Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.865 views

Onderwerpen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:22
Cowamundo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:30:
[...]

Helaas was deze bij mij redelijk geel geworden toen ik alles weer in elkaar ging zetten.
Moet nogsteeds nieuwe blokjes bestellen om deze weer op te knappen.
Hier helaas ook niet alles meer even wit en netjes. Maar het bouwen blijft leuk.

Laatste voor vandaag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zLFoQCpEVv73u9T6qRWh4UHz4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyxgd0qnHHvFFardke0jMzQh.jpg?f=fotoalbum_large

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:00:
[...]
De Sian is dan wel groot maar kan echt niet op tegen de ruimte die een goede trein lay-out nodig heeft. Oftewel je creeërt dus ruimte voor nog veel meer supercars. Je bereidt je voor op de toekomst 8)
:+
Ik heb zo het zeer sterke vermoeden dat de Sian niet de laatste supercar is :9
En ik schaar de nieuwe Ferrari 42125 niet onder de supercar sets...

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 09:24

Scighera

swim-bike-run

HBSVDK schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 23:42:
[...]

Lijkt me niet eruit te gaan. Ze staan in de nieuwe folder van 2021
Klopt, lego heeft het een half jaar uitgesteld voor 3 sets

https://www.google.com/am...ger-retiring-in-2020/amp/

www.triathlete.nl

• Scighera
  • Laatst online: 05-10 09:24

Scighera

swim-bike-run

Mastergo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:35:
[Afbeelding]

Geweldig deze Liebherr graafmachine. Uurtje of 15 over gedaan. Nu ook nog eens plezier ermee te spelen.
Gaat helaas de verkoop in want kan niet alle lego bewaren. Op naar de volgende sets die staan te wachten: Sian of Rode kraan.
Rode kraan is nu voor 165,00 bij bol.com en gaat volgens bronnen uit productie. De Sian blijft nog wel 1,5 jaar minimaal

www.triathlete.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:42
Gim schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:51:
[...]

Enig idee hoe snel gaat hij automatisch uitgaat? Hier toch diverse keren de trein aangetroffen dat hij nog vrolijk aanstond. Het ging daarbij wel om PF i.p.v. PU, dus geen idee of het daarmee te maken kan hebben. Of was het een flauw grapje dat hij automatisch uitgaat zodra de batterijen leeg zijn >:)
PF gaat dacht ik uit na een uur zonder input van de treinremote. Motortje direct op de batterij box gaat door zolang het stroom heeft volgens mij. Verder schakel het nog uit als de thermische beveiliging wordt geactiveerd, maar dat merk je meestal wel als het motortje aan het zwoegen is.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:26
QuattroNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:11:
[...]

:+
Ik heb zo het zeer sterke vermoeden dat de Sian niet de laatste supercar is :9
En ik schaar de nieuwe Ferrari 42125 niet onder de supercar sets...
Wat zou ik toch graag willen weten bij een nieuwe set of het een start is van een serie. Wie had destijds bij de oranje Porsche kunnen vermoeden dat er elke twee jaar een nieuwe set bij kwam? Helaas zat ik toen nog in mijn Dark Ages. Ik zou 'm wel willen hebben, puur om de collectie compleet te maken.
Hetzelfde geldt bv de Creator Expert Crocodile trein. Is dit iets eenmaligs? Kunnen we elk jaar/elke twee jaar een nieuw locomotief of treinstel verwachten? Zo ja, dan zou het voor mij een extra reden zijn om deze nu al te kopen.
En de Land Rover? Is dit iets eenmaligs? Of kunnen we elke twee jaar een 4x4 achtige grote set verwachten?
Kennelijk was de witte Porsche een start van een serie. Tenminste die conclusie trek ik gezien de komst van de Ferrari. Maar blijft het bij twee? Of mogen we elke twee jaar zo'n set verwachten?

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:43:
Maar blijft het bij twee? Of mogen we elke twee jaar zo'n set verwachten?
Ik kan me ook voorstellen dat dit soms ook voor Lego een verrassing is. Als een model ineens zo populair is dat je daarna nog een keer probeert, net zo lang tot je ineens een serie hebt.

Ook al is het wel van te voren gepland als een serie gaan ze dat waarschijnlijk nooit zeggen. Als je aankondigt er (bijvoorbeeld) minstens vier te maken wil je dan zo maar ophouden als de eerste niet goed verkoopt?

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cloud_VII schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:11:
[...]

Hier helaas ook niet alles meer even wit en netjes. Maar het bouwen blijft leuk.

Laatste voor vandaag

[Afbeelding]
Leuk! Die heb ik aan mijn broertje cadeau gedaan. Hij was van hem maar ik had alle Lego bij moeders weggehaald...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:25
[...]

Wat zou ik toch graag willen weten bij een nieuwe set of het een start is van een serie. Wie had destijds bij de oranje Porsche kunnen vermoeden dat er elke twee jaar een nieuwe set bij kwam? Helaas zat ik toen nog in mijn Dark Ages. Ik zou 'm wel willen hebben, puur om de collectie compleet te maken.
Hetzelfde geldt bv de Creator Expert Crocodile trein. Is dit iets eenmaligs? Kunnen we elk jaar/elke twee jaar een nieuw locomotief of treinstel verwachten? Zo ja, dan zou het voor mij een extra reden zijn om deze nu al te kopen.
En de Land Rover? Is dit iets eenmaligs? Of kunnen we elke twee jaar een 4x4 achtige grote set verwachten?
Kennelijk was de witte Porsche een start van een serie. Tenminste die conclusie trek ik gezien de komst van de Ferrari. Maar blijft het bij twee? Of mogen we elke twee jaar zo'n set verwachten?
Ik begrijp je standpunt, dat heb ik zelf ook ervaren toen ik deze hobby begon. Ondertussen koop ik gewoon de modellen die ik mooi vind en laat ik de beschouwing ivm serie/stand-alone achterwege.

Zo vermijd ik ook dat als er een teleurstellend model verschijnt in een bepaalde serie ik me niet 'geforceerd' voel om het ding willens nillens aan te schaffen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
[...]

Wat zou ik toch graag willen weten bij een nieuwe set of het een start is van een serie. Wie had destijds bij de oranje Porsche kunnen vermoeden dat er elke twee jaar een nieuwe set bij kwam?
Toen werd er door Lego wel gehint naar een serie dacht ik. Sommige dachten aan elk jaar een set, maar de meerderheid dacht wel elke 2 jaar gezien de ontwikkeltijd van een set.

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-10 13:00
Cloud_VII schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:11:
[...]

Laatste voor vandaag

[Afbeelding]
Ook die is hier helaas vergeeld en aan een opknap beurt toe.
Het bouwt zo lekker weg he!

• meesje
Kapoen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:31:
[...]

Ik begrijp je standpunt, dat heb ik zelf ook ervaren toen ik deze hobby begon. Ondertussen koop ik gewoon de modellen die ik mooi vind en laat ik de beschouwing ivm serie/stand-alone achterwege.

Zo vermijd ik ook dat als er een teleurstellend model verschijnt in een bepaalde serie ik me niet 'geforceerd' voel om het ding willens nillens aan te schaffen.
Alleen modellen kopen die je mooi vindt, klinkt inderdaad wel goed. Ik vind het wel heel moeilijk. Ik heb nu op zolder de Bugatti en Sian liggen om ergens volgend jaar te gaan bouwen. Het kriebelt wel om toch (tegen de hoofdprijs) de Porsche te kopen. Terwijl ik dit de mindere van de drie vind, niet voor niks heeft deze 1000 stukjes minder dan de andere twee. Maar ja, het gaat nog meer kriebelen als straks toch nummer vier verschijnt.
Een twee jaarlijkse cyclus vind ik overigens wel best, want anders gaat het wel heel snel qua ruimte(gebrek). En daarnaast moet ik er ook tijd voor maken. Anders begint het meer sets verzamelen dan bouwen te worden.

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-10 10:05
Scighera schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:20:
[...]

Rode kraan is nu voor 165,00 bij bol.com en gaat volgens bronnen uit productie. De Sian blijft nog wel 1,5 jaar minimaal
Heb de Sian en rode kraan al thuis staan. Zometeen via marktplaats de Lego Claas Xerion ophalen. Nieuw in doos. Al een tijdje naar op zoek en nu een in de buurt gevonden. Ben benieuwd.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:58:
[...]

Alleen modellen kopen die je mooi vindt, klinkt inderdaad wel goed. Ik vind het wel heel moeilijk. Ik heb nu op zolder de Bugatti en Sian liggen om ergens volgend jaar te gaan bouwen. Het kriebelt wel om toch (tegen de hoofdprijs) de Porsche te kopen. Terwijl ik dit de mindere van de drie vind, niet voor niks heeft deze 1000 stukjes minder dan de andere twee. Maar ja, het gaat nog meer kriebelen als straks toch nummer vier verschijnt.
Een twee jaarlijkse cyclus vind ik overigens wel best, want anders gaat het wel heel snel qua ruimte(gebrek). En daarnaast moet ik er ook tijd voor maken. Anders begint het meer sets verzamelen dan bouwen te worden.
De oranje Porsche heeft 1000 onderdelen minder? Best fors verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:00:
[...]

De oranje Porsche heeft 1000 onderdelen minder? Best fors verschil.
Yep!
Porsche: 2704
Bugatti: 3599
Sian: 3696
De Porsche heeft dus resp. bijna 900 en 1000 stukjes minder.

[ Voor 40% gewijzigd door meesje op 10-12-2020 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:34:
[...]

Yep!
Porsche: 2704
Bugatti: 3599
Sian: 3696
De Porsche heeft dus resp. bijna 900 en 1000 stukjes minder.
Misschien vooral meer pinnetjes :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
De 1000 onderdelen zitten onder andere in: simpeler bodywork (minder system parts en kleine Technic onderdelen). Maar 4 versnellingen ipv 8, een 6 cilinder motor ipv 12 of 16 en veel loze ruimte in vergelijking met de Sian en de Bugatti die redelijk vol gebouwd zijn met verstevigingen e.d. (Porsche haalde een deel van z'n stevigheid uit het bodywork).

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 20:12

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

almightyarjen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:34:
[...]

Ja en nee :P 12V grey era was imho idd het hoogtepunt van Lego treinen echter rijden de 9V treinen veel stabieler: pakken makkelijker stroom op via de wielen en ontsporen veel minder vaak. Daar heb ik me echt op verkeken met die 80's layout: hoe vaak die treinen bleven haken op wissels e.d.: daar werd ik echt chagrijnig van :D Daarnaast ben ik een paar dagen met het poetsen van 12V onderdelen bezig geweest om die treinen enigszins te kunnen laten rijden, bij 9V hoeft dat niet. (Bij 9V is de verbinding tussen de voedende rail en de treinwielen veel beter: daar rust het gehele gewicht van de trein op, terwijl de druk bij 12V wordt gegenereerd door een veertje)
Die irritatie met de wissels herken ik absoluut.
Mijn 7710 heeft daar het meeste last van omdat bij dat motortje de contactpunten hol uitgesleten zijn van de vele uren rijden. De wagons geven dan vaak niet genoeg duwkracht om ver genoeg te komen.
Mijn 7750 heeft nergens last van. Maar dat komt omdat de loc de tender meetrekt en er de grote postwagen achter hangt.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 12:51
Als er hier nog iemand op zoek is naar 40426 (kerstkrans) en je woont in de buurt van de Lego Store in Wijnegem: Ze hebben vanmorgen een nieuwe levering binnengekregen en om 19u stonden er nog een 10-tal in de winkel. Volgens de verkoopster gaan ze heel snel buiten en is het deze keer hoogstwaarschijnlijk de laatste batch.

Je kan 's ochtends bellen om eentje opzij te laten leggen voor dezelfde dag. Morgen bellen om zaterdag op te halen doen ze niet.

[ Voor 0% gewijzigd door bibi2205 op 11-12-2020 21:20 . Reden: gigantische blunder in mijn zinsconstructie :p ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Dit jaar geen gemotoriseerde kersttrein :| Misschien dat het wel lukt, als ik genoeg tijd heb, om er een soort pendeltreintje van te maken :P Voor dit jaar komt het kerstdorp op een locatie met ruimte voor maximaal 12 x 2 witte baseplates. Te ondiep voor een trein die een rondje kan rijden, maar wel genoeg ruimte (hoop ik) om een en ander uit te stallen. Met instemming van vrouwlief die het stiekem ook wel leuk vind :+
bibi2205 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:36:
Als er hier nog iemand op zoek is naar 40426 (kerstkrans) en je woont in de buurt van de Lego Store in Wijnegem: Ze hebben vanmorgen een nieuwe levering binnengekregen en om 19u stonden er nog een 10-tal in de winkel. Volgens de verkoopster verkopen ze heel snel buiten en is het deze keer hoogstwaarschijnlijk de laatste batch.

Je kan 's ochtends bellen om eentje opzij te laten leggen voor dezelfde dag. Morgen bellen om zaterdag op te halen doen ze niet.
Helemaal top dat je het even deelt, oprecht :) Helaas zal ik me niet over de grens begeven en niet om de hoek. Een kerstkrans was wel mooi geweest, maar het is ook geen bittere noodzaak. Wie weet komt ie komend jaar weer terug :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 11-12-2020 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Gim als je uitgevist hebt hoe te pendelen (met PF of 9v motorisering) hoor ik het graag. Rails van beiden zat, kersttrein ook, maar net geen ruimte om een bocht te kunnen maken :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymnia
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online
@Gim @The Eagle

kun je dit niet in 'hotelschakeling' doen, met 9V en twee switches
https://www.bricklink.com...em.page?P=6551c01#T=I&C=9
waarbij je aan allebei de kanten tegen de switch beukt,

ik heb even niet de rails omhanden om het te testen, maar lijkt me dat het moet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:03:
@Gim als je uitgevist hebt hoe te pendelen (met PF of 9v motorisering) hoor ik het graag. Rails van beiden zat, kersttrein ook, maar net geen ruimte om een bocht te kunnen maken :+
Ik had er vorig jaar al wat spul voor in huis gehaald alleen zo rijkelijk laat met alles dat ik heb gelaten voor wat t was. Alleen dit jaar weer hetzelfde liedje :)

M'n voornemen vorig jaar was om met een Arduino, een IR led en een proximity sensor de trein op een bepaald punt te beïnvloeden (stoppen). Vorig jaar was t idee bij t station. Dit jaar zou t kunnen aan twee uiteinden van het spoor traject. De trein (PF met IR receiver) moet dan wel goed bereikbaar zijn voor t signaal van de IR led. Dat laatste is dan t nadeel, maar t voordeel is dat je de Arduino e.d. niet in de kerst trein hoeft weg te werken.

Van @almightyarjen toen ook nog wat tips gehad.

Dit was het idee. Ik moet t maar weer eens oppakken, al is kerst dan al voorbij, zodat ik er volgend jaar al klaar voor ben :)

@ymnia maar nee, ga geen beukende kersttrein doen :p Het mag allemaal wat subtieler. Netjes stoppen en zo :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 11-12-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ymnia schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 18:30:
@Gim @The Eagle

kun je dit niet in 'hotelschakeling' doen, met 9V en twee switches
https://www.bricklink.com...em.page?P=6551c01#T=I&C=9
waarbij je aan allebei de kanten tegen de switch beukt,

ik heb even niet de rails omhanden om het te testen, maar lijkt me dat het moet kunnen
Ja man, lekker de hele avond zo'n beukende trein in je huiskamer :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:02:
[...]

Ik had er vorig jaar al wat spul voor in huis gehaald alleen zo rijkelijk laat met alles dat ik heb gelaten voor wat t was. Alleen dit jaar weer hetzelfde liedje :)

M'n voornemen vorig jaar was om met een Arduino, een IR led en een proximity sensor de trein op een bepaald punt te beïnvloeden (stoppen). Vorig jaar was t idee bij t station. Dit jaar zou t kunnen aan twee uiteinden van het spoor traject. De trein (PF met IR receiver) moet dan wel goed bereikbaar zijn voor t signaal van de IR led. Dat laatste is dan t nadeel, maar t voordeel is dat je de Arduino e.d. niet in de kerst trein hoeft weg te werken.

Van @almightyarjen toen ook nog wat tips gehad.

Dit was het idee. Ik moet t maar weer eens oppakken, al is kerst dan al voorbij, zodat ik er volgend jaar al klaar voor ben :)

@ymnia maar nee, ga geen beukende kersttrein doen :p Het mag allemaal wat subtieler. Netjes stoppen en zo :)
Dit heeft me getriggerd om eens te kijken naar de PU 88007 kleur- en afstandssensor. Wellicht kan ik deze in de Kersttrein verwerken, à la nieuwe Duplo trein, kijkend naar gekleurde plates op de rails of iets langs de rails (een groene boom?) en dat de trein dan even bij het station stopt. Dat is redelijk simpel te programmeren in de PU app. Dit jaar gaat het ‘m niet worden, maar wel leuk om me er al vast in te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das eigenlijk nog een veel beter idee. Van de weekne ens kijken of die duplo loc ook op normale rails past qua breedte. Puur voor de aandrijving kan dat wel eens voldoende zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:05
https://www.looopings.nl/...ljoen-Lego-steentjes.html

Voor de liefhebbers en geïnteresseerden van LDC Scheveningen. Voor mij als hagenees zeer herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Hoeveel mensen zouden een grote set puur voor wat quarantaine vermaak gekocht hebben? Zou er dadelijk een massaal aanbod vaan eenmalig gebouwde sets op marktplaats komen? En zou t met "dump" prijzen zijn of toch hoog omdat men hem voor teveel in de eerste de beste winkel gehaald heeft :)

Bijvoorbeeld de Sian of Rode Kraan of andere grote set om ook volwassenen mee aan te spreken.

Ik doe te weinig met marktplaats om een idee van aanbod te hebben in voorgaande normale jaren. Is het iemand anders toevallig opgevallen?

Misschien maar eens marktplaats in de gaten houden of er in de buurt een goede deal van iets te scoren is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:06
Versaevel schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:04:
https://www.looopings.nl/...ljoen-Lego-steentjes.html

Voor de liefhebbers en geïnteresseerden van LDC Scheveningen. Voor mij als hagenees zeer herkenbaar.
Ja, zo knap gedaan! Mijn moeder komt uit Scheveningen, ik vind het ook erg leuk :)
Heel veel mooie details. En heel netjes afgewerkt!
Ik vind de fietsers ook erg leuk. En de minifig met de drillboor :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Gisteren lego hedwig 75797 in elkaar gezet en meteen een motortje op gezet aan de hand van het filmpje YouTube: Motorizing and Modifying Hedwig (LEGO set 75979). Erg leuk setje :)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zeehond schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:06:
Gisteren lego hedwig 75797 in elkaar gezet en meteen een motortje op gezet aan de hand van het filmpje YouTube: Motorizing and Modifying Hedwig (LEGO set 75979). Erg leuk setje :)
Nog even wachten hier op de kerstvrouw met pakjes. Deze komt onder de kerstboom te liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-10 10:05
Heb inmiddels de Lego Claas Xerion 5000 van marktplaats gekocht. Netjes nieuw in sealed doos.
Die man van wie ik het kocht had veel lego, heel veel lego. Hij deed ook opkopen, alles nakijken en verkopen.
Liet me ook zien de verschillen tussen de namaak Lego porsche en de echte. Op het oog niet te zien maar het zit toch echt in de kwaliteit stevigheid ( bij afbreken breken er legostukjes af ) en de naam lego in de blokjes.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 22:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

En hierbij mijn review van Game of Bricks: YouTube: Game of Bricks Lego light kits review
Ik moet wat gaan doen aan mijn engelse uitspraak :{

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Gim schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:59:
[...]

Nog even wachten hier op de kerstvrouw met pakjes. Deze komt onder de kerstboom te liggen :)
Voor jouw zelf, dan is het toch geen verassing meer? :P

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zeehond schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:16:
[...]

Ik kan heel verrast doen :) Waar hebben we het eigenlijk over? krijg ik iets? Spannend, ben benieuwd wat ik ga krijgen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:01:
[...]

Ik kan heel verrast doen :) Waar hebben we het eigenlijk over? krijg ik iets? Spannend, ben benieuwd wat ik ga krijgen! :)
Bij ons ligt er een Ducati onder de boom. En inderdaad ik weet dat helemaal niet. :)
Ach, het belangrijkste (net als bij Sint) vind ik dat voor ons zoontje nergens van af weet. Hij is aan het sparen voor de City boot, maar die ligt al een tijdje op zolder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:47:
Hoeveel mensen zouden een grote set puur voor wat quarantaine vermaak gekocht hebben? Zou er dadelijk een massaal aanbod vaan eenmalig gebouwde sets op marktplaats komen? En zou t met "dump" prijzen zijn of toch hoog omdat men hem voor teveel in de eerste de beste winkel gehaald heeft :)

Bijvoorbeeld de Sian of Rode Kraan of andere grote set om ook volwassenen mee aan te spreken.

Ik doe te weinig met marktplaats om een idee van aanbod te hebben in voorgaande normale jaren. Is het iemand anders toevallig opgevallen?

Misschien maar eens marktplaats in de gaten houden of er in de buurt een goede deal van iets te scoren is :)
De rode hijskraan blijft je achtervolgen. :)
Ik heb ooit wel eens naar de rode hijskraan gekeken op MP. Voor menig gebouwd exemplaar werd meer gevraagd dan dat ie bij bol/Amazon te koop was. Wellicht heeft dit te maken met dat deze eerder dit jaar duur door diegene gekocht is of men denkt goud in handen te hebben, ik weet het niet. Mijn verwachting is niet dat deze set voor dump prijzen op MP gaat verschijnen. Men weet ook wel dat deze set retired is. Straks is de voorraad op bij bol en Amazon en krijg je een wat-de-gek-er-voor-geeft markt.

Bovenstaande is geredeneerd vanuit de gedachte dat men er weer van af wil en Lego een tijdelijke iets was, maar het kan ook zijn dat menig volwassene er nu een hobby bij heeft. Als ik puur naar mezelf kijk, mijn werk is gewoon doorgegaan en nog steeds druk met het gezin. Door Corona heb ik er niet opeens zeeën van vrije tijd bij gekregen. In het weekend misschien wat minder vaak weg, maar met het gezin kun je nog steeds een leuke invulling geven en daarnaast een extra stukje hardlopen is ook niet verkeerd. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:16:
[...]

Ik heb dit jaar mijn twee grootste sets (Barracuda Bay en Bookshop) cadeau gekregen, maar ik mocht ze wel zelf bestellen :P Mijn aankopen van het pre-Black Friday weekend liggen onder de Kerstboom bij m’n ouders, ik geloof dat het factuur zelfs nog in de doos zit :o

*edit* Brickset heeft een wazige foto in de databank gestoken van het ideas vintage autootje waar we al lang op wachten:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/40448-1.jpg?202012110629

[ Voor 24% gewijzigd door Kapoen op 12-12-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:22:
[...]

De rode hijskraan blijft je achtervolgen. :)
Ik heb ooit wel eens naar de rode hijskraan gekeken op MP. Voor menig gebouwd exemplaar werd meer gevraagd dan dat ie bij bol/Amazon te koop was. Wellicht heeft dit te maken met dat deze eerder dit jaar duur door diegene gekocht is of men denkt goud in handen te hebben, ik weet het niet. Mijn verwachting is niet dat deze set voor dump prijzen op MP gaat verschijnen. Men weet ook wel dat deze set retired is. Straks is de voorraad op bij bol en Amazon en krijg je een wat-de-gek-er-voor-geeft markt.

Bovenstaande is geredeneerd vanuit de gedachte dat men er weer van af wil en Lego een tijdelijke iets was, maar het kan ook zijn dat menig volwassene er nu een hobby bij heeft. Als ik puur naar mezelf kijk, mijn werk is gewoon doorgegaan en nog steeds druk met het gezin. Door Corona heb ik er niet opeens zeeën van vrije tijd bij gekregen. In het weekend misschien wat minder vaak weg, maar met het gezin kun je nog steeds een leuke invulling geven en daarnaast een extra stukje hardlopen is ook niet verkeerd. ;)
De rode kraan achtervolgt me helemaal niet. Die ligt gewoon geduldig op me te wachten :P Alleen de vraag of ie genoeg geduld heeft ;)

Ondertussen erg tevreden over de eerste lay-out werkzaamheden voor t kerstdorp. De platen liggen al en ik ben al wat aan t proberen met het spoor. De witte platen van Ali pasten wel wat moeizaam met aan elkaar klikken dus toch maar eens rondkijken voor een goede lego aanbieding. Voor dit jaar voldoet het en 6 bij 2 platen geeft een nette ruimte.

Wel kijken of ik iets van een tunnel ingang/uitgang snel kan fabriceren zodat t lijkt alsof de trein de muur in en uit kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
De witte platen staan ook nog op mijn wensenlijst. Ik weet alleen niet hoeveel ik er nodig heb. Op dit moment is de treinbaan een ovaal en heb denk ik wel 3 x 5 (of 6) platen nodig. De kerstboom staat nu op een andere plek, maar de gedacht is om volgend jaar de trein weer om de Kerstboom heen te laten rijden. Dan heb ik weer veel minder nodig dan 15 of 18 stuks. Nog even goed over nadenken. Misschien eerst maar een kleiner aantal kopen en zien hoe dat bevalt. Daarnaast ook nog een aantal witte plates bestellen. Wat is jullie advies voor welke soort plates (afmetingen) te gebruiken om de witte platen aan elkaar te bevestigen?

Nog een andere vraag. Welke sets combineren jullie in een winterdorp (naast de bekend winter Village sets)? Ook Harry Potter sets? Ik twijfel nog bv over de Harry Potter trein, is dat een leuke trein in een winter tafereel? In ieder geval beter dan de 60197 (of 60198). :)

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 12-12-2020 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:25:
[...]

Die oplaadbare battery box is/was trouwens best duur, maar kun je die überhaupt wel gebruiken voor de 60197? Behoort tot het oude PF dus ik vermoed dat je niet uitkomt met de stekkertjes. Nog niet vernomen dat er een nieuwe oplaadbare box is voor het nieuwe Power gebeuren.

Wij hebben nog gewoon een trein van het oude PF en daarbij gebruik ik gewoon goede oplaadbare batterijen. Wanneer m'n zoon klaar is met spelen zet hij de trein netjes uit en is het soms opladen. Ook IKEA batterijen in gebruik, althans voor het grootste deel.

Na hoelang rijden zijn de batterijen leeg? Gewoon om een idee te hebben bij het slurpen en de verwachting :)
Om ook een duit in het zakje te doen voor de batterij discussie. Ik heb twee treinen, de laatste cargo en passenger train. Beiden pakken 6xAAA in de batterij box. Hierin heb ik de Ikea LADDA 900mAh batterijen zitten. Vooraf goed opgeladen met een fatsoenlijke lader.

Ik heb ze na de laadsessie allebei laten rijden op een separaat track. Niet op vol vermogen, dan kiepen ze om bij de bochten, maar ik denk op 60-70%. Na een hele thuiswerkdag (ik werk op de Lego zolder) van zo'n 8 uur reden ze beiden nog rond. Ze hebben tussendoor misschien een uurtje stilgestaan ivm een meeting die ik had maar verder reden ze prima.

Goede oplaadbare batterijen hebben ook een goede lader nodig. Wellicht dat daar nog wat te halen valt. Gewone normale disposable batterijen zijn voor mij echt uit den boze, daarvoor verbruik ik er teveel met al het electrische speelgoed van de kinderen. Los van de kosten is de belasting op het milieu daarvoor te groot.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:05
Witte platen met regelmaat bij de kruitvat. Ik heb er 8 gehaald (laatste die er lagen bij ons op het plein)
voor 3.99 per stuk. Mooie prijs dacht ik zo :Y

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jakkus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLqq2UB4xXojdP5J3DCRYikhjRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hcYwMQxmMuHFiXKGeMj76Zp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZACGOlGzsSvevslyJF4tHyM1ns=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uBnrYl5MVgB6yVXeOFF9nA1m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fR-RTKI7ikGavZogelWvRLBPnUc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEytrTE23efSajeC0QHp47Ud.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTAGC-ZXhtaiIwanhyTOG-ks0RU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXSkGD37eU0dwbhSKToVxjHx.jpg?f=fotoalbum_tile

Work in progress: ik ben bezig om met de onderdelen die over zijn een huisje te bouwen op de hoek van het uitgebreide assembly square. Het moet een woonhuis worden. De binnenkant moet nog, maar de buitenkant is af. Ik ben er best een tijd mee bezig geweest, en ik ben best wel blij met het resultaat! Steeds uitproberen wat kan en wat niet kan, wat mooi is en wat niet. Zo leuk om te doen!
Ik heb natuurlijk heel wat ideeën van het Assembly square gestolen ;)
De enige door mijzelf toegevoegde onderdelen zijn een wit kozijn voor de deur (zwart was echt niet mooi), vier witte venstertjes en een bruin venstertje.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Versaevel is een goede prijs inderdaad. Heb er zelf de eerste keer 6 besteld. Voor het winterdorp.

Moet alleen nog verzinnen hoe ik gebouwen er een beetje schuin op krijg. Nog even geen idee voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy
  • Laatst online: 10:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

Arunia schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:28:
@Versaevel is een goede prijs inderdaad. Heb er zelf de eerste keer 6 besteld. Voor het winterdorp.

Moet alleen nog verzinnen hoe ik gebouwen er een beetje schuin op krijg. Nog even geen idee voor.
Tiles waar het gebouw op staat, met hier en daar een 1x1 plate of een 2x2 turntable om 'm vast te zetten.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
almightyarjen schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:15:
En hierbij mijn review van Game of Bricks: YouTube: Game of Bricks Lego light kits review
Om de één of andere reden kijk/zoek ik niet vaak naar reviews van lichtsetjes, waarschijnlijk omdat ik schrik heb dat het naar een aankoop leidt. Na jou review ben ik dus aan het twijfelen. Damn you *shake fist* :o

Ik vind jouw uitspraak net wat toevoegen in de zee van Amerikaanse filmpjes, ik zou er niet te hard aan werken.

*edit* Nog twee kleinere bloemensetjes die in 2021 verschijnen:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/40460-1.jpg?202012110622
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/sets/large/40461-1.jpg?202012110622

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 12-12-2020 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:14:
De witte platen staan ook nog op mijn wensenlijst. Ik weet alleen niet hoeveel ik er nodig heb. Op dit moment is de treinbaan een ovaal en heb denk ik wel 3 x 5 (of 6) platen nodig. De kerstboom staat nu op een andere plek, maar de gedacht is om volgend jaar de trein weer om de Kerstboom heen te laten rijden. Dan heb ik weer veel minder nodig dan 15 of 18 stuks. Nog even goed over nadenken. Misschien eerst maar een kleiner aantal kopen en zien hoe dat bevalt. Daarnaast ook nog een aantal witte plates bestellen. Wat is jullie advies voor welke soort plates (afmetingen) te gebruiken om de witte platen aan elkaar te bevestigen?

Nog een andere vraag. Welke sets combineren jullie in een winterdorp (naast de bekend winter Village sets)? Ook Harry Potter sets? Ik twijfel nog bv over de Harry Potter trein, is dat een leuke trein in een winter tafereel? In ieder geval beter dan de 60197 (of 60198). :)
Ik heb de baseplates aan elkaar bevestigd met 2x2 en 4x4 witte plates. Net wat voorhanden was. Aan de zijkanten waar je er maar twee hoeft te koppelen heb ik ze vastgemaakt met 2x4 of iets van 1x6.

Doordat de sets er ook nog op komen en boompjes geven die allicht ook nog een goede koppeling tussen baseplates.

Vooral even kijken met de trein dat die niet helemaal los ligt op de baseplates. Op een aantal plekken leg ik hem vast aan de baseplates en verder gewoon wat tiles waar de rails op rusten zodat t stabiel is voor de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:32
redfoxert schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:31:
[...]

Om ook een duit in het zakje te doen voor de batterij discussie. Ik heb twee treinen, de laatste cargo en passenger train. Beiden pakken 6xAAA in de batterij box. Hierin heb ik de Ikea LADDA 900mAh batterijen zitten. Vooraf goed opgeladen met een fatsoenlijke lader.

Ik heb ze na de laadsessie allebei laten rijden op een separaat track. Niet op vol vermogen, dan kiepen ze om bij de bochten, maar ik denk op 60-70%. Na een hele thuiswerkdag (ik werk op de Lego zolder) van zo'n 8 uur reden ze beiden nog rond. Ze hebben tussendoor misschien een uurtje stilgestaan ivm een meeting die ik had maar verder reden ze prima.

Goede oplaadbare batterijen hebben ook een goede lader nodig. Wellicht dat daar nog wat te halen valt. Gewone normale disposable batterijen zijn voor mij echt uit den boze, daarvoor verbruik ik er teveel met al het electrische speelgoed van de kinderen. Los van de kosten is de belasting op het milieu daarvoor te groot.
Ik gebruik Eneloop ( Panasonic ) oplaadbare batterijen en oplader voor praktisch alles .

Volgens mij de beste kwa prijs/kwalitet verhouding

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mappy
  • Laatst online: 10:45

Mappy

Piramide van Austerlitz

Van een paar jaar terug:
Afbeeldingslocatie: https://moo.mappz.net/20141221legoxmas.jpg
Met links:
10245 Santa's Workshop
10216 Winter Village Bakery (gespiegeld gebouwd)
10224 Town hall
En rechts:
10193 Medieval Market Village (met wit dakje)
10216 Winter Village Bakery
10199 (10249) Winter Toy Shop

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@meesje als het me lukt om te bouwen, dan ga ik de fun sets van de winter village neer zetten. Dus ginger bread, santa, elf club house. Etc.
En uiteraard de trein rond de boom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Gim schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:01:
[...]

Haha, ook een manier :P.
Kapoen schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:40:
[...]

Ik heb dit jaar mijn twee grootste sets (Barracuda Bay en Bookshop) cadeau gekregen, maar ik mocht ze wel zelf bestellen :P Mijn aankopen van het pre-Black Friday weekend liggen onder de Kerstboom bij m’n ouders, ik geloof dat het factuur zelfs nog in de doos zit :o
Je mist alleen ook het magische moment van een rammelende doos wat duidelijk lego is, maar niet wetende welke doos het zal zijn :P

200 fish found!

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• basvkesteren
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-10 20:24
Ik doe ook mee met de lichtjes, is tenslotte de tijd van het jaar :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lmke6qAPXz-nsIx7i2FMp3KUzBs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Qpj568cN2SsegNHusMpyqsR.jpg?f=user_large

De boomhut heb ik al een paar maanden (leuke set! Ik heb voornamelijk Technic, dus dit was voor mij heel wat anders), maar nu van lichtjes voorzien. Ik ben zelf gaan knutselen, .1mm lakdraad voor de bedrading en SMD ledjes. De meeste wit, onder het kampvuurtje zit een gele, oranje en rode led.

Omdat het kan (..) heb ik de ledjes met een controllertje aangestuurd, met een sensor die het omgevingslicht meet. Bij daglicht brand enkel het vuurtje, met een willekeurig flikkerend effect. Niet te zien op de foto's natuurlijk, maar ik was positief verrast over hoe realistisch dat er uitziet.
Als het gaat schemeren gaan een-voor-een de overige lampjes aan, ook de kaars met een soort van kaarslicht-flikker effect (die vindt ik zelf minder overtuigend.. Kaarslicht blijkt lastiger te maken :) ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-AltxrUNLq2Fx_817bl7J0mOfU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t70QP96T3muW5QlQMN6I6wGS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3hu47UQLApFHoBVYmgRm6N41eg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ngTkZ7dE6JI2ZO3yz24u2AOD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpIwz_rCRu7bO8j2MeXGcX96FVA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kq1QOY1GH7rxx49y88A6YPLo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j302hfGaxFXJ5rB5VsBeRYsylNA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NVnnjnaKb6lGylVkCH3SwlyW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:53:
[...]
Je mist alleen ook het magische moment van een rammelende doos wat duidelijk lego is, maar niet wetende welke doos het zal zijn :P
Ja, daar heb je helemaal gelijk in :) Helaas is de smaak van m’n ouders niet dezelfde als de mijne. Ik wil niet dat ze heel grote/dure sets voor me kopen op gevoel. En het hele eco-systeem van brickwatch vs S@H en GWP’s kennen ze ook niet. Eigenlijk zijn er teveel variabelen die ik als AFOL en semi-neuroot zelf wil controleren. Misschien moet ik het experiment toch eens aangaan bij een volgende gelegenheid, zoals je zegt, dat magisch moment nog eens ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:15:
[...]

Waarom is een lijst van BW betrouwbaarder dan de officiele Lego catalogus van 2021 H1?
De Technic oranje blijft overigens nog gewoon in productie.
https://www.promobricks.d...ders-2021-katalog/113450/
Vandaar dus geen retired label in de Lego store.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 13-12-2020 13:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-10 13:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sG7ZYoSJA45LZK_ko5sf4esxaR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4m7H2k2hXwX7o9MZULcBV7w.jpg?f=fotoalbum_large

Dit jaar ook maar eens wat kerst in huis gehaald. De vrouw vindt het grappig en onze zoon prachtig!
Misschien dan volgend jaar een huisje erbij? :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
BuildSunday :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcbflIHNRGB0yMdrGQCLs6QH1hA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXpL7H93Mi5Wg7uPXV2QtTeA.jpg?f=fotoalbum_large

Owh, en de klok is niet de juiste(?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRwD-cE-ACsS0Zs0A5vrj4Ysa_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uf9x0geEhfLQlv2zYdKAlLIc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
Chicken88 schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:08:

Grappig, dat lijkt een nieuwe te zijn die alleen in de nieuwe Ghostbusters set voorkomt?
https://www.bricklink.com...mIn.asp?P=14769pb356&in=S

Misschien was de voorraad van deze oude tijdelijk op: https://www.bricklink.com...Round,%20Decorated%5D#T=C

De oude kost 0,01 ct, de nieuwe 5,- hehe...
Dikke winst of een onvolledig product, dat laat ik aan jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
davidov schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:49:
[...]

Grappig, dat lijkt een nieuwe te zijn die alleen in de nieuwe Ghostbusters set voorkomt?

Misschien was de voorraad van deze oude tijdelijk op: https://www.bricklink.com...Round,%20Decorated%5D#T=C

O, wow. Thanks voor het uitzoeken!

'k zie het maar als winst ;)
En ik kan altijd nog de 'goede' klok ophangen, aangezien ik er daar wel een paar van heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
davidov schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:49:
[...]

Dan is die Assembly Square set wel erg recent geproduceerd als dat klokje er in zit. De Ecto-1 is pas net uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:22

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die modulars zijn zo ontzettend vet. Maar men bankrekening is niet zo vet helaas.

Wel wat leuke december aanwinsten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3wz3_s8b9gy-F3fbOETXPBfDAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pktGQuVfh6R5gCRKa6lriEN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Deze ziet er ook leuk uit, het surfer strandhuis:

https://www.lego.com/nl-nl/product/surfer-beach-house-31118

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
De Ducati was een leuke build en het werkt allemaal prima en soepeltjes. Veel meer plezier gehad aan deze motor dan de BMW motor. Kleurverschil waar ik iets over las zag ik niet gelijk terug dus ook dat was prima. De verwerking van de samurai zwaarden was geinig :)

Het windscherm zelf en het gevalletje wat je erbij maakt om de motor staand in te zetten viel inderdaad wel wat tegen.

Ga nog een paar dingetjes eraan verbouwen of bij bouwen en dan is t klaar :)

M'n plezier aan gehad, maar ik verwacht wel dat de motor volgend jaar een nieuwe eigenaar mag en gaat krijgen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 13-12-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om bv bij bricklink (of een andere site) te zien of je een bepaalde set kan bouwen met steentjes van andere sets die je al in bezit hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:31:
De Ducati was een leuke build en het werkt allemaal prima en soepeltjes. Veel meer plezier gehad aan deze motor dan de BMW motor. Kleurverschil waar ik iets over las zag ik niet gelijk terug dus ook dat was prima. De verwerking van de samurai zwaarden was geinig :)

Het windscherm zelf en het gevalletje wat je erbij maakt om de motor staand in te zetten viel inderdaad wel wat tegen.

Ga nog een paar dingetjes eraan verbouwen of bij bouwen en dan is t klaar :)

M'n plezier aan gehad, maar ik verwacht wel dat de motor volgend jaar een nieuwe eigenaar mag en gaat krijgen :)
Nog 12 dagen te gaan en dan mag ik los. ;)
Heb je de stickers toegepast?

Ik weet niet of ik zo snel afscheid zal nemen van de set. Bij mij krijgt ie wel een plekje in de thuiswerkkamer. Het is dan ook mijn eerste Technic set na tig jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dr86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:48:
Weet iemand of het mogelijk is om bv bij bricklink (of een andere site) te zien of je een bepaalde set kan bouwen met steentjes van andere sets die je al in bezit hebt?
www.rebrickable.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:51
Ik heb me laten verleiden tot de defender en ben meteen begonnen met de pimp my defender. Maar dat is een klus zeg. Ergens gaat er bij mij wat fout.

Even een lijstje gemaakt om uit te gaan vogelen waar het in zit. Zal en een klus gaan worden.

D+lo+1e=goed
D+lo+2e=goed
D+lo+3e=slecht
D+lo+4e=zeer slecht (voorwielen draaien op andere snelheid dan achterwielen?)

D+hi+1e= slecht (en achteruit gaat slechter dan vooruit)
D+hi+2e=goed
D+hi+3e=goed
D+hi+4e=goed (heel soepel)

R+lo+1e=matig
R+lo+2e=gaat wel
R+lo+3e=slecht
R+lo+4e=zeer slecht

R+hi+1e=soepel
R+hi+2e=soepel
R+hi+3e=matig
R+hi+4e=zeer slecht (vooruit is slechter dan achteruit)

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:49:
[...]

Nog 12 dagen te gaan en dan mag ik los. ;)
Heb je de stickers toegepast?

Ik weet niet of ik zo snel afscheid zal nemen van de set. Bij mij krijgt ie wel een plekje in de thuiswerkkamer. Het is dan ook mijn eerste Technic set na tig jaar.
Ik heb een paar stickers geplakt maar niet allemaal :)

Oh het is verder echt wel een leuke build en zo, maar heb al genoeg staan haha. Groot gelijk om hem te displayen nadat ie klaar is :) En hij is hier nog niet weg hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:38
dr86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:48:
Rebrickable moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Is de 75292 Razor Crest nu al uit productie of alleen niet op voorraad? Ik kan er online niets over vinden. Zou wel zuur zijn als ze hem er nu al uit halen (zou ook niet de eerste keer zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:11
ggj87 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:07:
Is de 75292 Razor Crest nu al uit productie of alleen niet op voorraad? Ik kan er online niets over vinden. Zou wel zuur zijn als ze hem er nu al uit halen (zou ook niet de eerste keer zijn).
Zeker niet al uit productie. Simpelweg alle voorraad op met de komende kerst periode.
De set heet trouwens niet Razor Crest omdat een Duits bedrijf al rechten op die naam heeft. Daarom heet de set nu "Mandalorian Premiejager transport" hoewel de URLs 'onder water' nog wel naar de Razor Crest verwijzen :P

https://www.lego.com/nl-n...-nz-the-razor-crest-75292
https://www.brickwatch.ne...5292/The-Razor-Crest.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Dat van die naam weet Ik, daarom blijf ik hem gewoon de Razor Crest noemen. Belachelijk gedoe met die rechten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus
Ik heb even gekeken, want ik heb twee weken geleden ook de Assembly square gekocht. Daar zit dezelfde klok bij als bij jou! Blijkbaar heeft Lego dat bewust gedaan.

Het is vijf voor twaalf.. Ik weet niet of ze daarmee nog iets bedoelen :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PK3Juwq8VI_OURSI-E5Yn0o_eWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GExD9goeaeUCg8uKM6MjVqYW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 13-12-2020 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Edgenumber schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:44:
Ik heb me laten verleiden tot de defender en ben meteen begonnen met de pimp my defender. Maar dat is een klus zeg. Ergens gaat er bij mij wat fout.

Even een lijstje gemaakt om uit te gaan vogelen waar het in zit. Zal en een klus gaan worden.

D+lo+1e=goed
D+lo+2e=goed
D+lo+3e=slecht

D+hi+2e=goed
D+hi+3e=goed

R+lo+1e=matig
R+lo+2e=gaat wel
R+lo+3e=slecht
R+lo+4e=zeer slecht

R+hi+1e=soepel
R+hi+2e=soepel
R+hi+3e=matig
De problemen met reverse had ik ook, maar je kan je ook afvragen: hoe realistisch is een Landrover in z'n achteruit in z'n 4? Dus dat 'probleem' heb ik gewoon lekker laten zitten.

Je drive problemen herken ik niet helemaal, maar die liep hier in sommige versnellingen ook niet zo soepel als ik zou willen (maar alles liep wel redelijk tot goed in vooruit). Zit helaas denk ik ook wel een beetje in het doel van de gearbox met de high/low en 4 versnellingen en een reverse (met 4 snelheden) er ook nog op. Dat zijn gewoon een hoop tandwieltjes die draaien in sommige versnellingen.

Ik ga er wel vanuit dat de maker van de Pimped heeft gepoogd de reverse los te koppelen van de gearbox zoals bij Porsche, Bugatti en Lambo, maar is niet gelukt blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 11:17
ggj87 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:07:
spoiler: voor de mensen die de serie nog niet gezien hebben
als je de serie kijkt dan snap je waarom: daar bestaat het schip ook niet meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51

...

[Afbeelding]
Jakkus schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:44:
[...]

Ik heb even gekeken, want ik heb twee weken geleden ook de Assembly square gekocht. Daar zit dezelfde klok bij als bij jou! Blijkbaar heeft Lego dat bewust gedaan.

Het is vijf voor twaalf.. Ik weet niet of ze daarmee nog iets bedoelen :p

[Afbeelding]
Vreemd, ik heb wel de juiste klok in m’n set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OGRD-l8561_SK_6DvtgVQ7B3zo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wF3RfxsyKG00O7Sc99patRnL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door basvanderploeg op 13-12-2020 23:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nog een andere vraag. Welke sets combineren jullie in een winterdorp (naast de bekend winter Village sets)?
Soms zijn er ook andere winter sets beschikbaar. Ik heb bijvoorbeeld de 31080 modulaire wintervakantie. Omdat het een creator 3-in-1 setje is kan je die ook nog eens afwisselen in een andere opzet (niet verder vertellen, maar ik heb er twee van gekocht).

Er was ook de 60203 skiresort, maar die heb ik juist niet. Die vond ik op de een of andere manier niet "sneeuwerig" genoeg, maar smaken verschillen natuurlijk.

Ik probeer trouwens ook niet per se om het heel erg op een 'echt' dorp te laten lijken. Dus er staat ook rustig een kerst-brickheadz of notenkraker bij. Meestal dan niet midden in het dorp zelf, maar aan de zijkant.

Wellicht afhankelijk van kleine kinderen in huis kan je ook diverse setjes van Frozen (of Frozen II) gebruiken. Die hebben ook als voordeel dat ze soms nog voordelig te koop zijn op marktplaats of bij de kruidvat etc. Bijvoorbeeld Elsa's magische ijspaleis 43172.

Edit: ik vergat het winters sneeuwballengevecht 40424 nog.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenE op 14-12-2020 08:49 . Reden: 40424 vergeten ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:51
AppieNL schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:45:
[...]

De problemen met reverse had ik ook, maar je kan je ook afvragen: hoe realistisch is een Landrover in z'n achteruit in z'n 4? Dus dat 'probleem' heb ik gewoon lekker laten zitten.

Je drive problemen herken ik niet helemaal, maar die liep hier in sommige versnellingen ook niet zo soepel als ik zou willen (maar alles liep wel redelijk tot goed in vooruit). Zit helaas denk ik ook wel een beetje in het doel van de gearbox met de high/low en 4 versnellingen en een reverse (met 4 snelheden) er ook nog op. Dat zijn gewoon een hoop tandwieltjes die draaien in sommige versnellingen.

Ik ga er wel vanuit dat de maker van de Pimped heeft gepoogd de reverse los te koppelen van de gearbox zoals bij Porsche, Bugatti en Lambo, maar is niet gelukt blijkbaar.
Ik heb het inmiddels opgelost.
Ik heb eerst de gehele drive doorgelopen.
Juiste tandwielen gebruikt? Juiste asjes gebruikt? Enz. Enz. Dat was allemaal het geval.

Vervolgens elk deel individueel bekeken. Door er her en der een tandwiel uit te halen.
Differentielen draaien soepel zonder de gearboxen er aan.
De High/Low en de D/R draaien ook soepel.
Vervolgens deze twee weer aan elkaar gekoppeld, draait al wat minder soepel.
De 4 bak bekeken, draait ook soepel, het geheel aan elkaar draait weer niet soepel.

Toen had ik he gisteravond even helemaal gehad, takke ding.

Vanochten met frisse tegenzin nog eens gekeken en toen heb ik de grootste tandwiel verhoudingen vervangen voor kleinere. En warempel, Bij het vervangen van de eerste van de twee reed hij in alle standen soepeler, en na het vervangen van de tweede rijdt hij als een zonnetje.

Maar waarom nu de een hier wel last van heeft en de ander niet.

Ik heb wel zonder mopperen mijn V6 er in gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYBqNaINuG2dBCJaVSjsGlzAd8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mR9X6AKzh1jfeZWa92hfX5UC.jpg?f=fotoalbum_large

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Een leuke review van de nieuwe modular op Rebrickable:
https://rebrickable.com/b...u73XyPfMmFOtViP-aKvBwHV8Q

@Chicken88 @basvanderploeg In de nieuwe modular zit ook de nieuwe klok (zie de review hierboven). Ik denk dat Lego gestopt is met het produceren van de oude, en bij de laatste uitgave de klok heeft verwisseld.

[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 14-12-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Edgenumber dat klinkt als een boel gepuzzel en weer uit elkaar halen van dingen. Geef je je verbeteringen ook door aan de maker van de MOC zodat hij die misschien kan opnemen in een nieuwe versie?

Ik ben zelf vanaf vorige week maandag elke avond bezig met de Rode Kraan (42082). In het begin had ik af en toe een momentje van "waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen" vooral vanwege het erg grote aantal stukjes en het feit dat er veel pagina's zijn waarbij ik een onderdeel moet bouwen waarvan ik in eerste instantie niet zie/snap waar dat voor dient. Na een paar pagina's braaf bouwen kom je er dan wel achter waar het vastgeklikt moet worden en dan is het vaak wel logisch.
Ik was wel blij dat er op een gegeven moment een soort motor test is. Ik had alle beschrijvingen netjes gevolgd, maar nadat ik de motor en accupack had aangesloten wilde ik hem natuurlijk even proberen. Vanwege een beetje gebrek aan inzicht wist ik niet welke hendels wat zouden doen, maar toen ik de motor aan zette, gebeurde er weinig. Ik hoorde de motor draaien, maar verder niks. Bij de test bleek dat je eerst een schakelaar om moet zetten voor boven/onder, en dat er dan met het schakelblok bovenop gekozen kan worden voor lier in/uit, boom in/uit en boom omhoog/omlaag. Aangezien die op het moment van de test nog niet aangesloten waren kon je dat nog niet zien, maar wel dat de goede tandwielen draaiden.
Inmiddels ben ik bij zakje 12 van de 13, ofwel het bouwen van bodywork. Junior heeft afgelopen week een paar keer een poging gedaan om te helpen maar hij haakte vaak snel af omdat al die priegelstukjes en tandwielen toch wel erg ingewikkeld zijn voor een jochie van 5. Ik denk dat hij bij het bodywork wel kan helpen. Hij vond het al erg interessant dat het motortje zoveel verschillende dingen kan, en dat het gevaarte zo groot wordt en echt kan bewegen.
Ik hoop hem vanavond af te bouwen, en dan mag hij er ook een beetje mee spelen......

Volgende op de verlanglijst voor mij is nog steeds de Defender, maar ik verwacht dat dat nog wel even gaat duren. Ik ga dan waarschijnlijk ook gelijk voor de pimped versie vanwege de afneembare bodywork en de V6 ziet er ook beter uit dan het blok dat er standaard in ligt. Tegen die tijd zoek ik het topic wel weer door wat dan de stand van zaken is met betrekking tot de versnellingsbak en andere probleempjes van het originele ontwerp.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 14-12-2020 09:56 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Heb even snel een paar pagina's teruggekeken maar ik vond deze nog niet, dus bij deze.

Zal hem maar niet aan mijn kinderen laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:00
Edgenumber schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:44:

D+lo+1e=goed
D+lo+2e=goed
D+lo+3e=slecht

D+hi+2e=goed
D+hi+3e=goed

R+lo+1e=matig
R+lo+2e=gaat wel
R+lo+3e=slecht
R+lo+4e=zeer slecht

R+hi+1e=soepel
R+hi+2e=soepel
R+hi+3e=matig
Dit is voor mij ook wel herkenbaar. Heb de Defender van sinterklaas gekregen, en wist natuurlijk van de issues in het model. Dus heb voor het bouwen eerst wat filmpjes en sites doorgelezen, samen met de bouwinstructies dus wist waar ik op moest letten. Ik wilde de 'doosversie' bouwen, dus geen pimped of andere aanpassingen.

Ik heb, naar eigen zeggen, alles exact gevolgd. Al zijn de diverse plaatjes ook niet consistent met elkaar (bij bijvoorbeeld de stappen 88/89 klopt de U-joint oriëntatie in het detail boven niet met hoe ze in het model zitten in het plaatje eronder), komt waarschijnlijk omdat de instructies hier zijn aangepast.

Ik heb er voor gezorgd dat alle individuele asjes en tandwielen soepel lopen en alle tips en tricks opgevolgd, maar uiteindelijk heb ik dezelfde problemen met de versnellingsbak in combinatie met D en de hi/low. Het loopt niet in alle combinaties soepel, tot zelfs dat er zoveel weerstand wordt opgebouwd dat het model achteruit rijdt. Ik denk dat dit ook bijna niet te verhelpen is gezien de grote hoeveelheid tandwielen en assen in de totale keten van centrale diff naar motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 10:35
PatrickPR schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:42:
[...]

Dit is voor mij ook wel herkenbaar. Heb de Defender van sinterklaas gekregen, en wist natuurlijk van de issues in het model. Dus heb voor het bouwen eerst wat filmpjes en sites doorgelezen, samen met de bouwinstructies dus wist waar ik op moest letten. Ik wilde de 'doosversie' bouwen, dus geen pimped of andere aanpassingen.

Ik heb, naar eigen zeggen, alles exact gevolgd. Al zijn de diverse plaatjes ook niet consistent met elkaar (bij bijvoorbeeld de stappen 88/89 klopt de U-joint oriëntatie in het detail boven niet met hoe ze in het model zitten in het plaatje eronder), komt waarschijnlijk omdat de instructies hier zijn aangepast.

Ik heb er voor gezorgd dat alle individuele asjes en tandwielen soepel lopen en alle tips en tricks opgevolgd, maar uiteindelijk heb ik dezelfde problemen met de versnellingsbak in combinatie met D en de hi/low. Het loopt niet in alle combinaties soepel, tot zelfs dat er zoveel weerstand wordt opgebouwd dat het model achteruit rijdt. Ik denk dat dit ook bijna niet te verhelpen is gezien de grote hoeveelheid tandwielen en assen in de totale keten van centrale diff naar motor.
Ik heb de Land Rover ook gehaald voor sinterklaas,
Ook ik heb gehoord van de mogelijke problemen alleen heb daar verder niks mee gedaan,
Heb de doosversie gebouwd en alle stappen zo nauwkeurig mogelijk proberen te volgen,
Bij mij doen zich geen problemen voor, wel apart dat het bij iedereen zo verschilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 11:00
gwystyl schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:54:
@Edgenumber dat klinkt als een boel gepuzzel en weer uit elkaar halen van dingen. Geef je je verbeteringen ook door aan de maker van de MOC zodat hij die misschien kan opnemen in een nieuwe versie?

Ik ben zelf vanaf vorige week maandag elke avond bezig met de Rode Kraan (42082). In het begin had ik af en toe een momentje van "waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen" vooral vanwege het erg grote aantal stukjes en het feit dat er veel pagina's zijn waarbij ik een onderdeel moet bouwen waarvan ik in eerste instantie niet zie/snap waar dat voor dient. Na een paar pagina's braaf bouwen kom je er dan wel achter waar het vastgeklikt moet worden en dan is het vaak wel logisch.
I
Ik ben vorige week ook beginnen aan de kraan. MAr had jij bij zakje 1 ook al enkele stukjes over? Bij de overige zakjes had ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tito129 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:56:
[...]

Ik ben vorige week ook beginnen aan de kraan. MAr had jij bij zakje 1 ook al enkele stukjes over? Bij de overige zakjes had ik het niet.
Volgens mij had ik bij bijna elk zakje een paar stukjes over. Ik heb niet bijgehouden welke stukjes uit welk zakje, maar ik heb ze wel allemaal samen verzameld. Bij nummer 11 miste ik ineens de grijze half pin stud, maar het bleek dat ik gewoon nog een zakje vergeten was open te maken :X

Ik heb nu een redelijke logica tijdens het bouwen: ik gooi de zakjes met mini-stukjes per zakje in een apart bakje, als er een zakje met medium-sized stukjes is gooi ik die leeg in een laag bakje van de chinees, en zakjes met relatief grote items gooi ik leeg op een dienblad en sorteer ik soort bij soort. Zo kan ik vrij snel alles vinden.
Bij de Porsche RSR waren volgens mij minder hele kleine stukjes, en had ik meer zakjes bij elkaar gemikt. Dat is leuk voor het spelelement, maar ik merk dat ik liever redelijk efficiënt probeer te bouwen in plaats van de hele tijd een grabbelton door te moeten ploegen.
Ik merkte gisteren ook dat het echt begint te kriebelen om het eindresultaat te zien. In het begin was het een beetje ploeteren/puzzelen, gaandeweg werd het steeds vaker "oh, dat hebben ze knap bedacht", en vooral nadat het onderstel af was werd de drive groter om het af te bouwen. Ik denk dat het vanavond dan eindelijk zo ver is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:19

rammes

koekebakker 1e klas

heerlijk hoe iedereen een eigen systeem heeft, ik gooi zelf alle zakjes bijelkaar en vind het heerlijk om door de lego te graven. Net als vroeger doen ook alles in 1 kist lag.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Laatst online: 06:53
Knolpower! schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:47:
[...]

Ik heb de Land Rover ook gehaald voor sinterklaas,
Ook ik heb gehoord van de mogelijke problemen alleen heb daar verder niks mee gedaan,
Heb de doosversie gebouwd en alle stappen zo nauwkeurig mogelijk proberen te volgen,
Bij mij doen zich geen problemen voor, wel apart dat het bij iedereen zo verschilt
Versnellingsbak volledig getest? In neutraal had ik er ook geen laat van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
Flozem schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:55:
[...]

Versnellingsbak volledig getest? In neutraal had ik er ook geen laat van. ;)
Ja natuurlijk,
Enige geluid wat iets meer geluid maakt is wanneer die in een hoge versnelling zit en dan die dingen tegen de pistons aankomen (duidelijke omschrijving wel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Knolpower! schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:47:
[...]

Ja natuurlijk,
Enige geluid wat iets meer geluid maakt is wanneer die in een hoge versnelling zit en dan die dingen tegen de pistons aankomen (duidelijke omschrijving wel :P )
Heb je de gedrukte of digitale handleiding gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
meesje schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:48:
[...]

Heb je de gedrukte of digitale handleiding gevolgd?
Digitale (via de lego instructions app)
Omdat ik het boekje en stickervel gesealed houd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

rammes schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:21:
heerlijk hoe iedereen een eigen systeem heeft, ik gooi zelf alle zakjes bijelkaar en vind het heerlijk om door de lego te graven. Net als vroeger doen ook alles in 1 kist lag.
dat, en pak de grotere onderdelen eruit, daar bouw ik een 'border' van rond de kleinere onderdelen zodat ze niet wegrollen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:33
gwystyl schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:54:
@Edgenumber

Volgende op de verlanglijst voor mij is nog steeds de Defender, maar ik verwacht dat dat nog wel even gaat duren. Ik ga dan waarschijnlijk ook gelijk voor de pimped versie vanwege de afneembare bodywork en de V6 ziet er ook beter uit dan het blok dat er standaard in ligt. Tegen die tijd zoek ik het topic wel weer door wat dan de stand van zaken is met betrekking tot de versnellingsbak en andere probleempjes van het originele ontwerp.
Weet wel dat de V6 geen onderdeel is van de pimped versie maar dat sommige users hier die er zelf ingebouwd hebben. @AppieNL was volgens mij de eerste en @Gim heeft een stukslijstje gemaakt. Ik heb hem op basis van de info vanuit hen de pimped + V6 in één keer doorgevoerd.

Target voor de kerstvakantie is hier trouwens ook de rode kraan, ben benieuwd :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:02
rammes schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:21:
Nee man dat is mega irritant. 5x die hele stapel doorzoeken als je 1 pieldingetje niet vinden kunt en dan de stress van 'oh shit, mis ik dat onderdeel nu of kan ik het niet vinden of is het onder tafel gevallen of ligt het onder de instructies of heb ik wel alle zakjes goed leeg gemaakt nouja nog maar eens zoeken dan'.

Nee hoor, hier is ieder zakje gewoon 1 stapeltje :9

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 14-12-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
FastFred schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:39:
[...]

Nee man dat is mega irritant. 5x die hele stapel doorzoeken als je 1 pieldingetje niet vinden kunt en dan de stress van 'oh shit, mis ik dat onderdeel nu of kan ik het niet vinden of is het onder tafel gevallen of ligt het onder de instructies of heb ik wel alle zakjes goed leeg gemaakt nouja nog maar eens zoeken dan'.

Nee hoor, hier is ieder zakje gewoon 1 stapeltje :9
Vandaar dat ik de mini zakjes altijd appart leegmaak en nooit meng met de grotere onderdelen, zowel bij 'graaisessies' als 'by the numbers' bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Knolpower! schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:49:
[...]

Digitale (via de lego instructions app)
Omdat ik het boekje en stickervel gesealed houd
In de topic gaf @Gim ook al aan de digitale instructies gevolgd te hebben. Ook bij hem geen problemen. Of jullie kijken heel goed/zijn secuur of Lego heeft de handleiding aangepast, of beide natuurlijk. ;) Voor mij een reden om straks ook gelijk de digitale versie te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knolpower!
meesje schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:33:
[...]

In de topic gaf @Gim ook al aan de digitale instructies gevolgd te hebben. Ook bij hem geen problemen. Of jullie kijken heel goed/zijn secuur of Lego heeft de handleiding aangepast, of beide natuurlijk. ;) Voor mij een reden om straks ook gelijk de digitale versie te gebruiken.
Dan zal dat het wel zijn, of we hadden veel geluk :D

Dit was tevens mijn eerste set sinds ik weer begonnen ben, was erg tof om te maken.
Ben nu langzaam aan het beginnen met de Bugatti, maar wil nog genoeg werk overhouden rondom kerst

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
meesje schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:33:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat Lego de digitale aangepast heeft, volgens mij bij de Repair Guide van Racingbrick.

[edit] Yep
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tbmf9PCy5t67n95sa-TIl-kTHz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xVLnpId0PjaEZIDjniOxiQLs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door mortael op 14-12-2020 16:38 ]

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 11:17
almightyarjen schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:15:
Maken ze trouwens gebruik van originele Lego steentjes om de lampjes in te zetten?
Ik heb hier vandeweek twee setjes binnen gekregen van LIGHTAILING, en daar gebruiken ze originele lego steenjes. Ook zit er een sticker op het doosje, zodat je ziet voor welke set ze zijn, in mijn geval de 10254 en 10259 winter holiday trein en station. Het station is inmiddels voorzien van de lampjes en ik ben tevreden met het resultaat. Draadjes zijn erg dun dus kan je tussen de steentjes door laten lopen. Ook zitten er duidelijke instructieboekjes bij.
Setjes kosten ongeveer 3 tientjes per stuk op Ali. Zeer schappelijk als je bedenkt dat de onderdelen niet gratis zijn, en ik anders meerdere avonden aan het solderen, gaatjes boren en lijmen ben. En dan zal het resultaat nog niet zo strak zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Tito129 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:56:
[...]

Ik heb zelf net de zakjes met nummer 1 voltooid van de rode kraan.

Daarvan heb ik 5 onderdelen over: een zwarte pin, een grijze smalle bush, een rode bush, en een witte en zwarte 1L ronde beam (zo'n één).

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Erg bijzonder dat er in dit artikel niks gezegd wordt over bochten. Iets kritisch zijn mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Laatst online: 03-10 14:10
meesje schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:34:
Erg bijzonder dat er in dit artikel niks gezegd wordt over bochten. Iets kritisch zijn mag ook wel.
Wordt onderaan genoemd toch?;

“ It’s also not yet clear how the LEGO Group will introduce curved roads into the angular new system without large, dedicated elements, but hopefully we’ll find out later in 2021.”

Het is nog niet duidelijk helaas. Zie dit nieuwe systeem ansich wel zitten om de wegen wat meer ‘in te richten’
Pagina: 1 ... 24 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .