Mijn T.Rex Rampage set (3120 stukjes) is klaar. 15 zakjes (sommige nummers hebben meerdere zakjes uiteraard), en 2 bouw-boekjes: 1 voor de T. Rex en de ander voor de grote poort. Kep er een bouwverslagje van gemaakt, en het heeft me 535 minuten (8 uur en 55 minuten) gekost aan bouwplezier. Kep wel gewoon rustig aan gedaan.
Ik vind het wel echt een hele vette set hoor!
Er zijn echter toch enkele opmerkingen die ik heb op deze set:
- de iconische scenes die weergegeven worden aan de achterkant van de grote poort zijn erg leuk. Je kunt niet echt naar de voor- én achterkant tegelijkertijd kijken als het gedisplayed staat. Dit geeft me het gevoel dat al die scenes eigenlijk niet helemaal thuishoren in deze set en het geheel zou daarbij dus een stuk eenvoudiger kunnen.
Maar, uiteindelijk is en blijft Lego ook gewoon speelgoed om mee te spelen, dus zo'n "poppenhuis"-idee is dan toch ook wel weer rechtvaardigd.
- de "zijkanten" van de poort-set bengelen redelijk los. Beetje flimsy, dit had echt wel wat beter gekund
- de T. Rex kon aan de buitenkant mijnsinziens iets meer "afgewerkt" worden met gladde blokjes ter afdekking.
- de poten van de T. Rex zijn volledig grijs, wat een totaal andere kleur heeft met de verdere, bruin/beige schakeringen. Het geheel misstaat niet echt slecht ofzo, maar ik zou er iets meer consistentie in willen
Dan ook positieve punten:
+ als je het lijf van de T. Rex bouwt in de eerste 2 zakjes, dan moet je een klein kikkertje in het lijf zetten, ter referentie aan "frog DNA", dat vond ik toch wel erg leuk! Je ziet er verder niks van ofzo, maar wel top!
+ De T. Rex build is heel bevredigend. Hij blijft stevig staan in de meeste houdingen, je kunt bijna alles bewegen. Zijn hoofd blijft wel wat bengelen, maar je kunt de hals wel bewegen, dus het gaat allemaal prima!
+ De iconische scenes van de film, de Dennis Nedry scene met de scheerschuim bus, de Ellie Sattler scene in het transformatorhuisje met de afgebeten, bebloede arm van Mr. Arnold, de WC-scene van Gennaro....De "geboorte" van het kleine raptortje uit het ei....Goeie aandacht voor de details!
+ de set is gewoon hartstikke gaaf!
De T. Rex is groot! Wel 70cm lang. Hier even ter vergelijking met een Mainecoon kat:
Overigens, sorteren jullie alle steentjes wanneer jullie een zakje openen, of kiepen jullie alles op tafel en begin je gewoon te bouwen zonder eerst te sorteren?