Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 276 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.229 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Speedy55 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:10:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb die Porsche ook, maar heb die nog wat meer politie gemaakt.
wat is met de inhoud van je gifje? ziet eruit alsof deze uit 1997 komt :X

//edit; aah nu zie ik het; zwaailampjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 15-02-2023 12:13 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

himlims_ schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:13:
[...]

wat is met de inhoud van je gifje? ziet eruit alsof deze uit 1997 komt :X

//edit; aah nu zie ik het; zwaailampjes :)
Ja had filmpje omgebouwd naar en gif via zo een website, zodat ik hem hier kon uploaden. Dus ja kwaliteit is ruk, maar het kon mijn verhaal onderbouwen.

Standaard zaten die zwaailampjes niet bij de kit, maar ik heb later er 3 lampjes ingezet die blauw knipperen, doordat de timing van de lampjes verschillen gaat hij zwaaien als het ware, soms lopen ze echter wel gelijk.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:37
Ik had hier een tijdje geleden mensen gezien die op een site al hun blokjes in voerden waarna de sets naar boven kwamen met procenten. Maar ik kan helaas die posts niet vinden.
Ik heb wel gevonden dat je in bricklink per onderdeel kan zien in welke sets ze zitten maar ik heb van iemand hele bakken over gekocht dus dat is wat lastig per blokje

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Snowhite0901 Ik denk dat je eens naar https://rebrickable.com moet kijken. Daar kun je blokjes invoeren en dan sets zoeken die hoog in % scoren met het aanbod van blokjes wat je hebt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlvAkND0hHb0HII-Nok-FxVZb1A=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkZKJnNP7yvGMYQTFjefAIVT.jpg?f=fotoalbum_small

https://rebrickable.com/m...m-castle-doors-for-10305/

https://rebrickable.com/m...nights-castle-ramp-10305/

Toegepast op mijn castle. Erg leuke aanpassingen naar mijn idee. De standaard loophelling was maar niks. Deze doet meer recht. En nu ook een mooie deur bij het kasteel. Die ook op slot en grendel kan door een balk wat ook geinig is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gisteren twee plankjes opgehangen om mijn sets mooi neer te kunnen zetten uit de grijpgrage handjes van mijn kids (3 en 6, mijn zesjarige weet wel dat ze eraf moet blijven)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ki6BXS74GwaWIQnVpEhzBZBbE8M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5FZZ8gj4ts31mhwbP4LaoC8.jpg?f=fotoalbum_large
Er onder zie je overigens de paradijsvogel plant en de orchideeën. Ben ook fan van de Botanical collection.

Ik heb de CAT D11 ook nog. Wil uiteindelijk een paar machines uit de serie Gold Rush van Discovery bouwen. Nog even sparen voor de frontloader en een graafmachine. Ik geloof dat die emmerwiel graafmachine is om te bouwen tot een grond scheidingsmachine, beetje vergelijkbaar met de machines die ze in Gold Rush ook gebruiken.

Ben ooit begonnen met de aanschaf van die emmerwiel graafmachine, ik wilde een grote set kopen, maar de bekende grote sets van auto's toen vond ik te duur en of niet mooi genoeg. Toen ik deze zag staan, deed me dat erg denken aan die keer dat ik met mijn vader naar de bruinkool mijn was gegaan waar afgelopen maand die protesten zijn geweest. Die graafmachines die ze daar hebben zijn nog veel groter dan op basis waarvan deze is gebouwd.
Ik heb het niet exact bijgehouden, maar ben er een uurtje of 18 mee bezig geweest, verdeeld over 5 dagen.
Er zit enorm veel techniek in. In het begin weet je globaal wel waar je mee bezig bent, behalve het aandrijvingsgedeelte. Dat is echt abracadabra. Echt heel knap bedacht!

Die Volvo Truck ben ik 6-8 uur mee bezig geweest in 2 dagen tijd.
Mooie set ook, met 3 versnellingen, het stuurmechanisme en de bak die kan kiepen. Het is ook leuk om er mee te rijden, eigenlijk leuker om er mee te spelen dan de bovenstaande graafmachine. Vooral mijn zoontje vind het fantastisch om zijn speelgoed erin te doen. Je moet alleen geduld hebben en het lijkt alsof hij niet erg soepel rijdt. Al heb ik er wel enorm op gelet om de draaiende delen soepel te laten draaien. De werkende cilinders heb ik al inactief gemaakt.

Moet nog iets verzinnen waar de CAT D11 bulldozer kan staan.

[ Voor 32% gewijzigd door jules op 16-02-2023 12:26 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• froid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:45
jules schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:39:
Gisteren twee plankjes opgehangen om mijn sets mooi neer te kunnen zetten uit de grijpgrage handjes van mijn kids (3 en 6, wel weet mijn zesjarige wel dat ze eraf moet blijven)

[Afbeelding]
Er onder zie je overigens de paradijsvogel plant en de orchideeën. Ben ook fan van de Botanical collection.

Ik heb de CAT D11 ook nog. Wil uiteindelijk een paar machines uit de serie Gold Rush van Discovery bouwen. Nog even sparen voor de frontloader en een graafmachine. Ik geloof dat die emmerwiel graafmachine is om te bouwen tot een grond scheidingsmachine, beetje vergelijkbaar met de machines die ze in Gold Rush ook gebruiken.

Ben ooit begonnen met de aanschaf van die emmerwiel graafmachine, ik wilde een grote set kopen, maar de bekende grote sets van auto's toen vond ik te duur en of niet mooi genoeg. Toen ik deze zag staan, deed me dat erg denken aan die keer dat ik met mijn vader naar de bruinkool mijn was gegaan waar afgelopen maand die protesten zijn geweest. Die graafmachines die ze daar hebben zijn nog veel groter dan op basis waarvan deze is gebouwd.
Ik heb het niet exact bijgehouden, maar ben er een uurtje of 18 mee bezig geweest, verdeeld over 5 dagen.
Er zit enorm veel techniek in. In het begin weet je globaal wel waar je mee bezig bent, behalve het aandrijvingsgedeelte. Dat is echt abracadabra. Echt heel knap bedacht!

Die Volvo Truck ben ik 6-8 uur mee bezig geweest in 2 dagen tijd.
Mooie set ook, met 3 versnellingen, het stuurmechanisme en de bak die kan kiepen. Het is ook leuk om er mee te rijden, eigenlijk leuker om er mee te spelen dan de bovenstaande graafmachine. Vooral mijn zoontje vind het fantastisch om zijn speelgoed erin te doen. Je moet alleen geduld hebben en het lijkt alsof hij niet erg soepel rijdt. Al heb ik er wel enorm op gelet om de draaiende delen soepel te laten draaien. De werkende cilinders heb ik al inactief gemaakt.

Moet nog iets verzinnen waar de CAT D11 bulldozer kan staan.
Mooi plan om Gold Rush te gaan spelen :) ik heb zelf ook de Volvo en de Liebherr graafmachine. Moet wel zeggen dat het hele app control me een beetje tegen staat om er echt actief mee te spelen. Als je met de bulldozer je berg stenen bijeen veegt en ze met de kraan in de dumper wil gooien moet je óf 3 keer connecten óf 3 devices hebben. Daarom trekt de sleepwagen me ook nog wel, daar kan je mee rijden en spelen zonder device

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:48

almightyarjen

When does the hurting stop?

froid schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:10:
[...]

Mooi plan om Gold Rush te gaan spelen :) ik heb zelf ook de Volvo en de Liebherr graafmachine. Moet wel zeggen dat het hele app control me een beetje tegen staat om er echt actief mee te spelen. Als je met de bulldozer je berg stenen bijeen veegt en ze met de kraan in de dumper wil gooien moet je óf 3 keer connecten óf 3 devices hebben. Daarom trekt de sleepwagen me ook nog wel, daar kan je mee rijden en spelen zonder device
Nooit bij stilgestaan, maar dat is idd wel een dingetje. Lego zou eens onderzoek moeten doen of het uit kan om afzonderlijke afstandsbedieningen (modulair en uitbreidbaar) op de markt te brengen. Ik kan me voorstellen dat hier vraag naar is. Ikzelf heb andere software in mijn 42124 geschoten zodat deze niet meer alleen via de app maar via een treinen afstandsbediening te bedienen is. Op die manier kunnen mijn kids er lekker mee spelen zonder bij die activiteit ook al een smartphone in hun handen te hebben (ik probeer dat (nu het nog kan) te beperken).

Ik vind het een enorme beperking dat PU alleen via een app te bedienen is. Scheelt kosten, maar als losse aankoop aanbieden zou een oplossing kunnen zijn. Maar wellicht heeft Lego dat al onderzocht en blijkt hiervoor te weinig vraag te zijn.
/old

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

froid schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:10:
[...]

De Liebherr komt niet voor in Gold Rush, vandaar ook geen interesse erin. Al lijkt het mij ook wel een uitdagende set om te bouwen.
Ik heb mijn oude telefoons nog, dus kan eventueel meerdere devices gebruiken om met diverse spullen te spelen. Maar ik begrijp de uitdaging wel. Ik zal waarschijnlijk niet tegelijkertijd met de truck en de bulldozer gaan spelen. Te meer omdat de bulldozer voorbereidende dingen doet en de truck hopt tussen graafmachines en wellicht een frontloader.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

almightyarjen schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:19:
[...]

Nooit bij stilgestaan, maar dat is idd wel een dingetje. Lego zou eens onderzoek moeten doen of het uit kan om afzonderlijke afstandsbedieningen (modulair en uitbreidbaar) op de markt te brengen. Ik kan me voorstellen dat hier vraag naar is. Ikzelf heb andere software in mijn 42124 geschoten zodat deze niet meer alleen via de app maar via een treinen afstandsbediening te bedienen is. Op die manier kunnen mijn kids er lekker mee spelen zonder bij die activiteit ook al een smartphone in hun handen te hebben (ik probeer dat (nu het nog kan) te beperken).

Ik vind het een enorme beperking dat PU alleen via een app te bedienen is. Scheelt kosten, maar als losse aankoop aanbieden zou een oplossing kunnen zijn. Maar wellicht heeft Lego dat al onderzocht en blijkt hiervoor te weinig vraag te zijn.
/old
Ik heb nog niet geprobeerd of je met een prive en werk profiel en dus twee dezelfde control+ apps op één device, verschillende apparaten kan bedienen. Mijn vermoeden is van niet.

Als ik meerdere apparaten heb die je om en om zou moeten gaan bedienen, dan zou ik er wellicht wel oren naar hebben, mits de prijs wel in verhouding staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:53

L23

Zondag de Gemotoriseerde vuurtoren 21335 besteld en gisteren begonnen met bouwen. Leuke set. Gisteren twee zakjes gebouwd en denk dat ik de komende dagen elke dag twee zakjes bouw, dan is ie maandag af.
Ik vind het zeker de aankoop waard, maar zelfs in de aanbieding vind ik het een vrij dure set. Natuurlijk betaal je voor de motor en de verlichting. Maar qua aantal stenen is deze set vergelijkbaar met de Middeleeuwse Smid 21325.

Ik zet in ieder geval eerst de set in elkaar. Maar lijkt me een leuk idee om het daarna te automatiseren. Nog even uitzoeken hoe en wat. Zijn er hier mensen die aanpassingen hebben gedaan aan de vuurtoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:54
Zijn er hier mensen die aanpassingen hebben gedaan aan de vuurtoren?
Ik heb het juist vereenvoudigd en uiteindelijk het gemotorizeerde eruit gehaald. Dit had puur te maken met de grootte, ik heb namelijk ook de hele berg eronder weggehaald en alles nu geplaatst op 20 noppen bij 20 noppen, puur uit ruimte gebrek.
De set ook gekocht omdat het visuele mij aantrok, als kustbewoner hebben vuurtorens een zekere aantrekkingskracht (overigens wel met meer architectuur).
Geen licht dus meer en geen motor, dat zat immers allemaal netjes verborgen in de rotspartij. Ongetwijfeld is het mogelijk een rotspartij van 20 bij 20 te maken, maar zoveel tijd / zin had ik niet, misschien iets voor andere keer....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 13:33
Ik ben nu een jaartje weer met Lego bezig en Gold Rush was voor mij ook een inspiratie. Begonnen met de D11 (mooie build), toen de Liebherr gescoord (marktplaats sealed voor 275 en wat een build!) en tijdje geleden de Volvo 6x6 (vond ik de minste build) opgepikt.

Dus je kan wel raden dat ik vooral jaloers ben op je Emmerwiel graafmachine(!) en die prijs destijds (was toen vast ook duur, maar in vergelijking met nu :o), daar was ik helaas wat te laat voor, zulke prijzen omdat ie niet meer geproduceerd wordt ;(

[ Voor 13% gewijzigd door DennisZ88 op 16-02-2023 14:52 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Veel te weinig ballonnen..

Strava | AP | IP | AW

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:07
En ik mis de opstap/veranda verhoging.
Doe dan in elk geval inderdaad meer balonnen en maak hem een 10tje duurder :P

Aan de andere kant, mooie kans voor moccers :+ 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Bond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-09 12:46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:52

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

DennisZ88 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:51:
Ik ben nu een jaartje weer met Lego bezig en Gold Rush was voor mij ook een inspiratie. Begonnen met de D11 (mooie build), toen de Liebherr gescoord (marktplaats sealed voor 275 en wat een build!) en tijdje geleden de Volvo 6x6 (vond ik de minste build) opgepikt.

Dus je kan wel raden dat ik vooral jaloers ben op je Emmerwiel graafmachine(!) en die prijs destijds (was toen vast ook duur, maar in vergelijking met nu :o), daar was ik helaas wat te laat voor, zulke prijzen omdat ie niet meer geproduceerd wordt ;(
Bucket wheel van een tweaker overgenomen, maar de Liebherr wil ik nog graag. Prijzen zijn echt bizar ja, die 275 is best netjes, zou het er ook zo voor betalen!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcmDWUFlXGjVQxVpDWKd4lzqbLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HY5kvbRIbBwJ92Qv399yPmcK.jpg?f=fotoalbum_large

8)

Acties:
  • +46 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Had een goede reden om de boomhut weer op te bouwen gezien ie valt te combineren valt met de cabin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOPSFhRbs_BZ1jsxd2d-xtlJR9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LXD7LQQ9W1KSGRDCj3gawutf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
D. Ninjai schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:22:
Had een goede reden om de boomhut weer op te bouwen gezien ie valt te combineren valt met de cabin:

[Afbeelding]
leuke mini scene met de beer d:)b

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:14
Voor valentijn aan mijn vrouw gegeven.

Leuke set om te maken, maar wel vrij veel priegelen. Met mijn handen krijg ik kramp, maar m'n vrouw vond het heel leuk, zowel om te bouwen als neer te zetten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6L0jNIqq0rh4rSgZATKwUFIevDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9KNbZi0LzIeUBJmpaQivpFs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 14:49
TimFelten schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:54:
Voor valentijn aan mijn vrouw gegeven.

Leuke set om te maken, maar wel vrij veel priegelen. Met mijn handen krijg ik kramp, maar m'n vrouw vond het heel leuk, zowel om te bouwen als neer te zetten.[Afbeelding]
Nou nog even het kastdeurtje recht hangen. :P

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:14
Slappyjoez schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:20:
[...]
Nou nog even het kastdeurtje recht hangen. :P
Haha gelukkig heb ik de andere deurtjes niet op de foto 🤣.

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:39
De nieuwe BTS ideas set is nu officieel
https://www.lego.com/nl-nl/product/bts-dynamite-21339

Niets voor mij , kan ik nu al zeggen.

• L23

L23

D. Ninjai schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:22:

[Afbeelding]
Ben jaloers op jouw gevulde Billy kast. Deze week de vuurtoren in huis. Die Oude Viswinkel ga ik niet meer kopen. Maar gezien ik de Boomhut heb komt die A-frame boshut ook ooit in de collectie, mooie combi.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Gisteren 3 kabeltjes 9V 20 studs lang binnen gekregen, in deplorabele toestand (zoals verwacht/gekocht):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0GEHi1TpTUPab8glG2JhBxw_Qs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFUWqJ7fWJx4h5cpXbBBt6Vh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2Nul8hyf-s0g0k1q5B5FJyhCLc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H41CJymLqKqfRY9mCS9EIqBn.jpg?f=fotoalbum_tile

EvenYoutube filmje er bij gepakt hoe je ze open kan wrikken, open gemaakt, kabeltje er uit.
Nieuw kabeltje op lengte knippen. Een goede van 20 studs is, incl tegeltje 160mm lang, dus ~8mm/stud. 69 studs zou dus 550mm lang moeten zijn (incl tegeltje), en 560mm kabel.

Misschien niet noodzakelijk, maar ik vond het wel veel fijner werken, even de uiteinden van de kabel strippen en er een beetje soldeer aan. Geeft het net wat meer body/vlees voor de V-vorkje/pikkertjes in het steentje om contact te maken.
Eerst het kabeltje in het "bodempje" drukken met een kleine platte schroevendraaier voor de juiste vorm, daarna het kabeltje in het steentje en de uiteinden in de vorkjes drukken met de kleine platte schroevendraaier. Bodempje er in drukken (niet-kabel kant eerst!) en klaar. Na elk uiteinde even doorgemeten, en het resultaat getest met de batterijhouder en motortje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjH7WkHeUN1_NQdeGcH-ByCHkds=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZUzcdMUOTbF60Yh4ESdsT8S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5AdlFYo4ugP-SqlD74aB5WcAX4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m07fX4aIYc3kOaeNusrWunTH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iyejSaabJKjFlvmEnSph9qIk-k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPNWYHZC36kbEMXr6FEPSXhI.jpg?f=fotoalbum_tile

In plaats van €15 voor 2x slechte kwaliteit 69 lange kabeltjes (en €25+ voor goede) nu 3 stuks brakke 20 studs lange gekocht voor €2,75/st en €5 voor de Conrad 0,14mm2 kabel.
Not bad *O*
En avondje lekker friemelen en weer eens een beetje solderen enzo.

[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 17-02-2023 12:15 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

DennisZ88 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:51:

Grappig om te lezen dat Gold Rush niet alleen voor mij inspiratie was 8)

Ik weet niet meer exact hoe duur de emmerwiel graafmachine was. Ik heb iets in mijn hoofd van tussen de 160 en 220. Al kan ik me nauwelijks voorstellen dat ik er meer dan 180 aan uitgeven heb indertijd. Toen mijn buurman dat ding zag, zei hij me dat ze er gerust €500 voor vragen nu 8)7. Hij neust wel eens op Catawiki voor oude sets.

Moet zeggen dat ik de truck en de D11 ook op Marktplaats heb gekocht. Zag dat ik met Black Friday diverse deals voor deze bouwdozen gemist heb en dat ze op Marktplaats terecht waren gekomen voor 3 tientjes meer per stuk (gesealde doos). Als ik ze nieuw in de winkel had moeten kopen, dan had ik er serieus fors meer aan moeten uitgeven.

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 13:33
jules schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:00:
[...]

Grappig om te lezen dat Gold Rush niet alleen nooit mij inspiratie was 8)

Ik weet niet meer exact hoe duur de emmerwiel graafmachine was. Ik heb iets in mijn hoofd van tussen de 160 en 220. Al kan ik me nauwelijks voorstellen dat ik er meer dan 180 aan uitgeven heb indertijd. Toen mijn buurman dat ding zag, zei hij me dat ze er gerust €500 voor vragen nu 8)7. Hij neust wel eens op Catawiki voor oude sets.

Moet zeggen dat ik de truck en de D11 ook op Marktplaats heb gekocht. Zag dat ik met Black Friday diverse deals voor deze bouwdozen gemist heb en dat ze op Marktplaats terecht waren gekomen voor 3 tientjes meer per stuk (gesealde doos). Als ik ze nieuw in de winkel had moeten kopen, dan had ik er serieus fors meer aan moeten uitgeven.
Bedoelde je deze trouwens? Mooie alternatieve build!
Bouwinstructies 42055 + alternatieve built

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ja! Iets te lang geleden om nog mijn afschrijvingen te kunnen doorzoeken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

jules schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:33:
[...]

Ik zie dat ik er toen (augustus 2016) 230 EUR voor heb betaald bij een Bart Smit filiaal in Nijmegen. Helaas heb ik die toen gekocht in een rebels moment en achteraf toch wel spijt van. Leuk om een keer te bouwen, maar ligt al weer jaren in de doos...

[ Voor 19% gewijzigd door Sircuri op 17-02-2023 08:42 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Sircuri schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:39:
[...]

Ik zie dat ik er toen (augustus 2016) 230 EUR voor heb betaald bij een Bart Smit filiaal in Nijmegen. Helaas heb ik die toen gekocht in een rebels moment en achteraf toch wel spijt van. Leuk om een keer te bouwen, maar ligt al weer jaren in de doos...
Zijn hele veel vette mocs voor gemaakt. Alleen daarom al wilde ik hem hebben. (Nu nog de tijd om die te bouwen...)
Zou em dus niet zo maar afschrijven als ik jou was.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
L23 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:31:
[...]

Ben jaloers op jouw gevulde Billy kast. Deze week de vuurtoren in huis. Die Oude Viswinkel ga ik niet meer kopen. Maar gezien ik de Boomhut heb komt die A-frame boshut ook ooit in de collectie, mooie combi.
Aah tof! Ik laat me verrassen wat je met de sets van plan bent, maar op zichzelf zijn het al prachtige sets en vooral de vuurtoren heeft een bepaalde aantrekkingskracht die meteen de aandacht trekt. Heerlijke set om te bouwen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:39

QuattroNL

It is I.

D. Ninjai schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:04:
[...]
... en vooral de vuurtoren heeft een bepaalde aantrekkingskracht die meteen de aandacht trekt. Heerlijke set om te bouwen ook.
Ik en m'n vrouw vinden 'm ook zeker tof maar we hikken nogal tegen de prijs aan...

De A-frame cabin staat wel op m'n lijstje om te scoren als er een keer een mooie aanbieding is. Geduld.... :X

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

DropjesLover schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:57:
Gisteren 3 kabeltjes 9V 20 studs lang binnen gekregen, in deplorabele toestand (zoals verwacht/gekocht):
[Afbeelding][Afbeelding]

EvenYoutube filmje er bij gepakt hoe je ze open kan wrikken, open gemaakt, kabeltje er uit.
Nieuw kabeltje op lengte knippen. 69 studs zou denk ik 550mm lang moeten zijn (incl tegeltje), en 560mm kabel.

Misschien niet noodzakelijk, maa rik vond het wel veel fijner werken, even de uiteinden van de kabel strippen en er een beetje soldeer aan. Geeft het net wat meer body/vlees voor de V-vorkje/pikkertjes in het steentje om contact te maken.
Eerst het kabeltje in het "bodempje" drukken met een kleine platte schroevendraaier voor de juiste vorm, daarna het kabeltje in het steentje en de uiteinden in de vorkjes drukken met de kleine platte schroevendraaier. Bodempje er in drukken (niet-kabel kant eerst!) en klaar. Na elk uiteinde even doorgemeten, en het resultaat getest met de batterijhouder en motortje.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

In plaats van €15 voor 2x slechte kwaliteit 69 lange kabeltjes (en €25+ voor goede) nu 3 stuks brakke 20 studs lange gekocht voor €2,75/st en €5 voor de Conrad 0,14mm2 kabel.
Not bad *O*
En avondje lekker friemelen en weer eens een beetje solderen enzo.
Mooi om te zien dat je deze kabels nieuw leven geeft.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

magic_nl schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:45:
[...]

Mooi om te zien dat je deze kabels nieuw leven geeft.
Ik moet wel zeggen dat het niet de originele kabels zijn.
De originele hebben een dikkere kern, en de doorsnede incl mantel is meer ◻◻ terwijl de gebruikte kabel oo is, en een wat dikkere kabel algemeen.
Maar een kniesoor die dat opvalt, en daar zijn die-hard LEGO bouwers toch niet zo van O-)

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

TepelStreeltje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:58:
[...]

Zijn hele veel vette mocs voor gemaakt. Alleen daarom al wilde ik hem hebben. (Nu nog de tijd om die te bouwen...)
Zou em dus niet zo maar afschrijven als ik jou was.
Dat is het niet. Ik merk dat ik dit soort Lego niet zo boeiend meer vind. Wellicht ooit nog een keer de Libherr, maar dat is meer omdat het me een gaaf apparaat lijkt om een keer te zien werken. Denk dat ik die een keer huur ofzo.
Ik heb laatst de vuurtoren gekocht en heb ook de black smid. Dat vind ik veel leuker merk ik.
De London Tower Bridge wil ik dan wel weer verkopen😬

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ben wel benieuwd naar de mocs dan van het emmerwiel.

Als ik mijn Gold Rush serie compleet heb, wil ik ook meer gaan huren als ik ga bouwen. Ik heb er de ruimte niet voor om dit formaat ten toon te stellen en uit de handen van mijn jongste te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
meesje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:47:
BTS Dynamite…. ik heb waarschijnlijk onder een steen gelegen. Weer een set die spoedig in de uitverkoop gaat? :)
https://www.bricktastic.n...ts-dynamite-gepubliceerd/
Denk dat je je daar op verkijkt, zou mij niks verbazen als deze set een van de best verkochte sets in azie gaat worden.

Die band is exht mega populair (wereldwijd)
Wij zijn gewoon de doelgroep niet. Heb er zelf niks mee maar vind deze set er leuker uitzien dan al die sitcom setjes uit de ideas serie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:35

Toppe

Oké ✅

Moet voor de Porsche even een nieuwe stand printen. Deze is en wit, en kapot, en er staat Bugatti op :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4NDoC9Xgi2LC3w-tbp0Z6lwWD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wXgeBJCnuLHm40JSzlUKoPx.jpg?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-09 21:35
dr86 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:11:
[...]

Denk dat je je daar op verkijkt, zou mij niks verbazen als deze set een van de best verkochte sets in azie gaat worden.

Die band is exht mega populair (wereldwijd)
Wij zijn gewoon de doelgroep niet. Heb er zelf niks mee maar vind deze set er leuker uitzien dan al die sitcom setjes uit de ideas serie.
Grote kans dat dit wereldwijd zomaar de best verkopende set ooit gaat worden. Niet dat ik hem zelf zou kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

D. Ninjai schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:04:
[...]
vooral de vuurtoren heeft een bepaalde aantrekkingskracht die meteen de aandacht trekt. Heerlijke set om te bouwen ook.
Eens. Hoop mensen lopen meteen naar de kast en zijn verwonderd. Erg grappig.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jules schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:33:
[...]

Met de wettelijke 7 jaar bewaartermijn van financiële gegevens en deze set is uit 2016 zou moeten betekenen dat deze gegevens nog bij je bank beschikbaar moeten zijn ;) >:)

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

jules schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:23:
Ben wel benieuwd naar de mocs dan van het emmerwiel.

Als ik mijn Gold Rush serie compleet heb, wil ik ook meer gaan huren als ik ga bouwen. Ik heb er de ruimte niet voor om dit formaat ten toon te stellen en uit de handen van mijn jongste te houden.
https://rebrickable.com/s...eel-excavator/#alt_builds

Alstu :)

Zijn ook meerdere gbc (great ball contraptions geloof ik) van te vinden, alleen die zag ik niet terug op rebrickable.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• L23

L23

Gemotoriseerde vuurtoren 21335 bouwt lekker weg. Inmiddels 9 van de 13 zakjes gebouwd. Bij het bouwen van de toren krijg ik een flashback naar de Saturn V :P Tot nu toe een leuke gevarieerde build.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJUhgV4dECqAFKtvnGG0_jfYxe8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u1mNAUKCqPK1dBm45lCnTqH3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

TepelStreeltje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 20:21:
[...]

Zijn ook meerdere gbc (great ball contraptions geloof ik) van te vinden, alleen die zag ik niet terug op rebrickable.
Vet! Misschien dat ik wel een keer een van die graafmachines ga maken.

Die TBM ziet er ook enorm indrukwekkend uit!

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 18-02-2023 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

djwice schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:03:
[...]

Met de wettelijke 7 jaar bewaartermijn van financiële gegevens en deze set is uit 2016 zou moeten betekenen dat deze gegevens nog bij je bank beschikbaar moeten zijn ;) >:)
Behalve dan dat ik van bank verwisseld ben in de tussentijd :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
jules schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 00:45:
[...]

Behalve dan dat ik van bank verwisseld ben in de tussentijd :F
Dat houdt onverlet dat jouw vorige bank nog steeds wettelijk verplicht is die informatie 7 jaar te bewaren. En jij recht op inzage hebt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door djwice op 18-02-2023 08:29 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

djwice schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:28:
[...]

Dat houdt onverlet dat jouw vorige bank nog steeds wettelijk verplicht is die informatie 7 jaar te bewaren. En jij recht op inzage hebt. :)
Ik had afschriften gedownload en daarin gezocht. Maar helaas, niets gevonden. Denk dat ik het cash heb afgerekend. Wel jammer, had het ook graag willen weten!

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 18-02-2023 08:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Die Lego Speed Champions zijn te leuk om te verzamelen of te laten liggen wanneer je eentje tegen komt...
Net in Riga de 2F2F Skyline tegen gekomen voor €29. En meegenomen.
En op mn flikker gekregen van mn vrouw dat ik dan ook wat voor mn zoontje dat naast me liep moest kopen :$

BThGvNeOA

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:39

QuattroNL

It is I.

DropjesLover schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:11:
Die Lego Speed Champions zijn te leuk om te verzamelen of te laten liggen wanneer je eentje tegen komt...
En op mn flikker gekregen van mn vrouw dat ik dan ook wat voor mn zoontje dat naast me liep moest kopen :$
Leuk die sig van je, alleen heb je het zelf over 2F2F.
Wel even consequent blijven he :+ _/-\o_ _O-

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdieren
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 12:30
[...]

pv-productions heeft er een aantal (instructies te koop)

https://pv-productions.co...55-pack-mining-factories/

(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 11:42
Benieuwd of ik even advies mag inwinnen:
Ik wil mijn mos eisley cantina set verkopen, gezien deze wat waard zou moeten zijn en nu in de kast niks staat te doen.
Hoe verkopen jullie je sets 2de hands? Of waar let je op bij de koop van een 2de hands set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Xecuter NL schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:46:
Ik wil mijn mos eisley cantina set verkopen, gezien deze wat waard zou moeten zijn en nu in de kast niks staat te doen.
Hoe verkopen jullie je sets 2de hands? Of waar let je op bij de koop van een 2de hands set?
Qua waarde toch niet heel bijzonder? Set is nog steeds te koop. Denk dat je er tweedehands 275 a 300 euro voor kan krijgen.
Zelf twee keer oude Lego sets verkocht via Marktplaats. Probeer altijd alles duidelijk op de foto te krijgen en in de beschrijving geef ik duidelijk aan wat er wel en niet aanwezig is. Hier let ik bij een tweedehands aankoop ook op, hoe meer informatie en foto's hoe beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 19:41
DropjesLover schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:11:
dan zeg ik altijd, kijk lief wat ik voor onze jongen heb gekocht.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Ik heb een kleine cylinder gemaakt van LEGO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cgbqBMUJsbSbRwAUwXyUssyN28=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2HnGu0FU7zMC9gJ94MCYtQAb.png?f=fotoalbum_large
4x4x9 en je kunt er bijvoorbeeld een bloem op plaatsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUIJ9C1i6uk9ex-H2r89TF6zAZc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m9wCQhnvGMGfB6b1OSTKc4Du.png?f=fotoalbum_large

De GRATIS bouwinstructie in PDF kun je vinden op https://rebrickable.com/m...und-vase-with-a-daffodil/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Ik verkoop meestal via BrickLink, daar is de gemiddelde verkoopprijs voor deze set 2e hands op dit moment €235 en nieuw €280.70. Van deze set wordt er in onze regio per maand een 2e hands en 4 nieuwe verkocht.

[ Voor 5% gewijzigd door djwice op 18-02-2023 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 19:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Afgelopen jaar het ėėn en ander gekocht via Marktplaats, daarnaast zelf ook wat sets verkocht.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

[...]

https://pv-productions.co...ry/building-instructions/

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 19:41
Ik zag op Reddit een leuke MOC vanpeach castle, nog geen instructies beschikbaar, maar hoeveel sets zoudne dit zijn 4?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gK22oymY0l-nsihdP2Qi-8Z6bJk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cQRXMn80EL7Y7eBk8FRCmjvl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14pYaKpoSYGeKiiaiHGKDwAOS84=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LBgSIDeacfIabEQrAo2UXWpe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

@korenpc Niet alle stenen zitten in set 71408, dus 4 keer die set is niet genoeg. Verwacht niet dat je dit enkel met een combinatie van sets kan maken, maar ook losse stenen moet kopen. Dat is ook het makkelijke van digitaal deze MOC bouwen.

MOC Princess Peach's Castle - Minifigure Scale

Ik lees op Reddit dat ze de Lego stenen besteld heeft om de set daadwerkelijk te bouwen. Instructies volgen later.

[ Voor 35% gewijzigd door L23 op 19-02-2023 13:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Update pab Brussel 2023-02-16

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxQOxKYUr_LW2sLRljTrwx3vVxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3B5Lqj9OS2sqLigJQjUqm0E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
L23 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:54:
@korenpc Niet alle stenen zitten in set 71408, dus 4 keer die set is niet genoeg. Verwacht niet dat je dit enkel met een combinatie van sets kan maken, maar ook losse stenen moet kopen. Dat is ook het makkelijke van digitaal deze MOC bouwen.

MOC Princess Peach's Castle - Minifigure Scale

Ik lees op Reddit dat ze de Lego stenen besteld heeft om de set daadwerkelijk te bouwen. Instructies volgen later.
Je kunt hier CSV bestanden downloaden met welke onderdelen in welke set zitten:
https://rebrickable.com/downloads/

Je kunt daardoor - als je deze in een sql tabel laad - als je de onderdelenlijst hebt met een query uitzoeken welke sets je nodig hebt.

Zelf gebruik in AWS Athena ( PrestoDB ) met Glue Data Catalog tabellen ( Apache Hive ) met de bestanden ongewijzigd op S3 ( = flat files).

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Ik ben weer wat verder met de detaillering van de rode kraan, bedankt voor de suggesties voor de details op de kraan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yx_7p0EGgJXIe6Uk4x5cBXYkyKw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1JAZU9kNEqrLDhitMWRB9NL.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWyPMfb-bxAblVkgMErnQ_0CDdg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDNd4wQHHYVp15Jih76p26J8.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvm28c5sYzlkzgOjHPPLjIHbr7M=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXnwEyRMWib2IfcCQMz5KDOc.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikNhEoWfnoqebXekq3XfihwkDDw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1Qq76ftbq3EhYEMPMLyeTfS.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gR458BcM5mALdF2UzAmtn4pYfgY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQ4wdNJtbLCL9NWbT22oVblu.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ika9nRYBbqbc7503HtwRXYUFZg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwZLdfznHBfVEN2bAGtPShqz.jpg?f=fotoalbum_small

Meer info in de Work In Progress video: https://youtu.be/MQJC0l9ky1E

Volgende stap is alles aansluiten op de microcontroller en het zaakje in beweging krijgen :)

[ Voor 31% gewijzigd door almightyarjen op 19-02-2023 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:02
Leuk gedaan weer ! _/-\o_
@almightyarjen

[ Voor 38% gewijzigd door mir4dor op 19-02-2023 17:24 ]

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Als het goed is niet meer nu?

Lol, ninja edit failed :D

[ Voor 7% gewijzigd door almightyarjen op 19-02-2023 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:47

Shabbaman

Got love?

almightyarjen schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:06:
Ik ben weer wat verder met de detaillering van de rode kraan, bedankt voor de suggesties voor de details op de kraan!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meer info in de Work In Progress video: YouTube: Automated container terminal WIP E43: detailing the red crane

Volgende stap is alles aansluiten op de microcontroller en het zaakje in beweging krijgen :)
Leuke kraan! Eigenlijk zou je hem aan het einde wat langer moeten maken: daar kan de kraan dan de container in de stack plaatsen of van/op een vrachtwagen laden.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Shabbaman schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:49:
[...]

Leuke kraan! Eigenlijk zou je hem aan het einde wat langer moeten maken: daar kan de kraan dan de container in de stack plaatsen of van/op een vrachtwagen laden.
Dat idee is er geweest maar dan moet de hele kraan aangepast worden: breedte van container is te groot voor de supports nu; past er niet doorheen. De andere kraan gaat een mogelijkheid voor het laden van een vrachtwagen krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:06:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meer info in de Work In Progress video: YouTube: Automated container terminal WIP E43: detailing the red crane

Hebben die twee kraanmachinisten daar nou gewoon een complete barista / Jura koffiemachine achter zich staan? :D
Bedoel: niks tegen goede koffie, maar dat soort dingen in een spoorkraan is niet realistisch. Dat soort functies mogen meestal al blij zijn als ze een eigen Senseo neer mogen zetten, en voor de rest automaten koffie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:04:
[...]

Hebben die twee kraanmachinisten daar nou gewoon een complete barista / Jura koffiemachine achter zich staan? :D
Bedoel: niks tegen goede koffie, maar dat soort dingen in een spoorkraan is niet realistisch. Dat soort functies mogen meestal al blij zijn als ze een eigen Senseo neer mogen zetten, en voor de rest automaten koffie.
Jup. En dat het niet realistisch is was precies het idee erachter :Y

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• L23

L23

Gemotoriseerde vuurtoren 21335 is af. Erg mooie set. En voor mij tot nu toe de meest gevarieerde bouwervaring. Ondanks dat ik blij ben met de aankoop en het in de aanbieding gekocht heb blijf ik het een vrij dure set vinden. Sets zoals de Middeleeuwse Smid voor de prijsverhoging in de aanbieding gekocht. En ik begrijp dat je ook betaalt voor de motor functies, maar die meerprijs geeft je geen extra bouwplezier.
Leuk dat de set gemotoriseerd is. De verlichting is prima. De motor had wat stiller gemogen, maar gezien de set op batterijen werkt is het voor af en toe demonstreren prima.

Ik wil later nog een keer de set automatiseren. Maar dan moet de motor wel stiller zijn. Eens kijken of die 9V motors uit de jaren 90 minder lawaai maken. Maar eerst weer eens verder met het Leeuwenridders kasteel, daar had ik nog maar 3 zakjes van gebouwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9d6T0g0UCk6yTkdl79KQm4DNik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alFFEroluRa5RGVFiWwYVdmB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

L23 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:45:
Gemotoriseerde vuurtoren 21335 is af. Erg mooie set. En voor mij tot nu toe de meest gevarieerde bouwervaring. Ondanks dat ik blij ben met de aankoop en het in de aanbieding gekocht heb blijf ik het een vrij dure set vinden. Sets zoals de Middeleeuwse Smid voor de prijsverhoging in de aanbieding gekocht. En ik begrijp dat je ook betaalt voor de motor functies, maar die meerprijs geeft je geen extra bouwplezier.
Leuk dat de set gemotoriseerd is. De verlichting is prima. De motor had wat stiller gemogen, maar gezien de set op batterijen werkt is het voor af en toe demonstreren prima.

Ik wil later nog een keer de set automatiseren. Maar dan moet de motor wel stiller zijn. Eens kijken of die 9V motors uit de jaren 90 minder lawaai maken. Maar eerst weer eens verder met het Leeuwenridders kasteel, daar had ik nog maar 3 zakjes van gebouwd.

[Afbeelding]
Zo gaaf, leuk die cmf ook ! Die heb ik zonder boot ook toegevoegd aan de fishing store.

Ik hoop echt nog op een goede aanbieding voor de vuurtoren. :) en ombouwen naar rood wit misschien, weet niet of dat reëel is.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Ond schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:01:
[...]

Zo gaaf, leuk die cmf ook ! Die heb ik zonder boot ook toegevoegd aan de fishing store.

Ik hoop echt nog op een goede aanbieding voor de vuurtoren. :) en ombouwen naar rood wit misschien, weet niet of dat reëel is.
Die cmf had ik afgelopen zomer al speciaal gekocht voor als ik ooit deze set zou kopen :P Mijn neefje had laatst zelf een aantal minifiguren samen gesteld in de Lego Store, kennelijk is er ook een matroos met rode boot van.

Wellicht al gezien, maar in de aanbiedingen topic een link waar de set momenteel 220 euro is, maar begrijp het als je op een nog betere aanbieding hoopt. Ombouwen naar rood wit moet te doen zijn. Is dan niet enkel wit door rood vervangen, maar ook kleinere witte en rode stenen kopen en mogelijk zijn de panelen die je dan op de toren plaatst iets minder stevig. Zelf alleen niet zo fan van losse stenen kopen omdat dat in verhouding duurder is. Het is al een dure set.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 21:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kceuqgRSZr_xC6Dtmt9TnsjLqgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4jYOpRFRoUrYvsi4zvmzpkE0.jpg?f=fotoalbum_large

yesss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
L23 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:45:
Ik wil later nog een keer de set automatiseren. Maar dan moet de motor wel stiller zijn. Eens kijken of die 9V motors uit de jaren 90 minder lawaai maken.
Helaas, dat is niet het geval. Vergelijk het met je electrische tandenborstel, als die stil zou zijn, zou iedereen hem altijd willen gebruiken. En er wordt dik aan verdient. Dus budget/ ruimte zat om die stil te maken. Toch is hij zo luid dat je er 's avonds je slapende huisgenoten mee wakker maakt...

Dus inbouwen tussen geluid absorberende dingen en zo bouwen dat er geen klankkast kan ontstaan. Dat de trilling niet doorgegeven wordt aan de tafel of plank waar het model op staat (rubber onderdelen / verend ophangen). Zorg er wel voor dat de warmte van de wrijving in de motor nog steeds weg kan.

https://bricks.stackexcha...s-the-quietest-lego-motor

https://www.quora.com/How...s-or-a-drone-so-very-loud

[ Voor 10% gewijzigd door djwice op 21-02-2023 10:11 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 14:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SSeq7P0aMebTOlJCNO6n3k_nAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/85QNlbvpIPDc9P2SzZ0pheox.png?f=fotoalbum_large
Via online veiling o.a. deze set gekocht, binnen paar dagen in huis. Erg benieuwd naar en leuk om met de kinderen samen te bouwen. Heb recent ook de 60304 rijplaten gekocht, past er leuk bij.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:15
Vanaf vandaag is de Moving Truck als GWP te krijgen bij Lego:
https://www.bricktastic.n...aanbieding-februari-2023/

Grappig, net nu ik komende maand zelf ook ga verhuizen :p

[ Voor 17% gewijzigd door Jakkus op 21-02-2023 08:59 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:58:

Jij hebt ook niet heel veel nodig om een Lego aankoop voor jezelf de verantwoorden :D ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:05

Je zult wel een enorme vloot van die verhuiswagentjes nodig hebben om je hele LEGO-stad te verhuizen. ;)

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 19:12

Ok, toegehapt.
De A-frame cabin stond toch op het verlanglijstje.
Wel stom dat op die ene cent wordt gekeken, dus heb ik er nog maar de jeep met otterhabitat bijgegooid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:15
@Afas Haha, nee! Afgelopen zaterdag liep ik heel per ongeluk langs de Lego Store in Utrecht, het is maar goed dat ik die niet om de hoek heb. Daar krijg je helemaal FOMO van! :p Zeker als mijn vriendin alle sets leuk vindt waarvan ik dacht: die laat ik aan me voorbijgaan. Zoals de A-frame cabin, en het Jazzkwartet. Maar ik heb me nog steeds weten in te houden (voor nu) :p
Het scheelt dat ik het nieuwe modulaire gebouw al wilde kopen, ik heb gewacht met die bestellen tot deze GWP er was, en meteen wat VIP-punten opgebruikt.

@Tc99m Haha, het is een vicieuze cirkel: je koopt Lego om een verhuiswagentje te kopen, vervolgens heb je nog meer verhuiswagentjes nodig :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Jakkus schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:07:
@Afas Haha, nee! Afgelopen zaterdag liep ik heel per ongeluk langs de Lego Store in Utrecht, het is maar goed dat ik die niet om de hoek heb. Daar krijg je helemaal FOMO van! :p Zeker als mijn vriendin alle sets leuk vindt waarvan ik dacht: die laat ik aan me voorbijgaan. Zoals de A-frame cabin, en het Jazzkwartet. Maar ik heb me nog steeds weten in te houden (voor nu) :p
Het scheelt dat ik het nieuwe modulaire gebouw al wilde kopen, ik heb gewacht met die bestellen tot deze GWP er was, en meteen wat VIP-punten opgebruikt.

@Tc99m Haha, het is een vicieuze cirkel: je koopt Lego om een verhuiswagentje te kopen, vervolgens heb je nog meer verhuiswagentjes nodig :p
Als je vriendin ook into Lego is, wordt de FOMO helemaal aangewakkerd natuurlijk :D

Ik heb het afgelopen half jaar amper Lego gekocht maar dat zal niet lang meer gaan duren vrees ik. Ik heb de 2 nieuwste modulars nog niet en ik zie ook niet echt aanbiedingen op die sets komen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
KrusT schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:01:
[...]

Ok, toegehapt.
Wel stom dat op die ene cent wordt gekeken, dus heb ik er nog maar de jeep met otterhabitat bijgegooid.
Niet alleen dat, de prijzen en de GWP drempelwaarde zijn er op ontworpen dat je die extra set die je niet gepland had te kopen, toch mee besteld om de GWP te kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
djwice schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:17:
[...]

Niet alleen dat, de prijzen en de GWP drempelwaarde zijn er op ontworpen dat je die extra set die je niet gepland had te kopen, toch mee besteld om de GWP te kunnen krijgen.
Daarom dat ik toch steeds vaker voor de GWP op Marktplaats ofzo kijk. Sets worden naar een aantal maanden een stuk goedkoper aangeboden waardoor GWP en eventuele punten (korting) alsnog duurder is. Alleen dat wachten is een dingetje... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:36
KrusT schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:01:
[...]

Ok, toegehapt.
Precies hetzelfde gedaan 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap