Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 303 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.382.378 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-10 13:09
pixels66 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:30:
Wat heb ik genoten van deze twee sets. De flat iron building is zo geconstrueerd dat er veel variatie in de panelen zit en het dus telkens anders is om te bouwen. De Empire heeft leuke details binnenin die je eigenlijk niet meer ziet maar als bouwer veel plezier geven(gouden deuren, roltrappen).

Verder is het bizar dat die flatiron nu zo duur is, terwijl ie ooit op z’n goedkoopst zo’n 20 euro was. Nu zo’n 95 euro. Maar goed, ik ben nu eenmaal echt verknocht aan New York en heb daar een hoop voetstappen liggen door de jaren heen.

Ik hoop nog eens op een One World Trade Center of een Chrysler Building in de Architecture lijn. Verder nog maar eens kijken of er MOC’s zijn van New York gebouwen die er mooi bij passen.

[Afbeelding]
Ben afgelopen December nog in het Empire State Building geweest.. Deze set kende ik niet (21046 toch?), voeg hem aan mijn watch lijstje toe (kende alleen die met de skyline en die vind ik maar mweh, evenals het vrijheidsbeeld. Verder ben ik ook gek van NY en dit is dan een stukje lego wat wel de moeite lijkt 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:51
KrusT schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:42:
[...]

4 juli.
Ik kijk er al naar uit! :P

Gisteren de oude teug opgebouwd, mijn oude blokjes hebben betere tijden gekend, maar niet onlogisch gezien de dagen dat ik daarmee gespeeld heb.

[Afbeelding]
Ik bedoel in de mini-bak in de Lego store of online bij de pick-a-brick. Ik heb hier een nog niet opgebouwd third-party schip liggen wat nog een bemanning nodig heeft :P

Het fort zelf koop ik denk alleen als die een keer in de aanbieding is, ik heb geen directe nostalgie voor de set aangezien ik enkel een paar van de minifigures had. De grootste piratenset die ik bezat was de Renegade Runner, en ik durf niet bij mijn ouders te gaan kijken hoe slecht de zeilen er aan toe zijn...
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/images/6268-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:26

L23

ErikT738 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:55:
[...]

Ik bedoel in de mini-bak in de Lego store of online bij de pick-a-brick. Ik heb hier een nog niet opgebouwd third-party schip liggen wat nog een bemanning nodig heeft :P

Het fort zelf koop ik denk alleen als die een keer in de aanbieding is, ik heb geen directe nostalgie voor de set aangezien ik enkel een paar van de minifigures had. De grootste piratenset die ik bezat was de Renegade Runner, en ik durf niet bij mijn ouders te gaan kijken hoe slecht de zeilen er aan toe zijn...
[Afbeelding]
Die kan je toch wel weer recht strijken? Of heb je er gekke dingen mee gedaan? Bij ons miste er een zeil van de Black Seas Barracuda 6285, pijnlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb overigens nog geen bericht terug om te negeren, dus het is niet alleen @neanderthaler die wordt genegeerd door die verkoper.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:29
ErikT738 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:55:
[...]

[Afbeelding]
Wat zou voor jullie kenners een goede aanbieding zijn? Wat is een beetje een reële aanbieding die je kan verwachten? Ik zou de set ook wel willen maar heb net als jou niet per se nostalgische gevoelens, behalve dan dat wanneer ik bij m'n neef logeerde hij veel piratensets had en we daar dus mee in de weer waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik had ook een paar sets met die bootjes, die zijn echt overal mee naartoe geweest, wat een geweldige tijd daarmee gehad.

Omdat ik vroeger geen schip gehad had of kasteel heb ik een aantal jaren terug toen hij nog in de winkel verkocht werd deze gehaald, vond hem echt supergaaf, twijfelde tussen deze en dat imperial flagship wat men toen verkocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oItp5MLyS7kQ-egXe-Z3PvXKzaY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AjBCEaGItpk50O6L3rQNiyD7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUGSNlbizjlWtqjiSyWk2HG_FXE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ENcAwHJgiKPUXdOgPDqcgc8E.jpg?f=user_large

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
L23 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:05:
[...]

Die kan je toch wel weer recht strijken? Of heb je er gekke dingen mee gedaan? Bij ons miste er een zeil van de Black Seas Barracuda 6285, pijnlijk...
Tot op zekere hoogte wel, maar de echte vouwen gaan er voor zover ik weet niet meer uit. Mogelijk zijn de gaatjes hier en daar ook gescheurd. Eigenlijk zou ik mijn oude Lego een keer op moeten halen.

@einz Het ligt er een beetje aan. Als alleen Lego zelf de set gaat verkopen dan komt er waarschijnlijk nooit een goede aanbieding. Als Intertoys, Bol en/of Amazon 'm krijgen dan is 25% korting of meer niet ondenkbaar (en genoeg om mij overstag te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 03:50

spok9

Groen...

ErikT738 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:46:
Het bezoek aan de Lego store was weer leuk. Ik heb dit keer geen losse onderdelen gekocht maar wist nog wel wat ridder-spul uit de minifiguren bak te vissen. Als je fan bent van Ninjago; de hele bak ligt vol met ninja's in Utrecht. De Creator Land Rover is een leuk setje, maar ik vind het jammer dat er maar één minifig in past. Met een beetje creativiteit kan je best twee plaatsen in een zes studs brede auto proppen.

Kan iemand een seintje geven wanneer de soldaten uit het nieuwe El Dorado fort beschikbaar zijn? :P

[Afbeelding]
Niet de unicorn hoofdjes? :P

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:09
DennisZ88 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:43:
[...]

Ben afgelopen December nog in het Empire State Building geweest.. Deze set kende ik niet (21046 toch?), voeg hem aan mijn watch lijstje toe (kende alleen die met de skyline en die vind ik maar mweh, evenals het vrijheidsbeeld. Verder ben ik ook gek van NY en dit is dan een stukje lego wat wel de moeite lijkt 8)
Klopt, dat is hem. Voor ongeveer 90 euro staan ze nieuw en geseald op marktplaats. De flat iron building staat qua schaal ook goed er naast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik heb er nog wel mee in mijn handen gestaan, maar ik wist niet zo goed wat ik er ooit mee zou doen :p

Komen die uit Vidiyo of iets dergelijks?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-10 19:42
whut
wat een ding

Setnummer: 42146
Naam: Liebherr LR 13000
Thema: Technic
Aantal stenen: 2883
Afmetingen: 100 cm hoog, 110 cm lang en 28 cm breed
Prijs: €679,99 in LEGO Shop NL| BE
Releasedatum: 1 augustus 2023
Aanbevolen leeftijd: 18+

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2023/04/LEGO-Technic-42146-Liebherr-LR-13000-5.jpeg

bron:
https://www.bricktastic.n...-lr-13000-eerste-beelden/

[ Voor 32% gewijzigd door leosand op 28-06-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

ErikT738 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:43:
[...]

Ik heb er nog wel mee in mijn handen gestaan, maar ik wist niet zo goed wat ik er ooit mee zou doen :p

Komen die uit Vidiyo of iets dergelijks?
Die mold schijnt inderdaad uit Vidiyo te komen, maar wel met specifieke print voor deze minifig. Ik vond de eenhoorn Lion Knight wel lollig in ieder geval :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Aankomend weekend weer een build actie bij de Lego stores.
Dit keer Disney kasteel welke je mag bouwen en meenemen.
Ga van het weekend met mijn vrouw en dochter om te bouwen. Mijn vrouw is disney gek, dus dat komt wel mooi uit.

Begin augustus 2 dagen naar Legoland Germany. Daarna nog wel 5 uur verderop de rest van de vakantie, maar we gingen toch naar Duitsland, dus waarom ook niet. :+ We zitten wel een nacht in het Legoland Castle hotel. Vonden wel de pirates mooier qua bedden voor kinderen, maar vrij leeg ogen.
Hoorde van mijn vrouw dat er wel Lego gekocht ging worden voor het bouwen de rest van de vakantie. :)
Echt alleen totaal geen idee wat. Alhoewel ik ook begreep dat ze de bloemen erg mooi vind staan in huis en wellicht nog wat Lego planten in het raam. We vergeten toch altijd water te geven.
Bij rebrickable zag ik nog meer planten.
Daarbij moet ik de paradise birds, de kleine set Lotus en de vetplantjes nog hebben. Dus die kan ik wellicht dan wel meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:52:

Ik heb een poosje terug een filmpje gemaakt over hoe ik de stickers aanbreng en dat gaat mij prima af. :) Je moet ze gewoon niet met je dikke vette vingers vastpakken maar eventjes op een mesje schuiven.
Ik gebruik altijd het mespuntje van een aardappelschilmesje. Werkt inderdaad prima. Waar ik nog wel tegen aanloop:
1. Transparante stickers zijn lastig want je blijft een afdruk zien van het mespunt (of vingerafdruk als je toch hand gebruikt).
2. Soms raakt het te bestickeren onderdeel (elekro)statisch geladen waardoor de sticker "vanzelf" scheef op het onderdeel komt.

Een andere tip die ik nog heb bij het plakken van stickers is dat als een sticker niet goed gecentreerd is, het vaak mogelijk is om met de vinger(s) druk te zetten op de sticker en hem te verplaatsen. Dit werkt het beste als je de toppen van je vingers warm wrijft. De lijm blijft dan zacht waardoor licht schuiven/centreren mogelijk is.
Wat je nooit moet doen is de sticker er af trekken en hem opnieuw plaatsen, je loopt dan het risico dat sticker een vouw krijgt of rafelranden door het lospeuteren. Sowieso gaan de meeste stickers krullen als je ze verwijderd waardoor het alleen maar moeilijker wordt om ze opnieuw aan te brengen. Daarnaast is de hechting van de lijm minder duurzaam bij opnieuw aanbrengen.

Ik heb nog steeds het plan om eens te experimenteren met het corrigeren van scheef aangebrachte stickers door de lijm (voorzichtig) te verwarmen met een warmtepistool.

Voor het aanbrengen van transparante stickers zou ik wel eens een vacuum pen willen proberen. Door de sticker aan de bovenkant op te pakken wordt voorkomen dat er mes- of vingerafdrukken in de lijmlaag komen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikT738
ari3 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:37:
Ik heb nog steeds het plan om eens te experimenteren met het corrigeren van scheef aangebrachte stickers door de lijm (voorzichtig) te verwarmen met een warmtepistool.
Hou de stenen tegen de buitenkant van een glas warm/heet water, dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
leosand schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:52:
whut
wat een ding

[Afbeelding]

bron:
Dat is een behoorlijke (advies)prijs. Krijg je dan ook wel ~1 kilo aan contragewicht bij 8)

En hij kan operationeel ~500 gram optillen. Ik mag aannemen dat er mensen gaan zijn die gaan proberen om de hoeveelheid gewicht wat hoger te krijgen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

ari3 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:37:
[...]
Voor het aanbrengen van transparante stickers zou ik wel eens een vacuum pen willen proberen. Door de sticker aan de bovenkant op te pakken wordt voorkomen dat er mes- of vingerafdrukken in de lijmlaag komen.
Is een Diamond Painting Pen misschien een goedkoper en eenvoudiger idee? Google maar eens. De punt van de 'pen' heeft een licht plakkerige siliconen punt (maar laat geen residu achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:34
whut
wat een ding

[Afbeelding]

bron:
Ik zat hier wel op te wachten, maar gevoelsmatig klopt dit niet echt qua verhoudingen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 13:29

D75

Arunia schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:12:
Ga van het weekend met mijn vrouw en dochter om te bouwen. Mijn vrouw is disney gek, dus dat komt wel mooi uit.

Begin augustus 2 dagen naar Legoland Germany. Daarna nog wel 5 uur verderop de rest van de vakantie, maar we gingen toch naar Duitsland, dus waarom ook niet. :+ We zitten wel een nacht in het Legoland Castle hotel. Vonden wel de pirates mooier qua bedden voor kinderen, maar vrij leeg ogen.
Hoorde van mijn vrouw dat er wel Lego gekocht ging worden voor het bouwen de rest van de vakantie. :)
Echt alleen totaal geen idee wat. Alhoewel ik ook begreep dat ze de bloemen erg mooi vind staan in huis en wellicht nog wat Lego planten in het raam. We vergeten toch altijd water te geven.
Daarbij moet ik de paradise birds, de kleine set Lotus en de vetplantjes nog hebben. Dus die kan ik wellicht dan wel meenemen.
In Legoland Duitsland moet je naar de factory! Daar kan je blokjes scheppen per gram.. en dan ook bijzondere blojkjes.. en alle dieren kopen per stuk. Allemaal voor vriendelijker prijzen dan bricklink en PaB.
Zit gewoon in het park.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:01
Arunia schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:12:

Leuk, waar kan ik meer vinden over die Lego store actie dit weekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
D75 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:22:
[...]

In Legoland Duitsland moet je naar de factory! Daar kan je blokjes scheppen per gram.. en dan ook bijzondere blojkjes.. en alle dieren kopen per stuk. Allemaal voor vriendelijker prijzen dan bricklink en PaB.
Zit gewoon in het park.
Oeh nice! Gaan we dan ook zeker kijken. Nu ben ik wel de grootste Lego nut in ons huis. Mijn vrouw wil van alles, maar ik bouw het vaak af. :+ Dochter idem eigenlijk. Zit nog steeds te azen op de Sonic set die zij maar niet verder af maakt. ;)
zunrob schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:33:
[...]

Leuk, waar kan ik meer vinden over die Lego store actie dit weekend?
https://bouwsteentjes.inf...y-kasteel-in-lego-stores/
Staat een link naar de Lego site. Als het goed is doen alle Lego stores wel mee.

We hebben vorig jaar per toeval toen we voor een concert in Brussel waren, de rode brick gebouwd en mee mogen nemen. Dus zo nu en dan (toevallig met vaderdag dan 4 autootjes bouwen) hebben ze dat soort dingen in de winkel. Zolang de voorraad strekt zeg maar. Alhoewel met vaderdag het wel mee viel. Vlak voordat ze stopten was er nog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:52

Pazo

Mroaw?

LEGO MOC Challenge
De Lego MOC Challenge 20 – juni 2023 loopt vandaag af, tot 21:00 kan er nog ingezonden worden. Daarna zal de stemronde geopend worden.

Intussen de poll voor de nieuwe challenge online gezet. Omdat de vakantie eraan komt, kiezen we voor een challenge van 2 maanden, dus voor juli en augustus samen. Daarom ook een iets duurder set dan normaal, zo rond de €30-35. De keuzes bestaan uit wat grotere sets waardoor hopelijk meer uitdaging of juist grotere creaties. Doen jullie mee? :)

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-10 08:51

Wailing_Banshee

You're Next

D75 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:22:
[...]

Zit gewoon in het park.
Ik heb er naar zitten kijken, komen echter helemaal niet in de buurt en de pakruimte in de MX5 is zeer beperkt!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
KrusT schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:42:
[...]

4 juli.
Ik kijk er al naar uit! :P

Gisteren de oude teug opgebouwd, mijn oude blokjes hebben betere tijden gekend, maar niet onlogisch gezien de dagen dat ik daarmee gespeeld heb.

[Afbeelding]
Ga m ook opbouwen, ben nu aan het inventariseren wat ik nog moet bijkopen om deze moc te bouwen.

https://rebrickable.com/m...s-remake/?spot=search_all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:03
jip_86 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:15:
[...]

Ik zat hier wel op te wachten, maar gevoelsmatig klopt dit niet echt qua verhoudingen -O-
Dat vond ik nou ook bij de eerste gelekte plaatjes, de mast moet zo'n 1,5x langer voor mijn gevoel. Misschien is dit zo'n beetje de grens voor de plastic onderdelen dat door de tests komt voor een set (die helaas wat strenger zijn dan de tests van MOCers voor een mast ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

whut
wat een ding

[Afbeelding]

bron:
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

AppieNL schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:58:
[...]

Dat vond ik nou ook bij de eerste gelekte plaatjes, de mast moet zo'n 1,5x langer voor mijn gevoel. Misschien is dit zo'n beetje de grens voor de plastic onderdelen dat door de tests komt voor een set (die helaas wat strenger zijn dan de tests van MOCers voor een mast ;))
Eens, maar zo te zien redelijk makkelijk aan te passen. Ik ga hem wel kopen iig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Stemmen maar op de mooiste inzending van de Lego MOC challenge!
Vanaf heden kan er gestemd worden op de gepinde posts.
Stemmen kan tot vrijdagavond 21:00.
Happy voting :)

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 19:28
Zenomyscus schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:33:
Mijn broertje en ik hebben vroeger al het lego bij elkaar gegooid. Ik had meer dan hij had, maar het leek me handig zodat we samen met alles konden spelen. Daar hebben we nu spijt van. Het kriebelt echt enorm om weer te starten met lego. Maar de prijzen zijn helaas te hoog. Ik zou graag het boetiekhotel (10297), de loop coaster (10303) en de mountain view observatory willen hebben. Die laatste zag ik hier recent voorbij komen. Kan iedereen trouwens gebouwen ontwerpen en die aanbieden via bricklink? Ik ben er niet echt bekend mee.

Ik vrees trouwens dat mijn lego vooral lijkt op de sets van @Exorcist. Echt niet te vergelijken met de sets van tegenwoordig, prachtig zijn die. Al voelt het net als met games, vroeger vond ik dat ook mooi. Dat kan ik me nu niet meer voorstellen. Destijds vond ik Lego 4561 de leukste set die ik had.
Ik was laatst weer bij mijn ouders en daar ben ik mijn oude kamer nog eens ingedoken. Ik moet dat nog steeds opruimen, ik ben gewoon vertrokken destijds :+ Los van dat vond ik een grote lego doos! Blijkbaar hebben mijn broertje en ik niet alle lego samengevoegd. En mijn moeder was destijds zo handig om mijn naam op de boekjes te zetten, dus ik weet precies welke sets van mij zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDFWUz2LrAreWmUC0XdRbg1QdP8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPD0dbSBtFMSlgKNo6MaqFuL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQUk3Es6g7E1YK2OJTKNCDZ-lK8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQXLVgsUDYD1tKlF2TBTw8Fm.jpg?f=fotoalbum_tile

De conclusie is dat ik de komende winter genoeg te doen heb. Ik heb tientallen sets van mijn kindertijd gevonden. Er zitten leuke sets tussen, een kleine selectie:
- 3451: Bricklink
- 4561: Bricklink

Daarnaast meerdere sets van het dinosaur theme, maar bijvoorbeeld ook van de adventures theme. Uit het adventures theme ben ik in elk geval de volgende sets tegengekomen: 7411, 7413, 7414, 7415, 7416, 7418, 7424.

Momenteel zit een groot deel nog in een doos:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94O3kLOHCo2p84FzbxNMZ9Nw8BM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BSd3rtnfgQPiWCt6KQER2S4I.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn dochter vind het fantastisch om er vanalles uit te halen en er mee te spelen. Ze is er eigenlijk nog te jong voor, dus ik moet haar goed in de gaten houden.

Aangezien ik was begonnen met het bouwen van een stad, ben ik nu zeer gemotiveerd om daar mee verder te gaan. Het begon allemaal (weer) met boutique hotel. Inmiddels heb ik daar zelf deze set bijgekocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sc_JTgAzX6dO5p5aa2-0ep3phzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytE4Trp1GStJto6enqX1eKPn.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenstaande set was leuk om in elkaar te zetten en past qua grootte goed bij het hotel. Dat vind ik wel het lastige van lego. Veel sets zijn niet echt gebasseerd op een bepaalde schaal. Ik vind het mooi om de dingen bij elkaar te zoeken die bij elkaar horen.

Neem bijvoorbeeld de trein die ik noemde, die is eigenlijk aan de kleine kant. En inmiddels een beetje verkleurd :+

Mochten jullie interesse hebben dan zal ik foto's plaatsen als ik de sets van vroeger in elkaar heb gezet. Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Mijn plan is om een stadje te maken met een beetje natuur. Veel van mijn oude sets zullen daar niet bij aansluiten. Wellicht gebruik ik de oude sets voor de onderdelen of ga ik een deel verkopen. Er zullen vast verzamelaars zijn die dolblij worden van mijn oude sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Zenomyscus schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:26:
Neem bijvoorbeeld de trein die ik noemde, die is eigenlijk aan de kleine kant. En inmiddels een beetje verkleurd :+
Wat bedoel je met aan de kleine kant? Is toch een leuk formaat trein voor in een Lego stad? Of bedoel je dat alleen je alleen spoor hebt uit die set en niet verder komt dan een kleine cirkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
L23 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Wat bedoel je met aan de kleine kant? Is toch een leuk formaat trein voor in een Lego stad? Of bedoel je dat alleen je alleen spoor hebt uit die set en niet verder komt dan een kleine cirkel?
Als ik het vergelijk met de verdiepingen van het boutique hotel en het busje dat ik heb gekocht dan is de trein zelf naar verhouding net te klein. Ik ben zo iemand die de boel graag op dezelfde schaal zou willen houden. Welke schaal dat exact is maakt niet uit, maar als mijn auto twee verdiepingen van het hotel in beslag neemt past het er niet bij. Ik weet dat ik erg moeilijk doe :o Maar ik wil mijn stad graag perfect hebben :+

Denk aan:
- Een mens is 1.8 meter hoog (in Nederland, ongeveer).
- Een busje is 2.5 meter hoog.
- Een verdieping van een woning / hotel zit ergens tussen 2.5 en 3 meter.
- Een trein is 4.5 meter ongeveer.

Die legotrein is minder hoog dan de legobus die ik heb gekocht, terwijl hij groter zou moeten zijn. Dat kan mijn autisme niet aan ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Zenomyscus schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:22:
[...]

Als ik het vergelijk met de verdiepingen van het boutique hotel en het busje dat ik heb gekocht dan is de trein zelf naar verhouding net te klein. Ik ben zo iemand die de boel graag op dezelfde schaal zou willen houden. Welke schaal dat exact is maakt niet uit, maar als mijn auto twee verdiepingen van het hotel in beslag neemt past het er niet bij. Ik weet dat ik erg moeilijk doe :o Maar ik wil mijn stad graag perfect hebben :+

Denk aan:

Die legotrein is minder hoog dan de legobus die ik heb gekocht, terwijl hij groter zou moeten zijn. Dat kan mijn autisme niet aan ;w
Begrijp wat je bedoeld. Al kun je met de oudere Lego sets nog een Lego stad maken die enigzins binnen proporties blijft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19
Is het probleem dan de auto, de trein, of allebei? 🤔

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Pick-a-brick Brussel 2023-06-29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uu7sOy_vh9EksmkbgGmHiMTGC6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RpgnTyuNeXnnx3HHBhD5viMY.jpg?f=fotoalbum_large

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaxxiusX
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:04
Ik ben momenteel mijn lego verzameling aan het sorteren, nu ben ik aan het kijken om de IKEA Alex ladeblok te kopen:

https://www.ikea.com/nl/n...k-op-wielen-wit-80485423/

Nu zoek ik eigenlijk bakjes die hier perfect inpassen qua afmetingen om lego te sorteren, toevallig iemand die eenzelfde soort idee heeft gehad en dit thuis heeft staan? Of de perfecte bakjes heeft om gesorteerde lego in op te slaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55
Ik gebruik deze in het ladeblok van ikea, mooi formaat voor grote hoeveelheden.
https://www.action.com/nl-nl/p/curver-opbergmand-terrazzo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
Karp schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:38:
Is het probleem dan de auto, de trein, of allebei? 🤔
Ik vrees beide :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:02
NaxxiusX schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:24:
Ik ben momenteel mijn lego verzameling aan het sorteren, nu ben ik aan het kijken om de IKEA Alex ladeblok te kopen:

Nu zoek ik eigenlijk bakjes die hier perfect inpassen qua afmetingen om lego te sorteren, toevallig iemand die eenzelfde soort idee heeft gehad en dit thuis heeft staan? Of de perfecte bakjes heeft om gesorteerde lego in op te slaan _/-\o_
Ha, wat een toeval. Mijn zoon heeft precies zo'n zelfde ladekastje voor zijn Lego sinds een paar weken.
Hij heeft de Nojig bakjes van Ikea daarvoor gebruikt.
Van de kleinste maat (10x10 cm) passen er 24 in een la, als ik me niet vergis.
Die bakjes zijn gelukkig niet duur (29 ct), maar met 6 lades en 24 bakjes per lade tikt het toch wel aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:20
Arunia schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:38:
[...]

Oeh nice! Gaan we dan ook zeker kijken. Nu ben ik wel de grootste Lego nut in ons huis. Mijn vrouw wil van alles, maar ik bouw het vaak af. :+ Dochter idem eigenlijk. Zit nog steeds te azen op de Sonic set die zij maar niet verder af maakt. ;)

[...]
YouTube: What to buy at the LEGOLAND Germany FACTORY STORE 🛍️ Full Tour

hier een filmpje van een paar oostenrijkers die zo'n 15x per jaar naar de factory gaan. let op: de standaard blokjes en plaatjes kan je beter niet nemen, die zijn n stuk goedkoper op bricklink en/of in PaB

En van bepaalde elementen, zoals 2417, die hebben een lichtere soort plastic gebruikt, en daar mag je maximaal 100gr van meenemen, en dacht ook nog de geprintte elementen, ook met een limiet. kijk van tevoren goed wat je wil hebben, en dan vergelijken wat je waar goedkoper kan scoren. ze hebben ook tassen, magneten, wekkers en nog heel veel ander spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
NaxxiusX schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:24:

YouTube: LEGO Studio Complete (Full tour!)

vanaf 4:30

Ligt er natuurlijk aan waarvoor je de lego gebruikt, en hoeveel je hebt...

ik gebruik Billy kasten, 7 stuks momenteel (80x40x202 cm), 5 raako kasten met 44 bakjes, en voor de standaard blokken de Samla 5 literbakken en de 22 literbakken, die vul ik weer met 500cc bakjes met gelijksoortige blokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
[...]

Denk aan:

klopt, LEGO is van 4 studs naar 6 studs breed gegaan qua auto's. dan is de trein eigenlijk te smal in vergelijking met de nieuwere autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaxxiusX
Deze zou net te groot zijn voor de betreffende ladekast, die zijn maar 8 en 10 cm hoog.
Out.of.Control schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:35:
[...]
Hij heeft de Nojig bakjes van Ikea daarvoor gebruikt.
Die zien er wel handig uit, zijn ook in verschillende maten te krijgen, alleen ze zijn 5 cm hoog, verlies je dan momenteel niet veel ruimte in de hoogte?
johnb52 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 23:58:
[...]

YouTube: LEGO Studio Complete (Full tour!)

vanaf 4:30

Ligt er natuurlijk aan waarvoor je de lego gebruikt, en hoeveel je hebt...
Vanuit die video kwam ik ook op de gedachte ervoor :). Mijn collectie is alleen nog niet zo groot... gok dat ik nu rond de 10 a 15 kilo heb aan ongesorteerde lego. dus wou relatief klein beginnen. De raako kasten zien er handig uit, alleen dan krijg ik een boze vriendin :X

Complete sets worden bewaard in grote plastic opbergdozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 14:13
Ik had van de week een discussie met m'n vriendin over Harry Potter Lego toen ze mijn 4 Privet Drive 75968 set in doos zag. Ik had de set gekocht vanwege jeugd sentiment en de leuke play features. Zij ziet dit anders vanwege politiek oogpunt.

Gelukkig wonen we nog niet samen en kunnen we elkaars standpunt meestal begrijpen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:37

Canis Lupus

Vosbot

Br00d schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:40:
Ik had van de week een discussie met m'n vriendin over Harry Potter Lego toen ze mijn 4 Privet Drive 75968 set in doos zag. Ik had de set gekocht vanwege jeugd sentiment en de leuke play features. Zij ziet dit anders vanwege politiek oogpunt.

Gelukkig wonen we nog niet samen en kunnen we elkaars standpunt meestal begrijpen 😅
Politiek oogpunt?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50
waarschijnlijk dat gezeur over de standpunten van Rowling mbt gender etc

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:30

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Webgnome schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:22:
[...]

waarschijnlijk dat gezeur over de standpunten van Rowling mbt gender etc
Gelukkig is lego gender neutraal je kan een lego man hoofdje een pruik op doen _O- .

Usenet handleidingen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iia_0_Ir3kGZT9zS3XNqng7tgSg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2h0kD7tE6hdYqmzbefG5AuJP.jpg?f=fotoalbum_medium

Kreeg laatst deze binnen. Wat me vooral opviel was de blik van de minifig. Een heerlijke 'I'm tired of this shit'-maandagmorgen-blik. :D

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003

J2S

Kom er net achter dat een Lego brick separator ook prima geschikt is om een laptop te openen als je geen plectrum hebt. Werkt net iets minder goed, maar werkt wel.

Is wellicht off-topic, maar dit is een tech forum :p

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Weet iemand hoe ik makkelijk vanuit LEGO Studio waar ik een model heb makkelijk een export maak van individuele plaatjes van alle parts?

Weet dat ik natuurlijk de bill of materials kan exporteren als pdf of png. Alleen dan zijn het alle parts samen. terwijl ik graag per part een png heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je kan de trein gewoon wat hoger maken, het is immers Lego.

/edit: Lego heeft de Corvette Icons auto op hun site gezet: https://www.lego.com/nl-nl/product/corvette-10321 Eerste indruk, ik vind hem niet mooi :)

Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/cs/set/assets/blt6419bbc90cdf310b/10321_alt2.png

Racinbrick heeft er al een video van:

[ Voor 40% gewijzigd door zonoskar op 30-06-2023 16:59 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 10:22
NaxxiusX schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 07:21:
[...]

Deze zou net te groot zijn voor de betreffende ladekast, die zijn maar 8 en 10 cm hoog.

[...]

Die zien er wel handig uit, zijn ook in verschillende maten te krijgen, alleen ze zijn 5 cm hoog, verlies je dan momenteel niet veel ruimte in de hoogte?

[...]

Vanuit die video kwam ik ook op de gedachte ervoor :). Mijn collectie is alleen nog niet zo groot... gok dat ik nu rond de 10 a 15 kilo heb aan ongesorteerde lego. dus wou relatief klein beginnen. De raako kasten zien er handig uit, alleen dan krijg ik een boze vriendin :X

Complete sets worden bewaard in grote plastic opbergdozen.
Ik heb denk ik wel een antwoord op je vraag :)
Ik gebruik een combinatie van de genoemde NOJIG van IKEA en sorteerbakjes van Toolstation.
Hierbij een voorbeeld van beide lades, dan kan je zelf bepalen wat het best voor je werkt.

Ik zou zelf voor de NOJIG kiezen, ondanks dat ze inderdaad iets minder hoog zijn en er dus ook iets minder in past. Echter zijn ze dusdanig goedkoper dan de Toolstation bakjes dat dit verschil niet te rechtvaardigen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fg6wd2gXz1s8HaUr6A7EhVMNifw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRLk34FWFZXjegobIqe0jURj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJvORtAKrmatrv53OQLvcCMNShE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TavL26Ed5wQQrIQ4C1qtI4ks.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-10 17:49

Zyron

BWRAAAAP

https://www.lego.com/nl-n...-amazing-spider-man-31209

Er komt ook een nieuwe LEGO Art aan met onze spinnige vriend.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Laatst online: 16:51
Nee, helaas. De voorkant is te hoekig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27EMF0pBvAIzYaonlr0x1OoeE70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wGnMHkaVAfAn0D9x7huS2G1.jpg?f=fotoalbum_large

De achterkant van het lego model vind ik goed gelukt. Maar de voorkant is echt een misser.

[ Voor 86% gewijzigd door Edgenumber op 30-06-2023 19:05 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaxxiusX
Schildje schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:56:
[...]

Ik gebruik een combinatie van de genoemde NOJIG van IKEA en sorteerbakjes van Toolstation.
Hierbij een voorbeeld van beide lades, dan kan je zelf bepalen wat het best voor je werkt.

Ik zou zelf voor de NOJIG kiezen, ondanks dat ze inderdaad iets minder hoog zijn en er dus ook iets minder in past. Echter zijn ze dusdanig goedkoper dan de Toolstation bakjes dat dit verschil niet te rechtvaardigen is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er wel goed uit, eigenlijk precies wat ik zoek.

Ik wou nu beginnen met een ladekast en als het bevalt meer aanschaffen. Ik zie dat je er twee op elkaar hebt staan, kun je ze dan nog goed rondrijden? Of is dat niet aan te raden qua gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik ben geen fan, sla hem zeer waarschijnlijk over. Sowieso te veel Amerikaans modellen in die Expert/Icons serie. Heb de Mustang, Camaro en Pickup al. Doe maar weer een europees of een keer een Aziatisch merk..

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schildje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 10:22
NaxxiusX schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:17:
[...]

Dat ziet er wel goed uit, eigenlijk precies wat ik zoek.

Ik wou nu beginnen met een ladekast en als het bevalt meer aanschaffen. Ik zie dat je er twee op elkaar hebt staan, kun je ze dan nog goed rondrijden? Of is dat niet aan te raden qua gewicht.
Je kan ze op zich wel rondrijden, maar bij mij staat hij vast op zijn plek eigenlijk.het geheel is inderdaad wel vrij zwaar als het is gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Mijn vriendin is begonnen met de 2e etage van het boetiekhotel, maar om de een of andere reden is deze niet vlak. Hopelijk is het te zien op de foto, maar het middenpunt is het diepst en alle hoeken komen omhoog. Alle blokjes zijn netjes en goed aangedrukt. Gaat dit weg zodra het hoger wordt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QDyp3-piS4qUBwQ-vJK8QSSH4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/za83ygp2i2Pf9pPNAY0DOxGE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhJQfxSZS_RaaXbR6qnuIRAuO-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3stMl4doVvJf9qycStOzpza.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
zunrob schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:15:
Mijn vriendin is begonnen met de 2e etage van het boetiekhotel, maar om de een of andere reden is deze niet vlak. Hopelijk is het te zien op de foto, maar het middenpunt is het diepst en alle hoeken komen omhoog. Alle blokjes zijn netjes en goed aangedrukt. Gaat dit weg zodra het hoger wordt?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is de kwaliteit van de blokjes helaas. Ik kwam dat in de architecture serie ook al meermaals tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Nu online
Edgenumber schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:03:
Nee, helaas. De voorkant is te hoekig.

[Afbeelding]

De achterkant van het lego model vind ik goed gelukt. Maar de voorkant is echt een misser.
Ik doe het ze niet na in elk geval, van mij mag je 't proberen :P

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

LEGO MOC Challenge
De winnaars van de Lego MOC Challenge 20 – juni 2023 zijn bekend :)
Plek 1 (35 stemmen) en 2 (29 stemmen) waren al snel duidelijk, maar plek 3 ging erom spannen. De stand om 21:00 was dat we een gedeelde 3de plaats hebben met elk 13 stemmen.

🥇@Flimovic 🥈@Pazo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/geXIrUnq8DszSGJujr0oFnDy.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/OLY8aA4FrgKNUH7VCfoMRUbY.jpg
🥉@pi! 🥉@sanderA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/XNUdVmh2p0VQ3kTDxYbZ9Ir3.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/4zyRR38trKNo7d5uRBQARFy2.jpg

En inmiddels staat de volgende challenge ook online, voor 2 maanden deze keer (ivm de vakantieperiode).
Daarom deze keer een iets duurdere / grotere set, namelijk Het Vogelhuisje (Birdhouse) (41134).

Lego MOC Challenge 21 – juli / augustus 2023

2 maanden de tijd, geen excuses meer, allemaal mee doen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
pixels66 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:35:
[...]

Dat is de kwaliteit van de blokjes helaas. Ik kwam dat in de architecture serie ook al meermaals tegen..
Dat zou wel heel jammer zijn, dan kiert het behoorlijk tussen de eerste en tweede etage...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Nu online
zunrob schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:29:
[...]

Dat zou wel heel jammer zijn, dan kiert her behoorlijk tussen de eerste en tweede etage...
Ach dan doe je alsof ie in Groningen staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
zunrob schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:29:
[...]

Dat zou wel heel jammer zijn, dan kiert her behoorlijk tussen de eerste en tweede etage...
Hier hebben we h’m ook staan maar geen last van gehad. Als je de boosdoener(s) hebt gevonden, gewoon nieuwe blokjes aanvragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
crimby schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:55:
[...]

Hier hebben we h’m ook staan maar geen last van gehad. Als je de boosdoener(s) hebt gevonden, gewoon nieuwe blokjes aanvragen!
Ik snap wat je zegt, maar ben bang dat dat wat lastig gaat worden. Ik kan namelijk niet specifiek een of meer blokjes vinden die de schuldige zijn. Het lijkt het samenspel/geheel te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Damn, wat is dat model lelijk zeg. En blij toe, want dan kan ik die rustig overslaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:22
zunrob schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:57:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar ben bang dat dat wat lastig gaat worden. Ik kan namelijk niet specifiek een of meer blokjes vinden die de schuldige zijn. Het lijkt het samenspel/geheel te zijn...
De mallen van Lego zijn volgens mij tot op de micrometer nauwkeurig, te “dik” lijkt me niet mogelijk, te dun wel maar is volgens mij extreem zeldzaam (niet bij Chinese Lego btw, daar missen ze duidelijk kwaliteitscontrole).

Ik merkte dit vaak op door de spanning die op de steentjes/plates komt te staan. Mogelijk lost dit zichzelf op bijv; als je eerst een langwerpig stuk bouwt dan krullen de uiteinden op (bijv begin van muur met ondergrond) maar zodra het een vierkant (vier muren met ondergrond) begint te worden dan compenseert de spanning id diepte opeens de spanning vd breedte en is het een stuk vlakker.
Anders helpt het volledige gewicht vh gebouw ook wel aardig alles naar beneden te duwen.

Ben vooral benieuwd of het dus afneemt tijdens het afbouwen, het is mogelijk gewoon een eigenschap van hoe Lego werkt. Een bijwerking van goed vastklikken anders gezegd; geen klik = geen spanning = geen plastic dat minuscuul buigt = losse stenen die gewoon er af vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ik schiet hier even een hulpvraag in. Ik had het plan om dit weekend naar de Lego store te gaan met mijn dochter om zo’n Micro Disney castle te bouwen en mee te nemen, want zij is gek op de Disney kastelen. Helaas ligt ze nu in het ziekenhuis sinds gisterenavond en zit ik daar.

Is er wellicht iemand genegen om, als die in de buurt van een Lego store is, er een voor mij te regelen(althans, voor mijn dochter)?

Edit, deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbTExfOfEEHqN4Z8ilwRLIjFAXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItvP8rHbH81i5N1Xon8MKPbt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door pixels66 op 01-07-2023 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

pixels66 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:39:
Ik schiet hier even een hulpvraag in. Ik had het plan om dit weekend naar de Lego store te gaan met mijn dochter om zo’n Micro Disney castle te bouwen en mee te nemen, want zij is gek op de Disney kastelen. Helaas ligt ze nu in het ziekenhuis sinds gisterenavond en zit ik daar.

Is er wellicht iemand genegen om, als die in de buurt van een Lego store is, er een voor mij te regelen(althans, voor mijn dochter)?

Edit, deze dus:
[Afbeelding]
Ik kom er net vandaan (was er om 11:15) en het was helaas kansloos…

Was er speciaal met m’n dochters heen gegaan maar had me niet echt gerealiseerd dat voor dit soort dingen enorme rijen ontstaan :o

(Sterkte trouwens @pixels66 …)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
spok9 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:50:
[...]

Was er speciaal met m’n dochters heen gegaan maar had me niet echt gerealiseerd dat voor dit soort dingen enorme rijen ontstaan :o

Ah jammer, nou dan voel ik me er minder rot over naar haar als ze toch zo storm hebben gelopen. Wel bedankt in elk geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stappieterug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:07
spok9 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:50:
[...]

Jup, same here.
ik liep om 10.30u langs in Leidschendam en zag daar een rij van +/-150 meter om de winkel in te komen.
Dacht een bezoek aan pab muur (moet 2x een 2x6 grijze balk hebben om mijn 6073 af te maken) te combineren met het event. Ja, laat maar. 8)7 Ik kom na de vakantie wel terug.

Een uur later was de rij nog net zo lang.

Edit: sterkte met die kleine

"I would like to cancel my subscription to your problems"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Nu online
Datyona SP3 is eindelijk besteld @QuattroNL, kon het niet meer laten met de huidige prijs bij onze grote Amerikaanse vriend... normaliter mijdt ik die als de pest maar voor LEGO maak ik een uitzondering >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Er is geen “show your setup” topic voor Lego toch? We hebben momenteel 3 Fjallbo Ikea kasten vol met Lego en het puilt een beetje uit. Ik ben op zoek naar een stijlvolle manier om Lego te displayen en mis inspiratie. Wie wil z’n mooie setup delen?

PS. Ik ben geen miljonair en leef in een normale woning (geen villa dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

@pixels66
Indien de rij te lastig is en je toch iets wilt doen, kan je misschien beter het mini-disneykasteel bestellen bij Lego. Toch een slag groter maar betaalbaar.

En ja hoor, was het grote Disney-kasteel retorted, komt Lego met een nieuw Disney kasteel, alleen de kleur is anders. Damn, zo’n doos waarvoor je naar Disneyland Parijs gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Delerium schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:24:
@pixels66
Indien de rij te lastig is en je toch iets wilt doen, kan je misschien beter het mini-disneykasteel bestellen bij Lego. Toch een slag groter maar betaalbaar.

En ja hoor, was het grote Disney-kasteel retorted, komt Lego met een nieuw Disney kasteel, alleen de kleur is anders. Damn, zo’n doos waarvoor je naar Disneyland Parijs gaat.
Een mooie tip, maar die heb ik uiteraard al op haar kamer staan! Ik zoek online wel, vast wel wat scalpers die er wat euro’s op verdienen willen natuurlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:28
pixels66 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:38:
[...]

Een mooie tip, maar die heb ik uiteraard al op haar kamer staan! Ik zoek online wel, vast wel wat scalpers die er wat euro’s op verdienen willen natuurlijk..
Kan je via Bricklink mss deze doen? Kosten vallen dan ook mee:
https://rebrickable.com/m...ed-disney-castle/#details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
[...]

Er is blijkbaar goed op te verdienen:

https://www.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

[ Voor 9% gewijzigd door hemiparo op 02-07-2023 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
[...]

Ik zou Lego een berichtje sturen of bellen met de reden waarom je verhinderd was en dat je dochter groot Disney en Lego fan is. Met de vraag of je het mogelijk op een ander moment (eventueel tegen betaling) bij een Lego winkel zou kunnen krijgen. Zou me niet verbazen als ze je gaan helpen.

En heel veel sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 07:26
Schildje schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:56:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zit aan dezelfde combinatie te denken maar twijfel nog tussen 4x Alex Ikea kast of
6x Iris ladebakken.
Die Alex kasten zijn wel mooier maar ook wat duurder.

Weet jij of die Nojig bakjes van 10cm hoog in de grotere lades van de Alex passen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pixels66
Afas schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:20:
[...]

Ik zou Lego een berichtje sturen of bellen met de reden waarom je verhinderd was en dat je dochter groot Disney en Lego fan is. Met de vraag of je het mogelijk op een ander moment (eventueel tegen betaling) bij een Lego winkel zou kunnen krijgen. Zou me niet verbazen als ze je gaan helpen.

En heel veel sterkte!
De prijzen zijn absurd online. Maar goed, omdat je alles doet voor je kind sta ik in de rij van (nu nog) ongeveer 60 man te wachten tot de winkel in Leidschendam om 12 uur open gaat. Nu hopen dat ze er meer dan 59 hebben 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

pixels66 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:30:
[...]

De prijzen zijn absurd online. Maar goed, omdat je alles doet voor je kind sta ik in de rij van (nu nog) ongeveer 60 man te wachten tot de winkel in Leidschendam om 12 uur open gaat. Nu hopen dat ze er meer dan 59 hebben 😂
60 man in de rij, nog vóór openingstijd? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
spok9 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:46:
[...]

60 man in de rij, nog vóór openingstijd? :o
Ja en inmiddels zo’n 100 man achter me. En ik hoor hier dat ze 150 sets hebben. In de rij krijg je een briefje, dan weet je dat je er nog bij zit. Maar er staan mensen met 4 of 5 briefjes in hun handen.

Met andere woorden, je hoeft niet meer te komen nu hier…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:11

SomerenV

It's something!

pixels66 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:00:
[...] Maar er staan mensen met 4 of 5 briefjes in hun handen.
Dat is ook wel bijzonder hufterig. Is zoiets niet beperkt tot 1 setje per bezoeker?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

SomerenV schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:08:
[...]

Dat is ook wel bijzonder hufterig. Is zoiets niet beperkt tot 1 setje per bezoeker?
Jawel, partner en kids hebben waarschijnlijk het briefje geclaimd en zijn lekker gaan shoppen :X

Hopelijk bij inleveren van de briefjes ook een 1 briefje p.p.

Blij dat ik niet nog een poging heb gedaan met de meiden van 3 en 7, was geen succes geweest :N

[ Voor 12% gewijzigd door spok9 op 02-07-2023 12:15 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
pixels66 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:00:
[...]

Ja en inmiddels zo’n 100 man achter me. En ik hoor hier dat ze 150 sets hebben. In de rij krijg je een briefje, dan weet je dat je er nog bij zit. Maar er staan mensen met 4 of 5 briefjes in hun handen.

Met andere woorden, je hoeft niet meer te komen nu hier…
Hahaha wat een gekte om een paar steentjes. Debiel. Alleen kinderen zouden er eentje mogen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Wij staan er net. Met nagenoeg de laatste briefjes. Mijn vrouw staat er nu en ja, ik ben met mijn dochter even drinken halen. Gaan er zo weer bij staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:08:
[...]

Ik neem aan dat die er dan staat voor 4 man, waarvan de rest even naar een andere winkel is. Zeker met kleine kinderen in een stilstaande rij staan is niet erg aan te bevelen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqZUutwUGh18xcqdJ-Y3jYPBX0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDRBDn75GdogNa6WlmsySSXD.jpg?f=fotoalbum_large

Hihi, zo herkenbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:03
Dat Turtles busje had zo in Lego Dimensions gepast. Maar helaas. Wel raar eigenlijk, Lego had toen ook de Turtles licentie dacht ik, een character pack had moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Chip. schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:15:
[...]

Hahaha wat een gekte om een paar steentjes. Debiel. Alleen kinderen zouden er eentje mogen krijgen.
Waarom alleen kinderen?
Zijn toch ook adult fans?
Begrijp nooit zo goed waarom kinderen van alles zouden moeten krijgen maar een volwassene die ook netjes in de rij staat te wachten niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

hemiparo schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Waarom alleen kinderen?
Zijn toch ook adult fans?
Begrijp nooit zo goed waarom kinderen van alles zouden moeten krijgen maar een volwassene die ook netjes in de rij staat te wachten niet.
Omdat kinderen het vaak doen omdat ze iets echt leuk vinden en volwassenen meer dan eens om het voor grof geld door te verkopen. En dat gaat dan ten koste van het plezier van de kinderen. Heel eerlijk, ik gun een kind zo'n klein setje en de bouwervaring meer dan een volwassene.

In veel situaties zou ik het eens zijn met 'waarom kinderen wel en volwassenen niet' maar in dit geval not so much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
SomerenV schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:59:
[...]

Omdat kinderen het vaak doen omdat ze iets echt leuk vinden en volwassenen meer dan eens om het voor grof geld door te verkopen. En dat gaat dan ten koste van het plezier van de kinderen. Heel eerlijk, ik gun een kind zo'n klein setje en de bouwervaring meer dan een volwassene.

In veel situaties zou ik het eens zijn met 'waarom kinderen wel en volwassenen niet' maar in dit geval not so much.
Ik lees weer een hoop aannames. Jammer. En ja, ik ben dus een volwassene die ook wel eens een leuk gratis setje wilt. En niet om door te verkopen. Terwijl kinderen er wellicht een dag mee spelen en dan weer weg doen (en ja, dat is ook een aanname wellicht).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• pixels66
Die rij was wel een aanfluiting, aangezien je per 4 personen naar binnen kon om te bouwen. Uiteindelijk de rij uitgestapt en gevraagd of ik het setje mee mocht nemen, en aangezien ik een “ticket” had mocht dat.

Geslaagd voor mijn dochter dus. Blij kind, blije papa.

[ Voor 11% gewijzigd door pixels66 op 02-07-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-10 23:24
pixels66 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:58:
Die rij was wel een aanfluiting, aangezien je per 4 personen naar binnen kon om te bouwen. Uiteindelijk de rij uitgestapt en gevraagd of ik het setje mee mocht nemen, en aangezien ik een “ticket” had mocht dat.

Dochter straks ook weer blij d:)b Hoop dat ze zich een stuk beter voelt inmiddels! ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pixels66
SpeedyNick schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Dochter straks ook weer blij d:)b Hoop dat ze zich een stuk beter voelt inmiddels! ;)
Bedankt, we zijn er nog niet helemaal, maar we zijn in elk geval weer thuis, en dat scheelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Oh mijn God. Wordt net verteld dat ze dus gisteren door mensen die na tellen ertussen zijn gaan staan. Wordt nu wat anders uitgedeeld. De bloempot gwp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
hemiparo schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:05:
[...]

Ik lees weer een hoop aannames. Jammer. En ja, ik ben dus een volwassene die ook wel eens een leuk gratis setje wilt. En niet om door te verkopen. Terwijl kinderen er wellicht een dag mee spelen en dan weer weg doen (en ja, dat is ook een aanname wellicht).
Jij vraagt zeker ook om een plakje broodhammenworst bij de slager?

Jij als volwassen hebt geld een kind niet, enkel indirect. Dus zijn geluk is vele malen groter dan het jouwe.

LEGO zou dit gewoon niet moeten aankondigen en gewoon aan het toeval moeten overlaten + enkel kinderen. En als t uitlekt gewoon andere dag of tijdstip uitkiezen.

Zo'n hele run is gewoon schofterig en een uitstekend voorbeeld van de graai samenleving, als t maar gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

pixels66 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:58:

Super d:)b
Arunia schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:56:
Oh mijn God. Wordt net verteld dat ze dus gisteren door mensen die na tellen ertussen zijn gaan staan. Wordt nu wat anders uitgedeeld. De bloempot gwp.
Maar die mensen hadden dan toch geen ticket? Of wat bedoel je precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
spok9 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:05:
[...]

Super d:)b

[...]

Maar die mensen hadden dan toch geen ticket? Of wat bedoel je precies?
Gisteren hadden ze wel de rij geteld, maar niets met tickets.
Dus daar hebben ze toen zonder nadenken een extra doos voor open getrokken.
Vandaag wel geteld, maar de doos vergeten eraf te halen.

Maar, mijn vrouw zag reserve onderdelen en vroeg of ze daar het kasteel mee kan bouwen. Alleen zonder de witte onderplaat.
Dus dan hebben we wel iets.

Mocht er iemand de Disney kasteel van vandaag en gisteren willen ruilen voor de bloempot, mag je me DMen.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 02-07-2023 18:39 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Dit weekend m'n vriendin en mezelf een LEGO-set cadeau gegeven zodat we weer een keertje in elkaars gezelschap konden bouwen. Voor haar had ik De Slag om Zweinstein gekocht voor bij haar constant groeiende verzameling Harry Potter gebouwen. Voor mezelf twijfelde ik tussen de Apollo 11 en de Galaxy Explorer. Omdat de Intertoys in Veghel de Apollo niet had en ik toch al meer naar de Galaxy Explorer neigde daar voor gegaan. Anders had ik naar Uden moeten rijden :+

Maar wat een gave set! _/-\o_ Allereerst dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qslUuLfJH0dLDITbgsq93jBFOQs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjjasDptx36HdMb3QyZTTr0i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Niq1A5L5TAopeHa_auwX7PYE_xM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ip3Z0u0J8YS5PT1cTMn3pPb.jpg?f=fotoalbum_large
Kleuren zoals ik het ken van vroeger, zonder alle nieuwe kleuren en tinten. Niet dat ik dat niet graag zie, maar zo lekker primair heeft wel wat.

En wat zit deze set vet in elkaar met al z'n hoeken. Ook hoe alles perfect aansluit op elkaar. En dan natuurlijk de leuke details in het interieur. Ik heb 'm nog niet klaar (moet zakjes 8 en 9 nog) maar ik ben nu al heel blij met m'n aankoop O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7f4-tvac1RZvOLCgMQhtZhunx04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BO5UmHf2WMbuPf0OHUvZbX4z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-862gmq_r9n12oYKc2dV6ogjyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zu6y30ICPngS94aGDpSdBjwJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mcYkDySqLNYHJjZGaQxVxa3w1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bHpxROxcopOyD528xt5SbtuJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRcx6KIg-Gays7XRVISaN2aeIrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ncGoCz7hn5p7ElQfqQBhMBC.jpg?f=fotoalbum_large

De simpele poppetjes heb ik ook nog altijd een zwak voor. Wat ik wel direct besefte is dat ik de Classic Space lijn (waaronder ook Space Police, M Tron, Ice Planet en andere soortgelijke thema's van eind jaren 80, begin jaren 90) echt veel toffer vind dan de Star Wars-sets. Daar heb ik er best wel wat van, maar da's vooral een witte of grijze massa. Het kleurrijke van de oldskool-sets is veel leuker om naar te kijken.

Pagina: 1 ... 303 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .