*aha: redbull + cola
ik begin in de ochtend rond 10 en ga door tot een uur of 8 in de avond, dat al drie dagen langsjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:11:
@cherrycoke snel gebouwt* joh. wat een ding!
*aha: redbull + cola
Dat is waar je medische hulp nodig hebt. Er was toch ergens een Lego AA groep dacht ikcherrycoke schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:08:
[...]
ik begin in de ochtend rond 10 en ga door tot een uur of 8 in de avond, dat al drie dagen lang
Daily driver; MB R171 SLK280
Speciaal voor @cherrycoke :mir4dor schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:19:
[...]
Dat is waar je medische hulp nodig hebt. Er was toch ergens een Lego AA groep dacht ik

Ze hebben ook tshirts btw: https://www.teepublic.com/t-shirt/6182308-afols-anonymous
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Aan de ene kant super cool al die kortingen en acties, maar het is funest voor de ruimte en de bankrekening...MvdD schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:11:
[...]
Zie laatste post in het Lego aanbiedingentopic voor de info en kortingscode
Daarnaast ergens anders nog wat opberg materiaal gescored (van die Lego Brick dozen in allerlei kleurtjes, 2x4 deze keer). Ook een Lego Drink fles en los daarbij een mal voor ijsblokjes als steentjes. En nog een Skelet hoofd opbergdoos.
Ik ben de ook een mok aan het overwegen (Lego hoofd groot), heeft iemand daar ervaring mee? Is het een beetje fatsoenlijk drinken? En hoe goed overleven ze de vaatwasser?
Bij Jan Steen in Woerden is 'ie al sinds een paar weken te bestellen voor €179,99 en wordt 'ie sinds 1 Augustus ook al gewoon uitgeleverd voor dat bedrag. Ik had afgelopen dinsdag geen tijd om daar even langs te gaan maar gisterenmiddag heb ik 'm daar opgehaald voor dat bedrag nadat ik 'm klaar had laten zetten in de winkel.FastFred schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:51:
@Stormtrooper Heb al gevonden voor 185Mijn vinger hangt boven de bestel knop
https://www.jans-steen.co...42159-yamaha-mt-2022.html
Ga 'm pas tijdens m'n vakantie in elkaar zetten, dan kan 'ie daarna naast m'n 1:1 Yamaha MT10 in de garage komen te staan

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 06-08-2023 11:17 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Daarnaast leuk om te zien dat er een tweede Technic ruimtevaart set verschijnt (Mars Exploration Rover).
https://www.promobricks.d...nic-2024-vorschau/175034/
https://www.stonewars.de/...lego-speed-champions-2024
Wij zijn er volgende week woensdag en donderdag.johnb52 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:47:
Heeft Legoland Duitsland een PaB wall? Of alleen fabrik store?
Dacht begrepen te hebben dat er alleen de factory is. Als ik het niet vergeet zal ik het posten.
Had je niet het “oude” model van voor de facelift? Vind die trouwens mooier dan de nieuwe.Will_M schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:14:
[...]
Bij Jan Steen in Woerden is 'ie al sinds een paar weken te bestellen voor €179,99 en wordt 'ie sinds 1 Augustus ook al gewoon uitgeleverd voor dat bedrag. Ik had afgelopen dinsdag geen tijd om daar even langs te gaan maar gisterenmiddag heb ik 'm daar opgehaald voor dat bedrag nadat ik 'm klaar had laten zetten in de winkel.
https://www.jans-steen.co...42159-yamaha-mt-2022.html
Ga 'm pas tijdens m'n vakantie in elkaar zetten, dan kan 'ie daarna naast m'n 1:1 Yamaha MT10 in de garage komen te staan
JazekersSecsytime schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:35:
[...]
Had je niet het “oude” model van voor de facelift? Vind die trouwens mooier dan de nieuwe.
De aller-éérste welke ooit geleverd is (2016) en dat laatste (mooier) is ook de rede dat ik nog niet naar de huidige versie aan het kijken ben geweest. Zo'n schaal modelletje mag dan nog nét van me
Maar natuurlijk, de vrijwel enige echte leuk betaalbare Lego serie gaat wederom omhoog in prijs.meesje schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:44:
De adviesprijs van de 2024 Speed Champions sets (single pack) gaat 2 euro omhoog. 27 euro ipv 25. En de 2 pack krijgt een prijsstijging van 5 euro. 50 euro ipv 45.
https://www.stonewars.de/...lego-speed-champions-2024
Gelukkig komen ze steeds in de aanbieding bij andere partijen, maar ook daar zullen de prijzen dus omhoog gaan.
Erg jammer.
hoi
Daar heb ik de Vintage tow truck MOC van gemaakt, een zeer aan te raden build: https://rebrickable.com/m...-vintage-pick-up-wrecker/
Er zitten best wat grappige constructies in, hoewel niet alles even superstevig in elkaar zit.
Features:
- werkend motorblok
- 4 versnellingen
- Zowel HoG als normale besturing
- Kraan is in hoogte verstelbaar en uiteraard kun je de haak laten zakken en weer hijsen.
Persoonlijk vind ik het erg mooi hoe de Defender wielkappen gebruikt om wat mooie krommingen te maken, zie ook de foto's.
Ik schat dat zo'n 95% van de originele onderdelen gebruikt zijn, dus best een lange build
Qua afmetingen is ie vrij fors, wel echt een maatje groter dan de Defender zelf is.
:strip_exif()/f/image/qIQ01sDzqeqgbxuYbYHwpUan.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LrUHiapG36JuU5eKhT5hTKVQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C5xxWjtWC1DnzMf8tWg5RuAs.jpg?f=fotoalbum_large)
nope
Vroeger kon je ze redelijk goedkoop bij het Kruidvat scoren toen de (aanbiedings)prijs net onder de 20 euro was. Nu tegenwoordig van 25 voor 23 euro waardoor ze regelmatig niet meedoen met de lagere Lego prijzen acties.ReVision. schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:39:
[...]
Maar natuurlijk, de vrijwel enige echte leuk betaalbare Lego serie gaat wederom omhoog in prijs.
Gelukkig komen ze steeds in de aanbieding bij andere partijen, maar ook daar zullen de prijzen dus omhoog gaan.
Erg jammer.
Op dit moment kun je wel de James Bond SC kopen met 25% korting.
:strip_exif()/f/image/tTWrpMzlaCtHGgC3Bb6uxVg7.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij is af, wat een massief ding haha.
Die touwtjes daar heb ik het meest mee gehannest .

[ Voor 4% gewijzigd door cherrycoke op 06-08-2023 16:34 ]
Aangezien ik een mooi-weer-fietser en -slecht-weer-Lego-bouwer ben, was het pas de afgelopen week weer tijd om verder te gaan. Dit keer deze MOC die is gebaseerd op het Leeuwenridderskasteel 10305.
Dit vond ik tot nu toe wel de leukste om te bouwen! Een goede combinatie tussen leuke details en speelbaarheid door het open te klappen. Eerdere MOCs waren weliswaar mooier en gepolijster, deze was overall leuker om te bouwen. De handleiding is ook duidelijk met veel zorg gemaakt. Inclusief een raaf die af en toe een opmerking komt maken over wat je bouwt.
De volgende stap is het Leeuwenridderskasteel zelf, zodat ik ze naast elkaar kan vergelijken. En daarna ben ik wel even klaar met de kastelen
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 06-08-2023 17:04 ]
Super gaaf zeg! Jij houd wel van enorme Lego sets zo te zien
@millerman_sf
Gaaf, ik heb op het moment de Blue Knights Castle staan van 2x 31120. Zit nog steeds te twijfelen om er nog een keer een derde set bij te kopen. Maar ik heb eigenlijk al geen ruimte meer haha

hoi
Er zijn ook een stuk goedkopere zoals https://gameofbricks.eu/p...it?variant=34122827989130 te vinden maar daar lijk je alle draden weer van te kunnen zien.
Je houdt wel van grote sets, hahacherrycoke schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:33:
[Afbeelding]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Daar zat ik ook al naar te kijken. Zal wel goed verdienen met een "Only Fans" kamer ernaast
Die is bij ons al 10 keer minimaal in vaatwasser gegaan en tot nu toe gaat het goed.Cergorach schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 00:22:
[...]
Ik ben de ook een mok aan het overwegen (Lego hoofd groot), heeft iemand daar ervaring mee? Is het een beetje fatsoenlijk drinken? En hoe goed overleven ze de vaatwasser?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5WRhiHFnTpKAoMEmj58tCmNY.jpg?f=user_large)
De Daytona afgebroken en volgens mijn favoriete methode gesorteerd. Klaar voor de F40 van timtimgo. Je krijgt wel flink pijn in je vingers van het afbreken van een Technic set zeg. Au.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hier overigens nog altijd qua supercars de Chiron in doos. Zijn er hier mensen die ook zowel de Daytona als de Chiron bezitten, en zo ja, welke vond je leuker om te bouwen?
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Thanks. De Billy/Oxberg ziet er veelbelovend uit. Van 1,6m naar 2,3m in hoogte en van 1,6m breedte naar 2,5m - 3m breedte. Denk dat ik dan wel ruimte heb voor de ruimtevaart sets, en de El Dorado past er dan ook wel bij.himlims_ schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:07:
[...]
meermaals zijn de Ikea vitrinekasten goed ontvangen en beoordeeld hier
Succes met koop/verhuizing
Voorlopig nog bezig met het uit elkaar halen van sets, zodat ze makkelijker de verhuisdozen in kunnen. Heb ik ook weer wat te doen in het nieuwe huis. Ik kijk alleen een beetje op tegen de Technic Bulldozers, dat gaan m'n vingers niet leuk vinden.
Je vingertoppen zullen je dankbaar zijn
Nomen nescio
Ik dacht dat jij die versie van Loxlego ging bouwen? https://rebrickable.com/m...o/18-ferrari-f40/#detailszonoskar schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:51:
[Afbeelding]
De Daytona afgebroken en volgens mijn favoriete methode gesorteerd. Klaar voor de F40 van timtimgo. Je krijgt wel flink pijn in je vingers van het afbreken van een Technic set zeg. Au.
Of was dat dan iemand anders hier?
Dat is handig zeg, ik ga eens kijken of er ook ergens eentje via een NL webshop te krijgen is.Bra-Jo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:41:
Tip voor de afbrekers: scoor op Ali zo'n demontagetool, deze bijvoorbeeld: https://m.nl.aliexpress.c...f5-4d84-9698-9460b90834c7
Je vingertoppen zullen je dankbaar zijn
hoi
Vet ding! Maar dit filmpje hakt voor mij wel de knoop door qua aanschaf; vind de verhoudingen gewoon niet goed, de giek moet echt een stuk groter zijn om hem “kloppend” te maken.cherrycoke schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:33:
[Afbeelding]
[YouTube: Lego Liebherr LR 13000]
spoiler:sorry van het ademenen in de video, ben verkouden hij is zo groot dat ik hem niet lekker er helemaal op krijg.
Die touwtjes daar heb ik het meest mee gehannest .
Niet met deze set, heb wel een nog niet-geïnstalleerd setje van game of bricks liggen voor de razor crest.yoerin schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:01:
Iemand ervaring met https://www.lightmybricks...ted-house-10273-light-kit
Er zijn ook een stuk goedkopere zoals https://gameofbricks.eu/p...it?variant=34122827989130 te vinden maar daar lijk je alle draden weer van te kunnen zien.
Is er een website waar ik de sets die ik heb kan invoeren, waarna ik een lego-stuk kan pakken en invoeren, waarna die website teruggeeft in welke sets dat stuk voorkomt?
Op die manier hoef ik elk stuk maar één keer vast te houden en kan ik het meteen sorteren. Iemand een oplossing daarvoor?
Ik ga beide bouwen. De onderdelen van de F40 van loxlego zijn nog onderweg, dus ik bouw eerst die van timtimgo. Ik vind die toch het minst mooi, dus niet erg om over een week of 2 alweer af te breken (ik voel mijn vingers nu al). Die van Loxego bijft nog wel een tijdje staan voordat ik de pimped versie van de Daytona bouw.ReVision. schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:46:
[...]
Ik dacht dat jij die versie van Loxlego ging bouwen? https://rebrickable.com/m...o/18-ferrari-f40/#details
Of was dat dan iemand anders hier?
@Zyron De Bugatti en de Daytona zijn redelijk verschillend. De versnellingsbak is anders, de deuren zijn minder technisch, de ophanging gebruikt nog de oude onderdelen (schokbrekers en suspension arm). Als je de Sian wel al gebouwd hebt, zou ik de Bugatti bouwen. En dan eigenlijk meteen de pimped-up versie, dan zijn de deuren een beetje stabieler. Anders is de Ferrari voldoende anders dan de Bugatti. Ik vond zelf de Ferrari leuker bouwen, maar de versnellingsbakk is vrijwel identiek aan de Sian en de deuren vond ik ook minder mooi dan bij de Sian.
https://rebrickable.comAristos schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:02:
Vraagje, ik heb thuis een hele collectie van mijn eigen oude Lego-sets en die van mijn zoontje. Naar verloop van tijd is alles op één grote hoop gekomen. We hebben nu alles gesorteerd, maar door de grootte van de hoop gaat dit proces te langzaam.
Is er een website waar ik de sets die ik heb kan invoeren, waarna ik een lego-stuk kan pakken en invoeren, waarna die website teruggeeft in welke sets dat stuk voorkomt?
Op die manier hoef ik elk stuk maar één keer vast te houden en kan ik het meteen sorteren. Iemand een oplossing daarvoor?
Hier vul je je sets in en daarna kan je een nummer van een part invoeren en laten zoeken etc. Ook in je eigen sets, zelfs op kleur etc.
als je per onderdeel eerst moet zoeken op de website, en dan terugkrijgt in welke (20) sets iets hoort, lijkt me dat je heel veel achter de computer gaat zitten met de Lego.Aristos schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:02:
Vraagje, ik heb thuis een hele collectie van mijn eigen oude Lego-sets en die van mijn zoontje. Naar verloop van tijd is alles op één grote hoop gekomen. We hebben nu alles gesorteerd, maar door de grootte van de hoop gaat dit proces te langzaam.
kun je niet beter in grote lijnen alles sorteren (op formaat/type of kleur) en dan met https://www.bricklink.com/ gewoon alle onderdelen per set bij elkaar zoeken?
zo heb ik een collectie piraten van 30+ sets gesorteerd
Hier de Chrion, Daytona en de Lambo in huis. De Chirion was het leukst om te bouwen, het hele proces duurde zo'n 16 uur. Hoe je twee verschillende delen bouwt die daarna samensmelten tot één geheel vond ik heel tof.Zyron schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:55:
Zijn er hier mensen die ook zowel de Daytona als de Chiron bezitten, en zo ja, welke vond je leuker om te bouwen?
Waren die andere dan niet leuk om te bouwen? Geen idee, die zitten nog in de doos. Tot zover mijn nuttige antwoord op je vraag
Gisteren wel een Le Mans Porsche gebouwd. Was wat sceptisch, toch maar gekocht. De hoeveelheid stickers stickers (37!) is wat aan de hoge kant maar eerlijk, die maken de auto. Wat een tof dingetje!
:strip_exif()/f/image/EHf9wFezffuPngYeF4bEj3Tg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IZJEJ8aPmhkogaKWlt4o895C.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 07-08-2023 14:56 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dit lijkt me ook de betere manier dan per onderdeel opzoeken waar die bij hoort.ymnia schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:39:
[...]
als je per onderdeel eerst moet zoeken op de website, en dan terugkrijgt in welke (20) sets iets hoort, lijkt me dat je heel veel achter de computer gaat zitten met de Lego.
kun je niet beter in grote lijnen alles sorteren (op formaat/type of kleur) en dan met https://www.bricklink.com/ gewoon alle onderdelen per set bij elkaar zoeken?
zo heb ik een collectie piraten van 30+ sets gesorteerd
Ik heb misschien ook nog wel een handige tool om per set een lijst met onderdelen op te halen en die ook af te vinken. Voor mezelf geschreven, maar als men geïnteresseerd is kan ik kijken die publiekelijk beschikbaar te maken.
/f/image/jkOoXIBEHHcSS7JgCvdNq4pn.png?f=fotoalbum_large)
Dat klinkt praktisch!yoerin schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:56:
[...]
Dit lijkt me ook de betere manier dan per onderdeel opzoeken waar die bij hoort.
Ik heb misschien ook nog wel een handige tool om per set een lijst met onderdelen op te halen en die ook af te vinken. Voor mezelf geschreven, maar als men geïnteresseerd is kan ik kijken die publiekelijk beschikbaar te maken.
[Afbeelding]
Gebaseerd op wat ik hier lees zou ik proberen uit te zoeken welke sets sowieso in de stapel zitten. Hiervan overichtjes (zoals hierboven) uitprinten. Dan kun je set-voor-set compleet maken, of een onderdeel uit de stapel halen en bij de goeie set leggen. Net wat je op dat moment handig lijkt.
En dan een potloodje erbij om af te vinken en de tel bij te houden.
Heb ook een paar sets die ik te koop wil zetten, maar wil dan wel 100% zeker weten dat de set compleet is.
De makkelijkste methode om dat te garanderen is om de set te bouwen...NeutraleTeun schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:02:
Heb ook een paar sets die ik te koop wil zetten, maar wil dan wel 100% zeker weten dat de set compleet is.
Op mijn lijstje staan sowieso de jazzkwartet voor mijzelf en de jazz club voor mijn vrouw maar wil uiteraard nog wel minimaal een grote set voor mezelf.
Nu zou ik de space shuttle kunnen nemen om mijn nasa set compleet te maken, de hocus pocus om bij mijn blacksmith en a frame te zetten of nog een gave technic voor bij mijn robuuste sleepwagen.
Dan zijn er nog tal van sets die heel gaaf zijn maar waar ik nu totaal niks van heb of het niet past (blacksmith en leeuwenridderkasteel zijn niet echt vergelijkbare grootte).
Iemand nog een ware must-have set die ik absoluut niet mag missen? Of leukste bouwervaringen?
Ik zie hier wel wat in.yoerin schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:56:
[...]
Dit lijkt me ook de betere manier dan per onderdeel opzoeken waar die bij hoort.
[Afbeelding]
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
Ik heb er standaard een in elke kamer staan deze zijn kapot en moeten eigenlijk weg, maar zou er van drie kapotte een hele willen maken, maar denk dat ik ze ga deponeren in de vuilcontainer.Metal Mark schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:20:
[...]
Daar zat ik ook al naar te kijken. Zal wel goed verdienen met een "Only Fans" kamer ernaast
hoe is dat dan goedkoper dan hier kopen, voor je?crimby schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:17:
Ik heb weer grootste last van keuze stress. Maandag reis ik weer af naar Billund voor het werk en kan ik daar weer gaan shoppen.
Op mijn lijstje staan sowieso de jazzkwartet voor mijzelf en de jazz club voor mijn vrouw maar wil uiteraard nog wel minimaal een grote set voor mezelf.
Nu zou ik de space shuttle kunnen nemen om mijn nasa set compleet te maken, de hocus pocus om bij mijn blacksmith en a frame te zetten of nog een gave technic voor bij mijn robuuste sleepwagen.
Dan zijn er nog tal van sets die heel gaaf zijn maar waar ik nu totaal niks van heb of het niet past (blacksmith en leeuwenridderkasteel zijn niet echt vergelijkbare grootte).
Iemand nog een ware must-have set die ik absoluut niet mag missen? Of leukste bouwervaringen?
Ik vind de Majestic Tiger wel een echte aanrader, daar zitten veel slimmigheidjes in de bouw.
Ik mag bij de medewerkersshop winkelen met 50% kortingHelloIamAldo schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:54:
[...]
hoe is dat dan goedkoper dan hier kopen, voor je?
Ik vind de Majestic Tiger wel een echte aanrader, daar zitten veel slimmigheidjes in de bouw.

Tijd voor die tweede hypotheek?crimby schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:03:
Ik mag bij de medewerkersshop winkelen met 50% korting
Ben momenteel dan van de modulars. Al een aantal originele gekocht.
Ik ben echter ook geïnspireerd door de MOC's op rebrickable van modular huizen.
Mede vanwege de prijs ben ik geïnteresseerd in MOC modular huizen die enkel en alleen uit een (of twee) sets bestaan, zonder toegevoegde extra parts. Heb zo al een mooie gemaakt van de Middeleeuwse Smid en zelfs van een LEGO friends set van 30 euro. Zo ken ik ook die van Seinfeld en nog een aantal
Ik zou het liefst op rebrickable filteren op alternatieve build van enkel die set(s) zonder toegevoegde parts, maar die functie zal niet bestaan? Er zitten er veel tussen waar je toch wat moet bijkopen.
Binnenkort misschien zelf eens een MOC modular huis te maken van een set die ik zelf uitkies.
Je hebt op Rebrickable in principe twee categorieën, Modifications en Alternatieve Builds.
De Modifications zijn ontwerpen die soms volledig losstaand zijn en soms uit een (groot) deel van een bestaande set zijn gemaakt. Maar waar inderdaad dus nog extra bricks bijgekocht moeten worden
De Alternative Builds worden gemaakt van bestaande sets en dan worden ook enkel onderdelen uit de gekozen sets gebruikt.
edit: zie hieronder bijvoorbeeld de Middeleeuwse smit bij ReBrickable

[ Voor 19% gewijzigd door ReVision. op 07-08-2023 19:47 ]
hoi
Hierop aansluitend: om aan de minimum buy van een store te komen heb ik de beschikbare onderdelen van een van mijn wanted lijsten toegevoegd.Dave99 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 06:01:
Vraagje over Bricklink: Ik heb voor verschillende MOC`s een wanted lijstje gemaakt.
Nu kan je buy all doen en dan kiest de site zelf de winkels met alle (of zoveel mogelijk) onderdelen.
Is het omgekeerde ook mogelijk? Ik zoek zelf een winkel en wil daar kijken wat die heeft van mijn lijst...
Kan ik nu in die lijst zien welke onderdelen ik al besteld heb en welke ik nog nodig heb?
Of moet ik dit manueel nakijken en aanpassen?
[ Voor 7% gewijzigd door Dave99 op 07-08-2023 21:59 ]
Als je in een 'wanted list' zit kan je rechtsboven klikken op "Apply order" en dan kan je zo je 'wanted list' vergelijken met een bestelling. Zelf deed ik dit altijd in 2 aparte tabbladen zodat ik bij het afvinken in een 'wanted list' er bij het commentaar het order id kon plaatsen om later te kunnen zien wat ik waar vandaan had.Dave99 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:37:
[...]
Hierop aansluitend: om aan de minimum buy van een store te komen heb ik de beschikbare onderdelen van een van mijn wanted lijsten toegevoegd.
Kan ik nu in die lijst zien welke onderdelen ik al besteld heb en welke ik nog nodig heb?
/f/image/zt1fHmtJ0wE7YAXWDf4WRJqF.png?f=fotoalbum_large)
Als je meerdere lijsten hebt kan je ook op deze pagina het ordernummer invullen, dan krijg je alle wanted lists waar onderdelen uit je order voorkomen.Dave99 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:37:
[...]
Hierop aansluitend: om aan de minimum buy van een store te komen heb ik de beschikbare onderdelen van een van mijn wanted lijsten toegevoegd.
1
| https://www.bricklink.com/v2/wanted/search.page?type=A&sa=1&orderID=1234&hideHaveWantedItems=Y&sortDir=1&sort=10 |
Xbox Live: MarkH

Voor deze drie heb ik maar eens mijn VIP punten gebruikt, die stonden ook maar niets te doen in mijn account. Wil de Batwing waarschijnlijk ook nog wel een keer kopen

Zoals wel meer mensen hier dankzij de scherpe Intertoys aanbieding + kortingscode ook maar
wat sets van de nieuwe Dreamzzz collectie in huis gehaald. Zien eruit als hele leuke sets, ben heel erg benieuwd
hoi
Als ik jou was zou ik een van de grotere sets aanschaffen die je normaal niet zou kopen vanwege de prijs, maar nu wel, zo met 50% korting. Wil je hem dan in NL na het bouwen weer kwijt maak je er hoe dan ook geen verlies op en heb je wel het bouwplezier er van. Met bijv het Leeuwenridderskasteel zou ik nog wel een deal met je willen maken ook, haha. Maak je er nog winst op ook.crimby schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:17:
Ik heb weer grootste last van keuze stress. Maandag reis ik weer af naar Billund voor het werk en kan ik daar weer gaan shoppen.
Overigens vond ik de Home Alone set erg leuk om te bouwen. Staat ook nog wel goed naast je andere gebouwensets denk ik, redelijk formaat maar niet zo groot als het kasteel bijv.
[ Voor 6% gewijzigd door RBH op 08-08-2023 15:03 ]
Ben heel erg benieuwd wat je van die Dreamzzz sets vind, met name de turtle bus!ReVision. schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:08:
De Lego elfjes hebben mij weer goed gevonden deze week, de collectie is weer eens iets uitgebreid
[Afbeelding]
Voor deze drie heb ik maar eens mijn VIP punten gebruikt, die stonden ook maar niets te doen in mijn account. Wil de Batwing waarschijnlijk ook nog wel een keer kopen
[Afbeelding]
Zoals wel meer mensen hier dankzij de scherpe Intertoys aanbieding + kortingscode ook maar
wat sets van de nieuwe Dreamzzz collectie in huis gehaald. Zien eruit als hele leuke sets, ben heel erg benieuwd.
Goeie tip! Kasteel vind ik wel erg vet.RBH schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:58:
[...]
Als ik jou was zou ik een van de grotere sets aanschaffen die je normaal niet zou kopen vanwege de prijs, maar nu wel, zo met 50% korting. Wil je hem dan in NL na het bouwen weer kwijt maak je er hoe dan ook geen verlies op en heb je wel het bouwplezier er van. Met bijv het Leeuwenridderskasteel zou ik nog wel een deal met je willen maken ook, haha. Maak je er nog winst op ook.
Overigens vond ik de Home Alone set erg leuk om te bouwen. Staat ook nog wel goed naast je andere gebouwensets denk ik, redelijk formaat maar niet zo groot als het kasteel bijv.
Home alone staat al bij mijn vrouw in de kast (super leuke build trouwens!!).
Overigens is het een beetje onzeker geworden. Ik zou maandag met de auto naar Billund rijden voor een software implementatie maar lig nu met een hersenschudding.. autorijden en computer schermen zijn dan niet perse top
Ik heb het schip ook gekocht en vond het, samen met mijn zoontje, leuk om te bouwen. Nu kan hij er mooi mee spelen!ReVision. schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:08:
De Lego elfjes hebben mij weer goed gevonden deze week, de collectie is weer eens iets uitgebreid
[Afbeelding]
[Afbeelding]
wat sets van de nieuwe Dreamzzz collectie in huis gehaald. Zien eruit als hele leuke sets, ben heel erg benieuwd.
Twijfel nog om de schildpaddenbus te halen omdat hij nu zo goedkoop ik. Maar zo is er elke maand wel een set waarover ik ga twijfelen...
Heb t zelf inmiddels ook gevonden: er is geen PaB. Wel dus de Fabrik Outlet.Arunia schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:28:
[...]
Wij zijn er volgende week woensdag en donderdag.
Dacht begrepen te hebben dat er alleen de factory is. Als ik het niet vergeet zal ik het posten.
Wel een andere shop gevonden waar ze een outlet met duplo hebben en allerlei andere lego spullen. rechts achterin het park
/f/image/XpIcrxBP1mm4vbSwkOtdiBma.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qbpoOi8b1ShuA3fFi4derbgq.jpg?f=fotoalbum_large)
Aii, da's niet best. Beterschap!crimby schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:32:
[...]
Goeie tip! Kasteel vind ik wel erg vet.
Home alone staat al bij mijn vrouw in de kast (super leuke build trouwens!!).
Overigens is het een beetje onzeker geworden. Ik zou maandag met de auto naar Billund rijden voor een software implementatie maar lig nu met een hersenschudding.. autorijden en computer schermen zijn dan niet perse top
Zelf zit ik mijzelf een beetje voor te bereiden op een bezoek aan Legoland aanstaande september. Ik neem in ieder geval een Lego House exclusive Pirate (40504) mee (waarschijnlijk meerdere
Ah check, thanks. Normale LEGO ga ik er waarschijnlijk ook niet kopen nee.BRO-JWE schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:11:
Net vorige week geweest. Naast de Piraat heb je de set 40503 (Dagny Holm), 40501 (Eend) en 21037 (LEGO House). Daarnaast nog twee sleutelhangers, maar verder niet. En is het vooral duur om daar je LEGO te halen, dat kun je goedkoper in Nederland doen.
Leuke foto’s! (Mooie scherpte-diepte)Azure schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:13:
De A-Frame Cabin is klaar. Wat een feest zeg, heerlijk bouwen met talloze details. Deze setting smaakt naar meer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 08-08-2023 19:27 ]
Thanks! Ik zou liever nog dichterbij komen maar dat vraagt om een macro lens. Wellicht iets voor de goede Sint

Muggenzift modusAzure schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:26:
[...]
Thanks! Ik zou liever nog dichterbij komen maar dat vraagt om een macro lens. Wellicht iets voor de goede Sint
Op zichzelf wel een leuke mainstreet. Ik merk wel een nieuwe? stijl in vergelijking met bijvoorbeeeld de noodle shop maar ook de voorgaande grote 3-1 build die hier thuis staat https://www.lego.com/nl-n...house-pet-shop-cafe-31097. De huisje zijn volgens mij minder diep bijvoorbeeld. De algemene stijl lijkt wat op de Friends serie die ook een soort mainstreet heeft. Gevoelsmatig komt de 31097 wat dichterbij het echte modulaire werk. Als ik het goed zie zijn de huisjes van de mainstreet niet los te koppelen en te herschikken. Dat kan met de 31097 wel. Benieuwd of er op het forum mensen zijn die de mainstreet hebben.meesje schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:54:
Op bouwsteentjes kwam ik deze review tegen van de Creator 31141 Main Street set. Ik vind deze best tof. Ook als display ziet het er goed uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat betreft herschikken zie ik wel een rechte en een hoekopstelling (zie beide foto’s).lutj schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:06:
[...]
Op zichzelf wel een leuke mainstreet. Ik merk wel een nieuwe? stijl in vergelijking met bijvoorbeeeld de noodle shop maar ook de voorgaande grote 3-1 build die hier thuis staat https://www.lego.com/nl-n...house-pet-shop-cafe-31097. De huisje zijn volgens mij minder diep bijvoorbeeld. De algemene stijl lijkt wat op de Friends serie die ook een soort mainstreet heeft. Gevoelsmatig komt de 31097 wat dichterbij het echte modulaire werk. Als ik het goed zie zijn de huisjes van de mainstreet niet los te koppelen en te herschikken. Dat kan met de 31097 wel. Benieuwd of er op het forum mensen zijn die de mainstreet hebben.
Ja er lijkt inderdaad een klik systeem te zijn!meesje schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:09:
[...]
Wat betreft herschikken zie ik wel een rechte en een hoekopstelling (zie beide foto’s).
Welke van de shops raden jullie aan? Scheveningen, Den Haag centrum of Leidschendam?
Waar je met Lego auto's en vrachtwagens eigenlijk altijd met de achterzijde begint, het chassis naar voren afwerkt en dan de opbouw doet, hebben ze dat met de BMW motor ook willen doen, maar dat was een echt lastige set om te bouwen.
Dat moet Lego zelf ook gesnapt hebben denk ik, want de Yamaha bouw je geheel anders en veel gemakkelijker/leuker. Eerst het frame, die zet je aan de kant, dan de versnellingsbak die duizend keer simpeler is en beter werkt dan die van de BMW, en dan zet je die ook aan de kant. Vervolgens bouw je het motorblok, en die koppel je aan de versnellingsbak. En daarna gaat het geheel in het frame.
Niet Scheveningen, je bedoelt zeker de winkel in de Lego Experience? Dat is namelijk geen official store, maar een winkel zoals die in de pretparken en heeft eigenlijk nooit leuke acties ofzo. De andere twee zijn prima en hebben dezelfde acties. Die in Leidschendam zit in de Mall o/t Netherlands, dat is een heftig grote overdekte mall met veel flagship stores. De winkel zit bijvoorbeeld om de hoek van Swarovski. Die in Den Haag binnenstad is in een normale Nederlandse winkelstraat met Wibra, Intertoys en Nespresso, wel op huppelafstand van de Passage en Bijenkorf.Firetrooper schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:04:
Ik ga binnenkort richting Den Haag en wilde daar een Lego store bezoeken om ook een Lego exclusive (mini landrover) te scoren.
Welke van de shops raden jullie aan? Scheveningen, Den Haag centrum of Leidschendam?
Dus ligt er aan wat je voor de rest van plan bent in 070.
Welke 50% korting is er specifiek in Billund te krijgen dan? En waar? Ik ben in oktober een paar dagen daar en wilde dan kijken voor de nieuwe Lego Ninjago City uitbreiding. Als die met 50% korting te krijgen is daar dan is dat een dikke win voor mn portemonneeRBH schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:58:
[...]
Als ik jou was zou ik een van de grotere sets aanschaffen die je normaal niet zou kopen vanwege de prijs, maar nu wel, zo met 50% korting.
Employee winkel van Lego. Dus tenzij je voor Lego werkt kan je beter niet in Billund kopen, want duurder dan NL..redfoxert schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 01:24:
[...]
Welke 50% korting is er specifiek in Billund te krijgen dan? En waar? Ik ben in oktober een paar dagen daar en wilde dan kijken voor de nieuwe Lego Ninjago City uitbreiding. Als die met 50% korting te krijgen is daar dan is dat een dikke win voor mn portemonnee
40501 The Wooden Duck is een Lego House Exclusive (gisteren een gesigneerde gekocht). En o.a. 40503: Dagny Holm - Master Builder.RBH schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:00:
[...]
Verder denk ik dat er geen leuke exclusives daar te koop zijn, right?
Edit: @BRO-JWE had dat al gezegd

Jme Wheeler deed een signeersessie:
:strip_exif()/f/image/ysWdHZFk7WENGUqRvDXCO72f.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Reinier op 09-08-2023 07:16 ]
Tof! Hoe wist je van die signeersessie?Reinier schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:11:
[...]
40501 The Wooden Duck is een Lego House Exclusive (gisteren een gesigneerde gekocht). En o.a. 40503: Dagny Holm - Master Builder.
Edit: @BRO-JWE had dat al gezegd
Jme Wheeler deed een signeersessie:
[Afbeelding]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
zoals al gezegd, sla Scheveningen over.Firetrooper schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:04:
Ik ga binnenkort richting Den Haag en wilde daar een Lego store bezoeken om ook een Lego exclusive (mini landrover) te scoren.
De andere 2 zijn qua grootte ongeveer gelijk,en mbt drukte zal het lood om oud ijzer zijn, dus de vraag is meer: waar in den Haag moet je voor je andere activiteiten zijn en hoe reis je naar den Haag?
Moet je toch in het hartje Centrum zijn, of met de trein/OV bent, dan is het centrum praktischer.
Maar als je niet specifiek in het centrum hoeft te wezen en je gaat toch met de auto, dan is de Mall of the Netherlands praktischer ivm aanrijden en gratis parkeren.
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Niet
Mijn vrouw en zoon kwamen me vertellen dat een kerel op de dozen aan het schrijven was
De dame aan de kassa vroeg nog of ik hem had gesproken. En toen ik zei van niet veronderstelde ze dat ik star struck was

Nu vroeg ik mij af wat doen jullie met de dozen?
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Zet 't op marktplaats. Je weet nooit of er mensen op zoek naar zijn. Zo heb ik een paar sets uit de jaren 80 die niet al te best meer zijn. Als je die dozen dozen zou hebben...Ankh schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:38:
Momenteel zijn wij druk onze zolder aan het opruimen en aangezien wij een berg aan Lego hebben, resulteert dit aan zeer grote doos met allemaal plat gemaakte dozen van Lego. Eigenlijk doen we niets met deze dozen... Aangezien wij de lego nooit gaan verkopen en ik vind het te leuk om te bouwen...
Of misschien mensen die het als een soort poster aan de muur willen hangen. Ik roep maar wat.
[ Voor 7% gewijzigd door Cass Casey op 09-08-2023 09:46 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ik had ook geen idee. Ik ben op Brickset bij de eend gaan kijken en kwam hier uit: https://brickset.com/sets/designer-Jme-Wheelerzonoskar schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:19:
Ik moest natuurlijk weer googlen wie Jme Wheeler is....
Dat leek mij ook.. voor mijn gevoel wel zonde (sentiment...)BRO-JWE schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:43:
Oud papier. Ik heb niet de ruimte om ook nog alle dozen te bewaren.
Is ook nog een optie..Cass Casey schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:45:
[...]
Zet 't op marktplaats. Je weet nooit of er mensen op zoek naar zijn. Zo heb ik een paar sets uit de jaren 80 die niet al te best meer zijn. Als je die dozen dozen zou hebben...
Of misschien mensen die het als een soort poster aan de muur willen hangen. Ik roep maar wat.
is dit een verkapte vraag, welke oude dozen ik allemaal heb liggen.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Haha. Neuh. Ik ga er geen geld aan uitgeven. Maar mocht je ze willen weggeven: ik zoek dozen van 6382 (brandweerkazerne) en 6384 (politiebureau).Dat zijn van die uitschuif-dozen. Die hebben de decennia niet goed doorstaan. Nog wel heel, maar flink ingedeukt.Ankh schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:51:
[...]
Dat leek mij ook.. voor mijn gevoel wel zonde (sentiment...)
[...]
Is ook nog een optie..
is dit een verkapte vraag, welke oude dozen ik allemaal heb liggen.
Ik zie nu op brinklink dat die sets ook aangeboden worden zonder doos. Dus mogelijk dat je de doos ook los kan verkopen via dat platform.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Jeetje , wat een klus voor deze set met een grote hoeveelheid klein spul wat ik zelf nog niet eerder gezien had bij mijn andere sets.
Maar bij het sorteren en regelmatig ook bij andere sets tijdens het bouwen merk ik dat het soms erg lastig is om de kleur vanaf papier/scherm juist in te schatten. Ware het niet prettig geweest als Lego een of andere kleur code/afkorting gebruikte in de instructies voor de moeilijke gevallen ?
Of hebben jullie daar nog goeie tips voor ?
Stal het uit, neem foto’s en zet het op marktplaats. Afhankelijk van hoeveel zin je hebt of hoe bijzonder/ oud de dozen zijn in 1 advertentie of apartAnkh schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:38:
Momenteel zijn wij druk onze zolder aan het opruimen en aangezien wij een berg aan Lego hebben, resulteert dit aan zeer grote doos met allemaal plat gemaakte dozen van Lego. Eigenlijk doen we niets met deze dozen... Aangezien wij de lego nooit gaan verkopen en ik vind het te leuk om te bouwen...
Mogelijk levert het wat op, of niet maar kan je er wel iemand blij mee maken
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Op Bricklink kan je bekijken welke kleuren er in zitten en dan even vergelijken met andere beter herkenbare stukjes van die kleur.Eurionair schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:10:
Ik had onlangs op MP een 2e hands N|NJAGO City Gardens set gekocht. Aangezien deze voor de verzending in brokken uit elkaar was gehaald en ik wilde controleren of en hoeveel onderdelen er zouden missen heb ik de hele set weer gesorteerd naar de oorspronkelijke zakjes.
Jeetje , wat een klus voor deze set met een grote hoeveelheid klein spul wat ik zelf nog niet eerder gezien had bij mijn andere sets.
Maar bij het sorteren en regelmatig ook bij andere sets tijdens het bouwen merk ik dat het soms erg lastig is om de kleur vanaf papier/scherm juist in te schatten. Ware het niet prettig geweest als Lego een of andere kleur code/afkorting gebruikte in de instructies voor de moeilijke gevallen ?
Of hebben jullie daar nog goeie tips voor ?
Een tsja, soms had je wat die elkaar. Dan heb je nog eens een goed excuus om een setje opnieuw te bouwen.
misschien zoeken hier nog mensen een bepaalde doos, als je ze weggeeft mag je ze volgens mij wel hier even posten.Ankh schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:38:
Bied je ze te koop aan, dan mag dat weer niet, dan kun je ze in Vraag & Aanbod overig plaatsen.
en de marktplaats tip natuurlijk voor een breder publiek, grote kans dat er mensen op zoek zijn naar een doos voor hun set.
Laatste tip; verkoop ze echt alleen maar als je 150% zeker bent
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Je hebt de d-blauwe gemaakt? Cool, die mist bij mij ook nog. Ziet er zeker gaaf uit!Marsman83 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 00:12:
Zojuist weer eentje aan de Porsche waaier toegevoegd![]()
[Afbeelding]
Ik ben nog bezig met de light- en dark bluish grey versie; mis nu alleen nog de wielkasten (heb geen actuelere foto dan die hieronder staat...ben nu op vakantie).
Een gele staat in de planning.
Jammer dat de stickersetjes zo duur geworden zijn...
Foto uit den ouden doosch:
:strip_exif()/f/image/WMt4nscz9tgz499bVGmMqZQn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AULdu1Fedx797lBmEKnkEZ0F.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
even ter referentie, welke was de originele?QuattroNL schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:34:
[...]
Je hebt de d-blauwe gemaakt? Cool, die mist bij mij ook nog. Ziet er zeker gaaf uit!
Ik ben nog bezig met de light- en dark bluish grey versie; mis nu alleen nog de wielkasten (heb geen actuelere foto dan die hieronder staat...ben nu op vakantie).
Jammer dat de stickersetjes zo duur geworden zijn.........
de witte?
https://www.lego.com/en-b...r-and-911-turbo-3-0-75888
Daarna de witte in set 75895
https://www.lego.com/en-b...rsche-911-turbo-3-0-75895
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
:strip_exif()/f/image/VQi2XGd55TZRZ7wEGu9TSovk.gif?f=fotoalbum_large)
- 1x2 grilleplate bij de voorruit.
- 2x een 1x2 grilleplate op de achterspoiler.
- onderkant voorbumper iets aangepast.
- kleurenkots binnenin/aan de onderkant verwijderd, alles is nu zwart.
- zwarte velgen.
M'n zoontje (14) vind die 'every car is awesome' helemaal geweldig dus daar gaan we ook eens werk van maken (eerst maar eens zien welke parts we al hebben en hoe duur de rest wordt).
Als ik terug ben van vakantie maar weer eens een Bricklink order de deur uit doen

Kleine foute tip: je kan bij lego aangeven dat de stickervel miste/niet goed was en ze sturen kosteloos een nieuweQuattroNL schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:34:
[...]
Je hebt de d-blauwe gemaakt? Cool, die mist bij mij ook nog. Ziet er zeker gaaf uit!
Jammer dat de stickersetjes zo duur geworden zijn...
Foto uit den ouden doosch:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De gele staat hier ook als volgende op de planning
Die zwarte velgen zijn erg vet, dat ga ik ook eens proberen op een paar!
Daar heb ik ook al aan gedacht maar het voelt toch 'fout'.Marsman83 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:22:
[...]
Kleine foute tip: je kan bij lego aangeven dat de stickervel miste/niet goed was en ze sturen kosteloos een nieuwe
Ik heb die witte ook al een paar keer gebruikt gekocht (met wat geluk en geduld voor een paar euro). Op die manier heb je de helft van de parts voor een andere kleur al én kan je, mits je het goed doet, de stickers hergebruiken.
Ik denk dat ik die 'every car is awesome' maar met 911's ga maken ipv de F40, ben dan qua kleuren al over de helft
De bouwinstructies hoef ik dan ook niet te kopen

Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked