Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.857 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
JeroenE schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:01:
@himlims_ Ik heb voor de kersttrein een keertje de vrachttrein (60198) gekocht. Dat was 'goedkoper' dan allerlei dingen los kopen (ik wilde ook een controller zodat ik mijn telefoon niet per se hoef af te staan aan mijn dochter) en extra rails.

Niet voor de MSRP natuurlijk, maar destijds her en der met leuke aanbiedingen wel te koop.
Maar dan heb je het over een trein motor toch? Die past niet tof in de HP trein zo ver ik weet. Dat was juist het punt. Of was dat alleen met PF en geen probleem met PU trein motor? Nu heb je mij aan het twijfelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 04-12-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:49
Gim schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:05:
[...]

Maar dan heb je het over een trein motor toch? Die past niet tof in de HP trein zo ver ik weet. Dat was juist het punt. Of was dat alleen met PF en geen probleem met PU trein motor? Nu heb je mij aan het twijfelen :)
Check het artikel van GJBricks maar: https://gjbricks.com/lego...y-step-upgrade-set-75955/
Het treinmotortje komt onder de tender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

dus https://www.amazon.nl/LEG...id=pla-456330767882&psc=1 gaat m sowieso niet worden.

duidelijk; geen harry treintje dit jaar :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb de Harry Potter trein niet, maar himlims_ in "Het Grote Lego Topic - Deel 7" schrijft dat hij overweegt een 88011 te kopen. Dat is toch een gewone treinmotor? Voor zover ik kan vinden precies dezelfde die in de 60198 zit.

Mijn beperkte ervaring is dat je een treinmotor dus beter in een "goedkoop" setje kan kopen dan nieuw los bij Lego. Vooral als je dan ook een losse controller wil (en natuurlijk de batterijhouder). Bij een treinset krijg je ook extra rails (en wellicht een wissel en overgang) zodat je dan ook een langere baan kan maken etc. Dat speelde bij mij ook wel mee. Als je echt alleen een motor en batterijhouder wil dan is het wellicht wel goedkoper om het los te kopen.

Maar voor relatief weinig euro's meer heb je dus ook een controller, rails, extra blokjes etc.

Als die motor niet onder de Harry Potter trein past dan heb je er inderdaad niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:14:
[...]

dus https://www.amazon.nl/LEG...id=pla-456330767882&psc=1 gaat m sowieso niet worden.

duidelijk; geen harry treintje dit jaar :+
Wat betreft MP, bedoel ik dus zoiets als dit:
https://link.marktplaats.nl/m1633128855

Vaak zijn het handelaren die een 60197 (of 60198 zoals @JeroenE aangeeft) goedkoop kopen en dan onderdelen los verkopen. Vooral de 60197 is daarvoor populair.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 04-12-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:16:
[...]

Wat betreft MP, bedoel ik dus zoiets als dit:
https://link.marktplaats.nl/m1633128855

Vaak zijn het handelaren die een 60197 (of 60198 zoals @JeroenE aangeeft) goedkoop kopen en dan onderdelen los verkopen. Vooral de 60197 is daarvoor populair.
top! gast gesproken, van weekend ophalen - dank alle voor support en uitleg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
himlims_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:25:
[...]

top! gast gesproken, van weekend ophalen - dank alle voor support en uitleg _/-\o_
Nog een kanttekening: zitten de wielen en de 'zijstukken' (ik weet niet wat daar de juiste term voor is) voor het motortje er ook bij? Destijds bij mijn MP setje wel. Maar wellicht heb je die onderdelen niet nodig omdat ze al bij de HP trein zitten?

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 04-12-2020 15:12 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:59
Prima weertje om te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ooj80CrjQ_FficCGEALXEoporR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPe5n3WqQXnxhnbXcGin8wB4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• fishman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 11:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/td3j4EHqawH_QjtkvvGs-7cRWpQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qdg6KYHmvx3DRF78rOLakmk1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Jakkus schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:39:
[...]
Dat had ik inderdaad ook gehoord, en dat filmpje ken ik. Ik ben wel heel benieuwd hoe dat er in de praktijk uit komt te zien.. En bijvoorbeeld ook of de wegen nog steeds de ruimte van een 32x32-plaat innemen.
En inmiddels zijn ze op de site verschenen, de nieuwe wegplaten (60304).
Ik denk er persoonlijk het mijne van. Die stapels oude die ik heb liggen strooien we rond indien nodig, dit weet ik nog niet...

Ben benieuwd of dit "going forward" is, of dat dit een alternatieve wegplaat voor speciale builds is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik pakte net mijn Lego Star Wars Snow Speeder van zijn plek, om deze af te stoffen en even naast mij nieuw gebouwde A-Wing te zetten. En wat zie ik... De stickers laten los :/
Ze krullen op langs de randen. Allemaal!
Natuurlijk kan ik een mailtje sturen naar Lego, maar ik gok dat een nieuw stickervel dit probleem niet oplost...
Mensen hier die hetzelfde probleem hebben ervaren? Wat kan ik hier tegen doen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:42
Nyarlathotep schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:36:
Ik pakte net mijn Lego Star Wars Snow Speeder van zijn plek, om deze af te stoffen en even naast mij nieuw gebouwde A-Wing te zetten. En wat zie ik... De stickers laten los :/
Natuurlijk kan ik een mailtje sturen naar Lego, maar ik gok dat een nieuw stickervel dit probleem niet oplost...
heb een hele simpele oplossing. Geen stickers gebruiken! Staat nog mooier ook. Ikzelf plak nooit stickers open

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mark777 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:46:
[...]
heb een hele simpele oplossing. Geen stickers gebruiken! Staat nog mooier ook. Ikzelf plak nooit stickers open
Als het (een recente?) UCS snow speeder betreft, die hadden ze moeten voorzien van bedrukte steentjes. Zelfs de micro fighter had een steentje bedrukt.

Geen stickers plakken kan, geen LEGO kopen is ook een optie, maar het is niet echt een oplossing voor zijn vraag ;) Soms zijn stickers van toegevoegde waarde helaas.

@Verwijderd ik zou LEGO toch hiervan op de hoogte stellen want dit is wel heel snel lijkt me.

Ik weet niet of er wellicht ook surrogaat stickers te koop zijn bij een 3e partij die wellicht beter plakken als t nog steeds geen uitkomst biedt?

[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 05-12-2020 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:36:
Weet niet hoe het met nieuwere sets zit? Maar heb de stickers van een pirates setje uit 2009 er af gehaald en de lijmlaag verwijderd. (Er af gewassen, aangezien de stickers ook van kunststof zijn)

Die waren namelijk ook aan het loslaten. Heb ze nu los liggen, denk dat als ik er goede lijm uit de bouwmarkt op plak ze een stuk steviger zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mark777 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:46:
[...]
Dat hangt sterk van het model af. Ik twijfel er ook wel eens over maar bij Central Perk heb ik ze geplakt. Bij de mustang ga ik ze niet plakken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 20:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gim schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:55:
[...]

Als het (een recente?) UCS snow speeder betreft, die hadden ze moeten voorzien van bedrukte steentjes. Zelfs de micro fighter had een steentje bedrukt.

Geen stickers plakken kan, geen LEGO kopen is ook een optie, maar het is niet echt een oplossing voor zijn vraag ;) Soms zijn stickers van toegevoegde waarde helaas.

@Verwijderd ik zou LEGO toch hiervan op de hoogte stellen want dit is wel heel snel lijkt me.

Ik weet niet of er wellicht ook surrogaat stickers te koop zijn bij een 3e partij die wellicht beter plakken als t nog steeds geen uitkomst biedt?
Ja, ik zal even foto's maken en een mailtje sturen naar ze. Als ik een nieuw stickervel krijg kan ik altijd nog beslissen wat ik er mee ga doen :)

Ik mis wel de bedrukte steentjes van die oude sets hoor... Dan had je dit geneuzel niet. En voor de prijzen die ze tegenwoordig vragen mag je eigenlijk ook wel bedrukte steentjes verwachten...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Er zijn genoeg sets te vinden waar steentjes nog bedrukt zijn of dat er een prettige mix is tussen bedrukt en niet bedrukt. Ik kijk eerlijk gezegd per set of ik ze wel of niet plak. Sets voor de kinderen is altijd stickers plakken, hetzelfde voor een LEGO speed champion auto maar een random nikszeggende sticker sla ik eerlijk gezegd over.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:18

QuattroNL

It is I.

Ik plak alleen 'nuttige' stickers. De koplampen van de F8 Tributo bijv.
Op bijv. rallyauto's horen stickers ook wel.

Wbt de UCS Snowspeeder: op mijn exemplaar zitten de stickers nog prima. Is ook wel weer een paar jaar oud.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Yes! Zojuist mijn allereerste bestelling bij Lego geplaatst: peperkoekhuis en nog wat kleine dingetjes (brickheadz, Powered up lights) om aan de 150 euro te komen voor de gratis ijsbaan. Deze past denk ik wel mooi in het Kerst dorp. Ook gelijk 100 vip punten ingewisseld (deze zouden komen te vervallen) voor de sleutelhanger.

Van Paypal al een bevestiging ontvangen, maar nog niet van Lego. Komt deze altijd wat later?

Edit: 12 min. later kwam de bevestiging van Lego.

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 05-12-2020 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:00
Bij Technic ben ik vrij simpel: ziet een model zonder stickers er niet uit (hoi 42025 vliegtuig) dan wordt die niet gebouwd of gekocht (42025 ging hier direct de parts in). Stickers moeten details toevoegen imo, niet het model bepalen. Ik plak ze eigenlijk alleen bij sets waar ik van te voren al weet dat die als set blijven staan (of zo worden afgebroken als set). Dusver betekent dat ik ze plak bij UCS, modulars, enkele city/Technic setjes en 1:8 Technic auto's.

De doos van de nieuwe Ferrari vind ik bijvoorbeeld echt kneiter lelijk. Mooie zwarte doos met een model volgeplakt met stickers :N Die doos had er imo veel mooier uit gezien met een stickerloze Ferrari en dan de stickers als soort van 'B-model'. Dat model heeft als ik het zo zie de stickers ook niet nodig om er goed uit te zien, behalve voor de koplampen allicht, maar dat vind ik gewoon lui van Lego (MOCers hadden hier al 5 jaar geleden een Lego oplossing voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:39:
Bij Technic ben ik vrij simpel: ziet een model zonder stickers er niet uit (hoi 42025 vliegtuig) dan wordt die niet gebouwd of gekocht (42025 ging hier direct de parts in). Stickers moeten details toevoegen imo, niet het model bepalen. Ik plak ze eigenlijk alleen bij sets waar ik van te voren al weet dat die als set blijven staan (of zo worden afgebroken als set). Dusver betekent dat ik ze plak bij UCS, modulars, enkele city/Technic setjes en 1:8 Technic auto's.

De doos van de nieuwe Ferrari vind ik bijvoorbeeld echt kneiter lelijk. Mooie zwarte doos met een model volgeplakt met stickers :N Die doos had er imo veel mooier uit gezien met een stickerloze Ferrari en dan de stickers als soort van 'B-model'. Dat model heeft als ik het zo zie de stickers ook niet nodig om er goed uit te zien, behalve voor de koplampen allicht, maar dat vind ik gewoon lui van Lego (MOCers hadden hier al 5 jaar geleden een Lego oplossing voor).
Ik meen dat dit ook het geval was bij de nieuwe betonmixer. Dat stickers bepaalde dingen moeten uitbeelden ipv dat het model het zelf doet. Ging meen ik over de grill of lampen. Dat weerhoudt me ervan om zo'n set te kopen. Al is t wel weer een model die je uitdaagt om hem beter te maken :)

Met de Landrover heb ik voornemens om allen de stickers te plakken voor bij de versnellingsbak. Er zaten ook daar meen ik iets van stickers bij om bij de lichten iets te verduidelijken, maar daar ga ik eerder de mod toepassen om eenzelfde effect te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@AppieNL Een goed punt: stickers moeten inderdaad details toevoegen. Net even gekeken naar de Ducati. De stickers bij deze set voegen m.i. details toe.
Je moet in ieder geval niet aan Speed Champions beginnen. Deze hebben het hoogste aantal stickers per vierkante cm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48
meesje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:19:
@AppieNL Een goed punt: stickers moeten inderdaad details toevoegen. Net even gekeken naar de Ducati. De stickers bij deze set voegen m.i. details toe.
Je moet in ieder geval niet aan Speed Champions beginnen. Deze hebben het hoogste aantal stickers per vierkante cm. :)
Dat kan ik alvast bevestigen. Ik ben nog nooit zo gefrustreerd geweest door stickers als tijdens de bouw van 75895 1974 Porsche 911. Om te beginnen kwamen veel stickers al niet fatsoenlijk van het vel af, waardoor ze al beschadigd waren nog voor ik ze op het model wilde plakken.

Daarna nog de stickers min of meer fatsoenlijk op de onderdelen krijgen lukte me ook al niet goed, waardoor ik na de bouw van deze set niet eens meer wilde beginnen aan de andere sets uit die serie, die ik hier nog heb liggen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Het aantal is schrikbarend maar ook hoe klein sommige stickers zijn. Met dikke poten zo'n sticker op een fiesta plakken. Ik doe ze dan op een mespuntje of pincet leggen om ze nog enigszins goed te plakken.

Blij dat ik met SC gestopt ben d:)b

Al zijn de autootjes wel erg leuk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:24:
[...]

Dat kan ik alvast bevestigen. Ik ben nog nooit zo gefrustreerd geweest door stickers als tijdens de bouw van 75895 1974 Porsche 911. Om te beginnen kwamen veel stickers al niet fatsoenlijk van het vel af, waardoor ze al beschadigd waren nog voor ik ze op het model wilde plakken.

Daarna nog de stickers min of meer fatsoenlijk op de onderdelen krijgen lukte me ook al niet goed, waardoor ik na de bouw van deze set niet eens meer wilde beginnen aan de andere sets uit die serie, die ik hier nog heb liggen.
Misschien een mindere batch met de stickers? De Porsche ging me naar omstandigheden goed af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
Ik heb hier 4 Speed Champions staan, met de stickers. De Mini (de echte, niet dat tweede moderne offroad gedrocht die hier nog in de originele zakjes zit), de Mustang, de Porsche Le Mans auto en de Ford Fiesta rally auto. Vooral die laatste vond ik zonder stickers gewoon suf uitzien dat ik ze wel 'moest' plakken.

Meer Speed Champions gaan er waarschijnlijk niet meer komen. Hoewel de 8-stud brede auto's er beter uit zien vond ik het 6-stud brede 'ik pas nog wel in een City layout' leuker, ondanks dat wat proporties dan verloren gaan die bij de 8 studs brede auto's beter zijn.

De Ducati (en Land Rover) staat hier dusver nog stickerloos. Nog aan het twijfelen of ik die wil plakken, niet zozeer omdat die ooit nog in de parts verdwijnt, maar vind hem wel leuk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:18

QuattroNL

It is I.

Het irritante (lees uitdagende) van de stickers bij de Porsche vond ik dat er 2 stickers exact naast elkaar op 2 naast elkaar liggende steentjes geplakt moesten worden. En dat meerdere keren.
Ik wil er dan geen kier tussen laten (heel irri bij een zwarte sticker op een wit steentje: de achterruit, de voorbumper) dus dat was wel wat priegelen.
Idd met een mespuntje en goed mikken. Al ben ik daar best wel precies in en is het allemaal meer dan prima gelukt.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
AppieNL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:39:

ik heb nog geen 1 set tegengekomen waarbij de stickers echt iets toevoegen. Heb alleen ervaring met technic lego. Probleem van stickers is ook je kan de steentjes dan ook niet hergebruiken voor een ander model

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Twee jaar geleden rond deze tijd verscheen de Porsche 911 RSR en nu dit jaar de Ferrari. Is de verwachting dat dit een serie wordt? Hadden we daarvoor ook al een soortgelijke auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

meesje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:21:
Twee jaar geleden rond deze tijd verscheen de Porsche 911 RSR en nu dit jaar de Ferrari. Is de verwachting dat dit een serie wordt? Hadden we daarvoor ook al een soortgelijke auto?
Zoveel moderne GTE auto's zijn er niet. Je hebt nog de Aston Martin Vantage in de WEC en de BMW M8 en Chevrolet Corvette in de IMSA. Als ze er dan toch nog een willen toevoegen dan graag de Ford GT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8vXOwkDxtBUgWuAF9H-YfhCmTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DElrsO7ZsKQBqwy1e1UPjfLQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door JohanKupers op 05-12-2020 21:20 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:14
Stickers... neem nou de IJswagen 60253, die heeft 15 stickers. En ze moeten allemaal op want anders zie je niet dat het een ijs wagen is. Normaal plak ik ze niet, alleen soms ontkom je er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op goedkope sets snap ik het. Custom prints op steentjes zijn wellicht relatief duur tegenover stickers maar voor sets van enkele honderden euro's is er eigenlijk geen excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Bij een klein City setje van mijn zoontje was ik zeer verrast. De Monstertruck (60251) heeft geen enkele sticker, de motorkap is al bedrukt. Dat had ik niet verwacht. Bij het openen van het setje heb ik goed gezocht naar een stickervel, ik wilde al bijna contact opnemen met Lego. ;;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:52
Het printen van steentjes is niet zo heel veel duurder dan stickers hoor, Probleem zit hem in de opslag van de geprinte steentjes.
Dat is voor elke print weer een extra container die opgeslagen dient te worden voor dat ze naar de inpak afdeling gaan.

Nu kun je die print machines ook vlak voor de inpak lijn zetten maar zo slim zijn ze bij lego nog niet. :+

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

meesje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:21:
De 42077 kan misschien in die zelfde reeks geplaatst worden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
zonoskar schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:08:
[...]

De 42077 kan misschien in die zelfde reeks geplaatst worden.
Dat is geen bestaand model. Denk dat hij een aston martin of merdeces bedoelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
mark777 schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:58:
[...]

De 42077 vind ik inderdaad in een andere categorie vallen. Dit betreft geen licensed model en heeft in tegenstelling tot de Porsche en Ferrari een HoG besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:51:
Bij een klein City setje van mijn zoontje was ik zeer verrast. De Monstertruck (60251) heeft geen enkele sticker, de motorkap is al bedrukt. Dat had ik niet verwacht. Bij het openen van het setje heb ik goed gezocht naar een stickervel, ik wilde al bijna contact opnemen met Lego. ;;
En de iets grotere city 60180 monster truck had dan wel weer stickers |:(

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Laatst online: 20:15
Vroeg verjaardagscadeau..🤩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0Asy86uZn7pHoL78_wES6mOvgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nd9786HknEG8CX8eSICYMhLL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXwxua8fsy9eJ8yXrgyPOtNiyFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qf6AyI39WcSTx6CH6enhUmAN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

mark777 schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:58:
[...]

Het zou zomaar een Ford Fiesta WRC kunnen zijn. Maar inderdaad niet als dusdanig gemarket.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Van mij mag Lego wel eens een keer kritisch kijken naar de op de box weergegeven leeftijden. Mijn zoontje (van ruim 5,5 jaar oud) heeft Technic Lego van 7+ en 8+. Als ik de bouw, en dan met name de handleiding, vergelijk met K’nex met label 7+ dan zit daar een wereld van verschil tussen. Bij Lego wordt elke handeling gedetailleerd weergegeven (was vroeger overigens wel anders). Bij K’nex krijg je enkele plaatjes en succes maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:08
meesje schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:58:
Van mij mag Lego wel eens een keer kritisch kijken naar de op de box weergegeven leeftijden. Mijn zoontje (van ruim 5,5 jaar oud) heeft Technic Lego van 7+ en 8+. Als ik de bouw, en dan met name de handleiding, vergelijk met K’nex met label 7+ dan zit daar een wereld van verschil tussen. Bij Lego wordt elke handeling gedetailleerd weergegeven (was vroeger overigens wel anders). Bij K’nex krijg je enkele plaatjes en succes maar!
Dat is al zeker 30 jaar zo, toen ik 5-6 was zat ik ook aan m'n eerste setje 8+.

Die leeftijdsindicatie is volgens mij niet zozeer op de kinderen gericht (zo van; je kan dit pas bouwen als je zo-en-zo oud bent) maar meer op onwetende volwassenen (zo van; als het kind zo-en-zo oud is dan weet je 100% zeker dat hij/zij dit kan). Immers "normaliter" zijn het ook de ouders die voor het eerst Lego kopen.

Als je helemaal niks van Lego weet dan kan het aanbod nogal overweldigend zijn. Ik stel me dan zo'n twijfelend oma'tje voor die bang is iets te kopen dat veels te moeilijk is, en dan het maar op safe speelt en voor ander speelgoed gaat...
Gemiste verkoop voor Lego.
Plak er echter een (te hoge) leedstijdsindicatie op, en men kan geen miskoop meer doen als in: te moeilijk voor het kind. En na 1x kopen weet je al beter: alles is wel te doen en zelfs 18+ kan je vraagtekens bij zetten.

En om de ouders op te vangen die te bang zijn om een 8+ setje te kopen voor iemand onder de 8 hebben ze die 4+ setjes uitgebracht. Er is nu altijd iets dat geschikt is, slimme Denen.

[ Voor 6% gewijzigd door davidov op 06-12-2020 14:42 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Xf8gzVk8z4hDlr96l-_jR6zyPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhiLnw4EdWSN0L5nVKuVcVJN.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt het bij jullie ook altijd alsof een of andere gigantische ramp zich voltrokken heeft wanneer je juist aan het bouwen bent? :+

[ Voor 17% gewijzigd door Zeehond op 06-12-2020 15:24 ]

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Vandaag heb ik de Kerst trein (10254) voorzien van Powered Up. Wat me opvalt, is dat de grote wielen van de locomotief niet meedraaien. Hebben jullie hier nog een oplossing voor? Zijn er voor deze grootte wellicht rubberen ringen te koop?

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 06-12-2020 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:22:
[Afbeelding]

Lijkt het bij jullie ook altijd alsof een of andere gigantische ramp zich voltrokken heeft wanneer je juist aan het bouwen bent? :+
De echte ramp is eigenlijk het sorteerwerk achteraf >:)

Wel een gezellige chaos, daar hou ik van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:26
Had er iemand laatst nou een link gepost om dat eiland van Barracuda Bay een beetje te pimpen als je het schip weghaalt?

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
meesje schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:43:
Vandaag heb ik de Kerst trein (10254) voorzien van Powered Up. Wat me opvalt, is dat de grote wielen van de locomotief niet meedraaien. Hebben jullie hier nog een oplossing voor? Zijn er voor deze grootte wellicht rubberen ringen te koop?
Ik heb die trein hier al 3 jaar rijden en vroeg me serieus af: heb ik dat nog nooit gezien?
En nee hoor, hier draaien de wielen gewoon mee.
Misschien iets niet goed gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:43:
Heb meerdere opties geopperd zien. Rubberen ringen of iets zwaars in de trein leggen (lood?) En/of de kerstboom niet meer te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
MarkH NL schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:46:
Had er iemand laatst nou een link gepost om dat eiland van Barracuda Bay een beetje te pimpen als je het schip weghaalt?
Ik weet niet of het over deze link ging, maar alvast de moeite om eens te bekijken: Modding the Barracuda thread op Eurobricks.

*edit* nog wat idee filmpjes op YouTube:
Expanded islands of Barracuda Bay - DownUnder Bricks
Imperial Base Moc - Alex Nunes

[ Voor 20% gewijzigd door Kapoen op 06-12-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 00:20
davidov schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:41:
[...]

Dat is al zeker 30 jaar zo, toen ik 5-6 was zat ik ook aan m'n eerste setje 8+.

Die leeftijdsindicatie is volgens mij niet zozeer op de kinderen gericht (zo van; je kan dit pas bouwen als je zo-en-zo oud bent) maar meer op onwetende volwassenen (zo van; als het kind zo-en-zo oud is dan weet je 100% zeker dat hij/zij dit kan). Immers "normaliter" zijn het ook de ouders die voor het eerst Lego kopen.

Als je helemaal niks van Lego weet dan kan het aanbod nogal overweldigend zijn. Ik stel me dan zo'n twijfelend oma'tje voor die bang is iets te kopen dat veels te moeilijk is, en dan het maar op safe speelt en voor ander speelgoed gaat...
Gemiste verkoop voor Lego.
Plak er echter een (te hoge) leedstijdsindicatie op, en men kan geen miskoop meer doen als in: te moeilijk voor het kind. En na 1x kopen weet je al beter: alles is wel te doen en zelfs 18+ kan je vraagtekens bij zetten.

En om de ouders op te vangen die te bang zijn om een 8+ setje te kopen voor iemand onder de 8 hebben ze die 4+ setjes uitgebracht. Er is nu altijd iets dat geschikt is, slimme Denen.
Ik moet zeggen dat ik ze toch ook graag wat zou willen herzien worden. Onze kast staat hier vol verjaardagscadeaus waar m’n zoontje niet wil aan beginnen. Onder de 10+ begint hij alleen met aandringen aan. Hij is ook 5,5. Geef hem maar 16+ van de papa, die met lede ogen (maar met trots) moet toekijken hoe een ander zijn boomhut of rollercoaster bouwt. Heb me dan maar de Lamborghini gekocht, daarvan gelooft hij dat het te moeilijk is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 18:44
Zeker een van de betere builds van de laatste tijd! Nu ben ik stiekem ook wel groot Ghostbusters fan dus krijgt mooi een plekje in de vitrine kast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yr1ZOs_ZvwmA4I_oB8NNJDxtf1w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9z5fo3H75R0x2CuspCd3zfh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cd2rZficYzlI0fti90PIeYiHxqU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIVhxY1nA56wuiQ5ZsyUzY5X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgITCs4b3w4PaBwF6ib0q_Xu7oM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KnVaGnlTlDeUkxKJJidw1Soe.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dl8eiYh60KFEyqZs9MOA1hAGIq4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9sENrRzIn1DjyONojh6WNO6.jpg?f=fotoalbum_tile

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
Gisteren The Child/Baby Yoda in elkaar gezet. Zit heel veel waarbij je echt 3 keer moet kijken waar de blokjes moeten. Maar het resultaat is wel gaaf. Nu nog een plekje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KN1eUAzDUEgBDg_hq-RikQ3Wjqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cv94RPlRnUdx9E8f6vHpu5bZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 07-12-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Viper_4111 schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:38:
Zeker een van de betere builds van de laatste tijd! Nu ben ik stiekem ook wel groot Ghostbusters fan dus krijgt mooi een plekje in de vitrine kast!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat maakt het tot 1 van de betere builds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Arunia schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:51:
Gisteren The Child in elkaar gezet. Zit heel veel waarbij je echt 3 keer moet kijken waar de blokjes moeten. Maar het resultaat is wel gaaf. Nu nog een plekje.
[Afbeelding]
Is dit nu een spoiler....

Edit: in quote spoiler verwijderd.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 07-12-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:15:
[...]

De echte ramp is eigenlijk het sorteerwerk achteraf >:)

Wel een gezellige chaos, daar hou ik van :)
Haha, ja dat wordt nogbwat om alles weet netjes in gestorteerd terug om te mergen :P

Ja, klopt. Gewoon tussen een berg steenngraaien en met wat je tegen komt bouwen. Alleens als ik echt iets specifieks nodig is ga ik dat stukje pakken.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 18:44
Fladder80 schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:02:
[...]

Wat maakt het tot 1 van de betere builds?
Hiervoor heb ik de Batwing gemaakt, hele eentonige build zonder enige speciale 'verassingen' erin. De Ecto heeft een paar hele vette bouwtechnieken (hoe de ramen aan de deuren worden gemonteerd), het kleine autootje achterin en hoe die word los-gelaten en het overal design. Dit alles zorgde ervoor dat ik eigenlijk niet kon stoppen met bouwen :)

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:51:
Gisteren Grogu (The Child) in elkaar gezet.
Terwijl je een Friends doos (iets met Mia?) nog niet in elkaar had gezet?!? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@meesje euh, geen idee?

@JeroenE niet ik. Heb de Friends set niet in ieder geval. Of ik mis iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:29:
@JeroenE niet ik. Heb de Friends set niet in ieder geval. Of ik mis iets.
Ik zou toch zweren dat er een Friends doos op je tafel ligt. Ben ik nou zou scheel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:17
JeroenE schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:31:
[...]
Ik zou toch zweren dat er een Friends doos op je tafel ligt. Ben ik nou zou scheel?
Ik denk dat de verwarring zit inde Lego Friends en de Friends (van de serie) doos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@SunnieNL Ah, op die manier. Van de TV-serie is toch maar 1 doos? Ik ging er wellicht onterecht van uit dat het wel duidelijk was dat het om Lego Friends ging. Daar zit in ieder geval een Mia in. In de TV-serie niet (of althans niet bij de hoofdpersonen en volgens mij ook niet bij de belangrijkste bijfiguren).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 22:40
Zo, de build van de 24h Le Mans car zit er ook op, gebouwd met de onderdelen vd 42077 rally car (42039 alternate)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5mkLgqzaTp_6CJhAlMKp81Dwvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEiHzomFhtjZxZKynKIC3gqb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOW3uoOdbDmUx0Hn1FkIXLhRd5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0o64mkn0uQOgrTbdRXax0P2a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@JeroenE haha, inderdaad doe verwarring.
De Friends doos ga ik nooit maken. :p

Maar scherp inderdaad. Een setje voor mijn dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Arunia schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:11:
Maar scherp inderdaad. Een setje voor mijn dochter.
Het ligt natuurlijk ook aan wat ze al kunnen, die van mij heeft nog wel een beetje begeleiding nodig. Als er een Friends doos is die nog gebouwd moet worden dan moet die eerst gebeuren volgens haar ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
Heeft al een tijd op de plank van mijn 'backlog' gelegen, maar gisteren eindelijk de Lego Ideas 21311 Voltron doos open gemaakt en zakje 1 gebouwd. Met in totaal 16 zakjes en één zakje per dag ga ik hier de komende twee weken lekker rustig van genieten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tF5zHrFuXIbr9VzfOyLkXZGjJGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99pZ99baoK0ozthFqC5HOshD.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er nog anderen hier die deze set al hebben gebouwd? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Haay op 07-12-2020 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@JeroenE Mwoah, het gaat goed. Ze is bijna 7, maar gaat goed om met kleine dingen bouwen en doen.
Ze helpt soms ook wel met mijn sets. Alleen bouwen gaat ze erg goed af, dus die friends set maak ik me geen zorgen om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Arunia Die van mij is wel een paar jaar jonger. Kleine dingetjes gaan prima, al heeft ze soms wat moeite om iets goed op elkaar te zetten. Met meer oefenen komt dat vast goed, maar daar heeft ze het geduld niet voor. Met grote dozen valt het bouwproces van haar ook regelmatig stil omdat er dan eerst (veel) gespeeld moet worden.

Hoort er natuurlijk allemaal bij en ook heel leuk om mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/140UouA-Ah4a9qk_BeCaX6ihAEQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DYcyOyOeP3pHZT2JFMoLYjQP.png?f=fotoalbum_large
ben wel erg benieuwd naar de straten, hoe dat gaat uitpakken

zie folder; https://catalogs.lego.com...21/bc-1HY-2021-nz/?page=1

iets speciaals met de figuurtjes in mei?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-w1Sy7AfhoFZBXIjhz2URvk0sDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R8mXVEmgBzI9vKY9J7rzIUSx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door himlims_ op 07-12-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:24

vectormatic

Warlock of the doorlock

@tazz_ leuk die 42077 alternate, zit ie een beetje robust in elkaar? Ik heb destijds de set gekocht om deze te bouwen:

https://rebrickable.com/m...ally-car-c-model/#details

Maar die viel me een beetje tegen, iets te wiebelig en zo

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-10 13:00
himlims_ schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:51:
ben wel erg benieuwd naar de straten, hoe dat gaat uitpakken.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik snap dat mensen met een hele stad er niet blij mee zijn ivm de brick hoogte en liever bij de baseplates blijven maar als ik het zo zie denk ik wel dat je wegen functioneler ingezet kunnen worden.
Denk dat er aardig wat kruisingen en T splitsingen bij mensen in de kast liggen omdat ze die nergens kwijt kunnen zonder dat het er raar uitziet.

Al vindt ik 20euro wel stevig aan de prijs en is het jammer dat de ronde bochten geheel verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 11:30
Haay schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:33:
Heeft al een tijd op de plank van mijn 'backlog' gelegen, maar gisteren eindelijk de Lego Ideas 21311 Voltron doos open gemaakt en zakje 1 gebouwd. Met in totaal 16 zakjes en één zakje per dag ga ik hier de komende twee weken lekker rustig van genieten :)
[Afbeelding]

Zijn er nog anderen hier die deze set al hebben gebouwd? :)
Ik heb deze ooit opgepikt voor 100 euro bij Amazon.fr, de doos gecheckt toen ie geleverd werd en sindsdien staat ie in backlog. Heb nog zoveel liggen, ik kan het nergens kwijt om uit te stallen. :P

En dan Barracuda Bay bestellen, wetende dat je die ook nergens kwijt kan. Ach, ik wou hem niet mislopen naast het origineel dat ik al 30 jaar heb. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 07-12-2020 12:34 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 19:10
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat we vaker een stukje weg bij een gebouw of dergelijk gaan zien waardoor je (jaja verkooptechniek) al snel vele stukken zult hebben.

Zag ook dat er weer een nieuwe Gru/minion set aan gaat komen in de folder, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dr staan leuke dingen in. Onze oudste is net 5 geworden en zoals eigenlijk iedere kleuter helemaal gek van Spiderman. Dat gaat weer geld kosten :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Cowamundo schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:20:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik snap dat mensen met een hele stad er niet blij mee zijn ivm de brick hoogte en liever bij de baseplates blijven maar als ik het zo zie denk ik wel dat je wegen functioneler ingezet kunnen worden.
Denk dat er aardig wat kruisingen en T splitsingen bij mensen in de kast liggen omdat ze die nergens kwijt kunnen zonder dat het er raar uitziet.

Al vindt ik 20euro wel stevig aan de prijs en is het jammer dat de ronde bochten geheel verdwijnen.
voor mij is het vooral een ruimte dingetje; mijn huidige opstelling is maxed out, maar door die baseplates te vervangen voor smallere straten, blijft er misschien ruimte over voor een treintje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 16:09
himlims_ schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:11:
[...]

voor mij is het vooral een ruimte dingetje; mijn huidige opstelling is maxed out, maar door die baseplates te vervangen voor smallere straten, blijft er misschien ruimte over voor een treintje :P
Behalve als je gewoon de bocht om wil, dat kan niet met die nieuwe straten |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Grid systeem wordt in zoveel steden gebruikt. Daar lukt het ook om de hoek om te gaan. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:13

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

[Afbeelding]
Jippie, weer een nieuwe voor m'n Minifig-met-baard-collectie! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:17:
[...]

Behalve als je gewoon de bocht om wil, dat kan niet met die nieuwe straten |:(
de meeste lego auto's kunnen helemaal geen bochten maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazz_
vectormatic schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:58:
@tazz_ leuk die 42077 alternate, zit ie een beetje robust in elkaar? Ik heb destijds de set gekocht om deze te bouwen:

https://rebrickable.com/m...ally-car-c-model/#details

Maar die viel me een beetje tegen, iets te wiebelig en zo
Ik was aan het twijfelen om die Can am te doen ipv de 24h Le Mans maar het is toch de laatste geworden. En ja, ik vind 'm wel stevig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
meesje schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:10:
[...]

Is dit nu een spoiler....
En bedankt voor de quote waarmee je de spoilertags sloopt... Jezus zeg... sommigen moeten dit nog kijken... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@42erik Het was in eerste instantie mijn fout. Heb daarna spoiler-tags geplaatst.
Was me er even niet van bewust dat veel mensen het ondertussen na een week nog niet gekeken hadden.

Nahja, heb er gewoon niet over nagedacht toen ik de foto plaatste. Mijn welgemeende excuses aan iedereen die het nog niet gezien hadden. Zal er beter op letten een volgende keer.

[ Voor 33% gewijzigd door Arunia op 07-12-2020 14:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Arunia schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:17:
@42erik Het was in eerste instantie mijn fout. Heb daarna spoiler-tags geplaatst.
Was me er even niet van bewust dat veel mensen het ondertussen na een week nog niet gekeken hadden.
Ik wacht bingemode af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ik ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hier ook. Daarom was ik niet zo blij met de spoiler. Helaas heb ik zelf de spoiler gequote waardoor de spoiler aanwezig bleef (zoals aangegeven werd er toen nog geen gebruik gemaakt van spoilertags). Maar voor toekomstige lezers heb ik de quote nu aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:17:

Nahja, heb er gewoon niet over nagedacht toen ik de foto plaatste. Mijn welgemeende excuses aan iedereen die het nog niet gezien hadden. Zal er beter op letten een volgende keer.
ik zou hem overigens gewoon helemaal weghalen... toegevoegde waarde is er niet, het risico dat iemand niet nadenkend de spoiler open klikt wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 16:09
Zet je internet / telefoon dan maar uit totdat je klaar bent met bingewatchen van de Mandalorian. Want tegenwoordig kan je overal spoilers tegenkomen op internet (Twitter, Facebook, ja zelfs op Marktplaats).

Blader dan ook niet door de digitale catalogus van 2021 die himlims_ eerder poste, want daarin staan dan mogelijk ook spoilers.

En kunnen we dan gelijk ook stoppen met het posten van mogelijke Harry Potter spoilers, want die films heb ik nog niet gezien |:(

[ Voor 28% gewijzigd door chrisO op 07-12-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik gooi de spoilertag en de opmerking er wel uit. Heb er gewoon niet bij stil gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:15:
Ik gooi de spoilertag en de opmerking er wel uit. Heb er gewoon niet bij stil gestaan.
(y) dank je wel namens teambinge :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Afgelopen weekend van de goedheiligman onverwachts toch een doosje Lego gekregen, de Iron Man helm (76165)

Leuk om te bouwen, en de 'gouden' delen zien er goed uit.
Helaas toch hier en daar minimaal kleurverschil tussen de donkerrode onderdelen.

Wat ik wel een groot nadeel vond zijn de instructies.
Het is allemaal leuk en aardig dat ze voor de 18+ sets een zwarte stijl qua doos hebben, maar voer dat niet door op de instructies (geheel zwarte bladzijden).
Een glimmende zwarte pagina, en dan daar donkerrode onderdelen.
Ik vind dat toch wel erg lastig te zien (kan ook aan mijn ogen liggen :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUiEkP921516JdetOc4pHiPRuOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMQG59jrRHL0bBeJao2KnM4A.jpg?f=fotoalbum_large

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:14:
[...]

Zet je internet / telefoon dan maar uit totdat je klaar bent met bingewatchen van de Mandalorian. Want tegenwoordig kan je overal spoilers tegenkomen op internet (Twitter, Facebook, ja zelfs op Marktplaats).

Blader dan ook niet door de digitale catalogus van 2021 die himlims_ eerder poste, want daarin staan dan mogelijk ook spoilers.

En kunnen we dan gelijk ook stoppen met het posten van mogelijke Harry Potter spoilers, want die films heb ik nog niet gezien |:(
dank voor je begrip ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het is zijn een soort puzzelstukjes die je met elkaar verbind. Ik vind het eigenlijk een BURP onderdeel. Het had immers ook met 6x6 tiles gemaakt kunnen worden. Daarnaast: waar zijn de bochten?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymnia
  • Niet online
ari3 schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:30:
[...]
Het is zijn een soort puzzelstukjes die je met elkaar verbind. Ik vind het eigenlijk een BURP onderdeel. Het had immers ook met 6x6 tiles gemaakt kunnen worden. Daarnaast: waar zijn de bochten?
Bochten zijn de verkoophit van 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:17

FeaR

In GoT we trust

Korte vraag aan degenen die de Lego Technic Lamborghini Sián FKP 37 (42115) al in elkaar hebben zitten. Ik heb vandaag de doos geopend, beetje door het boekje gebladerd en de banden om de velgen gedaan. Banden zijn veelal out of the box ovaal doordat ze in het doosje zijn gepropt en nu kunnen ze netjes hun ronde vorm krijgen. Ik wil nog steeds wachten met bouwen tot de feestdagen.

Alleen in Doosje 6 zitten bij mij vier velgen en vier banden. Wat overeenkomt met bijvoorbeeld de video review van Sariel. Als ik echter in de handleiding kijk dan moet er ook een zakje "6" zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5CJhypiDnwgsCDJJSx5JDroqg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YghsRQGx3Oyd7jS4iyHwLmdA.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de andere dozen nagekeken maar ik heb nergens het zakje "6" zoals op de foto. In de review van Sariel komt dat zakje ook niet naar voren. Ik zie ook zo 1-2-3 niet het naambordje "Sian" wat je na het bouwen van het model in elkaar moet zetten.

Concrete vraag: mis ik zakje "6" of bestaat dat zakje niet en zijn het de onderdelen die je in Stap 5 (en eerder?) over hebt gehouden?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
@FeaR
Doosje 6 is alleen de banden, de rest, inclusief dat naambordje zit in zakje/doosje 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:17

FeaR

In GoT we trust

AppieNL schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:22:
@FeaR
Doosje 6 is alleen de banden, de rest, inclusief dat naambordje zit in zakje/doosje 5.
Thnx :> Dat lucht op :)
Ik had al zo'n vermoeden doordat mijn inhoud dus gelijk was aan reviews op internet. Plus het naambordje missen zou niet iets zijn waardoor het model niet af kan worden gemaakt maar ik bouw toch het liefst in één keer door later deze maand :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
Ik heb net hetzelfde, ik ga ook gewoon wachten tot de kerstvakantie vooraleer de Sian in elkaar te zetten. De doos staat hier ongeopend al ruim een maand te wachten ondertussen :)
Vorige week de 24h Le Mans car in elkaar gezet (met de 42077 rally car parts)
Deze week wil ik de Porsche 911 RSR opnieuw in elkaar zetten.
Volgende week vrijdag ik begin ik aan de Sian :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Laatst online: 14-09 15:49
Geen MINDSTORMS fans hier? Ik heb van Sinterklaas de nieuwe Robot Inventor set 51515 gekregen en nu beetje uitproberen - leuke is in ieder geval dat je al na een simpele build direct zelf kan gaan pielen met het programmeren. Best uitdagend om te bedenken hoe je bepaalde acties voor elkaar krijgt met IF THEN FOR blokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroendeGroot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-10 15:10
Wat me nu is overkomen had ik echt nooit verwacht bij een S@H bestelling. Ik heb de Barracuda Bay inclusief de Charles Dickens promotie besteld en nu is 75292 bezorgd. Het label klopt wel op de doos. Jammer dat lego geen factuur in de doos stopt... morgen maar eens achteraan bellen en kijken of het opgelost kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

FeaR schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:12:
Korte vraag aan degenen die de Lego Technic Lamborghini Sián FKP 37 (42115) al in elkaar hebben zitten. Ik heb vandaag de doos geopend, beetje door het boekje gebladerd en de banden om de velgen gedaan. Banden zijn veelal out of the box ovaal doordat ze in het doosje zijn gepropt en nu kunnen ze netjes hun ronde vorm krijgen. Ik wil nog steeds wachten met bouwen tot de feestdagen.

Alleen in Doosje 6 zitten bij mij vier velgen en vier banden. Wat overeenkomt met bijvoorbeeld de video review van Sariel. Als ik echter in de handleiding kijk dan moet er ook een zakje "6" zijn?
[Afbeelding]

Ik heb de andere dozen nagekeken maar ik heb nergens het zakje "6" zoals op de foto. In de review van Sariel komt dat zakje ook niet naar voren. Ik zie ook zo 1-2-3 niet het naambordje "Sian" wat je na het bouwen van het model in elkaar moet zetten.

Concrete vraag: mis ik zakje "6" of bestaat dat zakje niet en zijn het de onderdelen die je in Stap 5 (en eerder?) over hebt gehouden?
:D GMTA Vandaag is die van mij ook binnen gekomen. Ook icm enkele bol.com bonnen mezelf kado gedaan voor onder de boom. Zin an! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05Cfia_pcCxNh03zhIf_37RXZhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tIxBPJ3UErbtli6oQ67FF3O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 07-12-2020 22:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 21:06
JeroendeGroot schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:38:
Wat me nu is overkomen had ik echt nooit verwacht bij een S@H bestelling. Ik heb de Barracuda Bay inclusief de Charles Dickens promotie besteld en nu is 75292 bezorgd. Het label klopt wel op de doos. Jammer dat lego geen factuur in de doos stopt... morgen maar eens achteraan bellen en kijken of het opgelost kan worden.
S@H stuurt de factuur altijd per post en krijg je een paar dagen later.

En succes met de dooswissel
Pagina: 1 ... 22 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .