| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Mja. Ik begon kort in een wachtrij. Zit er nu in, maar er laadt maar weinig..
Refreshen helpt weinig...Frank_79 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:03:
[...]
Mja. Ik begon kort in een wachtrij. Zit er nu in, maar er laadt maar weinig..
Hopelijk genoeg gwp op voorraad en dan morgenvroeg maar proberen..
www.triathlete.nl
edit: vrijwel het zelfde dus.. vind er echt wat interessants tussen staan.
o.a. :
Kermismania van Buzz en Woody
van €54,99 voor€43,99
Dieren fotohouders
van €14,99 voor€11,99
Opening donutwinkel
van €84,99 voor €67,99
Tantive IV™
van €199,99 voor €159,99
Jay's cyberdraak
van €49,99 voor €39,99
Spiderjet vs. Venom Mecha
van €39,99 voor €31,99
Volkswagen T1 Kampeerbus
van €99,99 voor €79,99
LEGO® Iconische schaakset
van €59,99 voor €47,99
De dreiging van Mysterio
van €39,99 voor €31,99
Stoomtrein (duplo)
van €64,99 voor €51,99
Avontuur op het piratenschip
van €54,99 voor €43,99
Iron Man Labervaring
van €64,99 voor €51,99
Ruimteraket en vluchtleiding
van €99,99 voor €79,99
Droid Commander
van €219,99 voor €175,99
Passagierstrein
van €129,99 voor €103,99
Compacte rupsband kraan
van €89,99 voor €71,99
Kraan voor alle terreinen
van €249,99 voor €199,99
Politie MF accessoireset
van €12,99 voor €10,39
Minifigurenset – Zomerpret
van €12,99 voor €10,39
Dansfeestje op het Techno-rif
van €24,99 voor €19,99
[ Voor 130% gewijzigd door DukeBox op 27-11-2020 00:26 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik kom niet eens verder dan de standaard pagina en de BF aankondigingspaginaKungfukip schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:10:
Ben er in. Net 375 punten ingewisseld voor 5 euro korting. 1 per persoon. Website is sloom en kan geen deals zien.

Ijdele hoopDukeBox schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:13:
In voorgaande jaren waren de deals ook niet (veel) anders dan op de AU site.
edit: vrijwel het zelfde dus.. vind er echt wat interessants tussen staan.
Blij dat ik vorige week e.e.a. besteld heb bij betere GWP's + dat ik dus nu geen geld hoef uit te geven
Ik ookPandorian schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:21:
Tantive IV in de aanbieding.... getver en net vorige week bij Fun besteld...
Gelukkig dat er ook nog Steam Sales zijn danHBSVDK schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:30:
Ik ben erg blij met de lego aanbiedingen. Ze zijn zo slecht (op T1 na).
Blij dat ik vorige week e.e.a. besteld heb bij betere GWP's + dat ik dus nu geen geld hoef uit te geven.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Nee klopt, en vorige week met dubbele vip de 71374 NES aangeschaft, dus uiteindelijk nog goedkoper uit.ggj87 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 00:39:
[...]
Ik ookGelukkig scheelt het niet veel met Fun
Die build is overigens geweldig.. De NES zelf nooit gehad, maar huurde deze wel altijd met Zelda, dagen achtereen op gespeelt, weekenden lang, En nu heb ik hem dan uiteindelijk toch nog.
Dat is een hele mooie prijs! Deze set gaat er uit. Je krijgt veel onderdelen voor heel weinig geld. Als je Creator Expert auto's hebt kun je ze er ook op kwijt. En kon je van deze set niet ook Optimus Prime als MOC bouwen?Angeloonie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:03:
Ik twijfel.. Hoe groot achtten jullie de kans dat deze set de komende dagen nog goedkoper wordt bij Amazon.de? Hij is vandaag gelijkgetrokken met de Amazon.nl prijs, nu 27% korting en €110. Met KWL15 en €tegoed kom ik dan hierop uit
[Afbeelding]
Vind het een mooie prijs op zich, maar minder is altijd mooi.
@pandorian Bovenstaande en de rest welke je er mee kan bouwen:
https://rebrickable.com/mocs/?q=42098
Net kwam ik pingubricks tegen qua Overwatch MOC's. Die zijn vet. Vooral de levels die hij gemaakt heeft. Nadeel is dat (en dat begrijp ik) de instructies nagenoeg allemaal geld kosten.
Eerst maar eens kijken hoeveel de Lego zelf gaat kosten en dan eens een aantal uitzoeken. Alhoewel ik de levels wel heel gaaf vind en de gratis instructie voor de medipack.
[ Voor 45% gewijzigd door Arunia op 27-11-2020 09:00 ]
de dame van post hier wel; die vouwt er alles in, al 2x een baseplate (orgineel / kruidvat) die ze erin stampte, resultaat, kromme plaat en gebroken slot voor bus . Die beide retour gestuurd.la_fusion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:07:
[...]
Benieuwd of ze 'm door de brievenbus duwen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zMSxkPCRk28wGGcHNquCWhpT.jpg?f=user_large)
Nog een speculatie: op Facebook kwam ik deze foto tegen, mogelijk is dit de nieuwe modular.
Vanmiddag om 16.00 uur komt er een filmpje van Lego, dan weten we het zeker!
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Even opnieuw plaatsen... raakte onder gesneuveld....Loader schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:58:
Wie is van plan om morgen of overmorgen naar Lego Store in Utrecht te gaan?
Het zit zo, ze hebben daar zo'n bak waar je eigen minifigure kan bouwen. Maar vanwege corona kan dat niet meer en hebben ze figuren samengesteld waaruit je kunt kiezen. Nu zou ik er een paar willen.
( alleen vanwege corona en omdat ik voor mijn ouders zorg, is het voor mij niet veilig om een uur in de trein te zitten en onder andere mensen te begeven in krappe ruimte )
Dus mocht er iemand gaan, kun je dan paar voor mij meenemen? En dan met de post naar mij opsturen?
Ik wil best vooraf betalen.
Ik heb geen idee hoe ik hier afbeeldingen kan plaatsen. Kan ik wel via dm sturen.
Doe er je voordeel mee. Het staat op de VIP homepage.
[ Voor 96% gewijzigd door Angeloonie op 27-11-2020 10:48 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Bij mij komt ie uit op 87,34 euro. Exact 5 euro duurder. Heb je toevallig niet nog een 5 euro Amazon tegoed welke gelijk gebruikt wordt? 82 of 87 euro is natuurlijk zeer weinig geld. Je hebt toch wel op de bestel knop gedrukt?Angeloonie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:03:
Ik weet niet wat er anders is geworden, maar ineens krijg ik meer korting, terwijl de prijs gelijk is en ik niets anders gedaan heb
Gisteravond 89,20, nu ineens 82,34 terwijl de basisprijs niet veranderd is, hij is nog steeds €110
Ineens nog eens
[Afbeelding]
Ja had nog €5 compensatie staan, maar die zat er gisteren ook inmeesje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:09:
[...]
Bij mij komt ie uit op 87,34 euro. Exact 5 euro duurder. Heb je toevallig niet nog een 5 euro Amazon tegoed welke gelijk gebruikt wordt? 82 of 87 euro is natuurlijk zeer weinig geld. Je hebt toch wel op de bestel knop gedrukt?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Of accepteren dat mensen dit toch willen posten?Ardana schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:14:
[modbreak]Wat moeten we als moderators doen om de aanbiedingen, lijstjes en bestelupdates te laten stoppen? Het topic dicht gooien? Users bannen?
Zeg het maar.[/]
een dedicated delivery/waiting topic?Ardana schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:14:
[modbreak]Wat moeten we als moderators doen om de aanbiedingen, lijstjes en bestelupdates te laten stoppen? Het topic dicht gooien? Users bannen?
Zeg het maar.[/]
In het aanbiedingentopic mag het ook al niet.. Tsja.. Gaat toch over aanbiedingen? Maak dan maar een 3e topic aan..Ardana schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:14:
Zeg het maar.[/]
Een bestelstatus is compleet nutteloos, leuk voor jou of diegene die iets besteld, maar de rest heeft er niets aan.Webgnome schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:19:
[...]
Of accepteren dat mensen dit toch willen posten?
Dit topic moet gaan over Lego nieuws, welke coole dingen mensen bouwen, elkaar helpen indien een set niet goed werk (Landrover defender). Het delen van tips en mocs etc...
Of moet ik hier anders mijn bricklink orders gaan posten, zodat mensen kunnen zien welke steentjes ik nu weer allemaal bestel? en dat ik dan elke dag vraag waar mijn order blijft en zeur waarom het zo lang duurt voordat PostNL/DPD/etc mijn pakketje langs komt brengen?
Van mij mogen er bans uitgedeeld worden aan de personen die telkens weer een bestelstatus posten.
Ja eens..chrisO schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:36:
[...]
Een bestelstatus is compleet nutteloos, leuk voor jou of diegene die iets besteld, maar de rest heeft er niets aan.
Nee. Wat wel mag wat mij betreft is aangeven dat je ergens een aanbieding ziet of hoe het nu zit met de vip punten en dat soort spullen. Om te voorkomen dat mensen gaan vragen hoe het zit met bestelligen is het misschien handig om de topic warning aan te passen zodat daar hapklaar staat hoe lang ongeveer een bestelling duurt en dat soort spul? Mensen zijn lui.chrisO schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:36:
[...]
Dit topic moet gaan over Lego nieuws, welke coole dingen mensen bouwen, elkaar helpen indien een set niet goed werk (Landrover defender). Het delen van tips en mocs etc...Of moet ik hier anders mijn bricklink orders gaan posten, zodat mensen kunnen zien welke steentjes ik nu weer allemaal bestel? en dat ik dan elke dag vraag waar mijn order blijft en zeur waarom het zo lang duurt voordat PostNL/DPD/etc mijn pakketje langs komt brengen?
Dat de Lego webshop om 00:01 uur niet bereikbaar is, heeft ook weinig toegevoegde waarde.
De zoveelste foto van dezelfde (standaard) Bugatti of Land Rover voegt ook weinig toe. Of zelfs alleen al de foto van de doos en nog niet eens in gebouwde staat.
Ach, we zijn ook maar mensen en willen graag iets met de ander delen.
[ Voor 48% gewijzigd door BRO-JWE op 27-11-2020 10:52 ]
Aan de andere kant, als er niks interessants te posten is hoeft er niet perse gepost te worden toch? Om dan maar bestelstatusen te gaan posten... Ik weet niet hoe het met de rest zit maar ik zit er niet op te wachten, dan liever die foto's van weer een Bugatti of LaRo.meesje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:47:
Moeten we hier nu echt heel streng op zitten?
Dat de Lego webshop om 00:01 uur niet bereikbaar is, heeft ook weinig toegevoegde waarde.
De zoveelste foto van dezelfde (standaard) Bugatti of Land Rover voegt ook weinig toe. Of zelfs alleen al de foto van de doos en nog niet eens in gebouwde staat.
Ach, we zijn ook maar mensen en willen graag iets met de ander delen.Zelf erger ik me niet aan bovenstaande berichten. Het is niet dat ik laatste 10 pagina’s alleen maar bestelstatus updates voorbij zag komen.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik ben het er helemaal mee eens dat dit topic niet bedoeld is voor sec statusupdates over je laatste bestelling, maar aan de andere kant is het soms ook wel fijn als je hier even je frustratie kan delen over de incompetentie van DPD of over resellers die een adreslabel op de doos plakken. Of je wil even delen dat je laatste bricklink-order binnen is zodat je in het weekend lekker verder kunt bouwen aan je MOC. Het hoort allemaal bij de AFOL-experience en dat kun je dan hier onder gelijkgestemden delen.Ardana schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:14:
Zeg het maar.[/]
Ik zou pure bestelstatus-posts gewoon verwijderen (het zijn er nu gewoon meer vanwege VIP-weekenden en Black Friday), en verder per item beoordelen als er ook nog meer context aan vastzit (ik vind het bijv. altijd leuk om te lezen als iemand vertelt over een bestelling die is binnengekomen en dat ze daar dan met de kinderen mee aan de slag gaan ofzo). De gulden middenweg vinden, zeg maar.
Voor nieuwelingen met algemene vragen over bestellingen kun je de OP misschien aanpassen?
scintillating
Lastig, want ik maal me er zelf ook wel eens schuldig aanArdana schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:14:
[modbreak]Wat moeten we als moderators doen om de aanbiedingen, lijstjes en bestelupdates te laten stoppen? Het topic dicht gooien? Users bannen?Zeg het maar.[/]

Misschien mis ik een heleboel, maar op zich vind ik het nog wel meevallen. Het is volgens mij vooral heel erg rond "speciale tijden" zoals nu met de acties, of als iemand Lego heeft herontdekt en niet kan wachten tot er iets arriveert. Zie ik dat verkeerd?
Ik weet natuurlijk ook niet welke topic reports jullie krijgen, misschien zijn er wel heel veel mensen die zich er dood aan ergeren. Als die weg gaan dan schiet het zeker niet op.
gezien populariteit van lego laatste jaar, is het wat drukker geworden. een afsplitsing naar speciaal 'levertijden topic' lijkt me dan ook beste optie. Maar verwacht dat na de feestdagen sowieso weer terugloopt naar 'regulier'
en als wil muggeziften (?) @Ardana moet deze discussie dan niet in Schop een Modje ofzo?
anyway back to blokjes bouwen.
kwam deze moc tegen op reddit, ziet er best nifty uit voor basis blokjes/stijl

bron; https://www.reddit.com/r/...design_my_own_locomotive/
[ Voor 35% gewijzigd door himlims_ op 27-11-2020 11:03 ]
De vorm lijkt wel te kloppen met het silhouet dat eerder is gedeeld, dus dit zou hem zomaar wel eens kunnen zijn. Het is een flink gebouw! Ben benieuwd naar de onthulling vanmiddag.Jakkus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:48:
[Afbeelding]
Nog een speculatie: op Facebook kwam ik deze foto tegen, mogelijk is dit de nieuwe modular.
scintillating
Wie weet, zou zo maar kunnen. Ik ben benieuwd wat ze dan in de kleine gebouwtjes rechts en links weten te proppen. Die deden mij gelijk aan "Will it modular" denken. Die heeft ook diverse smalle gebouwtjes gemaakt.Jakkus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:48:
Kerst komt er weer aan, dus dan stijgen de winter village sets altijd in prijs. Ik zou begin volgend jaar nog eens kijken. Dit jaar natuurlijk ook relatief weinig voorraad door coronaperikelen.Signs schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:42:
Had een beetje de hoop op dat het peperkoekhuisje (10267) in prijs zou zakken. Maar zie de prijzen alleen maar stijgen
dus...
Het lijkt wel alsof ik rechts tralies zie. Dus gevangenis?JeroenE schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:08:
[...]
Wie weet, zou zo maar kunnen. Ik ben benieuwd wat ze dan in de kleine gebouwtjes rechts en links weten te proppen. Die deden mij gelijk aan "Will it modular" denken. Die heeft ook diverse smalle gebouwtjes gemaakt.
insta; https://www.instagram.com/p/CIDYwVCqi8-/
gezien dat hier om de hoek is, heb ik paar plaatjes gemaakt
:strip_exif()/f/image/ZisAvcDHdXBljW83xloxug63.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kj4tYMdaWTogi0vfblPau8F7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gJpAoA9Rjdp4EXktEqwe36a5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9AM6TfQeReTvqrz4mEwZc6TD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/g8trlOTejFEThSecW19LT1Ur.jpg?f=fotoalbum_large)
//edit
"Vote for your favourite LEGO® yacht and win an Exclusive Heesen LEGO® Fan Package!" ik weet niet wat dit precies inhoud
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 27-11-2020 11:34 ]
Het grote gebouw doet me eerder aan een bank denken.meesje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:20:
[...]
Het lijkt wel alsof ik rechts tralies zie. Dus gevangenis?
Lego Masters?himlims_ schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:25:
De jongens van de nederlandse brickmaster show (hoe heete die ook alweer?) anyway, zij hebben hier bij de lokale bootjes bouwen (heesen shipyards) een 'model gebouwd van 2 schepen'
insta; https://www.instagram.com/p/CIDYwVCqi8-/
gezien dat hier om de hoek is, heb ik paar plaatjes gemaakt
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 77% gewijzigd door SnoeiKoei op 27-11-2020 11:27 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Volgens mij kan je hier stemmen en maak je dan kans op een prijs met "goodies" en een Lego duikjacht: https://www.heesenyachts.com/nl/lego/himlims_ schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:25:
Schijnbaar valt er iets te winnen (details mij onbekend)
Op deze pagina staat ook nog een filmpje.
Heel misschien ben ik er zaterdag, mocht er geen rij staan dan wil ik best langs gaan. Heb alleen wel 2x op zaterdag gehad dat er echt een lange rij stond en ik maar doorgelopen ben.Loader schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:58:
Wie is van plan om morgen of overmorgen naar Lego Store in Utrecht te gaan?
Het zit zo, ze hebben daar zo'n bak waar je eigen minifigure kan bouwen. Maar vanwege corona kan dat niet meer en hebben ze figuren samengesteld waaruit je kunt kiezen. Nu zou ik er een paar willen.
( alleen vanwege corona en omdat ik voor mijn ouders zorg, is het voor mij niet veilig om een uur in de trein te zitten en onder andere mensen te begeven in krappe ruimte )
Dus mocht er iemand gaan, kun je dan paar voor mij meenemen? En dan met de post naar mij opsturen?
Ik wil best vooraf betalen.
Ik heb geen idee hoe ik hier afbeeldingen kan plaatsen. Kan ik wel via dm sturen.
Stuur maar een dm met foto en je nr, dan kan ik zaterdag wel laten weten of ik in utrecht centrum ben.
Qua schaal past de Top Gear auto wellicht ook? Full speed de transporter oprijden.
[ Voor 33% gewijzigd door meesje op 27-11-2020 12:06 ]
Volgens Bouwsteentjes.info:meesje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:03:
Zou de McLaren Senna GTR™ (42123), net als de Chevy, ook passen op de autotransporter?
Qua schaal past de Top Gear auto wellicht ook? Full speed de transporter oprijden.
Afmetingen: ca. 9 cm hoog, 32 cm lang en 12 cm breed.
Ik weet alleen niet hoe breed de Chevy en autotransporter zijn.
edit: volgens Brickshop.eu is de Corvette (42093) 35,4 x 19,1 x 9,1 cm en de transporter (42098) zelfs 58,2 x 37,8 x 11,8 cm
Op die pagina staat ook dat hij compatible is met de ZR1

[ Voor 32% gewijzigd door gwystyl op 27-11-2020 12:22 ]
Lol, artikel was dus gisteren niet meer beschikbaar (voor € 89,-) waardoor ik de rest maar wel besteld heb met de KWL15 actiecode. Gisterenmiddag en avond + vanmorgen was het artikel ook niet meer beschikbaar. Zojuist ineens weer wel, maar nu kan ik de KWL15 code natuurlijk niet meer gebruiken. Toch maar besteld voor € 104,- aangezien deze set elders op z'n minst € 127,- kost momenteel.Joster schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:16:
[...]
Als je het een mooie prijs vindt zou ik het doen. Ik was al een dag of 5 een bepaalde set in de gaten aan het houden om te kunnen aanschaffen met de KWL15 code (kon die vanaf dinsdagavond kopen, maar wilde nog wat artikelen toevoegen die pas later in mijn winkelmandje zaten en waardoor ik dus nog even moest wachten), maar toen ik vanmorgen wilde kopen was de set ineens uitverkocht. Goedkoopste prijs nu: € 40,- meer
Aanbiedingen mogen gewoon in het aanbiedingentopic geplaatst worden. Meldingen met wat je besteld hebt en wat de levertijd is zijn ook daar geen nuttige toevoeging.Angeloonie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:26:
[...]
In het aanbiedingentopic mag het ook al niet.. Tsja.. Gaat toch over aanbiedingen? Maak dan maar een 3e topic aan..
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Van de Chevy is het inderdaad al bekend dat deze perfect past. In mijn ogen een must have als je de transporter besteld, maar gezien het (zelfde) formaat van de wielen was ik juist benieuwd naar de Senna. Zou wel leuk zijn als je bv jaarlijks nog een bijpassende auto kunt kopen. Dat verlengt de display en speelduur van deze autotransporter set.gwystyl schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:12:
[...]
Volgens Bouwsteentjes.info:
Afmetingen: ca. 9 cm hoog, 32 cm lang en 12 cm breed.
Ik weet alleen niet hoe breed de Chevy en autotransporter zijn.
edit: volgens Brickshop.eu is de Corvette (42093) 35,4 x 19,1 x 9,1 cm en de transporter (42098) zelfs 58,2 x 37,8 x 11,8 cm
Op die pagina staat ook dat hij compatible is met de ZR1
[Afbeelding]
Wat jij wil.Yorinn schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:45:
[...]
Aanbiedingen mogen gewoon in het aanbiedingentopic geplaatst worden. Meldingen met wat je besteld hebt en wat de levertijd is zijn ook daar geen nuttige toevoeging.
Heb het niet over levertijd gehad en de enige reden dat ik het postte was omdat het een supergoede aanbieding was, niet een gewone aankoop.
Maarja, laat maar zitten, met dit gezeur hoeft het al niet meer.
Ook vragen of iets goedkoper wordt is niet nuttig daar. Ook wij hebben geen glazen bol (helaas).Angeloonie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:06:
[...]
Wat jij wil.
Heb het niet over levertijd gehad en de enige reden dat ik het postte was omdat het een supergoede aanbieding was, niet een gewone aankoop.
Maarja, laat maar zitten, met dit gezeur hoeft het al niet meer.
Yorinn schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:09:
[...]
Ook vragen of iets goedkoper wordt is niet nuttig daar. Ook wij hebben geen glazen bol (helaas).

Er zijn vaak wel trends te bespeuren, dus je kunt soms wél wat voorspellen. Zeker als je het in de gaten houdt. Misschien wist iemand bijv. van vorig jaar nog dat er met een set gestunt werd oid, dan is het misschien aannemelijk dat dat dit jaar weer gebeurd.
En je had zelf niet terug kunnen zoeken in het topic? Dan had je de oude prijzen zelf kunnen vinden.Angeloonie schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:11:
[...]
Lekkere dooddoener weer.
Er zijn vaak wel trends te bespeuren, dus je kunt soms wél wat voorspellen. Zeker als je het in de gaten houdt. Misschien wist iemand bijv. van vorig jaar nog dat er met een set gestunt werd oid, dan is het misschien aannemelijk dat dat dit jaar weer gebeurd.
Maar dit gaat nu wel erg offtopic. Je kan me altijd via DM bereiken als je het verder wilt bespreken.
Bij de McLaren Senna staat dat hij 14 cm breed is, dus wel net iets breder dan de Chevy. Hij past er waarschijnlijk wel in, maar ik weet eigenlijk niet of dat een beetje mooi lijkt.meesje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:47:
[...]
Van de Chevy is het inderdaad al bekend dat deze perfect past. In mijn ogen een must have als je de transporter besteld, maar gezien het (zelfde) formaat van de wielen was ik juist benieuwd naar de Senna. Zou wel leuk zijn als je bv jaarlijks nog een bijpassende auto kunt kopen. Dat verlengt de display en speelduur van deze autotransporter set.
Hier is ook een topic over welke MOC's er in de transporter passen. Misschien kan je daar ook wat informatie uit halen? Of uit de bouwtekeningen afleiden hoeveel studs breed er maximaal tussen de staanders van de transporter passen.
[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 27-11-2020 13:47 ]
14 cm breed gaat toch nooit passen gezien de eerdere afmetingen door jou aangegeven: 58,2 x 37,8 x 11,8 cm voor de autotransporter.gwystyl schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:43:
[...]
Bij de McLaren Senna staat dat hij 14 cm breed is, dus wel net iets breder dan de Chevy. Hij past er waarschijnlijk wel in, maar ik weet eigenlijk niet of dat een beetje mooi lijkt.
Hier is ook een topic over welke MOC's er in de transporter passen. Misschien kan je daar ook wat informatie uit halen? Of uit de bouwtekeningen afleiden hoeveel studs breed er maximaal tussen de staanders van de transporter passen.
Is dit vaker zo bij lego store?
www.triathlete.nl
En wel de 71374 Nintendo Entertainment System.
Een leuke build en zeer herkenbaar..
1 klein issue. Het inserten van de game cartridge werkt prima. Erin schuiven, naar beneden drukken en hij blijft daar zitten. Maar dan iets te goed! Ik krijg hem er niet uit door (zoals de bedoeling is), de cartridge naar beneden te drukken en daarmee het systeem te ontgrendelen.
De pin welke de vergrendeling verzorgd, komt niet naar voren bij het ontgrendelen. De zwaartekracht doet niets. Schuif ik deze handmatig naar voren glijd ie in de bovenste stand ook niet zelf weer naar beneden.
Kan zo niet zien of dat er iets verkeerd zit, kan oor eigenlijk niet daar is te weinig plaats voor.
Bij het vergrendelen lijkt het erop, dat hij niet voorbij de groene slope komt, en daarom niet naar voren geforceerd word, door de neergaande beweging.
Bij wie werkt ie wel goed? (behalve bij al die youtube filmpjes....)
Het dek van de cartransporter waarop de auto's moeten staan is 17 studs breed. De blauwe auto die erop staat is 15 studs breed. De McLaren Senna is zo te zien ook 15 studs breed, dus zou dan toch moeten passen?meesje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:49:
[...]
14 cm breed gaat toch nooit passen gezien de eerdere afmetingen door jou aangegeven: 58,2 x 37,8 x 11,8 cm voor de autotransporter.
Je linkt naar een Speed Champions set en de doos van die set is 14cm breed volgens de info daar.gwystyl schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:43:
[...]
Bij de McLaren Senna staat dat hij 14 cm breed is, dus wel net iets breder dan de Chevy. Hij past er waarschijnlijk wel in, maar ik weet eigenlijk niet of dat een beetje mooi lijkt.
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door chrisO op 27-11-2020 14:13 ]
Als ik op de Lego site naar de plaatjes van de Corvette kijk, is die 13 studs breed, met misschien nog iets extra breedte bij de mudguards (ik kan niet zien of die uitsteken, maar dat doen ze bij de Porsche RSR wel). Laten we zeggen dat hij dan 15 studs breed is.meesje schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:49:
[...]
14 cm breed gaat toch nooit passen gezien de eerdere afmetingen door jou aangegeven: 58,2 x 37,8 x 11,8 cm voor de autotransporter.
Uit deze Youtube video haal ik dat de breedte tussen de opstaande randen van de transporter 17 studs is.
@chrisO je hebt gelijk, ik moest de Technic versie hebben

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 27-11-2020 14:19 ]
Toen ging het bij mij wel goed. Kan zijn dat er ergens een blokje niet lekker zit of iets.
Misschien past de Jeep Wrangler er ook nog op die is met dikke banden misschien net 17 studs breed...
himlims_ schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:25:
De jongens van de nederlandse brickmaster show lego masters (dank je @SnoeiKoei) anyway, zij hebben hier bij de lokale bootjes bouwen (heesen shipyards) een 'model gebouwd van 2 schepen'. ieder ship is door een ander team gebouwd

Ik vind die van Björn en Corneel hier wel de beste. Die hebben de vorm van de voorkant zo mooi nagebouwd, en da's toch wel een van de moeilijkste en belangrijkste delen. Op details hebben Martijn en Jos vast mooiere dingen, maar dat is op deze schaal pas belangrijk als de rest al perfect is.
If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!
Ik stel voor dat we die discussie in het feedback-topic houden.
Voor nu: back on-topic, met de huidige topic-regels.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik maakte dezelfde bedenking, maar ik heb blijkbaar wel juist gegokt en vorig weekend een bestelling geplaatst. Dit was bij mijn weten wel de eerste keer dat de specifieke Black Friday GWP al een weekend eerder beschikbaar kwam.Scighera schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:04:
Vreemd ergens dat het vorige weekend interessanter was om op lego store te bestellen dan nu met black friday (extra GWP en de VIP korting) jammer dat ik heb gewacht.
Is dit vaker zo bij lego store?
Ik had op z'n minst ook de dubbele VIP punten verwacht dit weekend, geen idee waarom het allemaal wat minder lijkt (en dat tijdens de echte event data).
Ja, ik heb ook op die gestemd. Bij de ander vond ik iets duidelijker dat er "leuke dingen" in zaten, maar de voorkant van de boot en de 'grijze boog' aan de zijkant vond ik veel minder mooi dan bij de Belgische versie.Mappy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:14:
Ik vind die van Björn en Corneel hier wel de beste. Die hebben de vorm van de voorkant zo mooi nagebouwd, en da's toch wel een van de moeilijkste en belangrijkste delen. Op details hebben Martijn en Jos vast mooiere dingen, maar dat is op deze schaal pas belangrijk als de rest al perfect is.
@Kapoen Vorig jaar hadden ze ook een "kerst GWP" die je in het vip weekend ook al kon krijgen, namelijk een kerstboom. Daarnaast hadden ze vorig vanaf vrijdag dan ook een andere GWP (namelijk een batmobile). Volgens mij kreeg je die dus toen juist dubbel (al waren ze toen ook snel op dacht ik).
Misschien is er dit jaar geen andere GWP omdat ze zoveel leverproblemen hebben?
Vorig jaar had ik juist niets tijdens die dagen gekocht. Daarom dit jaar wat langer gewacht met sommige spullen aanschaffen waardoor ik nu dus voorlopig de kerstkrans niet kan kopen, want die is al heel lang uitverkocht. Ik had gehoopt dat die rond deze tijd wel weer te bestellen zou zijn. Nouja, dan maar niet.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Om Babylonische spraakverwarring te voorkomenJeroenE schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:02:
[...]
@Kapoen Vorig jaar hadden ze ook een "kerst GWP" die je in het vip weekend ook al kon krijgen, namelijk een kerstboom. Daarnaast hadden ze vorig vanaf vrijdag dan ook een andere GWP (namelijk een batmobile). Volgens mij kreeg je die dus toen juist dubbel (al waren ze toen ook snel op dacht ik).
Misschien is er dit jaar geen andere GWP omdat ze zoveel leverproblemen hebben?
- er zijn elk jaar twee grote GWPs in de aanloop naar Kerst, die van Black Friday en die in december
- de Black Friday GWP van vorig jaar was inderdaad een Kerstboom (40338 Christmas Tree)
- de 'december GWP' was het mini peperkoekenhuisje (40337 Mini Gingerbread House)
Dit jaar is de Charles Dickens GWP het equivalent van die Kerstboom, en 40416 Ice Skating Rink van het mini peperkoekenhuisje. Dus een Kerstthema tijdens Black Friday weekend is niet abnormaal
De mini batmobile stond los van Black Friday of de andere feestdagen, die hoorde gewoon bij de lancering van de grotere versie (76139 - 1989 Batmobile). Net zoals we nu dat wagentje krijgen bij de aankoop van het Coloseum.
Heb hem nogmaals los gehaald (de bodem komt vrij gemakkelijk los, dan zie je het hele mechaniek zitten. Maar nope. Alles zit goed. (vind ik dan) En er is ook niet genoeg plaats om iets fout te plaatsen Met de donkere dag eens opnieuw bouwen.Arunia schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:26:
@Pandorian Ik had dat hij veel niet bleef zitten. Dat stukje even opnieuw proberen. Dus de bovenkant e.d. eraf en even opnieuw dat gedeelte maken met het schuifje. Qua werk valt het mee.
Toen ging het bij mij wel goed. Kan zijn dat er ergens een blokje niet lekker zit of iets.
Tegen die tijd staat Mario er ook boven op, dus dat komt goed.
Aha, in dat geval was het vorig jaar dus ook al hetzelfde, want die kon je tijdens het VIP weekend ook al krijgen.Kapoen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:25:
- de Black Friday GWP van vorig jaar was inderdaad een Kerstboom (40338 Christmas Tree)
Aha, en die viel dan 'toevallig' samen met de Black Friday, met zoals nu het Coloseum.De mini batmobile stond los van Black Friday of de andere feestdagen, die hoorde gewoon bij de lancering van de grotere versie (76139 - 1989 Batmobile).
*wink wink nudge nudge*JeroenE schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:29:
[...]
Aha, in dat geval was het vorig jaar dus ook al hetzelfde, want die kon je tijdens het VIP weekend ook al krijgen.
[...]
Aha, en die viel dan 'toevallig' samen met de Black Friday, met zoals nu het Coloseum.
Zowel de mini batmobile als dat karretje zijn gelinkt aan de aankoop van de grotere bijhorende set, dus ze staan toch los van Black Friday. Natuurlijk is dit een marketingtruc van Lego, 'kijk eens wat je allemaal krijgt als je per toeval deze grote dure set koopt tijdens launchweekend'
Aahhh is dat echt zo? Ik zit al paar weken te kijken naar het peperkoekhuisje (10267) om cadeau te doen aan m'n vrouw en dacht dat die bij black friday misschien wel goed geprijsd zou zijn, is het echt een feit dat de winter village sets altijd omhoog gaan qua prijs? Overigens is die set echt bijna nergens te krijgen op dit momentlegofanaten schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:09:
[...]
Kerst komt er weer aan, dus dan stijgen de winter village sets altijd in prijs. Ik zou begin volgend jaar nog eens kijken. Dit jaar natuurlijk ook relatief weinig voorraad door coronaperikelen.
Kijk bijvoorbeeld naar de prijshistorie van de Winter Village brandweerkazerne op:https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/10263/Winter-Village-Fire-Station.htmlFireSonus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:35:
[...]
Aahhh is dat echt zo? Ik zit al paar weken te kijken naar het peperkoekhuisje (10267) om cadeau te doen aan m'n vrouw en dacht dat die bij black friday misschien wel goed geprijsd zou zijn, is het echt een feit dat de winter village sets altijd omhoog gaan qua prijs? Overigens is die set echt bijna nergens te krijgen op dit moment

Daar zie je dat de prijs rond de kerstperioden redelijk stabiel is en daarna weer wat inzakt (rond januari/februari). Dit jaar gaan de trends iets anders omdat er uberhaupt weinig voorraad is van veel sites en de sales omhoog zijn gegaan, dus minder reden om korting te geven.
[ Voor 4% gewijzigd door legofanaten op 27-11-2020 16:52 ]
dus...
En uiteraard deze (kleinere) GWPKapoen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:25:
[...]
- de 'december GWP' was het mini peperkoekenhuisje (40337 Mini Gingerbread House)
[...]
Misschien nog wel de meest speciale.

https://brickset.com/sets...ck-Friday-2019-minifigure
Elf Club House. Winter Village blijft toch mijn ding. Hoop dit jaar mogelijkheid te hebben om het te plaatsen.
The Child (vind hem vet en de minifig zit er bij)
2 Unikitty setjes voor onze dochter. 1 voor Kerst en 1 voor de Sint.
En uiteraard de buildable brick en het te bouwen boek.
Weet nog niet welke ik vanavond ga maken. Denk een niet al te grote set. Maar verwacht dat het wellicht toch het Elf Club huis zal worden.
Het is ook als ik over mezelf vertel, dat ik dit soort dingen ook gewoon vertel. Schaam me er absoluut niet voor. Dat en de Strijkkralen (0,5cm versie, dus de helft van de standaard) en gamen uiteraard. It is who I am.
Dus.... je denkt niet een al te grote set, maar verwacht toch dat het de grootste set qua onderdelen wordtArunia schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:55:
Vandaag toch het pakket geleverd. Grote doos met aardig wat meuk.
Elf Club House. Winter Village blijft toch mijn ding. Hoop dit jaar mogelijkheid te hebben om het te plaatsen.
The Child (vind hem vet en de minifig zit er bij)
2 Unikitty setjes voor onze dochter. 1 voor Kerst en 1 voor de Sint.
En uiteraard de buildable brick en het te bouwen boek.
Weet nog niet welke ik vanavond ga maken. Denk een niet al te grote set. Maar verwacht dat het wellicht toch het Elf Club huis zal worden.
Het is ook als ik over mezelf vertel, dat ik dit soort dingen ook gewoon vertel. Schaam me er absoluut niet voor. Dat en de Strijkkralen (0,5cm versie, dus de helft van de standaard) en gamen uiteraard. It is who I am.
LEGO builds character; no room for shame
:strip_exif()/f/image/dgGLwLu6EU6cPlT6g26LR8f5.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.lego.com/nl-nl/product/police-station-10278
[ Voor 22% gewijzigd door Kungfukip op 27-11-2020 17:44 ]
Ik vind die paarse kleur van de donut show goed passen bij de azuurblauwe winkel van de bookshop...Kungfukip schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:26:
Wat duurt de LEGO showcase lang. Anderhalf uur in, maar de nieuwe modulair nog niet gerevealed. Ondertussen is de set al online op LEGO! Ik vind hem mooi en wordt een day 1 buy voor mij.
[Afbeelding]
Dat zou fantastisch zijn!!dr86 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:46:
[...]
Heel misschien ben ik er zaterdag, mocht er geen rij staan dan wil ik best langs gaan. Heb alleen wel 2x op zaterdag gehad dat er echt een lange rij stond en ik maar doorgelopen ben.
Stuur maar een dm met foto en je nr, dan kan ik zaterdag wel laten weten of ik in utrecht centrum ben.
Kijk, als er een lange rij is, dan hoef het niet. Het was, voor mij , mooi geweest als iemand die toch van plan was om te gaan, eventueel wat voor mij te nemen. Maar als je dit voor mij wilt doen, graag.
Die minifiguren zitten al in elkaar. Dus dat scheelt. Ik ga foto's bij elkaar zoeken en stuur dan een dm.
Niet voor niks presenteert Lego ze zo op de achterkant van de doos.Loader schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:42:
[...]
Ik vind die paarse kleur van de donut show goed passen bij de azuurblauwe winkel van de bookshop...
Samen met de boekwinkel vormt het een mooi straatje. In mijn ogen fraai in dezelfde stijl. Je ziet het ook terug in de witte lantaarnpalen. Dan vind ik de 10260 en 10264 helemaal niet passen. De 10255 lijkt me weer beter geschikt.
[ Voor 34% gewijzigd door meesje op 27-11-2020 18:05 ]
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Klopt, vorige weekend de VIP punten en dit weekend de GWP was logischer geweest, of minimaal dit weekend dezelfde extra's als vorige weekend.Kapoen schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:17:
[...]
Ik maakte dezelfde bedenking, maar ik heb blijkbaar wel juist gegokt en vorig weekend een bestelling geplaatst. Dit was bij mijn weten wel de eerste keer dat de specifieke Black Friday GWP al een weekend eerder beschikbaar kwam.
Ik had op z'n minst ook de dubbele VIP punten verwacht dit weekend, geen idee waarom het allemaal wat minder lijkt (en dat tijdens de echte event data).
Of de kerstboom ook online erbij, juist in coronatijd vond ik het bijzonder dat er de kerstboom GWP alleen in de fysieke lego store beschikbaar was. Ook dat verschil vond ik een bijzondere keuze.
www.triathlete.nl
Ik ben wel blij dat de muren van het gebouw 1 kleur hebben. Sommige modulars hadden dan paar stenen in andere kleur, omdat er dan aan de binnenkant iets bevestigd moest worden maar dat lijkt hier niet het geval te zijn.
[ Voor 48% gewijzigd door Loader op 27-11-2020 18:24 ]
Ik was überhaupt niet aan het kijken, in ieder geval bedankt voor de link!Kungfukip schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:26:
Wat duurt de LEGO showcase lang. Anderhalf uur in, maar de nieuwe modulair nog niet gerevealed.
Zou de wasmiddelreclame een verwijzing naar de wasserette naast Brickbank zijn waarin het geld werd "witgewassen" en in de kluis van de bank terecht kwam? Of is dat te ver gezocht?
Ligt het aan mij of mis ik in vergelijking met het fire house een ultra politiewagen.Kungfukip schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:26:
Wat duurt de LEGO showcase lang. Anderhalf uur in, maar de nieuwe modulair nog niet gerevealed. Ondertussen is de set al online op LEGO! Ik vind hem mooi en wordt een day 1 buy voor mij.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/eO10n0zGOk60tOLrkexXW6Uq.jpg?f=fotoalbum_large)
https://rebrickable.com/m...lternative-build/#details
Wellicht komt er een kleine doos naast om die apart aan te schaffen? Er is in ieder geval geen garage om hem in te kunnen rijden.Versaevel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:29:
Ligt het aan mij of mis ik in vergelijking met het fire house een ultra politiewagen.
De naam van die wasserette is Soaps 'n Suds dus dat is zeker een verwijzing naar 10251. De wasmachine op de reclame is ook dezelfde build (met het reddingsboei-onderdeel als deur van de trommel).JeroenE schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:28:
[...]
Ik was überhaupt niet aan het kijken, in ieder geval bedankt voor de link!
Zou de wasmiddelreclame een verwijzing naar de wasserette naast Brickbank zijn waarin het geld werd "witgewassen" en in de kluis van de bank terecht kwam? Of is dat te ver gezocht?
[ Voor 10% gewijzigd door Tc99m op 27-11-2020 18:52 ]
scintillating
Dat heb ik ook gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:30:
[Afbeelding]
Dat was een beste levering. Hopelijk komt mijn Barracuda nu ook snel. Vanmiddag wilde ik even kijken naar de orderstatus, maar het was druk op de website. Ik zie nu ook weer een wachtrij van ruim duizend bezoekers voor mij. Die wachtrijpagina had ik nog nooit gezien bij Lego.
Lijkt op storing, want als ik naar google ga en lego shop in typt, komt ik er zo in..
Daarentegen heb ik vandaag de Sesamstraat set mogen ontvangen!

![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Zeker als je net als ik vooral gewend bent aan het bouwen van iets met wielen of rupsbanden dan is dit echt wel iets anders. Hoe bedenken sommige mensen dat toch ? Neem bijvoorbeeld het gebruik van de slangetjes om mooie rondingen te creëren , dat vind ik echt creatief.
Deze MOC gebruikt dan ook interessante en creatieve bouw-technieken. Echt met heel veel plezier aan gebouwd. Zeer weinig herhaling in deze build, eigenlijk alleen bij de twee 'poten'. Daarnaast zitten er ook diverse motor-gestuurde functies in deze R2-D2. Gezien de beperkingen die de bedenker had in het gebruik van de onderdelen vind ik 'm dan ook erg geslaagd. Je mist alleen nog de typische geluidjes
Is er dan niks op aan te merken? Tja , een paar dingen die me opgevallen zijn. Zo vind je in de instructies geen bedradingsschema en dien je zelf uit te vogelen hoe je met BuWizz een profiel aanmaakt om alles aan te sturen. Hij zat bij mij helemaal in elkaar toen ik voor het eerst de functies ging proberen. Gelukkig bleek alles goed in elkaar te zitten en na wat experimenteren deden alle functies het. Als dat niet zo was geweest dan had ik het voor gezien gehouden want even snel openmaken en herstellen is een no-go.
De speelbaarheid is ook wel beperkt. Daarvoor zijn een aantal zaken net iets te fragiel. Het rijden op een gladde vloer werkt niet lekker vanwege het slippen van de wieltjes onder de poten.
Mijn slotconclusie is , mocht je al in het bezit zijn van de 42100 , dan is dit zeker een MOC om te overwegen en zijn geld zeker waard.
Jabbah schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:16:
Ik vind de nieuwe modular eerlijk gezegd wat tegenvallen. De smalle gebouwen aan de zijkant spreken me niet zo aan en ik vind het niet echt een politie uitstraling hebben.
Daarentegen heb ik vandaag de Sesamstraat set mogen ontvangen!
:strip_exif()/f/image/MzUo3aswNeOvWEk5GeaySqoe.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook binnen
Nu nog wachten op de Flintstones
Mag ik vragen wat de aantrekkingskracht van de Sesamstraat set is? Het ziet er zo simpel uit?!Versaevel schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:24:
[...]
[Afbeelding]
Hier ook binnen
Nu nog wachten op de Flintstones![]()
Voor mij in iedergeval om de serie compleet te hebben. Ik wacht er alleen wel mee tot ie ergens een stuk goedkoper te vinden is.Ninjetsu NL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:26:
[...]
Mag ik vragen wat de aantrekkingskracht van de Sesamstraat set is? Het ziet er zo simpel uit?!
Voornamelijk nostalgie. Alleen voor de minifigs wilde ik hem al hebben. En door de verkoop van het Charles Dickens setje heb ik hem nog voor een leuke prijs.Ninjetsu NL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:26:
[...]
Mag ik vragen wat de aantrekkingskracht van de Sesamstraat set is? Het ziet er zo simpel uit?!
In mijn geval....... PURE NOSTALGIENinjetsu NL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:26:
[...]

Oftewel.... jeugdsentiment.
Mijn ouwe heer zei altijd, eerst de fabeltjeskrant en dan naar bed, later werd dat na de fabeltjeskrant tanden poetsen en als Sesamstraat afgelopen is ga je je nest in.
Nu nog wachten op een bouwwerk van Meneer de Uil

[ Voor 5% gewijzigd door Versaevel op 28-11-2020 07:00 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked