Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.849 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:28
almightyarjen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:42:
Wellicht is het een leuk idee dat Lego elk jaar een minifig van een bekend persoon uitbrengt; iemand die wat heeft betekent voor de samenleving oid. Neem een Elon Musk, daar zou wel interesse in zijn. Ik bedenk me nu wel dat daar gelijk politiek aan kan kleven en daar wil Lego zich verre van houden. Of commentaar vanuit BLM dat er te weinig gekleurde bekende personen als minifig uitkomen. Neh laat maar, dit wordt niets :')
Ik denk dat Elon Musk iets te controversieel is voor een minifigure: https://interestingengine...ial-and-surprising-tweets :P

Sowieso is het met nog levende of recent overleden personen altijd lastig, je weet niet welke lijken er nog uit de kast vallen. Ik kan me zo snel ook geen minifig voor de geest halen van iemand die nog leeft (of levend was tijdens het uitbrengen van de minifig), alleen bij de Women of NASA set.

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:09
Heb een 8461 gehaald. Wat voor spul gebruiken jullie dan om de stickers eraf te halen? Ga voor aftermarket stickers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Beavbusi schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:47:
Heb een 8461 gehaald. Wat voor spul gebruiken jullie dan om de stickers eraf te halen? Ga voor aftermarket stickers.
nailpolish-remover/aceton van uit nagellak kastje van vriendin

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:54:
[...]

nailpolish-remover/aceton van uit nagellak kastje van vriendin
Is aceton wel een goed idee? Dat lijkt mij veel te agressief voor kunststof?

YouTube: Putting a Rubik's Cube & Lego bricks in Acetone. What Happens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MartijnS72 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:01:
[...]

Is aceton wel een goed idee? Dat lijkt mij veel te agressief voor kunststof?

YouTube: Putting a Rubik's Cube & Lego bricks in Acetone. What Happens?
moet ze er ook niet laten zwemmen in aceton, beetje op doekje om lijmresten te verwijderen, heb er geen issues mee ondervonden. gewoon met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 09:24

Scighera

swim-bike-run

Aceton is heel agressief. Lijm van stickers wordt ook zacht van wasbenzine en dat is minder agressief.

Aceton is vooral goed in inkt oplossen, wasbenzine in het oplossen van stickerlijm en vet

www.triathlete.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:37
Eindbaas Fuego zwaait nog even. Leuke vliegtuig build trouwens. Jack heeft zelfs een flexibele capuchon en een pet met haar.
Jammer dat zo'n unieke (non-brand) serie binnenkort stopt. Niet alle sets waren naar mijn smaak (en sticker-heavy), maar het thema (monster/zombie/punk-ish/alternatieve dimensie) en de kleurstellingen zijn tof. Ik denk nog steeds dat de dozen in eerste instantie weinig kinderen aanspraken. Zelfs ík vind het onduidelijk wat er nu precies in zit, zonder de verpakking van alle kanten te bestuderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8t8HzkJ9oESLHsHakoJmsmEIuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyE9bdweKPnHKUDXVl0SNN27.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:33
geekeep schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:14:
Eindbaas Fuego zwaait nog even. Leuke vliegtuig build trouwens. Jack heeft zelfs een flexibele capuchon en een pet met haar.
Jammer dat zo'n unieke (non-brand) serie binnenkort stopt. Niet alle sets waren naar mijn smaak (en sticker-heavy), maar het thema (monster/zombie/punk-ish/alternatieve dimensie) en de kleurstellingen zijn tof. Ik denk nog steeds dat de dozen in eerste instantie weinig kinderen aanspraken. Zelfs ík vind het onduidelijk wat er nu precies in zit, zonder de verpakking van alle kanten te bestuderen.

[Afbeelding]
Hidden Side is 100% zeker gefaald door de vreemde boxart. Bij normale Lego dozen is in één blik duidelijk wat je koopt, terwijl hier vaak een nadere inspectie van de voorkant niet eens voldoende is.

Helaas maakt dit de kans dat we ooit weer originele thema's gaan zien een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 20:11

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik denk dat de dependency op een smartphone app op niet persee geholpen heeft. Persoonlijk vind ik eigenlijk elk kind wat kwa leeftijd dit soort lego sets zou krijgen van mij, te jong om structureel veel met een smartphone bezig te zijn. En je weet als ouder dat als je dit spul geeft dat het gezeur om een smartphone er niet minder van wordt.

Neemt niet weg dat het wel een grappig thema is, heb de oudste in dr schoen zo'n polybag gegeven met dat stuntskelet en een kanon, erg grappig en origineel

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:44
Gim schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:46:
[...]
Dat classic spacefig setje was leuk :) Maar die oranje spacefig ga ik dan weer niet najagen :P Wat je zegt, ieder z'n ding.
Ik denk dat je met wat geduld dat boek wel kan vinden voor een zachtere prijs. Nu is het inderdaad te duur als je alleen voor de minifig gaat.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:17
Ik ben bang dat ik de ijsbaan niet te pakken ga krijgen. Alle dingen die nog op mijn lijstje staan gaan die 150 euro niet aantikken en daarnaast zijn ze allemaal niet meer beschikbaar (krans, kerstballen) :(

Dus mocht iemand de ijsbaan dubbel krijgen of voor 15-25 euro weg willen doen, je weet de PM te vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
SunnieNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:18:
Dus mocht iemand de ijsbaan dubbel krijgen of voor 15-25 euro weg willen doen, je weet de PM te vinden :)
Ik denk dat de prijs op MP eerder 15+25 euro wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27
SunnieNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:18:
Ik ben bang dat ik de ijsbaan niet te pakken ga krijgen. Alle dingen die nog op mijn lijstje staan gaan die 150 euro niet aantikken en daarnaast zijn ze allemaal niet meer beschikbaar (krans, kerstballen) :(

Ik denk dat heel veel mensen in hetzelfde schuitje zitten. In 2018 en 2019 heb ik gewacht met aankopen om zowel de kerst promo van het Black Friday weekend, als de kerst promo van december te kunnen krijgen met aankopen. Dit keer heb ik nog wel iets gekocht tijdens het VIP weekend zodat ik in ieder geval beide promo's kreeg, maar nu alle sets van mijn wensenlijst tijdelijk uitverkocht zijn heb ik niks om te kopen voor die ijsbaan promo! :X

Gelukkig nog wel gisteren op tijd op BOL de Ideas set Central Perk kunnen scoren voor net onder de €50. Die ontbrak nog in mijn collectie en dat was een prima prijs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kapoen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:27:
[...]

Ik denk dat je met wat geduld dat boek wel kan vinden voor een zachtere prijs. Nu is het inderdaad te duur als je alleen voor de minifig gaat.
Stiekem is het echt een hartstikke leuk boek om in te bladeren. :) Voor mij is de oranje minifig slechts een bonus. Ben je een minifig-fetishist dan is het boek eigenlijk een must-have.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:04

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:48:
[...]
Makkelijk praten nu, de set die ik op het oog had was reeds verkocht.
Oftewel dat wordt Marktplaats toch weer in de gaten houden tot er een LEGO Racers Williams F1 Team Racer (8461) te koop komt. Die tweedehands set welke me net voorbij is geglipt was wel aantrekkelijk: doos, boekjes en niet vergeeld voor 120 euro. Uiteindelijk weggegaan voor 150 euro. Stickers waren niet meer netjes (maar dat was te verwachten) maar ik ben niet erg anti replica stickers dat dat een deal breaker was. Maar goed, helaas....

Wat doe je dan als je een set misloopt en je jezelf zielig vindt... :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8bBJLpu8Jy4WuWBzIf1fUYJB.jpg

BOL.com had deze set nu voor €257,97. Niet de beste deal maar ik had nog voor €100,- aan Bol.com bonnen liggen dus in de portemonnee voelt deze set maar voor €157,97 wat erg nice is :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:30
FeaR schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:07:
[...]

Oftewel dat wordt Marktplaats toch weer in de gaten houden tot er een LEGO Racers Williams F1 Team Racer (8461) te koop komt. Die tweedehands set welke me net voorbij is geglipt was wel aantrekkelijk: doos, boekjes en niet vergeeld voor 120 euro. Uiteindelijk weggegaan voor 150 euro. Stickers waren niet meer netjes (maar dat was te verwachten) maar ik ben niet erg anti replica stickers dat dat een deal breaker was. Maar goed, helaas....

[Afbeelding]

BOL.com had deze set nu voor €257,97. Niet de beste deal maar ik had nog voor €100,- aan Bol.com bonnen liggen dus in de portemonnee voelt deze set maar voor €157,97 wat erg nice is :)
Stickers uit die periode zijn sowieso ruk. Als iemand zegt originele te hebben, dan liggen ze verkruimeld in de doos of onder het model.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Señor Sjon schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:19:
[...]
Stickers uit die periode zijn sowieso ruk. Als iemand zegt originele te hebben, dan liggen ze verkruimeld in de doos of onder het model.
Is mij bekend. Er wordt wel meer gevraagd voor sets met nog de originele stickers op vel. Heb ik absoluut niet de meerprijs voor over. Nu ik dit zo typ snap ik ook de drang niet om de originele doos er bij te hebben, die gaat toch de zolder op. Zal wel iets met gevoel/idee zijn om alles zo compleet mogelijk te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
[Afbeelding]

Nice! Nog steeds een goede prijs. Ik ga eerst Ducati, Land Rover en Bugatti bouwen (in die volgorde). Als dat naar meer smaakt, dan komt de Sian er denk ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:06

Zat deze in een lego omdoos met daar omheen nog een bol.com doos? Ga uit van wel maar vraag het even voor de zekerheid.

Overigens heb ik twee 8461's (Don't ask, Weet zelf ook niet meer waarom) en het begint hier steeds voller te raken, Zal je binnenkort een PM sturen als ik het niet vergeet en ze beide bekeken heb want ze zitten beide momenteel in opslag.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sato schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:18:
[...]
Zat deze in een lego omdoos met daar omheen nog een bol.com doos? Ga uit van wel maar vraag het even voor de zekerheid.
Jazeker :) Wel een te grote omdoos, maar opgevuld met karton. Karton dat eerst behoorlijk summier leek maar de job toch gedaan heeft. Ik zou de box als mint beschouwen.
Overigens heb ik twee 8461's (Don't ask, Weet zelf ook niet meer waarom) en het begint hier steeds voller te raken, Zal je binnenkort een PM sturen als ik het niet vergeet en ze beide bekeken heb want ze zitten beide momenteel in opslag.
Als jij mij t.z.t. die DM stuurt vraag ik nergens om :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:52
Voor het verwijderen van stickerresten gebruik ik altijd lampenolie. Kan de lego niet aantasten, stinkt niet zoals wasbenzine, aceton of aanverwante zaken, en is net zo effectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 16:44
SnoeiKoei schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:32:
[...]

Stiekem is het echt een hartstikke leuk boek om in te bladeren. :) Voor mij is de oranje minifig slechts een bonus. Ben je een minifig-fetishist dan is het boek eigenlijk een must-have.
Ik heb veel Lego gerelateerde boeken om stiekem in te bladeren O-)
Ook meerdere van de voorgangers van het nieuwe minifig naslagwerk.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-10 12:53
Afbeeldingslocatie: https://www.stonewars.de/wp-content/uploads/2020/11/lego-71029-minfiguren-serie-21-3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.stonewars.de/wp-content/uploads/2020/11/lego-71029-minfiguren-serie-21-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.stonewars.de/wp-content/uploads/2020/11/lego-71029-minfiguren-serie-21-1.jpg

Van Stonewars de.

[ Voor 5% gewijzigd door Loader op 01-12-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:33
De Azteken-krijger, space police en centaur zien er goed uit! Jammer alleen dat Lego hier geen complete thema's of sets omheen bouwt.

Ach ja, we hebben ook vanuit het niets twee piraten sets gehad, wie weet wat de toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:09
Stickervel voor de Williams racer is binnen. Nog niet alles kunnen checken op volledigheid. Wel doos + boekje + oude stickervel met nog 3 stickers erop. Wel grappig :D

Nu zijn er natuurlijk wel een aantal witte stenen een beetje vuil of vergeeld of iig niet helemaal meer als nieuw. Niet gek natuurlijk van een set van 20 jaar oud. Wat kan ik hier aan doen? Dat bleken kan alleen in de zomer toch?

Ik ga binnenkort aan de slag met lampenolie om iig de oude stickers eraf te halen.

EDIT: Wat zijn leuke sets voor een 3 en een 6 jarige lego fanaat ? Wil een leuk, niet te duur setje meenemen voor de kinderen van een maat van me.

[ Voor 13% gewijzigd door Beavbusi op 02-12-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:28
Beavbusi schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:32:
Nu zijn er natuurlijk wel een aantal witte stenen een beetje vuil of vergeeld of iig niet helemaal meer als nieuw. Niet gek natuurlijk van een set van 20 jaar oud. Wat kan ik hier aan doen? Dat bleken kan alleen in de zomer toch?
Voor bleken: wachten tot voldoende zonkracht in het voorjaar, of met UV-lampen aan de slag.
Als je terugzoekt in dit topic of op YouTube kun je er veel informatie over vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Tc99m op 02-12-2020 10:49 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 17:05

Goverman

not loaded

Ik vind die imker, vliegtuigjongen, viooljongen en centaur wel mooi. Het lieveheersbeestje en hondje zullen bij mijn dochter wel favoriet zijn.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Goverman Ik zou eerder denken dat het een vliegtuigmeisje is. Al is het natuurlijk tegenwoordig niet meer netjes om zelf een gender aan iemand toe te kennen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

JeroenE schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:19:
@Goverman Ik zou eerder denken dat het een vliegtuigmeisje is. Al is het natuurlijk tegenwoordig niet meer netjes om zelf een gender aan iemand toe te kennen :+
I stand corrected: vliegtuigpersoon (M/V/O) :+

Maar zelfs dan vind ik deze minifig nog wel leuk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Goverman op 02-12-2020 11:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:54

D75

Korea air gebruikt Lego om de corona maatregelen uit te leggen...

https://simpleflying.com/korean-air-boeing-777-filters-lego/

Staan 2 filmpjes in

[ Voor 8% gewijzigd door D75 op 02-12-2020 13:43 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hmm, zie ik daar nou Tom Hanks uit Cast Away? Inclusief flessenpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
D75 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:43:
Hm, ik vind het er meer uit zien als bouwsteentjes en niet als Lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 16:09
Gim schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:18:
[...]

Lego hanteert dan ook de uitspraak: "Beter goed gejat dan slecht bedacht" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 16:25
Mijn Lamborghini is ook net aangekomen uit de UK (voor 199 pond van Amazon UK). Ze hebben bij Amazon wel hun best gedaan qua inpakken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrRdO_roODK7MOPtUjm91VYX-Y8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESNzQyFrnhSYsfhahUNxzB1V.jpg?f=fotoalbum_large

2 omdozen waarvan de binnenste ook nog in bubbel plastic zat :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 05-10 22:05

almightyarjen

When does the hurting stop?

D75 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:43:

https://simpleflying.com/korean-air-boeing-777-filters-lego/

Staan 2 filmpjes in
Wat een tenenkrommende slechte stop motion voor een professioneel bedrijf :X

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Sv3n schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:45:
Mijn Lamborghini is ook net aangekomen uit de UK (voor 199 pond van Amazon UK). Ze hebben bij Amazon wel hun best gedaan qua inpakken:

2 omdozen waarvan de binnenste ook nog in bubbel plastic zat :)
Vraag me haast af of je niet kan aangeven dat ze de boel niet zo hoeven in te pakken, ik heb de dozen van de GT3RS en Chiron ook gewoon bij het oud papier gedaan (heb er zelf geen ruimte voor, en de extra waarde bij resale is irrelevant als je die dingen niet gaat doorverkopen), dus vind t dan nogal verspilling om twee omdozen en een laag bubblewrap te gebruiken om oud papier netjes te houden..

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
vectormatic schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:55:
[...]

Vraag me haast af of je niet kan aangeven dat ze de boel niet zo hoeven in te pakken, ik heb de dozen van de GT3RS en Chiron ook gewoon bij het oud papier gedaan (heb er zelf geen ruimte voor, en de extra waarde bij resale is irrelevant als je die dingen niet gaat doorverkopen), dus vind t dan nogal verspilling om twee omdozen en een laag bubblewrap te gebruiken om oud papier netjes te houden..
Erm, de doos is deel van de waarde en zeker bij dit soort collectors items of series. Ik heb ooit de SSD mogen ontvangen in een enkel laagje van de dunste bubbeltjeswrap bij bol.com. Needless to say, die kwam gemangeld aan. Die heb ik retour gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

almightyarjen schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:51:
[...]

Wat een tenenkrommende slechte stop motion voor een professioneel bedrijf :X
Hebben ze jou niet benaderd hiervoor?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:00:
[...]

Erm, de doos is deel van de waarde en zeker bij dit soort collectors items of series. Ik heb ooit de SSD mogen ontvangen in een enkel laagje van de dunste bubbeltjeswrap bij bol.com. Needless to say, die kwam gemangeld aan. Die heb ik retour gestuurd.
Ik zie zelf die waarde dus niet echt. Ik heb zelf al nauwelijks ruimte voor de lego zelf, dus dozen op een ereplekje zetten is er voor mij niet bij. Daarnaast resell ik maar nauwelijks, en zeker deze sets zijn blijvertjes.

En waarde... Ik heb de dozen van de Chiron en GT3RS zowel hier als op marktplaats aangeboden, 0,0 interesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:39

QuattroNL

It is I.

vectormatic schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:05:
[...]
En waarde... Ik heb de dozen van de Chiron en GT3RS zowel hier als op marktplaats aangeboden, 0,0 interesse.
Had ik dat eerder geweten/gezien, had de doos van de Chiron heel graag willen hebben.
Ik heb 'm namelijk 2e hands zonder doos gekocht en wil alles altijd graag compleet hebben, voor het geval ik 'm ooit (als ik 80 ben ofzo) doorverkoop....en ook voor de heb :9

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
vectormatic schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:05:
[...]

Ik zie zelf die waarde dus niet echt. Ik heb zelf al nauwelijks ruimte voor de lego zelf, dus dozen op een ereplekje zetten is er voor mij niet bij. Daarnaast resell ik maar nauwelijks, en zeker deze sets zijn blijvertjes.

Waren ze toen nog te koop? Dan kopen mensen hem vaak compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:15:
[...]

Waren ze toen nog te koop? Dan kopen mensen hem vaak compleet.
De Chiron wel, de GT3RS niet meer. Was geloof ik begin dit jaar in een opruimronde voor een verhuizing.

Ik had ook wel gedacht dat mensen als @QuattroNL interesse zouden hebben, maar ik heb ze denk ik twee weken online gehad, met 0 reactie.

Dus ja, theoretisch hebben ze waarde, en ik heb zelf ook liever een mooie doos om uit te pakken, maar in de praktijk... zolang de inhoud maar ongeschonden is ga ik me er niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

magic_nl schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:01:
[...]

Hebben ze jou niet benaderd hiervoor?
Haha nee. Er zijn mensen die dat veel beter kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:39

QuattroNL

It is I.

vectormatic schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:19:
[...]
De Chiron wel, de GT3RS niet meer. Was geloof ik begin dit jaar in een opruimronde voor een verhuizing.
Ah duidelijk, ik heb de Chiron pas sinds de zomer in huis dus gewoon pech gehad dus.
Ik had ook wel gedacht dat mensen als @QuattroNL interesse zouden hebben, maar ik heb ze denk ik twee weken online gehad, met 0 reactie.
Lastige is dat je natuurlijk allerlei sites in de gaten moet houden. Op MP kan je een alert op een zoekopdracht zetten, hier niet (vziw), dus Lego ad's hier zie ik bijna nooit, tenzij ik er per ongeluk een keer op zoek.

Ach ja, first world problems 8)

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

almightyarjen schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:24:
[...]

Haha nee. Er zijn mensen die dat veel beter kunnen!
Logisch ook, er zit geen trein in heh... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JeroenE schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:19:
Who cares, ze vieren gewoon allemaal carnaval. Zij wel. :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Nogmaals deze post:

Een tweaker zou voor mij proberen dit te doen maar helaas is het niet gelukt, ben al blij dat hij het geprobeerd heeft.

Wie is er van plan om naar Lego Store in Utrecht te gaan?

Het zit zo, ze hebben daar zo'n bak waar je eigen minifigure kan bouwen. Maar vanwege corona kan dat niet meer en hebben ze figuren samengesteld waaruit je kunt kiezen. Nu zou ik er een paar willen.

( alleen vanwege corona en omdat ik voor mijn ouders zorg, is het voor mij niet veilig om een uur in de trein te zitten en onder andere mensen te begeven in krappe ruimte )

Dus mocht er iemand gaan, kun je dan paar voor mij meenemen? En dan met de post naar mij opsturen?

Ik wil best vooraf betalen.

Ik heb geen idee hoe ik hier afbeeldingen kan plaatsen. Kan ik wel via dm sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
Hmm, heb net de code voor de vip keychain gekocht.60 dagen geldig, maar moet er wel wat te bestellen komen haha. Even niet op zitten letten, maar verwacht de bonsai en/of bos bloemen in januari dan.
Via bricklink komt de kerstkrans waarschijnlijk. Wel vanwege verzendkosten aan de prijs. Maar goed. Vind hem erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:19
Gim schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:18:
[...]

Eerste waar ik ook aan dacht, maar ipv een kreeftje had er dan Wilson bij moeten zitten. Is natuurlijk zo te fixen met een Lego balletje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
AppieNL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:08:
[...]

Eerste waar ik ook aan dacht, maar ipv een kreeftje had er dan Wilson bij moeten zitten. Is natuurlijk zo te fixen met een Lego balletje.
Wilson en evt een 2x1 blokje met fedex erop 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://www.bd.nl/oss-e-o...s-nu-al-in-lego~aafe6986/

^- artikeltje over de eerder gedeelde bootjes van de 'masters'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Loader schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:11:
Nogmaals deze post:

Een tweaker zou voor mij proberen dit te doen maar helaas is het niet gelukt, ben al blij dat hij het geprobeerd heeft.

Wie is er van plan om naar Lego Store in Utrecht te gaan?

Het zit zo, ze hebben daar zo'n bak waar je eigen minifigure kan bouwen. Maar vanwege corona kan dat niet meer en hebben ze figuren samengesteld waaruit je kunt kiezen. Nu zou ik er een paar willen.

( alleen vanwege corona en omdat ik voor mijn ouders zorg, is het voor mij niet veilig om een uur in de trein te zitten en onder andere mensen te begeven in krappe ruimte )

Dus mocht er iemand gaan, kun je dan paar voor mij meenemen? En dan met de post naar mij opsturen?

Ik wil best vooraf betalen.

Ik heb geen idee hoe ik hier afbeeldingen kan plaatsen. Kan ik wel via dm sturen.
nofi - waarom bestel je niet bij minifiguurtjes.nl (?) of klik je iets via BL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
himlims_ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:02:
[...]

nofi - waarom bestel je niet bij minifiguurtjes.nl (?) of klik je iets via BL?
Omdat het uit de ' bouw je eigen minifiguur ' bak komt. Het is geen CMF .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Loader schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:32:
[...]

Omdat het uit de ' bouw je eigen minifiguur ' bak komt. Het is geen CMF .
maar wat maakt dat dan anders? ik begrijp het niet - niet vervelend bedoeld hoor! ik zou zo ophalen mocht in de buurt zitten. vraag me gewoon af wat het anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
himlims_ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:00:
[...]

maar wat maakt dat dan anders? ik begrijp het niet - niet vervelend bedoeld hoor! ik zou zo ophalen mocht in de buurt zitten. vraag me gewoon af wat het anders is.
Het is ook niet vervelend bedoeld. 1 van die figuren is een vrouw met badpak, en die heeft een zwembad om in vorm van eend. Die zwembad is nergens te krijgen. Ik had al op bricklink en bij b&p gekeken. Daar wou ik 3 van hebben.

En ander figuur heeft taart in hand met gekleurde spiksels erop.

Een vrouw met bepaalde opdruk op t-shirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 16:09
Loader schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:14:
[...]

Het is ook niet vervelend bedoeld. 1 van die figuren is een vrouw met badpak, en die heeft een zwembad om in vorm van eend. Die zwembad is nergens te krijgen. Ik had al op bricklink en bij b&p gekeken. Daar wou ik 3 van hebben.

En ander figuur heeft taart in hand met gekleurde spiksels erop.

Een vrouw met bepaalde opdruk op t-shirt.
Waarschijnlijk bedoel je deze zwemband uit de Batman minifig series 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muFviTmhVfQSbRnJqsGh3lX4QtA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UtyHH7hpurJf4X2KVbAri3CV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
chrisO schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:20:
[...]

[Afbeelding]
Maar dan roze met blauwe snavel.

https://gyazo.com/ec972bc1086a1b5a2884643b89d281ab

[ Voor 5% gewijzigd door Loader op 03-12-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:20:
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/110/28421pb03.png
https://www.bricklink.com...:%22NL%22,%22iconly%22:0}

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/220/28421pb04.png
https://www.bricklink.com...:%22NL%22,%22iconly%22:0} <- roze

[ Voor 32% gewijzigd door himlims_ op 03-12-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
Zoiets. Maar in de lego store kun je 3 voor 7 krijgen.em dat is met figuur erbij. Als je dat via bl moet kopen ben je veel meer kwijt

Die advertenties was paar dagen geleden nog niet op bl. Ik had al lopen zoeken. Maar ze vragen vanaf 1.70 en dat is zonder minifiguur.

Het is ook niet de bedoeling dat iemand speciaal voor mij heen gaat, alleen als je toch al van plan bent om te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Loader op 03-12-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Loader schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:28:
[...]

Zoiets. Maar in de lego store kun je 3 voor 7 krijgen.em dat is met figuur erbij. Als je dat via bl moet kopen ben je veel meer kwijt
holy crap; duitsland euro 26,- duur stukje plastic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

@Loader Mis ik iets of is deze ook wat je zoekt?
https://store.bricklink.com/UBS?itemID=226050764#/shop
Die hebben er (momenteel) 8 op voorraad voor 2,07€/stuk.

- had je edit niet gezien

[ Voor 5% gewijzigd door roeleboel op 03-12-2020 15:04 ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
roeleboel schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:03:
@Loader Mis ik iets of is deze ook wat je zoekt?
https://store.bricklink.com/UBS?itemID=226050764#/shop
Die hebben er (momenteel) 8 op voorraad voor 2,07€/stuk.

- had je edit niet gezien
Dat is wel veel geld voor 1 klein plastic ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

volgens mij was deze nog niet langs geweest;

die lepel onder de cel :+ en het 'stelen van de donuts' _/-\o_

@meesje

[ Voor 21% gewijzigd door himlims_ op 03-12-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
himlims_ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:14:

[YouTube: LEGO Police Station 10278 | Designer Video Modular Series 2021!]

Moest de designer nu echt dezelfde kleding aan hebben als de verkoper in de kiosk......
Wat had de designer aan in het filmpje van de Sesamstraat set? Een Pino pak? :)

Verder wel een hele mooie set!

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 03-12-2020 16:40 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:52
Zo, het rechter gebouw van de bredere assembly square is ook klaar! Daar ben ik ook al met de binnenkant aan de slag geweest.
Nu heb ik aan de rechterkant om de hoek nog ruimte om een klein gebouwtje te maken (12x14), met de onderdelen die ik over heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N26c9dMg_Bz66dbeKpNmPKZnAOA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b8JaNNTbo0Fek44x4GNO9svi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoQT7ClZCTD_bbUHyeZRzO9X0pI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9n9eFuYEpMLy8o0PeubMJfM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzHd3-jJeEKByDglvxGL4lf8ztU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZKzzRu5QCvRrWalutw8raPF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9QySDuUjo8vGcCNjvYsc7BuA3o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4kBasNCNiDbzssc3JbYhu7N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPLC0U1VRTejWgkfa8bgeCGcJ9k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UvpGycJcDIm7lH8xfhbpXyXs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-q2Q7TGcX7HhNdqMFOkQnsrc9UA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ufoVPqTOaTdZzIPNOfxcBzCw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oc712CZK1mXtNI556Mfh0ISn77M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBKsSfyZY2AJKkkwSmr41J4J.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

himlims_ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:14:

[YouTube: LEGO Police Station 10278 | Designer Video Modular Series 2021!]

De eerste foto werd ik niet warm van, maar ik moet zeggen: ik vind hem toch erg leuk met die zijkanten erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:06
Is dat een nieuw onderdeel vooraan bovenop de neus? Soort extensie stuk voor het allerkleinste al bestaande paneel onderdeel. (Welke in het zwart bij de wielkast aan de voorzijde is gebruikt.)

Heb het nog nooit gezien namelijk maar misschien dat het al in een technic set van dit jaar zat.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:30

GeeBee

Oddball

Een aardig modelletje.
Sowieso dat kleine panel in de motorkap (volgens mij een compleet nieuw onderdeel) en de gele haake verbinding (44809) net achter de kabine. Die gaan duur worden :)
En natuurlijk de banden _/-\o_

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 18:44
Jakkus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:41:
Zo, het rechter gebouw van de bredere assembly square is ook klaar! Daar ben ik ook al met de binnenkant aan de slag geweest.
Nu heb ik aan de rechterkant om de hoek nog ruimte om een klein gebouwtje te maken (12x14), met de onderdelen die ik over heb.
Poehee die is wel heel erg groot zo hoor... de normale variant past iets beter in de hele setting vind ik. Dat gezegd wel impressive :)

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aAcN6hL.jpg

niiice :P meer plaatjes

@Jakkus erg gaaf gedaan - voelt ineens stuk 'amerikaanser' aan vanwege de breedte; dat maat het wel mogelijk om grotere ramen/glas te gebruiken (waardoor je van buiten de binennkant beter kunt zien). Maar weet niet hoe handig dat te doen is wanneer het gebouwd is :)

[ Voor 51% gewijzigd door himlims_ op 04-12-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Hahahahahaha..... COOOOOOOL! 8) :+

Technic + Ghostbusters; twee interesses gecombineerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

himlims_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:58:
[YouTube: Who you gonna crawl?]

[Afbeelding]

niiice :P meer plaatjes

@Jakkus erg gaaf gedaan - voelt ineens stuk 'amerikaanser' aan vanwege de breedte; dat maat het wel mogelijk om grotere ramen/glas te gebruiken (waardoor je van buiten de binennkant beter kunt zien). Maar weet niet hoe handig dat te doen is wanneer het gebouwd is :)
Heel cool gedaan :D Van welk model is dat onderstel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SnoeiKoei schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:13:
[...]

Heel cool gedaan :D Van welk model is dat onderstel?
Lego Ecto-1 (10274) sitting on top of the 4x4 X-treme Offroader (42099), sporting rims from the Rough Terrain Crane (42082) - beschrijving YT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

himlims_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:14:
[...]

Lego Ecto-1 (10274) sitting on top of the 4x4 X-treme Offroader (42099), sporting rims from the Rough Terrain Crane (42082) - beschrijving YT
My bad, zover had ik niet eens gekeken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Gezien de box lijkt het dat Lego de nieuwe Technic Ferrari een 18+ label gaat geven. Ik weet het, het is marketing, maar ik vind het wel een beetje overdreven.
https://www.brickfanatics...o-more-technic-2021-sets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:25

1Kb

Het deense steentje heeft de nieuwe ferrari technic ook al voor pre-order.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Jakkus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:41:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Gaaf, heb je die gemaakt met 2x de originele set? Of met meer steentjes?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hier nog een leuke aanpassing van set :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dwmizctep4361.jpg

meer hiervan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
@himlims_ Het zou wel kunnen, op zich is het niet moeilijk. In dit stuk passen precies drie ramen van 4 studs breed met daartussen en daaromheen steeds 2 studs aan muur. Ik heb alleen niet genoeg ramen om dat te doen ;) Ik zou evt. ook de donkerrode 2x2x2-dakpannen kunnen vervangen voor witte raampjes.

@dr86 Ja, ik heb twee keer de originele set gebruikt, en ik hou nog een berg steentjes over. Wel heb ik een paar onderdelen van mezelf toegevoegd:
-2 of 3 keer 1x1 steen zwart
-1 keer 1x3 steen zwart
-1 keer 2x2 plaat wit
-2 keer 2x2 dakpan donkerblauw (voor de etalage van de bakker, die had ik tot mijn verbazing nog liggen!).

[ Voor 6% gewijzigd door Jakkus op 04-12-2020 11:15 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Jakkus zit je toevallig in de buurt van oss? heb nog wel een handje raampjes als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@himlims_ Bedankt voor het aanbod, erg aardig van je! Ik zit alleen aan de andere kant van het land, in Noord-Oost Groningen. Net niet in de buurt dus :p
Ik heb zelf ook nog wel wat raampjes liggen. Ik ga er nog even over nadenken wat ik doe :)

[ Voor 22% gewijzigd door Jakkus op 04-12-2020 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

himlims_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:16:
@Jakkus zit je toevallig in de buurt van oss? heb nog wel een haffel raampjes als je wilt
FTFY

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ben totaal neit thuis in de treintjes/power/blutooth functies, mijn vriendin wil haar harry treintje rondjes om de kerstboom laten rijden (leuk). Ik kom er alleen niet helemaal uit welke power/motor fucnties en onderdelen nodig heb. iemand die me het juiste perron kan laten zien? :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 22:03
himlims_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:38:
ben totaal neit thuis in de treintjes/power/blutooth functies, mijn vriendin wil haar harry treintje rondjes om de kerstboom laten rijden (leuk). Ik kom er alleen niet helemaal uit welke power/motor fucnties en onderdelen nodig heb. iemand die me het juiste perron kan laten zien? :X :+
Bij de kersttrein staat instructies hoe om te bouwen met power en welke onderdelen je dan nodig hebt zelfs verschillende opties.
Is dat niet bij de HP treinen t geval toevallig en dat je deze instructies geskipped hebt?

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
offtopic:
Dat was ook mijn droom maar dat ging me te veel geld kosten dus heb ik het maar gelaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
Wbt de kerst trein kun je de nieuwere power set ook gewoon gebruiken met die instructies. Dat heb ik hier gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Kijk een hier.
Je hebt dus een PU hub en motor nodig. Een controller is niet perse nodig, je kunt ook de PU app gebruiken.
Voor het motoriseren van de Kersttrein heb ik destijds via MP een setje gekocht van controller/motor/hub voor 35 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 04-12-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kijk hier maar eens voor alle uitleg die je nodig hebt :) Er zijn nl. meerdere manieren om hem te motoriseren. Wordt in onderstaande artikel op ingegaan. JANGBRICKS heeft er aandacht aan besteed.

Je kunt nl. PU gebruiken maar ook nog gewoon PF als je dat hebt liggen. Het gaat dan niet om een trein motor zoals bij de kersttrein maar een gewoon motortje.

http://thebrickblogger.co...he-lego-hogwarts-express/

[ Voor 21% gewijzigd door Gim op 04-12-2020 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Gim schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:45:
[...]

Kijk hier maar eens voor alle uitleg die je nodig hebt :) Er zijn nl. meerdere manieren om hem te motoriseren. Wordt in onderstaande artikel op ingegaan. JANGBRICKS heeft er aandacht aan besteed.

http://thebrickblogger.co...he-lego-hogwarts-express/
Als je de onderdelen nog niet in huis hebt, zou ik kiezen voor PU. Hoef je in ieder geval geen ir receiver in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:47:
[...]

Als je de onderdelen nog niet in huis hebt, zou ik kiezen voor PU. Hoef je in ieder geval geen ir receiver in te bouwen.
Ik geef alleen maar even de opties :) Ik weet niet hoeveel PU los kost en hoeveel PF los kost. Voor het zelfde geld heeft hij onlangs zo'n RC stunt racer of zo gekocht; dan heb je waarschijnlijk alles bij elkaar al. Maar hij heeft i.i.g. opties.

Als hij nog niks heeft aan power spul dan kan het handig zijn om te investeren in het nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@himlims_ Met onderstaande uitleg kan het niet fout gaan. ;)
https://gjbricks.com/lego...y-step-upgrade-set-75955/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Verwijderd @meesje dank je;
- 1x https://www.lego.com/nl-nl/product/medium-linear-motor-88008 (en dan iets met tandwieltjes frotten)
of
https://www.lego.com/nl-nl/product/train-motor-88011

+ 1x https://www.lego.com/nl-nl/product/hub-88009 - voor telefoon bediening

zo iets?

ik heb niets 'los liggen' wel een trein, maar die blijft in orginele staat (is met z'n IR remote)

//edit;
klein sommetje is 50 accu + 17 motor + 10 (BL) grof genomen 80euro ... koop wel een 2e hands werkende trein, en sloop die

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 04-12-2020 13:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jakkus schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:13:
@himlims_ Het zou wel kunnen, op zich is het niet moeilijk. In dit stuk passen precies drie ramen van 4 studs breed met daartussen en daaromheen steeds 2 studs aan muur. Ik heb alleen niet genoeg ramen om dat te doen ;)
Wat je wel kan doen is de smalle ramen omwisselen met de brede ramen van beide zijkanten (zoals ik eerder had geschreven ;) ). Je hebt dan inderdaad maar 2 brede ramen ipv 3. Als je dat wil heb je extra ramen nodig. Je kan met 2 brede ramen wel de verdeling maken van 4 breed 'baksteen', 4 breed raam, 4 breed baksteen, 4 breed raam, 4 breed baksteen

Ik vind het op zich goed geslaagd. Ik zag dat je de fontein toch hebt opgeschoven :P

De binnenkant ziet er ook al aardig uit, maar daar past hier en daar nog wel wat bij (al weet ik natuurlijk niet of je genoeg stenen hebt om daar iets nuttigs mee te doen).

De bakkerij ziet er zo al een stuk beter uit dan met die gang uit het voorbeeld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
himlims_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:51:
@Verwijderd @meesje dank je;
- 1x https://www.lego.com/nl-nl/product/medium-linear-motor-88008 (en dan iets met tandwieltjes frotten)
of
https://www.lego.com/nl-nl/product/train-motor-88011

+ 1x https://www.lego.com/nl-nl/product/hub-88009 - voor telefoon bediening

zo iets?

ik heb niets 'los liggen' wel een trein, maar die blijft in orginele staat (is met z'n IR remote)
88011 en 88009 zou ik doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:54:
[...]

88011 en 88009 zou ik doen!
@himlims_
Eens! Als je toch moet kopen dan zou ik voor het nieuwe gaan.

Ik weet niet hoe duur die onderdelen PU/PF allemaal los kosten nieuw/2e hands. Je kunt ook eens op Bricklink kijken of wat die onderdelen doen als onderdeel van een set. Kun je wat kosten afwegen.

Linksom of rechtsom je kunt niet echt fout gaan, behalve spul kopen en vervolgens toch niet gebruiken voor de trein. Dan ben je wel fout bezig :P

[ Voor 105% gewijzigd door Gim op 04-12-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@himlims_ Ik ben niet zo’n liefhebber van MP, maar voor (minder) dan de prijs van de hub (die nu bij Lego niet op voorraad is) kun je een setje kopen met 88009, 88011 en 88010 (controller). Dit was wel een jaar geleden. Hoe het aanbod nu is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

meesje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:59:
@himlims_ Ik ben niet zo’n liefhebber van MP, maar voor (minder) dan de prijs van de hub (die nu bij Lego niet op voorraad is) kun je een setje kopen met 88009, 88011 en 88010 (controller). Dit was wel een jaar geleden. Hoe het aanbod nu is, weet ik niet.
precies mijn gedachten; heb net klein sommetje gemaakt om die harry hogwards trein te motorizeren, de prijs van de losse onderdelen is bijna evenveel als een compleet gemotoriseerde trein. Denk niet dat er met kerst iets rond rijdt :+ als in; koop wel een 2e hands set, of wacht een mooie aanbieding af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@himlims_ Ik heb voor de kersttrein een keertje de vrachttrein (60198) gekocht. Dat was 'goedkoper' dan allerlei dingen los kopen (ik wilde ook een controller zodat ik mijn telefoon niet per se hoef af te staan aan mijn dochter) en extra rails.

Niet voor de MSRP natuurlijk, maar destijds her en der met leuke aanbiedingen wel te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@JeroenE
Bedankt! Inderdaad, het valt mee hoeveel extra ik nodig heb. Misschien is het zelfs leuk om één van de twee verdiepingen met grotere ramen te maken, en de bovenkant wel zo te houden.

En klopt, ik heb de fontein verplaatst. Ik vind het zelf inderdaad beter staan zo!

Pagina: 1 ... 21 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .