Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 309 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.377.702 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:28

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:08:
[...]

Tot je beseft dat je voor 200euro aan extra onderdelen moet bestellen voor die MOC. Ik wil die F40 ook bouwen, maar de extra onderdelen zijn me te duur.
Holy :X

Ik vind het ook een vrij geslaagde F-40 (hoewel de hoek van de A-pilaar het voor mij uiteindelijk verpest), maar een Daytona + 200 euro aan extras is wel een beetje nuts, leuk voor de bouwer zelf of de ultieme F-40 fan, maar "goh, laat ik dat alternate model eens bouwen" is er niet bij

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaRoof
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08:16
zonoskar schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:08:
[...]

Tot je beseft dat je voor 200euro aan extra onderdelen moet bestellen voor die MOC. Ik wil die F40 ook bouwen, maar de extra onderdelen zijn me te duur.
Waar zie je dit? Hij staat toch gewoon als alt build?
3580 parts in common (338 unique) that appear in both MOC-140404 42143 Ferrari F40 - 1:8 - alternate build and 42143-1 Ferrari Daytona SP3 (excluding spare parts).

0 parts (0 unique) are in MOC-140404 42143 Ferrari F40 - 1:8 - alternate build that are not in 42143-1 Ferrari Daytona SP3 (excluding spare parts).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:28

TheDudez

Usenet stofzuiger!

jordy89 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:04:
Ik vind dit de prijzen op marktplaats altijd zo hoog. Ik ben op dit moment aan het kijken om de blacksmith te kopen. Bij een aantal winkel is deze nu te koop voor 150 euro. Op marktplaats vragen de meeste mensen er €140-160 voor zonder een optie om een bieding te doen. Het lijkt mij toch dat niemand dat gaat kopen. Voor €10 gaat toch niemand het via MP kopen ipv nieuw in de winkel. Ik zou via MP dan €110 ofzo redelijk vinden, maar daar krijg je hem gebouwd nog niet eens voor. Dit zie ik ook zo bij andere sets. Ik ga hem nu dus gewoon nieuw kopen. Wat zijn jullie ervaringen met sets kopen via marktplaats?
Markplaats is handig als je een GWP wilt hebben en oude sets. Maar die zijn dan vaak wel prijzig.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:39

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

RubjeMazter schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:09:
[...]

In de beschrijving staat volgens mij dat het met de originele onderdelen gebouwd kan worden, of zie ik iets over 't hoofd? :X ik wou deze build instructies ook kopen namelijk
Je hebt gelijk. Ik had het over deze MOC: https://rebrickable.com/m...o/18-ferrari-f40/#details Zonder vte klikken dacht ik dat het over de Loxlego MOC ging, die is echt vele malen beter (IMHO).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:19
zonoskar schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Je hebt gelijk. Ik had het over deze MOC: https://rebrickable.com/m...o/18-ferrari-f40/#details Zonder vte klikken dacht ik dat het over de Loxlego MOC ging, die is echt vele malen beter (IMHO).
Mag ook wel voor dat geld 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:27
Ik heb onlangs een bak lego gekocht op marktplaats met de hoop/illusie dat het een beetje vergelijkbaar zou zijn als mijn eigen bak. Wat (bijna) complete sets die hier en daar een steentje missen. Maar niets is minder waar, ik denk dat dit een bak was van iemand die al het nuttige eruit heeft gehaald en weer heeft doorverkocht. Maw, het gros heb ik niets aan. Wat doen jullie daar mee? Ik zit eraan te denken om het maar weer op MP te knallen, maar wil ook niet de illusie wekken dat dit complete sets zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32
ThaRoof schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:17:
Ik verkoop veel sets na 1-2x bouwen weer, omdat ik anders niet meer door mijn huis kan rondlopen....
Een huis is niet in om rond te lopen, dat is opslag voor je collecties! ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:57:
[...]

Het anti-Amazon argument dat ik vaak lees is dat de verpakking/doos te wensen overlaat.
Ik heb slechts één bestelling gedaan bij Amazon 'ooit eens' en de doos was inderdaad beschadigd.
Ik heb nu 2 keer een klein lego setje via amazon besteld, beide kwamen geplet binnen. De grote sets gaan vaak wel goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgPpSy3xZspJfDeOM2RxK5_RR7I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/njCLcbrVGxMz99ivVUFLmBCQ.jpg?f=user_large

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:53
Ond schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:41:
[...]

150 in de winkel, 140 op mp, 10 euro beter af. Dat is dan toch een prima mp prijs zolang het bij je in de buurt is? :?

Ik handel ook wel eens wat, meestal met maar een paar euro winst of om wat vip punten of gwps op te strijken en heb dit argument wel eens gehad van geïnteresseerden (samengevat: ‘hoi jij biedt deze set aan, voor 10-20 meer kan ik hem bij winkel x kopen, dus kan je nog goedkoper?’, terwijl je dan dus al goedkoper bent), maar ik snap het echt niet.

Het zijn nieuwe sets, de verkopers doorgaans hobbymatige handelaren en de prijs is dus gelijk of meestal lager. Waarom is het pas vanaf 40 daar onder redelijk zoals in je voorbeeld? Er lijkt een veronderstelling te zijn dat het iemand is die spijt heeft en een doos verkoopt ofzo? Dat is echt niet wat marktplaats is hoor. :)

Garantie etc maakt het verschil niet, uitgaande van gesealde dozen. Dat maakt ook dat lego populair is bij marktplaats handelaren, een winkel levert niet veel toegevoegde waarde. Door de goede service van lego en daardoor lage toegevoegde waarde van een winkel gaat het vooral om prijs. :)
Ik snap je beredenatie wel, maar persoonlijk koop ik pas iets via MP als het goedkoper is dan in de winkel. Ik vind voor € 10 het risico's (o.a. minder zekerheid/garantie) van het kopen via MP niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:14
TheDudez schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:27:
[...]

Markplaats is handig als je een GWP wilt hebben en oude sets. Maar die zijn dan vaak wel prijzig.
Ik heb veel GWP's gewoon op MP gekocht omdat ik op dat moment geen 200+ euro aan sets in gedachten had bv. En er staan er altijd meer dan voldoende op MP, dus uiteindelijk kun je dan bijvoorbeeld die blacktron GWP wel scoren voor 25 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ond schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:41:
[...]

150 in de winkel, 140 op mp, 10 euro beter af. Dat is dan toch een prima mp prijs zolang het bij je in de buurt is? :?

Ik handel ook wel eens wat, meestal met maar een paar euro winst of om wat vip punten of gwps op te strijken en heb dit argument wel eens gehad van geïnteresseerden (samengevat: ‘hoi jij biedt deze set aan, voor 10-20 meer kan ik hem bij winkel x kopen, dus kan je nog goedkoper?’, terwijl je dan dus al goedkoper bent), maar ik snap het echt niet.

Het zijn nieuwe sets, de verkopers doorgaans hobbymatige handelaren en de prijs is dus gelijk of meestal lager. Waarom is het pas vanaf 40 daar onder redelijk zoals in je voorbeeld? Er lijkt een veronderstelling te zijn dat het iemand is die spijt heeft en een doos verkoopt ofzo? Dat is echt niet wat marktplaats is hoor. :)

Garantie etc maakt het verschil niet, uitgaande van gesealde dozen. Dat maakt ook dat lego populair is bij marktplaats handelaren, een winkel levert niet veel toegevoegde waarde. Door de goede service van lego en daardoor lage toegevoegde waarde van een winkel gaat het vooral om prijs. :)
Ik snap hem wel, voor 10 euro kun je zelf al practisch niet gaan rijden, tenzij op loop of fiets afstand. Daarbij worden sets door webwinkels veelal gratis verzonden. Dus 'maar' 10 euro besparen, gaat niet gauw op 40 euro wordt inderdaad interessant, dan kan je de set beter bij een webwinkel bestellen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-07 06:55
Timx2 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:41:
Ik heb ook sets en onderdelen te koop staan voor ‘onrealistische vraagprijzen*’, maar vergeet niet dat er ook een kleine groep kopers is die bereid is dat te betalen mits ze het product in het echt kunnen aanschouwen of een andere motivatie hebben het bedrag neer te leggen. Ik woon in het Limburgse en het aantal potentiële klanten ligt hier lager dan in de randstad, maar dat geldt natuurlijk ook voor het aanbod. Sommige advertenties heb ik 1-2 jaar te koop aangeboden, maar ze zijn uiteindelijk wel voor die ‘belachelijke prijzen’ weggegaan. Het is een beetje geluk hebben met elkaar vinden.
Voor mij geldt dat het spul niet weg hoeft en doorgaans stijgt de waarde door de jaren heen toch wel.

* = stevige bricklink prijs
met de inflatie van de afgelopen jaren is je prijs eigenlijk vanzelf steeds lager geworden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:35
Gisae schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:10:
[...]

Ik heb nu 2 keer een klein lego setje via amazon besteld, beide kwamen geplet binnen. De grote sets gaan vaak wel goed.
[Afbeelding]
Dit is exact wat ik ook voorhad, enkele doosjes (71238 Cyberman Fun Pack) zaten gewrongen in een te kleine doos waardoor ze er open/gedeukt uitkwamen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:26
HelloIamAldo schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:26:
[...]
met de inflatie van de afgelopen jaren is je prijs eigenlijk vanzelf steeds lager geworden B)
Dat realiseerde ik mij ook bij mijn laatste verkoop 😂, maar goed… ergens houdt het ook op😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:02
[...]

[Afbeelding]
Laatst ook een kleine set besteld na toch huiverig na gedacht te hebben om gewoon een paar euro extra te betalen en dan bij bol.com te bestellen (waar bij mij bestellingen altijd goed gaan). Toch uiteindelijk gedaan en kwam met deuken en schade binnen :(

Ik denk dat ze voetballen met lego bij Amazon :+

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:19
_Dune_ schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:02:
[...]

Ik snap hem wel, voor 10 euro kun je zelf al practisch niet gaan rijden, tenzij op loop of fiets afstand. Daarbij worden sets door webwinkels veelal gratis verzonden. Dus 'maar' 10 euro besparen, gaat niet gauw op 40 euro wordt inderdaad interessant, dan kan je de set beter bij een webwinkel bestellen.
Precies. Verzenden is ook al 6,95. Bij een winkel is er nog wel eens korting of cashback of spaarpunten of watdanook. Die 10e voordeel verdampt snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Met Marktplaats kom ik het graag ophalen. Dat scheelt verzendkosten en gedoe voor de verkoper. In veel gevallen betekend dit dat de advertentie op fiets afstand is binnen of rond mijn stad. Ik heb het geluk dat ik in één van de grotere steden woon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
ThaRoof schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:17:
Nadeel is dat je een ticket nodig hebt, want de winkel zit airside (dus na security), maar gelukkig kun je met Ryanair een enkele reis voor rond de €10,- kopen.

Ik verkoop veel sets na 1-2x bouwen weer, omdat ik anders niet meer door mijn huis kan rondlopen en zet bewust bieden aan, ondanks dat ik een verkoopprijs in gedachten heb.
Mijn vraagprijs is juist wel onrealistisch hoog omdat ik anders moet gaan uitleggen waarom €200,- voor de Eiffeltoren niet voldoende is. Daarnaast heb ik gemerkt dat een koper ook gelukkiger wordt van 20% van de vraagprijs af krijgen ipv diezelfde prijs betalen als het de vraagprijs was O-)
Serieus? €10 enkele reis? En hoeveel totaal als je ook nog terug wil? :+ Ik kan me ergens niet voorstellen dat ik voor €20 op en neer kan reizen. Dat zou een dagje LEGO Land wel leuk maken :) Maar dat is dan met vertrektijden om 3am of zo?

Met een aantal sets ben ik nu ook de weg ingeslagen van verkopen na een tijdje bouwen en hebben staan. Sommige sets doen me net wat meer en die hou ik, maar een aantal sets verkoop ik weer.

Ik zet ook een hogere vraagprijs in en dat is inderdaad omdat mensen doorgaans 'gelukkig' zijn als ze wat van de prijs kunnen afsnoepen. De vanaf prijs is wat je zelf prima vind en alles daarboven is mooi meegenomen :) Is je vraagprijs belachelijk hoog, dan heb je kans dat je minder potentiële kopers trekt, is je vraagprijs gemiddeld dan heb je kans dat je niet opvalt tussen de rest (en moet je het soms gewoon hebben van de betere locatie/afstand waar een koper voor gaat) en is je vraagprijs te laag dan gaan mensen zich afvragen wat er niet klopt aan de deal :P Als ik er sneller vanaf wil dan probeer ik een idee te krijgen van "gemiddeld" en ga ik daar net onder zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 28-07-2023 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:22
[...]

[Afbeelding]
Kapoen schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:50:
[...]

Dit is exact wat ik ook voorhad, enkele doosjes (71238 Cyberman Fun Pack) zaten gewrongen in een te kleine doos waardoor ze er open/gedeukt uitkwamen.
Als dit soort dingen bij mij gebeuren is het direct naar de klantenservice. Is tot 3x toe gebeurd, alleen kleine setjes. Je krijgt een vervangend (hetzelfde) product of 30% terug (let wel op dat als je het niet aangeeft, ze dit in je Amazon Wallet terug storten ipv bankrekening).

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
En dan bouw je na lange tijd de Technic 42078 MACK Anthem truck weer eens op en realiseer je hoe tof die build en resultaat ook alweer was. Hoezo overwoog ik die ook alweer van de hand te doen?

En alle onderdelen weer schoon en stofvrij *O*

Het plan om de Technic sets na bouw korter te laten staan en ze vervolgens weer af te breken voor een andere build van die set of een andere set geeft weer hernieuwd enthousiasme ...en minder display plek nodig :)

Goed weekend zo 8)

[ Voor 39% gewijzigd door Gim op 29-07-2023 11:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik vind het een hele leuke set, maar ik wacht wel op een aanbieding van rond de 50/60 euro.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:50
Gebruiken jullie een bepaalde website (lego.com? Brickwatch?) om bij te houden welke sets jullie hebben en/of willen?

Ik was begonnen met wat (wens)setjes op te slaan op de lego site. Maar oude sets die ik heb zijn op die site niet te bewaren lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:08
JeyJey schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:32:
Gebruiken jullie een bepaalde website (lego.com? Brickwatch?) om bij te houden welke sets jullie hebben en/of willen?

Ik was begonnen met wat (wens)setjes op te slaan op de lego site. Maar oude sets die ik heb zijn op die site niet te bewaren lijkt het.
Ik doe het op rebrickable, daar kan je dan ook met al je sets een zoekactie starten wat je allemaal kan maken van je inventaris.

Op brickwatch heb ik een paar sets die ik volg voor de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Ik gebruik Brickset: fijne website met stats en goede export/deelmogelijkheden :)

Verder BrickWatch voor het volgen van sets die ik nog wil hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Zegato op 29-07-2023 15:44 ]

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Gisteren dan eindelijk de Ferrari afgemaakt. :)
Prachtige build. Damn wat is hij groot haha!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1Jheaw_vtDTGj-r5NNcGy0oHms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IAg0V1BFr84IsxUVGgtifJo4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxQojpHtBgt-96PHyhyEICWJFTI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2W02gzk5mayys0cEQQKkSGXJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLtcFDYCg_6AKBl220Dyw7DM1pQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtnViDBxIjnfjMLCghihqTiM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DBcMZ5gaf7Xr35EbkBxf34e7fc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4nz07ZyjCfnBA7INkJbW511.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eHB2UBWsegN0q9L60HCrd7PZ_8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rh7xFr5LF2lsiHzd4ft8F0g9.jpg?f=fotoalbum_tile

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

Ik gebruik daar Brickwatch voor..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

Rebrickable en Brickeconomy

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
[...]

[Afbeelding]
Voor wat kleinere produkten gebruiken ze inderdaad deze waardeloze verpakking. Deze deukt vrij snel in. Ik zie liever kleine normale dozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Timx2 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 07:41:
Ik heb ook sets en onderdelen te koop staan voor ‘onrealistische vraagprijzen*’, maar vergeet niet dat er ook een kleine groep kopers is die bereid is dat te betalen mits ze het product in het echt kunnen aanschouwen of een andere motivatie hebben het bedrag neer te leggen. Ik woon in het Limburgse en het aantal potentiële klanten ligt hier lager dan in de randstad, maar dat geldt natuurlijk ook voor het aanbod. Sommige advertenties heb ik 1-2 jaar te koop aangeboden, maar ze zijn uiteindelijk wel voor die ‘belachelijke prijzen’ weggegaan. Het is een beetje geluk hebben met elkaar vinden.
Voor mij geldt dat het spul niet weg hoeft en doorgaans stijgt de waarde door de jaren heen toch wel.

* = stevige bricklink prijs
Zojuist een nieuwe Lego set verkocht. Het betreft de Ideas Exo suit. Enige tijd geleden in een opwelling, tegen al een redelijk hoge prijs, via bricklink gekocht. Later tot bezinning :) gekomen. En nu weer voor een nog hogere prijs verkocht. Inderdaad gewoon kijken naar de prijzen bij NL bricklink winkels en wat de prijzen doen op MP. Ik ging op de laagste prijs zitten. Zojuist ‘ik wil het wel kopen voor de vraagprijs’ en verkocht. Het moet zelfs opgestuurd worden. Ik ben altijd wel benieuwd van waarom niet bij een andere (MP) verkoper kopen (met zelfde vraagprijs). Zijn mijn foto’s zo goed? Of de tekst? Of ruim aantal positieve beoordelingen?
Ik heb de advertentie afgelopen week een eerste keer moet verlengen. Dus net een maandje op MP. Vind ik nog wel meevallen. Je moet denk ik net die ene liefhebber treffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:38

L23

meesje schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:17:
[...]

Zojuist een nieuwe Lego set verkocht. Het betreft de Ideas Exo suit. Enige tijd geleden in een opwelling, tegen al een redelijk hoge prijs, via bricklink gekocht. Later tot bezinning :) gekomen. En nu weer voor een nog hogere prijs verkocht. Inderdaad gewoon kijken naar de prijzen bij NL bricklink winkels en wat de prijzen doen op MP. Ik ging op de laagste prijs zitten. Zojuist ‘ik wil het wel kopen voor de vraagprijs’ en verkocht. Het moet zelfs opgestuurd worden. Ik ben altijd wel benieuwd van waarom niet bij een andere (MP) verkoper kopen (met zelfde vraagprijs). Zijn mijn foto’s zo goed? Of de tekst? Of ruim aantal positieve beoordelingen?
Ik heb de advertentie afgelopen week een eerste keer moet verlengen. Dus net een maandje op MP. Vind ik nog wel meevallen. Je moet denk ik net die ene liefhebber treffen.
Die set lijkt me ook alleen interessant vanwege de groene Classic Space minifigure. Maar verder vind ik het niet echt Classic Space uitstralen. En met die hoge prijzen kan je leukere en grotere nieuwe sets kopen.

Een paar jaar iets vergelijkbaars gedaan met Lego 70816 Benny's Spaceship, Spaceship, SPACESHIP!, nog steeds niet gebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 29-07-2023 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:55:
[...]

Die set lijkt me ook alleen interessant vanwege de groene Classic Space minifigure. Maar verder vind ik het niet echt Classic Space uitstralen. En met die hoge prijzen kan je leukere en grotere nieuwe sets kopen.

Een paar jaar iets vergelijkbaars gedaan met Lego 70816 Benny's Spaceship, Spaceship, SPACESHIP!, nog steeds niet gebouwd.
Als ik me niet vergis, is de helm van de groene minifig ook nog afwijkend van de echte classic Space?

Benny’s spaceship zou ik destijds denk ik ook wel gekocht hebben, maar toen had ik nog geen interesse in Lego. Als ik de set wat langer bekijk, vind ik het ruimteschip ook best wel lelijk. Maar dat is waarschijnlijk weer de charme van deze set. In ieder geval matcht het totaal niet de 10497 Galaxy Explorer. Deze twee sets kun je niet naast elkaar zetten. :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:09
Toch maar gehaald op marktplaats. Tot nu toe heel tof. Misschien door de full experience.

Bouwen jullie ook weleens full experience? Serie aan drankje erbij? 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xG3JS4QEI57Uzs2U_mom_E8OK-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnvISnQHTpmt9aglsJGNK8v0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:38

L23

meesje schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:48:
[...]

Als ik me niet vergis, is de helm van de groene minifig ook nog afwijkend van de echte classic Space?

Benny’s spaceship zou ik destijds denk ik ook wel gekocht hebben, maar toen had ik nog geen interesse in Lego. Als ik de set wat langer bekijk, vind ik het ruimteschip ook best wel lelijk. Maar dat is waarschijnlijk weer de charme van deze set. In ieder geval matcht het totaal niet de 10497 Galaxy Explorer. Deze twee sets kun je niet naast elkaar zetten. :)
Klopt, gewoon een standaard motorhelm. Ik spaar daarom ook alleen de Classic Space minifiguren met classic helm. Blijft het ook simpel :P

Het is qua uitstraling inderdaad een ander soort set dan de Galaxy Explorer, maar wel vergelijkbaar formaat en gebruikt ook dezelfde windscreen. Lelijk wil ik het niet noemen, het ziet er inderdaad chaotisch druk uit. Maar zo maakt Benny in de Lego film van allemaal random Lego stenen zijn spaceship. Meer een moderne variant van Classic Space. De set heeft helaas ook aardig wat stickers. Vond het toen wel leuk om te hebben.

Het kleine Lego setje 70841 Benny's Space Squad is wellicht leuker om te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 15:53
Falcon Heavy schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:07:
Toch maar gehaald op marktplaats. Tot nu toe heel tof. Misschien door de full experience.

[Afbeelding]
Doe ik ook wel eens ja :)
Bij het bouwen van de Space Shuttle had ik een mooie documentaire ervan opgezet, net als bij de Saturn V.
Biertje en wat te knabbelen erbij en bouwen maar d:)b

Toch vind ik het ook wel lekker om helemaal analoog te bouwen, zonder schermtijd of muziek, lekker sereen :)

Het jeukt wel weer! Helaas is momenteel niet echt een set uit waarvan ik zeg, die moet ik hebben!
Alles wat ik nu zou kopen is bij gebrek aan beter :')

[ Voor 8% gewijzigd door Marsman83 op 30-07-2023 00:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gister een begin gemaakt met deze Eldorado moc.

https://rebrickable.com/m...-fortress-remake/#details

Je merkt toch wel dat er over heel veel dingen niet nagedacht is.

Veel onlogische stukken opbouwen, zoals 3 rijtjes met een 1*6 naast elkaar en dat 7 hoog in een dark grey.

Terwijl het steviger is met 1*4 in metselverband in welke kleur dan ook, aangezien het in de binnenkant van de constructie zit.

Sowieso zitten er heel veel stukken tussen waarbij je een andere kleur kan gebruiken omdat het uiteindelijk niet zichtbaar is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Falcon Heavy schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:07:

[Afbeelding]
Op dit moment bezig met Hogwarts Castle terwijl Stephen Fry de boeken voorleest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:34
Vanmorgen begonnen met Eldorado Fortress die ik gekregen heb voor mijn verjaardag. Ik was verbaasd om weer alle onderdelen in plastic zakjes te zien zitten. Gingen ze niet overstappen op papieren zakjes? Zelfs in het boekje staan de papieren zakjes afgebeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:18
Laatste set die ik gebouwd heb (Optimus vorig jaar december), wat ook nog plastic zakjes had, zat een papiertje bij dat de overstap naar papieren zakjes nog een WIP was. Geen papiertje in de doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vissersiris
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22-08-2023
Ik wil mijn Lego set graag sorteren op de genummerde zakjes waarin ik het gekocht heb. Is er ergens te vinden wat de inhoud is van de zakjes. Terug sorteren op basis van de instructies is best lastig, dus als er ergens lijstjes van zijn zou dit wel makkelijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:15
vissersiris schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:05:
Ik wil mijn Lego set graag sorteren op de genummerde zakjes waarin ik het gekocht heb. Is er ergens te vinden wat de inhoud is van de zakjes. Terug sorteren op basis van de instructies is best lastig, dus als er ergens lijstjes van zijn zou dit wel makkelijk zijn.
Zijn er niet. Dus achteraan beginnen en de handleiding volgen.

Óf de set gewoon nog een keer kopen en dan kijken wat er per zakje in zit })

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07 15:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjINi81jgXNgU_Rq50iYPSUHo1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jn6gnvCrPJNDkeCYMJxTVcdl.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje vaag ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
Gezien de kleuren, een Star Wars kerst setje? Lijkt me dan een GWP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-07 16:05
Zag deze gisteren ook voorbij komen, iemand had de doos te koop staan op e-bay. En dan zeg maar het bedrukte karton waar de doos nog uitgestanst moet worden.
Is een kerst diorama van de binnenzijde van de millennium falcon met kerstboom , kerstverlichting ed
Met Rey en Finn in kersttruien ( zoals in de adventkalenders gebeurd ) en Chewbacca, bb-8 en een porg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-07 16:05
davidov schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:48:
[...]

Schijnt een diorama set te zijn voor verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
davidov schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:48:
[...]

Boingo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:57:
[...]

Schijnt een diorama set te zijn voor verkoop.
Artikel op bricktastic.nl : LEGO Star Wars 40658 Millennium Falcon Holiday Diorama verschijnt in oktober 2023

relevant citaat:
LEGO heeft dit jaar al twee Star Wars-diorama’s uitgebracht, maar voor de feestdagen verschijnt er ook nog een derde set. Het zal gaan om LEGO Star Wars 40658 Millennium Falcon Holiday Diorama. De set is een feestelijke recreatie van een van de meest iconische schepen uit de Star Wars-franchise. Een afbeelding van de set is helaas nog niet beschikbaar.

Setnummer: 40658
Naam: Millennium Falcon Holiday Diorama
Thema: Star Wars
Aantal stenen: onbekend
Aantal minifiguren: 4
Prijs: €39,99 in LEGO Shop NL| BE
Releasedatum: 1 oktober 2023
Aanbevolen leeftijd: onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
Hmm had gehoopt dat het een GWP was zoals met de meeste SW holiday dingetjes (op de adventkalenders na dan).
Vind de winter-village en de SW diorama's wel voldoende, nu komt er ook nog een lijn met SW-holiday-diorama's. Ach ja, dan kan ik het idee van "alles verzamelen" alvast weer uit m'n hoofd zetten, als ze zo beginnen is dat al snel onbegonnen werk straks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja hoor eens, je koopt het ding maar gewoon :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

davidov schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:17:
[...]

Hmm had gehoopt dat het een GWP was zoals met de meeste SW holiday dingetjes (op de adventkalenders na dan).
Vind de winter-village en de SW diorama's wel voldoende, nu komt er ook nog een lijn met SW-holiday-diorama's. Ach ja, dan kan ik het idee van "alles verzamelen" alvast weer uit m'n hoofd zetten, als ze zo beginnen is dat al snel onbegonnen werk straks.
Als er een poppetje met kerst outfit in zit ( ongetwijfeld), ga ik toch echt voor de bijl. :) Al wordt ik er ook niet warm van als ik dit zo zie.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-07 09:01
Gim schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:32:
[...]

Serieus? €10 enkele reis? En hoeveel totaal als je ook nog terug wil? :+ Ik kan me ergens niet voorstellen dat ik voor €20 op en neer kan reizen. Dat zou een dagje LEGO Land wel leuk maken :) Maar dat is dan met vertrektijden om 3am of zo?
Ik denk dat mijn reactie te serieus is, maar stiekem denk ik dat we op een andere golflengte zitten.
Het idee is dus: je bent al met de auto in billund. Dan wil je even shoppen op het vliegveld maar om daar in de Lego winkel te komen moet je dus vliegen, althans een ticket hebben om voorbij security te komen.
Dat ticket kost 10 euro. Vliegen gaat hij nooit doen (is ook wel veel bijbetalen om die dozen met Ryan air mee te mogen nemen) maar stapt zonder te vliegen weer terug naar de auto en gaat dus met de auto uiteindelijk naar huis. Door de lay-out van het vliegveld moet je via de security ook weer het vliegveld verlaten, iets bij aankomst met een vliegtuig op billund normaliter niet hoeft. Maar hij vliegt nu niet dus daarom een andere route om terug te komen bij de auto. :*) .
Slim bedacht eigenlijk wel.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:27
Ik heb vanmorgen het park weer opgebouwd, en het inwoneraantal van de stad loopt ook weer op :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkhAVwAYuckMMu6QRyT-D87FzoA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjOvEbQ2RfmHLxGBgF9FHTt1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45ocDnFUfi53B7VLRsoHzzylS8E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/61dVo7Tf46YChkb3Tmkk5mK1.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:00:
Ik heb vanmorgen het park weer opgebouwd, en het inwoneraantal van de stad loopt ook weer op :)

[Afbeelding][Afbeelding]
Valt me nu pas op hoe 'gigantisch' de Town Hall eigenlijk wel niet is ten opzichte van de rest. Of dat of het ligt aan de foto of aan mezelf. Succes met de opbouw. Een verse start in een (nu nog?) stofvrije omgeving :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik heb hem niet gekocht, maar mijn maatje appte me net.....die heeft aardig wat hijskraan-modellen staan en die heeft de 42146 besteld, komt deze week binnen en dan ga ik eens kijken naar dat ding.

Wat een set joh :D , benieuwd wat daar van MOCs van verschijnen ook :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-07 18:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qwKPUlSuw-tjWycn7xAN6KQp1U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wvGYRBWuAcQRQvxX8zyuem4L.jpg?f=user_large

jaaaaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
42146 is nu dus al €170 goedkoper te vinden dan de prijs van LEGO. Benieuwd hoe ver de kortingen gaan oplopen wanneer we de feestdagen naderen dit of volgend jaar :)

Maar jeeeeeez.... wat een groot gevaarte! Ik wacht wel tot één van m'n kinderen het huis uit is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:11
Gisteren was ik met het gezin in Legoland en ik was van plan om de Ford GT (Technic) mee te nemen als souvenir. Dat de prijzen hier niet heel laag zijn had ik wel verwacht, maar het verschil was wel erg groot. In Nederland is hij voor 90 a 95 euro te koop, bij Legoland kostte hij omgerekend bijna 150 euro. Dat vond ik toch te gek.
Donderdag gaan we nog naar het Lego House, maar eens kijken hoe de prijzen daar zijn (gelijk, verwacht ik). En anders bestel ik hem als we thuis zijn, ter ere van ons bezoek aan Denemarken.
Uiteindelijk is de doos toch hetzelfde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06:59
Tja, gewoon de deense lego prijs van lego zelf. Daarnaast wordt de lego winkel in het park niet door lego zelf uitgebaat, en die zien het net zoals elke andere souvenirwinkel in elk ander atractiepark, cashen van iedereen die een rush heeft naar memorabilia.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32
Gim schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:17:
42146 is nu dus al €170 goedkoper te vinden dan de prijs van LEGO.
Dit is dan ook een extreem dure set imho, de standaard prijs is goed voor 23.59 cent per brick, met die korting nog steeds 17.34 cent per brick! Nu kan je stellen "Maar, Technics!", de Liebherr R 9800 Excavator (42100) was echter slechts 10.95 cent per brick bij de volle mep...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:17:
42146 is nu dus al €170 goedkoper te vinden dan de prijs van LEGO. Benieuwd hoe ver de kortingen gaan oplopen wanneer we de feestdagen naderen dit of volgend jaar :)

Maar jeeeeeez.... wat een groot gevaarte! Ik wacht wel tot één van m'n kinderen het huis uit is :P
Koop dat ding, bouw de kraan, en takel je kinderen daarmee het huis uit. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 19:42

spok9

Groen...

Out.of.Control schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:29:
Gisteren was ik met het gezin in Legoland en ik was van plan om de Ford GT (Technic) mee te nemen als souvenir. Dat de prijzen hier niet heel laag zijn had ik wel verwacht, maar het verschil was wel erg groot. In Nederland is hij voor 90 a 95 euro te koop, bij Legoland kostte hij omgerekend bijna 150 euro. Dat vond ik toch te gek.
Donderdag gaan we nog naar het Lego House, maar eens kijken hoe de prijzen daar zijn (gelijk, verwacht ik). En anders bestel ik hem als we thuis zijn, ter ere van ons bezoek aan Denemarken.
Ik was gisteren in het Lego House, de Deense Lego prijzen in de winkel maken het niet echt de moeite. De PAB wall is bijvoorbeeld 100DKK, dat is zo’n €14 (wel een grote selectie!). Galaxy Explorer doet hier dacht ik zo’n €130 i.t.t. €100 in NL…

De kids mochten wel een kadootje uitzoeken, maar iets kleins, om de schade te beperken :)

De Lego House exclusives zijn natuurlijk wel de moeite, als je ze leuk vind. Ik heb de Minifigure Tribute en Lego House Architecture sets gekocht. Vorig jaar waren we er ook en kocht ik de spuitgietmachine.

Oh, alle GWP’s waren op trouwens :(

Max twee per exclusive per huishouden trouwens… Dus als je er meer zou willen moet je aan begin én eind van je bezoek naar de shop en tussentijds in je kluis bewaren :)

@Frank_79 en @rammes het is dus niet gelukt ook voor jullie een set mee te nemen, ik ging pas einde dag en mocht er geen 4 meenemen :-(

Lego House zelf is trouwens erg leuk :)

Trouwens: de set die m’n dochtertje uitkoos in de Lego winkel zag mijn vrouw die avond bij de Føtex (supermarkt) voor 30% minder, dus Lego kopen bij Lego zelf is goed opletten ;) In dit geval was het de ervaring die telde :P

[ Voor 6% gewijzigd door spok9 op 01-08-2023 10:31 ]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-06 16:29
spok9 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:28:
[...]

Ik was gisteren in het Lego House, de Deense Lego prijzen in de winkel maken het niet echt de moeite. De PAB wall is bijvoorbeeld 100DKK, dat is zo’n €14 (wel een grote selectie!). Galaxy Explorer doet hier dacht ik zo’n €130 i.t.t. €100 in NL…

De kids mochten wel een kadootje uitzoeken, maar iets kleins, om de schade te beperken :)

De Lego House exclusives zijn natuurlijk wel de moeite, als je ze leuk vind. Ik heb de Minifigure Tribute en Lego House Architecture sets gekocht. Vorig jaar waren we er ook en kocht ik de spuitgietmachine.

Max twee per exclusive per huishouden trouwens… Dus als je er meer zou willen moet je aan begin én eind van je bezoek naar de shop en tussentijds in je kluis bewaren :)

@Frank_79 en @rammes het is dus niet gelukt ook voor jullie een set mee te nemen, ik ging pas einde dag en mocht er geen 4 meenemen :-(

Trouwens: de set die m’n dochtertje uitkoos in de Lego winkel zag mijn vrouw die avond bij de Føtex (supermarkt) voor 30% minder, dus Lego kopen bij Lego zelf is goed opletten ;) In dit geval was het de ervaring die telde :P
No worries. Hoop dat jullie een mooie tijd hadden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik wil die Yamaha eigenlijk nu bestellen, maar zul je zien is ie volgende week nog goedkoper :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:17

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

FastFred schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:22:
Ik wil die Yamaha eigenlijk nu bestellen, maar zul je zien is ie volgende week nog goedkoper :X
EUR 199,99 bij Play2Day in Gouda.. Zit zelf te twijfelen welke ik daar eerst ga halen: de Yamaha of Himeji.....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
@Stormtrooper Heb al gevonden voor 185 :+ Mijn vinger hangt boven de bestel knop :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
FastFred schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:51:
@Stormtrooper Heb al gevonden voor 185 :+ Mijn vinger hangt boven de bestel knop :X
En moeten we helpen duwen of je tegenhouden? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
we waren op vakantie ook in legoland, en waren een paar momenten vóór sluitingstijd van het park even in de winkel daar. Foute boel. Het hele park liep leeg, en besloot nog even massaal in de winkel inkopen te doen. NIET NORMAAL. Verstikkende menigte, kinderen die hun ouders kwijt raken, mensen die helemaal doordraaien en grote dozen Lego inkochten ( en inderdaad het was daar echt niet goedkoper ),

Bi-zar!!! je kon er amper normaal ademen daarbinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

Had je in de Lego house niet van die specifieke set(jes) die nergens anders te koop zijn behalve via Bricklink/Ebay voor woekerprijzen? Anders moet je er daar een paar van meenemen en met dikke winst verkopen, heb je je halve GT alweer terug verdiend (y)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

almightyarjen schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:29:
[...]

Had je in de Lego house niet van die specifieke set(jes) die nergens anders te koop zijn behalve via Bricklink/Ebay voor woekerprijzen? Anders moet je er daar een paar van meenemen en met dikke winst verkopen, heb je je halve GT alweer terug verdiend (y)
Klopt, maar daar mag je dus maar twee per set van meenemen om dit te voorkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:08
[...]

https://legohouse.com/en-gb/explore/exclusive-products/

Zou gewoon gaan genieten van het house, nog wel ff langs Lego restaurant gaan, leuke ervaring
(maar je kunt beter ergens anders eten).
niet vergeten langs de brickmachine te gaan.

is iemand nog langs mijn eerder tip geweest? was wel benieuwd of die nu weer aanbiedingen had.
Was goedkoper dan menig andere Lego winkel in Denemarken.
https://toosbuystorv.dk/lego/ Toosbuys Torv 1-4, 6261 Bredebro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
[...]

Als ik het voor het geld zou doen, zou ik beter die exclusives kunnen meenemen voor de handel en dan alsnog de GT in Nederland kunnen kopen ;)
Maar daar ga ik niet aan beginnen, de auto zit al vol zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
spok9 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:28:
[...]

Vorig jaar zijn we er ook geweest, toen heb ik de Camaro meegenomen en mijn zoon o.a. Lego House Architecture set. Heb het idee dat het prijsverschil toen kleiner was en die Architecture set is gewoon een leuke set.
Mijn vrouw heeft al een tafeltje gereserveerd in het restaurant. Niet voor het geweldige eten, maar wel voor de ervaring ;)

Volgende week gaan we nog naar Kopenhagen, misschien komen we daar nog wat leuke tegen. En anders niet, ook goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-07 18:31
Zojuist de nieuwe Batmobile 1996 (76224) en Batwing 1996 (76265) ontvangen.

De Batmobile staat inmiddels mooi tussen het rijtje met alle andere uitvoeringen op dezelfde schaal, maar dit wordt nu wel erg krap. Dus maar eens een mooi nieuw plekje voor vinden. Zeker nu de Batwing er ook nog bij komt.

At the end of each great post, there is a disappointing signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-07 06:55
Als je trouwens nog een leuk souvenirwinkeltje en museum wilt ipv overpriced Lego: op een half uur rijden ligt UNESCO World Heritage Site 697bis oftewel Jelling. Het is een fantastische plek om alles te zien en leren over Harald Blauwtand. Het winkeltje heeft veel vette Viking souvenirs, bordspellen, speelgoed, boeken en sieraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-07 02:25
HyperTrophy schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:06:
[...]

we waren op vakantie ook in legoland, en waren een paar momenten vóór sluitingstijd van het park even in de winkel daar. Foute boel. Het hele park liep leeg, en besloot nog even massaal in de winkel inkopen te doen. NIET NORMAAL. Verstikkende menigte, kinderen die hun ouders kwijt raken, mensen die helemaal doordraaien en grote dozen Lego inkochten ( en inderdaad het was daar echt niet goedkoper ),

Bi-zar!!! je kon er amper normaal ademen daarbinnen.
WEL NORMAAL😎

welke dag in de schoolvakanties is t dezelfde hoeveelheid mensen die op t laatste moment nog n klein cadeautje wil gaan kopen. Voor de volgende keer aan t begin kopen en in een kluisje doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-07 20:33
In de herftvakantie is t weer Lego World in de jaarbeurs. Iemand ooit geweest? En is t een aanrader voor een kind van 5?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vijv
  • Laatst online: 28-06 07:50
DCNY schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:39:
In de herftvakantie is t weer Lego World in de jaarbeurs. Iemand ooit geweest? En is t een aanrader voor een kind van 5?
Zeker, perfect evenement voor die leeftijd.
Wij hebben jaren het educatieve gedeelte in de Mindstorms stand georganiseerd, dat was 1 van de weinige activiteiten voor oudere kinderen.

Er is altijd een grote duplo stand, zwembaden vol Lego en Duplo, en uiteraard een hal vol Afol bouwwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:14
leosand schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:55:
[...]

https://legohouse.com/en-gb/explore/exclusive-products/

Zou gewoon gaan genieten van het house, nog wel ff langs Lego restaurant gaan, leuke ervaring
(maar je kunt beter ergens anders eten).
niet vergeten langs de brickmachine te gaan.

is iemand nog langs mijn eerder tip geweest? was wel benieuwd of die nu weer aanbiedingen had.
Was goedkoper dan menig andere Lego winkel in Denemarken.
https://toosbuystorv.dk/lego/ Toosbuys Torv 1-4, 6261 Bredebro
Zijn al die 4 sets nu nog als exclusive te krijgen, of alleen de 2023 set?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ond

Ond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeWYVcQJ-ab1KQNIL7fX6L8LfeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5JhEmt7oIiRTDglroDNi4zOH.webp?f=fotoalbum_large

https://www.bricktastic.n...-coruscant-guard-gunship/

Leuk deze. Had hem iets mooier verwacht, maar zeker leuk en sowieso fijn dat het geen witte is (ik probeer witte sets te vermijden ivm het verkleuren).

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Voor het eerst sinds de “dark ages” eens iets gemaakt zonder bouwtekening; aanrader!

Bij de Intertoys zag ik Lego Dots-zakjes (120 bricks) voor €0,98 hangen. Voor minder dan een cent per steen, kon ik ze niet laten liggen en kocht ik 11 zakjes, zonder te weten wat ermee te doen.

Vanavond had ik die prielsteentjes gecombineerd met wat random stenen uit een pick-a-brick-beker die hier nog stond, met dit als resultaat. Het is verre van perfect, maar het was echt leuk en uitdagend om iets te maken met hetgeen toevallig voorhanden is.

Daarmee ben ik van dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdRBkW92l8K3ghcp0dzAG5SGX88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TRDSnbtTh7u8b8lZ5UmHpjC.jpg?f=fotoalbum_large

Naar dit gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVTa-pyNfcbwrsVifqKKfukO0JY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0FLTDkSPiyiQIMll0qr5V6Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a16L2oOOJ3q-YPgef-zQc_WYm70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdfHQlcvLiFKJixD9onU5dZU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eb6mR-0dCqdXLFs9K2afyLSDO2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2PZ8JX7Lw1lHgInN30fSl3d.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had altijd een diepe onvoldoende voor elk vak wat ook maar enigszins met creativiteit te maken had, kortom: laat je niet tegenhouden om zelf iets te verzinnen; ben ervan overtuigd dat je versteld van je eigen creatie zal staan!

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik ben zelf toevallig ook bezig met het uitbreiden van het Up huis. Het leuke van de set is dat het een basis geeft die aanspoort om zelf af te bouwen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Zegato schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 00:04:
Voor het eerst sinds de “dark ages” eens iets gemaakt zonder bouwtekening; aanrader!

Bij de Intertoys zag ik Lego Dots-zakjes (120 bricks) voor €0,98 hangen. Voor minder dan een cent per steen, kon ik ze niet laten liggen en kocht ik 11 zakjes, zonder te weten wat ermee te doen.

Vanavond had ik die prielsteentjes gecombineerd met wat random stenen uit een pick-a-brick-beker die hier nog stond, met dit als resultaat. Het is verre van perfect, maar het was echt leuk en uitdagend om iets te maken met hetgeen toevallig voorhanden is.

Daarmee ben ik van dit:
[Afbeelding]

Naar dit gegaan:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik had altijd een diepe onvoldoende voor elk vak wat ook maar enigszins met creativiteit te maken had, kortom: laat je niet tegenhouden om zelf iets te verzinnen; ben ervan overtuigd dat je versteld van je eigen creatie zal staan!
Mooi geworden, lijkt wel of de set nu echt compleet is! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Ond schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 23:37:
[Afbeelding]

https://www.bricktastic.n...-coruscant-guard-gunship/

Leuk deze. Had hem iets mooier verwacht, maar zeker leuk en sowieso fijn dat het geen witte is (ik probeer witte sets te vermijden ivm het verkleuren).
Ik dacht dat het een Kerstset was om eerlijk te zijn 8)7
Blijkt dus echt een SW canon ding te zijn (ik ken er echt niets van) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond

Ond

Kapoen schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 07:55:
[...]

Ik dacht dat het een Kerstset was om eerlijk te zijn 8)7
Blijkt dus echt een SW canon ding te zijn (ik ken er echt niets van) :P
Haha grappig ik ook niet, ken de gunships alleen van de films. Maar ik kan de kerst associatie nu niet meer ontzien! _/-\o_ :*)

Komt goed uit, ik heb niet veel sw in huis, wel alle kerst figuurtjes van de kalenders. :*)

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Azure
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-06 21:31
Goedemorgen, wat is het genieten om in dit topic mee te lezen. Zonder zaken direct al te zwaar te maken, ik kamp momenteel met een depressie en naast sport en beweging merk ik dat - Lego - een oude hobby, ook een erg prettig 'medicijn' is.

De A-Frame boshut is gisteravond binnen gekomen, met het druilerige weer - wat voorlopig toch nog niet ophoudt - kan ik die mooi eens op mijn gemak gaan bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

zunrob schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:50:
[...]

Zijn al die 4 sets nu nog als exclusive te krijgen, of alleen de 2023 set?
De eend, Dagny Holm, Piraat en Lego House Architecture sets zijn nog te krijgen.

Spuitgietmachine is uit de handel.

[ Voor 6% gewijzigd door spok9 op 02-08-2023 09:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:48

IkWilbert

Het is mij!

Kaartjes voor legoworld zijn nu te bestellen.

Via https://legoworld2023.nl/

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FastFred
FastFred schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:22:
"Uw bestelling is onderweg"

oeps :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
IkWilbert schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:21:

Ik vraag me altijd af, zijn er veel volwassenen die naar Lego world gaan? Of is het echt puur voor kinderen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb onderdelen besteld voor de Ferrari F40 MOC van Loxlego :) Ben benieuwd.
https://rebrickable.com/m...o/18-ferrari-f40/#details

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-140629.jpg/1000x800.jpg?1684015276.535079

Ik wil hem vergelijken met: https://rebrickable.com/m...alternate-build/#comments maar om de Loxlego variant een beetj ebetaalbaar te houden ga ik de Daytona set als donor gebruiken, maar die van timtim gebruikt ook de Daytona set. Keuzes....

[ Voor 62% gewijzigd door zonoskar op 02-08-2023 12:50 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-07 14:45
ShadLink schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:33:
[...]Ik vraag me altijd af, zijn er veel volwassenen die naar Lego world gaan? Of is het echt puur voor kinderen.
Ik wil dit jaar ook weer gaan (ben 30). Ik vind het vooral heel tof om te zien wat er allemaal gebouwd is. De vorige keer dat ik er was liepen er aardig wat volwassenen rond, zowel met als zonder kinderen. Ja, er zijn plekken waar kinderen kunnen spelen en bouwen, maar daar heb je geen "last" van als volwassenen :) En ook genoeg bouwplezier voor de oudjes :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Azure
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-06 21:31
HappyPinguin schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:13:
[...]

Ik wil dit jaar ook weer gaan (ben 30). Ik vind het vooral heel tof om te zien wat er allemaal gebouwd is. De vorige keer dat ik er was liepen er aardig wat volwassenen rond, zowel met als zonder kinderen. Ja, er zijn plekken waar kinderen kunnen spelen en bouwen, maar daar heb je geen "last" van als volwassenen :) En ook genoeg bouwplezier voor de oudjes :+
+1 Hier gisteravond ook kaarten besteld. Denk maar zo, alleen met een volwassen salaris kun je die mooie sets in huis halen. Dus of het nu écht voor kinderen is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-07 14:55
Ik wil graag mijn rijtje Modulars uitbreiden met de 10312 Jazz Club, en heb deze een aantal weken geleden bij de Intertoys besteld. Toen werd mij al gezegd dat de levertijd behoorlijk onzeker was, en niets is minder waar gebleken. Ik heb het de laatste week zelf in de gaten gehouden, maar de beschikbaarheid van deze set buiten lego.com om is behoorlijk terug gelopen. Op brickwatch zijn er nog maar 3 shops (één daarvan is lego.com zelf). Bij Intertoys is de set online al dagen helemaal niet meer te bestellen en zijn er op dit moment nog maar 4 winkels die de set op voorraad zouden hebben.

Op lego.com is deze set wel gelabeld als Zeldzaam item, maar betekend dit nu ook dat andere shops geen voorraad meer krijgen? Of is er sprake van een dip in de productie en bevoorrading en komt dit vanzelf weer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
ShadLink schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:33:
[...]

Ik vraag me altijd af, zijn er veel volwassenen die naar Lego world gaan? Of is het echt puur voor kinderen.
Ik ga ook met de kleine(2jr), en voornamelijk voor mezelf. Eerder ook al geweest en er is zo veel te bekijken en kopen, dat je je wel de hele dag vermaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 22:55
Haha, lang geleden alweer poste ik een plaatje van "Orchidman". Ik dacht zelfs even dat ik die wel even kon nabouwen :N
Maarrrr, de build instructions zijn inmiddels te vinden op Rebrickable :Y

Nog even inlezen maar wel erg tempting.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 19:44
Vraag:

Ik heb dus nog een 9v trein motor uit de Metroliner set uit 1991. Ondertussen heb ik een zoontje van 1,5 en het leek mij leuk om iig met hem naar het treintje te kijken.

Het ding doet het nog wonderbaarlijk, ik heb hem net in een cirkel rond laten rijden, maar merk zodra ik de rails uitbreid met meer sporen dat de treinmotor de trein en 2 wagons niet/nauwelijks trekt.

Is dit een gevalletje WD40? Of heb ik nog andere opties naast het vervangen van de motor?

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
loewie1984 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:59:
Vraag:

Ik heb dus nog een 9v trein motor uit de Metroliner set uit 1991. Ondertussen heb ik een zoontje van 1,5 en het leek mij leuk om iig met hem naar het treintje te kijken.

Het ding doet het nog wonderbaarlijk, ik heb hem net in een cirkel rond laten rijden, maar merk zodra ik de rails uitbreid met meer sporen dat de treinmotor de trein en 2 wagons niet/nauwelijks trekt.

Is dit een gevalletje WD40? Of heb ik nog andere opties naast het vervangen van de motor?
Deze vraag is op het lijf geschreven van @almightyarjen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
IkWilbert schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:21:

yes, ik ga 20 oktober _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltis
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik wil de kraan 42009 geheel automatische maken, wie weet waar ik een tekening kan vinden

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

loewie1984 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:59:
Vraag:

Afas schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:02:
[...]
Deze vraag is op het lijf geschreven van @almightyarjen
Reporting for duty :D

@loewie1984 Als de trein wel goed loopt met de baan in een cirkel met twee wagons maar niet op een langere baan dan is de motor nog goed en ligt het aan de baan: die geeft teveel weerstand. Dit komt omdat het contact tussen de baanvakken slecht is of tussen de baan en de motor. Waarschijnlijk het eerste: de baanvakken van het 9V systeem maken aan de zijkant contact met elkaar. Het kan zijn dat er wat vuil/roest op die contacten zit. Dit kan je reinigen met alcohol of idd WD40. Mocht dit niet baten, dan kan je nog railgum proberen. Één slecht contact vlakbij waar de speed regulator is aangesloten kan al voldoende zijn dat de hele track niet lekker loopt, een beetje uitwisselen van baanvakken kan dan ook helpen om het probleem onderdeel te vinden.

Succes en mocht je nog vragen hebben, dan horen we het wel (y)

PS: wees zuinig op die Metroliner, die is best wel wat waard. Als je zoontje wat ouder is zou je eens kunnen kijken naar een Duplo trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
ik heb set 4563 met zo een oud wiel nog,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPUdJ3XeM65xGLFXpupkkL3zpVY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2j0EMGfdHNX5Pt7FlQOwfQpt.jpg?f=user_large

alleen brand daar het groene lampje niet meer van, ik denk dat deze overleden is, als ik draai aan het wiel gebeurd er niks, wat zijn de opties om dat te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:33

GeeBee

Oddball

zonoskar schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:49:
Ik heb onderdelen besteld voor de Ferrari F40 MOC van Loxlego (knip)
Als Loxlego een MOC uitbrengt, weet je 4 dingen: Hij is mooi, bestaat uit veel onderdelen, veel chroom én hij is onbetaalbaar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 02-08-2023 23:56 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Pagina: 1 ... 309 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .