Ik heb net de LEGO 42098 Technic - autotransporter 2-in-1 vrachtwagen gekocht bij Amazon.de voor €94,20 met de kids actie. mooie deal, mijn eerste stukje technic lego dat ik denk ik gekocht heb in 15+ jaar
Mijn zoontje van 2,5 is druk met de duplo en dat beviel mij zo goed dat ik ook maar weer eens wat wou bouwen.
Volgens de mail van lego is het dickens setje vrijdag gratis bij aankopen van €55,- dat is best netjes.
Edit: op de site staat €150,- en in de algemene voorwaarden onderaan de mail ook €150,- dus gok dat het een typfoutje is.
Edit: op de site staat €150,- en in de algemene voorwaarden onderaan de mail ook €150,- dus gok dat het een typfoutje is.
[ Voor 38% gewijzigd door dr86 op 24-11-2020 12:23 ]
Nee hoorchrisO schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:48:
[...]
Neus van die Ferrari is veel te grooten hij mag wel een verlagingssetje krijgen, of is dit de nieuwe SUV van Ferrari

Lijkt maar zo, omdat er geen daadwerkelijke voorruit in zit, maar de A-pilaren staan op de goede plek. Kwa proporties hebben ze het wat mij betreft erg goed gedaan voor een technic model in deze schaal. Zelfde geldt voor de rijhoogte, die mag wel een tikje lager, maar overal vallen de wielen netjes in de bogen.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Als het vrijdag nl. voor €55 zou zijn dan zou het allesbehalve netjes zijn, omdat ze mensen er afgelopen weekend €150 voor lieten neertellendr86 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:20:
Volgens de mail van lego is het dickens setje vrijdag gratis bij aankopen van €55,- dat is best netjes.
Dat zou me toch een rare aktie lijken moest dit kloppen, en misschien een aanzet voor een aantal mensen om hun bestellingen van afgelopen weekend terug te sturen (om dan komend weekend dat setje goedkoper te krijgen).dr86 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:20:
Over GWPs gesproken, volgens dit artikel op Brickset.com ligt de drempel voor de Kerst GWP op $150, dus de euro drempel zal er ook niet ver vandaan liggen.

Best pittig zo'n twee hoge drempels vlak na elkaar, en een flinke stijging t.o.v. vorig jaar (€120 en €100 respectievelijk).
[ Voor 6% gewijzigd door Kapoen op 24-11-2020 13:29 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
:strip_exif()/f/image/4GLY4PAPtp9P4FxDwcP81d1Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Schoencadeautje van de Sint, maar het is ook een van de meest geslaagd modellen in deze reeks imho. Redelijk wat stickers, zoals bekend, maar gelukkig is de motorkap geprint.
In het echt komt hij beter over als foto overigens. Iets wat ik bij de F40 ook had overigens.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Het hoekige van dit jaren 80 icoon is perfect voor een Lego setjeWom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:36:
[Afbeelding]
Schoencadeautje van de Sint, maar het is ook een van de meest geslaagd modellen in deze reeks imho. Redelijk wat stickers, zoals bekend, maar gelukkig is de motorkap geprint.
In het echt komt hij beter over als foto overigens. Iets wat ik bij de F40 ook had overigens.
Stickers passen hier juist perfect op omdat het een rallywagen is.
Voor de normale oerquattro (de burgeruitvoering, dus de 'lange') zou het dan weer niet passen.
Ik vind dat model erg geslaagd (en moest 'm natuurlijk hebben als quattro-liefhebber en voormalig eigenaar
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Ik zag de melding dat QuattroNL mij gequote had en kon de reactie eigenlijk wel raden. Zelf een 90 Coupe Quattro en een A5 Quattro gehad, dus wat dat betreft kan ik je een hand gevenQuattroNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:41:
[...]
Het hoekige van dit jaren 80 icoon is perfect voor een Lego setje![]()
Stickers passen hier juist perfect op omdat het een rallywagen is.
Voor de normale oerquattro (de burgeruitvoering, dus de 'lange') zou het dan weer niet passen.
Ik vind dat model erg geslaagd (en moest 'm natuurlijk hebben als quattro-liefhebber en voormalig eigenaar)
Zou dit model zelfs graag op grotere schaal zien eerlijk gezegd.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
@Kapoen Dat is best prijzig. Voor het Dickens boek vond ik het het nog wel waard. Maar weet niet of ik dat met deze wat je zegt ook ga doen. Misschien dat ik hem los ergens vandaan haal. Dat is dan schappelijker.
Enige aankoop is de kerst krans nog en wellicht volgend jaar de Bonsai en de bos bloemen. Beide vind ik wel erg leuk.
Enige aankoop is de kerst krans nog en wellicht volgend jaar de Bonsai en de bos bloemen. Beide vind ik wel erg leuk.
Aan de ene kant wel maar aan de andere kant heb je daarmee het risico dat er sets niet meer beschikbaar zijn.Kapoen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:25:
[...]
Dat zou me toch een rare aktie lijken moest dit kloppen, en misschien een aanzet voor een aantal mensen om hun bestellingen van afgelopen weekend terug te sturen (om dan komend weekend dat setje goedkoper te krijgen).
de ferrari vond ik verrassend goed gelukt - is er al iets bekend over de 'toekomstige' 8studs racers?Wom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:36:
[Afbeelding]
Nope, voor zover ik weet zelfs geen gelekte setnummers of namenhimlims_ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:19:
[...]
de ferrari vond ik verrassend goed gelukt - is er al iets bekend over de 'toekomstige' 8studs racers?
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ik ben op zoek naar een systeem om mijn Lego te kunnen sorteren en wil dat grofweg op item niveau gaan doen. Dan kom je al snel bij van die ladekasten. Ik zit op zo'n 1.000+ verschillende items en heb weinig zin om m'n wanden hier vol te zetten met ladekasten (wordt vrouwlief niet blij van denk
).
Ik neig dus eerder naar sorteerboxen.. Jammer dat van die diamond painting dozen weer net te klein zijn. Hebben jullie toevallig nog suggesties of ervaring-met bepaalde sorteer/assortiment dozen? Uiteraard hoeft niet 1 item in 1 vakje, dat kan best wel een beetje gemixt worden.

Ik neig dus eerder naar sorteerboxen.. Jammer dat van die diamond painting dozen weer net te klein zijn. Hebben jullie toevallig nog suggesties of ervaring-met bepaalde sorteer/assortiment dozen? Uiteraard hoeft niet 1 item in 1 vakje, dat kan best wel een beetje gemixt worden.
[ Voor 20% gewijzigd door Rhain op 24-11-2020 15:39 ]
Dat onderwerp is ongeveer maandelijks besproken hier. Wat heb je al uit dit (en het vorige) topic gehaald.
@Zeehond Wellicht kan je de TS hiermee uitbreiden?
[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 24-11-2020 15:51 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
@Rhain Zie bijvoorbeeld ook https://brickarchitect.com/guide/bricks/ of gebruik de wattenstaafjesdozen uit Pin0 in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
@Señor Sjon / @Zeehond Misschien moet er iets in de topic start bijkomen over opbergen / sorteren? Of is dat te controversieel?
@Señor Sjon / @Zeehond Misschien moet er iets in de topic start bijkomen over opbergen / sorteren? Of is dat te controversieel?
Mijn zoon is een beetje in paniek hij had ergens gelezen dat de Plates er uitgaan en volgens hem passen de nieuwe niet meer bij de huizen
Weet iemand dat ..
Weet iemand dat ..
zoek even op sorteren in dit topic; de vraag is vrij regelmatig gesteld en beantwoordRhain schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:38:
Ik ben op zoek naar een systeem om mijn Lego te kunnen sorteren en wil dat grofweg op item niveau gaan doen. Dan kom je al snel bij van die ladekasten. Ik zit op zo'n 1.000+ verschillende items en heb weinig zin om m'n wanden hier vol te zetten met ladekasten (wordt vrouwlief niet blij van denk).
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 24-11-2020 15:55 ]
Dat de wegplaten eruit gaan is een aanname/gerucht gebaseerd op het feit dat Lego allerlei nieuwe wegdek oplossingen aan het uitbrengen is, Of dat ook daadwerkelijk zo zal zijn kan niemand met zekerheid zeggen tot Lego daar zelf officieel een uitspraak over doet.Hansw1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:54:
Mijn zoon is een beetje in paniek hij had ergens gelezen dat de Plates er uitgaan en volgens hem passen de nieuwe niet meer bij de huizen
Weet iemand dat ..
Er zitten helaas SUV velgen op dus wie weet?chrisO schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:48:
[...]
Neus van die Ferrari is veel te grooten hij mag wel een verlagingssetje krijgen, of is dit de nieuwe SUV van Ferrari
(Zelfde velgen als op de Landrover

Zou daar niet zo bang voor zijn. Er is nog altijd Ali.Hansw1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:54:
Weet iemand dat ..
Voor een aantal wegenplaten voor een kind hoeft het (voor mij) niet perse Lego te zijn.
Daarbij, €25 voor 12 platen is ook een lachertje vergeleken met 12x€8.

Over aliexpress gesproken. Ik heb een witte 32x32 base plate gekocht voor 0,01 euro inclusief verzending. Per account kon je er maar 1 bestellen. Ik vond 'm toen ik zocht op' base plate'. Kan mooi in m'n kerstdorp, ondanks dat het neplego is. Hij is inmiddels verzonden, maar of ie er voor de kerst is, is nog maar de vraag.
Benieuwd of ze 'm door de brievenbus duwenJabbah schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:56:
Over aliexpress gesproken. Ik heb een witte 32x32 base plate gekocht voor 0,01 euro inclusief verzending. Per account kon je er maar 1 bestellen. Ik vond 'm toen ik zocht op' base plate'. Kan mooi in m'n kerstdorp, ondanks dat het neplego is. Hij is inmiddels verzonden, maar of ie er voor de kerst is, is nog maar de vraag.
lego is raar... je besteld een ecto-1 en een sleutelhanger tbv de 200-grens en wel een bouwbaar blokje krijgen. Is ecto-1 niet op voorraad, sturen ze een sluetelhanger en 2 gwp 
Ik klaag niet hoor, vind het prima, maar verwonder me er wel over
Dit topic lijkt mij er prima voor, uiteindelijk is toch alles zo'n beetje erover gezegd wat te zeggen valt en dan zakt zo'n topic ook weer weg. Als je in dit topic en in de vorige deeltjes zoekt vind je ook al veel info over sorterenJeroenE schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:52:
@Rhain Zie bijvoorbeeld ook https://brickarchitect.com/guide/bricks/ of gebruik de wattenstaafjesdozen uit Pin0 in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lijkt mij wel een goede, ik zal er wat tips in zettenSeñor Sjon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:50:
Dat onderwerp is ongeveer maandelijks besproken hier. Wat heb je al uit dit (en het vorige) topic gehaald.
[ Voor 20% gewijzigd door Zeehond op 24-11-2020 19:51 ]
200 fish found!
Van de F40 is echt een fraaie Audi Quattro mod beschikbaar:Wom schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:36:
https://rebrickable.com/m...-audi-quattro-s1/#details
Leuke poging voor de parts die je beschikbaar hebt maar verder...mwehAlterEgo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:54:
[...]
Van de F40 is echt een fraaie Audi Quattro mod beschikbaar:
https://rebrickable.com/m...-audi-quattro-s1/#details
(al is een S1 redelijk heavy bespoilerd, dus niet moeders mooiste).
Heb wel leuke MOC's voor de burgeruitvoering van de oerquattro gevonden. Wellicht ooit eens een poging wagen.
Top toch? Je wilde vooral graag de sleutelhanger en kocht er een Ecto-1 bij om aan de grens te komen. Dus nu krijg je alvast waar t je in eerste instantie om ging. Goede service van LEGO42erik schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:45:
lego is raar... je besteld een ecto-1 en een sleutelhanger tbv de 200-grens en wel een bouwbaar blokje krijgen. Is ecto-1 niet op voorraad, sturen ze een sluetelhanger en 2 gwp
Vette build zegBastien schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:34:
Zo, de container lader is eindelijk klaar! Alles lijkt ook nog te functioneren. Altijd fijn.![]()
Aanrader deze moc. Hoe verzinnen ze het.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
I see what you did there...Gim schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:10:
[...]
Top toch? Je wilde vooral graag de sleutelhanger en kocht er een Ecto-1 bij om aan de grens te komen. Dus nu krijg je alvast waar t je in eerste instantie om ging. Goede service van LEGO

Destijds ook gedaan bij één verkoper, maar toen bleek het niet om een witte base plate te gaan, maar gewoon een plate van 32x32. Naderhand nog wel een aantal witte base plates bestelt, maar toen werd zowel door de verkoper, als bevestigd door diverse kopers, gezegd dat het 't beste was om meerdere base plates tegelijk te bestellen om buigen en breken tijdens transport te voorkomen. Derhalve maar 9 stuks besteld voor een 3x opstellingJabbah schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:56:

Ja, dat duwen ze door de brievenbusla_fusion schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:07:
[...]
Benieuwd of ze 'm door de brievenbus duwen
[ Voor 9% gewijzigd door Gim op 25-11-2020 07:59 ]
Echt... super! In het echt ook wel geinig om te zien hoe deze voertuigen gewoon even zo'n containertje optillenBastien schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:34:
Zo, de container lader is eindelijk klaar! Alles lijkt ook nog te functioneren. Altijd fijn.![]()
Aanrader deze moc. Hoe verzinnen ze het.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou deze MOC ook de container van de Mack Anthem kunnen optillen? Voor het speelplezier alleen maar leuk als voertuigen kunnen samenwerken
Mee te bestellen? Er is dus al het één en ander onderweg?Joster schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:24:
[...]
Vette build zegHet kriebelt hier toch behoorlijk om de 42082 mee te bestellen in deze tijd
[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 25-11-2020 08:06 ]
Aankondiging nieuwe modular 10278 as vrijdag. Oplettende mensen vermoeden dat het een politiebureau wordt.
Ben benieuwd!
https://www.stonewars.de/...o-10278-modular-building/
Ben benieuwd!
Bij een modular police station moet ik aan deze denken (Ideas inzending).ruderodeo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:17:
Aankondiging nieuwe modular 10278 as vrijdag. Oplettende mensen vermoeden dat het een politiebureau wordt.
Ben benieuwd!
:strip_exif()/f/image/bC8rUyf2PwIigWT83t1Yt2Cc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben hem (na het zien van jouw eerste post over deze MOC) ook aan het bouwen. Ben nu op het punt dat de wielen erop zitten. Tijdens het bouwen vond ik de stuurinrichting al aan de fragiele kant, maar met de wielen eronder krijg ik het "stuur" met geen mogelijkheid gedraaid zonder de tandwieltjes te vernaggelen. Als ik hem optil loopt de stuurinrichting wel heel soepel, maar met de wielen op de grond dus niet. Heb jij dat ook?Bastien schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:34:
Aanrader deze moc. Hoe verzinnen ze het.
Verder inderdaad een fantastische MOC. Deze set biedt sowieso erg veel waar voor zijn geld. Heb hem ooit bij de Intertoys gekocht voor 130 euro, fantastische deal.
Zou eerlijk gezegt ook wel tijd worden met al die misdaad in lego cityruderodeo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:17:
Ben benieuwd!
Naast de brandweerkazerne hoort er ook een politiebureau bij.
Must have als dit zo is.
Wordt wel weer een prijsig verlanglijstje met het boeket bloemen, bonsai boom en eventueel HP mozaïek

Zeg maar dag tegen de winstuitkering

De combinatie politiestation met donutwinkel is wel een goeie, cliché maar goedmeesje schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:29:
[...]
Bij een modular police station moet ik aan deze denken (Ideas inzending).
[Afbeelding]
Ah, het is dus nog maar een gerucht? Dan heb ik het artikel op promobricks.de verkeerd geïnterpreteerd. Ik las het als een vaststaand feitruderodeo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:17:
Ben benieuwd!

Welke misdaad? Koekjessmokkel en overdadige consumptie van fastfood?Versaevel schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:34:
[...]
Zou eerlijk gezegt ook wel tijd worden met al die misdaad in lego city
Het is een gerucht met een basis. Toch moeten we op vrijdag wachten of het echt zo is. Ik ben echt heel erg benieuwd!
Did LEGO just ACCIDENTALLY reveal the 2021 Modular Building theme?
YouTube: Did LEGO just ACCIDENTALLY reveal the 2021 Modular Building theme?
2021 LEGO Modular Police Station Confirmed?
YouTube: 2021 LEGO Modular Police Station Confirmed?
Did LEGO just ACCIDENTALLY reveal the 2021 Modular Building theme?
YouTube: Did LEGO just ACCIDENTALLY reveal the 2021 Modular Building theme?
2021 LEGO Modular Police Station Confirmed?
YouTube: 2021 LEGO Modular Police Station Confirmed?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Stickertje van de ECTO-1 op die rode zoeker op het dak begon al los te krullen, heb dat maar gefixed met plakband van Pritt.
Ik vind de kwaliteit van LEGO flink achteruit gaan de laatste jaren, ook de blokjes passen niet mooi op elkaar.
En dan zijn er nog de kleur verschillende bij sommige sets.
En de prijzen gaan maar omhoog.
Ik vind de kwaliteit van LEGO flink achteruit gaan de laatste jaren, ook de blokjes passen niet mooi op elkaar.
Niet toevallig iets van vettigheid aan je vingers of zo dat de sticker niet plakte? Heb je een voorbeeld van de blokjes bij de Ecto-1 die niet mooi passen?TheDeeGee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:33:
Stickertje van de ECTO-1 op die rode zoeker op het dak begon al los te krullen, heb dat maar gefixed met plakband van Pritt.
De Creator Expert Fiat 500 heb ik wel doorverkocht, omdat er toch teveel kleurverschil in zat en je bij sommige gele steentjes de donkere kleur van het steentje erachter er doorheen kon zien. Met de Mini Cooper zou er ook sprake zijn van kleurverschil, maar daar is het me minder bij opgevallen of stoorde het me niet; en dat modelletje was m.i. iets geslaagder
Zie je ook kleurverschil bij de Ecto-1? Zeker omdat het toch een grote witte set is (net zoals de Saturn) ben ik er wel een beetje huiverig voor. Al is verkleuring op den duur niet te voorkomen vrees ik. Maar eenzelfde geld natuurlijk ook voor de rode kleur van een F40, Ducati of Rode kraan lijkt me.
Kijk eens in het rode vlak... Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic
[ Voor 83% gewijzigd door Señor Sjon op 25-11-2020 12:56 ]
Geen kleur verschil bij wit.Gim schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:44:
[...]
Niet toevallig iets van vettigheid aan je vingers of zo dat de sticker niet plakte? Heb je een voorbeeld van de blokjes bij de Ecto-1 die niet mooi passen?
De Creator Expert Fiat 500 heb ik wel doorverkocht, omdat er toch teveel kleurverschil in zat en je bij sommige gele steentjes de donkere kleur van het steentje erachter er doorheen kon zien. Met de Mini Cooper zou er ook sprake zijn van kleurverschil, maar daar is het me minder bij opgevallen of stoorde het me niet; en dat modelletje was m.i. iets geslaagder
Zie je ook kleurverschil bij de Ecto-1? Zeker omdat het toch een grote witte set is (net zoals de Saturn) ben ik er wel een beetje huiverig voor. Al is verkleuring op den duur niet te voorkomen vrees ik. Maar eenzelfde geld natuurlijk ook voor de rode kleur van een F40, Ducati of Rode kraan lijkt me.
En wat betreft blokjes die niet netjes passen, bijvoorbeeld de 1x1 blokjes, waar dan het gat uit het midden zit en er een rand ontstaat. Maakt dan ook niet uit hoe je hem draait.
Dit blijkt juist op te vallen bij witte blokjes.
Dat het juist opvalt bij witte blokjes kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar is het echt iets van de laatste jaren? Als het zich vooral toont bij de witte stenen en dan ook nog bij bepaalde samenstellingen van stenen, dan sta ik er niet van te kijken als het al véél langer speelt, maar nu pas storend opvalt door bepaalde sets.TheDeeGee schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:31:
[...]
Geen kleur verschil bij wit.
En wat betreft blokjes die niet netjes passen, bijvoorbeeld de 1x1 blokjes, waar dan het gat uit het midden zit en er een rand ontstaat. Maakt dan ook niet uit hoe je hem draait.
Dit blijkt juist op te vallen bij witte blokjes.
Maar het zou goed kunnen wat je zegt. Ik vroeg het me alleen af
De officiële komen toch altijd per 2? Dus dan was het maar 6 * 8 euro geweest (als is de standaard winkelprijs 10 euro meen ik). Nog steeds goedkoper natuurlijk, dat dan weer wel.NeutraleTeun schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:30:
Daarbij, €25 voor 12 platen is ook een lachertje vergeleken met 12x€8.
Het grote probleem wat ik dan zelf heb is het leggen van grenzen. Als ik voor wegplaten / base plates wel iets zou kopen wat in een ander topic thuis hoort waarom dan ook niet gelijk voor de stenen zelf?
Ik ken mensen die dus wel "bouwsteentjes" kopen. De kwaliteit is wel minder, maar de prijs ook behoorlijk lager. Bovendien kan je daar wel allerlei "oude" sets van kopen. Als Lego iets niet meer maakt dan kan je alleen voor (te) veel geld op de tweedehandsmarkt terecht.
Hoe werkt de black friday korting op de Lego website precies? Is er bijvoorbeeld kans dat de Maanlander 10266 korting gaat krijgen? Ik zit een beetje op deze set te azen voor naast m'n Saturn V. Maar vraag me dus af of het zin heeft om te wachten. Elders is hij namelijk nu €88 ipv de €100 op de Lego website.
Het is niet zo dat je korting kan krijgen op elke set, enkel alleen op sets die zij geselecteerd hebben. En welke dat zijn weten we nu nog niet.cordonbleu schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:10:
Hoe werkt de black friday korting op de Lego website precies? Is er bijvoorbeeld kans dat de Maanlander 10266 korting gaat krijgen? Ik zit een beetje op deze set te azen voor naast m'n Saturn V. Maar vraag me dus af of het zin heeft om te wachten. Elders is hij namelijk nu €88 ipv de €100 op de Lego website.
Zoiets had ik inderdaad begrepen. Aan wat voor kortingen moeten we dan denken? Ik zag 20% voorbijkomen? In dat geval zou ik hem dan dus haast net zo goed nu kunnen bestellen. Dan zou het maar €8 schelen.Loader schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:35:
[...]
Het is niet zo dat je korting kan krijgen op elke set, enkel alleen op sets die zij geselecteerd hebben. En welke dat zijn weten we nu nog niet.
@cordonbleu Als we het zouden weten had het hier wel gestaan. Dus niemand hier weet (of mag vertellen) waar de korting op is. Hoe het werkt kan je hier lezen: https://www.lego.com/nl-n...ay-cyber-monday-toy-deals
Maar ja, wat zijn de "geselecteerde sets"?
Hoewel niet zo netjes kan je ook de ene aanbieding die je nu al hebt bestellen en als je overmorgen een betere deal hebt dan kan je die terugsturen op basis van de wet koop op afstand.
En je krijgt bij die andere shop ook niet de kerstboom die Lego gaat weggeven neem ik aan.
Hoewel niet zo netjes kan je ook de ene aanbieding die je nu al hebt bestellen en als je overmorgen een betere deal hebt dan kan je die terugsturen op basis van de wet koop op afstand.
En je krijgt bij die andere shop ook niet de kerstboom die Lego gaat weggeven neem ik aan.
Bij die kerstboom zie ik wel staan 'alleen in de store'. Dus betekent dat dan dat je die alleen krijgt als je in een winkel koopt en niet via de website?JeroenE schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:41:
@cordonbleu Als we het zouden weten had het hier wel gestaan. Dus niemand hier weet (of mag vertellen) waar de korting op is. Hoe het werkt kan je hier lezen: https://www.lego.com/nl-n...ay-cyber-monday-toy-deals
@cordonbleu Je hebt helemaal gelijk, daar had ik dan weer overheen gelezen 
Pfff, soms zou je willen dat al die extra kortingsacties met allerlei andere voorwaarden er niet zijn en je dus ook niet het idee hebt dat je ergens achter het net hebt gevist.
Pfff, soms zou je willen dat al die extra kortingsacties met allerlei andere voorwaarden er niet zijn en je dus ook niet het idee hebt dat je ergens achter het net hebt gevist.
Paar jaar geleden kreeg ik 25% op brick bank modular. Maar zulke aanbiedingen zijn de laatste jaren niet gekomen.cordonbleu schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:39:
[...]
Zoiets had ik inderdaad begrepen. Aan wat voor kortingen moeten we dan denken? Ik zag 20% voorbijkomen? In dat geval zou ik hem dan dus haast net zo goed nu kunnen bestellen. Dan zou het maar €8 schelen.
En momenteel is er veel op bij lego, dus backordered of niet op voorraad of uitverkocht.
En vaak kortingen op oudere sets.
Als je hem voor sinterklaas wil hebben kun je beter ergens anders kopen. Zelf had ik met vip weekend de elvenhuis gekocht en nu al 4 x mail dat het later wordt geleverd, zo 60 dagen.
/f/image/yWgz9KGlYWVQCgrwDJ5srnvB.png?f=fotoalbum_large)
De officiële contouren van de nieuwe modular van Lego! Hij lijkt best aardig hoog!
Meer informatie over deze modular:
https://www.bricktastic.n...EliXaYLkOJIs4f6kvLfnaIeEU
Edit: hier is het filmpje van Lego waar de afbeelding uit komt:
https://m.facebook.com/wa...group_comment_follow&_rdr
En nog een ander gerucht (ik weet alleen niet waar het vandaan komt):
:strip_exif()/f/image/kJw1JDPxqIwVlC7A2EItCjAx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 63% gewijzigd door Jakkus op 25-11-2020 21:25 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Sturen gaat wel maar je zit redelijk snel klem. Heb niet dat het überhaupt niet kan met en zonder gewicht erop. Maar de wielen staan ook redelijk schuin als het gewicht erop leunt, alsof er wat stevigheid mist (al merk ik niet dat het niet stevig is). Heb de wielen met het diepste deel van de velg aan de binnenzijde gemonteerd al weet ik niet of dat nog verschil maakt... denk het niet.the___butcher schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:30:
[...]
Ik ben hem (na het zien van jouw eerste post over deze MOC) ook aan het bouwen. Ben nu op het punt dat de wielen erop zitten. Tijdens het bouwen vond ik de stuurinrichting al aan de fragiele kant, maar met de wielen eronder krijg ik het "stuur" met geen mogelijkheid gedraaid zonder de tandwieltjes te vernaggelen. Als ik hem optil loopt de stuurinrichting wel heel soepel, maar met de wielen op de grond dus niet. Heb jij dat ook?
Verder inderdaad een fantastische MOC. Deze set biedt sowieso erg veel waar voor zijn geld. Heb hem ooit bij de Intertoys gekocht voor 130 euro, fantastische deal.
Nou ja, container. De wanden zijn er inderdaad, maar boven en onder zit behalve wat balkjes voor de stevigheid niets. Geen idee wat ie aan gewicht dragen kan voordat ik nieuwe onderdelen moet kopen.Gim schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:02:
[...]
Echt... super! In het echt ook wel geinig om te zien hoe deze voertuigen gewoon even zo'n containertje optillenMet zo'n baan til je het met blokken bouwen naar een volgend niveau... alleen jammer dat je dan niet je creativiteit in het stapelen mag stoppen
Zou deze MOC ook de container van de Mack Anthem kunnen optillen? Voor het speelplezier alleen maar leuk als voertuigen kunnen samenwerken
[ Voor 24% gewijzigd door Bastien op 25-11-2020 16:59 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Bevalt de Defender MOC wat? Nu met die kortingen bij Bol denk ik dat ik 'm op ga pikken en als de MOC wat jullie betreft goed bevalt, kan ik die onderdelen ook alvast op de kop tikken. Volgens BrickLink iets van €10 excl. verzendkosten - dat is ook het geld niet.Joster schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:27:
[...]
Hehe ja, ik ben het helemaal met je eens. De build van de originele Defender vond ik ook een stuk eenvoudiger dan van de Pimped versie. Vond het wel leuk om af en toe te moeten zoeken waar bepaalde onderdelen moeten worden geplaatst. Maakte het bouwen toch wat uitdagender
and thanks for all the fish.
Ik was net zelf ook een poging tot politbureau aan het doen als modular... Nog WIP (nog niet blij met 2e verdieping buitenkant en dak).ruderodeo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:17:
Ben benieuwd!
Zit ipv donutshop een pizzeria in.
Begane grond.. pizzeria, garage voor politieauto en de cellen.
1e verdieping politiebureau
2e verdieping een appartement
:strip_exif()/f/image/Fu6wOg2zjSwTeUXhrpjdgHLU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bsg6WVDzL3rDusERq9Gwbxmp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9zEZQqLhFdxilrL2VuPL8fG8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sXrgYm4bwtQ4ETh1GcdvW75D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P0L7cGeGR5Pmqpnb2c5kjgwp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door D75 op 26-11-2020 09:14 ]
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Tof zeg! Die trap vind ik ook mooi gemaakt
En de pizzeria ernaast, met de kleuren van de Italiaanse vlag, fantastisch!
[ Voor 48% gewijzigd door Jakkus op 25-11-2020 19:58 ]
Eind 2018 voor het eerst sinds mijn kindertijd nog eens Lego technic gekocht en ik was meteen weer verkocht 
Heb toen in november de rally car gekocht en voor kerst 2018 de porsche 911 rsr.
Sindsdien niet veel tijd meer gehad maar onlangs heb ik mij de Lamborghini Sian gekocht (voor 249 in promo bij Dreamland.be)
Maar die zal moeten wachten tot het kerstvakantie is, dan heb ik eindelijk terug een weekje vrij
In tussentijd ben ik op enkele vrije momentjes bezig om de rallycar en de porsche opnieuw in elkaar te steken.
Heb toen in november de rally car gekocht en voor kerst 2018 de porsche 911 rsr.
Sindsdien niet veel tijd meer gehad maar onlangs heb ik mij de Lamborghini Sian gekocht (voor 249 in promo bij Dreamland.be)
Maar die zal moeten wachten tot het kerstvakantie is, dan heb ik eindelijk terug een weekje vrij
In tussentijd ben ik op enkele vrije momentjes bezig om de rallycar en de porsche opnieuw in elkaar te steken.
![]() | ![]() |
Ik heb een stuk over sorteren van lego toegevoegd aan de topicstart 
Sorteren is een onderwerp waar al uitvoerig over gesproken is in dit topic en de vorige delen. De zoekfunctie kan daarover een hoop interessante reacties naar boven brengen.
Voor sorteren zijn er twee voor de hand liggende opties, op kleur of op type onderdeel. Op kleur heeft het voordeel dat je steentjes van een specifieke kleur snel kunt vinden en vergt minder bakjes, lades en enz. voor de onderdelen (afhankelijk nog van de hoeveelheid). Echter kan het wel nog steeds lastig zijn dat ene stukje wat je net zoekt terug te vinden tussen een hoop andere steentjes van dezelfde kleur.
Wanneer je op type sorteert heb je snel het gewenste stukje gevonden en hoef je nog enkel te zoeken naar de juiste kleur. Het voordeel hier is dus dat je specifieke steentjes snel vindt. Nadeel is wel dat je al snel torens aan bakjes hebt voor alle soorten stukjes en je tussen de verschillend bakjes moet zoeken in welk bakje nu dat type onderdeel hebt zitten.
Bij het sorteren is het materiaal wat je gebruikt ook nog een belangrijke factor. Zo is het wellicht makkelijk snel wat trommels bij elkaar te vinden, maar voor een paar euro kun je een kratje bijvoorbeeld aanschaffen welke over verschillende vakjes beschikt op die manier wordt het sorteren wat makkelijker. Als voorbeeld kun je alle onderdelen van het formaat van een stud in een krat opbergen waarbij je de onderdelen weer op typen verdeel over vakjes (rond, vierkant, transparant, onderdelen zonder stud en enz).
Plastic ladekastjes is ook een veelgebruikte methode om te sorteren. Wanneer je een aantal kastjes koopt kun je mooi de onderdelen over de lades verdelen. Let er bij het kopen dan wel op dat je kastjes koopt met verschillende formaten. Plates nemen als snel veel ruimte in beslag maar een kastje met drie lades waarbij één lade wordt volgestort met 500 nopjes is al snel zonde van de ruimte. Ladekastjes hebben daarbij weer het voordeel dat je deze indien je het juiste formaat komt onder tafels kunt plaatsen waarbij je vervolgens boven op
200 fish found!
Je zou ipv hetzelfde opnieuw doen ook een MOC kunnen bouwen van de 911 RSR. Zoals een F1, Beetle of een Transformer: https://rebrickable.com/s...rsche-911-rsr/#alt_buildstazz_ schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:01:
[edit]
Die rallycar heeft ook aardig wat MOC's: https://rebrickable.com/sets/42077-1/rally-car/#alt_builds
[ Voor 34% gewijzigd door mortael op 25-11-2020 21:13 ]
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Mee te bestellen met een aantal 5 dec artikelen die in mijn winkelmandje staan te wachten op de KWL15 bestellingGim schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:02:
[...]
[...]
Mee te bestellen? Er is dus al het één en ander onderweg?
Uitstekend, werkt als een zonnetje! Vind het persoonlijk erg fijn dat de versnellingsbak echt lekker soepel werkt, dat ik met hulp van @AppieNL en @Gim een V6 heb kunnen inbouwen die afhankelijk van de gekozen versnelling ook daadwerkelijk meer of minder toeren maakt én dat de body er als een geheel af te pakken valtZalmanman schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:54:
[...]
Bevalt de Defender MOC wat? Nu met die kortingen bij Bol denk ik dat ik 'm op ga pikken en als de MOC wat jullie betreft goed bevalt, kan ik die onderdelen ook alvast op de kop tikken. Volgens BrickLink iets van €10 excl. verzendkosten - dat is ook het geld niet.
Inmiddels de Lego Boost Verne set gekocht op amazon.nl. (voor de kleine:)). Het valt me op dat ook Lego technics steeds vaker wordt gebruikt icm een APP. Leuk, maar ik heb nog lego van jaaaaaaren geleden. En dat werkt gewoon nog. Een app zal wellicht niet 15 jaar onderhouden worden. Of zal hij LEGO dit wel meevallen is jullie verwachting?
Die verwachting kan ik al in de grond stampen.. nee.. Lego gaat niet jaren de apps onderhouden.meermarco schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:15:
Inmiddels de Lego Boost Verne set gekocht op amazon.nl. (voor de kleine:)). Het valt me op dat ook Lego technics steeds vaker wordt gebruikt icm een APP. Leuk, maar ik heb nog lego van jaaaaaaren geleden. En dat werkt gewoon nog. Een app zal wellicht niet 15 jaar onderhouden worden. Of zal hij LEGO dit wel meevallen is jullie verwachting?
Dat is ondertussen wel duidelijk met de verschillende apps die er zijn geweest, waaronder de 3d built app van de EV3 die al een paar jaar geleden is gekilled nadat hij na een IOS update niet meer werkte.
En maar gewoon gedaan met nog een paar 5 december bestellingen meeGim schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:02:
[...]
[...]
Mee te bestellen? Er is dus al het één en ander onderweg?
Ik wil deze ook bestellen voor mijn dochter voor 5 dec. Had hem op de KWL op Amazon.de staan + in mijn winkelwagen voor de 15% kortingscode waardoor hij uit zou komen op € 89,-. Wilde hem vanmorgen bestellen maar hij was ineens uitverkochtmeermarco schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:15:
Nu maar ga ik deze in de gaten houden tot en met morgen en anders bestel ik hem ook op Amazon.nl (voor € 105,- meen ik?).
Voor wat betreft de app ben ik ook wel huiverig, weet alleen niet of het ook lukt om deze hub / motoren aan te sturen met de bluetooth app 'Brick Controller 2'. Dan zou je de motoren ook aan kunnen sturen met een controller van een console bijvoorbeeld. Lukt met de 42099 set sowieso wel
Er even in verdiept (GoogleSunnieNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:18:
[...]
Die verwachting kan ik al in de grond stampen.. nee.. Lego gaat niet jaren de apps onderhouden.
Dat is ondertussen wel duidelijk met de verschillende apps die er zijn geweest, waaronder de 3d built app van de EV3 die al een paar jaar geleden is gekilled nadat hij na een IOS update niet meer werkte.
Hoe lang bestaat dit? 7 jaar? Dan is dat inderdaad best snel. Hopelijk wordt Control+ langer ondersteund.
Ik hou het wel bij niet-gemotoriseerd en het oude PF. Dat is over 30 jaar ook nog leuk, aangenomen dat er dan nog AA/AAA batterijen te koop zijnmeesje schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:32:
[...]
Er even in verdiept (Google), maar inderdaad de app bestaat niet meer in de AppStore, terwijl de support pagina van Lego er nog wel naar verwijst.
Hoe lang bestaat dit? 7 jaar? Dan is dat inderdaad best snel. Hopelijk wordt Control+ langer ondersteund.
[ Voor 83% gewijzigd door Señor Sjon op 26-11-2020 12:07 ]
Haha. En de elektronica moet het ook 30 jaar volhouden.Gim schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:39:
[...]
Ik hou het wel bij niet-gemotoriseerd en het oude PF. Dat is over 30 jaar ook nog leuk, aangenomen dat er dan nog AA/AAA batterijen te koop zijn
Gelukkig werken PU treinen ook met de fysieke controller. Ongetwijfeld zullen er (als het ooit zover komt) wel ontwikkelaars mee aan de slag gaan, maar wellicht voor sommige consumenten op die manier minder aantrekkelijker. Dan misschien toch maar de rode hijskraan kopen.
*snip* offtopic
Ben heel erg benieuwd. Mijn vrouw loopt nog steeds te schermen met Mario Lego (volgend jaar nieuwe sets echt zo tof), maar ik wil eigenlijk gewoon een grote set met Mario thema en niet de speelsets. Ze zijn grappig voor mijn dochter, maar uiteindelijk vind ik zelf dat het spelen wel echt saai is.
[ Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 26-11-2020 12:08 ]
op reddit/insta etc. zie je soms van die 'indrukwekkende' bouwwerken (vaak geknutseld door een groep).
deze bouwwerken bestaan uit 10.000+ steentjes soms.
hoe doet men dat? koopt men een bricklink shop leeg? (waar kopen de BL groothandels hun zooi?)
is er een soort 'resellers' marketplace waar men blokjes in grote aantallen verhandeld?
ik weet dat lego soms ook blokjes 'uitleent of ter beschikkingstelt' aan fan-clubs/groepen.
weet iemand daar meer over?
hoe doet men dat? koopt men een bricklink shop leeg? (waar kopen de BL groothandels hun zooi?)
is er een soort 'resellers' marketplace waar men blokjes in grote aantallen verhandeld?
ik weet dat lego soms ook blokjes 'uitleent of ter beschikkingstelt' aan fan-clubs/groepen.
Veelal zijn het opkopers die in bulk kopen. Althans, het heeft veel weg van mama en papa winkels als ik de diversiteit van enveloppen, kaartjes en briefjes zie wat hier binnenvalt. Vrouwlief is een Tan ipv Green Grocer aan het bricklinken, dus elke dag valt er wel wat op de mat, gros is overigens bij PaB makkelijker verkrijgbaar.
In dit ouder artikel legt men het 'lugbulk programma' van Lego uit: thebrickblogger. Het komt erop neer dat LUGs dus in bulk kunnen aankopen bij Legohimlims_ schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:52:
op reddit/insta etc. zie je soms van die 'indrukwekkende' bouwwerken (vaak geknutseld door een groep).
Dan ga ik eens kijken hoe ik mijn eigen LUG kan aanmakenKapoen schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:14:
[...]
In dit ouder artikel legt men het 'lugbulk programma' van Lego uit: thebrickblogger. Het komt erop neer dat LUGs dus in bulk kunnen aankopen bij Lego
Moet je proberen. MIsschien dat er genoeg mensen zijn hier op forum. Er zullen wel zijn die niet vele nodig hebben en anderen juist veel. Hopelijk kun je tot een minimum komen van 2000 euro per order.QuattroNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:18:
[...]
Dan ga ik eens kijken hoe ik mijn eigen LUG kan aanmaken
Mag je hopen dat het voor 5 december binnen is. Anders voor kerst.......Joster schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:20:
[...]
En maar gewoon gedaan met nog een paar 5 december bestellingen mee
Nou. Net even gekeken op de Australische versie van de Lego website. Daar is Black Friday al begonnen. Als ik zie welke sets er met 20% korting worden aangeboden, en deze gelden ook voor NL, dan is het niet bijster interessant allemaal..
weet niet hoe serieus dat is, welke condities etc. maar misschien kunnen we dat inderdaad wel voor elkaar krijgen met forum usersQuattroNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:18:
[...]
Dan ga ik eens kijken hoe ik mijn eigen LUG kan aanmaken
//edit; misschien wel serieus overwegen waard, eens bekijken wat die condities/voorwaarden zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 26-11-2020 16:14 ]
en @himlims_, @QuattroNLLoader schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:19:
[...]
Moet je proberen. MIsschien dat er genoeg mensen zijn hier op forum. Er zullen wel zijn die niet vele nodig hebben en anderen juist veel. Hopelijk kun je tot een minimum komen van 2000 euro per order.
Je hebt 2-3 LUGs in Nederland. Je moet ook dingen doen om je LUG status te behouden: MOCs, evenementen organiseren/bijwonen en waarschijnlijk nog wel wat dingen die ik vergeet of niet weet, want ik ben geen LUG ambassadeur.
Het bedrag dat je noemt kan je ook rustig door 7 delen, per persoon, niet overdraagbaar.
Als we 30 personen zouden hebben , dan is het zo 67 de man en dan valt het mee... maar over de andere dingen die je zegt, daar weet ik niets vanaf.AppieNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:16:
[...]
en @himlims_, @QuattroNL
Je hebt 2-3 LUGs in Nederland. Je moet ook dingen doen om je LUG status te behouden: MOCs, evenementen organiseren/bijwonen en waarschijnlijk nog wel wat dingen die ik vergeet of niet weet, want ik ben geen LUG ambassadeur.
Het bedrag dat je noemt kan je ook rustig door 7 delen, per persoon, niet overdraagbaar.
https://lan.lego.com
https://www.lego.com/nl-b...oups-lugs-408100000008286
ik ken lowlug; https://www.lowlug.com/ als enige
https://www.lego.com/nl-b...oups-lugs-408100000008286
ik ken lowlug; https://www.lowlug.com/ als enige
Je moet ook met je bouwerken de hort op. Soort promotie doen. Je kan niet lekker alleen je eigen MOC's bouwen.
En je hebt maar per jaar toegang tot een beperkt assortiment aan parts.
Ik zie voor- en nadelen
En je hebt maar per jaar toegang tot een beperkt assortiment aan parts.
Ik zie voor- en nadelen
of moeten we gewoon instappen bij; http://www.debouwsteen.eu/index.php/info.
misschien wel handiger dan wiel opnieuw uitvindne
[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 26-11-2020 16:23 ]
Loader schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:19:
[...]
Als we 30 personen zouden hebben , dan is het zo 67 de man en dan valt het mee...
De 2000 die je noemde, zei je dat per order was, per persoon leek mij. Voor €67 ga je niks bulken per persoon, voor €300 bulk je 'aardig', maar ook niet heel veel. Bulk is 1x per jaar, dus je onderdelen moet je uitkiezen en aangezien je een LUG zit, hebben je leden ook nog wel wat te zeggen wat er op die lijst komt. Of je moet het jaar erop geen leden meer willen hebben en dus geen LUG, dan kan je je 'eigen' lijstje invoeren.
[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 26-11-2020 16:26 ]
Houd moed!Frank_79 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:58:
Nou. Net even gekeken op de Australische versie van de Lego website. Daar is Black Friday al begonnen. Als ik zie welke sets er met 20% korting worden aangeboden, en deze gelden ook voor NL, dan is het niet bijster interessant allemaal..
scintillating
Voorzover ik de regels goed heb gelezen. 1 persoon bestelt voor de hele groep en het moet minimaal 2000 zijn. De groepsgrootte maakt niets uit. Vandaar mijn opmerking over 30 man.AppieNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:25:
[...]
![]()
De 2000 die je noemde, zei je dat per order was, per persoon leek mij. Voor €67 ga je niks bulken per persoon, voor €300 bulk je 'aardig', maar ook niet heel veel. Bulk is 1x per jaar, dus je onderdelen moet je uitkiezen en aangezien je een LUG zit, hebben je leden ook nog wel wat te zeggen wat er op die lijst komt. Of je moet het jaar erop geen leden meer willen hebben en dus geen LUG, dan kan je je 'eigen' lijstje invoeren.
Maar het kan zijn dat ik verkeerd heb gelezen....
De 2000 die je noemt is in dat geval waarschijnlijk Deense kronen, wat neer komt op zo'n €300 (268 zelfs). Het klopt inderdaad dat 1 persoon voor de hele LUG de bestelling maakt bij Lego. Je mag ook minder besteden dan die 2000 DKK per persoon, maar zeker niet meer. Hoeveel er mee doen aan de bulk is inderdaad vrij. Ik heb 3x meegedaan aan zo'n bulk, vandaar dat ik het weet van dat ze altijd rekenen naar Deense kronen.
Maar dan snap ik je opmerking van 30 man nog niet. What the fuck wil je bulken voor €67? Het is sneller op dan je denkt. Bedenk je goed, dingen die op de bestellijst komen zijn 40-70% goedkoper dan op bricklink/Lego site. En je wilt bulken, dus je wilt er minimaal 50 of 100 van een onderdeel, zo niet 1000.
1x2 plates kosten een drol, maar grote dingen, kosten in de bulk ook nog steeds wel wat. 50 cent is niet heel raar, dus dan heb je voor €67 net 134 onderdelen. Yay?
Maar dan snap ik je opmerking van 30 man nog niet. What the fuck wil je bulken voor €67? Het is sneller op dan je denkt. Bedenk je goed, dingen die op de bestellijst komen zijn 40-70% goedkoper dan op bricklink/Lego site. En je wilt bulken, dus je wilt er minimaal 50 of 100 van een onderdeel, zo niet 1000.
1x2 plates kosten een drol, maar grote dingen, kosten in de bulk ook nog steeds wel wat. 50 cent is niet heel raar, dus dan heb je voor €67 net 134 onderdelen. Yay?
Zo lees ik het ook.Loader schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:30:
[...]
Voorzover ik de regels goed heb gelezen. 1 persoon bestelt voor de hele groep en het moet minimaal 2000 zijn. De groepsgrootte maakt niets uit. Vandaar mijn opmerking over 30 man.
Maar het kan zijn dat ik verkeerd heb gelezen....
Zelfs met 10 man is het al te doen (vind ik).
Met een kleiner clubje is het makkelijk te bepalen welke MOC(s) je gaat bouwen. Hoe meer zielen hoe meer meningen
Maar dan lees je het dus verkeerd.
Of nou ja, niet per se, als je echt voor het minimale wil gaan wat je hele LUG besteld. Budget per persoon was in de afgelopen jaren vaak wel een bedrag rond 2000 DKK, minimum voor de hele LUG weet ik niet. Dat is in de Nederlandse LUGs nooit zo'n probleem (genoeg leden).
LUGBulk is wat mij betreft geen reden om een LUG op te richten of er bij te gaan. Zeker oprichten niet, want het is gewoon serieus werk, zo'n LUG. Voor zulke kleine bedragen van €300 (ja, in bulk is dat een klein bedrag) is het een aardig bulkje, maar zal je nog dingen apart moeten bestellen voor grote MOCs of meerdere jaren bulken. Ik zie het dus meer als een leuk extraatje naast het MOCen en evenementen.
Of nou ja, niet per se, als je echt voor het minimale wil gaan wat je hele LUG besteld. Budget per persoon was in de afgelopen jaren vaak wel een bedrag rond 2000 DKK, minimum voor de hele LUG weet ik niet. Dat is in de Nederlandse LUGs nooit zo'n probleem (genoeg leden).
LUGBulk is wat mij betreft geen reden om een LUG op te richten of er bij te gaan. Zeker oprichten niet, want het is gewoon serieus werk, zo'n LUG. Voor zulke kleine bedragen van €300 (ja, in bulk is dat een klein bedrag) is het een aardig bulkje, maar zal je nog dingen apart moeten bestellen voor grote MOCs of meerdere jaren bulken. Ik zie het dus meer als een leuk extraatje naast het MOCen en evenementen.
[ Voor 122% gewijzigd door AppieNL op 26-11-2020 17:08 ]
Het was een opmerking, meer in trant van, hoe meer mensen er mee doen hoe minder je per persoon hoef uit te geven om minimumbedrag te halen.AppieNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:42:
De 2000 die je noemt is in dat geval waarschijnlijk Deense kronen, wat neer komt op zo'n €300 (268 zelfs). Het klopt inderdaad dat 1 persoon voor de hele LUG de bestelling maakt bij Lego. Je mag ook minder besteden dan die 2000 DKK per persoon, maar zeker niet meer. Hoeveel er mee doen aan de bulk is inderdaad vrij. Ik heb 3x meegedaan aan zo'n bulk, vandaar dat ik het weet van dat ze altijd rekenen naar Deense kronen.
Via Bricktastic:
LEGO Black Friday 2020 – dag 1
Op 27 november om 00:00 start het Black Friday in de LEGO Shop en iedere dag worden er verschillende producten met maximaal 20% korting aangeboden. Het evenement loopt tot en met 30 november (Cyber Monday). Naast de deals zijn er ook twee cadeaus te bemachtigen: LEGO 40410 Charles Dickens Tribute (alle aankopen vanaf €150) en LEGO 5006293 Strijdwagen (exclusief bij aanschaf van het LEGO 10276 Colosseum).
Dit zijn de deals die je op dag 1 in de LEGO Shop kan verwachten:
LEGO Chinees Nieuwjaar 80104 Leeuwendans (15% korting) NL | BE
LEGO Creator Expert 10220 Volkswagen T1 Camper (20% korting) NL | BE
LEGO Monkie Kid 80011 Red Son’s Inferno Truck (15% korting) NL | BE
De Volkswagen T1 gaat vermoedelijk met pensioen, waardoor het verstandig is om niet te lang te wachten. Opmerkelijk genoeg staat Leeuwendans momenteel als ‘uitverkocht’ in de LEGO Shop, maar mogelijk heeft het bedrijf de voorraad achtergehouden voor Black Friday.
Er zijn ook deals voor VIP-leden, want op alle digitale rewards ontvang je 50% korting. Verder werd kortstondig de goedkoopste VIP-voucher aangeboden voor de helft van het aantal punten. Bij ons zal dat resulteren in een kortingscode van €5 voor €2,50 aan VIP-punten.
Ik vraag me af of ze die GWP nog hebben want vorig week zondagmiddag was het al op. En dat terwijl de actie tot eind van de dag liep, maar goed we zullen het zien
[ Voor 38% gewijzigd door Loader op 26-11-2020 17:22 ]
Ik zou me niet zo focussen op het minimum bedrag. Per persoon minder hoeven uitgeven moet niet een beweegreden zijn om te LUGbulken vind ik. Zoals ik al zei, zo'n LUG is ook een stukje werk: Lego wil verslag van je clubdagen, evenementen waar je LUG heeft gestaan met MOCs en zo zijn er nog wel wat dingetjes. Zo niet, raak je de LUG-status kwijt.
Maar als jij dat allemaal wilt doen voor een bestelling van €67 die op bricklink of op de Lego site in het slechtste geval €135 had gekost, moet je dat vooral doen.
Maar als jij dat allemaal wilt doen voor een bestelling van €67 die op bricklink of op de Lego site in het slechtste geval €135 had gekost, moet je dat vooral doen.
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 26-11-2020 17:37 ]
Wie is van plan om morgen of overmorgen naar Lego Store in Utrecht te gaan?
Het zit zo, ze hebben daar zo'n bak waar je eigen minifigure kan bouwen. Maar vanwege corona kan dat niet meer en hebben ze figuren samengesteld waaruit je kunt kiezen. Nu zou ik er een paar willen.
( alleen vanwege corona en omdat ik voor mijn ouders zorg, is het voor mij niet veilig om een uur in de trein te zitten en onder andere mensen te begeven in krappe ruimte )
Dus mocht er iemand gaan, kun je dan paar voor mij meenemen? En dan met de post naar mij opsturen?
Ik wil best vooraf betalen.
Ik heb geen idee hoe ik hier afbeeldingen kan plaatsen. Kan ik wel via dm sturen.
Het zit zo, ze hebben daar zo'n bak waar je eigen minifigure kan bouwen. Maar vanwege corona kan dat niet meer en hebben ze figuren samengesteld waaruit je kunt kiezen. Nu zou ik er een paar willen.
( alleen vanwege corona en omdat ik voor mijn ouders zorg, is het voor mij niet veilig om een uur in de trein te zitten en onder andere mensen te begeven in krappe ruimte )
Dus mocht er iemand gaan, kun je dan paar voor mij meenemen? En dan met de post naar mij opsturen?
Ik heb geen idee hoe ik hier afbeeldingen kan plaatsen. Kan ik wel via dm sturen.
Grappig om te zien hoeveel mensen hun Dickens Tribute setje (en Teal Brick) aanbieden op internet. De afgelopen dagen ging het echt voor veel geld naar nieuwe eigenaren.
Volgens mij hebben héél veel mensen vandaag nog een bestelling binnengekregen want je wordt ermee doodgegooid. Aanbod genoeg, vraag lijkt wat weg
Zat er zelf ook aan te denken, maar laat maar
Zou er eigenlijk een hele serie boeken en bricks komen nu? Van beide zijn er immers al twee. Dat klinkt als het begin van een serie
Succes ermee, hopelijk kan iemand voor je gaan!
Volgens mij hebben héél veel mensen vandaag nog een bestelling binnengekregen want je wordt ermee doodgegooid. Aanbod genoeg, vraag lijkt wat weg
Zat er zelf ook aan te denken, maar laat maar
Zou er eigenlijk een hele serie boeken en bricks komen nu? Van beide zijn er immers al twee. Dat klinkt als het begin van een serie
Ik ga helaas niet omdat het niet in de buurt ligt, maar wilde wel even reageren, zodat je weet dat je post niet negeert wordtLoader schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:58:
Wie is van plan om morgen of overmorgen naar Lego Store in Utrecht te gaan?
Lego zal de app niet lang ondersteunen, In ieder geval niet veel langer dan het product nog in productie is.meermarco schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:15:
Maar de community pakt dat altijd wel op en komt met een alternatief voor de officiële software, Met Powered Up was de source code meteen bij release al open source gemaakt door Lego. Mede omdat zij zich inmiddels ook bewust zijn van hun slechte long term software support, En natuurlijk nog wel wil verkopen.
Nee dit is mij de afgelopen 10+ jaar al opgevallen,Gim schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:51:
Dat het juist opvalt bij witte blokjes kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar is het echt iets van de laatste jaren? Als het zich vooral toont bij de witte stenen en dan ook nog bij bepaalde samenstellingen van stenen, dan sta ik er niet van te kijken als het al véél langer speelt, maar nu pas storend opvalt door bepaalde sets.
Maar het zou goed kunnen wat je zegt. Ik vroeg het me alleen afZo hoor ik ook weleens mensen zeggen dat men tegenwoordig vaker steentjes tegenkomt die kapot zijn of snel kapot gaan en dat dit vroegah nooit speelde.
Oorzaak is redelijk ruim van korter koelen in de mal en minder strikte toleranties tot veranderingen in basis materiaal en het kleur proces.
Vind het eerlijk gezegd geen probleem, Het blijft immers speelgoed.
Iets wat Afols soms nog wel eens uit het oog verliezen.
Dit setje had ik dus afgelopen weekend besteld, deze stond op naleveren, maar telde wel mee voor de GWP.Loader schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:11:
[...]
Dit zijn de deals die je op dag 1 in de LEGO Shop kan verwachten:
LEGO Chinees Nieuwjaar 80104 Leeuwendans (15% korting) NL | BE
De 2 GWP's en de rest van de bestelling heb ik al ontvangen van de week, de dubbele VIP punten zijn ook al bijgeschreven.
Vanmiddag kreeg ik een mailtje van Lego dat de bestelling was geannuleerd omdat deze set is uitverkocht.
Maar er werd verder niets vermeld over de GWP's of de VIP punten. Lijkt er op dat ik deze mag houden?
Als het waar is dat deze op BF met 15% korting te bestellen is dan is dat mooi meegenomen, korting en extra VIP punten, dan zoek ik nog wel wat extra voor nog een GWP
Over of je het mag houden? Daar durf ik geen zeker antwoord op te geven. Aan de andere kant, jij kunt er ook niets aan doen dat het uitverkocht is.flam schreef op donderdag 26 november 2020 @ 22:23:
[...]
Dit setje had ik dus afgelopen weekend besteld, deze stond op naleveren, maar telde wel mee voor de GWP.
De 2 GWP's en de rest van de bestelling heb ik al ontvangen van de week, de dubbele VIP punten zijn ook al bijgeschreven.
Vanmiddag kreeg ik een mailtje van Lego dat de bestelling was geannuleerd omdat deze set is uitverkocht.
Maar er werd verder niets vermeld over de GWP's of de VIP punten. Lijkt er op dat ik deze mag houden?
Als het waar is dat deze op BF met 15% korting te bestellen is dan is dat mooi meegenomen, korting en extra VIP punten, dan zoek ik nog wel wat extra voor nog een GWP
Over het tweede, op BF, maar het staat nu op uitverkocht dus ik ben er niet zo zeker van dat het straks wel te krijgen is....
🖕
[ Voor 100% gewijzigd door Angeloonie op 27-11-2020 13:12 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
De laagste prijs hiervoor was ooit 88.90 .Angeloonie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:03:
Ik twijfel.. Hoe groot achtten jullie de kans dat deze set de komende dagen nog goedkoper wordt bij Amazon.de? Hij is vandaag gelijkgetrokken met de Amazon.nl prijs, nu 27% korting en €110. Met KWL15 en €tegoed kom ik dan hierop uit
[Afbeelding]
Vind het een mooie prijs op zich, maar minder is altijd mooi.
En volgens meerdere website gaat deze set dit jaar eruit. Ik zou niet lang mee wachten. Teveel sets raken op, of uitverkocht en komen niet meer terug.
Als je het een mooie prijs vindt zou ik het doen. Ik was al een dag of 5 een bepaalde set in de gaten aan het houden om te kunnen aanschaffen met de KWL15 code (kon die vanaf dinsdagavond kopen, maar wilde nog wat artikelen toevoegen die pas later in mijn winkelmandje zaten en waardoor ik dus nog even moest wachten), maar toen ik vanmorgen wilde kopen was de set ineens uitverkocht. Goedkoopste prijs nu: € 40,- meerAngeloonie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:03:
Ik twijfel.. Hoe groot achtten jullie de kans dat deze set de komende dagen nog goedkoper wordt bij Amazon.de? Hij is vandaag gelijkgetrokken met de Amazon.nl prijs, nu 27% korting en €110. Met KWL15 en €tegoed kom ik dan hierop uit
[Afbeelding]
Vind het een mooie prijs op zich, maar minder is altijd mooi.
Ik begreep dat het iedere dag andere sets zijn komend weekend? Dus zaterdag zullen er weer andere sets tussen zitten?Frank_79 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:58:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked