Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 277 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.213 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ond schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:27:
Ik dacht het verhuiswagentje via mp te kopen, maar dat wordt toch nog even wachten denk ik als ik het aanbod zo zie.
Is best een gewild dingetje idd... weet ook niet of prijs nog zal zakken of juist stijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 23:43
schumi1986 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:34:
[...]

Ik heb het idee dat de verkopen flink zijn afgenomen bij S@H.

- vaak nieuwe sets in de aanbieding
- GWP’s en sets die niet meer uitverkocht raken?
- ineens super snelle verzending
- geen lange wachttijden met bellen naar KS
Klopt. Dat idee heb ik ook. Merk het bij mezelf ook wel. Heb na corona genoeg andere dingen te doen. In 2022 zijn er opzich veel prima sets uit gekomen maar het doet me allemaal niet zoveel als de sets in de jaren ervoor. De boomhut, Ninjago city gardens, Disney stoomboot, piratebay, hidden side sets (met scherpe prijzen), Technic land Rover, Technic grote rode kraan, allemaal sets die behoorlijk goed waren met een oorspronkelijke prijs die ook nog acceptabel is. De sets die sinds 2022 uitkomen zijn allemaal 18+ overpriced sets met veel 1x1 steentjes of andere kleine onderdelen die de part count opdrijven, er leuk uit laten zien maar uiteindelijk weinig grote sets opleveren voor de belachelijke bedragen die ze er voor willen vangen.
Ja de typemachine is best mooi gebouwd, maar wat kun je er nou mee? De blacksmith ziet er leuk uit maar is wel wat klein voor het bedrag wat ze ervoor willen. De nieuwe modulars ga ik niet kopen voor 220-250 euro. Betalen kan ik het prima maar de zin is er af. De nieuwe a frame lijkt me wel weer aardig.. hoewel ze hem wel weer verzieken door toch net wat duur te maken voor wat je krijgt met die schrale bomen.
Ik wacht dus af... En als ie er niet komt ook prima. De fomo is gelukkig bij mij verdwenen. Misschien komt er binnenkort wel een nieuw begrip in lego-community: de Dark Age 2 periode. Ergens hoop ik hierop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
HBSVDK schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:55:
[...]

Klopt. Dat idee heb ik ook. Merk het bij mezelf ook wel. Heb na corona genoeg andere dingen te doen. In 2022 zijn er opzich veel prima sets uit gekomen maar het doet me allemaal niet zoveel als de sets in de jaren ervoor. De boomhut, Ninjago city gardens, Disney stoomboot, piratebay, hidden side sets (met scherpe prijzen), Technic land Rover, Technic grote rode kraan, allemaal sets die behoorlijk goed waren met een oorspronkelijke prijs die ook nog acceptabel is. De sets die sinds 2022 uitkomen zijn allemaal 18+ overpriced sets met veel 1x1 steentjes of andere kleine onderdelen die de part count opdrijven, er leuk uit laten zien maar uiteindelijk weinig grote sets opleveren voor de belachelijke bedragen die ze er voor willen vangen.
Ja de typemachine is best mooi gebouwd, maar wat kun je er nou mee? De blacksmith ziet er leuk uit maar is wel wat klein voor het bedrag wat ze ervoor willen. De nieuwe modulars ga ik niet kopen voor 220-250 euro. Betalen kan ik het prima maar de zin is er af. De nieuwe a frame lijkt me wel weer aardig.. hoewel ze hem wel weer verzieken door toch net wat duur te maken voor wat je krijgt met die schrale bomen.
Ik wacht dus af... En als ie er niet komt ook prima. De fomo is gelukkig bij mij verdwenen. Misschien komt er binnenkort wel een nieuw begrip in lego-community: de Dark Age 2 periode. Ergens hoop ik hierop.
Ofschoon de prijzen er tegenwoordig niet om liegen (en/of de sets ook groter zijn geworden), was je natuurlijk in het verleden ook al dief van portemonnee als je ze voor full RRP bij S@H kocht i.p.v. al dan niet in de aanbieding bij een retailer. Technic heb ik i.i.g. nog nóóit bij S@H gekocht; idem voor Speed Champions en Creator 3-in-1. Het ging vaker om een IDEAS set.

Je opmerking over de typemachine geldt overigens voor wel meer sets; zo ook bijv. de Disney stoomboot die je noemt. En ofschoon ik totaal geen cijfers heb, zegt mijn gevoel dat een groot deel van de AFOLs een set kopen en er na bouw ook niks meer mee doen. Ook genoeg kinderen die het bouwen leuk vinden, er kort mee spelen en vervolgens naar een volgend stuk speelgoed gaan :+ Ik probeer tegenwoordig met elke set die ik koop minimaal één ander iets te bouwen.

En tja, "Dark Age"... ik denk dat er wel 2 Dark Ages bestaan. Enerzijds de periode tussen het kind die het interesse verliest en jaren later als volwassene (al dan niet getriggered door zijn eigen kinderen) weer helemaal into LEGO geraakt. Anderzijds de veel oudere volwassene die op een gegeven moment teveel tijd over heeft of iets leuks zoekt om te doen (na pensionering of zo?). Hoe de trigger met een 2e Dark Age verloopt weet ik niet... LEGO Masters op TV? Kleinkinderen met LEGO of een AFOL dochter of zoon die komt aanzetten met een set?

Sowieso kan de bedrijvigheid en interesse in LEGO met wat vlagen gaan; je hebt altijd wel even momenten dat je er even klaar mee bent of andere prioriteiten of interesses voor laat gaan. Niet echt een dark age. Als je dan niet gelijk alles op marktplaats sodemietert, maar het gewoon even z'n gang laat gaan dan bestaat er echt nog wel een kans dat je de draad even later weer oppakt.

Maar een streep kunnen zetten door FOMO is heerlijk! :+ Gewoon af en toe een leuke set op de kop tikken en alles uit die set halen wat erin zit voor jou; ook prima als dat betekent dat je hem een jaar displayed voor het plezier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

hemiparo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:36:
[...]

Is best een gewild dingetje idd... weet ook niet of prijs nog zal zakken of juist stijgen.
Meestal is het eerst te hoog, dan zakken bij enkele slimmere aanbieders (wel verkopen voor minder is uiteindelijk beter dan er mee blijven zitten) en pas veel later soms stijgen voor de hele leuke. Daar hoort deze wel bij, voor mij is het wel een must have.

Ik heb nog overwogen een set te kopen om die met korting weer te verkopen, maar daar zijn m.i. nu geen goede kandidaten voor, misschien hooguit de A-frame cabin.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:09
schumi1986 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:34:
[...]

Ik heb het idee dat de verkopen flink zijn afgenomen bij S@H.

- vaak nieuwe sets in de aanbieding
- GWP’s en sets die niet meer uitverkocht raken?
- ineens super snelle verzending
- geen lange wachttijden met bellen naar KS
Dat was mij ook opgevallen. Ik zag al de nieuwe sets die met korting te krijgen waren bij Lego zelf zonder dat er daar aanleiding voor was zoals Black Friday.
Zoals die tafelvoetbal.

Zelf denk ik dat het te maken had met de corona periode. Toen zaten de mensen thuis en hadden ze niets te doen. Dus kochten ze maar Lego.

Ik zag het ook bij ander dingen, zoals kitesurfen . Deze sport beoefen ik en tijdens de corona was het hartstikke druk. Veel nieuwe mensen. Dat was voor de harde kern wat vreemd, want spullen voor kitesurfen zijn niet goedkoop. Om goed start pakket te hebben ben je toch al 4000 euro kwijt. Het was voor ons op water niet echt leuk, want het was veel te druk. Maar nu is de corona voorbij en het aantal mensen wordt minder en op marktplaats zijn er veel advertenties te vinden voor kite spullen.

Zelfde met mountainbikes. Ik was op zoek naar een nieuwe en keek rond. En ik merkte dat er heel veel mensen er 1 hadden gekocht en marktplaats staat er nu vol mee. Soms staat er zelfs bij, maar 2 x op gefietst. Dan heb je over een fiets van 1200 euro... 8)7

Ik denk dat het nu met Lego hetzelfde is. Veel advertenties. Ik merk , in mijn situatie , ook dat verkopen wat moeizamer gaat. Zo heb ik 80107 te koop en als ik dat half jaar eerder had gedaan dan had ik 180 voor kunnen krijgen en nu raak je hem niet kwijt voor 140.

Voor mij was het vorig jaar oktober, dat ik het gevoel had,ik ben wel klaar mee. Teveel nieuwe sets, te hoge prijzen. Ik snap dat de prijzen zijn verhoogd ( energie, grondstoffen etc. ) Maar het gaat bij mij om het principe, ik weiger gewoon dat bedrag ervoor te betalen. Zoals bij de nieuwe modulair, de Jazz club, 230 euro. Ik heb iets van 180 -190 euro kan nog en dan wachten op eventuele korting.

Ik merk ook dat er minder kortingen zijn. Ja er zijn kortingen op het moment maar meestal voor sets die niet zo goed verkopen. Paar jaar terug had je ook kortingen op modulairs maar dat is zeldzamer nu.

Zelf heb ik ook de keuze gemaakt om sets te verkopen, zo heb ik op 2 na mijn kerst lego verkocht. En nog stuk of 10 dozen. En ik moet zeggen dat het oplucht. Het scheelt ook dat ik in een lijstje bijhoud wat ik ervoor betaalt heb dus ik maak er geen verlies op. Het is goed zo.
Zodoende zit ik er al weer over te denken om meer te verkopen.

Zo heb ik hier Castle in Forest liggen waarvan ik denk, moet ik die houden? Want ik heb ook de Leeuwenridders kasteel liggen hier. En dan heb ik nog paar 3 in 1 sets ( gebouwen) waarover ik twijfel. En ik heb de 3 gebouwen van Ninjago liggen hier. En mijn plan was om ze te verkopen maar er komt alweer nieuwe aan dus wacht ik nog even.

Ook zijn er dingen waarvan ik denk, die verkoop ik nooit, zoals de 'heilige eenheid' van Parisien , Detective en Birck Bank. En de Fishing Store.

Het enige wat nog leuk is, zijn eventuele minifigures en voertuigen om je lego straten mee te bekleden.

Maar goed, ik dwaal af. Dit is hoe ik ernaar kijk. En ik snap heel goed als mensen aangeven dat ze geen zin meer hebben of dat het uit de hand loopt, hetzij bij hunzelf of bij Lego zelf. Dat Lego minder sets per jaar uit moet brengen etc.

En nou ga ik effe wat anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
In 2014 uit mijn Dark Ages gekomen met de Ideas Ecto-1 (21108) en destijds weer veel gekocht maar de laatste tijd wordt het minder.
Prijzen lijken steeds hoger te worden en het aantal sets wat uitgebracht wordt gaat extreem hard.
Ideas was een mooi thema maar sinds de Globe hoef ik ook niet meer alles te hebben.
Het is nu trouwens wel wachten op The Nightmare before Christmas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
Loader schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:01:
[...]

Dat was mij ook opgevallen. Ik zag al de nieuwe sets die met korting te krijgen waren bij Lego zelf zonder dat er daar aanleiding voor was zoals Black Friday.
Zoals die tafelvoetbal.

Zelf denk ik dat het te maken had met de corona periode. Toen zaten de mensen thuis en hadden ze niets te doen. Dus kochten ze maar Lego.

Ik zag het ook bij ander dingen, zoals kitesurfen . Deze sport beoefen ik en tijdens de corona was het hartstikke druk. Veel nieuwe mensen. Dat was voor de harde kern wat vreemd, want spullen voor kitesurfen zijn niet goedkoop. Om goed start pakket te hebben ben je toch al 4000 euro kwijt. Het was voor ons op water niet echt leuk, want het was veel te druk. Maar nu is de corona voorbij en het aantal mensen wordt minder en op marktplaats zijn er veel advertenties te vinden voor kite spullen.

Zelfde met mountainbikes. Ik was op zoek naar een nieuwe en keek rond. En ik merkte dat er heel veel mensen er 1 hadden gekocht en marktplaats staat er nu vol mee. Soms staat er zelfs bij, maar 2 x op gefietst. Dan heb je over een fiets van 1200 euro... 8)7

Ik denk dat het nu met Lego hetzelfde is. Veel advertenties. Ik merk , in mijn situatie , ook dat verkopen wat moeizamer gaat. Zo heb ik 80107 te koop en als ik dat half jaar eerder had gedaan dan had ik 180 voor kunnen krijgen en nu raak je hem niet kwijt voor 140.

Voor mij was het vorig jaar oktober, dat ik het gevoel had,ik ben wel klaar mee. Teveel nieuwe sets, te hoge prijzen. Ik snap dat de prijzen zijn verhoogd ( energie, grondstoffen etc. ) Maar het gaat bij mij om het principe, ik weiger gewoon dat bedrag ervoor te betalen. Zoals bij de nieuwe modulair, de Jazz club, 230 euro. Ik heb iets van 180 -190 euro kan nog en dan wachten op eventuele korting.

Ik merk ook dat er minder kortingen zijn. Ja er zijn kortingen op het moment maar meestal voor sets die niet zo goed verkopen. Paar jaar terug had je ook kortingen op modulairs maar dat is zeldzamer nu.

Zelf heb ik ook de keuze gemaakt om sets te verkopen, zo heb ik op 2 na mijn kerst lego verkocht. En nog stuk of 10 dozen. En ik moet zeggen dat het oplucht. Het scheelt ook dat ik in een lijstje bijhoud wat ik ervoor betaalt heb dus ik maak er geen verlies op. Het is goed zo.

Zo heb ik hier Castle in Forest liggen waarvan ik denk, moet ik die houden? Want ik heb ook de Leeuwenridders kasteel liggen hier. En dan heb ik nog paar 3 in 1 sets ( gebouwen) waarover ik twijfel. En ik heb de 3 gebouwen van Ninjago liggen hier. En mijn plan was om ze te verkopen maar er komt alweer nieuwe aan dus wacht ik nog even.

Ook zijn er dingen waarvan ik denk, die verkoop ik nooit, zoals de 'heilige eenheid' van Parisien , Detective en Birck Bank. En de Fishing Store.

Het enige wat nog leuk is, zijn eventuele minifigures en voertuigen om je lego straten mee te bekleden.

Maar goed, ik dwaal af. Dit is hoe ik ernaar kijk. En ik snap heel goed als mensen aangeven dat ze geen zin meer hebben of dat het uit de hand loopt, hetzij bij hunzelf of bij Lego zelf. Dat Lego minder sets per jaar uit moet brengen etc.

En nou ga ik effe wat anders doen.
Tja, die voetbaltafel voor €249,99 was natuurlijk ook een lachertje. LEGO heeft zelf notabene aangegeven dat ze dat project bijna hadden geschrapt (hadden ze beter kunnen doen). Voor de rest heb ik het idee dat ze een hun eigen store aantrekkelijker willen maken, want het valt op dat de aanbiedingen bij de overige retailers dit jaar nou niet bepaald bijzonder zijn.

https://www.brickfanatics...lled-21337-table-football

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:44

almightyarjen

When does the hurting stop?

Well well well, ik kreeg vandaag een email met deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYFjwdJejkHexospjWC5VzAW7QA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0tk28cbKVk7FP4PG5KGLREy7.jpg?f=user_large

Mijn station wat bij het inmiddels opgeheven Minibillund stond is weer opgedoken! Het komt terecht in het museum voor de 20e eeuw in Hoorn, samen met ander spul uit Minibillund. Er is mij gevraagd of ik meer info over het station heb, want ze krijgen hem niet aan de praat :D

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 10:25
Loader schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:01:
[...]

Waar zet je ze te koop? Ik heb zelf ook een aantal sets, zowel ideas als technic, waarvan ik afscheid ga nemen. Ben alleen nog aan het contempleren of een Bricklink-shop de moeite waard is of ik het toch via andere kanalen probeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
theturtle schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:25:
[...]

Waar zet je ze te koop? Ik heb zelf ook een aantal sets, zowel ideas als technic, waarvan ik afscheid ga nemen. Ben alleen nog aan het contempleren of een Bricklink-shop de moeite waard is of ik het toch via andere kanalen probeer.
Tenzij je wil dat alleen Loader antwoord: ik verkoop sets op Marktplaats en Facebook verkoopgroepen.

Er zijn wel bepaalde Facebook groepen die als regel stellen dat wanneer je een set aanbiedt in hun groep (voor X tijd) dat je gedurende die tijd de set niet ook aanbiedt op andere kanalen, zoals een andere groep of Marktplaats. Dat komt omdat ze bijvoorbeeld als regel hebben dat je een bepaald vast bedrag er voor vraagt of een bieden vanaf prijs. Als die prijs dan geboden wordt door iemand dan moet de set in principe ook beschikbaar zijn en feitelijk ook gekocht gaan worden. Dat kan niet als je de set op meerdere plaatsen aanbiedt. Oftewel, lees je in in de regels van een bepaalde Facebook groep als je er iets wil plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
@Gim Nee hoor, dank voor je antwoord. Aangezien ik geen Feestboek heb gaat die optie verder toch niet door ;-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Volgens Promobricks komt er in mei een nieuwe UCS X-wing fighter uit voor 240 euro. Eerdere geruchten dachten aan een sail barge, maar promobricks heeft daar dus andere gedachten over aan de hand van een gelekt minifigure.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

[...]

Je kan ze ook op het forum van tweakers aanbieden ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
TepelStreeltje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:59:
[...]
Je kan ze ook op het forum van tweakers aanbieden ;)
Daar passen dan de handleidingen voor de GBCs (Great Ball Contraptions, zie bij voorbeeld hier) prima bij ;-).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:33
Kapoen schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:44:
De hoge drempels om GWPs te verkrijgen helpen ook niet natuurlijk, en als ze vallen over een één cent om iets al dan niet toe te kennen dan komt dat ook klantonvriendelijk over. In de US vallen ze overigens niet over die dollarcent drempel volgens brickset, daar is er wel afronding in het voordeel van de klant.
Zou dat in de VS er niet aan kunnen liggen dat de weergegeven prijzen altijd ex-BTW zijn, en dat je bij afrekenen inclusief BTW dus altijd wel net boven die GWP drempel komt ?
Ond schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:27:
Ik dacht het verhuiswagentje via mp te kopen, maar dat wordt toch nog even wachten denk ik als ik het aanbod zo zie.
Lego zelf zet er een virtuele prijs van €25 op en ik denk dat met een beetje geduld en meer aanbieders op Marktplaats het daar nog wel zal zakken tot die prijs. Nooit verstandig om meteen de eerste paar dagen zo'n GWP van Marktplaats te halen, wanneer het aanbod nog laag is en mensen elkaar gaan overbieden. Beetje geduld... :P

En ik denk dat de verminderde interesse in LEGO inderdaad een gevolg is van het min of meer voorbij zijn van Corona crisis, plus de Oekraïne crisis sinds februari 2022 met de gestegen energie prijzen en hoge inflatie als gevolg. LEGO is nu eenmaal een luxe product en mensen schrappen luxe producten als eerste als het economisch minder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:17
De artikelen op de 'uitverkoop' pagina op de LEGO webshop zijn overigens vooral artikelen die end of life zijn, of sets/thema's die ook inhoudelijk slecht zijn ontvangen (Vidiyo, Hulkbuster, voetbaltafel) en daardoor slecht verkopen en dus maar gelijk in de aanbieding gaan.

Misschien is er iets meer in de uitverkoop dan voorheen, maar voor mij zit er nog niet echt iets verrassends tussen.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:16
zonoskar schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:55:
Volgens Promobricks komt er in mei een nieuwe UCS X-wing fighter uit voor 240 euro. Eerdere geruchten dachten aan een sail barge, maar promobricks heeft daar dus andere gedachten over aan de hand van een gelekt minifigure.
Ik zou een nieuwe UCS X-Wing toejuichen, mits het de wit/rode versie is en niet de oranje Dameron versie. :P

Edit: Het is inderdaad waarschijnlijk een nieuwe red five _O_

[ Voor 5% gewijzigd door Prosac op 22-02-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:16
hemiparo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:36:
[...]

Zakt uiteindelijk wel. Dat ruimtevoertuig van Blacktron was eerst ook vrij prijzig en na een week of 2 gewoon voor een normale prijs kunnen kopen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Heb de vorige 2 gemist en heb reeds de UCS Tie Fighter en Snowspeeder dus een nieuwe UCS X-wing (mits idd de originele Red Five) is een MUST buy! oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lj4CwjPJ7K7exF2FtGK5NqXjZ7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czMj5MK600AHy76wDQkjse2K.jpg?f=fotoalbum_large

Want als Lego SW fan heb ik natuurlijk al alle (classic) X-wings....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3pYpnhZNY6JtTSseSYGGZXF0bM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gki3FnPMehUYLPq8iCNOzL01.jpg?f=fotoalbum_large

...en snowspeeders *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJdFpyvXU4HrVA8QUEtoEJGWUtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHZFvHCB0prugoCCLC5z2tXV.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig is het nog geen mei want ik moet nog even ruimte ( _O- ) regelen :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:33
Ik heb de powered up reeks gemist, maar deze viel mij nu op bij Lego.com (https://www.lego.com/nl-nl/product/technic-xl-motor-88014)

Ik heb wel app controlled motors / hubs, valt deze motor hier ook op aan te sluiten? Nee, zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
DennisZ88 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:51:
Ik heb de powered up reeks gemist, maar deze viel mij nu op bij Lego.com (https://www.lego.com/nl-nl/product/technic-xl-motor-88014)

Ik heb wel app controlled motors / hubs, valt deze motor hier ook op aan te sluiten? Nee, zeker?
in principe is alles aan elkaar te knopen tegenwoordig, alleen voor standaard-modellen zijn standaard-profielen in de apps.

als je je eigen aansturing doet met de remote of vanuit de app, kan het prima hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

DennisZ88 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:51:

Het is mij niet duidelijk wat je in huis hebt. Je hebt Lego Power Functions? Dan kan je het er inderdaad niet op aansluiten, andere aansluiting. Mogelijk kan het met een adapter.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05
Junior aan de 40582 en ik aan de 10304. 8) :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rb4wbNcQ08yEziprgPw3aRGWQQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkItC5kHjaeIjJK9Lp8b0xKh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:11
Yonix schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:19:
Junior aan de 40582 en ik aan de 10304. 8) :*)

[Afbeelding]
Race tegen de klok dus of is Yonix jr. al vlot met bouwen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:09
[...]

Ik zet ze te koop op Marktplaats, hier op Tweakers en facebook groepen.

Ik vind Bricklink te veel werk, ten eerste moet je daar al paar keer iets gekocht hebben voor je een winkel mag starten. En dan moet je ook nog alle 'terms'' invullen. Dus de voorwaarden en de verzendkosten voor over de hele wereld.

Qua verkoop, het gaat langzamer dan normaal. Er is veel aanbod en mensen geven minder snel uit.
Wat ik doe is dit:

Als nieuwprijs 100 euro is en het is al uit de handel gehaald, dan kijk ik naar de gemiddelde prijs op Marktplaats. En daar ga ik 10 euro onder zitten. Ik geef aan dat ik verzend met DHL, want dat is de goedkoopste optie.

Als nieuwprijs 100 is maar de set is niet gewild, dan of hou ik de set of ik neem mijn verlies maar probeer het te beperken.

Als je moet concurreren met anderen, dan zet ik erbij, gratis polybag of doosje lego bij.

Je moet het zo zien, wil je de maximale prijs, dan kun je lang wachten. Dus bij 100 euro en je wilt 200 , dan lang wachten en kijken of er iemand dat voor wilt betalen.

Of bij 100 en verkopen voor 180 a 185, gelijk 80 a 85 winst en je bent de doos kwijt en je hebt ruimte.

Al hangt het erg vanaf wat je verkoopt. Je geeft aan dat je technic en ideas verkoopt, dat is erg afhankelijk welke sets het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:33
ymnia schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:09:
[...]

in principe is alles aan elkaar te knopen tegenwoordig, alleen voor standaard-modellen zijn standaard-profielen in de apps.

als je je eigen aansturing doet met de remote of vanuit de app, kan het prima hoor
Dat zou mooi zijn en dit wel interessant maken, dat het niet aansluit op een profiel in de app, is geen probleem. Dat hoort erbij als je zelf gaat knutselen. Gaat dus puur om de connectoren!
L23 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:14:
[...]

Het is mij niet duidelijk wat je in huis hebt. Je hebt Lego Power Functions? Dan kan je het er inderdaad niet op aansluiten, andere aansluiting. Mogelijk kan het met een adapter.
nee, ik heb app controlled (van bijv D11 dozer, Liebherr etc), voor mij onduidelijk of dat wel/niet onder 'powered up' valt.

Power functions was de voorloper, dan powered up, wat bij deze motor aangegeven staat. Maar ik ben dus niet zeker of er verschillende connectoren zijn en of 'app-controlled' onder 'powered up' valt

[ Voor 33% gewijzigd door DennisZ88 op 22-02-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

QuattroNL schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:48:
[...]

Want als Lego SW fan heb ik natuurlijk al alle (classic) X-wings....
Niet alle….. ;) , maar de kerstversie is ook wel een outsider :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Ond schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:32:
[...]

Niet alle….. ;) , maar de kerstversie is ook wel een outsider :+
Ja da's nogal een buitenbeentje :o
Ik kan dus beter typen 'alle betaalbare X-wings' (al is het begrip 'betaalbaar' nogal persoonlijk).
De nieuwe UCS X-wing zal ook niet goedkoop worden maar altijd nog beter dan de huidige 2e hands versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

DennisZ88 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:29:
nee, ik heb app controlled (van bijv D11 dozer, Liebherr etc), voor mij onduidelijk of dat wel/niet onder 'powered up' valt.

Power functions was de voorloper, dan powered up, wat bij deze motor aangegeven staat. Maar ik ben dus niet zeker of er verschillende connectoren zijn en of 'app-controlled' onder 'powered up' valt
Liebherr is Powered Up en gebruikt dus dezelfde connector als de Powered Up motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:05
RubjeMazter schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:20:
[...]

Race tegen de klok dus of is Yonix jr. al vlot met bouwen? O-)
Hij is net 4 jaartjes oud, dus ik laat hem lekker aanrommelen. 8) Echter, toegegeven moet worden: uiteindelijk bouw ik twee sets. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 19:09

spok9

Groen...

Yonix schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:46:
[...]

Hij is net 4 jaartjes oud, dus ik laat hem lekker aanrommelen. 8) Echter, toegegeven moet worden: uiteindelijk bouw ik twee sets. :P
Kijk maar uit, uiteindelijk bouw je 0 sets en moet je als je zelf wilt bouwen de sets buiten zicht houden en bouwen als het gespuis niet in de buurt is :+

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Karp
  • Laatst online: 20:36
In aansluit op een topic op /r/lego, en het feit dat mensen hier sets van de hand willen doen. Hebben jullie ook nog "whites whales"? Sets die niet meer verkrijgbaar zijn, maar je best wel heeeul graag zou willen?

Zelf heb ik een zwakke plek voor 10243 - Parisian restaurant. Een beetje de laatste modular van voor ik (weer) begon met verzamelen. Andere oudere modulars zijn ook leuk maar nog onbetaalbaarderder
https://brickset.com/sets/10243-1/Parisian-Restaurant

Helaas weet ik ook dat als ik die heb, dat er vast weer anderen zijn die ik dan wil 😄 Zoals deze:
21310 Old fishing store is ook wel heel tof - https://brickset.com/sets/21310-1/Old-Fishing-Store
Of voor de completionist in mij:
40532 Vintage Taxi - https://brickset.com/sets/40532-1/Vintage-Taxi
40448 Vintage Car - https://brickset.com/sets/40448-1/Vintage-Car
40488 Coffee Cart - https://brickset.com/sets/40488-1/Coffee-Cart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002

Maximus

There is no substitute

Kak. Dit gaat geld kosten. Want de Land Rover staat ook hoog op de lijst.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Karp schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:46:
In aansluit op een topic op /r/lego, en het feit dat mensen hier sets van de hand willen doen. Hebben jullie ook nog "whites whales"? Sets die niet meer verkrijgbaar zijn, maar je best wel heeeul graag zou willen?
Architecture Berlin (21027) staat hoog boven aan m’n verlanglijst. Hoop dat ik die nog ooit eens ergens voor een redelijke prijs kan oppikken.

Post Office, Bakery, en dorpsmarkt uit de Winter Village serie ook, maar die prijzen zijn zo hoog, dat heb ik er niet voor over.

Een aantal GWPs staan ook nog op m’n lijst:
Flower Cart (40140),
Fountain (40221),
Ice Skating Rink (40416)
Vintage Car (40448),
Coffee Cart (40488)

Als iemand die kwijt wil, DM me. ;)

Oh en ik wil nog HEEL graag zo’n VIP-sleutelhanger. Heb er wel vaker eens in de LEGO-store naar gevraagd (nooit een gekregen toen ik VIP-member werd), maar die willen ze nooit geven. En ik weet ook niet precies wat de voorwaarden/het minimaal bestelbedrag is om er een te kunnen krijgen als ik een nieuw account zou aanmaken (en wil de VIP punten die ik met de aankoop spaar ook niet “kwijtraken” omdat ze op een ander account staan).

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 23:43
Tc99m schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:31:
[...]

Architecture Berlin (21027) staat hoog boven aan m’n verlanglijst. Hoop dat ik die nog ooit eens ergens voor een redelijke prijs kan oppikken.

Post Office, Bakery, en dorpsmarkt uit de Winter Village serie ook, maar die prijzen zijn zo hoog, dat heb ik er niet voor over.

Een aantal GWPs staan ook nog op m’n lijst:
Flower Cart (40140),
Fountain (40221),
Ice Skating Rink (40416)
Vintage Car (40448),
Coffee Cart (40488)

Als iemand die kwijt wil, DM me. ;)

Oh en ik wil nog HEEL graag zo’n VIP-sleutelhanger. Heb er wel vaker eens in de LEGO-store naar gevraagd (nooit een gekregen toen ik VIP-member werd), maar die willen ze nooit geven. En ik weet ook niet precies wat de voorwaarden/het minimaal bestelbedrag is om er een te kunnen krijgen als ik een nieuw account zou aanmaken (en wil de VIP punten die ik met de aankoop spaar ook niet “kwijtraken” omdat ze op een ander account staan).
De punten op het ene account kun je verzilveren voor een coupon of een gift item. De code kun je inleveren via je main account. Dat werkte 2 jaar geleden nog prima en nog steeds lijkt me….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond

Ond

Zelf heb ik een zwakke plek voor 10243 - Parisian restaurant. Een beetje de laatste modular van voor ik (weer) begon met verzamelen. Andere oudere modulars zijn ook leuk maar nog onbetaalbaarderder

Helaas weet ik ook dat als ik die heb, dat er vast weer anderen zijn die ik dan wil 😄 Zoals deze:
21310 Old fishing store is ook wel heel tof - https://brickset.com/sets/21310-1/Old-Fishing-Store
De fire brigade :) , maar ik kan het gewoon niet, de bedragen is het niet waard. Los bricklinken heeft geen zin, er zitten oa dure deuren in.

De fishing store had ik, gekocht net boven de normale prijs. Later verkocht, maar spijt van en zodra ik gestopt ben met compleet krijgen van de modular reeks (en bijna alles verkocht heb) heb ik die weer terug gekocht. Die gaat niet meer weg.

De voertuigen gwp’s van afgelopen jaren heb ik bijna allemaal wel, hot rod, de amerikaanse slee, taxi etc.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb gelukkig geen last van fomo, dus gemiste sets zijn jammer. Er zijn er zat die ik tof vind en toen had willen hebben, b.v. de Star Wars A-Wing, Snow Speeder, en Imperial Shuttle, en een aantal oude modulars (maar niet allemaal), maar ik ga er nu niet meer achter aan. Die ene set met de grootste, maar nog steeds marginale kans waar ik een uitzondering voor wil maken zou de 1ste Ninjago modular zijn. Ik heb niks met Ninjago als theme, maar de modulars zijn super tof, en de huidige staat nog op m'n wishlist.

En kijk 'ns wat ik heb weten te vinden zonder cheaten! :+

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~arthiele/images/pictures/lego_spaceman.png

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichardG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:18
Ik zat nog zwaar in de Dark Ages toen deze sets voorbij kwamen:
Wall-E (21303) - https://brickset.com/sets/21303-1/WALL-E
Great Wall of China (21041) - https://brickset.com/sets/21041-1/Great-Wall-of-China

At the end of each great post, there is a disappointing signature

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:19

Ottooo

Vuurvlieg

Voor mij zouden dat de eerste 2 Ninjago modulars zijn. De Gardens staan klaar om te bouwen en ik hou met een schuin oog het interwebs in de gaten voor geruchten over de (mogelijke) nieuwe (market) set.

Verder is de 10210 Imperial Flagship wel een white whale van de bovenste plank, als je ziet voor wat voor prijzen die op internet voorbij komt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 10:51
RichardG schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:46:
[...]

Ik zat nog zwaar in de Dark Ages toen deze sets voorbij kwamen:
Wall-E (21303) - https://brickset.com/sets/21303-1/WALL-E
Ik heb deze nog 'MISB' in mijn backlog liggen.
Naar aanleiding van jouw link heb ik eens even gekeken naar de gemiddelde prijzen, ik had geen idee dat deze zo stevig aan de prijs is tegenwoordig 8)7

Ik zou eens werk moeten maken van het uitdunnen van mijn backlog, ik zit blijkbaar op goud als ik de prijzen zo bekijk...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• RichardG
Kapoen schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:26:
[...]

Naar aanleiding van jouw link heb ik eens even gekeken naar de gemiddelde prijzen, ik had geen idee dat deze zo stevig aan de prijs is tegenwoordig 8)7

Ik zou eens werk moeten maken van het uitdunnen van mijn backlog, ik zit blijkbaar op goud als ik de prijzen zo bekijk...
Ik kreeg eerder deze week een BrickWatch melding van de Great Wall, waarbij deze nieuw werd aangeboden voor € 157,43, wat nu de "laagste prijs" zou zijn. Dat is bijna een verdubbeling van de oorspronkelijke prijs.

En de prijzen van WALL-E zijn inderdaad helemaal omhoog gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

[...]

Ik vind dat altijd wel knap, mensen met zoveel backlog. Wanneer ik een set koop, wordt ie over het algemeen binnen een paar weken wel gebouwd; geloof dat mijn maximum backlog 3 dozen is, de oudste een maandje ofzo.
* Bra-Jo kan zich niet beheerse

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
RichardG schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:43:
[...]

Ik kreeg eerder deze week een BrickWatch melding van de Great Wall, waarbij deze nieuw werd aangeboden voor € 157,43, wat nu de "laagste prijs" zou zijn. Dat is bijna een verdubbeling van de oorspronkelijke prijs.

En de prijzen van WALL-E zijn inderdaad helemaal omhoog gegaan.
Het lijkt niet alsof er in Great Wall of China echt veel exclusieve stenen zitten (m.u.v. het naambordje). Is het geen optie om de stenen los aan te schaffen? Kost je misschien minder dan tweedehands.

scintillating

• L23
  • Nu online

L23

[...]

Ga je Wall-E nog wel ooit bouwen? Leuke set.

• Tc99m
Bra-Jo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:45:
[...]

Ik vind dat altijd wel knap, mensen met zoveel backlog. Wanneer ik een set koop, wordt ie over het algemeen binnen een paar weken wel gebouwd; geloof dat mijn maximum backlog 3 dozen is, de oudste een maandje ofzo.
Ik heb toevallig net drie sets uit m'n backlog gebouwd, maar bijv. het Boutique Hotel zit bij mij nog steeds in de doos, en die heb ik vorig jaar rond deze tijd gekocht.
Heeft er ook wel mee te maken dat ik bij grote sets ook echt de tijd wil nemen om een set te bouwen (en niet een week lang half afgebouwd op de eetkamertafel wil hebben). De wintermaanden, vooral de week na kerst en januari/februari zijn daar dan toch het meest geschikt voor. Zodra de lente weer in zicht komt komen er ook weer allerlei andere activiteiten, waardoor ik niet aan grotere sets toekom.

Kleine sets bouw ik wel sneller 'tussendoor'.

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichardG
Tc99m schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:45:
[...]

Het lijkt niet alsof er in Great Wall of China echt veel exclusieve stenen zitten (m.u.v. het naambordje). Is het geen optie om de stenen los aan te schaffen? Kost je misschien minder dan tweedehands.
Daar moet ik inderdaad eens naar gaan kijken. Het naambordje vind ik dan nog niet eens zo belangrijk, want het is wel vrij duidelijk wat het moet voorstellen ;)
Bedankt voor de tip!

En eigenlijk wil ik hem dan ook 2x of zelfs 3x hebben om aan elkaar te koppelen en zo een mooi stuk met hoge en lage delen te hebben.
In een ver verleden heb ik deze ooit bezocht, dus het is wel weer een stukje nostalgie van mijn kant uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:11
[...]

Ik snapte het ook nooit totdat we ons eigen huis kochten, ineens heb je dan veel minder tijd om een set in elkaar te zetten, volgens mij bestaat m'n huidige backlog uit bijna 10 dozen (inclusief klein spul)... :X misschien dat ik vanavond de camaro of porsche 911 (creator) ga maken :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
[...]

Ik begrijp je standpunt heel goed ;)

De reden waarom ik zo'n oude backlog heb is voornamelijk historisch/praktisch.
Vroeger woonde ik in een appartement, dus te weinig plaats om alles te displayen + FOMO geef ik toe.

Zelfs nu ik verhuisd ben naar een huis heb ik nog altijd een serieuze backlog omwille van tijdsgebrek en mijn andere hobby (gitaarspelen).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Same here, zelfs de versie zonder de fix.
Zoonlief wil hem heel graag mee bouwen, maar ik denk dat ie voorlopig nog mooi in de doos blijft ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:57
Old Fishing Store kan ik absoluut aanraden. Hele leuke build dus mocht je die tweedehands tegenkomen dan zou ik het wel proberen. Moest voor deze helaas ook lijden :+

Mijn white whale was het spookhuis (10228) en heb die tweedehands gehaald. Kon wel meteen op Bricklink aan de slag om wat steentjes te vervangen. Vooral die bruine smalle platen zijn ontzettend broos, de ene na andere knakte bij het loshalen. Daarom zaten ze nog op elkaar :+

Het is een prachtige set en nog steeds mijn favoriet. Ga hem binnenkort uitbreiden met een stuk grond en een creepy boom erbij. Vind hem zelfs mooier dan het nieuwe spookhuis. Die is best wel hoog en binnen is er weinig ruimte. Oogt ook minder creepy vind ik.

Scooby Doo periode heb ik ook gemist. Want het Mystery Machine busje is heel leuk om bij deze set te plaatsen en die heb ik ook tweedehands gehaald. Alleen heb ik de gang niet compleet. Was gek genoeg om 20 euro te besteden aan de Daphne minifig maar Velma kwam maar 1x voor in een grote set waardoor men 100 euro voor vraagt. Dus misschien dat ik een keer Mystery Mansion ga halen. En dan zodanig verbouwen dat ie net zo solide uitziet als het spookhuis.

Of ik wacht op The Nightmare Before Christmas set, past er ook perfect bij!

[ Voor 10% gewijzigd door D. Ninjai op 23-02-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
The Eagle schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:14:
[...]

Same here, zelfs de versie zonder de fix.
Zoonlief wil hem heel graag mee bouwen, maar ik denk dat ie voorlopig nog mooi in de doos blijft ;)
Ahja de fameuze fix, als ik mij niet vergis heb ik een versie zonder het nekprobleem (indertijd nog gechecked via het zegel met datum).

Ik weet niet of ik deze set nog ga bouwen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind deze nog steeds heel mooi, maar ik heb tegenwoordig minder behoefte aan dat soort displaysets. De modulars vormen een mooi uitgebreid straatje, maar die stand-alone sets zijn ook maar dat...

• Haay
In aansluit op een topic op /r/lego, en het feit dat mensen hier sets van de hand willen doen. Hebben jullie ook nog "white whales"? Sets die niet meer verkrijgbaar zijn, maar je best wel heeeul graag zou willen?
Mijn "white whales" zijn:
- 10212 Imperial Shuttle ... Bijna letterlijk mijn "Witte" walvis. :P Niet meer voor een redelijke prijs te krijgen, dus ik hoop stilletjes dat LEGO ooit een remake / nieuwe versie hiervan gaat uitbrengen.
- 10174 Imperial AT-ST ... Ook hiervan hoop ik dat LEGO ooit een (verbeterde) remake gaat uitbrengen.

Ik vind het wel grappig dat de Old Fishing Store voor veel mensen zo'n geliefde set is. Hij staat hier bij mij in de vitrine maar hoewel hij er wel leuk uitziet, vond ik het als set om te bouwen weinig bijzonder. Is al weer wat jaartjes geleden maar wat ik me herinner is dat het nauwelijks interessante bouwtechnieken bevatte. Voornamelijk gewoon simpelweg blokjes stapelen is mijn herinnering. Duidelijk een set die niet door een echte LEGO designer is ontworpen maar door een MOC ontwerper waarbij de 'looks' belangrijker zijn dan de bouwervaring.

• Kapoen
Haay schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:13:
[...]
Ik vind het wel grappig dat de Old Fishing Store voor veel mensen zo'n geliefde set is. Hij staat hier bij mij in de vitrine maar hoewel hij er wel leuk uitziet, vond ik het als set om te bouwen weinig bijzonder.
Ook die heb ik nog in mijn backlog steken, en ook deze is blijkbaar van goud gemaakt als ik de prijzen op bricklink bekijk.

Hmm... ik liquideer mijn backlog met jullie centen hulp en in ruil koop ik mezelf een custom shop gitaar... deal? >:) ;)

• L23
  • Nu online

L23

Kapoen schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:27:
[...]

Ahja de fameuze fix, als ik mij niet vergis heb ik een versie zonder het nekprobleem (indertijd nog gechecked via het zegel met datum).

Ik weet niet of ik deze set nog ga bouwen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind deze nog steeds heel mooi, maar ik heb tegenwoordig minder behoefte aan dat soort displaysets. De modulars vormen een mooi uitgebreid straatje, maar die stand-alone sets zijn ook maar dat...
Begrijp wat je bedoeld. Al vind ik Wall-E nog wel van een mooi formaat waardoor het weinig ruimte in neemt en niet snel in de weg staat. Die BD-1 vind ik al te groot worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
Kapoen schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Ook die heb ik nog in mijn backlog steken, en ook deze is blijkbaar van goud gemaakt als ik de prijzen op bricklink bekijk.

Hmm... ik liquideer mijn backlog met jullie centen hulp en in ruil koop ik mezelf een custom shop gitaar... deal? >:) ;)
Als ik over je backlog hoor kun je bijna een gitaar shop financieren? 😄

• L23
  • Nu online

L23

Haay schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:13:
Ik vind het wel grappig dat de Old Fishing Store voor veel mensen zo'n geliefde set is. Hij staat hier bij mij in de vitrine maar hoewel hij er wel leuk uitziet, vond ik het als set om te bouwen weinig bijzonder.
Zou ik ook zeggen als ik het in bezit had :P

Dit is voor mij de set die ik graag voor de oorspronkelijke prijs gekocht had, maar ik vind het de huidige vraagprijs niet waard. Ik vind de set nog wel steeds vrij uniek met die schots scheve houten latjes. Maar er komen altijd weer nieuwe interessante sets zoals de vuurtoren. Verder koop ik graag in de aanbieding om zoveel mogelijk Lego te verzamelen voor zo weinig mogelijk geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Karp schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:23:
[...]

Als ik over je backlog hoor kun je bijna een gitaar shop financieren? 😄
Heel eerlijk, het is pas vandaag de eerste keer dat ik zwart/wit lees hoeveel waarde sommige van die sets hebben. Ik heb in het verleden altijd zaken gekocht met het idee om deze echt op te bouwen, nooit vanuit het standpunt van investeren. Ik sluit niet uit dat sommige keuzes verre van rationeel waren, en dat ik betere overwegingen had moeten maken.

Ik ben echt wel een beetje 'flabbergasted' op dit moment, en het besef dat ik er iets aan moet doen begint door te dringen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Kapoen schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:28:
Ik ben echt wel een beetje 'flabbergasted' op dit moment, en het besef dat ik er iets aan moet doen begint door te dringen.
Ja, meer bouwen.

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Kapoen schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:28:
[...]

Heel eerlijk, het is pas vandaag de eerste keer dat ik zwart/wit lees hoeveel waarde sommige van die sets hebben. Ik heb in het verleden altijd zaken gekocht met het idee om deze echt op te bouwen, nooit vanuit het standpunt van investeren. Ik sluit niet uit dat sommige keuzes verre van rationeel waren, en dat ik betere overwegingen had moeten maken.

Ik ben inmiddels erg nieuwsgierig wat je allemaal nog hebt liggen :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Haay
Afas schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:41:
Vraag is niet aan mij gesteld, maar ik kan ook wel aangeven wat ik nog in mijn backlog heb liggen :P :

Creator Expert / Icons:
- 10264 Corner Garage
- 10278 Police Station
- 10297 Boutique Hotel
- 10304 Chevrolet Camaro
- 10497 Galaxy Explorer

Star Wars UCS:
- 75181 Y-Wing Starfighter
- 75192 Millennium Falcon
- 75309 Republic Gunship
- 75313 AT-AT
- 75341 Luke's Landspeeder

Overig:
- 31129 Majestic Tiger
- 76161 1989 Batwing
- 76239 Batmobile Tumbler Scarecrow

Allemaal in mooie aanbiedingen gekocht, wetende dat ik ze ooit wel eens wil bouwen, en dan heb ik ze alvast voor een goede prijs. Maar ja, dan moet ik er ook nog plek voor hebben, en dat is een beetje een probleempje wanneer je al sinds eind 2015 bezig bent met Lego kopen en bouwen. :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Haay schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:38:
[...]
Allemaal in mooie aanbiedingen gekocht, wetende dat ik ze ooit wel eens wil bouwen, en dan heb ik ze alvast voor een goede prijs. Maar ja, dan moet ik er ook nog plek voor hebben, en dat is een beetje een probleempje wanneer je al sinds eind 2015 bezig bent met Lego kopen en bouwen. :D
herkenbaar, vriendin aangestoken met lego [..] leuk moet je doen!

- lego bloemen op de wc, keuken, tafel en vensterbank
- harry potter kasteel school in de hal en openhaard mantel
- dan nog aantal willekeurige kleine builds, op nog meer willekeurige plekken

soms lijkt het thuis net een kinder opvang (we hebben geen kids :X)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Afas schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:41:
[...]

Ik heb misschien de indruk gegeven dat ik heel veel grote sets heb liggen, maar dat is ook niet het geval.
Per toeval heb ik wel de fishing store en wall-e liggen ja :)

Dan bv. ook een van die minder rationele keuzes, de Destiny's Bounty van de TLNM. Een mastodont van een set, indertijd gekocht uit nostalgische overwegingen (want piratenschip). Dit had ik beter gelaten :)
Bij het verschijnen heb ik ook de Barracuda set gekocht, deze ga ik zeker wel opbouwen, maar ik heb geen behoefte om die Destiny's Bounty te bouwen. Die set gaat trouwens ook al voor 3x de prijs die ik ervoor betaald heb 8)7

Voor de rest nog een aantal modulars die ik nog niet gebouwd heb (vanaf Assembly Square :X ).
En massa's GWPs en andere kleinere sets ('partspacks').
Haay schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:38:
[...]
*high five* alleen is het bij mij sinds 2014 :P

• Karp
Hier beginnen de GWPs en kleine setjes ook wel op te stapelen. Maar dat is ook leuk voor "tussendoor", en samen met dochter (6).

• The Eagle
  • Laatst online: 20:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Over white whales:
6399 city monorail. Gelukkig alweer een aantal jaren in mijn bezit. Ergens gebouwd in een plastic bak, dat dan weer wel :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Ik had enkele "white whales", zoals de eerste drie WV sets en modular Town Hall en de 8043 Technic gemotoriseerde graafmachine, maar ik hoef ze stuk voor stuk niet meer.

Qua WV (Winter Village) ben ik aan het afslanken, de Town Hall wilde ik lang geleden toen ik fanatiek diverse modular building sets aan het kopen was. Uiteindelijk heb ik er weer veel van verkocht. En de Technic set hoefde niet meer omdat ik merkte dat ik blij was met wat ik had :)

Geen "white whales" dus :)

Parisian Restaurant en Old Fishing Store die staan hier nog wel prachtig ter display. Mooie sets.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 23-02-2023 16:11 ]

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

The Eagle schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:14:
Over white whales:
6399 city monorail. Gelukkig alweer een aantal jaren in mijn bezit. Ergens gebouwd in een plastic bak, dat dan weer wel :X
Da's geen white whale meer dan, toch? Ik aas nog op een 8880 (eerste supercar), 8145 (Ferrari 599), 8480 (Space shuttle) en 8653 (Ferrari Enzo). En eigenlijk wil ik ook de 10283, maar die moet ik dan maar gewoon bestellen :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• WenJam
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22-06 21:05
<knip> V&A mag niet hier.

[ Voor 85% gewijzigd door Ardana op 23-02-2023 20:42 ]

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Metal Mark schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:54:
LEGO 21226 voor 70,93.
Link: https://www.amazon.de/dp/B08X21QT7V

Een musthave, want wie wil nu niet dit leuke mannetje als schilderij <3
[Afbeelding]
Hoe werkt deze schilderij precies? Ik zie op de Amazon veel verschillende kleinere figuren of kan je die allemaal maken van dat grote poppetje?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Oekol schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:44:
[...]

Hoe werkt deze schilderij precies? Ik zie op de Amazon veel verschillende kleinere figuren of kan je die allemaal maken van dat grote poppetje?
Ik heb je reactie uit het aanbiedingentopic hierheen verplaatst, gezien je vraag hier beter thuis past. ;)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Vandaag de 75344 Boba Fett's Slave 1 microfighter opgehaald bij Kruidvat.
Aangezien ik de 75321 Razor Crest microfighter nog had liggen was dit een mooie gelegenheid ze nu beiden te bouwen, ze passen wel bij elkaar zeg maar :9

Het resultaat is erg leuk. Toch een soort 'old meets new'; de Slave 1 is bijna iconisch uit m'n jeugd (eerste Star Wars films).
Gewoon tof om ze naast elkaar te hebben staan, ondanks dat het 'maar' microfighters zijn.

De minifigs vind ik ook gewoon tof.
En nu ik er aan denk, ik heb 75267 Mandalorian battle pack (met 4 Mandalorian minifigs) ook nog liggen! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEevh94JxsRdFgOsKTDbZmA5C7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3dkn1NZlcPEekBQOeUGM66j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyrpoUZJCqmsKr1PCCLI5sRMBsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTJZvuBf15UbhJe2SjIVykJy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZcrd1-snovAKehzR4nXhrSaz4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Dmbw1NwnAM8LgmBY50CeG98.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:12
Ninjago City 70620 is eentje die ik nog wil.
Lego movie 2 Welcome to Apocalypseburg! ook wel.
Maar mijn top white whale is het gele kasteel, en wel met doos.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIcOwb_josHh7RSfGzpSNnca3KQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qu2yLbMgnOlMKCEUWh4l7pIU.jpg?f=fotoalbum_large

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:10
Oekol schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:44:
[...]

Ja, je kan ook kiezen voor de kleine figuren, maar ook voor het design van dit ruimte mannetje. Handleiding en alle benodigde steentjes zit in de doos.

Het maken is maar een mwoah-proces, maar het resultaat is wel gaaf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:30
Vandaag met de kinderen (4 en 7 jaar) naar Legoland Discovery Centre Scheveningen geweest, de kinderen vonden het erg leuk. Vooral het auto's bouwen en testen. Het hele concept is leuk opgezet en goed verzorgd. Maar wat een prijzen (wist ik van te voren), 23 euro entree per persoon, keertje drinken en een snoepje voor de kinderen 10 euro, wat zijn die foto's leuk weer 20 euro en toch nog iets bij de (souvenir)shop en parkeren. Dagje uit met zijn drieën kost zo makkelijk 160 euro. Ik vond het leuk voor een keer en kinderen willen graag nog een keer, maar vond omvang van de attracties niet echt lekker in verhouding staan met de prijs.

Mijn dochter heeft wel grappig minifigs gemaakt (3 figs voor 6,99), mijn zoon een mooie tractor (60390) uitgekozen en zelf het vogelnestje (40639) meegenomen. Had eigenlijk gehoopt/verwacht dat het vogelhuisje (31143) er wel zou staan, maar helaas. Ook ontbrak volgens mij de volledige botanical collectie. Wel enkele grappige Legoland Exclusives gezien, maar mij kunnen inhouden. Meer Lego voor mezelf zou best leuk zijn, maar voorlopig hou ik het bij heel af te toe wat leuks en bij een geschikte gelegenheid iets voor de kinderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:54
Arosa schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:28:
Vandaag met de kinderen (4 en 7 jaar) naar Legoland Discovery Centre Scheveningen geweest, de kinderen vonden het erg leuk. Vooral het auto's bouwen en testen. Het hele concept is leuk opgezet en goed verzorgd. Maar wat een prijzen (wist ik van te voren), 23 euro entree per persoon, keertje drinken en een snoepje voor de kinderen 10 euro, wat zijn die foto's leuk weer 20 euro en toch nog iets bij de (souvenir)shop en parkeren. Dagje uit met zijn drieën kost zo makkelijk 160 euro. Ik vond het leuk voor een keer en kinderen willen graag nog een keer, maar vond omvang van de attracties niet echt lekker in verhouding staan met de prijs.

Mijn dochter heeft wel grappig minifigs gemaakt (3 figs voor 6,99), mijn zoon een mooie tractor (60390) uitgekozen en zelf het vogelnestje (40639) meegenomen. Had eigenlijk gehoopt/verwacht dat het vogelhuisje (31143) er wel zou staan, maar helaas. Ook ontbrak volgens mij de volledige botanical collectie. Wel enkele grappige Legoland Exclusives gezien, maar mij kunnen inhouden. Meer Lego voor mezelf zou best leuk zijn, maar voorlopig hou ik het bij heel af te toe wat leuks en bij een geschikte gelegenheid iets voor de kinderen.
Oh jee, ik vond vanmiddag de popcorn in het Circustheater al belachelijk duur met €6,50 en ik houd mijn hart vast voor de kosten van de parkeergarage morgenmiddag… wij gaan morgenochtend naar het Discovery Centre. Ik denk dat ik de kids maar stevig laat ontbijten😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Zo dan wat een prijzen!
Dan weet ik in ieder geval waar wij niet naartoe hoeven :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 15:48
Een dagje efteling is een stuk duurder >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Webgnome schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:02:
Gelukkig gaan we daar ook nooit heen :+
(en niet alleen om die reden).

[ Voor 7% gewijzigd door QuattroNL op 25-02-2023 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:30
Timx2 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:43:
[...]

Oh jee, ik vond vanmiddag de popcorn in het Circustheater al belachelijk duur met €6,50 en ik houd mijn hart vast voor de kosten van de parkeergarage morgenmiddag… wij gaan morgenochtend naar het Discovery Centre. Ik denk dat ik de kids maar stevig laat ontbijten😜
Ik moet wel bekennen dat ik voor het parkeren de meest luie oplossing had gekozen, de Apcoa Parking Kurhaus, zonder reservering ofzo, daar zijn goedkopere alternatieve voor te verzinnen. De loopafstand vanaf die garage is wel perfect en dat vond ik voor mijn situatie belangrijker.

Ik zou de foto's een volgende keer achterwege laten en het activity-pack (voor 5 euro per kind) zou ik zeker niet nog een keer doen.

Voor de duidelijkheid, het activity-pack is een keycord met daaraan allerlei papieren kaartjes met kleine opdrachtjes bij alle thema's. Maar het valt makkelijk uit elkaar en zo bijzonder is het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ga vandaag weer de draad oppakken om verder te bouwen aan mijn LEGO DeLorean van BTTF. Echter kom ik uit op de driesprong:

- De auto uit BTTF 1, met lange geleidingsmast en plutoniumkamer
- De auto uit BTTF 2 met Mr. Fusion i.p.v. de plutoniumkamer en mast.
- De auto uit BTTF 3 die gelijk is aan deel twee, maar met spoorwielen en een plaat met elektronische zekeringen op de motorkap.

Kan je na afloop de auto eenvoudig modulair ombouwen, of gebruik je ook steentjes die ook voor een andere module gebruikt worden?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:35
Na een paar maanden niet heel veel met lego gedaan te hebben ben ik maar eens begonnen met me winter kerst sets af te breken, hele vitrine kast staat nog vol heb nu alleen het chinees nieuwjaar 80109 uit elkaar gehaald, nog een hoop te doen.

En gister en vandaag een licht set in het assembly sqaure gebouwd, de set is van briksmax ben er ongeveer een uurtje of 5 mee bezig geweest, voor het mooiste resultaat heb ik wel met een klein vijltje geultjes gevijld in sommige blokken, anders krijg je kieren waar de draden door heen gaan, dat ziet er niet uit, ik snap dat niet iedereen dit wil doen, maar ik heb genoeg reserve lego of het kost een paar euro om de geveilde blokken weer te vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KX0n1GOxL1Vrq9RyHT2hFht8YjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPA1jRfNXPjO08KazcUUFEQr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nog een setje liggen voor de corner garage, voor mijn andere modulars ga ik ze ook bestellen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
Vandaag de laatste hand aan deze jongen gelegd...zit weer knap in elkaar!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojBD6zcl3SY2mba4r_fCqlYBrVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXlkpLtazu84K9XDiWAsE3Xq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CwC4mkZVmkYNFfiSTPbzFHcclY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56s5vaanbGZp86X4JwyqvrWA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zrLI8UJCye6G7agDgcdX6wkSdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QCAqc34vj7so0JSGMldn3XTD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzkPFljCuzr3aN0oB9xFfE8nwnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KylDP2yENsntojbmeATwafYy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnEeKWODs2p9HvXC2O997mY_AFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95G41ZBTWCs3gefbcTB2nU2A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Webgnome schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:02:
Appels met peren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:15
gizmokat schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:53:
Na een paar maanden niet heel veel met lego gedaan te hebben ben ik maar eens begonnen met me winter kerst sets af te breken, hele vitrine kast staat nog vol heb nu alleen het chinees nieuwjaar 80109 uit elkaar gehaald, nog een hoop te doen.

En gister en vandaag een licht set in het assembly sqaure gebouwd, de set is van briksmax ben er ongeveer een uurtje of 5 mee bezig geweest, voor het mooiste resultaat heb ik wel met een klein vijltje geultjes gevijld in sommige blokken, anders krijg je kieren waar de draden door heen gaan, dat ziet er niet uit, ik snap dat niet iedereen dit wil doen, maar ik heb genoeg reserve lego of het kost een paar euro om de geveilde blokken weer te vervangen.
Vraagje: als je veel extra blokjes hebt, is het dan niet ook een optie om in plaats van veilen kleine gaatjes 'in te bouwen' in het bouwwerk? :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap