SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Mocht iemand ze willen verkopen dan mag je dmen
Even kleine verbetering hoor.....
zijn verschillende aanbieders waar je een complete serie kunt kopen.schumi1986 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:23:
Als ik een complete doos Disney minifigures koop is het dan zeker dat er een complete set aanwezig is?
als je geluk hebt (met de medewerker / drukte winkel) wil je bij officiele lego winkel ook wel eens een voleldige set kunnen kopen.
Voor nu wel even. Ik heb nog iets van 15 dozen staan om te bouwen en een hele kleine wenslijst.
Nog te bouwen:
10316 Rivendell
21327 Typewriter
21334 Jazz quartet
21335 Lighthouse
10311 Orchid
42107 Ducati
42130 BMW S1000rr
10279 Campervan
10274 Ecto-1
42114 Volvo loader
10317 Defender classic
76917 SC skyline
76918 SC mclaren 2s
76903 SC corvette
76914 SC ferrari 812
76907 SC lotus evija
76911 SC aston martin
76901 SC supra
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Behalve de 76916 - Porsche 963, daar ben je 20 min. bezig met de auto en dan 20 min. voor de stickerszonoskar schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:38:
@Gisae Een SC setje heb je in een half uurtje inelkaar staan, dus dat die nog in de backlog staan is een schande
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c8vRnneEdDg78schQ2h07CR9.webp?f=user_large)
Ik heb er ook nog steeds een paar in de backlog staan, handig voor als ik een keer weinig tijd heb of gewoon even geen zin heb om een grote set in elkaar te zettenzonoskar schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:38:
@Gisae Een SC setje heb je in een half uurtje inelkaar staan, dus dat die nog in de backlog staan is een schande
hoi
Begint toch te jeuken om die set te kopen. Voornamelijk vanuit nostalgie dus dat houdt me ook wel weer tegen.cracking cloud schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:52:
Afgelopen maandag Eldorado Fort ontvangen (10320). Wat een gave set! Het is opgedeeld in een aantal verschillende onderdelen, 4 dacht ik. Eerste deel nu afgerond
[Afbeelding]
En wat een genot was het om deze moderne remake te maken! Interessante bouwtechnieken, mooie afwerking van de hoeken, zijkanten, en binnenruimte. Heb het bouwen lekker uitgesmeerd over negen dagen (want 9 genummerde zakjes), maar helaas komt aan alles een eind en dan zit de set na zakje #9 in elkaar.
Heb de Galaxy Explorer nu op de plek gezet waar de afgelopen jaren de (playset) 75105 Millennium Falcon stond. Die ga ik maar eens afbreken en opbergen. Na de, in mijn ogen, nogal slechte Star Wars sequel trilogie films ben ik wel een beetje klaar met Star Wars. Had een (plexiglas) standaard speciaal voor de 75105 en daar past 10497 ook prima op dus die staat nu mooi schuin 'in vlucht' op de standaard!
:strip_exif()/f/image/3mn9K3NqfasxvE3lbyAi1aiX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Haay op 14-07-2023 10:25 ]
Zie hier een rebuild van 6970 Beta I command base
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GwSgwr94CWNtPcFTY9NTD8Qq.jpg?f=user_large)
Link: https://brickset.com/sets/6970-1/Beta-I-Command-Base
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pzPsoaLR4mKEOcDz8bOVcs92.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FJAq2x9SyvhG0rfS9bufJLFc.jpg?f=fotoalbum_large)
Meer foto's op mijn Flickr pagina: https://www.flickr.com/ph.../albums/72177720309722064
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Bij mij was het zeker ook jeugdsentiment!Haay schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:51:
Ik heb afgelopen week de 10497 Galaxy Explorer (uit mijn backlog) gebouwd. Stuk jeugd sentiment voor mij, hoewel ik de originele set waar deze remake op gebaseerd is nooit heb gehad. Wel heb ik vroeger in de jaren '70 en begin '80 samen met mijn broer wel wat Lego (Classic) Space setjes gehad en veel mee gespeeld.
En wat een genot was het om deze moderne remake te maken! Interessante bouwtechnieken, mooie afwerking van de hoeken, zijkanten, en binnenruimte. Heb het bouwen lekker uitgesmeerd over negen dagen (want 9 genummerde zakjes), maar helaas komt aan alles een eind en dan zit de set na zakje #9 in elkaar.
Heb de Galaxy Explorer nu op de plek gezet waar de afgelopen jaren de (playset) 75105 Millennium Falcon stond. Die ga ik maar eens afbreken en opbergen. Na de, in mijn ogen, nogal slechte Star Wars sequel trilogie films ben ik wel een beetje klaar met Star Wars. Had een (plexiglas) standaard speciaal voor de 75105 en daar past 10497 ook prima op dus die staat nu mooi schuin 'in vlucht' op de standaard!
Gelukkig heb ik de oude 3 goed bewaard.
Oud vs nieuw
:strip_exif()/f/image/aZEjMyELxSmKEQOHC2xWZR6q.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
De oude heb ik helaas niet, de nieuwe wel. En hoewel de nieuwe veel gedetailleerder is, geven de oude 3 mij meer een authentiek lego gevoel.QuattroNL schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:33:
[...]
Bij mij was het zeker ook jeugdsentiment!
Gelukkig heb ik de oude 3 goed bewaard.
Oud vs nieuw![]()
[Afbeelding]
Pick a brick (pab) is een muur met verschillende wisselende stenen die je kan kopen. Je kan een kleine en grote beker vullen. Grote beker kost in NL €18. Kleine weet ik niet precies.einz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:55:
[...]
Ik zie dit vaker langskomen, waar kijk ik naar? Is dit een selectie die je tijdelijk kan kopen oid?
Grappig zeg. Er gaat weer een hele wereld voor me open. Dit voorbeeld, dat programma waar je zelf mee kan ontwerpen en snel alle stukjes kan bestellen. De MOC challenge hier, een website met MOCS van mensen op basis van bestaande sets. De creator 3 in 1 sets. Echt bizar.jordy89 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:24:
[...]
Pick a brick (pab) is een muur met verschillende wisselende stenen die je kan kopen. Je kan een kleine en grote beker vullen. Grote beker kost in NL €18. Kleine weet ik niet precies.
En dat eigenlijk allemaal met als aanleiding dat ik omdat ik nu een neefje heb de boel heb opgehaald bij m'n ouders en een mooi set voor z'n verjaardag heb gekocht. Blijft bizar mooi speelgoed.
Haha herkenbaar. Ben zelf ook pas een jaar (weer) bezig, maar je leert sneleinz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:47:
[...]
Grappig zeg. Er gaat weer een hele wereld voor me open. Dit voorbeeld, dat programma waar je zelf mee kan ontwerpen en snel alle stukjes kan bestellen. De MOC challenge hier, een website met MOCS van mensen op basis van bestaande sets. De creator 3 in 1 sets. Echt bizar.
En dat eigenlijk allemaal met als aanleiding dat ik omdat ik nu een neefje heb de boel heb opgehaald bij m'n ouders en een mooi set voor z'n verjaardag heb gekocht. Blijft bizar mooi speelgoed.
Dat dacht ik gisteren ook maar toen ik daar specifiek naar zocht bleek die op te zijn. Dat is, vermoed ik, de reden.Karp schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:37:
Ik overwoog net wat te bestellen, maar er zou nu nog een addon zakje als GWP zijn toch? Ik zie het niet op lego.nl. Op?
De Solus had ik vooraf weinig mee, het model leek mij continu te herinneren aan de polybag variant. Maar wow, die was echt leuk. Geen standaard base om de auto mee op te bouwen en zoveel clips om alle stukken in bepaalde hoeken te zetten. Nog steeds vind ik die auto helemaal niets, maar de build was echt leuk.
Zo ben ik nu bezig met de 76910 Aston Martin set.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rHZJrTws5TPNLZKY3TbMwa2D.jpg?f=user_large)
Gisteravond de Valkyrie (dat gifgroene ding) gebouwd en wow, die zit echt vernuftig in elkaar zeg! Niks geen standaard opbouw van een auto maar losse elementen die aan elkaar geklikt worden. De gebogen vormen zijn ook heel slim gemaakt. Echt petje af voor dit model!
Benieuwd hoe de Vantage GT3 in elkaar steekt.
Nice, mag ik vragen waar die standaard vandaan komt.Haay schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:51:
Ik heb afgelopen week de 10497 Galaxy Explorer (uit mijn backlog) gebouwd. Stuk jeugd sentiment voor mij, hoewel ik de originele set waar deze remake op gebaseerd is nooit heb gehad. Wel heb ik vroeger in de jaren '70 en begin '80 samen met mijn broer wel wat Lego (Classic) Space setjes gehad en veel mee gespeeld.
[Afbeelding]
Zoek er ook één en deze is wel praktisch zo te zien
Ik weet het niet helemaal zeker meer omdat ik die standaard al vele jaren heb, maar ik geloof dat het van WickedBrick afkomt. Dit model verkopen ze daar in ieder geval niet meer, en ze zijn in de loop der tijd natuurlijk duurder geworden, en de UK heeft de EU verlaten middels de Brexit, dus dan komen er ook nog import belastingen bij.Versaevel schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:10:
Nice, mag ik vragen waar die standaard vandaan komt.
Zoek er ook één en deze is wel praktisch zo te zien
Misschien dat dit een interessant alternatief is?
https://www.amazon.nl/Sel...Legohouder/dp/B09NB1MMFM/
Twee van die zouden de 10497 ook prima kunnen ondersteunen in 'flight mode'.
- De site algemeen is prima betrouwbaar toch?
- Zijn er landen waar ik sowieso niet van moet kopen? Oplichting / Extra kosten douane etc
- Andere tips?
Ik heb voorheen van Bricklink besteld, en alles is altijd netjes aangekomen. Ik moet bekennen dat ik meestal dicht bij huis bestel omdat de verzendkosten het vaak niet waard zijn voor mij.
Zeer betrouwbaar, is tegenwoordig van Lego. Verkopers zijn derden, dus altijd even beoordelingen checken. Over het algemeen kan je het meeste prima bij Nederlanders kopen, dat zou ik je ook wel aanraden. Daarnaast: koop als je onderdelen koopt niet precies het aantal dat je nodig hebt, maar enkele stuks extra.DennisZ88 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:55:
Iemand heeft hier vast wel eens iets gekocht via Bricklink? Ik heb nu ook ergens interesse in en wilde eerst hier even peilen, waar ik op moet letten..
- Zijn er landen waar ik sowieso niet van moet kopen? Oplichting / Extra kosten douane etc
- Andere tips?
En oh ja: als je bij iemand de hele voorraad van iets koopt, bedenk je dan dat er best een kans is dat het aantal op voorraad niet blijkt te kloppen. Mensen vertellen zich, kan gebeuren, maar jammer als je daardoor 1 blokje tekort hebt

[ Voor 13% gewijzigd door spok9 op 14-07-2023 16:29 ]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Bricklink is zeker betrouwbaar, anders had LEGO het niet in 2019 ingelijfd. Er zit een strak beoordelingssysteem achter, en mensen kunnen niet zomaar via Bricklink verkopen. Dan moet je eerst meerdere aankopen hebben gedaan om reputatie op te bouwen. Verder kun je bij verkopers naar hun beoordelingsgeschiedenis kijken, wat wel een goede indicatie geeft.DennisZ88 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:55:
Iemand heeft hier vast wel eens iets gekocht via Bricklink? Ik heb nu ook ergens interesse in en wilde eerst hier even peilen, waar ik op moet letten..
- Andere tips?
Een groot verschil met Marktplaats is wel dat een bestelling op Bricklink ook echt een aankoop is en niet zo vrijblijvend als Marktplaats waar mensen wel eens iets zeggen te willen kopen en dan ineens niks van zich laten horen of zich ineens bedenken ofzo. Bij Bricklink betekent een bestelling dat je als koper de voorwaarden van de verkoper hebt gelezen en daar akkoord mee bent. Dan heb je als verkoper een leveringsverplichting en als koper een betaalverplichting. Dat niet nakomen betekent negatieve feedback, en dat kan je mogelijkheden als koper of als verkoper flink schaden.
Bricklink is het platform, niet de verkoper. Goede beoordelingen/feedback is voor verkopers belangrijk. Als er iets niet klopt wordt het netjes opgelost.DennisZ88 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:55:
- Andere tips?
Tips:
-Bestel in de EU > geen importkosten
-Verzendkosten in NL altijd de goedkoopste optie
-Koop liever wat meer tegelijk om verzendkosten te besparen
-Lees altijd de store terms. Sommige verkopers rekenen extra kosten onder een bepaald aankoopbedrag of een bedrag voor elk verschillend onderdeel
-Gebruikte onderdelen vaak in prima staat. Wit zou ik niet gebruikt kopen ivm verkleuringen
-Besteld is betalen
Ik koop vrijwel altijd uit nederland, mede vanwege de hoge verzendkosten op kleine aankopen in het buitenland.DennisZ88 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:55:
- Andere tips?
Je kan per store zien wat de reviews zijn, maar over het algemeen kan ik wel zeggen dat het betrouwbaar is.
Als tip zou ik een wantlist maken en pas bestellen als je alles daarop hebt staan. Zo voorkom je meerdere orders en dus meerdere keren verzending.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Volgens mij zijn dat boeken van de uitgeverij DK, die komen uit in verschillende landen en dus ook verschillende talen. ik heb er ook een aantal gekocht. Favoriet is bij mij degene met een oranje classic spacemanBr00d schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:07:
Ik kwam deze tegen op het vliegveld van Barcelona. Het is een Lego Harry Potter puzzelboek met minifiguur. Ik wist niet dat dit bestond.
[Afbeelding]
Wordt meestal wel aangepast in de digitale versies, maar verwacht niet na een melding.RubjeMazter schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:24:
Heb zojuist een ticket aangemaakt bij LEGO. In de instructies voor de Porsche 911 (10295) staat een foutje op pagina 195 en deze staat ook in de digitale instructies. Doen ze hier überhaupt wat mee?
Betreft dat die 2 raampjes met de witte opdruk? Dat viel me ook al op maar had het toen (gelijk bij de release) niet gemeld.RubjeMazter schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:24:
Heb zojuist een ticket aangemaakt bij LEGO. In de instructies voor de Porsche 911 (10295) staat een foutje op pagina 195 en deze staat ook in de digitale instructies. Doen ze hier überhaupt wat mee?
Of bedoel je iets anders en hebben ze de raampjes al gefixt? (heb de handleiding even niet bij de hand)
Of gewoon lekker wachten tot je ze kan krijgen met een leuke korting? Komen ze waarschijnlijk ook niet allemaal in 1 maand in huis en bespaar je nog 25-40% (vaker rond de 30%) op de adviesprijs. De Yamaha bijvoorbeeld zie ik nog wel in oktober of november voor zo'n €150* bij een webshop voorbijkomen. Zijn voorganger, de BMW, had een vergelijkbare korting (en andere Technic sets in het algemeen). De Yamaha heeft nu al korting van 20% voor de release, dat kan dus nog wel wat lagerStormtrooper schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:00:
LOL, augustus wordt een maand van keuzes of de broekriem aanhalen. Het Japanse kasteel, de Japanse tuin, de Wolverine klauw en de Yamaha.... Normaal dingen die sowieso in huis komen.. Maar dat is toch wel een bak geld bij elkaar....
*Er kunnen geen rechten worden ontleend aan mijn glazen bol. Ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 15-07-2023 11:11 ]
Yep! Bij de eerste staat ie goed (naast de stacked witte 1x1 bricks), bij de tweede niet (naast de stacked zwarte 1x1 bricks). Ik dacht ik raadpleeg de online versie maar daar stond t ook nog niet goed. Ben benieuwd of en wat voor reactie er komtQuattroNL schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:38:
[...]
Betreft dat die 2 raampjes met de witte opdruk? Dat viel me ook al op maar had het toen (gelijk bij de release) niet gemeld.
Of bedoel je iets anders en hebben ze de raampjes al gefixt? (heb de handleiding even niet bij de hand)
Je zou https://brickit.app/ eens kunnen uitproberen (zelf nog geen ervaring mee).NeutraleTeun schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:26:
Ik heb op MP een partij Lego gekocht. Echter zonder boekjes of überhaupt te weten welke sets erin kunnen zitten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?
Zelf heb ik de website Rebrickable gebruikt en gekeken naar de wat uniekere stenen en in welke sets die voorkomen. Je kan ook kijken in welke set de minifiguren voorkomen.NeutraleTeun schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:26:
Ik heb op MP een partij Lego gekocht. Echter zonder boekjes of überhaupt te weten welke sets erin kunnen zitten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Al vraag ik me af hoe compleet het zal zijn, er zitten ook een aantal K'NEX onderdelen tussen.
Afgaande op de poppetjes in elk geval de Ninjago Vuurtoren 70594NeutraleTeun schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:26:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Snowhite0901 op 15-07-2023 16:58 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Jup zie hierzonoskar schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:55:
@Snowhite0901 Ik denk dat je eens naar https://rebrickable.com moet kijken. Daar kun je blokjes invoeren en dan sets zoeken die hoog in % scoren met het aanbod van blokjes wat je hebt.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Zojuist geprobeerd.Naranya schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:35:
[...]
Je zou https://brickit.app/ eens kunnen uitproberen (zelf nog geen ervaring mee).
Helft van de stapel gefotografeerd en de app kwam met 1800 builds.
Hartstikke leuk, toont ook gelijk waar de stukjes liggen.
Wel aardig duur, dus langer dan de trial zal die niet erop blijven.
De grotere sets heb ik al eruit. Inderdaad delen van Ninjago en Chima (oa een uiterst ruige 70146).
Verder wat auto's die ik via een sticker met Google Lens heb kunnen achterhalen.
Er zitten ook flink wat roze/paarse stenen in, moet haast ook wel iets zijn.
Hoe ga ik de rest het best opbergen. Kan uiteraard in 2 bakken kiepen en bij elke build graaien en zoeken. Of is op kleur sorteren dan een stuk handiger?
Je kan de onderdelen met een sticker of print scannen met de Google Lens app. Vervolgens kan je de onderdelen terug vinden op bijvoorbeeld Bricklink met regelateerde set(s).NeutraleTeun schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:26:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou aan de hand van de minifigs kijken in welke setjes deze zitten en dan de set compleet makenNeutraleTeun schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:26:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is iemand daar ook tegen aangelopen bij de bouw van de 488
Mvg Hans
Hoi Hans,Hansw1 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:24:
Ik ben de Ferrari 488 ( Lego 42125 ) aan het bouwen en zo te zien mis ik twee onderdelen
Mvg Hans
Dat heb ik ook wel eens gehad.
Groeten Ruurd
Dat kan soms gebeuren, als het om een nieuwe set gaat kun je dit gewoon aangeven via de site van Lego en krijg jij de ontbrekende onderdelen gewoon toegzonden, gaat jou verder niets extra kosten.Hansw1 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:24:
Ik ben de Ferrari 488 ( Lego 42125 ) aan het bouwen en zo te zien mis ik twee onderdelen
Mvg Hans
Even hier klikken: Click
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Voor de zekerheid, dubbelcheck de bekende opties als:Hansw1 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:24:
Mvg Hans
- zit toch nog een steentje verstopt in een hoekje van een zakje
- zit toch nog een steentje in de doos
- steentje van tafel gevallen en onder bank geschoten oid terwijl je vrij zeker bent dat dat niet is gebeurd (op harde vloeren kunnen ze verder stuiteren dan je zou denken)
- bij een eerdere stap verkeerde steentje gebruikt waardoor je nu iets lijkt te missen en juist iets anders lijkt over te houden
Want ja soms ontbreken steentjes en die kunnen gewoon nabesteld worden, maar heb anderzijds ook best vaak mensen zien posten "oops, toch gevonden" en dan kan je tenminste gewoon verder met bouwen.
Overkomt mezelf ook met enige regelmaat (na 5 minuten zoeken) "ah shit het zal toch niet" (na nog eens 10 minuten zoeken/paniek) "hey hallo heb ik jou daar"
Zijn er al sets (behalve de grondplaten) waar de zakjes vervangen zijn door de papieren versies?
In de supermarkt/boekwinkel zie je al dat de mini's bij de magazines in papier zitten, en ik heb al een paar sets in handen gehad (hoewel niet mijn eigen sets) waar de binnenzakjes papier zijn.Bardu schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:23:
Zojuist begonnen met het nieuwe Disney Kasteel (43222), nadat ik Pac-Man had voltooid. Het verbaast mij inmiddels toch wel dat nog steeds alle zakjes in de verpakking de klassieke plastic zakjes zijn. Ik had inmiddels toch wel verwacht de nieuwe papieren zakjes tegen te komen.
Zijn er al sets (behalve de grondplaten) waar de zakjes vervangen zijn door de papieren versies?
Ook de grote envelop van de boekjes zijn vaker van dik papier.
Lego heeft hier een goed initiatief gedaan, maar ik vermoed dat ze aan meerjarige contracten zitten (denk 5+) van de leveranciers van het plastic waar de zakjes van gemaakt worden. In zo'n grote industriële omgeving wordt vaak gekozen voor langdurige zekerheid. Ik verwacht dat nu langzaamaan de kennis en kunde van binnenzakjes ook ervaringen bij Lego brengt en dat je dus stukje bij beetje meer papier zult gaan zien.
:strip_exif()/f/image/DmwH9y66DDquCj4JjkKn2hJ9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zQO5KwpV1ujG1hSO1bj6d8qy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door crimby op 16-07-2023 15:10 ]

:strip_exif()/f/image/3zBmeNBmMRDUV00EMJq00ZH4.jpg?f=fotoalbum_large)
Regent pijpenstelen hier
Bezint eer ge begint, Zuid Frankrijk heeft dan wel geen Legoland of Lego House, maar wel andere voordelen
Wij zijn overigens nog steeds verliefd op Denemarken 🇩🇰
On-topic: Lego House over 2 weken

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Ik kan van een familielid circa 75 doosjes overnemen maar probeer nu een redelijk tweedehands steentjes-prijs te bepalen. Is het mogelijk om via BrinkLink, Rebrickable of elders een set lijstje in één bewerking in blokjes om te zetten? Of moet je doosje voor doosje een 'part out' doen?
Wie helpt me even op gang?
Je hebt bij Rebrickable "All My Parts" waar je al je stenen ziet en ook kan exporteren. Geen ervaring met Bricklink, maar ga er vanuit dat die het ook heeft.Scoutertje schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:21:
Newbie vraag over BrickLink of Rebrickable...
Ik kan van een familielid circa 75 doosjes overnemen maar probeer nu een redelijk tweedehands steentjes-prijs te bepalen. Is het mogelijk om via BrinkLink, Rebrickable of elders een set lijstje in één bewerking in blokjes om te zetten? Of moet je doosje voor doosje een 'part out' doen?
Wie helpt me even op gang?
Dank voor je reactie.L23 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:30:
Je hebt bij Rebrickable "All My Parts" waar je al je stenen ziet en ook kan exporteren. Geen ervaring met Bricklink, maar ga er vanuit dat die het ook heeft.
Ik heb daar meerdere set-lijstjes staan en bij het exporteren gaan alle blokjes in ene keer.
Alleen het gewenste set-lijstje aanvinken heeft geen effect op de uitvoer.
Misschien dat er onder de knop 'Display Options' iets zit maar daar krijg ik een 'upgrade to pro' melding.
Ik kan het ook niet vinden hoe je stenen van een aantal sets weergeeft.Scoutertje schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:38:
[...]
Dank voor je reactie.
Ik heb daar meerdere set-lijstjes staan en bij het exporteren gaan alle blokjes in ene keer.
Alleen het gewenste set-lijstje aanvinken heeft geen effect op de uitvoer.
Misschien dat er onder de knop 'Display Options' iets zit maar daar krijg ik een 'upgrade to pro' melding.
Maar aanvinken is iets anders. Aangevinkte set-lijstjes worden meegenomen in de berekening of je genoeg stenen bezit om een bepaalde MOC te bouwen.
Waar ben je gebleven. Ben benieuwd naar je nieuwe stadsvorderingen
spok9 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 15:46:
Jeej we gaan naar Denemarken
[Afbeelding]
Regent pijpenstelen hier![]()
Bezint eer ge begint, Zuid Frankrijk heeft dan wel geen Legoland of Lego House, maar wel andere voordelen
Wij zijn overigens nog steeds verliefd op Denemarken 🇩🇰Fijn land, fijne mensen
On-topic: Lego House over 2 weken
:strip_exif()/f/image/eaPOYw60ZXm68E1P0e5SF2qe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FsV8gTEjltXqjabT6ZH5NmqE.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier in Spanje is het ook niet altijd zonnig;) van de week wel 39 graden voorspeld daar ga ik niet geweldig op maargoed we zien wel.
Het Lego boek is een absolute aanrader, zit op 1/3de maar wat een turbulente geschiedenis zeg! Als er meer mensen zijn die lekker lezen op vakantie, neem deze mee!
Ik zou het doen!
Heb het nu redelijk uitgezocht.
2x mix stukjes, 1x minifigs, 1x accesoires, 1x alles voor voertuigen en 1x geen Lego wat de vuilnisbak in kan (los van de bruikbare Playmobil stukken en de €1 muntstuk

Na wat uitzoeken en Google Lens de grote sets compleet kunnen maken.
70594 Ninjago Toren
70595 Ninjago Stealth Raider
8x Ninjago Trainer Pods
70145 Chima Ijs Mamoet
70146 Chima Phoenix vuurtempel
70164 Orkaan Roofoverval
60044 Mobiele Politiepost
En nog wat andere klein spul, voertuigen (kustwacht, caravan, monstertruck, Minecraft, Ninjago robot/voertuigen)
Alleen geen doos of boekjes, maar voor €100 ga ik daar niet over klagen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OnsiJsuRrJs5izLomDroSMF1.jpg?f=user_large)
Wel blijft het jammer dat Lego met dit thema niet iets dichter bij hun Warhammer 40k inspiratie is blijven zitten. Die lichtblauwe power armors met willekeurige blauwe ridder helmen er op hadden er zo veel beter uit kunnen zien...
:fill(white):strip_exif()/f/image/kwnVu1mZVDewDij1epF2v1FQ.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZFblXzeQf2koHGq2XwQ8xeMG.png?f=user_large)
Leuk dat je het vraagt! Ik was net vanochtend weer lekker aan het bouwen. Niet met de stad, maar wel iets anders: de Eldorado Fortress!Versaevel schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:10:
@jakkus.
Waar ben je gebleven. Ben benieuwd naar je nieuwe stadsvorderingen
:strip_exif()/f/image/xJmjrpYBLkex4ipsFy2Yx1Bx.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de stad gaat het ook goed, nog niet zo snel, maar ik heb er ook geen haast mee. Afgelopen tijd heb ik in elk geval weer de Town Hall en de Police Station gebouwd
![]() | ![]() |
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik ben zelf niet zo van de modulars maar die kerk vind ik wel grappig, welke set is dat?
Dat is geen officiële set helaas, ik heb hem destijds gekocht via MarktplaatsRubjeMazter schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:37:
[...]
Ik ben zelf niet zo van de modulars maar die kerk vind ik wel grappig, welke set is dat?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

/edit:
Ik was zaterdag bij de Ikea en ik heb daar een Sannahed lijstje meegenomen. Er passen precies 3 speed champions in de kleinste versie. Wel een beetje krap en de auto mag niet te hoog zijn:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2t5D9ZE8u03UzD4aE3BVAKza.jpg?f=user_large)
[ Voor 45% gewijzigd door zonoskar op 17-07-2023 14:05 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Haha, geweldig, ik heb die 3 sets ook nog. Helaas is het zeil van het 2e schip en de vlag van de 3e foto compleet verloren gegaan (gescheurd + verkleurd). Je hebt ze erg netjes gehoudenArosa schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:59:
Vanavond nog wat oude setje stofvrij/stofarm gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi die handleidingen van toen, in 13 stappen is bijvoorbeeld die boot klaar. Geen dik boekwerk, maar een soort mini poster met daarop alle stappen. Tegenwoordig is bijna iedere blokje een stap.
Iedereen bedankt, ik kan de setjes van iemand overnemen!cherrycoke schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:09:
De twee gratis sets gemist, omdat ik al op de 1ste had gepreordered ik baal als een stekker nu, en heb al gebels met lego maar die doen dit niet met terugwerkende kracht.
Mocht iemand ze willen verkopen dan mag je dmen
Leuk, die onderste heb ik ook.Arosa schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:59:
Vanavond nog wat oude setje stofvrij/stofarm gemaakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi die handleidingen van toen, in 13 stappen is bijvoorbeeld die boot klaar. Geen dik boekwerk, maar een soort mini poster met daarop alle stappen. Tegenwoordig is bijna iedere blokje een stap.
De setjes van toen zijn natuurlijk wel een heel stuk minder uitgebreid dan nu.
Heb een tijd terug bv in nog geen 20 minuten het oude Eldorado ford in elkaar gezet. En dat was toen die uit kwam een van de grotere sets uit het jaar.
Misschien wat minder bekend dan dat Lego geen sets van oorlogsvoertuigen wil maken, maar het maakt ook geen sets van religieuze gebouwen. Een set van een kerk zal je dus nooit zien.RubjeMazter schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:37:
[...]
https://www.bricktastic.n...gringotts-wizarding-bank/
Ziet er behoorlijk hoog uit en misschien ook wat instabiel met de bank on top.
Wat een gedrocht hahapukvg schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:17:
Eerste afbeelding van Harry Potter gringotts bank
https://www.bricktastic.n...gringotts-wizarding-bank/
Ziet er behoorlijk hoog uit en misschien ook wat instabiel met de bank on top.
Of zou je het gebouw van de 'grot' af kunnen halen? Dat zou wel een leuke feature zijn dan.
edit:
Dat kan dus (volgende keer even doorlezen voor ik postBouwers kunnen de set gebruiken als een individueel displaymodel of het spoorsysteem en gebouw loskoppelen, waarna LEGO Harry Potter 75978 Diagon Alley kan worden uitgebreid met Gringotts.
[ Voor 18% gewijzigd door Tc99m op 18-07-2023 10:26 ]
scintillating
Ik wacht nog steeds op de Majisto GWP die nog altijd alleen als gerucht bestaat.Karp schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:16:
Was er niet sprake van een mogelijke Lego GWP polybag vanaf de 25e? Ik kan er nergens meer wat over vinden en ik wacht al heel geduldig met mijn Eldorado-aankoop 😬
Daar kijk ik ook zeker nog naar uit. Fingers crossed!SgtCaffran schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:34:
[...]
Ik wacht nog steeds op de Majisto GWP die nog altijd alleen als gerucht bestaat.
Het is Lego, dus eigenlijk kan men er vanalles van maken!Tc99m schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:25:
[...]
Wat een gedrocht hahaEn een teleurstelling voor HP LEGO fans die een leuk straatje wilde maken i.c.m. Diagon Alley van een paar jaar geleden, dat gaat lastig passen.
Of zou je het gebouw van de 'grot' af kunnen halen? Dat zou wel een leuke feature zijn dan.
edit:
[...]
Dat kan dus (volgende keer even doorlezen voor ik post)

https://www.bricktastic.n...-alles-wat-je-moet-weten/
zou mooi staan in de straat van diagonal ally - die kostte mij 300,- (voor een halve straat)NotSoSteady schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:42:
Past niet echt heel geweldig in de straat overigens.
[Afbeelding]
deze ene, gedetailleerde bank, past er mooi tussen; voor een nog hogere prijs
aankopen lego nog steeds 0 dit jaar - verrek het om mee te doen aan deze gekte (makat me niet uit, inflatie, innovatie, parts count whatever). De AFOL-Melkkoe van lego blijft geven.
er zijn zoooo veel gave sets uitgekomen dit jaar, vele daarvan een prijs van 200-300-400-500 +
dit haalt voor mij wel de lol uit de hobby
//edit; correctie wel 1 lego gekocht dit jaar; https://www.lego.com/nl-nl/product/daffodils-40646
[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 18-07-2023 14:48 ]
Ik ben regelmatig vrij bescheiden met woorden, maar ik vind "niet echt heel geweldig" zwak uitgedrukt. Jeetje wat een zooitje. Ziet er niet uit!NotSoSteady schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:42:
[Afbeelding]
Ben geen enorme Harry Potter-fan dus weet niet exact hoe het eruit moet komen te zien, maar ziet er inderdaad rommelig uit.Karp schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:54:
[...]
Ik ben regelmatig vrij bescheiden met woorden, maar ik vind "niet echt heel geweldig" zwak uitgedrukt. Jeetje wat een zooitje. Ziet er niet uit!
Oh ik ook niet hoor. Het gebouw op zich vind ik best grappig maar de combinatie...NotSoSteady schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:56:
[...]
Ben geen enorme Harry Potter-fan dus weet niet exact hoe het eruit moet komen te zien, maar ziet er inderdaad rommelig uit.
Inderdaad zegNotSoSteady schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:42:
[Afbeelding]

scintillating
Enige uitzondering is de Lego Jedi temple.AppieNL schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:05:
[...]
Misschien wat minder bekend dan dat Lego geen sets van oorlogsvoertuigen wil maken, maar het maakt ook geen sets van religieuze gebouwen. Een set van een kerk zal je dus nooit zien.

past maar lastigTc99m schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:04:
[...]
Inderdaad zegZowel qua formaat als hoe het 'aansluit' op de andere gebouwen past het niet

er zijn zoooo veel gave sets uitgekomen dit jaar, vele daarvan een prijs van 200-300-400-500 +
[/quote]
Knap dat je het volhoudt, ik heb het 8 maanden vol gehouden en toen 2 modulars in een week gekocht, maar goed ik koop nu alleen nog maar de sets die ik echt wil hebben en met een leuke actie zoals Intertoys nu heeft, anders had ik ook nog niets gekocht.
In vergelijk in 2022 heb ik denk 2500 a 3000 euro aan lego uitgegeven, na de prijsverhogingen 8 maanden niets meer gekocht, daarna 400 euro uit gegeven, ga misschien nog wel wat kopen maar heel veel zal het niet zijn, de meeste sets vind ik op dit moment gewoon te duur voor wat je er voor krijgt en heb het er niet meer voor over.
Ik koop af en toe ook gewoon sets van andere merken bouwstenen die ik leuk vind scheelt in ieder geval een hoop geld en kwaliteit zit bijna geen verschil meer in als je goede merken koopt.
Het is vooral jammer dat LEGO voor de AFOLS vooral kiest voor one-offs zoals het grote kasteel, zoals Barracuda Bay, zoals Eldorado, zoals de Rivendell. Los daarvan is het allemaal verzamel-spul zoals de Titanic, Eifeltoren, Space Shuttle, etc.himlims_ schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:45:
[...]
zou mooi staan in de straat van diagonal ally - die kostte mij 300,- (voor een halve straat)
deze ene, gedetailleerde bank, past er mooi tussen; voor een nog hogere prijs
aankopen lego nog steeds 0 dit jaar - verrek het om mee te doen aan deze gekte (makat me niet uit, inflatie, innovatie, parts count whatever). De AFOL-Melkkoe van lego blijft geven.
//edit; correctie wel 1 lego gekocht dit jaar; https://www.lego.com/nl-nl/product/daffodils-40646
En dan ondertussen wel maximaal Harry Potter en Star Wars blijven melken
LEGO brengt wel echt toffe sets uit, maar voor de volwassenen richten ze zich vooral op grote dure sets, terwijl ik ook gewoon net zo goed plezier haal uit thema's (misschien zelfs meer). Maar als je dan naar de thema's kijkt dan is echt heel veel een tie-in. 'Simpele' thema's als Space, Western, Pirates en Knights mis ik nog altijd. Misschien dat dat soort simpel spul simpelweg niet meer werkt tegenwoordig, en dat kinderen veel harder gaan op de kleurrijke en (veel te) fantasievolle thema's als Dreamzz, Monkey Kid en Ninjago, maar zonde blijft het wel.
Ik ga daarom denk ik de komende tijd denk ik eerder m'n geld besteden aan sets uit de 80's en 90's als ze een beetje betaalbaar zijn. Dan kun je tenminste echt weer een verzameling maken bestaande uit een duidelijk thema, en de oude sets heb ik nog altijd een zwak voor. Zo heb ik gisteren twee incomplete sets ('few pieces missing') besteld op Bricklink. De Solar Snooper en Rebel Hunter van Space Police II. Samen voor 25 euro, exclusief verzenden.
Ik weet niet of een plank ophangen nu een typische nerd bezigheid is, maar leuk dat jullie een gezamenlijke hobby hebben!Orangelights23 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:19:
Toffe set van HP, komt hier ook te staan. Ik vind het juist leuk dat het een losse set is en niet onderdeel van een andere, we hebben laatst nog extra planken opgehangen voor wat Lego sets (ja, mijn vrouw en ik zijn allebei nerds).
Every magical journey begins with a single step
Ach, mijn partner heeft ook extra plankjes opgehangen zodat ik mijn legosets kwijt kan en hij zit nu te kijken waar hij extra planken in zijn kantoor kwijt kan voor zijn setsOrangelights23 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:19:
Toffe set van HP, komt hier ook te staan. Ik vind het juist leuk dat het een losse set is en niet onderdeel van een andere, we hebben laatst nog extra planken opgehangen voor wat Lego sets (ja, mijn vrouw en ik zijn allebei nerds).
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Het kan aan mij liggen, maar falen thema's zoals Dreamzzz, Vidiyo en Hidden Side niet vrijwel altijd? Volgens mij is Ninjago het enige succesvolle originele Lego thema van de afgelopen 10 jaar (City en Friends even niet meegerekend), en dat is denk vooral omdat ze de niche van Castle, Space en Pirates innemen met ninja's, zwaarden, coole robots en voertuigen en soms een schip. Daarnaast teren Starwars en Marvel ook nog in op de ruimte die Space zou hebben en zou Castle moeten concurreren met Harry Potter (en Lord of the Rings?).SomerenV schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 18:05:
Misschien dat dat soort simpel spul simpelweg niet meer werkt tegenwoordig, en dat kinderen veel harder gaan op de kleurrijke en (veel te) fantasievolle thema's als Dreamzz, Monkey Kid en Ninjago, maar zonde blijft het wel.
Eerlijk gezegd hoop ik echt dat Lego meer kleinere sets gaat maken die interessant zijn voor volwassenen, want zowel qua budget als qua ruimte houdt het bij mij een beetje op met de sets van meer dan 200 euro.
Het is heel erg jammer dat Hidden Side is gestopt. Beetje doorlopend op het Monster Fighters thema alleen de boxart (je zag amper wat je kreeg) sprak sowieso al niet aan. Denk dat dat een reden is geweest. En waarom zoveel met een app (wat een paar jaar later dan niet meer werkt).ErikT738 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:30:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar falen thema's zoals Dreamzzz, Vidiyo en Hidden Side niet vrijwel altijd?
Die app heb ik een keer met mijn nichtje geprobeerd, het was best grappig en de set was ook prima speelbaar zonder. Verder helemaal eens met de boxart, daar is echt niet over nagedacht.hemiparo schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:33:
[...]
Het is heel erg jammer dat Hidden Side is gestopt. Beetje doorlopend op het Monster Fighters thema alleen de boxart (je zag amper wat je kreeg) sprak sowieso al niet aan. Denk dat dat een reden is geweest. En waarom zoveel met een app (wat een paar jaar later dan niet meer werkt).
Verder had Hidden Side natuurlijk wel enorm veel overlap met City. Ik denk niet dat de serie permanent had kunnen bestaan zoals Ninjago.
Daarom vind ik sets zoals bv. 31143 Birdhouse heel fijn om te bouwen en te displayen. Redelijk betaalbaar (zeker met korting) en toch een mooi resultaat.ErikT738 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:30:
[...]
Eerlijk gezegd hoop ik echt dat Lego meer kleinere sets gaat maken die interessant zijn voor volwassenen, want zowel qua budget als qua ruimte houdt het bij mij een beetje op met de sets van meer dan 200 euro.
Voor mij is Creator één van de sterkste lijnen die Lego heeft, ik heb er veruit de meeste van mijn displays uit gehaald. Allemaal kinderlijke voorstellingen van spaceshuttles, robots, dino's, vogels,... uiteraard, maar toch leuk naar mijn smaak.
Ik kan het mij verkeerd herinneren, maar ik geloof dat de Hidden Side app nooit goed gewerkt heeft.hemiparo schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:33:
[...]
Het is heel erg jammer dat Hidden Side is gestopt. Beetje doorlopend op het Monster Fighters thema alleen de boxart (je zag amper wat je kreeg) sprak sowieso al niet aan. Denk dat dat een reden is geweest. En waarom zoveel met een app (wat een paar jaar later dan niet meer werkt).
Je had er een redelijke high end telefoon voor nodig. Maar je kreeg tenminste nog een volledige normale set voor de rest.
Bij Vidiyo ging Lego zelfs nog een stap verder in de verkeerde richting, slechte/beperkte app en weinig inhoud qua set.
[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 19-07-2023 08:46 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Sorry , maar die vind ik er echt niet uitzien. Die gaat hier niet binnen komen

Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked