Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 225 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.546 views

Onderwerpen

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 13:14

Oxigeon

En zo is dat!

neanderthaler schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:18:
[...]

Dat lijkt me sterk. Het Lego-logo staat wel (bijna) overal in, maar een partnummer is me nooit opgevallen.
Hier ook een tijdje een Bricklink shop gehad. Kocht zelf sets en pleurde deze online. Nu met 2 kids ben ik uit dat wereldje gestapt.

Als ik bricks kreeg was het gewoon even ene kwestie van het steentje bekijken etc. In de meeste steentjes staat inderdaad een nummer gemept wat overeen komt met een part. Uiteraard op de onderkant. Het lego logo staat vaak aan de bovenkant op een steentje

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 17:47
[...]

Dat lijkt me sterk. Het Lego-logo staat wel (bijna) overal in, maar een partnummer is me nooit opgevallen.
Dus omdat jij het nooit gezien hebt, is mijn verhaal discutabel? ;)
Ik zal vanavond wel ff bewijs leveren. :)

Mijn advertenties op V&A

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 15:51

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Even een Lego onderdeel gepakt uit de parts-bin. (zit natuurlijk weer een kattenhaar op).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JEBDSvSLZJ__kQamk5lwR4AqhVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UKzbRMsxEa1hv0ZDSyzEU30.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 01-09-2022 16:59 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Roy vd M.
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03-2023
De onderdeelnummers staan in de meeste moderne Lego-steentjes. In de matrijzen van bijv. onderdeeltjes uit de jaren '70 staan meestal de matrijs- en positienummers gestempeld, nooit de onderdeelnummers. Misschien om die reden de verwarring.

Mijn MOC's op Rebrickable

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:07

FeaR

In GoT we trust

Bardu schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:04:
[...]
Ik heb hem meteen besteld toen hij beschikbaar kwam en gebouwd. Toevallig gisteren uit elkaar gehaald. Hij heeft de laatste maanden als kubus gestaan. Je merkt helemaal niets aan de elastiekjes. Klapte ook nog net zo makkelijk open en dicht als toen hij net was gebouwd.
Nu zijn de nieuwe witte ronde elastiekjes een stuk beter dan de zwarte elastiekjes die hoekig waren. Die Star Wars modellen heb ik ook ergens, maar als ik die weer wil bouwen zal ik een alternatief voor die elastiekjes moeten zoeken, want net als bij jou waren die na een tijdje broos.
Goed om te weten. Ik heb met de nieuwe, ronde, elastiekjes ook nog geen problemen gehad maar ik heb alle modellen puur als display staan dus als elastiekjes vergaan merk ik dat niet. Plus, bij Mario viel het op dat de elastiekjes echt behoorlijk strak zitten. Strakker dan bij de Technic modellen die ik met elastiekjes heb.

Eens zien of ik mezelf in kan houden vanavond om niet af te bouwen. Al kan ik morgen bij de Intertoys de LEGO Creator Expert Creator NASA Space Shuttle Discovery (10283) halen voor de oude actieprijs van €134,99 dus ik kan van het weekend direct verder bouwen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 13:14

Oxigeon

En zo is dat!

zonoskar schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:59:
[...]

Even een Lego onderdeel gepakt uit de parts-bin. (zit natuurlijk weer een kattenhaar op).
[Afbeelding]
Inderdaad en als je het nummer invult op bricklink kom je bij het volgende uit. Het juiste onderdeel dus. Alleen dan nog de kleur selecteren en je ziet in welke sets die zit.
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=99773#T=P

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:53

QuattroNL

It is I.

Iemand nog interesse in 5 Intertoys zegels? Ik heb ze over en nieuwe krijg je niet meer per vandaag.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:28

L23

QuattroNL schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:44:
Iemand nog interesse in 5 Intertoys zegels? Ik heb ze over en nieuwe krijg je niet meer per vandaag.
Volgens mij heeft dat ook geen zin meer? "De actie is geldig van 01-06-2022 t/m 31-08-2022.
De volle spaarkaarten kunnen ingeleverd worden bij alle Intertoys winkels." Maar wellicht lees ik het verkeerd.

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

L23 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:50:
[...]
Volgens mij heeft dat ook geen zin meer? "De actie is geldig van 01-06-2022 t/m 31-08-2022.
De volle spaarkaarten kunnen ingeleverd worden bij alle Intertoys winkels." Maar wellicht lees ik het verkeerd.
T/m gister kon je zegels krijgen. Volle spaarkaarten kan je t/m de 18e inleveren.

[ Voor 5% gewijzigd door QuattroNL op 01-09-2022 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Laatst online: 25-09 15:23

Sméagol

Master of Mayhem

Volgens mij kan je de kortingsbonnen tot de 18de inleveren, niet de spaarkaart (maar ik ga ook proberen iemand lief aan te kijken).

Make lovecraft not warcraft.

• L23

L23

QuattroNL schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:52:
[...]

T/m gister kon je zegels krijgen. Volle spaarkaarten kan je tot de 18e inleveren (staat me zo bij, heb geen spaarkaart meer).
Zoals ik het begrijp kan je de Lego kortingsbon die je tijdens de actie verkregen hebt tot en met 18 september verzilveren. Maar dat het niet meer mogelijk is om nu nog die kortingsbon of gratis Lego set op te halen, want de actie was tot en met 31 augustus.

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

L23 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:55:
[...]
Zoals ik het begrijp kan je de Lego kortingsbon die je tijdens de actie verkregen hebt tot en met 18 september verzilveren. Maar dat het niet meer mogelijk is om nu nog die kortingsbon of gratis Lego set op te halen, want de actie was tot en met 31 augustus.
Zo is het idd ook te lezen :|
Dan is het me idd wat onduidelijk.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 21:33

LocoShady

blaap..

M’n vlaggen zijn binnen met heel veel dank aan BrickPrint (top service!) dus even een test setup gemaakt voor m’n idee :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rl8h5p3d4C-7kfK9HGgFwzhD6Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w794iK6cMZzhJJDfLWPPsn90.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Wat mij opvalt is dat Intertoys schijnbaar alle prijsverhogingen tegelijk met Lego op de website aanpaste. Bijvoorbeeld, de Millennium Falcon was in de aanbieding en stond op 1 september meteen op 850 euro (=50 euro prijsstijging Lego-adviesprijs meteen verdisconteerd).

Maar de Mercedes-Benz Zetros, die volgens de geruchten van 300 euro naar 330 euro zou gaan, is op de site van Lego toch op 300 euro blijven staan. Intertoys heeft 'm echter op 330 euro gezet.

Misschien een leuk weetje voor de detailneuzen. In elk geval brengt het mij tot de vraag, of er nog een ronde prijsverhogingen aan zit te komen, dan wel dat het gerucht niet blijkt te kloppen (maar Intertoys baseert zich toch niet op een gerucht), dan wel dat Lego z'n voornemen om deze set duurder te maken heeft ingeslikt.

[ Voor 23% gewijzigd door Roy vd M. op 02-09-2022 00:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 20:09

neanderthaler

Are friends electric?

DaLass schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:35:
[...]

Dus omdat jij het nooit gezien hebt, is mijn verhaal discutabel? ;)
Ik zal vanavond wel ff bewijs leveren. :)
Mijn excuses, je lijkt gelijk te hebben.

Ik ben al door anderen op mijn nummer gezet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ik lees de berichten over Intertoys en ik wil de mensen die me een PM gestuurd hebben mbt de Intertoys kortingsbon in ieder geval bedanken. Ik zag toch wat complicaties en gedreven door die gevreesde prijsverhoging heb ik uiteindelijk een ander plan getrokken :) Iets anders gekocht bij een andere winkel, wat bij nader inzien ook de beste beslissing was gelet op prijs en verwachte EOL :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaLass
neanderthaler schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:23:
[...]

Mijn excuses, je lijkt gelijk te hebben.

Ik ben al door anderen op mijn nummer gezet ;)
Ik was echt net bezig met "bewijs" verzamelen, dus die klap ik er dan toch nog ff in.

Ik had het volgende onderdeel, wist dat het bij een trailer set hoorde, maar had niet meer scherp welke. Boekjes was ik vroeger niet zo zuinig op.. :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSkEesfZhjzQKgRtza-_X-8O5LU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WZObWTZXrWm1xSDuyWEllRK.jpg?f=fotoalbum_large

Inzoomen op de onderkant toont het partnummer, in deze: 30184 (links bovenaan).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyjSuyaIJ2N2MweVroK7aTH9Wv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22UhJa8Vyolxe8a5cUWuAg09.jpg?f=fotoalbum_large

Daarmee kwam ik op het volgende resultaat, waarbij blijkt dat het part in 8 sets voorkwam, in verschillende kleuren.
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=30184#T=C

De set in kwestie bleek de helicopter transport te zijn. :)
https://www.bricklink.com...item.page?S=6328-1#T=S&O={%22iconly%22:0}

Ik had niet alle steentjes meer, dus hij is (nog) niet helemaal origineel, maar komt aardig in de buurt. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4ByGtP2gd-rm_nh1Pe7JoHSfy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TafWdzfRebsNiGkRjgH8qIWk.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUlTUpxmZUwe_QIuXYtyrmcLWsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TEFVMJlnwh96n3LYwdMhXiN.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43BFqEzfMOYg8yAi1GxYyhvieus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuyScpueZCovYdLybhlSdWGJ.jpg?f=fotoalbum_large
Resultaat voor part 64711:
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=64711#T=C

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Laatst online: 26-09 20:09

neanderthaler

Are friends electric?

DaLass schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:34:
[...]

Ik was echt net bezig met "bewijs" verzamelen, dus die klap ik er dan toch nog ff in.

Ik had het volgende onderdeel, wist dat het bij een trailer set hoorde, maar had niet meer scherp welke. Boekjes was ik vroeger niet zo zuinig op.. :X
[Afbeelding]

Inzoomen op de onderkant toont het partnummer, in deze: 30184 (links bovenaan).
[Afbeelding]

Daarmee kwam ik op het volgende resultaat, waarbij blijkt dat het part in 8 sets voorkwam, in verschillende kleuren.
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=30184#T=C

De set in kwestie bleek de helicopter transport te zijn. :)
https://www.bricklink.com...item.page?S=6328-1#T=S&O={%22iconly%22:0}

Ik had niet alle steentjes meer, dus hij is (nog) niet helemaal origineel, maar komt aardig in de buurt. :)
[Afbeelding]

Nog een voorbeeldje:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Resultaat voor part 64711:
https://www.bricklink.com...alogitem.page?P=64711#T=C
Ik heb weer wat interessants geleerd vandaag, dankjewel daarvoor :)

Vanmiddag maar even langs de Action of Kruidvat voor zo'n elcheapo leesbril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

neanderthaler schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:37:
[...]

Je telefoon helpt hierin ook. Detailfoto maken en dan uitzoomen, eventueel op je laptop/desktop (dus feitelijk wat @DaLass deed met z'n foto's).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
neanderthaler schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:37:
[...]

Graag gedaan. Daarom heb ik het ook even gedeeld, want er zijn er misschien meer die dit niet wisten. :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 16:02
FeaR schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:58:
Ik ben bezig met Super Mario 64-vraagtekenblok (71395), super build! Ik moet mezelf echt inhouden niet in één keer door te bouwen waar ik met de vorige set die ik bouwnde, Volkswagen T2 Kampeerbus (10279), mezelf juist moest pushen te gaan bouwen om het model maar af te krijgen. Geen idee waar het verschil zit. Herkenbaarheid? De micro scale?

Enfin, vraagje aan degenen die ook Super Mario 64-vraagtekenblok hebben staan: hoe heb je deze staan als display model? Ingeklapt (dus als kubus) of uitgeklapt (dus met de werelden zichtbaar) en dan vooral, hoe houden de elastiekjes zich? Ingeklapt staat er best wat stress op de elastiekjes en vraag me oprecht af hoe lang die het gaan uithouden. Het zal niet het eerste model van Lego zijn waar de elastiekjes broos worden en breken. Al zal de Super Mario 64-vraagtekenblok niet opeens uit elkaar vallen daardoor. Dat deed mijn Battle Droid (8001) wel. Elastiekjes knapten waardoor het model niet meer onder spanning stond en van de plank viel. Natuurlijk midden in de nacht waardoor je subtiel wakker wordt :P
Zelf heb ik deze opengeklapt ter display staan (naast de bonsai). Maar naar mijn weten zitten er reserve elastiekjes bij (bij die van mij wel in ieder geval).

Zelf gisteren van Amazon het treinstation (60335) binnen gekregen. Nu was die in een flashsale heel goedkoop, maar de doos is echt belachelijk beschadigd. Ik mocht retourneren en geld terug, maar de prijs was op dat moment de laagste prijs ooit. Advies van Amazon: wacht tot deze weer op voorraad is, contact ons en dan gaan we ruilen 8)7

Dit is de doos in kwestie:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2F_JpQQYEUfRXeSV79BEujWY5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTxK5EqxyVeB1zQW4b7jZJwE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door sarlo op 02-09-2022 10:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sarlo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:26:
[...]
Maar naar mijn weten zitten er reserve elastiekjes bij (bij die van mij wel in ieder geval).
Reserve elastiekjes ben ik nog niet tegen gekomen. Wel aanzienlijk veel reserve onderdelen in het algemeen.
FeaR schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:50:
[...]
Al kan ik morgen bij de Intertoys de LEGO Creator Expert Creator NASA Space Shuttle Discovery (10283) halen voor de oude actieprijs van €134,99...
En zo geschiedde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZ9FTPLGMCc9A-RnRJzPWi2WqRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/apGD89YwcBX2t1mPScGM5tix.jpg?f=fotoalbum_large

Voelt toch goed deze nog voor 134,99 gekocht te kunnen hebben, zeker als je de huidige prijzen ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TJ89
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
sarlo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:26:
[...]

Zelf heb ik deze opengeklapt ter display staan (naast de bonsai). Maar naar mijn weten zitten er reserve elastiekjes bij (bij die van mij wel in ieder geval).

Zelf gisteren van Amazon het treinstation (60335) binnen gekregen. Nu was die in een flashsale heel goedkoop, maar de doos is echt belachelijk beschadigd. Ik mocht retourneren en geld terug, maar de prijs was op dat moment de laagste prijs ooit. Advies van Amazon: wacht tot deze weer op voorraad is, contact ons en dan gaan we ruilen 8)7

Dit is de doos in kwestie:[Afbeelding]
Waarom al die moeite doen als de inhoud nog gewoon goed is? Die doos gooi je nadien toch weg….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:14

CyBeRSPiN

sinds 2001

@FeaR goeie keus. Die Shuttle vond ik een leuke build en is ook een hele mooie display set.

@TJ89 sommige hier zijn verzamelaars of willen de set na het bouwen weer in kunnen pakken om door te verkopen, een beschadigde doos drukt de waarde dan aanzienlijk.

[ Voor 47% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-09-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:35:
@FeaR goeie keus. Die Shuttle vond ik een leuke build en is ook een hele mooie display set.
Thnx :)
Ik heb de Saturn V en de maanlander ook. In deze serie zou ik het IS dan eigenlijk ook moeten halen maar alleen een set kopen om een serie compleet te hebben ben ik mee gestopt.

Nu rustig wachten tot de Technic Ferrari (1:8) in de sale gaat om die reeks wel compleet te hebben. Enige andere sets op de wish list zijn Vincent van Gogh - De sterrennacht (21333) en De machtige Bowser (71411).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
TJ89 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:35:
[...]

Waarom al die moeite doen als de inhoud nog gewoon goed is? Die doos gooi je nadien toch weg….
Ik bewaar inderdaad de dozen van de sets voor het geval ik een set wil verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 14:05
sarlo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:48:
[...]

Ik bewaar inderdaad de dozen van de sets voor het geval ik een set wil verkopen.
Dat doe ik ook, ik maak ze (voorzichtig) open en de dozen heb ik allemaal nog, is toch mooier verkopen vind ik, ipv een setje met 'lego zakjes'. Of gewoon een bak met lego :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zo'n City Lego doos is niet echt een verzamelobject, dus die doos zou ik ook weggooien. Ik kan me niet voorstellen dat je 10 euro meer krijgt voor die set met een doos.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 18:39
FeaR schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:38:
Ik heb de Saturn V en de maanlander ook. In deze serie zou ik het IS dan eigenlijk ook moeten halen maar alleen een set kopen om een serie compleet te hebben ben ik mee gestopt.
Precies dezelfde overweging voor mij. Ik had eerst de Saturn V en de Maanlander. De ISS trok me als set dan weer voor geen meter. En toen kwam de Space Shuttle. Die heb ik dan wel weer gekocht en gebouwd. Drie hele mooie NASA sets samen, en dan heb ik de Ideas set Women of NASA (21312) er ook nog bij. :) Maar de ISS hoeft voor mij gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 08:44
FeaR schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:38:
[...]

Check, check en... check. Om maar te zeggen dat ik me in dezelfde situatie bevind, en om dezelfde reden heb ik de ISS set nog niet gekocht.

*edit* en ook wat @Haay hier zegt vlak boven mij, die kleinere NASA set heb ik ook staan :P

[ Voor 9% gewijzigd door Kapoen op 02-09-2022 11:48 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 16:37
Zonde, de build schaal is klein. Maar eenmaal af is het wel een groot object en staat goed bij de apollo lander en space shuttle.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Kapoen schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:47:
[...]
*edit* en ook wat @Haay hier zegt vlak boven mij, die kleinere NASA set heb ik ook staan :P
Mooi! Dan mis ik twee sets voor deze serie. Twee er nog "moeten" kopen is too much dus ik houd het bij de genoemde (en aanwezige) drie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Kapoen schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:47:
[...]

Check, check en... check. Om maar te zeggen dat ik me in dezelfde situatie bevind, en om dezelfde reden heb ik de ISS set nog niet gekocht.

Ik heb juist Lego weer opgepakt een paar jaar terug met de ISS :P Maar dat was toen ook interessant vanwege de SpaceX Crew Dragon missie. Ik vind het wel een leuk model, maar de bouw vond ik niet zo bijzonder. De Saturn V heb ik ook en die vond ik wel tof om te bouwen. Verder hoef ik een serie niet compleet te hebben, ik koop gewoon wat ik leuk vind. maar vraag me dan ook af wanneer je het compleet noemt. Er is ook nog de LEGO 21104 NASA Mars Science Laboratory Curiosity Rover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sarlo
zonoskar schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:16:
Zo'n City Lego doos is niet echt een verzamelobject, dus die doos zou ik ook weggooien. Ik kan me niet voorstellen dat je 10 euro meer krijgt voor die set met een doos.
Het gaat mij niet om de meerwaarde of exclusiviteit, maar om de compleetheid van de set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 14:05
sarlo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:08:
[...]

Het gaat mij niet om de meerwaarde of exclusiviteit, maar om de compleetheid van de set :)
Ik vind het zelf ook 'leuker' kopen met een doos erbij, betaal er dan niet meer voor ofzo (of vraag er niet meer voor), maar houd de spullen het liefst compleet.
Laat ik het zo zeggen, is er een bak/ zak en boekje, of eentje zelfde mét doos, kies ik voor de laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:30
sarlo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:08:
[...]

Compleetheid als in steentjes etc? Dat zit denk ik wel snor, alle steentjes zitten in zakjes en niet los in de doos dus die vallen er niet makkelijk uit. Hooguit stickervel of hele grote onderdelen zitten soms los, maar ook die zitten meestal in een zakje.

Ik zou zeggen steek een kaarsje aan voor de overleden doos, neem een minuut stilte in acht, en daarna lekker bouwen :9 Als er iets ontbreekt kan je het gratis na laten leveren door Lego, en heb je het binnen 10 dagen in huis, wat mij sneller lijkt dan wachten tot de winkel nieuwe voorraad heeft.

Maarja ik verkoop Lego niet, immers ik koop alleen wat ik écht wil hebben en ook houden, dus ik heb sowieso een rare verstandhouding met m'n dozen. (ik bewaar ze, zwerven maanden rond, en uiteindelijk uit frustratie gooi ik ze toch weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zonoskar schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:16:
Dat ligt uiteraard aan de set, maar reken maar dat een set in mooie originele doos meer waard is dan een zakje steentjes met een paar blaadjes wat ooit het instructieboekje was ;)
Voor doorsnee setjes valt het verschil uiteraard mee, maar kijk eens naar het verschil hier: https://www.bricklink.com...wn%5D%5BAirport%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}
Eerste die ik met doos zie zit ca 200 euro boven die zonder de doos :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:11:
[...]

Dat ligt uiteraard aan de set, maar reken maar dat een set in mooie originele doos meer waard is dan een zakje steentjes met een paar blaadjes wat ooit het instructieboekje was ;)
Voor doorsnee setjes valt het verschil uiteraard mee, maar kijk eens naar het verschil hier: https://www.bricklink.com...wn%5D%5BAirport%5D#T=S&O={%22iconly%22:0}
Eerste die ik met doos zie zit ca 200 euro boven die zonder de doos :)
Dan kies je ook een set uit :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Laatst online: 23:03

almightyarjen

When does the hurting stop?

Ik moet eerlijk toegeven, ik heb weinig met dozen, maar die 80's en 90's dozen hebben voor mij wel een bepaalde nostalgische waarde :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:35

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Heerlijk hoe de doos vs. niet doos elke keer terug komt maar toen ik erover begon moest ik maar stoppen want de discussie was al tig keer geweest :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:40
Xqlus1ve schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:24:
Heerlijk hoe de doos vs. niet doos elke keer terug komt maar toen ik erover begon moest ik maar stoppen want de discussie was al tig keer geweest :')
Laat we op de eerste pagina er een FAQ van maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:24:
Heerlijk inderdaad. Maar wie weet, het kan altijd zijn dat iemand eerst mening A had en vervolgens toch richting mening B of C groeit :)

Ik bewaar ze nog steeds. Als t een onbeduidend klein setje is of zo en/of de doos is beschadigd dan gaat ie wel weg. Van City, Friends, Elves en Creator 3-in-1 heb ik er al diverse weggedaan.

Van grotere sets of sets met ietwat specialere dozen (veelal ideas) bewaar ik vaker wel de doos, platgemaakt. Van Winter Village tot grotere Technic sets. Genoeg dozen die platgemaakt passen in een grote verzenddoos van LEGO S@H dus dat is allemaal super compact bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Afas schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:14:
[...]

Dan kies je ook een set uit :D
Weet ik, doe ik met opzet. Want niemand kon vermoeden dat die set zo gewild zou worden.
Ander goedkoper voorbeeld: de 10128 https://www.bricklink.com...tem.page?S=10128-1#T=S&O={%22iconly%22:0}
Scheelt 125 met of zonder doos.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:32:
[...]

Laat we op de eerste pagina er een FAQ van maken. :)
En de mensen het plezier afnemen om hun mening nogmaals te ventileren of nogmaals over hun eigen gedrag en werkwijze na te denken? :P

Zo vaak wordt de vraag ook niet gesteld. (Onbedoelde) Slow chat in het aanbiedingen topic komt 1000x vaker voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
almightyarjen schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:25:
Ik moet eerlijk toegeven, ik heb weinig met dozen, maar die 80's en 90's dozen hebben voor mij wel een bepaalde nostalgische waarde :Y
En juist die dozen heb ik niet meer omdat me dat blijkbaar (aanname) als kind weinig interesseerde :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roy vd M.
Ik vraag me af waarom er allemaal primair gekleurde steentjes in het midden van mijn alom grijze Lego-set zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 14:31

Soggney

Zeekomkommer

Roy vd M. schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:49:
Ik vraag me af waarom er allemaal primair gekleurde steentjes in het midden van mijn alom grijze Lego-set zitten.
Verscheidene redenen, maar o.a. is het gemakkelijker om instructies te maken in verschillende kleuren

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfbikes
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-01-2024
Vaak zijn deze steentjes goedkoper om te produceren. De gele 1x2 is bv. het meest gebruikte steentje, dus die zal veel meer geproduceerd worden en daarom veel goedkoper zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

The Eagle schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:39:
[...]

Weet ik, doe ik met opzet. Want niemand kon vermoeden dat die set zo gewild zou worden.
Ander goedkoper voorbeeld: de 10128 https://www.bricklink.com...tem.page?S=10128-1#T=S&O={%22iconly%22:0}
Scheelt 125 met of zonder doos.
Nee, het scheelt 125 NISB of 2de hands. Je weet niet wat het scheelt als je een 2de hands set (dus opgebouwd geweest) hebt met en zonder doos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:30
Bij mij ontbreekt er een steentje, komt dat vaker voor? :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:21

Eurionair

Senior Destructor

Dat hoor je wel vaker alhoewel het ook goed opletten blijft dat je niks achterlaat in het doorzichtig plastic zakje.

Kun je gewoon nabestellen bij Lego.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocoShady

LocoShady

blaap..

Weet iemand hoe ik kan achterhalen welk hoofd dit is? Ik kan hem vooralsnog niet vinden op bricklink..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWBZKp2x9Jpy8zoyZv-lZDI_ztw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iGomPhj6WKLOrmzbx0S95b71.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Zo'n vakantie naar Denemarken is geen goedkoop grapje als het vervolgens ook nog de aankoopwoede wat aanwakkert :+ Recentelijk naar Legoland en Lego House te Billund geweest. Ik zal het alleen niet zo snel en makkelijk nadoen om er zo'n leuk reisverslag van te maken zoals @ingmar_loko pas geleden.

Ik had zelf niet de hoogste verwachtingen van Legoland en keek derhalve voor mezelf vooral uit naar Lego House. Legoland maakte echter een hele goede indruk 8) Op wat verkleurde steentjes na zag het park er verder redelijk netjes uit, het personeel was zeer vriendelijk en over de attracties eigenlijk niks te klagen. Leuke en verrassende attracties; alleen een attractie zoals de oude 'cannibal' kookpotten viel echt uit de toon qua ondermaatse aankleding. Zowel voor de oudste als de jongste in ons gezien viel er genoeg te beleven en de wachttijden stelden echt niks voor. Meerdere dagen goed vermaakt.

Lego House overtrof kortgezegd m'n verwachtingen. Ik had echt wel verwacht dat ik er m'n tijd goed kon besteden, maar niet gedacht dat er zoveel uren voorbij zouden vliegen. Ook de jongste, met een kortere concentratieboog, bleef maar bezig; vooruit, hopte wel van het ene naar het andere en weer terug :P Nu wil ik thuis echter ook eens wat gaan 'rotzooien' met stop-motion :+ Ik was wel enigszins verrast dat Lego House zó dicht bij Legoland ligt; gewoon loopafstand :)

Qua inkopen hebben we het redelijk bescheiden gehouden. Aangezien de prijzen in Legoland hoger liggen, hebben we ons daar beperkt tot een paar (exclusieve) souvenirs, zoals een sleutelhanger, exclusief setje en wat minifiguren. En vooruit, de kinderen mochten voor een aantal DK ook wat leuks uitzoeken... daar kom je niet onderuit ;)

Bij Lego House ging de aandacht qua shop vooral uit naar exclusieve sets. Nog bedankt @Cardinal _/-\o_ Ik had niet gedacht dat 21037 (Lego House) nog verkrijgbaar zou zijn; later op de dag was hij al niet meer voorradig :P We hadden nog gekeken voor 40501 (The Wooden Duck) maar deze zou pas medio September weer voorradig komen... op z'n vroegst, voor wie z'n zinnen erop gezet heeft :/ De 40502 (Brick Molding machine) hadden ze nog wel, maar deze vonden we niet interessant. De 40503 (Dagyny Holm Master Builder) vonden we daarentegen dan wel weer leuk; vooral nadat we hem gebouwd zagen.

Maar zoals gezegd... aankoopwoede wat aangewakkerd :) Dat LEGO de prijzen dan ook nog gaat verhogen en niemand een idee heeft hoe snel de retail winkels daarin gaan volgen 'helpt' enorm mee :*) In huize Gim gaat o.a. sinds lange tijd weer eens een modulair gebouw gebouwd worden oOo

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 02-09-2022 20:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23

L23

Dat vraag je jezelf elke twee weken af? Laatst vroeg je het ook al bij de Milenium Falcon :p
Welke grijze set ben je nu aan het bouwen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 13:58
LocoShady schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:14:
Weet iemand hoe ik kan achterhalen welk hoofd dit is? Ik kan hem vooralsnog niet vinden op bricklink..[Afbeelding]
Dit is Kim Jong-Un! Wat ik zo even zie...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy vd M.
L23 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:23:
[...]

Dat vraag je jezelf elke twee weken af? Laatst vroeg je het ook al bij de Milenium Falcon :p
Welke grijze set ben je nu aan het bouwen?
Ok laat ik het iets minder als insider joke brengen… ik denk dat in dit topic echt behoefte bestaat aan een FAQ, zoals Meesje eerder vandaag opmerkte. Er zijn steeds terugkomende discussies die steeds hetzelfde verlopen en waar steeds dezelfde argumenten worden genoemd. Waarom niet een FAQ maken waarin de bekende aspecten worden uiteengezet… zoals de ‘doos bewaren of niet’, ‘ontbrekend steentje en dan?’, ‘welk Ikea-meubel kan ik het beste aanschaffen als Lego-display’… en dus ook ‘wat en waarom is kleurenkots’.

Het is maar een idee met, toegegeven, voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Roy vd M. schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:50:
[...]

Ok laat ik het iets minder als insider joke brengen… ik denk dat in dit topic echt behoefte bestaat aan een FAQ, zoals Meesje eerder vandaag opmerkte. Er zijn steeds terugkomende discussies die steeds hetzelfde verlopen en waar steeds dezelfde argumenten worden genoemd. Waarom niet een FAQ maken waarin de bekende aspecten worden uiteengezet… zoals de ‘doos bewaren of niet’, ‘ontbrekend steentje en dan?’, ‘welk Ikea-meubel kan ik het beste aanschaffen als Lego-display’… en dus ook ‘wat en waarom is kleurenkots’.

Ja dat valt me ook op. Vandaag ook weer discussies over de doos bewaren of niet :P

FAQ vind ik een goed idee en zou dan in de Topic start kunnen. Dat zal enigszins helpen, alleen leest niet iedereen dat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
L23 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:28:
[...]

Dat zal enigszins helpen, alleen leest niet iedereen dat...
Dat hoeft ook niet per se, maar er zou vaak naar verwezen kunnen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
[...]

En vergeet niet:

Q “wat is dit nog waard?”
A “Kijk voor een indicatie even op marktplaats en bricklink. Indien je er wat sneller van af wil, ga wat lager in prijs zitten en indien je de tijd hebt, hanteer een soortgelijke prijs.”

Q “hoe/waar kan ik het beste mijn sets verkopen”
A “marktplaats, bricklink, tweakers V&A, ebay, Vinted”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:37:
[...]

En vergeet niet:

A “Kijk voor een indicatie even op marktplaats en bricklink. Indien je er wat sneller van af wil, ga wat lager in prijs zitten en indien je de tijd hebt, hanteer een soortgelijke prijs.”

en iets over welke opslagdoos, want die blijft ook maar terugkomen

[ Voor 64% gewijzigd door 42erik op 02-09-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

vooral mooi om te zien dat er mensen serieus op ingaan _O- oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy vd M.
42erik schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:50:
[...]

Ja dat is echt super lief, mensen willen echt helpen in dit topic en wanneer ik dan vanmiddag die goedbedoelde reacties las kreeg ik een beetje spijt van het grapje… maar ik word echt een beetje cynisch van steeds diezelfde dingen die gezegd worden. (Maar excuus aan degenen die me serieus antwoordden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

42erik schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:50:
[...]

Oi, niet stiekem je post editten waarin je juist dat deed he ;)

En ja, ik pakte een van de meer zeldzame sets. Dozen weggooien is van alle tijden. My point being: niemand kan in de toekomst kijken, en dus weet je ook niet of het het waard kan zijn. Maar iets van enige waarde is nog altijd meer dan niks :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
[...]

Eigenlijk is dit topic sowieso wel toe aan een nieuw deeltje maar ik zit helaas wat krap in de tijd.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

LocoShady schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:14:
Weet iemand hoe ik kan achterhalen welk hoofd dit is? Ik kan hem vooralsnog niet vinden op bricklink..[Afbeelding]
Ik kreeg een beetje Leonard uit The Big Bang Theory vibes maar die set heeft geen gele mini figures.

Is het wel origineel Lego? Google geeft me custom minifigure head die wel lijkt. Site wijst naar Firestar Toys. Daar kijkende blijkt het "Custom Mini Figure Heads - Grin With Glasses" te zijn. Hier bijvoorbeeld in Medium Dark Flesh maar in het geel lijkt deze niet op voorraad.

Edit:
Deze lijkt er nog het meest op. Of deze....

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 03-09-2022 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady

LocoShady

blaap..

FeaR schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 01:53:
[...]

Ik kreeg een beetje Leonard uit The Big Bang Theory vibes maar die set heeft geen gele mini figures.

Is het wel origineel Lego? Google geeft me custom minifigure head die wel lijkt. Site wijst naar Firestar Toys. Daar kijkende blijkt het "Custom Mini Figure Heads - Grin With Glasses" te zijn. Hier bijvoorbeeld in Medium Dark Flesh maar in het geel lijkt deze niet op voorraad.

Edit:
Deze lijkt er nog het meest op. Of deze....
Oh wow goed gevonden! Gevonden via image search? Hmm dan moet ik er nog even over nadenken. Ik vind het juist wel een uitdaging om alle figures van origineel Lego samen te stellen. Ik ben inderdaad bezig met Kim Jong-Un, waarbij als ik alternatieven zou gebruiken er nog wel betere opties waren.. even verder zoeken naar geschikte Lego alternatieven maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:37:
[...]

En vergeet niet:

Ik reageerde op je eerdere post met een grapje, maar het idee van een FAQ is niet verkeerd. Als men waarom daarom na het lezen van de FAQ nog steeds argumenten heeft voor een discussie dan kan dat natuurlijk, maar dan is het gros in ieder geval al beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jep. Kreeg hem met kreten als "lego minifig head glasses" niet gevonden. Met de term "custom" er achter kwam de juiste naar boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Gim schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:32:
[...]

Ik reageerde op je eerdere post met een grapje, maar het idee van een FAQ is niet verkeerd. Als men waarom daarom na het lezen van de FAQ nog steeds argumenten heeft voor een discussie dan kan dat natuurlijk, maar dan is het gros in ieder geval al beantwoord :)
Had ik zo ook geïnterpreteerd. Hetzelfde met de kleuren opmerking van @Roy vd M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMilena
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-03 09:39
Versaevel schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:44:
[...]

Voor zover ik heb begrepen gaat deze uitgesteld in oktober open ivm vergunningen. Het gaat namelijk om een monumentaal pand waar andere regels voor gelden. Helaas zit er voor een Hagenees een schild met andreaskruisen op de gevel :X
Oh dat zou het verklaren! Bedankt d:)b
Nu maar hopen dat het daadwerkelijk oktober wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
0108daniel schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:49:
Ik ben inmiddels aan de bouw bezig van de Notre Dame.
Deze heeft ruim 63.000 steentjes.
Moet ik een apart topic maken waar ik de progressie laat zien?
Misschien heb ik 't gemist, maar heb je nog foto's van dit monster? Ben benieuwd hoe de bouw geweest is en natuurlijk het eindresultaat!

En wat er van je vingers over is...

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Cass Casey iemand anders heeft deze ook gebouwd: Marcel19710401 in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 13:58
0108daniel schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:49:
Ik ben inmiddels aan de bouw bezig van de Notre Dame.
Deze heeft ruim 63.000 steentjes.
Moet ik een apart topic maken waar ik de progressie laat zien?
Hier nog mee bezig? En dit is een moc? Want ik zie iets staan als pakket maar dat zou 3k kosten?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Thanks. Wat een indrukwekkend ding zeg. Binnenkant ziet er niet uit, maar de buitenkant is geweldig.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Grappig inderdaad dat de dozen discussie weer voorbij komt, nu ik vanmiddag eindelijk een pakketje van bol.com hebben binnen gekregen (houden zij ooit aan de belofte vandaag voor... besteld, morgen in huis). Zit er een enorm gat in de Lego doos, niet in de omdoos die bol.com gebruikt heet voor verzending. Ik heb gelijk retour aangevraagd. Spul is door genoeg, dan mag ik verwachten dat het netjes geleverd wordt en ja, hier worden de dozen van de speciale en 18+ sets netjes bewaard. :)

Overigens is dit niet de eerste keer bij bol.com, ook al eens een Lego set binnen gehad, welke gehaal geplat was, waarbij de omdoos geen schade had. :|

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 03-09-2022 19:52 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
@_Dune_ Ik kreeg afgelopen week van Bol.com nog een Mustang binnen (104 euro, besteld met het oog op de prijsstijgingen)… bleek die verzonden te zijn in een te kleine (!!) kartonnen doos. Dus de Lego-doos zat in een verzenddoos geperst die ongeveer 2 cm te krap was. Door een wonder is de doos nauwelijks beschadigd geraakt… inderdaad is de bezorging van Bol niet meer wat ‘ie geweest is.

Ik denk dat je dezelfde kansen op een nette aflevering hebt als bij Amazon NL. Jammer is het en zonde als je de dozen in ere wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Roy vd M. schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:28:
@_Dune_ Ik kreeg afgelopen week van Bol.com nog een Mustang binnen (104 euro, besteld met het oog op de prijsstijgingen)… bleek die verzonden te zijn in een te kleine (!!) kartonnen doos. Dus de Lego-doos zat in een verzenddoos geperst die ongeveer 2 cm te krap was. Door een wonder is de doos nauwelijks beschadigd geraakt… inderdaad is de bezorging van Bol niet meer wat ‘ie geweest is.

Ik denk dat je dezelfde kansen op een nette aflevering hebt als bij Amazon NL. Jammer is het en zonde als je de dozen in ere wilt houden.
Of het label direct maar op de Lego doos…. Amazon staat daar om bekend, maar bol.com gaat daar ook in mee. Zoiets gaat bij mij direct retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:37:
[...]

Of het label direct maar op de Lego doos…. Amazon staat daar om bekend, maar bol.com gaat daar ook in mee. Zoiets gaat bij mij direct retour.
Ook als die doos verder heel is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy vd M.
Nog ter illustratie: hier de Lego-doos met erachter de verzenddoos.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52332118810_b0d77a8ab6_c.jpg

Zoals ik het aantrof:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52331930123_7c9fd9ca62_c.jpg

Gelukkig de situatie zoals door Meesje omschreven, ondanks talloze bestellingen bij Bol en Amazon, nog niet meegemaakt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mensen we hebben tegenwoordig het Het Grote Lego Dozen Topic - deel 1* graag voortaan daar over alles omtrent het karton, de omdoos, hoe te bewaren, hoe te klagen over schade etc posten ;)

grapje, dat topic is er niet, maar het is wel een groot onderwerp de laatste tijd :P

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-09-2022 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy vd M.
Praktisch idee @CyBeRSPiN :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:56:
Mensen we hebben tegenwoordig het Het Grote Lego Dozen Topic - deel 1 graag voortaan daar over alles omtrent het karton, de omdoos, hoe te bewaren, hoe te klagen over schade etc posten ;)
Geen idee waar dit topic verstopt is, kan toch op redelijk veel uithoeken komen van het forum als modderator, maar ik vind hem niet terug. Daarnaast lijkt met het voorstel van een FAQ helemaal niet gek.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 17:35
Tc99m schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:47:
[...]

LEGO zou interesse hebben getoond om een winkel te openen in Eindhoven, maar er is geen groot genoeg pand op een goede locatie beschikbaar. Dus zo lang er niks vrijkomt, zal het daar bij blijven.

(https://www.ed.nl/eindhov...ger-door-corona~ad6888e5/)
Ik heb gehoord dat ze wat problemen hebben met de vergunning, ze moesten namelijk alles in Duplo aanleveren 😉

(Sorry hoorde hem vandeweek op Radio Veronica, vond hem wel leuk dus dacht ik deel hem hier ook maar)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Roy vd M.
Hier een -geheel vrijblijvend- voorbeeld van hoe zo'n FAQ-vraag+antwoord eruit zou kunnen komen te zien. Elk antwoord zou door een vrijwilliger kunnen worden voorbereid, zoals ik hieronder dus als voorbeeld doe. Vervolgens zou het conceptantwoord hier in het topic als dartbord kunnen worden opgehangen en zou iedereen aanvullingen / opmerkingen kunnen plaatsen. Na afloop van die discussie, kan de definitieve tekst worden genoteerd en in de FAQ geplaatst.

Edit: toegegeven, het is flink wat tekst maar zelfs dan is het een compacte leeservaring, ten opzichte van wat men anders zal lezen verspreid over dertig posts (elke drie weken herhaald). Bovendien is de FAQ specifiek bedoeld voor iemand die specifiek geïnteresseerd is in het geformuleerde antwoord, dus is het denk ik niet erg wanneer dat antwoord enige lengte heeft.

IS HET RAADZAAM DE KARTONNEN LEGO-DOOS TE BEWAREN?

Hierover verschillen de meningen. Het korte antwoord: een doos bewaren kan gunstig zijn voor de waarde van je set. Anderzijds, kost het bewaren veel opslagruimte.

Dan het langere antwoord.

Wel bewaren?
  • Door de doos te bewaren, houd je het product zo compleet mogelijk. Sets die bij verzamelaars in trek (zullen) zijn, zijn meer waard als de doos erbij zit. Voor verkoop op Marktplaats is dit dus een pre. Op lange termijn zal hetzelfde kunnen gelden voor 'normale' Lego-setjes zoals City en Friends. Kijk maar naar jaren '80-setjes op Marktplaats, Bricklink of Ebay. Er zijn ook zeker dozen die niet of nauwelijks bijdragen aan de waarde, zoals assortimentsdozen. Aan de andere kant zijn er lege dozen van zeldzame sets die op Ebay veel geld opbrengen. Sommige verzamelaars beperken zich in hun zoektocht naar sets tot die waar de doos nog bij zit, dus als je je set later wil verkopen zou je de kring geïnteresseerden verkleinen door nu de doos weg te gooien.
  • Je kunt de lege doos gebruiken om de steentjes van de set in op te slaan wanneer je die hebt afgebroken. Anders dan veel transparante bewaarbakken, beschermt het karton het plastic tegen verkleuring.
  • Vooral wanneer een doos wat ouder/zeldzamer wordt, kan het leuk zijn de set op of bij de doos tentoon te stellen (zoals standaard gebeurt bij antieke Dinky Toys waar de doos nog bij zit).
  • Bij moderne dozen besteedt Lego veel aandacht aan 'slickness' van het design. Ze worden gemaakt om aankoop van de set aantrekkelijk te maken. Bij oudere dozen is de aantrekkelijkheid van dozen er onder andere in gelegen dat er door middel van foto's alternatieve bouwmogelijkheden op staan afgebeeld. Die mogelijkheden vind je alleen op de doos, niet in het instructieboekje.
Niet bewaren?
  • Het bewaren van lege Lego-dozen neemt veel ruimte in beslag. Niet iedereen heeft de luxe van een grote zolder waar de dozen kunnen worden geplaatst.
  • Als je het goed wilt doen, moet je ze uit de zon en zelfs uit het licht bewaren, anders verkleuren ze. Dit kan het bewaren nog lastiger maken.
  • Bovendien is het zonde van die ruimte, zelfs al heb je die ter beschikking, want de waardestijging is (in de meeste gevallen) niet groot. Zeker voor de wat normalere speel-Lego zoals politiebureaus, Duplo, Ninjago of Jack Stone. Het heeft weinig zin iets van dergelijke afmetingen te bewaren ook al levert het je over 6 jaar een tientje extra op.
  • Uitgangspunt is, Lego is om mee te spelen (of toch, te bouwen). Men doet niets met de doos; jij niet en de volgende eigenaar ook niet. Je koopt speelgoed niet voor de verpakking.
  • Het is simpelweg teveel gedoe.
  • Het staat in de weg van een opgeruimd en minimalistisch ingericht huis.
  • Er zitten allemaal gaten / scheuren / deukjes in de doos. Hier heeft een verzamelaar niks aan.
Tips
  • Als je weinig ruimte hebt, kun je altijd per doos de afweging maken of je hem wilt bewaren of niet. Denk je dat een doos misschien waardevol kan zijn of worden, kijk dan eens op Marktplaats bij vergelijkbare sets wat de vraagprijs mét / zónder doos is en vergelijk deze met elkaar. Op Bricklink worden losse dozen aangeboden, kijk daar ook eens naar de vraagprijzen. Zo kun je een goede afweging maken.
  • De meeste Lego-liefhebbers, 'voor-' en 'tegenstander' van dozen bewaren, zijn het erover eens dat het bewaren van Duplo-dozen en assortimentsdozen weinig bijdraagt aan de waardevastheid. Verreweg de meeste mensen gooien deze weg. Dat komt doordat Duplo en assortimentsdozen in de regel geen verzamelstukken zijn.
  • Besluit je om dozen te bewaren, dan kun je de in te nemen ruimte verkleinen door kleinere dozen in grotere dozen te bewaren.
  • Je kunt de dozen ook plat maken. Met name dozen met seals, laten zich aan de ene zijde net zo goed openmaken als aan de andere. Door dozen in te vouwen, krijg je een aanzienlijke ruimtebesparing.
  • Sta je op het punt om de dozen bij het oud papier te gooien, vraag dan eens eerst een bevriende Lego-fan of hij er misschien interesse in heeft. Zijn de dozen al wat ouder, zet ze dan eens op Marktplaats, wie weet is een liefhebber er naar op zoek.

[ Voor 4% gewijzigd door Roy vd M. op 07-09-2022 09:51 . Reden: Aanvulling van HIM over platmaken van dozen ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:54
Alweer een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb.
Ik heb zojuist de Mustang afgebouwd, een erg leuke build en zeker een toevoeging voor iedere autoliefhebber :P

Hier het resultaat naast zijn kleinere versie :>
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Qb6D17Hefwt6gUIa9dy27Zple8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xc2F3T7Xqh0lSUPK82BoGLbg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c19s13wTQcYHSKlvyHF5DV6xuoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDT8V0g6ecB25V9nndZdFBKr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfQF142__u-XlLbxJs_wy1SX0x0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WqjCoxXKz74eUR9ZpxIWfRss.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVfp4GkHy1hXiJqeEeBZZ4EuyT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8dUr2qp3ETr7BOwllapiybwD.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende week ga ik met de Porsche starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:09
meesje schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:37:
[...]

Helaas is het zo dat er verschillende bedrijven actief zijn op bol.com
Deze krijgen via Ahold verschillende maten dozen geleverd voor verzending, waarna deze gewoon naar de post gaan.
Het ligt dus aan de bedrijven of die verkeerde maten dozen gebruiken en of een sticker op de doos plakken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

In een nieuwe Work In Progress video ga ik in detail in op een verlichtingssysteem wat ik.voor de nieuwe passagierstrein heb gemaakt. Het idee is dat een Lipo batterij zorgt voor verlichting als de trein stil staat (ik gebruik het 9V systeem waarbij de stroom voor de verlichting uit de rails komt) en dat de batterij wordt opgeladen als de tein rijdt. Deze video gaat over de bouw en werking. Het is een lange zit, maar wellicht zitten er leuke delen tussen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
almightyarjen schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:29:
In een nieuwe Work In Progress video ga ik in detail in op een verlichtingssysteem wat ik.voor de nieuwe passagierstrein heb gemaakt. Het idee is dat een Lipo batterij zorgt voor verlichting als de trein stil staat (ik gebruik het 9V systeem waarbij de stroom voor de verlichting uit de rails komt) en dat de batterij wordt opgeladen als de tein rijdt. Deze video gaat over de bouw en werking. Het is een lange zit, maar wellicht zitten er leuke delen tussen. :)

[YouTube: Lego train 2022 layout Episode 02: Custom lighting for the Lego 60337 passenger train]
Lego lijmen, dat valt me tegen van je Arjen :+

Interessant video verder d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Afas schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:04:
[...]

Lego lijmen, dat valt me tegen van je Arjen :+

Interessant video verder d:)b
Het ergste is dus dat ik geen eens meer weet waarom ik dat gedaan had :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 15:57
Grappig dat stuk over lego bewaren in de originele dozen. Ik ben dat zelf van plan met de AT AT van de Star Wars set: heb deze onlangs al zelf gemaakt, maar ik denk dat deze over +10 jaar nog wel eens veel waard zal zijn. Een paar jaar geleden bestond er nog een website met de verwachte prijswaardes als je een set in de originele doos bewaard had, weet iemand deze nog? Nu woon ik dan wel in Denemarken, maar volgens mij kan je de prijswaardes wel redelijk gelijktrekken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 17:07
Marsman83 schreef op zondag 4 september 2022 @ 01:30:
Alweer een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb.
Ik heb zojuist de Mustang afgebouwd, een erg leuke build en zeker een toevoeging voor iedere autoliefhebber :P
...

Volgende week ga ik met de Porsche starten :)
Ik ben toevallig de afgelopen dagen ook met de Mustang bezig geweest. Zeker een leuke build en ook een heel erg geslaagd model! Die extra toevoegingen om hem om te bouwen naar een muscle car zijn leuk, maar ik geef de voorkeur aan de ongemodificeerde versie.
Ik zag op rebrickable dat er best een aantal alternatieve modellen van de Mustang te vinden zijn, zitten daar nog aanraders bij?

Hier nog even een fototje van mijn bescheiden collectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIlCmzhSRyhDxicIw-S5NBKNDik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtD8tXI3EV4Eda1ybYIZtPZX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 23:36
ruurd v. schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:46:
[...]

Ik ben toevallig de afgelopen dagen ook met de Mustang bezig geweest. Zeker een leuke build en ook een heel erg geslaagd model! Die extra toevoegingen om hem om te bouwen naar een muscle car zijn leuk, maar ik geef de voorkeur aan de ongemodificeerde versie.
Ik zag op rebrickable dat er best een aantal alternatieve modellen van de Mustang te vinden zijn, zitten daar nog aanraders bij?

[Afbeelding]
Persoonlijke voorkeur natuurlijk maar ik kan je firas_legocars aanbevelen: https://rebrickable.com/users/firas_legocars/mocs/

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Orangelights23 schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:34:
Een paar jaar geleden bestond er nog een website met de verwachte prijswaardes als je een set in de originele doos bewaard had, weet iemand deze nog? Nu woon ik dan wel in Denemarken, maar volgens mij kan je de prijswaardes wel redelijk gelijktrekken.
Mogelijk bedoel je https://www.brickeconomy.com ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-09 20:52

Secsytime

Automagisch

ruurd v. schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:46:
[...]

[Afbeelding]
Mooie kast!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sarlo
Iets te veel lego gekocht? 😅 (Alleen het ? Block heb ik niet afgelopen maand gekocht).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGuF7PhJzVtTXrtszV9Tf0-wssI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEmGsQCFCC5u1d7QQAHDKOvW.jpg?f=fotoalbum_large

Nu verder met het uitzoeken van deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFF8VLeGVtOKq2bXblEb5k0If8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hzv433lg1xuPfinx91e0Iq8S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door sarlo op 04-09-2022 14:39 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Joriskroone
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 18:46
Na 3 maanden is hij eindelijk af! de hogwarts extension moc van Playwell Bricks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6X63kGjGQ0DU1deMtL0Zi0XWbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gwBPx3Gwa6ZwoXSuDwQhebo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y29Ga-LDGlorxlT-0GzOcylmngo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4d1iDBjwnPx19azFMnJWVODG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQedVhgB8IhWWRdHzJxHyGDjHMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2NPMJF97Hos95GtaSftI5kK.jpg?f=fotoalbum_large

Hij neemt de helft van mijn kamer in dus ik ben blij dat hij nu weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

@Joriskroone Waar gaat het heen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joriskroone
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 18:46
Naar de volgende persoon die 'm wil hebben, moet diegene alleen nog vinden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Joriskroone schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:25:
[...]

Naar de volgende persoon die 'm wil hebben, moet diegene alleen nog vinden. ;)
Daar ben ik dus altijd benieuwd naar. Best een toffe set om te bouwen, maar een dure aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Joriskroone schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:21:
Na 3 maanden is hij eindelijk af! de hogwarts extension moc van Playwell Bricks.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij neemt de helft van mijn kamer in dus ik ben blij dat hij nu weg kan.
Nice! Is dat twee keer de oorspronkelijke set, qua materiaal? Of zit er één originele in met een hoop andere meuk?

Nomen nescio

Pagina: 1 ... 225 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .