zoals al vaker gezegd. Als iets op MP staat voor bedrag X wil dat niet zeggen dat het ook voor bedrag X over de toonbank gaat.JoeZuCK schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:40:
[...]
Ik vind het nog wel meevallen gezien de shitload figuurtjes waarvan iemand ze allemaal afzonderlijk op MP te koop heeft gezet en er alleen al voor de poppetjes samen 140 vraagt ofzo. Hebben we het nog niet over die zadeldekken die gemiddeld ook wel 25 ps doen. Dus pak em beet minimaal 200 voor de dieren en figures. Betaal je 200 voor 4500 steentjes..
Vind ik echt meevallen. En het kasteel is echt mooi.
De Assembly Square en Creator Mustang zijn al resp. ruim 5 en 4 jaar in productie en worden ook in prijs verhoogd. Dus die gaan er dus ook nog niet uit. Bijzonder, met name de AS; dit is een jubileum uitgave vanwege 10 jaar modular terwijl het 15-jarig jubileummodel, het Boetiekhotel, ook al enige tijd uit is. Ikke niet meer snappenmeesje schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:38:
[...]En deze schijnt inderdaad met pensioen te gaan dit jaar. Ik weet niet of dat voor Lego een graadmeter is.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Inderdaad. Ik zal bekennen dat ik af en toe ook wat ermee handel, maar dat is best lastig nog zonder er veel geld in te steken, dus het blijft steken op de eigen kosten voor lego wat dempen, niet binnen lopen. Prijselasticiteit geldt altijd, dus bijvoorbeeld een oude modular wordt na productie bepaalde waarde toegekend, maar de groep mensen die bereidt is te betalen krimpt mee en dus zit je echt soms lang met zo’n set.Webgnome schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:39:
[...]
zoals al vaker gezegd. Als iets op MP staat voor bedrag X wil dat niet zeggen dat het ook voor bedrag X over de toonbank gaat.
Het makkelijkst verdienen is een klein beetje marge op schaarse sets, superaanbiedingen of met goede gwp’s. Dat doe ik regelmatig. Nu ook met de aanstaande prijsstijgingen. Mijn voordeel is de vip punten en ik kan straks concurrerend verkopen t.o.v. de nieuwe prijzen.
Ik heb wel het credo dat ik in productie zijnde sets nooit boven adviesprijs verkoop, dat vind ik niet ok.
En bij gwp of uit productie ga ik onder de mp prijzen zitten, dan is het vaak een win-win.
Bijvoorbeeld die forestmen gwp, die staan er teveel voor te hoog op mp. Dat verkoopt echt niet. Was ook zo met die cadillac en dat treintje.
De monster jam megalodon is echt wel een leuke, naast een geveerde aandrijving (trekken naar achteren en bij loslaten gaat die rijden) best een paar unieke onderdelen.FeaR schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:46:
[...]
Ik neig zelf naar
- "LEGO City vakantiecamper 60283" met 190 parts
- "LEGO Creator 3-in-1 straatracer 31127" met 258 parts
- "LEGO Technic Monster Jam Megalodon 42134" met 260 parts
Zijn met die onderdelen ook zeker wel andere leuke creatieve ideeën te maken in elk geval.
Datzelfde met MF, die is al 5 jaar ofzo in productie en nog te koop. Eerst 850 , toen naar 800 om gelijk te trekken met andere landen en nu weer naar 850.QuattroNL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:53:
[...]
De Assembly Square en Creator Mustang zijn al resp. ruim 5 en 4 jaar in productie en worden ook in prijs verhoogd. Dus die gaan er dus ook nog niet uit. Bijzonder, met name de AS; dit is een jubileum uitgave vanwege 10 jaar modular terwijl het 15-jarig jubileummodel, het Boetiekhotel, ook al enige tijd uit is. Ikke niet meer snappen
Ik vond dat ook lastig. Ik heb vandaag de Creator 3-in-1 straatracer 31127 gehaald. De set heeft leuke kleuren. Light Bluish Grey ook handig voor Classic Space. En ik zocht nog grotere wielen om een Classic Space rover te maken.FeaR schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:46:
Luxe probleem:
Bij inleveren van een volle spaarkaart krijg je een set van €19,99. Geen vrije keuze maar één van onderstaande:
[Afbeelding]
Tips welke het beste te kiezen is afgaande op unieke steentjes of andere creatieve argumenten?
De twee "Lego 4+" sets vallen af, idem met Lego DUPLO.
Ik neig zelf naar
- "LEGO City vakantiecamper 60283" met 190 parts
De pensioen logica zie ik inderdaad ook niet. De AS had van mij nu echt wel met pensioen gemogen.QuattroNL schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:53:
[...]
De Assembly Square en Creator Mustang zijn al resp. ruim 5 en 4 jaar in productie en worden ook in prijs verhoogd. Dus die gaan er dus ook nog niet uit. Bijzonder, met name de AS; dit is een jubileum uitgave vanwege 10 jaar modular terwijl het 15-jarig jubileummodel, het Boetiekhotel, ook al enige tijd uit is. Ikke niet meer snappen
Ach, wie weet, is het kasteel straks over 10 jaar nog steeds in het assortiment.
Verder hoop ik dat ik de lijst snel vergeten ben.
Even wat minder over euro's, en weer wat meer lego, al is dit volgens mij een mockup
Maar alsnog... die deur!
Maar alsnog... die deur!

[ Voor 4% gewijzigd door 42erik op 24-08-2022 23:01 ]
Ah crap. Ik wilde eigenlijk niet zo veel geld uitgeven aan Lego deze maand, maar die BMW is tempting. Ik vind moderne Technic eigenlijk behoorlijk lelijk, maar ik ben benieuwd of 't wel leuk is om te bouwen. En ik vind die BMW eigenlijk op zich nog wel cool in tegenstelling tot alle auto's, dus die stond op de verlanglijst.
Shit. Denk toch dat ik 'm skip, had andere plannen.
Ook jammer dat ik weinig heb aan die Intertoys actie, heb maar 1 zegel, en was deze maand dus eigenlijk niet van plan om 140 euro uit te geven. Jammer dat zij die BMW niet verkopen voor 139 euro, dan had ik me waarschijnlijk meteen bedacht.
Verder ben ik blij dat die Assembly Square blijkbaar toch langer beschikbaar blijft? Ben er dit jaar nog niet aan toe gekomen dus, maar wil eind dit jaar eindelijk beginnen aan die modulars, met die als eerst.
Shit. Denk toch dat ik 'm skip, had andere plannen.
Ook jammer dat ik weinig heb aan die Intertoys actie, heb maar 1 zegel, en was deze maand dus eigenlijk niet van plan om 140 euro uit te geven. Jammer dat zij die BMW niet verkopen voor 139 euro, dan had ik me waarschijnlijk meteen bedacht.
Verder ben ik blij dat die Assembly Square blijkbaar toch langer beschikbaar blijft? Ben er dit jaar nog niet aan toe gekomen dus, maar wil eind dit jaar eindelijk beginnen aan die modulars, met die als eerst.
Make lovecraft not warcraft.
die deur ... help?42erik schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:00:
Even wat minder over euro's, en weer wat meer lego, al is dit volgens mij een mockup
Maar alsnog... die deur!![]()
[Afbeelding]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Voor de SW fans hier, als je 75333, Obi-wan's jedi starfighter koopt kan ik onderstaande MOD van harte aanbevelen:
https://rebrickable.com/m...er-set-75333-mod/#details
Doordat de cockpit een stuk lager komt te staan ziet het schip er veel beter uit, en ook het lagere landingsgestel ziet er op minifig schaal beter uit, je zou je haast afvragen hoe lego het dan weer voor elkaar krijgt een set te maken die met minder onderdelen er beter uitziet...
https://rebrickable.com/m...er-set-75333-mod/#details
Doordat de cockpit een stuk lager komt te staan ziet het schip er veel beter uit, en ook het lagere landingsgestel ziet er op minifig schaal beter uit, je zou je haast afvragen hoe lego het dan weer voor elkaar krijgt een set te maken die met minder onderdelen er beter uitziet...
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Drijft aan het eind van Titanic de film er niet iemand op een deur? Anders zou ik het ook niet weten
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Die film Titanic. Aan het eind ligt Rose op de deur te drijven en Jack zou er niet meer bij pasten en die verdrinkt dan uiteindelijk. Maar dat is nogal een controverse, want volgens velen zou de deur breed genoeg zijn om alle twee op te laten liggen.
De controverse is zo groot dat de regisseur er niet meer op in wil gaan.
Cyclonist schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:29:
[...]
Als ik mij niet vergis is dat omdat hij aan het einde van dit jaar, uit de collectie gaat.
Is dat al officieel bevestigd door LEGO? 71040 is wel vaker door fansites als EOL bestempeld, maar tot nu toe bleef deze in productie, en werd deze weer aangevuld als de voorraad in de winkels of webshop op was. Op de site van LEGO staat hij in ieder geval niet tussen de sets die uit het assortiment gaan.meesje schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:38:
[...]
Je bedoelt waarschijnlijk 350 euro? En deze schijnt inderdaad met pensioen te gaan dit jaar. Ik weet niet of dat voor Lego een graadmeter is.
scintillating
https://indianexpress.com...-rose-in-titanic-4956488/Loader schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:16:
[...]
Die film Titanic. Aan het eind ligt Rose op de deur te drijven en Jack zou er niet meer bij pasten en die verdrinkt dan uiteindelijk. Maar dat is nogal een controverse, want volgens velen zou de deur breed genoeg zijn om alle twee op te laten liggen.
De controverse is zo groot dat de regisseur er niet meer op in wil gaan.
2017 heeft ie duidelijkheid gegeven
Mythbusters did it first, in 2012
https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T
5658 blokjes...42erik schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:00:
Maar alsnog... die deur!![]()
[Afbeelding]
Dat wordt met de nieuwe prijsstelling wel een heel erg dure set

Maar eigenlijk wel een must-have als je ook de Titanic al hebt

(ik weet het, het is een mockup)
[ Voor 2% gewijzigd door RichardG op 25-08-2022 07:47 . Reden: duidelijk maken dat het een mockup is ]
At the end of each great post, there is a disappointing signature
10220 Volkswagen T1 is een eerder voorbeeld van een set die ongeveer 10 jaar in het assortiment bleef (2011 tot 2020/2021 dacht ik).meesje schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:41:
[...]
De pensioen logica zie ik inderdaad ook niet.
21318 Tree House is ook aan een 'al-dan-niet-misschien-wel-zou-kunnen' pensioen bezig. Deze is verkrijgbaar sinds 2019 en stond al op een paar lijstjes van fansites met sets die zeker in vorige jaren al EOL zouden gaan
Ik heb ook geen idee waarom Lego hier en daar afwijkt van logica/patronen, ik vermoed gewoon goede verkoopscijfers voor die sets?
Clowns to the left of me, Jokers to the right
treehouse is denk ik niet bijster populair (vooraad ide nog staat?) volkswagen is een classic, ook vaak nog te koop bij een VW-showroom. maar goed, logica .... die is soms ver te zoekenKapoen schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:24:
[...]
[...]
10220 Volkswagen T1 is een eerder voorbeeld van een set die ongeveer 10 jaar in het assortiment bleef (2011 tot 2020/2021 dacht ik).
21318 Tree House is ook aan een 'al-dan-niet-misschien-wel-zou-kunnen' pensioen bezig. Deze is verkrijgbaar sinds 2019 en stond al op een paar lijstjes van fansites met sets die zeker in vorige jaren al EOL zouden gaan![]()
Ik heb ook geen idee waarom Lego hier en daar afwijkt van logica/patronen, ik vermoed gewoon goede verkoopscijfers voor die sets?
damn ... ik vind het niet meer leuk zoVersaevel schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:22:
Mij zijn ze bij lego al een tijdje kwijt en niet alleen om de absurde prijzen en stijgingen.
Ook de kwaliteit holt hard achteruit met scheuren en verkleuringen.
Jullie mogen mij een zeikerd vinden, maar het fake gaat de betere kant op, zowel qua kwaliteit als prijs.
En ja, ze zeggen dat fake kopieert, maar in mijn ogen doet lego dat zelf ook steeds meer (maar dat is de discussie die ik niet meer aan ga)
toegeven; heb ook geen plek meer voor lego. denk dat in loop van volgende week maar eens ga down-sizen.
Na het lezen van een uitgebreide review besloten Home Alone toch niet te kopen. Misschien huur ik 'm een keer om te bouwen. Redenen: qua formaat wijkt hij erg af van de wintersets en ook de modulars. In gesloten toestand is het een vrij saai bouwwerk. Het gaat meer om de filmscenes die binnenin zijn gemaakt (erg leuk overigens, dat wel). Daarmee is het meer een speelset dan een displayset. Of je moet hem in open toestand neerzetten, maar dat ziet er dan weer niet uit tussen de rest.Cass Casey schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:51:
[...]
Ik heb in feite maar twee sets nog op mijn verlanglijstje staan: Boetiekhotel en Home Alone.
Ik heb dan ook nu het het hotel besteld. Inclusief 50,- VIP-puntkorting dus 149,- betaald. En of ik vanaf nu nog veel Lego ga kopen hangt af van de prijzen en de modellen. De kans bestaat dat ik me eens waag aan de alternatieve merken.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Het is een flinke prijsstijging bij Lego. Zelf merk ik dat het me ook voorzichtiger maakt om nieuwe sets te kopen. Maar of dat alleen maar verkeerd is...?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Haha, precies. Heb ook nog flink wat sets die ik nog niet gebouwd heb. Bij elkaar flink wat steentjes nog te doen en uren plezier. Maar met full time baan en een opleiding, blijft er weinig tijd over.Jakkus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:13:
Het is een flinke prijsstijging bij Lego. Zelf merk ik dat het me ook voorzichtiger maakt om nieuwe sets te kopen. Maar of dat alleen maar verkeerd is...?
Backlog:
10297 Boutique Hotel (3066)
10300 Back to the Future (1870)
10294 Titanic (9090)
10270 Bookshop (2504)
21325 Medieval Blacksmith (2164)
21322 Barracuda Bay (2542)
10264 Corner Garage (2568)
10266 Lunar Lander (1086)
10260 Downtown Diner (2479)
10255 Assembly Square (4001)
-------------------------
total parts: 31.370
En dan nog genoeg te doen straks om alle kerstsets weer te bouwen. En de T1 heeft m'n vriendin wel gebouwd, maar ik nog niet. Dus die moet nog weer 's uit elkaar en opnieuw gebouwd worden.
En het wordt tijd om eens te MOC'en met alle sets en de losse jaren '80 en '90 lego die op zolder ligt. Moet alleen eerst de verbouwing van de zolder klaar zijn. Dan hebben we een lego-kamer annex thuisbioscoop annex audiokamer annex hobbykamer annex thuiswerkplek.
@Cass Casey Er is dus geen probleem, nog genoeg te bouwen 
Mij lijkt de Gemotoriseerde vuurtoren 21335 wel wat, maar ook vrij duur. Maar als ik die set haal dan ook pas volgend jaar en wie weet is er dan een leuke aanbieding. Momenteel genoeg Lego om me mee te vermaken en ook jaren 90 Lego wat ik al uitgezocht heb en zo in elkaar kan zetten.
Mij lijkt de Gemotoriseerde vuurtoren 21335 wel wat, maar ook vrij duur. Maar als ik die set haal dan ook pas volgend jaar en wie weet is er dan een leuke aanbieding. Momenteel genoeg Lego om me mee te vermaken en ook jaren 90 Lego wat ik al uitgezocht heb en zo in elkaar kan zetten.

50 VIP puntjes gratis
https://www.lego.com/en-nl/vip/rewards-center/activities
onder tapje activiteit vind je een (compleet nutteloze) survey, paar keer klikken en 50 vip points in de pocket
[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 25-08-2022 11:18 ]
Psst... milo526 in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"himlims_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:18:
[Afbeelding]
50 VIP puntjes gratis
https://www.lego.com/en-nl/vip/rewards-center/activities
onder tapje activiteit vind je een (compleet nutteloze) survey, paar keer klikken en 50 vip points in de pocket
Dat heb je goed verwoord, dat is datgene wat mij elke keer weer doet twijfelen. Heb de doos al paar keer vastgepakt in de winkel maar wat jij zegt, dat heb ik ook.Cass Casey schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:35:
[...]
Na het lezen van een uitgebreide review besloten Home Alone toch niet te kopen. Misschien huur ik 'm een keer om te bouwen. Redenen: qua formaat wijkt hij erg af van de wintersets en ook de modulars. In gesloten toestand is het een vrij saai bouwwerk. Het gaat meer om de filmscenes die binnenin zijn gemaakt (erg leuk overigens, dat wel). Daarmee is het meer een speelset dan een displayset. Of je moet hem in open toestand neerzetten, maar dat ziet er dan weer niet uit tussen de rest.
Ik denk bij elke set, zou het goed passen in mijn toekomstige stadsplan... en bij deze is dat stukken minder.
bestaat er zo iets als een webbased stud.io tool?
had zoeken al opgegeven, kom ik net https://www.mecabricks.com/en/workshop tegen
had zoeken al opgegeven, kom ik net https://www.mecabricks.com/en/workshop tegen
[ Voor 46% gewijzigd door himlims_ op 25-08-2022 12:15 ]
Handig als de keuze voor je wordt gemaakt, de Technic set was er niet dus het is de 31127 gewordenFeaR schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:46:
[...]
Ik neig zelf naar
:strip_exif()/f/image/VrA173JCk8O5GZfcPj3qLuwf.jpg?f=fotoalbum_large)
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
ben groot fan van de smurfen avatar film (waar blijft vervolg?)
inmiddels wordt er meer bekend van de avatar lego sets [..] vooralsnog proef het niet interresant, en vraag me af wie/wat de doelgroep is. Bedoel; is niet heel 'kids vriendelijke' film met al het leed en oorlog geweld (denk dat menig kind die film niet ken of te zien krijgt).
Voor wie is die serie dan? de Afol? .. mweh, het doet mij niet zo veel (zeker niet tegen de huidige prijzen).
wat vinden jullie van deze sets?
inmiddels wordt er meer bekend van de avatar lego sets [..] vooralsnog proef het niet interresant, en vraag me af wie/wat de doelgroep is. Bedoel; is niet heel 'kids vriendelijke' film met al het leed en oorlog geweld (denk dat menig kind die film niet ken of te zien krijgt).
Voor wie is die serie dan? de Afol? .. mweh, het doet mij niet zo veel (zeker niet tegen de huidige prijzen).
Ik vind die boom nogal tegenvallen, hij stond wel op m'n lijstje om te kopen, maar is daar ondertussen weer van verdwenen.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik ben er zelf niet kapot van. De helicopter leek me wel leuk, maar de build die Lego er van gemaakt heeft vind ik eerlijk gezegd maar niks. Het helpt ook niet mee dat hij in een doos van 100 euro zit. De mech is ook een beetje teleurstellend.himlims_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:39:
ben groot fan van de smurfen avatar film (waar blijft vervolg?)

Kom net van de LEGO-store in Utrecht. Was er voor de promo van het strandtafereel. Leuk om het te bouwen en gratis LEGO is nooit verkeerd. Keek nog wat verder rond in de winkel en zag dat ze de Back to the Future set op voorraad hadden. Nu had ik 'm wel al besteld toen die vorige week online weer beschikbaar kwam. Maar dan wordt die pas half september geleverd. Dus online geannulleerd en in het echt gehaald (al had ik dan niet meteen mijn €20 korting terug). *zucht* Ik heb hulp nodig...
ditto - daarom vraag ik me af voro wie is deze serie? ik heb zo'n vermoede dat dit een gigantische flop gaat worden (prima - koop ik ze wel bij de outlet winkel voor 50%)Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:47:
[...]
Ik vind die boom nogal tegenvallen, hij stond wel op m'n lijstje om te kopen, maar is daar ondertussen weer van verdwenen.
In het verleden had LEGO meer vaste productie cyclussen en gingen sets na een vrij voorspelbare periode uit productie. Vooral bij de Ideas serie was het vaste prik dat een set gereleased in jaar X uit productie ging in jaar X+2. Met enkele uitzonderingen van sets die zo slecht verkochten dat ze in jaar X+1 of zelfs al einde van jaar X al uit productie gingen. Maar sinds een paar jaar heeft LEGO hun beleid hieromtrent veranderd en kijkt LEGO veel meer naar verkoopcijfers, produceert kleinere batches per keer en zolang die goed verkopen blijven ze nieuwe batches maken.Kapoen schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:24:
Toen bv. 21318 Tree House (uit augustus 2019) z'n twee jaar productie bereikt had werd er verwacht dat de set eind 2021 EOL zou gaan. Veel speculanten hoopten op een herhaling van 21310 Old Fishing Store en begonnen 21318 te hamsteren. De vraag steeg daardoor dusdanig hoog dat LEGO de EOL datum verzette en vrolijk door ging met Tree House sets produceren.
Sindsdien is LEGO veel dynamischer en gestroomlijnder geworden met hun productie en kunnen ze steeds beter voldoen aan de vraag. Uitzonderingen, *kuch Titanic kuch*, daargelaten.
Strand promo? Dat maakt nieuwsgierig!Popmartijn schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:51:
Kom net van de LEGO-store in Utrecht. Was er voor de promo van het strandtafereel. Leuk om het te bouwen en gratis LEGO is nooit verkeerd. Keek nog wat verder rond in de winkel en zag dat ze de Back to the Future set op voorraad hadden. Nu had ik 'm wel al besteld toen die vorige week online weer beschikbaar kwam. Maar dan wordt die pas half september geleverd. Dus online geannulleerd en in het echt gehaald (al had ik dan niet meteen mijn €20 korting terug). *zucht* Ik heb hulp nodig...
Drijfkracht van deur mogelijk niet groot genoeg om 2 mensen te houden?42erik schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:27:
[...]
[Afbeelding]
Rose op deur, jack past er niet bij.... en dat is twijfelachtig.... dus het web ging los
Ik ben weer een avondje door mijn oude Lego collectie aan het spitten (voor de kinderen of verkoop) en ik kom er achter dat ik toch een hoop obscure sets heb gekocht.
Alle 10 de Slizers met bergen extra discs
Lego technic competition 8245
Znap
De afstand bestuurbare System race auto 5600
Gelukkig ook piraten, ridders en space. En bergen Technic.
Alle 10 de Slizers met bergen extra discs
Lego technic competition 8245
Znap
De afstand bestuurbare System race auto 5600
Gelukkig ook piraten, ridders en space. En bergen Technic.
Stadia was beter....
De kasteel is klaar, groter dan ik had verwacht.
Wel veel kleine onderdelen, er hadden meer paarden bij gemogen.:strip_exif()/f/image/egFK7KK8r87dkJfuF0InTS5T.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee wat dit moet voorstellen? Zit ergens verstopt, is een gouden kikker . Als de in elkaar zit, verschuift een muur waardoor je de kikker niet meer ziet.
Het is geen schat want de schatkist zit ergens anders.
Wel veel kleine onderdelen, er hadden meer paarden bij gemogen.
:strip_exif()/f/image/egFK7KK8r87dkJfuF0InTS5T.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee wat dit moet voorstellen? Zit ergens verstopt, is een gouden kikker . Als de in elkaar zit, verschuift een muur waardoor je de kikker niet meer ziet.
:strip_exif()/f/image/FUHbpQycj08FHZm3Wn898IQf.jpg?f=fotoalbum_large)
@Loader Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij verstopt de ontwerper in al zijn sets een kikker.
Ik meen daar iets over gezien te hebben in deze video.Loader schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:57:
[Afbeelding]
Volgens de Brickset review is het een 'verborgen schat'.Loader schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:57:
De kasteel is klaar, groter dan ik had verwacht.
Wel veel kleine onderdelen, er hadden meer paarden bij gemogen. [Afbeelding]
[Afbeelding]
LEGO-designers maken er een sport van om het kikker-element als een soort easter egg op onverwachte manieren in LEGO-sets te verwerken. In het kasteel is daarom ook een bruine kikker op een bijzondere plek verwerkt.
Het meest bekende voorbeeld is natuurlijk de Bonsai-boom (10281) met 100 roze kikkers.
[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 26-08-2022 14:35 ]
scintillating
Volgens mij zit ie ook in T-Rex rampage, is daar ook meteen verwijzing naar het kikker DNA wat gebruikt werd om de gaten op te vullenTc99m schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:34:
[...]
Volgens de Brickset review is het een 'verborgen schat'.
LEGO-designers maken er een sport van om het kikker-element als een soort easter egg op onverwachte manieren in LEGO-sets te verwerken. In het kasteel is daarom ook een bruine kikker op een bijzondere plek verwerkt.
Het meest bekende voorbeeld is natuurlijk de Bonsai-boom (10281) met 100 roze kikkers.
Voor wie het wil, Back To The Future is weer verkrijgbaar, o.a. Bol.com. Normale prijs
Had het ook in ander topic gepost maar is verwijderd door moderator, dus dan maar hier even.
Had het ook in ander topic gepost maar is verwijderd door moderator, dus dan maar hier even.
Net "De Sterrenwacht" besteld op de belgische site van lego. Ik krijg er gratis dat piraten pakketje bij. Een week geleden was dat er nog niet. Droom ik nu of verloopt die "gift with purchase" niet hetzelfde tussen Belgie en Nederland? (Ik heb zo het gevoel dat dat setje al enkele weken geleden ter sprake kwam hier)
Echt geen idee maar, ook eens iets bij Lego (Nederland) zelf besteld en ik krijg dat piraten pakketje er ook bijandorig schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:09:
Net "De Sterrenwacht" besteld op de belgische site van lego. Ik krijg er gratis dat piraten pakketje bij. Een week geleden was dat er nog niet. Droom ik nu of verloopt die "gift with purchase" niet hetzelfde tussen Belgie en Nederland? (Ik heb zo het gevoel dat dat setje al enkele weken geleden ter sprake kwam hier)

Daily driver; MB R171 SLK280
16 augustus wat besteld en heb die er ook bij. Tevens met de code de valkparkiet gratis erbijmir4dor schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:35:
[...]
Echt geen idee maar, ook eens iets bij Lego (Nederland) zelf besteld en ik krijg dat piraten pakketje er ook bij
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Hier in Nederland kwam dat piraten polybag volgens mij op 6 Augustus.andorig schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:09:
Leverde een hoop gelazer op, vooral met mensen die of Spaceship of Kasteel hadden gekocht. En velen hebben toen de klantenservice gebeld die het allemaal naleverde.
Ik heb de BMW gisteren binnen gekregen, maar het boekje is op sommige pagina’s qua kleur heel slecht. Blauw ziet eruit als paars.
Hebben mensen dit vaker gehad?
Kleurverschil tussen pagina’s is stuitend:
Rechts is mooi blauw, links is paars
En meer pagina’s hebben hier last van
Rechts is mooi blauw, links is paars

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 26-08-2022 22:03 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik heb dat piraten setje ook via de Belgische site verkregen, een dag na de release van het kasteel (heb het hier toen ook vermeld). Dus dat was begin augustus.andorig schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:09:
Ik heb die set niet maar, kan je proberen de digitale versie gebruiken? Wellicht werkt dat prettiger ?GAIAjohan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:02:
Ik heb de BMW gisteren binnen gekregen, maar het boekje is op sommige pagina’s qua kleur heel slecht. Blauw ziet eruit als paars.
Rechts is mooi blauw, links is paars![]()
[Afbeelding]
Daily driver; MB R171 SLK280
Digitale versie vind ik zelf bij technic wat minder vanwege alle lengte van staafjes enzo. Die met het boekje snel 1-op-1 te vergelijken zijn. Ik weet dat we (of iig ik) vroeger daar een andere manier voor hadden toen alle staafjes nog zwart waren, namelijk vergelijken met een 5,6,[…]15 stud steen, maar dan nog.mir4dor schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:27:
[...]
Ik heb die set niet maar, kan je proberen de digitale versie gebruiken? Wellicht werkt dat prettiger ?
Maar vind het vooral slordig bij zo’n prijzige set dat de kleuren slechter zijn dan bij een melkpak van de Lidl
Hier is een nieuw filmpje van een content creator die ik hier al vaker heb aangehaald, de liefhebber die gaten in zijn huis sloeg om treinen te laten rijden:
Ik begrijp zijn opmerking niet ivm het vinden van vensters voor een trein moc, wat houd hem tegen om modernere onderdelen te gebruiken in een passagiertrein? Uiteraard begrijp ik de argumentatie ivm prijs, maar zijn er echt geen moderne elementen?
Of is er een 'treinpuristen gedachte' die ik niet snap? Ik heb zelf geen treinen meer gebouwd sinds het 12V systeem in mijn jeugd, dus kenners school mij bij aub
Ik begrijp zijn opmerking niet ivm het vinden van vensters voor een trein moc, wat houd hem tegen om modernere onderdelen te gebruiken in een passagiertrein? Uiteraard begrijp ik de argumentatie ivm prijs, maar zijn er echt geen moderne elementen?
Of is er een 'treinpuristen gedachte' die ik niet snap? Ik heb zelf geen treinen meer gebouwd sinds het 12V systeem in mijn jeugd, dus kenners school mij bij aub
[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 27-08-2022 09:12 ]
Ik ben de gelukkige eigenaar van een originele Lego Green Grocer 10185. Heb de originele doos en boekjes ook nog. Ik denk echter dat ik hem ga verkopen aangezien ik er al lang plezier van heb gehad en van het geld nieuwe sets kan gaan aanschaffen. Heeft iemand suggesties voor waar ik dat het beste zou kunnen doen? V&A en marktplaats zijn wellicht opties maar ik weet niet of dat de beste keuze is.
Beide is mogelijk of anders via bricklink. Als ik de prijzen zie kun je daar een paar mooie andere sets voor kopen.LegeBoekenkast schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:20:
Ik ben de gelukkige eigenaar van een originele Lego Green Grocer 10185. Heb de originele doos en boekjes ook nog. Ik denk echter dat ik hem ga verkopen aangezien ik er al lang plezier van heb gehad en van het geld nieuwe sets kan gaan aanschaffen. Heeft iemand suggesties voor waar ik dat het beste zou kunnen doen? V&A en marktplaats zijn wellicht opties maar ik weet niet of dat de beste keuze is.
Thanks voor de suggestie. Die set is inderdaad vrij veel waard geworden, anders had ik er ook niet over nagedacht om hem te verkopen.Afas schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:23:
[...]
Beide is mogelijk of anders via bricklink. Als ik de prijzen zie kun je daar een paar mooie andere sets voor kopen.
Ik vind de gevel van de Green Grocer erg geslaagd. Alleen heb ik al lang geleden besloten geen oude modulars te gaan kopen, dat kost een fortuinLegeBoekenkast schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:26:
[...]
Thanks voor de suggestie. Die set is inderdaad vrij veel waard geworden, anders had ik er ook niet over nagedacht om hem te verkopen.
Ja ik vind hem ook erg mooi. De details van de nieuwe modulars zijn wat mij betreft wel beter. Ik heb hem een jaar of 12 geleden gekocht, toen was hij nog gewoon verkrijgbaar. En sindsdien nog een aantal andere.Afas schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:30:
[...]
Ik vind de gevel van de Green Grocer erg geslaagd. Alleen heb ik al lang geleden besloten geen oude modulars te gaan kopen, dat kost een fortuin
Al besteld bij Steindrucker en inmiddels binnen?QuattroNL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:17:
Die nieuwe 924 is ook wel weer een slag groter dan de oude 924.
Denk dat ik eens ga proberen 'm op ongeveer dezelfde schaal te maken. Ook met tot doel om genoeg parts over te houden voor de nieuwe 918.
Eerst de bedrukte blokjes bij Steindrucker maar eens bestellen![]()
[Afbeelding]
Is die kerstboom een set die snel uitverkoopt? En ook enkel verkrijgbaar bij Lego zelf?QuattroNL schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:18:
Lego is blijkbaar maar alvast begonnen met wat prijzen omhoog te gooien.
De kerstboom is 5,- duurder geworden.
[Afbeelding]
Ik zag deze set niet op de prijsverhogingswebsites staan...
L23 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:03:
[...]
Al besteld bij Steindrucker en inmiddels binnen?

Met de kerstkrans was dat beide wel het geval.C11 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 18:25:
[...]
Is die kerstboom een set die snel uitverkoopt? En ook enkel verkrijgbaar bij Lego zelf?
Ik weet niet of ik de presentatie en het gezwets van de deelnemers van Lego Masters seizoen 3 nog langer dan 5 minuten trek… tsjonge jonge wat tenenkrommend!
Edit: de reactie van de deelnemers bij het binnengaan van ‘het magazijn’ was de druppel… ik vind Lego te gek, maar dit is te debiel voor woorden. 😅
Edit: de reactie van de deelnemers bij het binnengaan van ‘het magazijn’ was de druppel… ik vind Lego te gek, maar dit is te debiel voor woorden. 😅
[ Voor 44% gewijzigd door Timx2 op 27-08-2022 20:15 ]
Ik zou hem op Bricklink zetten. Op MP krijg je sowieso minder voor zo'n set, naast alle onzin biedingen. Als dit je eerste verkoop op Bricklink wordt, zet er dan wel wat eigen foto's bij zodat potentiële kopers kunnen zien dat je geen scammer bent. Qua prijs zou ik hem competitief neerzetten, vergelijkbaar met andere Europese vraagprijzen, dan heb je hem binnen een aantal weken wel verkocht.LegeBoekenkast schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:20:
Wel moet je eerst wat aankopen hebben gedaan om op Bricklink te mogen verkopen volgens mij.
Succes met de verkoop. Het is niet alleen een legendarische set, ook nog steeds als bouwwerk een van mijn favorieten.
Succes met de verkoop. Het is niet alleen een legendarische set, ook nog steeds als bouwwerk een van mijn favorieten.
Er zit ook een mute knop op je TVTimx2 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:10:
Ik weet niet of ik de presentatie en het gezwets van de deelnemers van Lego Masters seizoen 3 nog langer dan 5 minuten trek… tsjonge jonge wat tenenkrommend!
Ik kom trouwens net tot de conclusie dat een van de kandidaten tot de vriendengroep van mijn zus behoorde op de middelbare school. Dat was even een kleine WTF, vaak genoeg met die gast in de kroeg staat ouwehoeren
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nondeju, heeft die kerel een bankrekening bij de centrale bank ofzo, waar regelmatig wat "bijgedrukt" wordt?? Wat een geld heeft hij in zijn layout zitten, niet normaalKapoen schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:11:
Hier is een nieuw filmpje van een content creator die ik hier al vaker heb aangehaald, de liefhebber die gaten in zijn huis sloeg om treinen te laten rijden:
[YouTube: LEGO City Train Ride + My entire LEGO Train Collection]
Ik trek dat ook totaal niet, daarom ook zo blij dat er een apart Lego Masters topic isTimx2 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:10:
Wow, de aankomende "lighthouse set" (21355) vind ik wel heel erg mooi!
Maar 299 euro voor 2065 steentjes is echt wel fors aan de prijs vind ik.
Hopelijk een aantal maanden na de release een goede sale
Maar 299 euro voor 2065 steentjes is echt wel fors aan de prijs vind ik.
Hopelijk een aantal maanden na de release een goede sale
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Ok, ik had een hoger saldo dan verwacht.. Dus ik heb die BMW maar besteld. Ik was vandaag te laat, dus ik ga 'm maandag ophalen bij 't afhaalpunt.
Verder was ik vandaag naar familie in Made, waar ik ruim 20 jaar niet geweest ben volgens mij. Nou zou ik zweren dat ik ergens zag over iets van een doorstart van die Tembo winkel daar ergens in de buurt, maar ik kan het niet meer terug vinden. Maar daarvoor in de plaats vond ik een Lego winkel die letterlijk op loopafstand was van het huis van m'n familie.. Het plan was om snel even een kijkje te nemen en wat kleins te halen, helaas kwamen we daar rond sluitingstijd aan. Maar ik denk wel dat ik een tip voor jullie heb, ik ben niet zo op de hoogte van ouwe sets, maar volgens mij is dit een goede deal:
https://www.madeinbillund...ner-in-de-stad-10260.html
Verder was ik vandaag naar familie in Made, waar ik ruim 20 jaar niet geweest ben volgens mij. Nou zou ik zweren dat ik ergens zag over iets van een doorstart van die Tembo winkel daar ergens in de buurt, maar ik kan het niet meer terug vinden. Maar daarvoor in de plaats vond ik een Lego winkel die letterlijk op loopafstand was van het huis van m'n familie.. Het plan was om snel even een kijkje te nemen en wat kleins te halen, helaas kwamen we daar rond sluitingstijd aan. Maar ik denk wel dat ik een tip voor jullie heb, ik ben niet zo op de hoogte van ouwe sets, maar volgens mij is dit een goede deal:
https://www.madeinbillund...ner-in-de-stad-10260.html
Over de Back to the Future Timemachine gesproken, die heb ik juist vandaag voltooid.
Heb gekozen voor de BttF part II versie, voornamelijk vanwege de minifigs die ook van de tweede film zijn.
:strip_exif()/f/image/Flbmk0pPwcfbVplXQCONV7Ny.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9IR4yjotZtkpcy9ulS0EY6m0.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb overigens nog de Lego Dimensions minifig van Marty McFly welke van de eerste film is. Past er dus ook goed bij.
Jammer dat ik de Doc Brown funpack nooit gekocht had, dus die versie van Doc ontbreekt. Oh well....
:strip_exif()/f/image/nYtnGzDOD9APn5U14dm8j4ie.jpg?f=fotoalbum_large)
Valt me trouwens wel op dat de achterwielen (neergeklapt) wat wiebelig zijn, en door het gewicht van de auto ook wat doorzakken zodat de bovenkant van de achterwielen wat tegen de wielkasten schuren. Zit natuurlijk in dat inklap systeem, wat de normale rigiditeit in de weg zit. Maar met de film 2 versie en de wielen dus omhoog geklapt, heb je daar geen last van.
:strip_exif()/f/image/Flbmk0pPwcfbVplXQCONV7Ny.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9IR4yjotZtkpcy9ulS0EY6m0.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb overigens nog de Lego Dimensions minifig van Marty McFly welke van de eerste film is. Past er dus ook goed bij.
:strip_exif()/f/image/nYtnGzDOD9APn5U14dm8j4ie.jpg?f=fotoalbum_large)
Valt me trouwens wel op dat de achterwielen (neergeklapt) wat wiebelig zijn, en door het gewicht van de auto ook wat doorzakken zodat de bovenkant van de achterwielen wat tegen de wielkasten schuren. Zit natuurlijk in dat inklap systeem, wat de normale rigiditeit in de weg zit. Maar met de film 2 versie en de wielen dus omhoog geklapt, heb je daar geen last van.
Ik was even in de war, gezien het derde seizoen pas op 3 september begint hier in BelgiëTimx2 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:10:
Ik ben benieuwd
is het heel gek dat ik nu juist beniewd ben naar die reactie?Timx2 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 20:10:
Oei, het was niet mijn bedoeling om anderen nieuwsgierig te maken 😉. Misschien overdrijf ik ook wel en zal er vast een publiek voor zijn, maar voor mij is het te ‘Amerikaans’. Anyway, ik wist niet dat er eigenlijk een ander topic is voor Lego Masters, dus ik het laat het hier verder bij.42erik schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 04:19:
[...]
is het heel gek dat ik nu juist beniewd ben naar die reactie?![]()
Ik heb deze besteld, wil je een foto/iets weten?L23 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:03:
[...]
Al besteld bij Steindrucker en inmiddels binnen?
Xbox Live: MarkH
Herken je de lengte van de axles niet op het oog? Dat lukte mij in de tijd met alleen zwarte axles al en nu elke axle haast een unieke kleur heeft helemaal.GAIAjohan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:01:
[...]
Digitale versie vind ik zelf bij technic wat minder vanwege alle lengte van staafjes enzo. Die met het boekje snel 1-op-1 te vergelijken zijn. Ik weet dat we (of iig ik) vroeger daar een andere manier voor hadden toen alle staafjes nog zwart waren, namelijk vergelijken met een 5,6,[…]15 stud steen, maar dan nog.
We vallen in herhaling maar LEGO wordt echt te makkelijk, zelfs de LEGO Technic beams staan al met een 1:1 in het boekje. Wat is er mis met holes (of voorheen studs) tellen...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Over het algemeen wel, maar soms wil je even verificatie.FeaR schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:33:
[...]
Herken je de lengte van de axles niet op het oog? Dat lukte mij in de tijd met alleen zwarte axles al en nu elke axle haast een unieke kleur heeft helemaal.
We vallen in herhaling maar LEGO wordt echt te makkelijk, zelfs de LEGO Technic beams staan al met een 1:1 in het boekje. Wat is er mis met holes (of voorheen studs) tellen...
Soms herken ik 5jes als een 6 of andersom en dan is een snelle vergelijking even handig, zeker als bv ook verwacht wordt dat er op een specifieke plek een tandwiel zit.
Wat betreft de kleuren vind ik het jammer dat Lego die kant op is gegaan, al die kleuren zorgen er te vaak voor dat iets minder mooi is. Knalt er ineens een heel blauw of rood onderdeel uit, terwijl als het zwart was het mooi wegviel. Met name bij Dom’s Charger is dat erg.
De grootte vergelijking in boekjes vind ik niet zo verkeerd. Ik kan me nml gewoon voorstellen dat sommige volwassen mensen weinig zin hebben om studs te tellen, of dat de ogen gewoon minder worden. En de beams pak ik ook gewoon op gevoel, hoewel ik daardoor weleens een 13 stud voor een 15 heb aangezien of andersom.
Overigens nodigt de handleiding van de BMW soms best uit tot uitzoeken. Het stukje waar je de motor op de kop moet zetten en een tussen balk, meen een grijze 6 stud tot en met waar je de achterveer vast zet ben ik best even mee bezig geweest wat ze nu exact bedoelden.
Wel positief:
De BMW heeft in totaal ‘slechts’ 5 nummers voor de zakjes. Ook weer heel anders dan de creator expert die soms wel 15+ hebben, waardoor je veel langere bouwsessies hebt en meer zoek werk qua parts.
Ja, hoe is de kwaliteit en wat moet je met die geel/zwarte tile?MarkH NL schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:33:
[...]
Ik heb deze besteld, wil je een foto/iets weten?
Ik heb de set zelf nog niet, maar deze besteld omdat ik hem wel ga halen. Net ff door de alt build gekeken, denk dat die tiles niet gebruikt worden en dus extra zijn (waarschijnlijk dacht hij dat ze ook nodig waren voor de alt models).QuattroNL schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:24:
[...]
Ja, hoe is de kwaliteit en wat moet je met die geel/zwarte tile?
Kwaliteit ben ik tevreden over, lijkt iets "ruwer" of dikker geprint dan originele bricks maar ziet er goed uit.
:strip_exif()/f/image/nhsabGWP8IoEWGJVMS1keKMY.jpg?f=fotoalbum_large)
Xbox Live: MarkH
Welke BMW is dit?GAIAjohan schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:56:
[...]
Over het algemeen wel, maar soms wil je even verificatie.
Soms herken ik 5jes als een 6 of andersom en dan is een snelle vergelijking even handig, zeker als bv ook verwacht wordt dat er op een specifieke plek een tandwiel zit.
Wat betreft de kleuren vind ik het jammer dat Lego die kant op is gegaan, al die kleuren zorgen er te vaak voor dat iets minder mooi is. Knalt er ineens een heel blauw of rood onderdeel uit, terwijl als het zwart was het mooi wegviel. Met name bij Dom’s Charger is dat erg.
De grootte vergelijking in boekjes vind ik niet zo verkeerd. Ik kan me nml gewoon voorstellen dat sommige volwassen mensen weinig zin hebben om studs te tellen, of dat de ogen gewoon minder worden. En de beams pak ik ook gewoon op gevoel, hoewel ik daardoor weleens een 13 stud voor een 15 heb aangezien of andersom.
Overigens nodigt de handleiding van de BMW soms best uit tot uitzoeken. Het stukje waar je de motor op de kop moet zetten en een tussen balk, meen een grijze 6 stud tot en met waar je de achterveer vast zet ben ik best even mee bezig geweest wat ze nu exact bedoelden.
Wel positief:
De BMW heeft in totaal ‘slechts’ 5 nummers voor de zakjes. Ook weer heel anders dan de creator expert die soms wel 15+ hebben, waardoor je veel langere bouwsessies hebt en meer zoek werk qua parts.
Net terug van het Railway Brick museum (Leut, BE, net over de grens bij Stein). Een korte impressie (klikbaar):
Conclusie: uur rondgelopen, leuk museum. Ook een kleine shop bij. Ze zijn bezig steeds meer dingen werkend te maken. Helaas rijden nog niet alle treinen, wordt aan gewerkt. Ik wil niet weten wat hun backlog is
Speurtocht voor de kleintjes. Papa en mama eindigden met het oplossen van de vragen en het zoeken naar badeendjes. Da's nog best een uitdaging in die dioramas
Oh, en Freddy wants to brick free
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Conclusie: uur rondgelopen, leuk museum. Ook een kleine shop bij. Ze zijn bezig steeds meer dingen werkend te maken. Helaas rijden nog niet alle treinen, wordt aan gewerkt. Ik wil niet weten wat hun backlog is
Speurtocht voor de kleintjes. Papa en mama eindigden met het oplossen van de vragen en het zoeken naar badeendjes. Da's nog best een uitdaging in die dioramas
Oh, en Freddy wants to brick free
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
42130
Weer eens verder gegaan met m'n cyberpunk straatje. Dit keer een SEGA arcade hal, deels geïnspireerd door de gebouwen in Akihabara.
:strip_exif()/f/image/wA8AGl3s2WJ0tgvOGzHZcTkZ.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik heb ook al wat licht toegevoegd (12V trein lampjes):
:strip_exif()/f/image/ydOQw4ny3DxHcEzvXX5L0ytk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/23RHD7bCHwq1VDldQJvCfBoY.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog even kijken of ik nog wat andere lampjes (LEDs) wil toevoegen en kijken wat allemaal beschikbaar is.
Iemand nog suggesties?
Misschien wat EL Wire voor wat Neon verlichting...
Voor het rechter gebouw, zie: https://flic.kr/s/aHBqjzJcrq
:strip_exif()/f/image/wA8AGl3s2WJ0tgvOGzHZcTkZ.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik heb ook al wat licht toegevoegd (12V trein lampjes):
:strip_exif()/f/image/ydOQw4ny3DxHcEzvXX5L0ytk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/23RHD7bCHwq1VDldQJvCfBoY.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu nog even kijken of ik nog wat andere lampjes (LEDs) wil toevoegen en kijken wat allemaal beschikbaar is.
Iemand nog suggesties?
Misschien wat EL Wire voor wat Neon verlichting...
Voor het rechter gebouw, zie: https://flic.kr/s/aHBqjzJcrq
Lego wordt gauw een stuk duurder, ook weer de inflatie, etc.
Zie hieronder inclusief de sets die duurder worden..
https://bouwsteentjes.inf...an-het-huidige-portfolio/
Van de week de noodleshop gebouwd, erg leuk als noodle fan.(Downtown Noodle Shop 31131 3 in 1), de apart te bouwen arcadehal is ook heel erg tof)
Zie hieronder inclusief de sets die duurder worden..
https://bouwsteentjes.inf...an-het-huidige-portfolio/
Van de week de noodleshop gebouwd, erg leuk als noodle fan.(Downtown Noodle Shop 31131 3 in 1), de apart te bouwen arcadehal is ook heel erg tof)
:strip_exif()/f/image/hAzj6r07Is90W5giDDQknkAZ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Wasabi! op 29-08-2022 16:21 ]
Ik heb m'n BMW opgehaald vandaag, klopt 't dat de dozen met plakband dicht zijn gemaakt? Bij m'n Optimus Prime en Krokodil zijn ze dichtgelijmd en moet je op bepaalde plekken drukken, de flappen van deze Technic doos lijken los en dus met plakband vastgemaakt.
Ja dat kan wel.. Meestal is het een plakband waar een nummer op staat of een zwart rechthoekje.Sméagol schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:18:
Ik heb m'n BMW opgehaald vandaag, klopt 't dat de dozen met plakband dicht zijn gemaakt? Bij m'n Optimus Prime en Krokodil zijn ze dichtgelijmd en moet je op bepaalde plekken drukken, de flappen van deze Technic doos lijken los en dus met plakband vastgemaakt.
Dit zie je vooral bij de duurdere sets. Wel handig, gewoon met mesje snijden en de doos is open.
[ Voor 5% gewijzigd door Loader op 29-08-2022 18:30 ]
De zonnebloemen (40524) hebben het ook, en da's geen dure setLoader schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:29:
[...]
Ja dat kan wel.. Meestal is het een plakband waar een nummer op staat of een zwart rechthoekje.
Dit zie je vooral bij de duurdere sets. Wel handig, gewoon met mesje snijden en de doos is open.
:strip_exif()/f/image/aiZGYCEeigv80pAjhiC0wpbQ.jpg?f=fotoalbum_large)
21009 Farnsworth House uit 2011. Destijds gekocht als verjaardagscadeau voor mijn zus. Ik was zelf toen helemaal niet bezig met Lego. Maar bij de Lego Architecture sets zag ik voor het eerst dat ze Lego sets uitbrachten gericht op volwassenen. 21014 Villa Savoye en 21050 Architecture Studio vond ik ook mooie sets, maar niet gekocht.
Mooie set om te zien. Het bouwen was niet heel bijzonder. De helft van de set bestaat uit 1x1 tegeltjes die je na het plaatsen ook nog recht wil draaien anders lijkt het schots en scheef. Uiteindelijk eindig je met het dak bouwen en dat gaat met 2x2 tegeltjes lekker vlot.
:strip_exif()/f/image/wARIPYComHoornrrb71eN0uU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XSrixTYXl78jW80jno9eIRhL.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie set om te zien. Het bouwen was niet heel bijzonder. De helft van de set bestaat uit 1x1 tegeltjes die je na het plaatsen ook nog recht wil draaien anders lijkt het schots en scheef. Uiteindelijk eindig je met het dak bouwen en dat gaat met 2x2 tegeltjes lekker vlot.
:strip_exif()/f/image/wARIPYComHoornrrb71eN0uU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XSrixTYXl78jW80jno9eIRhL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NkHanDgay6C1RWkjoo7TUKvF.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand hoelaat 31-8 de Zweinstein Express in de verkoop gaat (https://www.lego.com/nl-n...-collectors-edition-76405) ?
Zelfde vraag eigenlijk voor 1-9 voor de Vuurtoren (https://www.lego.com/nl-n...otorised-lighthouse-21335)
Zelfde vraag eigenlijk voor 1-9 voor de Vuurtoren (https://www.lego.com/nl-n...otorised-lighthouse-21335)
Rond 01 .00 op 1 september .lubbertkramer schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 00:53:
Weet iemand hoelaat 31-8 de Zweinstein Express in de verkoop gaat (https://www.lego.com/nl-n...-collectors-edition-76405) ?
Ik meld mij voor het eerst in dit topic en je benoemd precies waar ik afgelopen week achter ben gekomen. Na 30 jaar Lego weer opgepakt omdat ik de piano wilde hebben als sier voor in muziekstudio en hij nu bij steeds meer shops aan het opraken was. Behalve de ervaringen "Wow, wat is het toch een kwaliteit" en "Leuk, het voelt na 30 jaar meteen vertrouwd". Uiteraad speelt de ervaring van 30 jaar geleden mee alsin muscle memory, maar ik had wel iets meer uitdaging verwacht. Met één oog op de instructies op de iPad (om het boekje mooi te houden) kon ik vrijwel met 2 handen tegelijk in één run door bouwen. Zelfs niet eens een stukje hoeven afbreken wegens een foutje ofzo. Kortom: Ze hebben de instructies echt té goed gemaakt, en weet niet of ik dat als plus- of min-punt zie.FeaR schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:33:
[...]
Gelukkig had ik nog wel een paar keer de vertrouwde ervaring: "Hebben ze nu echt een keer een stukje te weinig in de doos gedaan?".... "Ohnee, toch niet....."
:strip_exif()/f/image/YXTipPRUpSOJlz7yYQsYMYhp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 30-08-2022 07:31 ]
Met die digitale versies die je tegenwoordig hebt, zouden ze best 2 versies kunnen maken: 1 in de doos (en natuurlijk digitaal) met de makkelijke instructies, en 1 alleen digitaal met de wat lastigere instructies.Dennisdn schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:24:
[...]
Kortom: Ze hebben de instructies echt té goed gemaakt, en weet niet of ik dat als plus- of min-punt zie.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Die piano is wel heel vet!
Moet zeggen dat ik dat (na jaren niet gelego'd te hebben wel raar vond; dat de instructie zooo compleet en duidelijk was.
Ergens natuurlijk heel logisch, want ze moeten je toch vertellen hoe iets gemaakt moet worden. Ergens ook weer jammer, want dan is er minder uitdaging ofzo erin.
Gelukkig maakte ik wel fouten, juist doordat ik dan wat stappen ging overslaan en te weinig nadacht
Moet zeggen dat ik dat (na jaren niet gelego'd te hebben wel raar vond; dat de instructie zooo compleet en duidelijk was.
Ergens natuurlijk heel logisch, want ze moeten je toch vertellen hoe iets gemaakt moet worden. Ergens ook weer jammer, want dan is er minder uitdaging ofzo erin.
Gelukkig maakte ik wel fouten, juist doordat ik dan wat stappen ging overslaan en te weinig nadacht
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked