Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 279 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.194 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

Weet iemand hoe het ook al weer zit met paypal op de lego site als je vip korting in zet? Ik gebruik een 20 euro vip bon, maar moest toch de volle mep aan Paypal saldo hebben (zit geen kaart of rekening gekoppeld aan de Paypal) om af te rekenen. Best irritant, want in de bestelling zit ook een pre order, dat zal het nog wel complexer maken.

Die webshop van lego begint wel echt met de dag ouderwetser te voelen zeg. Al moet ik zeggen dat ze wel wat snelheid met verzenden gewonnen lijken te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Ond op 02-03-2023 08:33 . Reden: Foutje ]

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ond schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:32:
Weet iemand hoe het ook al weer zit met paypal op de lego site als je vip korting in zet? Ik gebruik een 20 euro vip bon, maar moest toch de volle mep aan Paypal saldo hebben (zit geen kaart of rekening gekoppeld aan de Paypal) om af te rekenen. Best irritant, want in de bestelling zit ook een pre order, dat zal het nog wel complexer maken.

Die webshop van lego begint wel echt met de dag ouderwetser te voelen zeg. Al moet ik zeggen dat ze wel wat snelheid met verzenden gewonnen lijken te hebben.
klantenservice gerucht gaat dat in loop van dit jaar met ideal betaald kan gaan wordne

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19
Ond schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:32:
Er wordt eerst een reservering bij PayPal gedaan, later wordt dit omgezet in een betaling van het juiste bedrag. blijkbaar is de reservering het volle bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

Ik zal het wel merken. Ik kon nu ook, denk door de pre order, niet kiezen voor op rekening betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Gisteren de Porsche 963 en Mclaren F1 LM + Solus GT opgehaald. Porsche al gebouwd, mooie auto maar 34!! stickers is toch wel erg veel van het goede. Van het weekend de Mclaren F1 LM bouwen, ik ga denk ik de Solus GT verkopen, ik vind die build erg lelijk als ik de foto's zo bekijk.

Ik zag nog dozen en dozen van de Nissan Skyline liggen, die was toch overal uitverkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
DCNY schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:01:
[...]

Dit, totaal onduidelijk helaas. Ik zit ook al lange tijd te wachten tot t Leeuwenridderskasteel eens buiten Lego om te koop gaat zijn, in de hoop m voor een leuke prijs te bemachtigen.

Ach, eerst eens de oude Rollercoaster op MP zetten om ruimte te creëren, iemand toevallig interesse? ;)
Denk niet dat dat gaat gebeuren. Doorgaans is dat na drie maanden en sommige sets blijven geheel exclusief bij LEGO beschikbaar. Retailers die de set wel verkopen, bestellen dit soort sets gewoon voor de adviesprijs, gooien er wat euro's bij op, profiteren van de VIP-punten en verkopen de GWP's los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Net even naar de Intertoys gelopen.

Beide nieuwe Clone Trooper helmen gehaald, waren daar in de aanbieding.
Morgen dagje vrij en dan de eerste bouwen :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:06

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mad-Matt schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:54:
Net even naar de Intertoys gelopen.

Beide nieuwe Clone Trooper helmen gehaald, waren daar in de aanbieding.
Morgen dagje vrij en dan de eerste bouwen :)
Was eigenlijk al vergeten dat gisteren de release date was. Blijf ervan balen dat Cody Phase 1 is, dat wordt een MOC dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:30
Loev schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:30:
Gisteren de Porsche 963 en Mclaren F1 LM + Solus GT opgehaald. Porsche al gebouwd, mooie auto maar 34!! stickers is toch wel erg veel van het goede. Van het weekend de Mclaren F1 LM bouwen, ik ga denk ik de Solus GT verkopen, ik vind die build erg lelijk als ik de foto's zo bekijk.

Ik zag nog dozen en dozen van de Nissan Skyline liggen, die was toch overal uitverkocht?
Die Solus lijkt wel niet helemaal af alsof er stukjes missen, niet met gladde steentjes afgewerkt zoals de meeste auto’s dat wel hebben. De kleur vind ik ook veel te zwart tov de echte wagen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Xqlus1ve schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:22:
[...]

Was eigenlijk al vergeten dat gisteren de release date was. Blijf ervan balen dat Cody Phase 1 is, dat wordt een MOC dus.
hehe, ik baal er juist van dat Rex Phase 2 is.

[ Voor 4% gewijzigd door Mad-Matt op 02-03-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09
Loev schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:30:
De Skyline is officieel per 1 maart te koop. Was daarvoor al te bestellen bij Lego (en wellicht sommige andere winkels) en was vaak uitverkocht (en bizarre prijzen op Marktplaats). Nu gewoon goed verkrijgbaar bij allerlei shops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mad-Matt schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:57:
[...]

hehe, ik baal er juist van dat Rex Phase 2 is.
Tijd voor een MOC dus!

nu nog Bacara, Gree, Neyo, Bly, etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Xqlus1ve schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Tijd voor een MOC dus!

nu nog Bacara, Gree, Neyo, Bly, etc :P
Volledige set Bad Batch.
Ze kunnen voorlopig nog wel ff vooruit met de serie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

OEH OEH, En Wolffe niet vergeten in F2 het liefst!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:16
Ik heb niks met auto's maar die Speed Champions zien er zo verzamelbaar uit dat ik ze bijna alsnog zou kopen! Jullie stralen allemaal veel bouwplezier uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:00
Karp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:19:
Ik heb niks met auto's maar die Speed Champions zien er zo verzamelbaar uit dat ik ze bijna alsnog zou kopen! Jullie stralen allemaal veel bouwplezier uit!
Helaas wel. Want als je er eenmaal aan begint :'( Heb er inmiddels ook al een kleine 10 stuks staan. Dus de nieuwe serie moet er dan ook maar komen.

De laatste SC was de James Bond auto, wat een heerlijke build was dat zeg.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 22:33

QuattroNL

It is I.

Totaal geen last van die verzamelwoede :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFxnpboL741jY-FjrAZOtkTmRWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LSKVIp3D1PoeA4yxpagf9X0j.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:59

L23

Ik vind het voor het formaat een boel leuke bouwtechnieken hebben, dus zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
ReVision. schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:57:
[...]

Volgens hun website is de prijs gewoon 399,99 euro en is hij niet op voorraad.
Kan actieprijs geweest zijn. Afgelopen maandag nog fysiek mee in mijn handen gestaan en getwijfeld. Maar die prijs gaat me toch nog wat te ver...... :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

fish?! tonijn iemand?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• weststar
  • Laatst online: 15-09 07:03
Vanmiddag de mijn oude lego opgehaald vanuit het ouderlijk huis. (lego uit de jaren 80)
Wat een feest! Een complete trip door Memory Lane zeg!

Meteen maar begonnen aan een retro build: 6368 een set die me het meest is bijgebleven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kx1qqqpAOOKwKXrSS40GysTQjN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMjhU0AWHMUQKFPk3egoGtmy.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
weststar schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:18:
Vanmiddag de mijn oude lego opgehaald vanuit het ouderlijk huis. (lego uit de jaren 80)
Wat een feest! Een complete trip door Memory Lane zeg!

Meteen maar begonnen aan een retro build: 6368 een set die me het meest is bijgebleven.

[Afbeelding]
Die heb ik ook, inclusief de vergeling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:15

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
....

[ Voor 168% gewijzigd door NotSoSteady op 02-03-2023 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:15

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

meesje schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:07:
[...]

Een stukje tekst er bij is ook altijd handig. :)
Wilde ik nog doen, maar moest toen vreselijk gaan koken. Dus gewoon ff snel de link gedumpt.

Maar goed: in augustus komt er dus een nieuwe Lego Architecture set van Himeji Castle...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:28

almightyarjen

When does the hurting stop?

De rode kraan heeft wat cable management ondergaan, al moet het deel bij de microcontroller nog gedaan worden. Daarnaast heb ik een I/O test uitgevoerd. In een video op mijn Work In Progress kanaal zijn de eerste bewegingen van de kraan te zien: YouTube: Automated container terminal WIP E44: first movement of the red crane!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LE66GOc3CHOv3_VTiZgFMd60CcI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBTLSI1n40B9Ueaf5qQF5mYM.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7m9Z3Ejh5Bld_QLgR8zSUUZkCY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAMxIHs4ohvAklZ3MKV15GWU.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTlXiPE-Y-r5dSME2ZXHOBLyoIk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhjfG3UxK0W56kp0XXebcZVB.jpg?f=fotoalbum_medium]

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:01
De Lambo "build" is mij zo goed bevallen dat ik de R34 Skyline van 2F2F ook maar besteld heb :P

@weststar Ha cool, die heb ik ook nog ergens in een van de vele dozen liggen :)

[ Voor 19% gewijzigd door PdeBie op 02-03-2023 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:14

DropjesLover

Dit dus ->

QuattroNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:34:
[...]

Totaal geen last van die verzamelwoede :+
[Afbeelding]
Wat voor kastjes zijn dat? Vraag voor een vriend O-)

Afgelopen week de Skyline gekocht, maar ja, dan moet er natuurlijk ook Dom's Charger bij he... En ik zag de James Bond te koop, en een polybag andere auto (misschien leuker samen met mn zoontje). Nu al 6 Speed Champions :p

M'n geclaimde vensterbank begint wat vol te raken aan projecten O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1TmrfAzTVgsXiNyuGfpZxhMDl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4uApI6yAKcl5k5O6t9rndOp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btb84KHfvwK_hifzLW7hS__obDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irmZAb6pWA05xjsERtWRh02X.jpg?f=fotoalbum_large

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:14

DropjesLover

Dit dus ->

Afas schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:59:
[...]
Yay voor waterstofperoxide en zonnige dagen :D

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Stormtrooper schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:45:
[...]

Wilde ik nog doen, maar moest toen vreselijk gaan koken. Dus gewoon ff snel de link gedumpt.

Maar goed: in augustus komt er dus een nieuwe Lego Architecture set van Himeji Castle...
ohhhh, die vind ik wel heel interesant, ben benieuwd hoe die eruit gaat zien!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

DropjesLover schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:50:
[...]
Wat voor kastjes zijn dat? Vraag voor een vriend O-)
Die zijn van de Ikea Besta serie, in mijn geval 20cm diep.
De glazen plankjes zijn zeer slecht te krijgen dus check die eerst mocht je dit soort kastjes willen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ond

Ond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkYVQL8jqzgzjNOehVUpbqOk1-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nq64H7j7FvxuRdouOrgEXLq.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb inmiddels zelf de moving truck gebouwd, heb hem hier nog niet gezien geloof ik. Nog even zonder stickers, weet nog niet of die er op komen. En alle meubels heb ik nog niet gebouwd ook (is apart zakje).

Erg leuk, ik vind het super dat ze wat klassiekere autootjes maken die passen bij de modular reeks. :) Even los van verkrijgbaarheid en drempels voor de gwp dan.

Enige kritiekpunt is denk ik de hoogte van de laadbak, had van mij wel iets lager gemogen voor deze breedte aan auto.

Ik zag zojuist ook dat mijn modular in aanbouw uit de bricklink ronde op ‘in magazijn’ staat bij lego, als het goed is zal die dan komende week wel komen! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:23

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:06:
De rode kraan heeft wat cable management ondergaan, al moet het deel bij de microcontroller nog gedaan worden. Daarnaast heb ik een I/O test uitgevoerd. In een video op mijn Work In Progress kanaal zijn de eerste bewegingen van de kraan te zien:
Zeer mooi geworden zo!
Kun je de kraan stijver maken om het verschil in beweging te voorkomen? Een tweede motor levert ook verschillen op omdat ze nooit exact gelijk draaien.

En een PID hoeft niet per se sloom te zijn :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
QuattroNL schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:41:
[...]

Die zijn van de Ikea Besta serie, in mijn geval 20cm diep.
De glazen plankjes zijn zeer slecht te krijgen dus check die eerst mocht je dit soort kastjes willen.
Mooi! En welke kastjes zijn het precies? Zie door de IKEA bomen het bos niet meer, BESTA lijn is best groot!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Ond schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:53:
[Afbeelding]

Ik heb inmiddels zelf de moving truck gebouwd, heb hem hier nog niet gezien geloof ik. Nog even zonder stickers, weet nog niet of die er op komen. En alle meubels heb ik nog niet gebouwd ook (is apart zakje).

Erg leuk, ik vind het super dat ze wat klassiekere autootjes maken die passen bij de modular reeks. :) Even los van verkrijgbaarheid en drempels voor de gwp dan.

Enige kritiekpunt is denk ik de hoogte van de laadbak, had van mij wel iets lager gemogen voor deze breedte aan auto.

Ik zag zojuist ook dat mijn modular in aanbouw uit de bricklink ronde op ‘in magazijn’ staat bij lego, als het goed is zal die dan komende week wel komen! :*)
Ik heb gister het Boetiekhotel besteld (mijn eerste modular) en ook de verhuiswagen komt erbij. Ik vind 'm er erg leuk uitzien. Ik denk dat ik 'm wel met stickers ga maken hij ziet er zonder wel kaal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

hemiparo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:27:
[...]

Mooi! En welke kastjes zijn het precies? Zie door de IKEA bomen het bos niet meer, BESTA lijn is best groot!
De link die ik postte verwijst naar de (ondiepe) kastjes. De kastjes op mijn foto zijn deze met de maat 60x20x64.
Ze zijn er ook in een diepere maat (40cm).
Er zijn diverse soorten deurtjes etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afas schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:59:
[...]
Is vaak voorbij gekomen; zoek in topic op waterstof peroxide

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
himlims_ schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:11:
[...]

Is vaak voorbij gekomen; zoek in topic op waterstof peroxide
Weet ik, dit zit in mijn bulk jeugd lego en ik stoor me er niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

ShadLink schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:40:
[...]

Ik heb gister het Boetiekhotel besteld (mijn eerste modular) en ook de verhuiswagen komt erbij. Ik vind 'm er erg leuk uitzien. Ik denk dat ik 'm wel met stickers ga maken hij ziet er zonder wel kaal uit.
Oeh pas maar op dan. :*) Vaak is dat een begin van meer. ;)

Ik denk dat deze idd wat kaal is zo. Afhankelijk van prijs zou ik misschien wel bedrukte steentjes overwegen voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-09 21:35
Blijkbaar ben ik vroeger niet altijd lief geweest en dus deze set op zolder gevonden. <knip> De regels zijn echt niet heel moeilijk hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeZQ0qppPZfA4byM23sIz1CqmiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcPQ1brrNfw1FFpT8wfAOjNr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWtjaK2tPnR4LKHN595usrFZl-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6SRkObyTVCuOzcXkxHd9LLu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 03-03-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paper
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-01 18:15
pukvg schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:24:
Blijkbaar ben ik vroeger niet altijd lief geweest en dus deze set op zolder gevonden.<knip>

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn gevoel zegt dat deze nieuw in doos best veel geld waard kan zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 03-03-2023 20:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13:48
Paper schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:05:
[...]

Nu: €29 staat er :P

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-09 21:35
Paper schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:05:
[...]

Ja ik had hem zelf natuurlijk ook gelijk op bricklink gezocht en daar staat de goedkoopste voor €232. Dat vind ik hem zelf niet helemaal waard. Vandaar dat ik twijfel om hem te verkopen, mocht dat niet lukken bewaar ik hem gewoon nog of zet ik hem uiteindelijk toch in elkaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Was al helemaal vergeten dat ik het Winter Chalet had besteld vorig jaar. :D Vandaag binnen gekregen. Voor nu eerst maar opbergen op zolder. Net begonnen aan de A frame boshut. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iU-OChONG5pFmQ6lJnyAqrFGdRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IrOZOiA7XJbw8NugLfJ9HrM2.jpg?f=fotoalbum_large

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:09
De Bricklink bestellingen worden geleverd dus even gekeken wat ze opleveren... nogal veel. Ik had ze moeten bestellen haha...

De Studgate, ( 340 euro ) worden nu al aangeboden voor 550 - 600
Winter Chalet ( 170 euro) voor 400 - 450
1950 diner 110 euro voor 250
modular construction site 270 euro voor 350 - 370
observatory 270 euro voor 350 - 550

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

GeeBee schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:55:
[...]

Zeer mooi geworden zo!
Kun je de kraan stijver maken om het verschil in beweging te voorkomen? Een tweede motor levert ook verschillen op omdat ze nooit exact gelijk draaien.

En een PID hoeft niet per se sloom te zijn :)
[YouTube: Very Fast Robot Line Follower and Smooth With PID Control]
Als ik de kraan stijver wil maken dan moet dat in een compleet redesign en gaat het geheel er eeg lomp uitzien. Ik hou het voor nu op een tweede motor. Er zit nauwelijks verschil in; zou het met de software wat recht kunnen trekken indien nodig bij wear&tear.

En ja, PID's kunnen heel snel zijn, maar in mijn geval wil ik juist de versnellingen/vertragingen minder rap laten verlopen om de kraan wat minder te laten schokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:17
Loader schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:09:
De Bricklink bestellingen worden geleverd dus even gekeken wat ze opleveren... nogal veel. Ik had ze moeten bestellen haha...

De Studgate, ( 340 euro ) worden nu al aangeboden voor 550 - 600
Winter Chalet ( 170 euro) voor 400 - 450
1950 diner 110 euro voor 250
modular construction site 270 euro voor 350 - 370
observatory 270 euro voor 350 - 550
Ik vraag me dan altijd af of je zo'n set ook snel verkocht krijgt, of dat je er lang mee moet leuren.

Zie nu ook een stuk of 20 verhuiswagen GWP's van 35-40 euro op Marktplaats staan, lijkt ook niet echt snel te gaan.

scintillating

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stefan!
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-07-2023
QuattroNL schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:35:
[...]

Gewoon gelijk maar alles direct vanaf dag 1 in huis gehaald. Stoer! _/-\o_ d:)b

Ben erg benieuwd naar je bevindingen.
Zoals:
zijn de Porsche 963 en de McLaren Solus GT idd erg saai als displaymodel? :9
zijn de Pagani en Ferrari idd zeer gaaf om naar te kijken? :+
Vanavond de Porsche 963 gebouwd. Ik vind dit persoonlijk een van de beter uitziende SC 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkL9GrwVJ4jgmNnE98Cp-KNCvyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwNEZwokk6bTuq3xAdOkWpwl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hw9diVY5shwMI0_vzAMhET5qn38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Oz4mLQR1abLvlZGto6ubfTz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PD1JxKiD-_KqRhYkEWzPZg43Tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f63oRs0IDjGQXUxXTzjb8GcB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_riLlpEzoItSA_hapGOZn4MovIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q51gTMYRlIi767AwdXcnQ3Ob.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Stefan! schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:46:
[...]

Vanavond de Porsche 963 gebouwd. Ik vind dit persoonlijk een van de beter uitziende SC 😊

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De porsche is een mooi model inderdaad. Ook een mooie oplossing voor het showen van je Speed Champions d:)b

Ik ben vandaag ook met Lego bezig, met de MOC challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Tc99m schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:18:
[...]

Ik vraag me dan altijd af of je zo'n set ook snel verkocht krijgt, of dat je er lang mee moet leuren.

Zie nu ook een stuk of 20 verhuiswagen GWP's van 35-40 euro op Marktplaats staan, lijkt ook niet echt snel te gaan.
Zal vast even duren, maar deze zijn natuurlijk wel een stuk unieker met 10.000 exemplaren wereldwijd per set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Tc99m schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:18:
[...]

GWP’s zet ik bijvoorbeeld paar jaar weg op zolder. En dan belanden ze keer op MP. De briclink set ligt nu ook op zolder. Ga ik hem bouwen? Weet ik nog niet…. Ieder geval voorlopig niet verkopen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 18:06

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Weet iemand of het zin heeft om bij fun.be een FunCard te halen voor Lego? Je moet hem in de winkel ophalen..

Usenet handleidingen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Er komt een dikke bundel kabels uit mijn gantry crane, die wilde ik graag wegwerken. Dit is echter een uitdaging gezien het lange bereik van de kraan. Ik had een idee om dit m.b.v. een conveyor systeem te doen. Het systeem werkt, maar heeft helaas negatieve invloed op de nauwkeurigheid van de beweging van de kraan. In deze Work In Progress video ga ik wat dieper in op het probleem. Helaas gaat dit ontwerp de prullenbak in; ik denk dat ik het simpeler moet houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKRGTeCutFZ32YXTa64FfgYwcu4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LYaBgFwUthiYYebiF11cO4uy.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/My3U4CCIfL9CTTBb07mvcT6KP8Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFerlC3wcdAiVeK5tJ6BrLDO.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZFstL0S55wHuBvHk3F7qbhAkfs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4E5CMy9WGMmiH4bm7Cuy9kjc.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• areyonga
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-07 21:52
almightyarjen schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:00:
Er komt een dikke bundel kabels uit mijn gantry crane, die wilde ik graag wegwerken. Dit is echter een uitdaging gezien het lange bereik van de kraan. Ik had een idee om dit m.b.v. een conveyor systeem te doen. Het systeem werkt, maar heeft helaas negatieve invloed op de nauwkeurigheid van de beweging van de kraan. In deze Work In Progress video ga ik wat dieper in op het probleem. Helaas gaat dit ontwerp de prullenbak in; ik denk dat ik het simpeler moet houden.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ok, het is geen lego, maar wel kunststof O-) en wellicht wel de beste oplossing voor je kabel rups challenge ;)

https://www.walmart.com/c/kp/cnc-drag-chain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Laatst online: 10:05
Weet iemand of nieuwe sets (rivendell) hier in Nederland vanaf 12 uur snachts te koop zijn, of is dit vanwege tijdzones een uur eerder/later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

SlayaStone schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:14:
Weet iemand of nieuwe sets (rivendell) hier in Nederland vanaf 12 uur snachts te koop zijn, of is dit vanwege tijdzones een uur eerder/later?
Meestal is het 1 uur ‘s nachts is mijn ervaring. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 15:21
SlayaStone schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:14:
Gelet op de laatste nieuwe releases zal ik lekker pas bij het ontbijt de bestelling plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Helaas gaat dit ontwerp de prullenbak in; ik denk dat ik het simpeler moet houden.
De uitgang van de kabelboom zou halverwege kunnen en niet aan een uiteinde. Daarmee kan de ketting ook gehalveerd worden en zonder tandwielen.
Ik weet niet welke (sensor)kabels er allemaal lopen, maar sensoren op een bus levert al een fikse reductie op. Wat misschien ook kan is alle input van de sensoren op een vast punt verzamelen en dan draadloos naar de hub op de kraan versturen. Die hub hoeft dan alleen de beweging van de kraan te sturen.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeBee op 04-03-2023 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:33

Wellicht is het iets om de kabelboom onder de kraan te leggen? Rails ophogen en geul zo maken alsof het zo bedoelt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

areyonga schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:05:
[...]

Ok, het is geen lego, maar wel kunststof O-) en wellicht wel de beste oplossing voor je kabel rups challenge ;)

https://www.walmart.com/c/kp/cnc-drag-chain
Ik had zoiets met een rupsband gemaakt maar dat werkte niet lekker omdat de kabel te dik is.
GeeBee schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 20:16:
[...]

De uitgang van de kabelboom zou halverwege kunnen en niet aan een uiteinde. Daarmee kan de ketting ook gehalveerd worden en zonder tandwielen.
Ik weet niet welke (sensor)kabels er allemaal lopen, maar sensoren op een bus levert al een fikse reductie op. Wat misschien ook kan is alle input van de sensoren op een vast punt verzamelen en dan draadloos naar de hub op de kraan versturen. Die hub hoeft dan alleen de beweging van de kraan te sturen.
Goed idee om het uiteinde naar het midden te verplaatsen, helemaal niet aan gedacht! De kabelboom bestaat uit voeding, USB voor programmeren controller en diverse control signalen. Die laatste zou ik idd kunnen omzetten naar draadloos/bussysteem. Dit heeft voor nu niet de voorkeur aangezien de kraan nagenoeg af is. Ik ga aan de slag met je eerste tip, de tweede hou ik in gedachten!
DennisZ88 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 21:49:
[...]

Wellicht is het iets om de kabelboom onder de kraan te leggen? Rails ophogen en geul zo maken alsof het zo bedoelt is :)
Dat zou ook een goede oplossing kunnen zijn, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Hier al mensen die de McLaren Solus GT gebouwd hebben? Ondanks dat ik liever alleen de McLaren F1 LM koop is het volgens Jang wel een interessante build. Ik heb de set zelf nog niet gekocht. Afgelopen donderdag even naar een Intertoys gefietst, maar daar waren ze door de voorraad heen. Geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Stefan! schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:46:
Vanavond de Porsche 963 gebouwd. Ik vind dit persoonlijk een van de beter uitziende SC
Dat is voor het eerst dat ik hoor dat iemand de Porsche mooi vind.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond

Ond

Ik vind die speed champions vaak wel leuk gemaakt, maar iets teveel modern en hypercar. :)

Wat meer reguliere of klassieke modellen (niet race of hyper) zou leuk zijn, al snap ik dat dat des te lastiger te maken is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Ond schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:24:
Ik vind die speed champions vaak wel leuk gemaakt, maar iets teveel modern en hypercar. :)

Wat meer reguliere of klassieke modellen (niet race of hyper) zou leuk zijn, al snap ik dat dat des te lastiger te maken is. :)
Zoiets als de Aston Martin DB5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Daan_ schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:50:
Was al helemaal vergeten dat ik het Winter Chalet had besteld vorig jaar. :D Vandaag binnen gekregen. Voor nu eerst maar opbergen op zolder. Net begonnen aan de A frame boshut. [Afbeelding]
Ik kreeg vandaag de melding dat die verwerkt wordt. Had net de modular set besteld dus had eigenlijk geen budget ervoor meer. Het level is een stuk duurder geworden toen ik hem bestelde :(. Kan hem altijd nog verkopen als het niet anders kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Kun je geen rolbare rups maken? CNC machines maken hier vaak gebruik van. Een soort van liggende u waarbinnen de kabel loopt. Kan wellicht ook gemaakt worden van rupsband. Kan helaas geen afbeelding vinden.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

almightyarjen schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:10:
[...]
De kabelboom bestaat uit voeding, USB voor programmeren controller en diverse control signalen.
Er zitten wat platte kabels in. Als je die vervangt door losse draadjes is de chaos groter, maar de flexibiliteit van de boom ook.
En de usb kan na het perfecte programma ook weg… in theorie dan… ;)

@DennisZ88 de bedoelt de linker poot inkorten en de geul er onder laten lopen, dus de poot op de geul laten lopen (en de rechter op de grond laten) zodat je meteen het gewicht van de kraan gebruikt om de draden in de geul te duwen?

De poot loopt op 2 sporen, je kunt dan het buitenste spoor ophogen (met de kabelboon daar onder) om het niet meteen een compleet perron te laten worden.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeBee op 05-03-2023 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

jules schreef op zondag 5 maart 2023 @ 00:12:
[...]

Kun je geen rolbare rups maken? CNC machines maken hier vaak gebruik van. Een soort van liggende u waarbinnen de kabel loopt. Kan wellicht ook gemaakt worden van rupsband. Kan helaas geen afbeelding vinden.
Dat heb ik een tijd terug geprobeerd,.met (thin) liftarms, maar dat ding werd te zwaar en trok de hele kraan scheef. Deze had ik ook als kleinere versie gebruikt bij mijn eerste container terminal van bijna 10 jaar geleden, waar het nog prima werkte. Met o.a. Sovjet containers, that didn't age well :X
GeeBee schreef op zondag 5 maart 2023 @ 00:26:
[...]
En de usb kan na het perfecte programma ook weg… in theorie dan… ;)
Die kabels ga ik nog hard nodig hebben als alles op zijn plaats staat en ik het allemaal op elkaar moet afstemmen, heb dan geen zin in in de weg liggende USB kabels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
zonoskar schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:03:

Dat is voor het eerst dat ik hoor dat iemand de Porsche mooi vind.
Ik vind het die Porsche ook erg mooi, alleen zo jammer van al die stickers.
Weet ook nog niet of ik hem mooier vind dan de Pagani of Mclaren F1

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

L23 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:34:
[...]

Zoiets als de Aston Martin DB5?
Ja zeker :) , maar dat is wel de minderheid in mijn beleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ond schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 23:24:
Er zijn best wel niet-moderne SC's, al moet het wel een model zijn die aanspreekt; een Opel Kadett zal je niet gaan tegenkomen. Zodoende hebben ze bijna allemaal wel iets sportiefs of anderzinds bijzonders (zoals een rol in een film).

De 8-stud brede SC's:
76912 Dodge Charger
76911 Aston Martin DB5
76908 Lamborghini Countach
76907 Ferrari 512 LM
76903 dubbelset met o.a. Chevy Corvette Stingray
75897 Audi Sportquattro S1

En dan zijn er ook nog de oudere 6-stud SC's die wat leuke modelletjes hebben:
75895 Porsche 911 Turbo (930)
75890 Ferrari F40
75884 Ford Mustang Fastback

Om maar wat oud spul te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

almightyarjen schreef op zondag 5 maart 2023 @ 01:11:
[...]

Dat heb ik een tijd terug geprobeerd,.met (thin) liftarms, maar dat ding werd te zwaar en trok de hele kraan scheef. Deze had ik ook als kleinere versie gebruikt bij mijn eerste container terminal van bijna 10 jaar geleden, waar het nog prima werkte. Met o.a. Sovjet containers, that didn't age well :X

[...]

Die kabels ga ik nog hard nodig hebben als alles op zijn plaats staat en ik het allemaal op elkaar moet afstemmen, heb dan geen zin in in de weg liggende USB kabels ;)
Ik heb het gezien. Jammer dat het niet werkt.

Ander idee is wellicht om je huidige systeem te optimaliseren. Het is uiteraard een open deur om de wrijving zo veel mogelijk te verminderen. Wellicht lukt dat door een dubbele bodem in die goot te maken waardoor je kabels niet over de teruglopende rups lopen, maar over een glad geheel glijden?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:28
Flabergasted schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Volgens mij verschilt dit per set.
De ene Lego "direct to customer" set is na sommige maanden of een jaar beschikbaar bij retail shops, enkele nooit.

Ik zit hoe dan ook klaar op 5 maart om de Rivendell te bestellen )
( Emotioneel boven rationeel for the win !! :+ )
En? Gelukt met bestellen? Ik heb de set ook maar direct besteld >:) 2 gwp’s is wel een aardige deal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:15

Flabergasted

Prepare to die !

Timx2 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:19:
[...]

En? Gelukt met bestellen? Ik heb de set ook maar direct besteld >:) 2 gwp’s is wel een aardige deal :)
Jazeker!
Ik vind de Gpw's niet echt bijzonder, zeker niet gezien het aankoopbedrag.
Had liever iets exclusiefs gehad, maar ja.. gratis dus we mogen niet klagen he ;)

(Set is overigens nog ruim bestelbaar bij Lego)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

jules schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:04:
[...]

Ik heb het gezien. Jammer dat het niet werkt.

Ander idee is wellicht om je huidige systeem te optimaliseren. Het is uiteraard een open deur om de wrijving zo veel mogelijk te verminderen. Wellicht lukt dat door een dubbele bodem in die goot te maken waardoor je kabels niet over de teruglopende rups lopen, maar over een glad geheel glijden?
Er zit al een dubbele bodem in, precies om die reden ;) Ik denk dat het geheel gewoon te zwaar loopt, optimalisatie zal meer tijd kosten dan een nieuw em beter systeem bouwen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:58
Timx2 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:19:
[...]

Ondanks dat ik vooraf dacht: dit móet ik direct hebben, wacht ik nog even. Die GWP’s vind ik drie keer niks. Dus ik wacht tot een aanbieding, dubbele punten en/of betere GWP’s.

Heb ook nog een véél te grote backlog, dus ook geen haast.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
Pffff, Rivendell is wel heel tof. Maar het ridderkasteel is cooler en daar hik ik al aan tegen de prijs.
En ik hou mijn grote uitgaven nog even op zak voor de UCS X-wing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

QuattroNL schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Er zijn best wel niet-moderne SC's, al moet het wel een model zijn die aanspreekt; een Opel Kadett zal je niet gaan tegenkomen. Zodoende hebben ze bijna allemaal wel iets sportiefs of anderzinds bijzonders (zoals een rol in een film).

De 8-stud brede SC's:
76912 Dodge Charger
76911 Aston Martin DB5
76908 Lamborghini Countach
76907 Ferrari 512 LM
76903 dubbelset met o.a. Chevy Corvette Stingray
75897 Audi Sportquattro S1

En dan zijn er ook nog de oudere 6-stud SC's die wat leuke modelletjes hebben:
75895 Porsche 911 Turbo (930)
75890 Ferrari F40
75884 Ford Mustang Fastback

Om maar wat oud spul te noemen.
Zeker, ik heb er ook wel wat. Maar juist een kadett of golf of oude 3-serie zou ik helemaal top vinden. Of vooruit, wat exclusiever, een lancia delta of alfa. Of een e-type om eens een uitdaging te maken voor ze. :P

Die quattro hadden ze nooit in een effen kleur uitgebracht denk ik, of vergis ik me? De stickers en race kleurtjes helpen ook met wat realisme natuurlijk, dezelfde auto zonder valt misschien eerder door de mand.

Die nieuwe skyline vind ik ook niet fantastisch als ik eerlijk ben bijvoorbeeld. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ond schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:06:
[...]
Zeker, ik heb er ook wel wat. Maar juist een kadett of golf of oude 3-serie zou ik helemaal top vinden. Of vooruit, wat exclusiever, een lancia delta of alfa. Of een e-type om eens een uitdaging te maken voor ze. :P
Een BMW M3 E30 of een Delta HF Integrale zou zeker gaaf zijn! Een E-type wordt een uitdaging ja :9
Die quattro hadden ze nooit in een effen kleur uitgebracht denk ik, of vergis ik me? De stickers en race kleurtjes helpen ook met wat realisme natuurlijk, dezelfde auto zonder valt misschien eerder door de mand.
Lego heeft alleen het S1 rallykanon uitgebracht. De straatversie helaas niet. Maar wat let je om die zelf te fabriceren, op basis van die S1? Of pak een versie van Rebrickable.
En zo wil ik, natuurlijk (zie nick) nog wel een keer de lange versie daarvan, de oerquattro, maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
In dit algemene topic nog een _/-\o_ voor de bedenker en organisatie van de MOC challenge. Heb een tijdje niet meegedaan maar heb me prima vermaakt deze maand voor een whopping €9 :+

[ Voor 6% gewijzigd door Afas op 05-03-2023 13:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
Ond schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:06:
[...]

Die nieuwe skyline vind ik ook niet fantastisch als ik eerlijk ben bijvoorbeeld. :)
Ik vind die Quattro ook geweldig en is de enige van de oude serie die ik nog via Marktplaats heb opgepikt voor een wat hogere prijs dan normaal.
Ik zou inderdaad ook wat meer van dat soort klassiekers willen zien, net als de DB5. Bijvoorbeeld Eleanor van Gone in 60 seconds, Herbie, General Lee, of de Subaru Impreza wrc van Colin mcRae danwel de BMW E30 M3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
Ze hadden in Utrecht in ieder geval meer dan genoeg Rivendells staan. Hij staat ook 2x in de shop opgebouwd! Hij is wel echt veel groter dan ik had verwacht zeg!

Fun fact, rond half een hadden ze nog best een stapeltje verhuiswagens van de GWP van vorige week, dus die kreeg ik er ook nog bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

QuattroNL schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Een BMW M3 E30 of een Delta HF Integrale zou zeker gaaf zijn! Een E-type wordt een uitdaging ja :9

[...]

Lego heeft alleen het S1 rallykanon uitgebracht. De straatversie helaas niet. Maar wat let je om die zelf te fabriceren, op basis van die S1? Of pak een versie van Rebrickable.
En zo wil ik, natuurlijk (zie nick) nog wel een keer de lange versie daarvan, de oerquattro, maken.
Ja zeker, wie weet waar ze nog mee komen. :) de db5 was wel echt fantastisch. De jurassic park auto buiten deze serie ook eigenlijk.

Ik ga de oude audi’s niet bouwen, kan die oude wel waarderen, maar verder geen audi fan genoeg denk ik. ;) Als ze ooit een gestickerde m3 uitbrengen gaat dat wel gebeuren denk ik.

Ik bouw ook lekker setjes ter ontspanning, echt moccen en modden doe ik beperkt. Ik heb ooit de ford mustang groen gemaakt zonder stickers, zover gaat het doorgaans. :+ (Al heb ik wel ooit de hogwarts express trein van wagons in emerald night stijl voorzien bedenk ik me net, dat was wel een uitspatting qua modificeren . :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ond

Ond

Prosac schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:41:
[...]

Ik vind die Quattro ook geweldig en is de enige van de oude serie die ik nog via Marktplaats heb opgepikt voor een wat hogere prijs dan normaal.
Ik zou inderdaad ook wat meer van dat soort klassiekers willen zien, net als de DB5. Bijvoorbeeld Eleanor van Gone in 60 seconds, Herbie, General Lee, of de Subaru Impreza wrc van Colin mcRae danwel de BMW E30 M3.
Ja super, deze suggesties! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Ik moet iets gemist hebben maar de 2023 SC's liggen al bij de Intertoys.
Thuisgekomen met de 76914 Ferrari 812 en de 76915 Pagani *O*

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Heerlijk Lego-en op deze lazy sunday :9
De set laat zich raden denk ik oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6W2cC5Ju9nAeWGJGjQF28wzmMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSWIgRDtfD9KA4nUAlX84Deb.jpg?f=fotoalbum_large

En idd, 2e hands gekocht dus eerst alles gesorteerd in bakjes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
Na een tijdje af en toe een zakje vandaag maar weer eens verder gegaan met de Razor Crest…
Hoop ook dat WickedBrick binnenkort de standaard eens in productie neemt, want dat duurt ook al ruim 2 maanden sinds bestelling :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0CQfwTRI-J8YPO3Wy8kHSauTic=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0YHUq9iyPkhowaFJyDjafTD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saxqDJGABHwgS7tTxTZO3262GQ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPEwkTilQmH3Bqo2bUJjpz75.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap