There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Overdrijven is ook een vakLordSinclair schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:08:
[...]
En dan steentje voor steentje tellen bij de verkoper? Dat kan wel even duren.
Zeker als het een reeds gebouwde set is kun je al een goed idee krijgen van de set en in hoeverre deze minimaal compleet is. Je kunt wellicht in een oogopslag al zien of bepaalde grotere bouwdelen in de juiste kleur zijn gebouwd (en niet met goedkopere kleur stenen). Je kunt op voorhand allicht ook wel nagaan of er specialere of duurdere onderdelen zijn; op die onderdelen dan vooral ook je aandacht vestigen of die aanwezig zijn. Buiten dat ook een steekproef doen om te zien of je wel met LEGO te maken hebt i.p.v. nep spul.
Er zullen genoeg verkopende mensen zijn die naar eer en geweten handelen, maar een beetje opletten kan geen kwaad. Het kan altijd zijn dat er iets mist. Wel zo netjes als mensen het er al bij vermelden wanneer ze het verkopen en anders er maar vanuit gaan dat het kan zijn dat je i.i.g. iets moet bij bestellen.
[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 22-12-2020 15:27 ]
Zal ik voor zorgen. Tot nu nog alles gebouwd en afgebroken door gebrek aan ruimte, maar nu voldoende plek voorlopig!Afas schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:12:
[...]
deze post vraagt om een foto van de technic verzameling
dat hoeft ook niet; als je weet wat je koopt - en het product kunt zien - dan heb je als beetje lego kenner snel zat door of deze set 99% compleet is. ook is snel te zien of er oude/nieuwe blokjes door elkaar gebruikt zijn. of de figuurtjes erbij zitten (vaak bij die harry potter serie / starwars wel van belagn)LordSinclair schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:08:
[...]
En dan steentje voor steentje tellen bij de verkoper? Dat kan wel even duren.
* himlims_ koopt niets meer van lego op marktplaats
Aangezien ik geen goede manier kon vinden om straatnaambordjes aan de standaard lantarenpalen vast te maken, heb ik zelf een simpel blokje ontworpen en 3d-geprint.
Hij connect makkelijk aan een 4x1 tile en vervolgens aan de lantaren.
Mocht iemand het 3d-bestand willen hebben, dan gooi ik hem later even op Thingiverse.
![]() | ![]() | ![]() |
Die heb ik nog, maar het doel is dat je de bouwwerken daar neerzet

Haha, klopt.. dus helaas gaat dit niets worden voor mij. Heb alleen een bootje uit de 15e eeuw in 1 geheel. Dat is alleen geen kasteelhimlims_ schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:17:
[...]
@Barthezz Brick heeft wel aardig wat, maar die breekt het steeds af
https://bouwsteentjes.info/moc-lond-daer-barthezz-brick/
Oeps ja, foto's is alleen om door de selectie te komen dus. Nieuw projectje dan?Barthezz Brick schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:14:
[...]
Die heb ik nog, maar het doel is dat je de bouwwerken daar neerzetHelaas pindakaas dus
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Raar dat de 2x1 plate met verticale houder niet op de lantaarnpaal past. Zeker de clip net te klein.basvanderploeg schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:00:
Aangezien ik geen goede manier kon vinden om straatnaambordjes aan de standaard lantarenpalen vast te maken, heb ik zelf een simpel blokje ontworpen en 3d-geprint.
Hij connect makkelijk aan een 4x1 tile en vervolgens aan de lantaren.
[ Voor 5% gewijzigd door Poekie op 22-12-2020 16:39 ]
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Maar de lantarenpaal is een stuk dikker helaas. En er was wat extra ruimte nodig tussen de lantaren en het bordje.Poekie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:38:
[...]
Raar dat de 2x1 plate met verticale houder niet op de lantaarnpaal past. Die lijkt in ieder geval als twee druppels water op jouw design.
Ja, zag toen ik de foto's vergrootte dat die lantaarnpaal dikker is dan een standaard asje. Vandaar mijn editbasvanderploeg schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:41:
[...]
Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Maar de lantarenpaal is een stuk dikker helaas. En er was wat extra ruimte nodig tussen de lantaren en het bordje.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Ik heb hem zelf bij Amazon.de voor 213 euro kunnen kopen vorige maandMastergo schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:36:
[...]
- Een goede prijs vinden. Denk dat 259 voor de Sian momenteel prima prijs is al heeft hij te koop gestaan voor +- 230 bij amazon.
- stickers niet gebruiken
- boekje en doos zorgen dat die heel zijn
Groot nadeel: er staan er veel op marktplaats waarvan nieuw in doos voor 225. 200-225 moet wel haalbaar zijn mits mensen hem willen komen ophalen.
Ik had de Liebherr kraan gekocht voor 265 euro ( goede aanbieding op amazon ) en verkocht voor 250 euro.
Dus voor 15 euro veel plezier mee gehad.
Dus of dit bedrag ook krijgt bij verkoop na het bouwen is twijfelachtig.
Zo zonde van die stickers.KRAI.7 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:14:
[...]
Geen idee of het de bedoeling is qua release, maar ik heb hem zojuist binnengekregen!
[Afbeelding]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Klein spul, allemaal dingen die een paar cent kosten. Gelukkig geen panelsFeaR schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:57:
[...]
I'll let you knowWat miste je precies? Klein spul of de duurdere onderdelen?

Ik kwam vandaag in het afhaalpunt en de tweede ligt er nog. Normaal gaat die automatisch retour als je hem na 3 weken nog niet bent komen ophalen. Als iemand hem alsnog voor die prijs wil kopen mag je mij een DM sturen en dan geef ik je de afhaalcode. Betalen doe je in de winkel. Ik heb de doos vandaag zien staan en die was niet helemaal mint. De hoeken zagen er wat 'afgesleten' uit.
Ik doe er zelf geen voor of nadeel mee. Zelf kopen en versturen of bijhouden doe ik niet. Het afhaalpunt ligt iets ten oosten van Antwerpen.
Die stickers zijn voor mij de reden om hem niet te kopen, ik heb de Defender ook maar gebouwd zonder de stickers ik vind het geen gezichtKRAI.7 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:50:
@Pierre Het zijn er inderdaad ongekend veel... maar ik vind ze er toch bijhoren... Wish me luck.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Volgens mij is het halve model nieuw op het gebied van klein spul. Als ik de kleuren zie van mijn Lego (Technic) uit een gelijk jaar is dat een stuk doffer dan waar ik de 8458 nu mee aan het bouwen ben. Ook zijn alle pins als nieuw zo stroef.Roeltjuh schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:03:
[...]
Klein spul, allemaal dingen die een paar cent kosten. Gelukkig geen panels
Gisteren tot Stap 60 gekomen, iets over halverwege. Chassis, stuurinrichting en ophanging zijn nu af. Al is volgens het boekje pas de laatste stap, wel even de banden onder het model gezet. Puur om een idee te krijgen van de grootte (en dat was een verassing, model was groter dan ik dacht) en de werking van de ophanging. Morgenavond het model afbouwen. Heb wel het idee dat het vanaf nu sneller zal gaan. De kleine steentjes raken langzaam op en de grotere delen/panelen blijven over.
[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 23-12-2020 07:20 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Bron: https://www.bricktastic.n...n-ruimte-set-10295-10283/10295 is naar verluidt een auto, qua stijl vermoedelijk vergelijkbaar met de 10265 Ford Mustang en 10271 Fiat 500. Het gaat gepaard met een lanceringsdatum van juni 2021 en een adviesprijs van €149,99. Gezien de prijs zal de set groter zijn dan de Mustang en Fiat 500.
Hoe kan je de Fiat 500 en Mustang vergelijken? Maar goed, er is wel een adviesprijs die laat doorschemeren dat het nieuwe model wel groter zal worden dan de Fiat 500. Dat doet me deugd, de Fiat 500 was een behoorlijke deceptie.
Edit:
Bovenstaande quote is een simpele vertaling van https://www.brickfanatics...e-sets-rumoured-for-2021/. Die site heeft er nog wel één zin achter staan:
Dus precies wat ik hoopte. Al was de DB5 geloof ik wel duurder al zal dat meer in de licentie hebben gezeten.That places it beyond even 10265 Ford Mustang, suggesting it could be the biggest Creator Expert car yet.
[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 23-12-2020 07:05 ]
Ik heb zijn broertje, de Porsche 911 RSR, hier ook gewoon staan zonder stickers.Pierre schreef op woensdag 23 december 2020 @ 06:47:
[...]
Die stickers zijn voor mij de reden om hem niet te kopen, ik heb de Defender ook maar gebouwd zonder de stickers ik vind het geen gezicht
⛔ Trackers of betalen ⛔
Groter dan de Mustang? Hoeft niet gelijk groter, als het maar een bouw is die net zo tof is. Voor groter hebben we de Ecto-1FeaR schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:02:
Heerlijk nietszeggend stukje tekst over de nieuwe Lego Creator Export die halverwege volgend jaar uit zal komen:
[...]
Bron: https://www.bricktastic.n...n-ruimte-set-10295-10283/
Hoe kan je de Fiat 500 en Mustang vergelijken? Maar goed, er is wel een adviesprijs die laat doorschemeren dat het nieuwe model wel groter zal worden dan de Fiat 500. Dat doet me deugd, de Fiat 500 was een behoorlijke deceptie.
Edit:
Bovenstaande quote is een simpele vertaling van https://www.brickfanatics...e-sets-rumoured-for-2021/. Die site heeft er nog wel één zin achter staan:
[...]
Dus precies wat ik hoopte. Al was de DB5 geloof ik wel duurder al zal dat meer in de licentie hebben gezeten.
Ik hoop dat er ook nog een fatsoenlijke Technic set komt boordevol interessante technische functies e.d. Mag best een gelicenseerd model zijn, maar meer dan dat
In US$ prijs zijn de DB5 en de Mustang beiden $149,99 en naar ik aanneem zal de nieuwe auto ook weer US$ 149,99 zijn. De Euro prijs voor de DB5 in Duitsland was oorspronkelijk (vóór de BTW aanpassing) ook €149,99. Alleen de BeNeLux en de Scandinavische landen hadden een flink hogere prijs voor de DB5.FeaR schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:02:
Dus precies wat ik hoopte. Al was de DB5 geloof ik wel duurder al zal dat meer in de licentie hebben gezeten.
Dus ik ga er van uit dat de nieuwe Creator Expert auto van 2021 op hetzelfde niveau zit als de Mustang en DB5 zowel qua grootte als qua aantal onderdelen. En dan eerder richting het aantal onderdelen van de Mustang.
Vanmorgen besteld bij Brickshop en als het goed is, wordt die morgen al afgeleverd.KRAI.7 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:14:
[...]
Geen idee of het de bedoeling is qua release, maar ik heb hem zojuist binnengekregen!
[Afbeelding]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Bij de 911 hier ook maar een klein deel van de stickers gedaan, eigenlijk enkel die van de zijpanelen (deuren) omdat anders het geen gezicht is met de wel voorbedrukte wielbogen.JohanKupers schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:37:
[...]
Ik heb zijn broertje, de Porsche 911 RSR, hier ook gewoon staan zonder stickers.
Waarom kan Lego niet gewoon kiezen.. of alles voorbedrukken of alles stickeren.. niet van dat deeltje wel, deeltje niet..
Le Meow
Kom ik pas na levering van de legostukken er achter dat de verkoper gewoon bij mij in het dorp woont. Lekker!
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I4xtWVdXBJTGh5m8nUKk8GmJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dHapYmAXCd0eS5zQ1yXQ25KC.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hebbie voor volgende keer tenminste een dichtbij adresjema9ma schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:42:
Doe ik vandaag voor het eerst een aankoop van wat legostenen via Bricklink (alvast ter voorbereiding van mijn kerstcadeau dat ik morgen mag gaan uitpakken) ligt het enkele uren later al in mijn brievenbus![]()
Kom ik pas na levering van de legostukken er achter dat de verkoper gewoon bij mij in het dorp woont. Lekker!
Verrassingen zijn altijd leuk, wie het weet mag het zeggen

De Technic 42122 Jeep Wrangler gaat ook passen.master30 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:34:
En volgend jaar dan de MCLAREN SENNA GTR (42123) erbij kopen, die past er ook op.
:strip_exif()/f/image/Q9GKSzMvRbMZEHrpSw79m30t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t4JlZWvUaR6Wdaa5YSKJlLvC.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog 1 op m'n verlanglijstje erbij....master30 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:06:
[...]
De Technic 42122 Jeep Wrangler gaat ook passen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net een klap gegeven op de autotransporter + corvette zodat als de McLaren uit is deze netjes in kast erbij past en er ruimte overblijft voor een Sian....
Maak van jouw probleem niet mijn probleem
Gaaf zeg! Met vier auto’s is ie mooi gevuld.master30 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:06:
[...]
De Technic 42122 Jeep Wrangler gaat ook passen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

:strip_exif()/f/image/6d0uXyi2FGCqxPAh6BPLCssL.jpg?f=fotoalbum_large)
Nieuw is de set niet meer voor minder dan 400 Euro te krijgen, daarom heb ik hem verzameld via meerdere Bricklink, Pick a Brick & Bricks and Pieces orders. Ik schat dat het me totaal zo’n 200 Euro heeft gekost.
Om het betaalbaar te houden heb ik de bruine bedrading van Artoo’s voeten (part x131c) in het grijs (x131b) gekocht en alleen daarmee al zo'n 100 Euro bespaard. Ook heb ik binnenin veel random kleuren gebruikt en het naamplaatje en de sticker weggelaten.
Wat me opviel bij Bricks and Pieces is dat Lego veel gietvormen en part nummers veranderd heeft. Ik neem aan dat dit geen probleem is, als Lego ze verkoopt als vervangende onderdelen voor deze set?
Loop momenteel tegen het probleem aan dat ik met +/- 750 Lego sets amper nog ruimte voor opslag en andere hobby's heb, Er nog geen 5% op display staat en er inmiddels dus ook eigenlijk niks meer bij kan.
Overweeg dan ook om eens flink te gaan snijden in de collectie, Technic en creator (auto's) zullen sowieso blijven maar van de rest mag een hoop weg.
Gevoelsmatig is het inmiddels namelijk geen collectie meer maar gewoon hebben voor de heb, Ik betrap mijzelf er namelijk vaak op dat een set die ik ergens onderin een doos heb zitten meer waard is dan wat ik betaald heb. Maar ik er dan geen afstand van wil doen omdat die waarde alleen maar zal stijgen en wat nou als ik hem ooit weer terug wil?
Terwijl ik diep van binnen weet dat meer display ruimte ook geen oplossing is, dan heb je meer staan om naar te kijken maar het blijven maar gewoon gebouwde sets. (Deel van mijn huidige display is eigen ontwerp alternate builds en een aantal van andere bouwers die ik nagebouwd heb op basis van foto's, En daar heb ik meer gevoel bij en kijk ik veel liever naar dan een gebouwde lego set.)
Nu ik dit zo schrijf gelijk de knoop maar doorgehakt, Ik ga 'opruimen' in het nieuwe jaar.
Ook al is dat inderdaad de meest logische en begrijpelijke verklaring.. dan nogvhal schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:04:
Omdat het plakken van een sticker op een wielboog eigenlijk vrij lastig is ivm het loslaten/bubbelen van stickers? Althans, dat vermoed ik...
13de maand (en 14de) zijn binnen.. kriebelt om een set te bestellen nu
Nu nog bedenken welke.. vind zowel het gewone bouwen (Starwars bv) als Technic (Sian?) leuk.. en twee sets is oorlog hier in huis haha
Le Meow
Is toch best uit te leggen, 1 set per extra maandPoekie McPurrr schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:23:
[...]
Ook al is dat inderdaad de meest logische en begrijpelijke verklaring.. dan nog![]()
13de maand (en 14de) zijn binnen.. kriebelt om een set te bestellen nu![]()
Nu nog bedenken welke.. vind zowel het gewone bouwen (Starwars bv) als Technic (Sian?) leuk.. en twee sets is oorlog hier in huis haha
De Defender heeft de stickers ook simpelweg niet nodig. Ik heb alleen die bij de versnellingsbak geplakt. Met eerdere sets heb ik wel vaak de stickers geplakt zonder nadenken. Stickers voor een kenteken of stickers die de diverse functies laten zien, zoals bij de bediening van de MB Arocs, zijn wel lonend.Pierre schreef op woensdag 23 december 2020 @ 06:47:
[...]
Die stickers zijn voor mij de reden om hem niet te kopen, ik heb de Defender ook maar gebouwd zonder de stickers ik vind het geen gezicht
Hmmm....
Der schlechteste Ferrari der Welt - LEGO Technic 42125 Ferrari 488 GTE - das ist peinlich!
Kijken wat 2021 gaat brengen met de 42131 CAT D11T Bulldozer en 42129 4×4 Mercedes-Benz Zetros
Eerste keer dat ik deze twee sets zo samen op een foto zie. Geeft me wel een vernieuwd "wtf......
:strip_exif()/f/image/D33oXpXIUc1mU9zKoudV0JrY.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu met de komende dagen gaat e.e.a. waarschijnlijk wel wat versnellen😁
:strip_exif()/f/image/pNX2mH5zo8nZympnf4iNs80w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S3DMV2SWPQYnzNrcjHNHMDjQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G8pmYxq1sVgb1nh09qx6Vwx7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door DaWayne op 24-12-2020 11:02 ]
Wordt gebouwd tijdens het strijken of is dat je bouwtafel?DaWayne schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:57:
Still going strong met de Imperial Star Destroyer. Maak nog steeds ongeveer 1 zakje per week. Ben nu bij pagina 339😁.[Afbeelding]
Nu met de komende dagen gaat e.e.a. waarschijnlijk wel wat versnellen😁
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wordt gebouwd tijdens het werk in de (sinds maart 2020) speelkamer anex strijkkamer anex thuiskantoorGim schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:02:
[...]
Wordt gebouwd tijdens het strijken of is dat je bouwtafel?Wel lekker imposant groot. Hoe ga je hem displayen?
Hij is zeker groot, displayen wordt denk ik op een kastje op de overloop of in de slaapkamer.
Verwijderd
Groot is mijn grote probleem met deze setDaWayne schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:05:
[...]
Wordt gebouwd tijdens het werk in de (sinds maart 2020) speelkamer anex strijkkamer anex thuiskantoor
Hij is zeker groot, displayen wordt denk ik op een kastje op de overloop of in de slaapkamer.
Ik heb al de Millenium Falcon, Slave 1, Tie Fighter en de Super Star Destroyer staan (naast niet-UCS X-wing/Y-wing/A-wing en B-wing) en zou niet weten waar ik nog een Star Destroyer kwijt moet
Schrok er ook vanSato schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:31:
Had niet verwacht dat die R2-D2 al €400+ doet.
[...]
Ben ondertussen bij stap 50 van de ongeveer 250, leuke bouw tot nu toe!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j2Ia8Efd4qQhbfM9Sgq7f0t7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GAwDjKsJ8tYLz4s9H8wKfiQr.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Bij brickwatch staat dat hij bij Amazon het goedkoopst is, maar daar is hij toch niet echt leverbaar. Het kostte uiteindelijk nog aardig rondzoeken. Bij Intertoys is hij €129,99 (goedkoper dan brickwatch prijzen), maar moet je mazzel hebben dat hij bij een filiaal bij jou in de buurt leverbaar is. Uiteindelijk maar bij Wehkamp besteld; als het goed is komt hij maandag binnen.
Is dit een tijdelijk dipje in voorraad of gaat de Defender er nou al uit?
Nu op zoek naar de juiste posts in dit topic van o.a. @Gim en @AppieNL zodat ik een removeable body (uit pimp my defender) en V6 in de Defender kan bouwen. Afhankelijk van hoeveel stukjes ik er bij moet kopen/zoeken ga ik dat gelijk doen of eerst gewoon via instructies bouwen en dan verder kijken.
Hebben jullie nog tips waar ik bij het volgen van de originele instructies dingen net anders moet doen om een soepelere bak/stuurinrichting over te houden?
Ook zie ik de hele tijd "Ackerman steering" langskomen. Dat klinkt alsof het handig is, maar ik weet eigenlijk niet wat het betekent. Heeft iemand hier een (linkje naar) uitleg van? Als ik er naar zoek kom ik namelijk alleen maar MOC's tegen die dit hebben ingebouwd, maar geen uitleg wat het verschil nou is met normaal.
Wikipedia: Ackermann-principe:gwystyl schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:18:
Ook zie ik de hele tijd "Ackerman steering" langskomen. Dat klinkt alsof het handig is, maar ik weet eigenlijk niet wat het betekent. Heeft iemand hier een (linkje naar) uitleg van? Als ik er naar zoek kom ik namelijk alleen maar MOC's tegen die dit hebben ingebouwd, maar geen uitleg wat het verschil nou is met normaal.
Het Ackermann-principe houdt in dat de hoek van een voorwiel van een voertuig in een bocht 90 graden staat ten opzichte van een lijn naar een denkbeeldig punt dat in het verlengde van de achteras ligt, om te voorkomen dat de voorwielen in een bocht gaan wringen.

Binnenste wiel stuurt dus scherper dan buitenste.
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JCJjvAIoRknkYkCsE5QYHokz.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bHxP7Rn6BKhTdXingF9VMmxI.jpg?f=user_large)
@gwystyl je moet je niet teveel voorstellen van de removable body van de landrover, je moet alsnog een stuk of 10 pins eruit halen voordat de body eraf kan. Met veel moeite.
[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 24-12-2020 14:47 ]
Maar achteraf gezien kan het 'removable body' mij gestolen worden op de Landrover. Chassis is nogal suf en zoals gezegd, het verwijderen is nou niet bepaald soepel (los van de pins dus).
Hoe heb je die Miura gebouwd? Die ziet er wel heel strak uit!zonoskar schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:44:
Paar foto's van de Sian naast zijn broertjes. Hij is toch wel een stukje groter dan zelfs de Bugatti. Volgende project wordt de pimp my Porsche build. [Afbeelding]
[Afbeelding]
@gwystyl je moet je niet teveel voorstellen van de removable body van de landrover, je moet alsnog een stuk of 10 pins eruit halen voordat de body eraf kan. Met veel moeite.
Nice!basvanderploeg schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:34:
[...]
Tof!
Ik heb zelf al m'n modulars voorzien van verlichting. Omdat ik alle losse draden een beetje zat was heb ik elk los gebouw een eigen controller gegeven. Dat maakt het ook een stuk makkelijker om ze te verplaatsen of in een andere volgorde te zetten.
Voor de controllers (Wemos D1 mini's met Tasmota-firmware) heb ik zelf cases ontworpen en geprint. Ze zijn compatibel met LEGO, dus makkelijk op een baseplate te klikken.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Elke lamp is individueel bedienbaar via wifi (MQTT & HomeKit) en geautomatiseerd.
[YouTube: LEGO Modulars Lighting]
Deze video heb ik eerder ook al eens gepost, maar inmiddels heb ik de boel wat verder uitgewerkt.
[YouTube: LEGO Modulars Automations (HomeKit, MQTT, Tasmota)]
Als ik het dus goed begrijp dan gebruik je de schakelbordjes om de leds in/uit te schakelen en daar krijgen de leds dus ook hun stroom van. hoe krijgen die schakelbordjes hun stroom? is dit op batterijen of 12v?
Model vandaag afgebouwd en ik zeg dat hij 100% compleet was. Ik mis wel één onderdeel maar wetende welk onderdeel het is zal het me niets verbazen als ik die over een paar dagen in de stofzuigerzak tegen kom. De rest klopte tot op het steentje. En mocht het missen dan is het nog steeds niet erg, het steentje had ik zelf ook.Roeltjuh schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:22:
[...]
Ik mag hopen dat ie compleet is, ik heb enkele jaren geleden een aantal ontbrekende onderdelen via Bricklink gekocht.
Enfin, foto's:
:strip_exif()/f/image/wgvnI986FEtQ4SI8HDmextOz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O9hPQQGVV4lihWa93Vb4Rb55.jpg?f=fotoalbum_large)
Super model. Veel groter dan ik me kan herinneren. Had eerst geen stickers geplakt maar het voelde op één of andere manier net te kaal en te eentonig. Vandaar dat ze er op zitten
Dat is deze MOC.ggj87 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:37:
[...]
Hoe heb je die Miura gebouwd? Die ziet er wel heel strak uit!
En vandaag netjes op tijd voor kerst binnen gekomen.JohanKupers schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:14:
[...]
Vanmorgen besteld bij Brickshop en als het goed is, wordt die morgen al afgeleverd.

⛔ Trackers of betalen ⛔
Die heb ik ook nog in mijn backlog, staat in mijn opslagruimte te wachten tot ik er tijd, zin en ruimte voor heb gemaakt. Speelde met de gedachte om hem op MP te zetten maar als ik hem zo zie is hij wel heel gaaf! Denk dat ik hem toch maar bewaar..Haay schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:26:
Gisteren het laatste zakje van de Voltron gebouwd: het zwaard en het schild. Daarna de 5 leeuwen samengevoegd tot de grote Voltron robot. Wow, wat een gevaarte! Best wel indrukwekkende Lego set![Afbeelding]
Vrijwel net zo hoog als de best grote doos!
[Afbeelding]
Bij de eerste foto lijkt de Sian echt flink groter. Bij de tweede foto vind ik het verschil wat minder groot lijken. In ieder geval blij dat beide op zolder liggen.zonoskar schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:44:
Paar foto's van de Sian naast zijn broertjes. Hij is toch wel een stukje groter dan zelfs de Bugatti. Volgende project wordt de pimp my Porsche build. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoals iemand eerder ook al zei, er zit wel wat herhaling in, maar het viel mij alles mee. Er zitten verschillen tussen de twee leeuwen die de benen vormen, en er zitten verschillen tussen de twee leeuwen die de armen vormen. Ook al is de opbouw van bv. de twee armen redelijk hetzelfde, door de verschillen is de bouw toch net weer anders. De grote Leeuw die de romp vormt was wel heel erg gaaf om te bouwen. Veel interessante bouwtechnieken en combinaties. Ben blij dat ik hem wel gebouwd heb en niet op Marktplaats gezet heb.De Rikster schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:42:
Die heb ik ook nog in mijn backlog, staat in mijn opslagruimte te wachten tot ik er tijd, zin en ruimte voor heb gemaakt. Speelde met de gedachte om hem op MP te zetten maar als ik hem zo zie is hij wel heel gaaf! Denk dat ik hem toch maar bewaar..
Bij het bouwen viel me de volgende zaken op:
- Ik vind het vreemd dat in de schoorsteen thv de vloer van de 1e verdieping een kleine ruimte overblijft waar een 1x1 plate in zou kunnen passen. Eerst enorm getwijfeld of ik iets over het hoofd zie, maar bij latere afbeeldingen zag ik dat dit hoort (je ziet dan het rode Technic stukje). Het nut van deze kleine opening ontgaat me.
- De dakconstructies vind ik niet super stabiel aanvoelen. Het zit wel vast, maar vooral met de kleine twee daken liep ik wel even te pielen. Maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.
- De bediening van het lampje vind ik niet fijn werken. Het doet het wel, maar het voelt soms een beetje stroef. Komt denk ik door de ijsbolletjes/rook.
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 25-12-2020 09:15 ]
Ik ben de laatste jaren niet zoveel met Lego (Technic) bezig geweest, dus sinds 2 jaar heb ik de rally car en Porsche 911 RSR al meerdere malen herbouwd.zonoskar schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:11:
@tazz_ mooi die oude lego. Ik had van city alleen van die kleine auto's en een garage.
De eerste box van de Sian is af. Wat een hoop kleuren zeg.
[Afbeelding]
Gisteren eindelijk aan de Sian begonnen. Voor mij is dit wel next level
Gisteren 3u en vanavond (na de kerstdiner) nog een uurtje en box 1 is af. (de 911 RSR doe ik op 8u)
Maar damn, hoeveel tandwieltjes zitten daar niet in?
Heb schrik dat ik iets niet goed heb gemonteerd en dat er op het einde van de build iets niet goed zit
:strip_exif()/f/image/teCPpgEct5NSWVBfgw0Q90Qb.jpg?f=fotoalbum_large)
Wowalmightyarjen schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:40:
Aangezien mijn youtube kanaal de 150.000 volgers is gepasseerd ga ik een Q&A video doen. Mocht je nog een vraag hebben, stuur me ff een dm
Flauwe vraag: Wat doe je met de inkomsten uit het kanaal? Koop je er Lego van?
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Hopelijk niet al te dicht rond 12 uur, het zou niet leuk zijn om tijdens de jaarovergang daar mee bezig te zijn.
Of dat het politiebureau de volgende ochtend alweer uitverkocht is...
misschien handig om link te geven naar je YT kanaalalmightyarjen schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:40:
Aangezien mijn youtube kanaal de 150.000 volgers is gepasseerd ga ik een Q&A video doen. Mocht je nog een vraag hebben, stuur me ff een dm
Of zijn signature te lezen onder zijn postmark777 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:13:
[...]
misschien handig om link te geven naar je YT kanaal
heb qua technic heel even gekeken en gezocht, maar meeste artikelen zitten al vrij dicht op de winkelprijs of zelfs eroverheen als je de bijkomende kosten mee rekent.Detmer schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:09:
Ik kwam zojuist een Lego veiling bij BVA tegen: https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/53035/16192931 . Wellicht dat er nog wat interessants bij zit
Maak van jouw probleem niet mijn probleem
Wat een ontzettend gave set!Haay schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:26:
Gisteren het laatste zakje van de Voltron gebouwd: het zwaard en het schild. Daarna de 5 leeuwen samengevoegd tot de grote Voltron robot. Wow, wat een gevaarte! Best wel indrukwekkende Lego set![Afbeelding]
Vrijwel net zo hoog als de best grote doos!
[Afbeelding]
En toch staat Voltron me niet helemaal bij, maar toch ergens weer wel. Geheugen als een zeef denk ik haha. Maar wow!
Voorheen was het hoogtepunt het afsteken van vuurwerk rond middernacht, maar bij afwezigheid daarvan denk ik dat ik deze keer ook rond die tijd klaar zit om een mooie bestelling te doen op lego.nlTestDummie schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:11:
Weet iemand vanaf welk tijdstip de nieuwste modular op aanstaande 1 januari wordt verkocht?
Wat mij tegenhoudt, want er zitten voor de kids wel wat leuke dingen bij, is dat ik niet weet of ik voor elke stukje Lego bezorgkosten af mag tikken of dat t 1 keer is bij x stuks...tabaqui schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:34:
[...]
heb qua technic heel even gekeken en gezocht, maar meeste artikelen zitten al vrij dicht op de winkelprijs of zelfs eroverheen als je de bijkomende kosten mee rekent.
Er staat "Bezorgkosten 5,95 (Excl. BTW) per kavel" dus die komt er bij elke apart nog bij.Ninjetsu NL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:53:
[...]
Wat mij tegenhoudt, want er zitten voor de kids wel wat leuke dingen bij, is dat ik niet weet of ik voor elke stukje Lego bezorgkosten af mag tikken of dat t 1 keer is bij x stuks...

:strip_exif()/f/image/VMQg2aT5hIQjo5olaXAVuXXP.jpg?f=fotoalbum_large)
Als het nou zou sneeuwen zou het plaatje compleet zijn. Sneeuw buiten, warme choco maken en dan lekker bouwen aan de keukentafel. Maar helaas wonen we in Nederland
Ah ok, heeft iemand anders nog ervaring met de beschikbaarheid en releasetijd van modulars op 1 januari?wouter3 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:47:
[...]
Voorheen was het hoogtepunt het afsteken van vuurwerk rond middernacht, maar bij afwezigheid daarvan denk ik dat ik deze keer ook rond die tijd klaar zit om een mooie bestelling te doen op lego.nl
Geen kijk op, hoop dat ik er doorkom op 1 januari 2020 vlak na 24:00.TestDummie schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:26:
[...]
Ah ok, heeft iemand anders nog ervaring met de beschikbaarheid en releasetijd van modulars op 1 januari?
Pre-paid Visa Creditcard is in ieder geval gevuld.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Dus je bent in feite een soort van... cult leader?almightyarjen schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:40:
Clowns to the left of me, Jokers to the right
⛔ Trackers of betalen ⛔
Haha niet echt, Bananenbuurman zit al over de 200k volgers.Kapoen schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:36:
[...]
Dus je bent in feite een soort van... cult leader?
Klopt! Ik gebruik LED's met ingebouwde weerstandjes.. De stroom komt binnen via een USB-kabel. Dat is de meest simpele optie.emieltenberge schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:40:
[...]
Nice!zoiets flexibels heb ik ook in gedachten voor de modulars. Als ik het vergelijk met hoe nu mijn kerstdorp verlicht is met alle ledjes dan is het 1 grote wirwar met kabels die je op 1 hoop op elkaar aansluit. Wil je wat aanpassen dan wordt het al weer aardig puzzelen
Als ik het dus goed begrijp dan gebruik je de schakelbordjes om de leds in/uit te schakelen en daar krijgen de leds dus ook hun stroom van. hoe krijgen die schakelbordjes hun stroom? is dit op batterijen of 12v?
Nog nooit eerder meegemaakt. Maar eens met Lego bellen en hopen dat ze het goede deel willen opsturen 🙃
:strip_exif()/f/image/0oW24LMyE2woC1y7cOfaqMiq.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: torso hoort bij een minifugure welke nog niet gereleased is. Lego 71029
:strip_exif()/f/image/jQVL3RITyOczvTVSRAejZTDj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door Rene op 25-12-2020 23:24 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Bijzonder, bij welke set zat die dan? Lijkt me een productie fout die dan bij meerdere sets zo zal zijnRene schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:18:
Wat is dit nou weer? Zit een heel ander torso in de doos....
Nog nooit eerder meegemaakt. Maar eens met Lego bellen en hopen dat ze het goede deel willen opsturen 🙃
[Afbeelding]
Edit: torso hoort bij een minifugure welke nog niet gereleased is. Lego 71029
[Afbeelding]
Lijkt me niet dat ze 1 januari uitverkocht zullen zijn, misschien wel op nalevering als je wat later op de dag besteld.TestDummie schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:26:
[...]
Ah ok, heeft iemand anders nog ervaring met de beschikbaarheid en releasetijd van modulars op 1 januari?
Volgens mij is dit weer één of andere absurde grap door John CleeseRene schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:18:
Wat is dit nou weer? Zit een heel ander torso in de doos....
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik heb twee sets gekocht. Eentje voor mezelf en een voor een maatje van me, die (toen boter bij de vis moest) toch afhaakte.
Ik heb overwogen één van de twee te retourneren, maar uiteindelijk besloten de doos te houden.
Misschien wordt ie nog wat meer waard en anders hoop ik iemand er blij mee te maken.
Heb de set overigens direct bij Lego besteld. Daags na de release datum.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Lego 75954 (grote zaal van Zweinstein).dr86 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:33:
[...]
Bijzonder, bij welke set zat die dan? Lijkt me een productie fout die dan bij meerdere sets zo zal zijn
Vind het wel grappig, en ook best uniek 😂😂😂
:strip_exif()/f/image/qb18MK4GN00cCA7XciotQbC8.jpg?f=fotoalbum_large)
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Kan nog wel even duren voordat ie meer waard wordt. Zeker omdat je de re-release hebt gekocht ipv de "originele" eerste die velen al thuis hebben, de re-release én tegen adviesprijs is gekocht én de set voorlopig nog niet EOL is. Dan kun je hem beter iets later tegen een scherpe prijs kopen.Matis schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:25:
Zelf afgelopen dagen ook de "nieuwe" Saturn V gebouwd. Vond het een leuke set, wel wat herhaling, maar hoe ze intuïtief de ruggengraat van de raket in elkaar hebben gezet is echt fenomenaal!
Ik heb twee sets gekocht. Eentje voor mezelf en een voor een maatje van me, die (toen boter bij de vis moest) toch afhaakte.
Ik heb overwogen één van de twee te retourneren, maar uiteindelijk besloten de doos te houden.
Misschien wordt ie nog wat meer waard en anders hoop ik iemand er blij mee te maken.
Heb de set overigens direct bij Lego besteld. Daags na de release datum.
Iemand blij ermee maken past wel bij de kerstgedachte
Daar ben ik me van bewust. Ik heb €130 voor de doos betaald. Mijn pret was het meer dan waard, hopelijk is het dat voor iemand anders ook waard.Gim schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:02:
Kan nog wel even duren voordat ie meer waard wordt. Zeker omdat je de re-release hebt gekocht ipv de "originele" eerste die velen al thuis hebben, de re-release én tegen adviesprijs is gekocht én de set voorlopig nog niet EOL is. Dan kun je hem beter iets later tegen een scherpe prijs kopen.
Iemand blij ermee maken past wel bij de kerstgedachte
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked