Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.868 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:05
richard_1st schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:38:
[...]

Wordt onderaan genoemd toch?;

“ It’s also not yet clear how the LEGO Group will introduce curved roads into the angular new system without large, dedicated elements, but hopefully we’ll find out later in 2021.”

Het is nog niet duidelijk helaas. Zie dit nieuwe systeem ansich wel zitten om de wegen wat meer ‘in te richten’
Ah sorry. Er overheen gelezen. Ik ben erg benieuwd en ook of en hoe deze gecombineerd kunnen worden met de modular buildings. Is de stoep hoog genoeg voor baandelen?

Edit: de baandelen lijken twee plates dik te zijn. Dat matcht alleen mooi als de baandelen op een onderplaat worden bevestigd en de stoep/woning 1 plate worden verhoogd.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 14-12-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 14:10
meesje schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:49:
[...]

Ah sorry. Er overheen gelezen. Ik ben erg benieuwd en ook of en hoe deze gecombineerd kunnen worden met de modular buildings. Is de stoep hoog genoeg voor baandelen?

Edit: de baandelen lijken twee plates dik te zijn. Dat matcht alleen mooi als de baandelen op een onderplaat worden bevestigd en de stoep/woning 1 plate worden verhoogd.
Ik ben zelf inderdaad ook benieuwd hoe dit zich tot de modular sets gaat verhouden. Ben bang dat het net niet lekker uitkomt. Maar even een review afwachten of zelf testen voor die 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 22:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

fishman schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:42:
[...]

Maken ze trouwens gebruik van originele Lego steentjes om de lampjes in te zetten?
Ik heb hier vandeweek twee setjes binnen gekregen van LIGHTAILING, en daar gebruiken ze originele lego steenjes. Ook zit er een sticker op het doosje, zodat je ziet voor welke set ze zijn, in mijn geval de 10254 en 10259 winter holiday trein en station. Het station is inmiddels voorzien van de lampjes en ik ben tevreden met het resultaat. Draadjes zijn erg dun dus kan je tussen de steentjes door laten lopen. Ook zitten er duidelijke instructieboekjes bij.
Setjes kosten ongeveer 3 tientjes per stuk op Ali. Zeer schappelijk als je bedenkt dat de onderdelen niet gratis zijn, en ik anders meerdere avonden aan het solderen, gaatjes boren en lijmen ben. En dan zal het resultaat nog niet zo strak zijn. ;)
Nee, bij GoB waren het geen originele onderdelen. En eens met je conclusie: er gaat zoooveel tijd zitten in de verlichting van een gebouw, dat het aantrekkelijk is, als je budget het toelaat, om zo'n lighting kit aan te schaffen: dat scheelt heelveel geklooi.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:51
gwystyl schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:54:
@Edgenumber dat klinkt als een boel gepuzzel en weer uit elkaar halen van dingen. Geef je je verbeteringen ook door aan de maker van de MOC zodat hij die misschien kan opnemen in een nieuwe versie?
Ik weet eerlijk gezegt niet of die daar op zit te wachten aangezien dat bij zijn genoemde verbeteringen staat: " - low engine speed in total". En ik dat dus juist weer heb teruggebouwd. 8)7

Maar het resultaat is wel dat ik van die vage universal joints af ben, en daarvoor dank ik hem zeker.

Het grappige is dat de handleiding van de pimped uit iets van 200 pagina's bestaat en je na pagina 80 geloof ik aan het bodywork mag gaan beginnen. Komt natuurlijk ook omdat de afbeeldingen van het bodywork op de paginas veel meer plek in nemen. Maar ik vind het wel komisch.

Voor mensen die zich aan de pimped willen gaan wagen. Ik vond het echt heel soepel weg bouwen. De "fout" die ik had zit in het ontwerp en is de veel te grote verhouding die in de versnellingsbak zat. Maar verder goed instructies. Wat wel een aandachtspunt is, is dat niet alles in tussenstapjes wordt weergegeven. Dus regelmatig heb je net als vroeger een plaatje dat je deze 10 onderdelen moet gaan gebruiken, en je vervolgens mag uit gaan vogelen waar die op het grotere plaatje zijn toegepast. En soms vergt het ook creativiteit om het vast te klikken zoals op de plaatjes staat.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:53
davidov schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:49:
[...]

Grappig, dat lijkt een nieuwe te zijn die alleen in de nieuwe Ghostbusters set voorkomt?
https://www.bricklink.com...mIn.asp?P=14769pb356&in=S

Misschien was de voorraad van deze oude tijdelijk op: https://www.bricklink.com...Round,%20Decorated%5D#T=C
Blijkt dat (in 10255) er nog een part is vervangen door een nieuwere.

Deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/product-assets/element.img.lod5photo.192x192/6030333.jpg
linkje

is vervangen door deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.lego.com/cdn/product-assets/element.img.lod5photo.192x192/6329581.jpg
linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 17:49
Edgenumber schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:16:
[...]

. Dus regelmatig heb je net als vroeger een plaatje dat je deze 10 onderdelen moet gaan gebruiken, en je vervolgens mag uit gaan volgelen waar die op het grotere plaatje zijn toegepast. En soms vergt het ook creativiteit om het vast te klikken zoals op de plaatjes staat.
Dat laatste mis ik juist een beetje tegenwoordig. Ik ben sinds het thuiswerken weer met Lego begonnen. Na de bouw van de Defender, de Ducati en de Sian ben ik afgelopen week begonnen met mijn eerste Creator Expert auto. Op advies van sommige Tweakers ben ik begonnen met de Fiat 500. Ik heb nu een paar keer meegemaakt dat een stap bestond uit het pakken van één onderdeel. That's it. Voor extra duidelijkheid: bijvoorbeeld stap 144.

Ik begrijp uiteraard dat het de toegankelijkheid vergroot. Echter, aangezien dit dan Expert zou moeten zijn.. Daar hoef je dus niet teveel waarde aan te hechten. Overigens vond ik de moeilijkheid bij die Technic sets ook beperkt. Ik vond vroeger dat uitvogelen eigenlijk wel leuk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard_1st
Frank_79 schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:33:
[...]

Dat laatste mis ik juist een beetje tegenwoordig. Ik ben sinds het thuiswerken weer met Lego begonnen. Na de bouw van de Defender, de Ducati en de Sian ben ik afgelopen week begonnen met mijn eerste Creator Expert auto. Op advies van sommige Tweakers ben ik begonnen met de Fiat 500. Ik heb nu een paar keer meegemaakt dat een stap bestond uit het pakken van één onderdeel. That's it. Voor extra duidelijkheid: bijvoorbeeld stap 144.

Ik begrijp uiteraard dat het de toegankelijkheid vergroot. Echter, aangezien dit dan Expert zou moeten zijn.. Daar hoef je dus niet teveel waarde aan te hechten. Overigens vond ik de moeilijkheid bij die Technic sets ook beperkt. Ik vond vroeger dat uitvogelen eigenlijk wel leuk..
Sinds een jaartje hier ook aan de Lego (vroeger veel playmobile gehad waar mijn broers Lego hadden). Maar merk dat ik zelf nu echt leuker vind om alle zakjes los te trekken en alles op 1 hoop te gooien. Maakt de instructies niet anders maar het zoeken naar je onderdelen wel :-)
Ben het wel met je eens dat sommige stappen echt te simpel zijn. Soms een beetje zoeken en puzzelen kan voor een expert set geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:00
mortael schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:37:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat Lego de digitale aangepast heeft, volgens mij bij de Repair Guide van Racingbrick.

[edit] Yep
[Afbeelding]
De papieren versie is hier ook op aangepast. Onderstaande foto is uit mijn eigen instructieboek van de Defender. Deze heb ik gekocht op 25 september.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WZFjpLZ.jpg?2

Zoals te zien is, is het detail in het gele vlak goed, maar de orientatie in het totaal er onder is verkeerd. Dit gaat in alle volgende plaatjes van het totale model verkeerd.

Wat natuurlijk wel interessant is, is of er nu nog een verschil zit in de digitale en de papieren versie, naast de bekende fouten die al gecorrigeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
PatrickPR schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:04:
[...]

De papieren versie is hier ook op aangepast. Onderstaande foto is uit mijn eigen instructieboek van de Defender. Deze heb ik gekocht op 25 september.
[Afbeelding]

Zoals te zien is, is het detail in het gele vlak goed, maar de orientatie in het totaal er onder is verkeerd. Dit gaat in alle volgende plaatjes van het totale model verkeerd.

Wat natuurlijk wel interessant is, is of er nu nog een verschil zit in de digitale en de papieren versie, naast de bekende fouten die al gecorrigeerd zijn.
Toch als ik dit zo lees.... wat is de houdbaarheid van de digitale instructies op de LEGO site. Zijn er sets bekend waarvan ondertussen de digitale instructies niet meer beschikbaar gesteld worden? Ik heb van de meeste sets digitale instructies op m'n NAS opgeslagen voor de zekerheid.

Echter, nu ik lees dat instructies ook worden gecorrigeerd, moet ik misschien toch maar eens een nieuwe download doen zodat ik zeker weet dat ik de meest correcte versie heb. Of is dat wat soms met Vxx wordt aangegeven op de LEGO site? Dan is het sneller gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:00
Gim schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:19:
[...]

Toch als ik dit zo lees.... wat is de houdbaarheid van de digitale instructies op de LEGO site. Zijn er sets bekend waarvan ondertussen de digitale instructies niet meer beschikbaar gesteld worden? Ik heb van de meeste sets digitale instructies op m'n NAS opgeslagen voor de zekerheid.

Echter, nu ik lees dat instructies ook worden gecorrigeerd, moet ik misschien toch maar eens een nieuwe download doen zodat ik zeker weet dat ik de meest correcte versie heb. Of is dat wat soms met Vxx wordt aangegeven op de LEGO site? Dan is het sneller gecontroleerd.
Ik heb mijn instuctieboek gecontroleerd op een versie of druk of iets dergelijks. Het enige wat ik kan vinden is op de achterkant rechtsonder, daar staat 6323001/6323003. Heb geen idee of dat een identificatie van het boek is of iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:42
[...]

Laatst de 8485 Control Centre II instructies uit de 90's opgezocht. Deze staan niet op de Lego site, maar wel op de site www.brickinstructions.com. Zo zie je maar weer, er is altijd wel iemand op het internet die het spul online zet/houdt :)

Toevallig ook laatst de 9396 set uit 2012 instructies nog gezocht en die kan ik nog wel vinden op de Lego site. Dus wellicht is het bij Lego meer een dingetje van: "Hebben we een PDF versie? Dan blijft die online." Terwijl van een set als de 8485 nooit een PDF is geweest op de Lego site (denk ik).

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat duurde lang (sarcasme)

de houten lego figure is (was) te koop met 16.000 vip punten - denk dat ie er net 5min. op heeft gestaan en is alweer uitverkocht. https://www.lego.com/nl-nl/vip/rewards-center/rewards

idem voor het metalen mini figure hanger uit de vip store .... jammer

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/6h38li03j5561.png
umbrella store :) leuke moc

meer plaatjes; https://www.flickr.com/ph.../albums/72157717310853613

[ Voor 32% gewijzigd door himlims_ op 15-12-2020 11:27 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Wat is er onduidelijk aan de topic-warning?

Zover de rand op DPD. Nu maar afwachten wanneer ik de Volkswagen camper van ga krijgen.

[ Voor 63% gewijzigd door Ardana op 15-12-2020 20:40 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Quote en reactie verwijderd. Niet op ingaan, dien liever een TR in.

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 15-12-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:34

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 15-12-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 15-12-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:34

[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 15-12-2020 20:41 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

Eerste keer Marktplaats was geen heel groot succes. Als in, redelijk veel steentjes naderhand nog los moeten bestellen. Geen exotische steentjes, dus qua prijs viel het gelukkig alles mee waardoor het totaal nog steeds niet verkeerd was. Daarom heb ik net toch een tweede aanschaf gedaan, set die ik al wat langer in de gaten houd was redelijk in de buurt op te halen. Zojuist opgehaald:

Lego Technic 8458: Silver Champion
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjISZzeMTmyUHBMB00E58aIuD5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVIAXJNoLBMFhXeIAXwaTrT2.jpg?f=fotoalbum_large

De doos is zeker niet meer in de beste staat maar qua onderdelen heb ik er een goed gevoel bij. Verkoper meldde alles geteld te hebben en handelt in Lego. Alles zou geteld en wel op kleur bij elkaar zitten en dat lijkt te kloppen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikzH11ovDbdtoVjO_CsBYHzOJMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zP1QYrZZ5UqibLTfEUjHVlq.jpg?f=fotoalbum_large

Boekjes liggen onder de plastic inlay :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 08:05

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 15-12-2020 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

Die Vxx slaat op het papierformaat waarop je de PDF kan printen. Ik kan het op de Lego site niet meer vinden, maar op Reddit wel:
You can find it on the building instructions area on the LEGO website - it is for people that are going to print out a copy of the instructions and need to know what is going to fit their particular paper size.

Building instructions labeled “NA” or "V39" may be printed on US standard letter size paper (8½ in × 11 in, 215.9 mm × 279.4 mm)

Building instructions labeled “IN” or "V29" may be printed on EU standard A4 paper (210 mm × 297mm,. 8.3 in × 11.7 in.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mooie vondst @FeaR Ga, je de williams en de 1:8 Ferrari ook nog opzoeken?

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

vectormatic schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:56:
Mooie vondst @FeaR Ga, je de williams en de 1:8 Ferrari ook nog opzoeken?
Williams staat zeker op het lijstje en kan ik mogelijk via GoT aan komen. De Williams was eigenlijk de enige waar ik naar op zoek was. Ik wilde één 1:8 F1 auto en die vond ik het mooiste. Wel lang getwijfeld tussen de Silver Champion en de Williams maar sinds een week of iets de knoop doorgehakt dat het de Williams moest gaan worden. Stom toeval dat de Marktplaats app eergisteren opeens met de 8458 Silver Champion naar boven kwam bij advertenties in de buurt. Toen was de keuze opeens snel gemaakt en de aanschaf snel gedaan. Op één of andere manier doet de LEGO 8674 Ferrari F1 Racer 1:8 me niet zo heel veel. Maar ik ken mezelf genoeg om te weten dat de kans bestaat dat die er toch komt als ik straks opeens ook de Williams heb :P

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 16-12-2020 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@FeaR Jij hebt iig de doos nog, ik heb alleen de auto. De Ferrari is idd iets minder, die heeft geen mooi mechaniek om de 'motorkap' te openen. Maar het chassis is wel iets anders opgebouwd, meer liftarms, minder technic bricks.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

zonoskar schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:05:
@FeaR Jij hebt iig de doos nog, ik heb alleen de auto.
Dat was mijn idee ook, beter een beschadigde doos dan geen doos. Boekjes zijn ook met tape verstevigd maar wel netjes gedaan. Het is een set van 20 jaar oud, dat als nieuw willen hebben kan maar voor dit geld :)
De Ferrari is idd iets minder, die heeft geen mooi mechaniek om de 'motorkap' te openen. Maar het chassis is wel iets anders opgebouwd, meer liftarms, minder technic bricks.
Qua prijs zit de Ferrari wel redelijk gelijk met de Williams geloof ik. Ik heb me er nog niet helemaal in verdiept om eerlijk te zijn. Ik weet ook niet of me er in verdiepen juist wel of niet goed zou zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:12:
Eerste keer Marktplaats was geen heel groot succes. Als in, redelijk veel steentjes naderhand nog los moeten bestellen. Geen exotische steentjes, dus qua prijs viel het gelukkig alles mee waardoor het totaal nog steeds niet verkeerd was. Daarom heb ik net toch een tweede aanschaf gedaan, set die ik al wat langer in de gaten houd was redelijk in de buurt op te halen.
Hier ook van de week een “complete” set laten versturen via marktplaats, helaas zat er veel nep lego tussen, gelukkig het meeste wel makkelijk vervangbare steentjes. Maar toch, moet er wel weer een bricklink order aan uitgeven om m compleet te maken. Dat blijft altijd wel het nadeel van tweedehands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

dr86 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:15:
[...]
Hier ook van de week een “complete” set laten versturen via marktplaats, helaas zat er veel nep lego tussen, gelukkig het meeste wel makkelijk vervangbare steentjes. Maar toch, moet er wel weer een bricklink order aan uitgeven om m compleet te maken. Dat blijft altijd wel het nadeel van tweedehands
Nep Lego, dat is eigenlijk nog erger dan steentjes missen. Welke set was het?

Ik had het geluk dat ik mijn vorige aanwinst kon blijven bouwen en af kon maken door steentjes uit mijn eigen voorraad. Als dat niet was gelukt dan zou dat het plezier nog meer teniet doen. Daarbij ook weer het geluk dat één verkoper op BrickLink 99% had van wat ik nodig had voor een goede prijs.

Het is en blijft een risico van tweedehands. Maar als ik zie wat ik nu minder betaald heb via Marktplaats versus BrickLink dan kan ik redelijk wat steentjes halen mochten die missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieltenberge
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-03 09:45
basvkesteren schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:34:
Ik doe ook mee met de lichtjes, is tenslotte de tijd van het jaar :)
[Afbeelding]

Ik ben zelf gaan knutselen, .1mm lakdraad voor de bedrading en SMD ledjes.

Omdat het kan (..) heb ik de ledjes met een controllertje aangestuurd,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben zelf ook aan het rondzoeken welke onderdelen ik nodig ben om zelf de ledjes in elkaar te solderen. Heb jij toevallig linkjes van de 1mm lakdraad en SMD leds van wat je besteld hebt? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 13:50
Eindelijk een review met duidelijke foto's van de nieuwe roadplates: Brickset artikel
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50723122487_0d96e52497_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50722296703_dd43dd4757_b.jpg

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 16:09
Kapoen schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:23:
Eindelijk een review met duidelijke foto's van de nieuwe roadplates: Brickset artikel
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In plaats van die 16 x 16 plate hadden ze niet beter die 16 x 8 van het zebrapad 2x kunnen gebruiken? Dan heb je meer mogelijkheden, kan je een bijvoorbeeld een 3-baans weg maken, dat kan nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:39

Amphiebietje

In de blubber

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze geven mij nogal een flashback aan de kade delen die begin tot medio jaren '90 zijn geintroduceerd. Die zaten uiteindelijk maar in een paar sets en waren geen succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]
[Afbeelding]
laat maar komen :P is er al iets bekend over beschikbaarheid/introductie?

kleine creatieve kerst stukjes; https://www.chrismcveigh....uides_-_holiday_2018.html

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 16-12-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
FeaR schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:20:
[...]

Nep Lego, dat is eigenlijk nog erger dan steentjes missen. Welke set was het?

Ik had het geluk dat ik mijn vorige aanwinst kon blijven bouwen en af kon maken door steentjes uit mijn eigen voorraad. Als dat niet was gelukt dan zou dat het plezier nog meer teniet doen. Daarbij ook weer het geluk dat één verkoper op BrickLink 99% had van wat ik nodig had voor een goede prijs.

Het is en blijft een risico van tweedehands. Maar als ik zie wat ik nu minder betaald heb via Marktplaats versus BrickLink dan kan ik redelijk wat steentjes halen mochten die missen.
Gaat om de Pirates set 6242, had m al eens via bricklink samengesteld en kwam toen goedkoper uit dan wat ik nu heb betaald en moet bijleggen helaas.

Zitten naast nep lego ook nog wat playmobil wapens tussen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
himlims_ schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:00:
[...]

laat maar komen :P is er al iets bekend over beschikbaarheid/introductie?
Uit het artikel ;)
60304 Road Plates will retail for £17.99 / $19.99 / €19.99 when released on 1st January.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:24
Ik ben 2 dagen geleden ook begonnen aan de Defender. Vermaak me er tot nu toe opperbest mee. Heb tot nu toe gelukkig maar 1 foutje gemaakt bij het onthouden waar ik was gebleven toen ik vandaag verder ging, maar dat was gelukkig heel eenvoudig op te lossen.

Ik heb een volkomen gebrek aan verstand van mechanica, dus ik vind het allemaal uiterst vernuftig in elkaar zitten. Ben benieuwd of straks alles naar behoren werkt. Zeker na alle verhalen hier in dit topic over zaken die kennelijk niet kloppen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:51
Euh @Malfunctions , met zo'n user naam druf jij het aan om de defender te maken? :+

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:57
chrisO schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:28:
[...]

In plaats van die 16 x 16 plate hadden ze niet beter die 16 x 8 van het zebrapad 2x kunnen gebruiken? Dan heb je meer mogelijkheden, kan je een bijvoorbeeld een 3-baans weg maken, dat kan nu niet.
Blijkbaar is er wel een 16x8 zonder print, maar niet in de baissset, alleen in de city sets waar ook wegen bij zitten. Zie foto's: https://www.brothers-bric...+%28The+Brothers+Brick%29

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-10 13:00
dr86 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:15:
[...]

Waren de fake steentjes erg makkelijk te herkennen of beginnen ze steeds dichter op de echte te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Cowamundo fake steentjes hebben geen lego op de noppen staan :)

Van het weekend met de Sian beginnen. Maar eigenlijk moet ik eerst de Porsche RS3 weer in elkaar zetten, die is nu nog steeds als Miura opgebouwd.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:16

Poekie McPurrr

Mreoww~

Cowamundo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:41:
[...]

Waren de fake steentjes erg makkelijk te herkennen of beginnen ze steeds dichter op de echte te komen?
Van de "neppe" die ik ken zie je het eigenlijk qua uiterlijk enkel aan het logo.
Qua bouwen merk je er weinig van eerlijk gezegd. Eerder de F&F Dodge gebouwd (cadeau) en die kwam van Ali gok ik. Van het weekend de (echte) Lego Porsche 911 RSR. Bij Dodge was het iets mmer goed kijken in de handleiding welk stukje waar precies moest, verder geen verschil..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:51

QuattroNL

It is I.

zonoskar schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:56:
@Cowamundo fake steentjes hebben geen lego op de noppen staan :)

Van het weekend met de Sian beginnen. Maar eigenlijk moet ik eerst de Porsche RS3 weer in elkaar zetten, die is nu nog steeds als Miura opgebouwd.
Lekker de Miura laten zo, heb je zo mooi 2 Lambo's naast elkaar staan! :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

QuattroNL schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:00:
[...]

Lekker de Miura laten zo, heb je zo mooi 2 Lambo's naast elkaar staan! :9
En dan nog deze Centenario MOC van de bugatti er naast zetten? Goed plan!
/edit: helaas moet ik dan wat onderdelen bij bestellen... 350 euro aan onderdelen...

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 16-12-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Cowamundo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:41:
[...]

Nou de eerste waren wat witter dan de echte en hadden geen lego logotje op de studs dus die kon ik er zo uit pikken.
Maar later zag ik dat er nog meer tussen zaten van cobi, daar moest ik dus wel echt goed naar zoeken omdat daar wel cobi op de studs stond en van een afstandje je niet goed kan zien of het lego of cobi is wat er op staat.

Verder zat er een plate tussen die qua kleur (bruin) echt het zelfde was, alleen dan niet met lego erop.

Wel te verwachten dat de advertentie weggehaald is en de verkoopster niet meer reageert. Denk dat 1/3 van de set uit nep lego bestond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Het duurde even maar hij is er eindelijk :D De 75192 Millennium Falcon is binnen die ik op ShopDisney had besteld! Had waarschijnlijk last van z'n hyperdrive, schijnt een zwak punt te zijn bij die modellen. Dan duurt de 'Channel Run' wat langer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

Als legobouwer vind ik diorama's heel leuk, en jullie wellicht ook, dus even deze niet-lego tip om ideeën op te doen voor je Lego kerstdorp:

20:30 RTL4 Merry Little Christmas
Programma waarin fanatieke kerstdorpbouwers samen met miniatuurbouwers hun mooiste, gezelligste en meest gedetailleerde kerstdorp proberen te creëren. De bouwers tonen het uiterste van hun kunnen om tot de meest sfeervolle kerstdorpen, pleinen en straten te komen. Wie wordt de allerbeste kerstdorpbouwer van Nederland?

En 2e kerstdag komt er nog een Lego Masters in kerstsfeer!

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
Het ideas vintage autootje komt in januari als GWP, met drempel €85.
bron artikel op promobricks.de.

Deze komt in combinatie met een Harry Potter GWP, drempel €75 aan HP spullen.

Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2020/12/lego-ideas-40448-vintage-car-0001-lowres.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.promobricks.de/wp-content/uploads/2020/11/lego-harry-potter-30628-book-of-monster-2020-0000a.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kapoen schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:31:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ze weten je zo elke keer wel te lokken naar de Lego shop, leuke GWP's de laatste tijd!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:05
Inderdaad en in combi met het uitbrengen van de nieuwe modulair en andere modellen. Het was al ;w ;w
met de winstuitkering, nu is ook in het begin van 2021 ook al :w :w met de kerstbonus.

Wat heb ik toch stiekem eigenlijk best wel een goede baas die mij begrijpt. Die is namelijk ook Lego fan en laat mij zijn "rommel" zoals zijn vrouw het noemt, bestellen op mijn account _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Versaevel op 17-12-2020 05:18 ]

• Malfunctions
Hoe leuk ik het ook vind om weer lekker met Lego aan de gang te zijn, ik merk toch wel dat mijn handen er af en toe te groot voor zijn. Zeker als er gepriegeld moet worden gaat dat lang niet altijd even goed.

Is dat een bekend verschijnsel onder volwassenen LEGO bouwers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:14
@Malfunctions : Yep. Hier nog 1 met grote handen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Malfunctions schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:30:
Hoe leuk ik het ook vind om weer lekker met Lego aan de gang te zijn, ik merk toch wel dat mijn handen er af en toe te groot voor zijn. Zeker als er gepriegeld moet worden gaat dat lang niet altijd even goed.

Is dat een bekend verschijnsel onder volwassenen LEGO bouwers?
Dus daarom heeft LEGO Duplo op de markt gebracht. Het kwartje valt op zijn plek.

Het enige waar ik weleens last van heb dat zijn de Technic pinnetjes met afbreken van sets :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 17-12-2020 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:05
Gim schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:40:
[...]

Dus daarom heeft LEGO Duplo op de markt gebracht. Het kwartje valt op zijn plek.

Het enige waar ik weleens last van heb dat zijn de Technic pinnetjes met afbreken van sets :)
Ga je nu zeggen dat volwassenen maar met Duplo aan de slag moeten gaan? :)

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:11
Kapoen schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:31:

Het lijkt er dus op dat als je voor minimaal €85 aan HP koopt je beide promosets tegelijk krijgt. Niet slecht!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:23:
[...]

Het lijkt er dus op dat als je voor minimaal €85 aan HP koopt je beide promosets tegelijk krijgt. Niet slecht!
Als dat zo is, dan is het inderdaad geen slechte deal. Verwachting is daarmee dan ook dat de HP voorraad redelijk snel uitgeput zal zijn? :)

Aangezien het Vintage autootje een "IDEAS" setje is. Zou deze dan niet ook tzt tegen betaling aangeboden gaan worden; als een reguliere IDEAS set?

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:29
Oeh die Harry Potter promo set ziet er echt heel leuk uit. Ik mis "aanval op het nest" (75980) nog. Hopen dat die rond de tijd van de promo set nog te krijgen is!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Versaevel schreef op donderdag 17 december 2020 @ 05:16:
Inderdaad en in combi met het uitbrengen van de nieuwe modulair en andere modellen. Het was al ;w ;w
met de winstuitkering, nu is ook in het begin van 2021 ook al :w :w met de kerstbonus.

Wat heb ik toch stiekem eigenlijk best wel een goede baas die mij begrijpt. Die is namelijk ook Lego fan en laat mij zijn "rommel" zoals zijn vrouw het noemt, bestellen op mijn account _/-\o_ _/-\o_
eerste werkdag kom aanzetten met lego shirtje en lunchtrommel; collega's hihi haha - nu, jaartje verder staat er een mustang, hoonigan (moc), en enkele starwars sets op kantoor ... zit niets van mij tussen, bijna de helft van de collega's nu ook aan de lego begonnen :+ *O* collega laatst de nintendo gekocht.

denk dat die lego masters beetje 'taboo' heeft doorbroken, corona tijd zoekt iedereen beetje naar afwesseling en hobbies. Zie je ook bij S@H; praktisch leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ja dat is hier ook wel eens een probleem; zeker als ik er na een tijdje achter kom dat ik iets niet helemaal goed gedaan heb en iets los moet halen om het daarna weer netjes aan elkaar te klikken (bij Technic).
Hier zit er misschien nog een bonus aan te komen, dus met een beetje pech moet ik dan volgende week een Defender in elkaar klussen O-)

De rode kraan is inmiddels af, en ik merk dat ik de smaak van het bouwen weer goed te pakken heb. Ik zie er alleen wel tegenop om dat ding ooit weer uit elkaar te halen, hoewel ik over een tijdje wel een paar MOC's wil maken op basis van die set. Ik krijg het natuurlijk nooit zo verdeeld als het in de zakjes aangeleverd werd, dus als ik hem uit elkaar ga halen, ga ik gelijk op zoek naar een fijne/handige sorteermethode zoals even geleden in dit topic besproken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard_1st
gwystyl schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:16:
Ja dat is hier ook wel eens een probleem; zeker als ik er na een tijdje achter kom dat ik iets niet helemaal goed gedaan heb en iets los moet halen om het daarna weer netjes aan elkaar te klikken (bij Technic).
Hier zit er misschien nog een bonus aan te komen, dus met een beetje pech moet ik dan volgende week een Defender in elkaar klussen O-)

De rode kraan is inmiddels af, en ik merk dat ik de smaak van het bouwen weer goed te pakken heb. Ik zie er alleen wel tegenop om dat ding ooit weer uit elkaar te halen, hoewel ik over een tijdje wel een paar MOC's wil maken op basis van die set. Ik krijg het natuurlijk nooit zo verdeeld als het in de zakjes aangeleverd werd, dus als ik hem uit elkaar ga halen, ga ik gelijk op zoek naar een fijne/handige sorteermethode zoals even geleden in dit topic besproken is.
Precies dat houd me tegen om een MOC van de rode kraan te maken. Het uit elkaar halen ervan :-).
Wordt een beste klus naar mijn idee.
Als hij hier uit elkaar gaat de rode kraan op een grote hoop en wordt het zoeken en grabbelen om een MOC te bouwen. Houd me tenminste even bezig.

Afgelopen week m’n Land Rover half uit elkaar gehaald om te fixen, maar zelfs dat viel tegen en resulteerde erin dat ik heel stap 1 opnieuw gebouwd heb! Loopt nu wel goed gelukkig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Ik heb de discussie over de sorteermethode niet echt gevolgd ditmaal, maar als je een paar van die sorteerdozen/koffers hebt met kleinere en grotere vakken dan moet het toch wel lukken? De sortering hoeft niet volmaakt te zijn, zolang je het gewenste onderdeel nog maar enigszins snel vind met je nieuwe bouw. Echt grote onderdelen in een wat grotere bak bij elkaar; een dergelijk onderdeel heb je er als het goed is toch snel genoeg uitgehaald. Panelen in een aparte bak want die gebruik je op het laatst voor de afwerking.

Het uit elkaar halen is even een klus(je), maar dat heb je met een grote non-technic LEGO set ook. Ik heb zelf al snel het idee dat je bij non-Technic vaak veel meer soorten onderdelen en/of kleuren hebt dan bij Technic.

Gewoon aan beginnen met een goede kop koffie en wat pauzes inlassen zodat je het niet beu wordt.

Met de rode kraan kun je je ook eerst richten op het officiële B model. Het onderstel van model A is gelijk aan model B... meen ik, want ik heb hem zelf nog niet gebouwd :P. Dan kun je het "afbreken" al enigszins ervaren zonder dat je het hele ding uit elkaar moet halen en sorteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 17-12-2020 13:42 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gim schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:39:
[...]

Ik heb de discussie over de sorteermethode niet echt gevolgd ditmaal, maar als je een paar van die sorteerdozen/koffers hebt met kleinere en grotere vakken dan moet het toch wel lukken? De sortering hoeft niet volmaakt te zijn, zolang je het gewenste onderdeel nog maar enigszins snel vind met je nieuwe bouw. Echt grote onderdelen in een wat grotere bak bij elkaar; een dergelijk onderdeel heb je er als het goed is toch snel genoeg uitgehaald. Panelen in een aparte bak want die gebruik je op het laatst voor de afwerking.

Het uit elkaar halen is even een klus(je), maar dat heb je met een grote non-technic LEGO set ook. Ik heb zelf al snel het idee dat je bij non-Technic vaak veel meer soorten onderdelen en/of kleuren hebt dan bij Technic.

Gewoon aan beginnen met een goede kop koffie en wat pauzes inlassen zodat je het niet beu wordt.
Ja ik verwacht inderdaad dat het flink wat tijd gaat kosten, maar zoals je zegt komt het vanzelf goed
Met de rode kraan kun je je ook eerst richten op het officiële B model. Het onderstel van model A is gelijk aan model B... meen ik, want ik heb hem zelf nog niet gebouwd :P. Dan kun je het "afbreken" al enigszins ervaren zonder dat je het hele ding uit elkaar moet halen en sorteren.
Het lijkt er op de buitenkant van de doos inderdaad erg veel op; ik wilde de vraag hier nog stellen of iemand de rode kraan al (deels) ontmanteld heeft en daarna het B-model gebouwd heeft. Ik heb de boekjes al wel gedownload, dus ik kan natuurlijk gewoon even "bladeren" om te kijken of ze overeen komen of niet.

• Gim
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:12:
[...]

Ja ik verwacht inderdaad dat het flink wat tijd gaat kosten, maar zoals je zegt komt het vanzelf goed

[...]

Het lijkt er op de buitenkant van de doos inderdaad erg veel op; ik wilde de vraag hier nog stellen of iemand de rode kraan al (deels) ontmanteld heeft en daarna het B-model gebouwd heeft. Ik heb de boekjes al wel gedownload, dus ik kan natuurlijk gewoon even "bladeren" om te kijken of ze overeen komen of niet.
Van wat ik me herinner van YT review filmpjes en diverse websites is de onderkant gewoon hetzelfde. Van de ene kant vind ik het wel jammer dat het B model in zo'n grote mate gelijk is aan het A model (maar we hebben in ieder geval een B model vanuit LEGO :P), maar in dit geval is het dan ook wel weer een voordeel. Snel gebouwd om vervolgens naar de echte alternatieve modellen te gaan 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het zit in de zakjes ook niet echt mooi gesorteerd. Ik heb gisteren de 42070 uit elkaar gehaald, wat ongeveer 2 uur gekost heeft. Dus de rode kraan moet in 4 uur wel kunnen. Ik heb een stuk of 10 bakjes gebruikt, panels, liftarmen <7 studs, liftarmen > 7 studs, gebogen liftarmen, dunne liftarmen, tandwielen en ander grut, connectoren rond, connectoren langwerpig, 3L pins, 2L pins, asjes en een bakje met old-school lego. (hmm, 12 bakjes dus).

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:22
Weer een classic klaar. Niet helemaal puntgaaf maar zo goed als compleet. Alleen het originele bovenstukje van het linker minifig krijg ik niet gevonden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjwGzleh28cIZjhA4rBd0nEnFdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A3trnZEhTUrZH6phr0tAV4bZ.jpg?f=fotoalbum_large

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

https://www.nu.nl/cultuur...positie-in-hermitage.html

Doe er jullie voordeel mee :P Ik zie hier af en toe dingen voorbij komen waar mijn kaak van op tafel ligt.

[ Voor 33% gewijzigd door SnoeiKoei op 17-12-2020 16:10 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SnoeiKoei schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:09:
https://www.nu.nl/cultuur...positie-in-hermitage.html

Doe er jullie voordeel mee :P Ik zie hier af en toe dingen voorbij komen waar mijn kaak van op tafel ligt.
@Barthezz Brick heeft wel aardig wat, maar die breekt het steeds af :+

https://bouwsteentjes.info/moc-lond-daer-barthezz-brick/

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 17-12-2020 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

himlims_ schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:17:
[...]

@Barthezz Brick heeft wel aardig wat, maar die breekt het steeds af :+
Zolang hij de foto's nog maar heeft :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Onderstaande afgelopen zondag besteld bij lego en dinsdag ontvangen. Gisteren in elkaar geprutst. Veel te kleine onderdelen voor mijn handen. Ben blij dat de rest van de voorraad technic is, dit is niet wat voor mijn geduld. :P

Misschien nog even een 2020 sticker maken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xu0ALrNkIzB_GSvhJbRfKKGVvkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/od93fh2zPDSUyG5Bjtayn8c2.jpg?f=fotoalbum_large

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• tazz_
  • Laatst online: 02-10 22:40
Uit verveling afgelopen week ook eens m'n oude legodozen waarmee ik als kind speelde van zolder gehaald, sommige hadden al 25 jaar geen licht meer gezien :)
Volgens rebrickable dateren de sets van tussen 1989 - 1994

Hier alvast eentje die ik afgelopen weekend heb gebouwd, heb ik als kind (moet toen ergens tss 6 à 9j oud geweest zijn) heel erg veel plezier aan gehad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPcGKtmq2oXLI8_T5d7pnB5OTPk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wVVyQHvosIWvNNhRG5yJ6nHD.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cloud_VII
tazz_ schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:00:
Uit verveling afgelopen week ook eens m'n oude legodozen waarmee ik als kind speelde van zolder gehaald, sommige hadden al 25 jaar geen licht meer gezien :)
Volgens rebrickable dateren de sets van tussen 1989 - 1994

Hier alvast eentje die ik afgelopen weekend heb gebouwd, heb ik als kind (moet toen ergens tss 6 à 9j oud geweest zijn) heel erg veel plezier aan gehad

[Afbeelding]
Trip to memory lane inderdaad, ik heb nu een set waarvan ik t bestaan niet meer afwist

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z751-BnuKzPhry8DzfTXUTnWEXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHXUALdWQuOQrAUsOZNCeLXS.jpg?f=fotoalbum_large

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:09

Superkiwi

Hoi doei

Cloud_VII schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:59:
Weer een classic klaar. Niet helemaal puntgaaf maar zo goed als compleet. Alleen het originele bovenstukje van het linker minifig krijg ik niet gevonden

[Afbeelding]
Deze heb ik ook nog liggen, vond dat altijd een hele toffe vuilniswagen :)
Laatst zag ik 'm ook nog voorbij komen in de jaren '70-80 stad van iemand hier.
Ben de naam even kwijt, was het @almightyarjen ?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• almightyarjen

almightyarjen

Cloud_VII schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:26:
[...]

Trip to memory lane inderdaad, ik heb nu een set waarvan ik t bestaan niet meer afwist

[Afbeelding]
Na de 80's vind ik de beginjaren van de 90's ook erg leuk, toen kwam er wat variatie in de onderdelen. Dit was nog te overzien, dit was in de tweede helft van de 90's al wat minder het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Afgelopen dagen het elf club house gebouwd. Leuk om te bouwen maar ik merk toch dat Technic mij beter ligt. Gelukkig ligt de rode kraan al te wachten om gebouwd te worden. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tazz_
Cloud_VII schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:26:
[...]

[Afbeelding]
De surfer heb ik ook nog :P
Samen met een boot :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jtk6B3oYfW9b9Z71ZHJMUKfYwsM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RrViUdM1l6i4mTe4Yvrh3pSz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBSC50sCs4KXP6Xf0PSu6QK2OHc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UOnJfjsSKa35IDKbj07wMJWu.jpg?f=user_large

• Malfunctions
tazz_ schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:30:
[...]

De surfer heb ik ook nog :P
Samen met een boot :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die boot had ik ook! :*)

En een hele mooie politieboot erbij. Die kon ik volgens mij meenemen in bad.

[ Voor 5% gewijzigd door Malfunctions op 17-12-2020 23:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cloud_VII
Malfunctions schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:05:
[...]

Die boot had ik ook! :*)

En een hele mooie politieboot erbij. Die kon ik volgens mij meenemen in bad.
Deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBBNb3_qD_tD_huBIjvdes85-4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWQaPQ026w22Q0WXi2F4O6v2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:26
Waaj schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:43:
Afgelopen dagen het elf club house gebouwd. Leuk om te bouwen maar ik merk toch dat Technic mij beter ligt. Gelukkig ligt de rode kraan al te wachten om gebouwd te worden. :)
Merk bij mij dat het juist andersom is. Kwam Uit mijn dark ages met Technic. Daarna naar modulair buildings overgestapt. Had laatst via Amazon de lambo voor 230 kunnen krijgen. Wat was dat een sleur zeg. Was blij dat die af was. Zelfde middag nog op marktplaats gezet en verkocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Kungfukip schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:38:
[...]

Had laatst via Amazon de lambo voor 230 kunnen krijgen. Wat was dat een sleur zeg. Was blij dat die af was. Zelfde middag nog op marktplaats gezet en verkocht :+
Over sleur gesproken, ben wel benieuwd welke sets jullie het leukste en het minst leuk vonden om te bouwen.

Leukste vond ik 21322 Pirates of Barracuda Bay, minst leuke 71042 Silent mary. Vond die te veel technics onderdelen en te vaak herhalende stukken hebben. Ondanks dat het ontwerp wel erg goed gevonden is voor een piratenschip.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tazz_
Ik had blijkbaar nog meer van Octan, oa. een tankwagen
De andere was een set waarmee je meerdere dingen mee kon bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uR2IZ0FYHtpxcP_YcSsNkBBOX64=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e1q3SPFeTsIjZWvcF8LPondP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrZwg8LxMgZTz7PjkwmYJom_134=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MzmRTNGl0ANApSTkuD541siz.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@tazz_ mooi die oude lego. Ik had van city alleen van die kleine auto's en een garage.

De eerste box van de Sian is af. Wat een hoop kleuren zeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaKe2rc8b4z-Y5rrI_U0O70QFuc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y6h6Kvdn1EgRPWDIJbhhQ1F2.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wordt duidelijk een gifgroene auto ja :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het mooist vind ik nog wel de gewoon groene 'bars' in een rode pin, in een lime green liftarm (bij de remmen). Waarom van die gewoon groene bar niet een lime green maken? Of een rode (de remklauwen worden rood). In de bodem zitten ook 2 lime green liftarmen, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:49
meesje schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:45:
[...]

Ga je nu zeggen dat volwassenen maar met Duplo aan de slag moeten gaan? :)
Nee alleen mensen met grote handen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
heb vakantie vanaf vandaag, maar had gezegd dat ik eerst nog de Porsche opnieuw ging doen. Dus dat zal voor dit weekend zijn. Daarna eens aan de Sian beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
tazz_ schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:06:
heb vakantie vanaf vandaag, maar had gezegd dat ik eerst nog de Porsche opnieuw ging doen. Dus dat zal voor dit weekend zijn. Daarna eens aan de Sian beginnen :)
Vakantie.... Herkenbaar... Hier noemen we dat een Ghostbuster ECTO-1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 10:45
tazz_ schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:27:

[Afbeelding]
Die had ik ook :) Erg blij mee en veel mee gespeeld. Al leken die dozen 'Basic' wel totaal niet op de gangbare Lego dozen van die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10 10:32
Dit weekend de zolder eens opruimen, zodat ik daar een plekje kan maken om de USC Millennium Falcon op te bouwen. Beneden met de katten gaat dat geen succes worden.

Voor de 'alles-op-een-hoop-gooiers': hoe doen jullie dat met een dergelijk grote doos? Alles op een hoop per nummertje? Ik merk dat ik dat zoeken toch echt wel leuker vindt dan de klinische sortering van Lego zelf. Maar om nou die hele doos op een grote hoop te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:12
Ik zou het inderdaad per nummer op één hoop gooien dan. Om alle onderdelen van de hele set op één hoop te gooien, daar heb je bij die set wel een enorme tafel voor nodig ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je wilt dat ding ook tentoonstellen toch? Koop deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/kallax-open-kast-wit-20275814/
Zorg dat je de doos apart houdt. Kast bouw je. Vervolgens UCS doos open, grote platen er tussenuit vissen en de rest van de 7500+ stukjes in die Ikea doos. Zo'n ding is lang en vlak, ideaal voor dit soort dingen :)
FWIW: Doos van de Kallax is 41*81*19 cm en da's echt ideaal in dit geval.

Kun je ook nog eens de doos mooi op wegzetten als je je bureau / tafel nodig hebt. Om te eten ofzo :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

The Eagle schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:12:
Je wilt dat ding ook tentoonstellen toch? Koop deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/kallax-open-kast-wit-20275814/
Zorg dat je de doos apart houdt. Kast bouw je. Vervolgens UCS doos open, grote platen er tussenuit vissen en de rest van de 7500+ stukjes in die Ikea doos. Zo'n ding is lang en vlak, ideaal voor dit soort dingen :)
FWIW: Doos van de Kallax is 41*81*19 cm en da's echt ideaal in dit geval.

Kun je ook nog eens de doos mooi op wegzetten als je je bureau / tafel nodig hebt. Om te eten ofzo :+
https://www.ikea.com/nl/n...kast-zwartbruin-10119206/ ledlampje erbij en gaan; scheelt met afstoffen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Voor mijn neefje (4) de bouwtekeningen gevonden en vervolgens zelf ook maar digitaal in elkaar gezet: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vePjiYNAoKs652hTlp8KxsEJs7U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RQiD19NDun3rrg1ye1141ZoT.png?f=user_large

En ja het is een oud lego pakket maar aangezien mijn neefje gek is van de brandweer en deze in onderdelen in mijn verzamelbak zat heb ik hem een plezier gedaan :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Ik doe zelf niks met Lego, behalve toen ik klein was.
Wel heb ik nu een zoon (5,5) waar ik af en toe een goedkoop Kruidvat doosje mee maak maar wat mij zwaar tegenvalt aan de Lego van nu zijn de overdaad aan specifieke voorgevormde blokjes waardoor de setjes van nu een heel stuk minder universeel toepasbaar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Lensent schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:13:
Ik doe zelf niks met Lego, behalve toen ik klein was.
Wel heb ik nu een zoon (5,5) waar ik af en toe een goedkoop Kruidvat doosje mee maak maar wat mij zwaar tegenvalt aan de Lego van nu zijn de overdaad aan specifieke voorgevormde blokjes waardoor de setjes van nu een heel stuk minder universeel toepasbaar zijn.
Dus je wil stenen waarmee je nog iets anders kunt bouwen dan alleen het setje? Bedoel je van die kleine setjes zoals zo'n kleine CITY monster truck of zo?

Misschien ben je beter uit met een CREATOR set. CREATOR Classic met wat meer basisstenen of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:18

RBH

tazz_ schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:27:
Ik had blijkbaar nog meer van Octan, oa. een tankwagen

[Afbeelding]
Gaaf! Volgens mij heb ik die ook nog. :)

Schaamteloze crosspost uit het kerstpakket topic, maar vandeweek mijn kerstpakket ook gekregen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/3b7c332ddd0e42e45b8073c3b346aaa8623ac54b/?url=https%3A%2F%2Fi.ibb.co%2FTcmVD2Y%2FKerstpakket.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
RBH schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:19:
[...]

Schaamteloze crosspost uit het kerstpakket topic, maar vandeweek mijn kerstpakket ook gekregen. :)

[Afbeelding]
Leuk kerstpakket; gewoon een auto camper van de zaak :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
millerman_sf schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:58:
Dit weekend de zolder eens opruimen, zodat ik daar een plekje kan maken om de USC Millennium Falcon op te bouwen. Beneden met de katten gaat dat geen succes worden.

Voor de 'alles-op-een-hoop-gooiers': hoe doen jullie dat met een dergelijk grote doos? Alles op een hoop per nummertje? Ik merk dat ik dat zoeken toch echt wel leuker vindt dan de klinische sortering van Lego zelf. Maar om nou die hele doos op een grote hoop te gooien...
Denk dat die set wel heel groot is om echt alles op 1 hoop te gooien, maar met kleinere sets tot 2000 stukjes doe ik het in van die ikea bestek bakken.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/stodja-bestekbak-wit-00177225/

Dan verdeel ik alles globaal een beetje op grootte en daaruit ga ik dan zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

RBH schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:19:
[...]

[Afbeelding]
Die staat ook nog op mijn lijstje maar volgens mij is dit wel zo'n beetje de langst lopende set momenteel die lego nu nog heeft. Geen haast dus :P

Eigenlijk hoop ik dat de Star Wars Razorcrest eens een keer op voorraad komt of leverbaar is bij andere winkels behalve Amazon.

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 18-12-2020 15:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
zonoskar schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:28:
Het mooist vind ik nog wel de gewoon groene 'bars' in een rode pin, in een lime green liftarm (bij de remmen). Waarom van die gewoon groene bar niet een lime green maken? Of een rode (de remklauwen worden rood). In de bodem zitten ook 2 lime green liftarmen, waarom?
Korte uitleg per onderdeel:
- De 2L lime green liftarms. Goede contrast kleur op die locatie, helpt kinderen bij het bouwen en wat je vaak ziet bij Technic is dat zulke onderdelen in1-2 kleuren in een set zitten. Zo krijgen kinderen ook (iig voor die set) een kleurassociatie mbt dat onderdeel. Dit onderdeel in lime green wordt ook veel in het bodywork gebruikt, dus hij zit al veel in de set. Volgens mij had de Porsche ook met ditzelfde onderdeel precies hetzelfde, maar dan in het oranje.

- De rode pin, in Technic heb je een paar 'universele' onderdelen die in elke set een vaste kleur hebben, die specifieke pin is in de laatste 2-3 jaar van zwart naar rood gegaan

- De groene bars: wellicht ook een contrast dingetje zoals de liftarms, maar het kan ook zo zijn dat Lego teveel heeft geproduceerd van dit onderdeel en van de voorraad af moet. Ik heb ooit begrepen dat ontwerpers een bonus(je) krijgen als ze onderdelen weten te verwerken in hun set waarvan de voorraad te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Laatst online: 13:13
Momenteel de Threehouse aan het bouwen. Mijn eerste "gewone" set na lego city (20jaar plus geleden), al ben ik al heel aantal jaren besmet met af en toe een grote technic build.

Ik vind de Threehouse echt leuke set om te bouwen, compleet wat anders dan technic en voor mij hoop nieuwe technieken.

Ik krijg alleen stap 714 niet goed op de onderconstructie (het laatste stuk van de boom, boven de huisjes). Er zit speling tussen stap 697 en de constructie daarboven op, deze speling is bij mij te groot om stap 714 en verdere stappen er goed op te krijgen. Liepen jullie hier ook tegenaan en hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Niet online
vhal schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:39:
[...]

Die staat ook nog op mijn lijstje maar volgens mij is dit wel zo'n beetje de langst lopende set momenteel die lego nu nog heeft. Geen haast dus :P
De Volkswagen T1 gaat er dit jaar uit, dus toch zou ik niet te lang wachten met een eventuele aanschaf. Ook op de legosite is inmiddels aangegeven dat hij binnenkort uit de handel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
headhunter1985 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:44:
Momenteel de Threehouse aan het bouwen. Mijn eerste "gewone" set na lego city (20jaar plus geleden), al ben ik al heel aantal jaren besmet met af en toe een grote technic build.

Ik vind de Threehouse echt leuke set om te bouwen, compleet wat anders dan technic en voor mij hoop nieuwe technieken.

Ik krijg alleen stap 714 niet goed op de onderconstructie (het laatste stuk van de boom, boven de huisjes). Er zit speling tussen stap 697 en de constructie daarboven op, deze speling is bij mij te groot om stap 714 en verdere stappen er goed op te krijgen. Liepen jullie hier ook tegenaan en hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik had hier ook een probleempje, maar ik was de wittte 2x2 round plate vergeten van stap 696, hierdoor had dat blokje wat speling wat eronder zit. Zal waarschijnlijk niet je probleem zijn, maar misschien zit het foutje elders voor stap 697?
Pagina: 1 ... 25 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .