Misschien nuttig om het beoogde gebruik aan te geven:
Ik wil een turntable maken om 8 wide speed champions op te zetten, beetje als in een autoshowroom.
Dit idee:
En deze constant (langzaam) rond te laten draaien. Daarom is het zo belangrijk dat het een stille oplossing is.
Dus ik dacht dat het handiger zou zijn om een gewone electromotor op hele lage snelheid te laten draaien.
Dan een lego motor zo vertanden dat het resultaat wel langzaam is, maar je nog steeds het geluid hebt van de sneldraaiende motor zelf.
jules schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:40:
[...]
In de emmerwiel graafmachine heb je gigantische vertandingen die je, door 4 stuks aan elkaar te koppelen, je een heel groot tandwiel krijgt. Wellicht kun je daarmee naar 1 toeren per minuut?
Heb jij dit model toevallig staan?
Wat is dan de diameter van de hele cirkel?
Mogelijk past een speed champion hier mooi binnen, dan zou het een fantastische basis zijn.
Je hebt gelijk studs om hem van boven af te gaan afdekken.
Deze snap ik niet, wat zit er in deze set dat nuttig is?
Het 'probleem' is niet zo zeer een gear reduction maken an sich, maar dat ik dat liever niet doe omdat meer tandwielen meer geluid maken.
Ik dacht als ik dat oplos door een gewone electromotor gewoon langzamer te laten draaien, dat dat uiteindelijk een stillere oplossing is.
Top! 1mm pitch dus.
Daar moeten wel gewoon tandwielen voor te vinden te zijn. En dan gewoon heel langzaam een normale electromotor laten draaien.
Het kruis hoef je niet eens na te maken. Maar wel een nuttige link als je zelf extra tandwielen voor op een lego as wilt 3d printen!