gwystyl schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:16:
Ja dat is hier ook wel eens een probleem; zeker als ik er na een tijdje achter kom dat ik iets niet helemaal goed gedaan heb en iets los moet halen om het daarna weer netjes aan elkaar te klikken (bij Technic).
Hier zit er misschien nog een bonus aan te komen, dus met een beetje pech moet ik dan volgende week een Defender in elkaar klussen
De rode kraan is inmiddels af, en ik merk dat ik de smaak van het bouwen weer goed te pakken heb. Ik zie er alleen wel tegenop om dat ding ooit weer uit elkaar te halen, hoewel ik over een tijdje wel een paar MOC's wil maken op basis van die set. Ik krijg het natuurlijk nooit zo verdeeld als het in de zakjes aangeleverd werd, dus als ik hem uit elkaar ga halen, ga ik gelijk op zoek naar een fijne/handige sorteermethode zoals even geleden in dit topic besproken is.
Ik heb de discussie over de sorteermethode niet echt gevolgd ditmaal, maar als je een paar van die sorteerdozen/koffers hebt met kleinere en grotere vakken dan moet het toch wel lukken? De sortering hoeft niet volmaakt te zijn, zolang je het gewenste onderdeel nog maar enigszins snel vind met je nieuwe bouw. Echt grote onderdelen in een wat grotere bak bij elkaar; een dergelijk onderdeel heb je er als het goed is toch snel genoeg uitgehaald. Panelen in een aparte bak want die gebruik je op het laatst voor de afwerking.
Het uit elkaar halen is even een klus(je), maar dat heb je met een grote non-technic LEGO set ook. Ik heb zelf al snel het idee dat je bij non-Technic vaak veel meer soorten onderdelen en/of kleuren hebt dan bij Technic.
Gewoon aan beginnen met een goede kop koffie en wat pauzes inlassen zodat je het niet beu wordt.
Met de rode kraan kun je je ook eerst richten op het officiële B model. Het onderstel van model A is gelijk aan model B... meen ik, want ik heb hem zelf nog niet gebouwd

. Dan kun je het "afbreken" al enigszins ervaren zonder dat je het hele ding uit elkaar moet halen en sorteren.
[
Voor 7% gewijzigd door
Gim op 17-12-2020 13:42
]