"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Helemaal eens. Is ook groter dan ik dacht moet ik wel zeggen. Elke avond een stap, dus nog 2 avonden te gaan.Superkiwi schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:16:
Dankzij de vele grills hebben ze juist heel goed de illusie van hoogte weten te creëren.
Uhm echt wel. Zoek op 40516crimby schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:21:
Gisteravond de eerste kleine souvenir gebouwd. Klein, maar best leuk om te bouwen en nog zeer kleurrijk ook. Heb h’m hier nooit voorbij zien komen.
[Afbeelding]
Daily driver; MB R171 SLK280
Haha oeps, ook niet gezocht overigens! Wel nog steeds een leuke build!
Nog leuker wordt ie met de Classic Space minifigurescrimby schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:42:
[...]
Haha oeps, ook niet gezocht overigens! Wel nog steeds een leuke build!
Geen probleem, erg leuk.
:strip_exif()/f/image/IOblnp1t5PvF02U0QK6fBAZX.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je hem in nog een aantal kleuren maakt dan kan je er een grote Every Spaceman Is Awesome moc van maken! 🤠L23 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 23:25:
Ik was benieuwd of er al een Classic Space minifigure gemaakt is van Lego 40649 Supergrote LEGO® minifiguur. Ik kwam deze Up-Scaled Classic Space Minifigure tegen op Rebrickable in wit, zwart, grijs en rood.
[Afbeelding]
In Juli ga ik weer 4 dagen naar DisneyLand Parijs.. 3x raden wat ik daar ga kopen
Staat nog op m'n lijstje om te kopen. Gaat er tussen nu en 58 dagen wel komenArunia schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:56:
Heb gisteren de Disney 100 Villains set gebouwd. Zeg maar de objecten van de verschillende slechteriken. Echt wel een leuk build en moet zeggen dat ik toch delen opnieuw heb moeten doen. Dus qua moeilijkheidsgraad wel even wat hoger.
Geen probleem, erg leuk.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik vond hem erg leuk om te bouwen. Voor mij in ieder geval verfrissend. Wel veel grote stickers.Wailing_Banshee schreef op maandag 19 juni 2023 @ 07:43:
[...]
Staat nog op m'n lijstje om te kopen. Gaat er tussen nu en 58 dagen wel komen
https://www.marktplaats.n...048793-sith-fleet-officer
Verkoper al paar keer berichtje gestuurd dat ik ze wil kopen, samen met wat andere minifigs. Kerel leest mijn berichtjes, maar heeft niet het fatsoen iets terug te sturen. Wat zou zo iemand motiveren om veel werk te doen om allerlei advertenties te plaatsen maar vervolgens geen zin hebben om berichtjes te beantwoorden?
'Beantwoord 52% van de berichten' staat er bij, ik heb er een hard hoofd in in elk gevalneanderthaler schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:23:
https://www.marktplaats.n...048793-sith-fleet-officer
Verkoper al paar keer berichtje gestuurd dat ik ze wil kopen, samen met wat andere minifigs. Kerel leest mijn berichtjes, maar heeft niet het fatsoen iets terug te sturen. Wat zou zo iemand motiveren om veel werk te doen om allerlei advertenties te plaatsen maar vervolgens geen zin hebben om berichtjes te beantwoorden?

Ik dacht dat dat betekende dat hij 52% van de berichten binnen 1 dag beantwoordde, en de rest misschien later, maar nu lees ik hem anders, hij beantwoordt dus 48% helemaal niet. Gekke is wel dat er van de 12 ervaringen er 11 positief zijn. Maar mocht hij nu opeens wel reageren, zou ik alleen met hem in zee gaan als ik achteraf zou kunnen betalen.RubjeMazter schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:30:
[...]
'Beantwoord 52% van de berichten' staat er bij, ik heb er een hard hoofd in in elk geval
Ik had er ook aan gedacht zelf een 'gezocht' advertentie te zetten, maar ik herinnerde mij dat iemand mij op zo'n manier al eens heeft proberen op te lichten. Ik zocht toen de instructies voor een AT-AT en toen antwoordde er iemand die ze voor een redelijke prijs wel wilde verkopen. Ik vroeg om wat foto's en die stuurde hij ook, maar die waren ieder met een verschillende achtergrond en verschillende scherpte. Het bankrekeningnummer en de bijbehorende naam gaven na googlen wat verontrustende resultaten, heb ik maar niet gedaan. Volgens mij zoeken oplichtertjes dit soort 'gevraagd' advertenties als makkelijke slachtoffers.
Zo las ik hem in elk geval altijd, wat jij zegt zou natuurlijk ook kunnen, nu twijfel ikneanderthaler schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:40:
[...]
Ik dacht dat dat betekende dat hij 52% van de berichten binnen 1 dag beantwoordde, en de rest misschien later, maar nu lees ik hem anders, hij beantwoordt dus 48% helemaal niet.
Dit zullen de mensen zijn waar hij wel op heeft gereageerd, ik zou ook geen review gaan schrijven als iemand niet reageert. Dan heb ik eerder zoiets van naja laat maar, moeite niet waard.Gekke is wel dat er van de 12 ervaringen er 11 positief zijn.
Dat klinkt inderdaad niet heel veilig, ik ben geen SW fan dus ik kan je hier helaas niet mee verder helpenIk had er ook aan gedacht zelf een 'gezocht' advertentie te zetten, maar ik herinnerde mij dat iemand mij op zo'n manier al eens heeft proberen op te lichten. Ik zocht toen de instructies voor een AT-AT en toen antwoordde er iemand die ze voor een redelijke prijs wel wilde verkopen. Ik vroeg om wat foto's en die stuurde hij ook, maar die waren ieder met een verschillende achtergrond en verschillende scherpte. Het bankrekeningnummer en de bijbehorende naam gaven na googlen wat verontrustende resultaten, heb ik maar niet gedaan. Volgens mij zoeken oplichtertjes dit soort 'gevraagd' advertenties als makkelijke slachtoffers.
Ik denk dat jij hem goed las en ik aanvankelijk niet. Het is volgens mij ook niet mogelijk een review te doen als er geen werkelijke koop heeft plaatsgevonden. Je kunt wel een verkoper aan MP rapporteren, maar dat is denk ik eerder in geval van oplichting ofzo.RubjeMazter schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:44:
[...]
Zo las ik hem in elk geval altijd, wat jij zegt zou natuurlijk ook kunnen, nu twijfel ik
[...]
Dit zullen de mensen zijn waar hij wel op heeft gereageerd, ik zou ook geen review gaan schrijven als iemand niet reageert. Dan heb ik eerder zoiets van naja laat maar, moeite niet waard.
[...]
Dat klinkt inderdaad niet heel veilig, ik ben geen SW fan dus ik kan je hier helaas niet mee verder helpen
Nu nog een stuk of 10x zoveel ballonnenMarkH NL schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:00:
Eindelijk alle stenen binnen om het UP huisje uit te bouwen. Heb het origineel eerst in stud.io gemaakt, copy&mirror gedaan en toen dingen aangepast. Er staan 2 versies op rebrickable, maar die waren het net niet voor mij.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Leuk project. Staat het huisje los op een fundament?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik denk dat we gewoon wat geduld moeten hebben, ik merk het aan mezelf maar ook aan mensen die soms op mij advertenties reageren op MP dat we geen geduld meer hebben.neanderthaler schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:01:
[...]
Ik denk dat jij hem goed las en ik aanvankelijk niet. Het is volgens mij ook niet mogelijk een review te doen als er geen werkelijke koop heeft plaatsgevonden. Je kunt wel een verkoper aan MP rapporteren, maar dat is denk ik eerder in geval van oplichting ofzo.
Wie weet heeft hij een drukke baan, gezin thuis en kijkt hij 1 keer in de week op zijn MP app, ik zit er ook niet elke dag de hele dag op, en meldingen staan uit. Ik kijk als mij dat uit komt, als je iets graag wil, dan kan je er wel even op wachten toch ?
En dat niet reageren.. sja, ik verkoop wel eens wat spul van 1000 euro, en krijg dan een berichtje dat ze het "wel willen kopen voor 500". Daar reageer ik ook niet op.
Nu zeg ik niet dat je geen geduld hebt, want je gaf aan dat je al meerdere berichtjes had gestuurd, maar zeker omdat ik het bij mijn eigen verkopen wel eens merk, dat ik denk van jeetje, rustig, die paar MP verkopen zijn niet mijn inkomsten, dus ik zit er niet de hele dag op.
Nu gewoon op vastgedrukt op de baseplate, met de "nougat" plates als ondergrond. Had namelijk eerst het origineel gebouwd, toen mijn 2e helft en een half uur lopen priegelen om het aan elkaar te krijgenSnoeiKoei schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:04:
[...]
Nu nog een stuk of 10x zoveel ballonnen![]()
Leuk project. Staat het huisje los op een fundament?
Xbox Live: MarkH
Tuurlijk, ik heb ook niet altijd de gelegenheid om direct te reageren en zie ook wel eens dingen over het hoofd.iketot schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:07:
[...]
Ik denk dat we gewoon wat geduld moeten hebben, ik merk het aan mezelf maar ook aan mensen die soms op mij advertenties reageren op MP dat we geen geduld meer hebben.
Wie weet heeft hij een drukke baan, gezin thuis en kijkt hij 1 keer in de week op zijn MP app, ik zit er ook niet elke dag de hele dag op, en meldingen staan uit. Ik kijk als mij dat uit komt, als je iets graag wil, dan kan je er wel even op wachten toch ?
En dat niet reageren.. sja, ik verkoop wel eens wat spul van 1000 euro, en krijg dan een berichtje dat ze het "wel willen kopen voor 500". Daar reageer ik ook niet op.
Nu zeg ik niet dat je geen geduld hebt, want je gaf aan dat je al meerdere berichtjes had gestuurd, maar zeker omdat ik het bij mijn eigen verkopen wel eens merk, dat ik denk van jeetje, rustig, die paar MP verkopen zijn niet mijn inkomsten, dus ik zit er niet de hele dag op.
Maar mijn eerste berichtje had ik al op 31 mei gestuurd. Het was ook geen onzinbod, gewoon dat ik de 6 beschikbare minifigs voor de vraagprijs wilde overnemen. Zelfs als hij had bedacht dat hij ze toch niet voor die prijs wilde verkopen, had er ook gewoon een antwoord kunnen komen dat de prijs een typefout was ofzo.
Ja dat is dan wel erg lang inderdaad.. Enige wat je kan bedenken is dat hij het gelezen heeft, bedacht ik antwoord straks, en dat daarna weer veel berichtjes van anderen kwamen waardoor deze in de vergetelheid kwam.neanderthaler schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:33:
[...]
Tuurlijk, ik heb ook niet altijd de gelegenheid om direct te reageren en zie ook wel eens dingen over het hoofd.
Maar mijn eerste berichtje had ik al op 31 mei gestuurd. Het was ook geen onzinbod, gewoon dat ik de 6 beschikbare minifigs voor de vraagprijs wilde overnemen. Zelfs als hij had bedacht dat hij ze toch niet voor die prijs wilde verkopen, had er ook gewoon een antwoord kunnen komen dat de prijs een typefout was ofzo.
Maar het was geen aanval op jou hoor, maar ik zou zeker nog eens een berichtje sturen, of 2 als ik het graag wil, maar niet een uur achter elkaar zoals je soms ziet.
Ik heb een keer per ongeluk een koper een week genegeerd omdat de marktplaats app geen meldingen meer gaf. Geen idee of dat hier ook aan de hand is, maar het zou kunnen.neanderthaler schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:33:
[...]
Tuurlijk, ik heb ook niet altijd de gelegenheid om direct te reageren en zie ook wel eens dingen over het hoofd.
Waarschijnlijk ga ik volgende week weer eens naar de Lego Store (Utrecht in dit geval). Eens zien of ze daar nog wat leuks hebben naast de kleine Land Rover.
Ik dacht daar ook wel aan. Wie weet is iemand in de tussentijd behoorlijk ziek geweest, of overspannen, overlijdensgeval in de familie etc. Dus ik heb ook verder niks nijdigs of beledigends gestuurd. Zou ik trouwens sowieso niet doen. Maar er zijn zeker wat kopers en verkopers die heel snel conclusies trekken.iketot schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:35:
[...]
Ja dat is dan wel erg lang inderdaad.. Enige wat je kan bedenken is dat hij het gelezen heeft, bedacht ik antwoord straks, en dat daarna weer veel berichtjes van anderen kwamen waardoor deze in de vergetelheid kwam.
Maar het was geen aanval op jou hoor, maar ik zou zeker nog eens een berichtje sturen, of 2 als ik het graag wil, maar niet een uur achter elkaar zoals je soms ziet.
Zo was er laatst ook nog een andere verkoper, die heel veel zakjes met minifgs verkocht die ooit aan zo'n magazine zaten en ook een paar nieuwe magazines. Leek mij dat dat iemand was die bij een uitgeverij werkt, die de onverkochte magazines moest weggooien die de Bruna terugstuurt naar de uitgever. Maakt mij verder ook niet uit hoor. Maar die had dus een magazine te koop uit 2018 met een imperial gunner en een imperial officer te koop, nog in de verpakking. Ik vroeg die persoon toen per bericht of hij er misschien meerdere te koop had. Hij stuurde alleen terug '2'. Ik las zijn berichtje 's avonds toen ik op een verjaardag was en wilde later even reageren, maar dat was al te laat. Hij stuurde een uur later ofzo toen iets van 'ik ga toch ook niet vragen hoeveel van die -iets wat ik te koop had staan- jij te koop hebt?'. Vervolgens stuurde ik erachter aan dat ik het had gevraagd omdat ik, als hij er meer te koop had, er wel meer wilde kopen. Geen antwoord meer.
Ja precies dat dus, stuk ongeduld was hij dus..neanderthaler schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:46:
[...]
Ik dacht daar ook wel aan. Wie weet is iemand in de tussentijd behoorlijk ziek geweest, of overspannen, overlijdensgeval in de familie etc. Dus ik heb ook verder niks nijdigs of beledigends gestuurd. Zou ik trouwens sowieso niet doen. Maar er zijn zeker wat kopers en verkopers die heel snel conclusies trekken.
Zo was er laatst ook nog een andere verkoper, die heel veel zakjes met minifgs verkocht die ooit aan zo'n magazine zaten en ook een paar nieuwe magazines. Leek mij dat dat iemand was die bij een uitgeverij werkt, die de onverkochte magazines moest weggooien die de Bruna terugstuurt naar de uitgever. Maakt mij verder ook niet uit hoor. Maar die had dus een magazine te koop uit 2018 met een imperial gunner en een imperial officer te koop, nog in de verpakking. Ik vroeg die persoon toen per bericht of hij er misschien meerdere te koop had. Hij stuurde alleen terug '2'. Ik las zijn berichtje 's avonds toen ik op een verjaardag was en wilde later even reageren, maar dat was al te laat. Hij stuurde een uur later ofzo toen iets van 'ik ga toch ook niet vragen hoeveel van die -iets wat ik te koop had staan- jij te koop hebt?'. Vervolgens stuurde ik erachter aan dat ik het had gevraagd omdat ik, als hij er meer te koop had, er wel meer wilde kopen. Geen antwoord meer.
Vandaar dat ik ook zei ik merk het zelf als verkoper ook dat ik soms mensen "achter de broek" zit of ze het nou willen of niet.
Maar niet na een uur of dag, en vaak ook omdat ik anderen heb die ook geïnteresseerd zijn en dan gun ik het toch de eerste die reageerde.. Ook als die wat langzamer is.
Ik heb hem een berichtje gestuurd en dan ga ik lekker niet reagerenneanderthaler schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:23:
Kerel leest mijn berichtjes, maar heeft niet het fatsoen iets terug te sturen. Wat zou zo iemand motiveren om veel werk te doen om allerlei advertenties te plaatsen maar vervolgens geen zin hebben om berichtjes te beantwoorden?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
zonoskar schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:01:
[...]
Ik heb hem een berichtje gestuurd en dan ga ik lekker niet reageren

genoeg leuks in utrecht, bring your big fat wallet:ErikT738 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:43:
[...]
Ik heb een keer per ongeluk een koper een week genegeerd omdat de marktplaats app geen meldingen meer gaf. Geen idee of dat hier ook aan de hand is, maar het zou kunnen.
Waarschijnlijk ga ik volgende week weer eens naar de Lego Store (Utrecht in dit geval). Eens zien of ze daar nog wat leuks hebben naast de kleine Land Rover.
owja dit was afgelopen donderdag pab:
:strip_exif()/f/image/YP7InrUBieBTdSrMNiVkbVd6.jpg?f=fotoalbum_large)
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik heb bij lego voor deze set al een paar ontbrekende tandwielen en een beam besteld. Dit is netjes geleverd.
Maar nu zijn we op 3/4 en ontbreken er weer een aantal stukjes.
Hebben we gewoon pech of is de kwaliteit controle gewoon niet wat het geweest is?
Ik ben dit niet gewend van Lego.
Ik heb de ontbrekende stukjes maar weer aangevraagd maar blijf het wel vervelend vinden omdat we nu weer een ruime week moeten wachten om weer verder te kunnen.
Soms zijn er meerdere zakjes met hetzelfde nummer, dat al gecheckt?skate master schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:14:
Samen met mijn zoon ben ik de technic set 42128 Heavy-duty Tow Truck aan het bouwen.
Ik heb bij lego voor deze set al een paar ontbrekende tandwielen en een beam besteld. Dit is netjes geleverd.
Hebben we gewoon pech of is de kwaliteit controle gewoon niet wat het geweest is?
Ik heb de ontbrekende stukjes maar weer aangevraagd maar blijf het wel vervelend vinden omdat we nu weer een ruime week moeten wachten om weer verder te kunnen.
Ja in de resterende zakjes zit dit onderdeel niet.souljah1h schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:15:
[...]
Soms zijn er meerdere zakjes met hetzelfde nummer, dat al gecheckt?
lijkt mij een pech / maandag-morgen ding, ik heb dezelfde set en had geen ontbrekende onderdelen.skate master schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:14:
Samen met mijn zoon ben ik de technic set 42128 Heavy-duty Tow Truck aan het bouwen.
Weet er iemand een manier om dat op te lossen zonder de stenen te beschadigen? Op internet kom ik aceton tegen maar dat lijkt me niet zo gezond voor Lego
Als je voorzichtig wil beginnen, zou je eens kunnen proberen de stenen een tijdje in warm water te laten weken.neanderthaler schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:54:
Ik kom in de uitzoekbak stukken SW ruimteschip tegen die de vorige eigenaar (of degene dáárvoor) verlijmd heeft 😑
Weet er iemand een manier om dat op te lossen zonder de stenen te beschadigen? Op internet kom ik aceton tegen maar dat lijkt me niet zo gezond voor Lego
Maar als het goede en/of veel lijm is dan zul je niet aan sterker spul ontkomen vrees ik. Als je aceton gebruikt, goed afspoelen na het verwijderen van de lijm. Je kunt het altijd uittesten met een wattenstaafje op een minder opvallende plek (of een steentje dat makkelijk/goedkoop is te vervangen) om te kijken of er snel verkleuring optreedt of niet.
scintillating
Stomen?neanderthaler schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:54:
Ik kom in de uitzoekbak stukken SW ruimteschip tegen die de vorige eigenaar (of degene dáárvoor) verlijmd heeft 😑
Aceton verwijdert in ieder geval de prints, dus voor die onderdelen is dat geen optie. Je zou het gewoon kunnen proberen op wat shitty kapotte of beschadigde steentjes. Aangezien je bezig bent met een uitzoekbak zal je die wel hebben ergens.neanderthaler schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 09:54:
Ik denk dat je moet oppassen met LEGO icm temperaturen die tegen het kookpunt van water aanzitten. Wellicht dat de lijm oplost, maar je loopt ook het risico op vervormen van onderdelen.
scintillating
Dat is erg vreemd, ik heb wel eens gehad dat er steentjes bleven zitten in de zakjes bij het legen van de zakjes (dus controleer die ook even). Het maximale wat ik aan steentjes als echt ontbrekend heb gehad is echt één steentje in een grote set. Wel een aantal "bijna" gevallen waarbij het steentje dus in het zakje achtergebleven was. (die controleer ik nu standaard)skate master schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:14:
Ik bewaar ook altijd de zakjes tot ik helemaal klaar ben voor het geval ik wat over het hoofd heb gezien.
Mijn vrouw heeft hetzelfde ook wel een paar keer gehad met haar harry potter sets.
Het lijkt een beetje er op dat het periodes zijn dat het slechter gaat dan andere.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Lekker bezig!Remy!!!! schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:08:
De volgende uitbreiding voor de Lego Ninjago/Cyberpunk stad is gearriveerd.
Helaas was ik te laat met de dubbele VIP punten actie. Nu maar hopen dat die eerdaags weer komt want dan haal ik mogelijk de Lion Knights' Castle in huis.
De komende avonden in ieder geval weer wat te doen![]()
[Afbeelding]
Hij staat hier nog ingepakt omdat ik nog met een andere bezig ben, maar volgens mij is het een hele toffe set! Gaaf!
Nog een recente foto van hoe de rest er nu bijstaat?
:strip_exif()/f/image/SLnDCQNRkMGywcRNhuKz6NwT.jpg?f=fotoalbum_large)
Beter dan het tuintje... Die vind ik beetje te kaal qua sakura bomen...
:strip_exif()/f/image/3enhAuxVPKhQm3DAK4naxc2U.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Stormtrooper op 20-06-2023 13:44 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Nomen nescio
Dat was dan niet zo handig van de dochtersBra-Jo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:42:
Vorig weekend voor vaderdag van m'n meiden de Ferrari Speed Champions set gekregen, 76906. Ik had er nooit zoveel op, met die kleine auto'tjes, liever een grote technic set ofzo. Maar ik ben stiekem toch een beetje verliefd geworden. Wat een leuke technieken heeft dat ding! Zitten die Speed Champions allemaal zo slim in elkaar? Want in dat geval heb ik er denk ik een verslaving bij...
Thnx!Karp schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:22:
[...]
Lekker bezig!
Hij staat hier nog ingepakt omdat ik nog met een andere bezig ben, maar volgens mij is het een hele toffe set! Gaaf!
Nog een recente foto van hoe de rest er nu bijstaat?
Ik ben ook heel benieuwd, als ie zelfs maar 50% zo leuk is om te bouwen als de gardens ben ik al blij!
De rest van de stad is nog niet veranderd, 1 gebouw ben ik al wel iets verder mee. Ik merk vooral dat ik nog wat moeite heb om de juiste details toe te voegen om het echt cyberpunk-achtig te maken.
Als ik wat verder ben ga ik even een bestelling doen van diverse bricks om wat simpele details toe te voegen, daarna maar even verder kijken.
![]() | ![]() |
Was zelf ook altijd meer van technic, maar ben nu enorm fan van de speed champions. Heb kast vol, chago vrouw en lege portemonneeBra-Jo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:42:
Vorig weekend voor vaderdag van m'n meiden de Ferrari Speed Champions set gekregen, 76906. Ik had er nooit zoveel op, met die kleine auto'tjes, liever een grote technic set ofzo. Maar ik ben stiekem toch een beetje verliefd geworden. Wat een leuke technieken heeft dat ding! Zitten die Speed Champions allemaal zo slim in elkaar? Want in dat geval heb ik er denk ik een verslaving bij...
Meeste hebben zulke toffe technieken. Ik heb meerdere malen gehad dat ik model niet zo spannend vond, maar door hoe het gebouwd is, ik het toch een tof model vond (de laatste Porsche bijv, of de bronco). Enige is wel, soms echt veel stickers. Dat is wel het grootste nadeel van ze...
Battle.net Spud#2543
Best opvallend, veel weerstand binnen de Lego liefhebbers tegen de stickers. Ik vind de stickers juist leuk, want dat maakt het net ff wat leuker bouwen en hobbyen…TepelStreeltje schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:10:
[...]
Was zelf ook altijd meer van technic, maar ben nu enorm fan van de speed champions. Heb kast vol, chago vrouw en lege portemonnee
Meeste hebben zulke toffe technieken. Ik heb meerdere malen gehad dat ik model niet zo spannend vond, maar door hoe het gebouwd is, ik het toch een tof model vond (de laatste Porsche bijv, of de bronco). Enige is wel, soms echt veel stickers. Dat is wel het grootste nadeel van ze...
Ik heb het ook niet zo met stickers, op de grotere modellen. Voor de SC serie vind ik het juist iets toevoegen. Omdat de modellen redelijk klein zijn is het lastig om bijvoorbeeld een luchthapper te bouwen met steentjes, een sticker biedt dan uitkomst.pixels66 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:10:
[...]
Best opvallend, veel weerstand binnen de Lego liefhebbers tegen de stickers. Ik vind de stickers juist leuk, want dat maakt het net ff wat leuker bouwen en hobbyen…
Voor bijvoorbeeld de Creator Expert serie kun je bij Steindrucker terecht, hoef je niet te plakken
Daily driver; MB R171 SLK280
Maar ik heb recent wel 2 dingen opgemerkt:
1. Ik heb tweedehands sets gehad waar de stickers zo ongelooflijk scheef zaten, dat het anti-plezier er vanaf spatte zo ongeveer. Iemand heeft echt met grondige tegenzin (en weinig succes) die stickers geplakt
2. Ik bouw nu de sanctum santorum en jeetje... wat zitten daar enorm veel stickers bij? Even opgezocht: 45 stuks. Dat zijn er wel echt heel veel en het breekt een beetje de flow van het bouwen ofzo?
45 maar?Karp schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:32:
Het is mij wel opgevallen dat er over het algemeen uitgesproken meningen zijn over de stickers. En die zijn niet positief. En ik vond het wat overtrokken denk ik?
1. Ik heb tweedehands sets gehad waar de stickers zo ongelooflijk scheef zaten, dat het anti-plezier er vanaf spatte zo ongeveer. Iemand heeft echt met grondige tegenzin (en weinig succes) die stickers geplakt
2. Ik bouw nu de sanctum santorum en jeetje... wat zitten daar enorm veel stickers bij? Even opgezocht: 45 stuks. Dat zijn er wel echt heel veel en het breekt een beetje de flow van het bouwen ofzo?
![]() |
Het geeft meer detail maar als je net zoals ik een soort van mini Parkinson hebt met bouwen is een sticker niet leuk... altijd scheef of niet helemaal netjes... en dat frustreert. Dus zou zo een paar euro meer betalen voor bedrukte steentjes.pixels66 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:10:
[...]
Best opvallend, veel weerstand binnen de Lego liefhebbers tegen de stickers. Ik vind de stickers juist leuk, want dat maakt het net ff wat leuker bouwen en hobbyen…
JPDeckers, en idd, ziet er mooi uit.CMilena schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:03:
De persoon achter Brickwatch komt hier ook toch? Nieuwe look ziet er mooi uit.
Jay is duidelijk een enthousiast van de 1989 versie, dus de review is misschien wat biased.
Ik ben nog altijd niet van gedachten veranderd over die dag 1 aankoop (ook omdat ik die toch niet voor mijn vakantie geleverd krijg), maar dat modulaire aspect geeft voor mij wel de doorslag. Hier gaan veel alternative builds (cq aanvullingen) voor/van komen.
En hij heeft verdorie wel gelijk, als kind kon ik alleen maar naar die doos in de winkel staren,
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Het detail wat ze toevoegen is leuk maar het mieten plakken en recht plakken is niet leuk. Heb veel liever een printpixels66 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:10:
[...]
200 fish found!
Ik heb diverse Lego sets die ik gekocht en gebouwd heb in de jaren 2015-2019 waarbij ik de stickers zorgvuldig en netjes heb geplakt en waarbij de randen nu beginnen om te krullen / los te laten / af te brokkelen. Dat vind ik toch wel een groot minpunt van stickers waarbij de leeftijd niet genadig is...Karp schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:32:
Het is mij wel opgevallen dat er over het algemeen uitgesproken meningen zijn over de stickers. En die zijn niet positief. En ik vond het wat overtrokken denk ik?
Hier ook een aantal sets in de nodige boekenkasten staan waar ook stickers van omkrullen. Erg jammer, toch maar eens vastplakken en dan met blanke lak de contouren afsmeren denk ik. Maar zou niet nodig moeten zijn.Haay schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:59:
[...]
Ik heb diverse Lego sets die ik gekocht en gebouwd heb in de jaren 2015-2019 waarbij ik de stickers zorgvuldig en netjes heb geplakt en waarbij de randen nu beginnen om te krullen / los te laten / af te brokkelen. Dat vind ik toch wel een groot minpunt van stickers waarbij de leeftijd niet genadig is...
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
YouTube: Massive LEGO Cyberpunk City Built by 80 People! New Hashima at Brick...
Holy shit wat een build!
Afgelopen maand heb ik voor het eerst een tweede-hands set gekocht, want sealed was het bedrag 2.5x zo hoog. Betreft de Lego Ninjago 70612 Green Dragon Mech. Wil hem gaan displayen in combinatie met de Ninjago Gardens.
Terug ontopic, de stickers waren absoluut slecht geplakt en sommige steentjes waren aan vervanging toe. Had een redelijk goede deal gekregen, dus zelf de steentjes vervangen en een extra velletje stickers gekocht via Bricklink.
De set ziet er uit als nieuw, zoals ik hem nieuw uit de doos haal. Dus ik kan alleen maar aanbevelen om tweede-hands sets een kans te geven, wel met in het achterhoofd dat sommige steentjes aan vervanging toe zijn en een extra sticker velletje maakt de set dan toch 'perfect'.
:fill(white):strip_exif()/f/image/f2AW2HRYfyrtawVIjiFn70r0.png?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Tijll op 21-06-2023 14:32 ]
Als je geen zin hebt om geld uit te geven; Door de steentjes tegen een warm oppervlak te houden (zoals de buitenkant van een waterkoker) kan je de stickers redelijk goed verplaatsen.Tijll schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 00:22:
Betreft het stickers op tweede-hands set;
Afgelopen maand heb ik voor het eerst een tweede-hands set gekocht, want sealed was het bedrag 2.5x zo hoog. Betreft de Lego Ninjago 70612 Green Dragon Mech. Wil hem gaan displayen in combinatie met de Ninjago Gardens.
Terug ontopic, de stickers waren absoluut sleht geplakt en sommige steentjes waren aan vervanging toe. Had een redelijk goede deal gekregen, dus zelf de steentjes vervangen en een extra velletje stickers gekocht via Bricklink.
De set ziet er uit als nieuw, zoals ik hem nieuw uit de doos haal. Dus ik kan alleen maar aanbevelen om tweede-hands sets een kans te geven, wel met in het achterhoofd dat sommige steentjes aan vervanging toe zijn en een extra sticker velletje maakt de set dan toch 'perfect'.
[Afbeelding]
Het is gelukkig niet zo heel veel wat verlijmd is. Er zitten wat witte vergeelde stukjes 1e generatie X-Wing fighter tussen, maar ook iets wat er recenter uit ziet. Ik snap het ook niet waarom iemand lego zou willen lijmen. Als het een set is waarvan de stenen hun klemkracht kwijt zijn door ouderdom of het is crappy nepspul (mijn stiefzoon had ooit zo'n Ajax-bus gekregen, dat stomme ding was bijna niet in elkaar te zetten en wanneer iemand hem beet pakje, viel het kreng half uit elkaar) kan ik er iets bij voorstellen, maar ik kan me verder niks bedenken als consument zijnde. Of als het voor demo-doeleinden in winkels wordt gebruikt, zo verkoopt een kerel uit Nieuwegein op MP wel eens van die glazen kubussen met opgebouwde sets.Tc99m schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:41:
[...]
Als je voorzichtig wil beginnen, zou je eens kunnen proberen de stenen een tijdje in warm water te laten weken.
Maar als het goede en/of veel lijm is dan zul je niet aan sterker spul ontkomen vrees ik. Als je aceton gebruikt, goed afspoelen na het verwijderen van de lijm. Je kunt het altijd uittesten met een wattenstaafje op een minder opvallende plek (of een steentje dat makkelijk/goedkoop is te vervangen) om te kijken of er snel verkleuring optreedt of niet.
Warm water met allesreiniger of afwasmiddel ofzo is te proberen. Oplosmiddelen of kokend water eventueel als laatste redmiddel, in de huidige staat is het spul immers ook rijp voor de kliko.
[ Voor 96% gewijzigd door Tijll op 21-06-2023 14:33 ]
Ik vind ze gewoon leuk voor erbij, helemaal omdat ik wel iets heb met superhero's en met mecha's (geinsprireerd door films als Transformers en Pacific Rim). Daarnaast zijn ze vaak prima betaalbaar te vinden (momenteel 8,66/st als je ze per 3 koopt) en de minifigs zijn leuk.
:strip_exif()/f/image/KPJFl3rPowhqAg5FuwvL9Ue1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kijk wel erg uit naar de 3 nieuwste mecha's die net uit zijn, die zullen het vast goed gaan doen:
:strip_exif()/f/image/5PiPVVtRwJX2QaOC2VCbdQOL.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
ik lees wel vaker over de haat tegen het aanbrengen van stickers .. de Held der Steine is de grootste hater wel zo'n beetje denk ikKarp schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:32:
Vooropgesteld dat als je € 300/400 voor een model betaalt ik ook vind dat ze wel e.e.a. hadden kunnen bedrukken. Maar voor een doorsnee modelletje heb ik er niet zoveel moeite mee.
Ik heb een poosje terug een filmpje gemaakt over hoe ik de stickers aanbreng en dat gaat mij prima af.
en omdat ik niet genoeg krijgen kon van al die stickers heb ik er nog meer opgeplakt
want IRL zaten die er ook op!
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-06-2023 16:55 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik haat die stickers. Bovendien vind ik dat voor het geld wat men voor Lego betaalt, men mag verwachten dat Lego de stenen zelf bedrukt.Zeehond schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:55:
[...]
Het detail wat ze toevoegen is leuk maar het mieten plakken en recht plakken is niet leuk. Heb veel liever een print
Wat een beest!zonoskar schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:53:
Ik heb een filmpje gemaakt van de bouw van de Galaxy Transporter MOC:
[YouTube: Galaxy Transport MOC - 2x Lego set 10497]
Ik zag dat sommige er een alternatief van hadden gemaakt, hoe komen jullie aan de handleiding om er een huis van te maken?
-edit
Gevonden! De naive ik had alleen niet verwacht dat het geld zou kosten.
Frank_79 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:18:
[...]
Deze week in rap tempo de Bakery gebouwd. Veel plezier mee gehad. Bewondering hoe de bedenker met de beschikbare stukjes dit heeft kunnen ontwerpen. Heel veel leuke details en NPU. Aanradertje.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 59% gewijzigd door Roi op 22-06-2023 18:22 ]
Vanaf 100 cm kon er best veel. Onze zoon (bijna 3) is helaas ~98 cm en hij vond het meten door het personeel toch wat te spannend dus beetje sjoemelen lukte helaas ook niet.Blik1984 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:26:
[...]
Legoland is wel echt leuker, vond persoonlijk wel dat de lengte-eis bij een aantal attracties vrij fors waren. Ik heb kleine kinderen en mijn jongste van toen 4 mocht echt maar in weinig attracties
Desondanks een prachtige dag gehad gisteren. Weer zat mee (was regen voorspeld maar kwam niet) en heerlijk rustig overal (max 10 minuten wachten). Kleine man heeft zich goed vermaakt en zijn ouders ook. De enorme Duplo set die hij heeft uitgezocht staat als we thuiskomen te wachten, van het forse prijsverschil met Amazon kunnen we toch nog een ijsje kopen (Denemarken is wel echt duur zeg

Ik kocht de tickets met 50% korting en de kleine was gratis. De volle prijs vind ik het niet waard.
Ja, de spiegels van de 8880 supercar bijvoorbeeld, en het jaartal van de sokkel van het standbeeld en de posters van het plein met het gele kasteel (1592).Br00d schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 00:10:
Ik heb zelf geen ervaring met stickers plakken op oude sets maar ik heb begrepen dat het toen ook voorkwam dat één sticker over meerdere steentjes geplakt moest worden. Zo kwam ik bij het schoonmaken van oude lego ook twee blokjes tegen die samen een sticker deelden.
Voor die eerste moet ik nog steeds eens een setje replica stickers kopen voor als ik hem nog eens wil bouwen…
Wat het (netjes) plaatsen van stickers betreft: ik vind de Brick Separator ook een goed hulpmiddel om de sticker met een hoekje op vast te plakken (aan de smalle zijde).
[ Voor 18% gewijzigd door Tarin op 23-06-2023 07:47 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 24-06-2023 14:59 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Nu weer Lego!
Ik heb eigenlijk alles van Harry Potter en een paar grote sets van Star Wars, maar ik heb gisteren het Colosseum binnen gekregen. Ben wel benieuwd hoe deze uit de toon valt, maar het ziet er wel uit als een leuk bouwwerk.
Op marktplaats / 2e hands bedoel je dan? Ik lees dat je deze enkel en alleen kan krijgen als je mee doet aan de inside tour waarvan de registratie vorig jaar al was.meesje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:30:
Dit wordt weer een duur setje.
https://www.bricktastic.n...de-lego-inside-tour-2023/
[Afbeelding]
Eens kijken of ik deze kan bemachtigen als ik er weer ben

Ik doelde inderdaad op marktplaats, bricklink e.d.crimby schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:49:
[...]
Op marktplaats / 2e hands bedoel je dan? Ik lees dat je deze enkel en alleen kan krijgen als je mee doet aan de inside tour waarvan de registratie vorig jaar al was.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
:strip_exif()/f/image/RGs8Gs147SnBXTcuSbwsola1.jpg?f=fotoalbum_large)
Super gaaf!
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Denk niet dat ie op marktplaats komt hoor, eerder catawiki en bricklink...crimby schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 14:49:
[...]
Op marktplaats / 2e hands bedoel je dan? Ik lees dat je deze enkel en alleen kan krijgen als je mee doet aan de inside tour waarvan de registratie vorig jaar al was.
Er zijn echt n heel klein aantal gemaakt en dan zijn ze weg gegeven aan mensen die de inside tour hebben gedaan, en die komen niet allemaal uit Nederland
Gekke vlek zit er op de voorbumper, aan beide kanten.meesje schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 11:30:
Dit wordt weer een duur setje.
[Afbeelding]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Xbox Live: MarkH
Lijkt er zeker op dat je gelijk hebt....johnb52 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:43:
[...]
Denk niet dat ie op marktplaats komt hoor, eerder catawiki en bricklink...
Er zijn echt n heel klein aantal gemaakt en dan zijn ze weg gegeven aan mensen die de inside tour hebben gedaan, en die komen niet allemaal uit Nederland(of België)
Als je onderaan op de 1e foto vh hele setje klikt, dan zie je dat er slechts 60 exemplaren zijn gemaakt.
En het zou me niet verbazen dat de meesten die een setje krijgen 'm behouden als uniek aandenken.
Dan blijft er maar een handje vol over die 'm misschien wegdoen, haal daar weer vanaf die paar die het gewoon aan een vriend schenken... en je hebt misschien 1-5 setjes die de markt op gaan (wereldwijd).
Ik vraag me daarom ook af; die rode stenen aan de voorkant zijn volgens mij bedrukt met chrome strepen, zitten die stenen ook in een andere set? Anders lijkt me dit een krankzinnig dure print, als ze een steen drukken voor slechts 60 exemplaren.
nee, alleen de doos is er maar 60x.davidov schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:00:
[...]
Als je onderaan op de 1e foto vh hele setje klikt, dan zie je dat er slechts 60 exemplaren zijn gemaakt.
Op de doos staat vermeld dat er in totaal 60 exemplaren beschikbaar zijn, maar dit geldt alleen voor die specifieke versie van de doos. De verpakking is namelijk gepersonaliseerd met een foto van de groep op de achterzijde. Per tour zijn er maximaal 60 stuks van de LEGO 4000040 Fire Engine beschikbaar, wat neerkomt op een totaal van 360 stuks.
[ Voor 19% gewijzigd door commentator op 25-06-2023 17:37 ]
Aha, dat scheelt al wel wat, thnx.
Slechts 360 stuks dan, desalniettemin nog steeds een erg kleine oplage voor eigen geprinte steentjes nietwaar?
En het zijn mensen die elk €2685 per persoon wilde betalen voor 3 dagen LEGO land met overnachting en rondleidingen. (Excl reis er naar toe).davidov schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:43:
[...]
Aha, dat scheelt al wel wat, thnx.
Slechts 360 stuks dan, desalniettemin nog steeds een erg kleine oplage voor eigen geprinte steentjes nietwaar?
Dus de gene die ze kregen hebben ( / hadden 😉) genoeg geld om de set niet te hoeven verkopen, maar wellicht is er een heel gezin gegaan en hebben die geen behoefte aan dubbele sets.
[ Voor 8% gewijzigd door djwice op 25-06-2023 21:00 ]
Mijn vrouw heeft de Wild Flowers gemaakt en ik de Bonzai.
Mijn zoontje heeft ons beide meegeholpen
Ik heb stiekem altijd al een Bonzai boompje gewild alleen niet echt de tijd voor dus nu beste van 2 werelden haha
:strip_exif()/f/image/0zQCwS6nUnfygiFWGtyzUyhD.jpg?f=fotoalbum_large)
Echt nog best een leuke build, lekker ontspannen. Wel een beetje kort, hij had best ietsje groter gemogen maar ergens is dit ook een prima formaat. Hij past nu mooi op mijn luidspreker.
Standaard batterijen. Of Lego moet dit jaar met een nieuw oplaadbaar type hub komenTijll schreef op maandag 26 juni 2023 @ 02:17:
Betreft de nieuwe Audi set, heeft iemand een idee wat voor soort batterij-hub er in deze set zit?
Ik heb totaal geen kennis van de batterij-hubs en powered-up zaken. Is deze bijvoorbeeld op te laden via usb kabel of gaan er nog standaard batterijen in?
[Afbeelding]
Tijdens de Star Wars dagen een bestelling gedaan. Originele order is al 8x bij de douane geweest, van de nieuwe zending (2 colli) is de Executor aangekomen. De overige items inclusief sommige GWP’s alweer 3x bij de douane geweest.
Nu gaat Lego alles nog een keer opsturen met een andere koerier en spoedbezorging. Alle GWP’s kan ik naar fluiten vermoed ik zomaar tenzij de originele pakketten opeens voor de deur liggen.
Je zou toch verwachten dat Noorwegen niet het einde van de wereld is
Edit: en daar was de bestelling onderweg. Ik moet toegeven dat Lego zelf het prima wilt oplossen. Ze doen er nu een alternatieve GWP bij. Onder het mom dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken is het beter dan niets…
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ekimv690ftNWfIT3AGgYYMJ3.png?f=user_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Rene op 26-06-2023 13:28 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Verder is het bizar dat die flatiron nu zo duur is, terwijl ie ooit op z’n goedkoopst zo’n 20 euro was. Nu zo’n 95 euro. Maar goed, ik ben nu eenmaal echt verknocht aan New York en heb daar een hoop voetstappen liggen door de jaren heen.
Ik hoop nog eens op een One World Trade Center of een Chrysler Building in de Architecture lijn. Verder nog maar eens kijken of er MOC’s zijn van New York gebouwen die er mooi bij passen.
:strip_exif()/f/image/He4LVay53QW0nftLVeTjoHLv.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan iemand een seintje geven wanneer de soldaten uit het nieuwe El Dorado fort beschikbaar zijn?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hqQGs2VTuIIYCpwCmkXIUXI2.jpg?f=user_large)
4 juli.ErikT738 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:46:
Kan iemand een seintje geven wanneer de soldaten uit het nieuwe El Dorado fort beschikbaar zijn?
Ik kijk er al naar uit!
Gisteren de oude teug opgebouwd, mijn oude blokjes hebben betere tijden gekend, maar niet onlogisch gezien de dagen dat ik daarmee gespeeld heb.
:strip_exif()/f/image/UXMXfxkCIheYczX8xBxXAZEn.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked