en te jong om zoiets zelf te bouwen. Ze bouwt nu voor het eerst zelf aan het nieuwe DreamZzz (turtle van) en dat vind ze hartstikke leuk. Lego Technic is zeker heel iets anders!
Om nu samen iets te doen lijkt me de Peugeot dus wel leuk en moet dat inderdaad wel goedkomen :-)
Als ik jou was zou ik een kinderset kopen en dan lekker samen een huisje/kasteel/etc bouwen waar ze daarna zelf mee kan spelen.
Daar ben ik me van bewust, ik zal het grootste deel bouwen, maar helpen kan ze altijd :-)stutrecht schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:39:
[...]
Voor een dergelijk moeilijke auto is ze nog echt veel te jong!
Als ik jou was zou ik een kinderset kopen en dan lekker samen een huisje/kasteel/etc bouwen waar ze daarna zelf mee kan spelen.
Daar zou ik echt niet zomaar vanuit gaan.stutrecht schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:39:
[...]
Voor een dergelijk moeilijke auto is ze nog echt veel te jong!
Mijn jongens van 6 maken inmiddels alle Lego sets zonder problemen en/of hulp inclusief.
Ze verbazen mij echt regelmatig hoe goed ze het kunnen.
:strip_exif()/f/image/j4gGjJk23hyxuFY4B2vmVOnY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8eqw2uJhP7eKEiELqQFpZ60o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QTAAYYxEzsIQKdmSzKUz5KXF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ezMHYPnR8heF7fi1c4nCB2Aa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gSIKckoTiKusyzHQ2AOIXEUI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kuzt8bBhkY3PrGrEUfnuO4zW.jpg?f=fotoalbum_large)
De stickers gaan altijd wel goed, alleen nu even niet: de sticker tussen de achterlichten zit scheef
Voorlopig was dit even de laatste SC. Afgelopen zaterdag de grote McLaren F1 gescoord bij de dagdeal van Bol dus daar gaan we de komende week lekker mee aan de slag
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
:strip_exif()/f/image/DckyrngBII4lvoUhv3esYLar.jpg?f=fotoalbum_large)
Aanstaande vrijdag gaan we los en is het tijd om te bouwen.
Precies, hier is de leeftijd op de doos ook te negeren. We letten alleen op of er saaie dingen moeten worden gebouwd, dat leidt vaak tot foutjes en vooral veel frustraties. Zoiets als de globe is bijvoorbeeld niet leuk, maar de bonsai maakt ie zo.iketot schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:29:
[...]
Daar zou ik echt niet zomaar vanuit gaan.
Mijn jongens van 6 maken inmiddels alle Lego sets zonder problemen en/of hulp inclusief.
Ze verbazen mij echt regelmatig hoe goed ze het kunnen.
Dochter 4 jaar: kijkt uiterst geboeid en lang mee, zet af en toe een steentje op z’n plek
Dochter 5 jaar: bouwt af en toe een paar plaatjes zelfstandig, maar de aandachtsspanne om zelf te bouwen is nog beperkt tot een minuut of 10 en verder kijkt ze mee.
Dochter 6 jaar: papa is gedregradeerd tot steentjeszoeker, dochter bouwt in etappes de hele set zelf
Wat ik uit je posting opmaak is dat jij advertenties op MP scant voor de QR-code van sets die jij niet in je bezit hebt. Vervolgens komt er een koper die misschien de punten ook zou willen claimen maar dat niet meer zou kunnen omdat jij 'm voor bent.QuattroNL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:25:
[...]
Ik ben er bang voor...
Wat @davidov ook al meldde: Lego gaat hier niet teveel tijd aan besteden want met 2e hands verdienen ze niks. 1 iemand heeft geluk met z'n 20 extra VIP puntjes, bij doorverkoop heeft de ander pech (als diegene al weet heeft dat ie een set kan registreren).
Het is een leuk extraatje, meer niet. Al heb ik er inmiddels wel ruim 1800 extra punten bij gesprokkeld
Begrijp ik het zo goed ?
Zo ja , dat is dat toch niet chique. Die punten zouden door de huidige eigenaar geclaimd moeten kunnen worden en als die het niet doet dan door de koper die de set in bezit heeft/krijgt.
Dat zei ik ongeveer. Ik deed dat alleen om te zien of het überhaupt zou werken (we zijn ten slotte TweakersEurionair schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:28:
[...]
Wat ik uit je posting opmaak is dat jij advertenties op MP scant voor de QR-code van sets die jij niet in je bezit hebt. Vervolgens komt er een koper die misschien de punten ook zou willen claimen maar dat niet meer zou kunnen omdat jij 'm voor bent.
Begrijp ik het zo goed ?
Zo ja , dat is dat toch niet chique. Die punten zouden door de huidige eigenaar geclaimd moeten kunnen worden en als die het niet doet dan door de koper die de set in bezit heeft/krijgt.
Erg mooi ding inderdaad, zou em zelf ook heel graag neerzetten, maar ik kan me er maar niet overheen zetten dat ik dan ook dit Solus GT er bij moet betalenSuperkiwi schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:33:
Dit is één van de fraaiste Speed Champions die ik tot nu toe gemaakt heb. Wat een fantastisch mooie machine
De stickers gaan altijd wel goed, alleen nu even niet: de sticker tussen de achterlichten zit scheef
Voorlopig was dit even de laatste SC. Afgelopen zaterdag de grote McLaren F1 gescoord bij de dagdeal van Bol dus daar gaan we de komende week lekker mee aan de slag
Maar dat doet Lego al een hele tijd, in de dubbelpacks een hele gave auto, en eentje die ze los niet aan de straatstenen kwijt zouden raken... en waarom? het is niet alsof ze die Solus GT MOETEN maken, en em dan maar zo proberen te slijten. Gewoon een nieuwe P1, Senna of een Speedtail, 675LT, noem maar op
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
https://www.nu.nl/uit-and...met-braille-verkopen.html
Mooi initiatief, dat wel.
Ze hopen hiermee natuurlijk een nieuwe, weliswaar kleine, markt aan te boren; mensen die niet kunnen zien zullen nu zo goed als niks met Lego doen.
Nu alleen nog even nadenken over de plek waar hij de komende tijd mag blijven staan. Wel onhandig formaat…
In de hoogste is de bovenste plek in onze kast de enige plek waar we hem nu kwijt kunnen.het past maar net (topje van de 2 torens en de boom rechts moeten er dan wel even af…
Maar goed, nog tijd genoeg ol te bekijken of dit de beste plek blijkt
:strip_exif()/f/image/2HOEWLLM9xEVwc8E80uj3q3u.jpg?f=fotoalbum_large)
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Haha, precies dit ja, zo herkenbaarspok9 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:26:
Tja, leeftijden.. Lekker uitproberen zou ik zeggen! Ik heb nu 3 kerstvakanties de Gingerbread House gebouwd met m’n oudste dochter:
Dochter 4 jaar: kijkt uiterst geboeid en lang mee, zet af en toe een steentje op z’n plek
Dochter 5 jaar: bouwt af en toe een paar plaatjes zelfstandig, maar de aandachtsspanne om zelf te bouwen is nog beperkt tot een minuut of 10 en verder kijkt ze mee.
Dochter 6 jaar: papa is gedregradeerd tot steentjeszoeker, dochter bouwt in etappes de hele set zelf
Mijn dochter van (nu net) 7 vind het heel leuk om te bouwen, maar dat zoeken lukt niet zo goed / duurt te lang. Dus ik zoek steeds de steentjes van de volgende stap en zij bouwt het.
Andere dochter van 4 heeft laatst met mijn hulp al best veel zelf van de unicorn gebouwd.
https://www.gripzakjes.ne...jes/gripzakjes-standaard/
Kom ik er 29 verschillende maten tegen, om ze nu alle 29 te bestellen en er 26 niet te gaan gebruiken is wel zonde van de bestellingen en opbergruimte.
Uiteraard kan ik ze ook voor andere lego elementen gebruiken, jullie input is zeer welkom
Hoe staat het hier met de intertoys-punten? Ik zal vandaag en morgen nog eens kijken of ik er 4 puntjes bij kan sprokkelen. Voor de mensen die nog een aankoop overwegen: vergeet niet dat de code DREAMZZZZ20 ook nog werkt!
Kan dit beamen: ik heb ook één van de mooiste LEGO herinneringen aan het bouwen van de Land Rover Defender samen met mijn zoontje van toen 7 jaar, er zitten genoeg stukken in waar ze kunnen helpen (of stukjes zoekenmartin484 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:55:
[...]
Daar ben ik me van bewust, ik zal het grootste deel bouwen, maar helpen kan ze altijd :-)
Alleen hierom al heeft de set een prominente plek in de woonkamer.

Heb de bestelling wel laten staan en 't is maar goed dat ik 'm niet gelijk nodig heb maar da's nogal een periode

Past eigenlijk wel heel mooi in die houten kast.Thalaron schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:03:
Rivendell zit inmiddels in elkaar. Leuke build die in 3 delen is verdeeld.
Nu alleen nog even nadenken over de plek waar hij de komende tijd mag blijven staan. Wel onhandig formaat…
In de hoogste is de bovenste plek in onze kast de enige plek waar we hem nu kwijt kunnen.het past maar net (topje van de 2 torens en de boom rechts moeten er dan wel even af…
Maar goed, nog tijd genoeg ol te bekijken of dit de beste plek blijkt
[Afbeelding]
Voor minifigs specifiek gebruik ik altijd de 60x80 mm gripzakjes. Daar past de minifig prima in, ook als ze een jurk of grotere haardos hebben.johnb52 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 01:29:
Welk formaat gripzakjes gebruiken jullie voor de minifigs? Als ik kijk op
https://www.gripzakjes.ne...jes/gripzakjes-standaard/
Kom ik er 29 verschillende maten tegen, om ze nu alle 29 te bestellen en er 26 niet te gaan gebruiken is wel zonde van de bestellingen en opbergruimte.
Uiteraard kan ik ze ook voor andere lego elementen gebruiken, jullie input is zeer welkom
Niet voor alle leeftijdenShadLink schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:39:
Lego is gewoon voor alle leeftijden (4+, vanwege kleine onderdelen), althans zo zie ik het. De leeftijdsadviezen op de doos is niet meer dan dat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
https://nos.nl/artikel/24...ift-omzet-van-lego-groeit
Lego kan prijzig zijn. Alleen denk ik dat men vaak vergeet dat de blokjes voor verschillende (eigen) creaties gebruikt kunnen worden 👷
Er zit wel enig verschil in handleiding en moeilijkheidsgraad in bouwtechnieken, maar ik heb wel gemerkt dat als ze er interesse in hebben dat het vanzelf wel goed komt.ShadLink schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:39:
Lego is gewoon voor alle leeftijden (4+, vanwege kleine onderdelen), althans zo zie ik het. De leeftijdsadviezen op de doos is niet meer dan dat.
De setjes specifiek voor 4+ hebben wel erg eenvoudige handleidingen waarin je heel duidelijk ziet welke stukjes je voor die stap in je handen moet nemen, daar bouwt mijn zoon van 3.5 volledig zelfstandig mee, maar hij weet ook een speed champion die hij sloopt vrij zelfstandig weer in elkaar te frutselen :-D
Zo, da's een end weg. Ik was ook even bang dat de mijne niet zou komen (om 8:30 besteld vorige week vrijdag). Kreeg 4 verschillende DHL aanmeldingen van intertoys, maar die kwamen nooit. Uiteindelijk is ie zojuist toch bezorgd.RubjeMazter schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:53:
Gisteren bij de Intertoys gevraagd wanneer die loop coaster geleverd werd, gaven ze aan dat het half oktober wordt.
Heb de bestelling wel laten staan en 't is maar goed dat ik 'm niet gelijk nodig heb maar da's nogal een periode.
Dan is Lego een heel duur bouwpakket met plastic steentjes en zonder lijm... Maar dat zie ik wel bij een hele hoop (volwassen) bouwers, kopen wat en displayen het, effectief het einde van die Lego set.Br00d schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:42:
Lego kan prijzig zijn. Alleen denk ik dat men vaak vergeet dat de blokjes voor verschillende (eigen) creaties gebruikt kunnen worden 👷
Begrijp me niet verkeerd, ik ben nu ook primair bezig met het bouwen via de Lego handleidingen, daarna verder met MOCs (wat eigenlijk ook voorgekauwd is door anderen). Echter bij bv. de Sonic Ideas set zit ik al te denken hoe ik met steentjes de lelijke stickers kan wegwerken of oude Lego kastelen te bouwen met moderne elementen. En in het achterhoofd een HeroQuest set van Lego bouwen. Na een Lego break van ~35 jaar is het zelf bouwen niet zo heel vanzelfsprekend meer als vroeger, waarbij je geforceerd was jezelf te vermaken met wat je heb. Met een vol salaris en heel veel leuke sets is het wat makkelijker om gewoon een nieuwe set te bestellen...
Lego AA: Ik ben flink van de wagen gevallen en heb veel te veel Lego sets gekocht de afgelopen twee maanden...
Vandaar ook de adviesleeftijd;ThaRoof schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:53:
[...]
Er zit wel enig verschil in handleiding en moeilijkheidsgraad in bouwtechnieken, maar ik heb wel gemerkt dat als ze er interesse in hebben dat het vanzelf wel goed komt.
De setjes specifiek voor 4+ hebben wel erg eenvoudige handleidingen waarin je heel duidelijk ziet welke stukjes je voor die stap in je handen moet nemen, daar bouwt mijn zoon van 3.5 volledig zelfstandig mee, maar hij weet ook een speed champion die hij sloopt vrij zelfstandig weer in elkaar te frutselen :-D
- Verschil in instructies, sets voor oudere kinderen / volwassenen hebben vaak ingewikkeldere instructies. Bijvoorbeeld meerdere stenen per stap.
- Verschil in moeilijkheidsgraad
- Verschil in aantal stenen / lengte van build.
- Verschil in thema
- Verschil in speelfuncties. 18+ sets hebben vaak maar 1 of zelfs geen speelfuncties, waar andere sets meerdere hebben.
Ik zou er qua handleiding graag nog een extra versie bij zien: voor experts.ShadLink schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:25:
[...]
Vandaar ook de adviesleeftijd;
- Verschil in instructies, sets voor oudere kinderen / volwassenen hebben vaak ingewikkeldere instructies. Bijvoorbeeld meerdere stenen per stap.
- Verschil in moeilijkheidsgraad
- Verschil in aantal stenen / lengte van build.
- Verschil in thema
- Verschil in speelfuncties. 18+ sets hebben vaak maar 1 of zelfs geen speelfuncties, waar andere sets meerdere hebben.
De huidige vind ik veel te makkelijk, weinig uitdagend, te simpel.
Ik kocht een tijd terug de 'Pimp my Bugatti' handleiding. Die is pas uitdagend. En dat gaf mij veel meer voldoening!
Als ze die alleen online (pdf) beschikbaar stellen hoeven ze er ook geen apart boekje voor uit te brengen. En dan heeft de bouwer de keus.
Ik ga dat eens opperen bij Lego
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked