Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.858 views

Onderwerpen

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:49
Ik kwam gisteren deze tegen op Lego Ideas, en ik vind het wel een toffe set! Vooral het feit dat de maker zich heeft weten te beperken tot minder dan 1000 onderdelen is knap, daar hebben andere inzendingen vaak moeite mee.

Afbeeldingslocatie: https://ideascdn.lego.com/media/generate/lego_ci/15bbbb26-f628-4045-bb4f-42523b03f436/resize:800:450/webp

Één van de betere kastelen doet het trouwens ook wel goed, maar zelfs als hij de 10.000 haalt denk ik niet dat Lego deze gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroendeGroot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 15:10
Houtkern schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:23:
[...]

S@H stuurt de factuur altijd per post en krijg je een paar dagen later.

En succes met de dooswissel
Ik krijg die ook op de mail, daar staan wel de juiste producten op. Ik bedoel dat je dan had kunnen weten met wie de labels op de doos eventueel zijn verwisseld. Misschien ivm de AVG ook maar beter zo. Ik zal zo eens achter de helpdesk van lego aanbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

sus

is druk :+

sus schreef op zondag 22 november 2020 @ 23:27:
[...]

Ik heb net de Ecto besteld en daar zit Dickens gewoon bij :)
Vrijdag toch maar even een mail naar Lego gestuurd, zag op de backorder dat de Dickens er niet bij stond. Die was dus ook niet bekend in mijn order... Maar, keurig opgelost, hij komt er alsnog aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 11:30
mortael schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:12:
Afgelopen weekend van de goedheiligman onverwachts toch een doosje Lego gekregen, de Iron Man helm (76165)

Leuk om te bouwen, en de 'gouden' delen zien er goed uit.
Helaas toch hier en daar minimaal kleurverschil tussen de donkerrode onderdelen.

Wat ik wel een groot nadeel vond zijn de instructies.
Het is allemaal leuk en aardig dat ze voor de 18+ sets een zwarte stijl qua doos hebben, maar voer dat niet door op de instructies (geheel zwarte bladzijden).
Een glimmende zwarte pagina, en dan daar donkerrode onderdelen.
Ik vind dat toch wel erg lastig te zien (kan ook aan mijn ogen liggen :) )

[Afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde. Architecture heeft ook zwarte boekjes (waarom geen blauwdruk...) met in sommige sets alle donkere kleuren bij elkaar. De Chinese Muur heeft dit met donkergroen. Ik ben bijna geneigd de instructies op de tablet erbij te openen. Kan je in ieder geval inzoomen en ben je niet afhankelijk van zonlicht om de kleuren goed te kunnen zien.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 13:54

FongWan

The Stormrider ...

Haay schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:33:
Heeft al een tijd op de plank van mijn 'backlog' gelegen, maar gisteren eindelijk de Lego Ideas 21311 Voltron doos open gemaakt en zakje 1 gebouwd. Met in totaal 16 zakjes en één zakje per dag ga ik hier de komende twee weken lekker rustig van genieten :)
[Afbeelding]

Zijn er nog anderen hier die deze set al hebben gebouwd? :)
Ja, ik heb die tijdens de 1e lockdown kunnen kopen voor net iets meer dan retail en meteen gebouwd. Vond het echt een leuke build. Wel wat herhaling hier en daar maar het resultaat mag er wezen. De leeuwen nemen wel wat ruimte in en als je hem samenvoegd tot Voltron is ie wel erg groot net zo hoog als een Ikea Besta deur. Dus je zal wat ruimte nodig hebben om hem uit te stallen. Of je dat als Voltron doet of als losse leeuwen.

Echt mooi hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om de losse leeuwen samen te voegen. Helaas alleen de armen die dan kunnen bewegen. Maar dat mag voor mij de pret niet drukken.

Minpunt vind ik wel het zwaard. Lijkt op een afterthought.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

daar is ie dan eindelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgBxehuSYtq3wff8Y-dl1fjxIsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6qMRXopIebVjLWoQawGTNjNE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JcptdjmVHIMvjundQiyuSaIOhA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7R03oHRyBKtQtbp4DOa5PpAZ.jpg?f=fotoalbum_large

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:14:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Architecture heeft ook zwarte boekjes (waarom geen blauwdruk...) met in sommige sets alle donkere kleuren bij elkaar. De Chinese Muur heeft dit met donkergroen. Ik ben bijna geneigd de instructies op de tablet erbij te openen. Kan je in ieder geval inzoomen en ben je niet afhankelijk van zonlicht om de kleuren goed te kunnen zien.
Ik heb dat probleem ook met de normale handleidingen, bij 42009 Mobile Crane MKII heb ik zo de donkergrijze en zwarte balken een paar keer verwisseld 8)7

"I only work in black, and sometimes... a very dark gray"

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
@himlims_ Vet! Ik heb wel de voucher, maar nog niets om hem bij mee te bestellen. Hopelijk begin januari met de bonsai en de bos bloemen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Arunia schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:51:
@himlims_ Vet! Ik heb wel de voucher, maar nog niets om hem bij mee te bestellen. Hopelijk begin januari met de bonsai en de bos bloemen. :P
ervaring leert dat de leukere vip-acties snel uitverkocht zijn; heb maar wat kleine dingen geklikt (figuurtjes/klein setje) om deze te bestellen. gebeurd me niet nog een keer dat misgrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@himlims_ Als je een voucher hebt gekocht dan heb je toch recht op zo'n sleutelhanger (mits je de voucher niet laat verlopen natuurlijk)? Hoe kan die dan uitverkocht raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JeroenE schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:03:
@himlims_ Als je een voucher hebt gekocht dan heb je toch recht op zo'n sleutelhanger (mits je de voucher niet laat verlopen natuurlijk)? Hoe kan die dan uitverkocht raken?
zolang voorraad strekt; een uitgegeven voucher betekend niet automatisch dat ze m voor jou apart leggen. ik had dat oa met die kleine lego store - voucher besteld, denk die klik ik wel bij de volgende bestellen .... helaas

De specifieke voorwaarden en bepalingen van dergelijke speciale Beloningen of promotieaanbiedingen of -activiteiten, die hier als voorbeeld worden genoemd, zoals de aard, reikwijdte, tijdsduur of beschikbaarheid van dergelijke speciale Beloningen of promotieaanbiedingen of -activiteiten, zijn gebonden aan de betreffende aanbieding of activiteit en kunnen afwijken.
uit; https://www.lego.com/nl-n...nter/terms-and-conditions

[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 08-12-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@himlims_ Wat een slecht systeem. Je laat mensen "betalen" en dan moeten ze maar hopen dat het niet uitverkocht raakt. Krijg je dan wel je punten terug of dat ook niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JeroenE schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:08:
@himlims_ Wat een slecht systeem. Je laat mensen "betalen" en dan moeten ze maar hopen dat het niet uitverkocht raakt. Krijg je dan wel je punten terug of dat ook niet?
heb contact opgenomen met klantenservice, en heb punten terug gekregen (plus 500 extra ter compensatie)
kunt ook maar 1 reward per bestelling ontvangen; dacht slim te zijn door er meerdere tegelijk te doen ... helaas.

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 08-12-2020 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kapoen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:50:
[...]

Ik heb dat probleem ook met de normale handleidingen, bij 42009 Mobile Crane MKII heb ik zo de donkergrijze en zwarte balken een paar keer verwisseld 8)7

"I only work in black, and sometimes... a very dark gray"
Zwart heeft tegenwoordig een witte outline. Van het weekend had ik de Fiesta van Speed Champions. Ook allemaal maar moeilijk te zien in een klein boekje met matig licht (en dan heb ik het nog niet eens over stickers op ELK bodypanel. In één van de vele StarWars Lego cartoons wordt dit trouwens ook leuk naar buiten gebracht als ze de Death Star aan het bouwen zijn en dark grey verwisselen met zwart.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 08-12-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:10:
[...]

Zwart heeft tegenwoordig een witte outline. Van het weekend had ik de Fiesta van Speed Champions. Ook allemaal maar moeilijk te zien in een klein boekje met matig licht (en dan heb ik het nog niet eens over stickers op ELK bodypanel. In één van de vele StarWars Lego cartoons wordt dit trouwens ook leuk naar buiten gebracht als ze de Death Star aan het bouwen zijn en dark grey verwisselen met zwart.
Heb je per toeval een link naar die cartoons? Ik had er al van gehoord, maar nog nooit eentje gelezen 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat een coole build! :) Heb de wielen er stiekem alvast opgezet, makkelijk met verplaatsen en de kleine kan er dan al mee spelen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHhYg6eP2gTZ5xEZcoHgnw3-5v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4IEn59pTw2q8KjdzfxjtSxfu.jpg?f=fotoalbum_large

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kapoen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:32:
[...]

Heb je per toeval een link naar die cartoons? Ik had er al van gehoord, maar nog nooit eentje gelezen 8)7
Disney+ staat er vol mee. :) Ik keek toevallig een keer met de kinderen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:42
Angeloonie schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:04:
Wat een coole build! :) Heb de wielen er stiekem alvast opgezet, makkelijk met verplaatsen en de kleine kan er dan al mee spelen. :)

[Afbeelding]
hele toffe set. de chevrolet corvette kan er dacht ik ook op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mark777 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:58:
[...]

Yep! Zit al te jagen op een aanbieding voor die :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
mark777 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:58:
[...]

Ik zat de transporter bij nader inzien toch te overwegen. Eens een keer iets daadwerkelijk bij Amazon bestellen. Is de set niet voorradig |:( Vervolgens is de set voorradig, tezamen met diverse andere sets die de afgelopen dagen weer op voorraad kwamen.... is de kortingsactie bij Amazon vandaag niet meer werkend :F Of toch aanschaffen voor €110....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Angeloonie schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:15:
[...]

Yep! Zit al te jagen op een aanbieding voor die :)
Gaat die Corvette dit jaar trouwen ook uit het assortiment of vooralsnog alleen de auto transporter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:30:
[...]

Disney+ staat er vol mee. :) Ik keek toevallig een keer met de kinderen mee.
Aha op die manier, ik dacht om de één of andere rare reden (hersenkronkel) dat je het over een internet comic/cartoon had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:49
Gim schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:32:
[...]

Gaat die Corvette dit jaar trouwen ook uit het assortiment of vooralsnog alleen de auto transporter?
Voor zover mij bekend alleen de transporter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 10:35
meesje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:34:
[...]

Voor zover mij bekend alleen de transporter.
Hoe weet je welke sets er na dit jaar uit gaan, of is daar een lijst van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Knolpower! schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:39:
[...]

Ik zie vaak genoeg lijsten voorbij komen, maar heb vaak het idee dat ik naar de verkeerde lijsten aan het kijken ben waardoor het niet altijd klopt. Daarom dat ik het maar vraag in dit geval :) Zo dacht ik ook dat die Technic witte Porsche eruit gaat binnenkort ... en eerlijk gezegd weet ik het nu niet meer :+

[ Voor 12% gewijzigd door Gim op 08-12-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 22:36

Eurionair

Senior Destructor

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 10:35
Gim schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:40:
[...]

Ik zie vaak genoeg lijsten voorbij komen, maar heb vaak het idee dat ik naar de verkeerde lijsten aan het kijken ben waardoor het niet altijd klopt. Daarom dat ik het maar vraag in dit geval :) Zo dacht ik ook dat die Technic witte Porsche eruit gaat binnenkort ... en eerlijk gezegd weet ik het nu niet meer :+
Ja ik vraag me vooral af of dat vanuit LEGO zelf gaat dan, en of het helemaal correct is.
Ben net weer begonnen met LEGO maar zou wel willen weten welke eruit gaan zodat ik wellicht nog kan kopen x)
Ah duidelijk,
Ik zag op een lijst online dat de rode kraan er ook na 2020 eruit ging, maar zie hem hier niet tussen

[ Voor 20% gewijzigd door Knolpower! op 08-12-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 22:36

Eurionair

Senior Destructor

Ik zie nergens waar dat "binnenkort" nader wordt gespecificeerd. Dus misschien dat de rode kraan er op dit moment nog net buiten valt.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Knolpower! schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:43:
[...]

Ja ik vraag me vooral af of dat vanuit LEGO zelf gaat dan, en of het helemaal correct is.
Ben net weer begonnen met LEGO maar zou wel willen weten welke eruit gaan zodat ik wellicht nog kan kopen x)
Klopt. Het zal met een bepaalde verwachting zijn (hoe lang het product al op de markt is) of wellicht kijkende naar de situatie in andere continenten (dat een Australië of VS al voor loopt).

Het lijstje van @Eurionair ken ik ook, maar hoe snel kan het gaan met voorraad en prijzen bij winkels wanneer LEGO het zelf aankondigt. Als de verwachting is dat het eraan zit te komen dan kun je tijdig toehappen wanneer er zich een goede aanbieding nog voordoet. Is de verwachting dat het nog helemaal niet gaat gebeuren dan wacht je op een nog betere aanbieding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Eurionair schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:49:
Ik zie nergens waar dat "binnenkort" nader wordt gespecificeerd. Dus misschien dat de rode kraan er op dit moment nog net buiten valt.
Het grappige is dat ik net op de 42082 zocht en ik krijg hem bij de Nederlandse online LEGO shop gewoon niet gevonden. Wel in US. Ook wanneer ik alles wil zien van Technic dan zie ik wel o.a. de Transporter voorbij komen, maar niet de kraan :P Ik heb volgens mij nergens een filter aan staan verder.

En het is niet zo dat ik producten uit handel niet zie staan want die zie ik wel er tussen staan in het lijstje voor me op de LEGO site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 05-10 16:09
Gim schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:53:
[...]

Het grappige is dat ik net op de 42082 zocht en ik krijg hem bij de Nederlandse online LEGO shop gewoon niet gevonden. Wel in US. Ook wanneer ik alles wil zien van Technic dan zie ik wel o.a. de Transporter voorbij komen, maar niet de kraan :P Ik heb volgens mij nergens een filter aan staan verder.

En het is niet zo dat ik producten uit handel niet zie staan want die zie ik wel er tussen staan in het lijstje voor me op de LEGO site..
Dat viel mij ook al op. Naast de 42082 zijn er nog een aantal andere sets die (tijdelijk) niet meer te vinden zijn op de Lego website. Vorige week was bijvoorbeeld de kerstkrans niet meer te vinden, inmiddels staat deze er weer op met de melding "Product uit de handel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Knolpower! schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:39:
[...]

Er circuleren op internet inderdaad diverse lijstjes.
Bijvoorbeeld:
https://www.brickfanatics.com/lego-sets-retiring-in-2020/
https://www.brickwatch.net/nl-NL/sets/theme/63/Retiring-Soon

In deze lijsten wordt de Chevy niet genoemd. En in beide lijsten wel de rode hijskraan, maar op de site Lego inderdaad weer niet.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 08-12-2020 14:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Voor de Classic Space fans: Unique Lego Space Calendar available on Etsy (Brickset artikel).

Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/55537_il_1140xN.2759543373_glsq.jpg
Er zit ook nog een A3 poster en instructies voor een microbuild bij, volgens het artikel op Etsy zelf: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
meesje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:07:
[...]

Er circuleren op internet inderdaad diverse lijstjes.
Bijvoorbeeld:
https://www.brickfanatics.com/lego-sets-retiring-in-2020/
https://www.brickwatch.net/nl-NL/sets/theme/63/Retiring-Soon

In deze lijsten wordt de Chevy niet genoemd. En in beide lijsten wel de rode hijskraan, maar op de site Lego inderdaad weer niet.
In de online catalogus voor 2021 die himlims_ eerder deelde (en inmiddels niet meer online te bekijken is) staan zowel de rode kraan als de Chevrolet Corvette ZR1 niet meer. Dus beide gaan eind dit jaar waarschijnlijk met pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:33:
[...]

In de online catalogus voor 2021 die himlims_ eerder deelde (en inmiddels niet meer online te bekijken is) staan zowel de rode kraan als de Chevrolet Corvette ZR1 niet meer. Dus beide gaan eind dit jaar waarschijnlijk met pensioen.
Het blijft het betere glazen bol werk. Het meest betrouwbaar lijkt me de lijst van BW. Deze haalt de info van de Lego site. De rode hijskraan wordt nog vermeld bij BW, maar komt helemaal niet meer op de website van Lego. Ik denk dat die ook niet meer terug komt op hun website.

Nog flink verder gezocht, op geen enkele lijst wordt de Chevy genoemd. Als deze nu uit het assortiment gaat, zal deze ongetwijfeld al een label hebben gekregen op de website van Lego. Dat is niet het geval en is gewoon nog te bestellen (wel ‘naleveren’, maar dat hebben meerdere sets).

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 08-12-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

chrisO schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:33:
[...]

Dan heb ik hem nog net op tijd te pakken weten te krijgen zo te horen. Hij is gisteren binnen gekomen op het werk, dus vandaag gaat hij mee naar huis en kan ik een start maken met de bouw. Heb er zin in _/-\o_

edit: na een paar uurtjes knutselen is het eerste zakje af. Eerste indruk is dat het een stuk ingewikkelder in elkaar zit dan de Porsche RSR, maar vanwege de kleine stapjes en het opdelen in stukjes is het wel goed te doen als je een beetje op blijft letten wat waar precies moet. Ik denk dat een zakje/nummer per avond wel een leuke hoeveelheid is. Het voelt nu alsof er iets af is, en ik het mooi weg kan leggen voor ik begin aan een volgend deel. Ik weet bijna zeker dat als ik meer zakjes open had gemaakt, ik toch nog "even" door zou gaan, en ik me dan midden in de nacht los moet rukken van het bouwen of pas stop als mijn ogen dichtvallen en ik fouten begin te maken.

[ Voor 37% gewijzigd door gwystyl op 08-12-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
meesje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:46:
[...]

Het blijft het betere glazen bol werk. Het meest betrouwbaar lijkt me de lijst van BW. Deze haalt de info van de Lego site. De rode hijskraan wordt nog vermeld bij BW, maar komt helemaal niet meer op de website van Lego. Ik denk dat die ook niet meer terug komt op hun website.

Nog flink verder gezocht, op geen enkele lijst wordt de Chevy genoemd. Als deze nu uit het assortiment gaat, zal deze ongetwijfeld al een label hebben gekregen op de website van Lego. Dat is niet het geval en is gewoon nog te bestellen (wel ‘naleveren’, maar dat hebben meerdere sets).
Waarom is een lijst van BW betrouwbaarder dan de officiele Lego catalogus van 2021 H1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
chrisO schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:15:
[...]

Waarom is een lijst van BW betrouwbaarder dan de officiele Lego catalogus van 2021 H1?
Ah sorry, dan is mijn beeld van de Lego catalogus niet juist. Ik dacht dat daarin alleen de nieuwe sets gepresenteerd werden. Dat is dus niet het geval.

Hier is trouwens de catalogus nog te vinden en inderdaad geen oranje Chevy.

@Gim De Porsche zit het komende jaar nog in het assortiment.

Bijzonder dat 42095 nog steeds leverbaar zal zijn. Volgens mij is dit nog de enige set met PF.

De 42121 Heavy Duty Excavator ziet er ook wel grappig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:18

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:45:
[...]
Dank voor de link!

Ik mis de 42115 Lambo Sian. Ik ga er even van uit dat die volgend jaar nog wel gewoon leverbaar is? :?

De Bugatti staat er ook niet meer in maar ik las op diverse plekken dat die er uit ging (alleen staat ie nu nergens meer als 'retiring soon').

En alweer een nieuwe X-wing? Waarom? 8)7
Idd, voor het uitmelken ja...

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
QuattroNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:01:
[...]

Dank voor de link!

Ik mis de 42115 Lambo Sian. Ik ga er even van uit dat die volgend jaar nog wel gewoon leverbaar is? :?

De Bugatti staat er ook niet meer in maar ik las op diverse plekken dat die er uit ging (alleen staat ie nu nergens meer als 'retiring soon').

En alweer een nieuwe X-wing? Waarom? 8)7
Idd, voor het uitmelken ja...
In de inhoudsopgave zie je wordt wel de adult sets genoemd, maar het lijkt dat deze pagina's nog niet aanwezig zijn in de inhoudsopgave. Ook creator expert serie mist. Dit valt ongetwijfeld ook onder adult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:10:
[...]

In de inhoudsopgave zie je wordt wel de adult sets genoemd, maar het lijkt dat deze pagina's nog niet aanwezig zijn in de inhoudsopgave. Ook creator expert serie mist. Dit valt ongetwijfeld ook onder adult.
Dan gaan we er idd maar even van uit dat de folder nog niet compleet is.

De 42125 Ferrari is de enige die tot nu toe onder adult valt terwijl de 42114 6x6 Volvo dat niet zou zijn?

Ach, we gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lego Expert en Adult series zie je vrijwel nooit in de speelgoedwinkelcatalogus van Lego, buiten wat Architecture spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
QuattroNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:14:
[...]

Dan gaan we er idd maar even van uit dat de folder nog niet compleet is.

De 42125 Ferrari is de enige die tot nu toe onder adult valt terwijl de 42114 6x6 Volvo dat niet zou zijn?

Ach, we gaan het zien...
Nog een keer de folder bekeken, ik krijg wel het gevoel dat de folder compleet is. Wel vreemd dat ze maar 1 adult set vermelden. Maar gezien bovenstaande opmerking is dat kennelijk gangbaar.

Wat betreft 18+ slaan ze nu een beetje door. Gezien de classificatie van de Ferrari zou de huidige Porsche ook dat label moeten hebben terwijl deze nu 10+ is. Maar om nu elke set die meer display is dan speel een 18+ label te geven...
Bij de Sian, Creator Expert sets, en sommige Ideas sets kan ik me 18+ wel voorstellen. Ik ben heel benieuwd welk label de komende ‘grote Technic machine’ set in juni gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 09:24

Scighera

swim-bike-run

Eurionair schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:49:
Nee, deze sets hebben ze zelf niet meer voorradig. Diverse Harry potter sets zijn ook stopgezet, maar zie je er ook niet tussen staan omdat hun voorraad al 0 is. Idem voor de winter village fire station.

Op dt vlak zijn de online lijsten betrouwbaarder dan de lego shop :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Scighera schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:07:
[...]

Nee, deze sets hebben ze zelf niet meer voorradig. Diverse Harry potter sets zijn ook stopgezet, maar zie je er ook niet tussen staan omdat hun voorraad al 0 is. Idem voor de winter village fire station.

Op dt vlak zijn de online lijsten betrouwbaarder dan de lego shop :)
Toch hoorde ik ook weer dat er twee HP sets waren die eigenlijk EOL zouden gaan en nu toch nog even blijven. Waarschijnlijk goed voor de verkoop van gerelateerde sets die ook goed moeten blijven verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Señor Sjon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:16:
Lego Expert en Adult series zie je vrijwel nooit in de speelgoedwinkelcatalogus van Lego, buiten wat Architecture spul.
Ik geloof dat er een verschil is tussen de catalogussen, in de Engelstalige edities worden zaken als modulars e.a. ‘adult/expert’ sets wel getoond.

Afbeeldingslocatie: https://www.dealsplus.com/blackfriday/img/adscan/2019/4776_3537d6a2ca79ce6600cddfbb489acf890d0de43d.jpeg

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 08-12-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05
meesje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:45:
[...]

Ah sorry, dan is mijn beeld van de Lego catalogus niet juist. Ik dacht dat daarin alleen de nieuwe sets gepresenteerd werden. Dat is dus niet het geval.

[...]
Heb je de pdf nog? de link van 2ttoys.nl is stuk. (ook de 2020 pdf doet het niet meer.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Onder water heeft Lego al een tagging met "Adults Welcome" doorgevoerd op sets de laatste weken.
Is vooral Architecture en dure sets.

Niet verder vertellen, maar ze staan al geïndexeerd op https://www.brickwatch.ne.../theme/141/Adults-Welcome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 13:29
Kapoen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:09:
[...]

Ik geloof dat er een verschil is tussen de catalogussen, in de Engelstalige edities worden zaken als modulars e.a. ‘adult/expert’ sets wel getoond.

[Afbeelding]
[YouTube: A Look At The Fall 2017 LEGO Store Catalog]
De linkjes/afbeeldingen verwijzen naar de catalogus van de Lego Store / Lego shop. Dat is een andere catalogus dan die in de speelgoedwinkels liggen omdat Lego zelf exclusives verkoopt en daar staan dus ook expert dozen in.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Lizard schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:33:
[...]

Heb je de pdf nog? de link van 2ttoys.nl is stuk. (ook de 2020 pdf doet het niet meer.)
Nee sorry.
JPDeckers schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:37:
Onder water heeft Lego al een tagging met "Adults Welcome" doorgevoerd op sets de laatste weken.
Is vooral Architecture en dure sets.

Niet verder vertellen, maar ze staan al geïndexeerd op https://www.brickwatch.ne.../theme/141/Adults-Welcome
Wat? De rode hijskraan niet? ;) Ik weet het, die gaat er uit. Maar hetzelfde geldt voor de CE VW bus en Kever en die staan er wel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
meesje schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:41:
Wat? De rode hijskraan niet? ;) Ik weet het, die gaat er uit. Maar hetzelfde geldt voor de CE VW bus en Kever en die staan er wel tussen.
Soms gaan sets volledig offline (zoals de 42082) in datafeeds , en krijg je ook (soms tijdelijk) een 404 op de lego site, zie https://www.lego.com/en-nl/product/rough-terrain-crane-42082 , en soms blijft een pagina nog jaren actief.

Wie de logica ziet, mag het zeggen, maar automatisch tags uitlezen is lastig op sets die niet meer in de API staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 09:24

Scighera

swim-bike-run

Gim schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:58:
[...]

Toch hoorde ik ook weer dat er twee HP sets waren die eigenlijk EOL zouden gaan en nu toch nog even blijven. Waarschijnlijk goed voor de verkoop van gerelateerde sets die ook goed moeten blijven verkopen :)
De beukwilg en de grote hal denk ik, die zouden eruit gaan inderdaad.
Maar Amazon heeft de grote hal niet meer volgens brickwatch, dat is wel een signaal dat de voorraad behoorlijk geslonken is.

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij de technic defender die ik voor sinterklaas kreeg lukken tenminste 4 stenen te ontbreken.. Kwam bij de stoel al iets tegen maar dat was niet echt een probleem, en nu verderop opeens 3 blokjes in 1 module. Hele kamer overhoop getrokken maar tot op heden zonder succes. Balen want het einde is in zicht. Nu de wielen maar even op geklikt voor het gevoel maar toch jammer.. Had ik nog nooit gehad! Morgen even de nummers zoeken en opvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Okasha schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:03:
Bij de technic defender die ik voor sinterklaas kreeg lukken tenminste 4 stenen te ontbreken.. Kwam bij de stoel al iets tegen maar dat was niet echt een probleem, en nu verderop opeens 3 blokjes in 1 module. Hele kamer overhoop getrokken maar tot op heden zonder succes. Balen want het einde is in zicht. Nu de wielen maar even op geklikt voor het gevoel maar toch jammer.. Had ik nog nooit gehad! Morgen even de nummers zoeken en opvragen
Niks toevallig in een gekreukt hoekje van een plastic verpakking blijven hangen? Altijd ongelukkig wanneer je iets tekort komt, wat de reden dan ook. Hopelijk snel binnen.

De Landrover was één van de weinige sets waarbij ik al redelijk snel de wielen eronder deed zetten ipv keurig het boekje te volgen. Iets wat ik met andere sets ook gewoon had moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
Scighera schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:01:
[...]

De beukwilg en de grote hal denk ik, die zouden eruit gaan inderdaad.
Maar Amazon heeft de grote hal niet meer volgens brickwatch, dat is wel een signaal dat de voorraad behoorlijk geslonken is.
Lijkt me niet eruit te gaan. Ze staan in de nieuwe folder van 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JPDeckers schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:49:
[...]

Soms gaan sets volledig offline (zoals de 42082) in datafeeds , en krijg je ook (soms tijdelijk) een 404 op de lego site, zie https://www.lego.com/en-nl/product/rough-terrain-crane-42082 , en soms blijft een pagina nog jaren actief.

Wie de logica ziet, mag het zeggen, maar automatisch tags uitlezen is lastig op sets die niet meer in de API staan ;)
Gelukkig blijft de service pagina wel online. Ik heb er gisteren nog de beschrijvingen van de rode kraan gedownload.

Klopt het trouwens dat bij de rode kraan de bouwbeschrijving van de alternate build alleen digitaal is? Ik heb twee boekwerken, maar op de link hierboven staan er 4. Twee voor de kraan, twee voor de alternate build. Ik vermoed dat die eerste twee overeenkomen met de fysieke boekjes bij de set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:26:
[...]

Gelukkig blijft de service pagina wel online. Ik heb er gisteren nog de beschrijvingen van de rode kraan gedownload.

Klopt het trouwens dat bij de rode kraan de bouwbeschrijving van de alternate build alleen digitaal is? Ik heb twee boekwerken, maar op de link hierboven staan er 4. Twee voor de kraan, twee voor de alternate build. Ik vermoed dat die eerste twee overeenkomen met de fysieke boekjes bij de set?
Alternate build is vaker digitaal inderdaad. Met de Technic BMW motor had ik volgens mij wel een boekje voor het B model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@gwystyl Ik heb die doos nog niet open, maar volgens de reviews zitten er maar twee boekjes bij. Ik heb al vaker meegemaakt dat een boek voor de alternatieven er niet bij zat, bijvoorbeeld bij de 9398.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 22:22

Kraz

Saving the world

Ik ben de afgelopen dagen met de Gingerbread House bezig geweest.
Had al even het idee om hier verlichting in te maken. Ik ben zelf niet handig genoeg om de kleine draadjes aan de kleine LEDjes te solderen.
Vorig jaar al wel eens de LEDs besteld, maar toen die eenmaal binnen waren wist ik gelijk dat het niets ging worden.

Daarom ben ik naar een 'kant-en-klare' set gaan kijken. Er zijn er uiteraard meerdere in meerdere prijsklasses, maar ik ben uiteindelijk voor LeLightGo gegaan.
Dit setje heeft me 33 euro gekost.

Hieronder de foto's voor de mensen die nieuwsgierig zijn. Doe er je voordeel mee!

*Er miste op dit moment nog 1 1x8 wit blokje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3DHo5mwh6hZtjVs7Q5_cDwKAUA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/My4kEuNwgn3RMnSi7cjZHXaJ.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ml1hzmMkZkGlf50D2P_RdpPx3c0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBLP6TYzuJRlbeCi2Zgs3oPJ.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrNMvKYfHXVLuQtskhTqj4fD6NM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwyHi8QgVGRB0r4lWrDpG9v3.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Jv5kWNuElAM0_zfp_qJDGPMWpU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w4Qgt3f7hDjHmDvmLGZEr0kp.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvvfrEk9ErACpg_96sx-uN1lz4E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOAf5seG8Uq2uISfWI4y5d5O.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuaAgoSgevkrT_ky3BtA30yTecs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVOT2pKy7XBmClXzyU5M4Twc.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhJzVUWj2hLKdqR_GkHz7D1qgeg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hszAYGV0HLmsfYdKX589ERFW.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpbOgOkGzM5cPmDSuf1nwmAlJ9k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lf3BBkgSGHacvyYyb49tBrEw.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlHv8cVsn67blBFwzINSlRRx0jg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46hHSxOu1Pg0V9CuzydmRRRy.jpg?f=fotoalbum_medium

Algemene indruk:
De set is OK voor zijn geld. Eenmaal af, ziet het er prima uit.
De dakconstructie is tijdens het bouwen een keer of 70 eraf gegaan. Zeker tijdens het zo goed mogelijk wegwerken van de draadjes rond het dak was het ..... lastig.
Ik heb het dan ook in 2 avonden gedaan. Na 1,5 uur pielen de eerste avond moest ik alles even wegleggen. ;)

Voordelen;
+ Ik had het niet zelf kunnen maken op deze kleine schaal.
+ Alle benodigde delen zitten in de set.
+ Draadjes zijn klein genoeg om overal in weg te werken

Nadelen;
- Omdat er geen officiele LEGO onderdelen worden gebruikt, past niet alles even lekker. Vooral de kleine lampjes passen niet goed. 1 Is er ook stuk gegaan.
- De ene keer heb je teveel snoer, de andere keer nét te weinig. Het blijft uiteraard een manueel proces.
- In mijn geval waren de LEDjes voor de ster in de kerstboom slecht gesoldeerd, waardoor de lampjes die er bovenop moesten vrijwel niet bleven zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Kraz op 09-12-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kraz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:58:
Had al even het idee om hier verlichting in te maken. Ik ben zelf niet handig genoeg om de kleine draadjes aan de kleine LEDjes te solderen.
Vorig jaar al wel eens de LEDs besteld, maar toen die eenmaal binnen waren wist ik gelijk dat het niets ging worden.

Daarom ben ik naar een 'kant-en-klare' set gaan kijken. Er zijn er uiteraard meerdere in meerdere prijsklasses, maar ik ben uiteindelijk voor LeLightGo gegaan.

Hieronder de foto's voor de mensen die nieuwsgierig zijn. Doe er je voordeel mee!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Algemene indruk:
De dakconstructie is tijdens het bouwen een keer of 70 eraf gegaan. Zeker tijdens het zo goed mogelijk wegwerken van de draadjes rond het dak was het ..... lastig.
Ik heb het dan ook in 2 avonden gedaan. Na 1,5 uur pielen de eerste avond moest ik alles even wegleggen. ;)

Voordelen;
- Ik had het niet zelf kunnen maken op deze kleine schaal.
- Alle benodigde delen zitten in de set.
- Draadjes zijn klein genoeg om overal in weg te werken

Nadelen;
- Omdat er geen officiele LEGO onderdelen worden gebruikt, past niet alles even lekker. Vooral de kleine lampjes passen niet goed. 1 Is er ook stuk gegaan.
- De ene keer heb je teveel snoer, de andere keer nét te weinig. Het blijft uiteraard een manueel proces.
- In mijn geval waren de LEDjes voor de ster in de kerstboom slecht gesoldeerd, waardoor de lampjes die er bovenop moesten vrijwel niet bleven zitten.
Ziet er goed uit :) Voor een compleet kerstdorp zou ik het veel te duur vinden, maar als je een set zo los neerzet dan ziet het er wel erg leuk uit :)

Was je bestelling met verzendkosten €33?
Had je ook te maken met douane/invoerrechten/btw en zit dat al in deze prijs of komt dat er nog bij?
Althans ik lees op de website dat je ermee te maken kunt krijgen en dat die kosten voor eigen rekening zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Gim schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:20:
[...]

Ziet er goed uit :) Voor een compleet kerstdorp zou ik het veel te duur vinden, maar als je een set zo los neerzet dan ziet het er wel erg leuk uit :)

Was je bestelling met verzendkosten €33?
Had je ook te maken met douane/invoerrechten/btw en zit dat al in deze prijs of komt dat er nog bij?
Althans ik lees op de website dat je ermee te maken kunt krijgen en dat die kosten voor eigen rekening zijn.
De prijs is inderdaad incl verzenden.
Het pakketje komt 'gewoon' uit China dus zeer waarschijnlijk kun je hetzelfde setje nog goedkoper vinden op Ali oid.
Ik had geen extra douane kosten. Lijkt me ook sterk voor een pakktje van 30 euro. Ik gok dat er wel grotere 'vissen' te vangen zijn rond deze tijd voor ze. :D
Levertijd was een kleine 3 weken.

[ Voor 9% gewijzigd door Kraz op 09-12-2020 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

Kraz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Algemene indruk:

Voordelen;
+ Ik had het niet zelf kunnen maken op deze kleine schaal.
+ Alle benodigde delen zitten in de set.
+ Draadjes zijn klein genoeg om overal in weg te werken

Nadelen;
Ik ben toevallig bezig met een review van een verlichtingsset van GameOfBricks :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

almightyarjen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:43:
[...]

Ik ben toevallig bezig met een review van een verlichtingsset van GameOfBricks :)
Ziet eruit als dezelfde set. Ik kon ook kiezen tussen normal en advanced.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Kraz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:48:
[...]

Ziet eruit als dezelfde set. Ik kon ook kiezen tussen normal en advanced.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Ja, dat viel mij ook al op. Ik zal eens vragen aan GoB hoe dit zit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Laatst online: 20:15
Lekker bezig met het bouwen van de boomhutten. Wat een heerlijke details zitten er toch in..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2G9T62Phs8LFrWNZS0x1ecFNBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUmBTI0k0NKOOrotuDh3MoWo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2A8rPtmNw6WRj1ASYfQJrdYO-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUsHCPahSA9qk0f2NyrxTWFD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClEKXZ-qxCoS0F_jEk6bQbgc6VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmD08UnnkbR7BedYykpZ9GK8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:12
Bijzonder, ik had nog interesse in de Chinese nieuwjaarsets (80105, 80104, 80103) en wist dat ze EOL zouden gaan dit jaar. Maar ze zijn nu compleet verdwenen van de Nederlandse website (.com heeft ze nog wel staan als sold-out/retired). Meestal staat ze inderdaad wel een paar weken op die status, maar deze zijn wel heel snel foetsie, plus kan zo ook geen winkelvoorraad checken. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:31
bvsteyn schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:30:
Lekker bezig met het bouwen van de boomhutten. Wat een heerlijke details zitten er toch in..
...

[Afbeelding]
Mooie hint naar het Ship-in-a-bottle LEGO pakket :P

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

almightyarjen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:26:
[...]

Ja, dat viel mij ook al op. Ik zal eens vragen aan GoB hoe dit zit.
Ze ontwijken mijn vraag met het volgende antwoord :P
You will be able to find more websites with the same pictures as on our website. We supply them.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bvsteyn schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:30:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Supergaaf inderdaad, maar hoe groot is die haarborstel? Die is bijna even breed als het bed :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Gaius Heb je wel eens een Lego schaar gezien? Die zijn groter dan menige heggenschaar...
Of een beker die net zo groot is als het hoofd van een minifig etc.

Het zijn natuurlijk geen mensen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:14
geekeep schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:40:
Bijzonder, ik had nog interesse in de Chinese nieuwjaarsets (80105, 80104, 80103) en wist dat ze EOL zouden gaan dit jaar. Maar ze zijn nu compleet verdwenen van de Nederlandse website (.com heeft ze nog wel staan als sold-out/retired). Meestal staat ze inderdaad wel een paar weken op die status, maar deze zijn wel heel snel foetsie, plus kan zo ook geen winkelvoorraad checken. :|
80103 is al een jaar uit. daarna kwamen 80104 en 80105 maar die waren de laatste tijd niet altijd op voorraad, en als er al voorraad kwam, dan was het vaak snel op.

De laatste voorraad die ze nog hadden werd vlak voor VIP weekend aangeleverd en menigeen hebben 1 of 2 van deze sets besteld om aan die charles Dickens kerst gift te komen.

En het al langer bekend dat ze eruit zouden gaan. Het is niet zo dat ze heel snel foetsie zijn gegaan, ze hadden de laatste tijd vaker problemen met voorraad.

Ze moeten ook plek maken voor 80106 en 80107 die er aan komen.

Dus mocht je ze nog willen, ga naar marktplaats. kun je nog voor goede prijzen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:12
Loader schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:36:
[...]

80103 is al een jaar uit. daarna kwamen 80104 en 80105 maar die waren de laatste tijd niet altijd op voorraad, en als er al voorraad kwam, dan was het vaak snel op.

De laatste voorraad die ze nog hadden werd vlak voor VIP weekend aangeleverd en menigeen hebben 1 of 2 van deze sets besteld om aan die charles Dickens kerst gift te komen.

En het al langer bekend dat ze eruit zouden gaan. Het is niet zo dat ze heel snel foetsie zijn gegaan, ze hadden de laatste tijd vaker problemen met voorraad.

Ze moeten ook plek maken voor 80106 en 80107 die er aan komen.

Dus mocht je ze nog willen, ga naar marktplaats. kun je nog voor goede prijzen vinden.
De 80105 heb ik afgelopen maanden zo nu en dan gecheckt en was dan altijd op voorraad. Het zou veel logischer om net als andere sets een tijd op Uitverkocht te staan (zie bijv. https://www.lego.com/nl-nl/product/downtown-diner-10260) en dan Uit assortiment i.p.v. compleet verdwenen te zijn van de website. Ik had tijdens het VIP weekend en/of Black Friday goede hoop op een korting (zoals de EOL Tantive 75244), maar helaas was dat niet zo. Had ook niet het idee dat deze sets goed liepen omdat het een niche blijft.

Maja, als men puur voor de doorverkoop dubbel/tripel gaat inkopen en dan een week later voor +50% ("goede prijzen"?) aanbiedt, blijft dat toch jammer.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:28
Heb mijn oude lego box gevonden. Zitten heel wat sets in. Alles op 1 hoop. Wordt flink uitzoeken. 1 set compleet kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1dnwkojtMARAZKElg9Gc9Eq4pY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYL37CqGBjsA7bD6QaEeORLC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-10 10:05
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/g43s40b3ivf.jpg

Geweldig deze Liebherr graafmachine. Uurtje of 15 over gedaan. Nu ook nog eens plezier ermee te spelen.
Gaat helaas de verkoop in want kan niet alle lego bewaren. Op naar de volgende sets die staan te wachten: Sian of Rode kraan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Gisteren begonnen aan de Ducati motor. Ik aan de Technic, m'n zoon naast me aan de Ninjago. Komen plots die rode samurai zwaarden in het zicht. Dat gaf wel een grappig momentje. D'r zat er eentje stomverbaasd te kijken waarom ik zwaarden nodig had :P Priceless _/-\o_

• Gim
  • Niet online
Mastergo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:35:
[Afbeelding]

Geweldig deze Liebherr graafmachine. Uurtje of 15 over gedaan. Nu ook nog eens plezier ermee te spelen.
Gaat helaas de verkoop in want kan niet alle lego bewaren. Op naar de volgende sets die staan te wachten: Sian of Rode kraan.
Als je PF en SBrick hebt zou je ook nog kunnen kijken of je hem kunt verbouwen naar de oude power functions :) Althans, daar kwam Held der Steine opeens mee aanzetten. Ga je de rode kraan en Sian nadien ook verkopen of hangt het af van het resultaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Cloud_VII schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:31:
Heb mijn oude lego box gevonden. Zitten heel wat sets in. Alles op 1 hoop. Wordt flink uitzoeken. 1 set compleet kunnen maken.

[Afbeelding]
leuk he :+ heeft me denk ik 2 weken gekosten (avondjes sorteren .... blegh) nu zo blij dat toch doorgezet heb. Eerst alles 'grof' (dus de classic bricks, plates, bricks, tiles, banden, voertuig onderdelen, figuurtjes, figuurtjes asseccoires etc.) vervolgens die bergen verder uitsplitsen. pokke werk, maar dat maakt het 'opnieuw bouwen van jouw classics' uiteindelijk stuk leuker

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:01
Mijn kids hebben van de Sint de Lego City trein (60197) gekregen. Superblij mee, maar dat ding slurpt batterijen alsof het limonade is. Ik zie in dit topic wat ervaring met Ikea Lada batterijen, die gebruik ik nu ook. Maar zijn er geen betere oplossingen? Ik zie bijvoorbeeld deze oplaadbare battery box van Lego zelf die helaas niet leverbaar meer is. Iemand ervaring met iets soortgelijks?

omniscale.nl

• Gim
  • Niet online
posttoast schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:11:
Mijn kids hebben van de Sint de Lego City trein (60197) gekregen. Superblij mee, maar dat ding slurpt batterijen alsof het limonade is. Ik zie in dit topic wat ervaring met Ikea Lada batterijen, die gebruik ik nu ook. Maar zijn er geen betere oplossingen? Ik zie bijvoorbeeld deze oplaadbare battery box van Lego zelf die helaas niet leverbaar meer is. Iemand ervaring met iets soortgelijks?
Die oplaadbare battery box is/was trouwens best duur, maar kun je die überhaupt wel gebruiken voor de 60197? Behoort tot het oude PF dus ik vermoed dat je niet uitkomt met de stekkertjes. Nog niet vernomen dat er een nieuwe oplaadbare box is voor het nieuwe Power gebeuren.

Wij hebben nog gewoon een trein van het oude PF en daarbij gebruik ik gewoon goede oplaadbare batterijen. Wanneer m'n zoon klaar is met spelen zet hij de trein netjes uit en is het soms opladen. Ook IKEA batterijen in gebruik, althans voor het grootste deel.

Na hoelang rijden zijn de batterijen leeg? Gewoon om een idee te hebben bij het slurpen en de verwachting :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Gim schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:25:
[...]

Die oplaadbare battery box is/was trouwens best duur, maar kun je die überhaupt wel gebruiken voor de 60197? Behoort tot het oude PF dus ik vermoed dat je niet uitkomt met de stekkertjes. Nog niet vernomen dat er een nieuwe oplaadbare box is voor het nieuwe Power gebeuren.

Wij hebben nog gewoon een trein van het oude PF en daarbij gebruik ik gewoon goede oplaadbare batterijen. Wanneer m'n zoon klaar is met spelen zet hij de trein netjes uit en is het soms opladen. Ook IKEA batterijen in gebruik, althans voor het grootste deel.

Na hoelang rijden zijn de batterijen leeg? Gewoon om een idee te hebben bij het slurpen en de verwachting :)
Dank voor de reactie :)

De trein is op 6 december in elkaar gezet en heeft toen 's avonds en de dagen erna na schooltijd gereden. Maar echt niet non-stop. We hebben het over een paar dagen "spelen" dus, vanmorgen moest ik hem al opladen. Ik weet eigenlijk niet of de ze trein uitzetten na het spelen, daar zal ik eens op letten.

omniscale.nl

• Gim
  • Niet online
posttoast schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:27:
[...]

De trein is op 6 december in elkaar gezet en heeft toen 's avonds en de dagen erna na schooltijd gereden. Maar echt niet non-stop. We hebben het over een paar dagen "spelen" dus, vanmorgen moest ik hem al opladen. Ik weet eigenlijk niet of de ze trein uitzetten na het spelen, daar zal ik eens op letten.
Hoelang je met de batterijen kunt rijden zal ook afhangen van het spanningsverloop (?) van de batterijen; ik neem aan dat de electronica toch een bepaald minimum vereist om het goed te blijven doen. Dus goede batterijen zijn wel noodzaak, maar dat heb je wel vaker met electronica. En inderdaad de vraag of het uit wordt gezet wanneer het niet meer gebruikt wordt. Ik neem sowieso aan dat een trein meer verbruikt wanneer deze meer belast wordt (meer wagons trekken/harder rijden).

M'n 42030 set slurpt ook graag batterijen, maar dat ding heeft ook meerdere motoren. Hoort er denk ik ook wel een beetje bij :)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

posttoast schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:27:
[...]

uit gaat ie volgens mij automatisch - op 'vol' vermogen slurpt ie batterij, hier rijdt ie nog met hetzelfde setje als vorig jaar rond de kerstboom (minimale snelheid)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTVVOSMYUcObWk9egMkeLFdehXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zhikfEiQswuad8fqooJd2WFz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJjCv0xPbimJ4H2ntxMHszYUrEI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60poeFwSo9sJzvrL4KYpTlDb.jpg?f=fotoalbum_large

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:03
Zijn niet-herlaadbare batterijen misschien toch een oplossing? Ik gebruik al jaren hetzelfde setje niet-herlaadbare batterijen voor mijn wintertrein (eerst PF, nu PU), rij er in de decembermaanden rondjes mee rond de boom en in januari haal ik ze uit de batterybox en berg ik ze op voor volgend jaar.

Ik weet niet hoe het gaat met wat intensiever gebruik door kinderen, maar misschien kun je het eens met 1 set proberen om te kijken hoe lang ze het uithouden.

[ Voor 21% gewijzigd door Tc99m op 10-12-2020 09:46 ]

scintillating

• posttoast
himlims_ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:43:
[...]

uit gaat ie volgens mij automatisch - op 'vol' vermogen slurpt ie batterij, hier rijdt ie nog met hetzelfde setje als vorig jaar rond de kerstboom (minimale snelheid)
Leuk :)

Wat voor batterijen heb jij erin zitten?

omniscale.nl

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
Eerste set die ik ga bouwen voor dit jaar is de trein en dan inderdaad met motor. Heb bij Kruidvat vorige maand de rails uitbreiding gekocht. Dus kan er wat meer ruimte omheen maken.

Eerst de boom maar eens op zien te zetten. Hoop tijd te hebben om alles op te gaan bouwen, maar ja. Examens e.d. >_<

• Gim
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:43:
[...]

Enig idee hoe snel gaat hij automatisch uitgaat? Hier toch diverse keren de trein aangetroffen dat hij nog vrolijk aanstond. Het ging daarbij wel om PF i.p.v. PU, dus geen idee of het daarmee te maken kan hebben. Of was het een flauw grapje dat hij automatisch uitgaat zodra de batterijen leeg zijn >:)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Cloud_VII
himlims_ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:47:
[...]

leuk he :+ heeft me denk ik 2 weken gekosten (avondjes sorteren .... blegh) nu zo blij dat toch doorgezet heb. Eerst alles 'grof' (dus de classic bricks, plates, bricks, tiles, banden, voertuig onderdelen, figuurtjes, figuurtjes asseccoires etc.) vervolgens die bergen verder uitsplitsen. pokke werk, maar dat maakt het 'opnieuw bouwen van jouw classics' uiteindelijk stuk leuker
Ik probeer gewoon zo veel mogelijk uit de box te maken. Maar als het eenmaal weer compleet is gaat het niet meer op 1 hoop.

Weer een classic setje klaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJN4EVnBClK37TSZILupzEwgTY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kp6xvLbbb4OdbhvPrCCQvVIe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBBNb3_qD_tD_huBIjvdes85-4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWQaPQ026w22Q0WXi2F4O6v2.jpg?f=fotoalbum_large

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:27
Cloud_VII schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:54:
[...]

Ik probeer gewoon zo veel mogelijk uit de box te maken. Maar als het eenmaal weer compleet is gaat het niet meer op 1 hoop.

Die heb ik ook, tenminste, dat is toch die boot met dat blok lood achter in?

• Cloud_VII
Marber schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:55:
[...]

Die heb ik ook, tenminste, dat is toch die boot met dat blok lood achter in?
Yep. De 4010

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

posttoast schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:46:
[...]

Leuk :)

Wat voor batterijen heb jij erin zitten?
geen oplaadbare, standaard duracell aaA

heb hier de IR variant van die motor/gear/power-up dingen - volgens mij schakelt ie automatisch uit, maar nu begin te twijfelen :+

[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 10-12-2020 10:13 ]

• posttoast
himlims_ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:12:
[...]

geen oplaadbare, standaard duracell aa
aa? Volgens mij gaan er hier aaa's in :?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 16:29
posttoast schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:11:
Dat geldt ook voor de Lego Duplo treinen (de 10874 en de 10875), die vreten batterijen als je daar een tijdje mee speelt. Die gaan ook nog eens sneller leeg als die treinen zowat ieder rondje over de grote brug uit de uitbreidingsset moeten. En dan gaan er ook nog kleine AAA batterijen in.

Vroeger, toen de treinen nog op een metalen rails reden en je zo'n losse zwarte transformator met die gele draaiknop had en die met zo'n kabeltje met 2 contactblokjes onder de rails door moest verbinden met de rails. Toen kon de stroom tenminste niet 'op' raken.

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickPR op 10-12-2020 11:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:12

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

PatrickPR schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:12:
[...]

Vroeger, toen de treinen nog op een metalen rails reden en je zo'n losse zwarte transformator met die gele draaiknop had en die met zo'n kabeltje met 2 contactblokjes onder de rails door moest verbinden met de rails. Toen kon de stroom tenminste niet 'op' raken.
Voor mij blijven de grijze jaren '80 treinen het ultieme speelplezier geven.
Enorm uitgebreid assortiment met automatische wissels, stoplichten en overgangen.
Veel verschillende treinen en eindeloze mogelijkheden met lampjes etc.
Ik denk dat @almightyarjen dat met mij eens gaat zijn.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• meesje
magic_nl schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:28:
[...]

Enorm uitgebreid assortiment met automatische wissels, stoplichten en overgangen.
Grotendeels mee eens. Speelplezier wordt wel elke keer wat minder als er weer wat trein rails (vooral de bielzen) gesneuveld zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 22:00
Zo Elf Club House en Peperkoekhuisje zijn onderweg, klaar voor onze winterdorp in de huiskamer :)
ECH was al ruim beschikbaar, ik zat echt te azen op het peperkoekhuisje, deze toevallig vandaar weer beschikbaar. (Nu niet meer)

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-10 13:00
Cloud_VII schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:54:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helaas was deze bij mij redelijk geel geworden toen ik alles weer in elkaar ging zetten.
Moet nogsteeds nieuwe blokjes bestellen om deze weer op te knappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

magic_nl schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:28:
[...]

Ja en nee :P 12V grey era was imho idd het hoogtepunt van Lego treinen echter rijden de 9V treinen veel stabieler: pakken makkelijker stroom op via de wielen en ontsporen veel minder vaak. Daar heb ik me echt op verkeken met die 80's layout: hoe vaak die treinen bleven haken op wissels e.d.: daar werd ik echt chagrijnig van :D Daarnaast ben ik een paar dagen met het poetsen van 12V onderdelen bezig geweest om die treinen enigszins te kunnen laten rijden, bij 9V hoeft dat niet. (Bij 9V is de verbinding tussen de voedende rail en de treinwielen veel beter: daar rust het gehele gewicht van de trein op, terwijl de druk bij 12V wordt gegenereerd door een veertje)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

himlims_ schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:12:
[...]
heb hier de IR variant van die motor/gear/power-up dingen - volgens mij schakelt ie automatisch uit, maar nu begin te twijfelen :+
De PF schakelt niet automatisch uit.
In de batterijbox moet AAA, in de zender AA.

Ik ben mijn PF treinen/loco's ook maar eens aan het nakijken op compleetheid, mogen in de verkoop, incl een hele kist met rails.
Voornamelijk vanwege ruimte en m'n zoontje speelt er toch niet meer mee.
Heb ik mooi zowel financiële als fysieke ruimte voor de Sian :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTFe2TRk_yK5dbKmWayTXKnB8Fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eI51ylnY9gcYafMn2A8IO9xM.jpg?f=fotoalbum_large

• Gim
  • Niet online
QuattroNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:53:
[...]

De PF schakelt niet automatisch uit.
In de batterijbox moet AAA, in de zender AA.

Ik ben mijn PF treinen/loco's ook maar eens aan het nakijken op compleetheid, mogen in de verkoop, incl een hele kist met rails.
Voornamelijk vanwege ruimte en m'n zoontje speelt er toch niet meer mee.
Heb ik mooi zowel financiële als fysieke ruimte voor de Sian :9
[Afbeelding]
De Sian is dan wel groot maar kan echt niet op tegen de ruimte die een goede trein lay-out nodig heeft. Oftewel je creeërt dus ruimte voor nog veel meer supercars. Je bereidt je voor op de toekomst 8)
Pagina: 1 ... 23 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .