Zo'n vakantie naar Denemarken is geen goedkoop grapje als het vervolgens ook nog de aankoopwoede wat aanwakkert

Recentelijk naar Legoland en Lego House te Billund geweest. Ik zal het alleen niet zo snel en makkelijk nadoen om er zo'n leuk reisverslag van te maken zoals @
ingmar_loko pas geleden.
Ik had zelf niet de hoogste verwachtingen van Legoland en keek derhalve voor mezelf vooral uit naar Lego House. Legoland maakte echter een hele goede indruk

Op wat verkleurde steentjes na zag het park er verder redelijk netjes uit, het personeel was zeer vriendelijk en over de attracties eigenlijk niks te klagen. Leuke en verrassende attracties; alleen een attractie zoals de oude 'cannibal' kookpotten viel echt uit de toon qua ondermaatse aankleding. Zowel voor de oudste als de jongste in ons gezien viel er genoeg te beleven en de wachttijden stelden echt niks voor. Meerdere dagen goed vermaakt.
Lego House overtrof kortgezegd m'n verwachtingen. Ik had echt wel verwacht dat ik er m'n tijd goed kon besteden, maar niet gedacht dat er zoveel uren voorbij zouden vliegen. Ook de jongste, met een kortere concentratieboog, bleef maar bezig; vooruit, hopte wel van het ene naar het andere en weer terug

Nu wil ik thuis echter ook eens wat gaan 'rotzooien' met stop-motion

Ik was wel enigszins verrast dat Lego House zó dicht bij Legoland ligt; gewoon loopafstand
Qua inkopen hebben we het redelijk bescheiden gehouden. Aangezien de prijzen in Legoland hoger liggen, hebben we ons daar beperkt tot een paar (exclusieve) souvenirs, zoals een sleutelhanger, exclusief setje en wat minifiguren. En vooruit, de kinderen mochten voor een aantal DK ook wat leuks uitzoeken... daar kom je niet onderuit
Bij Lego House ging de aandacht qua shop vooral uit naar exclusieve sets. Nog bedankt @
Cardinal 
Ik had niet gedacht dat
21037 (Lego House) nog verkrijgbaar zou zijn; later op de dag was hij al niet meer voorradig

We hadden nog gekeken voor
40501 (The Wooden Duck) maar deze zou pas medio September weer voorradig komen... op z'n vroegst, voor wie z'n zinnen erop gezet heeft

De
40502 (Brick Molding machine) hadden ze nog wel, maar deze vonden we niet interessant. De
40503 (Dagyny Holm Master Builder) vonden we daarentegen dan wel weer leuk; vooral nadat we hem gebouwd zagen.
Maar zoals gezegd... aankoopwoede wat aangewakkerd

Dat LEGO de prijzen dan ook nog gaat verhogen en niemand een idee heeft hoe snel de retail winkels daarin gaan volgen 'helpt' enorm mee

In huize Gim gaat o.a. sinds lange tijd weer eens een modulair gebouw gebouwd worden
[
Voor 5% gewijzigd door
Gim op 02-09-2022 20:23
]