Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 305 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.418 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:41
Tc99m schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:52:
[...]

[...]

Dit, plus dat ik denk dat LEGO er echt wel achter komt en je dan alsnog vriendelijk verzoekt om de dubbel ontvangen set terug te sturen.

Ik zou even een bericht naar de klantenservice van LEGO sturen, als je het proactief aangeeft heb je dikke kans dat je als dank een berg VIP-punten of een andere attentie krijgt.
We zien wel, heb ondertussen mailtje naar de klantendienst gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:25:
Na 2,5 jaar op zolder ik een kunststof box opgeborgen, vond ik het wel goed zo. Dus in de verkoop. De koper wilde de set opgestuurd hebben. Gisteravond de Technic Defender helemaal uit elkaar gehaald. Vanochtend deden mijn vingers nog zeer. Nu niet meer, maar ik denk als ik nu weer aan de slag zou moeten, ik gelijk weer last zou hebben.
Leuk hè al die pinnetjes >:) Ik moet m'n Defender nog steeds opnieuw bouwen met de diverse verbeteringen. Van de meeste gril aankopen krijg ik spijt, maar van de Defender niet. Kreeg je hem trouwens snel verkocht (tegen een goede prijs), omdat er wat geluiden gaande zijn dat verkopen op marktplaats e.d. iets minder snel gaan als voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-10 22:57
Een vraagje aan de experts: heeft de legostore in Disneyland Parijs speciale acties, sets of prijzen ivm andere lego winkels?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:34
Gim schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:58:
[...]

Leuk hè al die pinnetjes >:) Ik moet m'n Defender nog steeds opnieuw bouwen met de diverse verbeteringen. Van de meeste gril aankopen krijg ik spijt, maar van de Defender niet. Kreeg je hem trouwens snel verkocht (tegen een goede prijs), omdat er wat geluiden gaande zijn dat verkopen op marktplaats e.d. iets minder snel gaan als voorheen?
Haha, ja, het begon relaxed. Het plaatwerk ging nog wel… :)
Ooit ook voorgenomen om de bekende pimp guide te gaan volgen. Nooit aan toe gekomen om de extra steentjes te bestellen. En na 2,5 jaar er niet naar om gekeken te hebben, vond ik het wel best. Ook al is het een super mooi set, ik heb er geen spijt van. Het zou er op neer komen dat ie nog langer op zolder zou verblijven. Dat vind ik zonde.
Uiteindelijk even gekeken wat de prijzen op marktplaats en bricklink (NL winkels) doen. Ik ben daar net iets onder gaan zitten: 120 euro. De set was vrij snel verkocht, maar was ook helemaal compleet: doos, bruine Lego omdoos, ongebruikte handleiding, reserve steentjes, wel stickers geplakt. Ik had zelfs de genummerde plastic zakjes nog. 120 euro vond ik helemaal prima. Ik heb geen zin om er lang mee te moeten blijven zitten. Sowieso meer opgebracht dan ik er destijds (nieuw) voor betaald had.

Volgende klus wordt de 10295 Porsche. Al weer een tijdje geleden tegen een scherpe prijs tweedehands gekocht. Geen stickers, dus 2ehands vind ik prima. Beide versies een keer bouwen, eventjes displayen, en dan weer in de verkoop. Wellicht dat ik even wacht tot ie retired is. In ieder geval krijg ik er wel voor wat ik er voor betaald heb. Dus gratis bouwplezier. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-10 20:51
Houtkern schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:43:
Een vraagje aan de experts: heeft de legostore in Disneyland Parijs speciale acties, sets of prijzen ivm andere lego winkels?
Toevallig ben ik er afgelopen week geweest, maar niks speciaals. Wel werd het nieuwe Disney kasteel gedemonstreerd op de eerste dag en hadden ze de gratis actie van het mini Disney kasteel. Daar kwam ik helaas wel te laat achter. Hier bleven op zondag nog wel sets over in tegenstelling tot Nederland.

Daarnaast krijg je wel 10% korting op sets, waar geen exclusief op staat bij het prijskaartje, met een Disney abbonement. In ieder geval in het verleden, heb zelf geen abbonement nu.

[ Voor 14% gewijzigd door pukvg op 07-07-2023 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-10 16:47
meesje schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:09:
[...]

Haha, ja, het begon relaxed. Het plaatwerk ging nog wel… :)
Ooit ook voorgenomen om de bekende pimp guide te gaan volgen. Nooit aan toe gekomen om de extra steentjes te bestellen. En na 2,5 jaar er niet naar om gekeken te hebben, vond ik het wel best. Ook al is het een super mooi set, ik heb er geen spijt van. Het zou er op neer komen dat ie nog langer op zolder zou verblijven. Dat vind ik zonde.
Uiteindelijk even gekeken wat de prijzen op marktplaats en bricklink (NL winkels) doen. Ik ben daar net iets onder gaan zitten: 120 euro. De set was vrij snel verkocht, maar was ook helemaal compleet: doos, bruine Lego omdoos, ongebruikte handleiding, reserve steentjes, wel stickers geplakt. Ik had zelfs de genummerde plastic zakjes nog. 120 euro vond ik helemaal prima. Ik heb geen zin om er lang mee te moeten blijven zitten. Sowieso meer opgebracht dan ik er destijds (nieuw) voor betaald had.

Volgende klus wordt de 10295 Porsche. Al weer een tijdje geleden tegen een scherpe prijs tweedehands gekocht. Geen stickers, dus 2ehands vind ik prima. Beide versies een keer bouwen, eventjes displayen, en dan weer in de verkoop. Wellicht dat ik even wacht tot ie retired is. In ieder geval krijg ik er wel voor wat ik er voor betaald heb. Dus gratis bouwplezier. :)
Ik zou een paar tientjes extra willen hebben bij verkoop als ik een Technic set uit elkaar wil hebben. 😋 Die uren demontagewerk kunnen best oplopen bij de Liebherr/CAT units. Ik trek ze dan voor verzending in een paar stukken uit elkaar in een wat grotere doos, mag de koper het zelf doen. Al is dat wat minder makkelijk als de originele doos mee moet natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
El-Loco schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 08:27:
[...]

Ik zou een paar tientjes extra willen hebben bij verkoop als ik een Technic set uit elkaar wil hebben. 😋 Die uren demontagewerk kunnen best oplopen bij de Liebherr/CAT units. Ik trek ze dan voor verzending in een paar stukken uit elkaar in een wat grotere doos, mag de koper het zelf doen. Al is dat wat minder makkelijk als de originele doos mee moet natuurlijk.
Ach, ik kijk altijd naar hoe ik het zou willen zien als koper. Zo ga ik er dan ook mee om als verkoper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Houtkern schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:43:
Wat wel een groot voordeel van de Lego store in Disneyland Parijs is, na een dag/aantal dagen in het park te zijn geweest voelt Lego niet eens meer zo heel duur :p

Ben er nu ook weer :) Het Lego Disney kasteel is hier nog steeds niet uitverkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

schumi1986 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:10:
[...]

Wat wel een groot voordeel van de Lego store in Disneyland Parijs is, na een dag/aantal dagen in het park te zijn geweest voelt Lego niet eens meer zo heel duur :p

Ben er nu ook weer :) Het Lego Disney kasteel is hier nog steeds niet uitverkocht.
Dat klopt helemaal. Ik had gehoopt dit jaar naar Disney te gaan, maar die prijzen voor overnachten (niet eens in een Disney hotel) en alles bij elkaar liepen zo snel op. Bijna niet te doen. Dan valt Lego inderdaad best mee. Alles is relatief. 😅

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCQvPZWq93oM1XVknOl6viwySVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGT6MYXDbiWVADGnl5PNiWMT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jL-MLaT6uGtrDEfBEylphkllAZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uIaEmDLNuInZuYvFvdgQ1UJn.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren deze gebouwd. De strepen vervangen met zwarte stenen. Staat een stuk netter zo. Nu nog de lelijke gele stenen bij de achterklep een keertje vervangen. Ik had de juiste niet liggen jammer genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amNFtp0rxgonLmfF4CcuHddyAW4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9DDczHpo98sSEomEbIIzgxtk.jpg?f=user_large
Ondanks dat ze achter wat stenen zitten kan je ze onder de juiste hoek zien zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Gisae op 08-07-2023 20:02 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zojuist deze afgebouwd. Moet bekennen dat ik de bouw maar matig vond. Heb de Sian ook en die was veel leuker om te bouwen.
Ik kreeg bij deze het gevoel dat er heel veel dingen een beetje half-vast zitten, waardoor het allemaal net wat slordiger oogt en lastiger netjes uitlijnt. Kreeg soms bijna het gevoel dat ik "illegale" constructies aan het bouwen was.
Maar ik weet nu wel zeker dat ik ze niet alle vier wil verzamelen, sterker nog: ik ga de SP3 en de Sian verkopen binnenkort om er échte Technic sets met functies voor te halen, want dat is toch wel véél leuker om te bouwen. Buiten een vrij nutteloze versnellingsbak hebben deze supercars eigenlijk geen Technic functies. Is ook logisch natuurlijk, maar daar moet je dus van houden, wat blijkbaar bij mij dus niet klikt. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAtO7aglN8Z6DAPgte98nwdaDOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qY0nTv62VIZ2P3G8K91HDs2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4VNRE4tTO2FIIm3QMyKDmXJMEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhDlqx9VisyExK1XZHY0OIXz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rAmfhPA_JNjbwAhc9jxnz6Vlkk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ulSLEZMmIUWvDltJOFuvSVf.jpg?f=fotoalbum_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8G-HGeT24miGZ7cLitcGSam5IU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPxElg7LRK2odcrXX1ZJrtFd.jpg?f=fotoalbum_large

Could it be? :)

Edit: ok, blijkbaar al geen rumor meer, maar feit

https://www.bricktastic.n...-1-augustus-2023-te-koop/

[ Voor 17% gewijzigd door 42erik op 08-07-2023 23:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Ik wist niet dat ze zoiets in de pijplijn hadden. Leuk voor de fans denk ik? :) Maar niet voor mij, deze nieuwe is wel in mijn straatje:

https://www.bricktastic.n...1-september-2023-te-koop/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXgFHS4MDN054P9UHJspuuC9LBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yFrLzPJQkEDXxcB0Rb0kz86V.webp?f=fotoalbum_large

:9~ Ik heb die tekenfilms nooit gekeken, maar het is wel een erg gaaf schip. :)

Ik koop eigenlijk heel beperkt star wars, maar met deze en hopelijk een goed uitgevoerd gunship ga ik waarschijnlijk toch voor de bijl. O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Ond op 09-07-2023 09:25 ]

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Lego Disney Tribute Camera 43230 is nu voor te bestellen (release 1 september).

Mocht je de Disney 100 GWP willen hebben komt deze set dus ook in aanmerking, om aan 100 euro te komen dien je er nog iets kleins bij de bestellen (bijvoorbeeld de Donald Duck sleutelhanger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
schumi1986 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:36:
Lego Disney Tribute Camera 43230 is nu voor te bestellen (release 1 september).

Mocht je de Disney 100 GWP willen hebben komt deze set dus ook in aanmerking, om aan 100 euro te komen dien je er nog iets kleins bij de bestellen (bijvoorbeeld de Donald Duck sleutelhanger).
Of je bestelt voor 3 cent een losse brick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-10 19:30

TheDudez

Usenet stofzuiger!

meesje schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:05:
[...]

Of je bestelt voor 3 cent een losse brick.
Werkt niet het moet 100 euro aan disney sets zijn.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
TheDudez schreef op zondag 9 juli 2023 @ 11:13:
[...]

Werkt niet het moet 100 euro aan disney sets zijn.
Oeps, je hebt gelijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Past eigenlijk helemaal niet in de reeks helmen en handschoenen (zie de Infinity Gauntlet) want deze claws horen niet op een handschoen maar komen rechtstreeks uit de handen van Wolverine.
Maarja....een thema uitmelken kunnen ze bij zowel Marvel als Lego wel :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat ik mij afvraag... als ik de Liebherr Rupsbandkraan LR 13000 vandaag bestel krijg ik dan de GWP van vandaag? Of die van de verzend datum pas in augustus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:13
Chip. schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:04:
Wat ik mij afvraag... als ik de Liebherr Rupsbandkraan LR 13000 vandaag bestel krijg ik dan de GWP van vandaag? Of die van de verzend datum pas in augustus...
Ik zou zeggen zet hem in je winkelmandje en kijk wat er gebeurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:17
Chip. schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:04:
Volgens mij is de enige GWP die er nu is de Disney 100 GWP, maar die krjig je alleen bij 100 euro aan Disney spul..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:39
QuattroNL schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:24:
[...]

Past eigenlijk helemaal niet in de reeks helmen en handschoenen (zie de Infinity Gauntlet) want deze claws horen niet op een handschoen maar komen rechtstreeks uit de handen van Wolverine.
Aangezien de onderkant van de handschoen is afgedekt met een ronde zwarte plate: wie zegt dat Wolverine's (afgehakte) hand er niet in zit? >:)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKU39-JjfHGXUCbdB_8yotNT9-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a87SknKA8WkQXPUZByFSsbqq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jsmhzgnw8nF5--MZccFtYRtWy1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPDRMfpVKa4T7xLB5bhxMgHo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZlG9ssT7luL1IBiRpE0OUgl5yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/voyOyxBiS2f2lRnVuzF5uZJp.jpg?f=fotoalbum_large

https://i.imgur.com/GH9thJy.mp4

WAKA WAKA, leuke build, zeker het midden bord opbouwen zat wat uitdaging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
ik koop meestal lucht in een fles voor het grofe stofwerk, dan swiffer duster eroverheen en dan nog eens met een zachte kwast alle moeilijke hoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:28:
Mijn dochter zou op vakantie graag wat Lego kopen, maar dat kost natuurlijk allemaal gewicht en ruimte in het vliegtuig; naast de aanschafprijs. Ik weet ook niet of je er zomaar op mag vertrouwen dat wat je daar koopt echt is. Heeft er iemand ervaring met Lego kopen in Albanië, Griekenland of Noord-Macedonië?
Iemand toevallig met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:28

rammes

koekebakker 1e klas

Jorgen schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:46:
[...]

Iemand toevallig met ervaring?
Ik zou gewoon voor je dochter het in NL kopen

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rammes schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:47:
[...]

Ik zou gewoon voor je dochter het in NL kopen
Het is al prijzig genoeg en mijn budget is beperkt.
Denk je dat je daar sneller tegen nep aanloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jorgen schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:49:
[...]

Het is al prijzig genoeg en mijn budget is beperkt.
Denk je dat je daar sneller tegen nep aanloopt?
Zou verwachten van niet, aan de doos zie je snel genoeg of ie open is geweest.

Daarbij zou ik verwachten dat het minder verkocht wordt daar. Landen zijn armer, minder te besteden, en ome Ali bezorgt er ook. Dus minder afzetmarkt / andere concurrentie positie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Eagle schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:53:
[...]

Zou verwachten van niet, aan de doos zie je snel genoeg of ie open is geweest.

Daarbij zou ik verwachten dat het minder verkocht wordt daar. Landen zijn armer, minder te besteden, en ome Ali bezorgt er ook. Dus minder afzetmarkt / andere concurrentie positie.
Daarom hoop ik ook dat het daar wat goedkoper is om een keer een grotere doos te kunnen kopen. Ik ben er dan toch. Is voor haar ook leuk als haar zakgeld ineens wat meer waard blijkt te zijn in de speelgoedwinkel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubjeMazter
Jorgen schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:55:
[...]

Daarom hoop ik ook dat het daar wat goedkoper is om een keer een grotere doos te kunnen kopen. Ik ben er dan toch. Is voor haar ook leuk als haar zakgeld ineens wat meer waard blijkt te zijn in de speelgoedwinkel.
Maak hier een account aan en stel je sets in met price alert (brickwatch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:54
Brickwatch, inderdaad. Voor de dochter is het misschien leuk om een klein setje op vakantie te kopen. Dat is dan ook makkelijk mee terug mee te nemen. Grote sets gewoon na de vakantie thuis bestellen.
Zo heb ik dat toch met mijn kinderen gedaan en zo te zien hebben ze er geen grote trauma’s aan over gehouden 😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Trauma's zullen wel meevallen. Af en toe een meevaller is gewoon ook leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:28
Jorgen schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:55:
[...]

Is LEGO dan ook echt goedkoper in die hoek van Europa? Ik dacht juist dat LEGO het afgelopen jaar hun prijzen over het hele continent gelijk had getrokken. Ook bij retailers zou ik dan geen enorme verschillen verwachten.

(misschien is het wel zo hoor, maar niet dat je straks een teleurgestelde dochter hebt ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 10-07-2023 12:46 ]

scintillating

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10 21:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De Titanic (10294) is af. Wat een enorm schip zeg, hij past niet eens op de eettafel. Nu hebben wij niet zo'n hele grote eettafel, maar toch. De bouw was zowel afwisselend en leuk, alsook herhalend en saai :) Vooral het opbouwen van de onderliggende constructie vond ik niet echt leuk en het maken van de port-holes in het zwarte gedeelte van de romp is heel erg saai. De eerste keer is het verbazen over de manier hoe het gebouwd wordt, maar je doet dit dan een stuk of 8 keer en dan is het wel wat vervelend. Maar de kleine details zoals de bankjes, trappetjes en raampjes zijn dan wel erg leuk om te doen. Omdat ik wist dat het middenstuk wat minder leuk was, heb ik eerst de voor- en achterkant gemaakt. Vooral de achterkant met de motoren en schroeven was erg leuk.

Nu nog een leuk filmpje in elkaar draaien :) en mooie foto's maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IoGq_0x8IdEH7xAa9ZD57CP_HQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QxWA5o3iLGFyicBJfC04fTUm.jpg?f=user_large

Ik heb alleen een hele hoop (stuk of 10-15) van deze stenen over:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/2/30136.png

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannickdeb
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-10 14:43
Br00d schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:49:
Hoe houden jullie je Lego stofvrij?
Ik gebruik een zachte platte kwast van ongeveer 4,5cm breed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXdQK4Tu4P0x-Aqo_8AFkEeHySc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyWQlCxuDHyb1NlBXLfM30aA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door jannickdeb op 10-07-2023 14:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:45
zonoskar schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:55:
De Titanic (10294) is af. Wat een enorm schip zeg, hij past niet eens op de eettafel. Nu hebben wij niet zo'n hele grote eettafel, maar toch. De bouw was zowel afwisselend en leuk, alsook herhalend en saai :) Vooral het opbouwen van de onderliggende constructie vond ik niet echt leuk en het maken van de port-holes in het zwarte gedeelte van de romp is heel erg saai. De eerste keer is het verbazen over de manier hoe het gebouwd wordt, maar je doet dit dan een stuk of 8 keer en dan is het wel wat vervelend. Maar de kleine details zoals de bankjes, trappetjes en raampjes zijn dan wel erg leuk om te doen. Omdat ik wist dat het middenstuk wat minder leuk was, heb ik eerst de voor- en achterkant gemaakt. Vooral de achterkant met de motoren en schroeven was erg leuk.

Nu nog een leuk filmpje in elkaar draaien :) en mooie foto's maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zodra hij doormidden breekt weet je waar ze hadden gemoeten 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tc99m schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:45:
[...]

Is LEGO dan ook echt goedkoper in die hoek van Europa? Ik dacht juist dat LEGO het afgelopen jaar hun prijzen over het hele continent gelijk had getrokken. Ook bij retailers zou ik dan geen enorme verschillen verwachten.

(misschien is het wel zo hoor, maar niet dat je straks een teleurgestelde dochter hebt ;) )
Ik hoop van wel, aangezien alles daar een stuk goedkoper is. Zou toch leuk zijn als je dan wat leuks cadeau kan geven :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-10 14:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

zonoskar schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:55:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/2/30136.png
Oh dat zijn de reddingsboten, die heb je niet echt nodig ;w

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:25
Jorgen schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:39:
[...]

Ik hoop van wel, aangezien alles daar een stuk goedkoper is. Zou toch leuk zijn als je dan wat leuks cadeau kan geven :)
Ik zag je posts al een paar dagen en zat te twijfelen om te reageren met iets als "nou... reken er maar niet op" met in gedachten dat prijzen in Europa mogelijk/waarschijnlijk gelijk getrokken zijn....

Maar! Ik dacht laat ik voor de grap eens Googlen op "is lego cheaper in east europe?" :+
1e hit een artikel van 7 juni 2023: https://thetoyzone.com/th...e-most-and-least-for-lego
Wereldkaart: https://thetoyzone.com/wp...022_Overall_World-Map.png
Europa: https://thetoyzone.com/wp...f-LEGO-in-2022_Europe.png

Griekenland lijkt een tikkeltje goedkoper te zijn dan NL, van de kleine buurlanden is geen data, maar in Oost-Europa lijkt het alle kanten op te gaan: soms goedkoper, soms duurder... en enkelen als Bulgarije of Cyprus betalen de hoofdprijs.
Ironisch genoeg hoef je volgens hen helemaal niet zo ver te reizen voor een goede deal; onze zuiderburen hebben kennelijk de goedkoopste Lego van Europa (en de wereld!?!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

davidov schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:38:
[...]

Ik zag je posts al een paar dagen en zat te twijfelen om te reageren met iets als "nou... reken er maar niet op" met in gedachten dat prijzen in Europa mogelijk/waarschijnlijk gelijk getrokken zijn....

Maar! Ik dacht laat ik voor de grap eens Googlen op "is lego cheaper in east europe?" :+
1e hit een artikel van 7 juni 2023: https://thetoyzone.com/th...e-most-and-least-for-lego

Griekenland lijkt een tikkeltje goedkoper te zijn dan NL, van de kleine buurlanden is geen data, maar in Oost-Europa lijkt het alle kanten op te gaan: soms goedkoper, soms duurder... en enkelen als Bulgarije of Cyprus betalen de hoofdprijs.
Ironisch genoeg hoef je volgens hen helemaal niet zo ver te reizen voor een goede deal; onze zuiderburen hebben kennelijk de goedkoopste Lego van Europa.
Van wat ik vinden kon wilden ze dat in West-Europa inderdaad doen (of doen ze dat wellicht al). Die kaarten/links had ik gevonden. De kleine landjes worden weer eens niet genoemd. Vandaar dat ik het hier vroeg. ;) Aangezien het prijspeil er verder veel lager is hoopte ik erop wat leuks tegen te komen. Een internationale winkel met een online Albanië store vraagt in elk geval het dubbele. Dat schiet niet op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

Wat zouden jullie doen?
Ik overweeg eindelijk die Assembly Square te halen aangezien ie dit jaar er uit gaat.
  • Bij Lego zelf halen.. en wanneer precies? Ik geloof tussen 11 en 15 juli waren er dubbele vip punten en een aantal gwps, maar daarna waren er geloof ik ook een aantal gwps die ik misschien leuker vind?
  • De korting pakken bij Intertoys icm de spaarkaart deals
Ik ga nog even goed kijken welke gwps er aan komen.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 17:45
Dubbele VIP is ± 10% aanschafwaarde IPV ± 5% aanschafwaarde.

Het klinkt in eerste instantie spannend, maar het is geen wereldschokkende korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Sméagol schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:35:
Wat zouden jullie doen?
Ik overweeg eindelijk die Assembly Square te halen aangezien ie dit jaar er uit gaat.
  • Bij Lego zelf halen.. en wanneer precies? Ik geloof tussen 11 en 15 juli waren er dubbele vip punten en een aantal gwps, maar daarna waren er geloof ik ook een aantal gwps die ik misschien leuker vind?
  • De korting pakken bij Intertoys icm de spaarkaart deals
Ik ga nog even goed kijken welke gwps er aan komen.
Wat betreft de dubbele VIP punten geeft bricktastic het volgende aan:
In de periode van 11 tot en met 15 juli 2023 ontvang je in de Nederlandse en Belgische LEGO Shop dubbele VIP-punten op alle Harry Potter-, City-, Technic- en Friends-sets.

Volgens deze info doet de AS set dus niet mee.

En sowieso is deze set bij Intertoys al 40 euro goedkoper. Dus waarom zou je ‘m bij Lego zelf kopen?

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 10-07-2023 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:28
davidov schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:38:
[...]

Ironisch genoeg hoef je volgens hen helemaal niet zo ver te reizen voor een goede deal; onze zuiderburen hebben kennelijk de goedkoopste Lego van Europa (en de wereld!?!)
Dat artikel lijkt zich op prijzen te baseren die zijn gemeten in oktober 2022. Ik weet het niet meer exact, maar heeft LEGO niet eind 2022/begin 2023 juist de prijzen overal in Europa gelijk getrokken, waar er daarvoor juist sterke verschillen tussen landen onderling was? Of was dat al eerder?

Als ik in de LEGO webshop mijn locatie verander naar Griekenland, blijven de prijzen op mijn wishlist in ieder geval hetzelfde. Maar misschien is er bij retailers wel een verschil.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
@QuattroNL heb jij die 2 MOC's van firas ook? Ik moet sowieso zijn Ford raptor MOC nog bouwen maar misschien neem ik een van die twee ook wel mee, vind de Shelby wel nice :) maar kan geen reviews o.i.d. vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 19:01
RubjeMazter schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:26:
@QuattroNL heb jij die 2 MOC's van firas ook? Ik moet sowieso zijn Ford raptor MOC nog bouwen maar misschien neem ik een van die twee ook wel mee, vind de Shelby wel nice :) maar kan geen reviews o.i.d. vinden.
Ik spring even in mocht je MOCs willen aanschaffen van Firas;
Hello everyone,

First of all thanks for your continued support, I really appreciate it and so glad you like my designs!

As a thank you, I'd like to give you a very special discount of 50% on my newest alternative designs for LEGO set number 10304, the BMW E30 and the 2012 Shelby GT500!

Please feel free to use it and share with your friends.

Code:

FAJ50OFF

Also don't hesitate to contact me if you want to buy multiple designs in one purchase, I'll be happy to provide you with a discount code for multiple models at once.

Best regards,
Firas
:)

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

mir4dor schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:37:
[...]

Ik spring even in mocht je MOCs willen aanschaffen van Firas;

[...]

:)
3x raden wat ik net in het Lego aanbiedingen topic heb geplaatst en wat @RubjeMazter blijkbaar triggerde :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 19:01
QuattroNL schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:39:
[...]

3x raden wat ik net in het Lego aanbiedingen topic heb geplaatst en wat @RubjeMazter blijkbaar triggerde :+
Oh haha oops. Ik ga me daar ook maar op abonneren dan.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 19:11
Tc99m schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:05:
Dat artikel lijkt zich op prijzen te baseren die zijn gemeten in oktober 2022. Ik weet het niet meer exact, maar heeft LEGO niet eind 2022/begin 2023 juist de prijzen overal in Europa gelijk getrokken, waar er daarvoor juist sterke verschillen tussen landen onderling was? Of was dat al eerder?

Als ik in de LEGO webshop mijn locatie verander naar Griekenland, blijven de prijzen op mijn wishlist in ieder geval hetzelfde. Maar misschien is er bij retailers wel een verschil.
Voor zover ik weet waren de LEGO Webshop prijzen tussen Nederland en België altijd gelijk de afgelopen jaren, dus ik denk dat dat prijs overzicht van Europa en Wereld gebaseerd is op andere web / fysieke winkels die Lego verkopen. En dat er dus Belgische winkels zijn die Lego met soms grotere kortingen aanbieden dan je in Nederland kunt krijgen. Gelukkig verzendt tenminste één daarvan (FUN) ook naar Nederland. :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/bltec012c948c003fba/10316_alt16.png?fit=bounds&format=png&width=1500&height=1500&dpr=1
Incoming 😎

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:17

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren ben ik naar het LEGO Discoverycenter geweest in Scheveningen. Een korte impressie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdGsB9k-_pfwSiLwjaBiSVe_FcU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3zbrFJUF0ZoQwuWy74YvHPi.jpg?f=fotoalbum_small

De LEGO versie van Den Haag en Scheveningen
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VDCpyczD6rMsVNGIbyb_QMr9H4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLpNDxzO3ZqoxVlmKL8tFbBK.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/np66pIq6eqCCuF56h6qQXISJQzE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gekQGFZKB3RVy249wYzCiDhs.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxFsMw-LvvnL0w-gV5YvPXoNgWw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/81S8bgB7NX3jNpBKrguSJV7G.jpg?f=fotoalbum_small

De Imagination Express, een heuse (shooter) darkride met een trackless transportsysteem van ETF ridesystems (die je bijv ook vindt in Efteling bij Symbolica)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7paYgm9yUAV6pEDW-3QpTODSrM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvNxFUnf3JQ9yoii6C0wmwGJ.jpg?f=fotoalbum_small

Gelukkig denken ze ook aan de volwassenen... :+
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDKTdccdTbWHLZ402M-r_kSc67g=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQ9SiZxyI4h9uRB78qa8WRc6.jpg?f=fotoalbum_small

Verder hebben we een kleine workshop gedaan waar je met enig hulp van de medewerker een setje "live" moest meebouwen. Niet heel moeilijk verder of zo al was daar niet iedereen het mee eens

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99DnBaLCMEV4s7GbkOuT7I9opLQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUI6l2KKidgj0QqA9LuWe1KA.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DD96HrzeqhN0GrAKR5lZutRj1w=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMBQOG2dLseKg76hQVSxZRyl.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9iGXOxrjn140kso6oaFPGRZUaI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUWojZgTjVNowgK7Mj9g19W9.jpg?f=fotoalbum_small

Voor de rest was er nog een 4D bioscoop met een korte LEGO Ninjago/City film, een laserdoolhof en veel "doe het zelf" bouwstations. Verder was het schijnbaar piratenmaand dus je kon ook meedoen met een letterspeurtocht op zoek naar de schatkist. Voor de moeite kreeg je een bedrukte LEGO Discoverycenter brick. Verder kreeg ieder kind een LEGO minifig die je eventueel kon ruilen met een medewerker.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrHB7i5Nc6W_X1HyWmBLGveag48=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAWjkqOMXZmExTv7DngHEOlg.jpg?f=fotoalbum_small

Al met al hebben we ons wel even vermaakt. Is het de normale prijs van 23€ pp waard? Nee, eigenlijk niet. Met de diverse acties (AH 1+1 zegelactie en/of via socialdeal app) ging het meer richting het bedrag wat ik het persoonlijk waard vond.
Qua drukte viel het mee, je hoefde nergens lang te wachten maar wellicht dat het anders is als het buiten minder goed weer is. Op zich eens leuk om te bezoeken maar meer niet (als volwassene zijnde, de kinderen vonden het overigens wel leuk)

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 11-07-2023 07:24 ]

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leosand
  • Laatst online: 16-10 19:42
spoiler:

Is het heel apart dat ik die boom als kerstboom voor thuis wil hebben?
:9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-10 23:28
leosand schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 08:31:
Op zich wel een beetje.... maar ik zou zeggen, begin met een bloemetje: https://3dwise.nl/products/big-brick-flower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nadat ik deze in het echt gezien heb [..] _/-\o_ :9~ holy crap wat een mooie set. De digitale plaatjes doen deze geen recht.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:52
leosand schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 08:31:
spoiler:

bloem en boom heb ik hier gewoon staan 30 cm groot, dankzij de 3D printer van mijn broer :9~

boom: https://www.thingiverse.com/thing:2680943

bloem: https://www.thingiverse.com/thing:4283065

[ Voor 8% gewijzigd door fishman op 11-07-2023 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
Succes met het dak >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Met mijn OCD komt dat helemaal goed. 😎

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:47
Vandaag het sanctum sanctorum afgebouwd, en het Boutique Hotel gekocht.

Zo koop je 8 maanden niets en nu 2 modulars in een week, is ook een leuke actie bij de Intertoys, gelijk ook maar de gratis creator set meegenomen van de gespaarde punten, heb nog wat punten over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4010ZBuL6XOAoQDX4lMVLzBU9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdsbnXZj9nfGUJ7TNihVuOfA.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WIKqJuTmFIq9yTfyavicGZbcRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIKfxUvqO3JmGpL1VNCiaw3x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcYg3Mg0op5lkMy9eEVnTQ8LnaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQlG74DqzbEEhA5TwbI0i7zU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shGFN6wN4xBZHgS8d0hw5wMKtrg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52ORUQwYKbNCUN9wyxaOn45H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-10 20:51
gizmokat schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:07:
Vandaag het sanctum sanctorum afgebouwd, en het Boutique Hotel gekocht.

Zo koop je 8 maanden niets en nu 2 modulars in een week, is ook een leuke actie bij de Intertoys, gelijk ook maar de gratis creator set meegenomen van de gespaarde punten, heb nog wat punten over.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je misschien een foto van de punten? Ben benieuwd of het dezelfde stickers zijn als van de dreamland actie in België. Als ze hetzelfde zijn kan ik namelijk opzoek via marktplaats naar ontbrekende stickers. Heb er nog wel een aantal nodig (20 van 30 nu), maar momenteel niks wat aantrekkelijk geprijsd is daar en wat ik nog zou willen.

Misschien is een foto niet eens nodig. Stickers waren daar groen met een geel legohoofd erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
pukvg schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:22:
[...]

Heb je misschien een foto van de punten? Ben benieuwd of het dezelfde stickers zijn als van de dreamland actie in België. Als ze hetzelfde zijn kan ik namelijk opzoek via marktplaats naar ontbrekende stickers. Heb er nog wel een aantal nodig (20 van 30 nu), maar momenteel niks wat aantrekkelijk geprijsd is daar en wat ik nog zou willen.

Misschien is een foto niet eens nodig. Stickers waren daar groen met een geel legohoofd erop.
Het zijn geen stickers bij de Intertoys, je punten krijg je op een pasje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubjeMazter
Wordt denk ik een crosspost naar het motortopic maar deze is wel leuk imo :)

LEGO link

Brickwatch link

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WckVONWrGitYSmKaxI4mcik0O8M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LNc3sHuSF7T913JjOueo1FUL.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door RubjeMazter op 11-07-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-10 11:42

Eurionair

Senior Destructor

Deze zag ik ook langskomen , bevalt mij ook wel. Vond de BMW ook een mooie build.

De prijs per onderdeel vind ik dan weer niet zo sympathiek.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Eurionair schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:40:
Deze zag ik ook langskomen , bevalt mij ook wel. Vond de BMW ook een mooie build.

De prijs per onderdeel vind ik dan weer niet zo sympathiek.
Dat is de BMW helaas ook niet, ik heb deze ook in m'n lijst staan maar dropt maar niet echt qua prijs helaas :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 16-10 13:34

Acid_Burn

uhuh

QuattroNL schreef op zondag 9 juli 2023 @ 12:24:
[...]

Toch komt dat zo ook in de comics voor. Tuurlijk komen ze uit zijn hand, maar dan zou je heel Wolverine erbij moeten hebben :D
Afbeeldingslocatie: https://mycomicrelief.files.wordpress.com/2017/11/wolverines-claws-12.jpg

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Acid_Burn schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:06:
[...]

Toch komt dat zo ook in de comics voor. Tuurlijk komen ze uit zijn hand, maar dan zou je heel Wolverine erbij moeten hebben :D
[Afbeelding]
Ah kijk, dan klopt het met de comics.
Ik kijk nooit comics, alleen films met echte mensen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
QuattroNL schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:14:
[...]

Ah kijk, dan klopt het met de comics.
Ik kijk nooit comics, alleen films met echte mensen :9
Comics kijk je niet, maar die lees je. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
Om wat ruimte te maken voor de nieuwe Modular, ben ik begonnen met het afbreken van het haunted house, word met de tijd weer opgebouwd, maar dan als spookhuis die tussen mijn modulars past, er staat een gratis alternative build op rebrickable die ik wil gaan maken, kan ik meteen de gescheurde blokken uit de set vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yp9ak0qSMqdATe1shXs5fwmIyQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0aYxqkvQVX6lIoimkmigZ9no.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-10 21:09
meesje schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:27:
[...]

Comics kijk je niet, maar die lees je. :)
Bass moet je niet horen… ;)

(Sorry, eerste brainfart als ik dit lees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

meesje schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:27:
En sowieso is deze set bij Intertoys al 40 euro goedkoper. Dus waarom zou je ‘m bij Lego zelf kopen?
De gwp's dus. Nou vind ik de Blacktron set leuk, maar niet zó leuk, maar wat ik zo snel lees zijn er mogelijk leukere gwp's eind van de maand.
Maar misschien gewoon bij Intertoys halen ja.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-10 14:48
Vanavond nog wat oude setje stofvrij/stofarm gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAIy5F_2Air0SqYbRfHOA7TcvOU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fXrJEvKxwC8tz6J6rPYvVIzW.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPktF3zqCRh2tY8ZWRW3ouuoBLU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LZeZz67yn0yscwKYWyL1NRba.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7Yg_5ks5uPyRjae2NP02F5U6bw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GAauVvNnjOljBYk5vhkvh1zq.jpg?f=user_large

Mooi die handleidingen van toen, in 13 stappen is bijvoorbeeld die boot klaar. Geen dik boekwerk, maar een soort mini poster met daarop alle stappen. Tegenwoordig is bijna iedere blokje een stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 14:13
gizmokat schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:13:
Om wat ruimte te maken voor de nieuwe Modular, ben ik begonnen met het afbreken van het haunted house, word met de tijd weer opgebouwd, maar dan als spookhuis die tussen mijn modulars past, er staat een gratis alternative build op rebrickable die ik wil gaan maken, kan ik meteen de gescheurde blokken uit de set vervangen.

[Afbeelding]
Welke blokjes scheuren? Puur uit interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Laatst online: 19:16
Hoe leuk vinden/vonden jullie de 42154 Ford GT om te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Br00d schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 00:04:
[...]

Bruin, donker rood onder andere.

Afgelopen weekend het fort gezien. Krijg meteen kriebels omdat die piraten reeks mijn jeugd is geweest. De bak staat hier op zolder.
Mijn vrouw vroeg waarom die nog niet gebouwd was terwijl hij al in ons huis staat.

[ Voor 36% gewijzigd door Arunia op 12-07-2023 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:58

Secsytime

Automagisch

RubjeMazter schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:50:
[...]

Dat is de BMW helaas ook niet, ik heb deze ook in m'n lijst staan maar dropt maar niet echt qua prijs helaas :'(
De BMW voor de prijsverhoging vorig jaar nog voor 140e kunnen kopen in Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:00:
Het ligt er aan hoe leuk je Lego technic vindt. Het is een vrij aardige build maar niet heel bijzonder. Het onderstel heeft ook wat modificaties nodig om het model optisch beter te maken. De wielen zijn net te klein en de auto staat te hoog.
De landrover defender technic of de tow truck zijn leuker om te bouwen.

Dankzij de ford gt ben ik er wel achter dat ik lego icons of speedchampions leuker vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Ik ga daar binnenkort achterkomen.
Dank voor het melden van de Bol actie in het aanbiedingentopic! Ik als auto-fanaat heb 'm natuurlijk besteld, gaat mooi bij de rest van de bolides staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Gisae schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:34:
[...]

Het ligt er aan hoe leuk je Lego technic vindt. Het is een vrij aardige build maar niet heel bijzonder. Het onderstel heeft ook wat modificaties nodig om het model optisch beter te maken. De wielen zijn net te klein en de auto staat te hoog.
De landrover defender technic of de tow truck zijn leuker om te bouwen.

Dankzij de ford gt ben ik er wel achter dat ik lego icons of speedchampions leuker vind.
Qua kleur en looks spreekt de Ford GT me absoluut aan. Vind het stuurwieltje bovenop iets minder. De tow truck heeft een erg hoog speelgehalte, en de pneumatische spreken me aan omdat ik daar vroeger ook mee speelde. Alleen doet het model me verder heel weinig, en zie ik me daar niet echt meer mee spelen na de bouw en niet naar kijken. De GT is wel mooi imo om te zien.
Bij de Defender heb ik eigenlijk te lang gewacht, pas toen ie niet meer geproduceerd werd heb ik besloten dat ik hem eigenlijk wel graag wil. Hoop nog steeds dat ie een keer ergens redelijk geprijsd nieuw te koop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
QuattroNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:09:
[...]

Ik ga daar binnenkort achterkomen.
Dank voor het melden van de Bol actie in het aanbiedingentopic! Ik als auto-fanaat heb 'm natuurlijk besteld, gaat mooi bij de rest van de bolides staan :9
Haha, ik heb hem ook besteld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
Br00d schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 00:04:
[...]

Dit is de schade met gescheurde blokjes, had verwacht er nog meer tegen te komen omdat deze duidelijk zichtbaar waren, gelukkig viel het mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOuwmNIyTxABoIs0DGItBxTtytE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aC55uvlWPA4vN9y3xewDO7kO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-10 21:08

vectormatic

Warlock of the doorlock

Erg leuk. De GT propt dezelfde complexiteit (of zelfs wat meer met de spoiler) als de 911RSR en 488GTE in een kleiner pakketje voor de helft van de prijs. Alles zit erg ingenieus in elkaar. Enige "nadeel" is dat door de schaal de vormen van de echte GT net iets minder lekker uitkomen, maar daar hebben de 1:10 autos ook enigszins last van.

Als je een beetje technic auto fan bent, is de GT wat mij betreft een aanrader, het is geen 1:8 supercar, maar meer een pocket/budget versie van de 1:10s, of als je wil, een erg uitgebreide versie van de ~€50 autos (de bugatti bolide etc..)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:14:
Bij de Defender heb ik eigenlijk te lang gewacht, pas toen ie niet meer geproduceerd werd heb ik besloten dat ik hem eigenlijk wel graag wil. Hoop nog steeds dat ie een keer ergens redelijk geprijsd nieuw te koop komt.
Ik heb deze nog nieuw in doos op zolder liggen. Ooit voor ~90 euro gekocht. Ik zit nog in dubio of ik hem ga bouwen. Het zou opzich leuk zijn naast de defender classic ware het niet dat de schaal anders is. Daarbij heb ik de ali variant al eens gehad (en verkocht voor €80) en ben ik meer fan van lego icons.
RubjeMazter schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:50:
[...]

Deze heb ik ook nog nieuw in doos, inclusief blokjes om de motor in het rood te maken. Waarschijnlijk ga ik deze nooit bouwen.
Idem voor voor de mclaren f1 42141 en volvo loader 42114.

Ik zou de mini cooper nog wel willen. Maar €150+ voor een set die ooit €35 is geweest…

[ Voor 24% gewijzigd door Gisae op 12-07-2023 10:58 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
Afgelopen maandag Eldorado Fort ontvangen (10320). Wat een gave set! Het is opgedeeld in een aantal verschillende onderdelen, 4 dacht ik. Eerste deel nu afgerond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QA5-5x8Oo68bMYLruPFSm0mbgSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUjUiwhj8KtSmmIQmiayFf3s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:59
Arosa schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:59:
Vanavond nog wat oude setje stofvrij/stofarm gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mooi die handleidingen van toen, in 13 stappen is bijvoorbeeld die boot klaar. Geen dik boekwerk, maar een soort mini poster met daarop alle stappen. Tegenwoordig is bijna iedere blokje een stap.
Cool, die eerste met die poort had ik ook, veel mee gespeeld vroeger _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Gisae schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:40:
Deze heb ik ook nog nieuw in doos, inclusief blokjes om de motor in het rood te maken. Waarschijnlijk ga ik deze nooit bouwen.
Idem voor voor de mclaren f1 42141 en volvo loader 42114.
Als je er vanaf moet weet je me te vinden :P ik heb de BWM & F1 auto beide op m'n lijst staan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-10 15:20
Ik zou de mini cooper nog wel willen. Maar €150+ voor een set die ooit €35 is geweest…
waar had jij m dan voor 35 euro gezien?

https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/10242/MINI-Cooper.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:10

[Afbeelding]
Welke build ga je maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Om wat ruimte te maken voor de nieuwe Modular, ben ik begonnen met het afbreken van het haunted house, word met de tijd weer opgebouwd, maar dan als spookhuis die tussen mijn modulars past, er staat een gratis alternative build op rebrickable die ik wil gaan maken.
Deze?
Ik heb 'm ook tussen m'n modulars staan maar hij is idd te groot/hoog.
Goeie tip, ik ga 'm ook maar eens ombouwen :9

[ Voor 11% gewijzigd door QuattroNL op 12-07-2023 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
QuattroNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:15:
[...]

Deze?
Ik heb 'm ook tussen m'n modulars staan maar hij is idd te groot/hoog.
Goeie tip, ik ga 'm ook maar eens ombouwen :9
Ja die bedoel ik, misschien dat ik hem hier en daar nog iets verander, heb de pdf al gedownload, maar de bouw komt later, ben nu met het boetiekhotel begonnen.

Van de winter ga ik de zolder ombouwen tot lego kamer dan heb ik genoeg ruimte voor alles dan ga ik hem weer op bouwen, door de hoogte van de set kost het mij nu te veel ruimte in de vitrine kast en kon niets meer kwijt, mijn vitrine kasten zijn vol vandaar dat ik de set uit elkaar heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 19:11
Sariel is niet erg enthousiast over de nieuwe Corvette C1 auto:

En ook Tiago Catarino (Tiago Catarino Corvette review) is niet zo te spreken over het model.

Beiden klagen ook over de relatief hoge prijs, vergeleken met andere modellen in deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik hoop dat er ooit iemand een MOC uitbrengt om van die C1 een C2 stingray te maken, want dat vind ik een veel gaver model. in dat geval wil ik de corvette misschien nog wel aanschaffen.

hoi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:37

SomerenV

It's something!

Ik kreeg gisteren een linkje doorgestuurd van een collega dat het UP-huis maar 40 euro was bij Amazon ivm die Prime-acties. Nu heb ik geen Prime maar op Bol.com had de set dezelfde prijs, kwam ik later op de dag achter. Hieronder het gesprek met m'n vriendin dat volgde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elTpFxT_YfZw0kR05gmtHAoBiXA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q658mZsVPlrvhOmby7fUXSb7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had een reactie verwacht in de trant van "je hebt laatst nog een dure set gekocht. Deze is er over een tijdje ook nog wel." maar nee :') In de wereld van verslavingen noemen ze zo iemand een enabler :+

23.45 besteld en vanmiddag om 13.15 lag het achterin de auto :o Ik vind het wel echt een leuke set, en past goed bij de rest van m'n film en serie gerelateerde sets. Deze is wel voor de backlog. Vind het zonde er al direct aan te beginnen.

[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 12-07-2023 21:49 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meesje
Op de valreep bij Amazon toch nog Lego gekocht. :) Voor de jongste al vast, ik denk nog wel een jaartje geduld hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AzCjnA8Kxtxn8jqIRd09odz_ag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rbmHuS77wl2WASoVPOsggNWs.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 12:54
Voor de mensen met de F&F Skyline.
Is er al eens geprobeerd om de motorkap met gladde grijze stenen af te maken?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/m1LN5W33/PXL-20230712-200101416-PORTRAIT.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Als ik een complete doos Disney minifigures koop is het dan zeker dat er een complete set aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:28

rammes

koekebakker 1e klas

schumi1986 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:23:
Als ik een complete doos Disney minifigures koop is het dan zeker dat er een complete set aanwezig is?
zo'n doos hebben 3 complete sets

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
rammes schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:28:
[...]

zo'n doos hebben 3 complete sets
Bedankt, 2 complete sets dan aangezien een set uit 18 figuren bestaat en er 36 in een doos zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:08:
Voor de mensen met de F&F Skyline.
Is er al eens geprobeerd om de motorkap met gladde grijze stenen af te maken?

[Afbeelding]
Ik heb niet zo'n problemen met de studs dus ik heb hem stock gelaten, maar er staan diverse video's op Youtube om het model van een gladde motorkap te voorzien.

Voorbeeld: YouTube: FIX for LEGO Nissan Skyline GT-R 76917

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
schumi1986 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:23:
Ik koop meestal gewoon een set in één keer.
Moet alleen nog aan series 1 komen voor mijn vrouw. Series 2 en D100 is al compleet ondertussen.
Maar series 1 is natuurlijk belachelijk qua prijs om compleet te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:17

vhal

ಠ_ಠ

Met enige vertraging toch nog bezorgd, inclusief 2 GWP's. De ambulance vond ik vrij toepasselijk gezien ik onlangs zelf ben aangereden op de fiets :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiHl-VzcBSN2Y0SMnQP8vpiV8mM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ueRb48RfyiSlgJGNGtrW2YRe.jpg?f=fotoalbum_small

Overigens heb ik het Up-huis en de Disney-trein ook maar besteld. :+
Verder wil ik mijn sets sowieso eens gaan uitdunnen en het houden bij Disney, Star Wars en een incidentele set van een ander thema.

Strava

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-agY9ChAV9aoRwwoAfq2fZLJS4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vT3YZfxGeQtqv1gkXwkXASJQ.jpg?f=user_large
Dit is wel weer even genoeg Lego 😎

Pagina: 1 ... 305 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .