Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 222 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.569 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bint schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:52:
[...]

Dat is een prima verzameling. had voor mij ook maar meegenomen 🙂. Zonder gekheid: ik zou er bijna voor op-en-neer rijden ;)
ik was 67ct per liter benzine goedkoper uit (!!) heb je een vriendin die van shoppen houdt? er zit een fysieke zalando outlet winkel (ik vond het niets) maar misschien dat het een 'motivatie' kan zijn om daar samen heen te gaan. de lego store was ongelofelijk druk bezocht. (beetje te druk na mijn zin)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18

Reinier

\o/

johnb52 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

Shipping en Handling.

Of je moet je pakje zelf gaan ophalen, dan heb je geen shipping :)
Nee want dit is de prijs zonder S&H. Dat staat er volgens mij vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 14:38
cherrycoke schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:35:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://i.imgur.com/Dl7WOI5.mp4

airbus is af, mega veeeeet

hij maakt ook echt geluid alsof hij gaat opstijgen,

wat een build, en wat gaaf hoe de motor en alle bewegende onderdelen werken, ver in de build een foute volgorde met tandwielen waardoor hij weer uit elkaar moest... alles werkt nu!

al met al, een hele coole build!
Voor de techniek in de helicopter zou ik deze set graag willen hebben. Maar persoonlijk vind ik de verhoudingen ten opzichte van de echte helicopter niet echt geslaagd, met name het witte deel onder de rotors. Ik snap echter wel dat dat nodig is om de techniek onder te brengen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stefan!
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-07-2023
Ook ik heb de fout gemaakt om met de Speed Champion serie te beginnen 😂 Ben positief verrast door de kwaliteit van de modellen! Daarom maar meteen een mooi plekje uitgekozen om ze neer te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKLReZ--dxJe-tVM3DbN1aZ5id4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGA1qNKK09rGjU0dIvCSo1mR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDmWcuvGcmYbaNHO8Ca1j7kMaNc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XS8Bq2FwYuJ0ORr0M96Q0k90.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier-nl
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-09 15:56
Reinier schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:04:
[...]

Nee want dit is de prijs zonder S&H. Dat staat er volgens mij vrij duidelijk.
Toch is dit volgens mij wel de prijs inclusief handling, ondanks dat het er duidelijk staat. Bij mij was die ook hoog omdat er al paypal fees bij werden geteld. Terwijl ik later voor IBAN zonder kosten kon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 15:11
Secsytime schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:48:
Mis ik iets, of kan iemand mij uitleggen hoe ik opeens van 18.85 naar 40.26 ga?

[Afbeelding]
Log eens in? Misschien dat dat helpt (om de oplossing te vinden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:17
johnb52 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

Shipping en Handling.

Of je moet je pakje zelf gaan ophalen, dan heb je geen shipping :)
S&H moet nog berekend worden. Dat is dus niet de reden van het verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 18:12
Kwam net deze tegen in een van mijn tijdlijnen....
Een lego fan heeft een steentje gemaakt met een oled schermpje en rpi erin.
Dat is toch wel een mooi stukje knutselwerk...
https://www.yankodesign.c...touch-sensitive-controls/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfbikes
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-01-2024
Stefan! schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:06:
Ook ik heb de fout gemaakt om met de Speed Champion serie te beginnen 😂 Ben positief verrast door de kwaliteit van de modellen! Daarom maar meteen een mooi plekje uitgekozen om ze neer te zetten.

[Afbeelding][Afbeelding]
mooie schappen, waar kan je die scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding][Afbeelding]
dat is qua afmeting wel een heel ditto plankje; meer info? wel jammer dat de auto stukje verzonken ligt (maar dat is wel op te lossen met wat 8x plates ofzo)

[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 22-08-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

SunnieNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:30:
verwacht dat lego binnen nu en 5jr toch wel zelf met zo iets moet/gaat komen(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
himlims_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:37:
[...]

verwacht dat lego binnen nu en 5jr toch wel zelf met zo iets moet/gaat komen(?)
Als je vergelijkt hoeveel duurder Powered Up sets zijn ivm soort gelijke Power Functions sets, dan zal zo'n steentje met Oled schermpje een fortuin gaan kosten bij Lego. Krijg je over 5 jaar de Galaxy Explorer II met 2 Oled schermpjes voor €350 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

Als je vergelijkt hoeveel duurder Powered Up sets zijn ivm soort gelijke Power Functions sets, dan zal zo'n steentje met Oled schermpje een fortuin gaan kosten bij Lego. Krijg je over 5 jaar de Galaxy Explorer II met 2 Oled schermpjes voor €350 8)7
heb je misschien wel gelijk in; kijk eens naar die prijzen welke lego vroeg voor de pilot/test verkoop van verlichtingsetjes (ali express 10euro v/s lego 1 nier + 2 kinderen)

https://www.brickfanatics...de-light-kits-are-a-test/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:16
Ik heb me jarenlang afzijdig gehouden van de Speed Champions serie, maar wilde toch wel erg graag de nieuwe James Bond Aston Martin DB5 hebben, om die naast z'n grote Creator Expert broer te kunnen zetten. Plus natuurlijk de James Bond minifig. :) Dus maar overstag gegaan door enkele Speed Champions samen bij Amazon Duitsland te bestellen om de verzendkosten te spreiden over de 3 setjes. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jlNzhs5a26gNY0lRhDZELyM724=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qcIcfr6CWF3bhVCNnpdbl1l5.png?f=user_large
Met deze prijzen, en gezien de aankomende prijsverhogingen per 1 september, nog wel te doen zo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 16:02
Gisteren op een grote rommelmarkt abuis tegen een stand vol lego gelopen. De dame in kwestie verkocht naast hobbyartikelen ook tweedehands lego.

Toen ik vroeg waarom ze het niet via marktplaats, beurzen op andere manier verkoopt, vertelde ze dat ze voorheen naar verschillende legobeurzen ging als stand/kraamhouder. Maar de prijzen van stand en de combinatie van brandstof maakte het gewoon niet meer interessant om dat te doen.

Dus nu gaf ze 50% korting op alle sets op de stickerprijs (die dus eigenlijk voor beurzen waren). Daardoor voor het totaal van 30 euro een paar leuke setjes mee kunnen nemen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iLlXcuGdF4fppIV2qTfrMCgIww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98zxjIJakrB4VTvCQLsLdqjd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Haay schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Ik heb me jarenlang afzijdig gehouden van de Speed Champions serie, maar wilde toch wel erg graag de nieuwe James Bond Aston Martin DB5 hebben, om die naast z'n grote Creator Expert broer te kunnen zetten. Plus natuurlijk de James Bond minifig. :) Dus maar overstag gegaan door enkele Speed Champions samen bij Amazon Duitsland te bestellen om de verzendkosten te spreiden over de 3 setjes. :P
[Afbeelding]
Met deze prijzen, en gezien de aankomende prijsverhogingen per 1 september, nog wel te doen zo.
Zijn mooie setjes! Gisteravond toevallig van deze drie (en de F&F) de reviews van Jang gezien. Ik deel overigens zijn mening dat je de grote stickers aan de zijkanten het beste achterwege kan laten.
Ik ben overigens bang dat als hier aan begin ik perse alle 8 studs SC wil hebben, terwijl ik met sommige niet veel heb of dat er enorm veel stickers gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan!
Wolfbikes schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

mooie schappen, waar kan je die scoren?
6-7 euro p/s bij de Action 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18

Reinier

\o/

SunnieNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:30:
Ja ik vind het briljant!
himlims_ in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:39

QuattroNL

It is I.

Stefan! schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:39:
[...]
6-7 euro p/s bij de Action 😄
Of bij de Ikea.
De Malmback is te krijgen in wit en zwart (uit m'n hoofd) en in 2 maten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ax8YBrGalgza7Ds99AWPp9X2D_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtEH5Sv13J7W0EjtXnkriBhK.jpg?f=fotoalbum_large

De Moslanda is er ook, in meerdere kleuren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8ddm6QNrcongJK-qEevw8Jm76o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0LbJ1Dm2el7ZFHtBQl9iBFf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door QuattroNL op 22-08-2022 10:48 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan!
QuattroNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:44:
[...]

Of bij de Ikea.
De Malmback is te krijgen in wit en zwart (uit m'n hoofd) en in 2 maten.
[Afbeelding]

De Moslanda is er ook, in meerdere kleuren:
[Afbeelding]
De Mosslanda heb ik ook geprobeerd - maar die is een stuk groter en oogt daardoor niet zo mooi 😉 Die van de Action past perfect qua afmetingen. Alsof hij ervoor gemaakt is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Nou, de MOC van 2 Lego Creator 3 in 1 31120 kastelen is gereed! Leuke build zonder veel herhaling.

Omdat ik de originele ontwerpen van de set niet heb gebouwd kan ik het daar niet mee vergelijken.
Een aantal zaken die mij opvallen aan deze set:
- De 3 onderdelen (Poort, Smidse en Toren) vormen een mooi geheel
- De boom aan de buitenkant van het kasteel is onwijs gammel en stoot tegen de kasteelmuur aan wanneer je het geheel uitklapt. Die ga ik nog aanpassen
- Bij mij thuis spelen 2 jongens van 4 en 7 met de set. Als ik de stevigheid vergelijk met het 3 in 1 piratenschip heeft het kasteel meer onderdelen die makkelijk loslaten en weer gerepareerd moeten worden
- De 3 onderdelen van het kasteel zitten met slechts 1 verbinding aan elkaar. Dat maakt het makkelijk om ze los te maken, maar zorgt er ook voor dat de onderdelen soms loslaten wanneer je dat niet wilt (bijvoorbeeld als je de set oppakt). Er zijn best nog wat rest-onderdelen waarmee je een extra verbinding had kunnen maken.
- Een aantal leuke hidden features zoals een gevangen baby-draakje, een geheime route uit de gevangenis en een verborgen kamer van een magiër.
- De extra "army of undead + trebuchet" heb ik anders gebouwd omdat ik een undead army geen leuke toevoeging vind. De trebuchet wordt nu een uitbreiding op het kasteel. Ik ga nog kijken of ik er een leuke plek op de binnenplaats voor kan maken.

Al met al een leuke build waar ook druk mee gespeeld wordt. Wel vraag ik mij af of playablity een prio was bij het ontwerp. Ook met het aantal overgebleven onderdelen had best nog iets leuks gedaan kunnen worden.

Een paar foto's van het kasteel waarbij de ridders en piraten overigens niet goed met elkaar overweg kunnen ;)
Oh, en om de grootte aan te geven een foto van het kasteel naast de medeval blacksmith
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ujng0e703WO4Z0Q6vNjSwNaVubM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7grmhiAFmqAukp13EzHgQzPO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lYJKycA9H4kycIeH6DQzv4rMNI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cN2UpADgpgVTWRopx5cQqFRZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOkVLVs9N7wnAsDU4bP_dgHNgcA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0kTMPR0H4MPykqvBa5xmP2ik.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MLpXnXjuoWVGJ7FcwpOulYTiHk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nvwSXbmJeE2sA2ea3sXjNl7B.jpg?f=fotoalbum_tile

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Vraagje...

Wat zijn goede speelgoedketens in Duitsland voor Lego te kopen voor op de terugweg vanuit Denemarken?

We gaan nog shoppen in Duitsland. Smyth Toys? Nog een paar goede voorbeelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

cheiron schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:45:
Nou, de MOC van 2 Lego Creator 3 in 1 31120 kastelen is gereed! Leuke build zonder veel herhaling.
Toch wel gaaf om te zien!

Ik heb nog 3 sets van de 31120 liggen met de intentie om daar de grote versie van te maken. Iets weerhoudt me en plek is ook zeker een ding.
Ik ben er nog niet uit dus de dozen blijven voorlopig dicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:23:
Vraagje...

Wat zijn goede speelgoedketens in Duitsland voor Lego te kopen voor op de terugweg vanuit Denemarken?

We gaan nog shoppen in Duitsland. Smyth Toys? Nog een paar goede voorbeelden?
Ja, MyToys.
Ze zitten in de grote steden en hebben leuke prijzen. Check dan wel de online prijzen want in de winkel hebben ze om de een of andere manier andere/hogere prijzen. Aan de kassa matchen ze dat maar dat moet je dan wel even zeggen ;)

Zo heb ik afgelopen week enkele Speedchampions meegenomen voor 15,-/st.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 25-09 16:02
Wat ik me afvraag, hoe bewaren jullie eigenlijk al jullie dozen en bewaren jullie ook de originele genummerde zakjes bij grotere sets?
Nu doe ik alle reverse onderdelen, boekjes en zakjes in een ziplock. De dozen haal ik uit elkaar en dit doe ik dan bij elkaar in dozen van grotere sets. Nu weet ik alleen niet of dat dit op de langere termijn de beste oplossing is B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sarlo schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:50:
Wat ik me afvraag, hoe bewaren jullie eigenlijk al jullie dozen en bewaren jullie ook de originele genummerde zakjes bij grotere sets?
Nu doe ik alle reverse onderdelen, boekjes en zakjes in een ziplock. De dozen haal ik uit elkaar en dit doe ik dan bij elkaar in dozen van grotere sets. Nu weet ik alleen niet of dat dit op de langere termijn de beste oplossing is B)
ik verkoop (bijna) niets; en hecht niet echt waarde aan de doos; vouw ze op, en maak er een stapel van. zakjes gaan in de prullenbak. voor toekomstige verkoop wil een doos flink helpen om maximale prijs voor te ontvangen. zorg dan wel dat deze buiten het daglicht vandaan opgeslagen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfbikes
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-01-2024
Als de set meer dan 100 euro kost bewaar ik de doos, maar ook bij bijvoorbeeld de bonsai boom, daar bewaar ik de alternatieve bladeren in voor wanneer het seizoen veranderd en ik de andere bloemen erop wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:04
Alles wat overblijft bewaar ik op kleur gesorteerd (dus van alle sets de zwarte onderdelen bij zwart en blauw bij blauw bijv., niet per set gescheiden).
Dozen gaan direct bij oud papier, heb ze even opgeslagen gehad maar ben toch niet van plan het spul te verkopen (heb alleen de dozen nog van de grote technic sets en de wereldkaart).
Plastic zakjes gaan ook linea recta naar de prullenbak.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• sem-v
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKHl1jwPu9oNM0GVhlsho7j1eaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pu9kLHpgzwxttqKohTHdriNo.jpg?f=fotoalbum_large
Ben voornamelijk een meelezer, en werd getriggerd eens wat uit de schuur op te zoeken.
Deze Technic kraan 8421 als kleine jongen gekocht, en hij is nog steeds zo gaaf als vroeger. Was één van de eerste sets met powerfunctions (en pneumatische functies) volgens mij. Heb even moeten poetsen om de battery pack weer aan de praat te krijgen maar functioneert weer helemaal!
Nu stofvrij krijgen (chassis behoorlijk stoffig), stickers zoeken en assen bestellen want die zijn allemaal krom :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 23:23

GeeBee

Oddball

sem-v schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:05:
[Afbeelding]
Deze Technic kraan 8421 als kleine jongen gekocht, en hij is nog steeds zo gaaf als vroeger.
De enige Technic set met de Buggy motor, de Holy Grail set voor velen _/-\o_

Nerd-fact, de opeenvolgende nummers zijn steeds de helft...

[ Voor 95% gewijzigd door GeeBee op 22-08-2022 13:09 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59
meesje schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:13:
[...]

..
Ik ben overigens bang dat als hier aan begin ik perse alle 8 studs SC wil hebben, terwijl ik met sommige niet veel heb of dat er enorm veel stickers gebruikt worden.
Herkenbaar.. Heb er vorige week een aantal gekocht dankzij de Intertoys spaar-actie en nu wil ik alle 8-stud SC's hebben... :F

Dat gaat weer geld kosten...

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:49

FeaR

In GoT we trust

sem-v schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:05:
Was één van de eerste sets met powerfunctions (en pneumatische functies) volgens mij.
Geen idee wat de randvoorwaarden zijn voor "Power Functions". Mijn jeugd had de Lego Technic 8868: Air Tech Claw Rig, motor en pneumatic, 1992.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RubjeMazter schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:04:
[...]

Alles wat overblijft bewaar ik op kleur gesorteerd (dus van alle sets de zwarte onderdelen bij zwart en blauw bij blauw bijv., niet per set gescheiden).
Dozen gaan direct bij oud papier, heb ze even opgeslagen gehad maar ben toch niet van plan het spul te verkopen (heb alleen de dozen nog van de grote technic sets en de wereldkaart).
Plastic zakjes gaan ook linea recta naar de prullenbak.
persoonlijk sorteer ik alles op type, en niet op kleur;

Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/jb2a1415-1591819738.jpg?crop=0.954xw:1.00xh;0.0187xw,0&resize=768:*

Inbreuk op copyright

[ Voor 64% gewijzigd door Outerspace op 22-08-2022 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:19

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

FeaR schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:53:
[...]

Geen idee wat de randvoorwaarden zijn voor "Power Functions". Mijn jeugd had de Lego Technic 8868: Air Tech Claw Rig, motor en pneumatic, 1992.
Die heb ik gehad, het pneumatische systeem was behoorlijk sterk overigens en de slangen stug genoeg dat ze er niet vanaf schoten, veel speel plezier aan gehad, ik was trouwens 6/7 jaar oud, belachelijk verwend werd ik :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Xqlus1ve schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:04:
[...]

Die heb ik gehad, het pneumatische systeem was behoorlijk sterk overigens en de slangen stug genoeg dat ze er niet vanaf schoten, veel speel plezier aan gehad, ik was trouwens 6/7 jaar oud, belachelijk verwend werd ik :N
ach, in die tijd kon een eenverdiening prima de hypotheek en 2 autos betalen ;-) menig kind is 'verwend' in die periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

himlims_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:06:
[...]

ach, in die tijd kon een eenverdiening prima de hypotheek en 2 autos betalen ;-) menig kind is 'verwend' in die periode

Daarnaast had ik ook: 8480, 8070, 05591, en nog andere grote dure sets, allemaal voordat ik 12 jaar oud was. Daarna werdt het nog gekker met ander speelgoed 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Xqlus1ve op 22-08-2022 17:30 . Reden: Iets te persoonlijk wat geen bijdrage had. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
QuattroNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:32:
[...]

Ja, MyToys.
Ze zitten in de grote steden en hebben leuke prijzen. Check dan wel de online prijzen want in de winkel hebben ze om de een of andere manier andere/hogere prijzen. Aan de kassa matchen ze dat maar dat moet je dan wel even zeggen ;)

Zo heb ik afgelopen week enkele Speedchampions meegenomen voor 15,-/st.
Die zit inderdaad in Hamburg, maar we gaan volgens mij niet naar die stad (democratisch besloten haha). Wordt waarschijnlijk Bremen. Geen MyToys. Die heeft wel die Smyth Toys (welke iemand anders hier in t forum noemde maar dan met Paderborn). Anders kijken we daar wel. En anders is er altijd nog S@H als ik nog perse iets moet kopen van mezelf of van de rest van het gezin :P Denemarken (Legoland) vraagt meer dan de adviesprijs; wel iets kleins gehaald daar. Nog kijken wat LEGO house biedt... Een leuke exclusive misschien:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:15
Alles begint wel vol te raken, kasten boven op kasten, tafels, ik wil eigenlijk een deel gaan ophangen aan de muur met planken waar ik het op kan zetten, als ik nou gewoon 4 random 120x XX wandplanken koop bij de ikea zou dat wat zijn?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 07:36

Maximus

There is no substitute

Vandaag voor mijn verjaardag alvast ben 30 januari jarig :+ de Space Shuttle gekocht :D

Toch mooi van de Intertoys actie geprofiteerd.

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2021/03/LEGO-10283-NASA-Space-Shuttle-Discovery.jpg

PhD i.o.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Maximus schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:04:
Vandaag voor mijn verjaardag alvast ben 30 januari jarig :+ de Space Shuttle gekocht :D

Toch mooi van de Intertoys actie geprofiteerd.

[Afbeelding]
Ah jij heb daar ook last van, dat je alvast vooruit koopt op je eigen verjaardag. Ik heb pas recht op een nieuw verjaardagscadeau in 2025 :')

Of was het 2026? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 13:48
cherrycoke schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:53:
Alles begint wel vol te raken, kasten boven op kasten, tafels, ik wil eigenlijk een deel gaan ophangen aan de muur met planken waar ik het op kan zetten, als ik nou gewoon 4 random 120x XX wandplanken koop bij de ikea zou dat wat zijn?
Daar heeft iedereen hier last van volgens mij.
Ik zit zelf te denken aan een oubollige vitrine kast van een meter of twee en max veertig centimeter diep. Blijft het beter stof vrij dan planken waar alles nu op staat.
Moet alleen nog eens wat kringloopwinkels af :9

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
himlims_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

dat is qua afmeting wel een heel ditto plankje; meer info? wel jammer dat de auto stukje verzonken ligt (maar dat is wel op te lossen met wat 8x plates ofzo)
Omgekeerd monteren. Heb je de opstaande rand niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnb52
Gim schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:41:
[...]
Denemarken (Legoland) vraagt meer dan de adviesprijs; wel iets kleins gehaald daar. Nog kijken wat LEGO house biedt... Een leuke exclusive misschien:)
Legoland Billund vraagt volgens mij de adviesprijs wat ze in \Denemarken vragen, dat scheelt iets ten opzichtigte van de Eurolanden.

3 grote excluvise voor lego House, en nog wat klein spul, magneten enzo, kan ook dat ik ze in legoland had gekocht...

Ga wel voordat je lego house binnengaat de shop in, niet aan t einde, anders kan t n beetje druk zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
johnb52 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:20:
[...]

Legoland Billund vraagt volgens mij de adviesprijs wat ze in \Denemarken vragen, dat scheelt iets ten opzichtigte van de Eurolanden.
Mwah... Voor de 40174 (iconic chess) vroegen ze 699 Deense kronen terwijl S@H.DK er 499 voor vraagt ;) maar verschilt per set. Waren ook setjes waar ze 99 voor vroegen waar de webshop er 90 voor vraagt. Gewoon opletten dus :)

[ Voor 14% gewijzigd door Gim op 22-08-2022 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:42

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Xqlus1ve schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:13:
[...]

Daarnaast had ik ook: 8480, 8070, 05591, en nog andere grote dure sets, allemaal voordat ik 12 jaar oud was. Daarna werdt het nog gekker met ander speelgoed 8)7
Hier ook, tot aan mijn 14e kreeg ik ieder jaar ongeveer het grootste technic model.
8480 (Mijn eerst technic model, ik was toen 7 of 8 denk)
8460 (Mobiele kran, maar dan ouder)
8459
8862 (Gele traktor met bak aan voorkant en achterkant)

Ik had ook nog latere modellen zoals de groene offroader (8466) en de Williams F1(8461) en de towtruck (8285)

Heerlijk om daar aan terug te denken. :D

Iemand nog een tip voor een ander groot technic model om 100 euro (2e hands) op stuk te slaan ben er namelijk een beetje uit…

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:50
Gim schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:41:
[...]
Nog kijken wat LEGO house biedt... Een leuke exclusive misschien:)
nope. gisteren geweest en alleen lego house (21037) vond ik de moeite waard, voor de rest was alles duurder dan versus NL adviesprijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 12:29

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mr Pingu schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:13:
Iemand nog een tip voor een ander groot technic model om 100 euro (2e hands) op stuk te slaan ben er namelijk een beetje uit…
Dan zou ik voor de 42110 gaan, Landrover Defender. Mooie techniek, ziet er goed uit als model, uitdagende bouw en veel leuke B modellen (heli, stadium truck, willis jeep, een truck, een LMP race auto, heftruck, Hot rod, etc) op rebrickable.com.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:31

Harrie

NederVlaming

Mijn zoon en dochter hebben in Wijnegem shopping center allebei een zakje met lego gekregen, na het inleveren van een kleurplaat.
Op de website van het shopping center staan de bouw instructies om te downloaden, voor zakje 1 t/m 6.

https://www.wijnegem-shop...der/brickmasters-wijnegem
https://www.wijnegem-shop...ding_zakje_1_t.e.m._3.pdf
https://www.wijnegem-shop...ding_zakje_4_t.e.m._6.pdf

Nu op het zakje van mijn dochter staat inderdaad een nummer, en dat komt overeen met de instructies.
Het zakje wat mijn zoontje heeft gekregen is veel groter, en heeft niet zo'n nummer.
Aan de hand van de steentjes die erin zitten, lijkt het ook niet overeen te komen met 1 van de instructies op de website.
Kan iemand mij helpen de juiste instructies te vinden?

Op het zakje staat een QR code, alleen de lego app op mijn telefoon lijkt de code niet te scannen. Als ik de code met een gewone QR app scan, krijg ik nummer 6172062. Is er aan de hand van dit nummer iets terug te vinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dy7K1CVtnSzPDQH9GHe_IKJ3iPQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SwHQMFSfcEDxlUyklWvg6xn.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 15% gewijzigd door Harrie op 23-08-2022 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 23:57

Mappy

Piramide van Austerlitz

Harrie schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:07:
Aan de hand van de steentjes die erin zitten, lijkt het ook niet overeen te komen met 1 van de instructies op de website.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nr3eQhvzjp8eoWmkJncr0R9eosE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9SwHQMFSfcEDxlUyklWvg6xn.jpg?f=user_large
De trans-yellow slope 45 2x2 zit alleen in set 11021 (90 Years of Play), dus de pdf handleidingen horen bij het zakje dat je hebt, maar welke van de minibuilds je hier precies mee kunt bouwen zie ik ook nog niet. Ik zie stukjes van het kasteel en van de kraan.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan!
Verwachten jullie dat deze nog ooit ergens op voorraad komt, of wordt dit een gevalletje veel te duur op Marktplaats kopen? 😬

Ford GT Heritage Edition and Bronco R (76905)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:21

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Stefan! schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:34:
Verwachten jullie dat deze nog ooit ergens op voorraad komt, of wordt dit een gevalletje veel te duur op Marktplaats kopen? 😬

Als ik brik watch er zo op na sla, lijkt het er op dat dit model er al even uit is. Dat wordt waarschijnlijk sites als Marktplaats afstruinen .

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Mappy schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

De trans-yellow slope 45 2x2 zit alleen in set 11021 (90 Years of Play), dus de pdf handleidingen horen bij het zakje dat je hebt, maar welke van de minibuilds je hier precies mee kunt bouwen zie ik ook nog niet. Ik zie stukjes van het kasteel en van de kraan.
Nou moe, was een mooi verslag van mn speurtocht aan het tikken maar je was me net voor ;)

Soms kom je wel eens een zakje tegen zonder nummer inderdaad, meestal zijn dat zakjes waarin onderdelen zitten voor meerdere "nummers". Niet ideaal, want dat zakje moet dan misschien al open bij het bouwen van zakje #1, maar zal nog steentjes bevatten voor #2 #3 etc... dus als je niet alles in 1x in elkaar zet let op dat je geen steentjes kwijtraakt.

-edit-
Je kan het dubbelchecken of er in de andere zakjes inderdaad een schrijnend gebrek aan geel/oranje/bruin zit, dan weet je het zeker :P

[ Voor 7% gewijzigd door davidov op 23-08-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Harrie schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:07:
Het zakje wat mijn zoontje heeft gekregen is veel groter, en heeft niet zo'n nummer.
Hoort er bij dat zakje wel een instructie? De rubber wielen worden nergens gebruikt in de modellen en ook de gele 2x4 brick zie ik nergens terug. Althans niet terug in een model, op foto's van de 11021 "set" zie ik die onderdelen wel terug maar los langs de kant. Beschrijving van Lego zelf over de gehele set is
Deze 1.100-delige speelset bevat 15 minimodellen van iconisch LEGO® speelgoed, plus extra stenen voor eigen bouwideeën.
Zou het zakje dat je zoontje heeft niet vallen onder het dik gedrukte? Dus simpelweg losse steentjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Mappy schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

Hey interessant! De andere kleine zakjes en hun instructies zijn inderdaad ook dezelfde als op de afbeelding van die set staan.
De genummerde zakjes komen denk ik inderdaad uit die set.

Maar dit ongenummerde zakje lijkt me anders, met bijvoorbeeld wielen erin die ik niet in die 11022 zie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

FeaR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:47:
[...]

Hoort er bij dat zakje wel een instructie? De rubber wielen worden nergens gebruikt in de modellen en ook de gele 2x4 brick zie ik nergens terug. Althans niet terug in een model, op foto's van de 11021 "set" zie ik die onderdelen wel terug maar los langs de kant. Beschrijving van Lego zelf over de gehele set is

[...]

Zou het zakje dat je zoontje heeft niet vallen onder het dik gedrukte? Dus simpelweg losse steentjes?
Ik denk inderdaad dat het zoiets is. Dat ze de zakjes uit die set inderdaad verdelen, en hij het zakje met extra stenen heeft gekregen.

Thanks beiden voor jullie hulp!
Bij een bezoekje en wat bouwen in de lego store kregen ze beiden ook nog een promo zakje/setje "Grill", was dus een leuke uitstap voor ze :p

[ Voor 11% gewijzigd door Harrie op 23-08-2022 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Harrie schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:50:
[...]
Ik denk inderdaad dat het zoiets is. Dat ze de zakjes uit die set inderdaad verdelen, en hij het zakje met extra stenen heeft gekregen.
Gehele set bestaat uit 1100 onderdelen, dat is ~75 onderdelen per model berekend over de totaal 15 modellen. Snel kijkende naar de instructies zijn het geen modellen met dat aantallen stenen. Dit zakje is één van de extra stenen uit de set. Verklaart dat alle stenen semi dezelfde kleur zijn. En het missende nummer, er is immers geen handleiding voor eigen creativiteit.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 23-08-2022 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Check de review van de set: https://brickset.com/arti...ew-11021-90-years-of-play

Eerste alinea en foto gaat over de extra steentjes.

@Harrie

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 23-08-2022 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willboirdt
  • Registratie: April 2015
  • Nu online

Vorige week nog gehaald bij de intertoys in Spakenburg. Terwijl hij volgens de brickwatch was uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

FeaR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:08:
Check de review van de set: https://brickset.com/arti...ew-11021-90-years-of-play

Eerste alinea en foto gaat over de extra steentjes.

@Harrie
Thanks! Inderdaad, hij heeft dus dat extra zakje met geel/oranje bruin. Mijn dochter heeft zakje 6 gekregen.

In de lego store kregen ze dan nog deze leuke promo grill.
https://rebrickable.com/sets/6411312-1/grill/#info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMilena
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-03 09:39
Willboirdt schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:09:
[...]

Vorige week nog gehaald bij de intertoys in Spakenburg. Terwijl hij volgens de brickwatch was uitverkocht.
Brickwatch ziet alleen de online voorraad, en die is inderdaad op.

Intertoys heeft af en toe nog wat sets op voorraad in de winkels die elders (allang) zijn uitverkocht. In mijn ervaring klopt de getoonde winkelvoorraad op de productpagina altijd, dus wellicht kun je het nog ergens ophalen @Stefan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zaterdag nog zien staan bij de Intertoys in Bladel (Onder Tilburg).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:21

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CMilena schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:19:
[...]

Intertoys heeft af en toe nog wat sets op voorraad in de winkels die elders (allang) zijn uitverkocht. In mijn ervaring klopt de getoonde winkelvoorraad op de productpagina altijd, dus wellicht kun je het nog ergens ophalen @Stefan!
Ik heb anders heel andere ervaring bij Intertoys, de laatste paar maanden nog al eens misgegrepen. Leuke aanbiedingen op de site, maar nergens iets op voorraad.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan!
zonoskar schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:28:
[...]

Zaterdag nog zien staan bij de Intertoys in Bladel (Onder Tilburg).
Hij staat op de website ook getoond als op voorraad. Ik heb alleen opgemerkt dat de Bronco R wat breder is dan gemiddeld voor een 8 stud SC. Past niet op het plankje, dus ik laat deze even schieten 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CMilena schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:19:
[...]

heb zelf andere ervaring - dat winkelvoorraad zeker niet altijd actueel is

daarom; bellen!! vragen of ze 'm apart houden.

online kan je ook bestellen voor winkel afhalen/bezorgen, maar dat is bij mij met sian niet goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-03 09:39
Oh, zo te lezen is het dus niet zo heilig als ik dacht. Jammer! Ik had van de week wel bij 10275 Elf-Club-House dat een medewerker de set uit het magazijn moest halen. Het was er dus wel maar lag (nog) niet in de schappen.

Maar inderdaad, even bellen is ook zeker een aanrader.... als ze opnemen :+ daar heb ik dan weer geen goede ervaringen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Cardinal schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:47:
[...]

nope. gisteren geweest en alleen lego house (21037) vond ik de moeite waard, voor de rest was alles duurder dan versus NL adviesprijs.
Oh, als die er nog is dan ben ik tevreden :) Dacht dat die er niet meer was

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 23-08-2022 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willboirdt
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
@Stefan!
johnb52 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:07:
[...]

Omgekeerd monteren. Heb je de opstaande rand niet
Dan past hij wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan!
Haha dat is waar! Maar dat gaan we niet doen 😄

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-09 21:41
Ik had een tijdje terug de Piratenachtbaan aangeschaft (verlopen set: https://www.lego.com/en-n...rate-roller-coaster-31084). De zakjes (en dus het boekje) hebben geen nummers, dus alle zakjes open gemaakt.
Na het starten met bouwen kregen we al snel dat er blokjes ontbraken (een minifig was een eerste signaal waar we het hoofd niet van konden vinden), toch maar door aan het bouwen (want ook veel geel erbij, dus wellicht zagen we het hoofd over het hoofd :+ ) maar ook even later een wat groter blokje (rondje, 4 studs maar een hoge variant) dat ontbrak, daar zouden 8 stuks van moeten zijn maar was er dus geen-een.
Hierop heb ik contact gezocht met LEGO en aangegeven waar we tegenaan liepen. Binnen 2 dagen kreeg ik een reactie waarin zij aangaven dat waarschijnlijk zakje 6 ontbrak gezien de genoemde stukjes en de vraag of ik dat kon bevestigen.

Op de reactie van LEGO heb ik aangegeven dat ik geen idee had van wat zakje 6 inhield (aangezien de zakjes niet zijn genummerd in de set) en dat ik e.e.a. zal uitzoeken.
Naar aanleiding van deze reactie was ik alle stukjes al gaan sorteren en uitzoeken, gelukkig bevat het boekje wel een onderdelen lijst, anders werd het wel heel vervelend. In tussentijd kreeg ik een reactie terug met een lijstje van allerlei blokjes die in dat zakje hadden moeten zitten.z
Deze heb ik naast elkaar gelegd en inderdaad dat bleek mis te zijn gegaan. Wel van verschillende onderdelen (vermoedelijk weer een zakje) dubbele hoeveelheden (en dan heb ik het niet over een 1x1 brick hier en daar, die er eigenlijk altijd wel op reserve in zitten).
Het lijkt er daarmee dus op dat zakje 6 er niet in zat en een ander zakje 2 maal.

In elk geval is het zakje 6 (of alle onderdelen) nu vanuit LEGO onderweg naar hier, dus kunnen we bijna gaan bouwen. Alle contact was heel netjes en een fout kan gebeuren, dus gaat het om de oplossing.

--Gewoon een goede ervaring delen met de service van LEGO--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@jbdeiman Goed bezig. Bij de BTTF set had ik ook een stukje wat er niet in zat:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/11/32803.png
Maar per ongeluk had ik dit onderdeel besteld:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/11/15068.png
Toen het binnen kwam zag ik mijn fout, dus ik heb Lego gemaild en ze hebben het andere stukje ook gewoon opgestuurd. Het enige probleem is dat het opsturen wel vrij lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
zonoskar schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:59:
@jbdeiman Goed bezig. Bij de BTTF set had ik ook een stukje wat er niet in zat:
[Afbeelding]
Maar per ongeluk had ik dit onderdeel besteld:
[Afbeelding]
Toen het binnen kwam zag ik mijn fout, dus ik heb Lego gemaild en ze hebben het andere stukje ook gewoon opgestuurd. Het enige probleem is dat het opsturen wel vrij lang duurt.
Bij mij was het dus een omgewisseld zakje en ik heb in dit geval niet zelf de bestelling van een stukje gedaan, dat heeft LEGO voor mij gedaan.
Opsturen duurt vrij lang, kreeg gisteren bevestiging dat het onderweg is in elk geval maar dat ze het gingen opsturen was al een week geleden, zien wel wanneer die binnen komt. Voor mij heeft het geen haast en ik ben allang blij met een nette oplossing.

Omdat de set niet meer in de handel is hoefde die niet terug naar de winkel, want ze konden me geen nieuwe set opsturen. Wel mooi, want ik heb m voor 90 Euro aangeschaft terwijl op dat moment de laatst bekende prijs al 190 Euro was, voor 190 Euro had ik m nooit gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paper
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-01 18:15
Op marktplaats heb ik geboden op een kilopartij Lego. Er zitten ook enkele boekjes bij. Deze ga ik ophalen. Is er iets waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:27
Paper schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:57:
Op marktplaats heb ik geboden op een kilopartij Lego. Er zitten ook enkele boekjes bij. Deze ga ik ophalen. Is er iets waar ik op moet letten?
Je kan kijken of er nog minifigures en bijzondere onderdelen bij zitten. Zo niet dan kan je er vanuit gaan dat alles wat verkoopbaar is er uit is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

algemene staat van de steentjes, scheuren en verkleuringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Ik vind deze dingen vaak ook wel interessant, niet om de 'speciale onderdelen' die er wellicht in zitten, maar vooral omdat de verkoper blijkbaar geen zin had om de sets te bouwen (of te proberen) om te zien of ze compleet zijn.
Dat betekent (afhankelijk van welke sets de boekjes zijn) dat het best mogelijk is dat er een paar leuke complete sets in zitten. Naast dat die leuk zijn om te bouwen kan je één set al vaak zo verkopen dat je de prijs er alweer uit hebt. Een leuke (maar tijdrovende) manier om goedkoop aan (veel) meer LEGO te komen.

Ik zou in elk geval op de kleur (vind vooral wit/ rood vaak wat verkleuren waarbij Wit snel gelig wordt en Rood snel rozig (lichter rood). Verder zou ik daarna eerst kijken of er wat bijzonders tussen zit, dan de boel schoonmaken (als de verkoper dat niet heeft gedaan), in een kussensloop dichtgeknoopt even door de wasmachine, lage temperatuur.
Wellicht dat je voor het wassen steentjes kan uitzoeken van bepaalde sets of die compleet zijn, zeker als het wat bijzonders is die apart houden en niet meenemen in de kussensloop, maar voorzichtiger schoonmaken.

Voor ik het vergeet (heb ik zelf als eens niet handig gedaan), waar stickertjes opzitten niet mee-wassen :P

[ Voor 28% gewijzigd door jbdeiman op 24-08-2022 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

of 'fake lego' al paar keer gehad dat lego mixed is met ali-express meuk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is er iets waar ik op moet letten?
Dat je niet meer dan 10 euro per kilo betaald :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
Nog een aantal sets toegevoegd die in prijs omhoog gaan op 1 September.

Veel sets worden even 50 euro duurder, Hoop echt dat Lego dit gaat merken door teruglopende verkoopaantallen

https://www.bricktastic.n...hgf1PFKudqh0xxjdRT3-HkoSs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
schumi1986 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:11:

Veel sets worden even 50 euro duurder, Hoop echt dat Lego dit gaat merken door teruglopende verkoopaantallen

Tja, mij zijn ze al een beetje kwijtgeraakt met het kasteel van 400 euro. Voor hoe groot het is vind ik die prijs echt insane (het aantal steentjes is ook niet alles). Ik denk niet dat ik nog veel grote sets ga kopen met de huidige prijzen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• milo526
  • Laatst online: 13:55
Voor de Lego VIPs onder ons; in het VIP centrum, onder activiteiten, vind je een vragenlijst waarmee je 50 punten kan verdienen.

https://www.lego.com/en-nl/vip/rewards-center/activities

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Ik heb in feite maar twee sets nog op mijn verlanglijstje staan: Boetiekhotel en Home Alone. Die laatste wordt blijkbaar niet duurder, maar misschien moet ik het hotel toch maar gaan aanschaffen deze week dan. Jammer dat er geen leuke GWP is.

EDIT: Verkeerd gekeken. Ook Home Alone wordt duurder. En niet zo'n klein beetje ook!

Ik betrap mezelf er ook steeds vaker op dat ik het "het andere topic" volg. Lego begint (?) echt te duur te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Cass Casey op 24-08-2022 14:55 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Cass Casey schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Ik heb in feite maar twee sets nog op mijn verlanglijstje staan: Boetiekhotel en Home Alone. Die laatste wordt blijkbaar niet duurder, maar misschien moet ik het hotel toch maar gaan aanschaffen deze week dan. Jammer dat er geen leuke GWP is.

EDIT: Verkeerd gekeken. Ook Home Alone wordt duurder. En niet zo'n klein beetje ook!

Ik betrap mezelf er ook steeds vaker op dat ik het "het andere topic" volg. Lego begint (?) echt te duur te worden.
Ik koop ook bijna alles bij Lego zelf, deze week was bijvoorbeeld de Daily Bugle in de aanbieding bij de Intertoys voor 270 maar dacht ach die koop ik later wel voor 299,99 inc. Vip punten omdat die set toch niet op de lijst met prijsverhoging stond.

En nu vandaag dus wel van 299,99 -> 349,99 :(

Voortaan ga ik wachten op aanbiedingen en de Lego winkel zelf overslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:07
Ik wou nog wel een lego stad gaan maken op zolder, maar dat idee laat ik nu wel gaan, ze worden steeds gekker daar stelletje goudzoekers, dan zijn er altijd nog de die hards die dit alles verdedigen door te zeggen dat alles duurder om te produceren, maar dit is puur zoveel mogelijk geld binnen harken en echt niet alleen door duurdere kosten, van mij krijgen ze niets meer met deze prijzen.

Zit er zelfs aan te denken om al mijn grote sets te verkopen als alle prijzen omhoog gegaan zijn, krijg ik er nog een leuke prijs voor terug.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paper
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-01 18:15
Bedankt voor de reacties. Ik had 40 euro voor 6 kilo Lego geboden, en dat bod is geaccepteerd. Als ik op de foto's kijk zie ik een stuk of 30 boekjes. Waarvan de meeste wel leeftijd 4+ is. En een grote doorzichtige bak met losse Lego en half afgebouwde Lego. Ook enkele minifigs. Ik gok dat dit dus een moeder is van kinderen die al ouder zijn. Denk dat er weinig waardevolle stenen tussen zitten. De advertentie stond er al best even op, en anders had een handelaar er wel sneller op gereageerd. Er wordt meestal meer geld per kilo gevraagd.

Ik koop het overigens niet voor de "handel", maar om uit te zoeken, en als mijn zoontje wat ouder is om samen mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:55

Oxigeon

En zo is dat!

2 weken geleden de 42110 gekocht (2e hands) aangezien ik die nog lekker aan het bouwen ben ben ik wel al op zoek naar een alternatieve bouw via rebrickable.

Nu zie ik dat er veel met een motortje gebouwd kan worden. Aangezien ik pas net opnieuw begin met de hobby wil ik kijken naar wat Chinees spul. Echter is hier zoveel in te krijgen dat ik niet weet wat ik moet hebben...

Als ik bv een Sbrick model wil maken. Welk Chinees motortje moet ik dan hebben? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Of zit ik in het verkeerde topic?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Paper schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:34:
Ik koop het overigens niet voor de "handel", maar om uit te zoeken, en als mijn zoontje wat ouder is om samen mee te spelen.
Maar juist dan is het leuker om een verzameling te vinden die niet eerst door de handen van een handelaar is gegaan! Het klinkt alsof je een redelijk mooie vondst hebt gedaan, veel plezier ermee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 18:16
Cass Casey schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:51:
Ook ik had de Boetiekhotel nog op mijn verlanglijstje staan. Hoopte op een mooie aanbieding via bv. FUN of Intertoys, maar met de aankomende prijsverhoging worden aanbiedingen bij die winkels dus ook weer hoger geprijsd. Nou had ik nog VIP punten t.w.v. €40 bij LEGO staan, dus die maar ingewisseld en toch Boetiekhotel nog maar voor de €199,99 prijs besteld. Dus na aftrek van VIP korting nog €160 bijgelegd. Goedkoper zal het niet meer worden dus toch nog maar ff toegeslagen. Komt wel bij m'n back-log te liggen, voor de komende hopelijk koude en gure wintermaanden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:58
Gezien de absurde RRP vanaf september vandaag maar even de BMW motor gekocht bij Bol voor 139. Ik vraag me sterk af waar Lego mee bezig is.
Op dit moment zullen ze lekker verdienen aan AFOL met teveel geld, maar of die hun geld met deze stijgingen en hoge kosten van levensonderhoud blijven geven betwijfel ik.
Nieuwe kinderen hooked krijgen terwijl ouders veel wellicht niet eens meer kunnen betalen gaat ook niet lukken m.i.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik merk de laatste tijd bij mezelf dat ik steeds meer sets 2e hands van Marktplaats haal.
Ik bedoel, ik wil ze toch bouwen en dus gaat de doos toch open, waarom dan de hoge nieuwprijs betalen terwijl ie 2e hands vaak een stuk minder kost. Het resultaat is uiteindelijk, voor mij, hetzelfde.
Tuurlijk, een risico is er altijd en ik koop ze altijd met doos (zodat ik hoop dat de eigenaar nog enigszins een liefhebber is en dus zuinig is op z'n spullen).
Het idee om zelf een nieuwe Lego doos te openen snap ik ook.

Dus zeker met de komende prijsverhogingen ga ik dit alleen nog maar meer doen.

Tot slot: ieder z'n ding. Ik doe dit op deze manier en dat voelt goed. Al is het wel wat noodgedwongen (lees: vanwege de hoge prijs).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:42

Mr Pingu

Professioneel Prutser

jbdeiman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:30:
[...]

Ik vind deze dingen vaak ook wel interessant, niet om de 'speciale onderdelen' die er wellicht in zitten, maar vooral omdat de verkoper blijkbaar geen zin had om de sets te bouwen (of te proberen) om te zien of ze compleet zijn.
Dat betekent (afhankelijk van welke sets de boekjes zijn) dat het best mogelijk is dat er een paar leuke complete sets in zitten. Naast dat die leuk zijn om te bouwen kan je één set al vaak zo verkopen dat je de prijs er alweer uit hebt. Een leuke (maar tijdrovende) manier om goedkoop aan (veel) meer LEGO te komen.

Ik zou in elk geval op de kleur (vind vooral wit/ rood vaak wat verkleuren waarbij Wit snel gelig wordt en Rood snel rozig (lichter rood). Verder zou ik daarna eerst kijken of er wat bijzonders tussen zit, dan de boel schoonmaken (als de verkoper dat niet heeft gedaan), in een kussensloop dichtgeknoopt even door de wasmachine, lage temperatuur.
Wellicht dat je voor het wassen steentjes kan uitzoeken van bepaalde sets of die compleet zijn, zeker als het wat bijzonders is die apart houden en niet meenemen in de kussensloop, maar voorzichtiger schoonmaken.

Voor ik het vergeet (heb ik zelf als eens niet handig gedaan), waar stickertjes opzitten niet mee-wassen :P
Toen ik jong was kochten mijn ouders altijd grote partijen in Duitsland op EBay. Vervolgens gingen we alles uitzoeken en bouwen, vervolgens per model weer verkopen. Over aantal jaar(lees 7+) tijd paar duizend euro winst gemaakt. Was best een leuke manier om een zakcentje te verdienen op jonge leeftijd.

Toen we ouder werden en niet zoveel motivatie meer hadden, ging alles naar zolder en daar staat het tot de dag vandaag nog :z Alles wat daar staat is er al lang uit gehaald qua kosten, maar denk dat er zeker nog eens paar duizend euries aan lego staat. 8)7

Helaas ben ik naar het buitenland verhuist dus kan er zelf niet echt van genieten ;w

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Ik weet niet of het hier mag ? Volg het gedoe in Oekraïne een beetje;
https://t.me/ukrainenowenglish/16367
Of het allemaal origineel Lego is weet ik niet.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-09 19:34
Zelf heb ik hier nog 3 grote sets op lijstje staan maar ben ergens ook klaar mee dat alles duurder wordt. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar soms heb ik geen zin meer in Lego.

Ben nu bezig met kasteel. Daar had ik voor 100 euro aan punten voor. Dus dat kon nog net.

Home Alone staat ook op lijstje maar zit steeds te twijfelen of ik die wel of niet moet kopen. Het is geen modulair dat je kan vastklikken. Maar toch... ik weet het gewoon even niet....

Ik keek naar mijn backorder en andere lego en ik betrap mij er steeds meer op, dit en dat ga ik verkopen.
Nu staat er 1 op MP , maar blijkbaar is de animo ook minder geworden denk ik. En straks met de kerst groot deel van de kerst lego verkopen.

Door te hoge prijzen en veel te veel nieuwe sets, heeft bij mij het effect dat ik eigenlijk klaar mee ben...
En doordat bestellen van onderdelen bij pick and brick ook moeilijker wordt en sommige onderdelen heel snel uitverkocht raken en niet meer aangevuld worden , om dan via MP of BL voor hoge prijzen te koop zien staan helpt ook niet mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 23:55

JoeZuCK

_Fonz > all.

ErikT738 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:21:
[...]

Tja, mij zijn ze al een beetje kwijtgeraakt met het kasteel van 400 euro. Voor hoe groot het is vind ik die prijs echt insane (het aantal steentjes is ook niet alles). Ik denk niet dat ik nog veel grote sets ga kopen met de huidige prijzen.
Ik vind het nog wel meevallen gezien de shitload figuurtjes waarvan iemand ze allemaal afzonderlijk op MP te koop heeft gezet en er alleen al voor de poppetjes samen 140 vraagt ofzo. Hebben we het nog niet over die zadeldekken die gemiddeld ook wel 25 ps doen. Dus pak em beet minimaal 200 voor de dieren en figures. Betaal je 200 voor 4500 steentjes..

Vind ik echt meevallen. En het kasteel is echt mooi.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik heb maar vijf sets in mijn BrickWatch (Must Have) staan, één set stond al bij de verhogingen (Ferrari Daytona SP3 (42143)) en nu weer twee sets op de genoemde lijst. Zowel "LEGO Creator Expert 10283 NASA Space Shuttle Discovery" als "LEGO Super Mario 71395 Mario 64-vraagtekenblok". Toch maar eens de 20 euro bon van Intertoys inleveren op de Super Mario set, die zou ik dan voor €149,99 mee kunnen krijgen. Is toch 25% korting ten opzichte van de prijs per 01-09-2022. Space Shuttle heeft meer steentjes dus de eventuele prijs van 200 euro (of de prijs wanneer er dan bijvoorbeeld 25% korting zou zijn) zou ik daar sneller voor neerleggen.

Luxe probleem:
Bij inleveren van een volle spaarkaart krijg je een set van €19,99. Geen vrije keuze maar één van onderstaande:
Afbeeldingslocatie: https://image.intertoys.nl/wchcontent/lego-loyalty/lego_loyalty_2022_575x695_2.png

Tips welke het beste te kiezen is afgaande op unieke steentjes of andere creatieve argumenten?
De twee "Lego 4+" sets vallen af, idem met Lego DUPLO.

Ik neig zelf naar
  • "LEGO City vakantiecamper 60283" met 190 parts
  • "LEGO Creator 3-in-1 straatracer 31127" met 258 parts
  • "LEGO Technic Monster Jam Megalodon 42134" met 260 parts

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 24-08-2022 21:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:09
Mij zijn ze bij lego al een tijdje kwijt en niet alleen om de absurde prijzen en stijgingen.
Ook de kwaliteit holt hard achteruit met scheuren en verkleuringen.
Jullie mogen mij een zeikerd vinden, maar het fake gaat de betere kant op, zowel qua kwaliteit als prijs.

En ja, ze zeggen dat fake kopieert, maar in mijn ogen doet lego dat zelf ook steeds meer (maar dat is de discussie die ik niet meer aan ga)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nu heb ik net het Disney kasteel gekocht (in Disneyland, waar anders?) maar deze set is al een jaar of 5 250350 euro. Deze zag ik niet bij de prijsstijging staan en wordt daarmee nog een relatief goedkope doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:42
Delerium schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:27:
Nu heb ik net het Disney kasteel gekocht (in Disneyland, waar anders?) maar deze set is al een jaar of 5 250 euro. Deze zag ik niet bij de prijsstijging staan en wordt daarmee nog een relatief goedkope doos.
Als ik mij niet vergis is dat omdat hij aan het einde van dit jaar, uit de collectie gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje

Oei. Deze lijst is best indrukwekkend, in negatieve zin dan. Ik blijf het wel vnl. houden bij scherpe aanbiedingen.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 24-08-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Delerium schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:27:
Nu heb ik net het Disney kasteel gekocht (in Disneyland, waar anders?) maar deze set is al een jaar of 5 250 euro. Deze zag ik niet bij de prijsstijging staan en wordt daarmee nog een relatief goedkope doos.
Je bedoelt waarschijnlijk 350 euro? En deze schijnt inderdaad met pensioen te gaan dit jaar. Ik weet niet of dat voor Lego een graadmeter is.
Pagina: 1 ... 222 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .