Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 316 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.536 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:11
Marsman83 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:09:
[...]

Ik ontwijk bewust het aanbiedingen topic om impulsieve aankopen te vermijden, zie ik jouw bericht in dit topic, meteen besteld, bedankt he ;)

Geitje natuurlijk, goeie tip, ik had deze al langer op het oog voor mij en mijn zoon.
Haha stiekem baal ik ook wel eens dat ik Brickwatch destijd heb ontdekt :P

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:51
Ik ben deze week begonnen aan het bouwen van de Grote Piramide van Giza (21058). Nou heb ik in het verleden wel eens wat kleinere Lego Architecture setjes gebouwd (enkele Architecture Skylines, en ook het Lego House model) maar dit is toch wel van een andere schaal. Tot nu een leuke bouw en niet erg repetitief, en met leuke details. Zal met de bouw van de daadwerkelijke piramide nog wel veranderen denk ik. We gaan het zien. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQZMoJpOKuzIt1zjtvWpvOLHTJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3uGhyfJChPJVmjLyhaS9KTe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCpuAJebNluKNj7w0iE6xk6cL2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eikN5r8bfaZNYzskSVAVg1eD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYWxZra8Kw32hdAEJzmrJ6eNOBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/APSrln50dQPlRTGX9uEBMYhu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yu6TkglKv7un6VAzFVEncQwHeAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/awwW3bg7ZJCHuxPXN3MHfueJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:41
Als jullie een 2e of 3e build van de creator 3in1 sets bouwen, waar laten jullie dan de overige bricks? Heb daar momenteel nog niks voor. Wat is wel/niet handig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 17:17
RubjeMazter schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:42:
Als jullie een 2e of 3e build van de creator 3in1 sets bouwen, waar laten jullie dan de overige bricks? Heb daar momenteel nog niks voor. Wat is wel/niet handig?
Ik heb voor iedere 3in1 set die ik heb aparte bakjes. Als ik onderdelen over hou na een build blijven die daarin tot de volgende build.
Het zijn van die transparante bakjes met deksel van de Action.
Een aantal 3in1 sets heb ik dubbel of zelfs 3-4x voor die extra grote MOCS, die zitten Dan samen in 1 bak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 14:13
@RubjeMazter
Een hersluitbaar plastic zakje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:56
Bij de rest van mijn Lego voor persoonlijk gebruik. Gescheiden van mijn Lego voor bricklink/marktplaats enz

Ik heb zoveel sets en daardoor zoveel extra parts dat het ondoenlijk was om dat in bakjes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:26
QuattroNL schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:11:
Sommige SC setjes kunnen je idd verbazen!
Zo ben ik nu bezig met de 76910 Aston Martin set.
[Afbeelding]

Gisteravond de Valkyrie (dat gifgroene ding) gebouwd en wow, die zit echt vernuftig in elkaar zeg! Niks geen standaard opbouw van een auto maar losse elementen die aan elkaar geklikt worden. De gebogen vormen zijn ook heel slim gemaakt. Echt petje af voor dit model! _/-\o_
Benieuwd hoe de Vantage GT3 in elkaar steekt.
Naar aanleiding van jouw positie post ook deze set gekocht. Inderdaad fantastisch setje! Helaas kwam ik er bij de bouw van wagen nr 2 achter dat het grijze 2x1 met Aston Martin opdruk ontbreekt. Was helaas niet op voorraad bij Lego, dus mijn vermoeden is dat dit vaker ontbreekt.
Was de set bij jou wel helemaal compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:34

QuattroNL

It is I.

naizzen schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:45:
[...]

Naar aanleiding van jouw positie post ook deze set gekocht. Inderdaad fantastisch setje! Helaas kwam ik er bij de bouw van wagen nr 2 achter dat het grijze 2x1 met Aston Martin opdruk ontbreekt. Was helaas niet op voorraad bij Lego, dus mijn vermoeden is dat dit vaker ontbreekt.
Was de set bij jou wel helemaal compleet?
Balen! Gelukkig doet Lego er niet moeilijk over alleen je kan nu even niet verder. Je hebt 'm niet verwisseld met een andere 1x2? Vooral de opdruk aan de zijkant van steentjes wil nog wel eens niet opvallen (eigen ervaring)
Mijn set was gelukkig compleet.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
QuattroNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:20:
[...]

Balen! Gelukkig doet Lego er niet moeilijk over alleen je kan nu even niet verder. Je hebt 'm niet verwisseld met een andere 1x2? Vooral de opdruk aan de zijkant van steentjes wil nog wel eens niet opvallen (eigen ervaring)
Mijn set was gelukkig compleet.
Ik ben ook eerst uitgegaan van een eigen fout, aangezien dit de 1e keer is dat er een onderdeel mist. Maar helaas zaten er tot dit punt geen identieke delen, en was er ook niet een onbedrukt deel over. Heb hem weer richting Bol.com gestuurd. Even wachten op retour goed ontvangen en dan bestel ik hem opnieuw. En mag ik opnieuw van de leuke built genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

naizzen schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:30:
[...]

Ik ben ook eerst uitgegaan van een eigen fout, aangezien dit de 1e keer is dat er een onderdeel mist. Maar helaas zaten er tot dit punt geen identieke delen, en was er ook niet een onbedrukt deel over. Heb hem weer richting Bol.com gestuurd. Even wachten op retour goed ontvangen en dan bestel ik hem opnieuw. En mag ik opnieuw van de leuke built genieten.
Ow je hebt de hele set retour gestuurd? :o
Geen zin om te wachten tot Lego het onderdeeltje opstuurt? (had ik persoonlijk wel gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:20
Remy!!!! schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:46:
We zijn een weekendje in Maastricht om te shoppen, en ik kon het niet laten om even langs de Intertoys te gaan. Eenmaal binnen viel m’n oog al op de Daily Bugle, en toen die eenmaal in m’n mandje zat (wat net paste) ben ik maar los gegaan. Ik heb in 1x voldoende gehaald om het creator kasteel gratis te krijgen :o
[Afbeelding]
Nu we weer terug zijn van ons weekendje weg, maar eens kijken hoe ik m'n 4 €20 kortingsbonnen het best kan besteden, en ik ben een beetje in de war:
1. Op de voucher staat maximaal 1 voucher per €100 aan Lego sets. Met dat idee kan ik dus 1 voucher gebruiken voor een set van €50, en 2 vouchers bij een set van €110?

2. Maar als ik vervolgens op de site van Intertoys kijk dan staat er:
De Lego kortingsbon t.w.v. €20,- kan vanaf 01-09-2023 t/m 01-10-2023 worden verzilverd bij besteding van minimaal €100,- Maximaal 1 kortingsbon per €100 aan Lego sets.

Het lijkt mij dat de site als leidraad wordt gebruikt, en het vooraf staat geprogrammeerd in hun kassa.
En niet dat een kassamedewerker het kan bepalen, toch?
Want als het optie 1 is, dan weet ik nog wel een paar leuke sets te scoren, maar als het optie 2 is, dan moet ik maar eens kijken wat ik met de bonnen doe, misschien verkopen?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Remy!!!! schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:58:
[...]
Nu we weer terug zijn van ons weekendje weg, maar eens kijken hoe ik m'n 4 €20 kortingsbonnen het best kan besteden, en ik ben een beetje in de war:
1. Op de voucher staat maximaal 1 voucher per €100 aan Lego sets. Met dat idee kan ik dus 1 voucher gebruiken voor een set van €50, en 2 vouchers bij een set van €110?

2. Maar als ik vervolgens op de site van Intertoys kijk dan staat er:
De Lego kortingsbon t.w.v. €20,- kan vanaf 01-09-2023 t/m 01-10-2023 worden verzilverd bij besteding van minimaal €100,- Maximaal 1 kortingsbon per €100 aan Lego sets.

Het lijkt mij dat de site als leidraad wordt gebruikt, en het vooraf staat geprogrammeerd in hun kassa.
En niet dat een kassamedewerker het kan bepalen, toch?
Want als het optie 1 is, dan weet ik nog wel een paar leuke sets te scoren, maar als het optie 2 is, dan moet ik maar eens kijken wat ik met de bonnen doe, misschien verkopen?
Hoe ik het lees is dat je 1 bon kan gebruiken als je 1 of meerdere sets met een totale waarde van ten minste 100,- koopt.
Het is mij wel onduidelijk of je bonnen kan stapelen. Oftewel: je koopt een aantal sets van in totaal 200,-, kan je dan 2 bonnen inwisselen (met in totaal 40,- korting)? Ik vermoed van wel.

Ach, en als je van een bon af wil ... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik gooi alles in een schoenendoos. Door elkaar. Complete chaos.

Ooit ga ik die doos verdelen over bakjes per kleur. Ik gebruik ook steentjes uit andere sets om sets te verbeteren (als ik dat mooier vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jekke
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12-2024
QuattroNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:13:
[...]

Hoe ik het lees is dat je 1 bon kan gebruiken als je 1 of meerdere sets met een totale waarde van ten minste 100,- koopt.
Het is mij wel onduidelijk of je bonnen kan stapelen. Oftewel: je koopt een aantal sets van in totaal 200,-, kan je dan 2 bonnen inwisselen (met in totaal 40,- korting)? Ik vermoed van wel.

Ik ben vooral benieuwd naar een bon inleveren icm de zegels. Vanaf 1 september kun je een bon inleveren per € 100,- en tm 3 september krijg je zegels.
Als ik tussen 1 - 3 september nou een set van € 180 euro koop, hiervoor een bon inleveren en dus € 160 betaal. Zal ik dan ook nog 16 zegels krijgen zodat ik een 'gratis' setje van € 20 euro erbij krijg en een nieuwe cadeaubon?
Of zul je dit niet kunnen combineren?

En de cadeaubon geldt niet icm acties? Dus gaan ze dan van de originele prijs uit? Of hoe doen ze dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Jekke schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 19:16:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar een bon inleveren icm de zegels. Vanaf 1 september kun je een bon inleveren per € 100,- en tm 3 september krijg je zegels.
Als ik tussen 1 - 3 september nou een set van € 180 euro koop, hiervoor een bon inleveren en dus € 160 betaal. Zal ik dan ook nog 16 zegels krijgen zodat ik een 'gratis' setje van € 20 euro erbij krijg en een nieuwe cadeaubon?
Of zul je dit niet kunnen combineren?
Bij de vorige actie kon dat idd wel maar of dat nu nog zo is...
En de cadeaubon geldt niet icm acties? Dus gaan ze dan van de originele prijs uit? Of hoe doen ze dat?
De normale Intertoys prijs lijkt me.

Maar vraag het anders gewoon bij hen na, ik ben ook niet alwetend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:16

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Vandaag toch maar de Yamaha MT-10 #42159 gehaald, samen met setjes 76409, 76410, 76411, 76412 en 76414 voor de meiden.. Kijken wie er sneller klaar is. Ik bouw wel oldskool: alle zakjes tegelijk leeg in een bak en bouwen maar.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
QuattroNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 13:35:
[...]

Ow je hebt de hele set retour gestuurd? :o
Geen zin om te wachten tot Lego het onderdeeltje opstuurt? (had ik persoonlijk wel gedaan).
Aangezien Lego het niet op voorraad had, en ik het nog een beperkte tijd kon retourneren voor dat laatste gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:52
naizzen schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:31:
[...]

Aangezien Lego het niet op voorraad had, en ik het nog een beperkte tijd kon retourneren voor dat laatste gekozen.
Hmmm, dan heb je denk ik wel een vrij zeldzaam geval. Ik dacht dat ze altijd wel wat onderdelen apart hielden voor "Missing Pieces". Aangezien dat prioriteit heeft t.o.v. mensen die het gewoon los kopen. Soms wil bellen ook nog wel eens helpen (bij parts gewoon kopen iig), ze kunnen dan net iets meer zien (wat er in de pijplijn zit bijvoorbeeld voor wanneer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
QuattroNL schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:13:
[...]

Zie https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/huisregels/ punt 6

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 29-08-2023 11:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26

Reinier

\o/

Ik ben bezig met een MOC van een 4 studs brede TGV Sud-Est in de oorspronkelijke jaren '70-livery. Niet op de kleurenkots letten :D
Hij wordt nog 1 plate hoger ondat de donkergrijze baan (luchtroosters en ramen) nu te snal is.
De neus is nog vrij lastig. Ik heb wat andere TGV-ontwerpen gevonden maar die hebben niet per se veel betere voorkanten. Iemand nog een suggestie?
Ik probeer kenmerkende details in te bouwen. Boegdeuren, roostertje tussen de frontseinen, air dam c.q. baanschuiver, etc. En de vorm en verhoudingen moeten natuurlijk grofweg kloppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFo9Vo8uqIOBL_0Rtlzev_pXRUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVSNv33S10cwRWmK5BUAyJE3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Reinier schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:24:
Ik ben bezig met een MOC van een 4 studs brede TGV Sud-Est in de oorspronkelijke jaren '70-livery. Niet op de kleurenkots letten :D
Hij wordt nog 1 plate hoger ondat de donkergrijze baan (luchtroosters en ramen) nu te snal is.
De neus is nog vrij lastig. Ik heb wat andere TGV-ontwerpen gevonden maar die hebben niet per se veel betere voorkanten. Iemand nog een suggestie?
Ik probeer kenmerkende details in te bouwen. Boegdeuren, roostertje tussen de frontseinen, air dam c.q. baanschuiver, etc. En de vorm en verhoudingen moeten natuurlijk grofweg kloppen.

[Afbeelding]
Wellicht dat dit ontwerp je verder kan helpen/kan inspireren? :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 12:13
Aansluitend op FOMO bij aanbiedingen en het wel/niet verkopen van Lego.

Een ander voordeel van de stijgende waarde van Lego is ook dat je het kan kopen, en niet zo bang hoeft te zijn geld te verliezen als je er niks mee doet.
Ik zag de aanbiedingen bij Intertoys. Ik twijfel best wel over de Daily Bugle. (Is het nou wel of niet een leuke build?) Ik heb hem toch gekocht. Als ik de knoop doorhak en hem wil bouwen, dan heb ik hem. Als ik hem toch niet wil? Dan kan ik hem makkelijk weer verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18:15
naizzen schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:31:
[...]

Je hebt er nu niks aan en je hebt het al anders opgelost, maar ik heb toevallig vorige week maandag een stickersheet (met wel 2 hele stickers _O- ) besteld ter vervanging van een ernstig gevouwen exemplaar, die was niet op voorraad volgens bricks&pieces, maar toch lag ie 3 dagen later in mijn brievenbus.

Het zegt dus niet altijd wat. Ik had er zelf geen haast mee, maar als je dat wel hebt kun je ze altijd even bellen. Hun helpdesk is over het algemeen zeer behulpzaam en denkt goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Zegato schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:45:
[...]

Wellicht dat dit ontwerp je verder kan helpen/kan inspireren? :)
Jep, die ken ik! Maar met 6 studs breedte is het al een stuk eenvoudiger. Niet dat dat een simpel ontwerp is natuurlijk.
Ik had hier aardige voorbeelden gevonden: https://www.eurobricks.co.../184475-trains-in-4-wide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-10 13:09
Karp schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:47:
Aansluitend op FOMO bij aanbiedingen en het wel/niet verkopen van Lego.

Een ander voordeel van de stijgende waarde van Lego is ook dat je het kan kopen, en niet zo bang hoeft te zijn geld te verliezen als je er niks mee doet.
Ik zag de aanbiedingen bij Intertoys. Ik twijfel best wel over de Daily Bugle. (Is het nou wel of niet een leuke build?) Ik heb hem toch gekocht. Als ik de knoop doorhak en hem wil bouwen, dan heb ik hem. Als ik hem toch niet wil? Dan kan ik hem makkelijk weer verkopen.
Ik hoor graag hoe je hem vond :)

Ik heb er ook over getwijfeld en heb het niet gedaan. Wilde dan Loop Coaster, Daily Bugle en Assembly Square combineren, zodat ik castle ook kreeg + 3x 20 kortingsbon). Vrijdags niet willen bestellen ivm levering op zaterdag, waar ik wist niet thuis te zijn en op zaterdag was de loop coaster al weg, die mij het leukst leek (maar ik over twijfelde ivm ruimte). Nu dus flink geld bespaard :D :X En hopelijk komen ze met BF eens terug..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:19
Eurobricks organiseerde een contest met als opdracht om een bestaande Technics-set te verkleinen. De winnaars en 23 inzendingen zijn hier te zien: https://www.eurobricks.co...hrinking-contest-results/

Erg indrukwekkend _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53144454921_fa481431f7_o.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

Tweakers Lego MOC Challenge 21 – juli / augustus 2023
Er kan weer gestemd worden op de mooiste inzendingen!

Helaas wat minder inzendingen dan anders, ondanks er deze ronde 2 maanden de tijd was. Misschien komt het toch door de vakanties, of dat het een te dure set was. Maar desondanks toch 4 mooie inzendingen. Dus iedereen mag nu zijn duimpjes geven op de gepinde posts. Dit kan tot donderdag 31-8 ca 21.00.

Happy voting! :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Xtuv schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:58:
Eurobricks organiseerde een contest met als opdracht om een bestaande Technics-set te verkleinen. De winnaars en 23 inzendingen zijn hier te zien: https://www.eurobricks.co...hrinking-contest-results/

Erg indrukwekkend _/-\o_

[Afbeelding]
Grappig dat 2 personen de 41999 hebben gekozen als basis. Beide erg goed gedaan moet ik zeggen. Ik had er ook al eentje op rebrickable gespot.

@Pazo Gezien de resultaten (no offence) was dit misschien een niet zo geschikte set voor de challenge :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

zonoskar schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 15:25:
@Pazo Gezien de resultaten (no offence) was dit misschien een niet zo geschikte set voor de challenge :)
Jep, waarschijnlijk iets te duur en door vakanties. Maar goed, kan niet altijd feest zijn.

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Xtuv schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 12:58:

Erg indrukwekkend _/-\o_

[Afbeelding]
Echt tof om te zien! :) Niet iets wat ik mezelf zo snel na zie doen. Indrukwekkend representatief; kleiner en met genoeg technische functies. Sowieso leuk om te zien welke sets ze als basis gekozen hebben _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Gim op 28-08-2023 16:15 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Remy!!!!
Men koopt de Galaxy Explorer, zet hem in elkaar, haalt hem direct daarna uit elkaar, koopt de instructie voor MOC - Galaxy Mech Miner, bouwt de MOC, en dan krijg je dit resultaat _/-\o_

Ik heb zelf een boorarm vervangen voor een hand, binnenkort nog wat mooier maken. Tevens wil ik ervoor zorgen dat de armen wat stroever omhoog/omlaag gaan. Door het gewicht hangen ze nu standaard op de laagste positie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqT0n4M2hL8PMRe1DDktN2kZI24=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7UolZ80Ozy4j8AMXjMZlKz3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uh0TwZjYYXzkb8dFCKOfZHXkvBc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yz60g1Q5oD6WgACievStvV71.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zL3uu128ISp6cW7kA7srB0s3ZWQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5ZwfDmuAKxYymLqW0dgAQ50.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRlm2CgexaDv1sFE6hjau6WTrzQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfZPs9FcxBea0pRlok5UK9uZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Iteratie tienmiljoenmiljard van mijn treintje :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMRzzXeYaI-1I4ieOrM6tOL8k6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PgRD5I2LXe4qjDjaiwkIwmS1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8r7dVp0TAswjybGRl8X7nPMhcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DHJxsDcmgtaNicI6PGhvls2j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 16:55

spok9

Groen...

Heel cool @Reinier!

Ik heb zonet na lang wachten op een goede prijs eindelijk de Wooden Minifigure besteld, in de aanbieding bij Proshop voor €69 :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-10 22:12
Ben toch wel onder de indruk geraakt van de Lego Harry Potter Gringotts wizarding bank (76417):

YouTube: LEGO Harry Potter Gringotts Wizarding Bank REVIEW | Set 76417

Mooie details en leuke verrassingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
spok9 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:38:
Heel cool @Reinier!

Ik heb zonet na lang wachten op een goede prijs eindelijk de Wooden Minifigure besteld, in de aanbieding bij Proshop voor €69 :)
Zag ik ook... ook leveren vanaf 6-9-2023? Is het te vertrouwen, set is toch al EOL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Remy!!!! schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 17:01:
Men koopt de Galaxy Explorer, zet hem in elkaar, haalt hem direct daarna uit elkaar, koopt de instructie voor MOC - Galaxy Mech Miner, bouwt de MOC, en dan krijg je dit resultaat _/-\o_

Ik heb zelf een boorarm vervangen voor een hand, binnenkort nog wat mooier maken. Tevens wil ik ervoor zorgen dat de armen wat stroever omhoog/omlaag gaan. Door het gewicht hangen ze nu standaard op de laagste positie.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Heel vet! Ik heb de Galaxy Explorer net gekocht en weer afgebroken. Achteruit afgebouwd en in 8 IKEA Istad zakjes gedaan. Nu wil ik deze bouwen. Bedankt voor de link.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Reinier schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:10:
[...]

Jep, die ken ik! Maar met 6 studs breedte is het al een stuk eenvoudiger. Niet dat dat een simpel ontwerp is natuurlijk.
Ik had hier aardige voorbeelden gevonden: https://www.eurobricks.co.../184475-trains-in-4-wide/
Heb je ook zijn Flickr pagina gezien? https://www.flickr.com/ph...7785776/with/27369720915/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Timx2 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:01:
Ben toch wel onder de indruk geraakt van de Lego Harry Potter Gringotts wizarding bank (76417):

YouTube: LEGO Harry Potter Gringotts Wizarding Bank REVIEW | Set 76417

Mooie details en leuke verrassingen!
Oef nee bedankt. Zoveeeeeeel stickers. Jees. Zelfs de ramen zijn stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Jazeker! Dank voor de tip though.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

hemiparo schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:22:
[...]

Zag ik ook... ook leveren vanaf 6-9-2023? Is het te vertrouwen, set is toch al EOL?
Hij was inderdaad uit de handel, maar is al een tijdje weer te koop. Ook bij Lego zelf.

Proshop is een prima winkel, meerdere Tweakers hebben er goede ervaring mee (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Reinier schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:16:
[...]

Jazeker! Dank voor de tip though.
Op Wikipedia: TGV Sud-Est staat een mooie foto van de neus die je kunt uitvergroten als je wilt.
Overigens mag ie ook helemaal in geel. Een van die stellen is namelijk als posttrein door het leven gegaan (zie wiki) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:42
Chip. schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

Echt zonde van de stickers inderdaad. Waarom moet dat nou bij zo’n dure 18+ set.

Ook echt “Gringot ts bank”, dat irriteert nog het meeste :P

[ Voor 9% gewijzigd door TinusXIII op 28-08-2023 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
[...]

Hm nu je het zegt… ik heb geen moeite met (veel) stickers, maar die ramen hadden mogelijk beter gekund. Desalniettemin nog steeds fraai. Ben benieuwd naar andere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Niet alleen stickers, maar ook slechte stickers. Ik knapte hier op af: Gringot TS Bank
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hd7LGfzQaRIeQnP6Oofav-wII1k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nBmg9Aa38b9BotHlWG88Sn1u.jpg?f=user_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

The Eagle schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:29:
[...]

Op Wikipedia: TGV Sud-Est staat een mooie foto van de neus die je kunt uitvergroten als je wilt.
Overigens mag ie ook helemaal in geel. Een van die stellen is namelijk als posttrein door het leven gegaan (zie wiki) :)
Klopt, en in totaal waren er 3,5 poststellen :)

Ik ben van plan een aantal varianten te maken inclusief een gele La Poste-versie. Maar niet de complete lengte (Atlantique is 12 rijtuigen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Reinier schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

Klopt, en in totaal waren er 3,5 poststellen :)

Ik ben van plan een aantal varianten te maken inclusief een gele La Poste-versie. Maar niet de complete lengte (Atlantique is 12 rijtuigen).
Je zou even naar de details van de nieuwe Concorde set kunnen kijken btw. Raampjes aan de voorkant komen wel redelijk overeen met wat je zoekt volgens mij. Zou me niks verbazen als er in de neus technieken zitten die je kunt gebruiken. Ik neig er sterk naar om de neus van je TGV rechtopstaand te modelleren / bouwen en dan horizontaal te plaatsen, net als met de (ronde) neus van de Concorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Mog schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 21:56:
[...]

Niet alleen stickers, maar ook slechte stickers. Ik knapte hier op af: Gringot TS Bank
[Afbeelding]
Ja die is wel lelijk, maar dat kan worden opgelost:

YouTube: LEGO Gringotts Comparison! 2002 - 2011 - 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

The Eagle schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:19:
[...]

Je zou even naar de details van de nieuwe Concorde set kunnen kijken btw. Raampjes aan de voorkant komen wel redelijk overeen met wat je zoekt volgens mij. Zou me niks verbazen als er in de neus technieken zitten die je kunt gebruiken. Ik neig er sterk naar om de neus van je TGV rechtopstaand te modelleren / bouwen en dan horizontaal te plaatsen, net als met de (ronde) neus van de Concorde.
Leuke tip, tnx!

Ik heb al allerlei SNOT-achtige technieken voor de neus geprobeerd. En met clips, scharnieren, etc. Dit bijv.:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0huHHqxFH2R-P5oTqyXnyLAa0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLxg0e9WZOb7YQCQtTfd6uFY.jpg?f=fotoalbum_large

Het houdt je van de straat :)

Oh en die skateboardwieltjes worden nog door iets fraaiers vervangen. Deze doet mijn zoontje er steeds op want hij wil van alle 42 miljoen kilo lego die we hebben alleen maar met papa's jokemetjief jijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Pff, ik ben de Lego van mn dochter in elkaar aan het zetten (ze wil het meeste verkopen). Hoeveel tinten roze, blauw en paars ze gebruiken bij friends …. 8)7

Lekker klusje in de avond zo. Ik denk dat ik bij de volgende telg niet meer alles in één bak laat gooien. :)

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

Hoe doen jullie die registratie van sets? Ik probeer dat net en ik begrijp niet waar het zit? :?

Als ik scan, via camera of de app kan ik alleen kiezen voor ‘begin met bouwen’….. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:46
Ond schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:03:
Hoe doen jullie die registratie van sets? Ik probeer dat net en ik begrijp niet waar het zit? :?

Als ik scan, via camera of de app kan ik alleen kiezen voor ‘begin met bouwen’….. :?
Hier krijg ik onder begin met bouwen een knop registreer set. Dan moet ik even een sommetje oplossen en dan wordt ik doorverwezen naar een website, en daar kan ik dan de set echt registreren.. En dan 20 VIP punten erbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Volgens mij is die set/QR code al door iemand anders geregistreerd :|
Is het toevallig een onlangs gekochte 2e hands set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

QuattroNL schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:20:
[...]

Volgens mij is die set/QR code al door iemand anders geregistreerd :|
Is het toevallig een onlangs gekochte 2e hands set?
Nope, zijn de sets van mn dochter, allemaal nieuw in huis gehaald ooit en ik pak een jong genoeg exemplaar. App is ook up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

En nu lukt het wel, keertje de app echt sluiten leek te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:11

Wailing_Banshee

You're Next

Ik probeerde m'n Tallneck te scannen, hij gaf aan dat het m'n vogelhuisje was. Moet de rest nog doen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Laatst online: 15:10
Van het weekend wat kleinere setje die ik recentelijk heb gekocht gebouwd, de 40651 en 40654 (Postcard Australië en Beijing). Dit zijn toch wel erg leuke setjes. Heeft iemand deze en ze opgehangen? Lijkt me best leuk.

Wel teleurstellend en opvallend dat deze setjes ook geen QR code hebben. En ze zijn toch echt recent (2022). Er staan wel QR codes op, maar de een gaat naar de product feedback pagina en de ander (van het doosje) naar de pagina over de papieren zakjes die (ooit) gaan komen.

Ik hoop dat ze vanaf nu toch echt elke nieuwe set van QR code gaan voorzien, anders is dat scannen een frustrerende bezigheid.

Acties:
  • +53 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1bx1yI5gydR7VDqs4azvibS8Rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NOVoNCeHbgY4UZqW81mSGeis.jpg?f=fotoalbum_large

Legostad Steendam begint langzaam aan weer te verrijzen :) Afgelopen weken heb ik een stratenplan gemaakt, en meer voertuigen en minifigs een plekje gegeven. Nu mag ik nog zo'n 10-11 modulaire gebouwen bouwen. Een hele klus, maar ook leuk om te doen!

De tafel is niet meer groot genoeg om de kastelen apart op kwijt te kunnen, de ridders moeten het nu doen met een tweede park/bos.
Verder heb ik wat kleine creator 3-in-1-gebouwen gemaakt, en gisteren ben ik begonnen met het bouwen van de Assembly Square. Daar is de begane grond nu van klaar. De Noodleshop is ook helemaal klaar nu :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Sgnq18M4VkluaX7SHLmLImuotg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQrnvPfHm3YoHUo1KUaBqWn2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOhoso1tKfe6EfKOwUwDTrssn34=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5cz08C7D8VkMFYUv64gr1xA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPLzgkpqu36e0atKu9J_Jol5P8M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eW41VEJR1p82d1kiepPrwYTl.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqyABt8_8nRvpuZvOiLIFFjM9yM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0LojsP9NmzE1nvDMxphPG1X.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 29-08-2023 11:25 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:59
De Lego Disney Verhalenavonturen boeken zijn ook zonder QR-code. We hebben hier meer setjes liggen waarbij de instructies meer posterformaat hebben, deze hebben allemaal geen QR-code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:25
Desondanks wel jammer dat een set die € 429 kost stickers heeft die je niet netjes kunt uitlijnen zonder er zelf een stuk vanaf te knippen.
First world problems, maar toch. ;)

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:24:
[Afbeelding]

Legostad Steendam begint langzaam aan weer te verrijzen :) Afgelopen weken heb ik een stratenplan gemaakt, en meer voertuigen en minifigs een plekje gegeven. Nu mag ik nog zo'n 10-11 modulaire gebouwen bouwen. Een hele klus, maar ook leuk om te doen!

De tafel is niet meer groot genoeg om de kastelen apart op kwijt te kunnen, de ridders moeten het nu doen met een tweede park/bos.
Verder heb ik wat kleine creator 3-in-1-gebouwen gemaakt, en gisteren ben ik begonnen met het bouwen van de Assembly Square. Daar is de begane grond nu van klaar. De Noodleshop is ook helemaal klaar nu :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Heel mooi, hoe houd je dit zo goed vrij van stof? Ik heb een auto in onze servieskast staan, maar die moet ik toch echt eens per jaar poetsen. ik snap alleen de link met Steendam niet zo goed, ik ken dat als een redelijk onbekend dorpje aan het water dus het is vast geen gelijkenis. Toekomstvisie van het dorp lijkt mij ook niet gezien het stadhuis met 1891 op de gevel, dus dan gok ik dat je daar woont/woonde?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Tehh schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:36:
[...]

Heel mooi, hoe houd je dit zo goed vrij van stof? Ik heb een auto in onze servieskast staan, maar die moet ik toch echt eens per jaar poetsen. ik snap alleen de link met Steendam niet zo goed, ik ken dat als een redelijk onbekend dorpje aan het water dus het is vast geen gelijkenis. Toekomstvisie van het dorp lijkt mij ook niet gezien het stadhuis met 1891 op de gevel, dus dan gok ik dat je daar woont/woonde?
Misschien is het wel gewoon een fictieve stad met een willekeurig gekozen leuke naam en dat alle mogelijke naamsovereenkomsten met een echt dorp of stad berusten op toeval? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 29-08-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ond schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:22:
[...]
Nope, zijn de sets van mn dochter, allemaal nieuw in huis gehaald ooit en ik pak een jong genoeg exemplaar. App is ook up to date.
}:|

Hoe ik het doe:
- ik log op m'n telefoon in op lego.com
- Ik start de QR-code scannen functie (niet de app maar de functie die standaard op m'n telefoon zit)
- Ik scan de QR, die geeft een url (naar lego.com), daar klik ik op en de openstaande Lego-site in m'n browser komt naar voren en ik kan de set registreren. Ik hoef hiervoor geen puzzel/som op te lossen.

Dit ging met m'n eigen sets allemaal goed.
Ik heb het, voor de gein, getest met wat advertenties op MP waar het boekje + QR goed te lezen was. Bij sommige kon ik de set ook niet registreren dus ik ging er vanuit dat die al door 'iemand anders' geclaimd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55

almightyarjen

When does the hurting stop?

QuattroNL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:46:
[...]

Hoe ik het doe:
- ik log op m'n telefoon in op lego.com
- Ik start de QR-code scannen functie (niet de app maar de functie die standaard op m'n telefoon zit)
- Ik scan de QR, die geeft een url (naar lego.com), daar klik ik op en de openstaande Lego-site in m'n browser komt naar voren en ik kan de set registreren. Ik hoef hiervoor geen puzzel/som op te lossen.

Dit ging met m'n eigen sets allemaal goed.
Ik heb het, voor de gein, getest met wat advertenties op MP waar het boekje + QR goed te lezen was. Bij sommige kon ik de set ook niet registreren dus ik ging er vanuit dat die al door 'iemand anders' geclaimd was.
Wat is het voordeel van het registreren van een Lego set? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
almightyarjen schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:52:
[...]

Wat is het voordeel van het registreren van een Lego set? :?
Je krijgt omgerekend wel 13 Eurocent (!) aan Lego vippunten (20 stuks) per gescande oftewel geregistreerde QR-code van een instructieboekje van een set. Echter alleen de (meeste) boekjes na 2018 hebben zo'n QR code en het maakt niet uit of het om de Lego Titanic gaat of een klein Lego City setje zoals de Otter battlepack.

Tevens is het vanuit Lego een slimme zet om aankoopgedrag van Lego fans te volgen :P

[ Voor 4% gewijzigd door TestDummie op 29-08-2023 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:35
ik ben een beetje aan het rondkijken voor een eerste groot Lego bouwproject (voor mij groot :-) )
Het lijkt me leuk om samen met mijn dochtertje te gaan bouwen aan een auto.

Nu heb ik de "LEGO Technic 42156 PEUGEOT 9X8 24H Le Mans Hybrid Hypercar" op het oog. In de aanbieding bij Proshop en daarom voor mij interessant om eens aan te gaan beginnen.

Is dit een leuk item om mee te starten? of zijn er mooiere alternatieven in zo'n beetje dezelfde prijscategorie?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:49

Eurionair

Senior Destructor

QuattroNL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:46:
[...]

Dus als je theorie klopt dan kan de koper die de set echt in zijn bezit heeft geen punten meer claimen, ik mag hopen dat dit niet zo werkt.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:08
Tehh schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:36:
[...]

Stofvrij houden blijft een uitdaging, ik weet ook niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan ;) Steendam heb ik gekozen omdat ik daar destijds vlakbij woonde, en ik het een toepasselijke naam vond voor een Legostad. 'Steen' als in 'Legosteen' :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
martin484 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:07:
ik ben een beetje aan het rondkijken voor een eerste groot Lego bouwproject (voor mij groot :-) )
Het lijkt me leuk om samen met mijn dochtertje te gaan bouwen aan een auto.

Nu heb ik de "LEGO Technic 42156 PEUGEOT 9X8 24H Le Mans Hybrid Hypercar" op het oog. In de aanbieding bij Proshop en daarom voor mij interessant om eens aan te gaan beginnen.

Is dit een leuk item om mee te starten? of zijn er mooiere alternatieven in zo'n beetje dezelfde prijscategorie?
Denk dat heel belangrijk is om te weten hoe oud je dochter is..

Merk dat Technic vaak iets moeilijker is voor kleine kinderen. Mijn kids hebben de Monster Jam trucks, (5/6 jaar toen ze die kregen) maar ze konden niet altijd alle verbindingen zelf. Zeker van die langere stenen waar je in 1 keer 4 of 5 pins in moet doen was alleen niet te doen.

Maar goed als je samen gaat bouwen dan komt dat vast wel goed ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:44
Eurionair schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Dus als je theorie klopt dan kan de koper die de set echt in zijn bezit heeft geen punten meer claimen, ik mag hopen dat dit niet zo werkt.
Ik zie niet echt een andere optie....
De punten zijn een piepklein extra'tje vanuit Lego omdat je iets koopt waar ze geld aan verdienen.
Bij een 2e hands doorverkoop vangt Lego geen centjes, dus waarom zouden ze dat belonen met extra puntjes? (ook al gaat het maar om 13 ct).

Bovendien is het nu niet mogelijk om een site te beginnen waar iedereen z'n QR codes deelt; dan zou men praktisch oneindig punten kunnen bijschrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Eurionair schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Ik ben er bang voor...

Wat @davidov ook al meldde: Lego gaat hier niet teveel tijd aan besteden want met 2e hands verdienen ze niks. 1 iemand heeft geluk met z'n 20 extra VIP puntjes, bij doorverkoop heeft de ander pech (als diegene al weet heeft dat ie een set kan registreren).
Het is een leuk extraatje, meer niet. Al heb ik er inmiddels wel ruim 1800 extra punten bij gesprokkeld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
iketot schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

Denk dat heel belangrijk is om te weten hoe oud je dochter is..

Merk dat Technic vaak iets moeilijker is voor kleine kinderen. Mijn kids hebben de Monster Jam trucks, (5/6 jaar toen ze die kregen) maar ze konden niet altijd alle verbindingen zelf. Zeker van die langere stenen waar je in 1 keer 4 of 5 pins in moet doen was alleen niet te doen.

Maar goed als je samen gaat bouwen dan komt dat vast wel goed ..
Bedankt voor je antwoord!
Ze is bijna 7 en te jong om zoiets zelf te bouwen. Ze bouwt nu voor het eerst zelf aan het nieuwe DreamZzz (turtle van) en dat vind ze hartstikke leuk. Lego Technic is zeker heel iets anders!

Om nu samen iets te doen lijkt me de Peugeot dus wel leuk en moet dat inderdaad wel goedkomen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:39
martin484 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:33:
[...]

Bedankt voor je antwoord!
Ze is bijna 7 en te jong om zoiets zelf te bouwen. Ze bouwt nu voor het eerst zelf aan het nieuwe DreamZzz (turtle van) en dat vind ze hartstikke leuk. Lego Technic is zeker heel iets anders!

Om nu samen iets te doen lijkt me de Peugeot dus wel leuk en moet dat inderdaad wel goedkomen :-)
Voor een dergelijk moeilijke auto is ze nog echt veel te jong!

Als ik jou was zou ik een kinderset kopen en dan lekker samen een huisje/kasteel/etc bouwen waar ze daarna zelf mee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
stutrecht schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Als ik jou was zou ik een kinderset kopen en dan lekker samen een huisje/kasteel/etc bouwen waar ze daarna zelf mee kan spelen.
Daar ben ik me van bewust, ik zal het grootste deel bouwen, maar helpen kan ze altijd :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
stutrecht schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Daar zou ik echt niet zomaar vanuit gaan.

Mijn jongens van 6 maken inmiddels alle Lego sets zonder problemen en/of hulp inclusief.

Ze verbazen mij echt regelmatig hoe goed ze het kunnen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:47

Superkiwi

Hoi doei

Dit is één van de fraaiste Speed Champions die ik tot nu toe gemaakt heb. Wat een fantastisch mooie machine :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBhzxE6WpJJT84SP0OM4hf5_FY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4gGjJk23hyxuFY4B2vmVOnY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7LXf9h1ngepiTdOc-Pg2kzZan8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8eqw2uJhP7eKEiELqQFpZ60o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxw2j268OWrVbGBUe5S6unhcRgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTAAYYxEzsIQKdmSzKUz5KXF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i1QTxhhMw9oH896sH5_rSpLJTkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezMHYPnR8heF7fi1c4nCB2Aa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYxnGeQYSdkHJaUy2Zc7gNzD7Rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSIKckoTiKusyzHQ2AOIXEUI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofhjUM0wHfKddRpRQ7kVAOBRf_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kuzt8bBhkY3PrGrEUfnuO4zW.jpg?f=fotoalbum_large

De stickers gaan altijd wel goed, alleen nu even niet: de sticker tussen de achterlichten zit scheef :(

Voorlopig was dit even de laatste SC. Afgelopen zaterdag de grote McLaren F1 gescoord bij de dagdeal van Bol dus daar gaan we de komende week lekker mee aan de slag :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:06
Vandaag de Daily Bugle (76178) mogen ontvangen en hij maakt meteen indruk. :D O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4RYl4yTqmORahrXGD6eI9QtXA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DckyrngBII4lvoUhv3esYLar.jpg?f=fotoalbum_large

Aanstaande vrijdag gaan we los en is het tijd om te bouwen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-10 16:37
iketot schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:29:
[...]

Daar zou ik echt niet zomaar vanuit gaan.

Mijn jongens van 6 maken inmiddels alle Lego sets zonder problemen en/of hulp inclusief.

Ze verbazen mij echt regelmatig hoe goed ze het kunnen.
Precies, hier is de leeftijd op de doos ook te negeren. We letten alleen op of er saaie dingen moeten worden gebouwd, dat leidt vaak tot foutjes en vooral veel frustraties. Zoiets als de globe is bijvoorbeeld niet leuk, maar de bonsai maakt ie zo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:42

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Tja, leeftijden.. Lekker uitproberen zou ik zeggen! Ik heb nu 3 kerstvakanties de Gingerbread House gebouwd met m’n oudste dochter:

Dochter 4 jaar: kijkt uiterst geboeid en lang mee, zet af en toe een steentje op z’n plek
Dochter 5 jaar: bouwt af en toe een paar plaatjes zelfstandig, maar de aandachtsspanne om zelf te bouwen is nog beperkt tot een minuut of 10 en verder kijkt ze mee.
Dochter 6 jaar: papa is gedregradeerd tot steentjeszoeker, dochter bouwt in etappes de hele set zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:49

Eurionair

Senior Destructor

QuattroNL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:25:
[...]

Ik ben er bang voor...

Wat @davidov ook al meldde: Lego gaat hier niet teveel tijd aan besteden want met 2e hands verdienen ze niks. 1 iemand heeft geluk met z'n 20 extra VIP puntjes, bij doorverkoop heeft de ander pech (als diegene al weet heeft dat ie een set kan registreren).
Het is een leuk extraatje, meer niet. Al heb ik er inmiddels wel ruim 1800 extra punten bij gesprokkeld :+
Wat ik uit je posting opmaak is dat jij advertenties op MP scant voor de QR-code van sets die jij niet in je bezit hebt. Vervolgens komt er een koper die misschien de punten ook zou willen claimen maar dat niet meer zou kunnen omdat jij 'm voor bent.

Begrijp ik het zo goed ?

Zo ja , dat is dat toch niet chique. Die punten zouden door de huidige eigenaar geclaimd moeten kunnen worden en als die het niet doet dan door de koper die de set in bezit heeft/krijgt.

PV Output

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Eurionair schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:28:
[...]

Wat ik uit je posting opmaak is dat jij advertenties op MP scant voor de QR-code van sets die jij niet in je bezit hebt. Vervolgens komt er een koper die misschien de punten ook zou willen claimen maar dat niet meer zou kunnen omdat jij 'm voor bent.

Begrijp ik het zo goed ?

Zo ja , dat is dat toch niet chique. Die punten zouden door de huidige eigenaar geclaimd moeten kunnen worden en als die het niet doet dan door de koper die de set in bezit heeft/krijgt.
Dat zei ik ongeveer. Ik deed dat alleen om te zien of het überhaupt zou werken (we zijn ten slotte Tweakers :9 ). Ik heb ze niet daadwerkelijk geregistreerd want dat zou idd niet eerlijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:20

vectormatic

Warlock of the doorlock

Superkiwi schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:33:
Dit is één van de fraaiste Speed Champions die ik tot nu toe gemaakt heb. Wat een fantastisch mooie machine :*)

De stickers gaan altijd wel goed, alleen nu even niet: de sticker tussen de achterlichten zit scheef :(

Voorlopig was dit even de laatste SC. Afgelopen zaterdag de grote McLaren F1 gescoord bij de dagdeal van Bol dus daar gaan we de komende week lekker mee aan de slag :)
Erg mooi ding inderdaad, zou em zelf ook heel graag neerzetten, maar ik kan me er maar niet overheen zetten dat ik dan ook dit Solus GT er bij moet betalen :(

Maar dat doet Lego al een hele tijd, in de dubbelpacks een hele gave auto, en eentje die ze los niet aan de straatstenen kwijt zouden raken... en waarom? het is niet alsof ze die Solus GT MOETEN maken, en em dan maar zo proberen te slijten. Gewoon een nieuwe P1, Senna of een Speedtail, 675LT, noem maar op

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Lego gaat steentjes met braille uitbrengen:
https://www.nu.nl/uit-and...met-braille-verkopen.html

Mooi initiatief, dat wel.
Ze hopen hiermee natuurlijk een nieuwe, weliswaar kleine, markt aan te boren; mensen die niet kunnen zien zullen nu zo goed als niks met Lego doen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
Rivendell zit inmiddels in elkaar. Leuke build die in 3 delen is verdeeld.

Nu alleen nog even nadenken over de plek waar hij de komende tijd mag blijven staan. Wel onhandig formaat…
In de hoogste is de bovenste plek in onze kast de enige plek waar we hem nu kwijt kunnen.het past maar net (topje van de 2 torens en de boom rechts moeten er dan wel even af…

Maar goed, nog tijd genoeg ol te bekijken of dit de beste plek blijkt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3R_rvy8f9JGjtiye1QTjWG5PTAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HOEWLLM9xEVwc8E80uj3q3u.jpg?f=fotoalbum_large

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Nu online

Pazo

Mroaw?

spok9 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:26:
Tja, leeftijden.. Lekker uitproberen zou ik zeggen! Ik heb nu 3 kerstvakanties de Gingerbread House gebouwd met m’n oudste dochter:

Dochter 4 jaar: kijkt uiterst geboeid en lang mee, zet af en toe een steentje op z’n plek
Dochter 5 jaar: bouwt af en toe een paar plaatjes zelfstandig, maar de aandachtsspanne om zelf te bouwen is nog beperkt tot een minuut of 10 en verder kijkt ze mee.
Dochter 6 jaar: papa is gedregradeerd tot steentjeszoeker, dochter bouwt in etappes de hele set zelf
Haha, precies dit ja, zo herkenbaar :)
Mijn dochter van (nu net) 7 vind het heel leuk om te bouwen, maar dat zoeken lukt niet zo goed / duurt te lang. Dus ik zoek steeds de steentjes van de volgende stap en zij bouwt het.
Andere dochter van 4 heeft laatst met mijn hulp al best veel zelf van de unicorn gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
Welk formaat gripzakjes gebruiken jullie voor de minifigs? Als ik kijk op

https://www.gripzakjes.ne...jes/gripzakjes-standaard/

Kom ik er 29 verschillende maten tegen, om ze nu alle 29 te bestellen en er 26 niet te gaan gebruiken is wel zonde van de bestellingen en opbergruimte.

Uiteraard kan ik ze ook voor andere lego elementen gebruiken, jullie input is zeer welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 12:13
Hier dezelfde leeftijd. Technic wordt uitbesteed aan mij, maar verder wordt vrijwel alles gebouwd!

Hoe staat het hier met de intertoys-punten? Ik zal vandaag en morgen nog eens kijken of ik er 4 puntjes bij kan sprokkelen. Voor de mensen die nog een aankoop overwegen: vergeet niet dat de code DREAMZZZZ20 ook nog werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:02
Lego is gewoon voor alle leeftijden (4+, vanwege kleine onderdelen), althans zo zie ik het. De leeftijdsadviezen op de doos is niet meer dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14

Canis Lupus

Vosbot

martin484 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:55:
[...]
Daar ben ik me van bewust, ik zal het grootste deel bouwen, maar helpen kan ze altijd :-)
Kan dit beamen: ik heb ook één van de mooiste LEGO herinneringen aan het bouwen van de Land Rover Defender samen met mijn zoontje van toen 7 jaar, er zitten genoeg stukken in waar ze kunnen helpen (of stukjes zoeken :))

Alleen hierom al heeft de set een prominente plek in de woonkamer.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:41
Gisteren bij de Intertoys gevraagd wanneer die loop coaster geleverd werd, gaven ze aan dat het half oktober wordt :F.
Heb de bestelling wel laten staan en 't is maar goed dat ik 'm niet gelijk nodig heb maar da's nogal een periode 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:10
Thalaron schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:03:
Rivendell zit inmiddels in elkaar. Leuke build die in 3 delen is verdeeld.

Nu alleen nog even nadenken over de plek waar hij de komende tijd mag blijven staan. Wel onhandig formaat…
In de hoogste is de bovenste plek in onze kast de enige plek waar we hem nu kwijt kunnen.het past maar net (topje van de 2 torens en de boom rechts moeten er dan wel even af…

Maar goed, nog tijd genoeg ol te bekijken of dit de beste plek blijkt :)

[Afbeelding]
Past eigenlijk wel heel mooi in die houten kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bardu
  • Laatst online: 15:10
johnb52 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 01:29:
Welk formaat gripzakjes gebruiken jullie voor de minifigs? Als ik kijk op

https://www.gripzakjes.ne...jes/gripzakjes-standaard/

Kom ik er 29 verschillende maten tegen, om ze nu alle 29 te bestellen en er 26 niet te gaan gebruiken is wel zonde van de bestellingen en opbergruimte.

Uiteraard kan ik ze ook voor andere lego elementen gebruiken, jullie input is zeer welkom
Voor minifigs specifiek gebruik ik altijd de 60x80 mm gripzakjes. Daar past de minifig prima in, ook als ze een jurk of grotere haardos hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ShadLink schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:39:
Lego is gewoon voor alle leeftijden (4+, vanwege kleine onderdelen), althans zo zie ik het. De leeftijdsadviezen op de doos is niet meer dan dat.
Niet voor alle leeftijden :) Afbeeldingslocatie: https://img.ifunny.co/images/cb4bece2a63f495f719607a6b69b34a53ccff247e9a89f5d249188eb7e89c839_1.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 14:13
Voor ons niet verassend, maar wel leuk om een artikel over Lego te zien bij de NOS.

https://nos.nl/artikel/24...ift-omzet-van-lego-groeit

Lego kan prijzig zijn. Alleen denk ik dat men vaak vergeet dat de blokjes voor verschillende (eigen) creaties gebruikt kunnen worden 👷

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18:15
ShadLink schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:39:
Er zit wel enig verschil in handleiding en moeilijkheidsgraad in bouwtechnieken, maar ik heb wel gemerkt dat als ze er interesse in hebben dat het vanzelf wel goed komt.
De setjes specifiek voor 4+ hebben wel erg eenvoudige handleidingen waarin je heel duidelijk ziet welke stukjes je voor die stap in je handen moet nemen, daar bouwt mijn zoon van 3.5 volledig zelfstandig mee, maar hij weet ook een speed champion die hij sloopt vrij zelfstandig weer in elkaar te frutselen :-D
RubjeMazter schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:53:
Gisteren bij de Intertoys gevraagd wanneer die loop coaster geleverd werd, gaven ze aan dat het half oktober wordt :F.
Heb de bestelling wel laten staan en 't is maar goed dat ik 'm niet gelijk nodig heb maar da's nogal een periode 8)7.
Zo, da's een end weg. Ik was ook even bang dat de mijne niet zou komen (om 8:30 besteld vorige week vrijdag). Kreeg 4 verschillende DHL aanmeldingen van intertoys, maar die kwamen nooit. Uiteindelijk is ie zojuist toch bezorgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:16
Br00d schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:42:
Lego kan prijzig zijn. Alleen denk ik dat men vaak vergeet dat de blokjes voor verschillende (eigen) creaties gebruikt kunnen worden 👷
Dan is Lego een heel duur bouwpakket met plastic steentjes en zonder lijm... Maar dat zie ik wel bij een hele hoop (volwassen) bouwers, kopen wat en displayen het, effectief het einde van die Lego set.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben nu ook primair bezig met het bouwen via de Lego handleidingen, daarna verder met MOCs (wat eigenlijk ook voorgekauwd is door anderen). Echter bij bv. de Sonic Ideas set zit ik al te denken hoe ik met steentjes de lelijke stickers kan wegwerken of oude Lego kastelen te bouwen met moderne elementen. En in het achterhoofd een HeroQuest set van Lego bouwen. Na een Lego break van ~35 jaar is het zelf bouwen niet zo heel vanzelfsprekend meer als vroeger, waarbij je geforceerd was jezelf te vermaken met wat je heb. Met een vol salaris en heel veel leuke sets is het wat makkelijker om gewoon een nieuwe set te bestellen... ;)

Lego AA: Ik ben flink van de wagen gevallen en heb veel te veel Lego sets gekocht de afgelopen twee maanden... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:02
ThaRoof schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:53:
[...]

Er zit wel enig verschil in handleiding en moeilijkheidsgraad in bouwtechnieken, maar ik heb wel gemerkt dat als ze er interesse in hebben dat het vanzelf wel goed komt.
De setjes specifiek voor 4+ hebben wel erg eenvoudige handleidingen waarin je heel duidelijk ziet welke stukjes je voor die stap in je handen moet nemen, daar bouwt mijn zoon van 3.5 volledig zelfstandig mee, maar hij weet ook een speed champion die hij sloopt vrij zelfstandig weer in elkaar te frutselen :-D
Vandaar ook de adviesleeftijd;
  • Verschil in instructies, sets voor oudere kinderen / volwassenen hebben vaak ingewikkeldere instructies. Bijvoorbeeld meerdere stenen per stap.
  • Verschil in moeilijkheidsgraad
  • Verschil in aantal stenen / lengte van build.
  • Verschil in thema
  • Verschil in speelfuncties. 18+ sets hebben vaak maar 1 of zelfs geen speelfuncties, waar andere sets meerdere hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

ShadLink schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:25:
[...]

Vandaar ook de adviesleeftijd;
  • Verschil in instructies, sets voor oudere kinderen / volwassenen hebben vaak ingewikkeldere instructies. Bijvoorbeeld meerdere stenen per stap.
  • Verschil in moeilijkheidsgraad
  • Verschil in aantal stenen / lengte van build.
  • Verschil in thema
  • Verschil in speelfuncties. 18+ sets hebben vaak maar 1 of zelfs geen speelfuncties, waar andere sets meerdere hebben.
Ik zou er qua handleiding graag nog een extra versie bij zien: voor experts.
De huidige vind ik veel te makkelijk, weinig uitdagend, te simpel.
Ik kocht een tijd terug de 'Pimp my Bugatti' handleiding. Die is pas uitdagend. En dat gaf mij veel meer voldoening!
Als ze die alleen online (pdf) beschikbaar stellen hoeven ze er ook geen apart boekje voor uit te brengen. En dan heeft de bouwer de keus.
Ik ga dat eens opperen bij Lego :+

Pagina: 1 ... 316 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .