Gisteren twee plankjes opgehangen om mijn sets mooi neer te kunnen zetten uit de grijpgrage handjes van mijn kids (3 en 6, mijn zesjarige weet wel dat ze eraf moet blijven)
:strip_exif()/f/image/s5FZZ8gj4ts31mhwbP4LaoC8.jpg?f=fotoalbum_large)
Er onder zie je overigens de paradijsvogel plant en de orchideeën. Ben ook fan van de Botanical collection.
Ik heb de CAT D11 ook nog. Wil uiteindelijk een paar machines uit de serie Gold Rush van Discovery bouwen. Nog even sparen voor de frontloader en een graafmachine. Ik geloof dat die emmerwiel graafmachine is om te bouwen tot een grond scheidingsmachine, beetje vergelijkbaar met de machines die ze in Gold Rush ook gebruiken.
Ben ooit begonnen met de aanschaf van die emmerwiel graafmachine, ik wilde een grote set kopen, maar de bekende grote sets van auto's toen vond ik te duur en of niet mooi genoeg. Toen ik deze zag staan, deed me dat erg denken aan die keer dat ik met mijn vader naar de bruinkool mijn was gegaan waar afgelopen maand die protesten zijn geweest. Die graafmachines die ze daar hebben zijn nog veel groter dan op basis waarvan deze is gebouwd.
Ik heb het niet exact bijgehouden, maar ben er een uurtje of 18 mee bezig geweest, verdeeld over 5 dagen.
Er zit enorm veel techniek in. In het begin weet je globaal wel waar je mee bezig bent, behalve het aandrijvingsgedeelte. Dat is echt abracadabra. Echt heel knap bedacht!
Die Volvo Truck ben ik 6-8 uur mee bezig geweest in 2 dagen tijd.
Mooie set ook, met 3 versnellingen, het stuurmechanisme en de bak die kan kiepen. Het is ook leuk om er mee te rijden, eigenlijk leuker om er mee te spelen dan de bovenstaande graafmachine. Vooral mijn zoontje vind het fantastisch om zijn speelgoed erin te doen. Je moet alleen geduld hebben en het lijkt alsof hij niet erg soepel rijdt. Al heb ik er wel enorm op gelet om de draaiende delen soepel te laten draaien. De werkende cilinders heb ik al inactief gemaakt.
Moet nog iets verzinnen waar de CAT D11 bulldozer kan staan.
[
Voor 32% gewijzigd door
jules op 16-02-2023 12:26
]