Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 224 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.546 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:13

SomerenV

It's something!

Dennisdn schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:24:
[...]

Uiteraad speelt de ervaring van 30 jaar geleden mee alsin muscle memory, maar ik had wel iets meer uitdaging verwacht. Met één oog op de instructies op de iPad (om het boekje mooi te houden) kon ik vrijwel met 2 handen tegelijk in één run door bouwen. Zelfs niet eens een stukje hoeven afbreken wegens een foutje ofzo. Kortom: Ze hebben de instructies echt té goed gemaakt, en weet niet of ik dat als plus- of min-punt zie.
Dat vind ik eerlijk gezegd ook wat jammer aan Lego. Als je de instructies van vroeger bekijkt dan zie je een stuk of wat steentjes en waar ze moeten zitten. That's it. Zoek zelf maar uit hoe het precies zit :+ Nou waren steentjes vroeger ook wel eenvoudiger en er was minder variatie, maar tegenwoordig zijn de instructies echt dermate geperfectioneerd dat je bijna geen fouten meer kunt maken.

Toevallig had ik het gisteren precies hier over met m'n vriendin toen ik met een Bluebrixx-model bezig was. Dat is een Duits merk met een heel hoog MOC-gehalte, ook qua instructies. Daar moet je dus wel echt kijken welke steentjes je moet hebben en waar ze moeten komen. 500 steentjes, geen genummerde zakjes dus alles op de grote hoop :D Dat voelde wel nostalgisch, al miste ik soms ook wel een beetje de logica van hoe Lego sommige dingen doet.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:50:
[...]

Met die digitale versies die je tegenwoordig hebt, zouden ze best 2 versies kunnen maken: 1 in de doos (en natuurlijk digitaal) met de makkelijke instructies, en 1 alleen digitaal met de wat lastigere instructies.
Maar extra instructies maken kost geld, en dan worden de Lego sets nog duurder.
Cue_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:08:
Die piano is wel heel vet!

Moet zeggen dat ik dat (na jaren niet gelego'd te hebben wel raar vond; dat de instructie zooo compleet en duidelijk was.
Ergens natuurlijk heel logisch, want ze moeten je toch vertellen hoe iets gemaakt moet worden. Ergens ook weer jammer, want dan is er minder uitdaging ofzo erin.

Gelukkig maakte ik wel fouten, juist doordat ik dan wat stappen ging overslaan en te weinig nadacht :D
Je kan het bouwen zelf uitdagender maken door bijvoorbeeld
  • instructie stappen over te slaan, dan kan je het zo moeilijk maken als je zelf wil. Bouw bijvoorbeeld adhv elke 5e stap.
  • Als je een sub-assembly meerdere keren moet bouwen (wat redelijk vaak voor komt in AFOL sets), dan bouw je enkel de 1e keer mbv de instructies en de 2e keer probeer je te bouwen zonder de instructies, enkel met de eerst gebouwde als 'voorbeeld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:57

FeaR

In GoT we trust

chrisO schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:26:
[...]
Mogelijk de tweede versie van de instructies alleen online aanbieden? Of die nog extremer doortrekken: vanwaar nog instructies meeleveren, doe alles via online. Gulden middenweg zou dan eerder iets zijn als de 18+/Adult sets default de lastige bouwinstructies meegeven. Al vraag ik me af hoe veel klachten er dan zouden komen dat het toch te lastig is. Hoe dan ook, je zal nooit iedereen tevreden houden.

Zonder een discussie te willen starten of sets van andere merken blokjes, meer over verschillende versies. Wat je bij andere merken ziet is dat ze modellen twee keer uitbrengen. Een set helemaal complet met motoren, battery box en alles maar ook een versie zonder alles en dat voor een lagere prijs. Daar sta ik ook wel achter. Ik heb redelijk wat Lego Technic laten staan de laatste jaren omdat je voor mijn gevoel ook betaalt voor de motoren die er bij zitten, we weten allemaal dat dat geen goedkope onderdelen zijn. Aangezien het mij puur gaat om het bouwen en niet het spelen wil ik daar niet voor betalen. Een goedkopere set met handmatige functies zou mij mogelijk over de streep trekken. Vraag is natuurlijk wel hoe makkelijk dat te bewerkstelligen is. Een set zoals de Vuurtoren lijkt mij met gemak handmatig te maken in tegenstelling tot een Lego Technic met meerdere functies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Onder t mom, durf ook eens een keertje 'brutaal' te vragen :+

Heeft er iemand toevallig nog zon €20 bon van Intertoys over die hij/zij niet meer gebruikt voordat ie niet meer geldig is? Liep deze maand af meen ik?

Zo ja en ik zou hem mogen gebruiken... Heeft t een code of zo? Of anders een foto toesturen in PM van de bon zodat ik kan doen alsof ik hem fysiek vergeten heb in de winkel :) Laatst bij een winkel waren ze op wat nogal zuur was ... Maar heb daardoor dus ook geen idee wat voor bon t verder is :P

M'n bezoek aan LEGOLAND heeft me weer flink wat positieve energie gegeven met een doen van een nieuwe aankoop :P

[ Voor 23% gewijzigd door Gim op 30-08-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:31
Gim schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:42:

Heeft er iemand toevallig nog zon €20 bon van Intertoys over die hij/zij niet meer gebruikt voordat ie niet meer geldig is? Liep deze maand af meen ik?

Zo ja en ik zou hem mogen gebruiken... Heeft t een code of zo? Of anders een foto toesturen in PM van de bon zodat ik kan doen alsof ik hem fysiek vergeten heb in de winkel :) Laatst bij een winkel waren ze op wat nogal zuur was ... Maar heb daardoor dus ook geen idee wat voor bon t verder is :P

M'n bezoek aan LEGOLAND heeft me weer flink wat positieve energie gegeven met een doen van een nieuwe aankoop :P
Je krijgt stickertjes die je op een kaartje van Intertoys moet plakken.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
  • instructie stappen over te slaan, dan kan je het zo moeilijk maken als je zelf wil. Bouw bijvoorbeeld adhv elke 5e stap.
  • Als je een sub-assembly meerdere keren moet bouwen (wat redelijk vaak voor komt in AFOL sets), dan bouw je enkel de 1e keer mbv de instructies en de 2e keer probeer je te bouwen zonder de instructies, enkel met de eerst gebouwde als 'voorbeeld'.
Zeker ideen op bij m'n volgende build te gaan doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

[...]

@Cue_
pro tip: bouw het gespiegeld (!!)

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/bjW6KMoXt9yaDO9dZOQxNewKXDo2jNn6ytM-TqUeipU.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=61c2547c33d10fd4eec80ee5e58e8678838b9e85

[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 30-08-2022 12:09 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mir4dor schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

Je krijgt stickertjes die je op een kaartje van Intertoys moet plakken.
Ja, en dat lever je in voor o.a. een bon toch? Ik kreeg te horen dat het op was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 12:31
Gim schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:17:
[...]

Ja, en dat lever je in voor o.a. een bon toch? Ik kreeg te horen dat het op was.
Oh dat wist ik niet. Ik heb nog wel stickertjes maar niet genoeg :N

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 10:16
himlims_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:08:
[...]

@Cue_
pro tip: bouw het gespiegeld (!!)

[Afbeelding]
gaaf! kom je nergens in de knoop met stukjes die maar op 1 manier passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

daantjuh68 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

gaaf! kom je nergens in de knoop met stukjes die maar op 1 manier passen?
geloof voor assembly square 3-4 blokjes die niet 'passen' (maar niet schokkend) als in, standaard bricks die je mogelijk wel hebt liggen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lo2Fzld.jpg

deze

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 30-08-2022 12:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 17:39

RBH

Lijkt goed nieuws, de intentie is er iig. :)

Legoland komt naar België

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goosebirdy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 11:53
FeaR schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:35:
[...]

..... Of die nog extremer doortrekken: vanwaar nog instructies meeleveren, doe alles via online. ....
Ik hoop dat Lego nooit zo zal gaan denken. Om twee redenen.
De eerste is egoïstisch: ik kan niet tegen teveel (beeld)scherm kijken op een dag. Ik werk met een computer, dat zijn op thuiswerkdagen (80% v.d. week momenteel) dus al minstens 8 uur per dag. In de avond wil ik dan ook iets doen waarbij ik niet te lang nog naar een scherm kijk. Lego bouwen met originele instructies is dan mogelijk, zou ik de instructies via laptop of Ipad moeten bekijken, houdt het voor mij op.
Ook beperk ik voor mijn kinderen scherm-gebruik. Lego Friends (het zijn meisjes....) is nu (nog?) heerlijk offline en schermloos spelen en bouwen!

De tweede is dat Lego door alle lagen van bevolking gekocht wordt, ook in gezinnen waar "maar" één laptop / desktop is. Als er met die laptop / desktop huiswerk gedaan moet worden, op gewerkt wordt en ook gebruikt moet worden om de Lego instructies te volgen, dan is het wel erg dringen geblazen.

Ook kan ik me andere situaties voorstellen dat je wilt gaan bouwen, koopt een setje en kom je erachter dat je er niet mee kunt wat je verwacht had, omdat er geen instructies bij zitten....... Dit zal niet (snel) gebeuren bij de meeste bezoekers hier, maar niet iedereen is een tweaker!

Ow... ik heb ook geen printer meer tegenwoordig, dus begin er niet over dat printen en meenemen ook altijd nog mogelijk is :)
en bij de plaatselijke bibliotheek is een printje mogelijk, maar wel tegen 25 cent (laatste keer) per dubbelzijdige pagina (kleur), dan worden de Creator Expert / Icons of Technic sets met minstens 200 pagina's weer wat duurder als ik alles optel.

[ Voor 11% gewijzigd door Goosebirdy op 30-08-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 09:26
Goosebirdy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:41:
[...]

Ik hoop dat Lego nooit zo zal gaan denken. Om twee redenen.
De eerste is egoïstisch: ik kan niet tegen teveel (beeld)scherm kijken op een dag. Ik werk met een computer, dat zijn op thuiswerkdagen (80% v.d. week momenteel) dus al minstens 8 uur per dag. In de avond wil ik dan ook iets doen waarbij ik niet te lang nog naar een scherm kijk. Lego bouwen met originele instructies is dan mogelijk, zou ik de instructies via laptop of Ipad moeten bekijken, houdt het voor mij op.
Ook beperk ik voor mijn kinderen scherm-gebruik. Lego Friends (het zijn meisjes....) is nu (nog?) heerlijk offline en schermloos spelen en bouwen!

De tweede is dat Lego door alle lagen van bevolking gekocht wordt, ook in gezinnen waar "maar" één laptop / desktop is. Als er met die laptop / desktop huiswerk gedaan moet worden, op gewerkt wordt en ook gebruikt moet worden om de Lego instructies te volgen, dan is het wel erg dringen geblazen.

Ook kan ik me andere situaties voorstellen dat je wilt gaan bouwen, koopt een setje en kom je erachter dat je er niet mee kunt wat je verwacht had, omdat er geen instructies bij zitten....... Dit zal niet (snel) gebeuren bij de meeste bezoekers hier, maar niet iedereen is een tweaker!

Ow... ik heb ook geen printer meer tegenwoordig, dus begin er niet over dat printen en meenemen ook altijd nog mogelijk is :)
en bij de plaatselijke bibliotheek is een printje mogelijk, maar wel tegen 25 cent (laatste keer) per dubbelzijdige pagina (kleur), dan worden de Creator Expert / Icons of Technic sets met minstens 200 pagina's weer wat duurder als ik alles optel.
Misschien een slecht teken voor de toekomst; bij de LEGO CITY Missions sets (60353, 60354 en 60355) zitten geen papieren instructies, er is zelfs geen pdf te downloaden via Lego.com, in plaats daarvan moet je een interactieve app gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:54
M'n ouders vonden Legoland in Denemarken altijd iets te ver om naartoe te gaan, en ikzelf vind Duitsland en UK ook nog te ver..... (op m'n 10e wel een keer naar Disneyland dat net een jaartje open was, onder het mom "kunnen we je ook Parijs laten zien").

Hmmm 2027, nou dan kan ik op m'n 42e misschien toch nog eens Legoland bezoeken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
chrisO schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Misschien een slecht teken voor de toekomst; bij de LEGO CITY Missions sets (60353, 60354 en 60355) zitten geen papieren instructies, er is zelfs geen pdf te downloaden via Lego.com, in plaats daarvan moet je een interactieve app gebruiken...
Zo jammer dat alles tegenwoordig digitaal moet zijn. :X
Wss zowel voor de "hip and trendy" als kostenbesparend misschien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:38
chrisO schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Ik verwacht niet dat die missions set hierin erg representatief zijn.
Het hele principe van die sets is bouwen met een verhaal (https://www.lego.com/en-nl/themes/city/missions).

Ik verwacht dat veel ouders hun kinderen lekker via de papieren bouwinstructies zouden laten bouwen als die aanwezig waren, hierdoor mis je een deel van de ervaring van deze sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emieltenberge
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-03 09:45

ik heb er hier nog 3 liggen, ik heb er geen plannen meer voor, ik weet niet waar je woont (ik enschede) en of het rendabel is om ze op te halen of op te sturen? ze hebben een barcode (allemaal hetzelfde :)) en volgens mij moet je ze wel fysiek inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526

De zegel/sticker zijn tot en met morgen te verzamelen en in te leveren, de 20 euro korting die je krijgt na inlevering van de zegels/stickers is in te leveren tot en met 19 september.

https://image.intertoys.n...179-2099186561.1660936496

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

davidov schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:56:
[...]

M'n ouders vonden Legoland in Denemarken altijd iets te ver om naartoe te gaan, en ikzelf vind Duitsland en UK ook nog te ver..... (op m'n 10e wel een keer naar Disneyland dat net een jaartje open was, onder het mom "kunnen we je ook Parijs laten zien").

Hmmm 2027, nou dan kan ik op m'n 42e misschien toch nog eens Legoland bezoeken. :D
Ik ben er ooit eens geweest... In '88, dus dat is alweer een tijdje geleden :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als jullie (grote) sets weer afbreken, hoe bergen jullie deze dan op? Ik heb dat Harry Potter kasteel van 6000+ stukjes allemaal in één bak gegooid, maar opnieuw bouwen wordt heel vervelend. Ik zit er aan te denken om de set achterstevoren af te breken en gewoon het origineel aantal zakjes aan te houden. Doet iemand dit hier?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Mog schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:14:
Als jullie (grote) sets weer afbreken, hoe bergen jullie deze dan op? Ik heb dat Harry Potter kasteel van 6000+ stukjes allemaal in één bak gegooid, maar opnieuw bouwen wordt heel vervelend. Ik zit er aan te denken om de set achterstevoren af te breken en gewoon het origineel aantal zakjes aan te houden. Doet iemand dit hier?
Gewoon alles in 1 zak. Zo bouw ik ook alles: alles in 1 bak.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Ergens vind ik het idee van uitzoeken erg leuk. Maar uiteindelijk is de uitvoering wel gewoon ruk. Zeker als je echt veel stukjes hebt :X
Dus als je dat uitzoeken niets vind, dan is achterstevoren uit elkaar natuurlijk een goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Cue_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:15:
[...]

Ergens vind ik het idee van uitzoeken erg leuk. Maar uiteindelijk is de uitvoering wel gewoon ruk. Zeker als je echt veel stukjes hebt :X
Ik ben meer een bouwer dan een uitzoeker :D Een avondje zoeken (<1.000 steentjes) is leuk, maar ik wil geen meerdaags zoekproject op de eettafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 17:39

RBH

Is een beetje persoonlijk, maar al die 6000+ steentjes in 1 bak en dan weer op gaan bouwen lijkt mij echt helemaal geweldig. :D
[...]

Haha, nooit te oud om naar Legoland te gaan. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cue_
Of... doe een paar 'zakjes' bij elkaar. Zodat je zowel uitzoeken hebt als georganiseerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43
Ik haal alles sets weer achterstevoren uitelkaar en sorteer het in genummerde zakjes, overeenkomstig met de nummers in de instructies. Dit doe ik voornamelijk om dat ik de sets eigenlijk altijd weer verkoop na het bouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:55
Voor het kasteel zou ik per kleur en dan per type sorteren. Dan houd je het nog bij het klassieke grabbelen maar met minder frustratie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Baumans schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:23:
[...]

Ik haal alles sets weer achterstevoren uitelkaar en sorteer het in genummerde zakjes, overeenkomstig met de nummers in de instructies. Dit doe ik voornamelijk om dat ik de sets eigenlijk altijd weer verkoop na het bouwen.
Dat is ook een interessante. Sommige sets zou ik ook wel willen verkopen. Hoe verkoop je 2e hands sets? Want een 100% compleet garantie is lastig te geven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:04
[...]

M'n ouders vonden Legoland in Denemarken altijd iets te ver om naartoe te gaan, en ikzelf vind Duitsland en UK ook nog te ver.....
in feit is het alle 3 even ver vanuit midden NL
Een kleine 650 -700km uurtje of 7 rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andreas92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 15:03
Zo ziet mijn HP kasteel er ook uit op moment.
Ik ben van plan om de set te sorteren op soort steen, niet op kleur. Een bak vol met beige zorgt er namelijk voor dat je amper iets kunt vinden. En kleur verschillen per soort is makkelijker uit een bak te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 16:37
Andreas92 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:49:
[...]

Zo ziet mijn HP kasteel er ook uit op moment.
Ik ben van plan om de set te sorteren op soort steen, niet op kleur. Een bak vol met beige zorgt er namelijk voor dat je amper iets kunt vinden. En kleur verschillen per soort is makkelijker uit een bak te halen.
Ik heb dat kasteel destijds in vier delen afgebroken, zodat ik niet álle steentjes op één hoop had. Dat hielp bij het opbouwen wel. Verder heb ik het toen niet gesorteerd, maar ik vind dat uitzoeken ook wel een deel van de lol, tot op zekere hoogte (maar dat dat per persoon verschilt begrijp ik ook heel goed ;) ).

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

GAIAjohan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:02:
Ik heb de BMW gisteren binnen gekregen, maar het boekje is op sommige pagina’s qua kleur heel slecht. Blauw ziet eruit als paars.
Hebben mensen dit vaker gehad?
Kleurverschil tussen pagina’s is stuitend:
Rechts is mooi blauw, links is paars :/
En meer pagina’s hebben hier last van

[Afbeelding]
heb daar ook hinder van, zeker bij bouwen wanneer de verlichting niet op standje ziekenhuis staat.

pak tegenwoordig steeds vaker de tablet erbij voor de bouwhandleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfbikes
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-01-2024
Als t in de weg staat mag je t wel naar mij brengen, hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43
Mog schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:24:
[...]

Dat is ook een interessante. Sommige sets zou ik ook wel willen verkopen. Hoe verkoop je 2e hands sets? Want een 100% compleet garantie is lastig te geven toch?
Ik heb al heel veel sets op deze manier via Marktplaats verkocht en nog nooit klachten gekregen dat iets onbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nuffy schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

in feit is het alle 3 even ver vanuit midden NL
Een kleine 650 -700km uurtje of 7 rijden.
val qua afstand toch wel me, wanneer je >10uur in de auto zit en merkt dat je met 1 oog open beter ziet dan met 2, is het tijd om even pauze te nemen :X het is een ritje van ~7-8uur, dat kan prima op een dagje

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 30-08-2022 15:18 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Nog even een paar mooie aanbieden kunnen vinden en nu snel voor dat de prijzen straks mogelijk omhoog gaan nog even een aardige slag geslagen. Na de reeks Speed Champions smaakte het naar meer maar dan wat groter formaat. Twijfelde eerst nog even over de Technics Lamborghini of Ferrari, maar ik hou toch iets meer van de reguliere lego (vroeger was ik juist voornamelijk into Technics)

Redelijk tevreden met mijn aankopen, mijn portemonnee iets minder. Maar beter nu dan straks met de nieuwe prijzen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5rH8f8w/1661866695403.jpg

Heb nu officieel een backlog, ik moet de 3 Lego City maan sets nog bouwen en nog de Horizon Tallneck.
Daar komen deze vier nu dus nog even bij. Ik begrijp nu ook wat iedereen steeds bedoelt met FOMO, want die is er wel echt een beetje hier. :|

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:23

rammes

koekebakker 1e klas

@ReVision. daar moet de Thumbler ook nog bij :)

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:18

QuattroNL

It is I.

milo526 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:08:
[...]
De zegel/sticker zijn tot en met morgen te verzamelen en in te leveren, de 20 euro korting die je krijgt na inlevering van de zegels/stickers is in te leveren tot en met 19 september.

https://image.intertoys.n...179-2099186561.1660936496
Maar eigenlijk wil je die bon vóór 1 sept. inleveren omdat daarna voor menig set de prijs omhoog gaat en daarmee die hele korting om zeep geholpen wordt.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:04
veel iconischer dan deze 4 wordt het ook niet !

Hint : 911 turbo met grijze targa wielen 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 13:39
Iets goedkoper setje, maar toch ook een puike auto!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/446t1Fjn/IMG20220830201916.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Brammos85 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:24:
Iets goedkoper setje, maar toch ook een puike auto!

[Afbeelding]
Zeker leuk, alleen die stickers :F :S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 12:37
Als je het over stickers hebt….. 500 euro en je mag nog steeds plakken. Zo jammer dat ze niet op twee doelgroepen tegelijkertijd hebben gericht: trein liefhebbers en Harry Potter (display) fans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:00

L23

@meesje Wat bedoel je met gericht op trein liefhebbers? Dit is toch een trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

L23 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:19:
Je kan deze echter niet op je eigen baan laten rijden, het spoor moet dan 1 stud breder worden. En dan passen de standaard treinen niet meer.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:00

L23

zonoskar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

Je kan deze echter niet op je eigen baan laten rijden, het spoor moet dan 1 stud breder worden. En dan passen de standaard treinen niet meer.
Ja ok, maar dan is er nog het kleinere model die wel op het spoor past. Ik denk dat je een dusdanig gedetailleerde set niet kan uitbrengen in een schaal die je ook kan laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 12:37
L23 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:19:
Niet goed verwoord, maar ik doel met treinliefhebbers op liefhebbers van rijdende Lego treinen. Dan had deze trein max 8 studs breed moeten zijn (ipv 10) en het spoor 6 (ipv 7).
Zoals gjbricks aangeeft: hopelijk verschijnen er straks op rebrickable mooie aanpassingen om deze trein op bestaande Lego rails rijdend te krijgen. Dan willen we natuurlijk ook meer wagons. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 14:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

M'n vriendin was in een erg goede bui en heeft de Mustang voor mij gekocht.
Wat stom dat ik die nooit eerder heb aangeschaft, super tof model en een erg leuke build.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.kiobi.com/images/brickwatch/sets/10265.png

Nu nog een mooi plekje vinden om hem neer te zetten en ruimte te bewaren voor de Camaro

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De pimped build voor de Ferrari Daytona staat nu op Rebrickable.com. Hij heeft mijn folding roof MOD een beetje verbeterd en meegenomen in zijn build. #trots :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-121753.jpg/1000x800.jpg?1661898849.9101975

[ Voor 18% gewijzigd door zonoskar op 31-08-2022 09:49 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:35
meesje schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:45:
Als je het over stickers hebt….. 500 euro en je mag nog steeds plakken. Zo jammer dat ze niet op twee doelgroepen tegelijkertijd hebben gericht: trein liefhebbers en Harry Potter (display) fans.

[YouTube: WHY LEGO? WHY? LEGO Hogwarts Express 2022 thoughts (#76405)]
Overigens ben ik benieuwd hoe veel stenen er in die stand en de rails zitten. Ik krijg steeds meer het idee dat Lego bewust een ingewikkelde ondergrond van honderden steentjes maakt om de prijs van sets nog hoger te kunnen maken.
zonoskar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

Ik heb zelf niets met treinen, maar zou je dat oude blauwe spoor kunnen gebruiken? Daar bepaal je zelf de breedte geloof ik.

[ Voor 23% gewijzigd door ErikT738 op 31-08-2022 10:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

ErikT738 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

[...]

Ik heb zelf niets met treinen, maar zou je dat oude blauwe spoor kunnen gebruiken? Daar bepaal je zelf de breedte geloof ik.
Helaas pindakaas, een binnen en buitenbocht hebben verschillende maten en je komt niet weg met verbreden, de maat tussen de sporen is bepalend voor hoe verschillend de bochtdelen zijn. De hp trein heeft bovendien geen draaiende onderstellen, hij komt überhaupt geen bocht door.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:44
Ik hoop dat de verkoop van die Hogwarts Express zodanig tegenvalt dat Lego niet anders kan dan de prijs verlagen. Die set is echt té duur. Net als dat kasteel overigens.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 18:12
Cass Casey schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:34:
Ik hoop dat de verkoop van die Hogwarts Express zodanig tegenvalt dat Lego niet anders kan dan de prijs verlagen. Die set is echt té duur. Net als dat kasteel overigens.
Valt toch op zich mee. Hogwarts Express zit op 9ct per steentje en het kasteel op 8ct per steentje.
Dat zijn redelijk normale prijzen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 16:10
als Lego-noob:
Ik heb 1 onderdeeltje bij mijn F1 legoset die grijs is ipv zwart. Heb echt gecheckt, maar het onderdeeltje zit ook niet op de verkeerde plek.

Is er iets wat je kan doen om de juiste kleur te krijgen? Of heb je dan pech?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Even naar de klantenservice van de Lego site.
Daar kan je een nieuw steentje aanvragen, heb je met 10 dagen in huis..

Bla Bla Bla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• milo526
Waah schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:06:
als Lego-noob:
Ik heb 1 onderdeeltje bij mijn F1 legoset die grijs is ipv zwart. Heb echt gecheckt, maar het onderdeeltje zit ook niet op de verkeerde plek.

Is er iets wat je kan doen om de juiste kleur te krijgen? Of heb je dan pech?
Bij Lego zelf kan je vervangende onderdelen aanvragen, let op dat je "Ontbrekende steentjes" selecteert, dan krijg je ze gratis thuis.

https://www.lego.com/nl-nl/service/replacementparts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 14:05
Ivm een (lang) weekendje weg nog niet gepost, maar vrijdag heb ik een zakje steentjes van LEGO binnengekregen, nadat ik op 19 augustus vanuit de LEGO servicemedewerker hoorde dat ze de steentjes gaan bestellen (en naar mij sturen) kreeg ik op 23 augustus de bevestiging dat ze onderweg waren. Op 26 augustus waren ze dus al binnen. Tussen het moment van bestellen door de LEGO medewerker en ontvangen zit dan een week, gaat vast sneller als je het zelf rechtstreeks besteld?

Binnenkort maar eens gaan bouwen om de Piraten achtbaan in elkaar te zetten, dat is er wel eentje die ik samen met zoonlief in elkaar wil gaan zetten.

Al bij al keurig opgelost door LEGO.

Wel een vraag waar ik nog geen antwoord op heb: Kan je ergens voor de ongenummerde zakjes zien welke onderdelen in zakjes horen te zitten bij bepaalde sets? LEGO noemde 'zakje 6', als een zakje met bepaalde onderdelen, is dat ook ergens te zien of is die informatie alleen intern voor LEGO beschikbaar?

[ Voor 21% gewijzigd door jbdeiman op 31-08-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Op rebrickable en bricklink worden onderdelen niet per zakje onderverdeeld. Je zou de instructies op lego.nl kunnen openen, naar stap 6 gaan en kijken welke steentjes gebruikt worden, maar dat is wel omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:42
https://www.looopings.nl/...d-pretpark-in-Belgie.html

Interessant vind ik dat er ruimte lijkt te zijn gereserveerd voor een LEGO Star Wars themagebied. Disneyland Parijs heeft nu al een paar Star Wars attracties/shows en heeft een nieuw Star Wars themagebied op de planning staan.

Vraag me af of die er blij mee zijn dat er op 200 km afstand van Parijs in een concurrerend themapark ook Disney IPs (Star Wars en mogelijk Marvel?) aan bod komen, zeker aangezien de entreeprijs van Legoland vermoedelijk een stuk lager zal liggen als Disneyland.

scintillating

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Zeer leuke technieken weer in deze set!
Maar welke set is het? Raad de set :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rlpQGjwUWNhq4jxmS390trtRh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNHFmZEmHiaVLoq8kD8xFfte.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xO6l2a11L11gnesVAD0NQ3CLRoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wMClTsZJoNR2e8qo4LjeZHD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:14
QuattroNL schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:38:
Zeer leuke technieken weer in deze set!
Maar welke set is het? Raad de set :9
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hotel boutique, zeer leuke build!!

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ErikT738 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

Overigens ben ik benieuwd hoe veel stenen er in die stand en de rails zitten. Ik krijg steeds meer het idee dat Lego bewust een ingewikkelde ondergrond van honderden steentjes maakt om de prijs van sets nog hoger te kunnen maken.

[...]

Dat kan (met de blauwe 4,5v en de grijze 12v in theorie ook), maar alleen rechtuit. Met bochten kom je met de radius in de knel :)

Having said that: ik heb ook mensen gezien die L profielen uit de bouwmarkt als 9v rails gebruiken voor de lange rechte stukken. Dus met wat kunst en vliegwerk kan alles - alleen is het dan geen originele Lego meer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 11:58
Vannacht de release van de vuurtoren, mijn mening? by far een van de mooiste sets van het jaar!

Toch twijfel ik enorm om het te kopen 299,- is een behoorlijk hoge prijs, helaas is de set voorlopig alleen beschikbaar bij Lego…

Zou graag een statement maken door de set niet te kopen maar of ik de verleiding kan weerstaan?? Hmmmmm…

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 18:09

C11

Zonet de kerstboom besteld!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:44
SunnieNL schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:48:
[...]
Valt toch op zich mee. Hogwarts Express zit op 9ct per steentje en het kasteel op 8ct per steentje.
Dat zijn redelijk normale prijzen volgens mij.
Dat die prijzen vaker door Lego worden gehanteerd, wil niet zeggen dat ik ze acceptabel vind. Heb zat sets gekocht met een prijs van ca. 5 cent per steentje.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Hij staat ook op mijn lijstje, maar die treasure set heb ik al... De vraag is nu of ik nog even wacht of niet.

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
Zoals beloofd, zijn de prijsstijgingen vannacht ingegaan. Althans, een aantal. Bij zoekopdracht ‘Ferrari’ zie ik dat het grote model 450 euro kost en de Speed Champions 25 euro.

Tot nu toe was het (op een enkele prijsstijging na) theorie en niet bevestigd door Lego, nu is het dus praktijk.

Mijn MOC's op Rebrickable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:57

FeaR

In GoT we trust

Ik ben bezig met Super Mario 64-vraagtekenblok (71395), super build! Ik moet mezelf echt inhouden niet in één keer door te bouwen waar ik met de vorige set die ik bouwnde, Volkswagen T2 Kampeerbus (10279), mezelf juist moest pushen te gaan bouwen om het model maar af te krijgen. Geen idee waar het verschil zit. Herkenbaarheid? De micro scale?

Enfin, vraagje aan degenen die ook Super Mario 64-vraagtekenblok hebben staan: hoe heb je deze staan als display model? Ingeklapt (dus als kubus) of uitgeklapt (dus met de werelden zichtbaar) en dan vooral, hoe houden de elastiekjes zich? Ingeklapt staat er best wat stress op de elastiekjes en vraag me oprecht af hoe lang die het gaan uithouden. Het zal niet het eerste model van Lego zijn waar de elastiekjes broos worden en breken. Al zal de Super Mario 64-vraagtekenblok niet opeens uit elkaar vallen daardoor. Dat deed mijn Battle Droid (8001) wel. Elastiekjes knapten waardoor het model niet meer onder spanning stond en van de plank viel. Natuurlijk midden in de nacht waardoor je subtiel wakker wordt :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ik zie net de brickit app voorbij komen. Heb het zelf nog niet kunnen testen en weet niet of het goed werkt, maar als het werkt is het een mooi stukje techniek.

Het idee is dat met machine learning technieken de app een grote hoeveelheid ongesorteerde Lego scant en je voorbeelden laat zien wat je zou kunnen bouwen.

https://brickit.app/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ond
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-02 07:55

Ond

schumi1986 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 23:17:
Vannacht de release van de vuurtoren, mijn mening? by far een van de mooiste sets van het jaar!

Toch twijfel ik enorm om het te kopen 299,- is een behoorlijk hoge prijs, helaas is de set voorlopig alleen beschikbaar bij Lego…

Zou graag een statement maken door de set niet te kopen maar of ik de verleiding kan weerstaan?? Hmmmmm…
Helemaal mee eens. Maar ik ga echt wachten. Er komt nog die castaway gwp, die lijkt me leuk. En anders minstens dubbele vip, maar dan wacht ik tot volgend jaar. Alleen als er dan elders al niet een actie mee is geweest.

Heel maf om de hogere prijzen van alle sets te zien zo overigens, poeh. :'( Maar heb de Star Wars adventkalender toch gelijk maar in huis gehaald. Verder zit ik voorlopig wel even goed en wordt het echt scherp inkopen wat mij betreft.

kijk ook eens op mijn mp voor lego

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:44
Voor de liefhebbers, 40499 Santa's Sleigh en 40426 Christmas Wreath 2-in-1 zijn ook weer in stock.
Ik vermoed dat dit het laatste seizoen is voor de krans, dit een set uit 2020.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Afas schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:15:
Ik zie net de brickit app voorbij komen. Heb het zelf nog niet kunnen testen en weet niet of het goed werkt, maar als het werkt is het een mooi stukje techniek.

Het idee is dat met machine learning technieken de app een grote hoeveelheid ongesorteerde Lego scant en je voorbeelden laat zien wat je zou kunnen bouwen.

https://brickit.app/
Je mag testen met enkele modellen en de app is extreem traag. Op zich niet heel gek omdat ie alles via een neural net moet halen vermoed ik. Wil de volledige potentie zien, dan moet je een maand abbo nemen.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:42
FeaR schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:58:
Ik ben bezig met Super Mario 64-vraagtekenblok (71395), super build! Ik moet mezelf echt inhouden niet in één keer door te bouwen waar ik met de vorige set die ik bouwnde, Volkswagen T2 Kampeerbus (10279), mezelf juist moest pushen te gaan bouwen om het model maar af te krijgen. Geen idee waar het verschil zit. Herkenbaarheid? De micro scale?

Enfin, vraagje aan degenen die ook Super Mario 64-vraagtekenblok hebben staan: hoe heb je deze staan als display model? Ingeklapt (dus als kubus) of uitgeklapt (dus met de werelden zichtbaar) en dan vooral, hoe houden de elastiekjes zich? Ingeklapt staat er best wat stress op de elastiekjes en vraag me oprecht af hoe lang die het gaan uithouden. Het zal niet het eerste model van Lego zijn waar de elastiekjes broos worden en breken. Al zal de Super Mario 64-vraagtekenblok niet opeens uit elkaar vallen daardoor. Dat deed mijn Battle Droid (8001) wel. Elastiekjes knapten waardoor het model niet meer onder spanning stond en van de plank viel. Natuurlijk midden in de nacht waardoor je subtiel wakker wordt :P
Ik heb hem meteen besteld toen hij beschikbaar kwam en gebouwd. Toevallig gisteren uit elkaar gehaald. Hij heeft de laatste maanden als kubus gestaan. Je merkt helemaal niets aan de elastiekjes. Klapte ook nog net zo makkelijk open en dicht als toen hij net was gebouwd.
Nu zijn de nieuwe witte ronde elastiekjes een stuk beter dan de zwarte elastiekjes die hoekig waren. Die Star Wars modellen heb ik ook ergens, maar als ik die weer wil bouwen zal ik een alternatief voor die elastiekjes moeten zoeken, want net als bij jou waren die na een tijdje broos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Roy vd M. schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:25:
Zoals beloofd, zijn de prijsstijgingen vannacht ingegaan. Althans, een aantal. Bij zoekopdracht ‘Ferrari’ zie ik dat het grote model 450 euro kost en de Speed Champions 25 euro.

Tot nu toe was het (op een enkele prijsstijging na) theorie en niet bevestigd door Lego, nu is het dus praktijk.
Klopt. Zag het ook al voor drie modulaire gebouwen en een kerstset. Werd tijd, LEGO was veel te goedkoop aan t worden :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Bint schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:59:
[...]

Hotel boutique, zeer leuke build!!
leaks gezien; totaal niet mijn ding, past niet bij huidige
set kwam uit; ik vond het 10x niets
maandje later; heeft wel leuke elementen
half jaartje later; paar keer gezien bij lego stores, heeft wel iets
.... ik denk dat ie er toch gaat komen :X

//edit;
Ontslag genomen bij vorige werkgever na 3 maanden; met lopend contract voro een jaar. "Ja moet je niet doen, hebt nog geen ander werk. Contract loopt nog blablabla" (er zijn meer vacatures beschikbaar, dan blokjes in hogwards-kasteel gaan)

Maar een nieuwe werkgever gevonden _/-\o_ 4 dagen werken, 3 dagen weekend. Inmiddels beetje bekend aan het raken in de toko. Wat blijkt,
een bricklink winkel (marcio) werkt hier; https://www.trouw.nl/nieuws/tv~b73c416b/
Een andere collega heeft een lego verhuur pagina; https://legotheekdekempen.nl/
Nog een (banana?) voormalig collega heeft een item gehad bij man-bijt-hond gehad.

En ik heb een lego broodtrommel :)

[ Voor 59% gewijzigd door himlims_ op 01-09-2022 09:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@FeaR Ik weet niet wat de maatvoering is van die elastiekjes bij de Mario Cube maar ik heb vroeger als kind zijnde de Bulldozer (set 856) gekregen en daar zaten ook twee zwarte elastiekjes bij welke op een gegeven moment broos werden.

Omdat ik toen, als achtjarige, ook al niet zo van 'kleurenkosts' hield heb ik ze destijds vervangen door bijpassende gele elastiekjes waar we de normaal de manen van de paarden mee invlochten op het moment dat we op concours gingen. Die elastiekjes hebben de dezelfde maat maar zijn wat steviger/dikker... En je kocht ze destijds met duizenden tegelijk in veel kleuren voor een tientje :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SunnieNL
Kerstboom?

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 09:41

migros

Nooit meer een Samsung

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje.

Ik heb onlangs een doos vol met legoblokken gehad. Echt bijna 5 kilo aan lego. Aan de blokken kan ik zien dat er veel StarWars lego tussen zit. Ik heb alleen geen enkel boekje. Mijn vraag is of ik aan de legostukken kan zien of er een bepaalde code op zit waarbij ik op internet kan zien om welk bouwwerk het gaat of een indicatie daarvan? Zodat ik de bouwboekjes daarvan kan downloaden.

Leuk man gatheren

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

migros schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:21:

Ik heb onlangs een doos vol met legoblokken gehad. Echt bijna 5 kilo aan lego. Aan de blokken kan ik zien dat er veel StarWars lego tussen zit. Ik heb alleen geen enkel boekje. Mijn vraag is of ik aan de legostukken kan zien of er een bepaalde code op zit waarbij ik op internet kan zien om welk bouwwerk het gaat of een indicatie daarvan? Zodat ik de bouwboekjes daarvan kan downloaden.
individuele blokjes zijn niet genummerd/gerelateerd aan specifieke set.

MAAR .. er zijn hier wel redelijk wat starwars fans, ik zou zeggen deel een aantal fotos. Zeker dat er bepaalde blokjes tussen zitten waarvan de SW fans denken te weten welke set het (mogelijk) zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
Net de vuurtoren maar besteld.. was een keuze tussen deze en het kasteel.. Die laatste komt mss nog wel een keer. Heb sowieso al plaats te kort, dus moet binnenkort weer een ikea kast bij komen :P

Bij de eerst volgende goede GWP komt het Krijsende Krot op de lijst als toevoeging op het kerstdorp en ik verwacht ook nog wel een nieuw kersthuisje van lego zelf in november.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat @himlims_ zegt. Je kan de speciale blokjes eruit halen, bijv met een vreemde vorm, of met een print er op. Deze kun je opzoeken op bricklink.com en dan kijken in welke sets deze allemaal voorkomen.

Je kan ook alle blokjes op rebrickable invullen en dan kijken welke sets je kunt bouwen met deze steentjes. Sets met 90% of meer zullen er wel tussen zitten. Je kan dan zelfs de sets die je gebouwd hebt van de voorraad steentjes afhalen. Maar dat is wel next-level rebickable :) Als je dit nauwkeurig genoeg doet (en het verschil tussen de verschillende moulds goed spot), dan kun je een heel eind komen.

• CMilena
  • Laatst online: 18-03 09:39
Ik ben toch wel erg benieuwd naar wanneer Den Haag haar deuren opent. Hebben we hier een insider die een maand kan noemen o.i.d.? :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHNUqXnquEprKHj_AHl-gpCPz5k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q22LjObjtEX7MhspVaB01MkL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvybozDAM7D11gLy9z2FbQaF7Xw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duzDWnyx6k7zdTrakRvPNi3G.jpg?f=fotoalbum_tile

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 17:35
Het blijft de komende 2 weken iig nog zo’n 25 graden dus voorlopig is de zomer nog niet voorbij en klopt het nog 😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

CMilena schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:36:
Ik ben toch wel erg benieuwd naar wanneer Den Haag haar deuren opent. Hebben we hier een insider die een maand kan noemen o.i.d.? :*)

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe eerder je solliciteert, hoe eerder die winkel open kan :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• CMilena
  • Laatst online: 18-03 09:39
Togi schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:40:
Het blijft de komende 2 weken iig nog zo’n 25 graden dus voorlopig is de zomer nog niet voorbij en klopt het nog 😉
Haha, gelijk heb je hoor. In principe hebben ze nog 3 weken de tijd (tot 23 september), maar ik raak inmiddels enigszins ongeduldig. :P Schijnt ook wel een grote store te worden. Met een beetje geluk lijkt het op
Expanded Leicester Square store waarbij er het e.e.a. te zien is naast vele dozen Lego.
SnoeiKoei schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:42:
[...]

Hoe eerder je solliciteert, hoe eerder die winkel open kan :P
Zou het nog leuk vinden ook. :+

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[Afbeelding][Afbeelding]
- amsterdam
- leidsendam
- scheveningen
- utrecht
+ denhaag

wie had dat 2-3jr geleden voorspeld? 4 officiele locaties :P (hing dat nu samne met vervallen van eoa overeenkomst van blokker?)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:20
Waarvan 3 in Zuid-Holland, 1 in Noord-Holland en 1 in Utrecht. Ik vraag me af of er een Lego store buiten de randstad gaat komen?

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 16:37
@ShadLink Je was me nét voor! :p

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:52
The Eagle schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:52:
Net terug van het Railway Brick museum (Leut, BE, net over de grens bij Stein). Een korte impressie....
Ziet er goed uit. Die Nederlandse treinen zijn die zelf gemaakt of is daar ooit een set van geweest. Erg leuk om te zien namelijk!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Volgens mij was er sprake/geruchten van een Lego store in Eindhoven. Maar het is al geruime tijd stil.

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:42
zonoskar schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:06:
Volgens mij was er sprake/geruchten van een Lego store in Eindhoven. Maar het is al geruime tijd stil.
LEGO zou interesse hebben getoond om een winkel te openen in Eindhoven, maar er is geen groot genoeg pand op een goede locatie beschikbaar. Dus zo lang er niks vrijkomt, zal het daar bij blijven.

(https://www.ed.nl/eindhov...ger-door-corona~ad6888e5/)

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-09 23:54
Tc99m schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:47:
[...]

LEGO zou interesse hebben getoond om een winkel te openen in Eindhoven, maar er is geen groot genoeg pand op een goede locatie beschikbaar. Dus zo lang er niks vrijkomt, zal het daar bij blijven.

Dan bouwen ze er toch eentje zelf :D

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 18:09

C11

Klopt! Met wat VIP punten inruilen was deze heel goedkoop voor me.
Ik vind het vooral leuk dat je ook kan kiezen om 2 bomen ervan te maken. Die zullen goed staan in mijn stad tijdens de wintermaanden 8)

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:09

[Afbeelding][Afbeelding]
Voor zover ik heb begrepen gaat deze uitgesteld in oktober open ivm vergunningen. Het gaat namelijk om een monumentaal pand waar andere regels voor gelden. Helaas zit er voor een Hagenees een schild met andreaskruisen op de gevel :X

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 17:47

himlims_ schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:23:
[...]

individuele blokjes zijn niet genummerd/gerelateerd aan specifieke set.

MAAR .. er zijn hier wel redelijk wat starwars fans, ik zou zeggen deel een aantal fotos. Zeker dat er bepaalde blokjes tussen zitten waarvan de SW fans denken te weten welke set het (mogelijk) zou zijn.
Ik heb toch echt een aantal oude sets van vroeger bij elkaar kunnen vinden door naar de partnummers op de blokjes te kijken. Die stonden (neem aan nog steeds? Niet thuis, dus kan het niet checken) ergens in de onderkant van het steentje gedrukt, heel klein.

Als je wat bijzondere blokjes pakt en dat nummer in de website van bijvoorbeeld bricklink gooit, dan krijg je alle sets te zien die geindexeerd zijn waar dat steentje in zit. En dan is het zoeken welke set het dan is.

In mijn geval kon ik aan de hand van de gevonden sets en mijn herinneringen wel achterhalen welke set het moest zijn. Daarna partlist downloaden en compleet maken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door DaLass op 01-09-2022 14:09 ]

Mijn advertenties op V&A

• The Eagle
  • Laatst online: 12:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tc99m schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:47:
[...]

Volgens mij staat de halve Heuvelgalerie nog leeg, maar ongetwijfeld te duur en te weinig aanloop, want ook voor de rest van de middenstand niet interessant :p

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• neanderthaler
  • Laatst online: 26-09 20:09

neanderthaler

Are friends electric?

DaLass schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:08:
[...]

[...]

Ik heb toch echt een aantal oude sets van vroeger bij elkaar kunnen vinden door naar de partnummers op de blokjes te kijken. Die stonden (neem aan nog steeds? Niet thuis, dus kan het niet checken) ergens in de onderkant van het steentje gedrukt, heel klein.

Als je wat bijzondere blokjes pakt en dat nummer in de website van bijvoorbeeld bricklink gooit, dan krijg je alle sets te zien die geindexeerd zijn waar dat steentje in zit. En dan is het zoeken welke set het dan is.

In mijn geval kon ik aan de hand van de gevonden sets en mijn herinneringen wel achterhalen welke set het moest zijn. Daarna partlist downloaden en compleet maken. :)
Dat lijkt me sterk. Het Lego-logo staat wel (bijna) overal in, maar een partnummer is me nooit opgevallen.

• Wom
  • Laatst online: 08:11

Wom

Voor de Belgische Tweakers: mogelijk iets dichter bij huis een Legoland-pretpark!

Opening Legoland-pretpark in Charleroi voorzien in 2027, "meer dan 1.000 nieuwe jobs"

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Dat is voor de Nederlandse Tweakers ook een heel stuk dichterbij dan de ander pretparken!
Pagina: 1 ... 224 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .