Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Die set heb ik ook.cherrycoke schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:35:
ik heb set 4563 met zo een oud wiel nog,
[Afbeelding]
alleen brand daar het groene lampje niet meer van, ik denk dat deze overleden is, als ik draai aan het wiel gebeurd er niks, wat zijn de opties om dat te vervangen?
:strip_exif()/f/image/WdQfJu6mMaeOhbsvT9PCzhA6.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen idee wat de opties zijn om te vervangen. Ik zou eerst even uitzoeken wat er wel en niet werkt. Doet de voeding het nog?
Dat was ook mijn eerste idee: testen of adapter nog spanning geeft met een multimeter, grote kans dat dit de boosdoener is. Kan je vervangen door een universele adapter, even letten op uitgangsspanning.L23 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 00:18:
[...]
Die set heb ik ook.
[Afbeelding]
Geen idee wat de opties zijn om te vervangen. Ik zou eerst even uitzoeken wat er wel en niet werkt. Doet de voeding het nog?
Maak je geen zorgen. De Jazz Club is de nieuwste modular building en van begin dit jaar. Het eerste half jaar was die set sowieso exclusief voor de Lego winkel en het begint nu pas mondjesmaat bij andere winkels verkrijgbaar te worden. Afhankelijk van productie door Lego en distributie daarvan zal het soms wat meer en soms wat minder ruim voorradig en dus beschikbaar zijn. Maar er zullen zeker nog wel goede aanbiedingen op deze set komen.PatrickPR schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:16:
Ik wil graag mijn rijtje Modulars uitbreiden met de 10312 Jazz Club, en heb deze een aantal weken geleden bij de Intertoys besteld. Toen werd mij al gezegd dat de levertijd behoorlijk onzeker was, en niets is minder waar gebleken. Ik heb het de laatste week zelf in de gaten gehouden, maar de beschikbaarheid van deze set buiten lego.com om is behoorlijk terug gelopen. Op brickwatch zijn er nog maar 3 shops (één daarvan is lego.com zelf). Bij Intertoys is de set online al dagen helemaal niet meer te bestellen en zijn er op dit moment nog maar 4 winkels die de set op voorraad zouden hebben.
Op lego.com is deze set wel gelabeld als Zeldzaam item, maar betekend dit nu ook dat andere shops geen voorraad meer krijgen? Of is er sprake van een dip in de productie en bevoorrading en komt dit vanzelf weer?
Inderdaad. Maar ik ga de chrome onderdelen wel skippen. Wellicht dat ik een aantal in flat silver ga gebruiken/kopen, maar ik zag dat hij bijv chrome kruiskoppelingen en asjes gebruikt, die zijn er niet in flat silver. Dus die worden gewoon grijs bij mij. Ik heb even in de handleiding zitten neuzen, maar het is (helaas) gewoon een serie foto's. De handleiding van timitm's F40 is wel digitaal en lijkt daardoor veel meer op Lego. Maar goed, vanaf foto's bouwen is een extra uitdaging, iets wat bij Lego soms ver te zoeken is.GeeBee schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:52:
[...]
Als Loxlego een MOC uitbrengt, weet je 4 dingen: Hij is mooi, bestaat uit veel onderdelen, veel chroom én hij is onbetaalbaar
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ben wel benieuwd wat deze gaat doen qua prijs, want vind ‘m nu toch nog wel echt te duur.
Ligt er aan welke sets. Sommigen komen helemaal niet via andere kanalen beschikbaar.himlims_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:19:
hoelang blijft een lego (s@h) 'exclusief' voor lego.com
met andere woorden; wanneer kan ik de set goedkoper via amazon aanschaffen(ik dacht dat het 1-3 maanden was)
Lion Knights' Castle bijvoorbeeld.
https://www.lego.com/en-nl/product/eldorado-fortress-10320TinusXIII schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:24:
[...]
Ligt er aan welke sets. Sommigen komen helemaal niet via andere kanalen beschikbaar.
Lion Knights' Castle bijvoorbeeld.
Volgens mij wordt die vraag al heel lang gesteld, ik las laatst iets over 6 maanden voordat het algemeen beschikbaar kwam. Maar wat ik lees is er geen x77 aan vast te knopen wanneer sets exact beschikbaar komen...himlims_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:19:
hoelang blijft een lego (s@h) 'exclusief' voor lego.com
met andere woorden; wanneer kan ik de set goedkoper via amazon aanschaffen(ik dacht dat het 1-3 maanden was)
Ik vind het de laatste tijd best een beetje verwarrend. De A-frame Cabin en de Galaxy Explorer stonden eerst op Lego.com als 'Exclusives' (toch?), maar nu niet meer, nu zijn ze ook elders te koop. Met de A-frame Cabin duurde het wel best lang voordat hij algemeen beschikbaar werd. Waar zou dat mee te maken hebben?
De Lion Knight's Castle is dan wel weer een Exclusive gebleven. En de Eldorado Fortress staat er nu nog op als Exclusive, maar blijft hij dat ook? Ik weet het niet meer.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Mogelijk wordt het gewoon per set bepaald, op basis van hoe de verkoop loopt en andere factoren die wij zonder kijkje in een glazen bol of het hoofd van een LEGO-medewerker lastig kunnen inschatten.Jakkus schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:06:
[...]
Ik vind het de laatste tijd best een beetje verwarrend. De A-frame Cabin en de Galaxy Explorer stonden eerst op Lego.com als 'Exclusives', maar nu niet meer, nu zijn ze ook elders te koop. Met de A-frame Cabin duurde het wel best lang voordat hij algemeen beschikbaar werd. Waar zou dat mee te maken hebben?
De Lion Knight's Castle is dan wel weer een Exclusive gebleven. En de Eldorado Fortress staat er nu nog op als Exclusive, maar blijft hij dat ook? Ik weet het niet meer.
scintillating
Denk niet dat Eldorado Fortress exclusief blijft, normaal is het drie maanden (enkele sets uitgezonderd).Jakkus schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:06:
[...]
Ik vind het de laatste tijd best een beetje verwarrend. De A-frame Cabin en de Galaxy Explorer stonden eerst op Lego.com als 'Exclusives' (toch?), maar nu niet meer, nu zijn ze ook elders te koop. Met de A-frame Cabin duurde het wel best lang voordat hij algemeen beschikbaar werd. Waar zou dat mee te maken hebben?
Wellicht dat ze willen voorkomen dat er in de eerste maanden heel veel sets boven de adviesprijs verkocht worden door fanatieke verzamelaars/handelaren. Door als Lego zijnde zelf de pijplijn te controleren en dus ook de prijzen in de hand te houden. Dat zou mijn eerste gedachte zijn. Als de hype iets is afgekoeld rond een set, dan vrij te geven aan resellers.Jakkus schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:06:
[...]
Ik heb alleen nog de laatste pagina
:strip_exif()/f/image/dcqFD5jkiWhlNVfbykjSLaz2.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat mij overigens op valt is dat de instructieboekjes echt heel summier waren vroeger, tegenwoordig heb je bijna voor ieder steentje wel een bouwstap
Vaak bu'j te bang!
Ik geloof dat het nummer 6357 is, volgens deze pagina uit een oude catalogus:-tom-562 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:47:
Ik heb vanmiddag al mijn oude lego tevoorschijn gehaald om eens schoon te maken (zodat mijn zoontje er binnenkort mee kan spelen). Ik heb gelukkig alle boekjes nog, alleen van 1 set heb ik nog maar 1 pagina, kan iemand mij helpen met het identificeren van de set, zodat ik de rest van de instructies kan vinden?
Ik heb alleen nog de laatste pagina
[Afbeelding]
Wat mij overigens op valt is dat de instructieboekjes echt heel summier waren vroeger, tegenwoordig heb je bijna voor ieder steentje wel een bouwstap

Clowns to the left of me, Jokers to the right
YesKapoen schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:52:
[...]
Ik geloof dat het nummer 6357 is, volgens deze pagina uit een oude catalogus:
[Afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
Ik heb het vliegtuig van de 6392 als losse set. In mijn hoofd was dat ook een mega ding, maar ook dat valt tegenTinusXIII schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:58:
Die 6349 had ik vroeger ook, ligt nog uit elkaar tussen een heleboel Lego bij m’n ouders op zolder. In mijn gedachten was het een groot huis, valt toch mee als je dit zo ziet
Vaak bu'j te bang!
Ik vind het nog steeds een toffe setTinusXIII schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:58:
Die 6349 had ik vroeger ook, ligt nog uit elkaar tussen een heleboel Lego bij m’n ouders op zolder. In mijn gedachten was het een groot huis, valt toch mee als je dit zo ziet
Leuk he, die oude sets-tom-562 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:47:
Pazo in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Ja, de bouwstappen bestonden toen vooral uit 'zoek de verschillen tussen de huidige stap en de volgende stap, dat zijn de steentjes die je moet hebben'
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Ik heb alles nu in een emmer met een sopje (allesreiniger) gedaan. Ik laat het een paar uurtjes staan, want een hoop is gewoon al 25 jaar niet meer aangeraakteinz schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:28:
Om even op de post van @-tom-562 in te haken. Wat is een oke manier om lego schoon te maken? Ik zit met hetzelfde verhaal als hem (alleen dan voor neefje) en wil de boel ook even kuisen. Denk gewoon een bak en dan laten weken? Of in een waszak op lage temp in de wasmachine?
Ik denk dat het dan wel schoon genoeg moet zijn. Anders dacht ik misschien om de lego in een (paar) kussenslopen te doen (uiteraard met knoop er in) en op 30 graden te wassen in een wasmachine
Vaak bu'j te bang!
Alle vlekken, vuiligheid en stof eraf.
Hij is er al voor 170 euro goedkoper dan bij de Lego webshop.kaanmijo schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:39:
Gisteren kwam ik op YouTube een review van de 42146 Liebherr LR 13000 tegen. Wat. Een. Ding. Normaal ben ik niet zo van de technic, maar bij deze gaat het toch echt wel een beetje kriebelen
[Video: The $700 LEGO Technic monster - 42146 Liebherr LR 13000 detailed building review]
Ben wel benieuwd wat deze gaat doen qua prijs, want vind ‘m nu toch nog wel echt te duur.
https://www.proshop.nl/LE...andkraan-LR-13000/3181134

zijn er plannen vanuit het topic? entree 23/26euro (early bird lijkt al uitverkocht te zijn)LEGO WORLD IS TERUG EN HET IS ONZE 20STE VERJAARDAG!
MEER LEGO® STEENTJES, BIG-BUILDS & EXPERIENCES DAN OOIT TEVOREN.
18 T/M 24 OKTOBER 2023, JAARBEURS UTRECHT.
zie; https://www.jaarbeurs.nl/agenda/lego-world-2023
tickets; https://www.ticketmaster....ego-world-tickets/1013114
[ Voor 47% gewijzigd door himlims_ op 03-08-2023 16:46 ]
Ik kom er net achter dat ik de 6675 ook heb, echt tofKapoen schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:52:
[...]
Ik geloof dat het nummer 6357 is, volgens deze pagina uit een oude catalogus:
[Afbeelding]
Ook nog meerdere boekjes van "Ice planet" en "space police", erg tof met die fluoriserende kleuren
Edit: de handleiding van van de 6357 is inmiddels compleet (en aan elkaar geplakt met plakband). Qua formaat 2 a4'tjes in totaal met in totaal 32 stappen voor een helikopter, vrachtwagen en trailer. Tegenwoordig zou dat een heel boekwerk zijn
[ Voor 27% gewijzigd door -tom-562 op 03-08-2023 16:48 ]
Vaak bu'j te bang!
Wellicht leuk om er een topic meet van te maken!himlims_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:51:
[Afbeelding]
[...]
zijn er plannen vanuit het topic? entree 23/26euro (early bird lijkt al uitverkocht te zijn)
nice, denk wel zeker 400-500 euro?rammes schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:23:
Fotos van de Concorde set zijn gelekt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
200 dollar zo te zien, dus zal wel rond de 200-220 euro zijn denk ik.
Dit zou bijna de start kunnen zijn van een eigen serie. ‘Lego Aviation’. Een A380 of een 747 officieel door Lego uitgebracht, kom maar door.rammes schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
+ licentieSlayaStone schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:31:
[...]
200 dollar zo te zien, dus zal wel rond de 200-220 euro zijn denk ik.
+ vliegtax
+ afol-fee
> 300€, of was die 200 een gedeelde prijs vanuit lego(leak)
Is wel vaker geopperd, vandaar dat ik er nu een slinger aan geef.almightyarjen schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:06:
[...]
Wellicht leuk om er een topic meet van te maken!
Tickets gingen vorige keer vrij snel
Ook al flink bezig geweest; torentje, bootje, nu kraantje .cherrycoke schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:18:
[Afbeelding]
jaaaaaaaaaa, ik kan weer bouwen
Pics!!!
Onderdeel van de leak jahimlims_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:36:
[...]
+ licentie
+ vliegtax
+ afol-fee
> 300€, of was die 200 een gedeelde prijs vanuit lego(leak)
Vroeger was dat bouwen stuk tijdrovender en vereiste meer (bouwkundig)inzicht-tom-562 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:40:
[...]
Edit: de handleiding van van de 6357 is inmiddels compleet (en aan elkaar geplakt met plakband). Qua formaat 2 a4'tjes in totaal met in totaal 32 stappen voor een helikopter, vrachtwagen en trailer. Tegenwoordig zou dat een heel boekwerk zijn
Anno nu, iedere pagina een blokje:+
Ik vind vaak wel leuk om een kleine build vanuit de voorkant/doosje te bouwen (zonder boekje). Wel de simpelere setjes, een speedchamp gaat me echt niet lukken.
Voor die prijs ga ik hem zeker overwegen!
Staat denk ook wel leuk langs mn Space Shuttle
Wil ze niet op ideeën brengen maar dat zou goud zijn.Azure schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:48:
[...]
Dit zou bijna de start kunnen zijn van een eigen serie. ‘Lego Aviation’. Een A380 of een 747 officieel door Lego uitgebracht, kom maar door.
PhD i.o.
Zal de eerste keer worden, maar heb er erg veel zin in en denk dat het voor de kids (6jr) ook heel leuk zal zijn!
Ook naar aanleiding van post in aanbiedingen topic de eerste 2 setjes Dreamzzz besteld bij Intertoys met korting, extra Dreamzzz polybag en lego punten..
Heb het Haaien schip en de Krokodillen auto besteld! Ben erg benieuwd.
[ Voor 3% gewijzigd door ReVision. op 03-08-2023 23:13 ]
hoi
Daar zou ik niet op hopen. Als iets retired is bij LEGO, dan is het einde verhaal, los van de tweedehands verkoop.ReVision. schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:11:
Worden er eigenlijk bij de Lego World beurs ook Lego sets verkocht? En dan doel ik vooral op retired sets die niet meer in de winkels te krijgen zijn?
Er gaat héél véél tijd in een digitale handleiding zitten.zonoskar schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:21:
[...]
Ik heb even in de handleiding zitten neuzen, maar het is (helaas) gewoon een serie foto's. De handleiding van timitm's F40 is wel digitaal en lijkt daardoor veel meer op Lego. Maar goed, vanaf foto's bouwen is een extra uitdaging, iets wat bij Lego soms ver te zoeken is.
Een fotohandleiding is denk ik makkelijker te maken en heeft inderdaad meer uitdaging. Geen vakje met wat je nodig hebt, zelf zoeken. Vaak ook meer onderdelen per stap: gewoon 2 foto's geen 20 stappen voor een motorblok waar je er al -tig van gebouwd hebt. Niet voor de beginner, dus mooi om te doen.
Hoezo is dit een Airbus-IP-set?rammes schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:23:
De laatste keer dat Lego World was in 2019, hadden ze op de beursvloer een winkel van Toy Champ met 10% beurskorting.ReVision. schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:11:
Worden er eigenlijk bij de Lego World beurs ook Lego sets verkocht? En dan doel ik vooral op retired sets die niet meer in de winkels te krijgen zijn?
Geen retired sets.
Kan dit uitverkocht raken (de reguliere tickets dan) En hoe snel gaat dat dan? Ik wil gaan maar ben nog in overleg met anderen over de datumhimlims_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:51:
[Afbeelding]
[...]
zijn er plannen vanuit het topic? entree 23/26euro (early bird lijkt al uitverkocht te zijn)
DC-3, Constellation,... en een hele boel 'warbirds' die Lego waarschijnlijk nooit zal uitbrengenAzure schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:48:
[...]
Dit zou bijna de start kunnen zijn van een eigen serie. ‘Lego Aviation’. Een A380 of een 747 officieel door Lego uitgebracht, kom maar door.
Esthetisch heb ik het dus meer voor oudere vliegtuigen dan het moderne spul, maar ja een lijn/serie met vliegend materiaal mag er zeker bijkomen
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Wel kort over gehad, maar nog niks besloten voor dit jaar. We zijn er al tweemaal eerder geweest en misschien dit jaar weer een keertje na zo'n lange tijd.himlims_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:51:
De keren dat ik ben geweest was er een Intertoys waar je een paar mooie deals had (vond ik destijds tenminste). Daarnaast nog een klein stalletje ergens met wat kleine LEGO spullen, zoals LEGO thema broodtrommels o.i.d. en een hoek waar je LEGO steentjes kunt graaien en afrekenen. Beide jaren niks gezien van retired sets of tweedehands. Er zijn genoeg andere LEGO beurzen waar ze wel meer van dat soort kraampjes hebben.ReVision. schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:11:
Als je hem hebt gebouwd kan je een scene maken waarmee je de Titanic uit 'de oceaan' probeert te vissencherrycoke schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:18:
[Afbeelding]
jaaaaaaaaaa, ik kan weer bouwen
Redt je niet qua gewichtDennisZ88 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:51:
[...]
Als je hem hebt gebouwd kan je een scene maken waarmee je de Titanic uit 'de oceaan' probeert te vissen
Kortom het gaat (waarschijnlijk) uitverkocht raken? Het lijkt mij interessant eens heen te gaan, maar nog geen idee van welke dag, daar dan toch maar even over nadenken.himlims_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:36:
[...]
Is wel vaker geopperd, vandaar dat ik er nu een slinger aan geef.
Tickets gingen vorige keer vrij snel
Vandaar ook er een scene van maken
[ Voor 45% gewijzigd door DennisZ88 op 04-08-2023 10:31 ]
Of gewoon de kraan aanpassen, zodat ie nog meer kan tillenDennisZ88 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:30:
Vandaar ook er een scene van maken, of zoals Gim zegt, alleen een deel er aan laten hangen
Heb het schip ook besteld, lijkt me wel een goede deal voor 92 euroiketot schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:10:
Hier zijn de kaartjes voor Lego World ook binnen.
Zal de eerste keer worden, maar heb er erg veel zin in en denk dat het voor de kids (6jr) ook heel leuk zal zijn!
Ook naar aanleiding van post in aanbiedingen topic de eerste 2 setjes Dreamzzz besteld bij Intertoys met korting, extra Dreamzzz polybag en lego punten..
Memories of yesterday, will grow, but never die
M'n persoonlijke mening is dat er voor een 3-jarige echt niet zoveel te doen is. Ja ze hebben er misschien wel een draaimolen o.i.d. neergezet en ja je hebt natuurlijk Duplo als thema, maar gelet op het totaal aanbod van LEGO World denk ik dat het voor een 3-jarige redelijk beperkt is.Bint schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:15:
Hoe is Lego world voor kleine kinderen? Ik wil er dolgraag naartoe, maar wil mijn dochters van 3 en 5 ook graag meenemen (de oudste is Lego fan). Is dat goed te doen met kleine kinderen, zijn er leuke activiteiten voor ze?
Maar ligt er natuurlijk ook aan wat je 3-jarige interessant vind. Andere jaren waren er ook genoeg MOCs van mensen die tentoongesteld werden of bijvoorbeeld een mega grote GBC (great ball contraption). Als ze zoiets ook gewoon leuk vind om te zien en indrukken op te doen, ja dan is er natuurlijk gelijk wat meer.
En hoe content is de 3-jarige als ze vooral meeloopt?
[ Voor 41% gewijzigd door Gim op 04-08-2023 13:45 ]
https://www.bricktastic.n...imal-crossing-thema-2024/
Daarnaast ook sets met Animal Crossing thema.
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 04-08-2023 16:55 ]
Het lijkt mij cool als ze eens een platform scene uit brengen met normale minifiguren zoals die Sonic sets nu.meesje schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 16:54:
Dit jaar komt er weer een Nintendo set voor volwassenen. Naast LEGO 71374 Nintendo Entertainment System, 71411 The Mighty Bowser en 71395 Super Mario 64 Question Mark Block komt later dit jaar de LEGO 71426 Piranha Plant. Deze set verschijnt 6 november, kost maar 65 euro en heeft 540 stenen.
https://www.bricktastic.n...imal-crossing-thema-2024/
Daarnaast ook sets met Animal Crossing thema.
Bedankt voor de tip, ik heb het Haaienschip en de Turtle Van gekocht.iketot schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:10:
Tevens is er nog wat ander klein spul onderweg van Lego zelf. Heb eindelijk maar eens wat VIP punten uitgegeven
hoi
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Deze mevrouw verkoopt oude Lego, maar wie goed kijkt, ziet een buitendoos van de 924 in redelijke staat opgevouwen erbij zitten. Ze heeft mij op verzoek een foto gemaild en de doos lijkt nog heel en ziet er best nog netjes uit. Staat echter niet afgebeeld in de advertentie. Dus wie in de buurt van Den Haag Haarlem woont en heel graag een doos van de 924 wil hebben, doe een goed bod en verkoop eventueel de rest weer voor dezelfde prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door neanderthaler op 04-08-2023 19:42 ]
:strip_exif()/f/image/azliSj6hzVuyT1IMzh1pjk8g.jpg?f=fotoalbum_large)
En er wordt al druk gebouwd
:strip_exif()/f/image/7QJ8UirbFEUTzcmzei3nNKdH.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door IkWilbert op 04-08-2023 19:53 ]
I intend to live forever. So far, so good.
Nu zie ik op Bricklink dat ie eigenlijk nooit te koop staat: is dat omdat [1] het super schaars is? of [2] verzamelaars geen interesse hebben in deze meuk?
Ik vind de set zelf namelijk oninteressant en de figuren erbij vind ik ronduit lelijk. De losse stukjes zitten wel leuke bij (veel boogjes!), dus die kan ik nog wel ergens hergebruiken, maar als de set an sich nu voor een leuk bedrag naar een verzamelaar kan, dan doe ik dat liever.
Wat is wijsheid?
Hm... zal dan toch m'n best er even op moeten doen.Br00d schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:45:
@HelloIamAldo
Ziet ernaar uit dat je de set voor een barkie kan verkopen.
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door MvdD op 04-08-2023 22:08 ]
Waar zie jij hem voor 32? 38 is het laagste wat ik tegenkom namelijk.MvdD schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:08:
Ik ga het schildpadbusje van mevrouw Castillo halen bij de Intertoys actie voor €32 maar heb geen Lego-pas voor de puntenactie. Mocht iemand nog wat punten nodig hebben, dan mag je je EAN nummer naar me PM-en en dan zal ik hem toevoegen tijdens m’n order zodat er 3 punten bij jou worden bijgeschreven
Zie laatste post in het Lego aanbiedingentopic voor de info en kortingscodeSomerenV schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:09:
[...]
Waar zie jij hem voor 32? 38 is het laagste wat ik tegenkom namelijk.
Thanks! Dat topic vergeet ik altijdMvdD schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:11:
[...]
Zie laatste post in het Lego aanbiedingentopic voor de info en kortingscode

Tijd voor een tripje naar ikea, ik hoor het al.SomerenV schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:15:
[...]
Thanks! Dat topic vergeet ik altijdSinds Dreamzzz is uitgekomen doet het me niet zoveel, maar die schildpadbus is zó wacky dat ik hem stiekem toch wel heel tof vind
Het probleem is alleen dat ik niet zou weten waar ik dat ding kwijt moet. Nou heb ik wel plek, maar dan zou er een random set staan tussen verder vooral thema's. Lastig lastig.
Hoe langer ik naar het Dreamzzz thema kijk hoe leuker ik het begin te vinden merk ik! Heel tof dat het zo fantasierijk en kleurig is, dat kietelt mijn innerlijke kind precies goed haha! Ik denk dat het thema best veel potentie kan hebben voor nieuwe releases eigenlijk en het zal een van de eerste sets zijn die ik tevoorschijn ga halen om samen met m’n kinderen mee te spelen als ze oud genoeg zijn.SomerenV schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:15:
[...]
Thanks! Dat topic vergeet ik altijdSinds Dreamzzz is uitgekomen doet het me niet zoveel, maar die schildpadbus is zó wacky dat ik hem stiekem toch wel heel tof vind
De serie op Netflix is ook prima, gewoon leuke karakters, mooie graphics en helder verhaal dat er flink de vaart in houdt.MvdD schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:21:
[...]
Hoe langer ik naar het Dreamzzz thema kijk hoe leuker ik het begin te vinden merk ik! Heel tof dat het zo fantasierijk en kleurig is, dat kietelt mijn innerlijke kind precies goed haha! Ik denk dat het thema best veel potentie kan hebben voor nieuwe releases eigenlijk en het zal een van de eerste sets zijn die ik tevoorschijn ga halen om samen met m’n kinderen mee te spelen als ze oud genoeg zijn.
"Schat, m'n mancave heeft meer wandplanken en open kasten nodig, tot straks!"cherrycoke schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:19:
[...]
Tijd voor een tripje naar ikea, ik hoor het al.
Ben je dan niet bang dat je kinderen het dermate vette sets vinden dat ze meer willen, wat mogelijk niet meer kan omdat het thema niet meer actief is? Daar zou ik een beetje bang voor zijn namelijk. Kom je met iets tof aan zetten, daar willen ze meer van, maar kan niet want dat spul is X jaar oudMvdD schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:21:
[...]
Hoe langer ik naar het Dreamzzz thema kijk hoe leuker ik het begin te vinden merk ik! Heel tof dat het zo fantasierijk en kleurig is, dat kietelt mijn innerlijke kind precies goed haha! Ik denk dat het thema best veel potentie kan hebben voor nieuwe releases eigenlijk en het zal een van de eerste sets zijn die ik tevoorschijn ga halen om samen met m’n kinderen mee te spelen als ze oud genoeg zijn.
Sja, dan kun je 2 dingen doen ..SomerenV schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 23:50:
[...
Ben je dan niet bang dat je kinderen het dermate vette sets vinden dat ze meer willen, wat mogelijk niet meer kan omdat het thema niet meer actief is? Daar zou ik een beetje bang voor zijn namelijk. Kom je met iets tof aan zetten, daar willen ze meer van, maar kan niet want dat spul is X jaar oud
1) vertellen dat het een oude serie is die er nu niet meer is dus zoek maar wat anders leuks..
Of 2) alles van de serie Dreamzzz kopen zodat je toch wel een goede 30(?) sets hebt .. 😁. Dat lijkt me de leuke optie, maar optie 1 lijkt me ook prima..
Kleine aanvulling: naast Netflix ook via Prime Video.HelloIamAldo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 23:42:
[...]
De serie op Netflix is ook prima, gewoon leuke karakters, mooie graphics en helder verhaal dat er flink de vaart in houdt.
En als je hem niet hebt dan heb je pech, want retiredIf you already have the 21322 Pirates of Barracuda Bay set you can dock it alongside the pier.
Hopelijk komt deze ooit terug in productie.
Ik ben het helemaal met je eens en fijn om te zien dat Lego ook deze kant op gaat en niet alleen hele dure AFOL sets ontwikkelt.MvdD schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:21:
[...]
Ik vind ze overigens wel stevig aan de prijs afgezet tegen het aantal steentjes, ze zouden dat voor kinderen wat vriendelijker mogen inzetten.
ja nu moet ik dat fortress wel kopen want ik heb de 21322 nog in de doos op zolder liggen en als ik ook een stadje wil gaan maken moet ik die boot wel ergens kunnen aanleggen natuurlijkFlying schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:05:
Einde van het derde boekje bij Eldorado Fortress;
[...]
En als je hem niet hebt dan heb je pech, want retired.
Hopelijk komt deze ooit terug in productie.
Heb je al naar City gekeken? Qua prijs per steentje zijn deze ook flink aan de prijs.Afas schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:02:
[...]
Ik vind ze overigens wel stevig aan de prijs afgezet tegen het aantal steentjes, ze zouden dat voor kinderen wat vriendelijker mogen inzetten.
Zelf ben ik een groot liefhebber van het Creator3in1 thema. Goede prijs per steentje. Veel bouwplezier. Regelmatig flink in de aanbieding. En geen stickers!
Beter niet te lang mee wachten. Je weet nooit wanneer iets op pensioen gaat.Afas schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:04:
[...]
ja nu moet ik dat fortress wel kopen want ik heb de 21322 nog in de doos op zolder liggen en als ik ook een stadje wil gaan maken moet ik die boot wel ergens kunnen aanleggen natuurlijk
:strip_exif()/f/image/lAwNb1LcOpGXbuApvWWJzdc3.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is de set pas compleet
[ Voor 3% gewijzigd door Marsman83 op 05-08-2023 13:50 ]
die set is vrij nieuw toch?Flying schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:33:
[...]
Beter niet te lang mee wachten. Je weet nooit wanneer iets op pensioen gaat.
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Vanochtend de build eindelijk afgerond.

Het uiteindelijk resultaat is fantastisch, het is echt een heel gaaf model en ik ben blij dat ik de handleiding en een tweede lego set voor de Countach heb gekocht. Wel zitten er zeker een paar minpunten aan deze MOC.
- Omdat voor het ontwerpen van het model enkel de steentjes van de Porsche gebruikt mochten worden, zijn er best wat concessies gedaan kwa stevigheid. Ik had tijdens het bouwen zeer regelmatig dat er dingen loskwamen. Ook nu hij klaar is zitten er best wat onderelen redelijk los, en in tegenstelling tot de Porsche heb ik niet het gevoel dat je er fatsoenlijk mee kan spelen.
- De bouwen zelf was ontzetten traag en saai. je bent continue per steentje aan het plaatsen en dan elke keer weer door de pdf moet scrollen, weer een steentje, weer scrollen etc. Ik heb er daarom redelijk wat sessies over moeten doen, want elke keer was ik het bouwen binnen een uur eigenlijk wel zat. Dit heb ik nog nooit eerder gehad, ook niet bij andere MOC's
- Ik had regelmatig het idee dat sommige stappen veel eerder en tegelijk gedaan hadden kunnen worden om het bouwplezier te verbeteren.
Uiteindelijk is voor mij het resultaat wat telt, en ik zal de MOC dan ook aan iedereen aanraden. Echter hou er rekening mee dat het echt geen leuke build is en dat is voor sommige mensen misschien nog wel belangrijker.
hoi
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Hij blijft toch wel heel gaaf. Heb de pdf van deze moc al maanden geleden aangeschaft, maar heb hem nog steeds niet gebouwd omdat ik de originele Porsche toch ook wel mooi vindt. Denk er nu ook wel over na om dan toch maar een tweede set voor erbij te nemen.ReVision. schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:36:
Een paar weken geleden eindelijk de Creator Porsche (10295) voor een fatsoenlijke prijs tweedehands van Marktplaats kunnen kopen. Wilde er niet te veel voor betalen aangezien ik de set al heb en hij gebruikt ging worden voor de Firas Lamborghini Countach MOC
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het uiteindelijk resultaat is fantastisch, het is echt een heel gaaf model en ik ben blij dat ik de handleiding en een tweede lego set voor de Countach heb gekocht. Wel zitten er zeker een paar minpunten aan deze MOC.
- Omdat voor het ontwerpen van het model enkel de steentjes van de Porsche gebruikt mochten worden, zijn er best wat concessies gedaan kwa stevigheid. Ik had tijdens het bouwen zeer regelmatig dat er dingen loskwamen. Ook nu hij klaar is zitten er best wat onderelen redelijk los, en in tegenstelling tot de Porsche heb ik niet het gevoel dat je er fatsoenlijk mee kan spelen.
- De bouwen zelf was ontzetten traag en saai. je bent continue per steentje aan het plaatsen en dan elke keer weer door de pdf moet scrollen, weer een steentje, weer scrollen etc. Ik heb er daarom redelijk wat sessies over moeten doen, want elke keer was ik het bouwen binnen een uur eigenlijk wel zat. Dit heb ik nog nooit eerder gehad, ook niet bij andere MOC's
- Ik had regelmatig het idee dat sommige stappen veel eerder en tegelijk gedaan hadden kunnen worden om het bouwplezier te verbeteren.
Uiteindelijk is voor mij het resultaat wat telt, en ik zal de MOC dan ook aan iedereen aanraden. Echter hou er rekening mee dat het echt geen leuke build is en dat is voor sommige mensen misschien nog wel belangrijker.
Zeker, was meer een knipoog dat je nooit genoeg Lego kan hebben
Ik heb hier van m'n laatste bestelling de GWP's liggen die ik nog wil gaan verkopen:spok9 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:02:
Zijn er toevallig nog mensen die de Pirates of Funky VIP add-on pack over hebben en ervan af willen?
- 40512 - Fun and Funky
- 40580 - Blacktron Cruiser
- 40581 - Bionicle Tahu and Takua
- 40582 - 4x4 ambulance
Ik hecht er verder niet veel waarde aan en zou liever bijvoorbeeld de 71458 DREAMZzz krokodillenauto willen hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door MvdD op 05-08-2023 16:12 ]
Of eigenlijk niet thuis. We zijn bezig met een ander huis, en hoewel de mancave ongeveer even groot blijft qua oppervlakte, ga ik er qua muurruimte enorm op vooruit. Als de belangrijke dingen zijn aangepakt ergens volgend jaar maar 's gaan kijken naar mooie kasten om meer Lego te kunnen uitstallen.
Misschien kan ik dan eindelijk de Saturn V en Spaceshuttle gaan bouwen.
meermaals zijn de Ikea vitrinekasten goed ontvangen en beoordeeld hierGaius schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 16:16:
Ik zie mogelijkheden thuis voor meer Lego.![]()
Of eigenlijk niet thuis. We zijn bezig met een ander huis, en hoewel de mancave ongeveer even groot blijft qua oppervlakte, ga ik er qua muurruimte enorm op vooruit. Als de belangrijke dingen zijn aangepakt ergens volgend jaar maar 's gaan kijken naar mooie kasten om meer Lego te kunnen uitstallen.
Misschien kan ik dan eindelijk de Saturn V en Spaceshuttle gaan bouwen.
Succes met koop/verhuizing
Los daarvan heb ik er veel zin in!
Net maar even een tweedehandsje op de kop getiktcordonbleu schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:46:
[...]
Hij blijft toch wel heel gaaf. Heb de pdf van deze moc al maanden geleden aangeschaft, maar heb hem nog steeds niet gebouwd omdat ik de originele Porsche toch ook wel mooi vindt. Denk er nu ook wel over na om dan toch maar een tweede set voor erbij te nemen.
Ik denk dat dit wel een van de beste alternative builds is die er zijn momenteel. Heb hem ook gebouwd en heeft heel lang on display gestaanReVision. schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:36:
Een paar weken geleden eindelijk de Creator Porsche (10295) voor een fatsoenlijke prijs tweedehands van Marktplaats kunnen kopen. Wilde er niet te veel voor betalen aangezien ik de set al heb en hij gebruikt ging worden voor de Firas Lamborghini Countach MOC
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel gaaf ook om hem naast de Porsche te zien. Heb er ook aangedacht om een 2e set hiervoor te halen maar vond dat ik dan teveel wit zou krijgen.
Had kort daarvoor ook al de Space Shuttle gebouwd.

Wat mij opvalt, is dat het wel lijkt alsof er 2 soorten witte steentjes zijn gebruikt? Ik heb witte steentjes die nog echt spierwit zijn, maar ik heb ook witte steentjes die verkleurd (geel) zijn geworden
Vaak bu'j te bang!
Toevallig ben ik gisteravond bij mijn ouders de zolder op geklommen om eens te kijken wat daar nog aan verborgen schatten ligt. Ik constateerde exact hetzelfde, 2 verschillende kleuren wit, waarvan ik 100% zeker ben dat de 'verkleurde' witte bricks voorheen ook echt spierwit waren.-tom-562 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:49:
Vandaag mijn 30/35 jaar oude lego uit de week gehaald (heeft ruim dagen in een zeepsop geweekt). Wat een viezigheid komt er vanaf![]()
Wat mij opvalt, is dat het wel lijkt alsof er 2 soorten witte steentjes zijn gebruikt? Ik heb witte steentjes die nog echt spierwit zijn, maar ik heb ook witte steentjes die verkleurd (geel) zijn geworden
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked