Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.845 views

Onderwerpen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Versaevel schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 06:57:
[...]

In mijn geval....... PURE NOSTALGIE *O*

Oftewel.... jeugdsentiment.

Mijn ouwe heer zei altijd, eerst de fabeltjeskrant en dan naar bed, later werd dat na de fabeltjeskrant tanden poetsen en als Sesamstraat afgelopen is ga je je nest in.

Nu nog wachten op een bouwwerk van Meneer de Uil
O-)
Zoiets als dit?

Afbeeldingslocatie: https://bouwsteentjes.info/wp-content/uploads/2020/08/MOC-LEGO-Meneer-de-uil.jpg

Het is dat ik het waarschijnlijk reteduur wordt om alle losse blokjes bij elkaar te kopen maar anders had ik het waarschijnlijk wel gemaakt voor mijn neefjes.

offtopic:
En ik kan nergens instructies vinden over welke blokjes gebruikt zijn ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Webgnome op 28-11-2020 07:17 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-10 17:42
Die zou ik idd graag willen maken :)
Waar die foto vandaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Versaevel schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:25:
Die zou ik idd graag willen maken :)
Waar die foto vandaan?
Klik er op zou ik zeggen ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:04
Eerste advent weekend dus de krans opbouwen. Hij lag hier gewoon in de lego store even terug 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PlieGJyjtfrzA1B4lR_eEoXfJU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHwOiqlDZZU0ZzqwxVtj93e4.jpg?f=fotoalbum_medium

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Is er van de Ducati 42107 eigenlijk ook een goede pimped versie? Ik zag wel iets op Rebrickable staan aan verbeteringen. Iemand er al iets mee geprobeerd? Aanraders?
caspervc schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:27:
Eerste advent weekend dus de krans opbouwen. Hij lag hier gewoon in de lego store even terug 😊

[Afbeelding]
Ik had eigenlijk niks met die krans, maar nu achteraf gezien is t eigenlijk best een leuk geslaagd setje. Nice :)

Zal neem ik aan (na kerst) nog wel terug op voorraad komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:03
Gim schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:11:
Is er van de Ducati 42107 eigenlijk ook een goede pimped versie? Ik zag wel iets op Rebrickable staan aan verbeteringen. Iemand er al iets mee geprobeerd? Aanraders?

[...]

Ik had eigenlijk niks met die krans, maar nu achteraf gezien is t eigenlijk best een leuk geslaagd setje. Nice :)

Jemig, ik wist niet eens dat er al moc’s zijn van de Ducati. In het filmpje van der Held zag ik dat door heel licht te blazen de motor al omvalt. Dus wellicht is dit een aanrader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:28

[Afbeelding]
Super leuk!

Volgens mij had LEGO niet verwacht dat dit zo’n populaire set ging worden. Hoop dat hij nog terug op voorraad komt, gisteren was hij zelfs helemaal verdwenen uit de shop!

scintillating

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:27
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:34:
[...]

Leuk! Ik wilde hem vorige week voor mijn vriendin bestellen als Sinterklaascadeau, maar toen was die online niet te verkrijgen helaas. Toen maar de Barracuda en boomhut voor mijzelf besteld, haha.
*kleine doos niet beschikbaar*
*koopt twee van de grootste dozen in de catalogus*

De logica zie ik niet meteen, maar ik vind het wel een prachtige/machtige aankoop _/-\o_
De arme leverancier die die doos naar jouw deur moet brengen... >:)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gim schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:11:

Chocolade kransjes en kerstverlichting zijn dan vaak de halve prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2021 16:40 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMq4piG3mwkp-PGRtH3iGy2fDWc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/82PNZT4HPuo3cSqjVbviOoyy.jpg?f=user_large

Drie gedaan, nog een set te gaan (Kylo Rens shuttle) :+

En als je even niet oplet... :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAEwshCRVZYrTyBe-FMJSCjOEQE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AFkYV2nAfgoPmnpBrAgUmQqV.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:40:
[...]

Jemig, ik wist niet eens dat er al moc’s zijn van de Ducati. In het filmpje van der Held zag ik dat door heel licht te blazen de motor al omvalt. Dus wellicht is dit een aanrader?
Toch je moet niet teveel naar de Held kijken. Hij lijkt t soms wel erg met LEGO (zelf) gehad te hebben. Deels zijn z'n punten natuurlijk wel terecht, maar sommige dingen worden ook wel zo vaak herhaald dat je er moe van wordt. Je zou haast vergeten dat een set toch leuk en cool is. En ja diverse sets zijn de volle prijs niet waard die LEGO ervoor durft te vragen, maar veel mensen betalen ook niet de LEGO prijs maar sterk gereduceerd elders :) En is de set niet perfect, maak hem zelf perfect :)

@meesje Over je tip heen gelezen. Bedankt. :) Bij Sariel zag ik t ook voorbij komen, dat de stand te licht is voor de motor. Held vond meen ik dat ie hoger moest zijn zodat het wiel kon ronddraaien. Inderdaad een goed punt om wat mee te doen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Gim op 28-11-2020 16:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:25:
[...]

Waarschijnlijk komt de bestelling in 2 keer. Eerst had ik het piratenschip besteld en een kleine duploset om het €200 item binnen te hengelen. Dag later bedacht ik me dat de boomhut ook wel leuk zou zijn. De bezorger heeft dus waarschijnlijk geluk.

Mijn backlog groeit zo wel snel. Gelukkig hebben we straks na de verhuizing veel meer ruimte. Kan ik eindelijk aan de Millennium Falcon beginnen die nu op zolder ligt. Die had ik net binnen toen we een kleine bleken te krijgen en dus een kamer voor de kleine nodig hadden.
Ik kan bevestigen dat de Barracuda een prima backlog set is, mijn exemplaar wacht ook al sinds afgelopen mei tot ik verhuis naar een grotere plek om op te bouwen :P En daar heeft ie gezelschap van de Assembly Square, Diner, Cargo Plane (oude Technic set), na Kerst ook nog Bookshop,...

Ik denk dat ik niet op zoek hoef te gaan naar een 2-onder-1 kap woning, maar direct een villa of zo. Dan ben ik tenminste zeker dat ik mijn backlog kan verwerken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:54
Work in progress: het assembly square breder maken :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8Rod14_8SqvfXv0kVISFMAADlI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Snq6gZY2aVJbh8KmocueIWXp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDI10_aObiZ2xX7Uk4ZQkDiidq8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIuRx2xt2bahCfwYPUJJJaIA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqVlWU84dvm-83aD-xb1eBBA_Dw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRboeHWPs9YsfDLPnlkOwz00.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding]
heb deze zojuist cadeau gekregen - we hebben model B gebouwd (met de kaarsen). Ik was positief verrast over het aantal 'extra/overtallige blokjes'. (misschien hebben we ergens een pagina overgeslagen).

Na controle, bleek dat het boekje enkele alternatieve builds demonstreerde; versie A-B-C-D. Deze zijn zonder specifieke stappen/instructies, maar via de voorbeeld afbeelding wel te herleiden.

Al met al positief verrast met deze set en bouw instructies. Via alie bestel ik meestal lampjes ("Led lego restaurant") ~6-8euro. Deze bleken prima te passen met de set, en geeft een sfeervolle indruk.

zal straks foto maken, maakt het wat duidelijker

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:04
himlims_ schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:20:
[...]

heb deze zojuist cadeau gekregen - we hebben model B gebouwd (met de kaarsen). Ik was positief verrast over het aantal 'extra/overtallige blokjes'. (misschien hebben we ergens een pagina overgeslagen).

Na controle, bleek dat het boekje enkele alternatieve builds demonstreerde; versie A-B-C-D. Deze zijn zonder specifieke stappen/instructies, maar via de voorbeeld afbeelding wel te herleiden.

Al met al positief verrast met deze set en bouw instructies. Via alie bestel ik meestal lampjes ("Led lego restaurant") ~6-8euro. Deze bleken prima te passen met de set, en geeft een sfeervolle indruk.

zal straks foto maken, maakt het wat duidelijker
Ja idd, wij hebben ook met de kaarsen gemaakt nu, voor advent. Met kerst bouwen we hem wel om tot een krans. En de kerstboom van vorig jaar erbij :)

Heb je trouwens een linkje voor het ali lichtfestival?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

caspervc schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:30:
[...]

Ja idd, wij hebben ook met de kaarsen gemaakt nu, voor advent. Met kerst bouwen we hem wel om tot een krans. En de kerstboom van vorig jaar erbij :)

Heb je trouwens een linkje voor het ali lichtfestival?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJ8oNZ9su-YjSbCiWpF5HUGcFLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kEy9oHHG1eqsCYUMYszmXSqT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TYUpK7ow9rHeBBRE2F5nEF82bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SADiHR2CCDk7MlbeMFznVS6e.jpg?f=fotoalbum_large

Lampjes/led/licht maakt iedere set “levendig”

Ik heb gebruik gemaakt van de “Paris restaurant” led set (7-8$) dat is meestal de goedkoopste “kit”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:48:
[...]

Ik kan bevestigen dat de Barracuda een prima backlog set is, mijn exemplaar wacht ook al sinds afgelopen mei tot ik verhuis naar een grotere plek om op te bouwen :P En daar heeft ie gezelschap van de Assembly Square, Diner, Cargo Plane (oude Technic set), na Kerst ook nog Bookshop,...

Ik denk dat ik niet op zoek hoef te gaan naar een 2-onder-1 kap woning, maar direct een villa of zo. Dan ben ik tenminste zeker dat ik mijn backlog kan verwerken.
Zeer bekend "probleem". Te veel leuke sets, alles kopen en tegelijk weten dat je eigenlijk geen plek hebt :P.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zeehond schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:05:
[...]

Zeer bekend "probleem". Te veel leuke sets, alles kopen en tegelijk weten dat je eigenlijk geen plek hebt :P.
Nog msib;
Assembly square modular
Bookstore modular
Nintendo set ideas
Corner garage modular
Formule 1 setje
Ferrari garages

Maar als ik t zo lees is dat bij jullie niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:22
Fuuuu de kerstkrans staat niet eens meer op de site zucht.
Die wilde ik graag hebben net als meer hier.

Anders maar bricklinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Zeehond schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:05:
[...]

En niet alleen heel grote sets, in mijn backlog zitten ook nog redelijk wat kleinere sets.

- 70805 Trash Chomper
- 70807 MetalBeard's Duel
(enfin in totaal dus 5 sets van de eerste Lego Movie)
...
- 60018 Cement Mixer
- 42040 Fire Plane
... enz...

Dan nog te zwijgen over de dozen vol met GWP's en polybags O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 29-11-2020 10:48 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 08:05
De vrouw had nog een redelijke waardebon liggen van een kringloopwinkel die deze week op moest. Er was niks interessants te vinden om dat bedrag aan uit te geven, kwam ze samen met de dochter thuis met deze 2 uit 1973 :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFaLiGhDal6bYlQUZG0r90WqH0k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JrUjnjzwA1CBBFl4c6l8btx4.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGSqFneAiMFILZpE8g5-9UID_qk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ii88eyGope9LIGi1myvdMWkA.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000

Mappy

Piramide van Austerlitz

Joster schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:27:
De vrouw had nog een redelijke waardebon liggen van een kringloopwinkel die deze week op moest. Er was niks interessants te vinden om dat bedrag aan uit te geven, kwam ze samen met de dochter thuis met deze 2 uit 1973 :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jB47vHqu67rZnGJrt7eSv0cpo9U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JrUjnjzwA1CBBFl4c6l8btx4.jpg?f=user_large
Deze zou ik maar snel bouwen en tussen een rijtje modulairs zetten :D Heb je het police station vast :P

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:47:
[...]

En niet alleen heel grote sets, in mijn backlog zitten ook nog redelijk wat kleinere sets.

- 70805 Trash Chomper
...
- 60018 Cement Mixer
- 42040 Fire Plane
... enz...

En toch, als een backlog een probleem vormt kan er altijd wat verkocht worden. Probleem opgelost :) Backlog zal niet kleiner worden met nieuwe sets op komst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:22
Zo, het boek en de buildable brick gemaakt.

Boek is leuk en mooi. De details zijn ook voer nagedacht.
De lade in de rug had van mijn niet gehoeven.
Voegt niets toe ook en maakt de rug wat minder mooi.

De buildable brick is leuk. Mijn dochter wilde hem al inpikken. Maar wellicht dat ik hem nog eens bricklink in onderdelen voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:07:
[...]

En toch, als een backlog een probleem vormt kan er altijd wat verkocht worden. Probleem opgelost :) Backlog zal niet kleiner worden met nieuwe sets op komst :)
Dat is zeker een overweging die ik nu al in gedachte heb, ironisch genoeg ook in de context van een mogelijke verhuis naar een grotere plek :)

- heel eerlijk met mezelf, veel (kleinere) sets zal ik waarschijnlijk nooit opbouwen (partspack logica/impuls aankoop/...)
- minder dozen te verhuizen
- veel sets in mijn backlog kan ik waarschijnlijk zonder verlies of zelfs met kleine winst verkopen = extra budget voor andere zaken

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 10:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTJRx0YuxldK6SptmM8AShbpTFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kgZLzAFXZZGFDjjKEUSMMCOi.jpg?f=fotoalbum_large

Het kerstdorp staat hier ook weer! Het peperkoekhuisje komt volgende week, maar die past eigenlijk niet meer... :+. Heb de trein ook al ergens anders neer moeten zetten, het ruimtekort is hier ook een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Bas_De_Beer schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:37:
[Afbeelding]

Het kerstdorp staat hier ook weer! Het peperkoekhuisje komt volgende week, maar die past eigenlijk niet meer... :+. Heb de trein ook al ergens anders neer moeten zetten, het ruimtekort is hier ook een probleem
Een laken strak gespannen over een houten plaat en dat over een box? Lijkt goed te werken. De minifiguren blijven goed staan? Ik had vorig jaar zo'n sneeuwdoek met redelijk wat rek. Het Veerse teveel waardoor de figuurtjes alleen bleven staan als ze op een plaatje stonden of konden steunen op iets.

Qua ruimte zat ik eraan te denken, door beperkt budget, een stevige witte doos te gebruiken om een plateau te krijgen waar de trein onderdoor kan rijden. Op t plateau kan dan het peperkoek huisje of santa's workshop met slee staan. Dan is eenzelfde ruimte door rails en door een set in gebruik. De rails van de trein nemen wat ruimte in en het is toch wel leuk als de trein kan rijden ipv staan op een stukje rails. Wat het hier gaat worden weet ik nog niet. Bedenk me net dat t kastje van vorig jaar weg is :o

Ziet er tof uit bij jou. Trein is niet gelijk nodig :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jakkus
Vandaag stap 2 gedaan: de bloemenwinkel met 6 studs verbreden. Ik ben best tevreden met het resultaat!

Nu nog de bakker :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLhkYSF6Ny4iUoyaA7vjQdysxkE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhjjPEAk4WcqyWQmUoiFzk7q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8neDBmEiZM_jW3qjNVI7lK2Xwk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BxD7iafgWkbjKdaX1HlsTJa.jpg?f=fotoalbum_tile

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb er te weinig ervaring mee, maar als ik dit probeer kom ik meestal op bedragen boven de 70 euro. Dat i meer dan 2 keer zo duur. Dan kan je nog beter een complete set voor 50 euro op marktplaats kopen.

Maar ook dat vind ik dan eigenlijk allemaal wel weer duur. Die 35 euro vond ik nog wel te doen.

@Jakkus Goed gelukt! Zo'n dakkapel mis staat helemaal niet. Heb je aan de binnenkant van dat gebouw ook nog iets nieuws gemaakt, of enkel "meer"?

Klein kritiekpuntje: ik heb het idee dat de fontein nu niet meer in het midden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Bedankt! Ik heb het idee van een dakkapel van YouTube, van BevinsBricks, ik heb er wel mijn eigen draai aan gegeven :)
YouTube: Part 6 Combining 2 Lego Assembly Square Sets.

Goed punt, ik heb het nu allemaal wat snel overgezet. Het is ook net wat je als referentie neemt. Hij staat nu wel precies tussen de gebouwen in. Ik denk dat ik hem om hem 'gevoelsmatig' weer goed te krijgen één stud naar rechts op zou moeten schuiven.

Aan de binnenkant ben ik nog niet toegekomen ;) Tot nu toe heb ik alles alleen maar breder gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Jakkus op 29-11-2020 18:09 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• meesje
Yes! Vandaag dit trio in huis gehaald. Ik ben er super blij mee. Ik ben erg benieuwd of de serie me gaat bevallen. Ik heb me wel voorgenomen om alleen sets te kopen die ik echt mooi vind/waar ik wat mee heb. Het wordt voor mij dus geen Mustang, DB5 en al helemaal geen rode bus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yjxN3wYQwnI273a3DMY98k88Cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IEW8kiWaMlcWA64AAuGQb98.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

meesje schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:01:
Yes! Vandaag dit trio in huis gehaald. Ik ben er super blij mee. Ik ben erg benieuwd of de serie me gaat bevallen. Ik heb me wel voorgenomen om alleen sets te kopen die ik echt mooi vind/waar ik wat mee heb. Het wordt voor mij dus geen Mustang, DB5 en al helemaal geen rode bus.
[Afbeelding]
Waar is de surfplank van je kever?

We hebben deze 3 ook, maar ook de F40, Mustang en DB5. De Mini blijft kriebelen, maar is gewoon te duur nu.

En die Ecto-1 is ook wel tof, maar echt flink van formaat.

Puur qua bouwplezier staat de Mustang op eenzame hoogte bij mij.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 29-11-2020 18:25 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
PaT schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:23:
[...]

Waar is de surfplank van je kever?

We hebben deze 3 ook, maar ook de F40, Mustang en DB5. De Mini blijft kriebelen, maar is gewoon te duur nu.

En die Ecto-1 is ook wel tof, maar echt flink van formaat.

Puur qua bouwplezier staat de Mustang op eenzame hoogte bij mij.
Ik heb ze vandaag gekocht en nog niet gebouwd. Dat komt straks rond de Kerst of begin van het nieuwe jaar wel. Ik heb ook nog een Ducati, Bugatti en Land Rover op zolder liggen (ongebouwd).
De Mini zou ook mooi in het rijtje van mijn trio passen, maar dat is nu inderdaad te duur.
Ik had ook al voorbij zien komen dat Mustang een mooi bouwervaring is (ook een stukje Technic met bewegend stuur), maar ik heb vrij weinig met Amerikaanse auto’s. Deze heb ik dus laten staan bij de Intertoys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
vhal schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:10:
[Afbeelding]

Drie gedaan, nog een set te gaan (Kylo Rens shuttle) :+

En als je even niet oplet... :X
Met een beetje fantasie doe je gewoon net alsof t een Wampa is :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:30
meesje schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:01:
[Afbeelding]
De Mustang is uit dezelfde auto-era en je onthoudt je van heel wat bouwplezier als je die overslaat. De F40 en de Mustang vond ik de leukste sets om te bouwen. De Mini, 500 en de Kever hadden een erg vergelijkbare bouwervaring. Ik weet niet of de krokodil nou ook hier bij hoort, maar die sla ik over.

Van het weekend The Empire State building gebouwd. 684 tan roostertjes. :+. Scheelt wel dat er geen 1x1x1 stud stapelingen inzitten, altijd irritant om uit te lijnen en sommige Architecture sets zijn ervan vergeven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Kapoen schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:47:
[...]

- 70805 Trash Chomper
...
- 60018 Cement Mixer
- 42040 Fire Plane
... enz...

Jij kunt zo een 24/7 bouw marathon inlassen :P

200 fish found!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 22:05

almightyarjen

When does the hurting stop?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/by1RVtZ.jpg

Broertjes...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:36
Deze foto is 5 min voordat Katzilla het kerstdorp inloopt? ;) :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Señor Sjon schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:15:
[...]

De Mustang is uit dezelfde auto-era en je onthoudt je van heel wat bouwplezier als je die overslaat. De F40 en de Mustang vond ik de leukste sets om te bouwen. De Mini, 500 en de Kever hadden een erg vergelijkbare bouwervaring. Ik weet niet of de krokodil nou ook hier bij hoort, maar die sla ik over.
Je hebt me overgehaald! ;) Net besteld en (over)morgen (hopelijk) afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:19

Bluebe

Roar

Bluebe schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:08:
Ik heb net de LEGO 42098 Technic - autotransporter 2-in-1 vrachtwagen gekocht bij Amazon.de voor €94,20 met de kids actie. mooie deal, mijn eerste stukje technic lego dat ik denk ik gekocht heb in 15+ jaar :) Mijn zoontje van 2,5 is druk met de duplo en dat beviel mij zo goed dat ik ook maar weer eens wat wou bouwen.
Nou mijn ervaring met Amazon was ook weer fantastisch, hebben ze mijn doos lego verstuurd zonder er ook maar iets omheen te doen. Resultaat dat de doos gewoon open aan kwam, zoals op de foto. Ook de hele doos stuk. Kan hem nu weer retourneren voor een refund, wat een gedoe. Had een vrij goede deal en moet hem nu weer tegen gewone prijs weer kopen. Man wat irritant alleen omdat ze er geen doosje om heen doen. Door een technische beperking kon de medewerkster hem niet omruilen voor een nieuwe... en omdat hij open aankwam is er kans dat ook wat uit de doos is gevallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XI4oxOie4wWsFtqDFZKLWNZmGh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9kyQqHOD7C6TqCngesoroN2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCEbsygD81NehrU3j4E2EOEHSP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duiIrTnLIyf7YtEzXYh1nYD5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydw160bklaFgX6WZ9X-8_8NP--s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HT43pCFhSIsTp0mb8hfEc0wb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Bluebe op 29-11-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Bluebe schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:12:
[...]

Nou mijn ervaring met Amazon was ook weer fantastisch, hebben ze mijn doos lego verstuurd zonder er ook maar iets omheen te doen. Resultaat dat de doos gewoon open aan kwam, zoals op de foto. Ook de hele doos stuk. Kan hem nu weer retourneren voor een refund, wat een gedoe. Had een vrij goede deal en moet hem nu weer tegen gewone prijs weer kopen. Man wat irritant alleen omdat ze er geen doosje om heen doen. Door een technische beperking kon de medewerkster hem niet omruilen voor een nieuwe... en omdat hij open aankwam is er kans dat ook wat uit de doos is gevallen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat apart trouwens. De ene klant met een klacht geven ze een compensatie, de andere klant mag zijn product gaan terugsturen. Maar je zegt dat je hem tegen de normale prijs opnieuw mag gaan kopen? Daar neem je toch geen genoegen mee?

Amazon heeft in deze steken laten vallen, dus daar mogen zij voor opdraaien. Dan hadden ze het op het desbetreffende distro maar fatsoenlijk moeten inpakken.

Toen mijn bestelling fout ging, zat ik ook met het probleem dat het product weer in prijs was gestegen. Ze hebben me toen gecompenseerd zodat ik met het tegoed de prijsverhoging kon compenseren zodat ik zelf niet meer geld kwijt zou zijn met het inzetten van een nieuwe bestelling.

Of er iets uit is gevallen kun je trouwens nagaan; gewoon zo'n unboxing video bekijken op Youtube.

[ Voor 3% gewijzigd door Gim op 29-11-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 19:32
Bluebe schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:12:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
.nl of.de versie? Ik heb namelijk al 2x besteld bij de duitse vrienden en die kwamen letterlijk in 3 dozen ( De lego doos, omgeven door een bruine lego doos en die weer in een amazon doos. Allemaal met verpakkingsmateriaal tussen elke laag )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 10:35
Skybullet schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:34:
[...]

.nl of.de versie? Ik heb namelijk al 2x besteld bij de duitse vrienden en die kwamen letterlijk in 3 dozen ( De lego doos, omgeven door een bruine lego doos en die weer in een amazon doos. Allemaal met verpakkingsmateriaal tussen elke laag )
Ligt ook aan wat voor set je koopt volgens mij,
Want grote duurdere setten lijken bij iedereen wel veilig aan te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
[...]

Kids actie is DE of UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Señor Sjon schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:15:
Het is jou wel gelukt om @meesje te overtuigen voor de Mustang te gaan :P Maar ik onderstreep wat je zegt.

De Mustang en F40 waren toffe builds. Al was ik ook erg tevreden met de build ervaring (én resultaat!) van de Kever, Mini en Camper. De Mini heb ik wel een ander dak gegeven :+

De Mini en de Kever heb ik zelf dan dus weer wel, maar de Fiat 500 niet meer; wel ooit gekocht, want "het was nu eenmaal een auto van de creator expert lijn", maar nooit gebouwd. Waarom daarom weet de Fiat 500 me niet te overtuigen. Gelukkig heb ik nog tijd want de Fiat 500 zal nog wel een poos op de markt blijven ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 29-11-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:19

Bluebe

Roar

Gim schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:33:
[...]

Wat apart trouwens. De ene klant met een klacht geven ze een compensatie, de andere klant mag zijn product gaan terugsturen. Maar je zegt dat je hem tegen de normale prijs opnieuw mag gaan kopen? Daar neem je toch geen genoegen mee?

Amazon heeft in deze steken laten vallen, dus daar mogen zij voor opdraaien. Dan hadden ze het op het desbetreffende distro maar fatsoenlijk moeten inpakken.

Toen mijn bestelling fout ging, zat ik ook met het probleem dat het product weer in prijs was gestegen. Ze hebben me toen gecompenseerd zodat ik met het tegoed de prijsverhoging kon compenseren zodat ik zelf niet meer geld kwijt zou zijn met het inzetten van een nieuwe bestelling.

Of er iets uit is gevallen kun je trouwens nagaan; gewoon zo'n unboxing video bekijken op Youtube.
Ja de medewerkster kon alleen een refund voor me uitvoeren, ook geen vervanging van het product of iets dergelijks:

"Ik had u graag een vervanging toegezonden. Ons systeem staat dat in dit geval helaas niet toe omdat de bestelling is betaald via iDeal en er geen geldige alternatieve betaalmethode in uw account staat. Ik wil u bedanken voor uw begrip voor deze technische eigenaardigheid."

Ja klopt ik zou de unboxing even na kunnen gaan, maar ik heb liever de doos ook helemaal heel vind het mooi dat soort dingen te bewaren. Ook de kans als ik het daar weer bestel dat het weer op de zelfde manier wordt verstuurd.
[...]

Ja duitse amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Bluebe schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:49:
[...]

Ja de medewerkster kon alleen een refund voor me uitvoeren, ook geen vervanging van het product of iets dergelijks:

"Ik had u graag een vervanging toegezonden. Ons systeem staat dat in dit geval helaas niet toe omdat de bestelling is betaald via iDeal en er geen geldige alternatieve betaalmethode in uw account staat. Ik wil u bedanken voor uw begrip voor deze technische eigenaardigheid."

Ja klopt ik zou de unboxing even na kunnen gaan, maar ik heb liever de doos ook helemaal heel vind het mooi dat soort dingen te bewaren.

[...]

Ja duitse amazon
Je zou eigenlijk moeten aangeven dat je het product opnieuw wil bestellen, maar dat het product duurder is geworden. Het zou wel zo netjes zijn als ze jou dan de meerprijs tegemoet komen, zodat jij gelijk een nieuwe bestelling kunt plaatsen. En zodra zij het beschadigde product terugkrijgen dat ze je het geld van de oude bestelling terugstorten. Het is immers niet jouw fout dat zij slecht gehandeld hebben. Het is ook niet de fout van de koerier.

[ Voor 16% gewijzigd door Gim op 29-11-2020 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

Gim schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:32:
Ik had vorig jaar zo'n sneeuwdoek met redelijk wat rek. Het veerde teveel waardoor de figuurtjes alleen bleven staan als ze op een plaatje stonden of konden steunen op iets.
Je kunt een 3x2 plate onder je sneeuwdoek leggen en daar van bovenaf een minifig op zetten. Vereist wel een beetje planning :P Of zelfs hele 32x32 baseplates in willekeurige kleur eronder natuurlijk, dan kun je alles erop vastzetten.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Mappy schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:24:
[...]

Je kunt een 3x2 plate onder je sneeuwdoek leggen en daar van bovenaf een minifig op zetten. Vereist wel een beetje planning :P Of zelfs hele 32x32 baseplates in willekeurige kleur eronder natuurlijk, dan kun je alles erop vastzetten.
waarom niet gewoon een paar van de 50x50 witte baseplates waarvan er hier eentje achter me ligt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mappy

Mappy

Piramide van Austerlitz

42erik schreef op maandag 30 november 2020 @ 02:01:
[...]

waarom niet gewoon een paar van de 50x50 witte baseplates waarvan er hier eentje achter me ligt?
Omdat 50x50 witte baseplates niet bestaan bij lego ;)
En omdat zo'n sneeuwkleed best een leuk effect geeft en ik zat te bedenken hoe je daar toch stabiel en mooi minifigs op krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Bas_De_Beer schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:37:
[Afbeelding]

De maan is dichterbij dan je denkt! :P
Leuke verzameling zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jakkus schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:35:
Het is ook net wat je als referentie neemt.
Dat is zeker waar. Ik had tussen de deurposten geteld. Het viel me eigenlijk vooral op omdat het aan de kant van de bakker zo "leeg" is, terwijl bij het café natuurlijk allerlei attributen buiten staan.

Misschien zou het wat dat betreft juist wel beter zijn om hem 2 naar rechts op te schuiven, dan hoef je ook minder aan het straatpatroon te wijzigen. Of misschien is het al 'opgelost' als er bij de bakker ineens een paar attributen of figuurtjes staan, dan valt het allemaal ook minder op.
Aan de binnenkant ben ik nog niet toegekomen ;) Tot nu toe heb ik alles alleen maar breder gemaakt.
Ben benieuwd wat je weet te verzinnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Omdat ik begrepen had dat er geen plek is voor vragen binnen de Lego aanbiedingen topic:

Hebben er meer mensen de 20 Euro onlinevoucher voor 1500 VIP-punten besteld?
Ik zag online dat mensen het erover hadden dat de voucher maar 30 dagen geldig zou zijn ipv de aangegeven 60 dagen. Weten meer mensen hiervan en hebben sommigen al gevraagd hoe dit zit?
Ik vind het wat zonderling dat iedereen hier apart naar zou gaan vragen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:10
TestDummie schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:27:
Omdat ik begrepen had dat er geen plek is voor vragen binnen de Lego aanbiedingen topic:

Hebben er meer mensen de 20 Euro onlinevoucher voor 1500 VIP-punten besteld?
Ik zag online dat mensen het erover hadden dat de voucher maar 30 dagen geldig zou zijn ipv de aangegeven 60 dagen. Weten meer mensen hiervan en hebben sommigen al gevraagd hoe dit zit?
Ik vind het wat zonderling dat iedereen hier apart naar zou gaan vragen :P
Ik heb erop gelet toen ik hem bestelde. Hij is 60 dagen geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestDummie
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
HBSVDK schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:34:
[...]

Ik heb erop gelet toen ik hem bestelde. Hij is 60 dagen geldig.
Erg blij om te horen! Dat scheelt flink op de aankomende Modular! :D

Het scheelt gelukkig ook dat de Duitse en Nederlandse prijs voor de nieuwste modular een keer gelijk is. Ik kan er nog steeds niet bij waarom andere sets, zoals Lego 80107 Spring Lantern Festival, een tientje duurder is... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
@JeroenE Klopt, dat gevoel heb ik zelf nu ook een beetje. Met minifigs erop wordt het wel beter!
Ik ga denk ik gewoon eens proberen te schuiven, en kijken of het dan beter lijkt :)
Ik denk inderdaad, nu ik er goed naar kijk, dat één stud verschuiven wel lastig wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsFDyEcKgvK9KzQRIa4hfwkCl2U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3LsrXyuVjTZ3ZiIdyoPsKxA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qA2XAhN0PFVIyrLO62hGgngDqM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVj6z1QJZhSFTCw3iX0T98HR.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik ben zelf ook benieuwd! Ik ga eerst met het rechtse gebouw aan de gang. Als alles klaar is, dan weet ik een beetje wat ik over houd aan steentjes. Ik voeg nu twee sets samen namelijk.
Ik wil de bakker twee keer zo groot maken (maar wel één gebouw), dat is in elk geval het idee. En de rechterzijkant wordt wat korter. Mogelijk blijft er dan nog ruimte over voor een extra klein gebouwtje om de hoek, die ik zelf kan maken van wat er over is :)

Ik heb verschillende opties bekeken voor de bakker:

https://images.app.goo.gl/TvDktkZzo4pdHTrRA

YouTube: Part 6 Combining 2 Lego Assembly Square Sets. (rond 14:00. Daar heb ik ook het idee van de dakkapel vandaan :) )

https://images.app.goo.gl/GWLXwTGWeURrp5GGA

Ik denk dat ik voor de laatste zou willen gaan, die vind ik toch wel erg mooi. Al weet ik niet of het zo mooi wordt als op het plaatje ;) Ik vind het vooral enorm leuk dat het gebouw zo ook echt iets van mezelf wordt, in plaats van dat ik het alleen gebouwd heb naar de handleiding :)

Edit: ik heb je raad opgevolgd, en de fontein twee studs naar rechts verplaatst. En je had gelijk, het staat echt beter :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0Zg8mSxEOUAQ__5s8eVYjwVOMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zu0RtxhJJfYFswbgQdkag2eq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Jakkus op 30-11-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

zonoskar schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:46:
[...]
Ik vind eigenlijk de 8461 Williams uitvoering mooier. De panelen zijn wat gladder, verder is het in essentie hetzelfde model. Ik heb ze beide staan hier :)
Kan je, of iemand anders met dit of een gelijkwaardig model, vertellen hoe het zit met het bouwplezier? Nu is dat voor iedereen anders natuurlijk. Ik twijfel of de F1 Racers niet te makkelijke modellen zijn qua bouwen en aanwezige techniek. Het is natuurlijk Lego Technic maar niet onder die naam uitgebracht, al hoeft dat niets te zeggen. Het model op de doos een 11+ leeftijd meegegeven lijkt ook op een makkelijke build te wijzen maar de 8880 die ik recent gekocht heb was ook 11+. Al was die set wel ouder en is de leeftijd verschoven?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 15:17
mmm.. staat de DPD ineens met een lego doos voor mijn deur...
Blijkt het de Ecto-1 te zijn. Die staat bij mijn bestelling op lego.com nog op 'nabesteld'.

Dus ben benieuwd hoe dit in het systeem verkeerd gelopen is....
(ben er wel blij mee.. ga proberen hem dicht te houden tot volgende week maandag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Jakkus schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:44:
Ik denk dat ik voor de laatste zou willen gaan, die vind ik toch wel erg mooi. Al weet ik niet of het zo mooi wordt als op het plaatje ;) Ik vind het vooral enorm leuk dat het gebouw zo ook echt iets van mezelf wordt, in plaats van dat ik het alleen gebouwd heb naar de handleiding :)
Dat snap ik wel. Ik vind het wel mooi als de bakker twee keer zo groot wordt en twee torentjes krijgt. Ik snap de symmetrie van de twee deuren dan natuurlijk wel, maar ik weet niet of ik dat dan ook zou doen. Dan heb je wel veel ingangen die ook binnen in ruimte kosten.

Ik heb het filmpje maar vluchtig bekeken (vooral het stukje bij de bakker, de rest heb ik sowieso overgeslagen), maar bij de bakker vond ik niet heel veel extra in een veel grotere winkel. In dat model vind ik de buitentrappen en de dichte gangen tussen de deuren ook niet zo mooi. Nu moet ik zeggen dat dit ook niet mijn favoriete stukje van het origineel is, maar daar heb ik juist het idee dat ze de buitentrappen hebben gebruikt om het binnen meer open te houden. Bij deze aanpassing is dat idee een beetje kwijtgeraakt.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je de rechterzijmuur gaat maken. Als je die dicht houdt zou je ipv de tweede deur misschien nog een stukje extra winkelruit kunnen maken. Misschien lukt het dan ook wel op de twee verdiepingen de grotere ramen aan de voorkant te maken ipv de smalle. Dan moet je die kleine wel aan de linkerzijkant bij het plein kwijt. Misschien daar dan twee smalle naast elkaar?

Anyway, ik denk dus ook dat ik de laatste ook het leukste vind, maar daarvan is dan niets te zeggen over de inhoud of de achterkant want die foto's zijn er niet (of ik zie ze niet in ieder geval).

@SunnieNL Beter te vroeg geleverd dan te laat geleverd, zou ik zeggen. Mijn ervaring met pakketbezorgers is de laatste tijd nogal wisselend. Zelfs als het dezelfde dienst is. Blijkbaar kloppen al die disclaimers op websites dat het zo druk is toch een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 08:31
SunnieNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:01:
Blijkt het de Ecto-1 te zijn. Die staat bij mijn bestelling op lego.com nog op 'nabesteld'.

(ben er wel blij mee.. ga proberen hem dicht te houden tot volgende week maandag)
Misschien krijg je der nog een :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• the___butcher
  • Nu online
Zo, klaar met de Containerstapelaar (MOC van 42082). Wat een vette build. Veel nieuwe en interessante technieken, weinig herhaling. De motor heeft het wel zwaar met alle mechanismen, maar dat mag de pret niet drukken. Echt een aanrader deze MOC, en überhaupt deze set met al zijn MOC's.

Nu heb ik naar jarenlang twijfelen toch de Bucket Wheel Excavator gekocht, via Marktplaats. Volgende keer toch maar kopen zolang hij nog in productie is, dit was een dure les :X. Nu zag ik op Rebrickable de Smooth Bucket Wheel Excavator MOC. Iemand hier ervaringen hiermee? Loopt de originele versie niet zo smooth? Ik neig er sterk naar om dan meteen maar de smooth versie te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

FeaR schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:54:
[...]

Kan je, of iemand anders met dit of een gelijkwaardig model, vertellen hoe het zit met het bouwplezier? Nu is dat voor iedereen anders natuurlijk. Ik twijfel of de F1 Racers niet te makkelijke modellen zijn qua bouwen en aanwezige techniek. Het is natuurlijk Lego Technic maar niet onder die naam uitgebracht, al hoeft dat niets te zeggen. Het model op de doos een 11+ leeftijd meegegeven lijkt ook op een makkelijke build te wijzen maar de 8880 die ik recent gekocht heb was ook 11+. Al was die set wel ouder en is de leeftijd verschoven?
Ik denk niet dat de leftijdsindicatie iets te maken heeft met het bouwplezier. Ik vond de F1 racers wel leuk om te bouwen. De ophanging is speciaal, met die in-line schokbrekers. Verder zit er een motor in en een mechaniek om de 'motorkap' te openen (al is dat bij de Ferrari 8674 niet zo heel mooi gedaan). En dat was het. Dus echt veel functies zitten er niet in.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

the___butcher schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:35:
Nu heb ik naar jarenlang twijfelen toch de Bucket Wheel Excavator gekocht, via Marktplaats. Volgende keer toch maar kopen zolang hij nog in productie is, dit was een dure les :X. Nu zag ik op Rebrickable de Smooth Bucket Wheel Excavator MOC. Iemand hier ervaringen hiermee? Loopt de originele versie niet zo smooth? Ik neig er sterk naar om dan meteen maar de smooth versie te bouwen.
Ik heb de BWE onlangs verkocht (had er weinig mee en nam wel erg veel ruimte in beslag).
Als de niet oplaadbare batterijen vol zijn dan loopt ie wel aardig (ronddraaien gaat aardig, rijden is ook dan al met horten en stoten). Zijn ze wat leger dan kan je het bijna shaken. Rijden gaat dan sowieso niet meer.
Kan natuurlijk aan mijn bouw-skills liggen maar ook na 2x bouwen veranderde er weinig.

Wist niet dat er een MOC van was. Ik zou die dan wel aanraden.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

zonoskar schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:09:
[...]
Ik denk niet dat de leftijdsindicatie iets te maken heeft met het bouwplezier. Ik vond de F1 racers wel leuk om te bouwen. De ophanging is speciaal, met die in-line schokbrekers. Verder zit er een motor in en een mechaniek om de 'motorkap' te openen (al is dat bij de Ferrari 8674 niet zo heel mooi gedaan). En dat was het. Dus echt veel functies zitten er niet in.
Ik denk vooral dat de leeftijdsindicatie aan het verschuiven is waardoor het vergelijk wat ik maakte niet op gaat. Als ik de leeftijdsindicatie van de jaren 90 zo zie op de dozen en die afzet met die van tegenwoordig. Al is 18+ iets van de laatste tijd en de 16+ was er vroeger volgens mij ook nog niet. Ik weet ook niet waar die leeftijd precies op slaat. Kleine onderdelen? Techniek? Thema? Gevoel?

Ik twijfel dus. De vering lijkt mij zeker tof te maken en het model an sich is ook niet verkeerd. Maar de motor is simpel en zit vrijwel direct gekoppeld met de achteras. Lastig uit te leggen waarom ik dan twijfel. Laat ik het zo stellen, ik vind Lego Creator Expert echt tof maar bijvoorbeeld de Fiat deed me niets waar de F40 en Caterham (oké Ideas maar qua bouw Creator Expert) dat wel deden (ik noem expres de Mustang en DB5 niet omdat die deels Technic in de bouw hadden). Oftewel, bouwen vind ik ook leuk en daar voldoet zowel de Williams als de Silver Champion aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Zoals ik al eerder zei: de leeftijdscategorie is tegenwoordig puur marketing.

Kleine toevoeging op wat zonoskar zei: de Williams kan je denk ik het best vergelijken met de huidige Porsche RSR set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
SunnieNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:01:

Drukte bij LEGO. Ik ontving m'n bestelling terwijl de website aangaf dat deze nog "in warehouse" was. De klantenservice wist me ook al te vertellen dat het verzonden was. Van DPD kreeg ik een dag ná levering een mail met de track en trace om te vertellen dat het onderweg was... :+
FeaR schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:25:
Laat ik het zo stellen, ik vind Lego Creator Expert echt tof maar bijvoorbeeld de Fiat deed me niets waar de F40 en Caterham (oké Ideas maar qua bouw Creator Expert) dat wel deden (ik noem expres de Mustang en DB5 niet omdat die deels Technic in de bouw hadden). Oftewel, bouwen vind ik ook leuk en daar voldoet zowel de Williams als de Silver Champion aan.
De Fiat wordt her en der ook door sommigen omschreven als goede aanrader wanneer je pro-Fiat bent (ik zit dan eerder te wachten op een nieuwe 'oude' VW :P ) of wanneer je beginnend bent met LEGO of de Creator Expert auto reeks. Ik heb ook het idee dat de Fiat me niet zoveel doet i.t.t. de andere sets in de lijn, maar omdat ik het niet zeker weet ga ik hem misschien toch maar in huis halen. De Fiat is dan wel de eerste creator auto die ik ga bouwen na de Mustang... die heeft de lat wel erg hoog gelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Gim schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:37:
[...]
De Fiat wordt her en der ook door sommigen omschreven als goede aanrader wanneer je pro-Fiat bent (ik zit dan eerder te wachten op een nieuwe 'oude' VW :P ) of wanneer je beginnend bent met LEGO of de Creator Expert auto reeks. Ik heb ook het idee dat de Fiat me niet zoveel doet i.t.t. de andere sets in de lijn, maar omdat ik het niet zeker weet ga ik hem misschien toch maar in huis halen. De Fiat is dan wel de eerste creator auto die ik ga bouwen na de Mustang... die heeft de lat wel erg hoog gelegd :)
Gok van mijn kant is dat de Fiat dan tegen gaat vallen inderdaad. Ik vond de Fiat van de gehele reeks de minste. De Mini en VW Bus hebben ook geen technische dingen zoals de Mustang en DB5 maar die voelden op één of andere manier minder saai. Jammer dat de F40 zo gigantisch aan de prijs is tegenwoordig, dat is en blijft een aanrader. Geen technische functies zoals de Mustang maar qua bouwtechnieken één van de beste modellen die ik ooit heb gebouwd :)
AppieNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:35:
Kleine toevoeging op wat zonoskar zei: de Williams kan je denk ik het best vergelijken met de huidige Porsche RSR set.
Die RSR heb ik nooit gebouwd maar toch voelt het als een minpunt- Makkelijk praten nu, de set die ik op het oog had was reeds verkocht.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 30-11-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De VW Bus is dan ook eigenlijk een andere generatie, enkel heel lang in productie. De techniek bij de Mini, Kever en 500 is vrijwel gelijk qua bouwen. De London Bus zit daar een beetje tussenin en de DB5 is ook wel leuk om te maken. De F40 en Mustang staan op eenzame hoogte, ook qua uiteindelijke looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
@Señor Sjon, dan heb ik het niet verkeerd gedaan met bouwvolgorde. Ik begon met de VW Camper, gevolgd door de Kever. Geen idee of ik daarna eerst de F40 of de Caterham als eerste gebouwd heb; beiden waren tof. De Mini lag in elk geval op de zolder. Na een rustpauze heb ik die gebouwd. Afgezien van de Harley was m'n laatste build de Mustang.

Maar de Fiat geeft dus, gezien de Mini, een soort van "been there, done that" gevoel. Maar als ze een beetje op elkaar lijken dan is het wel goed te weten voor de mensen die de Mini gemist hebben, maar nu de Fiat hebben :) Ik zit me te bedenken dat ik destijds ook wat twijfelde over de Mini. De aanbieding van de Fiat geldt toch tot het einde van de dag of zo, dus ik kijk wel wat het wordt :)

Wie weet waar LEGO volgend jaar mee komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 30-11-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
AppieNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:35:
Zoals ik al eerder zei: de leeftijdscategorie is tegenwoordig puur marketing.

Ik las laatst ergens dat iedere gemiddelde 8-jarige iedere LEGO-set kan bouwen, en dat klopt (m.u.v. sommige Technic-sets?) misschien ook wel, maar de leeftijdscategorie heeft in die zin wel nut dat het een indicatie geeft van of iemand tot de doelgroep van een bepaalde set hoort of niet, en dat is weer handig voor (groot)ouders die niet zo thuis zijn in LEGO maar wel een set willen kopen voor hun (klein)kinderen.

De meeste modulars bevatten geen super ingewikkelde bouwtechnieken, maar ik kan me wel voorstellen dat veel 8-jarigen het onderwerp totaal niet interessant vinden, of niet de concentratie kunnen opbrengen om steeds maar plate op plate te bouwen.
Die willen niet te lang hoeven te wachten voordat ze er mee kunnen spelen, of als ze er laat in de build er achter komen dat ze een onderdeel missen, 200 stappen moeten reverse engineeren om een fout te corrigeren. ;)

(overigens vind ik de 18+ indicatie ook stom, daar niet van, maar het geeft wel duidelijk aan: dit is - vooral - een displayset en/of interessante build en geen speelset).

scintillating

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:26
Op Marktplaats de Detective Office en Pet shop kunnen scoren voor een erg goede prijs van 310 euro. Miste wel een paar onderdelen maar via bricklink voor een zacht prijsje kunnen nabestellen dus was geen probleem. Pet shop kwa build is niet heel bijzonder maar vindt de exterieur er goed uitzien. Detective Office qua build, inteteirur en exterieur mijn favoriete modulair zo ver. Vooral na de uiterst saaie 42115 Lamborghini die ik hiervoor heb gebouwd.

Heb nog de Corner garage, Diner en Pirates of Barrracuda Bay in de backlog staan. Binnenkort komt ook de police office erbij. Wordt een vraagje waar ik de volgende drie modulars ga laten dan. De planken in de hobbykamer zijn vol en de woonkamer is geen optie met de vrouw des huizes :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3lXQqumUauzwmWXRLzprFrqwUVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hpc2ZjVOdL9tetTBcQowPOfk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGoKxxN4vw13jEfwPNsi1-vKsSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHQx8j6pDvd6IAvodi2nzD0u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Kungfukip op 30-11-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Tc99m schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:11:
[...]
Ik las laatst ergens dat iedere gemiddelde 8-jarige iedere LEGO-set kan bouwen, en dat klopt (m.u.v. sommige Technic-sets?) misschien ook wel, maar de leeftijdscategorie heeft in die zin wel nut dat het een indicatie geeft van of iemand tot de doelgroep van een bepaalde set hoort of niet, en dat is weer handig voor (groot)ouders die niet zo thuis zijn in LEGO maar wel een set willen kopen voor hun (klein)kinderen.
De leeftijdsindicatie bij bijv. LEGO Friends lijkt vooral bepaald te worden door de grootte van de set. Klein setje 5+, iets groter 6+, nog wat groter 7+ totdat we bij 8+ uitkomen. En tegen de tijd dat een kind dan 8 (of 9) is en opa of oma, afgaand op de indicatie, het grootste (en daarmee vaak duurste) Friends set koopt is het interesse van het kind al ver weg bij Friends :+ Niet dat je dan gelijk de grootste set aan een 5-jarige moet geven, maar ik zou er toch echt eerder aan beginnen dan de aangegeven indicatie. Beetje zonde anders :) Met het bouwen kun je immers altijd een beetje helpen; kinderen willen vaak toch vooral er nadien mee spelen, dus laat die tijd dan zo lang mogelijk duren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gezien voorgaande reacties zal ik voor de creator expert auto's beginnen met de Fiat 500 en als laatste de Mustang. Dan nog kijken wie op nummer 2 en 3. Eerst Kever en dan T1 of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Kungfukip schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:38:
Heb nog de Corner garage, Diner en Pirates of Barrracuda Bay in de backlog staan. Binnenkort komt ook de police office erbij. Wordt een vraagje waar ik de volgende drie modulars ga laten dan. De planken in de hobbykamer zijn vol en de woonkamer is geen optie met de vrouw des huizes :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk, die oplossing met die kast/planken! Waar heb je die gekocht?

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gim schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:03:
@Señor Sjon, dan heb ik het niet verkeerd gedaan met bouwvolgorde. Ik begon met de VW Camper, gevolgd door de Kever. Geen idee of ik daarna eerst de F40 of de Caterham als eerste gebouwd heb; beiden waren tof. De Mini lag in elk geval op de zolder. Na een rustpauze heb ik die gebouwd. Afgezien van de Harley was m'n laatste build de Mustang.

Maar de Fiat geeft dus, gezien de Mini, een soort van "been there, done that" gevoel. Maar als ze een beetje op elkaar lijken dan is het wel goed te weten voor de mensen die de Mini gemist hebben, maar nu de Fiat hebben :) Ik zit me te bedenken dat ik destijds ook wat twijfelde over de Mini. De aanbieding van de Fiat geldt toch tot het einde van de dag of zo, dus ik kijk wel wat het wordt :)

Wie weet waar LEGO volgend jaar mee komt.
De Caterham was een Ideas set. Goed displaymodel, maar wel last van wat foutjes, zoals de hangende neus en het feit dat er dingen afvallen als je te hard ernaar kijkt. Wat dat betreft een echte Engelse auto.
meesje schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:50:
Gezien voorgaande reacties zal ik voor de creator expert auto's beginnen met de Fiat 500 en als laatste de Mustang. Dan nog kijken wie op nummer 2 en 3. Eerst Kever en dan T1 of andersom?
Als je de ervaring om-en-om wil doen zou ik 500 > Bus > Kever doen. De Bus is echt wel een generatie ouder qua bouwen. Dat merk je vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Señor Sjon schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:52:
Als je de ervaring om-en-om wil doen zou ik 500 > Bus > Kever doen. De Bus is echt wel een generatie ouder qua bouwen. Dat merk je vanzelf.
Klinkt goed! Die volgorde ga ik hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:52:
[...]

De Caterham was een Ideas set. Goed displaymodel, maar wel last van wat foutjes, zoals de hangende neus en het feit dat er dingen afvallen als je te hard ernaar kijkt. Wat dat betreft een echte Engelse auto.

[...]

Er zijn hier nog geen dingen afgevallen dus het bordje "intense blikken verboden" doet wonderen 8) Ik laat hem verder wel in de vitrinekast staan want van alle modellen is het wel de meest breekbare inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:26
Tc99m schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:51:
[...]

Leuk, die oplossing met die kast/planken! Waar heb je die gekocht?
Heb ik ooit op marktplaats gekocht. Kan je helaas niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Op Marktplaats de Detective Office en Pet shop kunnen scoren voor een erg goede prijs van 310 euro. Miste wel een paar onderdelen maar via bricklink voor een zacht prijsje kunnen nabestellen dus was geen probleem. Pet shop kwa build is niet heel bijzonder maar vindt de exterieur er goed uitzien. Detective Office qua build, inteteirur en exterieur mijn favoriete modulair zo ver. Vooral na de uiterst saaie 42115 Lamborghini die ik hiervoor heb gebouwd.
De Detective's Office is echt leuk hè? En de Pet Shop vond ik ook niet zo bijzonder om te bouwen, maar ik ga hem steeds meer waarderen. Naast elkaar staan ze ook wel heel leuk, vind ik. Succes met de rest!
Voor mij staat deze nog op de planning, te maken met de onderdelen van de Pet Shop:
https://rebrickable.com/m...lternative-build/#details

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 22:36

Eurionair

Senior Destructor

the___butcher schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:35:
Ik had de BWE ook via Marktplaats aangeschaft en heb 'm onlangs gebouwd o.b.v. de bouwinstructies van de MOC. Hij liep in ieder geval prima , kan niet anders zeggen. Ik heb 'm alleen nooit in de originele versie gebouwd dus kan het dan ook weer niet vergelijken. Als je de extra onderdelen hebt zou ik zeker de MOC willen aanraden.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
In navolging van Baracuda Bay heb ik nu voor m'n verjaardag de Landrover Defender gekregen. Ben benieuwd of die bouwervaring me gaat bevallen. De laatste Technic set die ik ooit had was de 8286.

Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/SN/0/8286-1.png

Aanvullend een vraagje. Ik kwam in een hele oude stapel boeken een stoffen Lego onderdeel tegen, het dekzeil van een huifkar uit een Western set. Aangezien ik er niks mee kan omdat ik al mijn oude lego kwijt ben (snik, trauma :'( ) vraag ik me af of de kenners hier suggesties hebben. Om nou voor dat enkele ding een account aan te maken op Bricklink vind ik wat overdreven.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 22:40
mortael schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:06:
[...]

Je zou ipv hetzelfde opnieuw doen ook een MOC kunnen bouwen van de 911 RSR. Zoals een F1, Beetle of een Transformer: https://rebrickable.com/s...rsche-911-rsr/#alt_builds

[edit]
Die rallycar heeft ook aardig wat MOC's: https://rebrickable.com/sets/42077-1/rally-car/#alt_builds
Zalig, ik had ooit wel eens van de website gehoord maar dat was me volledig ontgaan. Heb me de build instructions gekocht voor de 24h Le Mans car voor de parts van 42077 rally car :)
Tegen eind deze week zou ie zeker moeten af zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Malfunctions schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:02:
In navolging van Baracuda Bay heb ik nu voor m'n verjaardag de Landrover Defender gekregen. Ben benieuwd of die bouwervaring me gaat bevallen. De laatste Technic set die ik ooit had was de 8286.

[Afbeelding]

Aanvullend een vraagje. Ik kwam in een hele oude stapel boeken een stoffen Lego onderdeel tegen, het dekzeil van een huifkar uit een Western set. Aangezien ik er niks mee kan omdat ik al mijn oude lego kwijt ben (snik, trauma :'( ) vraag ik me af of de kenners hier suggesties hebben. Om nou voor dat enkele ding een account aan te maken op Bricklink vind ik wat overdreven.
Je weet dat je op BL gewoon kunt doorklikken naar wat zo'n ding waard is? ;)
De goedkoopste tweedehands doet 2,78, de goedkoopste nieuw 6 euro. Ik denk niet dat dat de moeite van het zelfs maar over nadenken waard is ;)
Dus twee opties:
- groot rond archief
- ergens in een la als aandenken

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Eindelijk de RSR onder de €100, dus net maar even gekocht.
Het model doet me zelf niet zo heel veel, dus twijfel om gelijk een moc te doen.
Iemand ervaring met deze en hun bevindingen kan delen?

De Landrover en rode kraan ook wat aardig gezakt bij Bol, maar nog iets teveel om zomaar te kopen.
Dus nog even wachten bij die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Tc99m schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:11:
[...]
Ik las laatst ergens dat iedere gemiddelde 8-jarige iedere LEGO-set kan bouwen, en dat klopt (m.u.v. sommige Technic-sets?)
Ik weet iig dat ik dat zei in dit topic, maar dan voor 7-jarige. En ook voor Technic sets. Misschien zelfs wel lagere leeftijd, maar fijne motoriek komt bij bepaalde sets toch om de hoek kijken. Handleidingen van Lego Junior tot '18+' zijn iig allemaal hetzelfde niveau met baby stapjes en in 99 van de 100 gevallen een duidelijk hoek waar iets moet worden geplaatst.

Instructies zoals de Pimped versies van de Lambo, Land Rover etc. dat zijn 18+ (of nou ja, iig niet 7+) instructies. Daar moetje nog aandachtig naar een plaatje kijken zoals in de 90's.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AppieNL
Malfunctions schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:02:
een stoffen Lego onderdeel tegen, het dekzeil van een huifkar uit een Western set.
Dat dingetje had ik ook. Heb ik een paar weken terug nog dit mee gedaan: PoweredUp huifkarretje
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50058040348_c62d1533ba_b.jpgHuifkar by Appie NL, on Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 05-10 17:42
https://www.bricktastic.n...029-minifigure-series-21/

Serie met 12 ipv 16 en een eerlijkere verdeling per doos.
Zal dit bedoeld zijn om extremen uit te bannen omdat er geen zeldzamere figuren komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Versaevel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:23:

Zal dit bedoeld zijn om extremen uit te bannen omdat er geen zeldzamere figuren komen.
Misschien omdat LEGO een samenwerking met IKEA is aangegaan en laatstgenoemde de populaire Ribba lijstjes vervangen heeft door lijstjes waar minder figuren in passen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Versaevel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:23:

en
Gim schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:50:
[...]

Misschien omdat LEGO een samenwerking met IKEA is aangegaan en laatstgenoemde de populaire Ribba lijstjes vervangen heeft door lijstjes waar minder figuren in passen? :+
Mijn verontschuldigingen, ik heb niet meteen een bron bij de hand. Ik heb x maanden geleden al geruchten gelezen over deze verandering, met als voornaamste reden dat de rek er gewoon uit is bij deze serie. Oververzadiging + gebrek aan inspiratie bij Lego zelf maken nieuwe series minder gewild (volgens de artikels die ik las).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Kapoen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:59:
[...]

en

[...]

Mijn verontschuldigingen, ik heb niet meteen een bron bij de hand. Ik heb x maanden geleden al geruchten gelezen over deze verandering, met als voornaamste reden dat de rek er gewoon uit is bij deze serie. Oververzadiging + gebrek aan inspiratie bij Lego zelf maken nieuwe series minder gewild (volgens de artikels die ik las).
Zou dat alleen voor de 'normale' minifigure series gelden of ook voor de series die op een IP (Disney, HP, DC) gebaseerd zijn? Want de normale minifigures boeien me niet zoveel (ik haal hooguit degenen die ik echt leuk vind, en dan alleen als ik ze toevallig in de winkel tegenkom), maar bij bijv. Disney wil ik ze dan wel zo compleet mogelijk hebben. :P

Misschien dat productie/leveringsproblemen veroorzaakt door covid trouwens ook wel iets met deze keuze te maken hebben (meer capaciteit vrij voor reguliere sets)?

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
De Ice Skating Rink is nu als GWP verkrijgbaar, maar helemaal niks meer van mijn verlanglijstje is nog beschikbaar of na te bestellen :')

Maar kijken of ik hem via MP of Bricklink kan scoren dan tegen een redelijk prijsje.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Tc99m schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:35:
[...]

Zou dat alleen voor de 'normale' minifigure series gelden of ook voor de series die op een IP (Disney, HP, DC) gebaseerd zijn? Want de normale minifigures boeien me niet zoveel (ik haal hooguit degenen die ik echt leuk vind, en dan alleen als ik ze toevallig in de winkel tegenkom), maar bij bijv. Disney wil ik ze dan wel zo compleet mogelijk hebben. :P

Misschien dat productie/leveringsproblemen veroorzaakt door covid trouwens ook wel iets met deze keuze te maken hebben (meer capaciteit vrij voor reguliere sets)?
Vziw gingen de geruchten alleen over de standaard series ja, niet de IP gerelateerde minifigs.
Ik kan me wel inbeelden dat de zoveelste voedsel/dier-kostuum minifig niet zoveel aandacht meer trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:59:
[...]

en

[...]

LEGO zou natuurlijk kunnen overwegen om minder vaak een serie uit te brengen. Ik weet niet of ze daadwerkelijk met hogere frequentie zijn gaan uitbrengen, maar zo voelde het wel. Naar mijn idee ook met thematische/IP series zoals Trolls, HP, Disney, DC, Batman. Als ze inspiratie kwijt zijn dan moeten ze mensen erop uit sturen. Ze kunnen altijd nog de weg bewandelen die ze nu al bewandelen... Een Marvel serie, een nostalgische serie (voor alle AFOLs die Dimensions gemist hebben)... Maar inderdaad... het heeft wel een beetje van z'n magie moeten inleveren...

En even los van de mensen die dan persé lijstjes willen vullen met random doch generieke minifiguren, zoals een clown, een jazz muzikant, een meisje verkleed als eenhoorn, een ridder en een brillenvrouwtje met een flamingo.

Waarom niet meer mengen? Stop in een nieuwe random generieke reeks ook een interessant Ninjago figuurtje, een Harry Potter gerelateerd figuurtje welke we nog niet kennen of in een gewilde outfit. Dan zit er voor iedereen wat wils bij, is een groep niet teleurgesteld omdat ze bijvoorbeeld niks hebben met Trolls. Want dat zie je nu toch ook al? Mensen die alléén figuren kopen die in hun stad passen of alléén figuren willen die verkleed zijn als een dier? Dat soort thema's zit er toch al in. Genoeg mensen die vast nog een Disney 3 serie willen hebben, maar breng dan gewoon van tijd tot tijd een figuurtje uit met een random serie.

Of kijk wat er leeft. Misschien is er wel heel veel vraag naar een paar nieuwe classic space figuurtjes, meer piraten, ridders of wat dan ook. Doe dan daar wat mee. Idem met sets. Ga je richting bepaalde seizoenen, breng daar dan iets extra's voor uit. Een extra figuurtje wat past bij een Winter Village of zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Gim op 01-12-2020 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:53:
[...]
Of kijk wat er leeft. Misschien is er wel heel veel vraag naar een paar nieuwe classic space figuurtjes, meer piraten, ridders of wat dan ook. Doe dan daar wat mee. Idem met sets. Ga je richting bepaalde seizoenen, breng daar dan iets extra's voor uit. Een extra figuurtje wat past bij een Winter Village of zo.
Wat dat betreft was het Lego Movie 2 setje met classic spacefigs wel een schot in de roos denk ik.
Ik ben zelf wel te vinden voor het concept van kleine doosjes met thema minifigs. Dat is iets wat een bepaalde Duitse concurrent van Lego ook doet.

Ik vrees dat door het prijspunt van de CMFs en het concept van de blinde zakjes 'army building' op deze manier al uitgesloten is. Sommige mensen willen inderdaad zeldzame 'chase minifigs' in een doos, anderen vinden dit maar niks. Je kan nooit voor iedereen goed doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

leuke display zo, jammer dat mikey er al niet meer bij past :+ de Diner ga je veel bouw plezier van hebben, vond die qua bouw/techniek het meest uitdagend en interessantst van de modulars (ook nog niet alles gebouwd, maar zet voor mij nieuwe standaard)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 05-10 22:05

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik snap dat na al die jaren de rek bij de collectible minifigs er een beetje uit is, ze hebben het nog lang vol kunnen houden moet ik zeggen :D

Wellicht is het een leuk idee dat Lego elk jaar een minifig van een bekend persoon uitbrengt; iemand die wat heeft betekent voor de samenleving oid. Neem een Elon Musk, daar zou wel interesse in zijn. Ik bedenk me nu wel dat daar gelijk politiek aan kan kleven en daar wil Lego zich verre van houden. Of commentaar vanuit BLM dat er te weinig gekleurde bekende personen als minifig uitkomen. Neh laat maar, dit wordt niets :')

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kan ook om prestatie gaan; zie bijv. de vrouwelijke wetenschappers setje, archeologie of historische events, sport prestaties. mogelijkheden zat, dit soort kleine grap/kassa aankopen zijn commercieel te interresant om niets mee te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:27:
[...]

Wat dat betreft was het Lego Movie 2 setje met classic spacefigs wel een schot in de roos denk ik.
Ik ben zelf wel te vinden voor het concept van kleine doosjes met thema minifigs. Dat is iets wat een bepaalde Duitse concurrent van Lego ook doet.

Ik vrees dat door het prijspunt van de CMFs en het concept van de blinde zakjes 'army building' op deze manier al uitgesloten is. Sommige mensen willen inderdaad zeldzame 'chase minifigs' in een doos, anderen vinden dit maar niks. Je kan nooit voor iedereen goed doen denk ik.
Ik ben in elk geval blij dat ze gestopt zijn met de 'chase minifigs'. LEGO verdient er sowieso niks aan. Alleen goed voor de individuele handel en mensen die vooral nog erover praten hoe duur bepaalde sets en figs in hun collectie zijn i.p.v. wat leuk en interessant is aan die sets en figs ;)

Dat classic spacefig setje was leuk :) Maar die oranje spacefig ga ik dan weer niet najagen :P Wat je zegt, ieder z'n ding.
Pagina: 1 ... 20 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .