Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De 60051 heeft power functions en de 60197 heeft de power up .
Welke van die twee is beter?
[ Voor 7% gewijzigd door Loader op 18-12-2020 15:58 ]
Van die 12 kleuren zijn er zo'n 6-8 helaas wel cruciaal in Technic. Het is denk het enige thema waarin colourcoding een dingetje is, zoals die vaste kleuren voor universele onderdelen. Ik heb ooit begrepen dat mensen heel snel een verkeerd onderdeel pakken als het dezelfde kleur heeft, ook voor tandwielen om vervolgens Lego te bellen: hij werkt niet. Knappe Lego medewerker die kan zien over de telefoon dat hij 2 tandwielen verkeerd om heeft geplaatst.
Ik kan Technic zelden betrappen op zo'n onderdeel in een compleet random kleur. De Bugatti had een lime green 5L liftarm boven z'n achteras. Die was random, maar wel functioneel, want hij dient als indicator dat mensen direct zien of ze niet het model hebben omgedraaid tov de instructies, wat makkelijk kan gebeuren als je het weg legt en de volgende dag verder gaat.
Ik zou de PoweredUp bewaren. De kerst trein modden naar PoweredUp is makkelijk, want je hebt alleen de treinmotor nodig en de batterybox/hub. Deze hebben hetzelfde formaat als de PF onderdelen, met als voordeel dat je die schijtlelijke IR reciever niet in je loc hoeft te bouwen (ik heb de mijne toen zwaar gemod zodat die niet meer daar zat). En je kan hem dan van je telefoon besturen met kekke geluidjes van de Disneytrein app. Daarnaast kan je ook nog de kleurensensor kopen zodat de trein automatisch stopt of versneld op bepaalde plekken.Loader schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:58:
Vraagje, ik heb hier de kerst trein set. En ik heb ook de trein 60051 en 60197 liggen. Nou wil ik de trein verkopen behalve de kerst trein. Maar die heeft afstandsbediening nodig.
De 60051 heeft power functions en de 60197 heeft de power up .
Welke van die twee is beter?
dvdkiwi schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:31:
[...]
Deze heb ik ook nog liggen, vond dat altijd een hele toffe vuilniswagen
Laatst zag ik 'm ook nog voorbij komen in de jaren '70-80 stad van iemand hier.
Ben de naam even kwijt, was het @almightyarjen ?

[ Voor 25% gewijzigd door AppieNL op 18-12-2020 17:21 ]
Leukste the burrow (close call met diagon alley)dr86 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:00:
[...]
Over sleur gesproken, ben wel benieuwd welke sets jullie het leukste en het minst leuk vonden om te bouwen.
Leukste vond ik 21322 Pirates of Barracuda Bay, minst leuke 71042 Silent mary. Vond die te veel technics onderdelen en te vaak herhalende stukken hebben. Ondanks dat het ontwerp wel erg goed gevonden is voor een piratenschip.
Minst leuke de vw kever, te eentonig door kleur vooral met bouwen.
Het colloseum trek me ook niet om die reden, moet variatie in zitten om het leuk te houden😉
www.triathlete.nl
Ja coloseum laat ik ook aan mij voorbij gaan. Veels te eentonig.Scighera schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:28:
[...]
Leukste the burrow (close call met diagon alley)
Het colloseum trek me ook niet om die reden, moet variatie in zitten om het leuk te houden😉
Ducati vond ik het leukst om te bouwen. Zoveel techniek in een kleine set. Erg creatieve oplossingen in de set.
minst leuk geen idee
Ik heb dit jaar nog niet zo gek veel gebouwd, weinig zelfs.dr86 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:00:
[...]
Over sleur gesproken, ben wel benieuwd welke sets jullie het leukste en het minst leuk vonden om te bouwen.
Leukste vond ik 21322 Pirates of Barracuda Bay, minst leuke 71042 Silent mary. Vond die te veel technics onderdelen en te vaak herhalende stukken hebben. Ondanks dat het ontwerp wel erg goed gevonden is voor een piratenschip.
Mack Anthem, Ducati, Landrover, Harley. Van non-technic was Harley de leukste om te bouwen. Technic Landrover voor model A en Anthem voor model B. Ducati het minste maar dat gezegd hebbende nog steeds erg leuk om te bouwen
Attack on the burrow staat ook nog op mn lijstje, misschien een mooie om in januari met de Gwp te kopenScighera schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:28:
[...]
Leukste the burrow (close call met diagon alley)
Dit is ook mijn plan ja; tijdens het pre-black-friday weekend diagon alley gehaald. Met 2 GWPs en dubbele punten, dus wanneer the monster book of monsters als GWP beschikbaar is maar even de VIP punten inleveren en Attack on the burrow binnenhalen.dr86 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:28:
[...]
Attack on the burrow staat ook nog op mn lijstje, misschien een mooie om in januari met de Gwp te kopen
Kan uiteraard ook, maar dan zit je met een doos van 1,65 meter en dat grut niet lekker in steentjes en zet ook niet handig weghimlims_ schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:17:
[...]
https://www.ikea.com/nl/n...kast-zwartbruin-10119206/ ledlampje erbij en gaan; scheelt met afstoffen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

[ Voor 4% gewijzigd door decipherer op 21-12-2020 09:36 ]
De beste ideeën komen als je bezig bent.
Voor hoeveel werd ie dan door bol zelf verkocht? Zag hem eergisteren bij Intertoys voor €170.decipherer schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 07:35:
Wilde deze bestellen mbv een aantal vvv-bonnen die ik nog had liggen. Deze moesten dan eerst 'omgezet' worden naar bol.com cadeaubonnen. Een proces wat blijkbaar tot 48 uur kan duren op dit moment. Na 1.5 dag waren de bonnen omgezet, wat denk je: artikel uitverkocht bij bol.com
[Afbeelding]
Bij Intertoys is deze set 177,99 euro, alleen nog maar lokaal. Het gaat overigens denk ik om het inwisselen van de vvv bonnen (en niet vvv cadeaukaart). De bonnen kun je bij Intertoys alleen in de winkel inwisselen. En dat gaat nu even niet.Gim schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:04:
[...]
Voor hoeveel werd ie dan door bol zelf verkocht? Zag hem eergisteren bij Intertoys voor €170.
Nee het wás €170meesje schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:23:
[...]
Bij Intertoys is deze set 177,99 euro, alleen nog maar lokaal. Het gaat overigens denk ik om het inwisselen van de vvv bonnen (en niet vvv cadeaukaart). De bonnen kun je bij Intertoys alleen in de winkel inwisselen. En dat gaat nu even niet.
Een korte review van de pimped:
Het bouwen was leuk en uitdagend. Maar voor mensen die het ook willen doen wel een punt van aandacht, het is geen lego handleiding. Er word per stap aangegeven welke onderdelen je nodig heb. Maar er word zelden aangegeven waar je deze moet plaatsen. Ook van onderdelen die je samen moet bouwen alvorens ze op het grotere model te plaatsen word zelden aangegeven hoe dat moet. Er zitten stukken tussen waarbij je maar een kant zie van wat je moet bouwen en je niet kan zien waar alle onderdelen moeten komen. Dan moet je een paar pagina's verder bladeren tot het model gedraaid is en je kan zien hoe het onderdeel aan de achterkant er uit ziet. Is dit heel bezwaarlijk, nee voor mij niet. Maar voor onervaren bouwers zal dit best lastig zijn.
Verder is een van de mods uit de pimped de grotere versnellingsbak verhoudingen. Deze heb ik juist moeten terug pimpen naar kleinere omdat het model anders niet goed reed.
De voorvering bestaat uit 2 grijze en 2 rode veren. Maar dat is dusdanig slap dat het model bij mij vrij ver doorzakt. Dit heb ik aangepast naar 4 rode.
Het sturen gaat goed als het model op de grond staat, maar niet als je hem optil. In de pimped zit een langere stuurstang om een grotere stuuruitslag te krijgen. Ergens zit er iets dat als je het model optil dat er te veel speling zit in het gedeelte dat het autostuur verbind. Hier slipt dan een tandwiel door. Zet je hem op de grond dan worden de twee onderdelen tegen elkaar gedrukt en heb ik er geen last van. Waar het precies zit weet ik nog niet. Maar hij zit nu helemaal in elkaar en ik heb eerlijk gezegd weinig zin om hem weer zo ver uit elkaar te halen.
Ik heb er een v6 in gezet. Op foto's van the interwebz te zien doet iedereen dit op zijn eigen manier. Zo ook ik. Je moet wat je fantasie gebruiken, maar dit past er eigenlijk best makkelijk in.
Aangezien ik meteen ben gaan pimpen weet ik het verschil niet met de standaard variant. Maar als ik de andere mensen mag geloven ben ik blij dat ik de cardankoppelingen er niet meer in heb zitten.
Na een paar avondjes bouwen heb ik nu een goed soepel rijdende defender. Het is jammer dat veel van de onderdelen niet in geel heb (als die er zijn). Anders had ik de moderne versie van deze jeugdherinnering gebouwd.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yJan2D5VUUxnNIC1SftLveSE.png?f=user_large)
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Klopt, hier kwam de eigenaar van een lokale Intertoys franchiser vandaag ook hoogstpersoonlijk een doos brengen. Ik twijfelde nog even voor de andere "Yoda" maar heel eerlijk vind ik deze toch leukerGim schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:53:
[...]
Nee het wás €170De franchiser hier nabij gaf de mogelijkheid om per app of mail te bestellen en dan kwamen ze t gewoon brengen.
:strip_exif()/f/image/wmNHm0PrZE62Edack2I4wPlz.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik kon hem ook wel bij een ene Dhr. Bezos halen voor een paar euro minder maar die komt hem ws niet persoonlijk brengen
Nu heeft sturen in het echt ook weinig zin wanneer de auto in de lucht hangtEdgenumber schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:17:
Zo ik heb de gepimpte en deels ge de-pimped defender af.
Het bouwen was leuk en uitdagend. Maar voor mensen die het ook willen doen wel een punt van aandacht, het is geen lego handleiding. Er word per stap aangegeven welke onderdelen je nodig heb. Maar er word zelden aangegeven waar je deze moet plaatsen. Ook van onderdelen die je samen moet bouwen alvorens ze op het grotere model te plaatsen word zelden aangegeven hoe dat moet. Er zitten stukken tussen waarbij je maar een kant zie van wat je moet bouwen en je niet kan zien waar alle onderdelen moeten komen. Dan moet je een paar pagina's verder bladeren tot het model gedraaid is en je kan zien hoe het onderdeel aan de achterkant er uit ziet. Is dit heel bezwaarlijk, nee voor mij niet. Maar voor onervaren bouwers zal dit best lastig zijn.
Verder is een van de mods uit de pimped de grotere versnellingsbak verhoudingen. Deze heb ik juist moeten terug pimpen naar kleinere omdat het model anders niet goed reed.
De voorvering bestaat uit 2 grijze en 2 rode veren. Maar dat is dusdanig slap dat het model bij mij vrij ver doorzakt. Dit heb ik aangepast naar 4 rode.
Het sturen gaat goed als het model op de grond staat, maar niet als je hem optil. In de pimped zit een langere stuurstang om een grotere stuuruitslag te krijgen. Ergens zit er iets dat als je het model optil dat er te veel speling zit in het gedeelte dat het autostuur verbind. Hier slipt dan een tandwiel door. Zet je hem op de grond dan worden de twee onderdelen tegen elkaar gedrukt en heb ik er geen last van. Waar het precies zit weet ik nog niet. Maar hij zit nu helemaal in elkaar en ik heb eerlijk gezegd weinig zin om hem weer zo ver uit elkaar te halen.
Ik heb er een v6 in gezet. Op foto's van the interwebz te zien doet iedereen dit op zijn eigen manier. Zo ook ik. Je moet wat je fantasie gebruiken, maar dit past er eigenlijk best makkelijk in.
Aangezien ik meteen ben gaan pimpen weet ik het verschil niet met de standaard variant. Maar als ik de andere mensen mag geloven ben ik blij dat ik de cardankoppelingen er niet meer in heb zitten.
Na een paar avondjes bouwen heb ik nu een goed soepel rijdende defender. Het is jammer dat veel van de onderdelen niet in geel heb (als die er zijn). Anders had ik de moderne versie van deze jeugdherinnering gebouwd.
[Afbeelding]
ik denk dat Lego verschillende vering voor en achter gebruikt omdat de gewichts verdeling niet 50/50 voor en achter. Had zelf niet zoveel last van doorhangen aan 1 kant.Edgenumber schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:17:
Zo ik heb de gepimpte en deels ge de-pimped defender af.
[Afbeelding]
Ik zei het eigenlijk niet goed, het waren wel vvv-cadeaukaarten, dus ik had ze bij intertoys direct in kunnen wisselen zie ik nu. De prijs bij bol.com was vergelijkbaar. Eens kijken of ik die bol.com bonnen terug kan wisselen naar een vvv cadeaukaart. Helaas woon ik niet binnen 3km van een intertoys waardoor het waarschijnlijk wat langer gaat duren dan.Gim schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:53:
[...]
Nee het wás €170De franchiser hier nabij gaf de mogelijkheid om per app of mail te bestellen en dan kwamen ze t gewoon brengen.
Bij mij hing die ook niet door, maar merkte wel dat die op het randje zit van wat die vering opstelling leuk vindt aan gewicht op de vooras. De vering kwam gewoon terug tot normale hoogte maar in vergelijking met de achteras lang niet zo bouncy terug. De achteras was daardoor hier een middag een leuk speeldingetje voordat het model de vitrine in ging.mark777 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:26:
[...]
ik denk dat Lego verschillende vering voor en achter gebruikt omdat de gewichts verdeling niet 50/50 voor en achter. Had zelf niet zoveel last van doorhangen aan 1 kant.
Ik heb diverse wanted lists met in totaal 228 verschillende onderdelen erop.
Net 3 orders geplaats met in totaal 178 onderdelen.
Is er een snelle en "automatische" methode om de orders die je hebt geplaatst op Bricklink te verwerken in je wanted lists, zodat je meteen ziet wat er nog open staat?
Voor het lakdraad heb ik 'velleman WIK01N' gebruikt, geen idee meer waar ik dat ooit heb besteld, maar google kent het nogemieltenberge schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:49:
[...]
Ik ben zelf ook aan het rondzoeken welke onderdelen ik nodig ben om zelf de ledjes in elkaar te solderen. Heb jij toevallig linkjes van de 1mm lakdraad en SMD leds van wat je besteld hebt?
De meeste ledjes zijn 0603 wit (deze om precies te zijn), onder het kampvuurtje heb ik een rood, oranje en geel ledje gedaan, uit de knutselvoorraad.
Tof!basvkesteren schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:27:
[...]
Voor het lakdraad heb ik 'velleman WIK01N' gebruikt, geen idee meer waar ik dat ooit heb besteld, maar google kent het nog
De meeste ledjes zijn 0603 wit (deze om precies te zijn), onder het kampvuurtje heb ik een rood, oranje en geel ledje gedaan, uit de knutselvoorraad.
Ik heb zelf al m'n modulars voorzien van verlichting. Omdat ik alle losse draden een beetje zat was heb ik elk los gebouw een eigen controller gegeven. Dat maakt het ook een stuk makkelijker om ze te verplaatsen of in een andere volgorde te zetten.
Voor de controllers (Wemos D1 mini's met Tasmota-firmware) heb ik zelf cases ontworpen en geprint. Ze zijn compatibel met LEGO, dus makkelijk op een baseplate te klikken.
![]() | ![]() |
Elke lamp is individueel bedienbaar via wifi (MQTT & HomeKit) en geautomatiseerd.
Deze video heb ik eerder ook al eens gepost, maar inmiddels heb ik de boel wat verder uitgewerkt.
Bij je wanted lists heb je een optie "Apply Order", daar kan je de orders toevoegen :-)ingmar_loko schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:45:
Vraagje voor de Bricklink kenners onder ons
Ik heb diverse wanted lists met in totaal 228 verschillende onderdelen erop.
Net 3 orders geplaats met in totaal 178 onderdelen.
Is er een snelle en "automatische" methode om de orders die je hebt geplaatst op Bricklink te verwerken in je wanted lists, zodat je meteen ziet wat er nog open staat?
Xbox Live: MarkH
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HFWDrBM5JkQj9iGwXXUAtEKH.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 20-12-2020 00:20 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Er is iemand zo lief geweest op bricklink om de Lego Elf Café te "delen" qua instructies.
Er zit een klein aantal foutjes in qua kleuren (Zover ik kon zien, zoals de baseplate is niet correct maar goed).
Liefhebbers hierbij de link
Die GWP was me ontgaan, misschien dan toch even bestellen in januari. Hoewel ik de 4 nieuwe boekensets best aan de prijs vind met 35 euro voor ca 260 onderdelen en 3 minifigsdr86 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:28:
[...]
Attack on the burrow staat ook nog op mn lijstje, misschien een mooie om in januari met de Gwp te kopen
www.triathlete.nl
Dus een multi-generatie 'labour of love'?bifi_G60 schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:09:
Mijn pa heeft vroeger zelf kisten gemaakt die ik maar eens opgehaald heb met mijn Lego , nu willen de kids bouwen dus of pa nu ff alles uit wil zoeken
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik moet eigenlijk ff vragen of opa geen zin heeft om op de koffie te komen
Dat is sjiekTof!
Ik heb zelf al m'n modulars voorzien van verlichting. Omdat ik alle losse draden een beetje zat was heb ik elk los gebouw een eigen controller gegeven. Dat maakt het ook een stuk makkelijker om ze te verplaatsen of in een andere volgorde te zetten.
Voor de controllers (Wemos D1 mini's met Tasmota-firmware) heb ik zelf cases ontworpen en geprint. Ze zijn compatibel met LEGO, dus makkelijk op een baseplate te klikken.
Losse draden tussen bouwsels lijkt me inderdaad niet handig; zeker met het dunne lakdraad wat ik heb gebruikt, da's nogal breekbaar....
Mijn controllertje is super simpel, een picmicro uit de rommelbak met een stukje C-code. Loopt z'n eigen programmatje af, is verder niet van buitenaf te benaderen. Misschien volgend jaar
zonoskar schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:58:
Doos 2 van de Sian is af. Ben ook al bezig met doos 3, maar voor het eerst heb ik nu verkeerde onderdelen, ik heb 2 dunne 5L liftarmen, maar dat moesten 4L zijn. En ik heb een DBG double bent liftarm, maar die moest zwart zijn (scratch that, 2 foutjes gemaakt). En ik mis 1 blauwe pin. Dat wordt dan een heel lijstje om te bestellen bij lego. Of deze moeten in de resterende dozen zitten.
Mijn ervaringen zijn toch heel anders. Al vaak samen met een vriend grote modellen gebouwd, nieuw uit de doos, en elke keer kwamen wij beide niks te kort. Sterker nog, we hadden juist telkens dezelfde spare parts. We praten dan over modellen als de Porsche GT3, de Bugatti Chiron, de Lamborghini Sian of de Millennium Falcon.Edgenumber schreef op zondag 20 december 2020 @ 07:33:
Toch jammer is dat. ik heb bij de defender ook het gevoel gehad dat ik vaker dan ooit uit mijn eigen voorraad moest putten.
Wel een keer met de Grand Emporium gehad, dat er een heel zakje miste, maar verder klopte het eigenlijk altijd met alle modellen.
Nu staat Lego er gelukkig wel goed om bekend, dat zij de after sales uitstekend op orde hebben. Het is alleen wel vervelend, dat je dan niet direct verder kunt.
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Hoogteverschillen gemaakt met 3 IKEA-Lego bygglek dozen.
Dat gaat prima.. al is een gebouw dat af is erop drukken lastig.
:strip_exif()/f/image/sOURXuepX2i9v0Jj8BH6ADYf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XZhhr5tGvfYipl5S6WsJwn3L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/luSrLKSiMXZbbTU0N3fIcYFb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0UAZX03Nr3VZRz40sdlBgLHX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wiYkX5TOEnKK5y0jf3EBeyNK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jJ4aS3FZWdns1EHlzqAM1DrO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 63% gewijzigd door D75 op 20-12-2020 15:32 ]
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Doos 3 van de Sian is ook af. Het begint al wat te worden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v4IA602uWGxnJPzL0HQapRnU.jpg?f=user_large)
scintillating
Creator Boomhut kwam eergister ineens online beschikbaar bij Intertoys. Ging mis met betalen met VVV-bonnen (mag ook maar max tot 50) waarna de set niet meer beschikbaar was. Gisteren eens gekeken welke winkels hem hadden binnen een straal van 3km van bekenden en binnen twee uur na bestellen was hij al bij mijn vader thuis afgeleverddecipherer schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:15:
[...]
Ik zei het eigenlijk niet goed, het waren wel vvv-cadeaukaarten, dus ik had ze bij intertoys direct in kunnen wisselen zie ik nu. De prijs bij bol.com was vergelijkbaar. Eens kijken of ik die bol.com bonnen terug kan wisselen naar een vvv cadeaukaart. Helaas woon ik niet binnen 3km van een intertoys waardoor het waarschijnlijk wat langer gaat duren dan.
De kerstvakantietraditie om een grote set te bouwen wordt dus voortgezet
Dit klopt. Is hetzelfde als je de oude PF gebruikt. Bij de fysieke controller moet je de knop even omdraaien. T.o.v. de normale treinen is het treinmotortje bij de Kersttrein precies tegenovergesteld geplaatst.Tc99m schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:30:
Vandaag eindelijk ook mijn winterdorp weer opgezet. Alleen... mijn wintertrein met Powered Up wil alleen maar vooruit als ik de min-knop gebruik, zowel via de app als via de afstandsbediening. Van A naar B wisselen op de hub maakt niets uit. Het is maar een klein ongemak natuurlijk, maar iemand enig idee hoe te verhelpen is?
Ik heb veel lego gebouwd, normaal en technic. En door de jaren heen wisselt het. Jaren lang geen probleem, dan ineens een periode dat er regelmatig wat mist, en dan weer een lange periode dat alles klopt.Leut schreef op zondag 20 december 2020 @ 15:08:
[...]
[...]
Mijn ervaringen zijn toch heel anders. Al vaak samen met een vriend grote modellen gebouwd, nieuw uit de doos, en elke keer kwamen wij beide niks te kort. Sterker nog, we hadden juist telkens dezelfde spare parts. We praten dan over modellen als de Porsche GT3, de Bugatti Chiron, de Lamborghini Sian of de Millennium Falcon.
Wel een keer met de Grand Emporium gehad, dat er een heel zakje miste, maar verder klopte het eigenlijk altijd met alle modellen.
Nu staat Lego er gelukkig wel goed om bekend, dat zij de after sales uitstekend op orde hebben. Het is alleen wel vervelend, dat je dan niet direct verder kunt.
Nu met covid dan ik me voorstellen dat ze meer en sneller productie draaien.
Het lastige is dat ik meteen de pimped versie heb gebouwd. Dus niet de lego handleiding. Via rebrickable heb ik de extra onderdelen bij elkaar gezocht en gaan bouwen. Bijkomende dat de defender maar uit 4 zak nummers bestaat heb je dus al snel een hele berg met onderdelen liggen.
Zit het onderdeeltje wat ik maar niet kon vinden daar tussen of miste het? Geen zin om te zoeken heb ik op diverse punt even een greep gedaan in mijn eigen voorraad uitgaande dat ik aan het eind het betreffende onderdeel zou overhouden.
Niet bijgehouden wat ik zo heb gepakt heb ik het gevoel dat ik toch minder over heb dan dat ik er bij heb moeten pakken. Klopt de pimped handleiding of zitten daar foutjes in waardoor ik extra moest pakken? Is het mijn geheugen? Of is het lego die niet alles inpakt? Het zal een mix zijn van die drie.
Echt heel gaaf, zat als Ferrari-fan al op zo’n set te wachten. Hoop ook dat er ooit nog een Ultimate set uitkomt (zoals de Porsche, Bugatti en Lamborghini) van een Ferrari.
Nadeel van de set is wel dat er zo’n 61 stickers bij zitten...
Heerlijk dit, dit is exact de doos die ik ergens vorig jaar via Marktplaats verkocht heb. Heb nog even een foto opgezocht, de beschadigingen komen inderdaad 1 op 1 overeen.FeaR schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:12:
Eerste keer Marktplaats was geen heel groot succes. Als in, redelijk veel steentjes naderhand nog los moeten bestellen. Geen exotische steentjes, dus qua prijs viel het gelukkig alles mee waardoor het totaal nog steeds niet verkeerd was. Daarom heb ik net toch een tweede aanschaf gedaan, set die ik al wat langer in de gaten houd was redelijk in de buurt op te halen. Zojuist opgehaald:
Lego Technic 8458: Silver Champion
[Afbeelding]
De doos is zeker niet meer in de beste staat maar qua onderdelen heb ik er een goed gevoel bij. Verkoper meldde alles geteld te hebben en handelt in Lego. Alles zou geteld en wel op kleur bij elkaar zitten en dat lijkt te kloppen:
[Afbeelding]
Boekjes liggen onder de plastic inlay
Ik mag hopen dat ie compleet is, ik heb enkele jaren geleden een aantal ontbrekende onderdelen via Bricklink gekocht.
Weet je zeker dat die (aanstaande) dinsdag binnenkomt? De Lego site heeft een release staan van 1 januari en andere online winkels 28 december.KRAI.7 schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:22:
Afgelopen week m’n kerstpakket (bon) gekregen en daarmee een Bol.com bon uitgezocht. Toen ik even door de LEGO categorie viel m’n oog ineens op de spiksplinternieuwe 42125 Ferrari 488 GTE-set. Oftewel: drie keer raden wat er dinsdag binnenkomt! :-)
I'll let you knowRoeltjuh schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:22:
[...]
Ik mag hopen dat ie compleet is, ik heb enkele jaren geleden een aantal ontbrekende onderdelen via Bricklink gekocht.
Ik heb deze keer de verkoper nog niet uit mijn Marktplaats app/-chat verwijderd dus ik kan nog een klacht doen indien er iets niet compleet is. Sowieso moet ik nog even klagen, verkoper geeft me vier sterren terwijl ik goed biedt en direct op kom halen
Hopelijk komen de nieuwe stickers aankomende week ook binnen. Idem met de 2 x 4 tiles die ik heb besteld. Lego heeft ook bij de 8458 bedacht dat twee 1 x 4 tiles naast elkaar perfect zijn om één sticker overheen te plakken.
[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 21-12-2020 00:27 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Nee niet helemaal zeker. Ik heb hetzelfde gezien ja...AppieNL schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:19:
[...]
Weet je zeker dat die (aanstaande) dinsdag binnenkomt? De Lego site heeft een release staan van 1 januari en andere online winkels 28 december.
Naja, we kunnen alleen maar hopen dan dat ie dinsdag binnenkomt.
Ah, je hebt wel de cottage te pakkenReintji schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:36:
[Afbeelding]
Kerstdorpje ook weer klaar. Is een beetje druk in verband met ruimtegebrek en dus geen rondje voor de trein dit jaar. Mis er nog drie, hopelijk brengt Lego die nog een keer opnieuw uit. Tweedehands jacht naar de bakker, postkantoor en kerstmarkt is nog niet geslaagd.
ben zelf neit zon held met de soldeerbout, heb de standaard ali-setjes (met usb-plug) aan mijn domotica systeem aan het koppelen. Helaas kan ik dan alleen een hele string lampjes schakelen, en niet individueel. Heb je jouw code ergens gepubliceerd staan? misschien dat er wat van kan gebruikenbasvanderploeg schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:34:
[...]
Tof!
[Afbeelding] [Afbeelding]
Elke lamp is individueel bedienbaar via wifi (MQTT & HomeKit) en geautomatiseerd.
[YouTube: LEGO Modulars Lighting]
Deze video heb ik eerder ook al eens gepost, maar inmiddels heb ik de boel wat verder uitgewerkt.
[YouTube: LEGO Modulars Automations (HomeKit, MQTT, Tasmota)]
Hoe vind je de build?zonoskar schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:16:
@Leut Ik heb ook pas 1 doos gehad met een missend steentje. Dat was de lambo speed champion. Bij de Sian had ik een foutje gemaakt. Maar ook daar mis ik 1 onderdeel, een blauwe pin. Gelukkig heb ik er daar zat van.
Doos 3 van de Sian is ook af. Het begint al wat te worden.
[Afbeelding]
Heb deze ook nog klaarstaan.
Nu bezig met de Lego Claas Xerion 5000. Daarna de rode kraan of Sian.
Kan voorlopig vooruit maar stop nu wel even met nieuwe sets kopen
Bij mij is dat ook een soort van traditie, maar dan een die maar eens in de zoveel jaar plaats vindtRukapul schreef op zondag 20 december 2020 @ 19:31:
[...]
Creator Boomhut kwam eergister ineens online beschikbaar bij Intertoys. Ging mis met betalen met VVV-bonnen (mag ook maar max tot 50) waarna de set niet meer beschikbaar was. Gisteren eens gekeken welke winkels hem hadden binnen een straal van 3km van bekenden en binnen twee uur na bestellen was hij al bij mijn vader thuis afgeleverdVandaag heeft de set de laatste 100km afgelegd.
De kerstvakantietraditie om een grote set te bouwen wordt dus voortgezet
Ik heb nu ook bij Intertoys besteld, met lokale bezorging waarbij die bij mijn zus bezorgd gaat worden. Ben benieuwd hoe lang het duurt.
De bol.com cadeaubonnen zijn niet meer terug te wisselen, maar gelukkig had ik nog 50 euro aan vvv kaarten over ook. Goed dat je meldde dat er sowieso maximaal 50 euro in te wisselen valt. Ik wist dat niet en eigenlijk wou ik meer inwisselen en dan zat ik wel met die bol.com cadeaubonnen in m’n maag. Maar als er toch niet meer in te wisselen valt zit ik er ook niet zo mee
https://www.wissel.nl/ (?)decipherer schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:23:
[...]
Bij mij is dat ook een soort van traditie, maar dan een die maar eens in de zoveel jaar plaats vindt![]()
Ik heb nu ook bij Intertoys besteld, met lokale bezorging waarbij die bij mijn zus bezorgd gaat worden. Ben benieuwd hoe lang het duurt.
De bol.com cadeaubonnen zijn niet meer terug te wisselen, maar gelukkig had ik nog 50 euro aan vvv kaarten over ook. Goed dat je meldde dat er sowieso maximaal 50 euro in te wisselen valt. Ik wist dat niet en eigenlijk wou ik meer inwisselen en dan zat ik wel met die bol.com cadeaubonnen in m’n maag. Maar als er toch niet meer in te wisselen valt zit ik er ook niet zo mee
Thanks, die service kende ik nog niet.
Ik heb nog ergens een Blauwe Pluim liggen waar ik niks mee doe, die kan ik mooi inwisselen voor Bol Lego tegoed
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Het is een Bugatti 2.0, dus als je die leuk vond, is de Sian ook leuk.Mastergo schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:29:
Hoe vind je de build?
Heb deze ook nog klaarstaan.
2 dingen die ik tot nu toe teleurstelled vind: De versnellingsbak blijft door schakelen van 8->1, en de 'motorkap' moet je er af halen en scharniert niet omhoog. Geen idee of dat in het origineel ook zo is trouwens.
Ik heb doosje 4 nu ook af. De achterkant en dak is klaar, nu de voorkant en de deuren nog. Ik moet zeggen dat de kleurverschillen me heel erg meevallen. Er zit wel wat verschil in, maar bij lange niet zoveel als ik in andere foto's zag.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1PGyKxEr3RHKHiYsSDMlp79T.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IRg7fPq6UwYUAYqs4gWRbuhS.jpg?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door zonoskar op 21-12-2020 11:28 ]
Ik gebruik standaard Tasmota-firmware op de Wemos:himlims_ schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:23:
[...]
ben zelf neit zon held met de soldeerbout, heb de standaard ali-setjes (met usb-plug) aan mijn domotica systeem aan het koppelen. Helaas kan ik dan alleen een hele string lampjes schakelen, en niet individueel. Heb je jouw code ergens gepubliceerd staan? misschien dat er wat van kan gebruiken
https://tasmota.github.io/docs/
Alle draden heb ik voorzien van Dupont connectors. Daardoor hoef ik niets te solderen en is alles makkelijk aan te sluiten (en te verwijderen wanneer nodig).
vergelijkbaar, maar dan aan arduino die weer door domoticz geschakeld wordt.basvanderploeg schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:42:
[...]
Ik gebruik standaard Tasmota-firmware op de Wemos:
https://tasmota.github.io/docs/
Alle draden heb ik voorzien van Dupont connectors. Daardoor hoef ik niets te solderen en is alles makkelijk aan te sluiten (en te verwijderen wanneer nodig).
probeer wat 'animaties' te maken, bijv. vuurtje, flits van camera, een 'kapotte' straatlamp met random intervallen etc.
Als je wil kan ik je een mod bouwtekening sturen zodat hij wel scharniert, vrij makkelijk te doen.zonoskar schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:22:
[...]
2 dingen die ik tot nu toe teleurstelled vind: De versnellingsbak blijft door schakelen van 8->1, en de 'motorkap' moet je er af halen en scharniert niet omhoog. Geen idee of dat in het origineel ook zo is trouwens.
Bestand is 21 mb.
Komt van https://rebrickable.com/m...p-my-lamborghini/#details
Maar ik vind het resultaat best leuk geworden!
Uit noodzaak, vanwege een tekort aan bouwsteentjes, heb ik de achterkant doorzichtig gemaakt. Maar dat heeft best een leuk effect, dat je zo van buiten naar binnen kunt kijken
En met dak van het blauwe gebouwtje ben ik ook best blij!
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 16% gewijzigd door Jakkus op 21-12-2020 13:48 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
jammer van de glazen panelen, dat je die niet ziet omdat ze tegen de zijkan van gebouw komen. wel geslaagde opzet zo!Jakkus schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:47:
Ik heb de supermarkt die ik pas van vier 31097-sets heb gebouwd weer afgebroken, want ik moest er een hoekgebouw van maken. Aan de hand van een idee uit het Lego Neighborhood Book 2 heb ik een nieuw gebouw gemaakt. Als ik dan eenmaal ben begonnen, kan ik bijna niet meer stoppen voor hij af is
Maar ik vind het resultaat best leuk geworden!
Uit noodzaak, vanwege een tekort aan bouwsteentjes, heb ik de achterkant doorzichtig gemaakt. Maar dat heeft best een leuk effect, dat je zo van buiten naar binnen kunt kijken
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
De pimped versie wil ik nog een keer bouwen, maar die motorkap mod is (nog) geen onderdeel van de pimped versie, toch?MeneerHart schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:34:
[...]
Als je wil kan ik je een mod bouwtekening sturen zodat hij wel scharniert, vrij makkelijk te doen.
Bestand is 21 mb.
Komt van https://rebrickable.com/m...p-my-lamborghini/#details
Lego onderdelen hebben een magische eigenschap waarbij je voorraad op voorhand krimpt zodra je een bepaald element zoekt/nodig hebt.Jakkus schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:47:
Bovendien als je het onderdeel uiteindelijk hebt gevonden vind je 30 seconden later nog drie dezelfde.Kapoen schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:40:
Lego onderdelen hebben een magische eigenschap waarbij je voorraad op voorhand krimpt zodra je een bepaald element zoekt/nodig hebt.
Ik heb deze keer de motor maar onder de tender gebouwd. Dat past niet 1-2-3 handig met de onderdelen die bij de set zitten dus ik heb nu even de makkelijke oplossing gekozen door de batterijhouder maar iets hoger te maken. Op deze manier rijdt mijn trein een stuk beter dan als de motor aan de voorkant zit. Die is "te licht" waardoor de wielen heel makkelijk slippen.Cloud_VII schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:44:
Mooie sets. Leuk om te bouwen ook. Station had wel veel kleine onderdelen.
Bijkomend voordeel is dat je de motor dan ook andersom kan monteren en het probleem van @Tc99m dan ook gelijk opgelost is.
Misschien dat ik volgend jaar kijk om dit mooier te maken, maar dan zijn er wel extra stukken nodig.
Het leukste element vind ik al de verhaaltjes met de minifigs die de bouwer heeft opgezet, het brengt de stad echt tot leven.
Ze hadden destijds geen andere keuze, Of had je liever twee keer een 2x2 tile gezien?FeaR schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:57:
Hopelijk komen de nieuwe stickers aankomende week ook binnen. Idem met de 2 x 4 tiles die ik heb besteld. Lego heeft ook bij de 8458 bedacht dat twee 1 x 4 tiles naast elkaar perfect zijn om één sticker overheen te plakken.
2x4 tiles bestonden toen immers nog niet en STAMPing was in die tijd ook nog de normaalste zaak in de Lego wereld.
(STAMP = STickers Across Multiple Parts)
Ok, serieus... ik ben de nieuwe ecto aan het bouwen en de lanceerinrichting van de stoel is opstandig. Als je hem een paar keer gebruikt hebt, dan laten er steentjes een fractie los van de drukknop (het deel van de deur wat je indrukt) waardoor die wat schuin komen te staan en niet meer in te duwen zijn... Gezien die knp alleen aan de linkerkant aan de rest vast zit ook niet zo gek.
Is dit herkenbaar of heb ik gefaald?

When your best day ever turns into your worst day ever...
Ik zie nu pas 2010 staan bij de 2 x 4 tile, dacht dat die ouder was. Logisch dat de sets uit 1994 en 2000 dan niet over die steentjes beschikkenSato schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:57:
[...]
Ze hadden destijds geen andere keuze, Of had je liever twee keer een 2x2 tile gezien?
2x4 tiles bestonden toen immers nog niet en STAMPing was in die tijd ook nog de normaalste zaak in de Lego wereld.
(STAMP = STickers Across Multiple Parts)
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Fantastisch! Mooi kerkje staat er ook in. Het lijkt wel of die gebouwd is van het Hogwarts-kasteel (71043).Kapoen schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:44:
Deze dook op in mijn joetjuub aanbevelingen, een mooie combinatie van winter village en de gekende city layout:
[YouTube: Huge LEGO Winter Wonderland Tour!]
Het leukste element vind ik al de verhaaltjes met de minifigs die de bouwer heeft opgezet, het brengt de stad echt tot leven.
Mooie moc en foto!almightyarjen schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:23:
[Afbeelding]
When your best day ever turns into your worst day ever...
Jouw foto doet me denken aan een oude catalogus:

Thanks!
Kan niet stoppen met ontploffen!
Oh ja die ken ik nog, ik zal dat onbewust meegenomen hebben, ik had ook een LED in de schatkist verstoptKapoen schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:45:
[...]
Mooie moc en foto!![]()
Jouw foto doet me denken aan een oude catalogus:
[Afbeelding]
Zo'n 200-225 euro.Bob Popcorn schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:54:
Hallo allemaal, ben hier niet actief (maar lurk wel veel). Ik zou dolgraag weer eens een Lego set bouwen zoals de Lamborghini Sian, lijkt me een geweldig tijdverdrijf deze lockdownEchter, heb niet zoveel zin om deze set daarna te houden; ik wil hem dus verkopen. Ik kan de set op Bol.com kopen voor 259, maar wat is een beetje realistisch bedrag wat 'ie daarna oplevert op Marktplaats? En scheelt het als ik hem weer volledig zou demonteren?
Thanks!
Bouwen vanaf de tablet/laptop zodat het boekje als nieuw blijft.
Demonteren scheelt niet zoveel denk ik.
Kost dus weinig voor veel bouwplezier.
Have fun! 😀👍
Hmm klinkt goed. Heb ook nog een bol.com kadobon van 100 euro, dus als ik er 200 voor krijg maak ik zelfs "winst"...ingmar_loko schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:15:
[...]
Zo'n 200-225 euro.
Have fun! 😀👍
Kan niet stoppen met ontploffen!
Zo kregen mijn kinderen van mijn zwager ook bakken vol met jaren 80/90 LEGO
Volgens mij heb ik hem van die link, maar ander pm je mij even je mailadres dan mail ik hem je.zonoskar schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:34:
[...]
De pimped versie wil ik nog een keer bouwen, maar die motorkap mod is (nog) geen onderdeel van de pimped versie, toch?
Ik zie Town Hal.... JALOERS!!!Bardu schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 01:46:
En dan krijg je van je oom die zijn zolder opruimt een stapel Lego mee. Inclusief Café Corner in doos...
Ik vermaak me wel de komende weken ...
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dat is nog eens een leuk kerstkadoBardu schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 01:46:
En dan krijg je van je oom die zijn zolder opruimt een stapel Lego mee. Inclusief Café Corner in doos...
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Als hij het nog niet was moet dit ogeblikkelijk je favoriete (suiker)oom geworden zijn!Bardu schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 01:46:
En dan krijg je van je oom die zijn zolder opruimt een stapel Lego mee.
Veel plezier met bouwen!
[ Voor 61% gewijzigd door Jakkus op 22-12-2020 09:21 ]
Dat ziet er werkelijk fantastisch en jaloersmakend uit, gefeliciteerd.Bardu schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 01:46:
Veel bouwplezier
[ Voor 24% gewijzigd door Versaevel op 22-12-2020 09:38 ]
We zijn allemaal jaloers, wat een cadeauVersaevel schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:37:
Versaevel is jaloers, die heeft niet zo een oom
Veel bouwplezier
Ik verkoop niets, maar wij hebben ruimte. Echt gaaf om alles te bouwen. Maar tijd... kan dat ook ergens besteld worden?
deze post vraagt om een foto van de technic verzamelingBardu schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:26:
Zeker is dit mijn favoriete oom, maar dat was ook al voor de Lego. Ze worden wat ouder en zijn verhuisd naar een appartement. Had eerder al zijn hele technic verzameling (alles van begin tot 2013/2014) gekregen. Meer dan 12 verhuisdozen vol. Zonder dozen en niet geheel gesorteerd. Ben al twee jaar bezig om elke set te bouwen en compleet te krijgen.
Ik verkoop niets, maar wij hebben ruimte. Echt gaaf om alles te bouwen. Maar tijd... kan dat ook ergens besteld worden?

Geen idee of het de bedoeling is qua release, maar ik heb hem zojuist binnengekregen!AppieNL schreef op zondag 20 december 2020 @ 23:19:
[...]
Weet je zeker dat die (aanstaande) dinsdag binnenkomt? De Lego site heeft een release staan van 1 januari en andere online winkels 28 december.
:strip_exif()/f/image/IOrya4ee4OZLcxIysZ7ifj0s.jpg?f=fotoalbum_medium)
vergeet de green grocer niet, ik sluit me aan bij de rij jaloerse mensen!!
Bob Popcorn schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:54:
Hallo allemaal, ben hier niet actief (maar lurk wel veel). Ik zou dolgraag weer eens een Lego set bouwen zoals de Lamborghini Sian, lijkt me een geweldig tijdverdrijf deze lockdownEchter, heb niet zoveel zin om deze set daarna te houden; ik wil hem dus verkopen. Ik kan de set op Bol.com kopen voor 259, maar wat is een beetje realistisch bedrag wat 'ie daarna oplevert op Marktplaats? En scheelt het als ik hem weer volledig zou demonteren?
Thanks!
Ik zou ook de stickers laten voor wat ze zijn, niet plakken dus. Da's voor veel puristen (potentiële kopers) toch wel een dingetje.ingmar_loko schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:15:
[...]
Zo'n 200-225 euro.
Have fun! 😀👍
Edit: @mortael Kan zomaar, ik heb 'm zelf niet. In dat geval, zie het als algemene opmerking.
[ Voor 4% gewijzigd door Bra-Jo op 22-12-2020 13:54 ]
Nomen nescio
Volgens mij heeft de Sian geen stickersBra-Jo schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:48:
[...]
[...]
Ik zou ook de stickers laten voor wat ze zijn, niet plakken dus. Da's voor veel puristen (potentiële kopers) toch wel een dingetje.
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
- Een goede prijs vinden. Denk dat 259 voor de Sian momenteel prima prijs is al heeft hij te koop gestaan voor +- 230 bij amazon.Bob Popcorn schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:54:
Thanks!
- stickers niet gebruiken
- boekje en doos zorgen dat die heel zijn
Groot nadeel: er staan er veel op marktplaats waarvan nieuw in doos voor 225. 200-225 moet wel haalbaar zijn mits mensen hem willen komen ophalen.
Ik had de Liebherr kraan gekocht voor 265 euro ( goede aanbieding op amazon ) en verkocht voor 250 euro.
Dus voor 15 euro veel plezier mee gehad.
lego via marktplaats - zeker met dit soort sets; "altijd langsgaan/ophalen" zelf a te vaak gehad dat bepaalde onderdelen of complete zakjes ontbrakenMastergo schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:36:
[...]
- Een goede prijs vinden. Denk dat 259 voor de Sian momenteel prima prijs is al heeft hij te koop gestaan voor +- 230 bij amazon.
- stickers niet gebruiken
- boekje en doos zorgen dat die heel zijn
Groot nadeel: er staan er veel op marktplaats waarvan nieuw in doos voor 225. 200-225 moet wel haalbaar zijn mits mensen hem willen komen ophalen.
Ik had de Liebherr kraan gekocht voor 265 euro ( goede aanbieding op amazon ) en verkocht voor 250 euro.
Dus voor 15 euro veel plezier mee gehad.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked