Unsubscriben en zelf kijken op z'n kanaalcherrycoke schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:39:
Ik vind het zo jammer dat youtubers als RacingBrick sets al ver voor de release mogen onthullen op Youtube, dikke spoilers en om de thumbnails kom ik helaas ook niet omheen.
Wachten tot Youtube een video van hem bij je voorgestelde videos / suggesties plaatst en dan aangeven "dit kanaal nooit meer zien", dan ben je er vanaf.cherrycoke schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:39:
Ik vind het zo jammer dat youtubers als RacingBrick sets al ver voor de release mogen onthullen op Youtube, dikke spoilers en om de thumbnails kom ik helaas ook niet omheen.
Gaat niet op voor zoekopdrachten overigens, zoek naar iets dat id buurt komt en het zal toch bij de resultaten staan.
Maakt het uit of je een stuk voor het eerst in een thumbnail ziet of op de Lego site?cherrycoke schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:39:
Ik ga hem even mailen met mijn verzoek, bedankt!
Ik ben sinds een klein jaar bezig met lego. Ik ben op zoek naar een nieuw thema om mee te beginnen. Ik heb nu vooral lego ideas sets en medieval. Ik zit te kijken naar ninjago sets (garden en market) of de modulars. Iemand die beide heeft en wat kan vertellen over de ervaringen?
Ik ben ook benieuwd naar de speelbaarheid. Ik heb 2 kinderen (oudste is 2.5). Welk thema heeft een betere speelbaarheid voor kinderen?
Ik ben ook benieuwd naar de speelbaarheid. Ik heb 2 kinderen (oudste is 2.5). Welk thema heeft een betere speelbaarheid voor kinderen?
Zo, drukke dag gehad hier: hier is de kleine man (vier jaar oud) de afgelopen dagen druk aan het legoën geslagen en ik dacht zijn bouwwerken wel even aan te kunnen vullen met de Lego City Garage (4207), die ik boven op zolder nog ergens in een bak had liggen.
How wrong I was ...
Uiteindelijk een groot deel van de dag bezig geweest met bouwen.
Alles lag door elkaar (niet gesorteerd), sommige stukken ontbraken (waarschijnlijk ergens in een andere doos beland) en al snel kwam ik erachter dat mijn lijf niet meer gemaakt is voor het legoën op deze manier. 
Maar goed, het resultaat mag er zijn:
:strip_exif()/f/image/njVBsjrpF41dmxyeh8q4xHzt.jpg?f=fotoalbum_large)
Jr. is er blij mee en kan hem nu mooi gebruiken in zijn spel. Over dat laatste gesproken: hij begint nu ook echt te spelen met Lego en dingen te bouwen naar eigen fantasie, met hele verhalen erbij; echt tof om te zien!
Misschien toch tijd om het Duplo de deur uit te doen ...
How wrong I was ...

Uiteindelijk een groot deel van de dag bezig geweest met bouwen.
:strip_exif()/f/image/njVBsjrpF41dmxyeh8q4xHzt.jpg?f=fotoalbum_large)
Jr. is er blij mee en kan hem nu mooi gebruiken in zijn spel. Over dat laatste gesproken: hij begint nu ook echt te spelen met Lego en dingen te bouwen naar eigen fantasie, met hele verhalen erbij; echt tof om te zien!
denk dat je kinderen nog t meest blij mee maakt door lego city te kopen, brandweer ambulance of politie, of lego friends. 4+ sets zijn zonder stickers, en ook verkrijgbaar met disney thema (leuk voor later)jordy89 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:20:
Ik ben sinds een klein jaar bezig met lego. Ik ben op zoek naar een nieuw thema om mee te beginnen. Ik heb nu vooral lego ideas sets en medieval. Ik zit te kijken naar ninjago sets (garden en market) of de modulars. Iemand die beide heeft en wat kan vertellen over de ervaringen?
Dank voor je reactie. Dat snap ik en dat zal ik tzt zeker ook doen, maar ik ben voor nu op zoek naar wat voor mezelf waar zij eventueel later ook mee kunnen spelen. Dus vandaar dat ik benieuwd ben naar de speelbaarheid van beide thema's.johnb52 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:52:
[...]
denk dat je kinderen nog t meest blij mee maakt door lego city te kopen, brandweer ambulance of politie, of lego friends. 4+ sets zijn zonder stickers, en ook verkrijgbaar met disney thema (leuk voor later)
De modulars zijn super tof en qua speebaarheid in mijn optiek prima. Zeker als je het aanvult met city setjes zoals politie/brandweerauto etc. Wel wat kostbaarder voor jonge kinderen. Je moet het niet erg vinden dan dingen verdwijnen of er anders uitkomen te zien 😉jordy89 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:01:
[...]
Dank voor je reactie. Dat snap ik en dat zal ik tzt zeker ook doen, maar ik ben voor nu op zoek naar wat voor mezelf waar zij eventueel later ook mee kunnen spelen. Dus vandaar dat ik benieuwd ben naar de speelbaarheid van beide thema's.
Ninjago is ook echt super tof. Super gedetailleerd en voor kinderen is er ook een animatieserie van. Aan beiden zul je je geen buil vallen qua bouwplezier.
Is dat nou een soort off white batmobile links boven...?Yonix schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:42:
Zo, drukke dag gehad hier: hier is de kleine man (vier jaar oud) de afgelopen dagen druk aan het legoën geslagen en ik dacht zijn bouwwerken wel even aan te kunnen vullen met de Lego City Garage (4207), die ik boven op zolder nog ergens in een bak had liggen.
How wrong I was ...
Uiteindelijk een groot deel van de dag bezig geweest met bouwen.Alles lag door elkaar (niet gesorteerd), sommige stukken ontbraken (waarschijnlijk ergens in een andere doos beland) en al snel kwam ik erachter dat mijn lijf niet meer gemaakt is voor het legoën op deze manier.
[Afbeelding]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat viel mij ook al opFiber schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:26:
[...]
Is dat nou een soort off white batmobile links boven...?
Ninjago is specifiek gericht op kinderen: veel van op Netflix, veel kleding van, alle kinderen in de klas van mijn kind kennen het. De modulars richten zich veel meer op volwassenen. Je kan er mee spelen als was het een poppenhuis, maar het oogt veel meer als "gewone" gebouwen.
Zowel de Ninjago Gardens/Market en de Modulars zijn zeer groot: bij het bouwen zal je veel tijd besteden aan constructieve stukken. Voor kinderen is dat nogal saai om te bouwen en een foutje kan leiden tot het afbreken en corrigeren van stukken om de integrale stevigheid weer op orde te krijgen. Voor het spelen moet je wel een kind hebben dat mét de hele set wilt spelen en niet na een kwartiertje gaat testen wat er gebeurt als je er een voetbal tegenaan schopt.
Alle Lego is veilig bevonden voor kinderen van 3+, omdat het hele kleine onderdelen bevat. Ik zou voor die leeftijd me meer richten op Duplo en over een jaartje eens kijken naar 4+ setjes. De mooie Lego mag heus nog wel een tijdje "van papa/mama" zijn.
Zowel de Ninjago Gardens/Market en de Modulars zijn zeer groot: bij het bouwen zal je veel tijd besteden aan constructieve stukken. Voor kinderen is dat nogal saai om te bouwen en een foutje kan leiden tot het afbreken en corrigeren van stukken om de integrale stevigheid weer op orde te krijgen. Voor het spelen moet je wel een kind hebben dat mét de hele set wilt spelen en niet na een kwartiertje gaat testen wat er gebeurt als je er een voetbal tegenaan schopt.
Alle Lego is veilig bevonden voor kinderen van 3+, omdat het hele kleine onderdelen bevat. Ik zou voor die leeftijd me meer richten op Duplo en over een jaartje eens kijken naar 4+ setjes. De mooie Lego mag heus nog wel een tijdje "van papa/mama" zijn.
Jup, Lego 76001.Fiber schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:26:
[...]
Is dat nou een soort off white batmobile links boven...?
Oh, ik dacht dat dat ding zwaar vergeeld was, maar hij is gewoon tan van kleur
Vraagje over Bricklink: Ik heb voor verschillende MOC`s een wanted lijstje gemaakt.
Nu kan je buy all doen en dan kiest de site zelf de winkels met alle (of zoveel mogelijk) onderdelen.
Is het omgekeerde ook mogelijk? Ik zoek zelf een winkel en wil daar kijken wat die heeft van mijn lijst...
Nu kan je buy all doen en dan kiest de site zelf de winkels met alle (of zoveel mogelijk) onderdelen.
Is het omgekeerde ook mogelijk? Ik zoek zelf een winkel en wil daar kijken wat die heeft van mijn lijst...
Tip: Bewaar de Duplo gewoon. Bij mijn ouders speelt mijn zoontje inmiddels met mijn oude DuploYonix schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:42:
Mijn ervaring is dat ze de modulars leuker vinden om te zien (drie dochters), maar doordat je er alleen van bovenaf in kan, wat zelfs met kleine kinderhandjes beperkt is, is de speelbaarheid binnen in zeer beperkt; ik heb de verhuiswagen en taxi GWPs bij de modulars en daar wordt het meest meegespeeld; nieuwe toeristen die per taxi naar boetiek hotel of Jazz club gaan, of nieuwe inrichting voor de Bookstore.jordy89 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:20:
Ik zit te kijken naar ninjago sets (garden en market) of de modulars. Iemand die beide heeft en wat kan vertellen over de ervaringen?
Behalve dat je modular-uitgaven moet doen om zulk een GWPs te bemachtigen, kun je dan beter de GWPs bezitten (wellicht soortgelijke sets in City-lijn) en daar dan Creator 3-in-1 sets bij doen of City (of Friends in mijn geval); kunnen ze ook per taxi van A naar B of spullen verhuizen
Ninjago vinden de kinderen niet interessant wat aantal keer dat ze vragen of ze ermee mogen spelen, maar wanneer ze het toch doen kan één enkele speelsessie kan zomaar langer duren dan met de modulars, omdat er zoveel te beleven valt met één enkele Ninjago set (de Garden en Market etc. heb ik het dan over).
Ow... wat ze wel erg leuk vonden was het kasteel! Schitterende bouw voor jezelf en de kinderen speelden er geweldig mee! Komt wellicht ook doordat er een koningin bij zat
Helaas paste de set niet op mijn vaste display-locaties, dus heb ik de set weer verkocht.
[ Voor 8% gewijzigd door Goosebirdy op 26-07-2023 09:00 ]
Voor 40 euro deze set nieuw geseald op de kop weten te tikken.
:strip_exif()/f/image/gnwKq9UGaQW2JI1qiIIlyBuF.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu vind ik het vrijheidsbeeld niet zo boeiend, maar een leuke MOC handleiding maakt daar het Grand Central Station van. Ongelofelijk, hoe krijgt iemand het ontworpen.
:strip_exif()/f/image/ya3mdq0Bi4cxd8V2sDJ7ondM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wf6lvgATmmiaYhEn5gChMXLr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mm8qUs1VlQmn48FlNQQPXxbl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6dIOGYPZ2eVPrXczzrogNaGe.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens echt een hoop werk, want je zoekt je het leplazarus tussen alle onderdelen maar het resultaat mag er zijn. Handleiding is echt zeer duidelijk, leuke bouwtechnieken, en knap hoe met beperkte vormen dit gemaakt kan worden.
Naarmate het bouwsel vordert raken je steentjes die je nodig hebt ook op en wordt het zoeken nog meer uitdaging. Niks onoverkomelijks gelukkig.
En hij staat fantastisch naast de andere twee New York gebouwen.
:strip_exif()/f/image/gnwKq9UGaQW2JI1qiIIlyBuF.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu vind ik het vrijheidsbeeld niet zo boeiend, maar een leuke MOC handleiding maakt daar het Grand Central Station van. Ongelofelijk, hoe krijgt iemand het ontworpen.
:strip_exif()/f/image/ya3mdq0Bi4cxd8V2sDJ7ondM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wf6lvgATmmiaYhEn5gChMXLr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Mm8qUs1VlQmn48FlNQQPXxbl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6dIOGYPZ2eVPrXczzrogNaGe.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens echt een hoop werk, want je zoekt je het leplazarus tussen alle onderdelen maar het resultaat mag er zijn. Handleiding is echt zeer duidelijk, leuke bouwtechnieken, en knap hoe met beperkte vormen dit gemaakt kan worden.
Naarmate het bouwsel vordert raken je steentjes die je nodig hebt ook op en wordt het zoeken nog meer uitdaging. Niks onoverkomelijks gelukkig.
En hij staat fantastisch naast de andere twee New York gebouwen.
:strip_exif()/f/image/Ta9uNdAodx6haQeJxdwCoFke.jpg?f=fotoalbum_large)
@pixels66
Gaaf, ik heb die set twee weken geleden ook in de aanbieding gekocht!
Waar kan ik die MOC van Grand Central Station vinden?
hoi
Hij staat op rebrickable, erg leuk om te doen!ReVision. schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:04:
@pixels66
Gister m'n Sesam Straat set binnen gekregen, wat is die leuk! Ook van de Lidl een hele berg opberg meuk van Lego (3x verschillende hoofdjes, 6x verschillende 4-nop bakken) binnengekregen. Vanochtend 25x zakjes The Muppets binnen, 11 van de 12, de rest (drie) dubbel. 
Voor de minifig sets: Nu las ik ergens als je een sealed box (36) koopt je gegarandeerd bent van 1x complete set. Klopt dit? Als je een 12 fig set heb, heb je dan x3 een complete set? En bij een 18 fig set 2x een complete set? (uit een sealed box van 36)
Voor de minifig sets: Nu las ik ergens als je een sealed box (36) koopt je gegarandeerd bent van 1x complete set. Klopt dit? Als je een 12 fig set heb, heb je dan x3 een complete set? En bij een 18 fig set 2x een complete set? (uit een sealed box van 36)
Wat ik doe is via Bricklink een complete set kopen. Dat kost ietsje meer (een paar euro), maar dan weet je zeker dat je de serie compleet hebt, en heb je geen dubbele minifigs.Cergorach schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:32:
Gister m'n Sesam Straat set binnen gekregen, wat is die leuk! Ook van de Lidl een hele berg opberg meuk van Lego (3x verschillende hoofdjes, 6x verschillende 4-nop bakken) binnengekregen. Vanochtend 25x zakjes The Muppets binnen, 11 van de 12, de rest (drie) dubbel.
Bijvoorbeeld hier:
https://www.bricklink.com...4%20Minifigures%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
klopt - kunt ook complete series kopen bij 3rd party retailersCergorach schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:32:
https://losseminifiguren....ble-minifigures-serie-23/
MIjn zoontje heeft Dagobah gekocht en wil deze uitbreiden. Nu zijn wij op zoek naar 150 transgreen 1x1 tiles en een aantal met nopjes. We zijn bekend met bricklink, maar heeft misschien iemand deze ook gespot in een brickwall in de Lego stores?
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Hoi,
Weet zo niet of dit hier mag, maar anders hoor ik het graag!
Wij gaan over 23 dagen voor 8 dagen (7 nachten) naar Lego Land in Billund.
Hebben jullie nog tips? Bijv. goedkoopste om Lego te kopen? (Lego Land, Lego House of toch bij Billund Airport?) of "must see" locaties?
Wij hebben het resort pass dus gaan ook (onbeperkt) gebruik maken van toegang hebt tot het LEGOLAND park, WOW Park, GIVSKUD ZOO en bij Lalandia binnenspeeltuin Monky Tonky Land en Aquadome.
Daarnaast hebben wij al 1 dag geboekt bij het Lego House.
Gezinssamenstelling: 2 volwassenen en 2 kinderen (jongen 13 & meisje 11)
Hebben jullie nog tips? Bijv. goedkoopste om Lego te kopen? (Lego Land, Lego House of toch bij Billund Airport?) of "must see" locaties?
Wij hebben het resort pass dus gaan ook (onbeperkt) gebruik maken van toegang hebt tot het LEGOLAND park, WOW Park, GIVSKUD ZOO en bij Lalandia binnenspeeltuin Monky Tonky Land en Aquadome.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Jeeeeeeez! Ik wilde kijken hoeveel ze daar vroegen voor een aantal andere series, omdat ik zelf een paar complete series in de verkoop wil gooien. Maar vervolgens zie ik het losse figuurtje de Viking.himlims_ schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:53:
[...]
klopt - kunt ook complete series kopen bij 3rd party retailers
https://losseminifiguren....ble-minifigures-serie-23/
€32,50?!? Die heb ik een aantal maanden terug voor €6 verkocht. Geen wonder dat die zo snel verkocht

Ik vond het allang prima omdat ik hem zelf voor €3,75 gekocht had. Men kan mij in ieder geval niet beschuldigen van woekerprijzen
[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 26-07-2023 12:23 ]
:strip_exif()/f/image/SJiiuUfZWZuNE01iQ6JeIyEM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uYnFp81byHM0nhd0NLiO6p8B.jpg?f=fotoalbum_large)
we gaan trouwen over 4wk
wanneer wij weg gaan van locatie, voor een kodak-momentje, hebben we aantal bezigheden voor de gasten.
Een daarvan is; bouw jezelf in lego.
Daarvoor 100+ minifigures uit elkaar getrokken; hoofd, lichaam, beentjes, accessoires etc. gescheiden in glazen bakjes.
Dan is idee dat de gasten een 1:1 kopie van hunzelf in lego maken; label eraan met de naam van de genodigde.
Vervolgens heb ik ~50-60 figuurtjes voro in mijn lego-stad
[ Voor 24% gewijzigd door himlims_ op 26-07-2023 12:27 ]
Heb je bij LEGO House ook het eten in het restaurant erbij geboekt? Een entree kaartje is snel geboekt, maar in het restaurant kunnen boeken is een ander verhaal, zeker als je ook nog op een schappelijke tijd wil eten. Het eten is niet echt geweldig IMO, maar wel een leuke ervaring.... en je krijgt ook daar weer iets van LEGO en een minifiguurtje.BaZnGaNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:15:
Hoi,
Koop met LEGO liever bij LEGO House dan bij LEGO Land, want bij LEGO Land hoort de winkel bij de partij waar het park van is; niet LEGO. Je betaalt er hogere prijzen en je krijgt geen VIP punten. Bij LEGO House zit simpelweg een LEGO Store en kun je VIP punten krijgen en ook inzetten.
We hebben bij LEGO Land natuurlijk wel iets gekocht. Zo hebben de kinderen iets van een LEGO Knuffel gekocht. Kinderen willen toch graag een aandenken en die hadden we niet gezien bij LEGO House. Verder hebben we er een exclusive gekocht met het Lego land attractiepark als thema. Ook dat als leuk aandenken aan het LEGO land park.
Bij LEGO House hebben we verder wat LEGO House exclusives gekocht en een paar setjes die wel LEGO Store exclusive zijn. Aangezien ik geen LEGO store in de buurt heb was het een goed moment.
[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 26-07-2023 12:33 ]
Heb je ook zo'n setje in huis van een bruid + bruidegom?himlims_ schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
we gaan trouwen over 4wk![]()
wanneer wij weg gaan van locatie, voor een kodak-momentje, hebben we aantal bezigheden voor de gasten.
Daarvoor 100+ minifigures uit elkaar getrokken; hoofd, lichaam, beentjes, accessoires etc. gescheiden in glazen bakjes.
Dan is idee dat de gasten een 1:1 kopie van hunzelf in lego maken; label eraan met de naam van de genodigde.
Vervolgens heb ik ~50-60 figuurtjes voro in mijn lego-stadvan de familie, vrienden etc.
die komt op de taart te staan (lego figures)Gim schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:35:
[...]
Heb je ook zo'n setje in huis van een bruid + bruidegom?
ik heb manchet knopen van lego
lego 'workshop' voor gasten
de minifigures komen in de stad (ik zet er een bijbehorende modular bij)
[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 26-07-2023 12:38 ]
Als je naar een bricklink store gaat, zie je een link naar jouw wanted list. Daarin worden alle bricks die de winkel op voorraad heeft getoond die in een van jouw wanted lists voorkomt. Je weet alleen niet bij welke wanted list de brick hoort, voor het geval je meerdere wanted lists hebt.Dave99 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 06:01:
Vraagje over Bricklink: Ik heb voor verschillende MOC`s een wanted lijstje gemaakt.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Yes, eten in het LEGO House hebben wij ook erbij geboekt. Leek ons ook een leuke ervaring. Die hebben wij om 12:30 uur geboekt maandag 21-08.Gim schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:27:
[...]
Heb je bij LEGO House ook het eten in het restaurant erbij geboekt? Een entree kaartje is snel geboekt, maar in het restaurant kunnen boeken is een ander verhaal, zeker als je ook nog op een schappelijke tijd wil eten. Het eten is niet echt geweldig IMO, maar wel een leuke ervaring.... en je krijgt ook daar weer iets van LEGO en een minifiguurtje.
Koop met LEGO liever bij LEGO House dan bij LEGO Land, want bij LEGO Land hoort de winkel bij de partij waar het park van is; niet LEGO. Je betaalt er hogere prijzen en je krijgt geen VIP punten. Bij LEGO House zit simpelweg een LEGO Store en kun je VIP punten krijgen en ook inzetten.
We hebben bij LEGO Land natuurlijk wel iets gekocht. Zo hebben de kinderen iets van een LEGO Knuffel gekocht. Kinderen willen toch graag een aandenken en die hadden we niet gezien bij LEGO House. Verder hebben we er een exclusive gekocht met het Lego land attractiepark als thema. Ook dat als leuk aandenken aan het LEGO land park.
Bij LEGO House hebben we verder wat LEGO House exclusives gekocht en een paar setjes die wel LEGO Store exclusive zijn. Aangezien ik geen LEGO store in de buurt heb was het een goed moment.
Goed om te horen! Gaan wij ook enkele sets in het LEGO House kopen. Zaten sowieso te denken aan deze sets: LEGO House (21037), The Wooden Duck (40501), Billund Airport (40199)?, en eventueel deze: McLaren Formule 1™ Racewagen (42141) mits deze goedkoper is dan in NL.
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
BaZnGaNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:15:
Hoi,
Captain Redbeard is ook een leuke.BaZnGaNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:54:
[...]
Yes, eten in het LEGO House hebben wij ook erbij geboekt. Leek ons ook een leuke ervaring. Die hebben wij om 12:30 uur geboekt maandag 21-08.
Goed om te horen! Gaan wij ook enkele sets in het LEGO House kopen. Zaten sowieso te denken aan deze sets: LEGO House (21037), The Wooden Duck (40501), Billund Airport (40199)?, en eventueel deze: McLaren Formule 1™ Racewagen (42141) mits deze goedkoper is dan in NL.
@himlims_
Gezicht van de minifig rechtsonder dat paarse "haar" ziet er uit alsof ie keihard zit te schijten. Weet je zeker dat je er zoeentje wilt?
Gezicht van de minifig rechtsonder dat paarse "haar" ziet er uit alsof ie keihard zit te schijten. Weet je zeker dat je er zoeentje wilt?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Probeer eens Toypro of allemaalsteentjes.nl.Cobb schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:12:
MIjn zoontje heeft Dagobah gekocht en wil deze uitbreiden. Nu zijn wij op zoek naar 150 transgreen 1x1 tiles en een aantal met nopjes. We zijn bekend met bricklink, maar heeft misschien iemand deze ook gespot in een brickwall in de Lego stores?
Die verkopen ook losse stenen allemaal
Mooi vooruitzicht. Lalandia aqua dome is ook erg leuk om heen te gaan. Zoo zijn wij niet geweest.BaZnGaNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:15:
Hoi,
Dank voor jouw uitgebreide antwoord. Ik ga er nog even over nadenken met welk thema ik verder ga. Bedoel je het disney kasteel? Die heb ik ook nog liggen om over paar jaar een keer te bouwen als de kinderen groter zijn en meer met disney hebben. Of verkopen als ze er niks aan vinden.Goosebirdy schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:57:
[...]
Mijn ervaring is dat ze de modulars leuker vinden om te zien (drie dochters), maar doordat je er alleen van bovenaf in kan, wat zelfs met kleine kinderhandjes beperkt is, is de speelbaarheid binnen in zeer beperkt; ik heb de verhuiswagen en taxi GWPs bij de modulars en daar wordt het meest meegespeeld; nieuwe toeristen die per taxi naar boetiek hotel of Jazz club gaan, of nieuwe inrichting voor de Bookstore.
Behalve dat je modular-uitgaven moet doen om zulk een GWPs te bemachtigen, kun je dan beter de GWPs bezitten (wellicht soortgelijke sets in City-lijn) en daar dan Creator 3-in-1 sets bij doen of City (of Friends in mijn geval); kunnen ze ook per taxi van A naar B of spullen verhuizen![]()
Ninjago vinden de kinderen niet interessant wat aantal keer dat ze vragen of ze ermee mogen spelen, maar wanneer ze het toch doen kan één enkele speelsessie kan zomaar langer duren dan met de modulars, omdat er zoveel te beleven valt met één enkele Ninjago set (de Garden en Market etc. heb ik het dan over).
Ow... wat ze wel erg leuk vonden was het kasteel! Schitterende bouw voor jezelf en de kinderen speelden er geweldig mee! Komt wellicht ook doordat er een koningin bij zat![]()
Helaas paste de set niet op mijn vaste display-locaties, dus heb ik de set weer verkocht.
Heb je dan nu de set waar je kinderen het meest mee speelden verkocht?Goosebirdy schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:57:
[...]
Mijn ervaring is dat ze de modulars leuker vinden om te zien (drie dochters), maar doordat je er alleen van bovenaf in kan, wat zelfs met kleine kinderhandjes beperkt is, is de speelbaarheid binnen in zeer beperkt; ik heb de verhuiswagen en taxi GWPs bij de modulars en daar wordt het meest meegespeeld; nieuwe toeristen die per taxi naar boetiek hotel of Jazz club gaan, of nieuwe inrichting voor de Bookstore.
Behalve dat je modular-uitgaven moet doen om zulk een GWPs te bemachtigen, kun je dan beter de GWPs bezitten (wellicht soortgelijke sets in City-lijn) en daar dan Creator 3-in-1 sets bij doen of City (of Friends in mijn geval); kunnen ze ook per taxi van A naar B of spullen verhuizen![]()
Ow... wat ze wel erg leuk vonden was het kasteel! Schitterende bouw voor jezelf en de kinderen speelden er geweldig mee! Komt wellicht ook doordat er een koningin bij zat![]()
Van harte gefeliciteerd!!!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Een erg leuk idee en alvast van harte gefeliciteerd!himlims_ schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:25:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
we gaan trouwen over 4wk![]()
Vervolgens heb ik ~50-60 figuurtjes voro in mijn lego-stadvan de familie, vrienden etc.
offtopic:
Goed boek, trouwens.
Goed boek, trouwens.
Nee, ik bedoel het Leeuwenridders kasteel 10305; prachtige set die een link heeft met sets uit mijn jonge jarenjordy89 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:21:
[...]
Bedoel je het disney kasteel? Die heb ik ook nog liggen om over paar jaar een keer te bouwen als de kinderen groter zijn en meer met disney hebben.
Het Disney kasteel heeft zeker aan mij getrokken, maar zelfs aanbiedingen konden mij niet over de streep trekken. Wie weet wat het nieuwe Disney kasteel met mij gaat doen.
Ik weet zeker dat mijn dochters die wel leuk zouden vinden, met alle toegankelijke kamertjes!
Simpelweg: JA42erik schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:29:
[...]
Heb je dan nu de set waar je kinderen het meest mee speelden verkocht?
Ik bouw, aanschouw (en kinderen spelen) en verkoop (mits mijn bodemprijs geboden wordt).
Kasteel was het lastigste tijdelijk elders op te slaan en zorgde voor beste bedrag om mijn zomer-aankopen mee te financeren, dus dan verkoop ik mijn eigen spullen inderdaad zonder overleg met mijn kinderen.
Ja deze heb ik ook net gebouwd. Vorige week afgemaakt. Tot nu toe de leukste set die ik heb gebouwd.Goosebirdy schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:52:
[...]
Nee, ik bedoel het Leeuwenridders kasteel 10305; prachtige set die een link heeft met sets uit mijn jonge jaren![]()
![]()
Het Disney kasteel heeft zeker aan mij getrokken, maar zelfs aanbiedingen konden mij niet over de streep trekken. Wie weet wat het nieuwe Disney kasteel met mij gaat doen.
Ik weet zeker dat mijn dochters die wel leuk zouden vinden, met alle toegankelijke kamertjes!
Deze week Eldorado voor eerst in het echt gezien (https://www.lego.com/nl-nl/product/eldorado-fortress-10320)
Wat een ontzettend goed geslaagde 'remake', vol met kleine gimmics en verrassingen. Breed inzetbaar vanwege modulaire aspect. Lekker toegankelijk, en kost me geen arm/been.
Dit zou zowaar eens de eerste 'serieuze' lego set van het jaar kunnen worden. Benieuwd hoe die staat langs barracuda-island
Benieuwd of amazon of andere toko deze rond de feestdagen in de promotie gooit.
Wat een ontzettend goed geslaagde 'remake', vol met kleine gimmics en verrassingen. Breed inzetbaar vanwege modulaire aspect. Lekker toegankelijk, en kost me geen arm/been.
Dit zou zowaar eens de eerste 'serieuze' lego set van het jaar kunnen worden. Benieuwd hoe die staat langs barracuda-island
Benieuwd of amazon of andere toko deze rond de feestdagen in de promotie gooit.
LEGO Ideas 21343 Viking Village waarschijnlijk vanaf 1 oktober 2023 te koop.
https://www.bricktastic.n...f-1-oktober-2023-te-koop/
130 euro voor 2100 steentjes vind ik best een goede prijs.
https://www.bricktastic.n...f-1-oktober-2023-te-koop/
130 euro voor 2100 steentjes vind ik best een goede prijs.
LEGO Ideas 21344 Orient Express verschijnt in november 2023?
https://www.bricktastic.n...schijnt-in-november-2023/
300 is flink aan de prijs (2500 steentjes). Ik verwacht dat er Powered Up in begrepen is.
300 is flink aan de prijs (2500 steentjes). Ik verwacht dat er Powered Up in begrepen is.
Bespreking van de Liebherr met highligts van de bouw en hijstests 
Bouwen lijkt me echt een leuke uitdaging, maar voor serieus hijswerk is het niet heel moeilijk om hem voorover te laten vallen.
Bouwen lijkt me echt een leuke uitdaging, maar voor serieus hijswerk is het niet heel moeilijk om hem voorover te laten vallen.
Holy moly, die prijs kan toch niet kloppen?meesje schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:23:
20% meer steentjes dan de viking village, maar wel 130% meer kosten.
Zelfs met een Powered Up kan ik het niet rijmen.... 130,- x 120% = 156,- (er vanuit gaande dat de steentjes ongeveer hetzelfde kosten) dat zou dan een Powered Up zijn voor bijna 150,-

Ben wel erg benieuwd hoe de set er daadwerkelijk uit komt te zien, deze maar even in de gaten houden.
je vergeet de +25% AFOL toeslag!davidov schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:50:
[...]
Holy moly, die prijs kan toch niet kloppen?
20% meer steentjes dan de viking village, maar wel 130% meer kosten.
Zelfs met een Powered Up kan ik het niet rijmen.... 130,- x 120% = 156,- (er vanuit gaande dat de steentjes ongeveer hetzelfde kosten) dat zou dan een Powered Up zijn voor bijna 150,-![]()
Ben wel erg benieuwd hoe de set er daadwerkelijk uit komt te zien, deze maar even in de gaten houden.
Duur maar ik vind 'm echt mooi!meesje schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:23:
Mijn verlanglijstje groeit harder dan mijn banksaldo
De viking village ziet er cool uit. Ook goed te combineren met andere thema's zoals medieval en piraten.
Volgens mij is dat de idea’s versie, maar de prijs is zeker acceptabel. Hopelijk hebben ze details weten te bewaren voor die prijs.jordy89 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:14:
De viking village ziet er cool uit. Ook goed te combineren met andere thema's zoals medieval en piraten.
Dat zal dan waarschijnlijk aankoop #2 (voor mijzelf) worden dit jaar.
Afhankelijk hoe het er uitziet, misschien tot ook nog die 3-1 vikingset scoren om het dorp te vullen.
"I would like to cancel my subscription to your problems"
dan ook nog Thors Goat Boat erbij natuurlijkStappieterug schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:26:
[...]
Volgens mij is dat de idea’s versie, maar de prijs is zeker acceptabel. Hopelijk hebben ze details weten te bewaren voor die prijs.
Dat zal dan waarschijnlijk aankoop #2 (voor mijzelf) worden dit jaar.
Afhankelijk hoe het er uitziet, misschien tot ook nog die 3-1 vikingset scoren om het dorp te vullen.

Ja dit is mogelijk. Ga naar de store page van de winkel. Kies vervolgens "Wanted List" binnen de "Shop" tab.Dave99 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 06:01:
/f/image/8wdE62Q6UpJ9YR0l3WEvsn8S.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Br00d op 26-07-2023 20:59 ]
Ik kwam net een erg gave MOC tegen op Rebrickable: The Pirate Port of Nassau. Gemaakt van Pirates of Barracuda Bay (21322) en de Bookshop (10270).
:strip_exif()/f/image/4xWK1GuZjeIoAv4bPOu2kWjG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben nu nog bezig met het Eldorado Fortress, maar wie weet ga ik me daarna hier eens aan wagen!
:strip_exif()/f/image/4xWK1GuZjeIoAv4bPOu2kWjG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben nu nog bezig met het Eldorado Fortress, maar wie weet ga ik me daarna hier eens aan wagen!
Dankzij deze MOC heb ik na POBB de Bookshop gekocht op Marktplaats. Binnenkort ga ik hem maken.Jakkus schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:44:
Ik kwam net een erg gave MOC tegen op Rebrickable: The Pirate Port of Nassau. Gemaakt van Pirates of Barracuda Bay (21322) en de Bookshop (10270).
[Afbeelding]
Wel een van de duurste die ik gezien heb ($20 voor instructies) maar heel aantrekkelijk. Zeker ook dat je de port hebt, -en- nog eens een heel schip. Knap voor elkaar.
Heeft iemand ervaring met instructies tegen betaling aanbieden op Rebrickable? Ik ben benieuwd of dit wat (kleins) opbrengt, of dat gratis meer voldoening brengt.
Ik heb zelf een paar keer instructies gratis aangeboden, omdat dat voor mijzelf meer ontspannen voelde. Bij instructies tegen betaling aanbieden zou ik het gevoel hebben dat minder mensen het zouden maken, of zou ik me er meer verantwoordelijk voor gaan voelen. Wat als het toch tegen zou vallen, of als mensen foutjes tegenkomen?Br00d schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:39:
Heeft iemand ervaring met instructies tegen betaling aanbieden op Rebrickable? Ik ben benieuwd of dit wat (kleins) opbrengt, of dat gratis meer voldoening brengt.
Wat me wel leuk zou lijken aan instructies tegen betaling aanbieden is dat je het weet als mensen je instructies kopen. Nu weet ik niet wie het downloaden en bouwen, alleen als mensen er zelf een foto van delen. Wat ze wel eens doen, dat vind ik altijd erg leuk! Bijvoorbeeld bij de Crooks Crib
GrappigJakkus schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:12:
[...]
Ik heb zelf een paar keer instructies gratis aangeboden, omdat dat voor mijzelf meer ontspannen voelde. Bij instructies tegen betaling aanbieden had ik het gevoel dat minder mensen het zouden maken, en ik ging me er meer verantwoordelijk voor voelen. Wat als het toch tegen zou vallen, of als mensen foutjes tegenkomen?
Wat me wel leuk zou lijken aan instructies tegen betaling aanbieden is dat je het weet als mensen je instructies kopen. Nu weet ik niet wie het downloaden en bouwen, alleen als mensen er zelf een foto van delen. Wat ze wel eens doen, dat vind ik altijd erg leuk! Bijvoorbeeld bij de Crooks Crib
https://rebrickable.com/m...f-bookshop-10270/#details
Je hebt geen 100% garantie dat je dan 1 volledige set hebt. Soms zit 1 minifig er niet in en bv 1 minifig er zes keer in. Soms 4-2 / 5-1. Zijn vaak ook dezelfde die dan ontbreken.Cergorach schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:32:
Ik heb bij de muppets destijds 120 dozen uitgezocht, had nr. 3 gigantisch veel over.
Laatste serie van Disney ca 200 dozen, nr 6 fors meer en nr 14 minder (laat net nr 14 de populaire Robin Hood zijn..).
Muppets kan ik me niet herinneren, Disney denk ik dat zeker 10% niet klopte. Ligt ook aan welke batch ben ik achtergekomen.. mja dat weet je pas na een x-aantal dozen.
Wat doe jij met 200 dozen * 36 zakjes = 7.200 minifigs?feye1 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:18:
[...]
Je hebt geen 100% garantie dat je dan 1 volledige set hebt. Soms zit 1 minifig er niet in en bv 1 minifig er zes keer in. Soms 4-2 / 5-1. Zijn vaak ook dezelfde die dan ontbreken.
Ik heb bij de muppets destijds 120 dozen uitgezocht, had nr. 3 gigantisch veel over.
Laatste serie van Disney ca 200 dozen, nr 6 fors meer en nr 14 minder (laat net nr 14 de populaire Robin Hood zijn..).
Muppets kan ik me niet herinneren, Disney denk ik dat zeker 10% niet klopte. Ligt ook aan welke batch ben ik achtergekomen.. mja dat weet je pas na een x-aantal dozen.
Heb een eigen zaak in LEGOMetal Mark schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:43:
[...]
Wat doe jij met 200 dozen * 36 zakjes = 7.200 minifigs?Behoorlijke collectie....
Even een vraagje aan jullie. Als ik lego online bestel bij Lego zelf worden de vip points automatisch bijgeschreven op mijn account. Hoe is dat bij aankopen in de Lego stores zelf ? Gewoon een kwestie van naam en adres doorgeven zodat ze je account kunnen opzoeken? En hoe werkt dat met lego winkels in het buitenland?
Ik “mag” morgen met mijn vriendin en de kids gaan shoppen in Wijnegem. Ik als goede vader / partner ga natuurlijk graag mee en dat heeft uiteraard niets te maken met de Lego shop die daar is 😇
Ik “mag” morgen met mijn vriendin en de kids gaan shoppen in Wijnegem. Ik als goede vader / partner ga natuurlijk graag mee en dat heeft uiteraard niets te maken met de Lego shop die daar is 😇
VIP pasje mee en laten scannen?Boingo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:01:
Even een vraagje aan jullie. Als ik lego online bestel bij Lego zelf worden de vip points automatisch bijgeschreven op mijn account. Hoe is dat bij aankopen in de Lego stores zelf ? Gewoon een kwestie van naam en adres doorgeven zodat ze je account kunnen opzoeken? En hoe werkt dat met lego winkels in het buitenland?
Haha, dat is wel heel toevallig. Wat leuk!NaxxiusX schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:21:
Grappig, keek toevallig vandaag voor een MOC van de Bookshop, kwam ik uit op deze:
https://rebrickable.com/m...f-bookshop-10270/#details
ik moest/mocht het email-adres van mijn vip-account ingeven op een tablet, en daarmee was alles geregeld.Boingo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:01:
(ik moest niet inloggen op mijn vip account, enkel het email-adres ingeven)
Dan de volgende vraag, hoe kom ik aan zo’n VIP pasje?
Bij de kassa vragen.Boingo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:19:
[...]
Dat zou lekker makkelijk zijn 👍🏻roeleboel schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:09:
[...]
ik moest/mocht het email-adres van mijn vip-account ingeven op een tablet, en daarmee was alles geregeld.
(ik moest niet inloggen op mijn vip account, enkel het email-adres ingeven)
Kun je in de winkel gewoon vragen volgens mij. En als het goed is kan je ook een digitale pas hebben (niet in verdiept verder, gezien ik gewoon een pas heb). Zie ook:Boingo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:19:
[...]
https://www.lego.com/nl-n...p-card-kA009000001dbuWCAQ
https://lego.wyng.com/646f89a4d869918eea5cb4e3
Gewoon je e-mail adres opgeven, zo doe ik het altijd.Boingo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:19:
[...]
Mocht je het een keer vergeten zijn, kun je de customer service van Lego mailen met een foto van de bon, dan schrijven ze de punten nog eens handmatig bij ook.
Oh wow dit is echt vetJakkus schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:44:
[Afbeelding]
En na eerder een Space Man te hebben gevonden heb ik zonet ook nog een Falconer gescoord in een Deense supermarkt (Føtex)

Grappig, hangen er nog drie zakjes, is een daarvan de Falconer. Eerder dus ook zoiets met de Space Man in eenzelfde supermarkt in een ander dorp. Toch wonderlijk, aangezien ze in Nederland tijdens terug al nergens meer te vinden waren, laat staan dat ze als laatste overbleven…
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Dat deze set misschien elders €5 of meer goedkoper was laten we buiten beschouwingSuperkiwi schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:57:
Ik moest een cadeautje (Lego uiteraard) voor mijn neefje kopen. Gekke Hollander als ik ben ga ik natuurlijk geen €5 verzendkosten betalen, dus deze set gelijk meebesteld om daar onderuit te komen
[Afbeelding]
Ondertussen ben ik al m'n 3e Technic set uit elkaar aan het halen. Gelukkig heb ik een handig tangetje ervoor zodat ik geen pleisters bij de hand hoef te houden. Na deze nog 2 te gaan
[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 27-07-2023 16:44 ]
Volgens Brickwatch was deze set het goedkoopst bij de zaak waar ik ook de andere set heb gekocht dus wat dat betreft kwam het goed uitGim schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:42:
[...]
Dat deze set misschien elders €5 of meer goedkoper was laten we buiten beschouwing
De enige zaak waar de set goedkoper is, is Amazon. Maar daar doe ik geen zaken mee, heb daar nog nooit iets gekocht. Vraag me niet waarom, een goed antwoord heb ik niet.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Het anti-Amazon argument dat ik vaak lees is dat de verpakking/doos te wensen overlaat.Superkiwi schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:51:
[...]
De enige zaak waar de set goedkoper is, is Amazon. Maar daar doe ik geen zaken mee, heb daar nog nooit iets gekocht. Vraag me niet waarom, een goed antwoord heb ik niet.
Ik heb slechts één bestelling gedaan bij Amazon 'ooit eens' en de doos was inderdaad beschadigd.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Misschien gevalletje pech, bestel regelmatig Lego en van alles en nog wat bij Amazon, nog geen een beschadigde verpakking gehad, maar het kan overal voorkomen is ook maar net hoe de bezorger er mee om gaat, en de gene die de pakjes sorteren.Kapoen schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:57:
[...]
Het anti-Amazon argument dat ik vaak lees is dat de verpakking/doos te wensen overlaat.
Ik heb slechts één bestelling gedaan bij Amazon 'ooit eens' en de doos was inderdaad beschadigd.
Ik heb daar eens het minifigure boek gekocht, kwam zonder opvulling in een grote doos. Boek aan alle kanten beschadigd dusKapoen schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:57:
[...]
Het anti-Amazon argument dat ik vaak lees is dat de verpakking/doos te wensen overlaat.
Wil de Chiron ook nog aanschaffen als volgende build na de Daytona.Zyron schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:20:
Ik vond het heerlijk om de Ferrari Daytona te bouwen, was ook mijn grootste set tot dusver. Maar het geheel voelt af en toe wat breekbaar ofzo. Onlangs kwam ik deze MOC tegen van een Ferrari F40, dus ergens deze zomer ga ik hem weer afbreken en alternatief opbouwen.maar dat komt wel na het bouwen van de Chiron.
Moet zak 6 en 7 nog, dan is hij klaar.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vind de Daytona niet zo spannend, maar deze maakt het toch wel interessant om die set toch aan te schaffen...Zyron schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:20:
Ik vond het heerlijk om de Ferrari Daytona te bouwen, was ook mijn grootste set tot dusver. Maar het geheel voelt af en toe wat breekbaar ofzo. Onlangs kwam ik deze MOC tegen van een Ferrari F40, dus ergens deze zomer ga ik hem weer afbreken en alternatief opbouwen.maar dat komt wel na het bouwen van de Chiron.
Battle.net Spud#2543
Wij bestellen er al enige tijd niet meer vanwege het feit dat meneer Bezos gruwelijk veel geld heeft en z'n personeel flink onderbetaald krijgt. Dat hele beleid staat ons zeer tegen.Superkiwi schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:51:
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Dat is zo ongeveer precies verwoord waar mijn probleem met dat bedrijf ligtQuattroNL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:20:
[...]
Wij bestellen er al enige tijd niet meer vanwege het feit dat meneer Bezos gruwelijk veel geld heeft en z'n personeel flink onderbetaald krijgt. Dat hele beleid staat ons zeer tegen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Same, AmazonSuperkiwi schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:29:
[...]
Dat is zo ongeveer precies verwoord waar mijn probleem met dat bedrijf ligt

Ik vind dit de prijzen op marktplaats altijd zo hoog. Ik ben op dit moment aan het kijken om de blacksmith te kopen. Bij een aantal winkel is deze nu te koop voor 150 euro. Op marktplaats vragen de meeste mensen er €140-160 voor zonder een optie om een bieding te doen. Het lijkt mij toch dat niemand dat gaat kopen. Voor €10 gaat toch niemand het via MP kopen ipv nieuw in de winkel. Ik zou via MP dan €110 ofzo redelijk vinden, maar daar krijg je hem gebouwd nog niet eens voor. Dit zie ik ook zo bij andere sets. Ik ga hem nu dus gewoon nieuw kopen. Wat zijn jullie ervaringen met sets kopen via marktplaats?
Ik heb de nodige sets op marktplaats gekocht, echter alleen als deze beduidend goedkoper zijn dan via een winkel op webwinkel. Of de set moet nergens meer aangeboden worden, maar dan nog ga ik echt niet het drievoudige betalen, dan de set ooit voor verkocht is. Op marktplaats probeert men toch vaak belachelijk bedragen te krijgen… overigens ondanks dat bieden uit staat kan je altijd een bericht sturen met een bod, heb ik ook vaak genoeg gedaan.jordy89 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:04:
Ik vind dit de prijzen op marktplaats altijd zo hoog. Ik ben op dit moment aan het kijken om de blacksmith te kopen. Bij een aantal winkel is deze nu te koop voor 150 euro. Op marktplaats vragen de meeste mensen er €140-160 voor zonder een optie om een bieding te doen. Het lijkt mij toch dat niemand dat gaat kopen. Voor €10 gaat toch niemand het via MP kopen ipv nieuw in de winkel. Ik zou via MP dan €110 ofzo redelijk vinden, maar daar krijg je hem gebouwd nog niet eens voor. Dit zie ik ook zo bij andere sets. Ik ga hem nu dus gewoon nieuw kopen. Wat zijn jullie ervaringen met sets kopen via marktplaats?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik verkoop geen Lego op MP, maar heel lang wel miniaturen en bordspellen (pre pandemie), dergelijke berichten werden over het algemeen niet op prijs gesteld omdat je niet voor niets een prijs stelt zonder bied mogelijkheden... Anderen kunnen daar anders in steken, maar bij mij zorgde dat voor irritatie, alsof mensen niet kunnen lezen of geen respect hebben voor jou tijd..._Dune_ schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:18:
...overigens ondanks dat bieden uit staat kan je altijd een bericht sturen met een bod, heb ik ook vaak genoeg gedaan.
Ik had voor dat soort zaken altijd een vaste prijs in gedachte, het ging dan ook gewoon voor die prijs weg. Maar aan de andere kant vind ik advertenties met 'bieden' zonder een bieden vanaf bedrag ook heel vervelend. Wat nog erger is, 'bieden naar waarde'... 'Waarde' voor wie?
Aan de andere kant... Brutalen hebben de halve wereld!
Ik zie ze in Bricklink staan vanaf 113, maar das Hong Kong of China...Dichter bij huis, 140 uit België...
150 in de winkel, 140 op mp, 10 euro beter af. Dat is dan toch een prima mp prijs zolang het bij je in de buurt is?jordy89 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:04:
Ik handel ook wel eens wat, meestal met maar een paar euro winst of om wat vip punten of gwps op te strijken en heb dit argument wel eens gehad van geïnteresseerden (samengevat: ‘hoi jij biedt deze set aan, voor 10-20 meer kan ik hem bij winkel x kopen, dus kan je nog goedkoper?’, terwijl je dan dus al goedkoper bent), maar ik snap het echt niet.
Het zijn nieuwe sets, de verkopers doorgaans hobbymatige handelaren en de prijs is dus gelijk of meestal lager. Waarom is het pas vanaf 40 daar onder redelijk zoals in je voorbeeld? Er lijkt een veronderstelling te zijn dat het iemand is die spijt heeft en een doos verkoopt ofzo? Dat is echt niet wat marktplaats is hoor.
Garantie etc maakt het verschil niet, uitgaande van gesealde dozen. Dat maakt ook dat lego populair is bij marktplaats handelaren, een winkel levert niet veel toegevoegde waarde. Door de goede service van lego en daardoor lage toegevoegde waarde van een winkel gaat het vooral om prijs.
Ik heb bieden ook uit staan. Al maakt het niet veel uit. Voor alles op mp krijg je dagelijks vraag om de laagste prijs of een bod van de helft…..Cergorach schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:39:
[...]
Ik verkoop geen Lego op MP, maar heel lang wel miniaturen en bordspellen (pre pandemie), dergelijke berichten werden over het algemeen niet op prijs gesteld omdat je niet voor niets een prijs stelt zonder bied mogelijkheden... Anderen kunnen daar anders in steken, maar bij mij zorgde dat voor irritatie, alsof mensen niet kunnen lezen of geen respect hebben voor jou tijd...
Ik had voor dat soort zaken altijd een vaste prijs in gedachte, het ging dan ook gewoon voor die prijs weg. Maar aan de andere kant vind ik advertenties met 'bieden' zonder een bieden vanaf bedrag ook heel vervelend. Wat nog erger is, 'bieden naar waarde'... 'Waarde' voor wie?
Ik zie ze in Bricklink staan vanaf 113, maar das Hong Kong of China...Dichter bij huis, 140 uit België...

Je kan eigenlijk vrijwel altijd meteen aan de berichtjes zien of iemand serieus is.
Ik ben groot fan van marktplaats, maar als het gaat om Lego zie je inderdaad toch echt dat vraagprijzen van veel sets onrealistisch hoog liggen. Ik hanteer de bricklink price guide prijzen daarbij dan als richtlijn, veel vraagprijzen liggen daar (ver) boven…
[ Voor 9% gewijzigd door spok9 op 27-07-2023 23:01 ]
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, altijd een nette reactie teruggehad. De prijs die je opgeeft in een advertentie is ook een vraagprijs. Dat is ook letterlijk wat er staat op het moment dat je de advertentie aanmaakt. Ik zal ook altijd een redelijke prijs bieden en niet een bericht sturen met een bod ‘tientje’, als de vraagprijs 110 euro is of ‘wat is je minimale prijs’, daar heb ook ik een hekel aan. Tenzij er in de advertentie aangegeven is dat het om een vaste prijs gaat en ik ben het niet eens met die prijs, dan ga ik geen bod doen en zoek ik een andere advertentie op.Cergorach schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:39:
[...]
Ik verkoop geen Lego op MP, maar heel lang wel miniaturen en bordspellen (pre pandemie), dergelijke berichten werden over het algemeen niet op prijs gesteld omdat je niet voor niets een prijs stelt zonder bied mogelijkheden... Anderen kunnen daar anders in steken, maar bij mij zorgde dat voor irritatie, alsof mensen niet kunnen lezen of geen respect hebben voor jou tijd...
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dat deed ik een keer bij iemand die een aantal Classic Space sets verkocht. Prijzen van de individuele sets opgezocht, alles bij elkaar opgeteld, daar wat onder gaan zitten en dat als bod geplaatst (was niet bieden vanaf een bepaald bedrag overigens). Daar kwam geen reactie op. Uiteindelijk na een week en geen nieuwe biedingen een berichtje gestuurd met de vraag of de sets nog beschikbaar waren, waarna ik een vrij botte reactie terugkreeg over dat ik veel te laag bood, duidelijk de waarde niet wist en dat hij niet reageert op mensen die met onzinbiedingen aan komen zetten.spok9 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:58:
Ik ben groot fan van marktplaats, maar als het gaat om Lego zie je inderdaad toch echt dat vraagprijzen van veel sets onrealistisch hoog liggen. Ik hanteer de bricklink price guide prijzen daarbij dan als richtlijn, veel vraagprijzen liggen daar (ver) boven…
Ik ben ook wel fan van Marktplaats, maar in sommige categorieën zit echt zuur volk. Zeker met LEGO ziet men al snel gouden bergen. "Oh dit is vintage, dat moet wel heel veel waard zijn voor de liefhebber!"

[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 28-07-2023 01:33 ]
Ik heb ook sets en onderdelen te koop staan voor ‘onrealistische vraagprijzen*’, maar vergeet niet dat er ook een kleine groep kopers is die bereid is dat te betalen mits ze het product in het echt kunnen aanschouwen of een andere motivatie hebben het bedrag neer te leggen. Ik woon in het Limburgse en het aantal potentiële klanten ligt hier lager dan in de randstad, maar dat geldt natuurlijk ook voor het aanbod. Sommige advertenties heb ik 1-2 jaar te koop aangeboden, maar ze zijn uiteindelijk wel voor die ‘belachelijke prijzen’ weggegaan. Het is een beetje geluk hebben met elkaar vinden.
Voor mij geldt dat het spul niet weg hoeft en doorgaans stijgt de waarde door de jaren heen toch wel.
* = stevige bricklink prijs
Voor mij geldt dat het spul niet weg hoeft en doorgaans stijgt de waarde door de jaren heen toch wel.
* = stevige bricklink prijs
Ik kan voor mn gevoel boeken schrijven over marktplaats ondertussen, maar sowieso 1 rode draad: het is marktplaats.nl. Niet mijn webwinkel oid. Er staan vraagprijzen. Er word geboden. En als je alleen maar voor een vaste prijs wil verkopen dan heb je wel hele specifieke verwachtingen
Tot je beseft dat je voor 200euro aan extra onderdelen moet bestellen voor die MOC. Ik wil die F40 ook bouwen, maar de extra onderdelen zijn me te duur.TepelStreeltje schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:35:
[...]
Vind de Daytona niet zo spannend, maar deze maakt het toch wel interessant om die set toch aan te schaffen...
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
In de beschrijving staat volgens mij dat het met de originele onderdelen gebouwd kan worden, of zie ik iets over 't hoofd?zonoskar schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:08:
[...]
Tot je beseft dat je voor 200euro aan extra onderdelen moet bestellen voor die MOC. Ik wil die F40 ook bouwen, maar de extra onderdelen zijn me te duur.

Nu toch al een tijd lang leecher van dit topic, en steeds actiever als AFOL, maakte het een goed moment om weer eens in te loggen, maar ik kan mijn account met geen mogelijkheid meer actief krijgen
Dus ik begin gewoon opnieuw.
Reden was een reactie hierop:
In de winkel daar (niet van Lego zelf, dus geen VIP points) krijg je boven de 500DKK (€70,-) 20% extra korting op de Deense prijzen. Vooral interessant voor de grotere Lego exclusive sets (Lion Knights Castle, Eldarodo Fortress, Eiffeltoren, Titanic, etc.).
Nadeel is dat je een ticket nodig hebt, want de winkel zit airside (dus na security), maar gelukkig kun je met Ryanair een enkele reis voor rond de €10,- kopen.
Ander nadeel is dat je niet (zoals bijvoorbeeld op Schiphol) naar buiten kunt lopen zonder te hebben gevlogen, de slurf naar buiten is alleen open als je uit het vliegtuig komt. Dus je moet weer even terug via security, wat nogal een komisch gezicht is met 3 grote Lego dozen onder je arm.
Ook kun je hier dan de Billund Airport set nog scoren.
Vorig jaar zo Lion Knights voor €330,- gescoord en dit jaar staan Eldarodo Fortress en Pac Man op de lijst. Ik "vlieg" naar Bologna voor €8,-.
Als je sowieso vliegt moet je dus wel zorgen dat je handbagage leeg is ;-)
Mijn vraagprijs is juist wel onrealistisch hoog omdat ik anders moet gaan uitleggen waarom €200,- voor de Eiffeltoren niet voldoende is. Daarnaast heb ik gemerkt dat een koper ook gelukkiger wordt van 20% van de vraagprijs af krijgen ipv diezelfde prijs betalen als het de vraagprijs was
Dus ik begin gewoon opnieuw.
Reden was een reactie hierop:
Zoals al gezegd; Legoland overslaan voor de deals, Lego House is leuk voor de unieke sets, maar de tip die ik nog niet heb gezien: Billund Airport.BaZnGaNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:15:
In de winkel daar (niet van Lego zelf, dus geen VIP points) krijg je boven de 500DKK (€70,-) 20% extra korting op de Deense prijzen. Vooral interessant voor de grotere Lego exclusive sets (Lion Knights Castle, Eldarodo Fortress, Eiffeltoren, Titanic, etc.).
Nadeel is dat je een ticket nodig hebt, want de winkel zit airside (dus na security), maar gelukkig kun je met Ryanair een enkele reis voor rond de €10,- kopen.
Ander nadeel is dat je niet (zoals bijvoorbeeld op Schiphol) naar buiten kunt lopen zonder te hebben gevlogen, de slurf naar buiten is alleen open als je uit het vliegtuig komt. Dus je moet weer even terug via security, wat nogal een komisch gezicht is met 3 grote Lego dozen onder je arm.
Ook kun je hier dan de Billund Airport set nog scoren.
Vorig jaar zo Lion Knights voor €330,- gescoord en dit jaar staan Eldarodo Fortress en Pac Man op de lijst. Ik "vlieg" naar Bologna voor €8,-.
Als je sowieso vliegt moet je dus wel zorgen dat je handbagage leeg is ;-)
Ik verkoop veel sets na 1-2x bouwen weer, omdat ik anders niet meer door mijn huis kan rondlopen en zet bewust bieden aan, ondanks dat ik een verkoopprijs in gedachten heb.Cergorach schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:39:
[...]Ik had voor dat soort zaken altijd een vaste prijs in gedachte, het ging dan ook gewoon voor die prijs weg.
Mijn vraagprijs is juist wel onrealistisch hoog omdat ik anders moet gaan uitleggen waarom €200,- voor de Eiffeltoren niet voldoende is. Daarnaast heb ik gemerkt dat een koper ook gelukkiger wordt van 20% van de vraagprijs af krijgen ipv diezelfde prijs betalen als het de vraagprijs was

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked