Ik ben de afgelopen dagen met de Gingerbread House bezig geweest.
Had al even het idee om hier verlichting in te maken. Ik ben zelf niet handig genoeg om de kleine draadjes aan de kleine LEDjes te solderen.
Vorig jaar al wel eens de LEDs besteld, maar toen die eenmaal binnen waren wist ik gelijk dat het niets ging worden.
Daarom ben ik naar een 'kant-en-klare' set gaan kijken. Er zijn er uiteraard meerdere in meerdere prijsklasses, maar ik ben uiteindelijk voor
LeLightGo gegaan.
Dit setje heeft me 33 euro gekost.
Hieronder de foto's voor de mensen die nieuwsgierig zijn. Doe er je voordeel mee!
*Er miste op dit moment nog 1 1x8 wit blokje.
Algemene indruk:
De set is OK voor zijn geld. Eenmaal af, ziet het er prima uit.
De dakconstructie is tijdens het bouwen een keer of 70 eraf gegaan. Zeker tijdens het zo goed mogelijk wegwerken van de draadjes rond het dak was het ..... lastig.
Ik heb het dan ook in 2 avonden gedaan. Na 1,5 uur pielen de eerste avond moest ik alles even wegleggen.
Voordelen;
+ Ik had het niet zelf kunnen maken op deze kleine schaal.
+ Alle benodigde delen zitten in de set.
+ Draadjes zijn klein genoeg om overal in weg te werken
Nadelen;
- Omdat er geen officiele LEGO onderdelen worden gebruikt, past niet alles even lekker. Vooral de kleine lampjes passen niet goed. 1 Is er ook stuk gegaan.
- De ene keer heb je teveel snoer, de andere keer nét te weinig. Het blijft uiteraard een manueel proces.
- In mijn geval waren de LEDjes voor de ster in de kerstboom slecht gesoldeerd, waardoor de lampjes die er bovenop moesten vrijwel niet bleven zitten.
[
Voor 4% gewijzigd door
Kraz op 09-12-2020 09:57
]