Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 304 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.385 views

Onderwerpen

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 15:07
Zere handen van alle kleine stukjes aandrukken maar hij is na een weekend bouwen af!

Op zich een leuke build, de buitenmuren zijn alleen wat saai/kaal. Er had ook wel een koning bij deze set gemogen (of heb ik die gemist?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aerW069pGRqrFudEWHBMZHLAIr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IicVBAnpmFYSi6tMX4ZUvNRC.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10 17:13
MarkH NL schreef op maandag 3 juli 2023 @ 00:31:
Zere handen van alle kleine stukjes aandrukken maar hij is na een weekend bouwen af!

Op zich een leuke build, de buitenmuren zijn alleen wat saai/kaal. Er had ook wel een koning bij deze set gemogen (of heb ik die gemist?)

[Afbeelding]
De koningin is de baas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 10:22
Marsman83 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:13:
[...]

Ik zit aan dezelfde combinatie te denken maar twijfel nog tussen 4x Alex Ikea kast of
6x Iris ladebakken.
Die Alex kasten zijn wel mooier maar ook wat duurder.

Weet jij of die Nojig bakjes van 10cm hoog in de grotere lades van de Alex passen?
Nee, 10 cm past niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]
volgens mij is de wizzard de koning, soort van :+ althans zo herinner ik het mij uti de orginele set

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:33

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]
Gewoon even prince John en Robin Hood uit de disney minifigures set halen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:27

Superkiwi

Hoi doei

kezzza schreef op maandag 3 juli 2023 @ 06:46:
[...]

De koningin is de baas!
Dit is niet het Disneykasteel he :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:12
Leuke mini versie van de nieuwe Icons Corvette C1 kom ik net tegen op Reddit /r/lego:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/a0l1hlku6k9b1.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&v=enabled&s=a3e95be329580378ca61f693301d7451f8d6a1c2

Ik zeg: GWP waardig! :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die ziet er beter uit dan de nieuwe lego icons versie.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:03

rammes

koekebakker 1e klas

Ik zou het doen!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVNyF234Iy2Ez6YY2w1h2p_g1Fk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xE3HRTMTtNPzCWIxrMSaYhmA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UAd7q-Db7j46lvPcKgSIFfH-pE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uyGZy7SU9927MftXT6xbnzeC.png?f=fotoalbum_large

SORRY, het ging vanzelf, mijn hand ging over bestellen en toen deed ik klik _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

IK VIND HEM VET, echt mijn kindertijd herleven, ik en mijn gigantische kraan . _/-\o_ :D :9~ O+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 09:18
cherrycoke schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:00:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

SORRY, het ging vanzelf, mijn hand ging over bestellen en toen deed ik klik _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

IK VIND HEM VET, echt mijn kindertijd herleven, ik en mijn gigantische kraan . _/-\o_ :D :9~ O+
alleen dan zonder het kindertijd prijsje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:55
Hij is ook al te verkrijgen met 20% korting en levering in augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10 11:46
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Enjoy!

De prijs vind ik wel heel stevig trouwens, ik heb ooit de lego bucket wheel excavator gekocht die ging voor 229 geloof ik. Dit is bijna 3x zo duur voor minder stukjes. Waar zit dat in?

Ik heb trouwens ook best een aantal aanbiedingen gezien op deze set mocht je wat willen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:59
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wil niet heel vervelend doen maar :

Vitruvius schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:21:
Gaat, hier al naar 499. Gaat wel een keertje op de 50% komen gok ik: https://www.proshop.nl/LE...andkraan-LR-13000/3181134

Scheelt toch 180 euro.. Soms vind ik het niet erg om iets meer te betalen bij LEGO zelf, zeker als er leuke GWPs zijn, maar 180 euro.. daar kan je leuke andere set(s) van kopen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@cherrycoke ga maar vast ruimte maken dan:

Afbeeldingslocatie: https://www.proshop.nl/Images/915x900/3181134_988c667a89c2.jpg

1 meter hoog en 1,11 meter spanwijdte standaard. Dat wordt een retourtje Ikea denk ik ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:28
The Eagle schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:57:
@cherrycoke ga maar vast ruimte maken dan:

[Afbeelding]

1 meter hoog en 1,11 meter spanwijdte standaard. Dat wordt een retourtje Ikea denk ik ;)
Dat zeker ja, moet nog wat verzinnen voor de eifeltoren ook haha, staat nu op de eettafel _/-\o_

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

cherrycoke schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:01:
[...]

Dat zeker ja, moet nog wat verzinnen voor de eifeltoren ook haha, staat nu op de eettafel _/-\o_
Eiffeltoren dus op zijn kant aan de kraan hangen :Y)
En voortaan op de bank eten :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25

almightyarjen

When does the hurting stop?

iketot schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:31:
[...]

Gaat, hier al naar 499. Gaat wel een keertje op de 50% komen gok ik: https://www.proshop.nl/LE...andkraan-LR-13000/3181134

Scheelt toch 180 euro.. Soms vind ik het niet erg om iets meer te betalen bij LEGO zelf, zeker als er leuke GWPs zijn, maar 180 euro.. daar kan je leuke andere set(s) van kopen..
Er komen gelijk allerlei vragen bij me op...
- is dat een betrouwbare website (volgens Trustpilot wel)
- hoe kunnen ze nu al zover onder de adviesprijs zitten?
- is die set daar op voorraad?

:? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijll
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05:11
almightyarjen schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:24:
[...]

Zo ver ik weet en uit eigen ervaring (bestelling) betrouwbare partij.
Hoe ze het doen, geen idee. Maar ook met veel tech-producten zitten ze onder gangbare prijzen.

https://rebrickable.com/users/Tijll/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:47

SomerenV

It's something!

Vandaag besloten de Millenium Falcon af te breken. Dat ding stond niet perse in de weg, maar nam wel gewoon echt heel veel ruimte in beslag. Ruimte die ik inmiddels liever reserveer voor andere, kleinere sets. Tijdens het afbreken besloot vriendinlief me even mee te helpen, maar die maakte eigenlijk direct een opmerking die best is blijven hangen: "dit ga jij nooit van je leven nog een keer in elkaar zetten."

En ik denk dat ze wel gelijk heeft. Met genummerde zakjes ben je er ~24 uur zoet mee, en omdat het zo'n grote set is ben je vaak bezig met een herhaling van zetten. Het is een hele toffe build, maar om die reden regelmatig ook wel vermoeiend. Zonder genummerde zakjes... -O- Nou sorteer ik het wel voor een groot gedeelte (kleine plates, grote plates, nóg grotere plates, wedges, tiles, technic, kleine details, clips, etc), maar opnieuw bouwen zal dan alsnog echt een hels karwei zijn.

Dat heeft me aan het denken gezet en ik ben tot het besluit gekomen dat ik eigenlijk nooit meer een set wil kopen die bestaat uit duizenden steentjes. Ik denk dat ~2.000 wel een beetje de max is, en dat is ook echt al heel veel. Een set als de Millenium Falcon is echt heel tof, maar gaat denk ik het idee van LEGO een beetje voorbij. Als het eenmaal af is dan... staat het maar. Spelen is ie niet echt voor gemaakt, afbreken is echt een kutkarwei, en opnieuw opbouwen nog vele malen erger. Afbreken en alles bij de rest van de LEGO gooien is ook niet echt een optie want dan is het helemaal gedaan met het ooit opnieuw bouwen :+

Mensen hier die eerder al eens tegen hetzelfde dilemma zijn aangelopen met soortgelijke grote sets?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
SomerenV schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 00:22:...

Mensen hier die eerder al eens tegen hetzelfde dilemma zijn aangelopen met soortgelijke grote sets?
Niet met 1 set, maar de collectie jeugdsets, meer dan 100 sets allemaal door elkaar, met random andere Lego er bij. Maakte het karwei wel lastiger, maar uiteindelijk, uitzoeken op vorm, dan sets bij elkaar zoeken (waar was dat bakje met dat ene steentje?) En daarna bouwen.

Geeft je wel extra plezier van je set, hoewel bij mij ook vaak een ohja, dat was die set, en dit zat zo in elkaar. Na mijn eigen sets gesorteerd, nog een hele buts binnen de familie gekregen en nog een keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

ymnia schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 00:48:
[...]

Niet met 1 set, maar de collectie jeugdsets, meer dan 100 sets allemaal door elkaar, met random andere Lego er bij. Maakte het karwei wel lastiger, maar uiteindelijk, uitzoeken op vorm, dan sets bij elkaar zoeken (waar was dat bakje met dat ene steentje?) En daarna bouwen.

Geeft je wel extra plezier van je set, hoewel bij mij ook vaak een ohja, dat was die set, en dit zat zo in elkaar. Na mijn eigen sets gesorteerd, nog een hele buts binnen de familie gekregen en nog een keer gedaan.
De LEGO uit m'n jeugd heb ik een paar jaar terug op kleur gesorteerd en zo nu en dan heb ik sets bij elkaar gezocht. Vaak meerderen na elkaar. Dat was wel leuk om te doen eigenlijk, maar dan heb je het vaak over sets van een paar honderd steentjes. De MF heeft er 7.500 :X Ik vind het gewoon oprecht niet leuk om die uit elkaar te halen en te sorteren, laat staan opnieuw bouwen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 07:26
SomerenV schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 00:22:
Vandaag besloten de Millenium Falcon af te breken. Dat ding stond niet perse in de weg, maar nam wel gewoon echt heel veel ruimte in beslag. Ruimte die ik inmiddels liever reserveer voor andere, kleinere sets. Tijdens het afbreken besloot vriendinlief me even mee te helpen, maar die maakte eigenlijk direct een opmerking die best is blijven hangen: "dit ga jij nooit van je leven nog een keer in elkaar zetten."

En ik denk dat ze wel gelijk heeft. Met genummerde zakjes ben je er ~24 uur zoet mee, en omdat het zo'n grote set is ben je vaak bezig met een herhaling van zetten. Het is een hele toffe build, maar om die reden regelmatig ook wel vermoeiend. Zonder genummerde zakjes... -O- Nou sorteer ik het wel voor een groot gedeelte (kleine plates, grote plates, nóg grotere plates, wedges, tiles, technic, kleine details, clips, etc), maar opnieuw bouwen zal dan alsnog echt een hels karwei zijn.

Dat heeft me aan het denken gezet en ik ben tot het besluit gekomen dat ik eigenlijk nooit meer een set wil kopen die bestaat uit duizenden steentjes. Ik denk dat ~2.000 wel een beetje de max is, en dat is ook echt al heel veel. Een set als de Millenium Falcon is echt heel tof, maar gaat denk ik het idee van LEGO een beetje voorbij. Als het eenmaal af is dan... staat het maar. Spelen is ie niet echt voor gemaakt, afbreken is echt een kutkarwei, en opnieuw opbouwen nog vele malen erger. Afbreken en alles bij de rest van de LEGO gooien is ook niet echt een optie want dan is het helemaal gedaan met het ooit opnieuw bouwen :+

Herkenbaar, om deze redenen heb ik al mijn Modulars verkocht.
Eenmaal gebouwd deed ik er niks meer mee en het nam erg veel plek in beslag.
Ik dacht dat het leuk zou zijn om er iets mee met mijn zoontje te doen maar ook daar zijn ze veelste groot voor.

Ik ga nu idd vooral voor de niet al te grote sets en kijk ook vooraf op Rebrickable of er leuke alternatieve builds beschikbaar zijn.
Zodat er meer bouwplezier is.

Afbreken van zo'n kleinere set is vaak in een paar uurtjes gedaan en prima te doen.
Dan gaat hij soms voor een tijd in een bakje met label om later weer een keer op te bouwen.

Als ik hem echt beu ben verkoop ik hem en koop ik er iets anders voor terug.

Wat overigens ook helpt is als je een flink bestaand sorteersysteem hebt. Dan kan je de sets gewoon daarin opnemen en meer zelf bouwen.
Later kun je ze dan ook weer makkelijker opbouwen omdat alles goed gesorteerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Ik breek mijn erg grote sets tegenwoordig achterstevoren af en sorteer dan opnieuw per zakje. Dat maakt het opbouwen de volgende keer als nieuw. Bovendien is het afbreken gemakkelijker, want je weet altijd wat je los kunt maken.

Ik doe dat niet met de kleinere sets, die gaan gewoon op een grote hoop.
Ik doe dat ook niet als ik iets bouw van Rebrickable. Dan sorteer ik op soort onderdeel en kleur in bakjes van de Chinees.

Ik heb de 1e gen MF gehad. Die heb ik meerdere keren gebouwd, waarbij ik sorteerde op kleine steentjes, grotere en groot. Er zaten weliswaar veel onderdelen in die set, maar veel dezelfde. Geen problemen gehad met herbouwen. Vind dat zelfs leuk.

Als ik een set zat ben, meestal na 2-3 keer bouwen, gaat ie in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:14
daantjuh68 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:04:
[...]

Enjoy!

De prijs vind ik wel heel stevig trouwens, ik heb ooit de lego bucket wheel excavator gekocht die ging voor 229 geloof ik. Dit is bijna 3x zo duur voor minder stukjes. Waar zit dat in?

Ik heb trouwens ook best een aantal aanbiedingen gezien op deze set mocht je wat willen besparen.
sowieso is de prijs per onderdeel omhoog gegaan, maar deze nieuwe set heeft ook meer/zwaardere motors. Lego rekent echt heel veel voor alles waar batterijen in moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
[...]

Proshop zit in Luxemburg Denemarken, mede daarom zijn de prijzen zo laag. Ik heb er zelf ook meermaals besteld en altijd goed gegaan. Nog geen gebruik hoeven maken van de service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

iketot schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:31:
[...]

Proshop heeft wel een raar adres als je wil/moet retourneren. Dat kan eventueel (extra) geld kosten als je hier gebruik van wil maken.

Contact
Proshop a/s
Slet Møllevej 17
DK-8270 Højbjerg
Denemarken
DK18966239 EU 2021 One Stop Shop (OSS)
support@proshop.nl

https://www.proshop.nl/Retour-en-herroepingsrecht.htm

[ Voor 8% gewijzigd door souljah1h op 04-07-2023 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-10 18:17

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

souljah1h schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:17:
[...]

Proshop heeft wel een raar adres als je moet retourneren.

Contact
Proshop a/s
Slet Møllevej 17
DK-8270 Højbjerg
Denemarken
DK18966239 EU 2021 One Stop Shop (OSS)
support@proshop.nl
Wel lekker dicht bij Legoland. :9 Maar wel bijzonder dat ze zulke scherpe prijzen kunnen hanteren, DK is niet bepaald goedkoop... :X
Maar geen Luxemburg dus.

Ik heb er ook wel eens wat besteld en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 21:19
Ik wist wel dat er een Legoland is in DE, maar ik ben er net achter gekomen dat we er praktisch langs komen als we op vakantie gaan!

Legoland in Duitsland, is dat de moeite waard? Leuk om te bezoeken?

Als we 2 dagen + overnachtingen doen is het al snel iets van 850,-. Dat is wel meer dan een leuk extra'tje ben ik bang. Dus ik denk dat we korter gaan, of niet, of misschien anders verblijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:08

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Karp Wij hebben twee daagjes legoland gunzburg in de planning staan volgende maand. Voor ons was het ook een geval we zijn er in de buurt, en de kids worden snel ouder, dus geen idee of ze volgend jaar het nog leuk zouden vinden, dus was een gevalletje now or never.

En als jochie wou ik vroeger ook altijd naar legoland, dus dan is het een keertje slikken bij het afrekenen, en beseffen dat je dit ook niet elk jaar doet.

We gaan zien of het de moeite waard is.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Karp schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:44:
Ik wist wel dat er een Legoland is in DE, maar ik ben er net achter gekomen dat we er praktisch langs komen als we op vakantie gaan!

Legoland in Duitsland, is dat de moeite waard? Leuk om te bezoeken?

Als we 2 dagen + overnachtingen doen is het al snel iets van 850,-. Dat is wel meer dan een leuk extra'tje ben ik bang. Dus ik denk dat we korter gaan, of niet, of misschien anders verblijven?
850? kun je ook voor naar NYC :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

>knip<

wel herkenbaar, ik heb aantal 'grote' sets (niet zo groot als die van jou) uiteindelijk toch genummerd, in orginele doos gedaan; en die verkoop ik over jaar of 5-10 wel weer voor dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:40

Tarin

Just plain weird.

[...]
De Titanic en de vleugel zitten inmiddels weer in genummerde zakjes in de dozen, klaar om over een paar jaar weer eens op te bouwen. Of te verkopen als ze echt flink in prijs gestegen zijn misschien? Beiden zijn modellen die echt flink aanwezig zijn in de woonkamer; de bloemen, Nintendo etc. passen nog in een normaal formaat kast/vitrine.

De Tower Bridge (4295 stukjes) hebben we 2 keer opnieuw opgebouwd, een keer vanuit een grote bak met steentjes, en daarna hebben we de steentjes globaal gesorteerd op type/kleur/grootte - zo zitten ze nu ook in verschillende zakjes/doosjes verpakt. Maar dat model had geen genummerde zakjes, dus die kan je sowieso alleen op steentjes sorteren.
Ik denk dat de Titanic zo ook wel te doen is, maar er zitten delen bij waar je 24 keer hetzelfde kleine blokje nodig hebt en daar is 'de rest van het zakje' wel lekkerder doorbouwen dan 'er zitten er nog een stuk of 50 in deze bak.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:26
Dit is echt een aanrader! Toch gauw 2 uurtjes mee zoet maar echt een super leuke built!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLDwrT6haadCY-h29roRmbjXjAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0JWJoahCYpDliXt8UpJSL7P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
Beekforel schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:35:
[...]

Wel lekker dicht bij Legoland. :9 Maar wel bijzonder dat ze zulke scherpe prijzen kunnen hanteren, DK is niet bepaald goedkoop... :X
Maar geen Luxemburg dus.

Ik heb er ook wel eens wat besteld en dat ging prima.
Ja mijn fout, ik kreeg toen een product vanuit Luxemburg aangeleverd. Dus ging ik daarvan uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
[...]

Klopt, al wordt deze ook bij Brickwatch gepromoot, en ik ga er vanuit (of hoop) dat een partij als Brickwatch geen zaken doet met louche tenten..

De set is niet op voorraad, dat is pas vanaf 1 augustus.. En hoe zij aan die prijs kunnen komen, geen idee..Zit denk ik veel marge op dit soort grote kits..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Ik heb laatst de Ecto-1 in elkaar gekocht, daarna uit elkaar gehaald, heeft me ook een goed aantal uur gekost, en daarna gesorteerd in zakjes op bouw volgorde.

Nu ligt hij klaar om een keer gebouwd te worden, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
@SomerenV Ik herken dat wel. Heb vorig jaar alle Star Wars Droids gekocht. Super leuk, maar waar zet ik ze neer?!
Heb eigenlijk de Imperial Droid nog niet gebouwd en de rest op D-O en BD-1 na afgebroken.
Twijfel eigenlijk heel erg om ze niet toch maar te verkopen op BD-1 na dan.
Vind het dan weer zonde om ze te verkopen, maar op dit moment als ze in elkaar zitten staat het eigenlijk in de weg.
De Mario sets dan weer niet, daarbij doel ik op de Questionmark block en de NES en Bowser.

Heb ook Hedwig en Fawx van Harry Potter, maar die staan op dit moment ook in de weg.
Die grote Hedwig is absoluut tof, maar ga ik niet kopen.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Zelfde een beetje met de winter village sets. Tot op heden eigenlijk alleen die van het courante jaar opgebouwd. De bak waar alles netjes in zakjes zit is overvol. Vraag me af of ik ooit die sets echt voor een groot deel neer ga zetten. Enige wat altijd opgebouwd is, is de trein met motor. :+ Rond de kerstboom.

Grappig is wel, dat mijn vrouw de orchidee heeft gekregen (had ik al) en die van mij in het raam heeft gezet omdat we slecht zijn met planten water geven. :D
Die andere heeft ze nu gebouwd en een plek gegeven.
De eerste bloemenset hebben we de vaas gegeven die we tijdens de huwelijksreis hebben gekocht. Staat er super in. En de andere bloemen en plantensets gaan er ook komen en een plekje krijgen waarschijnlijk.
Dat is dan wel echt super gaaf.

Heb die Disney vilainsset gebouwd. Maar ondertussen half in de doos gestopt, want geen plek.

Wil de MF speel versie welke ik van mijn vrouw heb gekregen graag neerzetten en heb er van Lego zo'n standaard bij gebouwd. Daarbij nog verlichting, maar zoek er maar eens plek voor.

Denk dat ik beter over kan stappen op huren van Lego en wat minder kopen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-10 13:44
Ondertussen ligt er wel een verzameling afgebroken sets op zolder. De meeste zijn wel goed te doen en die haal ik dan weer eens uit om de uitstalling in de vitrinekast in de woonkamer te verversen. Vooral de auto's zijn daar goed geschikt voor (oude/nieuwe kever, mustang, T1, Caterham, etc). De boomhut past ook nog net.

Maar het Disney kasteel en Zweinstein is altijd weer een afweging. Disney wat vaker heropgebouwd want die vinden de kinderen ook leuk. Maar de vaste plek waar de grotere set staat is sinds dit jaar bezet door Blaustein van Bluexbrixx. En daar ligt nog de 3de uitbreiding van te wachten. Uiteindelijk kom je dan hetzelfde issue tegen want ondertussen loopt het richting de 17/18K steentjes als die erop zit. Zie me die niet snel afbreken, en al helemaal niet op volgorde.

Verwacht de komende tijd dan ook niet snel een grotere set te gaan opbouwen want er is geen plek (tenzij de cavia's binnenkort de geest geven O-)
Precies de reden dat hier ook de gen1 MF ooit verkocht werd. Alleen die modulars had ik wat langer moeten laten liggen voordat die verkocht werden. Een CC of GG is ondertussen een leuke vakantie 7(8)7

Als een set voor een leuke prijs verkocht kan worden zorgt dat ook weer voor ruimte om andere sets te kopen. Dat is altijd mijn afweging, hoe vaak ga ik het nog opbouwen. En anders verkopen voor iets anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18-10 18:28
Holzschuh schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:07:

Maar het Disney kasteel en Zweinstein is altijd weer een afweging. Disney wat vaker heropgebouwd want die vinden de kinderen ook leuk. Maar de vaste plek waar de grotere set staat is sinds dit jaar bezet door Blaustein van Bluexbrixx. En daar ligt nog de 3de uitbreiding van te wachten. Uiteindelijk kom je dan hetzelfde issue tegen want ondertussen loopt het richting de 17/18K steentjes als die erop zit. Zie me die niet snel afbreken, en al helemaal niet op volgorde.

Verwacht de komende tijd dan ook niet snel een grotere set te gaan opbouwen want er is geen plek (tenzij de cavia's binnenkort de geest geven O-)
De cavias in de Blaustein, probleem opgelost :P _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
Ik bestel geregeld bij Proshop (wel de Noorse variant). 1x draadloze oordoppen gekocht waarvan er 1 DOA was. Binnen 2 weken had ik mijn geld weer terug dus de service ervaring was bij mij ook prima..

Ondertussen heeft Lego mijn Star-Wars bestelling voor de derde keer verstuurd… ze hebben nu heel volgende opgestuurd:

- 2x Executor
- 3x Tie fighter
- 3x AT-ST Hoth
- 1x Death Star 2 GWP
- 2x X-Wing GWP
- 2x Muntjes GWP
- 1x Brickheadz Obiwan / Darth vader (compensatie)
- 3x X-Wing limited edition poster (VIP punten)

Hiervan is na 2 maanden 1 Executor SSD aangekomen :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:00
Ik heb een box met lego gekregen van vrienden waarbij het in de weg stond, helaas zonder boekjes en/of doosjes. Nu ben ik aan het kijken wat er zoal in zit en wat ik tot nu toe zie varieert het van oud tot redelijk recent, van city tot star wars.

Echter kwam ik dit steentje tegen waarbij Google lens geen herkenning gaf, herkent iemand dit steentje ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SX7u1THPspGAKheiVHwqxdlG_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dt5NqFlPXqWukN2Yrp9KlXT.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-10 17:07
tja, hier heb ik inmiddels wat grote sets, maar alles gaat na 3-4 weken weer uit elkaar om ruimte te maken.
Hierdoor zijn het meerendeel van de sets al 2-4 keer opgebouwd (lion knights kasteel/pirate of barracuda bay, 3-1 sets als het kasteel en piratenschip).
Eigenlijk is de enige set (met label "van papa") die al meerdere maanden staat, de Black sea's Barracuda.

Een aantal sets worden in specifieke periodes opnieuw gebouwd (home alone huis/kerst sets), maar andere op momenten dat ik/mijn dochter weer eens tijd/zin hebben. Al kan het voorkomen zoals nu dat de helft van 10305 inmiddels al 4 weken opgebouwd staat, maar dat we geen tijd weten te vinden om de andere deel van het kasteel te bouwen.

Overigens zat ik net toch te kijken naar de ElDorado Fortress, ik ga komend weekend op vakantie dus ik kan hem niet bestellen (kans op levering voor zaterdag is nihil), dus ik ben blij dat er geen enkele promotie gaande is die mij zou doen twijfelen om hem toch nu al te bestellen.
Het valt me echter nu dan dus wel op dat er letterlijk geen enkele GWP of actie is die uitnodigt om deze nieuwe set (of het dysney kasteel) via de lego shop te bestellen.

En dan zie je nu ook die kortingen voor die nieuwe Liebherr voorbij vliegen (wat een geld trouwens 8)7 ).
Zou het te veel van het goede zijn om te hopen dat ElDorado fortress ook dit soort kortingen krijgt als ik in Augustus/september een bestelling wil plaatsen? O-)
J0rdym23 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:29:
>knip<
Echter kwam ik dit steentje tegen waarbij Google lens geen herkenning gaf, herkent iemand dit steentje ?
[Afbeelding]

Bricklink search op tile 1x2 with groove en na een paar pagina's kwam ik hem tegen

https://www.bricklink.com...em.page?P=3069bpb0039#T=C

[ Voor 18% gewijzigd door Stappieterug op 04-07-2023 13:39 ]

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Karp
Stappieterug schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:31:
tja, hier heb ik inmiddels wat grote sets, maar alles gaat na 3-4 weken weer uit elkaar om ruimte te maken.
Hierdoor zijn het meerendeel van de sets al 2-4 keer opgebouwd (lion knights kasteel/pirate of barracuda bay, 3-1 sets als het kasteel en piratenschip).
Eigenlijk is de enige set (met label "van papa") die al meerdere maanden staat, de Black sea's Barracuda.

Een aantal sets worden in specifieke periodes opnieuw gebouwd (home alone huis/kerst sets), maar andere op momenten dat ik/mijn dochter weer eens tijd/zin hebben. Al kan het voorkomen zoals nu dat de helft van 10305 inmiddels al 4 weken opgebouwd staat, maar dat we geen tijd weten te vinden om de andere deel van het kasteel te bouwen.

Overigens zat ik net toch te kijken naar de ElDorado Fortress, ik ga komend weekend op vakantie dus ik kan hem niet bestellen (kans op levering voor zaterdag is nihil), dus ik ben blij dat er geen enkele promotie gaande is die mij zou doen twijfelen om hem toch nu al te bestellen.
Het valt me echter nu dan dus wel op dat er letterlijk geen enkele GWP of actie is die uitnodigt om deze nieuwe set (of het dysney kasteel) via de lego shop te bestellen.

En dan zie je nu ook die kortingen voor die nieuwe Liebherr voorbij vliegen (wat een geld trouwens 8)7 ).
Zou het te veel van het goede zijn om te hopen dat ElDorado fortress ook dit soort kortingen krijgt als ik in Augustus/september een bestelling wil plaatsen? O-)
De 21e zouden er meerdere GWPs moeten zijn, en wie weet nog een code voor de 4x4? Ik denk in ieder geval dan ElDorado te bestellen.

Edit: Ik zie nu dit: https://bouwsteentjes.info/lego-promoties-juli-2023/
Misschien wacht ik wel tot de 25e zelfs?

[ Voor 3% gewijzigd door Karp op 04-07-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-10 17:07
Karp schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:38:
[...]

De 21e zouden er meerdere GWPs moeten zijn, en wie weet nog een code voor de 4x4? Ik denk in ieder geval dan ElDorado te bestellen.
ja precies, maar dat is dus niet op verschijningsdatum (waar ik meer op doelde).
Ik wacht wel tot 2x VIP punten weekend of aantrekkelijke GWP(s).
215e is toch weer een bak geld die je niet ergens anders aan kan uitgeven.

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23
@Stappieterug thanks ! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:08
J0rdym23 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:29:
Ik heb een box met lego gekregen van vrienden waarbij het in de weg stond, helaas zonder boekjes en/of doosjes. Nu ben ik aan het kijken wat er zoal in zit en wat ik tot nu toe zie varieert het van oud tot redelijk recent, van city tot star wars.

[Afbeelding]

Was ff zoeken, maar zit maar in 1 set uit 2004 namelijk de 8781: https://www.bricklink.com...In.asp?P=3069bpb0039&in=S
of https://www.lego.com/nl-be/service/buildinginstructions/8781 (pagina 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 11:24
Ik wacht ook nog met de Eldorado.
Op 11 juli zou ook de Fantasy Adventure Ride beschikbaar moeten komen, de laatste in het rijtje.
Ik zou die ook graag tegelijk laten meekomen.

Nu ja, volgende week willen vrouw en dochter nog eens naar Brussel, en eens in de Lego-store durven de plannen al eens wijzigen :+

[ Voor 19% gewijzigd door KrusT op 04-07-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor degene die de Titanic gebouwd hebben. Ik ben ermee bezig, nu ben ik bij de achterkant aangekomen. Maar bij mij valt de laatste cone van de schroef er steeds af. Het lijkt erop dat die pneumatic hose connector die gebruikt wordt om die cone op de as te klemmen, te kort is. De cone klemt van geen kanten. Ook als ik die cone los op de hose connector druk blijft deze niet zitten. Komt dit omdat de set uit de verhuur komt en de klemkracht op dit punt altijd al marginaal is? Hoe ging dat bij jullie? Het is overigens aan beide zijden even erg.

Plaatjes helpen altijd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcQ-8gCELy5oW1KuHa73j-57P7c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Z3dBw4VXeynQi76UNXlH4Tq.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zonoskar schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:03:
Voor degene die de Titanic gebouwd hebben. Ik ben ermee bezig, nu ben ik bij de achterkant aangekomen. Maar bij mij valt de laatste cone van de schroef er steeds af. Het lijkt erop dat die pneumatic hose connector die gebruikt wordt om die cone op de as te klemmen, te kort is. De cone klemt van geen kanten. Ook als ik die cone los op de hose connector druk blijft deze niet zitten. Komt dit omdat de set uit de verhuur komt en de klemkracht op dit punt altijd al marginaal is? Hoe ging dat bij jullie? Het is overigens aan beide zijden even erg.

Plaatjes helpen altijd:
[Afbeelding]
Kragle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:34
Na 2,5 jaar op zolder ik een kunststof box opgeborgen, vond ik het wel goed zo. Dus in de verkoop. De koper wilde de set opgestuurd hebben. Gisteravond de Technic Defender helemaal uit elkaar gehaald. Vanochtend deden mijn vingers nog zeer. Nu niet meer, maar ik denk als ik nu weer aan de slag zou moeten, ik gelijk weer last zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 14:13
Hoe houden jullie je Lego stofvrij?

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-10 14:28

Mappy

Piramide van Austerlitz

Br00d schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:49:
Afbeeldingslocatie: https://kockashop.sk/images/products-cache/92d081c3d4748d20e82a101bcbb3bed6/10009_w700_h700.jpg

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Zie mijn reactie hierboven. In een curver box op zolder bewaren. :) Ik denk niet dat de meesten dat doen. Naast stofvrij is overigens het extra voordeel dat er geen daglicht op komt.
Zelf denk ik dat de meesten een vitrinekast hebben. Of speciale plexiglas boxen waar een enkel (Technic) set in past.
Stof is denk ik bij de meesten wel een dingetje. Ik zie soms hele mooie en grote Lego steden voorbij komen.
Zelf had ik vroeger als kind (jaren ‘80) een Lego stad. Ik moest dan van mijn moeder de gebouwen, voertuigen, trein, e.d. met een kwastje afstoffen…. Wat een rot werk was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Moeilijk, sommige sets staan in vitrinekast. Andere op een schap of bureau. Ligt beetje aan de locatie.

Lucht verplaatsen werkt wel (compressoren/fietspomp) maar blijft vaak laagje achter; dat met een verfkwast verwijderen.
Daarna nog keertje afblazen, want zit weer onder de zojuist verwijderde stof.

Helpt mij om er een ventilator langs te zetten, die de zojuist omhoog gewaaide stofdeeltjes van de Lego of ruimte te verplaatsen; dan stofzuigen want ligt op de grond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Momenteel doe ik de hele lego set gewoon onder de douche 😅 geen idee alleen of het stom is of niet. Werkt verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Elke ochtend een setje? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Niet... Valt niet aan te beginnen... Soms zo'n statische plumeau erlangs en dan geërgerd concluderen dat het matig werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styreta
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-10 14:11
Iemand enig idee hoe de lego shops met retouren en GWP omgaan? Ik heb Lion Knights castle zojuist als cadeau gehad, maar zie dat er een aantal GWP acties aan lijken te komen eind van de maand.

Als ik eind van de maand het kasteel in de winkel retour en meteen weer meeneem, krijg ik dan de GWP erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 03:50

spok9

Groen...

Styreta schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:35:
Iemand enig idee hoe de lego shops met retouren en GWP omgaan? Ik heb Lion Knights castle zojuist als cadeau gehad, maar zie dat er een aantal GWP acties aan lijken te komen eind van de maand.

Als ik eind van de maand het kasteel in de winkel retour en meteen weer meeneem, krijg ik dan de GWP erbij?
Ik zou met de bon naar de Lego shop gaan en ze lief aankijken, denk dat er niet perse gesleep met het kasteel zelf nodig is :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 22:25

almightyarjen

When does the hurting stop?

Chip. schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:23:
Momenteel doe ik de hele lego set gewoon onder de douche 😅 geen idee alleen of het stom is of niet. Werkt verder wel.
Als je hard water hebt, heb je kans op kalkvlekken.

Ik gebruik een compressor waarmee ik het stof naar een hoek van de kamer blaas. Daarna stofzuigen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:00

OMD

Morgenochtend buiten neerzetten. Waait het wel schoon.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrusT
Schilderskwast en de stofzuiger met een looknetje over het mondstuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10 11:46
Oh gut de lifehack voor lego en stof is nog niet voorbij gekomen.

Deze heb ik te danken aan m'n moeder die in de huiskamer de lego steden/ridders/piraten schoon wilde houden.

Stofzuiger + stofzuiger borstel opzetstuk + pantysokje over de borstel.

Op deze manier zuig je dus geen kleine stukjes op. En als dat toch gebeurt kun je ze dus gemakkelijk tussen een klein beetje stof dat in het pantysokje gaat zitten uithalen. Ik kreeg recent wel een gekke blik van een vriend en lego enthousiast toen die een panty zag liggen hahah

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Voor de liefhebbers van boutique hotel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSVwX2lu3lPVkQ2Ay8ADw_iuz-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIf21J3dlvhCh7wkkaofWruD.jpg?f=fotoalbum_large

Van deze bouwer afkomstig:

https://linktr.ee/Legokeithreed

Ik vind deze stijl een hele grappige twist op de modulars.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik zuig af en toe met een mini stofzuiger, als je dan onderdeel er af zuigt dan zit het gewoon in het bakje.

https://www.bol.com/nl/nl...x7-5-cm/9300000029014518/

Werkt wel, maar 100 % is het ook niet, voordeel is dat er ook zo klein borstelkopje bij zit, dat werkt ook wel ok.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
daantjuh68 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 08:58:
Oh gut de lifehack voor lego en stof is nog niet voorbij gekomen.

Deze heb ik te danken aan m'n moeder die in de huiskamer de lego steden/ridders/piraten schoon wilde houden.

Stofzuiger + stofzuiger borstel opzetstuk + pantysokje over de borstel.

Op deze manier zuig je dus geen kleine stukjes op. En als dat toch gebeurt kun je ze dus gemakkelijk tussen een klein beetje stof dat in het pantysokje gaat zitten uithalen. Ik kreeg recent wel een gekke blik van een vriend en lego enthousiast toen die een panty zag liggen hahah
Panty kan idd ook. Looknetje ook.
Zelf gebruik ik het net van een kapot vlindernetje van m'n dochter.
Vastmaken doe ik adhv klittenband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 00:12
Dit is wat ik gebruik om mijn Lego sets af te stoffen en het werkt erg goed voor mij:
Afbeeldingslocatie: https://images.collectandgo.be/images/step/JPG/JPG/500x500/std.lang.all/52/07/asset-3015207.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
Hebben jullie een soort favoriete periode(s) qua lego?

Ik ben geboren in de jaren 80. Lego van (eind) jaren 80 en begin 90 ben ik mee opgegroeid. Als ik de boekjes zie uit die tijd, dan is dat nog altijd speciaal. Dat was ook de (beste) tijd van Pirates en Castle wat mij betreft.
'89 tot ±'95 zijn wel echte de klassiek pirates-sets voor mij: https://brickset.com/sets/theme-Pirates. Met de sets uit 2009 als een aardige revival. Pirates of the Caribbean was het niet echt voor mij.
Castle is wat langer. '86 tot ±'95. Met wat sets buiten die range zoals Mill Village Raid en Medieval Market Village.

In diezelfe periode had je Town, maar die doet het toch minder voor me? Natuurlijk zit er wel wat leuks tussen. Jeugdherinneringen en onbereikbare sets enzo. Maar ik speel nu Lego City Undercover uit 2013 en voor m'n gevoel is dat echt top-City. Zo rond 2008-2013 zijn er echt veel leuke City-sets. Alsof ze alle goede sets hebben opgespaard voor die jaren, een sprong gemaakt hebben qua ontwerp/bouw, en daarna is er niet zo veel meer gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ond schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:02:
Voor de liefhebbers van boutique hotel:

[Afbeelding]

Van deze bouwer afkomstig:

https://linktr.ee/Legokeithreed

Ik vind deze stijl een hele grappige twist op de modulars.
Die heeft hem vandaag buitengezet zo te zien? :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2023/07/LEGO-Disney-43230-Walt-Disney-Camera-Tribute-1.jpg

Schitterende set als je het mij vraagt.

LEGO Disney 43230 Walt Disney Camera Tribute
Vanaf 1 september voor 99 euro.

https://www.bricktastic.n...lt-disney-camera-tribute/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-10 20:12
Die is inderdaad heel gaaf, mooi eerbetoon aan het cultureel erfgoed van Disney. Hij past ook mooi in de kast of op een plank hier, wellicht dat ik hem koop als ik 100 euro kan missen na de vakantie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-10 16:28
NotSoSteady schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:06:
[Afbeelding]

Schitterende set als je het mij vraagt.

LEGO Disney 43230 Walt Disney Camera Tribute
Vanaf 1 september voor 99 euro.

https://www.bricktastic.n...lt-disney-camera-tribute/
Hele leuke set! Ook leuk dat ze er die sidebuild van de multiplane camera erbij hebben gedaan.

Ik hoop wel dat je die '1' er makkelijk vanaf kunt halen, dan kan ik hem ook in de woonkamer kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 05-07-2023 15:26 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
never mind..

[ Voor 90% gewijzigd door Frank_79 op 05-07-2023 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-10 13:44
Tc99m schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:26:
[...]

Hele leuke set! Ook leuk dat ze er die sidebuild van de multiplane camera erbij hebben gedaan.

Ik hoop wel dat je die '1' er makkelijk vanaf kunt halen, dan kan ik hem ook in de woonkamer kwijt.
Ik vraag me vooral af hoe die filmrol gemaakt is, sticker, bedrukt zeil, ?. Dat bepaald wel of het interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:19
Hele gave set! Voor mij is de camera (zonder 1) voldoende. :9~

[ Voor 63% gewijzigd door BeZaX op 05-07-2023 15:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 12:27
Net als random impuls aankoop deze besteld: https://www.lego.com/en-nl/product/eldorado-fortress-10320

Lijkt me supergaaf om te bouwen, en natuurlijk de nostalgie aan de oude piratensets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Holzschuh schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:50:
[...]

Ik vraag me vooral af hoe die filmrol gemaakt is, sticker, bedrukt zeil, ?. Dat bepaald wel of het interessant is.
Ik denk dun flexibel en semi-transparant plastic? Geen idee wat het precies is (de informatie is nog ook vrij summier aangezien de set nog niet officieel is aangekondigd), maar ik kan me niet voorstellen dat het een sticker is.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 20:50
Tc99m schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:08:
[...]

Ik denk dun flexibel en semi-transparant plastic? Geen idee wat het precies is (de informatie is nog ook vrij summier aangezien de set nog niet officieel is aangekondigd), maar ik kan me niet voorstellen dat het een sticker is.
Zal denk ik hetzelfde zijn als bijvoorbeeld het zeil van de catamaran 42105.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
WVL_KsZeN schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:10:
[...]

Zal denk ik hetzelfde zijn als bijvoorbeeld het zeil van de catamaran 42105.
Ja zoiets vermoed ik ook wel ja.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:56
cracking cloud schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 16:00:
Net als random impuls aankoop deze besteld: https://www.lego.com/en-nl/product/eldorado-fortress-10320

Lijkt me supergaaf om te bouwen, en natuurlijk de nostalgie aan de oude piratensets.
Ik heb het 'origineel' de 6276, gaaf hoor maar ik ben wel wat geschrokken van de prijzen momenteel. Deze eldorado voor 214 euro....zie net de batcave shadowbox voor 399 euro!?!?

Wordt mij iets te gortig, eerst maar eens een paar sets in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Veel nieuwe (dure) sets inderdaad. Ik denk dat ik mijn piratebay maar moet verkopen.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Laatst online: 15-10 18:13
Hier wel een vermakelijk filmpje, van een YTer wie soms leuke lego films kan maken.

https://www.youtube.com/watch?v=0f4C4W4dIyk&t=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Een combinatie van verschillende manieren. Stofdoek, plumeau en blazen :P.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-10 15:20
Laat ik altijd doen door mijn schoonmaakster/interieurverzorgster, doet t heel voorzichtig en goed. Omdat ze zelf ook weet: you break --> you build. En dat mag ze in haar vrije tijd doen😇 (en nee, ze is niet mijn vrouw en/of mijn vriendin) :+

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 14:13
johnb52 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 23:24:
[...]

Laat ik altijd doen door mijn schoonmaakster/interieurverzorgster, doet t heel voorzichtig en goed. Omdat ze zelf ook weet: you break --> you build. En dat mag ze in haar vrije tijd doen😇 (en nee, ze is niet mijn vrouw en/of mijn vriendin) :+
Aparte manier van je moeder benoemen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-10 15:20
Ik woon niet meer thuis en mijn moeder is al ruim n jaar dood, maar verder heb je gelijk hoor!😉

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Laatst online: 13-10 16:37

neanderthaler

Are friends electric?

rammes schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:50:
Veel nieuwe (dure) sets inderdaad. Ik denk dat ik mijn piratebay maar moet verkopen.
Iedere keer dat je die te koop wil zetten, blokkeert je ISP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

neanderthaler schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:46:
[...]

Iedere keer dat je die te koop wil zetten, blokkeert je ISP?
sst 8)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-10 15:23
Naar bijna 8 maanden geen lego gekocht te hebben, heb ik me toch laten verleiden door de Intertoys actie, en de jazzclub gekocht.

Voordeel van lang niets kopen is dat ik bijna geen backlog meer heb , ben nu bezig met het sanctum sanctorum, en heb de Daily bugle nog liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiu3V-6y7MQsYdP4-iwVHujG8_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhrylE6nMpqjj7XHBR62ewkq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

jgsr schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:28:
[...]

Ik heb het 'origineel' de 6276, gaaf hoor maar ik ben wel wat geschrokken van de prijzen momenteel. Deze eldorado voor 214 euro....zie net de batcave shadowbox voor 399 euro!?!?

Wordt mij iets te gortig, eerst maar eens een paar sets in de verkoop.
Ik zie ook veel liever dat LEGO wat meer kleinere sub 100 euro sets aan gaat bieden. Zo vind ik het ridder-thema, en dus het grote kasteel, echt enorm tof. Maar... 400 euro vind ik gewoon écht veel teveel geld en ik heb liever meerdere kleine sets die één geheel vormen dan één grote set. Sowieso vind ik het tof een thema te sparen, en met al die 'exclusieve' dure sets gaat dat niet echt.

Van de week viel me trouwens iets op toen ik m'n Galaxy Explorer af had gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtmiBbu6XBgZRfLJYWu0N25liXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exGTtoXzqf8vCU4iJn1juNqh.jpg?f=fotoalbum_large

Het kleurverschil is echt ver benedenmaats voor een merk wat kwalitatief ongeëvenaard zou moeten zijn. Ik had al vaker gelezen over afwijkingen van de kleuren, maar ik heb weinig sets waarbij het opvalt, tot nu. Zoiets kan ik mee leven bij de goedkope Chinese meuk, maar in het geval van LEGO verwacht ik toch echt wat beters :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Styreta
  • Laatst online: 17-10 14:11
SomerenV schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 16:33:
[...]
Het kleurverschil is echt ver benedenmaats voor een merk wat kwalitatief ongeëvenaard zou moeten zijn. Ik had al vaker gelezen over afwijkingen van de kleuren, maar ik heb weinig sets waarbij het opvalt, tot nu. Zoiets kan ik mee leven bij de goedkope Chinese meuk, maar in het geval van LEGO verwacht ik toch echt wat beters :N
Damn heb die van mij even van de plank gehaald (eewwww stof) maar heb daar totaal geen last van! Wel een lelijke injectie plek op dezelfde plek aan beide kanten onder de RCS motor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkKrxcRS-Wi_v0AujnH2xnyUSAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tgng1hVtaPjJd5sURilOaN1l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:55

L23

Styreta schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 18:40:
[...]

Damn heb die van mij even van de plank gehaald (eewwww stof) maar heb daar totaal geen last van! Wel een lelijke injectie plek op dezelfde plek aan beide kanten onder de RCS motor.

[Afbeelding]
Zelfde probleem, stof. Maar tijdens het bouwen vorig jaar en ook nu zie ik geen kleurverschillen

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-10 14:13
Ik heb wat custom verlichting toegevoegd aan het nieuwe Disney kasteel (43222).

Alles is individueel te programmeren en in dit voorbeeld heb ik een korte “show” gemaakt:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:55

L23

basvanderploeg schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:10:
Ik heb wat custom verlichting toegevoegd aan het nieuwe Disney kasteel (43222).

Alles is individueel te programmeren en in dit voorbeeld heb ik een korte “show” gemaakt:

[Video: LEGO Disney Castle (43222) Custom Lighting + Audio]
Wanneer kunnen we je verlichting weer bedienen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
Klein foutje van Lego.
Gisteren het Hocus Pocus huisje ontvangen, en vandaag nog eens.
Nog aan het twijfelen of ik het zou melden of gewoon houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 22:11
KrusT schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:18:
Klein foutje van Lego.
Persoonlijk zou ik er niet eens aan twijfelen om het te melden.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:38

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn dochter zou op vakantie graag wat Lego kopen, maar dat kost natuurlijk allemaal gewicht en ruimte in het vliegtuig; naast de aanschafprijs. Ik weet ook niet of je er zomaar op mag vertrouwen dat wat je daar koopt echt is. Heeft er iemand ervaring met Lego kopen in Albanië, Griekenland of Noord-Macedonië?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tc99m
KrusT schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:18:
Klein foutje van Lego.
mir4dor schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:22:
[...]

Persoonlijk zou ik er niet eens aan twijfelen om het te melden.
Dit, plus dat ik denk dat LEGO er echt wel achter komt en je dan alsnog vriendelijk verzoekt om de dubbel ontvangen set terug te sturen.

Ik zou even een bericht naar de klantenservice van LEGO sturen, als je het proactief aangeeft heb je dikke kans dat je als dank een berg VIP-punten of een andere attentie krijgt.

scintillating

Pagina: 1 ... 304 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .